Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
NVMspaceboy schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:17:
Hmm... ik heb met m'n TF101 sinds de 4.0.3 update geen enkel geluid meer. Ook niet via de koptelefoon. Als ik Google vind ik niets. Hier iemand bekend met dat probleem?
[ Voor 18% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 11-03-2012 11:35 ]
Laat ik hopen dat het bij 1 keer gaat blijven.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Dank je wel voor de tip. Gelukt! wat een handige app is dat zeg!Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:48:
[...]
Met ES File Explorer kan dat heel eenvoudig.
Nu doet hij helemaal niets meer.
Lampje brandt wel groen als ik 'm aansluit op 220V. Maar verder nul reactie.
Garantie-gevalletje maar?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
SOD? Heb je al eens geprobeerd de power-knop voor een tiental seconden ingedrukt te houden?spaceboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:57:
Hmm... gisteren deed het geluid het niet meer.
Nu doet hij helemaal niets meer.![]()
[ Voor 90% gewijzigd door wouter.u op 12-03-2012 22:32 ]
Het geluid doet het bij mij sinds ICS ook regelmatig niet, maar alleen als de tf een spontane reboot heeft gehad. Bij mij is dan altijd de 'oplossing' handmatig nog een keer rebooten. Maar als je tf helemaal niks meer doet zal je dat ook niet helpen ben ik bang... Al geprobeerd de powerknop lang ingedrukt te houden, zoals hierboven gesuggereerd werd?spaceboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:57:
Hmm... gisteren deed het geluid het niet meer.
Nu doet hij helemaal niets meer.![]()
Same here, en dan blijkt dat hij uit zichzelf het geluid heeft uitgeschakeld, via rechtsonderin kan ik hett dan weer aanzetten.jasjenl schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:09:
[...]
Het geluid doet het bij mij sinds ICS ook regelmatig niet, maar alleen als de tf een spontane reboot heeft gehad. Bij mij is dan altijd de 'oplossing' handmatig nog een keer rebooten. Maar als je tf helemaal niks meer doet zal je dat ook niet helpen ben ik bang... Al geprobeerd de powerknop lang ingedrukt te houden, zoals hierboven gesuggereerd werd?
Verder gaat de harder/zachter knop heel moeizaam bij zachter zetten, ik moet heel hard drukken alsof de knop slecht contact maakt, meer mensen met dit probleem?
Cititzen of Ladonia
dit lijkt me meer een hardware probleem,sorcees schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Same here, en dan blijkt dat hij uit zichzelf het geluid heeft uitgeschakeld, via rechtsonderin kan ik hett dan weer aanzetten.
Verder gaat de harder/zachter knop heel moeizaam bij zachter zetten, ik moet heel hard drukken alsof de knop slecht contact maakt, meer mensen met dit probleem?
ik heb nog nooit eerder gehoord dat mensen problemen hebben met de volumeknop
Verwijderd
Heb al eerst een pincode erin gezet, in de veronderstelling dat dan de gezichtsherkenningsoptie erbij kwam, maar zie niks...
Bednkt alvast voor het antwoord
Ik geloof dat Asus die optie/functie niet heeft meegenomen naar de nieuwste update.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:57:
Ik heb weer zitten zoeken en vind het niet, wie kan me vertellen hoe ik de gezichtsherkenning activeer.
Heb al eerst een pincode erin gezet, in de veronderstelling dat dan de gezichtsherkenningsoptie erbij kwam, maar zie niks...
Bednkt alvast voor het antwoord
Wat hierboven al gezegd werd: als je zo hard moet drukken lijkt het mij ook eerder een hardware probleem. Verder is bij mij het probleem niet zozeer dat ie uit zichzelf het geluid uitgeschakeld heeft: het geluid doet het bij mij dan echt helemaal niet meer, ook al zet ik het volume helemaal voluit. Alleen een reboot helpt dan weer, net zoals er wel meer dingen soms niet goed werken tot ik weer eens reboot, bijv. auto oriëntatie van de tablet. Allemaal issues waar ik geen last van had tot de ICS update..sorcees schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Same here, en dan blijkt dat hij uit zichzelf het geluid heeft uitgeschakeld, via rechtsonderin kan ik hett dan weer aanzetten.
Verwijderd
welkom in de android wereldVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:48:
Bij mij werkt het spel Draw free niet goed, net of ie hem niet pakt. Heel even beeld en dan weg.....
