Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
asing schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:49:
[...]

Laadt hem eens vol, en zet hem helemaal uit en weer aan. Ik had daarna nog steeds een flinke drain, wat kwam door een hangende download van mobo player in de market.
Hij is nu aan het laden. Na de firmware update was hij uiteraard ook uit en aan geweest; dat leek me dus voldoende. Overigens ken ik Mobo player niet en er staat niks te hangen of nog open. Ik zie in mijn grafiek van het batterijverbruik ook exact dezelfde afname als de weken hiervoor al, elke nacht. Heel steady een paar procent per uur.

Batterijgebruik sinds gisteravond tot nu:
44% - Tablet inactief (Dat is dus veel?)
32% - Wifi
22% - Android besturingssysteem
2% - scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik een apk file geïnstalleerd die niet in de android market staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:36:
Hoe krijg ik een apk file geïnstalleerd die niet in de android market staat?
Bij Instellingen > Apps > Content van onbekende bron toestaan (ofzoiets)

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/07/19/Applications-unknown-source.jpg

@ Dragon2: "Aanvinken dat het mag", misschien handig om te vermelden waar je dat dan kunt aanvinken.

[ Voor 31% gewijzigd door CappieL op 11-11-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
In je settings aanvinken dat dat mag en via Astro installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:41:
In je settings aanvinken dat dat mag en via Astro installeren
Het gaat om het spel bejeweled, krijg hem wel geïnstalleerd, maar als ik het spel wil spelen geeft hij aan dat hij eerst het spel moet downloaden,en daar gaat het mis?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Soeski schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:10:
[...]

Hij is nu aan het laden. Na de firmware update was hij uiteraard ook uit en aan geweest; dat leek me dus voldoende. Overigens ken ik Mobo player niet en er staat niks te hangen of nog open. Ik zie in mijn grafiek van het batterijverbruik ook exact dezelfde afname als de weken hiervoor al, elke nacht. Heel steady een paar procent per uur.

32% - Wifi
2% - scherm
Probeer eens "Auto Airplane Mode" vanuit de market te installeren. Dat werkt bij mij erg goed. Deze app zet je Wifi uit zodra je de tablet uit zet. Dan kunnen programma's die op de achterground draaien niets met de Wifi doen en de Wifi zelf gebruikt dan ook niets.
Werkt het niet voor jou situatie, dan gooi je het er gewoon weer af.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:44:
[...]
Het gaat om het spel bejeweled, krijg hem wel geïnstalleerd, maar als ik het spel wil spelen geeft hij aan dat hij eerst het spel moet downloaden,en daar gaat het mis?
Wat geeft het spel dan aan? Als je werkelijk iets moet downloaden, zul je moeten kijken of je wel verbinding hebt. Is dat het geval, ligt het misschien aan Bejeweled zelf. Waarom haal je hem eigenlijk niet uit de Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
smuck schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:46:
[...]

Probeer eens "Auto Airplane Mode" vanuit de market te installeren. Dat werkt bij mij erg goed. Deze app zet je Wifi uit zodra je de tablet uit zet. Dan kunnen programma's die op de achterground draaien niets met de Wifi doen en de Wifi zelf gebruikt dan ook niets.
Werkt het niet voor jou situatie, dan gooi je het er gewoon weer af.
Kan het inderdaad proberen, maar dat WiFi aanblijft vind ik juist wel fijn i.v.m. achtergrondsynchronisatie van diverse apps, e-mail e.d.
Kan me niet voorstellen dat dat zoveel stroom kost in 15 uur. Maarja, 3-4% per uur hebben we het over. Misschien is dat wel normaal met die opties aan. Dat betekent dus gewoon elke dag opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet bejeweled vinden wel spellen die erop lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:31:
Kan niet bejeweled vinden wel spellen die erop lijken.
Er zijn er genoeg te vinden, zowel betaalde als gratis alternatieven. (Juwelen, Bejeweled 2 (van EA))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Soeski schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:10:
[...]

32% - Wifi
2% - scherm
Installeer CPU Spy eens, dan zie je hoelang je tablet in deep sleep gaat. Er is een andere tool die laat zien welk proces cpu cycles pakt. Die heb ik hier in dit draadje gevonden. Voor al die gegevens moet echt wel gedoneerd worden aan de maker. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke app dat was :X .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net bejeweled via de android market downloaden, maar krijg dan een melding dat dit niet gaat. Dit item is niet beschikbaar in uw land,of provider? Op de ipad kon ik deze wel altijd spelen was er helemaal verslaafd aan. Heb ik een instelling niet goed staan?

Zie het al het spel is niet compatibel met de asus transformer balen zeg, hopen dat ze dit snel aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:25:
Ik wilde net bejeweled via de android market downloaden, maar krijg dan een melding dat dit niet gaat. Dit item is niet beschikbaar in uw land,of provider? Op de ipad kon ik deze wel altijd spelen was er helemaal verslaafd aan. Heb ik een instelling niet goed staan?

Zie het al het spel is niet compatibel met de asus transformer balen zeg, hopen dat ze dit snel aanpassen.
Probeer anders jewels eens, is wel compatibel met de asus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:00:
[...]

Probeer anders jewels eens, is wel compatibel met de asus! :)
Bedankt ga het zeker proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
CappieL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:37:
[...]
@ Dragon2: "Aanvinken dat het mag", misschien handig om te vermelden waar je dat dan kunt aanvinken.
Dat had jij er toch al boven gezet, maar minus hoe je dan verder moet gaan met installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upate lijkt effect gehad te hebben op de battery drain. Vanmorgen even na 7uur, 100% op de tablet en 65% op de dock. Heel de dag gewerkt (zonder TF) en zojuist het ding weer opengeklapt. Tablet stond op 97% en de dock op 65%, dus een verlies van 5%, waarbij de dock dus kennelijk ook nog eens 2% in de tablet heeft geduwd (of niet).

Al met al een accceptabel verlies van minder dan een half procent per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11

polthemol

Moderator General Chat
je dok heeft niets gedrained als ik je %tjes zie :)

Hier ook de laatste fw gisteren geinstalleerd, hopen dat het nuw at beter loopt. Het ziet er vooralsnog veelbelovend uit in ieder geval.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reini3r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-06 20:11
MaartenPol schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:55:
Gister mijn transformer volgegooid met muziek, maar de standaard musicplayer heeft het probleem dat hij na elk nummer niet automatisch doorgaat naar het volgende. Dit doet hij als je geen oordopjes o.i.d. aansluit en de TF in slaap is. Om verder te spelen moet je hem even uit slaap halen en dan gaat ie weer verder.

