had ik ook last van, de installatie ging in iedergeval soepel. Ik ben even aan het zoeken wat er nu precies in deze update verwerkt zit, maar ik kan het nog niet vinden. Mocht iemand dat al weten?Hurricane schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:53:
Ik krijg de update nu ook aangeboden, maar twijfel of ik hem wel moet installeren. Heb ICS er al eens op gehad, maar had last van reboots. Gelukkig voor mij stond er nadat de tablet terugkwam van reparatie weer hc op.
Ik heb net de update gedaan en wat ik tot heb gezien kun je nu weer bij de accu zien welk programma wat heeft verbruikt. Verder geen idee.
Ik ben aan het zoeken, nada tot op heden.
Wel een waarschuwing : Sluit je dock aan voor je de update uitvoert!
Wel een waarschuwing : Sluit je dock aan voor je de update uitvoert!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Waarom moet je je dock aansluiten? Ik dacht dat de firmware van de dock automatisch wordt geupdate wanneer je hem aansluit.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Mijn asusje is eindelijk weer onderweg naar huis, hopelijk is hij in goede staat.
Status heeft 4 dagen op 'repairing' gestaan, dus wie weet wat ze er op hebben los gelaten
Status heeft 4 dagen op 'repairing' gestaan, dus wie weet wat ze er op hebben los gelaten
Verwijderd
Inderdaad dat werkt weer na de update. misschien verbeelding maar apps als Facebook en Linkedin starten veel sneller op. Ben benieuwd of dat voor andere apps ook zo is.homernt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:20:
Ik heb net de update gedaan en wat ik tot heb gezien kun je nu weer bij de accu zien welk programma wat heeft verbruikt. Verder geen idee.
gr., MaJa
Voor mijn gevoel zorgt deze update ervoor dat ik denk alsof er een nieuwe CPU inzit. Is wel wat anders dan een vlottere PC na een format c:
Verwijderd
Ik zit er over te denken om van mijn Mac Book af te stappen, alleen op de zaak op mijn Imac te gaan werken en deze met docking te gaan gebruiken voor als ik onderweg ben.
Nu vind ik deze tablet met dergelijke docking toch wel erg een laptop worden maar het OS is er niet naar.
Kan ik er niet gewoon Ubuntu op zetten ?
Nu vind ik deze tablet met dergelijke docking toch wel erg een laptop worden maar het OS is er niet naar.
Kan ik er niet gewoon Ubuntu op zetten ?
Het geluid lijkt wat harder te kunnen na de update van vandaag.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hier is de gepatchde ww CWM update van 9.2.1.11 naar 9.2.1.17Evertt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:15:
Ik kan de nieuwe update niet installeren omdat ik clockworkmod op heb staan. Als ik dit wel doet geeft hij gelijk een fout melding. Iemand een link die wel het doet met CWM?? Het is een WW firmware.
http://www.mediafire.com/?nw4zgwvl3yug0tw
ww-9.2.1.11-to-9.2.1.17-CWM-rooted-v1.0.zip
MD5: 5306455CCB1F12609FC2F7262480460B
Je moet OTA rootkeeper gebruiken om root te herstellen.
Verder heb ik de recovery image uit de blob verwijderd zodat CWM niet verwijderd wordt.
Update daarstraks binnengekregen,
Een halfuur later al een boot.
Een halfuur later al een boot.
Waar is asus mee bezig 
Update geinstalleerd en 10min later al een reboot...

Update geinstalleerd en 10min later al een reboot...
The new update 9.2.1.17 fixes the random reboots and the tablet will be booted little quicker, faster screen transitions, faster app loading and you will also observe louder volume in all apps. The new update bumps the Bluetooth version up to v8.28 from the old version v8.27. The update will also enable USB debugging, disconnect network during sleep, a lot more info about battery usage and storage usage. You will also see a new Android Man logo with an open chestplate.
Read more: http://gadgetian.com/3441...e-download/#ixzz1pPUQdKAp
[ Voor 78% gewijzigd door beOnt op 17-03-2012 22:01 ]
Na dagen geen reboot te hebben gehad, nu na de upgrade verd...... weer een reboot!!
Hier ook de update binnen. Eerste indruk is dat e.e.a. wel weer wat soepeler lijkt te lopen, maar die indruk heb ik wel vaker gehad in het begin, dus ik wacht nog even af hoe het zich gaat houden. De 3voor12 Luisterpaal app werkt nu in ieder geval wel weer goed, met de vorige firmware skipte die steeds na een paar seconden naar de volgende song. De battery stats werken nu ook weer, dat is wel handig!
Het zal mij benieuwen of deze versie van de firmware dan eindelijk een beetje bruikbaar stabiel is, maar de berichten van sommigen hierboven beloven weinig goeds... Als Asus de problemen nu nog steeds niet goed heeft opgelost, geef ik de hoop op en koop ik volgende week wel een nieuwe iPad. Want zo onderhand ben ik het wel zat met al die Android devices waarbij ik steeds weer blijf hopen dat de volgende firmware update nu echt eens de problemen die ik steeds weer ervaar zal oplossen...
