Gheheh, ik heb hem ook aangeschaft en het klopt, het een en ander loopt net wat soepeler. Helaas geen lipsync bij 1080p of 720p, maar daar hebben we Plex al voor
Splashtop HD heb ik lang lang geleden ook eens gekocht toen hij nog 5 dollar was, destijds 3 euro nogwat.
Snap stiekem niet waarom ASUS niet voor de HD versie is gegaan, klein prijsverschil, maar imho wel beter dan de standaard versie.
De reden waarom ik hem destijds gekocht had was dat de resolutie van Splashtop HD hoger kon, als ik wil kan ik mijn PC op native resolutie overnemen. Al doe ik hem meestal op "TF" resolutie, terwijl de normale Splashtop maximaal 1024x768 aankon. (Geloof ik)
Wel loopt de Android versie achter qua functies op de iOS versie, dualscreen is bijvoorbeeld op Android nog niet mogelijk
Snap stiekem niet waarom ASUS niet voor de HD versie is gegaan, klein prijsverschil, maar imho wel beter dan de standaard versie.
De reden waarom ik hem destijds gekocht had was dat de resolutie van Splashtop HD hoger kon, als ik wil kan ik mijn PC op native resolutie overnemen. Al doe ik hem meestal op "TF" resolutie, terwijl de normale Splashtop maximaal 1024x768 aankon. (Geloof ik)
Wel loopt de Android versie achter qua functies op de iOS versie, dualscreen is bijvoorbeeld op Android nog niet mogelijk
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dual screennaast elkaar is helaas nog niet mogelijk, maar met een 3 fingers touch, kun je wel switchennaar het tweede scherm. In de HD versie althans.Nakebod schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:40:
Splashtop HD heb ik lang lang geleden ook eens gekocht toen hij nog 5 dollar was, destijds 3 euro nogwat.
Verwijderd
Ik had een usb verlengkabel van 1,8 meter gekocht bij Gamma, alleen laadt de transformer niet op als deze ertussen hangt. Kan iemand me vertellen of dit een speciale moet zijn?
Vind nl het kabeltje van de transformer lader zelf wat kort ....
Groetjes
Groetjes
Dat is al erg vaak besproken in dit topic; je moet een usb3 kabel hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:40:
Ik had een usb verlengkabel van 1,8 meter gekocht bij Gamma, alleen laadt de transformer niet op als deze ertussen hangt. Kan iemand me vertellen of dit een speciale moet zijn?
Groetjes
Tip: kijk op voor usb3 kabel op dx.com: kost geen drol maar verzending duurt min 2 wekendragon2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:41:
[...]
Dat is al erg vaak besproken in dit topic; je moet een usb3 kabel hebben.
Verwijderd
Thankskielkiel schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:11:
[...]
Tip: kijk op voor usb3 kabel op dx.com: kost geen drol maar verzending duurt min 2 weken
Viel mij ook al op dat een hoop artikelen uitgesloten waren.barchettanl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:19:
[...]
Yep, de TF is afgeprijsd, maar de Prime niet!
Ik hoop dat het snel goed komt! We hebben hem bij dezelfde winkel gekocht,op dezelfde tijd ongeveer.GRUMBLER schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:34:
[...]
Update: snap er geen jota meer van, nu in het dock reageert het scherm even later weer overal op, zelf voor
reactie Asus:
Gezien het probleem kunt u het beste deze Asus TF101 aanmelden voor reparatie. Dit kunt u doen via de volgende website: http://www.asus.nl/rma
![]()
![]()
Hier nog geen problemen,gelukkig.
Eerder positief,dat de batterij steeds langer meegaat,na een aantal keer opladen
Is het mogelijk dat ik mijn tablet screen zie op mijn desktop??
En dat ik dan mijn tablet gebruik als controller ofzo xD
Yup! Remotely Control Android Phone [VNC Server]lindseysew schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:
Is het mogelijk dat ik mijn tablet screen zie op mijn desktop??
Verwijderd
Ik gebruik pocketcloud app op android icm met TightVNC op Windows.
Splashtop werkt echter ook heel goed.
Verwijderd
zou een A-solar powerbank bruikbaar zijn op de eee pad transformer ? moet het nu 12V zijn of 5V dat de usb poorten geven ? of zijn er powerbanks die 12V leveren ?
(alternatief is natuurlijk de assus eee pad transformer dock ! maar is mij te duur)
(alternatief is natuurlijk de assus eee pad transformer dock ! maar is mij te duur)
Verwijderd
Ik heb een A-Solar AM-110 solar charger: http://www.a-solar.eu/EN/...rger_platinum_charger.htm. Maar die werkt niet op de TF101.
Het laden van m'n smartphone gaat hiermee ook matig, zelfs als de AM110 is opgeladen via USB. Een voorgaande zonnelader van A-Solar werkte ook al niet echt op m'n oude LG smartphone. Ik weet niet of dit ligt aan de kwaliteit van de producten.
Het laden van m'n smartphone gaat hiermee ook matig, zelfs als de AM110 is opgeladen via USB. Een voorgaande zonnelader van A-Solar werkte ook al niet echt op m'n oude LG smartphone. Ik weet niet of dit ligt aan de kwaliteit van de producten.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 12:57 ]
Laat 'gallery' bij jullie ook de nieuwste foto's eerst zien?
Knap irritant dat je van achter naar voor moet bladeren om de foto's in chonologische volgorde te bekijken...
Knap irritant dat je van achter naar voor moet bladeren om de foto's in chonologische volgorde te bekijken...
nee, uit de specs is ook dit te lezen:Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:49:
Ik heb een A-Solar AM-110 solar charger: http://www.a-solar.eu/EN/...rger_platinum_charger.htm. Maar die werkt niet op de TF101.
- Output:5.0V/ 1A
dat zegt al voldoende
Wat is te duur? ~50,- voor zo'n powerbank, die niet werkt blijkbaar. Of ~100,- voor een dock met extra accu capaciteit, 2x USB en keyboard?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:47:
zou een A-solar powerbank bruikbaar zijn op de eee pad transformer ? moet het nu 12V zijn of 5V dat de usb poorten geven ? of zijn er powerbanks die 12V leveren ?
