• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Dat klinkt als het "dock probleem". Test of je het ook hebt als je tablet niet aan je dock zit. Als het alleen gebeurt als ze zijn gekoppeld dan kun je je dock RMA'en en dan fixed Asus dat probleem (ik had mijn dock binnen een week weer terug).

Als het probleem puur bij de tablet ligt zul je die waarschijnlijk moeten RMA'en.
zijn er mensen die hun menu's al zo hebben gekregen?
Ik heb er wat youtube filmpjes van gezien zoals deze. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, misschien dat ik dit binnenkort ga doen.

Ik zat er wel over na te denken om deze theme te proberen, maar ik heb nog niet een simpele manier gevonden om weer terug te gaan naar de stock theme.

• Puzz1es
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Gisteren ook een Transformer gekocht. Tot nu toe nog geen problemen, behalve het missen van de YouTube app. Blijkbaar is dit een bekend probleem en de schuld van Sabam? Is er een gemakkelijke oplossing, of moet ik echt nieuwe firmware gaan flashen?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Puzz1es schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:00:
Gisteren ook een Transformer gekocht. Tot nu toe nog geen problemen, behalve het missen van de YouTube app. Blijkbaar is dit een bekend probleem en de schuld van Sabam? Is er een gemakkelijke oplossing, of moet ik echt nieuwe firmware gaan flashen?
Als je even had gezocht op youtube in dit topic had je al heel snel een antwoord gevonden...

Mr_Blobby in "Asus EEE Pad Transformer - deel 2"

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24
Sinds vandaag ook de Transformer in huis.
Deze gaat hier een laptop vervangen.
Tot nu toe ziet het er allemaal heel mooi uit, maar 1 ding kan ik niet vinden.
Op de pc onder windows kan je in elk mailclient eigen submappen aanmaken en daar mail naar toe verplaatsen.
Kan dat ook onder android en dan het liefst met een pop3 account?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Rhodan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:04:
Sinds vandaag ook de Transformer in huis.
Deze gaat hier een laptop vervangen.
Tot nu toe ziet het er allemaal heel mooi uit, maar 1 ding kan ik niet vinden.
Op de pc onder windows kan je in elk mailclient eigen submappen aanmaken en daar mail naar toe verplaatsen.
Kan dat ook onder android en dan het liefst met een pop3 account?
Met de standaard mail client kan dat volgens mij niet, wellicht met een alternatieve client zoals K9 mail of Maildroid wel. Zoek maar eens in de market.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Neo schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:35:
[...]

Ik heb het ook even geprobeerd (met de extra driver) en playback van video is prima, maar AC3 audio doet ie niet jammer genoeg.
ah ok, ik kijk meestal basketbal en mn eigen geschoten videos, dat werkt prima, ik zal eens een filmpje erop pleuren om te checken. Als die geen ac3 ondersteunt...ik neem aan gewone DD 5.1?... das dan behoorlijk waardeloos...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

Ik merkte een paar dagen geleden na het docken dat er ook een paar miimeter speling zit tussen de tablet en het "lipje" van het dock. Je kunt de tablet een beetje wiebelen zeg maar. Ik kan me niet meer herinneren of dit in het begin ook zo was, of is dit een beetje "lamheid" van het scharniergedeelte :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
jasjenl schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:54:
[...]

Met de standaard mail client kan dat volgens mij niet, wellicht met een alternatieve client zoals K9 mail of Maildroid wel. Zoek maar eens in de market.
Txs, heb het account maar omgezet naar Imap en nu kan ik wel submappen aanmaken en gebruiken in de standaard mailclient.
Pop3 schijnt niet mogelijk te zijn wat ik er over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
offtopic:
Revolution 1.2.2 is uit
klik
Android Revolution HD 1.2.2
--- release date: 22 September 2011 ---
  • Included Clemsyn's kernel v21 with VooDoo module
  • CFQ as default scheduler
  • O/C Daemon enabled with following settings:
  • - Wake Min = 312 MHz
  • - Wake Max = 1,23 GHz
  • - Sleep Min = 216 MHz
  • - Sleep Max = 456 MHz
  • - Wake Governor = interactive
  • - Sleep Governor = conservative
  • - Read this post to learn about O/C Daemon
  • Included latest version of Daemon Controller 2.20
  • Noticeable performance increase
  • Better battery life
  • Tweaked interactive governor
  • setprop ro.HOME_APP_ADJ set to 1 instead of 0
  • Added TouchScreen Booster
  • Adobe Flash Player updated to latest 10.3.186.7
  • ES File Explorer updated to latest 1.6.0.6
  • Other minor changes and fixes
- Remember to remove SetCPU or any other CPU tuner in order to have O/C Daemon working
- Read this post to learn about O/C Daemon
- No need to use Super Wipe if you have 1.2.x already!

[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 23-09-2011 10:03 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Hmm, zit net wat muziek te luisteren.
Gaat op een gegeven moment uit, dacht zal wel stroom zijn (stond nog op 20% toen ik de muziek aan zette), sluit stroom aan en noppes.
Niet meer aan te krijgen.
Hangt ondertussen al een 1/2 uur aan de stroom, maar geen leven in te krijgen.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Rhodan schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:26:
Hmm, zit net wat muziek te luisteren.
Gaat op een gegeven moment uit, dacht zal wel stroom zijn (stond nog op 20% toen ik de muziek aan zette), sluit stroom aan en noppes.
Niet meer aan te krijgen.
Hangt ondertussen al een 1/2 uur aan de stroom, maar geen leven in te krijgen.
Iemand?
Misschien de aan/uit knop 10 seconden inhouden, dan geef je een echte reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
tharonald schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:36:
[...]

Misschien de aan/uit knop 10 seconden inhouden, dan geef je een echte reset!
It's alive, big big txs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03
Cyw00d schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:02:
offtopic:
Revolution 1.2.2 is uit
klik

[...]
Ontopic als je hem hier had geplaatst: Custom ROMs [Asus EEE Transformer]

:)

Maar ik ben stiekem wel benieuwd of je hem hebt draaien en wat je ervaring is met het besparen van stroom door het automatisch terugklokken via O/C Deamon. Werkt het een beetje?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Cyw00d schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:02:
offtopic:
Revolution 1.2.2 is uit
klik

[...]
Niet off-topic maar wel verkeerde topic ;+)

Hij draait erg silky smooth trouwens.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
The Legend schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:03:
Ik heb een B70 + dock (ook B70) en mijn tablet heeft ook last van speling in de case (achterkant) bij de volumeknoppen. Je kunt hier de behuizing echt een stukje indrukken.. dit lijken meer mensen te hebben. Voor mij nog geen reden voor RMA, zeker niet als je ziet hoe sommigen hun device terugkrijgen :Xik zien
Hoe kan ik zien op mijn tf welke B_versie het is?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Heb hem express even hier geplaatst omdat veel mensen hem gebruiken en het dus interresant genoeg is.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

truffel50 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:56:
[...]