Het zal mij benieuwen of deze versie van de firmware dan eindelijk een beetje bruikbaar stabiel is, maar de berichten van sommigen hierboven beloven weinig goeds... Als Asus de problemen nu nog steeds niet goed heeft opgelost, geef ik de hoop op en koop ik volgende week wel een nieuwe iPad. Want zo onderhand ben ik het wel zat met al die Android devices waarbij ik steeds weer blijf hopen dat de volgende firmware update nu echt eens de problemen die ik steeds weer ervaar zal oplossen...
[ Voor 3% gewijzigd door jasjenl op 17-03-2012 23:14 ]
Verwijderd
Hahaha, heb je de reviews op de ipad3 gelezen !!!!!jasjenl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:13:
Hier ook de update binnen. Eerste indruk is dat e.e.a. wel weer wat soepeler lijkt te lopen, maar die indruk heb ik wel vaker gehad in het begin, dus ik wacht nog even af hoe het zich gaat houden. De 3voor12 Luisterpaal app werkt nu in ieder geval wel weer goed, met de vorige firmware skipte die steeds na een paar seconden naar de volgende song. De battery stats werken nu ook weer, dat is wel handig!
Een aantal, ja. En over het algemeen lees ik daar weinig negatiefs in, maar als jij andere verhalen gelezen hebt, hoor ik het graag (maar dan wel in het juiste topicVerwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:06:
[...]
Hahaha, heb je de reviews op de ipad3 gelezen !!!!!
<edit>
Nou, wat ik al vreesde, weer te vroeg 'gejuichd': ik had net weer dat de tablet totaal geen geluid meer gaf, na een herstart heb ik weer wel geluid. En de luisterpaal app doet het nu toch weer niet goed, skipt weer steeds nummers. Ik geloof het wel met dit ding, Asus kan me wat met die ICS update... Wat een prutswerk...
[ Voor 32% gewijzigd door jasjenl op 18-03-2012 08:29 ]
Mijn download van de update bleef hangen op 98%, dus ik restartte de tablet. Nou is ie weg uit de notifications, maar de update button in check firmware is nog steeds greyed out... arggh
Heb ook al een cold boot gedaan, (Power knop plus volume down) heeft niet geholpen. Ik kan ook geen dpk of blob vinden in het memory of de removable sdcard. Ik zal wel van een bepaalde update service de cache of zo moeten legen misschien. Iemand iets dergelijks meegemaakt met een goede tip?
Heb ook al een cold boot gedaan, (Power knop plus volume down) heeft niet geholpen. Ik kan ook geen dpk of blob vinden in het memory of de removable sdcard. Ik zal wel van een bepaalde update service de cache of zo moeten legen misschien. Iemand iets dergelijks meegemaakt met een goede tip?
Bij mij hing de download een tijd op 12%, maar ging uiteindelijk toch door. Lijkt een retry-mechanisme met een lange timeout. Ik neem aan dat hij uiteindelijk wel opgeeft en de knop weer enabled.
Sowieso heeft Android geen mechanisme op background taken te beheren. Downloads van grote bestanden die hangen krijg je alleen weg met een reboot.
Sowieso heeft Android geen mechanisme op background taken te beheren. Downloads van grote bestanden die hangen krijg je alleen weg met een reboot.
Ik heb het probleem opgelost. De DCMclient force closen, en dan gegevens wissen en even opnieuw opstarten.
Bij mij komt de update ook binnen, alleen tijdens het installeren gaat 't fout.
De update laat de Transformer opnieuw opstarten en start dan de updateprocedure. Ik zie een android mannetje met draaiend tandwiel en een voortgangsbalkje, dat tot ongeveer 1/4e gaat en vervolgens krijg ik een liggend android mannetje met een rode driehoek met uitroepteken.
Iemand tips? Alvast bedankt.
EDIT: B50 en nooit geroot
De update laat de Transformer opnieuw opstarten en start dan de updateprocedure. Ik zie een android mannetje met draaiend tandwiel en een voortgangsbalkje, dat tot ongeveer 1/4e gaat en vervolgens krijg ik een liggend android mannetje met een rode driehoek met uitroepteken.
[ Voor 3% gewijzigd door TomasE op 18-03-2012 12:57 ]
En jawel, daarnet was de tablet blijkbaar vanuit standby weer gereboot en wilde hij weer niet zomaar aan zonder de powerknop lang ingedrukt te houden en een reboot te forceren...
Tssss. Ik wil mijn orinele tablet terug. Met honeycomb..... want dit zuigt
www.casarodriguillo.com
HC was ook verre van perfect, met name de gigantische lag bij tekstinvoeren in de browser. En zo is het elke keer wel weer wat met die firmware versies...Pinin schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:48:
Tssss. Ik wil mijn orinele tablet terug. Met honeycomb..... want dit zuigt
Ik vraag me af hoe het eigenlijk werkt op andere tablets??
Ik denk dat Asus hier weinig aan kan doen dat het ligt aan Google.
Verwijderd
Ik had dit ook, heb het op de volgende manier opgelost:TomasE schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:51:
Bij mij komt de update ook binnen, alleen tijdens het installeren gaat 't fout.