Hier werkt het meestal goed, alleen het spel moet verticaal gespeeld worden, als de tab in het dock zit doet ie wel is moeilijk. Misschien als je auto rotate uit hebt staan ook?! Probeer het spel is op te starten met de tab verticaal.. auto rotate aan.. Misschien even opnieuw installeren. Bij mij werkt het dan goed..Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:48:
Bij mij werkt het spel Draw free niet goed, net of ie hem niet pakt. Heel even beeld en dan weg.....
Wow! Ja, probleem (ook geluid) opgelost! THANKS! SOD? Nooit van gehoord! Maar toch, super!VanStino schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:23:
[...]
SOD? Heb je al eens geprobeerd de power-knop voor een tiental seconden ingedrukt te houden?
Als ik bij instelling - batterijverbruik kijk vervolgens op de grafiek druk, zie ik dat het systeem altijd wakker blijft.
Alle apps gekilt, en het systeem shutdown en terug aan gedaan.
Helaas nog steeds drain.
Vervolgens cpu spy erop gezet en ik zie dat hij aanblijft, maar ik kan niet zien welke app?
Waarmee kan ik zien welke app de boosdoener is?
Er is niet bijgezetet voor en na het probleem als alleen cpu spy, dus ik vermoet een update de oorzaak is maar welke?
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij zou er een knop moeten zijn dat je het kan omzeilen door je google gegevens in te vullen althans zo iets heb ik een keer gezien.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:18:
Mijn transformer met ICS is plotseling beveiligd met een wachtwoord. Ik kom er niet meer in! Vermoedelijk is dit door mijn zoontje is gedaan. Kan iemand mij wat tips geven?
Verwijderd
Dank voor je tip!IPeukieI schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:20:
[...]
Hier werkt het meestal goed, alleen het spel moet verticaal gespeeld worden, als de tab in het dock zit doet ie wel is moeilijk. Misschien als je auto rotate uit hebt staan ook?! Probeer het spel is op te starten met de tab verticaal.. auto rotate aan.. Misschien even opnieuw installeren. Bij mij werkt het dan goed..
Asus Transformer en nog wat spul
Ding z.s.m. terugsturen zodat je die vermeende update zelf kan installeren lijkt me klantvriendelijker.Farmertje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:39:
Morgen komt een update van ICS zeggen ze op xda..Misschien dat ze daarom mijn TF vasthouden in Brno!
Bron zou leuk zijn, ben benieuwd dus!Farmertje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:39:
Morgen komt een update van ICS zeggen ze op xda..Misschien dat ze daarom mijn TF vasthouden in Brno!
Dus ik hoop dat er een Sound app is waarmee ik gewoon de balance kan verzetten. Of de boost uitzetten die er waarschijnlijk voor zorgt dat de balance helemaal weg is.
Het verhaal dat er rechts meer geluid uit lijkt te komen doordat er een SD-card sleuf zit etc is wat mij betreft onzin. De rechterspeaker geeft gewoon meer geluid.. balance is bijna helemaal naar rechts.
Ik hoop dat Asus snel een update klaar heeft om dit geknutsel op te lossen.

Ik heb sinds een paar maand de Asus EEE Pad Transformer bij de Mediamarkt gehaald....
Wat mij nu opvalt is dat hij af en toe opnieuw opstart, en dat ik een soort lichte gloed af en toe kan vinden op het scherm zelf.
En ik heb zelf ook het gevoel dat hij niet echt 100% in de behuizing zit met het scherm zelf xd ik kan het als het ware een beetje in drukken en hoor ik een gekraak
Hij is niet mooi egaal op 1 lijn in de behuizing.
Groetjes,
Niemand?my_fiero schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:15:
Heb nu ook ineens een drain probleem.
Als ik bij instelling - batterijverbruik kijk vervolgens op de grafiek druk, zie ik dat het systeem altijd wakker blijft.
Alle apps gekilt, en het systeem shutdown en terug aan gedaan.
Helaas nog steeds drain.
Vervolgens cpu spy erop gezet en ik zie dat hij aanblijft, maar ik kan niet zien welke app?
Waarmee kan ik zien welke app de boosdoener is?
