• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
j-phone schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:30:
In mijn geval denk je dat de toetsaanslag is geregistreerd maar dan blijk je achteraf toch wat gemist te hebben. 500 toetsaanslagen haal ik ook bij lange na niet.

Ik zit er ook over te denken om mijn game systeem, bestaande uit een i7 860 icm een HD5870 de deur uit te doen.

@Hostler, hoe kom je aan dat aantal aanslagen?
Typ cursus, je kan op www.gratistypetest.nl kijken hoeveel je haalt. Weet niet hoe accuraat die website precies is hoor.

Maar inderdaad, je denkt dat hij de toetsen heeft aangeslagen en dan mis je toch nog vaak een paar lettertjes in een zin.

[ Voor 6% gewijzigd door hostler op 22-12-2011 08:09 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:45
hostler schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:07:
[...]

Typ cursus, je kan op www.gratistypetest.nl kijken hoeveel je haalt. Weet niet hoe accuraat die website precies is hoor.

Maar inderdaad, je denkt dat hij de toetsen heeft aangeslagen en dan mis je toch nog vaak een paar lettertjes in een zin.
Ik heb 372 slagen per minuut maar zelfs m'n Logitech Illuminated slaat er soms naast. Vooral de spatie of sommige letters worden veel te laat herkent door de website waardoor je dus al een letter voorzit dan dat de website het door heeft. Het is niet echt een aanrader :p

• Etd5
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een N53SV-SZ404V. Vannaf het begin deed mijn installatie erg raar. Na een schone installatie gaat hij na ongeveer 5 dagen rare dingen doen. Het vreemde hier aan is dat hij nooit het zelfde probleem heeft. Ben ik de enige wie daar last van heeft of zijn er meer mensen?

Ik heb de laptop net terug van Reparatie. Daarvoor deed hij ook al raar. Ze hebben bij de reparatie het moederbord vervangen.

Een paar Symptomen wat die al heeft vertoond:
- Je kan niks meer openen. loopt dus random vast.
- Opent alles in aparte vensters( terwijl de instellingen wel goed staan bij Map Opties)
- Geen enkel pictogram werkt meer( ook niet als je ze opnieuw terug plaatst)
en nog een aantal rare dingen waar ik zo 1 2 3 niet op kan komen.

Iemand enig idee?

• hostler
misterdoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:02:
[...]

Ik heb 372 slagen per minuut maar zelfs m'n Logitech Illuminated slaat er soms naast. Vooral de spatie of sommige letters worden veel te laat herkent door de website waardoor je dus al een letter voorzit dan dat de website het door heeft. Het is niet echt een aanrader :p
Op een Logitech Wave toetsenbord had ik 532 gehaald met 98% correct :P

Hopelijk zijn binnenkort de chicklet toetsenborden beschikbaar (en betaalbaar), dan probeer ik die eens.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

hostler schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:19:
[...]

Op een Logitech Wave toetsenbord had ik 532 gehaald met 98% correct :P

Hopelijk zijn binnenkort de chicklet toetsenborden beschikbaar (en betaalbaar), dan probeer ik die eens.
570 P/M (114 woorden P/M) @ 97%. op een gewoon toetsenbord. (2e poging)
Iets meer als 450 gehaald op de N53SV, maar ik heb hem pas een paar uur mogen proberen ;) .
Binnenkort zelf eens overgaan op aankoop. Hard nodig voor het volgende schooljaar.

Zijn er nog mensen met tips qua SODIMMS? Aangezien ik de laptop vrij snel naar 16GB ga upgraden IVM het draaien van vele VM's en deze dan ook behoorlijk zwaar belasten.

gallery: D4NG3R

Of kan gewoon het goedkoopste van het goedkoopste? pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hostler
De n53SV gaat toch maar tot 8gb?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Quadcores tot 16GB (4 SODIMM aansluitingen).

Staat op de site van asus zelf dus..

Ik ga voor deze:
pricewatch: Asus N53SV-S1766V

http://www.asus.nl/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N53SV/
DDR3 1333 MHz SDRAM, 2 x SODIMM socket for expansion up to 8GB SDRAM (Dual-core)
DDR3 1333 MHz SDRAM, 4 x SODIMM socket for expansion up to 16GB SDRAM (Quad-core)

[ Voor 69% gewijzigd door D4NG3R op 22-12-2011 15:37 ]

• hostler
Aha! Persoonlijk zou ik voor kingston gaan vanwege de goede comptabiliteit. Corsair kan soms nog wel eens kieskeurig zijn qua moederbord.

• Death1ord
Etd5 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:29:
Ik heb een N53SV-SZ404V. Vannaf het begin deed mijn installatie erg raar. Na een schone installatie gaat hij na ongeveer 5 dagen rare dingen doen. Het vreemde hier aan is dat hij nooit het zelfde probleem heeft. Ben ik de enige wie daar last van heeft of zijn er meer mensen?

Ik heb de laptop net terug van Reparatie. Daarvoor deed hij ook al raar. Ze hebben bij de reparatie het moederbord vervangen.

- Opent alles in aparte vensters( terwijl de instellingen wel goed staan bij Map Opties)

Iemand enig idee?
Ik heb ook een verse installatie op een SSD maar heb nog niet echt een onverklaarbare vastloper gehad. Als hij dan vastloopt was het omdat er een of ander programma niet goed z'n werk deed.

