www.casarodriguillo.com
Excuus, je hebt gelijk! Heb het meteen eventjes aangepast.7o9 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:56:
De laatste firmware voor de TF101 is 9.2.1.21 toch?
Verder erg informatief. Moet een hele klus geweest zijn.
Op een gegeven moment zie je door alle firmware nummers het bos niet meer
Thanks!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik ga kijken of ik die screenshot ga bereiken, gezien het mislukken van eerdere pogingen tot rooten e.d.Freekers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:50:
Graag gedaan! Mocht er iets niet kloppen of je komt er niet uit hoor ik 't wel! Bij elke stap zit een screenshot... behalve op het einde (restore root using OTA RootKeeper). Mocht je daar zijn aanbeland, zou je me daar dan eventueel een screenshot van kunnen bezorgen? Dat zou ik dat zeer op prijs stellen! Dan kan ik die erbij zetten.
Er zal er hier en daar vast nog wel eentje missen, maar die vind ik het belangrijkst
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Haha ik ken Windows 95 ook nog hoor.Ceejay schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:30:
[...]
Hij is goed bruikbaar als onderzetter.
Maar kun je er echt niets mee dan? Zo erg is het toch ook niet? Toen ik jong was ( opa vertelt ... ) hadden we windows 95 elke dag minstens een BSOD. Dat was gewoon charme.
Af en toe een vastloper/bootloopje is wel vervelend maar toch. Misschien ben ik een van de gelukkigen waar het allemaal nog wel mee valt, misschien 2 vastlopers per week. Ben nog blij dat het niet continue gebeurt.
Maar goed heb vanochtend ook al weer een bootloop gehad. Sja zou een factory reset wat zijn? Die update heeft in ieder geval niet veel uitgericht.
Daarnaast is het in een zeer korte tijd leeg trekken van de accu killing voor zijn levensduur, gaat Asus de garantie van de accu verlengen of tenminste eenmaal een gratis accu leveren ongeacht de leeftijd (vaak maar een half jaar garantie op accu's).
Ik ga morgen met mijn leverancier overleggen of ik de Transformer terug stuur naar hun of een RMA aanvraag bij Asus, eens kijken of Asus er nog iets mee kan, alle reacties hier te lezen heb ik er weinig vertrouwen in. In dat geval zal ik aansturen op gehele vervanging. Ze sturen dan maar zijn opvolger,
Helaas is Asus behoorlijk aan het prutsen met zijn eerste transformers, zie ook het debakel Prime bij introductie GPS, WiFi etc. Enigszins ter leur gesteld...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
accu problemen heeft mijn tf niet.Heb ik toch nog een reden om mijn tf niet terug te sturen. Vraag me toch af wat ze gaan doen aan de hardware bij een duidelijk softwarefout (Je had toch zeker geen drain bij honeycomb??) Al met al ben je de TF een week minstens kwijt bij RMA, nog even afgezien van de horrorstories uit oost europa..._Dune_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:56:
[...]
Ik ga morgen met mijn leverancier overleggen of ik de Transformer terug stuur naar hun of een RMA aanvraag bij Asus, eens kijken of Asus er nog iets mee kan, alle reacties hier te lezen heb ik er weinig vertrouwen in. In dat geval zal ik aansturen op gehele vervanging. Ze sturen dan maar zijn opvolger,
Helaas is Asus behoorlijk aan het prutsen met zijn eerste transformers, zie ook het debakel Prime bij introductie GPS, WiFi etc. Enigszins ter leur gesteld...
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je een t300 doen toekomen, je krijgt hem gerepareerd of niet gewoon terug denk ik
[ Voor 33% gewijzigd door Ceejay op 08-05-2012 00:44 ]
Helaas pindakaasFreekers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:22:
Mochten mensen geïnteresseerd zijn in een tutorial, ik heb er eentje geschreven en op m'n weblog gezet. Hij is helaas wat te groot (te veel plaatjes) om hier op Tweakers te posten
Heb het geprobeerd op Win7 64-bit, Win7 32-bit en op Windows 2003. Programma of batch-file werkt, de TF101 reboot 2x maar dat gaat heel snel (niet de 3-10 minuten). Heb hem ook terug gezet naar fabriekscondities, geen effect. Bah...
En toen keek * gambieter nog eens goed naar de plaatjes, en zag waar het fout liep. De tekst zegt "copy the ‘blob’ file into the root of your SDcard", wat ik had geinterpreteerd als het microSD-kaartje dat ik als externe opslag gebruik. Maar het moest dus de interne opslag zijn van de Transformer zelf (logisch, duh). Files verplaatst en nu staat de downgrade erop
Misschien dat je dat toch kan verduidelijken bij de tutorial, Freek?
Edit: root is gelukt, ook na upgrade naar nieuwste firmware

Zie je DM voor een paar screenshots, hopelijk zit degene die je bedoelt erbijFreekers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:50:
Graag gedaan! Mocht er iets niet kloppen of je komt er niet uit hoor ik 't wel! Bij elke stap zit een screenshot... behalve op het einde (restore root using OTA RootKeeper). Mocht je daar zijn aanbeland, zou je me daar dan eventueel een screenshot van kunnen bezorgen? Dat zou ik dat zeer op prijs stellen! Dan kan ik die erbij zetten.