Hoe kan ik zien op mijn tf welke B_versie het is?
Op de 'voorkant' van je dock onder het touchpad zit een stickertje met een serienummer, op de plaats waar je dockingslot zit ook zo'n sticker op je tablet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25
Cyw00d schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:13:
Heb hem express even hier geplaatst omdat veel mensen hem gebruiken en het dus interresant genoeg is.
Helemaal mee eens, Cyw00d. Zo af en toe het ROM-topic hier 'off-topic' onder de aandacht brengen moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
The Legend schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:50:
[...]

Op de 'voorkant' van je dock onder het touchpad zit een stickertje met een serienummer, op de plaats waar je dockingslot zit ook zo'n sticker op je tablet.
Dank je. Opde tf B80 en op de dock zie ik geen sticker maar dat zal ook wel B80 zijn ,denk kk.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
truffel50 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:03:
[...]

Dank je. Opde tf B80 en op de dock zie ik geen sticker maar dat zal ook wel B80 zijn ,denk kk.
Waar gekocht? De 4 zaken die ik benaderd heb, verkopen de B60/B70 TF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 11:52
wsmaal schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:38:
[...]

Ik heb mijn B80 zonder dock twee weken geleden gekocht bij 4Launch incl. gratis originele sleeve
(actie loopt nog steeds).
Ik ben erg blij met die sleeve want het is van dat anti-slip materiaal waardoor je nog meer grip heb op je tablet.
Als ik op de bank zit met m'n tablet op mijn schoot hoef ik niet bang te zijn dat die er vanaf glijdt. :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Smarron
Cyw00d schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:13:
Maakt mij niks uit hoor.

Dan ben ik trouwens wel benieuwd naar de ervaringen als toch zoveel mensen deze gebruiken. Ik zit namelijk nu nog op Prime welke eigenlijk retestabiel loopt. Ik heb niet zoveel behoefte om weer helemaal opnieuw te beginnen. Maar als het echt verschil maakt, wil ik er zeker wel over nadenken.

Ik had namelijk wat spellen gebackupped, maar een aantal deden het dus mooi niet meer na van rom gewijzigd te zijn. Daar ben ik een beetje bang voor.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Smarron schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:21:
[...]Maar ik ben stiekem wel benieuwd of je hem hebt draaien en wat je ervaring is met het besparen van stroom door het automatisch terugklokken via O/C Deamon.
Ik dacht dat dit standaard al gebeurd. Het enige echte verschil dat ik denk te zien is dat de CPU gelocked is tot maximaal ~400MHz als hij slaapt. Maar of dat een merkbaar verschil op zal leveren betwijfel ik.

• truffel50
[...]

Gekocht bij Dixons.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

B80 , bij BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Smarron schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:29:
[...]
Maakt mij niks uit hoor.

Dan ben ik trouwens wel benieuwd naar de ervaringen als toch zoveel mensen deze gebruiken. Ik zit namelijk nu nog op Prime welke eigenlijk retestabiel loopt. Ik heb niet zoveel behoefte om weer helemaal opnieuw te beginnen. Maar als het echt verschil maakt, wil ik er zeker wel over nadenken.

Ik had namelijk wat spellen gebackupped, maar een aantal deden het dus mooi niet meer na van rom gewijzigd te zijn. Daar ben ik een beetje bang voor.
Ik kan helaas niet vergelijken met Prime, alleen met stock en Revolver. Revolution is in mijn ervaring ietsepietsje sneller (b.v. in de browser, of bij het swipen van homescreens) en vooral veel zuiniger. Het zal ook te maken hebben met hoe het allemaal geconfigureerd was, maar nu ik Rev HD draai zet ik hem gewoon niet meer uit 's nachts. Hij verbruikt zo weinig stroom dat dat niet meer nodig is, ook al staat hij ondertussen m'n mail, facebook, IRC etc te checken.

Ik merk ook dat hij super stabiel is. Ook de wifi-connectie b.v., bij stock en Revolver reconnecte mijn IRC-client elk half uur zo'n beetje, dat is nu niet meer zo.

Mijn tablet is alleen niet geschikt voor de kernels van Clemsyn, als ik niet extra spanning geeft trekt hij de OC niet. Ik heb daarom de highmv-kernel van Blades erop met setCPU ipv de OC-daemon, dat werkt perfect. Verbruik is nog steeds laag en de tablet is @14xx Mhz nóg sneller dan met de ori Rev HD 1.2.2.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Julian schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:13:
Ik kan helaas niet vergelijken met Prime, alleen met stock en Revolver. Revolution is in mijn ervaring ietsepietsje sneller (b.v. in de browser, of bij het swipen van homescreens) en vooral veel zuiniger. Het zal ook te maken hebben met hoe het allemaal geconfigureerd was, maar nu ik Rev HD draai zet ik hem gewoon niet meer uit 's nachts. Hij verbruikt zo weinig stroom dat dat niet meer nodig is, ook al staat hij ondertussen m'n mail, facebook, IRC etc te checken.

Ik merk ook dat hij super stabiel is. Ook de wifi-connectie b.v., bij stock en Revolver reconnecte mijn IRC-client elk half uur zo'n beetje, dat is nu niet meer zo.

Mijn tablet is alleen niet geschikt voor de kernels van Clemsyn, als ik niet extra spanning geeft trekt hij de OC niet. Ik heb daarom de highmv-kernel van Blades erop met setCPU ipv de OC-daemon, dat werkt perfect. Verbruik is nog steeds laag en de tablet is @14xx Mhz nóg sneller dan met de ori Rev HD 1.2.2.
Hier kan ik wel wat mee, thanks! Ik heb op de eerdere versies van Prime ook de Blades OC profielen gehad icm SetCPU, dus dat dat werkt is wel handig. Ik gebruik het nu niet meer, omdat ik hem eigenlijk wel snel genoeg vond. Maar wel leuk dat het zou kunnen.

Hoe zit het verder met stabiliteit? Sinds de laatste Prime 1.9 heb ik geen enkele keer meer een vastloper gehad, daarvoor nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:00
Gisteren vroeg ik of het iemand al was gelukt om de hub layout van xda te maken, het is me eindelijk gelukt met een handige review op youtube, als je het een keer door hebt is het niet zo moeilijk, als er mensen zijn die het ook willen maken, of nog hulp nodig hebben, vraagmaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks watervrees heb ik toch deTransformer aangeschaft inc. Toetsenbord.
Uit de B70 serie. Ik had er hier al veel over gelezen en kon het e.a. testen.
Geen gekraak en/of bleeding maar wel een keer spontaan het verdwijnen van de tekst op het scherm. Dus tik het nu opnieuw in.
Het werd spontaan een zwart scherm en werd wakker in het hoofdmenu scherm van het tablet.