Als ze het moederbord hebben vervangen zou ik nog eens een verse installatie doen zodat je zeker weet dat het daar niets mee te maken heeft. Download ook eens de meest recente drivers aangezien drivers op een CD soms niet de meest recente zijn.

• Etd5
De versie die ik heb is met 6 GB werkgeheugen.

• Etd5
misterdoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook een verse installatie op een SSD maar heb nog niet echt een onverklaarbare vastloper gehad. Als hij dan vastloopt was het omdat er een of ander programma niet goed z'n werk deed.

Als ze het moederbord hebben vervangen zou ik nog eens een verse installatie doen zodat je zeker weet dat het daar niets mee te maken heeft. Download ook eens de meest recente drivers aangezien drivers op een CD soms niet de meest recente zijn.
Heb ik al geprobeerd :) Ik heb Orginele Versie van Windows geprobeert ( met code op de onderkant ) Daarna heb ik ook nog Vista geprobeert. Met de drivers had ik al geprobeert voordat die voor RMA terug moest. Toch bedankt voor het reageren :)

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb net de N53SV-S1817V gekocht, zondag ga ik hem uittesten.

• Death1ord
bambinodekat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:15:
Ik heb net de N53SV-S1817V gekocht, zondag ga ik hem uittesten.
Ik kan het je vertellen dat door het aluminium de laptop zeer stevig aanvoelt. Ook het geluid is beter dan een gemiddelde laptop wat het een zeer aantrekkelijk plaatje maakt :p

En als het goed is, zal het keyboard bijna geen flex vertonen.

• bambinodekat
dat ziet er goed uit, ik heb nu een Medion MD96630 die 4 jaar oud is en helemaal versleten is.

Kunt u mij ook vertellen hoeveel geheugen slots de N53SV-S1817V heeft en hoeveel er nog vrij zijn, de laptop heeft standaard 8GB

[ Voor 41% gewijzigd door bambinodekat op 22-12-2011 19:29 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bambinodekat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:27:
dat ziet er goed uit, ik heb nu een Medion MD96630 die 4 jaar oud is en helemaal versleten is.

Kunt u mij ook vertellen hoeveel geheugen slots de N53SV-S1817V heeft en hoeveel er nog vrij zijn, de laptop heeft standaard 8GB
Dual of Quadcore? De Quadcores kunnen max 4x4GB aan, de Dualcores max 2x4GB ;) . (Nouwja voor nu. Misschien ooit een keer 8GB SODIMM's na een update)

• bambinodekat
Het is een i5-2430m dus Dualcore, dus er zit al het max geheugen(8GB) in?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als ik de site van Asus mag geloven ja.

zie:
D4NG3R in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Vanmiddag even een SSD in de N75 gezet. Het is een OCZ Agility 3, en ja er is beter verkrijgbaar. In mijn desktop zit een Vertex 2 maar die wordt weggeblazen door mijn laptop nu :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Death1ord
bambinodekat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:44:
Het is een i5-2430m dus Dualcore, dus er zit al het max geheugen(8GB) in?
Ik heb de i7-2670QM en heb 4 slots. 2 ervan zijn bezet door 4GB SODIMM modules.

Ik heb geen idee of meer dan 8GB gaat werken. Kijk eens hoeveel de intel CPU ondersteund want het kan ook een sales truk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

misterdoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:23:
[...]

Ik heb de i7-2670QM en heb 4 slots. 2 ervan zijn bezet door 4GB SODIMM modules.

Ik heb geen idee of meer dan 8GB gaat werken. Kijk eens hoeveel de intel CPU ondersteund want het kan ook een sales truk zijn.
16GB volgens Asus. (Bron)
16GB volgens Intel. (bron).

4x4GB is dus de limiet ;) .

De dualcores kunnen ook 16GB aan. Maar asus monteerd maar 2 SODIMM sloten bij de Dualcore modellen. In theorie zou je die andere 2 er zo op kunnen solderen en gebruiken.

Edit:

Moederbord voor Dualcores:
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/505955189/N53SV-REV-2-0-motherboard-for-ASUS-laptop.jpg (Note al die kleine soldeerpuntjes onder de 2 SODIMM sloten)

En de quadcores:
Afbeeldingslocatie: http://www.netbook-battery.net/images/2011092005273460-N1QMB1300-B16.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 23-12-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12:13

Iemand enig idee?
Hier heb ik helemaal geen last van, heb sowieso nooit met de standaardinstallatie gewerkt.
Toen ik de laptop kreeg direct de schijf leeggemaakt (op de recovery partitie na) en mijn eigen Windows 7 Professional geinstalleerd.
Het enige waar ik last van heb is blue screens als de laptop uit stand by komt door de USB3 driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Die bluescreens zijn verholpen in Bios versie 207. Had je de Bios al geupdated?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:48:
De dualcores kunnen ook 16GB aan. Maar asus monteerd maar 2 SODIMM sloten bij de Dualcore modellen. In theorie zou je die andere 2 er zo op kunnen solderen en gebruiken.
In theorie ja. Echter in de praktijk is er geen enkele laptop met dualcore en 4 DIMMs. Misschien kunnen alleen de quadcores 4 DIMM's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee?
Op het werk hebben we maar meteen een clean install gedaan want wij konden er niks mee. We hadden direct toen de laptop binnen was ons tekenprogramma erop gezet, als je dan wat wou openen stopte het programma er direct mee. En het netwerk gaf ook allemaal kuren. Nu na de re-install geen problemen daarmee meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:41:
[...]

