Ik gooi er eventjes gewoon wat anders door heen, om nog even wat te delen.
Ik ervaar sinds het ontvangen van deze laptop (Asus X5QSF) erg nare DPC latency lags, al vanaf het begin(dus een schone installatie vanaf jullie) heb ik, als ik de normaalste taken uitvoer een stotterend geluid in de uitvoer van het veelal het geluid en soms beeld. Dit kan gebeuren als ik een spel speel, terwijl ik alleen youtube in IE9 draai. Dit verhaal heb ik al vaker opgehangen hier.
In het begin niet erg interessant, zal wel aan de installatie liggen, zeiden ze nadat ik had gebeld naar campusshop. Ik heb hierop 2x een herstel vanaf de bijgeleverde herstelpartitie gedraaid. Beide loste het probleem niet op. Een tijdje later heb ik een SSD (Vertex 3) in mijn laptop gedaan, en hierop een ‘clean instal’ gemaakt van Windows 7 (legaal), waarbij de SSD als primaire bootschijf wordt gebruikt, en de HHD als secondaire storage. Nog steeds bleef het probleem bestaan, wat ik hierop heb gedaan is m.b.v. ‘driver genius’ alle drivers geüpdate. Hiervoor heb ik zelf de drivers van de netwerkkaart vernieuwd, maar dat hielp ook niet. Er is hierbij een kleine vooruitgang geboekt in de situatie, de gemiddelde DPC ligt nu veel lager, er is alleen nog steeds sprake van uitschieters in de geluidsuitvoer van soms wel meer dan 2 a 3 seconden.
Na het gebruik van latency mon, ben ik er achter gekomen dat netwerkaparaten voor het probleem konden zorgen, maar ook McAfee stond hoog op het lijstje dat voor probleem zorgt.
Ik heb McAfee van de laptop afgegooid, en heb sindsdien(3 dagen), nog geen enkele spike ter hoogte van 1 seconden, of in die orde van grote. Wel af en toe 100000 microseconden, nog steeds hoog, maar niet vergelijkbaar in ernst, en dit is zelden. Is hier vooruitgang geboekt? ik weet het niet, jammer dat de virusscanner schijnbaar voor het probleem zorgt:/.
Ik ga binnenkort bellen met bovengenoemde, kijken wat er uit komt.
Andere mensen last van virusscanners icm DPC latency lags?
|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|