Is het mogelijk om in de standaard agenda herhalingen te maken van b.v. om de 2 weken of om de 5 dagen?
Zo werkte ik bij mijn iPad maar kan het hier niet vinden.

Hoe kan ik vanaf het tablet printen?
Ik vind niets daarover in menu`s.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:05:
Is het mogelijk om in de standaard agenda herhalingen te maken van b.v. om de 2 weken of om de 5 dagen?
Zo werkte ik bij mijn iPad maar kan het hier niet vinden.

Hoe kan ik vanaf het tablet printen?
Ik vind niets daarover in menu`s.
Kijk eens als je inlogged op je agenda account via je webbrowser of je dan wel de optie heb die je wilt voor je agenda. Deze is wat uitgebreider qua mogelijkheden als in de mailclient op android.

Voor printen vanaf android, gebruik ik de Printershare app.
Die doet wel wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Laatst online: 16-09 21:04
Anton.net schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:30:
Gisteren vroeg ik of het iemand al was gelukt om de hub layout van xda te maken, het is me eindelijk gelukt met een handige review op youtube, als je het een keer door hebt is het niet zo moeilijk, als er mensen zijn die het ook willen maken, of nog hulp nodig hebben, vraagmaar!
Welk youtube filmpje heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:05:
Ondanks watervrees heb ik toch deTransformer aangeschaft inc. Toetsenbord.
Uit de B70 serie. Ik had er hier al veel over gelezen en kon het e.a. testen.
Geen gekraak en/of bleeding maar wel een keer spontaan het verdwijnen van de tekst op het scherm. Dus tik het nu opnieuw in.
Het werd spontaan een zwart scherm en werd wakker in het hoofdmenu scherm van het tablet.
Was dat met de standaard browser want die knalt er wel eens spontaan uit? In dat geval niks bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
homernt schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:15:
[...]

Was dat met de standaard browser want die knalt er wel eens spontaan uit? In dat geval niks bijzonders dus.
Dolphin for Pad crash bij mij ook af en toe hoor. Vooral als ik flash gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

kwaazaar schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:41:
[...]

Dolphin for Pad crash bij mij ook af en toe hoor. Vooral als ik flash gebruikt heb.
Dolphin is niets meer dan een ander schilletje rondom de standaard browser, dus die zal dezelfde nukken hebben qua crashes en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
PeterHid schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:26:
[...]

Welk youtube filmpje heb je gebruikt?
deze
hij legt redelijk goed uit hoe je moet beginnen, maar er zijn nog een paar kleine dingen die jezelf moet uitzoeken( weet niet meer welke)
maar vraag het maar aan mij als je nog een probleem hebt,

als je er iets moois van kan maken gaat de tf er nog professioneler uitzien vind ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Is het mogelijk om via de allshare app van de galaxys2 de fotos op de transformer te laten zien. Is er een app voor de transformer hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
Net eventjes door beide topics,gezocht, maar niks vergelijkbaars kunnen vinden:

Toen ik net mijn Transformer weer aan zette, stonden er allemaal horizontale strepen op het scherm; op het scherm was het onmogelijk ook maar iets te lezen. Dus helemaal in de stress (nog maar drie dagen oud) en op scherm drukken, maar geen verandering. Toen hem maar even in sleep gezet en ik deed hem weer aan, en alles was weer normaal.. raar..

Daarnaast nog iets: mylibrary is opzich wel een fijne reader voor mijn pdfjes, maar als ik gps uitzet kan ik geen enkel boek/pdf meer openen.. zelfs alice in wonderland niet;) btw, hoe kan ik die verwijderen, hij komt steeds weer terug:p
En nog iets over mylibrary: hoe kan ik een categorie voor een boek instellen? Er staat alleen 'zonder categorie' en 'kranten' in die linker kolom..

En als iemand een betere pdf-reader weet mag ie het ook zeggen:) het fijne aan mylibrary vind ik de zoom mogelijkheid (op pagina breedte) en dat ie dat dan ook voor alle pagina's onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het synchroniseren van mijn zakelijke email en agenda m.b.v. Exchange werkt niet. Ik heb hierover contact gehad met Asus technische support en zij geven als antwoord: "Voor het syncroniseren dient u gebruik te maken van de Asus Sync V1.0.46 software en deze ondersteunt momenteel alleen met Outlook 2003 (of hoger), Outlook Express en Wndows Vista Contacts. Momenteel hebben wij helaas ook nog geen informatie of t.z.t. ondersteuning komt voor Microsoft Exchange.". Het vreemde is dat via Exchange synchroniseren met mijn hotmail wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
ik ben in bezit van een b70 + dock , heb zover ik weet geen batterydrain alleen wel een ander opmerkelijk iets , ik denk zelf dat het een instelling is maar weet zo niet welke dan.

Als ik de tablet uit zet met uitknop en tablet met dock weg zet en vervolgens een e-mail krijg terwijl dus mijn tablet uit is , zet hij zich zelf aan en krijg ik geluid te horen , wat me dus verbaast omdat ik de tablet uit zet omdat ik hem uit wil hebben zonder dat ik wil dat hij weer aangaat , mijn vraag heel simpel hoe kan ik dit voorkomen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
het_mannet schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:05:
ik ben in bezit van een b70 + dock , heb zover ik weet geen batterydrain alleen wel een ander opmerkelijk iets , ik denk zelf dat het een instelling is maar weet zo niet welke dan.

Als ik de tablet uit zet met uitknop en tablet met dock weg zet en vervolgens een e-mail krijg terwijl dus mijn tablet uit is , zet hij zich zelf aan en krijg ik geluid te horen , wat me dus verbaast omdat ik de tablet uit zet omdat ik hem uit wil hebben zonder dat ik wil dat hij weer aangaat , mijn vraag heel simpel hoe kan ik dit voorkomen. Bedankt alvast.
Ik weet niet 100 procent zeker of het waar is wat ik beweer: Maar zet de TF uit met de uitknop en WACHT DAN EVEN voordat je hem dicht klapt, want als je hem eerder dichtklapt geef je volgens mij daarmee de opdracht: standby.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:13:
Het synchroniseren van mijn zakelijke email en agenda m.b.v. Exchange werkt niet. Ik heb hierover contact gehad met Asus technische support en zij geven als antwoord: "Voor het syncroniseren dient u gebruik te maken van de Asus Sync V1.0.46 software en deze ondersteunt momenteel alleen met Outlook 2003 (of hoger), Outlook Express en Wndows Vista Contacts. Momenteel hebben wij helaas ook nog geen informatie of t.z.t. ondersteuning komt voor Microsoft Exchange.". Het vreemde is dat via Exchange synchroniseren met mijn hotmail wel goed gaat.
Ik synchroniseer ook met m'n zakelijke Exchange email/agenda/contacten en zonder problemen. Nog belangrijker: zonder aanvullende software nodig te hebben. Synchroniseren met Exchange is niet hetzelfde als synchroniseren met Outlook: Outlook is niets meer dan een email-client die o.a. kan verbinden met een Exchange-server (maar ook met eenvoudige POP3-mailbox zoals je vaak van je internet provider krijgt). De e-mail-service van de Transformer kan zelf met de Exchange-server communiceren, dus zonder tussenkomst van een PC met email-client zoals Outlook. Wel gelden wat aanvullende eisen. Ik ken ze niet precies, maar misschien heb je wat aan dit artikel. Indien je werkgever deze omgeving beheert, vraag hen dan welke instellingen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
kwaazaar schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:28:
[...]