In theorie ja. Echter in de praktijk is er geen enkele laptop met dualcore en 4 DIMMs. Misschien kunnen alleen de quadcores 4 DIMM's aan?
Geen idee. Achja, de theorie en praktijk pakken soms anders uit dan je zou denken 8)7.

Volgende week ga ik op bestellen van de pricewatch: Asus N53SV-S1766V over. Nog mensen die benchmarks etc willen zien? Aangezien ik toch een (uitgebreide) review maak @ de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
D4NG3R schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:03:
[...]

Geen idee. Achja, de theorie en praktijk pakken soms anders uit dan je zou denken 8)7.

Volgende week ga ik op bestellen van de pricewatch: Asus N53SV-S1766V over. Nog mensen die benchmarks etc willen zien? Aangezien ik toch een (uitgebreide) review maak @ de PW.
Wat is het verschil tussen dat model en de Asus N53SV-SZ404V ? Ik zie namelijk zo 1,2,3 helemaal geen verschil. Zelfde schijf, zelfde snelheid, zelfde cpu+ram+gpu+chipset en zelfde beeldscherm...

Asus en hun model nummeringen ook... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
@Dylan ik kan naast prijsverschil ook niets aan verschil vinden.. volgens pricewatch heeft de SZ404V geen DL brander.. maar dat heeft die van mij toch echt wel.

Vreemd verhaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jackxl schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:07:
@Dylan ik kan naast prijsverschil ook niets aan verschil vinden.. volgens pricewatch heeft de SZ404V geen DL brander.. maar dat heeft die van mij toch echt wel.

Vreemd verhaal dit.
Dat klopt omdat ik die info gecorrigeerd heb bij de link in mijn vorige post.. De laptop die Dylan aangeeft lijkt een wat ouder model. Wat het verschil echter is? Geen idee.

Edit. Als ik de 2 op centralpoint met elkaar vergelijk kom ik IIG tot deze punten (vast wel meer):

De ZS404V heeft:
- Geen BT
- Geen DL DVD brander
- 1 USB2 poort minder

Maar dit is wss fout omdat hij bij de S1766V geen USB3 poorten aangeeft 8)7.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 26-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Je moet soms opletten met nummering aangezien ASUS een verschillend nummer hanteert bij verschillende landen etc.

Ook heb ik gemerkt dat sommige webshops er een zooitje van maken door een bepaald typenummer te promoten maar dan andere specs vertellen dan dat je op de ASUS website vind etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik heb een probleempje met mijn trackpad knoppen. Ze trillen en maken een irritant geluid. Ik heb er een filmpje van gemaakt met m'n iphone (3gs dus niet super beeld en geluid).

YouTube: Asus N55SF touchpad vibration issue

Zet je volume hoog, anders hoor je het niet. In het echt hoor je het heel duidelijk en het is super irritant. Het is soms erg luid.

Als ik mijn vinger op de knoppen houd, dan stopt het geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 26-12-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
D4NG3R schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:08:
[...]

Dat klopt omdat ik die info gecorrigeerd heb bij de link in mijn vorige post.. De laptop die Dylan aangeeft lijkt een wat ouder model. Wat het verschil echter is? Geen idee.

Edit. Als ik de 2 op centralpoint met elkaar vergelijk kom ik IIG tot deze punten (vast wel meer):

De ZS404V heeft:
- Geen BT
- Geen DL DVD brander
- 1 USB2 poort minder

Maar dit is wss fout omdat hij bij de S1766V geen USB3 poorten aangeeft 8)7.
Ik heb 3 USB 2 poorten en 1 USB 3 poort, verder zit er volgens mij wel een DL brander in en heeft mijn laptop echt wel BlueTooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Ik heb de Asus N75SF-V2G-TZ046V
(I72630QM, 6GB DDR3, Geforce GT555M)

Eergsiter heb ik er een Crucial m4 64GB in gezet en een clean install gedaan.
Eerst had ik problemen met win 7 installeren vanaf een USB stick (Installatie error: cd/dvd driver missing).
Maar dit is verholpen door de stick in een andere poort te plaatsen (Wtf maar het werkt).

Hij loopt als een trein maar windows experience index geeft maar een 5.7 (Graphics: Desktop performance for windows aero) Terwijl dit hiervoor hoger was (5.9 en dit kwam door de HDD).

De SSD (Primairy hard disk) krijgt een 7.9.

Ik heb allemaal drivers opnieuw geinstalleerd maar dat helpt allemaal niks (Bios, Chipset, Nvidia VGA, Intel VGA).

Echt balen, als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Dat is wel laag, ik krijg 6,9 bij de graphics performance. Heb je wel de laatste Nvidia drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dylan93 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 01:12:
[...]

Ik heb 3 USB 2 poorten en 1 USB 3 poort, verder zit er volgens mij wel een DL brander in en heeft mijn laptop echt wel BlueTooth :)
Toevallig de laatste regel van de post gelezen ;) ?