Heb dit ook gehad en gewoon de tablet rma opgestuurd. Met een 7 werkdagen weer terug en nu is de balans wel goed. Is een hardwareprobleem.BUR schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:12:
AAARGH!!! Na de laatste update van mijn eee-pad transformer TF101 is de balance van de speakers helemaal fout. De linker speaker heeft een veel zachter geluid dan de rechter. De enige methode om dit te omzeilen is rommelen in een cfg file. Maar dat kan uitsluitend door mijn pad te rooten. En daar heb ik geen zin in! (Ik knutsel niet in linux-distros)
Dus ik hoop dat er een Sound app is waarmee ik gewoon de balance kan verzetten. Of de boost uitzetten die er waarschijnlijk voor zorgt dat de balance helemaal weg is.
Het verhaal dat er rechts meer geluid uit lijkt te komen doordat er een SD-card sleuf zit etc is wat mij betreft onzin. De rechterspeaker geeft gewoon meer geluid.. balance is bijna helemaal naar rechts.
Ik hoop dat Asus snel een update klaar heeft om dit geknutsel op te lossen.
Verwijderd
Niet geprobeerd maar installeer deze app eens: Android Battery Monitor. Of anders System Tuner (Pro) van dezelfde dev.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 13:29 ]
Ik zal System tuner eens proberen die heeft nogal wat opties zie ik.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:18:
[...]
Niet geprobeerd maar installeer deze app eens: Android Battery Monitor. Of anders System Tuner (Pro) van dezelfde dev.
Die ander is meer voor de accu te monitoren denk ik
ik kom hierop terug
thkx
Verwijderd
Dank voor de tip,IPeukieI schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:20:
[...]
Hier werkt het meestal goed, alleen het spel moet verticaal gespeeld worden, als de tab in het dock zit doet ie wel is moeilijk. Misschien als je auto rotate uit hebt staan ook?! Probeer het spel is op te starten met de tab verticaal.. auto rotate aan.. Misschien even opnieuw installeren. Bij mij werkt het dan goed..
Ik kreeg net de notificatie dat er een system update is.
Klik hem aan, maar er gebeurt niets. 'Check updates' geeft ook aan dat er niets is.
Nou ja ... nog maar wat geduld oefenen dan. Op XDA zijn er ook al berichten van mensen die een update ontvangen.
Here's some info:
Android 4.0.3
Kernel: 2.6.39.4
Build: IML74K.US_epad-9.2.1.17-20120312
Mobiledock version: EP101-0213
Heb niet gekeken wat het hiervoor was. En ja het is een US Transformer B50 serie. Ben benieuwd wat er anders is, had zelf niet de stand by problemen en restart issues.
[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 13-03-2012 21:33 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Het build nummer is wel wat nieuwer, ik vermoed dat het laatste deel de datum is van de build (zou dan dus 12 maart zijn). De rest van de nummers lijkt hetzelfde. Merk je verschil of had je hiervoor nog geen ICS update?FongWan schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:27:
Ik heb net een update binnengekregen op mijn Transformer, is voor zover ik kan zien niet erg anders dan de vorige update naar 4.0.3
Here's some info:
Android 4.0.3
Heb niet gekeken wat het hiervoor was. En ja het is een US Transformer B50 serie. Ben benieuwd wat er anders is, had zelf niet de stand by problemen en restart issues.
Verwijderd
Heeft iemand wel nog de specifieke gegevens beschikbaar?
Alvast bedankt.
MaJa
Ik heb deze versie vandaag ook binnen gekregen (US B60). Ik zag wel dat hij redelijk wat applicatie optimalisaties aan het installeren/toepassen was aan het eind van de update-procedure. Misschien is dat de voornaamste reden van deze update.FongWan schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:27:
Ik heb net een update binnengekregen op mijn Transformer, is voor zover ik kan zien niet erg anders dan de vorige update naar 4.0.3
Here's some info:
Android 4.0.3
Merk zelf geen verschil met de vorige ICS firmware, had geen last van het uitvallen of van spontane reboot met de vorige ICS firmware. Wel van youtube HD filmpjes die haperde maar met een update van youtube in the market (eigenlijk moet ik nu Play Store zeggen aangezien het nu zo heet) al verholpen. Oh Market was vorige week al geupdate naar de nieuwe naam dus dat geen nieuw iets in de nieuwe firmware.jasjenl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:21:
[...]