- Download de firmware voor je versie via asus http://www.asus.com/Eee/E...ansformer_TF101/#download
- unzip de firmware naar de root van je transformer /sdcard/
- de asus herkent nu dat er een firmware update bestand is, laat deze installeren.
- na deze update zal je de melding krijgen dat er nog een update beschikbaar is OTA, nu zou deze wel moeten installeren
Verwijderd
even een positief bericht vanuit hier:
update hier binnen en alles werkt weer super, naar mijn idee sneller geworden. nog geen reboots of andere rare dingen meegemaakt.
het begint er toch steeds meer op te lijken dat enkele apps rare dingen doen met de TF, al moet eigenlijk Google daar meer toezicht op houden denk ik. dit is bij apple toch nog beter geregeld. wat ook nadelen heeft natuurlijk
ik ben toch nog steeds bij met mijn TF, in tegenstelling met anderen heb ik eigenlijk weinig of geen storing, na de update naar ICS even een paar reboots maar na terug te gaan naar fabr.inst geen storing meer meegemaakt. de vrijheid met ICS en de toegankelijke hardware[SD-kaart] enz maakt dit systeem fijn werken.
als Asus met een tab met zo scherm komt als apple stap ik pas weer over op een nieuw model van Asus. De TFprime vind ik te weinig vooruitgang, al is hij best mooi.
ik vind asus best goede support geven voor zo kleine speler in de tablet markt, met elke tab is wel wat als je de forums afgaat.
update hier binnen en alles werkt weer super, naar mijn idee sneller geworden. nog geen reboots of andere rare dingen meegemaakt.
het begint er toch steeds meer op te lijken dat enkele apps rare dingen doen met de TF, al moet eigenlijk Google daar meer toezicht op houden denk ik. dit is bij apple toch nog beter geregeld. wat ook nadelen heeft natuurlijk
ik ben toch nog steeds bij met mijn TF, in tegenstelling met anderen heb ik eigenlijk weinig of geen storing, na de update naar ICS even een paar reboots maar na terug te gaan naar fabr.inst geen storing meer meegemaakt. de vrijheid met ICS en de toegankelijke hardware[SD-kaart] enz maakt dit systeem fijn werken.
als Asus met een tab met zo scherm komt als apple stap ik pas weer over op een nieuw model van Asus. De TFprime vind ik te weinig vooruitgang, al is hij best mooi.
ik vind asus best goede support geven voor zo kleine speler in de tablet markt, met elke tab is wel wat als je de forums afgaat.
ik had weinig reboots, maar na de allerlaatste update al een stuk of 4x
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Helaas heb ik de spontane reboots ook weer terug na de update. Voor de rest werk alles goed en nog steeds lekker vlotjes met 4.03 er op. daardoor kan ik de reboot nog wel even door de vingers zien ;-)
Ik heb ook nog nooit een reboot gehad. Stukje hierboven staan de apps die ik geinstalleerd heb. Als degenen die de reboots wel hebben hun geinstalleerde apps posten, dan valt er misschien een gemeenschappelijke factor te ontdekken. Verschil zou ook kunnen zitten in tf101 en prime.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:50:
even een positief bericht vanuit hier:
update hier binnen en alles werkt weer super, naar mijn idee sneller geworden. nog geen reboots of andere rare dingen meegemaaakt
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Om de tf101 issues in perspectief te zetten: heeft iemand zicht hoe andere android tablets (acer, samsung) gedragen met android updates in het algemeen met HC of ICS? hebben deze vergelijkbare problemen?
Zijn er al tablets van andere merken dan die ICS hebben? Niet veel volgens mij.
Hier is de update op de TF101 van mijn vader ook binnengekomen. Ik ben benieuwd of het gebruik van het tablet verbeteren zal. Behalve de Ziggo- en Teletekst app zijn er geen applicaties geïnstalleerd. (Het tablet wordt alleen voor internet en YouTube gebruikt.)
Het lijkt allemaal weer wat sneller te werken (het lijkt wel voor je de app aanraakt dat tie al opstart
),idd batt-verbruik nu weer te volgen, google agenda was ff de weg kwijt,knipperen en flikkeren, maar nu weer goed na opstarten.
Opstarten lijkt sneller te gaan, maar wel halverwege een piep? toon tussen door. Wasdatan
Opstarten lijkt sneller te gaan, maar wel halverwege een piep? toon tussen door. Wasdatan
Gelukkig de onregelmatige reboot feature zit er nog steeds inHarry21 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:58:
Het lijkt allemaal weer wat sneller te werken (het lijkt wel voor je de app aanraakt dat tie al opstart),idd batt-verbruik nu weer te volgen, google agenda was ff de weg kwijt,knipperen en flikkeren, maar nu weer goed na opstarten.
Zit nu ook op ICS plots kon ik nu wel updaten, tot dusver geen probleem.Harry21 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:58:
Het lijkt allemaal weer wat sneller te werken (het lijkt wel voor je de app aanraakt dat tie al opstart),idd batt-verbruik nu weer te volgen, google agenda was ff de weg kwijt,knipperen en flikkeren, maar nu weer goed na opstarten.