Iemand die hier even naar wil kijken? D4NG3R in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

pricewatch: Asus N53SV-S1766V
vs
pricewatch: Asus N53SV-S1827V

15 euro meer voor een GT540M van 2GB (VS 1GB) en een 2670QM van 2.2Ghz (VS een 2630QM van 2Ghz).

Weet er iemand of er nog meer verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
j-phone schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:
Dat is wel laag, ik krijg 6,9 bij de graphics performance. Heb je wel de laatste Nvidia drivers geinstalleerd?
Ja dat is het rare ik heb een clean install gedaan (win7 home ed) en toen overal de nieuwste drivers van geinstalleerd (Nvidia Geforce GT555M, Intel VGA, Intel chipset, Bios) |:(
Ook service pack 1

Echt heel raar want het systeem draait nu als een speer, binnen 18sec start windows 7 op en ik hoef helemaal nergens op te wachten. Ik zal later deze week even een paar games testen, misschien dat hij dan lst krijgt van die lage score.

Maar wie weet komt iemand nog met een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dylan93: Ik heb de execute van generals, zerohour alsook tfdlauncher.exe (heb first decade) toegevoegd en alles werkt goed.

Welke game echter niet werkt is RA2, ik kan de knoppen in het menu niet zien :( dit komt door de intel kaart dacht ik ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
spyker1982 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:16:
[...]

Ja dat is het rare ik heb een clean install gedaan (win7 home ed) en toen overal de nieuwste drivers van geinstalleerd (Nvidia Geforce GT555M, Intel VGA, Intel chipset, Bios) |:(
Ook service pack 1

Echt heel raar want het systeem draait nu als een speer, binnen 18sec start windows 7 op en ik hoef helemaal nergens op te wachten. Ik zal later deze week even een paar games testen, misschien dat hij dan lst krijgt van die lage score.

Maar wie weet komt iemand nog met een goed idee :)
Ik zou me echt niet blind staren op dat cijfer. Als je enkel maar verbetering ondervind, zie ik het nut er niet van in om te kijken waarom W7 een lagere score toedeelt.

Ben je zeker dat hij de nVidia chip heeft gebruikt en niet de intel chip?

Ikzelf heb een N53SN met i7-2670QM en nVidia 550M en heb 5,9 (zowel score van aero als score van mn SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik heb een probleem met mijn N53SV-S1817V: Als er muziek opstaat kraken mijn speakers, het zijn de ingebouwde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bambinodekat schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:13:
Ik heb een probleem met mijn N53SV-S1817V: Als er muziek opstaat kraken mijn speakers, het zijn de ingebouwde speakers.
Is verder niet relevant aan het modelnummer. Aangezien de behuizing en hierbijhorende speakers hetzelfde zijn bij alle N53 modellen. Ook het moederbord (Op 2 afwezige SODIMM sloten bij i5 modellen na) hetzelfde.

Ik vraag mij dus af of er verder nog nadelen zitten aan de S1817V tegenover de S1766V..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:53

Zalmanman

So long,

Ik denk erover na om de ASUS N53SV S1827V laptop aan te schaffen. Nu heb ik nog wat vragen over deze laptop, naar aanleiding van jullie ervaringen:
Ik heb gelezen dat het toetsenbord nogal "zwak" is. Wat denken jullie daarvan? En verder, hoe glimmend/reflecterend is het scherm? Is dat te doen of is het echt heel erg vervelend?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zalmanman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:11:
Ik denk erover na om de ASUS N53SV S1827V laptop aan te schaffen. Nu heb ik nog wat vragen over deze laptop, naar aanleiding van jullie ervaringen:
Ik heb gelezen dat het toetsenbord nogal "zwak" is. Wat denken jullie daarvan? En verder, hoe glimmend/reflecterend is het scherm? Is dat te doen of is het echt heel erg vervelend?
Ik heb hem bekeken @ MM.

Scherm is amper reflecterend als je er recht voor zit en het toetsenbord veert nauwelijks mee. Mocht dit wel het geval zijn kan je deze er zo af klikken en er iets vulsel tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Zalmanman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:11:
Bij de nieuwere N53SN is de keyboard flex aangepakt geweest en veert nu niet mee bij normaal gebruik. Enkel als je keihard doordrukt op de toetsen is er wat flex, maar ja, wie typt er nu zo :+

Over het scherm kan ik niet vele zeggen aangezien ik zelf een mat scherm heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

@misterdoom:
Zou ik mogen weten welke N jij dan hebt?

@D4NG3R:
Oké, bedankt voor de informatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
hostler schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:43:
Ik heb een probleempje met mijn trackpad knoppen. Ze trillen en maken een irritant geluid. Ik heb er een filmpje van gemaakt met m'n iphone (3gs dus niet super beeld en geluid).

YouTube: Asus N55SF touchpad vibration issue

Zet je volume hoog, anders hoor je het niet. In het echt hoor je het heel duidelijk en het is super irritant. Het is soms erg luid.

Als ik mijn vinger op de knoppen houd, dan stopt het geluid.
halp! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Grote kans dat ze te los zitten en daardoor meetrillen met de HDD. Niet echt normaal, afaik. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD inderdaad. Schroef hem beter vast? Eventueel met wat dempend materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik heb de schijf goed vast, niet te vast, en heb met nog wat rubberachtige zooi geprobeerd trillingen tegen te gaan. Zonder succes.
Er zit een WD black in, zoiezo geen stille schijf.

Doet Asus hier wat mee, of moet ik contact met campusshop opnemen? (lekker weer 0900 bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Zalmanman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:25:
@misterdoom:
Zou ik mogen weten welke N jij dan hebt?

@D4NG3R:
Oké, bedankt voor de informatie :-)
N53SN-1307V

Ik denk dat deze enkel in België te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Oké, dat is jammer.

@D4ANG3R:
Is er nog een reden dat jij deze laptop niet gekocht hebt? En in welke MM heb je die gezien? Ik zou namelijk zo even naar Hengelo kunnen gaan, maar dan zou het wel fijn zijn als ze die laptop zouden hebben. Of is er een manier om dat na te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft hem nog niet gekocht ;) . D4ANG3R is al een maandje bezig met het zoeken naar een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Oké. Ben er net achter gekomen dat 'ie op voorraad is bij de lokale BCC. Ik ga vragen of ik 'm mag uitproberen en dan zal ik mijn mening geven.

Overigens, die laptop kost bij de BCC 876.90. Zouden ze 'm voor 825,00 verkopen? Dat is namelijk de prijs van Azerty.

@Darkstone:
768P.... Hoe kom je erop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb hem nog niet gekocht zoals Darkstone al aangeeft maar dit zit er wel dik in ;) .
De MM en BCC @ Hengelo verkopen hem niet (Dinsdag gekeken) maar wel de N53SV S1766V waar ik eerst naar keek (Is identiek maar heeft een iets tragere CPU en 1GB VRAM minder). Deze is qua case verder identiek dus goed vergelijkingsmateriaal.

Kijk bij de MM @ Hengelo op de 2e verdieping op de 2e rij met laptops, staat het 15.6" model wel ergens.

Bij de BCC ga je hem trouwens niet goedkoper krijgen. Die laagste prijs garantie geld alleen voor 'gewone' winkels..

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 19:54 ]

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Ben nu na 2 jaar een Asus N61Ja te hebben gebruikt na tevredenheid nu op zoek naar een volgende Asus (n61 doorgeschoven naar mn vriendin en garantie Asus is me goed bevallen).
Nu zit ik te kijken naar de verschillende n53SV's.
Iemand die mij nog meer verschillen kan vertellen tussen de N53SV-S1827V en de N53SV-S1886V? Want ik zie 'op papier' alleen verschil in HD. 750Gb 7200rpm (1827) en 500 5400rpm (1886).

Nou had ik vandaag ook de 1886 bij de Saturn in Groningen bekeken en daar viel me op dat (volgens SIW, ff stiekem gedownload daaro :) ) er een 500Gb 7200rpm HD in zat 8)7
Het scherm beviel me wel want deze was mat en de kijkhoek was beter dan de andere Asus'en waar hij naast stond (o.a. N73 ? glanzend) en was het helderst tov de andere Asus'en.

Voor de geinteresseerden. Er zit een 156ht01-201, sec314c scherm in. Kunnen we dit zien als de LTN156HT01 van Samsung?

Verwijderd

Interesting. Voorheen zat er altijd een B156HW01 v5 in, wat een redelijk brak scherm is.. Die sec314c is hetzelfde als de matte uit de X5Q. Geen idee of dat een goed paneel is, er zijn nog altijd geen reviews voorhanden. Ik weet alleen dat de color gamut 60% is.

• Maurizio
Voordat ik hier mn post deed had ik me al iets verdiept in de N53.
Keyboard flex los ik zelf wel op... zal toch een andere plaatsen. Zelfde type als in de N61 want die beviel me uitstekend.
En omdat ik de type/model nr's voorbij zag komen van de brakke glossy fullhd scherm in de N53 serie moest ik gewoon ff SIW installeren want menig Saturn/MM medewerker snapt me toch niet :+
Maar hieruit blijkt dat Asus toch meerdere schermen monteert.
Zag bijvoorbeeld al dat Norrod de Asus N53 1842 (wat is hier het schil van?) levert. Mat voor 844 en glanzend voor 899...zouden ze hier weer een andere type glare scherm hebben gemonteerd? of toch weer die brakke....

• j-phone
misterdoom schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:32:
[...]

Ik zou me echt niet blind staren op dat cijfer. Als je enkel maar verbetering ondervind, zie ik het nut er niet van in om te kijken waarom W7 een lagere score toedeelt.

Ikzelf heb een N53SN met i7-2670QM en nVidia 550M en heb 5,9 (zowel score van aero als score van mn SSD)
Welke SSD heb je en is die SSD ook je boot disk (lijkt me wel...)?

@Maurizio, als je wilt dat MM / Saturn medewerkers je begrijpen moet je wat meer coma zuipen :+

[ Voor 8% gewijzigd door j-phone op 29-12-2011 01:01 ]

• spyker1982
misterdoom schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:32:
[...]

Ja ik ben er middels ook maar mee gestopt, maar als blijkt dat games langzamer zijn dan zal ik er verder naar kijken. Ik zit te twijfelen om het programmathe drivermax even te proberen deze zoekt blijkbaar overal de nieuwste drivers voor (ook al heb ik die als het goed is al).
Bedankt voor de hulp in ieder geval.

