Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
Ik heb een TF101 op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje. De verkoper had had deze lang niet aangehad en zag dus meteen de update naar ICS en deze uitgevoerd. Ik weet dus niet hoe deze tablet het doet onder HC, maar moet zeggen dat Asus hier veel beter had moeten testen. Zou ICS op de prime wel goed wrerken?

Wat ik ervaar is enkel de accu drain, geen enkele reboot meegemaakt. Een volle accu haalt een nacht standby niet. Mocht er geen werkende update komen deze week dan zet ik er een custom rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
spectator schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:56:
Wat ik ervaar is enkel de accu drain, geen enkele reboot meegemaakt. Een volle accu haalt een nacht standby niet.
Weet je zeker dat er snachts geen reboot plaatsvind, die vervolgens blijft hangen op het startscherm (waarbij het scherm dus aan blijft!) en uiteindelijk de batterij leeg trekt?

De laatste update lijkt bij mij wel wat effect te hebben: geen spontae reboots meer tijdens gebruik, maar wel blijkbaar in standby, want ik heb nu ook telkens een lege batterij als ik savonds de TF weer aan probeer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
kwaazaar schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:28:
[...]

Weet je zeker dat er snachts geen reboot plaatsvind, die vervolgens blijft hangen op het startscherm (waarbij het scherm dus aan blijft!) en uiteindelijk de batterij leeg trekt?

De laatste update lijkt bij mij wel wat effect te hebben: geen spontae reboots meer tijdens gebruik, maar wel blijkbaar in standby, want ik heb nu ook telkens een lege batterij als ik savonds de TF weer aan probeer te zetten.
Weet ik niet zeker. Ik ben er vanuit gegaan dat de tablet uit gaat vanwege lege accu. Heb iig tijdens normaal gebruik geen hangende scherm gezien, na het uit standby halen (heb 'm maar een week).

Wat ik zojuist wel lees op tweakers is dat er een 4.0.4 update is en dat dit een hoop ergernissen oplost. Vooral qua performance schijnt het een verbetering te zijn. Is hier geen custom rom van? Of kunnen we deze update binnenkort verwachten van Asus? Gezien de silence denk ik dat een update nog ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolitaryGround
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11-2021
Update 4.0.4 is nog maar net aangekondigd. Het kan maanden duren voordat Asus deze update klaar heeft voor de TF101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
SolitaryGround schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:17:
Update 4.0.4 is nog maar net aangekondigd. Het kan maanden duren voordat Asus deze update klaar heeft voor de TF101.
Nou de wijzigingen zijn niet zo heel groot schijnt (stuk of 100) Dus dat zou redelijk makelijk in te passen zijn.

Ik heb eergisteren een 2e update gehad en nu geen reboots meer gezien.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVS
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-03-2012

PVS

Ja ook vanaf vandaag spontane reboots op mijn TF. Heb de afgelopen weken zonder problemen met ICS kunnen werken, maar dat is nu over. Waarom????? ik heb niks aangepast.
Aan de hand van de ervaringen op dit forum heb nu eerst mijn WiFi uitgezet, toen waren de resets in één keer verleden tijd. Daarna de GMail app er af en WiFi weer aangezet en... tot dus ver geen reboot meer.
Nu maar kijken of er snel een update komt want zonder Gmail vindt ik nu ook maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Je kunt met de gewone emailapp ook een gmailaccount instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

PVS schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:00:
Ja ook vanaf vandaag spontane reboots op mijn TF. Heb de afgelopen weken Week zonder problemen met ICS kunnen werken, maar dat is nu over. Waarom????? ik heb niks aangepast.
Same, ging helemaal goed, tot vanmiddag bleef weer loopen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ook vandaag weer feest: had gisteravond zowel tablet als dock opgeladen tot 100%, sindsdien tablet niet meer aangeraakt, stond net weer op een frozen Asus logo en nu heeft de tab nog 23% accu en de dock 3%. Wat zal ik blij zijn als ik van dit prut ding af ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik vind/vond! het toestel heerlijk, maar dit kan echt niet zo door gaan.
Van de week een medewerker van Asus gesproken en die vertelde dat er slechts 10% problemen heeft met de 101, en dat de 201 meer problemen bekend zijn.

#1 Welk recht heb je als gebruiker in deze gevallen.
#2 Stel dat het komt door een 3rd party app (ook al is het bijv. gmail) kan asus dan verantwoordelijk worden gehouden en moeten ze een deugdelijk apparaat leveren?
#3 of stel dat een transformer zonder apps uit market dus echt 100% stock ICS niet reboot, hoe zit het dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 29-03-2012 21:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Pinin schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:48:
Ik vind/vond! het toestel heerlijk, maar dit kan echt niet zo door gaan.
Van de week een medewerker van Asus gesproken en die vertelde dat er slechts 10% problemen heeft met de 101, en dat de 201 meer problemen bekend zijn.

#1 Welk recht heb je als gebruiker in deze gevallen.
#2 Stel dat het komt door een 3rd party app (ook al is het bijv. gmail) kan asus dan verantwoordelijk worden gehouden en moeten ze een deugdelijk apparaat leveren?
#3 of stel dat een transformer zonder apps uit market dus echt 100% stock ICS niet reboot, hoe zit het dan?
Interesseert me eigenlijk allemaal niet echt, tot nog toe heeft dit ding nooit 100% gewerkt: met HC kon je amper fatsoenlijk typen door de gigantische lag, met ICS is het ding onstabiel geworden. Dan geef ik het op een gegeven moment gewoon op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Horizontaal kan ik via de rand L en R tappen en van 'bureau'scherm wisselen.
Verticaal niet meer.....

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 30-03-2012 16:26 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Zal van het weekend CM9 erop zetten, toch nog 4.0.4 en hopelijk zonder de problemen die er nu zijn met de stock ICS.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ CM9 op basis vam 4.0.4 ga ik vanavond ook eens proberen. Ik lees positieve verhalen en m'n Moto Defy smartphone draait eveneens een CM9 rom.

Draai nu Revolver 4 beta 1.3 zonder reboots of battery drain op basis van de allereerste ICS update van ASUS maar de developer komt pas na de Paasvakantie met een update van deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:53
Ik draai nog steeds stock zonder reboot problemen of degelijken. Ik heb 1 keer een battery drain gehad, maar dat was docked. Dan wil dat nog wel eens gebeuren. Mijn TF101 werkt probleemloos. En hij wordt toch intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Poops_McGhee schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:41:
Ik draai nog steeds stock zonder reboot problemen of degelijken. Ik heb 1 keer een battery drain gehad, maar dat was docked. Dan wil dat nog wel eens gebeuren. Mijn TF101 werkt probleemloos. En hij wordt toch intensief gebruikt.
Zou jij svp een lijstje met apps kunnen laten zien?
bijv. txt bestandje oid via Google Play: AppList#?t=W251bGwsMSwxLDEsImN6Lm94LkFwcExpc3QiXQ..

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 18-09 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:47:
^ CM9 op basis vam 4.0.4 ga ik vanavond ook eens proberen. Ik lees positieve verhalen en m'n Moto Defy smartphone draait eveneens een CM9 rom.

Draai nu Revolver 4 beta 1.3 zonder reboots of battery drain op basis van de allereerste ICS update van ASUS maar de developer komt pas na de Paasvakantie met een update van deze rom.
Ook ik ben geinteresseerd in de CM9 mod. Weekend helaas geen tijd.