Ik synchroniseer ook met m'n zakelijke Exchange email/agenda/contacten en zonder problemen. Nog belangrijker: zonder aanvullende software nodig te hebben. Synchroniseren met Exchange is niet hetzelfde als synchroniseren met Outlook: Outlook is niets meer dan een email-client die o.a. kan verbinden met een Exchange-server (maar ook met eenvoudige POP3-mailbox zoals je vaak van je internet provider krijgt). De e-mail-service van de Transformer kan zelf met de Exchange-server communiceren, dus zonder tussenkomst van een PC met email-client zoals Outlook. Wel gelden wat aanvullende eisen. Ik ken ze niet precies, maar misschien heb je wat aan dit artikel. Indien je werkgever deze omgeving beheert, vraag hen dan welke instellingen nodig zijn.
Volgens mij dient pushmail geconfigureerd te zijn binnen Exchange (zelfde principe om Exchange e-mail op je smartphone te ontvangen). Werkt prima op de eeepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Wanneer ik met mijn Asus TF101 lange teksten typ in bijvoorbeeld polaris office is er geen probleem. Maar wanneer ik op een forum zoals XDA een reply begin te typen gaat het na enkele regels tergend traag. Ik typ dan een letter en pas een seconde later komt de letter tevoorschijn. Hierdoor typ ik veel fouten en backspace gebruiken gaat even traag. Iemand dezelfde ervaring?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
Anton.net schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:30:
Ik vond deze uitleg op xda is dit het zelfde soms?

Ziet er zeer gelik uit ik ga het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:45:
Wanneer ik met mijn Asus TF101 lange teksten typ in bijvoorbeeld polaris office is er geen probleem. Maar wanneer ik op een forum zoals XDA een reply begin te typen gaat het na enkele regels tergend traag. Ik typ dan een letter en pas een seconde later komt de letter tevoorschijn. Hierdoor typ ik veel fouten en backspace gebruiken gaat even traag. Iemand dezelfde ervaring?
Ik zou bijna zeggen RTFT :-)

On topic: De lag in de browser is een bekend gegeven. Is dmv updates nog niet opgelost. Gebuik Opera of Dolphin for Pad als browser, lag is stukken minder. Dus als ik het netjes zeg. Lees beide topics eens door en je zult zien dat het al vaak ter sprake is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen2203
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
@ tboheeren;

Heb hetzelfde probleem, net als alle andere TF-gebruikers. Bijkomend probleem is dat als ik wat typ de ingevoerde tekst buiten beeld blijft. Als ik dan een preview neem van mijn posting en die weer wil editen komt mijn cursor midden in de tekst op en krijg ik m niet meer achteraan mijn laatst getypte tekst. Hoogst irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
In de market kom je overigens twee Dolphin browsers tegen: Dolphin HD en Dolphin for Pad Beta. Welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 12:19
Na een maandje trouwe dienst heb ik nu een probleem met mijn transformer.
Hij laad niet meer op, na even gegoogeld te hebben blijkt dit vaker voor te komen.
Er schijnen nogal wat problemen op te treden met de lader als ik de diverse fora mag geloven.

Nu heb ik een aantal oplossingen die her en der geopperd worden geprobeerd (oplader in de vriezer, stekker omdraaien in de wandcontactdoos, enz), helaas zonder resultaat. Ik heb mijn multimeter er even bijgeplakt en proberen te meten of de oplader nog spanning aanlevert. Nu is het moeilijk meten, maar ik vind in ieder geval een 5v spanning terug, ook aan de kant van de connector naar de transformer toe. Kortom de eerste indruk is dat zowel de lader als kabel nog functioneren. Ondertussen is de accu helemaal leeg waardoor de tablet niks meer doet.

Mijn transformer ligt sinds een uur of 7 aan een andere usb lader om te kijken of hij wel zo wil laden (vanzelfsprekend wel aanzienlijk langzamer), al vrees ik van niet. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan ben ik door mijn opties heen en dan wordt het garantie claimen vrees ik ;(

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:51:
[...]

In de market kom je overigens twee Dolphin browsers tegen: Dolphin HD en Dolphin for Pad Beta. Welke gebruik je?
Omdat hij het woord Beta niet in zijn antwoord zet, weet je het ineens niet meer ? Je quote hem zelf. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:58:
[...]

Omdat hij het woord Beta niet in zijn antwoord zet, weet je het ineens niet meer ? Je quote hem zelf. ...
Leuk hoor, zo'n kinderachtig woordspelletje maar toch kan er verwarring over zijn want op diverse Asus forums en ook hier wordt er regelmatig over Dolphin HD gesproken als browser. De vraag lijkt me dus legitiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
D-e-n schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:02:
[...]

Leuk hoor, zo'n kinderachtig woordspelletje maar toch kan er verwarring over zijn want op diverse Asus forums en ook hier wordt er regelmatig over Dolphin HD gesproken als browser. De vraag lijkt me dus legitiem.
Ik gebruik de Pad beta, maar weet eigenlijk niet het verschil met Dolphin HD. Ik zie ook niet wat er tablet-specifiek aan is. De lag is af en toe dusdanig storend dat ik overweeg om Opera eens te proberen. Maja, weer al die bookmarks opnieuw aanleggen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
coen2203 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:33:
@ tboheeren;

Heb hetzelfde probleem, net als alle andere TF-gebruikers. Bijkomend probleem is dat als ik wat typ de ingevoerde tekst buiten beeld blijft. Als ik dan een preview neem van mijn posting en die weer wil editen komt mijn cursor midden in de tekst op en krijg ik m niet meer achteraan mijn laatst getypte tekst. Hoogst irritant idd.
het is al vaak aangegeven hier dat als je andere browser gebruik ipv de stock-browser dan heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen2203
@ kruila:

Ik gebruik Dolphin, same problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen2203
Ik heb al even in het eerste deel gezocht (voor ik daar weer allerlei reacties over krijg) maar daar vind ik niks over het volgende probleem dat ik ondervind. Bij avi files met een losse srt file loopt de film en ondertiteling keurig in sync op mijn laptop maar op mijn TF loopt de ondertiteling voor. Iemand dezelfde ervaring danwel een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coen2203 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:58:
Ik heb al even in het eerste deel gezocht (voor ik daar weer allerlei reacties over krijg) maar daar vind ik niks over het volgende probleem dat ik ondervind. Bij avi files met een losse srt file loopt de film en ondertiteling keurig in sync op mijn laptop maar op mijn TF loopt de ondertiteling voor. Iemand dezelfde ervaring danwel een tip?
probeer MX Video player eens ( https://market.android.co...com.mxtech.videoplayer.ad ), hiermee kan je heel makkelijk de subtitles corrigeren als ze achter/voor lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:01:
[...]

probeer MX Video player eens ( https://market.android.co...com.mxtech.videoplayer.ad ), hiermee kan je heel makkelijk de subtitles corrigeren als ze achter/voor lopen
Die gebruik ik ook en met update van vorige week loopt de HD content als je het streamt ook soepel. Als je het eerst op de TS zette ging het al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
algoman schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:51:
[...]

