Voor ICS gebruikte ik ook de stock browser en die crachde wel eens maar daar kon ik mee leven maar bij ICS is dat erger geworden en ICS browser+ was wat mij betreft net zo erg maar die draaid ook op de stock browser dus dat is niet zo gek. Ik heb daarna nog wat andere geprobeerd o.a. Opera(traag)/Chrome(nog onstabieler dan de stock browser) maar ik draai nu al meer dan een maand de Boat browser. Stabiel en snel genoeg.Chaoss schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:03:
[...]
Ik zet mijn tablet nooit uit en ik heb weinig last van vastlopers, jah af en toe 's ochtends een bootloop, maar na een reset werkt hij dan verder goed. Kheb nooit vastlopers tijdens het gebruik gehad, wel een veelvuldig crashende stock browser maar toen ben ik ICS browser+ gaan gebruiken welke maar zelden crasht.
Na de aatste update van zondag heb ik 's ochtends nog geen bootloop gezien... maar dat zegt niet veel voorheen gign het soms ook wel 5-6 dagen goed.
Maar het blijft idd opmerkleijk dat sommige mensen er naar zeggen erg veel last van hebben en anderen zoals ik maar weinig.
Ik kreeg de indruk dat je de tablet dan de volgende dag weer gebruikt. Je bespaart dan misschien 5% batterij, maar moet wel een minuut of 2 wachten totdat de tablet gebruiksklaar is. Dat lijkt me de moeite niet waard.homernt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Misschien omdat het logische is dat je iets uitzet als het niet gebruikt. Ik zeg maar iets geks.
Dat zou ik ook wel willen weten.R2 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:06:
[...]
Hoe heb jij er een stock kernel opgekregen?, ik heb 17c van Guevor erop staan en kan nu de update van Lizard niet gebruiken. Wil dus terug naar stock kernel zonder verlies van al min data en settings, mn tablet is helemaal gecustomized.
Nog niet aangedurft omdat ik hem 2e hands heb gekocht met alles custom.
Dan kom toch weer op het gebruik als ik wil interneten dan moet toch eerst mijn modem aanzetten en ondertussen is mij tablet ook up and running. Ik zit er niet mee dat ik een halve minuut moet wachten. Men laptop kost langer om op te starten en kost ook meer stroom. Daarom heb ik ook tablet gekocht zodat ik laptop minder hoef te gebruiken.Chaoss schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:22:
Dat is idd gek...een van de voordelen vd Tablet is dat die altjd standby is... wil dat ding unlocken en gelijk het internet op kunnen, dat is imho een van de voordelen van een tablet en voor mij een van de redenen geweest om een tablet te nemen: altijd intenret/email/social media bij de hand
Als ik dat kreng eerst op moet starten kan ik evengoed mijn laptop erbij pakken
Ik zet hem dus meerdere keren aan en uit op een dag. Het is wat je maar handig vind.kwaazaar schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:23:
[...]
Ik kreeg de indruk dat je de tablet dan de volgende dag weer gebruikt. Je bespaart dan misschien 5% batterij, maar moet wel een minuut of 2 wachten totdat de tablet gebruiksklaar is. Dat lijkt me de moeite niet waard.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:59
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Jah als je ook al zo maf (nofihomernt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:29:
[...]
Dan kom toch weer op het gebruik als ik wil interneten dan moet toch eerst mijn modem aanzetten en ondertussen is mij tablet ook up and running. Ik zit er niet mee dat ik een halve minuut moet wachten. Men laptop kost langer om op te starten en kost ook meer stroom. Daarom heb ik ook tablet gekocht zodat ik laptop minder hoef te gebruiken.
dat is dan ook weer frapant want de stock browser kon ik na de ICS update gewoon niet fatosnelijk mee internetten teriwjl de ICS Browser+ echt nooit crasht. lijkt wel of Asus elke TF anders heeft gemaakt ofzo. Achteraf gezien zou ik ook niet zo snel meer voor de TF kiezen... ik had altijd goede ervaringen met Asus (heel veel mobo's ingebouwd zonder problemen) en ook hun Laptops zijn degelijke dingen... maar de TF is echt een smet op de reputatie van Asus.... en dan in het bootlogo ook nog "“Inspiring Innovation • Persistent Perfection” durven te zetten... Inventief was/is de TF zeker maar hij is verre van perfecthomernt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:22:
Voor ICS gebruikte ik ook de stock browser en die crachde wel eens maar daar kon ik mee leven maar bij ICS is dat erger geworden en ICS browser+ was wat mij betreft net zo erg maar die draaid ook op de stock browser dus dat is niet zo gek. Ik heb daarna nog wat andere geprobeerd o.a. Opera(traag)/Chrome(nog onstabieler dan de stock browser) maar ik draai nu al meer dan een maand de Boat browser. Stabiel en snel genoeg.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik had tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen met ASUS. Ik heb wel eens moederbord opgeblazen maar die stond toen al een jaar of 4 in de overklok dus ik was niet echt verbaast.Chaoss schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:47:
dat is dan ook weer frapant want de stock browser kon ik na de ICS update gewoon niet fatosnelijk mee internetten teriwjl de ICS Browser+ echt nooit crasht. lijkt wel of Asus elke TF anders heeft gemaakt ofzo. Achteraf gezien zou ik ook niet zo snel meer voor de TF kiezen... ik had altijd goede ervaringen met Asus (heel veel mobo's ingebouwd zonder problemen) en ook hun Laptops zijn degelijke dingen... maar de TF is echt een smet op de reputatie van Asus.... en dan in het bootlogo ook nog "“Inspiring Innovation • Persistent Perfection” durven te zetten... Inventief was/is de TF zeker maar hij is verre van perfect
Als ASUS het hierbij laat dan zal ik de volgende keer elders kijken mochten ze het toch nog oplossen dan kan ik ze het wel vergeven.
Gebruik je nog steeds Kernel 15? Ik heb momenteel 17 en die loopt nu 100+ uren stabiel. Voordeel van 17 is dat hij veel sneller wakker wordt na diep sleep, daar had ik voor 17 last van, dan duurde dat soms 5/10 seconde! (Wat zijn we verwend in deze wereld)Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:56:
[...]
"Luscious Lockups • Beautiful Bootloops".
Gelukkig heb ik er nog steeds geen last van.
Na laatste update nog steeds reboots, nu ook vastlopers bij beginscherm. Ongelooflijk wat een prutswerk zeg. Testen ze daar niets ???
Pay peanuts get monkeys !