[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 08-05-2012 04:24 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zie dat je 't nog laat gemaakt hebtgambieter schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 03:21:
[...]
Helaas pindakaas. Mijn UK B50 lijkt gewoon niet te willen; de eerdere methodes weigeren ook al met mijn specifieke Transformer TF101, en ook hier niets. Een verschil dat ik zie in de plaatjes is dat mijn Transformer als een Portable device wordt herkend (MTP), terwijl ik die niet zie staan in je screenshot, maar dat mag het toch niet zijn?
Heb het geprobeerd op Win7 64-bit, Win7 32-bit en op Windows 2003. Programma of batch-file werkt, de TF101 reboot 2x maar dat gaat heel snel (niet de 3-10 minuten). Heb hem ook terug gezet naar fabriekscondities, geen effect. Bah...
En toen keek * gambieter nog eens goed naar de plaatjes, en zag waar het fout liep. De tekst zegt "copy the ‘blob’ file into the root of your SDcard", wat ik had geinterpreteerd als het microSD-kaartje dat ik als externe opslag gebruik. Maar het moest dus de interne opslag zijn van de Transformer zelf (logisch, duh). Files verplaatst en nu staat de downgrade erop.
Misschien dat je dat toch kan verduidelijken bij de tutorial, Freek?
Edit: root is gelukt, ook na upgrade naar nieuwste firmware![]()
[...]
Zie je DM voor een paar screenshots, hopelijk zit degene die je bedoelt erbij
Mooi om te lezen dat het gelukt is. Dat moet inderdaad 'internal storage' zijn. Hoe ik bij SDcard kom, weet ik ook even niet. Ik pas het meteen even aan! Gelukkig zat er een screenshotje bij om 't te verduidelijken
Bedankt voor de DM! De juiste screenshot zit er idd tussen! Zal ze straks even erbij zetten!
Mooi om te horen dat 't gelukt is!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb geen idee wat Asus precies doet met retour gezonden TF's, je leest zo af en toe wel dat er daadwerkelijk het moederbord vervangen wordt. Bij Honeycomb was er inderdaad geen probleem, maar de TF101 werd op een gegeven moment verkocht met de reclame dat deze naar Android 4.0 geupdate zou worden.Ceejay schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:43:
[...]
Accu problemen heeft mijn tf niet.Heb ik toch nog een reden om mijn tf niet terug te sturen. Vraag me toch af wat ze gaan doen aan de hardware bij een duidelijk softwarefout (Je had toch zeker geen drain bij honeycomb??) Al met al ben je de TF een week minstens kwijt bij RMA, nog even afgezien van de horrorstories uit oost europa...
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je een t300 doen toekomen, je krijgt hem gerepareerd of niet gewoon terug denk ik
Hoogst waarschijnlijk zal Asus in iedergeval de TF101 niet omruilen voor een T300, maar als RMA ook geen oplossing biedt ga ik waarschijnlijk voor ontbinding van de koop, maar zover is het nog niet, eerst mag Asus zelf nog gaan kijken. Een van de punten die ik nog niet genoemd heb is dat geluid ook een probleem is. Al met al ben ik niet zo tevreden meer met de TF.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ja, nou ja ik kan ernaast zitten hoor, misschien krijg je een perfect werkende TF terug van de RMA, maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Je kunt zelf ook bijv data wipen of factory reset doen, is wat zij in ieder geval ook proberen._Dune_ schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:35:
[...]
Ik heb geen idee wat Asus precies doet met retour gezonden TF's, je leest zo af en toe wel dat er daadwerkelijk het moederbord vervangen wordt. Bij Honeycomb was er inderdaad geen probleem, maar de TF101 werd op een gegeven moment verkocht met de reclame dat deze naar Android 4.0 geupdate zou worden.
Hoogst waarschijnlijk zal Asus in iedergeval de TF101 niet omruilen voor een T300, maar als RMA ook geen oplossing biedt ga ik waarschijnlijk voor ontbinding van de koop, maar zover is het nog niet, eerst mag Asus zelf nog gaan kijken. Een van de punten die ik nog niet genoemd heb is dat geluid ook een probleem is. Al met al ben ik niet zo tevreden meer met de TF.
Mijn punt is en blijft wat heeft het voor nut om hardware problemen te zoeken waar het toch de software is die de problemen veroorzaakt. (heb ik het even niet over je geluid)
Ik hoor wel goede dingen over update .24 op XDA waar ze nu mee bezig zijn, dus daar wacht ik met smart op...
Ja, vandaar de duhKatsunami schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:50:
De interne opslag van een tablet (in elk geval bij de Tab) heet /sdcard, om te zorgen dat applicaties die zichzelf standaard op de sd-kaart installeren goed terecht komen. Zo blijven Honeycomb en Icecream compatible met Froyo.
Als je .21 firmware hebt, dan kan je normaal gesproken niet rooten?
Maar als je dan een <= B60 EEE pad hebt, dan kan je neem ik aan ook gewoon met NVflash een oudere versie installeren en dan rooten?
Ik heb mijn pad op dit moment RMA gestuurd voor defecte koptelefoon uitgang. Ik ga er even vanuit dat dit makkelijk te vervangen is en er geen moederboard o.i.d. vervangen gaat worden. Maar als dat wel zo is kan ik in ieder geval jouw tutorial gebruiken om hem toch te rooten en andere software er op te zetten.
Echter kwam ik er bij het terugzetten naar stock (voor RMA) wel achter dat het wel degelijk mis kan gaan. Bij mij wilde de officiele firmware niet geinstalleerd worden. Asus logo was meer dan 15 minuten in beeld en er gebeurde niks! Toen was ik blij dat ik hem mbv NVflash nog wel terug kon zetten naar stock en toen werkte alles. Dat kan dus niet als je >B70 versie hebt!!
1 reboot per maand is dan nog acceptabel maar al het andere ondermijnt het principe van een tablet.
Asus heeft nog wat te doen, ik ga er ook van uit dat ze dit gaan oplossen, als het tegen zit duurt het alleen wat langer.
Zelf heb ik er vrij weinig last van, 1 reboot per week (C10).
Cititzen of Ladonia
Dat is correct. Als een SBK1 model TF101 hebt (tot halverwege serie B70) dan kun je met NVflash werken. Met SBK2 modelen met andere key kan dit niet.Shodan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:40:
Maar als je dan een <= B60 EEE pad hebt, dan kan je neem ik aan ook gewoon met NVflash een oudere versie installeren en dan rooten?
Anoniem: 307613
Hoe moeilijk kan het zijn om een normaal werkend product op te leveren? Heeft iemand een idee hoe ik het beste de drains kan voorkomen (zonder zelf het apparaat elke keer uit te zetten).
Als je .21 firmware hebt, kun je normaliter wel rooten, maar dan moet je je bootloader unlocken. Daarmee vervalt de garantie van je tablet.Shodan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:40:
Freekers, even een stomme vraag.
Ik heb mijn pad op dit moment RMA gestuurd voor defecte koptelefoon uitgang. Ik ga er even vanuit dat dit makkelijk te vervangen is en er geen moederboard o.i.d. vervangen gaat worden. Maar als dat wel zo is kan ik in ieder geval jouw tutorial gebruiken om hem toch te rooten en andere software er op te zetten.
Echter kwam ik er bij het terugzetten naar stock (voor RMA) wel achter dat het wel degelijk mis kan gaan. Bij mij wilde de officiele firmware niet geinstalleerd worden. Asus logo was meer dan 15 minuten in beeld en er gebeurde niks! Toen was ik blij dat ik hem mbv NVflash nog wel terug kon zetten naar stock en toen werkte alles. Dat kan dus niet als je >B70 versie hebt!!
Je kunt .21 firmware alleen rooten zonder de bootloader te unlocken door eerst te downgraden naar een oudere firmware versie waar nog een exploit in zit waardoor je root toegang kunt krijgen (op het moment van schrijven. Er is momenteel nog geen exploit gevonden in .21. zover als ik weet).
Als je eenmaal de root toegang verkregen hebt, stel je deze 'veilig' met de app "OTA RootKeeper'. Daarna kun je weer gewoon veilig upgraden naar de laatste nieuwe firmware (.21 in dit geval) en ben je dus root op .21.
In NVFlash heb ik mij zelf niet verdiept, kan ik je dus helaas niet mee verder helpen. Ik zie echter dat 7o9 je vraag al heeft beantwoordt
Thanks! Succes ermeeAnoniem: 307613 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:54:
net de tut van Freek gelezen. indrukwekkend, beste uitleg die ik tot nu ben tegengekomen
De bootloader van de TF101 kan je nog steeds niet unlocken alleen van de TF201.Freekers schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:27:
[...]
Als je .21 firmware hebt, kun je normaliter wel rooten, maar dan moet je je bootloader unlocken. Daarmee vervalt de garantie van je tablet.
Je kunt .21 firmware alleen rooten zonder de bootloader te unlocken door eerst te downgraden naar een oudere firmware versie waar nog een exploit in zit waardoor je root toegang kunt krijgen (op het moment van schrijven. Er is momenteel nog geen exploit gevonden in .21. zover als ik weet).
Als je eenmaal de root toegang verkregen hebt, stel je deze 'veilig' met de app "OTA RootKeeper'. Daarna kun je weer gewoon veilig upgraden naar de laatste nieuwe firmware (.21 in dit geval) en ben je dus root op .21.
In NVFlash heb ik mij zelf niet verdiept, kan ik je dus helaas niet mee verder helpen. Ik zie echter dat 7o9 je vraag al heeft beantwoordt
[...]