Neem maar van mij aan dat zo'n dock echt wel een aanvulling is op je tablet.
Als je de prijs te hoog vind zou je eens 2e hand kunnen gaan zoeken. Ik zie ze zo nu en dan wel eens op marktplaats.
[ Voor 9% gewijzigd door Cybergamer op 29-01-2012 12:59 ]
Verwijderd
Dat wist ik ook, maar ik had de AM110 al liggen. Vandaar.securitymayo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:56:
[...]
nee, uit de specs is ook dit te lezen:
- Output:5.0V/ 1A
dat zegt al voldoende
heeft iemand een idee waarom 22tracks app niet op de transformer te downloaden is?
www.casarodriguillo.com
Zo ik dacht dat mijn dock last van een drain had maar het is vooral google maps die hem leeg trekt, heb nu paar keeer getest maar het is een procent per paar uur nu dat valt wel mee eigenlijk. maar goe ik houd het nu in de gaten met system pro van 3c
OkVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:59:
[...]
Dat wist ik ook, maar ik had de AM110 al liggen. Vandaar.
Tablet wordt vandaag opgehaald en gaat naar Tsjechië, heb de foto's al gemaakt, afwachten of zij wat kunnen vinden. Hij is nu alleen bedienbaar met het dockstation.Harry21 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:31:
[...]
Ik hoop dat het snel goed komt! We hebben hem bij dezelfde winkel gekocht,op dezelfde tijd ongeveer.
Hier nog geen problemen,gelukkig.
Eerder positief,dat de batterij steeds langer meegaat,na een aantal keer opladen
Na een factory reset is hij wel een tijd 'vinger'bedienbaar maar dan opeens niet meer....
Heeft iemand een tip hoe je mailberichten standaard met plaatjes kunt weergeven. Ik vind het nl erg irritant dat ik altijd bij mailtberichten nogmaals meot aangeven dat de afbeeldingen zichtbaar moeten zijn. Ik kan nergens een optie vinden om dit standaard aan te zetten (zelfde geld voor bijlagen downloaden).
Verwijderd
Volgens mij is dit ook niet mogelijkBaddie09 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:27:
Heeft iemand een tip hoe je mailberichten standaard met plaatjes kunt weergeven. Ik vind het nl erg irritant dat ik altijd bij mailtberichten nogmaals meot aangeven dat de afbeeldingen zichtbaar moeten zijn. Ik kan nergens een optie vinden om dit standaard aan te zetten (zelfde geld voor bijlagen downloaden).
Dit kan volgens mij wel met de ICS Gmail app, maar die werkt hier niet, continu FC's. 
Nog even wachten dus op ICS en dan zou dat opgelost moeten zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Hier werkt die wel (Revolver Rom).Smarron schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:36:
Dit kan volgens mij wel met de ICS Gmail app, maar die werkt hier niet, continu FC's.
Enne, ICS mail doet het per goedgekeurde domein, niet echt standaard dus. Je moet de ontvanger goedkeuren (zoals je dat bij GMail zelf ook moet doen).
Iemand tips hoe ik mijn TF201 kan koppelen aan mijn Mac? Asus sync is alleen voor Windows en als ik 'm in plug wordt hij niet herkend?
Android File Transfer
Android File Transfer
[ Voor 10% gewijzigd door Koen- op 30-01-2012 12:20 ]
Ja klopt, eenmalig goedkeuren.BabyXL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:00:
[...]
Hier werkt die wel (Revolver Rom).
Enne, ICS mail doet het per goedgekeurde domein, niet echt standaard dus. Je moet de ontvanger goedkeuren (zoals je dat bij GMail zelf ook moet doen).
Op de Prime! rom werkt het niet, ook niet na een verse installatie. Ben er maar mee opgehouden, want zo graag wilde ik hem ook niet. Ik wacht wel geduldig op ICS. Het is trouwens akelig stil rond een releasedatum. Ik had hem eigenlijk rond deze tijd al wel verwacht.
Het valt me ineens op dat de wifi indicator bij mijn TF101 niet meer oplicht.
Ik heb wel een werkende wifi verbinding, en het uit en weer aanschakelen van de wifi helpt niks.
Iemand zoiets als eens bij de hand gehad?
Ik heb wel een werkende wifi verbinding, en het uit en weer aanschakelen van de wifi helpt niks.
Licht pas op als er verbinding met google-servers is, is dat er niet blijft deze grijs.Speedy_Gonzalez schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:26:
Het valt me ineens op dat de wifi indicator bij mijn TF101 niet meer oplicht.
Brno, Czech Republic 31/01/2012 9:57 Retour naar zender
31/01/2012 8:31 Wordt afgeleverd
31/01/2012 8:20 Aankomstscan
Dat was snel klaar....ben benieuwd wat ze gedaan hebben.
Alleen een factory reset was bij mij ook niet de oplossing...
31/01/2012 8:31 Wordt afgeleverd
31/01/2012 8:20 Aankomstscan
Dat was snel klaar....ben benieuwd wat ze gedaan hebben.
Alleen een factory reset was bij mij ook niet de oplossing...
Verwijderd
Huh?Loekie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:00:
[...]
Licht pas op als er verbinding met google-servers is, is dat er niet blijft deze grijs.
Het is niet dat ik je uitleg in twijfel trek, maar dat is wel de meest idiote wifi activiteitsindicator ooit?

Je zou verwachten dat zo'n wifi activiteitsindicator gewoon zou meefietsen indien er bitjes en bytjes door de wifi interface heenfietsen?
En in ieder geval signaalsterkte van het wifi signaal zou weergeven (lengte of zo).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 14:14 ]
Dat is inderdaad een gare indicator dan, wat heb je daar nu aan?Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Huh?
Het is niet dat ik je uitleg in twijfel trek, maar dat is wel de meest idiote wifi activiteitsindicator ooit?![]()
Je zou verwachten dat zo'n wifi activiteitsindicator gewoon zou meefietsen indien er bitjes en bytjes door de wifi interface heenfietsen?
En in ieder geval signaalsterkte van het wifi signaal zou weergeven (lengte of zo).