Verwijderd
Zojuist even gebeld met Asus NL, dit alles is gewoon een garantie-kwestie. Volgens de wet is het product nl zo 'ondeugdelijk', waardoor het onder de garantie valt. Is me ook bevestigd door de kerel van Asus...
Ga mn TF dus maar even aanmelden voor RMA, denk ik zo. Nadeel is uiteraard dat ik um wel even kwijt zal zijn, maar tegelijk weet ik dan wel zeker dat ik of een werkende TF terug krijg, of een 'beter' product ter vervanging krijg. Voordeel is uiteraard wel dat mijn TF volledig stock is...
Dus; massaal aan de RMA?!?!
Ga mn TF dus maar even aanmelden voor RMA, denk ik zo. Nadeel is uiteraard dat ik um wel even kwijt zal zijn, maar tegelijk weet ik dan wel zeker dat ik of een werkende TF terug krijg, of een 'beter' product ter vervanging krijg. Voordeel is uiteraard wel dat mijn TF volledig stock is...
Dus; massaal aan de RMA?!?!
Even een melding van een positieve update (ja, dat kan ook gelukkig) bij mij.
Drie dagen geleden de derde ICS update van Asus geinstalleerd op stock TF101, overigens zonder enige reset.
Tot op heden geen problemen ondervonden. Ook hele nacht op standby gehad. Geen rare battery drains of vreemde reboots, alle reeds geinstalleerde apps en data zijn keurig meegekomen, etc. Alles werkt dus nog steeds als een tierelier.
Drie dagen geleden de derde ICS update van Asus geinstalleerd op stock TF101, overigens zonder enige reset.
Tot op heden geen problemen ondervonden. Ook hele nacht op standby gehad. Geen rare battery drains of vreemde reboots, alle reeds geinstalleerde apps en data zijn keurig meegekomen, etc. Alles werkt dus nog steeds als een tierelier.
[ Voor 13% gewijzigd door Fireshade op 03-05-2012 15:01 ]
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt maar ik durf dit toch wel te betwijfelen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:24:
.. maar tegelijk weet ik dan wel zeker dat ik of een werkende TF terug krijg ...
Het zou namelijk betekenen dat iedereen met slapende of ongewenst herstartende TF's werkelijk fysiek defecte hardware heeft?
Als ze hem daadwerkelijk gaan testen en aan de hand van het testresultaat repareren dan zijn ze heel wat tijd kwijt met deze slecht reproduceerbare soort problemen.
Veel succes gewenst iig.
Verwijderd
Tja, daar heb je natuurlijk wel een punt...7o9 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:59:
[...]
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt maar ik durf dit toch wel te betwijfelen.
Het zou namelijk betekenen dat iedereen met slapende of ongewenst herstartende TF's werkelijk fysiek defecte hardware heeft?
Als ze hem daadwerkelijk gaan testen en aan de hand van het testresultaat repareren dan zijn ze heel wat tijd kwijt met deze slecht reproduceerbare soort problemen.
Veel succes gewenst iig.
Volgens mij is het wel zo dat door de (verplichte) update nu de hardware niet meer naar behoren functioneert. Het hoeft dan niet fysiek defect te zijn, maar is blijkbaar niet geschikt voor de firmware die men er (wederom; verplicht) op wil laten draaien. Daarmee is het dan een ondeugdelijk product geworden, < 2 jaar na aanschaf, dus doet mij maar een prime ofzo...
Of ben ik nu ietwat simplistisch aan het denken??
Ik wil wel eerst proberen om een afspraak te maken over de max termijn dat ie weg is, anders ben ik inderdaad bang dat ik um de 1e 2 jaar niet meer terug zie...

Al met al begin ik er, als ik er nog eens goed over nadenk, zelf eigenlijk ook een beetje aan te twijfelen of dit wel de juiste weg is. Toch nog maar eens goed over nadenken...
Tja, voordeel voor ons is dan wel weer dat hoe meer mensen hem als defect aangeven, hoe serieuzer ASUS de zaak op zal nemen (denk ik misschien naief). Dus je doet de community wel een service
zojuist na 3 goede dagen, de eerste reboot te pakken....
Ik was de reboots en bootloops ook zat. Toen de .21 update dat ook niet oploste heb ik mijn TF voor RMA aangemeld. Deze RMA is geweigerd:
Intussen draai ik al bijna 2 dagen, zonder reboot of bootloop (en dat had ik wel dagelijks/om de paar uur). Deze reset heeft mijn instellingen en apps niet verwijderd, dus ik ben erg blij met deze oplossing (en hoop dat het zo blijft).Geachte Klant,
Onze technicus heeft uw aanvraag geweigerd omdat dit probleem opgelost kan worden door een reset (wipe data) uit te voeren.
Graag willen wij u verzoeken om de Transformer compleet uit te schakelen en alle sd kaarten eruit te halen. Daarna drukt u de POWER + VOLUME DOWN knop lang in. Nu komt er een melding in beeld dat u 5 seconden dient te wachten. Wanneer u dan de melding wipe data ziet staan dient u de volume up button te drukken. Dan wordt het systeem gewist en dient dit probleem opgelost te zijn.
iedereen heeft het allemaal over een update, maar als ik op "updte systeemfirmware" klik krijg ik de melding dat er geen udate voor mijn apparaat is (B70 met IML74K.WW_epad_9.2.1.17-20120312)
Ik heb ook B70 met IML74K.WW_epad_9.2.1.21- 20120403 deze update werd bij maandag al aangeboden dus het raar dat hij zegt bij jouw dat er niks is.cilo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:10:
iedereen heeft het allemaal over een update, maar als ik op "updte systeemfirmware" klik krijg ik de melding dat er geen udate voor mijn apparaat is (B70 met IML74K.WW_epad_9.2.1.17-20120312)
Thanx, heb nu kunnen updaten naar .21, custom kernel is nog aanwezig en heb root via ota rootkeeper terug kunnen zetten.Lizard schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:28:
[...]
Hoofdzakelijk de geupdate apps/config bestanden. Maar dit is dan ook alleen gerist op mensen die al een custom kernel hebben en wel .21 willen draaien.
@R2:
Deze versie zou moeten werken, dit kan ik zelf helaas niet testen, aangezien ik een stock kernel draai.
ww-9.2.1.17-to-9.2.1.21-CWM-nokernel-v1.0.zip
Dit is flashen op eigen risico, maar voor zover ik zie heb ik niets stuk gemaakt.
Ik neem aan dat je daarvoor flashtool heb gebruikt?Nakebod schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:44:
[...]
Ik had eerst dezelfde ROM die ik al had draaien over de huidge ROM geflashed (Zonder wipe dus), dus toen had ik weer de standaard ASUS kernel, en alle (ASUS) apps die ik zelf verwijderd had waren weer terug.