Thanks! Succes ermee
Anoniem: 300828
Groet
Ik heb een pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices en dat werkt fantastisch.Anoniem: 300828 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:38:
Iemand ervaring met bleuthoot naar stereo afsplwn, ik wil nl een marmitek boom boom 75 kopen, maar ben benieuwd of het goed werkt vanaf de transformer ?
www.casarodriguillo.com
Ik heb hetzelfde apparaat en dat werkt inderdaad perfect.Pinin schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:08:
[...]
Ik heb een pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices en dat werkt fantastisch.
I have been out with pneumonia but will have messages forwarded to the Customer Care Team. The .24 release is in final qualification testing and will be released shortly.
Bron:xda
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1556914
[ Voor 12% gewijzigd door msmilde op 09-05-2012 22:01 ]
The .24 release is approved and will be released in the near future.
Maar eens kijken of deze update gaat helpen.
-Asus?
-Google?
Als die nog door Google getest moet worden tel er nog maar 2 weken bij op
Dus nauwelijks een reboot, is dus wel een verbetering. Ik had met Honycomb ook wel eens een reboot, dus dan valt dat nog mee.Anoniem: 300828 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:33:
Een van de testers schrijft net dat ie een reboot te pakken heeft met de .24 update !!!!
These are the release notes:
*Improves System Stability
*Improves Email App stability
*Improves MyNet stability
*Improves MyLibrary stability
*Add System Bar Lock
*Add Face Unlock Feature (YES! You read it right
*Add Email App new feature: Email download size / Threading / Out of office notice / Mail Sync Schedule
The "approximate" release date for the FOTA update is may 14th. *Approximate* means: it is scheduled for that day but it is subject to delays in case we have some "last minute" issues to fix. So if we miss the release date by a day or two like last time... well don't get too mad
Grote kans dus dat de dock het zomaar heeft opgegeven. Ik laat hem vannacht nog even laden, maar anders vrees ik dat ik hem maar even moet opsturen...
oh ja, ik heb wel net de nieuwste firmware gedownload, maar dat zou niet het probleem moeten zijn.
edit: ik was iets te snel. Nu staat hij op 3% en hij laadt dus gewoon op.
[ Voor 18% gewijzigd door kilon op 10-05-2012 23:15 ]
Dat had ik ook wel eens. Wat dan meestal wel hielp was de dock even los halen en apart (dus zonder de tab erin) aan de lader hangen. Ik had het idee dat dit voornamelijk kwam als de dock te ver was ontladen, wat wel strookt met je opmerking dat hij helemaal tot 0% was gedrained.kilon666 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:08:
Ik had net weer een black screen. Dit heeft mijn dock gedraind naar 0%, maar hij wil niet meer opladen. De tablet zelf laad wel gewoon op maar de dock blijft oranje knipperen en volgens de dual battery widget blijft hij dus op 0% na nu een dik uur opladen.
Grote kans dus dat de dock het zomaar heeft opgegeven. Ik laat hem vannacht nog even laden, maar anders vrees ik dat ik hem maar even moet opsturen...
oh ja, ik heb wel net de nieuwste firmware gedownload, maar dat zou niet het probleem moeten zijn.
edit: ik was iets te snel. Nu staat hij op 3% en hij laadt dus gewoon op.
Ja vast, we willen Face Unlock meer dan stabiliteit en algemene bruikbaarheid.Anoniem: 300828 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:04:
...
*Add Face Unlock Feature (YES! You read it rightYou asked loud for it on FB and here it is!)
...
Ik hoop dat het zo positief is als ze willen laten geloven. Ongeveer een weekje wachten nog dan.
De resultaten van de 2 postende beta testers op XDA waren heel positief, laten wij de update ook maar op die manier verwachten.7o9 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 06:09:
Ik hoop dat het zo positief is als ze willen laten geloven. Ongeveer een weekje wachten nog dan.
Als mij 's ochtends weer zo'n bevroren bootloop aan staat te grijnzen na update .21, dan word ik soms echt heel #%$%, vooral omdat je daarna je tablet weer aan de lader kan hangen ivm lege accu.
Ik vraag mij af hoelang die accu's dat nog gaan volhouden en in het slechtse geval hoe Asus daarmee omgaat. Het op regelmatige basis volledig leeg trekken (in zeer korte tijd) is erg slecht voor zo'n accu.JakeNL schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:59:
[...]
De resultaten van de 2 postende beta testers op XDA waren heel positief, laten wij de update ook maar op die manier verwachten.
Als mij 's ochtends weer zo'n bevroren bootloop aan staat te grijnzen na update .21, dan word ik soms echt heel #%$%, vooral omdat je daarna je tablet weer aan de lader kan hangen ivm lege accu.
edit: Nee, ik heb geen pessimistisch instelling.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 11-05-2012 10:55 ]
Maar het zou fijn zijn als ie betrouwbaar werkt, dus dat de update geslaagd is.
Ondanks dat het een klote update is van HC naar ICS, moet ik zeggen dat Asus wel z'n best doet, en als het opgelost is Asus bij mij nog wel een hoge waardering krijgt. (zij het met deukje)
edit: als de update er is, wat is dan de beste manier.
eerst factory reset en dan update draaien of
update en dan factory reset
of gewoon niks doen en update draaien.
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat een schone installatie met minimaal apps het mooiste is.
[ Voor 30% gewijzigd door Pinin op 11-05-2012 11:11 ]
www.casarodriguillo.com
Als je toch van plan bent een factory reset te doen dan kun je dat denk ik beter doen VOOR de update. Dan gaat de update zelf over een 'schone' installatie heen en heb je minder kans op eventuele conflicten. Na de update ben je dan nog steed in 'factory reset' status.Pinin schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:05:
edit: als de update er is, wat is dan de beste manier.
Factory reset zou niet nodig moeten zijn, maar zoals we weten zouden gaan er wel meer dingen niet zoals je eigenlijk zou verwachten.
Dat moeten we ook wel vasthouden. Er wordt nu werk besteed, waar (op korte termijn) geen enkele opbrengst meer tegenover staat.Pinin schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:05:
hoe zou het komen dat we allemaal zo sceptisch zijn....
...
Ondanks dat het een klote update is van HC naar ICS, moet ik zeggen dat Asus wel z'n best doet, en als het opgelost is Asus bij mij nog wel een hoge waardering krijgt. (zij het met deukje)
Bijv. de door Toshiba aangekondigde update naar ICS voor de AT200 gaat er waarschijnlijk nooit komen.
Dat is wel een punt wat ik zelf ook waardeer.JakeNL schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:10:
Dat moeten we ook wel vasthouden. Er wordt nu werk besteed, waar (op korte termijn) geen enkele opbrengst meer tegenover staat.
Het is natuurlijk voornamelijk eigenbelang van Asus want ze zullen in de toekomst graag nog meer producten aan ons willen verkopen. Desalniettemin zouden ze TF101 kopers ook in de steek kunnen laten.
Aan de ene kant heb je gelijk en ook ik kan het werk dat ze er nu nog in steken enorm waarderen. Aan de andere kant hebben ze die ICS upgrade echt volledig onderschat en in beta-status afgeleverd, wat resulteerde in een product dat nauwelijks bruikbaar was. Ook ik wilde zojuist weer even wat opzoeken op internet, pak die tab op en ja hoor... weer accu leeg (terwijl er toch echt nog genoeg juice in zou moeten zitten, dus de bootloop had weer toegeslagen). Dus dat ding hangt nu maar weer aan de lader en ik zit maar weer achter de laptop.JakeNL schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:10:
[...]
Dat moeten we ook wel vasthouden. Er wordt nu werk besteed, waar (op korte termijn) geen enkele opbrengst meer tegenover staat.
Bijv. de door Toshiba aangekondigde update naar ICS voor de AT200 gaat er waarschijnlijk nooit komen.
Toshiba laat wellicht zijn gebruikers in de steek door geen upgrade naar ICS te verschaffen, maar de AT200 gebruikers hebben in ieder geval wel een werkende tablet. De TF101 had met HC wel wat issues, waarvan de instabiele browser nog voor de meeste ergenis zorgde. Maar over het algemeen werkte dat ding verder prima en had de upgrade naar ICS wat langer op zich mogen laten wachten, zodat Asus deze beter had kunnen uitwerken en meteen een stabielere versie had kunnen uitrollen i.p.v. de 'beta-versie' die ze nu hebben uitgerold.
Als Asus ons achter laat met die half-arsed ICS versie op de TF101, denk ik dat ze behoorlijk wat credibility gaan inleveren als tablet fabrikant. Dit probleem met ICS dient gewoon op een correcte manier te worden opgelost en anders moeten ze maar gaan denken aan bijvoorbeeld een volledig door Asus ondersteunde mogelijkheid tot downgraden naar HC óf een inruilactie waarbij de TF101 met een kleine bijbetaling kan worden ingeruild voor de Transformer Pad 300T.
We gaan het meemaken...
Update: En ja hoor, haal hem zojuist uit het stopcontact, werk er een half uurtje mee. Wil ik hem net weg zetten,... zie ik dat ding gewoon spontaan rebooten en hangen in het opstartscherm. Gelukkig op tijd gesignaleerd, want anders trof ik hem morgenochtend weer compleet leeg aan. Die .24 update kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.
[ Voor 8% gewijzigd door hostje op 11-05-2012 23:00 ]
The .24 release is approved and will be released in the near future.
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 12-05-2012 20:18 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ha ha heb ik ook gehad. Zo'n reboot is in iedergeval beter dan een SOD.asing schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:47:
Ik checkte net, en CPU Spy gaf een uptime van 24 uur en een beetje. Beetje vreemd, 24 uur geleden lag ik namelijk nog heerlijk te ronken.
Enige probleem wat ik blijf houden is dat de stockbrowser van tijd tot tijd opeens nieuwe tabs opent na input van eenforumpost of klkken op een link.
[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 13-05-2012 13:30 ]
Dus laat de volgende update maar komen, slechter kan het niet worden.
Vanacht eerste spontane boot loop gehad. Tussentijds vaker helemaal uit gehad dan voorheen in de nacht, dus aan lange standbye periodes na aan zetten en heel veel met het ding werken ligt het dan niet m.i.
Na de self-boot uit gezet, aan. Alles werkte. Na een uur of 2 3, loop in het scherm....
Laatst geinstalleerde apps er af gehaald, ondanks dat die niet mee starten, niet resident zijn.
Kan het niet wat "simpels" zijn als het ontbreken van 'TRIM' en dus SSD/cache e.d. vele data wisselingen gerelateerd?
[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 13-05-2012 16:32 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Ik gebruik de stock browser eigenlijk nooit. Alleen om af en toe aan te loggen op het bedrijfsnetwerk. Dolphin wil op de een of andere manier een button niet herkennen die ik wel nodig heb. Of dat inmiddels na een Dolphin update verholpen is, ik weet het nog niet. Morgen even uitproberen.gambieter schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:28:
Met Poops: afkloppen, maar sinds .21 is de Transformer weer goed bruikbaar, en heb ik nog geen reboots gehad met mijn UK B50. Ik ben nu intussen weer software aan hetinstalleren.
Enige probleem wat ik blijf houden is dat de stockbrowser van tijd tot tijd opeens nieuwe tabs opent na input van eenforumpost of klkken op een link.
Anoniem: 371578
En nu doet de accu van het dock weer raar, na een nacht opladen stond deze op 0. Hij laadt niet op zou je zeggen. En als ik hem vastkoppel met de tablet geeft hij soms vol en dan weer leeg aan...
Dit is ook het beeld wat ik nu heb. Zo heel soms heb ik nog een spontane reboot, maar het is nu lang niet meer zo erg als in het verleden. Eens zien of de nieuwste update dit naar een nog beter niveau kan trekken.Anoniem: 371578 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:22:
Ik heb sinds de update nog maar 1 reboot gehad. Met browsen nog wel wat probleempjes, traag en ik word er af en toe gewoon uitgeknald.
The .24 release should go to FOTA later today or early tomorrow. Please shutdown and perform a cold boot after updating.
Cold boot can be done by pressing power+ vol down and then waiting until it automatically does the cold boot (a few seconds). I've done this after every new update...
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Is er een manier om de update niet automagisch te laten uitvoeren?Anoniem: 300828 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:53:
5/14/2012 Update -
The .24 release should go to FOTA later today or early tomorrow. Please shutdown and perform a cold boot after updating.
downloaden mag, maar nog niet installeren? Ik wil eerst factory restore doen voordat ik update.
www.casarodriguillo.com
Grappig (hoewel eigenlijk vind ik er niks grappigs meer aan) maar hier precies dezelfde ervaring. Tijdje goed gegaan en de afgelopen dagen weer dikke problemen. Gisterenavond met 100% batterij dichtgeklapt en zojuist een volledig lege accu.........notsonewbie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:26:
Hier is het de laatste 2 dagen weer helemaal mis, al diverse reboots gehad en loop-hangen, en lege accu....
Laatste update helaas nog niet beschikbaar.
je krijgt een notification dat er een update is. op dat moment kun je rebooten. je moet actief aangeven dat je de update wil installeren. en je kunt geloof ik ook 3 keer de installatie uitstellen (postpone)Pinin schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:20:
[...]
Is er een manier om de update niet automagisch te laten uitvoeren?
downloaden mag, maar nog niet installeren? Ik wil eerst factory restore doen voordat ik update.
Same, .21 draaide zeer goed, laatste dagen opeens sodsbigreep schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:23:
[...]
Grappig (hoewel eigenlijk vind ik er niks grappigs meer aan) maar hier precies dezelfde ervaring. Tijdje goed gegaan en de afgelopen dagen weer dikke problemen. Gisterenavond met 100% batterij dichtgeklapt en zojuist een volledig lege accu.........
Ik kan me dat helemaal niet meer herinneren7o9 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:05:
[...]
je krijgt een notification dat er een update is. op dat moment kun je rebooten. je moet actief aangeven dat je de update wil installeren. en je kunt geloof ik ook 3 keer de installatie uitstellen (postpone)
edit: krijg je de keuze ook als je zelf aangeeft "check for firmware" ?
[ Voor 45% gewijzigd door Pinin op 14-05-2012 21:36 ]
www.casarodriguillo.com
Nee, dan niet volgens mij. Als je het handmatig controleert dan wordt de nieuwe update meteen gedownload en geïnstalleerd. Ik bedoelde de notificatie die je 'automatisch' krijgt zonder zelf te controleren. Ze zullen er wel van uit gaan dat als je handmatig controleert je ook daadwerkelijk direct wilt installeren.Pinin schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:32:
[...]
edit: krijg je de keuze ook als je zelf aangeeft "check for firmware" ?
"5/14/2012 Update -
The .24 release should go to FOTA later today or early tomorrow. Please shutdown and perform a cold boot after updating."
Heb zelf nog steeds niet ge-upgrade naar ICS. Hou deze update wel even in de gaten..
Dat was een paar posts boven je al reeds gemeld: Anoniem: 300828 in "Asus EEE Pad Transformer - deel 2"rob-bo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:39:
Op xda:
"5/14/2012 Update -
The .24 release should go to FOTA later today or early tomorrow. Please shutdown and perform a cold boot after updating."
Heb zelf nog steeds niet ge-upgrade naar ICS. Hou deze update wel even in de gaten..
Mijn dock wil niet meer opladen, verder werkt alles. Tablet wordt via 't dock opgeladen, typen, etc gaat prima. Maar opladen zelf dus niet. Dual battery widget laat zien dat 't dock wel aangesloten is aan de oplader. Ik heb 't dock ook al aan de usb gehangen aan m'n laptop (zeker 15 min.) maar ook dat wil niet helpen.
Is 't mogelijk om dat ding op een of andere manier te resetten of zo?
Bij mij is het een fractie anders.Anoniem: 300828 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
Cold boot can be done by pressing power+ vol down and then waiting until it automatically does the cold boot (a few seconds). I've done this after every new update...
Pas wanneer ik vol down en power lOs laat, dAn gaat hij opstarten.
Beide ingedrukt houden is in mijn geval seconden, 1/2 minuut, 1 minuut 10 seconden... gewoon zwart scherm houden.
Nu zitten hier overwegend tweakers, hoe zouden niet-tweakers het gedaan hebben? tf weggesmeten, weggegeven, te koop gezet, kwaad naar winkel/asus gegaan en geld terug geeist?
3 werf jammerlijk. Want nu is het w.m.b. logisch als men denkt: hoe lang zal het goed gaan na de volgende update...
He dat heb ik ook!Eric_Cantona schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:13:
Flink gegoogled en beide Transformer topics doorgenomen, maar de paar tips die ik ben tegengekomen hebben me (nog) niet geholpen, dus ik probeer 't gewoon eens op deze manier:
Mijn dock wil niet meer opladen, verder werkt alles. Tablet wordt via 't dock opgeladen, typen, etc gaat prima. Maar opladen zelf dus niet. Dual battery widget laat zien dat 't dock wel aangesloten is aan de oplader. Ik heb 't dock ook al aan de usb gehangen aan m'n laptop (zeker 15 min.) maar ook dat wil niet helpen.
Is 't mogelijk om dat ding op een of andere manier te resetten of zo?
Anoniem: 257427
Ook mijn tablet heeft al weer dagen geen reboot gehad.
Het is echt random. Soms elke dag een reboot, en dan weer dagen lang niks.
Update .24 blijkt ook niet alles op te lossen, maar ben wel benieuwd wanneer de update hier komt.
"We have an update from you on 9.2.1.24 for firmware TF101. Our HQ has just informed us that has changed the procedure of certification of firmware from Google. This means that instead of the usual 1-2 days will be required henceforth a whole week to get approval to release the update. The update then comes only at weekends. We are very sorry for this."
So guys... not gonna happen before next week
Anoniem: 285499
Hoe bedoel je niet laden?
Als het dock helemaal leeg is, en je hangt hem aan de lader, dan kan het wel een 20 minuten duren voordat het laad ledje gaat knipperen (teken dat het dock geladen wordt). Hiervoor brand het constant. (Of was het andersom).
Hans.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
ach die ene week maakt ook bar weinig meer uit, ik zal er iig niet van wakker liggenAnoniem: 300828 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:06:
Asus Italy on Facebook (translated by Bing)
So guys... not gonna happen before next week
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ben je bij een wipe alles kwijt, dus apps en wachtwoorden enz?
M.a.w. als de update komt, wat is dan slim om te doen ?
Ik heb tablet en dock al 'n paar nachten constant aan de oplader hangen, dock blijft op 0% staan. Tablet laadt wel prima op.Anoniem: 285499 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:12:
[...]
Hoe bedoel je niet laden?
Als het dock helemaal leeg is, en je hangt hem aan de lader, dan kan het wel een 20 minuten duren voordat het laad ledje gaat knipperen (teken dat het dock geladen wordt). Hiervoor brand het constant. (Of was het andersom).
Hans.
Op dit moment beiden van de lader af, dock staat op 0% en tablet op 93%. Oranje lampje op 't dock knippert om de 1-2 seconden. Als ik 't dock aan de oplader hang, verandert 't lampje niet. Maar dual battery widget geeft wel aan dat 't dock aan de lader hangt.
Dus 't lijkt alsof de accu dood is o.i.d.
www.casarodriguillo.com
Anoniem: 257427
Ik heb precies hetzelfde gehad, een paar weken nadat ik hem gekocht had. Hij is voor RMA teruggeweest en nu werkt hij perfect.Anoniem: 300828 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:39:
ben blij dat ik geen dock heb !
Dat heb ik dus inderdaad ook....Eric_Cantona schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:36:
[...]
Ik heb tablet en dock al 'n paar nachten constant aan de oplader hangen, dock blijft op 0% staan. Tablet laadt wel prima op.
Op dit moment beiden van de lader af, dock staat op 0% en tablet op 93%. Oranje lampje op 't dock knippert om de 1-2 seconden. Als ik 't dock aan de oplader hang, verandert 't lampje niet. Maar dual battery widget geeft wel aan dat 't dock aan de lader hangt.
Dus 't lijkt alsof de accu dood is o.i.d.
Long shot, voelen jullie op de bovenkant"rand" (dus niet zijkant) van de dock, boven de bovenste rij toetsen, met de tablet er ook in, een soort statische stroom?
Zo ja even de de lader-stekker andersom in het stopcontact doen. Of dat het oplost is een 2e maar een gok is het waard.
Als dat niet werkt is er nog een long shot uit de remote modellen controle hobby inzake lipo accus: stekker uit stopcontact, er gelijk weer in, 3 x doen, dan kan je de accu 'wakker schoppen'. Idem met lader in 220 houden en usb er uit er in, 3 x
De accu is nu mogelijk aan het leeg-druppen door die oranje led, kan dagen/weken duren. Door onder voltage van de accu pakt het laad-proces niet op.
Als je de lader echter een paar keer in uit de 220 doet, kan er een restspanning opbouw komen die net even boven het standaard laadt voltage komt en dan kan de laadinrichting weer 'aan' gaan.
[ Voor 48% gewijzigd door notsonewbie op 16-05-2012 12:03 ]
Even afwachten of dit 't is, anders ga ik voor je 2e optie. Alvast bedankt voor je tips, hopelijk werkt 't!
Good news
Raar dat mijn 89 euro kostende Kruidvat tablet met ICS al deze problemen niet heeft en gewoon stabiel draait zonder reboots. WTF is Asus toch aan het doen?!?!?
Ik overweeg namelijk de betaalbare Transformer te kopen (voor normaal gebruik, thuis op de bank), en wil er net als op mm htc sensation ook ARHD op zetten. Alleen hoop ik hem wel te kunnen gebruiken ipv elke keer die spontane reboots e.d. te hebben. Vroeg me daarom af of de problemen er alleen zijn bij de standaard Transformer, of ook bij de gerootte met andere ROMs
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Jaja, worldwide tomorrow, waarom zou het anders zijn dan vorige keren waar je minstens 2 weken moest wachten op ww rom terwijl de us rom er al was. Ik ga ook maar rooten en en custom rom erop zetten geloof ik.Anoniem: 300828 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:22:
I've been doing a little coverage on this .24 on ASUS Italy Facebook and they just wrote: "We confirm what you just wrote - I said that the US version was already released -. Google approved the update on today for a worldwide release. So the FOTA is beginning today in US and tomorrow worldwide. Much earlier than the previous expected schedule"
Good news
And to prove my point:
van XDA:
5/15/2012 Update -
Bad news, Google has changed their CTS qualification requirements on firmware so the .24 release is delayed for a couple of days. We have asked for an exception to release earlier, especially since it already passed qualification testing.
[ Voor 19% gewijzigd door Ceejay op 17-05-2012 00:25 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja, heb ik ook maar gedaan. Fingers crossed....Anoniem: 300828 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:37:
Nu maar afwachten wat deze update doet, hebvoor zekerheid cold boot gedaan....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1627301
CWM = ClockWorkMod, een menu om oa updates te flashen. Je hebt een aparte zip file nodig waarin een bestandje zit om de update te starten (zImage).Anoniem: 300828 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:32:
Wat is een cwm zip ????
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Nou .21 update leek idd,de auto helderheid niet lekker meer te werken, duurde soms wel 30 sec als ik van schaduw naar zon liep.homernt schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:13:
.24 erop gezet niet dat ik met .21 een reboot of vastloper heb gezien. Wat opvalt is dat helderheid hoger lijkt te liggen. Verder heb ik face unlook aangezet en het werkt. Nog niet met een andere persoon kunnen testen.
Voor de rest 2 spontane sod,s gehad in 3 dagen, maar draait nu weer 3dagen en 10 uur volgens Uptime widget (zie google play), batterij verlies 2% ,snachts.
Ik snap er geen bal van en ik kan me voorstellen dat ze bij Asus het ook niet meer weten, zoveel random reboots zonder duidelijke oorzaak.Hoop dat .24 beter gaat (nog niet binnen)hier de B80.
Bedankt voor de update.Lizard schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:15:
Voor de mensen die een CWM zip willen hebben heb ik mijn post op XDA geupdate:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1627301
Is een cold boot nog nodig? Hoe doe je een cold boot als je CWM geïnstalleerd hebt? Ik heb "Rogue XM Recovery v1.3.0" geïnstalleerd. Hopelijk is het wipen van cache en dalvik-cache vanuit CWM voldoende.
Verwijderd
Mijn TF met .24 bleef vanochtend hangen bij het ontgrendelen van de ring....xippie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 06:59:
Vanochtend eerste reboot/hangen gehad met .24Met de .21 versie had ik nergens last van.