Het build nummer is wel wat nieuwer, ik vermoed dat het laatste deel de datum is van de build (zou dan dus 12 maart zijn). De rest van de nummers lijkt hetzelfde. Merk je verschil of had je hiervoor nog geen ICS update?
Geluid lijkt nu wel weer harder ten opzichte van de eerste ICS firmware. Maar kan dat niet met 100% zekerheid zeggen. Voor de rest geen rare dingen gezien.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Kreeg ook de melding dat er een bestandssysteem update was. Heb er niet op gedrukt. Als ik nu ga controleren op updates geeft ie ook niets.7o9 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:24:
[...]
Ik kreeg net de notificatie dat er een system update is.
Klik hem aan, maar er gebeurt niets. 'Check updates' geeft ook aan dat er niets is.
Nou ja ... nog maar wat geduld oefenen dan. Op XDA zijn er ook al berichten van mensen die een update ontvangen.
Hoop dat het geluid ook wat is aangepast want het volume was duidelijk lager dan onder 3.2
Was hier volgens mij al eerder genoemd maar dit werkt inderdaad nog niet in de ICS update. Wat ik ergens gelezen heb is dat dit nog niet in de kernel geïmplementeerd zou zijn. Ik meen vanavond ook ergens gelezen te hebben dat met de tweede ICS update dit weer wel zou moeten werken. Wellicht dat die hierboven genoemde update daarom is uitgegeven?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:40:
Sinds ICS zie ik via de widget niet meer welke toepassingen hoeveel accuverbruik teweeg brengen. Vanuit de widget wordt naar de accu gegevens in de instellingen gesprongen en staat er bij de accugegevens dat deze niet beschikbaar zijn.
Heeft iemand wel nog de specifieke gegevens beschikbaar?
Alvast bedankt.
MaJa
Ik zou nog lekker even een paar maanden wachten...dit gezien de vele problemen die sinds ICS de kop opsteken..
Member of the Ukraine IT Army
Voor zover ik kan vinden is een downgrade naar 3.2 niet mogelijk. Ik vond alleen dit artikeltje (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515202), maar daar hebben ze geen succes.
Ik zal vanavond dan ook de laatste update maar eens proberen, al heb ik er weinig vertrouwen in. Is er een changelog beschikbaar ergens?
Verwijderd
Op deze manier wordt de connector/stekker zelf een scharnier punt, dat kan op termijn niet bevorderlijk zijn voor de connector. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
De tablet trekt zichzelf leeg in de nacht, waardoor standby zetten geen optie meer is. Ander probleem die ik vaak is dat ik smorgens de tablet aan wil zetten, dat het asus loading scherm vast zit. Dan moet ik wachten tot de batterij leeg is, opladen, dan gaat die weer aan.
Naar mijn mening een update die nog niet uit had mogen komen. Mijn ouders ervaren namelijk dezelfde problemen op hun Transformer.
Weet iemand of we hiervoor ook naar het Asus servicepunt kunnen bellen? Dus niet alleen voor hardware problemen, maar ook voor software.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Je hoeft niet te wachten tot de batterij leeg is. Power knop indrukken en ingedrukt houden tot hij uitgaat. Dan weer aanzetten.GAEvakYD schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:32:
Ik heb al een week of twee de update gekregen, maar als ik vandaag de optie had om terug te gaan dan deed ik dat. Wat een ellende zeg.
De tablet trekt zichzelf leeg in de nacht, waardoor standby zetten geen optie meer is. Ander probleem die ik vaak is dat ik smorgens de tablet aan wil zetten, dat het asus loading scherm vast zit. Dan moet ik wachten tot de batterij leeg is, opladen, dan gaat die weer aan.
Naar mijn mening een update die nog niet uit had mogen komen. Mijn ouders ervaren namelijk dezelfde problemen op hun Transformer.
Weet iemand of we hiervoor ook naar het Asus servicepunt kunnen bellen? Dus niet alleen voor hardware problemen, maar ook voor software.
Toevallig net nog gekeken, geen update beschikbaar voor de TurkeyBelgium firmware.tboheeren schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:00:
Heeft iemand al een ICS firmware binnen uit België? Dus met de TurkeyBelgium firmware. Nog een ander vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de algemene ww firmware te installeren zodat ik nietmeer die vervelende TB firmware heb? Wat moet ik dan juist doen?
was gewoon benieuwd, maar als ie beschikbaar is komt ie er toch niet op!!!!!!!!