Toen kon ik de update flashen. En nu kan ik eventueel weer de ASUS apps verwijderen, nog even niet mee bezig geweest nu.
Als je dat doet zonder wipe, bljjven dan al je apps en settings behouden?, dus zoals hij was voor het flashen?, maar dan met stock kernel.
Heb inmiddels kunnen updaten, thanx to Lizard, maar stock kernel laden zou ook wel prettig kunnen zijn, zeker om te testen of de tf nu goed wilt blijven draaien na de .21 update.
[ Voor 12% gewijzigd door R2 op 03-05-2012 19:28 ]
Asus heeft weer een nieuwe patch klaar voor de beta-groep. De opgestuurde tablets (waarbij de .21 update niet alles had opgelost) hebben nu geen problemen meer, aldus Asus in het eerder genoemde XDA-forum. Zal me benieuwen.
Weet iemand raad voor mijn opstartprobleem?
Als ik vroeger mijn transformer opstartte, kreeg ik een slotje met kringetjes op het opstartscherm.
Normaal veeg je dan het slotje uit het kringetje en kan je verder. Nu heb ik een kaal scherm met het slotje, dat terugveert als ik het weg wil vegen. Ik zie even een open slotje en de cameraknop. Het lukt mij niet om in het startscherm te komen tenzij ik dit doe met de terugtoets op mijn toetsenbord. Ik hoor dan een klik en hij is aan. Met alleen het tablet, zonder toetsenbord lukt het me niet om op te starten??????
Als ik vroeger mijn transformer opstartte, kreeg ik een slotje met kringetjes op het opstartscherm.
Normaal veeg je dan het slotje uit het kringetje en kan je verder. Nu heb ik een kaal scherm met het slotje, dat terugveert als ik het weg wil vegen. Ik zie even een open slotje en de cameraknop. Het lukt mij niet om in het startscherm te komen tenzij ik dit doe met de terugtoets op mijn toetsenbord. Ik hoor dan een klik en hij is aan. Met alleen het tablet, zonder toetsenbord lukt het me niet om op te starten??????
Ik heb sinds een dag of 3 ook de laatste versie erop staan en nog geen problemen, totdat ik vandaag thuiskwam.
Vanmorgen om 6:30 uur nog even gekeken of de tablet nog werkte, en dat deed hij en nog 65% accu.
Vanmiddag kom ik thuis om ongeveer 17:00 uur, tablet uit de tas en ...... niks meer.
Eerst de lader aangesloten en na ongeveer 10 minuten weer de aan knop ingedrukt en hij startte weer op.
Had toen maar liefst 2% accu. Dus nog niet zonder problemen.
Update bij KPN voor de Galaxy S II gaat een stuk beter. Not.
Vanmorgen om 6:30 uur nog even gekeken of de tablet nog werkte, en dat deed hij en nog 65% accu.
Vanmiddag kom ik thuis om ongeveer 17:00 uur, tablet uit de tas en ...... niks meer.
Eerst de lader aangesloten en na ongeveer 10 minuten weer de aan knop ingedrukt en hij startte weer op.
Had toen maar liefst 2% accu. Dus nog niet zonder problemen.
Update bij KPN voor de Galaxy S II gaat een stuk beter. Not.
Bij je instellingen ( beveiliging>schermvergrendeling ) misschien de schermbeveiliging opnieuw instellen?vlakkie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:04:
Ik heb trouwens ook al weer mijn eerste reboot te pakken...(wel pas na 3 dagen) En heb nu ook gigantische lag bij het typen...vreemd
Dit had ik ook vaak na een spontane reboot. Wat dan meestal hielp is handmatig de TF uitzetten en dan weer aanzetten, dan liep alles meestal weer 'soepel' (voor zolang het duurde...).Marked schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:18:
[...]
Ik heb trouwens ook al weer mijn eerste reboot te pakken...(wel pas na 3 dagen) En heb nu ook gigantische lag bij het typen...vreemd
[ Voor 11% gewijzigd door jasjenl op 04-05-2012 01:10 ]
Sinds vandaag is Draw Something ineens niet meer geschikt voor me T300 Pad, iemand anders hier ook last van? De app liep gisteren weer eens vast wou hem herinstalleren en ineens uit het niet kan dat niet....
Meer mensen die hier last van hebben? (of een oplossing weten)
is wat hij sinds gistere avond in de google play store zegt.This app is compatible with some of your devices.
Asus ASUS Transformer Pad TF300T
This item is not compatible with your device.
[ Voor 41% gewijzigd door stealthgun op 04-05-2012 08:17 ]
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Voor Megatron 1.04 doen alle guevor Kernels het. Pas vanaf de volgende rom update (1.05) zullen kernels custom made moeten zijn. Het is alleen zo dat de kernels op xda server volgens ricardo stabiel zijn. De anderen is hij nog aan het testen. Je kunt dus gewoon alle kernels van Guevor gebruiken. Aan de andere kant, als het nu stabiel loopt waarom zou je het dan veranderen...Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:10:
[...]
Ja, ik zit nog steeds op de test15 kernel. Ik dacht dat de test17 kernel niet voor de Megatron rom geschikt is. In de Megatron 1.0.4 kernel link op xdafileserver.nl gaat deze nl. maar t/m test16:
http://www.xdafileserver....gatron%2FKernels%2FGuevor
Inmiddels heb ik zelf nu 130 uur zonder problemen met kernel 17
Ik heb nu ook al een aantal dagen geen reboots of SoD's meer gehad. Het lijkt toch dat het weghalen van de snelinstellingen van Asus heeft geholpen.
Elke keer als ik mijn tablet wil gebruiken en hem uit de slaapstand haal, doe ik bijna een vreugdedans als hij ook daadwerkelijk op het lockscreen komt en ik hem niet eerst hoef te resetten.
Elke keer als ik mijn tablet wil gebruiken en hem uit de slaapstand haal, doe ik bijna een vreugdedans als hij ook daadwerkelijk op het lockscreen komt en ik hem niet eerst hoef te resetten.
Is er iemand die een 3G dongle aan de praat heeft gekregen met standaard ICS en evt. een extra driver zonder de hele onderstaande procedure uit te voeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151097
?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151097
?
Voor als je het nog niet doorhad, dit is het Transformer topic, aka TF101, niet het T300 topic (Volgens mij is die er nog niet?)stealthgun schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:06:
Sinds vandaag is Draw Something ineens niet meer geschikt voor me T300 Pad, iemand anders hier ook last van? De app liep gisteren weer eens vast wou hem herinstalleren en ineens uit het niet kan dat niet....
[...]
is wat hij sinds gistere avond in de google play store zegt.
Er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn die dat hier kunnen beantwoorden.
Gister trouwens na 3 dagen met de stock kernel een SoD gehad, dus ik ga weer naar Guevors kernel, die deed het beter.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Mijn fout, dacht dat het hier wel kon aangezien er geen andere optie wasNakebod schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:09:
[...]
Voor als je het nog niet doorhad, dit is het Transformer topic, aka TF101, niet het T300 topic (Volgens mij is die er nog niet?)
Er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn die dat hier kunnen beantwoorden.
Gister trouwens na 3 dagen met de stock kernel een SoD gehad, dus ik ga weer naar Guevors kernel, die deed het beter.
Wel gefixed trouwens... Gewoon de 1.5.7 akp gedownload en het werk
[ Voor 6% gewijzigd door stealthgun op 04-05-2012 12:27 ]
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Snelinstelling? Wat is dat voor funktie?DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:56:
Ik heb nu ook al een aantal dagen geen reboots of SoD's meer gehad. Het lijkt toch dat het weghalen van de snelinstellingen van Asus heeft geholpen.
In het notificatiescherm rechtsonderin krijg je dan allerlei snelinstellingen als WiFi aan/uit Bluetooth aan/uit enz. enz. Sinds ik dat uitgezet heb is mijn Transformer stabiel.
Ik dacht juist dat er werd geopperd dat juist het aanvinken van deze+ batterijbesparingstand zou helpen?
Nee, juist het vinkje weghalen bij snelinstellingen. Batterijbesparingsstand van MobileDock dus wel aanvinken.Geregistreerde schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:16:
Hebben degene die last hebben van reboots al eens gekeken naar de instellingen onder "Aangepaste instelling ASUS"?
Onder "Meldingsscherm" het vinkje weghalen bij "Snelinstelling ASUS gebruiken" en onder "Batterijbesparing" "Batterijbesparingsstand van MobileDock" aanvinken.
Ik verneem graag of dat de spontane reboots laat verdwijnen.
Nou ik ga het proberen. Ben bereid om alles te proberen namelijk. Vorige week een dringende mail naar asus gestuurd om met een passende oplossing te komen omdat de laatste update de problemen bij mij juist groter heeft gemaakt, maar ze kwamen alleen met de mededeling dat ze weer aan een nieuwe update aan het werken zijn:DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:02:
[...]
Nee, juist het vinkje weghalen bij snelinstellingen. Batterijbesparingsstand van MobileDock dus wel aanvinken.
Dear mister van der Reep,
Thanks for your email.
Sorry to hear that you are having problems with the latest Android and your Asus TF101.
At this moment Asus is busy with making a new firmware that will solve this kind of problems with ICS. When this new firmware will be released is yet unknown. The Asus TF101 will give a pop up message when the new firmware is available.
If you got any further questions, please let us know.
Kind regards,
Asus TSD
zoals je het beschrijft lijkt het op de Honeycomb vergrendeling. maar sinds ICS moet je het binnenste rondje naar het slotje slepen, of naar de camera als je een foto wilt maken.vlakkie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:04:
Bij mij heeft het tot nu toe geholpen. Ik hoop dat dat voor meer gebruikers van de TF zo is.bigreep schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:45:
[...]
Nou ik ga het proberen. Ben bereid om alles te proberen namelijk. Vorige week een dringende mail naar asus gestuurd om met een passende oplossing te komen omdat de laatste update de problemen bij mij juist groter heeft gemaakt, maar ze kwamen alleen met de mededeling dat ze weer aan een nieuwe update aan het werken zijn:
Gisteren de update geïnstalleerd en vandaag al 2 reboots gehad. Hiervoor hooguit 1x per week.... ik baal hiervan!
I intend to live forever. So far, so good.
Welkom in de wondere wereld... Ik heb wonder boven wonder al 24 uur geen rebootsIkWilbert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:32:
Gisteren de update geïnstalleerd en vandaag al 2 reboots gehad. Hiervoor hooguit 1x per week.... ik baal hiervan!
Die reboots zijn gewoon random, zoveel lijkt me inmiddels wel duidelijk. Dus dat de één al dagen achter elkaar geen reboot heeft gehad en de ander al drie keer op een dag zegt helemaal niets. Dat is het irritante met random voorkomende bugs, daar is geen pijl op te trekken.
Mijn teller staat inmiddels op 148 and counting!kielkiel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:37:
[...]
Welkom in de wondere wereld... Ik heb wonder boven wonder al 24 uur geen reboots
Opstartprobleem.
Bedankt. Ik heb de schermbeveiliging opnieuw ingesteld en nu kan ik gewoon opstarten door het slotje naar het open slotje te slepen
Bedankt. Ik heb de schermbeveiliging opnieuw ingesteld en nu kan ik gewoon opstarten door het slotje naar het open slotje te slepen
Verwijderd
Als iedereen het serie nummer erbij vermeld, is er misschien iets uit te halen. In voorgaande post ook iemand met een B50 die nog geen problemen heeft ondervonden sinds de laatste update.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:35:
Hier na 4 dagen weer een vastgelopen scherm gehad
Edit.
Laat maar, vanmorgen lag ook mijn tappie in een bootloop

Nou, het is in ieder geval een stuk minder geworden
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 07:30 ]
Ik heb nog steeds dat ik mijn wifi aan en uit moet zetten, elke keer als mijn asus in de stand-by heeft gelegen is het wifi icoon grijs en krijg ik geen verbinding. ook blijft gps na de update een ramp, als navigatie onbruikbaar in de auto als je gas geeft is hij zijn signaal kwijt.3raser schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:00:
Ik heb de patch nu 3 dagen in gebruik en heb nog geen problemen gezien. Mijn grootste probleem was Wifi uitval waarna je Wifi aan en uit moest zetten om het weer werkend te krijgen. Dat lijkt dus verholpen te zijn.
Verwijderd
ICS update 9.2.1.21:
# Improves system stability
# Improves email stability
# Improves AppBackup App
# Improves MyLibrary stability
# Supports Wi-Fi Direct
# Supports unzip in File Manager
# Add restore tab function in Browser
# Improves AppBackup App
# Supports Wi-Fi Direct
Die is toch al een paar dagen oud?Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:20:
ICS update 9.2.1.21:
# Improves AppBackup App
# Supports Wi-Fi Direct
www.casarodriguillo.com
Ben nog steeds heel blij met mijn Transformer. Naast mijn Transformer ligt een iPad, maar ik pak altijd de Transformer. Waarom? Gewoon omdat ik hem mooier vind, lekkerder vind werken én mij het gevoel geeft van keuze en vrijheid. En niet te vergeten, niet continu een paar euro moet neerleggen voor elk Appje. Voor Android is er nog steeds veel meer gratis beschikbaar dan iPad. En ja, het zijn maar een paar eurootjes, maar elke keer een paar euro schiet lekker op. Ik haal er liever een biertje voor. Tot zover mijn ervaring met twee prima tablets!