Heeft iedereen dat zo ?
Mjah....Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Huh?
Het is niet dat ik je uitleg in twijfel trek, maar dat is wel de meest idiote wifi activiteitsindicator ooit?![]()
Hij is totaal leeg zonder wifi, grijs asl er wifi is maar geen google en blauw als google bereikt wordt.
Dit staat even los van de pijltjes, pijltjes geven dataverkeer aan. Bij ICS is dit exact hetzelfde. Ik vind het wel helder, beter dan bij Froyo(en gingerbread?).
Verwijderd
Op de facebook staat volgende:
ASUS North America
Android 4.0 Ice Cream Sandwich is coming to the original transformer TF101 in mid-February, what features you are most looking forward to? http://bit.ly/zWZtTV
nog 14 dagen afwachten
ASUS North America
Android 4.0 Ice Cream Sandwich is coming to the original transformer TF101 in mid-February, what features you are most looking forward to? http://bit.ly/zWZtTV
nog 14 dagen afwachten
De test of er verbonden kan worden met Google servers is volgens mij een soort test of er ook daadwerkelijk een internetverbinding is. Als je bijv. op zo'n gratis Wifi zit, waar je eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden, dan ben je nog niet direct verbonden met internet.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:
[...]
Dat is inderdaad een gare indicator dan, wat heb je daar nu aan?
Heeft iedereen dat zo ?
@BabyXL Heb wat dingen geprobeerd om video's te streamen op mijn TF.Ben uitgekomen bij BSplayer want deze heeft een LAN functie zodat je makkelijk een netwerkshare kan instellen.Zet nu al mijn films om naar video_ts en zet ze in een aparte TF map op mijn WHS2011.Alles wordt nu zonder haperen en mooi afgespeeld.Maar ondertitels is een no go.Had ook Servetome geinstalleerd,blijkt alleen met Iphones enzo te werken...beetje dom van me.Ga nu nog Tversity op mijn server installeren en dit uitproberen.
Tel er nog maar een week bij op voor een euro release. Ik hou voor het gemak maar gewoon het einde van de maand in gedachten. Dan kan het alleen maar meevallen. Ben erg benieuwd hoe ICS op de TF101 draait. Ik heb nu een SG Nexus en dat werkt heel leuk. Ik hoop dat Asus voort maakt. Dan zijn de TF101's nóg beter.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
Op de facebook staat volgende:
ASUS North America
nog 14 dagen afwachten
Kan niet wachten!
Verwijderd
Vraagje over DLNA en wat ik nu doe:
Ik open mijn video bestanden van de NAS gewoon via de LAN functie van ES-explorer. Je kan echter ook een DLNA server opzetten op de NAS en dan via DLNA kijken. Maar maakt dat in dit geval nog uit? Is er een performance verschil?
Ik open mijn video bestanden van de NAS gewoon via de LAN functie van ES-explorer. Je kan echter ook een DLNA server opzetten op de NAS en dan via DLNA kijken. Maar maakt dat in dit geval nog uit? Is er een performance verschil?
Mijn Transformer na een bezoekje van anderhalf uur bij de asus support in Tsjechië vandaag retour gekregen.
Ik had van te voren nog een factory reset gedaan en geen hard reset. (een hard reset lukt niet...zie eerdere posts)
Hij was bedienbaar voor ongeveer een uurtje denk ik, had net mijn apps er weer opgezet en toen was hij weer vingeronbedienbaar....zucht....
Ergo: ze hebben niets gedaan in Tsjechië. Na een factory reset is hij inderdaad een tijdje bedienbaar zoals ik ook in verschillende emails aan Asus had vermeld, maar onderzoeken ho maar.
Ze hebben ws. gedacht : Hij doet het en dus weer retour naar de klant maar na één uur was de pret weer voorbij.
Heb Asus support maar weer om een RMA gevraagd en nu wel een onderzoek naar wat er daadwerkelijk aan de hand is. Anders geven ze me maar een nieuwe of mijn € 375 terug.
Wordt vervolgd.....
Ik had van te voren nog een factory reset gedaan en geen hard reset. (een hard reset lukt niet...zie eerdere posts)
Hij was bedienbaar voor ongeveer een uurtje denk ik, had net mijn apps er weer opgezet en toen was hij weer vingeronbedienbaar....zucht....
Ergo: ze hebben niets gedaan in Tsjechië. Na een factory reset is hij inderdaad een tijdje bedienbaar zoals ik ook in verschillende emails aan Asus had vermeld, maar onderzoeken ho maar.
Ze hebben ws. gedacht : Hij doet het en dus weer retour naar de klant maar na één uur was de pret weer voorbij.
Heb Asus support maar weer om een RMA gevraagd en nu wel een onderzoek naar wat er daadwerkelijk aan de hand is. Anders geven ze me maar een nieuwe of mijn € 375 terug.
Wordt vervolgd.....

Een beetje Tweaker probeert dat even.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:16:
Vraagje over DLNA en wat ik nu doe:
Verwijderd
Er zal uiteraard een meer dan logische verklaring voor zijn, wetende dat Android uiteraard een Google OS is.Patriot schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:18:
[...]
De test of er verbonden kan worden met Google servers is volgens mij een soort test of er ook daadwerkelijk een internetverbinding is. Als je bijv. op zo'n gratis Wifi zit, waar je eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden, dan ben je nog niet direct verbonden met internet.
Lijkt me dan inderdaad handig om met een server van Google te checken in plaats van bij Microsoft of Apple
Ik neem aan dat je een dergelijk antwoord sarcastisch bedoeld?ParkOverall schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:45:
[...]
Een beetje Tweaker probeert dat even.Het is op GoT (Gathering of Tweakers) niet de bedoeling te vragen naar ervaringen van anderen.
Lijkt me niet een echt idiote vraag om hier eerst te checken of al die moeite om een NAS te voorzien van een DLNA server als blijkt dat het geen verschil maakt en een andere TweakerT dit al heeft uitgevlooid voor je
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 20:12 ]
Weet je zeker dat er niks mis is met een van je apps? Kan natuurlijk zijn dat er een rotte tussen zit die de boel verstiert. Ook al haal je alles origineel uit de Android Market, dan kan er nog steeds wel iets mis zijn.GRUMBLER schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:16:
Mijn Transformer na een bezoekje van anderhalf uur bij de asus support in Tsjechië vandaag retour gekregen.
