Haha, nee, IOS heb ik ooit eens voor een tijd terug mee gewerkt toen ik een paar maanden een Apple Ipad 1 had maar vond dat niet zoveel. Punt is dat ik bijna niets met widgets doe en die meestal al meteen eraf gooi zodat ik genoeg plaats heb voor de apps, dus daarvoor niet zo gekeken bij widgets.Soeski schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:11:
Je komt zeker van iOS af, dat je alleen apps kent?
Ik heb juist de "bureaubladen" vol staan met widgets ipv apps... apps kan ik starten vanuit het Apps menu, maar widgets zijn er nou juist om allerlei info te geven die ik meteen kan/wil zien op de startschermen! En op de TF101 is daar echt zat plek voorRoel1966 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:13:
[...]
Haha, nee, IOS heb ik ooit eens voor een tijd terug mee gewerkt toen ik een paar maanden een Apple Ipad 1 had maar vond dat niet zoveel. Punt is dat ik bijna niets met widgets doe en die meestal al meteen eraf gooi zodat ik genoeg plaats heb voor de apps, dus daarvoor niet zo gekeken bij widgets.
is dit een "wannebe" mac?
dit is voor mij al reden genoeg om niet naar de prime over te schakelen
Meestal kan ik toch bijna niet zien wat er in die widgets staat omdat ik mindere ogen heb, en een icoontje is dan voor mij beter te zien en herkenbaar. Ik gebruik de TF dan ook vooral voor wat stripboekjes te lezen en af en toe eens eenvoudig spelletje, of dan eens maps te gebruiken en soms wat opzoeken via internet.Soeski schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:16:
Ik heb juist de "bureaubladen" vol staan met widgets ipv apps... apps kan ik starten vanuit het Apps menu, maar widgets zijn er nou juist om allerlei info te geven die ik meteen kan/wil zien op de startschermen! En op de TF101 is daar echt zat plek voor
Voor het echte werk zit ik bijna altijd gewoon aan de pc want tja een i7 2600K tegen een Nvidia Tegra 2 is natuurlijk eigenlijk niet te vergelijken
Vind de nieuwe Prime eigenlijk qua uiterlijk helemaal niet mooi, ik vond het mooie sjieke bruine design
juist erg aantrekkelijk bij de 1ste versie. Maaaaarrr qua hardware wordt hij prachtig!
juist erg aantrekkelijk bij de 1ste versie. Maaaaarrr qua hardware wordt hij prachtig!
Helemaal goed! Hoe minder mensen de Prime mooi vinden, hoe makkelijker ik mijn TF101 kwijt raak en hoe minder tekorten of wachttijden er zullen zijn voor de PrimePeterHid schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:23:
Vind de nieuwe Prime eigenlijk qua uiterlijk helemaal niet mooi, ik vond het mooie sjieke bruine design
Als de 3g versie maar komt.... grr
Ook ik vind de eerste Transformer een stuk beter uitzien met zijn onderscheidende look. Hardwarematig gezien is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Op dit moment boeit mij eigenlijk geen enkel ander tablet. Ook niet de TF2. De eerste versie voorziet mij nog in mijn behoeften. En dat zal voorlopig nog zo blijven.
Op dit moment boeit mij eigenlijk geen enkel ander tablet. Ook niet de TF2. De eerste versie voorziet mij nog in mijn behoeften. En dat zal voorlopig nog zo blijven.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
En wat vinden jullie van een Chromebook Transformer dan? Ik zou mn TF direct inruilen...
Ik zie alleen een zwarte foto met een wit google schermTroaS schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:20:
En wat vinden jullie van een Chromebook Transformer dan? Ik zou mn TF direct inruilen...
Ik vraag me even af wat je hier mee wilt zeggen? Wat is de meerwaarde van chrome OS op je tablet?TroaS schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:20:
Enige wat ik kan bedenken is sneller opstarten, maar dat is juist met android niet echt nodig.Webgnome schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:00:
[...]
Ik vraag me even af wat je hier mee wilt zeggen? Wat is de meerwaarde van chrome OS op je tablet?
Ik zag het artikel en was wel benieuwd wat andere TF-bezitters ervan zouden vinden. Persoonlijk vind ik het mooie aan Chrome OS dat het vanuit de browser opgebouwd is, en zo een veel betere integratie heeft met de desktopwereld. Android komt vanuit de smartphonewereld en ik mis een beetje het cloud-computing element wat volgens mij wel de toekomst heeft. Zeker voor in het bedrijfsleven lijkt me dat een kans voor de TF.Webgnome schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:00:
[...]
Ik vraag me even af wat je hier mee wilt zeggen? Wat is de meerwaarde van chrome OS op je tablet?
Transformer is gisteren voor een 2e keer blijven hangen in een bootloop, enige dat dan helpt is een factory reset.
---> RMA
Hoop dat dit gemaakt kan worden :x
---> RMA
Hoop dat dit gemaakt kan worden :x
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:22
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
zou ik eerst android 4.0 maar afwachten.TroaS schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:08:
[...]
Ik zag het artikel en was wel benieuwd wat andere TF-bezitters ervan zouden vinden. Persoonlijk vind ik het mooie aan Chrome OS dat het vanuit de browser opgebouwd is, en zo een veel betere integratie heeft met de desktopwereld. Android komt vanuit de smartphonewereld en ik mis een beetje het cloud-computing element wat volgens mij wel de toekomst heeft. Zeker voor in het bedrijfsleven lijkt me dat een kans voor de TF.
Chrome Os is leuk, maar cloud computing werkt alleen als je altijd verbinding hebt met internet. daarnaast heeft Android massa's apps... ik zou werkelijk geen idee hebben wat er atm allemaal op Chrome Os draait.... als je alleen toegang hebt tot de standaard google apps en een browser dan lijkt me dat wat beperkt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hallo,
Ben sinds een maand in het bezit van de TF en ben er erg gelukkig mee. Alleen ik krijg er geen HD Game op aan de praat en heb al vele apk's voorbij zien komen maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Op Xda heb ik het nodige ook al gevonden alleen lukt het nog niet allemaal. Ik wil wel betalen voor een goede game dat is het probleem niet, maar wil het graag eerst uitproberen voordat ik er geld tegen aan gooi.