Wat ik wel jammer vind is dat ik bij een update verwacht dat de Asus Transformer steeds beter zou moeten worden. Bekende problemen zouden moeten worden opgelost. Zouden...... Helaas laat Asus nu nog het tegenovergestelde zien. Ik zie wel nieuwe functionaliteiten erbij komen, maar heb liever dat ze die tijd investeren in problem solving!
De link is al eerder gegeven, maar ter herinnering: http://www.change.org/pet...from-reboots-or-sods#ASUS
Uiteindelijk beter dan niets doen. En zolang Asus blijft ontwikkelen voor de Transformer blijf ik geloven in mijn fantastische Transformer dat het beter kan worden.
Wat ik wel jammer vind is dat ik bij een update verwacht dat de Asus Transformer steeds beter zou moeten worden. Bekende problemen zouden moeten worden opgelost. Zouden...... Helaas laat Asus nu nog het tegenovergestelde zien. Ik zie wel nieuwe functionaliteiten erbij komen, maar heb liever dat ze die tijd investeren in problem solving!
De link is al eerder gegeven, maar ter herinnering: http://www.change.org/pet...from-reboots-or-sods#ASUS
Uiteindelijk beter dan niets doen. En zolang Asus blijft ontwikkelen voor de Transformer blijf ik geloven in mijn fantastische Transformer dat het beter kan worden.
Hallo heb mijn dock te koop gezet, voor de geïnteresseerde klik hier
[ Voor 48% gewijzigd door m4ni4k-4live op 05-05-2012 14:18 ]
Dit is het enige probleem dat ik 1x heb gehad na de update. Ik ben weer trots op mijn TF101.harryvos schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:22:
[...]
Ik heb nog steeds dat ik mijn wifi aan en uit moet zetten, elke keer als mijn asus in de stand-by heeft gelegen is het wifi icoon grijs en krijg ik geen verbinding.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Zowel mijn vader als ik hebben een TF101 zonder rare problemen.
Mijn vader heeft de 32GB Tablet en keyboard beide een B80 serie
Zelf heb ik een 16GB Tablet en keyboard beide een B70 serie met daarbij een 32GB microSD in tablet en 32GB microSD met microSD => SD adapter
Beide hebben we wel 2 of 3 zelfstandige reboots gehad maar dat was voor de ICS update.
Mijn oom heeft een maandag morgen model C10 serie gehad, die binnen 4 dagen dergelijk veel problemen had, dat deze omgeruild moest worden. Omdat er geen vervangend exemplaar was heeft hij nu een galaxy tab 10.1
Zoals ik het hier zo lees lijkt het toch een beetje random.
Wel raar, Asus levert normaal degelijke spullen.
Mijn vader heeft de 32GB Tablet en keyboard beide een B80 serie
Zelf heb ik een 16GB Tablet en keyboard beide een B70 serie met daarbij een 32GB microSD in tablet en 32GB microSD met microSD => SD adapter
Beide hebben we wel 2 of 3 zelfstandige reboots gehad maar dat was voor de ICS update.
Mijn oom heeft een maandag morgen model C10 serie gehad, die binnen 4 dagen dergelijk veel problemen had, dat deze omgeruild moest worden. Omdat er geen vervangend exemplaar was heeft hij nu een galaxy tab 10.1
Zoals ik het hier zo lees lijkt het toch een beetje random.
Wel raar, Asus levert normaal degelijke spullen.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Ik was ook erg trots! Niet op asus maar op de megatron rom en guevor kernel. Helaas moet ik nu waarschijnlijk terug naar stock
Mijn hoofdtelefoon uitgang doet het opeens niet meer. Wat heen en weer bewegen van de plug en je hoort weer wat, duidelijk een hardware fout dus...
Echt vaag dat zoiets triviaals kapot kan gaan. De goedkoopste mp3 spelers hebben dit niet, maar de transformer krijgt het voor elkaar. Nu ben ik waarschijnlijk een uitzondering, want ik vind niet veel metgezellen.
Maarja nu zal ik dus de transformer weer helemaal terug naar stock moeren zetten en unrooten, anders zal asus daar mogelijk moeilijk over doen. Net nu het allemaal als een zonnetje liep..... Waar moet ik trouwens zijn voor RMA? winkel (4launch) of direct naar Asus?
Echt vaag dat zoiets triviaals kapot kan gaan. De goedkoopste mp3 spelers hebben dit niet, maar de transformer krijgt het voor elkaar. Nu ben ik waarschijnlijk een uitzondering, want ik vind niet veel metgezellen.
Maarja nu zal ik dus de transformer weer helemaal terug naar stock moeren zetten en unrooten, anders zal asus daar mogelijk moeilijk over doen. Net nu het allemaal als een zonnetje liep..... Waar moet ik trouwens zijn voor RMA? winkel (4launch) of direct naar Asus?
Hier B60. (Drommels!)
Had last van reboots en vastlopers tijdens de reboots.
Sinds de laatste firmware update lijkt het probleem te zijn opgelost. Dus nog geen reboots gehad.
Ik heb tevens het idee dat het ook de batterijduur er op vooruit is gegaan, maar dat kan ook komen omdat er geen reboots meer zijn geweest.
Sinds de laatste firmware update lijkt het probleem te zijn opgelost. Dus nog geen reboots gehad.
Ik heb tevens het idee dat het ook de batterijduur er op vooruit is gegaan, maar dat kan ook komen omdat er geen reboots meer zijn geweest.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Mijn gmail app geeft een zwart scherm. Toen ik de app net startte zag ik gewoon mijn mail. Nadat ik een mailtje aanklikte werd het scherm zwart en dat blijft het als ik de gmail app opnieuw oproep. Ik kan wel de app verlaten en het tablet gewoon gebruiken. Dit soort dingen vind ik toch wel ontzettend slecht. Ik heb gewoon stock software plus alle updates.
App killen lost het probleem op. Ik baal echter toch wel erg van dit soort gezeik continue. Juist een tablet moet het altijd direct doen anders mis je de "even snel iets opzoeken" factor en daar gaat het nu net om bij een tablet.