Wordt vervolgd.....
Ik zou de apps er 1 voor 1 opzetten, tussen elke app testen of alles nog werkt. Dan kijken wanneer het stopt en na een factory reset beginnen met die rotte app. Als die dan weer niets meer doet, dan kan je er redelijk zeker van zijn dat die app rot is. Opnieuw downloaden en herinstalleren, of gewoon weglaten en zien wat er dan met je TF101 gebeurt.
Verwijderd
Nee, volgens mij ook niet. Ik gebruik ook Moxier Mail voor mijn push mail en ook daarbij werkt dat niet.
gr.,
M
Verwijderd
Dat zou mooi zijn. Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de mail en calendar functionaliteit bij ICS. Nog ff wachten.Smarron schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:36:
Gr..
Maja
Ik weet dat er voor de telefoon een GMail apk is die aangepast is om direct plaatsjes te downloaden. Maar voor de tablet versie weet ik het niet. Kijk even rond op XDA-Developers.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:39:
[...]
Nee, volgens mij ook niet. Ik gebruik ook Moxier Mail voor mijn push mail en ook daarbij werkt dat niet.
Ikzelf gebruik de ICS GMail app, die werkt erg leuk. Maar blijkbaar werkt die alleen op de Revolver ROM. Op mijn telefoon gebruik ik de standaard HTC Mail app, die wel de plaatjes standaard download.
[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 04-02-2012 16:46 ]
Heb soortgelijke issue. Als ik een tijdje de TF niet heb gebruikt, nachtje op standby bijvoorbeeld soms ook stukken korter reageert ie vaak niet op vingers. Wat dan wel lukt is rebooten...gewoon de aan uit knop 5 seconden ingedrukt houden... dit lukt niet bij jou?GRUMBLER schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:16:
Wordt vervolgd.....
Een poosje terug had iemand ontdekt dat als het scherm niet reageert op vingers je even op de home button button moet drukken? Is zeker sneller dan rebooten en zo uit te testen.
Denon AVR-X3600H
Verwijderd
Je moest je scherm toch even kantelen?JeanLeGrand schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:16:
Een poosje terug had iemand ontdekt dat als het scherm niet reageert op vingers je even op de home button button moet drukken? Is zeker sneller dan rebooten en zo uit te testen.
Lijkt me lastig in zo'n geval, aangezien de home button ook een on-screen button isJeanLeGrand schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:16:
Leak dat je zo leuk bent, maar zoals gezegd, die button reageert WEL als ik mijn EEE pad opnieuw opstart en het scherm reageert dan niet. 
Edit, dat van dat kantelen zal ik ook eens testen.
[ Voor 15% gewijzigd door JeanLeGrand op 05-02-2012 14:52 ]
Denon AVR-X3600H
Dan had ik het niet goed begrepenJeanLeGrand schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:51:
Leak dat je zo leuk bent, maar zoals gezegd, die button reageert WEL als ik mijn EEE pad opnieuw opstart en het scherm reageert dan niet.
Net (weer) een factory reset gedaan, zelf nog geen app geinstalleerd, het scherm blijft onbedienbaar....Poops_McGhee schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:34:
[...]
Weet je zeker dat er niks mis is met een van je apps? Kan natuurlijk zijn dat er een rotte tussen zit die de boel verstiert. Ook al haal je alles origineel uit de Android Market, dan kan er nog steeds wel iets mis zijn.
Ik zou de apps er 1 voor 1 opzetten, tussen elke app testen of alles nog werkt. Dan kijken wanneer het stopt en na een factory reset beginnen met die rotte app. Als die dan weer niets meer doet, dan kan je er redelijk zeker van zijn dat die app rot is. Opnieuw downloaden en herinstalleren, of gewoon weglaten en zien wat er dan met je TF101 gebeurt.
Oops, dubbelpost
[ Voor 117% gewijzigd door Mvdbeld op 05-02-2012 20:05 ]
Leuke bundel met android games werken allemaal prima op de transformer:
http://www.humblebundle.com/
- Anomaly: Warzone Earth
- Osmos
- EDGE
betaal boven gemiddeld en je krijgt de topper "World of Goo" er ook bij.
http://www.humblebundle.com/
- Anomaly: Warzone Earth
- Osmos
- EDGE
betaal boven gemiddeld en je krijgt de topper "World of Goo" er ook bij.
Ik heb een beetje een vreemde vraag.
Ik heb zojuist via marktplaats een Asus Transformer gekocht. Volgens de aankoopbon is de tablet in november 2011 nieuw gekocht. Er zit dus nog even garantie op.
Later deze week ga ik de tablet ophalen.
Kan iemand me wat tips geven waar ik op moeten letten.
Doos, aankoopbon, aansluitkabel, lader, krassen, etc kan ik sowieso opletten.
Wanneer ik de tablet aanzet moet ik dan iets uitproberen of nakijken.
Ik heb zojuist via marktplaats een Asus Transformer gekocht. Volgens de aankoopbon is de tablet in november 2011 nieuw gekocht. Er zit dus nog even garantie op.
Kan iemand me wat tips geven waar ik op moeten letten.
hans
Let op bleeding van backlight, eventuele speakerproblemen (balans tussen links en rechts)hke schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:36:
Kan iemand me wat tips geven waar ik op moeten letten.![]()
Heb je al betaald? Zo ja, dan heb je weinig om op te letten. Heb je nog niet betaald, dan kan je kijken of de behuizing niet kraakt in de hoekjes. Vooral de rechter bovenhoek schijnt nog wel eens los te zitten. Als de behuizing hier en daar wat kraakt, dan heb je dus ruimte tussen de onderdelen in. Dan kan er dus ook stof naar binnen, wat dan vervolgens weer onder je glasplaat gaat zitten. Een stofje onder je scherm kan erg irritant zijn, zeker als ie middenin je scherm zit en wit oplicht als er licht op valt.hke schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:36:
Kan iemand me wat tips geven waar ik op moeten letten.![]()
Verwijderd
Is er iemand die weet of met ICS er terug ondersteuning is voor Apps2sd?
Het is toch niet te geloven dat ze dat lanceren met FROYO en dat het ook werkt met GINGERBREAD ,en dat het dan niet meer werkt met HONEYCOMB.
Knap irritant is dat
Het is toch niet te geloven dat ze dat lanceren met FROYO en dat het ook werkt met GINGERBREAD ,en dat het dan niet meer werkt met HONEYCOMB.
Knap irritant is dat
Verder kan je kijken naar de 'bleeding'. Witte en doorschijnende vlekken aan de randen van het scherm. Dit zie je vooral tijdens het opstarten van het apparaat.Poops_McGhee schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:55:
[...]
Heb je al betaald? Zo ja, dan heb je weinig om op te letten. Heb je nog niet betaald, dan kan je kijken of de behuizing niet kraakt in de hoekjes. Vooral de rechter bovenhoek schijnt nog wel eens los te zitten. Als de behuizing hier en daar wat kraakt, dan heb je dus ruimte tussen de onderdelen in. Dan kan er dus ook stof naar binnen, wat dan vervolgens weer onder je glasplaat gaat zitten. Een stofje onder je scherm kan erg irritant zijn, zeker als ie middenin je scherm zit en wit oplicht als er licht op valt.
Verwijderd
Heeft er iemand een idee hoe ik terug op stock rom kom met het oog op ICS update?
Android 3.2.1
Kernel:2.6.36.3
android@maple#1
Build:HTK75.WW_epad-8.6.6.19-20111101
geroot met RAZORCLAW
Alvast bedankt
Android 3.2.1
android@maple#1
geroot met RAZORCLAW
Alvast bedankt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 16:02 ]
Verwijderd
Ik heb nu eens Touchdown geïnstalleerd voor mijn pushmail en daar worden de pics wel getoond.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:39:
[...]
gr.,
M
Overigens een schitterend mail/agenda/contacts/task applicatie welke perfect werkt op de TF101.
gr.,
MaJa
Verwijderd
ehhm, bij een beetje normaal (ook abnormaal) gebruik heb je op je Transformer echt geen apps2sd nodig hoor. Ik heb met 200 apps ongeveer 2gb aan ruimte voor apps ingebruik. Alle data op een sd-kaartje en nooit ruimte problemen. Wat voor grote apps gebruik je dan dat je geheugen vol zit en apps2sd wenst.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:05:
Is er iemand die weet of met ICS er terug ondersteuning is voor Apps2sd?
Knap irritant is dat
Verwijderd
kan je doen met NVflash. Gaat je TF geheel terug naar de maagdelijke staat. Werkte prima bij mij na een bootloop probleem met revolver. Let op: de meest recente versie wordt geflashed. Deze werkt nog niet met one-click-root
http://www.tabletroms.com...oms-unbricking-tools.html
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:01:
[...]
Ik heb nu eens Touchdown geïnstalleerd voor mijn pushmail en daar worden de pics wel getoond.
Overigens een schitterend mail/agenda/contacts/task applicatie welke perfect werkt op de TF101.
gr.,
MaJa
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:04 . Reden: reply op verkeerde bericht ]
Verwijderd
kan je doen met NVflash. Gaat je TF geheel terug naar de maagdelijke staat. Werkte prima bij mij na een bootloop probleem met revolver. Let op: de meest recente versie wordt geflashed, one-click-root werkt nog niet met deze versie 8.6.5.21 (WW)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:57:
Heeft er iemand een idee hoe ik terug op stock rom kom met het oog op ICS update?
Android 3.2.1
android@maple#1
geroot met RAZORCLAW
Alvast bedankt
@Ceejay nee dat heeft soms gewerkt maar nu dus ook niet.
Hij is weer in Tsjechië, ik wacht af of ze nu wel goed onderzoeken wat de oorzaak is bij Asus...
edit: Dit keer waren ze nog sneller klaar bij Asus in Tsjechië, 45 minuten in tegenstelling tot de anderhalf uur van de vorige keer, ben benieuwd...
Brno, Czech Republic
08/02/2012 9:10 Out for Delivery
08/02/2012 9:55 Returned to shipper
Hij is weer in Tsjechië, ik wacht af of ze nu wel goed onderzoeken wat de oorzaak is bij Asus...
edit: Dit keer waren ze nog sneller klaar bij Asus in Tsjechië, 45 minuten in tegenstelling tot de anderhalf uur van de vorige keer, ben benieuwd...
Brno, Czech Republic
[ Voor 44% gewijzigd door GRUMBLER op 08-02-2012 10:53 . Reden: aanvulling ]
Heb nu ook een week lang de Transformer en het valt mij ook op dat de balans tussen links en rechts niet goed is. Rechts is harder dan Links. Zal dat met de nieuwe update naar ICS opgelost worden of wordt het een RMA?
[ Voor 4% gewijzigd door Hurricane op 08-02-2012 23:18 ]
Bij mijn TF101 lijkt de rechter zijde harder/duidelijker te zijn.
Bij mij is dat ook vanaf het begin al aan zo. Ik denk niet dat het met een firmware upgrade opgelost, ligt echt aan de hardware. Anders hadden ze dit al met eerdere firmwares verholpen. Enigste optie is dus RMA doen.
Verwijderd
Er bestaat een custom rom die dit probleem oplost,alleen weet ik niet meer dewelke.sanderdw schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:59:
Bij mij is dat ook vanaf het begin al aan zo. Ik denk niet dat het met een firmware upgrade opgelost, ligt echt aan de hardware. Anders hadden ze dit al met eerdere firmwares verholpen. Enigste optie is dus RMA doen.
Dit om aan aan te geven dat het wel degelijk aan de rom ligt en dat het niet hardwarematig is.
Idem bij de mijne. Een keer met een programma los links en rechts afgespeeld en daaruit bleek dat bijna alles wat ik hoor van rechts kom. De linkerspeaker is bjina stil(niet helemaal).RicoK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:10:
Bij mijn TF101 lijkt de rechter zijde harder/duidelijker te zijn.
Het is blijkbaar een hardware probleem waarbij bij sommigen de linker speaker zachter speelt, bij anderen de rechter.
Je kunt het met software instellingen compenseren (bijvoorbeeld: [HOW-TO] Fix left speaker balance) maar makkelijk is het niet en het lijkt voor iedereen anders.
Ook op andere forums dan XDA zijn er hele threads over, bijvoorbeeld Left speaker very low
Ik vraag me af of als je je transformer op RMA stuurt je er een andere/betere speaker voor terug krijgt.
Je kunt het met software instellingen compenseren (bijvoorbeeld: [HOW-TO] Fix left speaker balance) maar makkelijk is het niet en het lijkt voor iedereen anders.
Ook op andere forums dan XDA zijn er hele threads over, bijvoorbeeld Left speaker very low
Ik vraag me af of als je je transformer op RMA stuurt je er een andere/betere speaker voor terug krijgt.
Verwijderd
Dat komt meer voor. Er bestaat een fix voor: het aanpassen van een register instelling. Op XDA is daar een draadje over. Nadeel is dat jouw TF geroot moet zijn. Je kan gewoon met de editor op de TF de waarden aanpassen. Beter heb ik nog niet gevonden.Hurricane schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:41:
Heb nu ook een week lang de Transformer en het valt mij ook op dat de balans tussen links en rechts niet goed is. Links is harder dan rechts. Zal dat met de nieuwe update naar ICS opgelost worden of wordt het een RMA?
Bij mij werkte het perfect, maar let even op. De aanpassing op XDA heeft betrekking op de linker speaker. Ik moest de waarde voor de rechter speaker aanpassen. Lijkt logisch hé
LOL, ik heb de mijne ge-RMA'd en op de werkorder staat dat mijn linker speaker is vervangen. Ik hoor echter nog steeds verschil.. Of hij is niet goed vervangen, of het is een software verhaal. Die XDA-fix is mij echter te lastig en ik heb er op zich geen last van.7o9 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:44:
[..]
En als er gebruik word gemaakt van een koptelefoon of externe speakers is de balans dan wel goed of is links of rechts dan nog steeds zwakker dan de andere kant?
En veranderd die fix waarvoor de tf geroot moet zijn naast de interne speakerbalans ook de balans voor extern aangegesloten speakers of blijft die gelijk?
Mijn transformer heeft volgens mij ook het speaker balans probleem maar ik kan dit zelf niet testen met een koptelefoon omdat ik rechts al minder hoor dan links. (Bijde kanten slechthorend)
En veranderd die fix waarvoor de tf geroot moet zijn naast de interne speakerbalans ook de balans voor extern aangegesloten speakers of blijft die gelijk?
Mijn transformer heeft volgens mij ook het speaker balans probleem maar ik kan dit zelf niet testen met een koptelefoon omdat ik rechts al minder hoor dan links. (Bijde kanten slechthorend)
Naar mijn weten is de balans met koptelefoon wel gelijk.
Het is een registerinstelling. Custom roms hebben dit dus aangepast en daar is geen verschil meer te horen, dus het is geen hardware issue.
De links die 7o9 noemt is de oplossing om de balans weer goed te krijgen, maar inderdaad is root nodig.
Slecht van Asus en had dus echt wel met een firmware update opgelost kunnen worden.
De links die 7o9 noemt is de oplossing om de balans weer goed te krijgen, maar inderdaad is root nodig.
Slecht van Asus en had dus echt wel met een firmware update opgelost kunnen worden.
Ik heb ooit begrepen dat de zachte linker speaker komt door een 'foutje' in de ontwikkeling van de TF. De Linkerspeaker is verder van de 'geluidsuitgang' geplaatst dan de rechter. Maar aangezien niet iedereen er last van heeft, zullen ze dit in nieuwere versies opgelost hebben?7o9 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:44:
Het is blijkbaar een hardware probleem waarbij bij sommigen de linker speaker zachter speelt, bij anderen de rechter.
Zou dit probleem zichzelf kunnen verhelpen met de aanstaande versie 4.0 waar het linker geluid harder staat?
[ Voor 13% gewijzigd door kielkiel op 09-02-2012 09:00 ]
Sinds vanochtend crasht de standaard Youtube app bij mij wanneer ik een filmpje probeer te openen.
Stock TF met meest recente firmware...
en zo te zien ben ik niet de enige:
http://www.google.nl/?nom...=lnt&tbs=qdr:d&sa=X&psj=1
[ Voor 37% gewijzigd door iambig op 09-02-2012 09:02 . Reden: url ]
NEE: dit is geen signature...
Problemen met youtube heb ik al sinds gisteren...iambig schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:56:
Sinds vanochtend crasht de standaard Youtube app bij mij wanneer ik een filmpje probeer te openen.
I intend to live forever. So far, so good.
Grumbler
Brno, Czech Republic
[/quote]
Hmm, Of je krijgt gelijk een nieuwe
Brno, Czech Republic
[/quote]
Als het goed is komt hij vandaag (weer) binnen....Harry21 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:44:
Grumbler
Brno, Czech Republic
[/quote]
iambig schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:56:
Zelf geen enkele last. Zojuist wat filmpjes afgespeeld. Wel een custom rom (Prime!).IkWilbert schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:11:
[...]
Problemen met youtube heb ik al sinds gisteren...
Waar zie je die status? Ik heb mijn TF101 ook moeten opsturen en deze ligt al een week in BRNO. Heb alleen van UPS gezien dat ze hem een week geleden daar afgeleverd hebben.Harry21 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:44:
Grumbler
Brno, Czech Republic
[/quote]
Xbox Live: Ofthewell NL
Het speakerprobleem is een hardwareprobleem. Is wel op te lossen met software, maar zou niet moeten.
Asus moet gewoon goede hardware leveren.
Ik heb mijn TF101 opengemaakt. Hier kun je lezen wat het probleem is: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1118010&page=18 (Post nummer 172 is van mij).
Ik heb mijn TF101 opengemaakt. Hier kun je lezen wat het probleem is: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1118010&page=18 (Post nummer 172 is van mij).