Ik vond deze uitleg op xda is dit het zelfde soms?

Ziet er zeer gelik uit ik ga het ook eens proberen.
ja dat is het, eerst was ik daarmme begonnen, maar de uitleg op xda is moeilijker dan het eruit,
daarom dat ik de youtube video ook aanraad om die eens te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Gisteren heb ik dus ook uiteindelijk een Asus EEE pad aangeschaft waarna ik hem eerst 8 uur heb laten opladen zoals Asus voor schrijft, en vervolgens toen de update van 3.1 naar 3.2 laten installeren die al vanzelf in beeld kwam.

Nu weet ik niet of anderen het is opgevallen maar ik had het gevoel dat 3.2 niet helemaal soepeltjes loopt althans in vergelijk met een ander tablet namelijk een Packard Bell Liberty. Die Packard Bell draait nog op 3.01 maar het is net alsof daar alles toch ietwat soepeler gaat terwijl 3.2 dat eigenlijk zou moeten zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die misschien ook die ervaring ermee hebben want ik wil wel even weten of het nu aan die Android 3.2 ligt, of dat misschien het tablet niet helemaal fris is en dan kan ik er alsnog mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:21
Roel1966 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:53:
Gisteren heb ik dus ook uiteindelijk een Asus EEE pad aangeschaft waarna ik hem eerst 8 uur heb laten opladen zoals Asus voor schrijft, en vervolgens toen de update van 3.1 naar 3.2 laten installeren die al vanzelf in beeld kwam.

Nu weet ik niet of anderen het is opgevallen maar ik had het gevoel dat 3.2 niet helemaal soepeltjes loopt althans in vergelijk met een ander tablet namelijk een Packard Bell Liberty. Die Packard Bell draait nog op 3.01 maar het is net alsof daar alles toch ietwat soepeler gaat terwijl 3.2 dat eigenlijk zou moeten zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die misschien ook die ervaring ermee hebben want ik wil wel even weten of het nu aan die Android 3.2 ligt, of dat misschien het tablet niet helemaal fris is en dan kan ik er alsnog mee terug gaan.
Mijn Transformer loopt juist een stuk soepeler sinds 3.2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Roel1966 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:53:

Yep, mijne loopt met Android 3.2 ook gewoon soepel. Waar merk je dit aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
coen2203 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:55:
@ kruila:

Ik gebruik Opera mobile, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Dorpse schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:15:
Yep, mijne loopt met Android 3.2 ook gewoon soepel. Waar merk je dit aan dan?
Nou, ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb hem gisteren gewoon helemaal uit gezet en nu daarstraks weer opgestart en nu doet ie het wel snel. Moet erbij zeggen dat ik na de update de tablet niet helemaal uit gezet had dus nu weet ik niet of het daarmee te maken heeft gehad.

Ik merktte het bij bv bepaalde files openen dat ie dat op zich wel deed maar het net was of alles ging vertragen maar moet ik wel bij zeggen dat er een heleboel open stond tegelijkertijd. Had dat zelf niet geopend maar blijkbaar werd er na die update vanalles geupdated van andere apps, dus zou het die combi misschien kunnen zijn ?

O ja en nog een andere vraag namelijk heeft iedereen er een screenprotector op gezet of zijn er toch nog genoeg die dat niet gedaan hebben. Zit zelf namelijk te twijfelen omdat er toch al van dat Gorilla glas op zit of het dan wel nodig is een protector erop te plakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Roel1966 op 27-09-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er geen screenprotector bij. Zit ook meestal gedocked. Zeker als ik hem meeneem.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36829347,noline]Roel1966

O ja en nog een andere vraag namelijk heeft iedereen er een screenprotector op gezet of zijn er toch nog genoeg die dat niet gedaan hebben. Zit zelf namelijk te twijfelen omdat er toch al van dat Gorilla glas op zit of het dan wel nodig is een protector erop te plakken.
Als hij een protector nodig had, dan had Asus die er wel opgeplakt. Het is een gebruiksvoorwerp. Mag slijten. Bovendoen, anders dan e telefoon stop je je Asus niet in je broekzak met je sleutels.

Kortom, ik heb er geen screenprotector opgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

coen2203 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:55:
@ kruila:

Ik zal het nog maar eens zeggen: Dolphin is niets meer dan een andere schil rondom de stock browser. Specifieke issues zoals de lag bij typen zul je dus bij Dolphin net zo goed hebben (net zoals bijv. Maxthon ook geen echte andere browser is). Opera en Firefox zijn wel echt volledig op zichzelf staande browsers, vandaar dat in ieder geval Opera dat probleem niet heeft (Firefox heb ik nooit geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:32:
[...]

Ik heb er een matte protector op gedaan ik vind het scherm een beetje te reflecterend....
Dat ie mn scherm ook zou beschermen is mooi meegenomen

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

Oe, ik ben ook zeer benieuwd naar eventuele bevindingen. Ik weet dat ze bij VLC druk bezig zijn om een echte beta naar buiten te krijgen, hier had ik mij toevallig van de week nog in verdiept. :)

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
*Zucht*

Ik heb zoals eerder vermeld ook last van de batterijdrain. Naar RMA gedaan, komt ie terug, blijkt ie "ok" te zijn.

Om stipt 12u 's nachts van de lader gehaald, en deze morgen weer om 10u op gezet. 12% batterij leeggezopen, terwijl hij afstond.

Best terug naar asus bellen en klagen?

• Cyw00d
preske schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:25:
*Zucht*

Ik heb zoals eerder vermeld ook last van de batterijdrain. Naar RMA gedaan, komt ie terug, blijkt ie "ok" te zijn.

Om stipt 12u 's nachts van de lader gehaald, en deze morgen weer om 10u op gezet. 12% batterij leeggezopen, terwijl hij afstond.

Lijkt me wel. En een overzicht melden van wat je aan of uit had staan (Wifi/gps/bleutooth etc) en in hoeveel tijd er zoveel % afgaat.

[ Tesla MIG MYP ]

• preske
Cyw00d schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:28:
[...]