Wel een kleine backlight bleed op mijn scherm, aan de onderrand, ontdekt kan er tot dusver mee leven.
Mocht ik me er meer aan van ergeren dan kan ik nog een RMA aanvragen, maar voor nu geniet ik weer van mijn TF101. Ben allang bij weer een tablet te kunnen gebruiken.
Dat kan, sneller is dit: DMClient gedwongen stoppen in de app lijst, op de knop gegevens wissen drukken, rebooten en je kan weer updaten.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:10:
[...]
Ik had dit ook, heb het op de volgende manier opgelost:
- Download de firmware voor je versie via asus http://www.asus.com/Eee/E...ansformer_TF101/#download
- unzip de firmware naar de root van je transformer /sdcard/
- de asus herkent nu dat er een firmware update bestand is, laat deze installeren.
- na deze update zal je de melding krijgen dat er nog een update beschikbaar is OTA, nu zou deze wel moeten installeren
Vanmiddag ook weer een reboot ervaren. Hij blijft dan halverwege hangen. Een keer uit en aanzetten en er is verder niets aan de hand.
Dit is pas de tweede die ik zie.
Dit is pas de tweede die ik zie.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er is een app genaamd reboot logger waar je reboots mee kunt loggen lokaal, zelfs door kunt mailen. De app CPU Spy is handing om uit te vogelen of je tablet niet in deep sleep modus gaat.
Hou er rekening mee, dat er twee "algemene" soorten van issues zijn:
- het functioneren van hardware en os samen na de upgrade.
- apps. Wat je weer kunt opsplitsen in system apps (door Asus geselecteerd en geintegreerd) en third party apps.
Dat laatste, is een hele berg om uit te zoeken.
Hou er rekening mee, dat er twee "algemene" soorten van issues zijn:
- het functioneren van hardware en os samen na de upgrade.
- apps. Wat je weer kunt opsplitsen in system apps (door Asus geselecteerd en geintegreerd) en third party apps.
Dat laatste, is een hele berg om uit te zoeken.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Mooi, wat kan je zo'n ding missen, na 3 maanden al! lol, daarvoor hebben we nooit een tappie gehad! Wordt nu zoveel gebruikt door diverse personen in familie, dat ik hem elke dag moet laden!GRUMBLER schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:09:
[...]
Zit nu ook op ICS plots kon ik nu wel updaten, tot dusver geen probleem.
Wel een kleine backlight bleed op mijn scherm, aan de onderrand, ontdekt kan er tot dusver mee leven.
Mocht ik me er meer aan van ergeren dan kan ik nog een RMA aanvragen, maar voor nu geniet ik weer van mijn TF101. Ben allang bij weer een tablet te kunnen gebruiken.
Willen allemaal een tappie! (ja,tappie is zijn naam geworden, geen ipad,geen eeepad,geen samsung tap, maar een combi daarvan)
Helaas werken beide methoden niet bij mij... geen idee wat me nu te doen staat.Ceejay schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Dat kan, sneller is dit: DMClient gedwongen stoppen in de app lijst, op de knop gegevens wissen drukken, rebooten en je kan weer updaten.
Nee hoor. Op mijn Samsung Galaxy Nexus draai ik Android 4.0.2. en ik heb nauwelijks problemen gehad;Evertt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:00:
Ik vraag me af hoe het eigenlijk werkt op andere tablets??
Om de paar weken als ik de homeknop indruk, dat ik een seconde of twee moet wachten voordat de launcher is opgestart en 1 keer reboot moeten doen in 3 maanden door de camera-app That's it. Met ICS is niks mis mee, slechts miniscuul kleine irritaties waar je makkelijk mee kan leven.
Gisteren ook de laatste update erop gezet zonder problemen. Als laatste gedeelte gaat hij ook de ruim 100+ apps nalopen. Dit ging ook allemaal goed. Heb de tablet nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Vanavond rond een uur of 23:00 een woordje neergelegd met Wordfeud, gedrukt op homescreen knop, het homescreen word iets gedimd omdat hij bijna in stand-by gaat, zelf de aan/uit knop ingedrukt om hem meteen in stand-by te zetten, scherm gaat uit zoals het hoort, en ja, helaas, een bootscherm.
Het eerste bootscherm verschijnt en na 3 seconden verdwijnt het en daarna weer het bootscherm, enz, enz ,enz. Zelf de aan/uit knop ruim 10 seconden ingedrukt en hij starte weer normaal op.
Verder nog geen problemen ondervonden
Vanavond rond een uur of 23:00 een woordje neergelegd met Wordfeud, gedrukt op homescreen knop, het homescreen word iets gedimd omdat hij bijna in stand-by gaat, zelf de aan/uit knop ingedrukt om hem meteen in stand-by te zetten, scherm gaat uit zoals het hoort, en ja, helaas, een bootscherm.
Het eerste bootscherm verschijnt en na 3 seconden verdwijnt het en daarna weer het bootscherm, enz, enz ,enz. Zelf de aan/uit knop ruim 10 seconden ingedrukt en hij starte weer normaal op.
Verder nog geen problemen ondervonden
Ook ik had last van freezes en spontane reboots na de update naar ICS. Gisteravond om 23:44 de laatste update geïnstalleerd Maar 20 minuten mee gespeeld maar alles ging goed. Vanmorgen stond de tab ook nog aan, ben benieuwd of de problemen verholpen zijn. Als ik de reacties hier zo lees mag ik wel sceptisch zijn.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:21
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik had ook veel problemen na de ICs update, en dan idd reboots, waarin hij meestal bleef hangen dan stond hij 's ochtends in een soort van reboot-loop, geen gigantisch probleem maar wel een beetje irritant. Gisteravond de laatste update gehad, ben benieuwd of het nu beter is.
Als dit niet voldoende is ga ik een factory reset doen en de apps opnieuw installeren... wat ik er van lees lost dat de meeste problemen met ICS wel op.
Als dit niet voldoende is ga ik een factory reset doen en de apps opnieuw installeren... wat ik er van lees lost dat de meeste problemen met ICS wel op.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Leek me dat je een corrupte download had van de update, maar ik bedenk me nu dat ie een integriteits check doet van de file voordat ie begint met updaten...dus dat kan ook niet. Je hebt dus ergens anders een fout zitten. Maar waar zou je dat moeten zoeken geen idee.TomasE schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:04:
[...]
Helaas werken beide methoden niet bij mij... geen idee wat me nu te doen staat.
Cold Reboot zou kunnen helpen. 6-10 sec power en volume down button tegelijk indrukken en dan laten lopen. Als dat niet wil Factory Reset is een optie.
Mijn TF had eigenlijk geen last van reboots en freezes sinds de update naar ICS. Wel vond ik dat de gebruiksvriendelijkheid minder was en vooral in de browser is het trager/slechter. Ook wat problemen met sommige apps en onregelmatige drain maar dat kan aan bepaalde apps liggen.
Ben nu een beetje huiverig om de update erop te zetten.
Ben nu een beetje huiverig om de update erop te zetten.
Afegelopen weekend weer een gehele reset uitgevoerd, zonder daarna alle apps weet te installeren. Dit om te kijken wat een kale Android 4.0.3. doet, maar helaas binnen het uur een reboot te pakken en audio is ook nog 3x niets. Op dit moment is hij bezig met de laatste update. Als dit niet verbetering brengt ga ik een ticket aanmaken bij Asus eens zien wat zij er van gaan zeggen. Ik heb nog ruim een jaar garantie op de Tab, maar op dit moment is hij gewoon met goed fatsoen onbruikbaar.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
en nog steeds geen updates beschikbaar voor de TF101G.. Vraag je aan Asus wanneer deze beschkbaar is, hebben ze nog geen datum.. pfff Misschien de Tab ruilen nu het nog kan..
Gisterenavond een ICS update binnengekregen voor de TF101 (TurkeyBelgium). Heb hem nog niet durven installeren want met de huidige honeycomb weinig tot geen problemen...
Ik heb meer idee dat de accu verbruik niet goed wordt weergeven. Ik zie net dat hij naar opnieuw opstarten pas 20 seconden op accu weergeeft terwijl hij op 95 procent staat. Ik heb hem vanmorgen al tijdje gebruikt. Gisterenavond opgelaten naar 100% en daar stond hij ook op toen ik hem vanmorgen aanzetten.
Wat opvalt is dat naar de 14 procent toe hij sneller leegloopt. Van het weekend had ik zo iets van ik ga makkelijk de 8 uur halen maar ik had uiteindelijk net geen 7 uur.
Wat opvalt is dat naar de 14 procent toe hij sneller leegloopt. Van het weekend had ik zo iets van ik ga makkelijk de 8 uur halen maar ik had uiteindelijk net geen 7 uur.
Verwijderd
Gisteren ook geupdate naar ICS.
Tot hiertoe geen enkel probleem en dit zonder factory reset!!
Batterijduur lijkt me een pak beter, gisteravond weggelegd en op dit moment geeft de tab 96% en de dock 48% en hij was niet vol toen ik hem gisteren dichtklapte.
Normaal met HC was mijn dock volledig leeg geweest.
Tot hiertoe geen enkel probleem en dit zonder factory reset!!
Batterijduur lijkt me een pak beter, gisteravond weggelegd en op dit moment geeft de tab 96% en de dock 48% en hij was niet vol toen ik hem gisteren dichtklapte.
Normaal met HC was mijn dock volledig leeg geweest.
Verwijderd
Er is een firmware update van Asus voor de TF101 beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 13:34 . Reden: firmware toegevoegd ]
Na die ene die ik gisteren heb geïnstalleerd?
Verwijderd
sorry, tboheeren had dit al gepost.CappieL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:36:
[...]
Na die ene die ik gisteren heb geïnstalleerd?

Ik heb net de update uitgevoerd en ben benieuwd of de spontane reboots van ICS tot het verleden behoren. Zit nu op firmwareversie ....20120312
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 13:45 . Reden: update na installatie ]
Heb je ook een TF101 TurkeyBelgium? Zo ja had ik graag je ervaringen gehoord met deze eerste ICS update.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:41:
[...]
sorry, tboheeren had dit al gepost.![]()
Ik heb net de update uitgevoerd en ben benieuwd of de spontane reboots van ICS tot het verleden behoren. Zit nu op firmwareversie ....20120312
Ik heb ook de TB versie zoals hoger gemeld en heb nog geen problemen ondervonden, integendeel!tboheeren schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Heb je ook een TF101 TurkeyBelgium? Zo ja had ik graag je ervaringen gehoord met deze eerste ICS update.