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Zou iemand mij kunnen vertellen welke geluids- en netwerkchip zich in de N53SV-S1827V bevinden? Daar valt nergens wat over te vinden...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Realtek en Realtek. Maar er zijn zo godschruwelijk veel Realtek chips dat dit nog wel eens lastig te achterhalen kan worden :+ .

• Maurizio
Zalmanman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:10:
Zou iemand mij kunnen vertellen welke geluids- en netwerkchip zich in de N53SV-S1827V bevinden? Daar valt nergens wat over te vinden...
in de 1886 zit gedraad een Realtek 1000Mbps en wifi een Atheros AR9002WB0-1NG...misschien heb je er wat aan

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Hee, dit is heel vreemd. Over de nacht is de S1827V verwijderd van de site van BCC...
Enfin, ik heb de N53SV-S1766V mogen aanschouwen, die qua specs nèt iets lager ligt dan de S1827V.

Wat ik wel kan vertellen is dat de kijkhoek van de S1766V behoorlijk goed is en dat het (thank god) géén glossy scherm is. Da's gewoon iets waar ik me de ***** aan erger.

Verder is het toetsenbord ook best wel stevig, maar niet uitmuntend. Geluid heb ik niet kunnen testen (gôh), maar het ziet er wel naar uit dat ik erregus een S1827V ga opsnorren. Het is toch niet zo dat deze te oud is (eerste prijsvermelding @ 03-11-2011, dus ik denk 't niet) of niet goed dat de BCC 'm uit het assortiment neemt?

Verwijderd

Het verbaast me eerlijk gezegd dat hij nog verkocht wordt. De N55 is namelijk de opvolger en die is al enige maanden uit.

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Ja, dat heb ik inmiddels gezien. Maar op het uiterlijk na lijkt er eigenlijk nauwelijks iets veranderd... Of zie ik dit nu totaal verkeerd?

Verwijderd

GT555m, lichter, langere accuduur, niet langer een heel slecht scherm (geld nu niet meer, zie de laatste paar posts) en de enorme randenom het scherm zijn verdwenen. Vooral aan dat laatste erger ik me. Het is een 15.6" notebook, geen 16.4"...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zalmanman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:09:
Hee, dit is heel vreemd. Over de nacht is de S1827V verwijderd van de site van BCC...
Enfin, ik heb de N53SV-S1766V mogen aanschouwen, die qua specs nèt iets lager ligt dan de S1827V.

Wat ik wel kan vertellen is dat de kijkhoek van de S1766V behoorlijk goed is en dat het (thank god) géén glossy scherm is. Da's gewoon iets waar ik me de ***** aan erger.

Verder is het toetsenbord ook best wel stevig, maar niet uitmuntend. Geluid heb ik niet kunnen testen (gôh), maar het ziet er wel naar uit dat ik erregus een S1827V ga opsnorren. Het is toch niet zo dat deze te oud is (eerste prijsvermelding @ 03-11-2011, dus ik denk 't niet) of niet goed dat de BCC 'm uit het assortiment neemt?
pricewatch: Asus N53SV-S1827V
Genoeg winkels? Als je hem bij een 'echte' winkel koopt ben je veelal meer als 50 euro extra kwijt..

De S1827V is trouwens identiek aan de S1766V (Teminste dat lijkt zo) maar heeft een iets snellere CPU en meer VRAM.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 29-12-2011 13:26 ]

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:16:
GT555m, lichter, langere accuduur, niet langer een heel slecht scherm (geld nu niet meer, zie de laatste paar posts) en de enorme randenom het scherm zijn verdwenen. Vooral aan dat laatste erger ik me. Het is een 15.6" notebook, geen 16.4"...
Maar ook meteen een stuk duurder, waardoor het buiten mijn budget verdwijnt... En verder betaal je méér voor minder hardware, ook zoiets.

En wat betreft die video chip, ik ga toch niet echt gamen. En de 540 zal toch wel sterk genoeg zijn om een BR-DVD te kunnen spelen?

En als het slechte scherm niet meer geldt, wat let mij dan nog om voor de iets oudere te gaan, die wel vetter is. Oké, misschien iets langere accuduur, maar ik kan 'm zo opladen in de auto (pa heeft een geniaal systeem erin gebouwd met een converter...)

Verwijderd

Overigens heb ik geen idee welk scherm er per typenummer wordt gebruikt. grote kans dat 'de oude' nog dat bekende glansscherm gebruikt.

• Death1ord
De N55 is een stuk slechter op een aantal punten.

Zo zit je met de rare lay-out van de media toetsen aan de linkerzijde, is de hele notebook gemaakt uit glossy plastic wat snel krast en vette vingers toont tov de N53 die een stuk degelijker aanvoelt en brushed aluminium bezit.

Ook de groote van de N53 valt eigenlijk goed mee. Deze laptop past zelfs net in m'n 15.4" laptoprugzak terwijl ik dit totaal niet verwacht had.

De N55 is dan wel weer draagbaarder en inderdaad is het formaat meer van een 15.6" dan een 16"+.