Meer mensen die dit hebben en dit misschien opgelost hebben?
erg vervelend dit probleem ja. Power amp heeft dit probleem niet en is een veel uitgebreidere player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:45:
Ik ga er vanmiddag een maken, kunnen we daar ook discuseren over geruchten enzo
Ben benieuwd. Hoef ik dit topic niet meer te vervuilen ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:42:
Upate lijkt effect gehad te hebben op de battery drain. Vanmorgen even na 7uur, 100% op de tablet en 65% op de dock. Heel de dag gewerkt (zonder TF) en zojuist het ding weer opengeklapt. Tablet stond op 97% en de dock op 65%, dus een verlies van 5%, waarbij de dock dus kennelijk ook nog eens 2% in de tablet heeft geduwd (of niet).

Al met al een accceptabel verlies van minder dan een half procent per uur.
CPU spy mee laten lopen. Tablet is volledig opgeladen geweest, uit- en aangezet. Nu weer gekeken en helaas...drain van 15% per uur. CPU Spy geeft aan dat de tablet niet in deep sleep gaat maar op 206MHz (zoiets) blijft draaien al die tijd. Wie heeft er nog tips, behalve RMA? Factory reset misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:59
Hallo allemaal, ik had wat kleins te vieren en besloot mezelf te trakteren op de Asus Eee Transformer 16GB (na me verschillende dagen ingelezen te hebben). Ik wilde eigenlijk voor de Archos 101 G9 gaan, maar besloot toch de paar euro extra uit te geven en voor de bouw- en scherm kwaliteit van de Asus te gaan. Ik las dat de Archos standaard al heel goed met video playback om kan gaan, mijn Asus tot nu toe helaas niet.

Ik heb thuis een klein netwerkje (3PC's/laptops / Synology DS211J / WD HD Live MP) waar ik zo nu en dan wat over stream. Nu wilde ik dus gisteravond in bed nog even wat spelen met de tab en wilde ik Dexter eens van de NAS streamen, helaas ging dit niet. Nu heb ik vanmorgen al gelezen (GoT & XDA) over verschillende players / oplossingen:

AndSMB
ES File Explorer
File Manager HD
Plex
BUZZ player
DICE Player
Moboplayer

Ik heb File Manager HD getest icm DICE Player (trial) maar dat werkt niet goed. Sommige files streamd hij wel, maar andere 720p met subs niet.

Sommige post zijn ouder dan andere dus ik vraag me af of er nu al een "standaard" oplossing is gevonden voor het streamen van 720p / 1080p vanaf een NAS/server naar de tab? Begrijp ik het ook goed dat de Archos dergelijke zaken wel goed ondersteund (vanwege Tegra2 vs OMAP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Soeski schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:12:
[...]

CPU spy mee laten lopen. Tablet is volledig opgeladen geweest, uit- en aangezet. Nu weer gekeken en helaas...drain van 15% per uur. CPU Spy geeft aan dat de tablet niet in deep sleep gaat maar op 206MHz (zoiets) blijft draaien al die tijd. Wie heeft er nog tips, behalve RMA? Factory reset misschien?
Dat is dus een applicatie die hem wakker houdt.... RMAen heeft denk ik niet zoveel zin. Als je echt niet kan vinden wat wat bijt, doe dan een factory reset. Als de drain dan ineens gestopt is en hij valt wel in deep sleep, dan was het iets wat je geïnstalleerd hebt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kan iemand ook aangegeven in hoeverre de GPS makkelijk het signaal oppakt ?
(in huis en in de auto)
M.a.w. wat is de ontvangstkwaliteit van de GPS.

Kun je de volledige 16 GB gebruiken om apps te installeren of een deel daarvan ?
(en welk deel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jobr schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:42:
(in huis en in de auto)

Kun je de volledige 16 GB gebruiken om apps te installeren of een deel daarvan ?
(en welk deel dan)
Het GPS signaal is voor zover ik kan beoordelen prima want hier in huis blijft ie goed signaal houden hetgeen bv de Tomtom op dezelfde plaats in huis weer niet heeft. In de auto durf ik niet te zeggen omdat ik daar altijd de Tomtom gebruik en het tablet nog niet daarvoor ingezet heb.

Helaas kan je niet de volle 16 GB gebruiken en gaat er toch wel nagenoeg 3 GB vanaf voor alleen al Android zelf en diverse standaard voorgeinstalleerde apps van Asus zelf die je dus ook niet zonder root toegang er zomaar vanaf kan halen.

Het deel wat je wel kan gebruiken is niet specifiek een bepaald gedeelte en bepaald het tablet zelf, m.a.w. als jij meer apps installeerd gaat dit wel dan vanzelf van de 13 GB af. Alleen is dat wel maar een kleine hoeveelheid want normaal gesproken nemen apps bijna geen ruimte in, of je zou al duizenden apps moeten gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Roel1966 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:50:
[...]

Helaas kan je niet de volle 16 GB gebruiken en gaat er toch wel nagenoeg 3 GB vanaf voor alleen al Android zelf en diverse standaard voorgeinstalleerde apps van Asus zelf die je dus ook niet zonder root toegang er zomaar vanaf kan halen.

Het deel wat je wel kan gebruiken is niet specifiek een bepaald gedeelte en bepaald het tablet zelf, m.a.w. als jij meer apps installeerd gaat dit wel dan vanzelf van de 13 GB af. Alleen is dat wel maar een kleine hoeveelheid want normaal gesproken nemen apps bijna geen ruimte in, of je zou al duizenden apps moeten gaan installeren.
Dat lijkt me wel voldoende. Niet echt een reden dus om een 32GB te komen. Uitbreiden met een sd kaartje is goedkoper dan de meerprijs van de 32GB en kan altijd later nog.