Het is eentje uit de B90*** serie, ziet er goed uit geen kras of bleed oid en tot dusver draait hij als een zonnetje. Hij komt rechtstreeks uit Emmen en niet uit Brno is mij medegedeeld, toppie en dank daarvoor.
Updaten naar ICS werkt niet, hij geeft gewoon aan dat er geen update is...Ook na een factory reset blijft hij deze melding geven. Dus voorlopig dan maar gewoon doorgaan met HC.
Verwijderd
Op de site van Asus is alle beschikbare firmware te vinden,je moet wel geroot zijn.tboheeren schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:00:
Heeft iemand al een ICS firmware binnen uit België? Dus met de TurkeyBelgium firmware. Nog een ander vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de algemene ww firmware te installeren zodat ik nietmeer die vervelende TB firmware heb? Wat moet ik dan juist doen?
Van ICS zou ik voorlopig maar mijn handen afhouden gezien de problemen die hier voorbijkomen
Het is hier de bedoeling dat je eerst zoekwerk doet(google)wonderbaarlijk wat je daar allemaal vind.
Je leest wel over veel problemen met ICS, maar de mensen bij wie alles goed gaat hoor je bijna niet.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:50:
[...]
Op de site van Asus is alle beschikbare firmware te vinden,je moet wel geroot zijn.
Van ICS zou ik voorlopig maar mijn handen afhouden gezien de problemen die hier voorbijkomen
Het is hier de bedoeling dat je eerst zoekwerk doet(google)wonderbaarlijk wat je daar allemaal vind.
Ik vraag me af hoe erg het echt is. Ik ken bijvoorbeeld een aantal mensen met een Transformer, en geen daarvan heeft echt grote problemen met ICS.
Ik had zelf weinig problemen met HC en heb dat met ICS ook niet. Wel voelt ICS veel sneller en soepeler in gebruik, en ik zou echt niet terug willen naar HC.
Verwijderd
Heb ook geupdate naar ICS toen de update uitkwam en heb ook geen enkele van die problemen ervaren maar ben wel terug naar HC.Zamorano schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:54:
[...]
Je leest wel over veel problemen met ICS, maar de mensen bij wie alles goed gaat hoor je bijna niet.
Ik vraag me af hoe erg het echt is. Ik ken bijvoorbeeld een aantal mensen met een Transformer, en geen daarvan heeft echt grote problemen met ICS.
Ik had zelf weinig problemen met HC en heb dat met ICS ook niet. Wel voelt ICS veel sneller en soepeler in gebruik, en ik zou echt niet terug willen naar HC.
Waarom ben je dan terug gegaan, als je geen problemen had?Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:59:
[...]
Heb ook geupdate naar ICS toen de update uitkwam en heb ook geen enkele van die problemen ervaren maar ben wel terug naar HC.
Maar als je nu al niet kan updaten, begint het al goed,maar niet heus.
Hoe kan dat dan weer? Belgische versie?
Dolfin HD brouwser blijft maar zeiken over facebook en Twitter, dus ook opzouten.
Google beta was ook niks, dus blijft Opera over.(niet Opera mini)
Je kunt het wel per pagina die je open hebt staan instellen, dat je de desktop versie wil laden. Maar je kunt in de stock browser inderdaad niet meer instellen dat je default de desktop user agent wil gebruiken.Harry21 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:41:
Hier Opera mobile brouwser er maar weer opzet, standaard brouwser blijft maar mobile sites laden, en kan dit nergens instellen, in Opera wel.
Dolfin HD brouwser blijft maar zeiken over facebook en Twitter, dus ook opzouten.
Geen idee, waar kan ik dat zien?Harry21 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:33:
@ Grumbler, ik hoop voor je,dat je met deze meer mazzel hebt.
Maar als je nu al niet kan updaten, begint het al goed,maar niet heus.
Hoe kan dat dan weer? Belgische versie?
Ding draait perfect op HC.
De opera mobile browser blijft mijn standaard browser! Super stabiele en snelle browser waar de stock, dolphin en chrome niet tegen op kunnen. Enig minpunt is het begintegelscherm, dan had ik graag willen uitschakelen.Harry21 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:41:
Hier Opera mobile brouwser er maar weer opzet, standaard brouwser blijft maar mobile sites laden, en kan dit nergens instellen, in Opera wel.
Er is ook een categorie die dezelfde problemen heeft, maar die klaagt niet (zoals ik). Maakt me niet zoveel uit, wordt vanzelf beter. Maar begrijp me niet verkeerd: het hoort niet zo natuurlijk. Andersom: android is een systeem wat nog sterk in ontwikkeling is. Ik vermoed dat bugs erin sluipen tijdens het ombouwen van de 'android image' naar een versie die geschikt is voor 1 van de tig android apparaten. Apple heeft het makkelijk: er zijn maar een beperkt aantal apparaten die draaien op iOS.Zamorano schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:54:
[...]
Je leest wel over veel problemen met ICS, maar de mensen bij wie alles goed gaat hoor je bijna niet.
Deze is hier al eerder voorbij gekomen, maar bij de ICS browser+ kun je dit wel instellen(onder geavanceerd). Dit is de standaard browser met wat tweaks.jasjenl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Je kunt het wel per pagina die je open hebt staan instellen, dat je de desktop versie wil laden. Maar je kunt in de stock browser inderdaad niet meer instellen dat je default de desktop user agent wil gebruiken.
helaas, system tuner heeft een hele hoop scermpjesmy_fiero schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:11:
[...]
Ik zal System tuner eens proberen die heeft nogal wat opties zie ik.
Die ander is meer voor de accu te monitoren denk ik
ik kom hierop terug
thkx
Heb een factory reset gedaan kijken of het nu weg is
Verwijderd
Daarop had ik in eerste instantie ook reboots, maar heel erg weinig. Twee weken geleden toch maar Asus Wipe èn CWM Wipe data/cache/dalvik gedaan om te testen: Revolver opnieuw geinstalleerd, apps from scratch opnieuw geinstalleerd (zonder Titanium of andere backup), geen Google Chrome beta.
Sindien geen enkele reboot.
Gnufabio heeft overigens de Asus apps eruit gelaten, die kun je apart flashen naderhand. Ook dat heb ik nu niet gedaan, bij de alleereerste install wel en toen had ik reboots.
- Haperingen bij het afspelen van video (b.v. Youtube).
- Audio speelt niet goed af (verschillende audio formaten), haperingen en krakend geluid.
- Relatief veel reboots, waar bij de Tab soms op het Asus logo blijft hangen.
- Complete accu drain door de reboots.
Wanneer hij wel te gebruiken is loopt ICS soepel, maar de betrouwbaarheid van de Tab is dusdanig gereduseerd, dat je er eigenlijk niet meer van op aan kan.
edit: Damn, ik pak de tab zojuist op... accu schoon leeg, gisteravond met zeker 60-70% weggelegd...
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2012 13:09 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Weet ik eigenlijk ook niet, maar meer het feit dat de ics - uitrol bij de Belgische versie later kwam,geloof ik.GRUMBLER schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:54:
[...]
Geen idee, waar kan ik dat zien?
Ding draait perfect op HC.
Heb je bij de reset ook alle apps verwijderd? Ik ben helemaal opnieuw begonnen, met een voor een de apps weer te installeren, en kijken of het goed gaat._Dune_ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:35:
Een vraagje tussendoor, heeft iemand uberhaubt al eens een ticket geopend bij Asus over de ICS update. Ik lees toch veel problemen en als ik naar mijn eigen TFT101 B50 kijk is de functionaliteit van de tab naar 30% gereduseerd. Na een gehele reset naar fabrieksinstellingen, blijf ik de volgende problemen ondervinden:
Bij mijn huidige opdracht gebruikt 1 leidinggevende een iPad. De rest zit op een Transformer. En dat zijn minstens 4 personen. Als het er niet meer zijn
Ook heeft hij een iPhone, dus hij is met recht een Apple adept.
De iPaddende leidinggevende heeft zich nu ook een Transformer aangeschaft. Het waarom ontgaat me een beetje, maar hij wilde hem gewoon hebben.
Vanmiddag heb ik hem maar eens op de man af gevraagd welke van de 2 hij het beste vindt. Verrassend genoeg was het antwoord niet iPad, maar Transformer.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Is geen verrassing voor mij.asing schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:
Effe een leuk berichtje tussen alle perikelen rond ICS...