Als ik een keuze zou moeten maken tussen een N55 of een N53 met dezelfde specs, ga ik sowieso weer voor de N53 aangezien die voor mij steviger aanvoelt en niet bekrast wordt van veel mee te nemen in m'n laptoprugzak.

• bambinodekat
Ik heb met mijn N53SV-S1817V NFS World gespeeld en de processor werd 68°C, is dit normaal?

En de laptop start ook traag op.

[ Voor 77% gewijzigd door bambinodekat op 29-12-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
bambinodekat schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:15:
Ik heb met mijn N53SV-S1817V NFS World gespeeld en de processor werd 68°C, is dit normaal?

68°C ? dan zal ie het wel koud hebben met zulke lage temperaturen! FOEI!

Traag opstarten? Als je de OEM Windows installatie er op hebt staan zal die waarschijnlijk de boosdoener zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Jackxl op 30-12-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
bambinodekat schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:15:

Wat ? 68 graden, volgens mij ben jij nieuw in de laptop wereld :P ? 68 graden is juist best koud voor een laptop die een spel draait...

De processor mag maximaal 100 graden volgens Intel, de videokaart ook zoiets gok ik, beiden zijn bij mijn Asus N53SV-SZ404V nog nooit boven de 80 graden uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik heb zojuist in dit topic een beschrijving geplaatst hoe Ubuntu te installeren op de N55SF/X5QSF (en waarschijnlijk op wel meer Asus laptops) ivm problemen met Optimus en ACPI. Mochten er mensen zijn die een oplossing hebben gevonden mbt bluetooth en subwoofer dan hoor ik dat natuulijk graag :D
Kwam verder in dit topic nog niet veel tegen met betrekking tot Linux/Ubuntu, wellicht is het handig om hierover ook eea in de topicstart op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag; Maar is er ook een drivecaddy beschikbaar zodat ik mijn optical drive kan wisselen voor een SSD? Kon op het net niet zo snel iets vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:55:
Misschien een rare vraag; Maar is er ook een drivecaddy beschikbaar zodat ik mijn optical drive kan wisselen voor een SSD? Kon op het net niet zo snel iets vinden....
Zie begin post. Overigens zal ik als ik jou was gewoon de SSD plaatsen waar je HDD nu zit, en je HDD in een caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Thedr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:19:
Ik heb zojuist in dit topic een beschrijving geplaatst hoe Ubuntu te installeren op de N55SF/X5QSF (en waarschijnlijk op wel meer Asus laptops) ivm problemen met Optimus en ACPI. Mochten er mensen zijn die een oplossing hebben gevonden mbt bluetooth en subwoofer dan hoor ik dat natuulijk graag :D
Kwam verder in dit topic nog niet veel tegen met betrekking tot Linux/Ubuntu, wellicht is het handig om hierover ook eea in de topicstart op te nemen?
Netjes! Ik had al van bumblebee gehoord, had echter geen zin om ubuntu te installeren :P. Your post zal mensen enorm helpen.

Maar... In princiepe zou dit ook kunne werken voor de N53, of andere Optimus laptops...?

Idd misschien wel wat voor de begin post, maar dat moeten we wel weten of het ook op andere laptops werkt :)

edit: dom dom dom, dubbel post. Sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
Vorige week toch snel de knoop doorgehakt want ik had toch echt een laptop nodig nadat ik de n61 heb weggegeven. Het is de n53sv-s1886v geworden.
Zit er goed uit... heeft een 500Gb 7200rpm schijf ipv een geadverteerde 5400rpm en een mat scherm wat prima kijkt.
Wat ik nu 'bespaard' heb (tov andere modellen waar ik mee vergeleek) zal ik investeren in een SSD en een caddy waar de 500 gig dan in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
hostler schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Netjes! Ik had al van bumblebee gehoord, had echter geen zin om ubuntu te installeren :P. Your post zal mensen enorm helpen.

Maar... In princiepe zou dit ook kunne werken voor de N53, of andere Optimus laptops...?

Idd misschien wel wat voor de begin post, maar dat moeten we wel weten of het ook op andere laptops werkt :)

edit: dom dom dom, dubbel post. Sorry 8)7
Ik zie dat het ondertussen al in de TS is opgenomen: mooi, dan kunnen anderen ook van de geneugten van Ubuntu genieten :)
Ik zou zeggen aan degenen met een andere laptops dan de N55SF/X5QSF: probeer het eens als je interesse hebt, velen zullen je dankbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:03
hostler schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Zie begin post. Overigens zal ik als ik jou was gewoon de SSD plaatsen waar je HDD nu zit, en je HDD in een caddy.
En hoezo dat?
Ik heb namelijk geen enkel probleem metde ssd in de caddy, en dat scheelt ook nog de stap van je hdd eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Ik heb net de N53SV-S1842V mogen ontvangen van Komplett. Wat een mooi ding :D
Maar hij zit wel vol met bloatware. Mag ik gewoon een legale W7 DVD pakken en die er overheen gooien? Dus infeite de HDD wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
HikariMisako schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:15:
[...]