Nu las ik ook dat het rooten met de laatste revisies (BD70) en hoger' nog niet helemaal lukt.
Waar kun je dat revisienummer zien ? edit: inmiddels gevonden
(heb er nog niet 1 maar denk deze aan te schaffen of de archos 101G9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb beide nu gezien, maar kwalitatief haalt de archos het niet bij mn asus hoor. Alleen al hoe hij aanvoelt, alsof er ieder moment wat af kan vallen. Ook het beeldscherm blijft gewoon achter en de bewegingssensor kan het ook allemaal niet bijbenen. No doubt, geef mij maar mn asus, het geld duidelijk meer dan waard imo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:49
jobr schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:06:
[...]

Dat lijkt me wel voldoende. Niet echt een reden dus om een 32GB te komen. Uitbreiden met een sd kaartje is goedkoper dan de meerprijs van de 32GB en kan altijd later nog.

Nu las ik ook dat het rooten met de laatste revisies (BD70) en hoger' nog niet helemaal lukt.
Waar kun je dat revisienummer zien =
(heb er nog niet 1 maar denk deze aan te schaffen of de archos 101G9)
idd, maar ik wil men er wel aan helpen herinneren dat je geen apps op de micro sd kaart kan zetten,
dus de sd kaart kan je eigenlijk alleen gebruiken voor foto's, muziek en video's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 01:35

OKA

Heb zojuist een update aangeboden gekregen, geïnstalleerd en zit nu op HTK75.WW_epad-8.6.5.19-20111107. Heeft iemand info wat er in is gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:23:
ik heb beide nu gezien, maar kwalitatief haalt de archos het niet bij mn asus hoor. Alleen al hoe hij aanvoelt, alsof er ieder moment wat af kan vallen. Ook het beeldscherm blijft gewoon achter en de bewegingssensor kan het ook allemaal niet bijbenen. No doubt, geef mij maar mn asus, het geld duidelijk meer dan waard imo. _/-\o_
Dat is natuurlijk afhankelijk van de eisen die je er aan stelt en de meerprijs die je ervoor over hebt.
Maar ik geef je gelijk dat de kwaliteit van de asus hoger is. Ook de hoge gebruiksduur met de batterij vind ik een groot voordeel van de Asus.
Daarnaast is voor 249 (Phonehouse) een archos 101 G9 16 GB met 3G module ook weer aantrekkelijk. Dan is de Asus weer de helft duurder en zonder 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anton.net schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:25:
[...]
idd, maar ik wil men er wel aan helpen herinneren dat je geen apps op de micro sd kaart kan zetten,
dus de sd kaart kan je eigenlijk alleen gebruiken voor foto's, muziek en video's....
Nee, dat weet ik. Maar als dat wel op de 13 Gb intern kan dan lijkt me dat meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

[...]

Zou dat ook niet lukken met 'n EXT2/3 constructie? Zo "fop" ik mijn HD2 met custom rom wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
[...]

Ik zou werkelijk niet weten hoe ik die 16GB vol moet krijgen als ik alleen apps of spellen installeer. Die ruimte is echt meer dan genoeg als je ernaast een MicroSd kaartje gebruikt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:49
Smarron schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:48:
[...]

Ik zou werkelijk niet weten hoe ik die 16GB vol moet krijgen als ik alleen apps of spellen installeer. Die ruimte is echt meer dan genoeg als je ernaast een MicroSd kaartje gebruikt.
dat is bij mij toch niet het geval, als je een paar grote games als dugeon defenders en shadowgun hebt, is je geheugen rap val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:42:
(in huis en in de auto)
Ben afgelopn zoer met de TF als TomTom naar Italie gereden. Gig prima, Wl merkte ik dat na een bepaalde update van het GPS-firmware gedeelte de ontvangst nog beter. Werd die update kregen we ergens midden in mijn vakantie. Op de terugweg ging het mis want toen ging hij tijdens de lunch ergens in duitlsand uit. Zonder wifi / 3g kun je dan niet meer naar huis navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
welke app gebruikte je om te navigeren? ik denk dat als je navigon oid gebruikt dat je zonder internetverbinding gewoon weer kan begingen te navigeren. of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
En een andere vraag: Kun je zeg 8 uur achter mekaar op de batterij navigeren? ik neem aan dat je geen autolader had, of wel? Hoe was het batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimjai schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:34:
welke app gebruikte je om te navigeren? ik denk dat als je navigon oid gebruikt dat je zonder internetverbinding gewoon weer kan begingen te navigeren. of zie ik dat verkeerd?
gewoon met google maps. die haald de gegevens op bij vertrek. detail wordt halverwege de rit wel wat minder, maar dan zit je op de autobaan alsmaar rechtdoor. Bij kruispunten heeft hij dan ineens weer meer detail. werkte eigenlijk wel goed, tot dat ik hem perrongeluk uit deed.

8 uur navigeren op de accu lukt niet. ik heb een lader die 15 volt levert. Daar heb ik een usb aan gesoldeerd. werkt perfect. je moet er alleen geen andere mobietjes instoppen. zijn ze direct stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

OKA schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:01:
Heb zojuist een update aangeboden gekregen, geïnstalleerd en zit nu op HTK75.WW_epad-8.6.5.19-20111107. Heeft iemand info wat er in is gewijzigd?
Permissies voor de nieuwe App Backup van 8.6.5.18 zodat deze nu ook daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:57:
[...]

gewoon met google maps. die haald de gegevens op bij vertrek. detail wordt halverwege de rit wel wat minder, maar dan zit je op de autobaan alsmaar rechtdoor. Bij kruispunten heeft hij dan ineens weer meer detail. werkte eigenlijk wel goed, tot dat ik hem perrongeluk uit deed.

8 uur navigeren op de accu lukt niet. ik heb een lader die 15 volt levert. Daar heb ik een usb aan gesoldeerd. werkt perfect. je moet er alleen geen andere mobietjes instoppen. zijn ze direct stuk.
Google navigatie werkt inderdaad perfect. Ik heb het laatst nog in Amerika gebruikt. Je kunt sinds een tijdje ook een tiental gebieden van 16 bij 16 kilometer preloaden. Als je dan van de route afwijkt hebt je toch complete maps. Wat ik wel heel raar vind is dat je die voorgeladen gebieden niet kunt gebruiken om een nieuwe route in te plannen. Daarvoor heb je perse internet access nodig, zelfs als je binnen een voorgeladen gebied zit. In Amerika is dat meestal niet zo'n probleem, want als je je vinger in de lucht steekt heb je meestal direct een stuk of 3 open wifi netwerken, maar in Europa is dat meestal een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Rooten is gelukt op B70 en B80 modellen, en op de meest eenvoudige wijze!!