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Je "like this" links werken niet.. geen zin om mij te registreren op transformerforums om die plaatjes te kunnen bekijken.Xyphoid schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:17:
Het speakerprobleem is een hardwareprobleem. Is wel op te lossen met software, maar zou niet moeten.
Ik baal een beetje: Ik heb opeens ook last bij het opladen. Betergezegd: hij laadt niet.
Ik dacht eerst aan de oplader gezien de verhalen over een defecte lader. Alleen lijkt die het gewoon te doen. Mijn telefoon laadt hij prima op en ik vermoed op de hogere Amperage aangezien de telefoon sneller gaat dan met zijn standaard oplader.
Maar aangezien de tablet en het dockingstation willen niet meer opladen. Ook niet met een normale USB lader terwijl de tablet helemaal in deepsleep is. Denk ik nu dat het wel eens aan de kabel kan liggen. Vreemde is wel dat hij aangesloten op een PC wel data doet. Dus alleen de voedingsaders stuk?
Ik wil 'm eigenlijk niet voor zoiets stoms als een kapot kabeltje opsturen naar Tjechië. Dus ik zit nu te wachten op een kabeltje van eBay, maar die moet uit HK komen.
Iemand die dit ook heeft gehad en toch last had van een defecte lader? Want dan moet het spul evengoed maar retour fabriek. (Of zijn er aftermarket laders voor weinig, want het officiële travel pakket met lader en kabel is mij te duur met 45 euro).
Ik dacht eerst aan de oplader gezien de verhalen over een defecte lader. Alleen lijkt die het gewoon te doen. Mijn telefoon laadt hij prima op en ik vermoed op de hogere Amperage aangezien de telefoon sneller gaat dan met zijn standaard oplader.
Maar aangezien de tablet en het dockingstation willen niet meer opladen. Ook niet met een normale USB lader terwijl de tablet helemaal in deepsleep is. Denk ik nu dat het wel eens aan de kabel kan liggen. Vreemde is wel dat hij aangesloten op een PC wel data doet. Dus alleen de voedingsaders stuk?
Ik wil 'm eigenlijk niet voor zoiets stoms als een kapot kabeltje opsturen naar Tjechië. Dus ik zit nu te wachten op een kabeltje van eBay, maar die moet uit HK komen.
Iemand die dit ook heeft gehad en toch last had van een defecte lader? Want dan moet het spul evengoed maar retour fabriek. (Of zijn er aftermarket laders voor weinig, want het officiële travel pakket met lader en kabel is mij te duur met 45 euro).
Verwijderd
Probeer eens om de lader in een plasic zak een uurtje in de vriezer te stoppenBarrycade schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:46:
Ik baal een beetje: Ik heb opeens ook last bij het opladen. Betergezegd: hij laadt niet.
Ik ben niet gauw ziedend, maar nu wel.......
4 dagen geleden is mijn ASUS Transformer, die plotseling niet meer op wilde starten, opgestuurd naar +ASUS . Ik heb VOORDAT ik de doos dichtmaakte de inhoud laten controleren door UPS en er zat geen enkele beschadiging op mijn transformer.
nu, 4 dagen later, bellen we ASUS omdat de RMA status op "Waiting for customer" staat. Wat zegt ASUS: Het scherm is gescheurd, de behuizing is gescheurd en er zitten krassen op de behuizing. ALS dit al zo is moet dit gebeurd zijn tijdens het vervoer OF tijdens de "reparatie". ASUS zegt: Sorry, het vervoer is niet onze verantwoordelijkheid (zij hebben het NB geregeld!). Tevens zeggen ze dat het apparaat gelijk bij binnenkomst gechecked wordt, maar de status heeft 4 dagen op repairing gestaan. Er is volgens mij gewoon iets fout gegaan bij ASUS en ze proberen mij voor de kosten op te laten draaien!
De kosten om e.e.a. te repareren zullen voor mijn rekening zijn. Uit verhalen op tweakers.net weet ik dat dit ongeveer hetzelfde gaat kosten als een nieuwe transformer.
Helaas heb ik nog geld voor een reparatie nog geld voor een nieuwe dus +ASUS heeft mij verschrikkelijk genaaid! Iemand een idee wat ik hiermee/tegen kan doen?
4 dagen geleden is mijn ASUS Transformer, die plotseling niet meer op wilde starten, opgestuurd naar +ASUS . Ik heb VOORDAT ik de doos dichtmaakte de inhoud laten controleren door UPS en er zat geen enkele beschadiging op mijn transformer.
nu, 4 dagen later, bellen we ASUS omdat de RMA status op "Waiting for customer" staat. Wat zegt ASUS: Het scherm is gescheurd, de behuizing is gescheurd en er zitten krassen op de behuizing. ALS dit al zo is moet dit gebeurd zijn tijdens het vervoer OF tijdens de "reparatie". ASUS zegt: Sorry, het vervoer is niet onze verantwoordelijkheid (zij hebben het NB geregeld!). Tevens zeggen ze dat het apparaat gelijk bij binnenkomst gechecked wordt, maar de status heeft 4 dagen op repairing gestaan. Er is volgens mij gewoon iets fout gegaan bij ASUS en ze proberen mij voor de kosten op te laten draaien!
De kosten om e.e.a. te repareren zullen voor mijn rekening zijn. Uit verhalen op tweakers.net weet ik dat dit ongeveer hetzelfde gaat kosten als een nieuwe transformer.
Helaas heb ik nog geld voor een reparatie nog geld voor een nieuwe dus +ASUS heeft mij verschrikkelijk genaaid! Iemand een idee wat ik hiermee/tegen kan doen?
Xbox Live: Ofthewell NL
oops...helemaal vergeten dat je moest inloggen. De plaatjes zijn niet zo interessant hoor.Ken. schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:39:
[...]
Je "like this" links werken niet.. geen zin om mij te registreren op transformerforums om die plaatjes te kunnen bekijken.
Het gaat meer om het feit dat de speakers op verschillende plekken binnen in de case zitten.
Ook is de rechterspeaker tegen het scherm aan (die is dus harder), terwijl de linker iets er vanaf zit (het geluid word dus niet goed door het scherm heen doorgegeven en is dus zachter).