App killen lost het probleem op. Ik baal echter toch wel erg van dit soort gezeik continue. Juist een tablet moet het altijd direct doen anders mis je de "even snel iets opzoeken" factor en daar gaat het nu net om bij een tablet.
[ Voor 24% gewijzigd door EricEric752 op 05-05-2012 19:04 ]
Hier een B50. stock rom, wipe data inmiddels ook maar uitgevoerd, ASUS quicklaunch uitgezet
Toch nog reboots, tot op heden nog geen SOD gehad.... maar die zal wel komen nu ik dit bericht geplaatst heb
Toch nog reboots, tot op heden nog geen SOD gehad.... maar die zal wel komen nu ik dit bericht geplaatst heb
Mij B60 is sinds de laatste update weer zo stabiel als vanouds.
Alle spontane reboots/crashes zijn verleden tijd.
Overigens heb ik niks aangepast mbt de snel instellingen van ASUS.
Wel is mijn transformer laatst voor een probleempje met de voeding ingeleverd bij computerland (waar hij gekocht is). Deze hebben keurig de voeding vervangen, de tablet kwam weer schoon terug.
Misschien dat de verse start heeft geholpen?
Alle spontane reboots/crashes zijn verleden tijd.
Overigens heb ik niks aangepast mbt de snel instellingen van ASUS.
Wel is mijn transformer laatst voor een probleempje met de voeding ingeleverd bij computerland (waar hij gekocht is). Deze hebben keurig de voeding vervangen, de tablet kwam weer schoon terug.
Misschien dat de verse start heeft geholpen?
Weer eens ouderwets te vroeg gejuicht. Ik kom zonet thuis en ik tref een rebootende TF aan
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Te vroeg gejuichd.... zonet een spontane, vastlopende reboot gehad.Spidey schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:52:
Hier B60. (Drommels!)
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Hier B50 met dock, stock rom en sinds de laatste update + fabrieksinstellingen + snelinstellingen ASUS weggehaald geem random reboots of SoD's meer
Dat mijn wifi icoon grijs blijft en ik ook geen verbinding meer krijgt ligt dus gewoon aan mijn linksys e4200 router.RickvN schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:16:
[...]
Dit is het enige probleem dat ik 1x heb gehad na de update. Ik ben weer trots op mijn TF101.
Heb mijn oude wrt320n router geinstalleerd en deze heeft dit probleem niet, ligt dus niet aan de transformer denk ik dan.
Hier ook een E4200 router v2, en hetzelfde probleem met wifi.
Gek genoeg, als de tablet in de dock zit, is het probleem minder snel aanwezig.
Ik laat hem nu de wifi uitschakelen als die in slaap valt, dan geen probleem.
Bij wakker worden is de wifi dan weer snel actief.
Gek genoeg, als de tablet in de dock zit, is het probleem minder snel aanwezig.
Ik laat hem nu de wifi uitschakelen als die in slaap valt, dan geen probleem.
Bij wakker worden is de wifi dan weer snel actief.
Ik blijf het erg lastig vinden, die verschillende tablets.. heb tijdje geleden een iPad 1 in huis gehad en ervaarde wel degelijk de meerwaarde van zo'n tablet. Echter als ik dan zelf zoek wat ik zou kunnen aanschaffen heb ik teveel mogelijkheden en heeft iedereen weer een andere mening.
Zo'n dock lijkt me erg handig. Een laptop zou ik ook wel willen kopen, dus een dock vervangt dan deze handigheid voor als je wat langer wilt werken achter je tablet (of is dat niet te doen bij een tablet? Administratie, word-documentatie e.d.?) Vandaar dat ik dan bij Asus Transformer uitkom, want die hebben zo'n dock. Of andere tablets ook?
Maar AT heeft inmiddels alweer verschillende modellen, van goedkoper naar duurder. En ik denk al snel dat ik dan die duurste wil hebben, maar ja is dat wel noodzakelijk? Ik wil er lekker mee op de bank kunnen zitten, beetje surfen, email, documentjes lezen e.d. Daarnaast willen we in bed bijv nog een filmpje of aflevering van een serie kijken.
Is daar dus de 700t voor nodig, of is deze eerst Asus Transformer hier ook prima geschikt voor? Of dan beter de 300t? Ik vind het lastig. Heb ik met bovenstaande wensen eigenlijk wel een dock nodig?
Ja, ik heb geen geld in overvloed, dus koop liever goedkoper als die de komende tijd ook volstaat. En rooten en andere rom erop flashen wil ik graag doen (doe ik met mm htc sensationeel ook).
Zo'n dock lijkt me erg handig. Een laptop zou ik ook wel willen kopen, dus een dock vervangt dan deze handigheid voor als je wat langer wilt werken achter je tablet (of is dat niet te doen bij een tablet? Administratie, word-documentatie e.d.?) Vandaar dat ik dan bij Asus Transformer uitkom, want die hebben zo'n dock. Of andere tablets ook?
Maar AT heeft inmiddels alweer verschillende modellen, van goedkoper naar duurder. En ik denk al snel dat ik dan die duurste wil hebben, maar ja is dat wel noodzakelijk? Ik wil er lekker mee op de bank kunnen zitten, beetje surfen, email, documentjes lezen e.d. Daarnaast willen we in bed bijv nog een filmpje of aflevering van een serie kijken.
Is daar dus de 700t voor nodig, of is deze eerst Asus Transformer hier ook prima geschikt voor? Of dan beter de 300t? Ik vind het lastig. Heb ik met bovenstaande wensen eigenlijk wel een dock nodig?
Ja, ik heb geen geld in overvloed, dus koop liever goedkoper als die de komende tijd ook volstaat. En rooten en andere rom erop flashen wil ik graag doen (doe ik met mm htc sensationeel ook).
Ik heb sinds maandag ook geen reboots meer gehad (b50) hopelijk blijft het zo
Mijn B70 met dock, stock rom en laatste update + snelinstellingen asus weggehaald leek het inderdaad beter te doen maar helaas vanmorgen klap ik 'm open en was hij vastgelopen tijdens een reboot. Snap er niks van. Ik geef asus nog even het voordeel van de twijfel.DwightKSchrute schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:47:
Hier B50 met dock, stock rom en sinds de laatste update + fabrieksinstellingen + snelinstellingen ASUS weggehaald geem random reboots of SoD's meer
Verwijderd
Ik lees alleen maar goexe berichten op xda van de groep betatesters die nu de .24 firmware aan het testen zijn...
Geen sleep ofdeaths meer, geen vastlopers en een paar extra features erbij.... nou asus, kom maar op met deze update !!!!