Verwijderd
Gisteren de laartste update zonder problemen uitgevoerd. Ruim 100 apps bijgewerkt. Al 24 uur geen reboot. Zegt niet zoveel, had ze hiervoor soms niet, soms drie per dag. Voelt wel wat vlotter in bediening. Moest wel extra reboot forceren om geluid te activeren. Ben benieuwd hoelang dit goed gaat, gezien de reacties hier durf ik nog niet te juigen...
Ik werd vanmorgen wakker met het reboot scherm op mijn TF101Card Nox schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:58:
Ook ik had last van freezes en spontane reboots na de update naar ICS. Gisteravond om 23:44 de laatste update geïnstalleerd Maar 20 minuten mee gespeeld maar alles ging goed. Vanmorgen stond de tab ook nog aan, ben benieuwd of de problemen verholpen zijn. Als ik de reacties hier zo lees mag ik wel sceptisch zijn.
Kom op Asus, ik ga een issue loggen want het begint wel vervelend te worden. Voor de rest ben ik nog altijd super tevreden. Ik ga ook geen factory reset doen, ik vind het de grootste onzin dat de eind gebruiker door dergelijke hoepels moet springen om iets goed te laten functioneren.
Wat wil je dan dat Asus doet als een 'factory reset' de 'oplossing' is?Card Nox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:24:
[...]Ik ga ook geen factory reset doen, ik vind het de grootste onzin dat de eind gebruiker door dergelijke hoepels moet springen om iets goed te laten functioneren.
Ze geven aan in de (engelse) release notes dat een reset vereist kan zijn ...
Door de laatste update is het geluid wel veel harder geworden, dat is wel bijzonder prettig.
Asus heeft net de source code van de TF101 linux kernel gepost (Eee Pad Kernel Code for Android 4.0.3 OS (V9.2.1.17)). Nu kunnen de custom ROM's echt aan de slag!
http://usa.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/#download (Download, Android, Source Code)
Hopelijk krijgt het verenigd moddend talent wel de bugs opgelost (en kan Asus ze daarna kopiëren voor een officiële update)
http://usa.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/#download (Download, Android, Source Code)
Hopelijk krijgt het verenigd moddend talent wel de bugs opgelost (en kan Asus ze daarna kopiëren voor een officiële update)
[ Voor 3% gewijzigd door 7o9 op 20-03-2012 10:57 ]
Voor mensen die met ROMS bezig zijn. Ik ben een fileserver begonnen voor wat dev's op XDA je vind hem hier http://xda.servebeer.com en links naar xda threads staan er bij.
Server draait op een 100mbit glasvezel verbinding
Server draait op een 100mbit glasvezel verbinding
Klopt het dat er verschillende apps niet meer werken op de android 4? (zoals gta en sygic ?)
Deze werken nu namelijk niet meer.
voor de update factory reset
Dan de update
Vervolgens weer factory reset
En zelf de apps weer instaleren
En nu werken deze dus niet meer
Dan de update
Ah das fijn want het was idd te zacht.marcusderegt schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:29:
Door de laatste update is het geluid wel veel harder geworden, dat is wel bijzonder prettig.
GTA werkt perfect op ICS met de laatste update van paar dagen terug geinstalleerd bij mijmy_fiero schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:45:
Klopt het dat er verschillende apps niet meer werken op de android 4? (zoals gta en sygic ?)
Dan de update
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Na wat tests lijkt het probleem van de reboots voor mij het instellen van de email accounts te zijn. Als ik na een factory reset m'n email accounts niet toevoeg (dus wel gmail omdat dat nu eenmaal automatisch gaat, maar niet hotmail via activesync en mn IMAP4 account) dan blijft 'ie draaien als een zonnetje.. Zodra ik ze instel beginnen de reboots, soms elke 5 minuten. Uiteindelijk zou je dus verwachten dat het iets met synchronisatie te maken heeft, maar gmail is wel ingesteld en die doet ook een synchronisatie..
Misschien iets voor anderen om ook te proberen?
Verwijderd
En hier werkt sygic ook goed op ics met laatste update....IkWilbert schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:00:
[...]