Lijkt me wel. En een overzicht melden van wat je aan of uit had staan (Wifi/gps/bleutooth etc) en in hoeveel tijd er zoveel % afgaat.
gewoon standaard, ik zette hem op voor de eerste keer. Het enigste wat ik geinstalleerd heb is de dual battery widget.

• Cyw00d
preske schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:31:
[...]

gewoon standaard, ik zette hem op voor de eerste keer. Het enigste wat ik geinstalleerd heb is de dual battery widget.
Ik weet wel dat de meeste battery widgets veel verbruiken. Wellicht dat dat het kan zijn, dat moet je zowiezo niet melden richting ASUS want dan reageren ze gelijk met dat dat het probleem is.

[ Tesla MIG MYP ]

Verwijderd

preske schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:25:
*Zucht*

Volgens Asus ligt het niet aan de batterij (of de modificatie daarop). Dus Asus bellen en klagen heeft geen zin meer. Ze zullen het wel weten waar ze het over hebben.

Kijk eens naar de tip in dit bericht: Chrasher in "Asus EEE Pad Transformer - deel 2"

Ik had op een gegeven moment ook een batterijdrain en dat kwam puur door een applicatie die voorkwam dat hij in deep sleep ging. Dus het was geen hardwarematig defect, maar gewoon iets in de software.

Niet te snel alles op Asus afschuiven.
preske schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:31:
[...]

Oh, lees dit net. Laat mijn tip hierboven maar ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 10:35 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dual Battery Widget gebruikt niet zoveel. Ik ben het er wel mee eens dat veel. zo niet de meeste, drain gewoon het gevolg is van apps.

In elk geval altijd terug naar het homescreen als je hem op standby zet. Verder mynet een keer goed afsluiten vanuit de instellingen. En anders idd de apps aflopen. Vaak zijn het widgets die kloten.

/edit: mynet is dus standaard... dus die krijg je 'fout' aangeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-09-2011 10:39 ]

• preske
De eee-pad is out of the box, factory reset.

Er zijn GEEN apps installeert buiten de de dual battery widget. Ik heb hem thuis gekregen, heb hem aan de lader gehangen. 5 minuutjes voor 12 heb ik hem aangezet, de widget geïnstalleerd (en weer gereboot, anders wou ie niet verschijnen) en om 12u stipt uitgezet en van de lader gehaald.

Ik heb dus geen enkel programma opgestart.

Dus als er al drain is van apps, dan is het van de transformer zelf.

edit, en natuurlijk werkt de rma site van asus niet.
lovely...

[ Voor 6% gewijzigd door preske op 28-09-2011 10:47 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat zeg ik, mynet :)

ga naar de instellingen, apps, actief, mynet zoeken en dan een paar keer op stoppen klikken.

Dan echt uitzetten en herstarten.

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:24
is er geen app waarmee je de TF in deepsleep kun forseren?
Dan lost dat mischien het drain probleem op?

• Cyw00d
my_fiero schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:54:
is er geen app waarmee je de TF in deepsleep kun forseren?
Dan lost dat mischien het drain probleem op?
Nee maar er zit wel zo'n knopje aan de zijkant boven je volume knoppen hiervoor :+

[ Tesla MIG MYP ]

• Cyw00d
(Even wat technischer)
http://developer.android....roid/os/PowerManager.html
Public Methods

public void goToSleep (long time)

Since: API Level 1
Force the device to go to sleep. Overrides all the wake locks that are held.
Parameters

time is used to order this correctly with the wake lock calls. The time should be in the SystemClock.uptimeMillis() time base.
Het is wel mogelijk om een app hiervoor te maken. Ik zal eens kijken of ik dit voor elkaar krijg, als het gelukt is post ik hem hier wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Cyw00d op 28-09-2011 10:57 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Cyw00d schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:57:
(Even wat technischer)
http://developer.android....roid/os/PowerManager.html

[...]

Het is wel mogelijk om een app hiervoor te maken. Ik zal eens kijken of ik dit voor elkaar krijg, als het gelukt is post ik hem hier wel.
Volgens mij kan je een Android app hiermee forceren dat toestel niet in sleep modus gaat. Denk bijvoorbeeld aan een movie player.
De omschrijving boven aan de class is wel wat erg kort door de bocht...

• Cyw00d
ErrieR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:59:
[...]

Volgens mij kan je een Android app hiermee forceren dat toestel niet in sleep modus gaat. Denk bijvoorbeeld aan een movie player.
De omschrijving boven aan de class is wel wat erg kort door de bocht...
public void goToSleep (long time)

Since: API Level 1
Force the device to go to sleep. Overrides all the wake locks that are held.
Lijkt mij duidelijk dat dit aangeeft om het device naar Sleep te forceren.

[ Tesla MIG MYP ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zoals dat hoort gelijk een request erbij ;)

Ik zou zoiets wel willen dat ik hem dichtklap. En zou zoiets ook kunnen werken dat ik per ongeluk iets open laat staan, hem dichtklap en dat hij dan toch automatisch deepsleep forceert?

Ik heb geen enkel idee van mogelijkheden hiervoor, dus als ik echt moeilijke dingen vraag (of zelfs onmogelijk) dan is het gewoon jammer. Maar het schoot me gewoon direct te binnen toen ik je post las :)

• Cyw00d
Wybo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:02:
Zoals dat hoort gelijk een request erbij ;)

Ik zou zoiets wel willen dat ik hem dichtklap. En zou zoiets ook kunnen werken dat ik per ongeluk iets open laat staan, hem dichtklap en dat hij dan toch automatisch deepsleep forceert?

Ik heb geen enkel idee van mogelijkheden hiervoor, dus als ik echt moeilijke dingen vraag (of zelfs onmogelijk) dan is het gewoon jammer. Maar het schoot me gewoon direct te binnen toen ik je post las :)
Dat zou helemaal mooi zijn. Ik denk alleen niet dat er een sensor op zit die 'afstand' meet oid. Want de huidige sensoren hebben nadelen:

Licht sensor Als het donker wordt (dichtgeklapt dus) het scherm uit zetten.
Nadeel: Als het donker wordt in je kamer heb je er dus al niks aan

G-sensor Als de tablet op zijn kop ligt
Nadeel: Als je hem dichtklapt ligt de tablet dus met zijn scherm naar beneden. Maar als je het apparaat dan onder je arm mee zou nemen naar een andere kamer oid zou het scherm weer aangaan.

Ik zou dus zo even niet weten hoe dit geprogrammeerd dient te worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Cyw00d op 28-09-2011 11:09 . Reden: typo ]

[ Tesla MIG MYP ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is de lichtsensor, heb namelijk mijn vinger voor de sensor gehouden en toen ging hij uit :D

ik denk dat het licht van de transformer in een donkere kamer genoeg licht produceert om de sensor van licht te voorzien. Want ik heb regelmatig in het donker wat dingen gedaan 's nachts.

/edit: en wetenschap is dat het herhaalbaar moet zijn.... why the fuck lukt me dat niet?

//edit: nee ik krijg hem niet meer uit zonder hem echt dicht te klappen. beide opties lukken me niet.
Ook niet als ik de sensor op tafel leg en alleen aan de onderkant nog een stukje zichtbaar hou. Het lijkt dus (voor bij als leek) te zitten in de scharnier van de docking. Hij schakelt namelijk al uit als hij op iets van 10 graden zit.

[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-09-2011 11:24 ]

• preske
Wybo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:48:
Dat zeg ik, mynet :)

ga naar de instellingen, apps, actief, mynet zoeken en dan een paar keer op stoppen klikken.

Dan echt uitzetten en herstarten.
Dank je, zal ik eens proberen, sorry als ik wat kortaf klonk. :X

Zijn er nog apps die uitmogen? Ik gebruik hem voornamelijk om 's avonds in mijn bed een beetje te surfen, filmpjes te bekijken of te lezen.

• Cyw00d
Wybo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:
Het is de lichtsensor, heb namelijk mijn vinger voor de sensor gehouden en toen ging hij uit :D

ik denk dat het licht van de transformer in een donkere kamer genoeg licht produceert om de sensor van licht te voorzien. Want ik heb regelmatig in het donker wat dingen gedaan 's nachts.

/edit: en wetenschap is dat het herhaalbaar moet zijn.... why the fuck lukt me dat niet?

//edit: nee ik krijg hem niet meer uit zonder hem echt dicht te klappen. beide opties lukken me niet.
Ook niet als ik de sensor op tafel leg en alleen aan de onderkant nog een stukje zichtbaar hou. Het lijkt dus (voor bij als leek) te zitten in de scharnier van de docking. Hij schakelt namelijk al uit als hij op iets van 10 graden zit.
Heb jij hem icm Dock? Want bij mij gaat hij niet uit hoor als ik de sensoren bedek met mijn vingers. Ik heb hem niet icm dock. Duidelijk.

[ Tesla MIG MYP ]

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:24
Cyw00d schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:05:
[...]

Licht sensor Als het donker wordt (dichtgeklapt dus) het scherm uit zetten.
Nadeel: Als het donker wordt in je kamer heb je er dus al niks aan
en als je er dan een (zelf in te stellen) tijdschakelaar bij zet wanneer de sensor moet werken
BV. dat de app moet werken tussen 23:00 en 07:00?

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
Nieuwe update voor de transformer:
Transformer v8.6.5.13 Update Changes
door ASUS op woensdag 28 september 2011 om 10:02

Google Update: Android 3.2.1

Security enhancement

New Feature:

Supernote

IME/Translation:

Added Farsi IME support
Czech IME improvement : support Qwerty & Qwertz
JP SKU fixed translation bug and Polaris office font
Added more language translation into ASUS App

APP Updates:

CN SKU 3rd party app bug fix
Polaris office & ASUS WebStorage update

Improvements:

Browser with Adobe Flash improvement; ex: YouTube
Browser force-close improvement
Improve Wi-Fi stability
Improve Chinese handwriting prediction : recognize character from each stroke

• lithoijen
  • Laatst online: 12:19
Vandaag met mijn transformer langs computerland geweest.
En mijn verwachting kwam uit, de transformer was inderdaad in orde, maar de oplader was defect.

Mijn complimenten voor computerland, prima geholpen en zonder gezeur de lader omgewisseld!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
tommy schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:21:
Nieuwe update voor de transformer:
.....
Zit met custom rom dus kan deze voorlopig nog niet testen, maar hoe zit het met browser lag? En voelt de browser toevallig sneller aan door betere flash support?

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Frigolamptje schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:00:
[...]

Zit met custom rom dus kan deze voorlopig nog niet testen, maar hoe zit het met browser lag? En voelt de browser toevallig sneller aan door betere flash support?
Heeft iemand de update uberhaupt al binnen? :O

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
vooralsnog is de update alleen US.. het duur dan meestal nog een paar dagen voordat WW versie hem ook binnen krijgt.
Ik draai ook Custom ROM (revolver) en de maker ervan gaat deze zsm implementeren.

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Is het mogelijk dat een aantal standaardproblemen + bijbehorende tips toegevoegd worden aan de OP? Volgens mij zijn er best wel veel topiclezers die, net als ik, elk probleem nu zo'n 38 keer voorbij hebben zien komen en ook wel eens een pagina zouden willen lezen zonder meldingen over batterydrains of RMA-perikelen }:O . Ik denk aan:

1. De batterydrain (uitschakelen van o.a. Mynet via Instellingen, Apps, Actieve instellingen)
2. Lag bij het reactie typen op aantal fora als GoT en XDA (overstappen op Opera of Flash uitschakelen)
3. Waar kan ik zien welke versie ik heb? (sticker op voorkant tablet / dock naast de oplaadingang)
4. Hoe open en bewerk ik MS Office-producten? (met Polaris)
5. Hoe zorg ik dat de browser niet de mobiele versie van sites opent? (bij browserinstellingen voor computer/desktop/iPad o.i.d. kiezen als apparaat)
6. Wifi verbinding gaat non-stop aan en uit (komt door update van Google Maps. Herstart van TF helpt, maar beter is om de updates van Maps te verwijderen.)
7. Het geluid is niet in balans tussen links en rechts. (kan opgelost worden via een root, maar de meesten gaan voor een RMA)
8. Mijn pijltje/rondje van het touchpad is verdwenen (Aanvinken via Instellingen, Taal en invoer)
9. Touchpad reageert niet meer (even op de inschakel-toets op je dock drukken, 4e van links)
10. De standaard YouTube-app ontbreekt (zie hier: http://forum.xda-develope...entid=660199&d=1311150033 , oorzaak schijnt te zijn dat je voor Belgie kiest bij de initiele installatie)
11. Dolphin browser crasht regelmatig (Update? probeer ook eens Opera. Dolphin is niet meer dan een schil om de stockbrowser heen)
12. Problemen met ondertiteling bij .avi-files (weet de oplossing zo niet precies)

• Cyw00d
TroaS schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:19:
Is het mogelijk dat een aantal standaardproblemen + bijbehorende tips toegevoegd worden aan de OP? Volgens mij zijn er best wel veel topiclezers die, net als ik, elk probleem nu zo'n 38 keer voorbij hebben zien komen en ook wel eens een pagina zouden willen lezen zonder meldingen over batterydrains of RMA-perikelen }:O . Ik denk aan:

1. De batterydrain (uitschakelen van o.a. Mynet via Instellingen, Apps, Actieve instellingen)
2. Lag bij het reactie typen op aantal fora als GoT en XDA (overstappen op Opera of Flash uitschakelen)
3. Waar kan ik zien welke versie ik heb? (sticker op voorkant tablet / dock naast de oplaadingang)
4. Hoe open en bewerk ik MS Office-producten? (met Polaris)
5. Hoe zorg ik dat de browser niet de mobiele versie van sites opent? (bij browserinstellingen voor computer/desktop/iPad o.i.d. kiezen als apparaat)
6. Wifi verbinding gaat non-stop aan en uit (komt door update van Google Maps. Herstart van TF helpt, maar beter is om de updates van Maps te verwijderen.)
7. Het geluid is niet in balans tussen links en rechts. (kan opgelost worden via een root, maar de meesten gaan voor een RMA)
8. Mijn pijltje/rondje van het touchpad is verdwenen (Aanvinken via Instellingen, Taal en invoer)
9. Touchpad reageert niet meer (even op de inschakel-toets op je dock drukken, 4e van links)
10. De standaard YouTube-app ontbreekt (zie hier: http://forum.xda-develope...entid=660199&d=1311150033 , oorzaak schijnt te zijn dat je voor Belgie kiest bij de initiele installatie)
11. Dolphin browser crasht regelmatig (Update? probeer ook eens Opera. Dolphin is niet meer dan een schil om de stockbrowser heen)
12. Problemen met ondertiteling bij .avi-files (weet de oplossing zo niet precies)
Heb bovenstaande toegevoegd aan de OP (onderin). Bedankt voor je overzicht, bij de volgende OP zal ik het netter verwerken.

[ Tesla MIG MYP ]

• Roel1966
  • Niet online
Nu ongeveer 2 dagen verder en heel wat uurtjes te hebben gestoeid met de pad heb ik gelukkig verder nog geen echte problemen ontdekt, op dan wel wat softwarematige onhebbelijkheden van een paar gedownloade apps maar dat staat buiten de pad eigenlijk.

Wat betreft de battery-drain wat ik regelmatig zie langskomen kan ik alleen dan zeggen dat ik nu al 2 dagen bezig ben met dezelfde accu-lading en ie nog niet aan de lader geweest is, maar ik wel trouw telkens apps handmatig stop en backlight op ongeveer 60% heb staan.

Youtube werkt op zich prima maar dingen als RTL Gemist en Uitzendinggemist wil gewoon niet echt soepel lopen op een beetje aannemelijke kwaliteit, hetgene wel toendertijds bij de Ipad 1 gewoon vlekkeloos verliep. Nu vind ik dat op zich nog niet zo heel erg want daarvoor heb ik NetTV op mijn gewone tv en er zullen wel updates komen voor die apps.

Maar waar ik wel nu een beetje om zit te twijfelen is backlight bleeding het geen mij pas is gaan opvallen nadat ik hier in het topic ben gaan lezen. Ietwat backlight bleeding kan ik dus bij die van mij zien en dan in de onderste balk ( taakbalkje zeg maar ). Eigenlijk zie ik dit maar op 2 plaatsen tot ongeveer pak weg 1 cm in het scherm en op de 3de plaats bijna niet, en voor de rest zie ik nergens aan de randen iets.

Nu zit ik mij af te vragen of dit zich loont om ermee terug te gaan en hem om te ruilen voor een andere maar dan wel het risico kan lopen dat het bij een ander exemplaar misschien veel erger is. Echt storend vind ik het ook niet en in normaal beeld is het bijna niet waarneembaar en puur alleen bij een zwart beeld ietwat. Overigens is het een B70 model en gekocht bij BCC en dan gewoon in de zaak bij hun dus ik kan hem verder nog omruilen maar zou best jullie bevindingen eens willen horen.

• kruila
Ener103 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:05:
Mijn dock is onder RMA naar Brno vanwege Battery Drain.
Op 5 Sep afgehaald en 6 Sep afgeleverd in Brno.
Vanmiddag status bekeken en sinds 6 Sep wachtend op "Waiting for customer confirmation CID/OOW"
Gebeld met ASUS werd. Ik zou info ontvangen hebben vanuit het reparatiecentrum met wat en hoe. Dus niet.
ASUS gaat opnieuw verzoek doen om het nogmaals te versturen.
Over wat er aan de hand was kon men niks zeggen. Vreemd.

Wel gemeld dat dock onbeschadigd is opgestuurd en foto's gemaakt en tactisch laten weten dat ik vraagtekens zet bij de relatief vele "Waiting for customer confirmation CID/OOW" en dat dit regelmatig voorkomt zoals men zelf kan lezen op Tweakers en XDA.
Persoon ging toen overleggen.
Advies vanuit ASUS is om op de mail te reageren die ik ga krijgen.

Zal nog wel even gaan duren voordat dock terug is.
had ik ook. (met moeite) niet gereageerd, gewoon gewacht, na 8 dagen had ik toch mijn dock weer terug, is dus volgens mij gewoon een standaard term waar de klant (jij dus) geen flikker aan heeft en hem op het verkeerde been zet.

• wouter.u
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb een probleem als ik mijn nokia 5130 wil koppelen om zijn internet te delen met de transformer.
ik zet de bluetooth op mij gsm aan , Laat mijn TF zoeken naar apparaten, via een paswood kan ik de apparaten koppelen. Dat vormt dus geen probleem.

Maar nu komt het probleem, van zodra ik een connectie wilt opzetten zegt hij: " verbinding maken" en dan komt er heel kort "verbonden" en daarna verschijnt terug gekoppeld maar niet verbonden".

een actieve verbinding is vereist voor het delen van het internet op mijn gsm naar de transformer.
weet iemand raad ? Ik vind het raar dat het mij niet lukt , ik lees op internet dat andere mensen hun Nokia 5130 probleemloos kunnen koppelen voor internetdeling via Bluetooth.

Verwijderd

Er komt weer een update aan. Details op

http://www.facebook.com/n...e-changes/252186591491413

Edit totaal gemist dat ie al gepost was...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 22:55 ]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Kijk eens een paar posts terug...

• kruila
wouter.u schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:39:
Ik heb een probleem als ik mijn nokia 5130 wil koppelen om zijn internet te delen met de transformer.
ik zet de bluetooth op mij gsm aan , Laat mijn TF zoeken naar apparaten, via een paswood kan ik de apparaten koppelen. Dat vormt dus geen probleem.

Maar nu komt het probleem, van zodra ik een connectie wilt opzetten zegt hij: " verbinding maken" en dan komt er heel kort "verbonden" en daarna verschijnt terug gekoppeld maar niet verbonden".

een actieve verbinding is vereist voor het delen van het internet op mijn gsm naar de transformer.
weet iemand raad ? Ik vind het raar dat het mij niet lukt , ik lees op internet dat andere mensen hun Nokia 5130 probleemloos kunnen koppelen voor internetdeling via Bluetooth.
Lukt mij eerst ook niet tot dat ik op mijn Nokia N8 Jokuspot Premium installeerde, toen ging alles van een leien dakje.

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste