• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik hou de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt, en dan krijg ik het dialoog venster "wilt u uitschakelen?" Me dunkt dat dat toch synoniem staat aan "echt uit" staan?

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:39:
Ik lees hier echt zoveel problemen, dat ik heb besloten te wachten op de transformer 2
De battery drain bijvoorbeeld is wel vaker voorgekomen met Asus producten. Ik herinner mij dat destijds de EEE PC 701 bv. daarvan ook last had. Asus heeft toen, als ik mij goed herinner, een actie in NL opgezet om het probleem te verhelpen.

Ondanks de uitstekende review van Techradar over de Transformer zijn de vermelde problemen in dit topic voor mij mede aanleiding voorlopig af te zien van de aankoop van een Transformer.

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
Om even de balans wat meer realistisch te maken, mijn transformer heeft geen backlight bleeding, geen gekraak en er is geen hoorbaar verschil in volume tussen de linker en rechter speaker. Ik kan alleen de behuizing aan de achterkant recht een heel klein beetje induwen, maar dit is minimaal.Het is er een van de B60 serie.

Er komen steeds meer Honeycomb apps en eigenlijk mis ik op dit moment helemaal niks meer.
Als het goed is komt overmorgen mijn dock binnen en ik heb het volste vertrouwen dat dit goed zal functioneren en anders weet ik dat ik via RMA een goed functionerende krijg.

Al met al de op een na beste aankoop op ICT gebied die ik gedaan heb de afgelopen 5 jaar.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Inderdaad.
In een forum zie je altijd een vertekend beeld en lijken er altijd veel problemen te zijn.
Want mensen die geen problemen hebben, zullen niet zo snel een berichtje posten als "Mijn produkt is helemaal ok". Maar ik doe dat wel:
Mijn Asus Transformer (B80) zonder dock is helemaal ok :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Voor de statistieken. Ik ben ook uiterst tevreden over mijn TF. En als ik hem vergelijk met de iPad(2)'s van mijn vrienden en collega's dan ben ik nog steeds blij dat ik voor de combi ASUS TF en Android heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 14:29
Welja ik heb een B70 tablet + dock en bevalt me ook prima. Ik zet hem nooit helemaal uit maar op standby gaat hij nu in deep sleep en verbruikt dan erg weinig. Moest er wel wat settings voor aanpassen, zie mijn post eerder. Bij mij ook kun je achter de volumeknop de behuizing iets indrukken maar dat vind ik geen ramp verder.

Top apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 15:01
Tevreden gebruiker van de BD70 zonder dock.
Batterij: prima. Zoals hierboven gaat de tablet in deep sleep. Hoef 'm eigenlijk nooit uit te zetten.
Verder werkt de honeycomb met reguliere telefonieapps eigenlijk boven verwachting.

Kortom, ik ben zeer te spreken over de Transformer en kan 'm aan iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ik realiseer mij dat tevreden gebruikers niet/minder gemotiveerd zijn om zijn/haar bevindingen te ventileren. Het viel mij echter op dat de "klachten" over de Transformer tamelijk consistent zijn. Gezien bovenstaande bijdragen zijn de klachten wellicht niet representatief, maar heeft mijn besluitvorming wel beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:27

_Eend_

🌻🇺🇦

For the record: ik heb ook een Transformer, 16GB met dock. Ik ben erg tevreden over deze aankoop. Hij voelt zeer degelijk aan en ik heb geen last meer van dock drain na een update. Ik draai nog steeds het stock ROM (+ updates) en ik heb nog steeds niet echt de behoefte om een custom ROM te installeren. Alleen zit de behuizing van het scherm aan de kant van de volumeknoppen iets hoger dan aan de andere kant. Maar dan heb ik het over een kwart van een milimeter max dat het "uitsteekt". Het is niet eens te zien, ik voelde het laatst toen ik mijn TF gebruikte als ereader.

En dan kom ik automatisch bij het (voor mij) grootste minpunt: de TF is niet echt geschikt voor ebooks dankzij het formaat en het gewicht. Als je echt gaat zitten voor een lange leessessie dan voel je het gewicht al na een tijdje in je pols.

Maar misschien ben ik verwend door mijn superlichte ereader, die ik laatst van de trap heb laten stuiteren :'( Maar afgezien daarvan leest het wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In landscape vind ik hem ook niet prettig als erader (tenzij gedocked) maar in portrait heb ik totaal geen last van het gewicht eigenlijk.

Uiteraard mis ik e-ink wel :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

_Eend_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:50:
En dan kom ik automatisch bij het (voor mij) grootste minpunt: de TF is niet echt geschikt voor ebooks dankzij het formaat en het gewicht. Als je echt gaat zitten voor een lange leessessie dan voel je het gewicht al na een tijdje in je pols.
Dit dacht ik inhet begin ook.
Echter na een maandje regelmatig gebruik ben ik er best wel aan gewend geraakt en vind ik het formaat en gewicht absoluut geen probleem meer.

Denk dat dat iets is waar je aan gewend raakt.
Je lichaam zal zich er letterlijk aan gaan aanpassen. Gezien het gewicht en de constante belasting op bepaalde spieren zullen deze spieren vanzelf sterker worden waardoor de "zware" TF opeens niet meer zo zwaar lijkt :P

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:02
Darkfreak schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:08:
[...]

Echter na een maandje regelmatig gebruik ben ik er best wel aan gewend geraakt en vind ik het formaat en gewicht absoluut geen probleem meer.

Je lichaam zal zich er letterlijk aan gaan aanpassen. Gezien het gewicht en de constante belasting op bepaalde spieren zullen deze spieren vanzelf sterker worden waardoor de "zware" TF opeens niet meer zo zwaar lijkt :P
Welk ereader software gebruiken jullie? De stockreader is best ok, alleen ben ik benieuwd naar andere wellicht betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 20:16
Mijn asus 32GB +doc terug gestuurt ivm opstart probleemen: eerste opstart werkt vook het TP niet en is alleen met toetsenbord te bedienen en wifi is niet aan de praat te kijken, 2 de opstart werkt het tp wel maar wifi nog steeds niet aan de gang te krijgen, 3e opstart werkt alles goed maar na een tijd staat hij weer vast.
Hij is terug naar asus, :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
hier een B50 zonder dock en zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
_Eend_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:50:
...

Maar misschien ben ik verwend door mijn superlichte ereader, die ik laatst van de trap heb laten stuiteren :'( Maar afgezien daarvan leest het wel prettig.
Heb alle 87 edities van de comic 'The Walking Dead' gelezen op de Transformer en moet zeggen dat dat prima beviel en ik eigenlijk nooit last heb gehad van het formaat (strips lezen juist erg prettig in portrait mode) of gewicht van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:58
Hier een B70 transformer en B80 dock zonder enige problemen. Ben er heel tevreden van! Draait nog altijd de stock rom en is snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Ik zelf heb mijn Transformer (B60) 16gb nu een kleine twee en halve week in bezit en kan ook alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Ik heb geen last van de veel voorkomende problemen die ik hier lees en ben ook van mening dat de mensen die geen problemen hebben hier niet komen posten waardoor je snel een erg vertekend beeld krijgt van de TF. Vandaar mijn bijdrage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Dorpse schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:42:
Ik zelf heb mijn Transformer (B60) 16gb nu een kleine twee en halve week in bezit en kan ook alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Ik heb geen last van de veel voorkomende problemen die ik hier lees en ben ook van mening dat de mensen die geen problemen hebben hier niet komen posten waardoor je snel een erg vertekend beeld krijgt van de TF. Vandaar mijn bijdrage :)
Leuk hoor zo'n positieve draai naar meer 'ik ben tevreden' gebruikers >:) Ondanks mijn tablet ook last van het soms niet in een deep sleep komen, ben ik ook erg tevreden (ik zet hem voor het slapen gaan gewoon uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
kielkiel schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:46:
[...]

Leuk hoor zo'n positieve draai naar meer 'ik ben tevreden' gebruikers >:) Ondanks mijn tablet ook last van het soms niet in een deep sleep komen, ben ik ook erg tevreden (ik zet hem voor het slapen gaan gewoon uit)
Helaas is het kwaad al geschied 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hostje schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:44:
[...]

Heb alle 87 edities van de comic 'The Walking Dead' gelezen op de Transformer en moet zeggen dat dat prima beviel en ik eigenlijk nooit last heb gehad van het formaat (strips lezen juist erg prettig in portrait mode) of gewicht van dat ding.
_/-\o_ precies.
strips lezen gewoon goed op de transformer, ebooks heb ik nog niet uitgeprobeerd dus dat weet ik niet.
enigste nadeel is dat de tijd voorbij vliegt als je aan het lezen ben ;)
verder heb ik ook geen problemen met de transformer, geen bleeding geluid is goed en geen battery leaking.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Ook hier een zeer tevreden Transformer gebruiker.

Vind het zelf hier ...ook weer eens bij mij de beste aankoop sinds jaren hihihi.

Heb dan wat apple producten, en wou eigenlijks nu wat anders als alleen vast te zitten aan de itunes store etc ;-)

Hier geen problemen met het dock... en heb de dock later gekocht er bij , is een b80 versie de transformer is de b60 32gb en hier alles ok.

Hier er dan nog een sd card 32gb en een micro sd card 32gb in zitten.

Heerlijk aparaat echt een toppertje .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
preske schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:15:
mijn excuses.
was redelijk pissed dat zo'n duur ding het niet doet wat het moet doen. Of eerder, doet wat het niet moet doen :)

Ik heb model B80, ik neem aan dat RMA de way to go is?
Met de B8O zou niks mis moeten zijn. Kijk eerst eens naar instellingen en apps.
Ik heb een B6O en dit is ook al echt goed. In het begin had ik ook last van drain maar dat was opgelost door een instelling in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Die battery drain kan vaak door een simpele instelling komen.
Maar dat geld alleen voor dock-users (die ook meestal drain problem hebben).
Werd al eerder in dit topic vermeld.

De optie was dat het toetsenbord aan zou blijven als je heb dicht klapt.
Bij settings onder het kopje dock dacht ik :).

Altijd die even checken :)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Laatst online: 16-09 12:52

GJA

Ben ook erg blij met m'n B60 TF + Dock. Mijn dochters ook trouwens.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwie0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:42
rdohmen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:31:
Om even de balans wat meer realistisch te maken, mijn transformer heeft geen backlight bleeding, geen gekraak en er is geen hoorbaar verschil in volume tussen de linker en rechter speaker. Ik kan alleen de behuizing aan de achterkant recht een heel klein beetje induwen, maar dit is minimaal.Het is er een van de B60 serie.

Er komen steeds meer Honeycomb apps en eigenlijk mis ik op dit moment helemaal niks meer.
Als het goed is komt overmorgen mijn dock binnen en ik heb het volste vertrouwen dat dit goed zal functioneren en anders weet ik dat ik via RMA een goed functionerende krijg.

Al met al de op een na beste aankoop op ICT gebied die ik gedaan heb de afgelopen 5 jaar.
Ik kan niet anders dan jou woorden gebruiken, de transformer werkt echt ideaal.
Heb hem momenteel net een maand. Ik gebruik hem ter vervanging van mijn laptop voor school (Laptop gaat pas mee wanneer ik moet programmeren), als entertainment device thuis (boek lezen, patience, etc).

Nog geen enkel probleem ondervonden.

Reden waarom ik dit bericht schrijf is omdat ik een beetje het idee krijg dat mensen met problemen deze hier melden en degene zonder lekker genieten van hun tablet. Er zullen ongetwijfeld meer mensen geen problemen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Mijn B50 Tab en toetsenbord werken eigenlijk prima, ik moet alleen toegeven dat ik wel een batterydrain lijk te hebben maar dit is volgens mij puur voor het toetsenbord. Daarnaast lijkt het erop dat de lightbleeding erger is geworden dan eerst het geval was, in het begin viel het alleen op in een pikkedonkere kamer, maar bij normaal gebruik heb ik er geen last van.

Uitleg batterydrain;
Als ik mijn TF uitzet via de aan/uitknop dat glipt er vanaf mijn toetsenbord zo'n 20-40 % in een nacht. Mijn toetsenbord accu is nu een aantal dagen leeg. Mijn TF heb ik 2 dagen geleden uitgezet, maar nu lijkt het erop dat mijn tablet accu nauwelijks is leeggelopen. Hij staat nu op 93%.

Ondanks het bovenstaande ben ik zeer blij met mijn TF en kan ik hem nog steeds aan iedereen adviseren die interesse in een tablet of netbook heeft.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Gezien de positieve bijdragen heroverweeg ik mijn voornemen. Het serie nummer van de TF moet dan wel beginnen met B80 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
ik heb een b50 + dock. wellicht heb ik een batterydrain op de dock, maar ik berg dock en tablet nooit gekoppeld weg. De dock is na 3 weken nog op 99%. met de tablet doe ik ook dagen. nauwelijks lightbleeding. werkt perfect. ik heb heel wat nieuwsgierige en jaloerse collegas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03
Ik heb een B50 + B70 dock. Hier ook geen last van batterydrain. Alles werkt perfect, wel met een Prime-rom.

Ik gebruik de TF trouwens wel regelmatig als e-reader en gebruik daarvoor de meegeleverde software. Ik heb Aldiko wel gehad, maar vond ik niet per se prettiger. Ik lees trouwens zowel tijdschriften als boeken en vind hem erg geschikt!

*O* Jeeeej, mijn 10.000ste post !! *O*

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben zelf toch zeer de stap naar een tablet aan het overwegen omdat altijd maar achter de pc zitten op mijn kamer zo ongezellig is en de smartphone toch te klein is om op de bank wat te browsen en te msnen+ ik mag er op school gebruik van maken.
Na wat zoeken kwam ik dan toch bij de transformer uit ik merkte echter in de winkel dat het scherm minder glad lijkt dan dat van een iPad of een Galaxy tab komt dit door het hele showmodel ding of is het scherm gewoon 'streuver' en ik heb ergens gelezen dat de transformer problemen heeft met 720p op youtube, is dit nog steeds het geval? daarnaast vroeg ik me af of de preformance gain naar de tf2 het wachte waard gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Kiswum schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:30:
Als ik mijn TF uitzet via de aan/uitknop dat glipt er vanaf mijn toetsenbord zo'n 20-40 % in een nacht. Mijn toetsenbord accu is nu een aantal dagen leeg. Mijn TF heb ik 2 dagen geleden uitgezet, maar nu lijkt het erop dat mijn tablet accu nauwelijks is leeggelopen. Hij staat nu op 93%.
Mijn B60/B60 drain probleem lijkt vooral een software app issue. Zonder een paar acties verlies ik minstens 70% van de dock batterij in 24 uur. De acties, die ik neem als ik de TF gedockt wegleg: Mynet helemaal uitschakelen (elke keer nadat de tablet volledig uitgezet is), Google Maps is teruggezet naar stock installatie (eenmalige actie), alle actieve apps met advanced task manager killen (= 1 druk op de knop), wifi uit, naar standby vanuit het hoofdmenu (dus niet vanuit een app). Het systeem gaat nu keurig in deep sleep. Na 24 uur staat dan de tablet op 100% en de dock nog op 95%.
De acties bij elkaar kosten minder dan 1 minuut en zorgen voor weinig battery drain irritatie en aan RMA denk je al helemaal niet.

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 20:53

BushWhacker

developer

Super service van Asus.
Ik heb een B5O versie met het battry-drain probleem. In 1 nacht 40 procent battery verbruik.

Ik heb mijn dock vorige week zondag via de site van Asus RMA gemeld.
Maandag kreeg ik een mail van Asus + een mail van DHL. Hij zou dinsdag worden opgehaald.
Dinsdag stond DHL voor de deur, Woensdag was hij in Tjechie aangekomen, donderdag ochtend gerepareerd en opgestuurd.
Vrijdagochtend stond UPS voor de deur met mijn dock.

Het probleem is nu verholpen. Wat apart was dat er weer een oude firmware op stond, dus ws toch een paar cruciale onderdelen vervangen (Flash ofzo).

Ik heb afgelopen nacht een drain gehad van 10%, met WiFi aan. Dus ong. 1% per uur. Eerder was het ong. 5% per uur met WiFi uit.
Dus dat is netjes.

Nogmaals: uitstekende service van Asus.

[ Voor 0% gewijzigd door BushWhacker op 17-09-2011 09:48 . Reden: typo ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Verwijderd

HenkBr schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:53:
[...]
naar standby vanuit het hoofdmenu (dus niet vanuit een app). Het systeem gaat nu keurig in deep sleep. Na 24 uur staat dan de tablet op 100% en de dock nog op 95%.
Even een stomme vraag misschien maar wat bedoel je met vanuit het hoofdmenu? Gewoon via de power button? Of via de knop op het dock?
Ben ook aan het zoeken naar een betere acculevensduur en ben er niet zeker van hoe van transformer in deep sleep gaat..

Alvast bedankt voor het antwoord.

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:14:
Hallo, ik ben zelf toch zeer de stap naar een tablet aan het overwegen omdat altijd maar achter de pc zitten op mijn kamer zo ongezellig is en de smartphone toch te klein is om op de bank wat te browsen en te msnen+ ik mag er op school gebruik van maken.
Na wat zoeken kwam ik dan toch bij de transformer uit ik merkte echter in de winkel dat het scherm minder glad lijkt dan dat van een iPad of een Galaxy tab komt dit door het hele showmodel ding of is het scherm gewoon 'streuver' en ik heb ergens gelezen dat de transformer problemen heeft met 720p op youtube, is dit nog steeds het geval? daarnaast vroeg ik me af of de preformance gain naar de tf2 het wachte waard gaat zijn.
Ik heb ze nog niet naast elkaar gehad, maar ik merk niets van een stroever of minder glad scherm dan ik zou verwachten van iets met een glazen plaat.

720p op Youtube werkt perfect. Heb menig potje Starcraft II gekeken erop =)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• HenkBr
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:54:
[...]

Even een stomme vraag misschien maar wat bedoel je met vanuit het hoofdmenu? Gewoon via de power button? Of via de knop op het dock?
Ben ook aan het zoeken naar een betere acculevensduur en ben er niet zeker van hoe van transformer in deep sleep gaat..

Alvast bedankt voor het antwoord.
Met hoofdmenu bedoel ik eigenlijk het hoofdscherm of bureaublad waar je apps op staan. Van daar uit ga je naar standby. Maakt niet uit of je dat via de powerknop of via het dock doet. De TF gaat in principe in deep sleep als er enige tijd geen enkele activiteit meer is. Met CPU Spy kun je dat ook mooi controleren. Blijkbaar verstoren Mynet en updates van Google Maps dit proces en houden de tablet wakker, wanneer deze gedockt is. Ik ben geen specialist, haal alle info uit dit forum en probeer vervolgens uit wat wel en niet werkt.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben zelf zeer tevreden over mijn B70 versie. Heb weleens last gehad van battery drain, maar dat was altijd terug te herleiden naar een app of combinatie van 2 apps die blijkbaar een conflict hadden.

Ik zou iedereen aanraden om SystemPanel te installeren, waarmee je niet alleen realtime maar ook over een bepaalde tijdsperiode kunt controleren welke apps actief zijn en hoeveel belasting ze veroorzaken. :)

Zo had ik een aantal dagen geleden een battery drain van 40% over een gehele nacht en zag ik via systempanel dat mijn CPU constant ronde de 600Mhz bleef staan en daardoor dus niet in deep sleep ging. Oorzaak was de standaard meegeleverde Muziek-app die ik niet meer gebruikte vanwege Poweramp, maar die wel altijd opgestart werd en actief was. Blijkbaar was er dus een conflict tussen die twee.
Je kan die Muziek-app wel killen, maar na een volgende reboot komt hij weer terug.

Er is een vrij simpele manier om een app uit de opstartlijst te halen via het standaard instellingen menu.
  1. Zorg er eerst voor dat de betreffende app stopt in het apps-menu onder actieve services/wordt uitgevoerd.
    (dit stopt alleen het actieve process, maar die komt nog steeds na een reboot weer terug)
  2. Dan ga je in hetzelfde apps-menu naar Alles of Gedownload, zoek dezelfde app op en stop hem daar ook.
    (nu wordt hij ook uit de opstartlijst gehaald)
  3. Reset je Transformer. -> Power knop 2 seconden indrukken, kiezen voor OK (afsluiten) en dan weer
    aanzetten door zo'n 4 seconden de Powerknop in te drukken.
Hiermee heb ik veel door mij ongebruikte apps zoals Music en MyNet uit de opstartlijst gehaald (zonder ze te de-installeren). Let er wel op dat als je ze weer eens handmatig opstart ze automatisch weer in die lijst komen te staan.

PSN-id: Chrasher

• Julian
Goeie tips Crasher, thx! Misschien ook iets voor de OP.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• kruila
  • Laatst online: 09:34
Julian schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:15:
Goeie tips Crasher, thx! Misschien ook iets voor de OP.
stomme vraag misschien, maar wat of wie is OP? :o

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• ArthurMorgan
  • Niet online
OP = opening post = eerste bericht van dit topic

• kruila
Wybo schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:05:
OP = opening post = eerste bericht van dit topic
Thks

• lauwie0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:42
Julian schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:56:
[...]

Ik heb ze nog niet naast elkaar gehad, maar ik merk niets van een stroever of minder glad scherm dan ik zou verwachten van iets met een glazen plaat.

720p op Youtube werkt perfect. Heb menig potje Starcraft II gekeken erop =)
Waarom starcraft 2 kijken als je het gewoon kan spelen :D
Via de mycloud splashtop app die in je stock OS geinstalleerd staat, was het best goed te spelen zo via mijn pctje op het netwerk :)

• HenkBr
Chrasher schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:06:
Er is een vrij simpele manier om een app uit de opstartlijst te halen via het standaard instellingen menu.
Supertip. Thanks.

• kruila
Ik sluit me hier bij aan, bedankt.

• Julian
lauwie0 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:34:
[...]

Via de mycloud splashtop app die in je stock OS geinstalleerd staat, was het best goed te spelen zo via mijn pctje op het netwerk :)
Juh wtf! Ik had Starcraft 1 geprobeerd maar dat werkte niet... Ff wat slimme controls bedenken =)

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Darkfreak schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:08:
[...]

Weer een goede smoes wanneer je ene arm gespierder is dan de andere. "Ik lees ebooks op mijn Transformer" :+
kielkiel schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:24:
[...]

Welk ereader software gebruiken jullie? De stockreader is best ok, alleen ben ik benieuwd naar andere wellicht betere?
Ik gebruik sinds kort Aldiko. Het ziet er niet zo gelikt uit als de standaard reader maar loopt wat soepeler.. De standaard reader gebruik ik wel voor PDFjes.

Gebruiken jullie ook een aparte reader voor comics? Ik had voor mijn oude HTC Touch HD een

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

lauwie0 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:34:
[...]

Wait, whut?!

Door alle meuk die laptopfabrikanten preinstallen op hun laptops heb ik de neiging om de door Asus meegeleverde apps te negeren. Thnx voor de tip!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
_Eend_ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:16:
...
Weer een goede smoes wanneer je ene arm gespierder is dan de andere. "Ik lees ebooks op mijn Transformer" :+
Hahahahahahah, hier moest ik toch wel erg om lachen.
_Eend_ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:16:
...
Ik gebruik sinds kort Aldiko. Het ziet er niet zo gelikt uit als de standaard reader maar loopt wat soepeler.. De standaard reader gebruik ik wel voor PDFjes.

Gebruiken jullie ook een aparte reader voor comics? Ik had voor mijn oude HTC Touch HD een
Voor comics gebruik ik Perfect Viewer van Rookie001. Gratis, erg veel opties en bookshelf functie. Werkt erg goed op zowel phone als Pad.

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik heb de transfo ook maar gekocht
alles loopt heel goed, van de meest gehoord klachten op het forum heb ik (nog) geen last

wel heb ik 2 kleine probleempjes de stock weerwidget wil maar niet werken (als ik hem wil updaten zegt hij altijd "vernieuwen mislukt, probeer nogmaals", tja...)
heb al verschillende dingen uit geprobeerd, maar het wil nog steeds niet werken

het 2 de probleempje, ik vind de youtube app/ widget niet
heb ook al in de market gekeken, en hij staat er gewoon niet tussen

je kan wel er naartoe browsen, maar een aparte app/widget vind ik wel handig

iemand een idee

nog een klein vraagje rooten zal niet gaan zeker? aangzien ik een B70 model heb?

Verwijderd

hier nog een tevreden transformer gebruiker :9
heb net een externe harde schijf gekocht waar ik films op zet,alleen kom ik er achter dat ik geen video ts bestanden kan afspelen?
heb al een paar players geprobeerd maar het is me nog niet gelukt en kan online ook geen antwoord vinden op de vraag hoe dit wel lukt.
iemand een idee ?

• GJA

GJA

Heb ook gezocht; is volgens mij een no-go.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Eerst converteren met bijv handbrake. Op XDA staat wel een handleiding

Verwijderd

nou deze tevreden gebruiker is even iets minder tevreden :(

zomaar ineens doet mn toetsenbord niks meer ,zo doet hij het en 5 minuutjes later pak ik hem en niks meer.
instelling staat op :asus-toetsenbord
active invoermethoden :nederlands toetsenbord enige wat het doet is mn touchpad ?

m,n baterij blijft met of zonder toetsenbord op 45% staan ...vreemd.

ding is nog geen week oud 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 22:44 ]

• Julian
ff rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
Wil je MKV of avi afspelen vanaf een NAS dan lukt dat wel als je de volgende apps gebruikt.
Om een samba verbinding te maken gebruikt je AndSMB
Om je netwerk te verkennen gebruik je ES File Explorer.
Om MKV films te kijken gebruik je de DICE player.

Helaas kost de DICE player geld maar die doet het wel.
Al deze progamma's vind je in de Maket place.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
algoman schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:04:
...
Helaas kost de DICE player geld maar die doet het wel.
...
moboplayer doet het ook hoor en is gratis. Andsmb gebruik ik niet ES File explorer laat je ook al het netwerk bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ceejay op 18-09-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
Ik heb de moboplayer niet gebruikt vanwege de negatieve reacties in de app store maar als die goed werkt en gratis is dan dit ook een keuze.

Nog een keer dan.
Wil je MKV of avi afspelen vanaf een NAS dan lukt dat wel als je de volgende apps gebruikt.
Om MKV films te kijken gebruik je de DICE player of de moboplayer.

Het wordt steeds eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Totalcommander kan wat ES File Explorer kan en heeft 2 vensters naast elkaar. Voor netwerk benadering ff een plugin downen. Het enige dat ES wel doet en TC niet (voor zover ik weet): dropbox benaderen.
Volgens mij staat TC niet in de market; als apk downen en instaleren. Met ES File explorer ;)

Hercoderen va film via handbrake: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Total Commander gebruik ik al jaren op de pc. Laatst tc voor Android geinstalleerd, maar heb m er weer afgegooid. TC kwam bij alle associaties terug. Als je dan in de browser een .doc download krijg je de vraag of je hem wilt openen met TC.

Nu gebruik ik GhostCommander, gewoon uit de Market. Dat is ook een dual pane file manager, met ftp en smb functionaliteit. Vind ik toch fijner werken dan TC. Ook intuitiever dan TC vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zou iedereen aanraden om SystemPanel te installeren, waarmee je niet alleen realtime maar ook over een bepaalde tijdsperiode kunt controleren welke apps actief zijn en hoeveel belasting ze veroorzaken. :)

Je kan die Muziek-app wel killen, maar na een volgende reboot komt hij weer terug.

1. Zorg er eerst voor dat de betreffende app stopt in het apps-menu onder actieve services/wordt uitgevoerd.
    (dit stopt alleen het actieve process, maar die komt nog steeds na een reboot weer terug)
  2. Dan ga je in hetzelfde apps-menu naar Alles of Gedownload, zoek dezelfde app op en stop hem daar ook.
  3. Reset je Transformer. -> Power knop 2 seconden indrukken, kiezen voor OK (afsluiten) en dan weer
Hiermee heb ik veel door mij ongebruikte apps zoals Music en MyNet uit de opstartlijst gehaald (zonder ze te de-installeren). Let er wel op dat als je ze weer eens handmatig opstart ze automatisch weer in die lijst komen te staan.
Bedankt voor beide tips, ik heb de 2e alvast uitgevoerd en ik zal eens in de market rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kiswum schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:11:
[...]

Bedankt voor beide tips, ik heb de 2e alvast uitgevoerd en ik zal eens in de market rondkijken.
Geen dank, kwam er eigenlijk ook pas achter na wat uitproberen vanwege mijn probleem. (waar zijn tegenwoordig de uitgebreide handleidingen gebeleven.... :'( ).

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik heb nu een paar keer serieus gebruik proberente maken van Polaris, maar weinig succes. Zo ondersteunt hij bij spreadsheets niet de autofilter functionaliteit (filteren op een waarde van een enkele kolom) en kan ik in Word documenten geen Kop1/Kop2 e.d. instellen. Ook kan ik daar geen grote lappen tekst selecteren (om daarna te verwijderen of te kopieren naar klipbord, o.i.d.). Opslaan is een probleem op zich, in bepaalde mappen slaat hij niets op (zonder foutmelding), in andere mappen wel een foutmelding (bv de dropbox folder), maar meestal is hij al gerasht, voordat ik kon opslaan.
Zie de combo TF+Polaris dus zeker niet als vervanger van een volwaardige Office omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
algoman schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:49:
Ik heb de moboplayer niet gebruikt vanwege de negatieve reacties in de app store maar als die goed werkt en gratis is dan dit ook een keuze.

Nog een keer dan.
Om MKV films te kijken gebruik je de DICE player of de moboplayer.

Het wordt steeds eenvoudiger.
Moboplayer speelt mkv wel af maar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Yeah Polaris is niet geweldig. Ik kan een document dat ik daarmee heb gemaakt b.v. niet openen met Open Office, die crasht dan zelfs =( Heb ook Picsel Smart Office, maar dat is niet veel beter. Het makkelijkst vind ik nog om Splashtop HD te gebruiken, vooral als ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Zonekill schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:14:
[...]

Moboplayer speelt mkv wel af maar niet goed.
Je moet wel de juiste ARM driver erbij installeren...laatste versie van mobo player roept dat geloof ik uitzichzelf welke je moet hebben er staan er een stuk of 5 van in de market. Dan is het very smooth playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Chrasher schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:16:
[...]

Geen dank, kwam er eigenlijk ook pas achter na wat uitproberen vanwege mijn probleem. (waar zijn tegenwoordig de uitgebreide handleidingen gebeleven.... :'( ).
thanx! :-) Hopelijk lost dit idd het drain probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:35

Neo

Ceejay schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:17:
[...]

Je moet wel de juiste ARM driver erbij installeren...laatste versie van mobo player roept dat geloof ik uitzichzelf welke je moet hebben er staan er een stuk of 5 van in de market. Dan is het very smooth playback.
Ik heb het ook even geprobeerd (met de extra driver) en playback van video is prima, maar AC3 audio doet ie niet jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ben zelf zeer tevreden over mijn B70 versie. Heb weleens last gehad van battery drain, maar dat was altijd terug te herleiden naar een app of combinatie van 2 apps die blijkbaar een conflict hadden.

Zo had ik een aantal dagen geleden een battery drain van 40% over een gehele nacht en zag ik via systempanel dat mijn CPU constant ronde de 600Mhz bleef staan en daardoor dus niet in deep sleep ging. Oorzaak was de standaard meegeleverde Muziek-app die ik niet meer gebruikte vanwege Poweramp, maar die wel altijd opgestart werd en actief was. Blijkbaar was er dus een conflict tussen die twee.

Ik heb bovenstaande post in de tips topic gezet in de OP. :)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Laatst online: 19-07-2024
TiberiusJD schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:35:
het 2 de probleempje, ik vind de youtube app/ widget niet
heb ook al in de market gekeken, en hij staat er gewoon niet tussen

je kan wel er naartoe browsen, maar een aparte app/widget vind ik wel handig

iemand een idee
Als het goed is staat de speciale YouTube-app voor de Transformer standaard meegeleverd op je homescreen? Of is dat bij jou niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
nou bij mij is dat dus niet het geval

hij staat gewoon niet geïnstaleerd, en kan hem ook niet vinden in de market

als er iemand een apk-file wilt doorsturen, altijd welkom

heb ondeertussen wel de gewone youtube app kunnen vinden, maar niet de speciale voor de transformer

[ Voor 22% gewijzigd door TiberiusJD op 19-09-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
TiberiusJD schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:13:
nou bij mij is dat dus niet het geval

hij staat gewoon niet geïnstaleerd, en kan hem ook niet vinden in de market

als er iemand een apk-file wilt doorsturen, altijd welkom

heb ondeertussen wel de gewone youtube app kunnen vinden, maar niet de speciale voor de transformer
Deze schijnt te werken: http://forum.xda-develope...entid=660199&d=1311150033
En je heb geen Youtube omdat je heb gekozen voor België bij de initiele installatie van de tablet (bron).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ceejay schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:17:
[...]

Ah ok, ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuwe transformer mee gekregen aangezien van mijn 4 dagen oude het toetsenbord het opeens niet meer deed, netjes geregeld
nu hopen dat ik dit keer meer geluk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:00
zijn er mensen die al een pricedrop van het toetsenbord hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Vanmiddag stond de transformer voor 115 eur op de mycom site, 32gb met toetsenbord. behoorlijk verbaasd en vol ongeloof direct aan het bestellen geslagen.
Helaas bij stap 2 kwam er een onderhoud melding voor de gehele site en was daarna ook weer naar de normale prijs aangepast.

Een transformer voor 115 eur, doet u mij er maar 1. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Anton.net schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:41:
zijn er mensen die al een pricedrop van het toetsenbord hebben gezien?
Ja van 150 euro naar 111 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

vandaag RMA aangemaakt voor het welbekende probleem met de linkerspeaker en gelijk maar melding gemaakt dat de achterplaat en omlijsting aan de linkerzijde " los" zitten.
aangezien ik een B70 versie heb waar ik geen andere rom op kan zetten en dus het probleem van het geluid niet zelf op kan lossen toch maar gekozen voor RMA
ben benieuwd of alles goed gaat en hoe lang ik hem kwijt ben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Aub alleen stemmen wanneer je transformer ook daadwerkelijk weg is geweest.

Poll: Ja mijn transformer is RMA geweest voor onderstaande tijd!
Minder dan 4 dagen
4 tot 7 dagen
8 dagen tot anderhalve week
anderhalve week tot 2 weken
2,5 week tot 3 weken
3 weken tot een maand
Langer dan een maand
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374970&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
Mr_Blobby schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:30:
[...]
Deze schijnt te werken: http://forum.xda-develope...entid=660199&d=1311150033
En je heb geen Youtube omdat je heb gekozen voor België bij de initiele installatie van de tablet (bron).
merci
het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb 3 weken tot een maand ingevuld, maar moet daarbij dus wel aantekenen dat het 3 RMA's betreft. 2 keer iets van 5/6 dagen en 1 keer iets meer dan anderhalve week.

(En hij werkt nu perfect, afgezien van de iets losse achterkant, maar ik ga er van uit dat dat niet veel erger zal worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Wybo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:18:
Ik heb 3 weken tot een maand ingevuld, maar moet daarbij dus wel aantekenen dat het 3 RMA's betreft. 2 keer iets van 5/6 dagen en 1 keer iets meer dan anderhalve week.

(En hij werkt nu perfect, afgezien van de iets losse achterkant, maar ik ga er van uit dat dat niet veel erger zal worden.)
Dan had je beter het gemiddelde kunnen nemen denk ik? Nu lijkt het alsof je eenmaal erg lang hem moeten wachten. Valt me op dat de meeste RMA's dus redelijk snel afgehandeld zijn.. gebeurt nogal vaak dat je meer dan 2 weken moet wachten...

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Naja... het was wel 3 keer hetzelfde probleem, 2 keer is het niet opgelost. Dan vind ik het eerlijker om de hele periode te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Wybo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:35:
Naja... het was wel 3 keer hetzelfde probleem, 2 keer is het niet opgelost. Dan vind ik het eerlijker om de hele periode te nemen :)
Ah, dat had ik niet begrepen. Dan heb je inderdaad zo de juiste keuze gemaakt.

Zijn er intussen al mensen die streamen van een NAS en op deze manier allerlei soorten bestanden kunnen openen - ik heb voornamelijk DVD files op mijn NAS staan daarnaast MKV en AVI files.

De laatste 2 werken wel.. maar VOB files heb ik nog niet werkend.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Laatst online: 12:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Heb wel een NES en GameBoy emulator op mijn TF staan (en zit dan te spelen met een Wii-mote)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:46

RobertowNL

For your gear!

Heb hier een B40 versie, heb midden onder een beetje last van BL bleeding, maar verder niet.

Gebruik nu mijn Transformer vooral voor aantekeningen tijdens colleges, en dit werkt perfect (in ieder geval beter dan mijn handschrift ;). Het is soms nog wel wat behelpen, je mist toch opties die je op je gewone pc wel hebt. Verder is het ook ideaal in de trein (lekker internetten/filmpje kijken, PDF'jes en presentaties lezen.

RMA:
Tablet is al wel ter reparatie naar Tsjechië geweest. Na een valpartij ging het scherm niet meer aan en was de rand rond de tablet verbogen; Kosten: €60,27

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop!

De tablet die ik heb komt uit Engeland, en heb hem nu de oplader in een reis adapter zitten. Heb nu nog 1 vraag. Heeft iemand een idee waar je een los Europese stekker kan kopen? of moet je meteen een compleet nieuwe adapter aanschaffen?

[ Voor 17% gewijzigd door RobertowNL op 20-09-2011 15:49 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RobertowNL schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:47:

De tablet die ik heb komt uit Engeland, en heb hem nu de oplader in een reis adapter zitten. Heb nu nog 1 vraag. Heeft iemand een idee waar je een los Europese stekker kan kopen? of moet je meteen een compleet nieuwe adapter aanschaffen?
Handyman of soortgelijke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
RobertowNL schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:47:

. Heeft iemand een idee waar je een los Europese stekker kan kopen? of moet je meteen een compleet nieuwe adapter aanschaffen?
Ebay doet wonderen

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Kent er iemand een goede pdf-reader voor grote bestanden? Ik zou graag mijn krant op de transformer lezen maar hun android app laat geen zoomen toe, waardoor ik de krant dus in pdf moet downloaden. Ezpdf lagt veel en moet om de 4 pagina's opnieuw ff laden. Ook de gewone adobe reader loopt, net als een paar andere, vast rond pagina 8.

Ps: voor diegenen die het niet wisten: als je op de asus website een lader besteld krijg je ook een langere laadkabel (rond de 1,5 meter).

• TroaS
  • Laatst online: 19-07-2024
Cooki3s schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:24:
Kent er iemand een goede pdf-reader voor grote bestanden? Ik zou graag mijn krant op de transformer lezen maar hun android app laat geen zoomen toe, waardoor ik de krant dus in pdf moet downloaden. Ezpdf lagt veel en moet om de 4 pagina's opnieuw ff laden. Ook de gewone adobe reader loopt, net als een paar andere, vast rond pagina 8.

Ps: voor diegenen die het niet wisten: als je op de asus website een lader besteld krijg je ook een langere laadkabel (rond de 1,5 meter).
Ik heb pas een stukken uit een PDF van 1400 pagina's gelezen via Polaris Office en zelf tijdens het met enorme vaart scrollen door de pagina's bleef alles vloeiend lopen. Aanrader dus. Enige nadeel is dat je geen specifiek paginanummer kan invoeren om naartoe te gaan.

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
TroaS schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:33:
[...]

Ik heb pas een stukken uit een PDF van 1400 pagina's gelezen via Polaris Office en zelf tijdens het met enorme vaart scrollen door de pagina's bleef alles vloeiend lopen. Aanrader dus. Enige nadeel is dat je geen specifiek paginanummer kan invoeren om naartoe te gaan.
Polaris werkt ook beter als de rest, maar ongeveer hetzelfde als ezpdf, namelijk met witte pagina's die dan nog moeten laden... Waarschijnlijk door de hoge concentratie afbeelding en grootte van het bestand (+- 0.5 MB per pagina).

• GAEvakYD
  • Laatst online: 15-09 21:57
Mijn tablet is na veel pogingen van TNT dan eindelijk onderweg voor RMA.

De tablet was met geen mogelijkheid uit te krijgen, geluid van de afspelende film bleef doorspelen. Uiteindelijk is die uitgevallen doordat waarschijnlijk de batterij op was. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan.

Helaas heeft TNT 4 pogingen nodig gehad om hem op te halen. Continu op een ander tijdstip komen dan afgesproken of op een verkeerd adres staan. Uiteindelijk is het maandag na een week gelukt en is die opgehaald, nadat die een week lang op de keukentafel heeft gelegen.

Hoe en waar kan ik zien waar het device nu is? Ik zie mensen in dit topic zeggen dat ze de zending kunnen traceren. Ik heb van asus alleen een RMA nummer gekregen en van TNT van die verzendbrieven. 1 van de brieven heb ik teruggekregen met daarop de naam van de chafeur en datum/tijd. Helaas nergens geen handtekening of nummer. Mijn vriendin heeft dit afgehandeld en was blij dat het pakketje was opgehaald. Ik had denk ik toch ook nog op een handtekening gevraagd.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• CappieL
Hoe heb jij je RMA geregeld? Ik heb het via een Service-site van Asus gedaan (link kun je nog wel vinden in deel 1). Paar uur na je RMA-aanvraag kreeg ik een mailtje met daarin een sticker van DHL. Deze komen een dag (of 2 dagen) later het pakketje ophalen. Dmv hun Track&Trace-systeem kun je zien waar het pakketje zich bevindt.
Na aankomst in Brno, kun je mbv je RMA-nummer de status van de reparatie bekijken.
Na reparatie zie je het T&T-nummer van DHL opgegeven en kun je weer op de site van DHL kijken wat de status is van de verzending.
Met een beetje geluk heb je alles weer na een week terug.

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Ja, gewoon via de ASUS site

Hoop voor jullie dat je foto gemaakt hebt van je device

Ik heb (gelukkig) alleen mijn dock opgestuurd vanwege battery drain. Krijg na een week een mail met foto waarop schade te zien is en of ik euro 60,-- wil betalen voor reparatie. Valt nl buiten garantie aldus Asus. Vlak voor verzending heb ik foto's gemaakt van mijn in totaal nieuwstaat verkerende zonder schade dock. Foto gemaild met verhaal bla bla bla.

Krijg ik mail terug dat dock niet goed verpakt zou zijn en dat daardoor schade is veroorzaakt. Yeah right!!!
Op de door Asus meegestuurde foto is geen schade te zien. Zowel niet aan de verpakking als de dock zelf.

Ik ben nu weer in afwachting van antwoord van Asus.

Ben niet de enige waarbij dit gebeurt

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1255975

Bij mij precies dezelfde schade als op deze foto's.

Ik doe nog geen specifieke uitspraken maar ik vind het allemaal nogal vaag de gang van zaken

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb een probleempje met mijn TF en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Wanneer ik mijn tf aanzet, gaat wifi maar niet aan. Hij gaat aan-uit aan-uit de hele tijd. Ik moet hem rebooten om verbinding te maken met internet. Iemand enig idee waar dat door kan komen?
Ik heb geen app gedownload.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:28

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

RoloTomassie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:49:Wanneer ik mijn tf aanzet, gaat wifi maar niet aan. Hij gaat aan-uit aan-uit de hele tijd. Ik moet hem rebooten om verbinding te maken met internet. Iemand enig idee waar dat door kan komen?
Jep, komt door Google Maps. Verwijder alle updates.

Verwijderd

Op dit moment heb ik een MacBook Pro en een iPad 1 (64gb).
Opzicht heb ik nu een Asus Transformer + Dock. Ik mag er ff mee spelen.
De gedachten hier achter is (misschien) de MacBook en iPad weg te doen en de Asus te houden.
2 in 1 en de openstructuur spreekt mij aan.

Softwarematig wat applicaties betreft, heb ik dan wat in te boeten en vraag mij af of het op te lossen is.
Voorbeeld: Ik gebruik een USB glucosemeter (contour). Deze werkt op Windows of Apple.
Software voor Android heb ik (nog) niet kunnen vinden.
Zou hier een Windows emulator op de Transformer kunnen draaien?
Dan lijkt mij het e.a. opgelost.

Kan iemand mij hier verder helpen?

• Cyw00d
@miniad > Windows emulator niet. Wel ubuntu maar dat werkt nog niet 100%.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1191141

En de transformer 2 komt er aan.
nieuws: Eerste benchmarks Asus Eee Pad Transformer 2 verschijnen

[ Tesla MIG MYP ]

• Anton.net
ja, maar als je kijkt: 2 maanden voor hij uitkomt + 3 maanden voor hij leverbaar is; ik denk dat we toch nog een halfjaar gaan kunnen wachten voor we een tf201 in onze handen hebben

• Anton.net
zijn er mensen die hun menu's al [url="http://http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1218260"]zo[/url] hebben gekregen?
Ik heb de handleiding proberen te volgen, maar het lukt niet,
kan iemand het dan misschien eens eenvoudiger uitleggen _/-\o_

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zaterdag ook een Transformer (B80 serie) gekocht. Zeer tevreden van de werking ervan, maar merk nu ook dat de batterij 'leegloopt'.
Eerdere dagen had ik wat batterijverlies gemerkt, maar ik dacht dat dit dus was doordat Wifi (altijd) aanstond (tablet stond 's nachts ook nog aan). Huidige instelling is: Wifi uitschakelen zodra het scherm dooft, schermverlichting op automatisch.
Heb gisterenavond een test gedaan: om 22u was er nog 80% batterij beschikbaar. Hierna de tablet helemaal uitgezet. Ik zet hem vandaag om 17u aan: nog 58% batterij beschikbaar? Da's wel een heel verschil, en hoort niet wat mij betreft. En aangezien de tablet niet aan stond, kan dit dus ook niet te maken hebben met instellingen ivm energiebeheer.
De tablet is sinds aankoop tweemaal opgeladen. Dit is gebeurd door de adapter aan te sluiten op de dock, met de tablet hierop aangesloten (heb dock en tablet dus nog niet apart opgeladen). De beloofde 'up to 16hrs battery life' haal ik dus niet, ik hoop niet dat er iets mis is...
Pagina: 1 ... 3 ... 51 Laatste