GTA werkt perfect op ICS met de laatste update van paar dagen terug geinstalleerd bij mij
Ik heb enkel Gmail, wel rebootsVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:38:
Na wat tests lijkt het probleem van de reboots voor mij het instellen van de email accounts te zijn. Als ik na een factory reset m'n email accounts niet toevoeg (dus wel gmail omdat dat nu eenmaal automatisch gaat, maar niet hotmail via activesync en mn IMAP4 account) dan blijft 'ie draaien als een zonnetje.. Zodra ik ze instel beginnen de reboots, soms elke 5 minuten. Uiteindelijk zou je dus verwachten dat het iets met synchronisatie te maken heeft, maar gmail is wel ingesteld en die doet ook een synchronisatie..
www.casarodriguillo.com
Lijkt me stug dat de reboots iets met push mail te maken heeft, alhoewel ik ook wel een imap account heb ingesteld. Met de laatste firmware heb ik nu overigens al 42 uur geen reboot meer gehad... Lijkt erop dat het dus toch wel iets verbeterd is, alhoewel nog steeds niet perfect (want zoals ik al eerder meldde heb ik nog wel issues gehad met deze versie). Maar goed, het kan me eigenlijk verder niet zo veel meer boeien, als alles mee zit ga ik toch een nieuwe iPad kopen.
Verwijderd
Overloperjasjenl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:45:
Lijkt me stug dat de reboots iets met push mail te maken heeft, alhoewel ik ook wel een imap account heb ingesteld. Met de laatste firmware heb ik nu overigens al 42 uur geen reboot meer gehad... Lijkt erop dat het dus toch wel iets verbeterd is, alhoewel nog steeds niet perfect (want zoals ik al eerder meldde heb ik nog wel issues gehad met deze versie). Maar goed, het kan me eigenlijk verder niet zo veel meer boeien, als alles mee zit ga ik toch een nieuwe iPad kopen.
Ik heb nu de laatste update van ICS en geen enkel probleem. Geen probs zonder root en nu met root ook niet.
Batterijduur is prima bij mij tegenover in HC.
Met de eerste update heb ik overigens ook nooit problemen gehad,daarom begrijp ik al die heisa hierover niet goed.
Als je geen problemen hebt gehad, kan ik er inkomen dat je die heisa niet begrijpt, maar als je zoveel gezeik hebt gehad als ik onderhand met Android apparaten zou je mijn houding ook wel begrijpen, denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Overloper
Ik heb nu de laatste update van ICS en geen enkel probleem. Geen probs zonder root en nu met root ook niet.
Batterijduur is prima bij mij tegenover in HC.
Met de eerste update heb ik overigens ook nooit problemen gehad,daarom begrijp ik al die heisa hierover niet goed.
Wat is eigenlijk de nummer van de nieuwe update??
Met facrory reset blijven de reboots ook nog komen. De eerste kwam bij terwijl er nog geen enkele app was geïnstalleerd. Nu een minimaal aan apps geïnstalleerd 2 games (sonic cd en nfs: hp) , een wifi analyser en ik heb in de standaard mailclient mijn mail geconfigureerd. Pak ik hem net uit zijn hoesje zie ik het Asus logo en het rondje stipjes dat hoort te draaien tijdens het boot proces, maar alles hangt. Een druk op de powerbutton was nodig om er weer leven in te krijgen.7o9 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:48:
[...]
Wat wil je dan dat Asus doet als een 'factory reset' de 'oplossing' is?
Ze geven aan in de (engelse) release notes dat een reset vereist kan zijn ...
Ik begin dit een beetje zat te worden, op de moment dat de tab gewoon aanstaat fubctioneerd hij super, maar deze issues zorgen voor een niet met goed fatsoen te gebruiken apparaat. Ik ga maar eens ticket bij Asus zelf loggen en anders terug naar de leverancier, aangezien er nog ruim een jaar garantie aanwezig is.
Edit: versie B50 hier aanwezig.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ook voor mij blijft het een raadsel, ik heb 1 reboot gehad, daarna factory reset en nooit meer gehad erna....
Waarom heeft de een zoveel ellende en de ander niet. Zou het met de versie te maken hebben, b50, b60 enz....
Waarom heeft de een zoveel ellende en de ander niet. Zou het met de versie te maken hebben, b50, b60 enz....
Verwijderd
Jij bent helderziende want ik wou net die mening opperen op de post hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:09:
Ook voor mij blijft het een raadsel, ik heb 1 reboot gehad, daarna factory reset en nooit meer gehad erna....
Misschien dat diegenen met problemen ook hun Bxx kunnen vermelden zodat hier misschien een oplossing kan uitkomen.
Ikzelf heb de eerst ICS update gedaan en geen problemen gehad. Dan terug naar HC.
Nu terug naar ICS met de laatste update(12 maart) en wederom geen enkel probleem,zonder factory reset.
Dan geroot ,en ook nu geen enkel probleem. Battrijduur opvallend beter.
Daarom dat ik ook denk dat het met de Bxx versie te maken heeft.
Deze versieverschillen hebben ook al aanleiding gegeven tot andere problemen.
Min versie is B60
Heb ook B60 en heb na update nu bijna 2 dagen geen reboot gehad...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
B40 en nog steeds problemen na de update.
[ Voor 14% gewijzigd door The Wizard op 20-03-2012 20:13 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
C10 met problemen van reboots e.d.
Ik heb een B80 en ik heb net, na 42 uur geen reboot gehad te hebben, toch weer een reboot ervaren. En nu heb ik dus weer geen geluid...
Waar exact zou dat versienr van de pad moeten staan? In de startpost staat op de sticker naast de oplaadingang. Links daarvan staat het modelnr, rechts daarvan het serienr. Ik zie nergens iets dat met B begint, tenzij het de eerste 3 karakters van het serienummer zijn. Dan zou ik een C10 hebben..
Dat zou kunnen dan heb je voglens mij een hele knieuwe klopt dat?
Er stat S/N: B70 of 60 of wat dan ook C10 is stuk nieuwer.
Met andere woorden het maakt geen reet uit wat voor serienummer je TF is, met elk type kun je reboot problemen hebben.
Jah dat had ik je 2 weken terug ook wel kunnen zeggen hoor
dat is gewoon fout in drivers van asus zelf die moeten dat oplossen en zolang ze dat niet doen blijft iedereen daar last van houden.
Klopt. Ik heb 'm nog niet zo lang. Dan zal het inderdaad C10 zijn.WeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:45:
Dat zou kunnen dan heb je voglens mij een hele knieuwe klopt dat?
Don't get your hopes up... Ik dacht het vandaag ook, al bijna 2 dagen geen reboot gehad. En dan toch weer...Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:54:
B70 no root al 49 hr zonder reboot. Zou het dan toch.....
Mensen dat zegt echt helemaal niks hoor. Ik heb er soms heel lang geen last van en in eens doet hij het weer. Die bug zit in de software en die dat kan echt alleen door hun opgelost worden.
Met een beetje geluk kunnen "we" het nu zelf nu de kernel sources vrijgegeven zijn.WeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:58:
Die bug zit in de software en die dat kan echt alleen door hun opgelost worden.
Ik had met HC ook reboots in het begin. Na een paar updates waren de problemen pas verholpen. Het zou me niets verbazen dat Asus afwacht wat bijvoorbeeld XDA aan wijzigingen doet en dat ze die dan overnemen. Hopelijk op korte termijn want dit slaat echt nergens op zo.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:21
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Bij mij staat er niets naast de oplaad aansluiting jah model tf101 series maar geen serienr's en ik heb een van de eerste transformers.eisbaer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:44:
Waar exact zou dat versienr van de pad moeten staan? In de startpost staat op de sticker naast de oplaadingang. Links daarvan staat het modelnr, rechts daarvan het serienr. Ik zie nergens iets dat met B begint, tenzij het de eerste 3 karakters van het serienummer zijn. Dan zou ik een C10 hebben..
Ik heb na de laatste update een stuk minder reboots misschien ook wel helemaal geen een meer want ik kan het me niet eens herrineren.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Bekijk de gehele rand van de tab eens, bij mij staat het serie nummer op de zijde van de connector waarmee hij het toetsenbord\dock in gaat.Chaoss schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:17:
[...]
Bij mij staat er niets naast de oplaad aansluiting jah model tf101 series maar geen serienr's en ik heb een van de eerste transformers.
Ik heb na de laatste update een stuk minder reboots misschien ook wel helemaal geen een meer want ik kan het me niet eens herrineren.
Overigens gisteravond weggelegd met zeker nog 40 - 45% accu, ik pak hem net op en... schoonleeg.... de tab komt het bootprocess niet eens meer door, dus hij hangt wederom aan een wandcontactdoos. Dit is overigens ook killing voor de accu een dergelijke snel ontlaad cycles. Ik ga contact met Asus opnemen, ik vraag mij namelijk ook af wat zijn doen wanneer de levensduur van de accu hierdoor verminderd.
Ik ben het niet gewent van Asus (veel ervaring met hun moederbord devisie) dat ze zo aan het prutsen zijn. Ik las net in het Prime topic dat WiFi en GPS van deze tab nogaltijd een drama is.
Mij was net gevraagd om advies voor de aankoop van een tab(s) te geven en ik zat in eerste instantie tussen de Prime en de nieuwe iPad te twijfelen, maar als Asus de support op deze manier geregeld heeft, dan kun je beter bij Appel terecht.
Moet zeggen dat sinds de update van 12 maart mijn Transformer nu stabiel werkt. Geen battery drain meer en geen spontane reboots. Ook het geluid is weer van een goed niveau. Ben dus weer helemaal blij met mijn transformer.
jij hebt zeker niet naar tros radar van afgelopen maandag gekeken

Daar hadden ze het over de garantie van appel

Er zijn onderdelen daar kan je volgens mij zelfs niet bij ook al heb je de source, maar daar moet ik even wat over opzoeken dus maar goed het is in dit geval helaas gewoon afwachten wat asus zelf doet en xda dan. Ik draai zelf een custom rom en heb er al en stuk minder last van maar het komt wel voor .7o9 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:42:
[...]
Met een beetje geluk kunnen "we" het nu zelf nu de kernel sources vrijgegeven zijn.
Ik had met HC ook reboots in het begin. Na een paar updates waren de problemen pas verholpen. Het zou me niets verbazen dat Asus afwacht wat bijvoorbeeld XDA aan wijzigingen doet en dat ze die dan overnemen. Hopelijk op korte termijn want dit slaat echt nergens op zo.
Garantie is iets anders dan software supportmy_fiero schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:48:
[...]
jij hebt zeker niet naar tros radar van afgelopen maandag gekeken![]()
Daar hadden ze het over de garantie van appel![]()
![]()