Geen sleep ofdeaths meer, geen vastlopers en een paar extra features erbij.... nou asus, kom maar op met deze update !!!!
MIjn Asus heeft weer voor 3 dagen geen problemen meer gegeven. Gisteravond ff wordfeud gespeeld, mail gelezen. In standby gezet. 2 uur later ff aanzetten om te kijken of hij het nog doet, en ja hoor, deed niks meer. 10 seconden knop ingedrukt, gaat weer aan en nog ruim 90% accu.
Ik heb de meeste problemen gehad dat zodra ik de acculader afkoppel dat ik binnen de kortste keren een slapende of uit zichzelf opstartende TF101 heb.
Ik heb de meeste problemen gehad dat zodra ik de acculader afkoppel dat ik binnen de kortste keren een slapende of uit zichzelf opstartende TF101 heb.
- Chaoss
Ik heb het nu na de updte al een week zonder reboots gedaan... maar als azus bezig is met een nog stabielere update graag!
Ik had voorheen enormveel problemen met sod, elke morgen had ik wel prijs.
Nu draait ie echter als een zonnetje, Megatron ROM erop (Super ROM !!!) en Guevor 17c kernel.
ik heb nu een uptime van 160 uur
Bij veel gebruikers blijkt deze combinatie succesvol te zijn, vooral de kernel doet wonderen, zie wel dat je de 17c download, er zijn nog latere versies maar dat is om te testen en zijn lang niet zo stabiel.
hier is een link voor de kernel
Hier is een link voor de megatron ROM, vergeet ook niet megatron parts te downloaden van de market
Nu draait ie echter als een zonnetje, Megatron ROM erop (Super ROM !!!) en Guevor 17c kernel.
Bij veel gebruikers blijkt deze combinatie succesvol te zijn, vooral de kernel doet wonderen, zie wel dat je de 17c download, er zijn nog latere versies maar dat is om te testen en zijn lang niet zo stabiel.
Hier is een link voor de megatron ROM, vergeet ook niet megatron parts te downloaden van de market
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Verwijderd
It's easy for those that already have the .24 release to say "let's test it further", but the other 99.9% of users are still suffering the RR/SODs - they DESERVE this to be released ASAP!
Na ruim 6 dagen heb ik helaas de eerste SoD te pakken... Ik kjjk uit naar de voltende update.
Zijn die laatste Guevor kernels ook compatibel met Megatron? Er zijn tot en met versie 16 steeds aparte Megatron versies uitgekomen dus ik ben niet zeker of ik 17 en 18 zomaar op Megatron kan flashen. (Zit nu nog op 16 en werkt voorlopig ook zonder probleem.)C00P schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:27:
Ik had voorheen enormveel problemen met sod, elke morgen had ik wel prijs.
Ik hou het voorlopig ook gewoon bij 16.VanStino schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:48:
[...]
Zijn die laatste Guevor kernels ook compatibel met Megatron? Er zijn tot en met versie 16 steeds aparte Megatron versies uitgekomen dus ik ben niet zeker of ik 17 en 18 zomaar op Megatron kan flashen. (Zit nu nog op 16 en werkt voorlopig ook zonder probleem.)
Hier in totaal 1 reboot gehad, maar dat was direct na het flashen naar ICS en dat was op de dag dat ICS uitkwam.
Ik zit dus ook op de Megatron rom met guevor 16 kernel.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
1. ik zou niet weten waarom jij een dock nodig hebt.Goofyduck384 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:55:
Ik blijf het erg lastig vinden, die verschillende tablets.. heb tijdje geleden een iPad 1 in huis gehad en ervaarde wel degelijk de meerwaarde van zo'n tablet. Echter als ik dan zelf zoek wat ik zou kunnen aanschaffen heb ik teveel mogelijkheden en heeft iedereen weer een andere mening.
2. Bluetooth toetsenboarden bestaan ook nog.
3. wat jij wilt kan ook met de 1e gen. transformer.
Dus als geld wel een rol speelt lijkt de 300t mij voldoende.
www.casarodriguillo.com
- Chaoss
300T lijkt me ook een prima apparaat, kheb hem toevallig afgelopen zaterdag bij Saturn Groningen in handen gehad, ding voelt helemaal niet "budget" aan en de afwerking leek op het eerste gezicht zelfs beter dan van mijn TF101. Qua specs is de 300T maar een fractie minder dan de Prime, het scherm is ietsje minder maar dat zie je alleen in de zon en de cpu is een fractie trager wat je in de praktijk waarschijnlijk niet eens merkt. Dan vindt ik een prijs van 395,- heel erg netjes als je ziet dat de prijs van de Prime 595,- is... 200 euro extra voor een alu behuizing is wel heel erg veel
vanmorgen overigens mijn eerste bootloop te apkken... tablet heeft het dus ongeveer een week uitgehouden.

vanmorgen overigens mijn eerste bootloop te apkken... tablet heeft het dus ongeveer een week uitgehouden.
Ik heb dat verband ook opgemerkt. Twee keer opgeladen de afgelopen dagen, twee keer een opnieuw startende TF. Het wordt een beetje vervelend nu. Verkopen en inruilen voor een andere Android tablet begint dan wel eens in je op te komen.mike123 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:04:
Iemand ervaring met RMA?
Koptelefoon uitgang stuk, slecht contact, RMA aangevraagd.
Nu krijg ik bericht van ophalen door UPC, maar geen tijd of wat aangegeven. Klopt dit? Ik heb geen zin om een hele dag vrij te moeten nemen om hem te kunnen afleveren.
Koptelefoon uitgang stuk, slecht contact, RMA aangevraagd.
Nu krijg ik bericht van ophalen door UPC, maar geen tijd of wat aangegeven. Klopt dit? Ik heb geen zin om een hele dag vrij te moeten nemen om hem te kunnen afleveren.
Gewoon je werkadres opgeven en afdroppen bij de receptie. Ging bij mij prima
Ja misschien moet ik het dan maar weizigen, alleen doe ik dat niet graag, misschien kan ik het zelf gewoon afleveren op service point
Ik hoop dat je een UPC servicepunt bedoeld? Het Asus service center zit in Brno. Dat zal op zich wel een leuk reisje zijn maar dat kost je wel meer dan 1 dagje vrij, denk ik.Shodan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:20:
Ja misschien moet ik het dan maar weizigen, alleen doe ik dat niet graag, misschien kan ik het zelf gewoon afleveren op service point
haha, ja ik bedoelde UPC service point, die is hier in EHV waar ik woon...
Na ongeveer 1 week vanmorgen weer geen Wifi verkeer. Dit was de meest voorkomende fout op mijn tablet. Wifi icoon is dan grijs en er is geen verkeer. Moet Wifi uit en weer aan zetten om het weer werkend te krijgen.
Als dit bij eens in de week blijft vind ik het nog niet zo heel erg. Maar dit doet me vermoeden dat de problemen slechts tijdelijk opgelost waren.
Als dit bij eens in de week blijft vind ik het nog niet zo heel erg. Maar dit doet me vermoeden dat de problemen slechts tijdelijk opgelost waren.
Ik heb dat sinds de laatste update ook ineens. Vrij irritant.3raser schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:58:
Na ongeveer 1 week vanmorgen weer geen Wifi verkeer. Dit was de meest voorkomende fout op mijn tablet. Wifi icoon is dan grijs en er is geen verkeer. Moet Wifi uit en weer aan zetten om het weer werkend te krijgen.
Ik hoop eerder dat hij een UPS servicepunt bedoeltE-B schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:36:
[...]
Ik hoop dat je een UPC servicepunt bedoeld? Het Asus service center zit in Brno. Dat zal op zich wel een leuk reisje zijn maar dat kost je wel meer dan 1 dagje vrij, denk ik.
Klopt! UPS....
Trouwens niks mogelijk bij UPS, zowel adres wijzigen als zelf brengen bij service punt niet. Dit komt door de retour aanvraag die ASUS heeft ingelegd. Zou fijn zijn als ASUS dat eerst aan mij voorlegt, zodat even besproken kan worden op welke manier het ophalen en leveren van het pakket gebeurt. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat iedereen lekker thuis zit.
Heb dus opnieuw via ASUS RMA in moeten vullen en gezegd dat het op een adreswijziging gaat, dan toch maar op het werk laten ophalen. Ik hou er eigenlijk niet zo van om prive dingen op het werk af te handelen, maarja ik weet het anders ook niet...
Trouwens niks mogelijk bij UPS, zowel adres wijzigen als zelf brengen bij service punt niet. Dit komt door de retour aanvraag die ASUS heeft ingelegd. Zou fijn zijn als ASUS dat eerst aan mij voorlegt, zodat even besproken kan worden op welke manier het ophalen en leveren van het pakket gebeurt. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat iedereen lekker thuis zit.
Heb dus opnieuw via ASUS RMA in moeten vullen en gezegd dat het op een adreswijziging gaat, dan toch maar op het werk laten ophalen. Ik hou er eigenlijk niet zo van om prive dingen op het werk af te handelen, maarja ik weet het anders ook niet...
[ Voor 95% gewijzigd door Shodan op 07-05-2012 15:17 ]
Toch maar een dock gekocht, lekker voor de extra accu, fijn toetsenbord ook en je kan nu USB aansluiten.
Wordt wel een stuk zwaarder zo, ik gebruik hem ook vaak zonder.
Hoe vaak kun de dock aanklikken voordar er problemen ontstaan?
Ze zijn steeds moeilijker te krijgen trouwens!
[ Voor 9% gewijzigd door sorcees op 07-05-2012 15:53 ]
Cititzen of Ladonia
Hier ook hetzelfde probleem sinds de .21 update
kwaazaar schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:08:
[...]
Ik heb dat sinds de laatste update ook ineens. Vrij irritant.
De meeste problemen treden op tussen de 631 en 637 keer, maar ik hoor ook veel mensen die bij de 211e keer al een zwart scherm krijgen en houden!sorcees schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:53:
Toch maar een dock gekocht, lekker voor de extra accu, fijn toetsenbord ook en je kan nu USB aansluiten.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik heb geluk gehad: 641 keer, voordat alles op zwart ging. Bleek gelukkig alleen een softwaremoeheid te zijn vanwege het vele scharnieren. Na een reinstall van Google Maps kon het besturingssysteem alles weer vinden.LiquidT_NL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:17:
[...]
De meeste problemen treden op tussen de 631 en 637 keer, maar ik hoor ook veel mensen die bij de 211e keer al een zwart scherm krijgen en houden!
Je kan ook het dock ontkoppelen terwijl je de toetsen 1, 3, 7, D, O en C tegelijkertijd indrukt en het Amerikaanse volkslied zingt. Als dat niet werkt dan is hij gewoon stuk.HenkBr schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:30:
... Na een reinstall van Google Maps kon het besturingssysteem alles weer vinden.
Gisteren de Transformer van een vriend van me geroot zonder de bootloader te unlocken. Aangezien ik op 9.4.2.21 zat ging dat iets anders dan normaal. Ik heb eerst moeten downgraden naar een oudere firmware versie waar nog een exploit in zat om root te verkrijgen, daarna die root access veilig stellen met OTA RootKeeper en weer upgraden naar 9.4.2.21.
Mochten mensen geïnteresseerd zijn in een tutorial, ik heb er eentje geschreven en op m'n weblog gezet. Hij is helaas wat te groot (te veel plaatjes) om hier op Tweakers te posten
Mochten mensen geïnteresseerd zijn in een tutorial, ik heb er eentje geschreven en op m'n weblog gezet. Hij is helaas wat te groot (te veel plaatjes) om hier op Tweakers te posten
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Thanks, Freek. Daar ga ik zeker naar kijken
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Graag gedaan
! De tutorial schrijven was twee keer zoveel werk dan het rooten van beide tablets 
PS. Congrats met je mod status
PS. Congrats met je mod status
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het ziet er inderdaad als een hoop werk uit, wordt zeer op prijs gesteld. Ga er zo eens naar kijken.Freekers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:39:
Graag gedaan! De tutorial schrijven was twee keer zoveel werk dan het rooten van beide tablets
PS. Congrats met je mod status![]()
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Graag gedaan! Mocht er iets niet kloppen of je komt er niet uit hoor ik 't wel! Bij elke stap zit een screenshot... behalve op het einde (restore root using OTA RootKeeper). Mocht je daar zijn aanbeland, zou je me daar dan eventueel een screenshot van kunnen bezorgen? Dat zou ik dat zeer op prijs stellen! Dan kan ik die erbij zetten.gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:45:
Het ziet er inderdaad als een hoop werk uit, wordt zeer op prijs gesteld. Ga er zo eens naar kijken.
Er zal er hier en daar vast nog wel eentje missen, maar die vind ik het belangrijkst
Freekers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:50:
[...] Mocht er iets niet kloppen of je komt er niet uit hoor ik 't wel!
De laatste firmware voor de TF101 is 9.2.1.21 toch?Transformer TF101 of a friend of mine, both running 9.4.2.21.
Verder erg informatief. Moet een hele klus geweest zijn.