Bij mijn huidige opdracht gebruikt 1 leidinggevende een iPad. De rest zit op een Transformer. En dat zijn minstens 4 personen. Als het er niet meer zijn.Bij zijn iPad heeft hij een hoes en een draadloos toetsenbord.
Ook heeft hij een iPhone, dus hij is met recht een Apple adept.
De iPaddende leidinggevende heeft zich nu ook een Transformer aangeschaft. Het waarom ontgaat me een beetje, maar hij wilde hem gewoon hebben.![]()
Vanmiddag heb ik hem maar eens op de man af gevraagd welke van de 2 hij het beste vindt. Verrassend genoeg was het antwoord niet iPad, maar Transformer.
Verwijderd
Met vier messen op de keel zeker.asing schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:
Verrassend genoeg was het antwoord niet iPad, maar Transformer.
Zonder mes etc.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:54:
[...]
Met vier messen op de keel zeker.En had ie zeker nog niet geupgrade naar ICS.
Hij neemt altijd een tablet mee naar het werk, en mailt er ook mee. Als ik dus steeds de Asus zie en onder bijna iedere mail staat Sent from my Asus Transformer dat weet ik zeker dat de iPad zakelijk heeft afgedaan.
Verwijderd
Settings --> Developer options --> Stay awake (unchecked) --> aanvinken en dan weer uitvinken. C'est tout.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 16:37 ]
Maar net liep ik wat te klooien met de camera en toen kreeg ik voor het eerst dat hij uit zichzelf opnieuw opstartte en hierbij vastliep.
Cold reset lijkt tot nu toe te helpen.
Maar het lijkt me wel duidelijk dat de camera er iets mee te maken heeft. Ik vraag me af of je hier ook last van kan krijgen als je de camera gebruikt voor bv skype.
Verwijderd
Heb ik ook gemerkt en is toch een groot min punt. Ik heb niet voor niets een tablet. Ik gebruik ook Opera. Mede ook omdat dit de enige browser is die van mijn lokale digitale krantje de artikelen kan openen in een nieuw window.jasjenl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Je kunt het wel per pagina die je open hebt staan instellen, dat je de desktop versie wil laden. Maar je kunt in de stock browser inderdaad niet meer instellen dat je default de desktop user agent wil gebruiken.
Dit dit bij NL instellingen: Instellingen-->Opties voor ontwikkelaars-->Stand-by!Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:33:
Voor degenen met battery drain, lees deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1539646
Settings --> Developer options --> Stay awake (unchecked) --> aanvinken en dan weer uitvinken. C'est tout.
Cititzen of Ladonia
Is bij iemand bekend of de update de instabiliteit weghaald van ICS?
Zit nu op android versie 4.0.3
De build zal wel veranderen
Vóór de update is dat: IML74K.WW_epad-9.2.1.11-20120221
Zoals hieronder al vermeld is de build gewijzigd naar IML74K.WW_epad-9.2.1.17-20120312
Deze build is dus afgelopen maandag gecompileerd.
[ Voor 38% gewijzigd door Mr_Blobby op 17-03-2012 17:24 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik meende me al te herinneren dat het toen ook 4.0.3 was.Mr_Blobby schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:16:
De android versie verandert niet, want ik heb de update nog niet geïnstalleerd en heb ook 4.0.3
De build zal wel veranderen
Vóór de update is dat: IML74K.WW_epad-9.2.1.11-20120221
Build is idd verandert eindigt nu op 20120312
Klopt. Maar niemand heeft het antwoord of deze update alle problemen gaat verhelpen?Lizard schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:21:
Zou nu IML74K.WW_epad-9.2.1.17-20120312 moeten zijn.
Installatie is goed verlopen, nu testen.
(bron)The new update 9.2.1.17 fixes the random reboots and the tablet will be booted little quicker, faster screen transitions, faster app loading and you will also observe louder volume in all apps. The new update bumps the Bluetooth version up to v8.28 from the old version v8.27. The update will also enable USB debugging, disconnect network during sleep, a lot more info about battery usage and storage usage. You will also see a new Android Man logo with an open chestplate.
Het flickeren van het scherm dat ik had bij de Youtube app, is verdwenen.
Maar ik heb al wel weer een leeg homescreen gehad, dus het heeft niet alles verholpen
[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Blobby op 17-03-2012 17:40 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 17-03-2012 18:19 ]
Verwijderd