Kan iemand mij hiermee helpen? Stuur mij desnoods een DM.
Thanx!!!
Ben sinds een maand in het bezit van de TF en ben er erg gelukkig mee. Alleen ik krijg er geen HD Game op aan de praat en heb al vele apk's voorbij zien komen maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Op Xda heb ik het nodige ook al gevonden alleen lukt het nog niet allemaal. Ik wil wel betalen voor een goede game dat is het probleem niet, maar wil het graag eerst uitproberen voordat ik er geld tegen aan gooi.
Thanx!!!
Je kunt toch een paar gratis games proberen vanuit de Tegrazone ?ros1978 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:58:
Hallo,
Thanx!!!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
ik heb inmiddels mijn transformer inmiddels verkocht (Android toch wat te beperkt) en denk als deze met windows 8 uitkomt ik hem direct weer koop....zal denk ik de transformer 3 worden...TroaS schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:20:
Te beperkMichel242186 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:48:
[...]
ik heb inmiddels mijn transformer inmiddels verkocht (Android toch wat te beperkt) en denk als deze met windows 8 uitkomt ik hem direct weer koop....zal denk ik de transformer 3 worden...
Tja, als je nou een Ipad 2 de deur uit gedaan had vanwege de beperktheid van IOS dan had ik mij er wel iets bij kunnen voor stellen. Alleen kan ik nou echt niet zeggen dat Android en dan zeker Honycomb zo beperkt is en ik het bijna zelfs steeds meer op Windows7 en zeker al Windows8 vind lijken.Michel242186 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:48:
ik heb inmiddels mijn transformer inmiddels verkocht (Android toch wat te beperkt) en denk als deze met windows 8 uitkomt ik hem direct weer koop....zal denk ik de transformer 3 worden...
Persoonlijk zou ik geen Windows tablet willen want dat vertraagd de boel alleen maar en er zijn ook steeds meer apps waarmee je bijna dezelfde dingen mee kan als binnen Windows. Nee wat dat betreft vind ik zeker al Honycomb gewoon een hele voorruitgang en sommige dingen vind ik zelfs gemakkelijker via het tablet.
wilde mijn laptop ook de deur uitdoen....doel was om met splashtop op mijn windows machine te werken maar kon het touchpad niet volledig gebruiken in Windows en vooral scrollen met twee vingers is een gemis.xippie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:58:
[...]
Te beperkIk heb juist mijn computer de deur uitgedaan, omdat ik alles kan met de TF in combinatie met mijn NAS en mediaplayertje.
verder werd ik gek dat de cursor steeds verspringt als je het touchpad per ongeluk aanraakt met je duim.
maar al met al was het wel een mooi ding maar miste windows toch te veel dus transformer met windows zou perfect zijn.
Vooral Windows7 is helemaal niet echt erop gebouwd om met een touchscreen te werken hetgeen bij Windows8 dan verbeterd zou zijn. Maar daarbij vergt Windows gewoon veel te veel van zo'n kleine cpu en houd ik het mooi gescheiden van mekaar.Michel242186 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:50:
wilde mijn laptop ook de deur uitdoen....doel was om met splashtop op mijn windows machine te werken maar kon het touchpad niet volledig gebruiken in Windows en vooral scrollen met twee vingers is een gemis.
verder werd ik gek dat de cursor steeds verspringt als je het touchpad per ongeluk aanraakt met je duim.
maar al met al was het wel een mooi ding maar miste windows toch te veel dus transformer met windows zou perfect zijn.
Iemand nog tips om screen protectors aan te brengen?
Een telefoonscherm is relatief klein en gaat makkelijker om stofvrij te plakken.... maar tablet.
Heb inmiddels al 2 van de 6 verpest
Een telefoonscherm is relatief klein en gaat makkelijker om stofvrij te plakken.... maar tablet.
[ Voor 12% gewijzigd door BartusKN.nl op 28-10-2011 19:50 ]
Ik heb er geen op zitten omdat het toch al Gorilla glas is en daarbij heb ik nu ook het dock erbij dus qua tekst in tikken doe ik toch al veelal via het dock en het scrollen via het touchpad van het dock. Maar mij lukte dat bij andere tablets wel eigenlijk goed om het zonder bubbels en stof aan te brengen.BartusKN.nl schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:46:
Bij welk merk screenprotectors dat dit was weet ik even niet meer maar daar werden 2 vellen bij geleverd namelijk eerst moest je het scherm schoonmaken met het microvezel doekje. Daarna moest je eerst het 1ste vel zo goed mogelijk aanbrengen en dit daarna weer eraf trekken waardoor je alle stofdeeltjes eraf trok.
Als je nu meerdere vellen hebt zou ik dus eerst 1 aanbrengen en stukje tape eraan plakken en daarna dit in 1 keer weer eraf trekken waardoor je stofdeeltjes mee neemt. Daarna dan de uiteindelijke protector erop pakken en zorgen dat je die aan 1 kant goed hebt zitten en met een bankpasje dan langzaam uit strijken en plakken.
Ja klopt de gratis games heb ik ook alle geprobeert maar die starten op en die sluiten meteen weer.....Smarron schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:32:
[...]
Je kunt toch een paar gratis games proberen vanuit de Tegrazone ?
Heb je de TF weleens helemaal gereset naar fabrieksinstellingen en vanaf daar weer geprobeerd ? Want je zou gewoon elk spel moeten kunnen spelen. Ik denk dat er toch iets mis is met je HC installatie ofzo.ros1978 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:22:
[...]
Ja klopt de gratis games heb ik ook alle geprobeert maar die starten op en die sluiten meteen weer.....
Ik heb ook een (matte) screenprotector op mijn TF. Mijn tips:BartusKN.nl schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:46:
Maak het scherm zo schoon en stofvrij mogelijk met een (bijgeleverd) doekje. Werk van links naar rechts of van rechts naar links. Houd het doekje bij de hand en een stukje plakband. Breng de protector beetje bij beetje op het scherm, waarbij je met het doekje de lucht onder de protector vandaan "perst". Indien je een luchtbelletje niet uit kan persen, trek dan de protector een stukje terug en begin opnieuw vanaf dat punt.
