jasjenl schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:12:
[...]
Ik denk dat het sterk afhangt van wat je doet met je tablet of dit daadwerkelijk nadelen zijn die een rol spelen. Conceptueel heeft Android zeker een aantal voordelen t.o.v. een iOS device, ik denk dat ik die hier niet hoef te herhalen want veel van de lezers van dit topic zullen juist om die redenen voor de TF gekozen hebben. Dat is ook wat mij er lang van heeft weerhouden om een iPad of iPhone te (willen) kopen. Echter, als ik dan bijv. kijk naar wat hierboven genoemd wordt:
- iTunes: ik heb het tot nog toe 0 keer gebruikt. Sterker nog: ik heb het nog niet eens geïnstalleerd. Om een iPad te activeren heb je het niet meer nodig. Ik kan me voorstellen dat je iTunes vaker nodig zou hebben als je vaak bestanden van/naar je tablet kopiëert, echter doe ik dat niet of nauwelijks, dus voor mij is dit tot nog toe geen issue gebleken.
- geen flash: lijkt op zich een sterk punt van Android en is het natuurlijk ook voor sites die van flash afhankelijk zijn. Blijkt echter in de praktijk bij veel sites tegenwoordig niet echt meer van toepassing. Sterker nog: veel sites die gebruik maken van flash video werken op een iOS device juist soepeler, omdat ze van een alternatief systeem (Quicktime volgens mij?) gebruik maken. En het afspelen van videos werkt dan juist op een iPad veel soepeler en beter dan het op een TF doet. Dit gaat bijv. voor een site als NU.nl (Zie.nl) op.
- extra moeite doen voor kijken van een filmpje in een ander formaat dan mp4: de TF speelt ook lang niet alles even goed af en dit issue kun je ook omkeren: op een Android device is het weer vrijwel onmogelijk om filmpjes in quicktime/.mov formaat af te spelen.
Al met al valt er voor zowel een Android apparaat zoals de TF als een iPad veel te zeggen, alleen denk ik dat het voor veel mensen die zich nu zitten te ergeren aan de problemen die de TF heeft toch zeker aan te raden is de vaak bestaande aversie tegen een Apple apparaat te overwinnen en het eens een kans te geven. Ik heb namelijk het idee dat veel Android/TF gebruikers af zitten te geven op iOS apparaten zonder dat ze er daadwerkelijk wel eens mee gewerkt hebben. Mocht je er wel mee bekend zijn en dan nog steeds de voorkeur aan Android geven, dan is dat natuurlijk ook prima. Maar laat je vooroordelen niet een eventueel voor jou betere ervaring in de weg staan, dat is alles wat ik maar wil zeggen.
Ik bezit de Transformer en krijg regelmatig van alles en nog wat door mijn handen van mensen die er een vraag over hebben, Iets niet snappen of voor elkaar krijgen of een probleem hebben waar ze niet uitkomen.
Van budget rommel tot A-merk spul, (Ja mijn directe en indirecte familie heeft of geen geld voor dit soort gadgets of men heeft er geen behoefte aan.) Zo ook onlangs de eerste iPad (2) en na even kijken hoe/wat/waar en wie werk ik er met hetzelfde gemak op als ik doe met dat wat ik gewend ben.
Al sluit ik een eventuele iPad aankoop in de toekomst ook niet uit. Zeker omdat ik nog weinig positiefs zie in de toekomst van Android door alle rechtzaken en de onvrede van veel developers.
Al zal het dan eerder een Transformer achtige tablet met Windows8 gaan worden.
Op telefoon gebied? Tja ik heb een android smartphone gekocht omdat ik al een android tablet had (de transformer.) en dat is een toen 100 euro kostende ZTE Blade (Functioneel goed als telefoon maar is vaak traag.) Maar goed ik gebruik een mobiel dan ook bijna niet. (bel zelf nooit, en loop dus met prepaid kaart zonder tegoed rond.)
Vandaag had ik even de Nokia Lumia? 710 in de hand bij de Saturn en dat werkte ook best aardig.
Ach ja, Misschien ligt het ook wel aan mijn gebruik dat ik het allemaal zo inwisselbaar en hetzelfde vind.
Ik heb die hele hype rond APP's nooit echt begrepen en kom enkel in de android market als ik weet wat ik zoek.
Ben dan ook veel meer met de hardware kant van het verhaal bezig dan de software kant.