De gaatjes aan de zijkant van de rand helpen geen moer. Zonder rand om het scherm is het geluid superhard en precies in het midden.
Met rand kan het geluid alleen door het scherm heen vibreren. En aangezien de linker niet tegen het scherm aan zit, is die zachter. Heb geprobeerd om dit op te lossen door een stuk plastic tussen de speaker en het scherm te zetten, maar helaas....
Softwarematig oplossen is op dit moment nog het makkelijkst.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Er is een custom rom waarin deze fix is ingebakken,alleen weet ik niet meer dewelke.Best eens googlen op Asus Transformer custom roms en ze dan allemaal eens nalopen.Xyphoid schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:17:
Je moet uiteraard root hebben hiervoor.
Het gaat hier dus wel degelijk om een software probleem
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 15:14 . Reden: wat vergeten ]
Bij Android 3.1 was in de srs_processing.cfg een foutje geslopen. Nadat dit opgelost was in 3.2, was de balans bij sommige mensen nog steeds niet goed.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:12:
Er is een custom rom waarin deze fix is ingebakken,alleen weet ik niet meer dewelke.Best eens googlen op Asus Transformer custom roms en ze dan allemaal eens nalopen.
Je moet uiteraard root hebben hiervoor.
Het gaat hier dus wel degelijk om een software probleem
Zoals ik al schreef. Zonder rand om het scherm is het geluid wel hard en zit de balans in het midden. De twee speakers zijn dus precies even hard.
Met rand is het geluid zachter en zit het balans rechts (omdat de linker speaker dus minder tegen het scherm aan zit). Dit is dus een hardwareprobleem.
Dit is overigens wel softwarematig op te lossen door srs_processing.cfg aan te passen. Met deze oplossing zet je de linkerspeaker harder dan de rechter.
Status zie je aan de hand van het emailbericht wat je via ups krijgt.Hairball schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:09:
[...]
Waar zie je die status? Ik heb mijn TF101 ook moeten opsturen en deze ligt al een week in BRNO. Heb alleen van UPS gezien dat ze hem een week geleden daar afgeleverd hebben.
Let wel je ziet de status totdat ze klaar zijn in Tsjechië daarna is het afwachten....
Verwijderd
Oke,als je het beter weetXyphoid schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:26:
[...]
Bij Android 3.1 was in de srs_processing.cfg een foutje geslopen. Nadat dit opgelost was in 3.2, was de balans bij sommige mensen nog steeds niet goed.
Zoals ik al schreef. Zonder rand om het scherm is het geluid wel hard en zit de balans in het midden. De twee speakers zijn dus precies even hard.
Met rand is het geluid zachter en zit het balans rechts (omdat de linker speaker dus minder tegen het scherm aan zit). Dit is dus een hardwareprobleem.
Dit is overigens wel softwarematig op te lossen door srs_processing.cfg aan te passen. Met deze oplossing zet je de linkerspeaker harder dan de rechter.
Ga naar het meldpunt Ik ben genaaid door oost europeanen.Hairball schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:11:
Ik ben niet gauw ziedend, maar nu wel.......
Man dit heb ik nog nooit gehoord zo erg, echt niet leuk voor een mede tf-er. Heb je UPS al gecontacteerd? Kan natuurlijk ook bij het vervoer zijn gebeurd dit. Heeft UPS een notitie gemaakt van het feit dat ie geen externe schade had toen ze hem ophaalden? Kun je misschien verhalen op hen, in ieder geval luisteren wat ze te zeggen hebben.
Haha, wat een beteuterde reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:43:
[...]Oke,als je het beter weet
Was de informatie te precies? Beter dan 'probeer alle custom ROMs'.
Een van de custom ROMs die de fix heeft is in ieder geval Revolver.
Verwijderd
Ik heb niet gezegd"probeer alle custom roms" ik heb gezegd google op de roms en bekijk ze,dat is wat anders dan proberen.7o9 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:03:
[...]
Haha, wat een beteuterde reactie.
Was de informatie te precies? Beter dan 'probeer alle custom ROMs'.
Een van de custom ROMs die de fix heeft is in ieder geval Revolver.
Ik heb ook gezegd dat er zo een rom was met de fix en dat ik niet meer weet dewelke het is.
Het blijkt nu dat het Revolver is wat bewijst dat mijn info correct was.
Misschien hebben de betrokkenen hier wat aan,of was dit ook een beteuterde reactie
Can't we all just get alooooonnnggg?
In de laatste update van Asus is de srs_processing.cfg al aangepast (er zat een fout in de code). Maar dit lost bij sommige oude TF's nog niet helemaal het probleem op. Een andere ROM maakt dus niks uit, want die hebben dezelfde nieuwe srs_processing.cfg.
Met de oplossing die ik heb gegeven kan je handmatig het bestand aanpassen, zodat je de balans kan aanpassen voor jouw TF101. Dit is namelijk voor iedereen anders. Hiervoor moet je wel rooten.
In de laatste update van Asus is de srs_processing.cfg al aangepast (er zat een fout in de code). Maar dit lost bij sommige oude TF's nog niet helemaal het probleem op. Een andere ROM maakt dus niks uit, want die hebben dezelfde nieuwe srs_processing.cfg.
Met de oplossing die ik heb gegeven kan je handmatig het bestand aanpassen, zodat je de balans kan aanpassen voor jouw TF101. Dit is namelijk voor iedereen anders. Hiervoor moet je wel rooten.
Verwijderd
Zoals ik al aangaf en 7o9 bevestigd dat,is de fix ingebouwd in de revolver rom.Ik wist niet meer welke rom het was omdat ik er verschillende heb gedraaid,maar het werkt.Xyphoid schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:15:
Can't we all just get alooooonnnggg?
Het is je goed recht om je vast te klampen aan jouw oplossing maar er zijn al verschillende mensen die het te ingewikkeld vinden en ik heb het ook bekeken en zou er ook niet aan beginnen.
Aangezien er voor beide oplossingen root nodig is,lijkt mij de eenvoudigste de custom rom te zijn(revolver)