Indien je een bubbel krijgt dat door een stofdeeltje wordt veroorzaakt: Trek de protector een stukje terug en gebruik het stukje plakband om het stofdeeltje te verwijderen. Meestal bevindt zo'n stofdeeltje zich op het plakgedeelte van de protector en niet op het scherm. Succes!
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
- Chaoss
Maar waarom zou je een screenprotector willen
+1
Ik heb altijd een beetje een hekel aan die dingen gehad... Ja ze voorkomen een paar krasjes misschien, maar hoeveel krasjes krijg ik nou op m'n telefoons/tablets (antwoord: echt amper ooit) en hoeveel $$$ kost zo'n protector en hoeveel "feeling" ben ik ermee kwijt. YMMV
Je scherm is 100 keer zo makkelijk schoon te houdendragon2 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:29:
[...]
+1
Ik heb altijd een beetje een hekel aan die dingen gehad... Ja ze voorkomen een paar krasjes misschien, maar hoeveel krasjes krijg ik nou op m'n telefoons/tablets (antwoord: echt amper ooit) en hoeveel $$$ kost zo'n protector en hoeveel "feeling" ben ik ermee kwijt. YMMV
Anoniem: 408985
Je kan zo'n scherm toch ook gewoon proper vegen met een vochtige doek. Het ding is van glas gemaakt.Anton.net schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:40:
[...]
Je scherm is 100 keer zo makkelijk schoon te houden
Je moet ook je boterhammen niet smeren op het tabletAnton.net schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:40:
Je scherm is 100 keer zo makkelijk schoon te houden
Geen idee, maardat gelezen te hebben, heb ik mijn scherm maar weer eens schoon gemaakt na 2 weken of zo.
Je went er heel erg aan aan de vingers op het scherm. In het begin maakte ik het scherm elke dag schoon. Maar ik zorg er nu voor dat mijn vingers niet zo vies zijn, en dat scheelt weken qua schoonmaken.
Wel eens je TF in de zon gebruikt?
Daarom heb ik een matte screenprotector besteld in de hoop dat die de spiegeling verminderd.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ok bedankt voor de tips, mijn mainreason waarom screenprotector is niet eens om hem te beschermen. Maar soms vind ik het reflecterende als je buiten bent wel storend.
Ik heb dus ook een matte screenprotector geplaatst als volgt: scherm goed schoonmaken met brilglazenspray (had nog wat liggen wat streeploos opdroogt). Dan in een klein spuitflesje lauwig water met heeeeeeel klein beetje dreft. Dit in een lichte waas over het scherm gespoten. Daarna de eerste laag van de protector afgehaald en daarna de plakkende kant ook lichte waas met water en zeep gegeven.
Dan erop leggen en vanuit het midden telkens naar de randen met een creditcard glad strijken.
Resultaat was zo goed dat me pa ook zijn tablet wel voorzien wilde hebben. Mijne heeft 1 stofje en die van hem geen een. Duurt ongeveer 30min en nu 1 dag wachten voor het echt goed geplakt zit/opgedroogd is.
Sfeerplaatje:
(telefoonfoto's)

Rechtsonder zou je normaal mijn dakraam moeten zien.

ps. heb er nog 2 over en had er 6 besteld... iets teveel bestellen kan geen kwaad omdat je dan kan oefenen.
Ik heb dus ook een matte screenprotector geplaatst als volgt: scherm goed schoonmaken met brilglazenspray (had nog wat liggen wat streeploos opdroogt). Dan in een klein spuitflesje lauwig water met heeeeeeel klein beetje dreft. Dit in een lichte waas over het scherm gespoten. Daarna de eerste laag van de protector afgehaald en daarna de plakkende kant ook lichte waas met water en zeep gegeven.
Dan erop leggen en vanuit het midden telkens naar de randen met een creditcard glad strijken.
Resultaat was zo goed dat me pa ook zijn tablet wel voorzien wilde hebben. Mijne heeft 1 stofje en die van hem geen een. Duurt ongeveer 30min en nu 1 dag wachten voor het echt goed geplakt zit/opgedroogd is.
Sfeerplaatje:
(telefoonfoto's)

Rechtsonder zou je normaal mijn dakraam moeten zien.

ps. heb er nog 2 over en had er 6 besteld... iets teveel bestellen kan geen kwaad omdat je dan kan oefenen.
Met zo'n strak resultaat wil ik ook wel zo'n protector, maar ik vermoed dat me het zelf niet zo mooi gaat lukken
Ik ben toch malle pietje niet!
Ben geen fan van screenprotectors, maar moet toegeven dat dit wel een waanzinnig resultaat is!
@BartusKN.nl: waar heb je die gekocht?
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Dat wil ik ook wel weten!Frankster schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:16:
Ben geen fan van screenprotectors, maar moet toegeven dat dit wel een waanzinnig resultaat is!
Misschien een goeie tip voor in de startpost?
[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 29-10-2011 17:43 ]
Anoniem: 180749 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:42:
De screenprotectors heb ik bij wormhole_global op ebay (klik hier) vandaan. Ze zijn zelfs nog goedkoper geworden
Dus kost weinig en duurt even om het erop te plakken. Overigens de 2 kleine belletjes die ik nog had zijn nu ook weg gemasseerd.BartusKN.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:40:
2x besteld kan ik het 6x proberen.Toptip
Levering was binnen 2 weken.
edit: En wat ik ook erg fijn vond was scrollen over het glas. Maar over die matte screenprotector voelt het net wat lekkerder aan (kan ook nieuwigheid zijn).
[ Voor 12% gewijzigd door BartusKN.nl op 29-10-2011 18:34 . Reden: even wat verkoopargumenten erbij gezet ]
Anoniem: 180749
ik heb hem ook op dezelfde wijze geplaatst. voordeel van deze methode is dat je hem bubble free kan monteren, mits het stofvrij is. en je kan hem nog een beetje heen en weer schuiven, wat het kijkt erg nauw.BartusKN.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:31:
[...]
[...]
Dus kost weinig en duurt even om het erop te plakken. Overigens de 2 kleine belletjes die ik nog had zijn nu ook weg gemasseerd.
edit: En wat ik ook erg fijn vond was scrollen over het glas. Maar over die matte screenprotector voelt het net wat lekkerder aan (kan ook nieuwigheid zijn).
ik zie dat je bij de camera en lichtsensor een inkeping/uitsparing hebt ipv gaatjes. dat heb ik dus wel.
Heb toch echt die jij had aangegeven besteld, en zit er prima op. Hij past inderdaad net precies overal.
Zelf ook maar een setje besteld, even afwachten dus. Normaal ben ik niet zo van de screen protectors, maar een 10" scherm is wat lastiger schoon te houden ivm. een telefoon.
Ik had gelezen dat je de screen protector ook in de badkamer kan monteren als je veel stoom produceert met de douche. Dus als het sprayen niet gaat lukken is er nog een alternatief.
Ik had gelezen dat je de screen protector ook in de badkamer kan monteren als je veel stoom produceert met de douche. Dus als het sprayen niet gaat lukken is er nog een alternatief.
Dat van de douche doen ze om een stofvrije omgeving te creëren. Dat was vroeger ook met openmaken van HDD's. Maar de douche op je tablet zetten... no-go
Mijn Transformer een paar keer zachtjes tijdens het lezen uit mijn handen laten vallen op tafel, deed het scherm helemaal niets meer 
Dacht dat word een RMA, maar met een paar tikken deed het scherm het weer. Dag later weer geen beeld. Toen het scherm ondersteboven 10 tot 20 keer voorzichtich van 3 cm laten stuiteren op de vloerbedekking en nu doet het scherm het alweer 2 weken. Dat was duidelijk een los beeldscherm stekkertje.
Scheelt weer een RMA. Hoop dat anderen die zo iets meemaken, hier iets aan hebben.
Dacht dat word een RMA, maar met een paar tikken deed het scherm het weer. Dag later weer geen beeld. Toen het scherm ondersteboven 10 tot 20 keer voorzichtich van 3 cm laten stuiteren op de vloerbedekking en nu doet het scherm het alweer 2 weken. Dat was duidelijk een los beeldscherm stekkertje.
Scheelt weer een RMA. Hoop dat anderen die zo iets meemaken, hier iets aan hebben.
Ik hoop net dat ze in Bron op deze manier RMA's oplossen.xippie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 06:52:
Mijn Transformer een paar keer zachtjes tijdens het lezen uit mijn handen laten vallen op tafel, deed het scherm helemaal niets meer
Ben blij voor je dat je je TF niet voor RMA hoefde te sturen.
Wil ik eindelijk die screenprotector toch kopen wil mijn paypal niet meewerken. (overschrijving en creditcard...)
Snap er niks van, van de week nog maar eens proberen. Ziet er erg goed uit Namelijk. Als ik het goed begrepen heb werkt het in de zon toch ook wat beter met deze?
Snap er niks van, van de week nog maar eens proberen. Ziet er erg goed uit Namelijk. Als ik het goed begrepen heb werkt het in de zon toch ook wat beter met deze?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
(hopelijk) over pak 'm beet een maandje zal de transformer 2 in de winkel liggen. Zal deze nog een tijdje parallel aan de TF1 worden geproduceerd of is dit echt de vervanger van?
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen of wachten op de TF2 of de (mooiere) TF1. Ook al is de TF1 z'n geld mijn inziens waard zou ik het toch jammer vinden als deze over 2 weken (sterk) in prijs daalt...
Meer mensen met dit luxe probleem?
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen of wachten op de TF2 of de (mooiere) TF1. Ook al is de TF1 z'n geld mijn inziens waard zou ik het toch jammer vinden als deze over 2 weken (sterk) in prijs daalt...
Je kunt er sowieso op rekenen dat er iets gaat gebeuren met de prijs. De TF201 is namelijk qua functies een vervanger van de TF101, en zal dus het "stokje" overnemen van de TF101.ThunderStorm schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:17:
(hopelijk) over pak 'm beet een maandje zal de transformer 2 in de winkel liggen. Zal deze nog een tijdje parallel aan de TF1 worden geproduceerd of is dit echt de vervanger van?
Dit kan twee dingen inhouden:
1. Het model wordt uitgefaseerd. In dit geval blijven winkels met reststock zitten, waardoor de kans aanwezig is dat zij met de prijs gaan dalen om van hun oude voorraad af te komen. Let bij dit scenario wel op dat je na een aantal weken lastig een TF101 zult vinden, dus te lang wachten is af te raden.
2. De TF101 wordt als budgetmodel aangehouden. In dit geval zal de adviesprijs verlaagd worden om zo de verschillen tussen beide modellen te vergroten. Mocht dit gebeuren, dan zul je de prijzen substantieel zien dalen, en zal de stroom leveringen door blijven gaan. In dit geval heb je dus wat meer tijd om een goedkope TF101 te zoeken.
Persoonlijk denk ik dat, mits de winstmarges het toelaten natuurlijk, optie 2 best eens interessant kan zijn voor Asus, aangezien de markt voor kwaliteitstablets met een redelijke prijs hoofdzakelijk gedomineerd wordt door Archos op het moment, en een lowend model best wel eens een flink groter marktaandeel voor Asus op kan leveren...
Zijn die Archos G9's dan echt zo goed? Moet ik ook maar eens uittesten dan.
Asus heeft toch al lang gezegd dat ze de prijs van de TF1 niet zullen aanpassen door de komst van de TF2, die zal beginnen bij de $499 en dus gewoon een slag hoger ligt qua prijs?Sorbo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:26:
[...]
Je kunt er sowieso op rekenen dat er iets gaat gebeuren met de prijs. De TF201 is namelijk qua functies een vervanger van de TF101, en zal dus het "stokje" overnemen van de TF101.
Dit kan twee dingen inhouden:
1. Het model wordt uitgefaseerd. In dit geval blijven winkels met reststock zitten, waardoor de kans aanwezig is dat zij met de prijs gaan dalen om van hun oude voorraad af te komen. Let bij dit scenario wel op dat je na een aantal weken lastig een TF101 zult vinden, dus te lang wachten is af te raden.
2. De TF101 wordt als budgetmodel aangehouden. In dit geval zal de adviesprijs verlaagd worden om zo de verschillen tussen beide modellen te vergroten. Mocht dit gebeuren, dan zul je de prijzen substantieel zien dalen, en zal de stroom leveringen door blijven gaan. In dit geval heb je dus wat meer tijd om een goedkope TF101 te zoeken.
Persoonlijk denk ik dat, mits de winstmarges het toelaten natuurlijk, optie 2 best eens interessant kan zijn voor Asus, aangezien de markt voor kwaliteitstablets met een redelijke prijs hoofdzakelijk gedomineerd wordt door Archos op het moment, en een lowend model best wel eens een flink groter marktaandeel voor Asus op kan leveren...
Ignorance Is Bliss
Over het algemeen ben ik redelijkt tevreden met mijn asus transformer maar 1 probleem blijft hardnekkig aanwezig en zeer irritant.
Als ik op internet aan het surfen ben maakt niet uit welke site sluit de browser zomaar spontaan ineens af.
Zelfs als ik gewoon op b.v een forum aan het lezen ben en niet eens het scherm aanraak o.i.d sluit zomaar af.
Had dit eerst alleen bij de stock browser dus ik denk ik installeer Maxthon Browser dat was helemaal een ramp.
Nu heb ik Dolphin Browser for Pad die doet het prima dacht ik maar helaas doet precies hetzelfde.
Heb ook opera geprobeerd die doet het tot nu toe niet maar ik vind het gewoon geen fijne browser.
Wie kent dit probleem en/of heeft een oplossing.
Zit zelfs al te denken om m'n asus te rooten en te voorzien van een custom rom hopen dat de stabiliteit en snelheid dan verbeterd.
Als ik op internet aan het surfen ben maakt niet uit welke site sluit de browser zomaar spontaan ineens af.
Zelfs als ik gewoon op b.v een forum aan het lezen ben en niet eens het scherm aanraak o.i.d sluit zomaar af.
Had dit eerst alleen bij de stock browser dus ik denk ik installeer Maxthon Browser dat was helemaal een ramp.
Nu heb ik Dolphin Browser for Pad die doet het prima dacht ik maar helaas doet precies hetzelfde.
Heb ook opera geprobeerd die doet het tot nu toe niet maar ik vind het gewoon geen fijne browser.
Zit zelfs al te denken om m'n asus te rooten en te voorzien van een custom rom hopen dat de stabiliteit en snelheid dan verbeterd.
Niet alleen in de zon, maar gewoon over het algemeen kijkt het plezieriger.Wybo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:44:
219828
Zit zelf ook heel erg te twijfelen. Of nu al de TF1 kopen of in ieder geval tot 9 november wachten om de precieze specs van de TF2 te horen. En dan is het nog maar de vraag wanneer de TF2 hier in NL geleverd zal gaan worden.ThunderStorm schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:17:
als je een tf1 zou kopen zou ik zowieso wachten tot de tf 2 uit is, de tf1 zal dan nog wel een 50 euro zakken ofzo219828 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:10:
[...]
Zit zelf ook heel erg te twijfelen. Of nu al de TF1 kopen of in ieder geval tot 9 november wachten om de precieze specs van de TF2 te horen. En dan is het nog maar de vraag wanneer de TF2 hier in NL geleverd zal gaan worden.
Dit is al meerdere malen genoemd: het spontaan afsluiten is een bekend probleem met de stock browser. En zoals ook in de topicstart staat vermeld: browsers als Dolphin (en ook Maxthon) zijn geen echte stand alone browsers maar gewoon een ander schilletje rondom de stock browser. Enige 'oplossing' op dit moment is een echt andere browser gebruiken, zoals Opera, maar die heeft weer andere nukken. Een custom rom zal vermoedelijk niks uitmaken als die dezelfde stock browser heeft.ComTech schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:46:
Over het algemeen ben ik redelijkt tevreden met mijn asus transformer maar 1 probleem blijft hardnekkig aanwezig en zeer irritant.
Ik heb dezelfde screenprotector ook binnen en omdat ik er één van de 3 heb verpest heb ik die door midden geknipt en erop geplakt om eens goed het verschil te zien en voelen.BartusKN.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:31:
[...]
[...]
Dus kost weinig en duurt even om het erop te plakken. Overigens de 2 kleine belletjes die ik nog had zijn nu ook weg gemasseerd.
Het is absoluut geen nieuwigheid dat de screenprotector lekkerder voelt om overheen te scrollen. Dat kan ik nu goed merken. Op het schone, gladde oppervlak zonder de screenprotector gaat het veel stroever dan op de screen protector. Verder doet de matte screenprotector goed z'n werk door het overgrote deel van de spiegelingen weg te nemen. Ook zijn vingerafdrukken of strepen minder opzichtig op het matte oppervlak.
Maar ik ga de screenprotector er toch maar niet op doen, want ik merk dat je door dat matte oppervlak toch door een waas kijkt. Zonder de protector lijkt het veel helderder en sprankelender uit te zien.
Dus voorlopig neem in de spiegelingen maar voor lief.
Misschien dat als ik in het voorjaar er te veel last van krijg, ik de protector er tijdelijk op doe.
Ik merk nu in ieder geval waarom de fabrikanten er niet stanaard een mat oppervlak op doen.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Bestellen is gelukt. Ik moest eerst een tabblad met paypal openen en daar inloggen en dan naar ebay om daar de bestelling te doen, anders kreeg ik deze melding:
"We were not able to process your PayPal payment at this time. Please return to your last viewed item to complete your purchase. You will receive an email receipt shortly."
Beetje raar, maar ach het is gelukt
---
Over dat wachten tot de TF 2... Als ik bedenk hoe lang het duurde voor de productie voor de TF 1 echt draaide en hier leverbaar werd ben ik wel bang dat je dan toch echt tot ergens maart/april moet wachten nog. Volgens mij worden ze per schip geleverd, en de VS gaat voor... etc etc
Het kan zijn dat nu de TF 1 een succes is de TF 2 sneller van de band rolt, maar ik zou er wel gewoon echt rekening mee houden dat tegen de tijd dat hij hier goed leverbaar is de TF 3 al weer op het punt van uitkomen staat
"We were not able to process your PayPal payment at this time. Please return to your last viewed item to complete your purchase. You will receive an email receipt shortly."
Beetje raar, maar ach het is gelukt
---
Over dat wachten tot de TF 2... Als ik bedenk hoe lang het duurde voor de productie voor de TF 1 echt draaide en hier leverbaar werd ben ik wel bang dat je dan toch echt tot ergens maart/april moet wachten nog. Volgens mij worden ze per schip geleverd, en de VS gaat voor... etc etc
Het kan zijn dat nu de TF 1 een succes is de TF 2 sneller van de band rolt, maar ik zou er wel gewoon echt rekening mee houden dat tegen de tijd dat hij hier goed leverbaar is de TF 3 al weer op het punt van uitkomen staat
Daarom heb ik ook gelijk een TF1 gekocht begin juni, en niet gewacht of de prijzen zouden dalen of op een opvolger. Ik heb nog geen moment spijt gehad van die beslissing.Wybo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:52:
Zelf ga ik voor de TF2, ik kan mijn TF1 zeer makkelijk doorschuiven naar vrienden voor een leuke prijs.
ik ben opzoek naar een"screensaver" om vanaf mijn netwerkschijf (smb) mijn foto's te laten vertonen.
Er zijn diverse apps maar deze kunnen niet werken vanaf netwerkschijf. Tevens schakeld andriod het beeldscherm automatisch uit.
Dan heb ik een luxe fotolijstje!
Er zijn diverse apps maar deze kunnen niet werken vanaf netwerkschijf. Tevens schakeld andriod het beeldscherm automatisch uit.
Dan heb ik een luxe fotolijstje!
is het eigenlijk sowieso mogelijk om bestanden te openen vanaf een SMB schijf? met astro kan ik er namelijk wel dingen opzetten en vanaf downloaden, maar niet direct openen
Ik gebruik Dolphin en heb werkelijk geen enkel probleem hiermee. Helemaal in het begin had ik nog wel spontane FC's, maar die heb ik echt al een tijd niet meer gehad. Overigens wel op een Prime! rom.jasjenl schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:53:
[...]
Dit is al meerdere malen genoemd: het spontaan afsluiten is een bekend probleem met de stock browser. En zoals ook in de topicstart staat vermeld: browsers als Dolphin (en ook Maxthon) zijn geen echte stand alone browsers maar gewoon een ander schilletje rondom de stock browser. Enige 'oplossing' op dit moment is een echt andere browser gebruiken, zoals Opera, maar die heeft weer andere nukken. Een custom rom zal vermoedelijk niks uitmaken als die dezelfde stock browser heeft.
Ligt aan de content die je wil openen. voor videos, foto's en muziek kun je prima BubbleUPNP gebruiken.pimjai schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:28:
is het eigenlijk sowieso mogelijk om bestanden te openen vanaf een SMB schijf? met astro kan ik er namelijk wel dingen opzetten en vanaf downloaden, maar niet direct openen
Ehh, dat soort sprayen zal ik ook niet doen.BartusKN.nl schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:53:
Dat van de douche doen ze om een stofvrije omgeving te creëren. Dat was vroeger ook met openmaken van HDD's. Maar de douche op je tablet zetten... no-go
Is met es file Explorer geen probleem hoor!pimjai schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:28:
is het eigenlijk sowieso mogelijk om bestanden te openen vanaf een SMB schijf? met astro kan ik er namelijk wel dingen
opzetten en vanaf downloaden, maar niet direct openen
Sprayen is een groot woord, denk dat nevel of "WAAS" beter is. Is niet dat er water af druipt zo nat... is toch immers elektronica wat er onder zit.BabyXL schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:56:
[...]
Ehh, dat soort sprayen zal ik ook niet doen.
Zo vind ik het zelf dus al veeeeeel te nat: YouTube: Skinomi screen protector installed on a Asus eee Transformer
Weet er iemand een goed gratis simpel fotobewerkings appje?
- Chaoss
Same here, kheb de TF al vanaf het begin en geen moment spijt van, ik gebruik hem echt dagelijks en het is mijn beste aankoop sinds de logitech harmony remote.xippie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:08:
[...]
Daarom heb ik ook gelijk een TF1 gekocht begin juni, en niet gewacht of de prijzen zouden dalen of op een opvolger. Ik heb nog geen moment spijt gehad van die beslissing.
Zelf ga ik voor de TF2, ik kan mijn TF1 zeer makkelijk doorschuiven naar vrienden voor een leuke prijs.
Ik denk wel dat de productie van de TF2 beter op gang zal komen en vooral beter georganiseerd is, men kan nu beter de vraag inschatten en de productie technieken zijn grotendeels bekend. Ik ben wel benieuwd naar de specs van de TF2 maar denk niet dat ik hem snel zal kopen... of hij moet wel echt wat significant anders/beteres kunnen dan de TF1.
-- Off topic --
Niet tijd voor een nieuw Transformer 2 forum?
Iemand?
Niet tijd voor een nieuw Transformer 2 forum?
Woow! Dat dat ding het nog doet!BartusKN.nl schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:16:
[...]
Sprayen is een groot woord, denk dat nevel of "WAAS" beter is. Is niet dat er water af druipt zo nat... is toch immers elektronica wat er onder zit.
Zo vind ik het zelf dus al veeeeeel te nat: YouTube: Skinomi screen protector installed on a Asus eee Transformer
nieuws over de TF2:
http://www.computeridee.n...erfeed&utm_medium=twitter
tweede week van 2012 dus.
o, en ook met honeycomb dus:
nieuws: 'Asus brengt Transformer Prime met Android Honeycomb uit'
[ Voor 36% gewijzigd door Rick-Jan op 31-10-2011 17:47 . Reden: t.net nieuws ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Heb vandaag mijn dock teruggekregen van de RMA procedure en kan niet anders zeggen dan dat ik erg onder de indruk ben van de snelheid en service. Er was iets fout gegaan met mijn oorspronkelijke UPS bon. Dat is goed opgelost door Asus Nederland. Binnen een week stond de UPS weer voor mijn deur. Het dock was ook nog eens veel beter ingepakt, dan dat ik het had verstuurd. Verder zie ik niks aan het dock, behalve dan dat hij de tablet niet meer wakker maakt. Ik ben erg blij.
tweede week van 2012 + tijd voordat hij goed leverbaar is (1.5maand) = februari 2012Rick-Jan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:33:
nieuws over de TF2:
oftewel nog 4 maanden voor je hem kan bemachtigen
Nou als het nog zolang duurt, kan je misschien beter voor de TF1 gaan, kal el is natuurlijk wel wat sneller, maar als de rest van de specs tegenvallen, is de TF1 nog prima denk ik zo.Anton.net schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:58:
[...]
tweede week van 2012 + tijd voordat hij goed leverbaar is (1.5maand) = februari 2012
oftewel nog 4 maanden voor je hem kan bemachtigen
[ Voor 14% gewijzigd door Rick-Jan op 31-10-2011 20:05 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Zo'n tablet lijkt me wel wat, maar hoe zit het met HD videos? Kan hij 720p/1080p vloeiend afspelen? Ik heb nogal wat films op mijn desktop staan en ik heb geen zin in het opnieuw encoden van de film.. dus ik wil een .mkv dan gewoon op een sd-kaartje zetten en afspelen.
Is dat mogelijk? De een kan het wel, de andere niet.. hoe ervaren jullie dat?
Heb je uberhaupt de moeite genomen om even terug te lezen?maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:04:
Zo'n tablet lijkt me wel wat, maar hoe zit het met HD videos? Kan hij 720p/1080p vloeiend afspelen? Ik heb nogal wat films op mijn desktop staan en ik heb geen zin in het opnieuw encoden van de film.. dus ik wil een .mkv dan gewoon op een sd-kaartje zetten en afspelen.
Een TF101 is vrij picky wat betreft encoding. Als je video vloeiend wil afspelen zul je eigenlijk het moetn converteren naar MP4 met AAC 2.1 geluid. Mijn ervaring is dat wanneer je 5.1 geluid gebruikt de hele film helemaal geen geluid heeft. (maar goed er zit dan ook geen 5.1 op je tablet dus zoń probleem is het nou ook weer niet.). 1080p materiaal heb ik nog niet getest. Zal ik straks is een keertje doen.maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:04:
Hoe? Gewoon met de stockplayer werkt 720 content goed.
offtopic:
1080p materiaal heeft ook nit heel veel zin op een 1280.. scherm
1080p materiaal heeft ook nit heel veel zin op een 1280.. scherm
[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 31-10-2011 20:19 ]
Yes, ik heb gezocht op 720p. Namen als DICE player kwamen boven, en ik zag dat de één het wel kon, de ander niet. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die het wel kunnen, en hoe, zoals ik al aangafrob-bo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:09:
[...]
Heb je uberhaupt de moeite genomen om even terug te lezen?
Ik heb via deze link m'n TF aangemeld, en hij is de dag erna opgehaald.
Hij ligt inmiddels in de fabriek.
Maar hoe volg je nou de status in de fabriek?
of moet ik gewoon wachten tot hij weer thuis wordt afgeleverd?
Ray...
naar mijn idee wacht je beter op de transformer prime als je films kijken echt belangrijk vind, een 1080P MKV gaat namelijk (bijna) nooit soepel werken op de transformer, en een 720P MKV werkt soms wel en soms niet. zelf vind ik dit niet zo een probleem, kijk alleen af en toe wat series ermee, en die download ik toch niet in HDmaarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:12:
[...]
Yes, ik heb gezocht op 720p. Namen als DICE player kwamen boven, en ik zag dat de één het wel kon, de ander niet. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die het wel kunnen, en hoe, zoals ik al aangaf
Dat is waar. Niet dat ik het ga doen denk ik.. maar mocht ik het doen dan is het leuk als hij het ook kan
Maar heb nu mijn laptopje nog. Ik zal eens uitkijken naar de Prime dan, ben benieuwd! Hopelijk werkt de prijs ook ff mee
nu bekend is dat de prime nog een poosje op zich laat wachten, en ik graag een hybride tablet wil, ben ik toch aan het twijfelen tussen de slider en de transformer. Heb van beide veel reviews gelezen, maar beide hebben zo hun goede punten. Het mechanisme van de slider twijfel ik een beetje over, en de tablet is onbeschermd, wat de transformer dan weer wel heeft. Toetsenbord is groter van de transformer, maar mijn vraag is: gebruiken jullie die bovenste rij toetsen nou echt vaak, en het touchpad hoe werkt dat? en gebruiken jullie die vaak?
Grootste voordeel van de Transformer t.o.v. de Slider is vooral dat je het tablet los van het toetsenboard kan gebruiken en het daardoor ook logischerwijze lichter en dunner is. De slider is dikker doordat het toetsenboard er nog eens onder schuift als het ware, plus dat bij de Transformer nog een extra accu in het keyboarddock zit.Rick-Jan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:04:
nu bekend is dat de prime nog een poosje op zich laat wachten, en ik graag een hybride tablet wil, ben ik toch aan het twijfelen tussen de slider en de transformer. Heb van beide veel reviews gelezen, maar beide hebben zo hun goede punten. Het mechanisme van de slider twijfel ik een beetje over, en de tablet is onbeschermd, wat de transformer dan weer wel heeft. Toetsenbord is groter van de transformer, maar mijn vraag is: gebruiken jullie die bovenste rij toetsen nou echt vaak, en het touchpad hoe werkt dat? en gebruiken jullie die vaak?
Qua gebruik vind ik het toch vaker wel praktisch als je even die snelknoppen kan gebruiken maar dat ik ze echt mis kan ik nou ook weer niet zeggen. Het touchpad vind ik op zich wel praktisch met lezen en je dan niet direct op het scherm hoeft te scrollen.
En ja zoals je al zelf je twijfels hebt weet ik ook niet zozeer hoe sterk dat mechanisme is van de Slider, en dit bij de TF wel snor zit en ik er tot nu toe geen problemen mee heb gehad met het plaatsen en eruit halen.
Qua wel of geen 720/1080p, zou Plex media server dan geen mooie tussen oplossing zijn?
Er is zelfs een versie beschikbaar voor NAS apparaten.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Gebruik ik ook, bevalt enorm goed. Ik heb hier wel een quad-core xeon staan, maar een buddy met een readynas kan 720p ook streamen(starten duurt at langer).Knud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:50:
Qua wel of geen 720/1080p, zou Plex media server dan geen mooie tussen oplossing zijn?
Ik ben aan het kijken hoe ik mijn transformer in m'n auto kan monteren. Maar ik loop er eigenlijk al gelijk tegenaan dat ik autoladers kan vinden.
En om het nog lastiger te maken, ik wil 'm met toetsenbord dock gebruiken, waardoor zo'n brodit houder ook al niet meer zal werken
Is dit iets waar iemand al oplossingen voor heeft?
En om het nog lastiger te maken, ik wil 'm met toetsenbord dock gebruiken, waardoor zo'n brodit houder ook al niet meer zal werken
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Dit iets : http://www.laptophouders.nl/ ??Keiichi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:53:
Ik ben aan het kijken hoe ik mijn transformer in m'n auto kan monteren. Maar ik loop er eigenlijk al gelijk tegenaan dat ik autoladers kan vinden.
En om het nog lastiger te maken, ik wil 'm met toetsenbord dock gebruiken, waardoor zo'n brodit houder ook al niet meer zal werken![]()
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
*neemt contact op*
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Tja ze kunnen zoveel zeggen bij computer idee maar eerst maar eens de presentatie op 9 november afwachten. Daar zal wel officieel bekend gemaakt worden wanneer de prime in de verkoop gaat.Rick-Jan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:04:
nu bekend is dat de prime nog een poosje op zich laat wachten...
Gaandeweg wel geleerd dat een hoop van die 'tussendoor berichten' vaak niet kloppen.
Neemt niet weg dat ik nu dus twijfel tussen de Prime en de AT200 van Toshiba.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Denk je nou werkelijk dat ze water gebruiken?

Of zoiets als dit:Keiichi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:19:
[...]
*neemt contact op*Kan misschien zelfs handig zijn om het even uit te besteden
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=160604240906
Ik vind dat er wel gevaarlijk uitzien. Vooral met keyboard.Lizard schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:55:
[...]
Of zoiets als dit:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=160604240906
Ram mount misschien een oplossing? Ik heb er zelf een voor m'n telefoon in m'n rallyauto, zit muurvast en toch vrij "standaard en herbruikbaar" in geval ik een ander model foon ofzo neem.Keiichi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:53:
En om het nog lastiger te maken, ik wil 'm met toetsenbord dock gebruiken, waardoor zo'n brodit houder ook al niet meer zal werken![]()
Bovenste rij toetsen gebruik ik zelden tot nooit. Touchpad werkt op zich goed maar gebruik ik ook zelden. Meestal sluit ik een muis aan dat vind ik fijner werken of dat ben ik gewend. Maar ik gebruik de TF alleen thuis, ik kan me voorstellen dat je onderweg dat meer gebruikt. Ik persoonlijk zou zeker voor de TF gaan ipv de Slider. Je kunt het toetsenbord dan altijd loskoppelen.Rick-Jan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:04:
Tuurlijk niet, maar vocht is nooit goed voor elektronica zover ik weet.midy922 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:47:
[...]
Denk je nou werkelijk dat ze water gebruiken?
Zo lang de vloeistof niet geleid en de materialen waar de tablet van gemaakt is niet aantast kun je hem er in principe in onder dompelen (er zijn o.a. verschillende submerged computer projecten te vinden). Maar het feit dat ze zeggen dat het tablet eerst helemaal uit moet staan doet wel vermoeden dat het hier niet over zo'n vloeistof gaat...
Anoniem: 255407
beste mensen, super tevereden met mijn TF,
alleen een vraag over de mogelijkheid voor een dongel of aansluiting simkaart.
is daar al een mogelijkheid voor?, ik mis het heel af en toe. ik zou hem er niet voor weg doen maar het zou wel top zijn als je af en toe kan internetten onderweg.
zelfs een archos tablet heeft een simkaartverloop/usb, zou deze ook werken op deTF?aansluiten dan natuurlijk op het toetsenboard.
wie heeft hier al mee iets geprobeert?
is daar al een mogelijkheid voor?, ik mis het heel af en toe. ik zou hem er niet voor weg doen maar het zou wel top zijn als je af en toe kan internetten onderweg.
zelfs een archos tablet heeft een simkaartverloop/usb, zou deze ook werken op deTF?aansluiten dan natuurlijk op het toetsenboard.
Bij de revolverrom + revolverparts heb ik wel iets dat 3g dongle enabler heet. Maar verder geen idee.Anoniem: 255407 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:43:
klopt, en Nakebod heeft dat in gebruik
Ik heb op Ebay een 3g dongel gekocht, en via een Asus EEE Pad USB Reader aangesloten op de Transformer.Anoniem: 255407 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:43:
Ik gebruik Revolver ROM 3.7.3 hiervoor, en het werkt uitstekend. Uiteraard moet je TF101 wel geroot zijn.
Hieronder wat linkjes met relevante info :
Revolver 3.7.3:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1173230
Howto use 3g dongel on a TF101:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151097
De Asus EEE Pad USB Reader:
http://shop.asus.nl/shop/...-Externe-USB-Adapter.aspx
Mocht je meer info willen, dan hoor ik het wel.