[Tool]Razorclaw - One click Root for all ASUS Transformers

Alhoewel ik een B50 heb en al tijden een custom rom draai denk ik dat velen hier op zaten te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Voor zover ik het begrijp kun je wel rooten maar nog geen custom rom installeren?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Nog niet nee, maar dat zal heel binnenkort dan wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ik heb een B70 pad en heb net getest: jawel, hij is geroot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:30
In dezelfde thread is nu ook een recoveryinstaller geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Zou het rooten nog gevolgen kunnen hebben met Android 4?
Zou ik beter nu kunnen rooten voordat het onder ICS niet meer werkt, of zou ICS het ongedaan kunnen maken, of zou ik wellicht niet meer kunnen upgraden naar ICS na het rooten?
Vragen, vragen, vragen ...

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Rooten kun je ongedaan maken, dus dat zou allemaal niet mogen uitmaken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
The Legend schreef op maandag 14 november 2011 @ 07:54:
Rooten kun je ongedaan maken, dus dat zou allemaal niet mogen uitmaken.
Ik heb ervaren dat ik geen updates kon installeren wanneer de TF geroot is. Dus moest ik het eerst unrooten voordat ik een update kon installeren. Daarna weer geroot. Fluitje van een cent mbv de tools van XDA-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik krijg de automatische updates gewoon binnen met een geroote TF. Alleen maakt het de root ongedaan dus moet ik hem erna opnieuw rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Weet iemand waar ik kan instellen dat het keuze-menu voor het kiezen van een app voor het openen van een bepaald bestand weer te voor schijn komt?
In Opera browser stel ik in dat ie het wachtwoord voor een site moet onthouden maar als ik dan weer op die site ga vult hij het wachtwoord niet automatisch in hoe kan/moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Smarron schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:47:
Rooten is gelukt op B70 en B80 modellen, en op de meest eenvoudige wijze!!
[Tool]Razorclaw - One click Root for all ASUS Transformers

Alhoewel ik een B50 heb en al tijden een custom rom draai denk ik dat velen hier op zaten te wachten!
Dank, zeer nuttig. Eindelijk Titanium Backup kunnen runnen op mijn UK B50 :)

Ik moet zeggen dat ik bij mijn Tablet weinig behoefte heb aan een custom ROM, daar waar mijn telefoons wel gelijk opgetuigd werden.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 14-11-2011 10:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:54
Op donderdag 3 november TF besteld voor mijn net bevallen vrouw omdat ze toch maar gekluisterd zit aan de zetel en eens iets anders doen kon dan naar de TV te staren :)

Gisteren op familiebezoek geweest en daar de TF getoond, werkte perfect. Iets later gaat mijn vrouw borstvoeding geven met de reistas waar de TF inzit. Ze komt terug, ik haal hem uit om iets te checken op het internet en ik merkt een barst in het glas van boven naar beneden. Niet zichtbaar als je recht op de tablet kijkt maar als je hem ietwat draait dan merk je het meteen. LCD display is onbeschadigd alsook de behuizing.

Nu net naar CoolBlue gebeld, moet nog een sticker krijgen om hem terug te sturen maar daar beweren ze dat glasbreuk automatisch gebruikersfout is en geen fabrieksfout (je zal dus zoals in ons geval maar een slecht glas gekregen hebben :s)... hopelijk trekt de technische dienst toch een andere conclusie. Heb topic snel doorzocht, alsook topic 1 maar zag niet meteen mensen die hetzelfde probleem gehad hebben (hoewel ik wel links vind op US sites)... zijn er hier toch? Het is echt 1 fisuurlijn, geen sterslag wat typisch is bij "mishandeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Is hij niet op de 1 of andere manier "verbogen" geweest, zodat hij een nette rechte breuk heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Smarron schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:55:
Is hij niet op de 1 of andere manier "verbogen" geweest, zodat hij een nette rechte breuk heeft gehad ?
Zou eventueel kunnen, heb sinds een dag of 3 gemerkt dat de linkerzijde (waar power button en volumeknop zitten) wat los zat, zou het daardoor kunnen zijn? Langs 1 kant opnemen en doordat de andere kant wat loszit het glas barst? Dit is dan toch een fabrieksfout? Want zoveel weegt de TF zelf nu ook niet dat hij door opnemen langs 1 kant meteen barst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Weet iemand hoe je flash aan/uit kan zetten.
Volgens mij moet dit mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Card Nox schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:17:
Ik heb thuis een klein netwerkje (3PC's/laptops / Synology DS211J / WD HD Live MP) waar ik zo nu en dan wat over stream. Nu wilde ik dus gisteravond in bed nog even wat spelen met de tab en wilde ik Dexter eens van de NAS streamen, helaas ging dit niet.
Ik download de 720p-versie van Dexter iedere week op mn Synology 211j. Die kijk ik daarna via m'n tablet middels MX Player. Kan rechtstreeks vanuit ES File Explorer, maar kun je ook eerst overhalen naar je tablet, voor het geval je WiFi-verbinding het niet trekt (ik gebruik een Netgear WNDR3700 op circa 4m afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
pimjai schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:34:
Ik heb een crack van Navigon. Die verwacht bij het opstarten wel een verbinding. Eenmaal opgestart niet meer. Er gaat dan zo'n 25Kb over het lijntje. Kan zijn omdat het een crack is... Bij geen verbinding krijg ik een foutmelding met iets van "...checkout' in de melding. Misschien een check bij de market of ie wel netjes gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 18:25
Ik heb navigon gekocht toen hij in promo was. Hij gebruikt inet vooral voor de files en werkzaamheden. Voor de rest is het te gebruiken zonder 3G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Quick update: Coolblue verwijst me door naar Asus zelf omdat het sneller zou gaan zo en omdat ik meer kans maak op een gratis vervanging. Asus klantenservice gebeld, hoogstwaarschijnlijk buiten garantie om zeggen ze daar, glas wordt getest voor gebruik blabla. Echt balen. Moest het eigen fout zijn, ok dan zou ik er geen probleem mee hebben maar dit is balen. Nu wachten op pickup datum van Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
DJSirMatthew schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:31:
Quick update: Coolblue verwijst me door naar Asus zelf omdat het sneller zou gaan zo en omdat ik meer kans maak op een gratis vervanging. Asus klantenservice gebeld, hoogstwaarschijnlijk buiten garantie om zeggen ze daar, glas wordt getest voor gebruik blabla. Echt balen. Moest het eigen fout zijn, ok dan zou ik er geen probleem mee hebben maar dit is balen. Nu wachten op pickup datum van Asus...
Dat is echt balen zeg. Ik hoop dat Asus een beetje coulance wil tonen. Ik raad je wel aan je Transformer via hun te laten repareren. Ik heb al op diverse fora berichten gelezen over Transformers die beschadigd van reparatie terugkwamen, en waarvoor Asus geen verantwoordelijkheid wilde nemen. Als je het via Coolblue laat versturen, en er mocht iets gebeuren met je Transformer, dan kan je Coolblue daarvoor verantwoordelijk houden. Daar heb je immers je tablet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Pierre_nr1 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:37:
[...]
Dat is echt balen zeg. Ik hoop dat Asus een beetje coulance wil tonen. Ik raad je wel aan je Transformer via hun te laten repareren. Ik heb al op diverse fora berichten gelezen over Transformers die beschadigd van reparatie terugkwamen, en waarvoor Asus geen verantwoordelijkheid wilde nemen. Als je het via Coolblue laat versturen, en er mocht iets gebeuren met je Transformer, dan kan je Coolblue daarvoor verantwoordelijk houden. Daar heb je immers je tablet gekocht.
Ik snap niet hoe fabrikanten altijd maar blijven volhouden dat een breuk in het glas altijd de schuld van de gebruiker is. Toegegeven: dit zal wel vaak het geval zijn, alleen juist Gorilla glas wordt op de markt gezet als onverwoestbaar. Een scheur/barst in het glas moet dan dus eigenlijk wel komen door een fabricagefout zoals spanning in het glas of een fout tijdens het inzetten van het glas, waardoor het onder spanning is komen te staan...

Het lijkt me daarnaast dat als je Transformer beschadigd terugkomt van reparatie je gewoon Asus aansprakelijk dient te stellen. Asus kan dit dan eventueel verhalen op de vervoerder, maar jouw probleem mag het sowieso niet zijn!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gisteren op familiebezoek geweest en daar de TF getoond, werkte perfect. Iets later gaat mijn vrouw borstvoeding geven met de reistas waar de TF inzit. Ze komt terug, ik haal hem uit om iets te checken op het internet en ik merkt een barst in het glas van boven naar beneden.
Mis ik iets of? het is toch een eigen fout? Hij heeft in een tas gezeten, er is druk opgekomen, hij komt beschadigd uit de tas terwijl hij dat ervoor niet was.

Zie moeilijk in hoe je hier uit kan concluderen dat het niet je eigen fout is? Hoop uiteraard voor je dat asus coulant is, maar dan kunnen ze bij wijze van wel coulant naar iedereen zijn.

//edit

Je had dus geen beschermhoes en je gooit 'm los in een tas? het is geen netbook die aan beide kanten een flink stuk plastic tussen het scherm heeft :P

[ Voor 11% gewijzigd door thijszor op 14-11-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58
ik heb sinds kort een vervelend probleem met mijn EEE Pad

als de timeout van het scherm is verlopen gaar het scherm netjes uit
maar binnen 10 sec ofzow springt het scherm weer aan, 8)7
en dan na de timeout weer uit
en dan weer aan.....

de laatste update zit er al op, ook al een keertje gewiped -> zelfde probleem

enge wat opvalt als hij aan de lader hangt is er geen enkel probleem.

iemand enig idee waar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
thijszor schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:38:
[...]

Mis ik iets of? het is toch een eigen fout? Hij heeft in een tas gezeten, er is druk opgekomen, hij komt beschadigd uit de tas terwijl hij dat ervoor niet was.

Zie moeilijk in hoe je hier uit kan concluderen dat het niet je eigen fout is? Hoop uiteraard voor je dat asus coulant is, maar dan kunnen ze bij wijze van wel coulant naar iedereen zijn.

//edit

Je had dus geen beschermhoes en je gooit 'm los in een tas? het is geen netbook die aan beide kanten een flink stuk plastic tussen het scherm heeft :P
1. Als je hem vastneemt, zet je ook druk op het glas.
2. Hij zat in de baby-reistas, beschermd door het matje dat voor verschoning gebruikt wordt. Misschien niet even efficiënt als een echte beschermhoes maar zeker voldoende bescherming. Het enige dat "daarachter" zat waren pampers en die zie ik ook niet meteen voldoende druk uit te oefenen om hem te doen barsten? ;)
3. Hoewel ik enkel mijn vrouw op haar woord geloven kan, weet ik dat ze uitermate voorzichtig omspringt met haar elektronica materiaal (ze kreeg zelfs de opmerking van het bezoek dat ze al dachten dat er iets waardevols in die tas zat omdat ze die zo voorzichtig neerzette).

Net RMA mail gekregen, als het buiten garantie is & ik laat hem niet herstellen kost het me toch ongeveer 75 euro aan behandelings& en verzendingskosten. Dan toch liever via CoolBlue waar hopelijk die kostprijs wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
thijszor schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:38:
[...]

//edit

Een wild gokje qua oorzaak: heeft de TF in de kou gelegen en is daarna de warmte in gegaan? Wellicht kou en slechte productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Is het mogelijk om de TF te gebruiken als een soort mediaspeler, dus dat ik film, foto en muziek vanaf mijn nas via wifi stream naar mijn TF en die dan via HDMI aansluit om mijn tv? Zo ja, werkt dat dan goed?

Moet ik alleen kijken of het kan dat geluid via HDMI in op tv naar digital out (tulpstekker) op tv kan en die dan weer in de versterker. Heb een oude kenwood versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik zie in een winkel een B50 en B70 revisies liggen.

Ziet er qua hardware o.i.d. verschil (verbeteringen) in een B50, B70,B80,B90 revisie ?
M.a.w. is er een reden om niet een B50 te willen maar een B90 ?
(ik weet dat het rooten/custom rom e.d. op een B70 tot gisteren nog niet kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update van Splashtop remote is muis tracking actief.
Laat ik dit nu extreem irritant vinden bij remote desktop toepassing.
Heeft iemand een idee hoe dit te omzeilen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:01
Vanaf aanstaande donderdag (17 november) krijgt men 50 euroCash Back op de EEE pad 16Gb via Asus. (andere versies weet ik niet). Aldus de nieuwe folder van Computerland. Linkje!

Je zou dit kunnen doen via onderstaande link alleen is de site nog ofline.
http://event.asus.com/nl/feestdagen

Door deze actie ga ik ook hard twijfelen! 333 euro is een mooi bedrag om er een aan te schaffen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergister heb ik de laatste android upgrade ontvangen op mijn asus-transformer. En sindsdien heb ik alleen maar vertraging en ellende met mijn browsers, ik word er niet bij van.

Iemand hier ervaring mee?

Is er een manier om die laatste upgrade terug te draaien?

Grote dank, scar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexicon schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:00:
Vanaf aanstaande donderdag (17 november) krijgt men 50 euroCash Back op de EEE pad 16Gb via Asus. (andere versies weet ik niet). Aldus de nieuwe folder van Computerland. Linkje!

Je zou dit kunnen doen via onderstaande link alleen is de site nog ofline.
http://event.asus.com/nl/feestdagen

Door deze actie ga ik ook hard twijfelen! 333 euro is een mooi bedrag om er een aan te schaffen! :)
Thanks. Ik wacht al enkele dagen op een goede aanbieding, ik zit hele tijd te twijfelen of nog weekje wachten tot feestdagen acties etc. voor acties, zeker met de komst van de Prime. Maar als die actie doorgaat met cashback, dan koop ik hem zeker.
Deze cashback van Asus gaat neem ik aan ook bij andere verkopers/winkels gelden want is gewoon actie van Asus zelf?

Dit weekend even goed op folders letten :). Is trouwens vanaf 19 i.p.v. 17 november maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Heb een Transformer prime topic gemaakt en ga deze samen met brilsmurfffje verder uitbreiden en bijhouden.
Heb wel schaamteloos de layout van dit topic gebruikt. Leek me op zich wel toepasselijk. Mocht dit niet wenselijk zijn dan hoor ik dat graag van de TS-ers van dit topic en zal ik het proberen aan te passen.

Misschien wel handig om deze link in de OP op te nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 15-11-2011 10:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
jobr schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:40:
Ik zie in een winkel een B50 en B70 revisies liggen.

Ziet er qua hardware o.i.d. verschil (verbeteringen) in een B50, B70,B80,B90 revisie ?
M.a.w. is er een reden om niet een B50 te willen maar een B90 ?
(ik weet dat het rooten/custom rom e.d. op een B70 tot gisteren nog niet kon)
Volgens mij zijn alle versies vanaf B6O goed. B5O hadden iets andere hardware waardoor het batterij lekken ontstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Zonekill schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:55:
Is het mogelijk om de TF te gebruiken als een soort mediaspeler, dus dat ik film, foto en muziek vanaf mijn nas via wifi stream naar mijn TF en die dan via HDMI aansluit om mijn tv? Zo ja, werkt dat dan goed?

Moet ik alleen kijken of het kan dat geluid via HDMI in op tv naar digital out (tulpstekker) op tv kan en die dan weer in de versterker. Heb een oude kenwood versterker.
Geen compleet antwoord op je vraag, maar die muziek weet ik wel wat op. Ik heb een HDX1000 (popcorn hour) met upnp. Daarnaast een NAS met upnp. Op de TF staat Bubble upnp. Hiermee kan ik de HDX muziek laten afspelen van de eigen harddisk of van het NAS. Eventueel zelfs van bestanden die alleen op de TF staan.

Tijdens het koken ligt de TF dus in de keuken en kan ik zo tussen de nummers zoeken naar wat ik wil horen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
asing schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:29:
[...]

Geen compleet antwoord op je vraag, maar die muziek weet ik wel wat op. Ik heb een HDX1000 (popcorn hour) met upnp. Daarnaast een NAS met upnp. Op de TF staat Bubble upnp. Hiermee kan ik de HDX muziek laten afspelen van de eigen harddisk of van het NAS. Eventueel zelfs van bestanden die alleen op de TF staan.

Tijdens het koken ligt de TF dus in de keuken en kan ik zo tussen de nummers zoeken naar wat ik wil horen. :9
Ja! dat is wat ik zoek. Zodat de tv niet aan moet om muziek af te spelen.

Als ik het dus goed begrijp bestuur je met TF en bubble app de popcorn hour die dan weer toegang tot de nas heeft? Ik heb een PS3 dus dan zou ik remote control app moeten hebben zodat ik de PS3 kan besturen.
(Dit kan met de PSP wel. Kun je zelfs overal ter wereld je PS3 aanzetten en muziek en films streamen en zo ook toegang tot je nas krijgen. O nee volgens mij geen toegang tot nas alleen externe hdd aan PS3. Misschien een idee voor een app of is die er al?)

Ideaal zou zijn als je een A/V versterker hebt met wifi zodat je alleen TF en een nas nog nodig hebt om nummers te kiezen. Want ik 'moet' nu een nas, tv, PS3 en versterker aanzetten om een simpel mp3tje af te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zonekill op 15-11-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Heel technisch gezien stuur ik een upnp renderer en upnp share aan. Alles wat upnp/dnla kletst is prima. Zelfs Windows 7 kan renderen, dus de keuze is reuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Laatst online: 18-09 18:40
Op een Synology NAS kan je USB speakers aansluiten. Met de DS Audio app van Synology kan je daarmee van je TF (of ander Android device) muziek afspelen op die USB speakers. Eventueel kan je op die manier die output van je Synology ook wel naar een versterker sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaazaar schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:30:
[...]

Ik heb een crack van Navigon. Die verwacht bij het opstarten wel een verbinding. Eenmaal opgestart niet meer. Er gaat dan zo'n 25Kb over het lijntje. Kan zijn omdat het een crack is... Bij geen verbinding krijg ik een foutmelding met iets van "...checkout' in de melding. Misschien een check bij de market of ie wel netjes gekocht is?
Ik heb een legaal gekochte versie van Navigon, en die start ook niet op zonder internet... Lekker handig als je in de auto navigatie op een big screen wil hebben en je moet eerst via wifi op je telefoon een internetverbinding maken :(
Mooi navigatiepakket, maar eigenlijk totaal nutteloos op een niet 3G versie van de TF als je toevallig ook nog eens niet via je smartphone even kan tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg em morgen binnen! Ook ik zal een review plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb Sygic navigatie draaien op mijn TF, hier heb je totaal geen internet verbinding voor nodig, alleen voor het downloaden van de kaarten. Werkt perfect en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:54:
Ik heb Sygic navigatie draaien op mijn TF, hier heb je totaal geen internet verbinding voor nodig, alleen voor het downloaden van de kaarten. Werkt perfect en ziet er goed uit.
Klopt.. maar dat is waarschijnlijk de minder legale try before you never pay versie die ik op mijn telefoon ook gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
EricEric752 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:00:
Op een Synology NAS kan je USB speakers aansluiten. Met de DS Audio app van Synology kan je daarmee van je TF (of ander Android device) muziek afspelen op die USB speakers. Eventueel kan je op die manier die output van je Synology ook wel naar een versterker sturen.
Ik heb op de kamer waar mijn computers staan een stereotoren staan en heb daar de usb geluidskaart op de toren aangesloten dmv een stereo kabel met aan de ene kant een jack plug en de andere kant 2 tulp stekkers.
Muziek speel ik rechtstreeks van de Synology naar de toren. Vriendin streamt muziek vanaf de Synology naar de Tangent radio op zolder. Ik heb een paar weken geleden ook een nieuwe versterker gekocht, de Onkyo TX-NR509. Deze heeft ook een netwerkaansluiting. Als je een Synology hebt dan kan je met de DS audio app rechtstreeks de audio vanaf de nas streamen naar de versterker. Dit kan waarschijnlijk ook wel met andere versterkers met een netwerk aansluiting. Dit heb ik bedraad gedaan. (ik heb thuis bijna alles bekabeld trouwens). De Onkyo kan wel worden voorzien van een draadloos usb wifi plugje. Voor de Onkyo is er trouwens ook een app verkrijgbaar om de versterker te bedienen via de TF of ander android apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb ontdekt dat ik zelfs .mkv via upnp kan afspelen. :9 Er zijn een paar formaten die het niet doen, maar verder bedien je met je TF1 bijna alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Gister na een hele tijd mijn transformer weer eens aan gehad, en geupdatet naar de laatste versie, maar echt heel gelukkig word ik nog steeds niet van. Browser is nog steeds zo onstabiel als wat... ongelofelijk dat dat ding na tig updates nog steeds om de haverklap crashed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
BM schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:12:
ongelofelijk dat dat ding na tig updates nog steeds om de haverklap crashed.
Ik moet eigenlijk ook bekennen dat ik het totaalplaatje nog niet erg stabiel vindt. Ik herstart de TF toch wel eens per week (mn Android telefoon is al maanden niet meer uit geweest!).
Gisteren nog ivm een kopieeractie (vanuit ES File Explorer) naar de SD-kaart in de TF: netwerkverbinding was blijkbaar verloren, maar de background task blijft draaien en is niet meer te stoppen (is daar een beheertooltje voor?). Ook is de TF soms erg traag nadat ik 'm net aanzet(unlock). Na een minuutje is dat over, maar als je even snel iets wilt doen, dan frustreert het wel enorm. Google Earth blijft ook af en toe crashen.

Overigens, als ik de Antutu-benchmark doe (waar ook de Prime/TF2 mee getest is), dan haal ik lagere scores dan anderen met een TF1 (iets van 4600). Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Laatst online: 19-07-2024
Grappig om te merken dat het per tablet verschilt of een update een verbetering is of een achteruitgang. Ik heb sinds de nieuwste versie (19) geen last meer van batterydrain, terwijl bij een ander het probleem juist weer komt. De één heeft crashes in de browser, bij de andere lossen ze juist op.

Overigens had ik ook problemen met kopieeracties via ES File Explorer: als de netwerkverbinding wegvalt tijdens het kopieren dan slaat de actie vast en blijftie stroom vreten zolang je niet de tablet opnieuw opstart. Maar is dat een nadeel van de app of van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
tjah ik heb nooit verbetering/verslechtering gemekrt in het crashen van de browser... hij blijft crashen helaas. imho ook HET (enige?) grote minpunt van de TF... ding is voor mij vooral een "internet-op-de-bank" device... en dan ffaalt hij toch behoorlijk in zijn belangrijkste taak.

Voor de rest ben ik echt super tevreden met de TF... ik denk niet dat ik in Mei/juni een beter tablet had kunnen kopen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn browser de URL in eerste instantie niet accepteert. Ik krijg dan een soort Asus Android versie van google in de adresbalk. Als ik daarna het webadres weer intik kan ik hem via de dropdown selecteren en doet hij het verder prima.
Herkent iemand dit probleem?

Daarnaast hebben sommige websites de hardnekkige neiging om mijn browser als mobiele site te zien, ik kan dit nergens uitzetten zie ik.

Verder is het een top apparaat, ik hen een B50 32GB en gebruik hem voornamelijk voor browsen, e-mail en films. Super dat je direct torrents kunt downloaden, unzippen, srt toevoegen en kijken maar in HD kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:58
nog steeds geen update binnen?? (belgie versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ehhh weet iemand een manier om een update van Android OS terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Zonet geprobeerd met google docs een spreadsheet aan te maken, maar da's niet te doen: erg traag en de desktop-versie van de site werkt niet handig met een touch acherm ivm scrollmogelijkheden. Uiteindelijk crashte na zo'n 5 minuten de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:42
Waarom gebruik je niet de Google docs applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
kwaazaar schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:27:
[...]

Ik moet eigenlijk ook bekennen dat ik het totaalplaatje nog niet erg stabiel vindt. Ik herstart de TF toch wel eens per week (mn Android telefoon is al maanden niet meer uit geweest!).
Gisteren nog ivm een kopieeractie (vanuit ES File Explorer) naar de SD-kaart in de TF: netwerkverbinding was blijkbaar verloren, maar de background task blijft draaien en is niet meer te stoppen (is daar een beheertooltje voor?). Ook is de TF soms erg traag nadat ik 'm net aanzet(unlock). Na een minuutje is dat over, maar als je even snel iets wilt doen, dan frustreert het wel enorm. Google Earth blijft ook af en toe crashen.

Overigens, als ik de Antutu-benchmark doe (waar ook de Prime/TF2 mee getest is), dan haal ik lagere scores dan anderen met een TF1 (iets van 4600). Iemand dat al geprobeerd?
Ik internet ook veel "op de bank" en dat de browser eruit klapt gebeurd misschien 1 keer in de 3 weken. Ik gebruik Dolphin en die bevalt goed. TF versie is de B60.
Ik heb net even Antutu gedownload en gestart en ik haal een score van 4854. Geen idee of het hoog of laag is, ik ben tevreden over mijn TF.
Als iemand vind dat het allemaal te traag gaat moet je jezelf er toe zetten om er de tijd voor te nemen, de wereld is al hectisch genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier een score van 4845 met standaard rom. Ben ook zeer tevreden, custom browser vind ik stabiel zat voor de sites die ik ermee bezoek. Met het polaris office pakket, dropbox & dropsync vermaak ik me prima tijdens die ene schooldag p/w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Synchroniseert bij iedereen z'n Chrome bookmarks goed met de standaard browser? Ik heb syncen aangezet en eerst zag ik helemaal niks verschijnen in de bookmarks, daarna zag ik de mapjes die ik had aangemaakt wel, maar geen onderliggende favorieten en nu zie ik dat een aantal mapjes wel compleet zijn met urls, maar niet allemaal! :?

• Nakebod
  • Laatst online: 23:07
Ik had ooit ergens gelezen dat, en waarom werd mij niet helemaal duidelijk, slechts de eerste < 100 bookmarks gesynced werden.
Of dat ook echt zo is weet ik niet, sommigen melden met minder bookmarks al dat het niet werkt.
Feit is wel dat ik volgens Google 99 bookmarks heb (Niet nageteld), waarvan ik er een ruim aantal sowiezo niet zie @ tablet. Zelf vermoed ik dat er hier maar 75 gesynced zijn.
Het maakt ook niet uit of het een submap in een submap is (Other bookmarks > Iets > Nog Iets) of direct in de Other Bookmarks map.

Hopelijk binnen een niet al te lange tijd dat Chrome officieel voor Android uitkomt, dan zal dat vast wel beter werken, want de huidige browser is verre van perfect :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Nakebod schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:54:
Ik had ooit ergens gelezen dat, en waarom werd mij niet helemaal duidelijk, slechts de eerste < 100 bookmarks gesynced werden.
Of dat ook echt zo is weet ik niet, sommigen melden met minder bookmarks al dat het niet werkt.
Feit is wel dat ik volgens Google 99 bookmarks heb (Niet nageteld), waarvan ik er een ruim aantal sowiezo niet zie @ tablet. Zelf vermoed ik dat er hier maar 75 gesynced zijn.
Het maakt ook niet uit of het een submap in een submap is (Other bookmarks > Iets > Nog Iets) of direct in de Other Bookmarks map.

Hopelijk binnen een niet al te lange tijd dat Chrome officieel voor Android uitkomt, dan zal dat vast wel beter werken, want de huidige browser is verre van perfect :P
Ik gebruik ChromeMarksLite. De gratis versie synct alleen van Google naar App. Zodra je op een bookmark klikt opent je favo browser.

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Same here. Heb misschien 40 bookmarks in Chrome staan. Sommige updaten netjes op de tablet, maar de mappenstructuur duurt ooit dagen voor deze meegenomen wordt indien ik wat heb geherorganiseerd. Heb ook nog steeds willekeurige bookmarks die gewoon niet overgenomen worden op de tabet.

• Soeski
Baddie09 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:24:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn browser de URL in eerste instantie niet accepteert. Ik krijg dan een soort Asus Android versie van google in de adresbalk. Als ik daarna het webadres weer intik kan ik hem via de dropdown selecteren en doet hij het verder prima.
Herkent iemand dit probleem?

Daarnaast hebben sommige websites de hardnekkige neiging om mijn browser als mobiele site te zien, ik kan dit nergens uitzetten zie ik.

Verder is het een top apparaat, ik hen een B50 32GB en gebruik hem voornamelijk voor browsen, e-mail en films. Super dat je direct torrents kunt downloaden, unzippen, srt toevoegen en kijken maar in HD kwaliteit :)
Herkenbaar. Ik verbaasde me er al over dat ik een URL in tik, op enter druk bij wijze van, en dan krijg ik weer Google?? Zelfs twee keer achter elkaar. Als ik dan nog een keer de URL in tik, of ik selecteer inderdaad de URL uit de dropdown, dan werkt het wel. Bizar.

Ook dat tweede merk ik; sommige sites herkennen toch nog dat het een mobile device is en tonen de website in mobiele versie, of gewoon niet alle componenten. Jammer!

• Soeski
Drain "probleem" na .19 update nog steeds.

Tablet uitzetten, aanzetten en niet eens openklappen.
Vervolgens dus NIKS mee doen. Slurp slurp slurp... loopt gewoon leeg, en dik ook.

Zie in CPU Spy ook dat hij continu in 216MHz stand blijft hangen, en Deep Sleep gewoonweg weigert. Dit is maar zeldzaam gelukt, ook een keer na het opstarten en verder niet aanraken.
Iemand nog een idee wat ik kan doen om die drain tegen te gaan?
Als ik in de processen kijk welk item mijn batterij opslurpt, staat er het volgende:

9 uur op batterij (van 100/100)
Status nu: 63/3 (dock leeg dus)

Proces:
Wifi: 71% (zoveel??)
Scherm: 11%
Tablet inactief: 11%
Android: 6%

Nou heb ik wel achtergrondsync aanstaan voor e-mail (werk en Gmail), weerbericht en Twitter, Skype en LinkedIn.
Vreet dit bij iemand anders ook zoveel power? Als dat zo is moet ik toch een keus maken: Of sync uit gaan zetten, of accepteren dat hij elke dag aan de lader moet.

Graag wat input.
Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste