De TF101 van mij pa heeft ook oplaadkuren. Het probleem is dat hij soms wel, soms niet liet zien dat de oplaadkabel aangesloten was. Als hij dat wel meldde, stond er "Opladen: xx%" op het scherm. Opladen deed hij echter wél, ook als het niet werd gemeld. Rebooten verhielp dit probleem niet. Het is gewoon compleet willekeurig. Soms wel aangeven, soms niet, maar wel altijd opladen.
De behuizing van de connector is ook al een keer uit elkaar gevallen, maar Asus wil me geen nieuwe kabel geven voordat ik eerst het tablet, de kabel én de adapter naar hen opstuur "voor onderzoek". (Een foto van de defecte kabel was niet genoeg blijkbaar.) Dat opsturen gaat niet gebeuren. Ik heb de connector weer in elkaar gezet en de behuizing vastgelijmd. Ik heb een nieuwe kabel besteld via eBay om te zien of het weergave-probleem een los contact in de kabel is.
Echter, net heb ik dat tablet opgewaardeerd en een paar keer geprobeerd de lader aan te sluiten, ook na reboots. Tot nu toe geeft hij elke keer per direct aan dat de kabel is aangesloten. Wellicht was het dus wel een softwareprobleem...
ICS werkt verder goed (browser is Opera; nog geen klachten over gehoord), maar hier gaat mijn vader niets van zien omdat Go Launcher op het tablet staat, met maar één homescreen om het gebruik zo gemakkelijk mogelijk te maken.
[
Voor 7% gewijzigd door
Katsunami op 25-02-2012 23:36
]