Doe je de "normale" versie? Of de cornerstone versie.

Moet je apart die Gapps ook installeren, of is dat alleen voor gezichtsherkenning....

Ik ben een beetje rom noob... Dus even voor duidelijkheid stap voor stap:
- wipe uitvoeren van je systeem,
- CWM eropzetten
- Rom flashen
?

Ik heb B60 dus ik kan hem toch niet bricken :P dus mocht ik het verkeed doen is er altijd een uitweg...

Moet je ook geroot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Nu 2 nachten geen reboots/hangen op mijn b70 set gehad, en wel in standbye gedaan, dus niet uit.
"Intensief" gebruikt, drawSomething, wordfeud, teletekst, tv gids, websites, radio e.d. eindelijk weer een amper zelf ontladende tf, geen hangers / reboots.

Dit na de tips de volgende zaken te stoppen (ik heb ze niet verwijderd!) Dan de tf uit zetten, aan zetten, gebruiken.

Ik gebruikte ze toch al niet, dus dit is gestopt:
com.asus.pcsynclauncher, gmail, musicfx, muziek, mycloud, mynet, webstorage.

Accu staat nu nog deftig op 71% (Uiteraard doe ik wifi wel zelf uit als ik er mee stop te gebruiken, de TF doet dit zelf ondanks een instelling daarvoor namelijk NIET.)

Ook process volgers zoals accu en processor logs widgets/apps heb ik niet, geen opstart/boost tools meer, wel anti-virus (free) dus dat scheelt ook processor tijd en prik, ik hou die zaken bij met wat android kaal daarover zeggen kan.

PS: zonder dock, dus alleen de tablet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 30-03-2012 16:39 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Start een deel van die apps niet vanzelf terug op bij rebooten?
En welke antivirus gebruik je?

Ps.
Waar ik overigens het meest van baal is het feit dat ik 720p mkv's niet meer normaal kan afspelen sinds ICS. MX player, BS lite, Dice of Moboplayer maakt dan niks uit. Of het beeld stottert of het geluid loopt niet synchroon

[ Voor 55% gewijzigd door D-e-n op 30-03-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Edit: mja hier ook geen .mkv meer spelen met plezier, althans, vloeiend beeld, geen geluid.
Lokale files niet, en via netwerk streaming niet.
D-e-n schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:00:
Start een deel van die apps niet vanzelf terug op bij rebooten?
En welke antivirus gebruik je?
Geen idee, ik rebootte niet, en de tf zelf ook niet meer! :-)
Maar zal ik inmiddels ter test eens doen.

Die free antivirus heet : Antivirus Free, groen android botje met links van hem een blauw schild met witte strepen.
Live verslag :-) : tf is zojuist uitgezet.
Ik zet hem weer aan en zal bij instellingen > app's kijken.
Apps > alles : genoemd lijstje staat nog steeds alszijnde uitgeschakeld.

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 30-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jens684
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 09:37
Longtime lurker, maar nav berichten hierboven, nu toch ook een reactie.
Ik had ook veel last van reboots. Toen ik laatst eens keek in mijn apps-lijst kwam ik MusicFX tegen. Die was er dus door Asus ingezet. Niet wetende wat het doet ging ik op zoek. Wat bleek, het zou in Music iets moeten enablen, maar dat was dus niet. Toen heb ik hem uitgeschakeld, reboot, ingeschakeld, reboot. Nu heb ik opties in Music.
Tevens heb ik uitgeschakeld: GMail, TegraZone games, Talk en Zinio.

Nu heb ik dus in geen 3 dagen een reboot gehad... of iig geen vastlopende reboots (of loops), want ik merk er niets van.
Ik zet altijd zelf de wifi uit. Ik vind het vreemd dat Asus een optie geeft die ICS al biedt: uitzetten wifi bij slaap. Mss is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zit me toch af te vragen waarom Google Maps na de laatste update continue opduikt in de recent apps lijst, ook al heb ik het ding niet eens opgestart en zelfs als ik alle locatie voorzieningen uitgeschakeld heb. Zelfs al stop ik de gerelateerde processes en services dan blijft het actief.

En als ik probeer om vanuit de recent apps lijst op de launcher het te activeren, loopt de tablet vast. De enige manier om daar dan uit te komen zonder reboot loop, is een cold reboot.

Knetter. Een andere TF101 hier, heeft het niet. Het enige verschil: de eerste is een B90 revisie en de tweede een B80 (tablet en dock allebei).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trof vanochtend mijn tablet in reboot stand aan na een week zonder problemen. Hij is echt de hele nacht bezig geweest! Ik weet het ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.b-score.nl/Screenshot_2012-03-31-08-57-16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:54
wordt deze morgen weer wakker met een reboot, nu staat er linksonder veilige modus, alles staat nog op de transformer, maar ik kan gedownloade apps niet meer openen, normaalgebruik ik adw, nu ben ik terug op de stocklauncher,

sinds een week werkt echt niks meer fatsoenlijk,
alles crasht, blijft hangen, reboot, of gaat gewoon niet aan, gmail werkt ook al niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
notsonewbie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:36:
Nu 2 nachten geen reboots/hangen op mijn b70 set gehad, en wel in standbye gedaan, dus niet uit.
"Intensief" gebruikt, drawSomething, wordfeud, teletekst, tv gids, websites, radio e.d. eindelijk weer een amper zelf ontladende tf, geen hangers / reboots.

Dit na de tips de volgende zaken te stoppen (ik heb ze niet verwijderd!) Dan de tf uit zetten, aan zetten, gebruiken.

In het apps menu kan je kiezen tussen Stoppen en Uitschakelen. Welke heb jij gekozen? Neem aan de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Ik heb naar de laatste ICS update (zijn er twee geweest toch?) geen spontane reboot meer gehad. Wel al een paar keer weer een zwart scherm nadat mijn tablet, in de dock, een tijd standby heeft gestaan. Verder ben ik heel tevreden maar is het zwarte scherm toch wel een beetje een doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

kielkiel schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:21:
[...]

In het apps menu kan je kiezen tussen Stoppen en Uitschakelen. Welke heb jij gekozen? Neem aan de laatste.
klopt je hebt gelijk.
Het is eerst stoppen, dan uitschakelen en na reboot (s) staat er dan achter: uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
notsonewbie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:56:
[...]

klopt je hebt gelijk.
Het is eerst stoppen, dan uitschakelen en na reboot (s) staat er dan achter: uitgeschakeld.
Heb overigens direct op Uitgeschakelen gedrukt. Volgens mij hetzelfde resultaat.

Zag overigens nog een aantal bijzondere apps zoals Vibe en 'Black Hole'. Ben vooral benieuwd wat het zwarte gat is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jens684
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 09:37
Black Hole is een live wallpaper. Vibe is onderdeel van MyCloud, de Asus muziek service.

[ Voor 20% gewijzigd door Jens684 op 31-03-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Omdat ik de crashes en freezes sinds de Asus ICS updates beu was heb ik vandaag CyanogenMod 9 eens geinstalleerd.

Ik heb netjes de instructies gevolgd. Factory reset, wipe Dalvik cache etc.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb binnen een uur of 4 al twee keer een reboot gehad en 1 keer een vastloper.

Het lijkt me dus dat er in de combinatie ICS/Asus TF101 problemen zitten die niet enkel aan Asus te wijten zijn.

Ik besef dat CM9 verre van af is, maar het gedrag is precies hetzelfde.

Misschien is een 'upgrade' terug naar Honeycomb de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb ook gelezen dat de andere items met ics allemaal crashen en random boots hebben xoom, nexus enz.

PS geen crash met musicfx stoppen, maar wel dat maps in lijst blijft staan. Bij klik sluit alles, geen reset. Weird

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 31-03-2012 19:57 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik heb vandaag flink wat lopen lezen op internet sites (blogs). Ik gebruik eigenlijk alleen Opera Mobile. Daarbij is vandaag drie keer de TF gecrasht kort nadat ik deze in standby had geplaatst. Ik zet m dus in standby, ga even iets doen voor paar minuten, en wil weer verder lezen. Echter reageert hij dan niet meer op eenclick op de power knop. Enige oplossing is dan de powerknop 12 sec ingedrukt houden.

In principe wil ik ook graag terug naar HC, echter qua performance is het contrast met de Galaxy Tab 10.1 van mn vrouw wel groot. De Samsung draait dus nog HC, maar de TF reageert wel veel snappier/sneller. Uiteindelijk zal ik me ook weer gaan irriteren aan de performance achteruitgang... Toch nog maar even aanzien dus met ICS, in de hoop dat het nog goed gaat komen... ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ik vinds dat het stilaan TE lang begint te duren, heb ik hier nu voor zitten sparen en 500 euro aan uitgegeven?
ik begin het het kotsbui te worden, ik hoop dat asus snel met oplossingen komt, alles werkt half
ik heb al verschillende androidpohnes gehad, vooral van htc, bijna nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

notsonewbie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:36:

Accu staat nu nog deftig op 71% (Uiteraard doe ik wifi wel zelf uit als ik er mee stop te gebruiken, de TF doet dit zelf ondanks een instelling daarvoor namelijk NIET.)

Ook process volgers zoals accu en processor logs widgets/apps heb ik niet, geen opstart/boost tools meer, wel anti-virus (free) dus dat scheelt ook processor tijd en prik, ik hou die zaken bij met wat android kaal daarover zeggen kan.

PS: zonder dock, dus alleen de tablet gebruikt.
Ook geprobeerd, leek even goed te gaan, maar zojuist stond hij weer vast op het bootscherm, wat ik ook probeer, niets helpt, hij blijft herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

ik werd net wakker en was vergeten de tf uit de dock te halen ivm laden.
Scherm stond dus aan /uit te gaan en tablets accu was van 100 terug naar 58% gegaan.
Door mij gedane aanpassingen die 3 dagen hielpen zijn gedocked dus n.v.t. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 01-04-2012 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendomYokid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:13
7o9 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:39:
Omdat ik de crashes en freezes sinds de Asus ICS updates beu was heb ik vandaag CyanogenMod 9 eens geinstalleerd.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb binnen een uur of 4 al twee keer een reboot gehad en 1 keer een vastloper.

Het lijkt me dus dat er in de combinatie ICS/Asus TF101 problemen zitten die niet enkel aan Asus te wijten zijn.

Je zou de aokp rom build 29 eens kunnen proberen, hier heb ik tot nu toe 6 uur gebruik nog geen reboots gehad
http://files.sudoservers....fe814b647121e.php?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ben blij dat ik sinds de laatste update geen problemen meer heb. Kheb geen eens een factory restore gedaan, wel wat apps verwijderd maar ik geloof niet dat dat nu zoveel uitgemaakt heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
7o9 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:39:

Gisteren avond ook CM9 erop gezet met als resultaat een wereld van verschil qua performance en voor mij de belangrijkste reden de "battery drain". Gisteranavond de tab op standby gezet op 73% en zojuist aangezet en zie daar, 70% left. Dit was met de stock ICS niet mogelijk, zou gewoon leeg zijn geweest. Dit is wel de 4.0.4 ICS versie, die performance wise het stukken beter doet. De stock browser is ook sneller en roteren veel vloeiender.

Moet er bij zeggen dat ik ook de guevor's test8 kernel gebruik in combinatie met ricardo's (eerder de link gepost) CM9 build. guevor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
tot de update was het een prima apparaat. Maar nu met ICS... Wat een pokkeding! Heb veel spullen van Asus, prima merk, maar Asus laat zń klanten nu behoorlijk in de kou staan! Schaam je Asus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

notsonewbie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Ik help het je hopen.
Voor mijn tf maakte een hele wipe zelfs niets uit.
Tot nu toe geen reboots en crashes gehad dus voor zover lijkt het wel gewerkt te hebben. Maar goed, dat is tot nu toe.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Wat ik trouwens ook heel irritant vind is dat de stock browser als je die een tijdje gebruikt hebt steeds trager en laggier gaat reageren. Had ik net bijv. ook weer: dan wil je scrollen en ijlt de boel gigantisch na, dwz dat ik mijn vinger al een half scherm verschoven heb voordat de browser mee scrollt. Als ik de browser dan volledig stop (ik gebruik hiervoor bijv. een tooltje als Systempanel Lite) en weer opnieuw start merk je dat ie wel weer vlot reageert en meteen scrollt als je met je vinger heen en weer beweegt. Daar zit nog steeds iets niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 19-09 08:48
Hier nog eentje met regelmatig spontane reboots en crashes. Ik heb op mijn telefoon (HTC Desire) ook al een tijdje de CM mod staan, dus dat ga ik met de pad ook maar eens proberen.

Overigens vind ik het ook wel een klein beetje krom. Iedereen loopt bij release van ICS om het hardst te roepen dat ze toch maar eens moeten opschieten met die update voor de TF101. Dan komt Asus wat mij betreft heel erg vroeg met de update (vergeleken bij sommige andere fabrikanten die nog altijd niks hebben) en blijkt dat 'ie nog lang niet stabiel is. Tja, dat krijg je dus als je je software zo vroeg al released. Ik was er overigens ook als de kippen bij om te updaten hoor en ik wil zeker ASUS niet verdedigen, maar het is 't een of 't ander. Laat ik het zo zeggen; het verbaast me helemaal niet dat deze versie nog de nodige issues heeft. Gelukkig hebben wij Tweakers de nodige andere opties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Is root nodig voor CM9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat een ernstige vraag?
Je bent hier op tweakers,voor zulke vragen bestaan er zoekmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:37:
[...]

is dat een ernstige vraag?
Je bent hier op tweakers,voor zulke vragen bestaan er zoekmachines.
Ernstig? Tja, nee er hangen geen levens vanaf. Het lot van de menselijke beschaving wordt er niet door bepaald, regeringen zullen niet vallen. De kosmos blijft zoals hij is, de effecten van deze vraag zijn te nietig om een significant verschil uit te maken op galactische schaal.................

Maar vooruit ik heb het even opgezocht, het zit dus gewoon al ingebakken in de rom. Vergeef me mijn lazy sunday afternoon bui.

Nadeel van Cyanogenmod is geloof ik wel dat polaris office er niet bij zit, maar die kan je geloof ik ook los ergens vandaan halen, maar dat zal ik maar even niet vragen en als ik minder lui ben zelf opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik heb ook de laatste update er al een tijdje op staan maar reboots van het hele apparaat heb ik nog niet gehad tijdens gebruik. Wel dat de volgende dag alle "laatst gebruikte programma's" lijst leeg is. Waarschijnlijk is er dan een reboot geweest. Wat mij gisteren en vandaag wel weer opviel was dat als de accu onder de 30% zit de browser regelmatig er gewoon mee stopt en dat je je normale begin scherm weer voor je neus hebt. Heb hem weer opgeladen tot de 100% en dezelfde pagina's weer bezocht en nu blijft de browser wel gewoon werken.
Browse Dolphin, Boat browser en ICS Browser+ gedragen zich allemaal hetzelfde. Opera niet geprobeerd, vindt ik niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ shodan: laat je niet gekmaken, er zijn altijd van die slimme betweters, op elk forum ! Die denken de wijsheid in pacht te hebben en helpen je dus niet verder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Voor diegenen die een andere rom willen proberen of terug willen naar Honeycomb, er schijnen na de downgrade nog steeds rebootproblemen te zijn. Op XDA forum is hier een topic over.

Blijkbaar zou het te maken hebben met de bootloader. Mensen downgraden nu ook de bootloader naar een eerdere versie en dat schijnt bij sommigen het probleem van de reboots te hebben opgelost. Echter moet er nog veel meer getest worden voordat dit zeker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een TF101 en ik ben er heel tevreden over. Alleen is er volgens mij iets stuk, maar ik weet niet zeker of het hard- of softwarematig is. Ik denkt hard, maar misschien heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad. Ik kan namelijk alleen gebruik maken van de microfoon in het scherm. Als ik een koptelefoon met ingebouwde microfoon aansluit (verschillende geprobeerd) doet deze microfoon het niet, maar blijft hij die in het scherm gebruiken. Ook heb ik het probleem bij een bluetooth headset dat hij weigert de microfoon te gebruiken, vandaar dat ik de hardware niet meteen durf te beschuldigen.

Ik heb ICS 4.0.3 erop draaien, hij is geroot, serienummer begint met B60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Shodan schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:01:
.. Blijkbaar zou het te maken hebben met de bootloader. Mensen downgraden nu ook de bootloader naar een eerdere versie en dat schijnt bij sommigen het probleem van de reboots te hebben opgelost. ...
Helaas,
Sorry for getting peoples hopes up (including mine) - I was sure it was resolved! NOT! :-(
.

Was een dappere poging maar het lijkt niet te helpen. Ergens zou het me ook verbazen aangezien je de bootloader alleen maar bij het prille opstarten gebruikt. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dan de bootloader bepaalde hardware instellingen zet die de stabiliteit kunnen beinvloeden maar dat lijkt me meer iets voor de Linux kernel (voltages en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Poosje weggeweest hier. Ik draai al enkele weken de Revolver ICS versie en heb eigenlijk geen enkel probleem gehad.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37970797,noline]Ook heb ik het probleem bij een bluetooth headset dat hij weigert de microfoon te gebruiken, vandaar dat ik de hardware niet meteen durf te beschuldigen.
Als het een stereo headset is en je connect deze als Media audio (A2DP profiel) dan heb je geen mic mogelijkheid. In Phone audio (HSP profiel) zou je dit wel moeten hebben.

------------------

Afscheid genomen van gnufabio's ICS Revolver 4.0 rom en draai een aantal dagen ICS 4.0.4 CM9 met guevor's test8 kernel op max. 1.2 GHZ. Nog geen reboots tot nu toe. Revolver lijkt wat spaarzamer met de batterij, maar het verschil is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik had Phone Audio aan (stond standaard aan), maar toen deed hij dus helemaal niks in Skype. Moet ik dan de multimedia vink uitzetten?

De headset is inderdaad stereo. Een Nokia BH-214.

[ Voor 16% gewijzigd door Verstekbakker op 02-04-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:56:
[...]

Als het een stereo headset is en je connect deze als Media audio (A2DP profiel) dan heb je geen mic mogelijkheid. In Phone audio (HSP profiel) zou je dit wel moeten hebben.

------------------

Afscheid genomen van gnufabio's ICS Revolver 4.0 rom en draai een aantal dagen ICS 4.0.4 CM9 met guevor's test8 kernel op max. 1.2 GHZ. Nog geen reboots tot nu toe. Revolver lijkt wat spaarzamer met de batterij, maar het verschil is klein.
Zit even te kijken op xdafileserver.nl, maar ik zie in het mapje Guevor niks staan?? Wil eigenlijk vanavond eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Even een updatemelding tussendoor:
Ongeveer een week geleden de nieuwe (2e) ICS update van Asus uitgevoerd.
Tot nu toe geen problemen, ook niet na een nacht of wat in standby. Daarvoor met de eerste ICS update ook helemaal probleemloos overigens. Ik heb geen dock, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ICS 4.0.3 met een custom rom. Gisteren wou ik een andere custom rom flashen(aokp_ff101 build 29).
Ik heb ROM MANAGER met CWM 5.5.0.4 en die blijkt slecht te zijn. Hij werd helemaal niet geflasht en ik zit nu in een recovery loop waar ik niet uit geraak.
Ook word mijn ext. sd kaart niet herkend in recovery en kan dus ook niet terug.
Teruggaan via FLASHNV gaat ook niet want ik kan niet in de APXmode komen omdat ik in recovery zit.
Normaal kan ik zulke zaken oplossen en zeker omdat het een B60 is want die is niet te bricken en nu zit ik met mijn handen in het haar.
Kan iemand hulp bieden?
Het zou te wijten zijn aan die CWM 5.5.0.4 en ik kan geen andere versie flashen omdat ik niet in APX mode kom en dus ook geen adb

edit:
oplossing gevonden,adb interface driver terug geinstalleerd en heb nu terug kunnen flashen met nvflash. Raar want het heeft altijd gewerkt ervoor.

Edit:

Heb te vroeg gejuicht, elke keer dat hij opstart doet hij dat in recovery,had een oplossing gevonden via xda .
Hierdoor kon ik terug cold booten en dan verder een oplossing zoeken,dan heb ik dit geflasht :Repacked-8.2.3.13_ww+root-cwr-update zip en nu kan ik zelfs niet meer coldbooten. Ik doe power+ volume down,dan power los en volume down verder ingedrukt tot het het cold boot scherm verschijnt,en dan blijft hij daar op hangen. Gisteren kreeg ik gewoon een beginscherm alsof je hem voor de eerste keer opstart.
Gisteren ging de cold boot goed en kon ik terug Android installeren,echter nu dat ik die Repacked heb erop gezet gaat het niet meer.In adb word hij herkend als in recovery(serienummer verschijnt en daar achter recovery.)Je zou denken het serienummer veschijnt maar als ik nvflash probeer flitst het opdrachtscherm meteen weg.
Dus ik wil CWM 5.5.0.4 WEG. Hoe doe ik dat want het is blijkbaar zo al niet makkelijk om er van af te raken en ik zit in de situatie dat ik niet veel meer kan. Het is een B60 dus dat zou géén probleem mogen zijn .

Help graag

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:19:
[...]
Zit even te kijken op xdafileserver.nl, maar ik zie in het mapje Guevor niks staan?? Wil eigenlijk vanavond eens gaan proberen.
Die is idd weg. Je kunt ze ook hier vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Doet youtube HD playback het trouwens goed onder cyanogenmod9?? Deze hapert namelijk af en toe sinds ICS.

Voorbeeld dit filmpje: Link In youtube app bedoel ik dus

Edit: Ohja, kan je meteen kijken of het filmpje het in 720p in browser ook doet? Dit werkt sinds ICS ook niet meer...

[ Voor 21% gewijzigd door Shodan op 02-04-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme(pardon my French) ook de ics update gedraaid en nog steeds spontane reboots als je hem een tijd je niet hebt gebruikt. Of hij gaat uit en niet meer aan als je hem weg legt. Zou het ics zijn of is de tf101 gewoon stuk? Ik vermoed ics.

Toch balen want Asus heb ik hoog zitten als merk maar wordt nu wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 19-09 08:48
Shodan schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:02:
Doet youtube HD playback het trouwens goed onder cyanogenmod9?? Deze hapert namelijk af en toe sinds ICS.

Voorbeeld dit filmpje: Link In youtube app bedoel ik dus

Edit: Ohja, kan je meteen kijken of het filmpje het in 720p in browser ook doet? Dit werkt sinds ICS ook niet meer...
cm9 hier, niet compleet vlekkeloos maar ook niet heel waardeloos. In de browser weet ik even niet hoe je dat doet; hier start automatisch de app wanneer ik een filmpje probeer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ah, dan heb je dat als standaard ingesteld denk ik. Ik krijg een menuutje waar ik kan kiezen waarmee ik moet openen. Tje, niet vlekkeloos niet waardeloos zou mogelijk dus nog hetzelfde kunnen zijn als bij mij, allicht gaat het iets beter omdat mogelijk de CPU is overclocked tot 1200 MHz?

Vroegah ging HD net zo goed als SD, tenzij mijn geheugen mij bedriegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Nou ik ben inmiddels overtuigd van de defectheid van de headsetmicrofoonplug. Hij is bij Mediamarkt gekocht een maand of 10 geleden. Iemand hier ervaring met RMA procedures? Beter bij Mediamarkt eerst gaan klagen of meteen via Asus? Ik heb waarschijnlijk pas over een paar weken de tijd om hem weg te brengen, dus ik kan me nog even bedenken over de aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

'grappig' dat geen van de mazzelaars meldt welke Bxx ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Verstekbakker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:31:
Nou ik ben inmiddels overtuigd van de defectheid van de headsetmicrofoonplug. Hij is bij Mediamarkt gekocht een maand of 10 geleden. Iemand hier ervaring met RMA procedures? Beter bij Mediamarkt eerst gaan klagen of meteen via Asus? Ik heb waarschijnlijk pas over een paar weken de tijd om hem weg te brengen, dus ik kan me nog even bedenken over de aanpak.
Ik heb een RMA via de mediamarkt gedaan en na 6 weken was de tablet nog niet terug en kon ik een nieuwe uitzoeken. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door ASUS zelf. Als je als consument direct met ASUS handelt dan gaat het sneller. Ook wordt het device dan opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
notsonewbie schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 03:32:
B50 hier en nog steeds geen problemen ondervonden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

VorCha schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:17:
[...]

Ik heb een RMA via de mediamarkt gedaan en na 6 weken was de tablet nog niet terug en kon ik een nieuwe uitzoeken. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door ASUS zelf. Als je als consument direct met ASUS handelt dan gaat het sneller. Ook wordt het device dan opgehaald.
Houd er rekening mee dat wanneer je direct contact opneemt met ASUS je voorbij gaat aan de Nederlandse wetgeving v.w.b. garantie regels. Je gaat hiermee de verkoper voorbij (Mediamarkt) en die is dan ook niet langer meer verantwoordelijk, aangezien je direct met de fabrikant bent gaan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik word er inmiddels helemaal gek van. Elke nacht wakker worden van zo'n gloed naast je bed omdat je Asus aan het herstarten is 8)7 Waar blijft verd*mme de fix die dit oplost, dit is toch niet normaal. Ik zou zelfs bereid zijn om iets bij te lappen voor een Transformer Prime, zo weinig vertrouwen heb ik er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:56:
[...]

------------------

Zelfde CM9 en kernel ook hier en moet zeggen dat ik wel reboots heb, sporadisch maar toch. Ook merk ik soms delays tijdens gebruik (dat het even vast lijkt te lopen voor een 3 tot 4 seconden). Wel blijft de accu goed en lang meegaan. Met de stock ICS had ik mogelijk ook reboots en werdt de batterij in rap tempo leeggehaald. Dus al met al wel een verbetering.

Ik vraag me ook af of het OC'en naar 1200Mhz wel een positief effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spectator schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:58:
[...]
Zelfde CM9 en kernel ook hier en moet zeggen dat ik wel reboots heb, sporadisch maar toch. Ook merk ik soms delays tijdens gebruik (dat het even vast lijkt te lopen voor een 3 tot 4 seconden). Wel blijft de accu goed en lang meegaan. Met de stock ICS had ik mogelijk ook reboots en werdt de batterij in rap tempo leeggehaald. Dus al met al wel een verbetering.

Ik vraag me ook af of het OC'en naar 1200Mhz wel een positief effect heeft?
Tot nu toe nog geen reboots. Wel dat ie soms vastloopt op het Home scherm, dat had ik nog niet eerder gehad en kan aan de custom kernel liggen en/of dat ik de laagste cpu frequentie van standaard 312 naar 216MHz zet.

Overklokken zal positieve invloed hebben op de algehele performance maar is nadelig voor de batterijduur. Uiteraard. Al kun je de voltage settings aanpassen om dit te verbeteren. Met CPU tuner kun je profielen selecteren zoals Extreme Powersave en de proc verder overklokken. Voorlopig ga ik niet hoger dan 1,2GHz als was 1,5GHz in HC mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ICS 4.0.3 met een custom rom. Gisteren wou ik een andere custom rom flashen(aokp_ff101 build 29).
Ik heb ROM MANAGER met CWM 5.5.0.4 en die blijkt slecht te zijn. Hij werd helemaal niet geflasht en ik zit nu in een recovery loop waar ik niet uit geraak.
Ook word mijn ext. sd kaart niet herkend in recovery en kan dus ook niet terug.
Teruggaan via FLASHNV gaat ook niet want ik kan niet in de APXmode komen omdat ik in recovery zit.
Normaal kan ik zulke zaken oplossen en zeker omdat het een B60 is want die is niet te bricken en nu zit ik met mijn handen in het haar.
Kan iemand hulp bieden?
Het zou te wijten zijn aan die CWM 5.5.0.4 en ik kan geen andere versie flashen omdat ik niet in APX mode kom en dus ook geen adb

edit:
oplossing gevonden,adb interface driver terug geinstalleerd en heb nu terug kunnen flashen met nvflash. Raar want het heeft altijd gewerkt ervoor.

Edit:

Heb te vroeg gejuicht, elke keer dat hij opstart doet hij dat in recovery,had een oplossing gevonden via xda .
Hierdoor kon ik terug cold booten en dan verder een oplossing zoeken,dan heb ik dit geflasht :Repacked-8.2.3.13_ww+root-cwr-update zip en nu kan ik zelfs niet meer coldbooten. Ik doe power+ volume down,dan power los en volume down verder ingedrukt tot het het cold boot scherm verschijnt,en dan blijft hij daar op hangen. Gisteren kreeg ik gewoon een beginscherm alsof je hem voor de eerste keer opstart.
Gisteren ging de cold boot goed en kon ik terug Android installeren,echter nu dat ik die Repacked heb erop gezet gaat het niet meer.In adb word hij herkend als in recovery(serienummer verschijnt en daar achter recovery.)Je zou denken het serienummer veschijnt maar als ik nvflash probeer flitst het opdrachtscherm meteen weg.
Dus ik wil CWM 5.5.0.4 WEG. Hoe doe ik dat want het is blijkbaar zo al niet makkelijk om er van af te raken en ik zit in de situatie dat ik niet veel meer kan. Het is een B60 dus dat zou géén probleem mogen zijn .

Help graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Denk dat je je vraag het beste op XDA zelf kunt stellen, daar zit net wat meer kennis over de custom roms denk ik. Ze zijn ook erg behulpzaam daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ludoke1955
Geen idee hoe dit is op te lossen. Heb je de mogelijkheid om met ADB het gedownloade bestand naar de interne SD te kopieren?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06

tozzke

aka tozzert

notsonewbie schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 03:32:
Smarron schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:04:
[...]

B50 hier mèt problemen....
volgens mij was al redelijk duidelijk dat het behoorlijk willekeurig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds heel tevreden met mijn transformer (b50) en ook met de ICS update. Wel veel vastlopers gehad, zodra ik hem maar een uurtje had weggelegd in standby, wilde hij al niet meer wakker worden en kon ik hem alleen maar aankrijgen door de aan knop 10 sec ingedrukt te houden.
Heb een eerdere tip opgevolgd en de volgende apps uitgeschakeld: com.asus.pcsynclauncher, musicfx, mycloud, mynet, webstorage. En tegelijkertijd een ergens anders gelezen tip opgevolgd: synchronisatie uitschakelen. Heb de synchronisatie van gmail en een pop3-mailaccount even uitgezet en heb nu sinds 3 dagen geen vastlopers meer. Nu nog een keer de dingen stuk voor stuk aanzetten om te achterhalen wat het bij mij nu veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:44:
Ben nog steeds heel tevreden met mijn transformer (b50) en ook met de ICS update. Wel veel vastlopers gehad, zodra ik hem maar een uurtje had weggelegd in standby, wilde hij al niet meer wakker worden en kon ik hem alleen maar aankrijgen door de aan knop 10 sec ingedrukt te houden.
Heb een eerdere tip opgevolgd en de volgende apps uitgeschakeld: com.asus.pcsynclauncher, musicfx, mycloud, mynet, webstorage. En tegelijkertijd een ergens anders gelezen tip opgevolgd: synchronisatie uitschakelen. Heb de synchronisatie van gmail en een pop3-mailaccount even uitgezet en heb nu sinds 3 dagen geen vastlopers meer. Nu nog een keer de dingen stuk voor stuk aanzetten om te achterhalen wat het bij mij nu veroorzaakt...
Ik heb ook erg veel apps verwijderd uit de system/app map. Dit deed ik ook al bij al mijn eerdere custom roms (vrijwel allemaal Prime! roms van Roach).

Misschien kunnen andere gebruikers die veel problemen ervaren deze (niet zo nuttige) apps ook eens tijdelijk verplaatsen naar een andere map (dus niet meteen verwijderen, maar even weghalen) en dan eens kijken hoe de stabiliteit is.

Ik zal ze zo even opsommen (als ik klaar ben met dweilen. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik probeer al een tijdje revolver HD te installeren omdat ik daar goeie dingen over lees. Eerst lukte het mij, zij het met veel moeite, mijn tf root klaar te krijgen. Dat eindelijk voor elkaar, tf opstarten dmv volume down en de powerknop. Wordt mijn sd kaart niet gezien. Hoe krijg ik hem te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:04:
[...]

Voor mij hetzelfde. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hier de apps die ik heb verwijderd uit de system/app map (zijn allemaal persoonlijk natuurlijk, maar het verwijderen is in elk geval veilig gebleken). Enige eis is dus wel dat je root access moet hebben:

AppLocker
AsusDayScene
AWS
Browser
DataBackup
Email
EmailWidget
Exchange
FacebookPoster
Gallery2
GenieWidget
GoogleQuickSearchBox
HoloSpiralWallpaper
HTMLViewer
Kindle-OEM
LiveWallpapers
LiveWallpapersPicker
MEar
Mms
MusicFX
MyCloud
MyNet
MyWater
MyWater2
MyZine
PCSyncLauncher
PixWe
PlusOne
PolarisOffice
PRAndroidGB
StrAsus
Supernote
TagGoogle
Talk
talkback
Vibe2
VideoEditorGoogle
VoiceSearch
VpnDialogs
Weather
ZinioReader
ZinioSettingsProvider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik verwijder geen apps maar schakel ze uit. Nadeel is dat je niet alles kunt uitzetten. Volgens mij zit ik nu op z'n 45 apps die ik heb uitgeschakeld. Hoe dan ook er draaien geen apps meer die ik niet zelf heb opgestart. Dus geen apps die zich zelf opstarten als je de TF weer aan doet of apps die spontaan weer opstarten nadat je ze hebt gestopt. Na de laatste update heb ik twee vastlopers gehad. Ik moest de start knop lang ingedrukt houden voordat hij weer opstarten. Bij de twee keer had ik gmail uitgeschakeld staan dus die is het niet. Volgens mij gebeurd het als je een app open hebt staan die iets doet met WIFI en het scherm op standbye gaat.

Alles bij elkaar opgetelt, omdat het aantal vastlopers bij mij erg meevalt, vind ik de 4.0 toch wel een vooruitgang kwa snelheid en tweakbaarheid.

[ Voor 11% gewijzigd door homernt op 04-04-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

homernt schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:33:
Ik verwijder geen apps maar schakel ze uit. Nadeel is dat je niet alles kunt uitzetten. Volgens mij zit ik nu op z'n 45 apps die ik heb uitgeschakeld. Hoe dan ook er draaien geen apps meer die ik niet zelf heb opgestart. Dus geen apps die zich zelf opstarten als je de TF weer aan doet of apps die spontaan weer opstarten nadat je ze hebt gestopt.
Hier idem. B70 set.
Nu zit er standaard in ICS een gave "sluit alles in 1 keer" widget ! genaamd asus task manager.
Die maakt ook inzichtelijk wat er draait en je kan alle app's ineens, of per stuk afsluiten.

Het laat nog iets zien, afgesloten en 'uit-gezette' apps starten wel degelijk, soms!
En dat ligt denk ik aan hun, door ons toegestane, gedrag om bijv. updates / wifi te starten, zoeken.
Want sowieso wifi uit bij scherm uit werkt gewoon al niet in de laatste ics update, althans bij veel mensen niet, dus knullig is het momenteel wel.

Sowieso middels alle auto-sync uit, alle taken sluiten met die widget, wifi zelf uitzetten, ik heb vannacht een record prik behouden gehaald. Ik legde hem 23:50 weg in standbye op 92% vol, ben er nu even mee bezig geweest en hij staat op 88%, dat is 4% net als bij mijn niet aangepaste samsung TAB 1e versie met android 2.2

[ Voor 25% gewijzigd door notsonewbie op 04-04-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
notsonewbie schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:01:
[...]

Hier idem. B70 set.
Nu zit er standaard in ICS een gave "sluit alles in 1 keer" widget ! genaamd asus task manager.
Die maakt ook inzichtelijk wat er draait en je kan alle app's ineens, of per stuk afsluiten.

Het laat nog iets zien, afgesloten en 'uit-gezette' apps starten wel degelijk, soms!
En dat ligt denk ik aan hun, door ons toegestane, gedrag om bijv. updates / wifi te starten, zoeken.
Want sowieso wifi uit bij scherm uit werkt gewoon al niet in de laatste ics update, althans bij veel mensen niet, dus knullig is het momenteel wel.

Sowieso middels alle auto-sync uit, alle taken sluiten met die widget, wifi zelf uitzetten, ik heb vannacht een record prik behouden gehaald. Ik legde hem 23:50 weg in standbye op 92% vol, ben er nu even mee bezig geweest en hij staat op 88%, dat is 4% net als bij mijn niet aangepaste samsung TAB 1e versie met android 2.2
Ik heb ook een B70 geen dock. Ik zet hem altijd helemaal uit als ik hem niet gebruik. Misschien daardoor niet heel veel last van vastlopers of reboots.

Het kan zijn dat apps andere apps of onderdelen gebruiken en dat ze daarom nog wel eens terug komen. Google Maps is mooi voorbeeld als je die uitzet dan heb je ook paar andere apps niet meer zoals latitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

homernt schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:57:
[...]

Ik heb ook een B70 geen dock. Ik zet hem altijd helemaal uit als ik hem niet gebruik. Misschien daardoor niet heel veel last van vastlopers of reboots.
Standbye werkte altijd prima tot die (voor-?)laatste update. Weken zonder uitzetten gehad.
Uiteraard 'los je sowieso wel de battery drain op' met uitzetten. Even snel wat doen is er daarna echter niet bij. Zo snel start de boel niet, en dan heb ik ook nog eens van alles niet-startend staan.

Vannacht had ik met genoemde widget en handelswijze, in standbye, een all-time low battery drain.
Echter ook dat is iets wat de 1 maar een beetje heeft en de ander veel meer.
Samsung TAB 7 inch kan het ook, danwel android 2.2, dus waarom asus/ics niet... denk ik dan.

Overigens vraag ik in error rapportjes naar google altijd om een functie : auto-off, dus uit, op tijdstip x.
Doen ze nog steeds niet, kan ics misschien niet, apps vond ik er niet voor. (Wel voor auto-standbye, zonder wifi aan e.d.)

[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 04-04-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:43:
@ludoke1955
Geen idee hoe dit is op te lossen. Heb je de mogelijkheid om met ADB het gedownloade bestand naar de interne SD te kopieren?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579861
Als ik in adb adb devices doe verschijnt het serienr en daarachter recovery.
Hoe push ik een bestand en wat is het path naar de interne sd card?
Wanneer ik een cold boot doe blijft hij vasthangen op het logo wit doosje met een pijl en daarnaast een groen vierkant met het android mannetje, is er een oplossing om hier uit te raken?Hoe wis je trouwens alle data van de interne sd card? Zodat ook die ellendige cwm 5.5.0.4 mee weg is ,zeg maar,format C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
69 uur uptime al weer, reboots valt de laatste tijd mee... Erger vind ik de "kapotte" youtube app. Vreemd genoeg hebben zowat alle battlefield videos last van de haperingen in HD... En laten dat nu precies de filmpjes zijn die ik veel kijk op mijn transformertje.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb eindelijk Revolution HD 3.1.0 geinstalleerd. Werkt zo te zien zoals ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:29:
Erger vind ik de "kapotte" youtube app. Vreemd genoeg hebben zowat alle battlefield videos last van de haperingen in HD...
Een BF3 video geprobeerd van een van je eerder geplaaste link (die van nasal & nerdy anderzel) in CM9 met de nieuwe guevor test10 kernel. Eerst op max. 1.704Mhz: oops reboot na 10 seconden. Vervolgens op 1.200MHz: enkele haperingen in de eerste paar minuten, cockpitview en M-COM. Op 1.504 en 1.600 MHz: alleen lichte hapering bij de cockpitview in het begin en voor de rest buttersmooth. In de browser speelt de video beroerd af op alle frequenties, maar dat zal wel normaal zijn.

Na test9b kernel loopt de tablet ook niet meer vast op het Home screen, wat ik bij test8 wel had. Reboots heb ik al helemaal niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bedankt voor het testen!

Toch vreemd dat je opeens hogere freq nodig hebt om het smooth te kunnen afspelen. Ik blijf hopen op een update van flash of van de youtube app, nog niet helemaal duidelijk waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 21:01
Helaas, 2 weken geen deathloop gehad (vastlopen in slaapstand, denk ik) ,nu zomaar 2x op 1 dag!
Wat gebeurt er toch met mijn transformertje? (B80,ics, geen apps meer install sinds 3 weken)

Ohja,angrybirds space die constant vastloopt!!

Ja ,hij staat constant standby, anders kan ik 'smorgens net zo goed mijn pc opstarten, om het nieuws te lezen!
Het ging erom,om 'smorgens ff nieuws te kijken,en dus mijn game-pc niet te hoeven opstarten (stroom-verbruik,enz)( LOL, wordt volgende week 50 en nog steeds game-pc met blauwe en rode verlichting! Ach,je bent zo oud als je je voelt ,toch)
Maar eee padje regelmatig opstarten,word ik niet vrolijk van :(

[ Voor 48% gewijzigd door Harry21 op 04-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^CM9 rom met guevor test10 kernel flashen en je bent van alle ellende verlost.

-edit: hier een 40+ die nog elke avond trouw BF3 speelt. :)
Shodan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:10:
Bedankt voor het testen!

Toch vreemd dat je opeens hogere freq nodig hebt om het smooth te kunnen afspelen. Ik blijf hopen op een update van flash of van de youtube app, nog niet helemaal duidelijk waar het aan ligt.
Graag gedaan, speel zelf ook BF3 dus die video's waren geen straf om naar te kijken. Ik had in HC de processor op 1,5GHz overclocked in Revolver rom, dus ik weet niet of ICS de video prestaties naar beneden heeft gehaald en YouTube gebruik ik eigenlijk nooit. Merk nu wel dat het streamen van video in BS Player nu wat vloeiender gaat.

Overigens werkt Splashtop THD, die eigenlijk is bedoeld voor tegra3, ook op de tegra2 Transformer. Veel verbeteringen t.o.v. de HD versie die ik heb gekocht. Installeren vanuit de Market ging niet (incompatibiliteit) maar Google is your friend...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Bevat ics eigenlijk een swapfile?
Fragmenteerd de tf ook?
zouden dat oorzaken kunnwn zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Van die lader krijg je overigens ook af en toe het rambam. Hij doet het weer eens niet dus hup maar weer in de koelkast. Zo'n inferieur stuk schroot bij zo'n duur apparaat: dat vind ik eigenlijk nog een groter schandaal dan al die ICS trouble. Zou je via Asus een nieuwe kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolitaryGround
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb sinds een aantal dagen dat de wekker geen geluid meer maakt (het geluid voor alarmen staat voluit). Weet iemand hier een oplossing voor?
D-e-n schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:55:
Van die lader krijg je overigens ook af en toe het rambam. Hij doet het weer eens niet dus hup maar weer in de koelkast. Zo'n inferieur stuk schroot bij zo'n duur apparaat: dat vind ik eigenlijk nog een groter schandaal dan al die ICS trouble. Zou je via Asus een nieuwe kunnen krijgen?
Ik zou Asus hierover e-mailen. Ik heb nog niet eerder een klacht gehoord of het slecht functioneren van de lader.

[ Voor 64% gewijzigd door SolitaryGround op 05-04-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Werkt je geluid voorde rest nog? Mijn werkt vaak gewoon niet, ook niet door headset, en stille modus staat af,
Kuch, alweer een issue erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
SolitaryGround schreef op donderdag 05 april 2012 @ 01:19:
Ik zou Asus hierover e-mailen. Ik heb nog niet eerder een klacht gehoord of het slecht functioneren van de lader.
Er zijn anders heel wat topics over. Google maar eens. Ook na een uur koelkast doet hij het niet overigens. Ik heb nog wat aan die verbinding lopen klooien en dan maakt hij soms contact. Maar ik denk aan een nieuwe. Balen!!

Zo maar even kijken of ik een reserve exemplaar kan scoren. Dat is sowieso handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:00:
^CM9 rom met guevor test10 kernel flashen en je bent van alle ellende verlost.

-edit: hier een 40+ die nog elke avond trouw BF3 speelt. :)

[...]

Graag gedaan, speel zelf ook BF3 dus die video's waren geen straf om naar te kijken. Ik had in HC de processor op 1,5GHz overclocked in Revolver rom, dus ik weet niet of ICS de video prestaties naar beneden heeft gehaald en YouTube gebruik ik eigenlijk nooit. Merk nu wel dat het streamen van video in BS Player nu wat vloeiender gaat.

Overigens werkt Splashtop THD, die eigenlijk is bedoeld voor tegra3, ook op de tegra2 Transformer. Veel verbeteringen t.o.v. de HD versie die ik heb gekocht. Installeren vanuit de Market ging niet (incompatibiliteit) maar Google is your friend...
Hier een "jonkie van 32" die ook verslaafd is aan BF3 :)

Maar wat zijn de grote verbeteringen met THD t.o.v. HD? Die gebruik ik nu uiteraard, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik heb eigenlijk geen klachten met de HD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[Schaamteloze crosspost :$ ]

Ik zit hier zo af en toe eens even stiekem mee te lezen omdat ik voor mezelf besloten heb om de Asus Transformer Pad Infinity 700 aan te schaffen. Maar ik zie toch wel wat probleempjes voor bij komen?

Vastlopers, standaardapps moeten verwijderen. Is dat ook bij standaard out-of-the box apparaten? Of alleen als je er mee gaat tweaken? Ik merk dat ik thuis tegenwoordig sneller mijn iPhone als mijn laptop pak als ik even een kort mailtje wil sturen of wat op wil zoeken op internet. Voor andere acties zou ik mijn laptop ook niet meer nodig hebben als ik een goede tablet zou hebben.

Waar wil ik mijn tablet voor gaan gebruiken?
- Internetten (incl. flash)
- Mailen (incl. bijlagen versturen)
- tv-kijken/films/muziek afspelen vanaf NAS en vanaf de tablet zelf (in de auto bijvoorbeeld)
- Simpele spelletjes
- Simpele tekstverwerking (aantekeningen maken op werk)

Een iPad geeft mij teveel beperkingen qua bestandsuitwisseling, geen flash etc... Wat ik iOS wel moet meegeven is dat het stabiel is, doet het altijd. Zelfs met een jailbreak en de nodige Cydia apps.

Zijn de zaken die ik hier voorbij zie komen kinderziektes van Asus? hoort het bij Android? Of komt het door (onnodig?)tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@smarron
De THD versie heeft een virtuele scroll wheel en er is functionaliteit v.w.b. gaming toegevoegd, waarbij je onscreen pads kan selecteren voor een aantal games. Het spelen van Fullscreen games schijnt alleen te kunnen als je een Nvidia kaart in je pc hebt anders in windowed mode, maar dat weet ik niet zeker. Uberhaupt kan remote gamen alleen als pc en tablet in dezelfde wireless LAN omgeving zitten. Ik speel BF3 liever op mijn 40" LCD. :)

@readytoflow
Alle huidige issues met de Transformer zijn terug te voeren op een slechte release van ICS door Asus. Honeycomb had, afgezien van enkele issues zoals typing lag, geen reboots en battery drain. Bij mij althans. Overigens zijn de reboot problemen met CM9/Guevor kernel nu opgelost bij mij, al had ik niet veel last van reboots. Dus eigenlijk heeft het tweaken alles verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
readytoflow schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:53:
[Schaamteloze crosspost :$ ]

Ik zit hier zo af en toe eens even stiekem mee te lezen omdat ik voor mezelf besloten heb om de Asus Transformer Pad Infinity 700 aan te schaffen. Maar ik zie toch wel wat probleempjes voor bij komen?

Vastlopers, standaardapps moeten verwijderen. Is dat ook bij standaard out-of-the box apparaten? Of alleen als je er mee gaat tweaken? Ik merk dat ik thuis tegenwoordig sneller mijn iPhone als mijn laptop pak als ik even een kort mailtje wil sturen of wat op wil zoeken op internet. Voor andere acties zou ik mijn laptop ook niet meer nodig hebben als ik een goede tablet zou hebben.

Waar wil ik mijn tablet voor gaan gebruiken?
- Internetten (incl. flash)
- Mailen (incl. bijlagen versturen)
- tv-kijken/films/muziek afspelen vanaf NAS en vanaf de tablet zelf (in de auto bijvoorbeeld)
- Simpele spelletjes
- Simpele tekstverwerking (aantekeningen maken op werk)

Een iPad geeft mij teveel beperkingen qua bestandsuitwisseling, geen flash etc... Wat ik iOS wel moet meegeven is dat het stabiel is, doet het altijd. Zelfs met een jailbreak en de nodige Cydia apps.

Zijn de zaken die ik hier voorbij zie komen kinderziektes van Asus? hoort het bij Android? Of komt het door (onnodig?)tweaken?
Je kan tegenwoordig met android ook al veel goede games spelen hoor, dan denk ik aan dungeon defenders, shadowgun, blood and glory, noem maar op

Hoe printen jullie naar een canon printer? Wifi, usb, bluetooth?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Smarron schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:46:
[...]
Hier een "jonkie van 32" die ook verslaafd is aan BF3 :)

Maar wat zijn de grote verbeteringen met THD t.o.v. HD? Die gebruik ik nu uiteraard, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik heb eigenlijk geen klachten met de HD versie.
Haha, ben ik de jongste hier, 31!

Mogelijk binnenkort eens wat custom roms proberen, ben ook geinteresseerd in de AOKP, maar ik moet me er nog wat meer in verdiepen wat betreft voordelen / nadelen van verschillende roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:14:
[...]
Hoe printen jullie naar een canon printer? Wifi, usb, bluetooth?....
Ik heb een HP, dus geen idee. Heb je een van deze apps geinstalleerd?
https://play.google.com/s...ch?q=canon+printer&c=apps

@shodan
Niet nadenken, gewoon flashen. :)
Hier een XDA thread over ICS custom rom benchmarks:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1568612
Pagina: 1 ... 35 ... 51 Laatste