En hoezo dat?
Ik heb namelijk geen enkel probleem metde ssd in de caddy, en dat scheelt ook nog de stap van je hdd eruit halen.
Omdat de plek waar je HDD nu zit een SATA-600 aansluiting heeft en de caddy maar een SATA-300 aansluiting. Het scheelt erg veel in performance als je een SATA-600 SSD hebt.
Zalmanman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:11:
Ik heb net de N53SV-S1842V mogen ontvangen van Komplett. Wat een mooi ding :D
Maar hij zit wel vol met bloatware. Mag ik gewoon een legale W7 DVD pakken en die er overheen gooien? Dus infeite de HDD wipen?
Dit mag gewoon. Je kan dan gewoon de code van onderop je laptop gebruiken om hem te activeren.
Thedr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:43:
[...]

Ik zie dat het ondertussen al in de TS is opgenomen: mooi, dan kunnen anderen ook van de geneugten van Ubuntu genieten :)
Ik zou zeggen aan degenen met een andere laptops dan de N55SF/X5QSF: probeer het eens als je interesse hebt, velen zullen je dankbaar zijn!
Heb hem inderdaad gisteren toegevoegd. Wel met de mededeling dat het op eigen risico is.

[ Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 03-01-2012 12:21 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Oké. Ik heb overigens ook nog een Recovery partitie gevonden. Wat moet ik daarmee doen? Laten staan of gewoon ook formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Zalmanman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:40:
Oké. Ik heb overigens ook nog een Recovery partitie gevonden. Wat moet ik daarmee doen? Laten staan of gewoon ook formatteren?
Ik verwijder die recovery partitie altijd. Dat is niets anders dan een image van je windows installatie zoals je ze krijgt bij de laptop, vol met bloatware. Als je daarvan een recovery DVD maakt of je hebt een clean windows 7 installatie dvd heb je niets te vrezen met het verwijderen ervan.

Wel moet je goed opletten dat, als je de quickboot gebruikt, je dit niet meer hebt als je gewoon een verse installatie erover heen gooit. Ook weet ik niet of dit makkelijk te herinstalleren is. Ik heb er in ieder geval geen last van aangezien ik dat toch nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
misterdoom schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Ik verwijder die recovery partitie altijd. Dat is niets anders dan een image van je windows installatie zoals je ze krijgt bij de laptop, vol met bloatware. Als je daarvan een recovery DVD maakt of je hebt een clean windows 7 installatie dvd heb je niets te vrezen met het verwijderen ervan.

Wel moet je goed opletten dat, als je de quickboot gebruikt, je dit niet meer hebt als je gewoon een verse installatie erover heen gooit. Ook weet ik niet of dit makkelijk te herinstalleren is. Ik heb er in ieder geval geen last van aangezien ik dat toch nooit gebruik.
Ik heb hem wel laten staan, omdat ze laatst vroegen toen ik problemen had of ik de recovery terug wou plaatsen. Het is een beetje lullig als dat niet kan omdat je hem verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Yorin schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Ik heb hem wel laten staan, omdat ze laatst vroegen toen ik problemen had of ik de recovery terug wou plaatsen. Het is een beetje lullig als dat niet kan omdat je hem verwijderd heb.
Het enige verschil met de recovery tov een clean W7 install is dat alle drivers automatisch worden geïnstalleerd en al de bloatware.

Aangezien Asus een CD met drivers erbij geeft, betekend het dus dat je beter af bent met het testen van een clean install dan met de recovery aangezien je dan ook uitsluit dat het iets van de bloatware is dat het systeem doet crashen of wat dan ook. Het kan dus niet slechter worden door minder brol erop te installeren als je het mij vraagt.

Ook is het vervangen van een HDD iets wat mag, wat je automatisch zonder de recovery partitie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
misterdoom schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:35:
[...]

Het enige verschil met de recovery tov een clean W7 install is dat alle drivers automatisch worden geïnstalleerd en al de bloatware.

Aangezien Asus een CD met drivers erbij geeft, betekend het dus dat je beter af bent met het testen van een clean install dan met de recovery aangezien je dan ook uitsluit dat het iets van de bloatware is dat het systeem doet crashen of wat dan ook. Het kan dus niet slechter worden door minder brol erop te installeren als je het mij vraagt.

Ook is het vervangen van een HDD iets wat mag, wat je automatisch zonder de recovery partitie zet.
Ja, maar volgens Campusshop zou een HDD zich vanzelf herstellen van Bad Sectors als je de recovery uitvoert. Ik heb die man nog net niet uitgelachen over de telefoon, zo slecht was zijn verhaal.

Maar ik heb nu nog genoeg ruimte over en ik zit eraan te denken om er een SSD bij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:03
Yorin schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:18:
[...]

Omdat de plek waar je HDD nu zit een SATA-600 aansluiting heeft en de caddy maar een SATA-300 aansluiting. Het scheelt erg veel in performance als je een SATA-600 SSD hebt.
Ligt een beetje aan de laptop denk ik zo, dit is een Asus X5QSF-S1123V met de SSD in een caddy waar de optische drive zat. :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cpbx1y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Yorin schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:32:
[...]

Ja, maar volgens Campusshop zou een HDD zich vanzelf herstellen van Bad Sectors als je de recovery uitvoert. Ik heb die man nog net niet uitgelachen over de telefoon, zo slecht was zijn verhaal.

Maar ik heb nu nog genoeg ruimte over en ik zit eraan te denken om er een SSD bij te plaatsen.
Ach, daarvoor zou ik het toch echt niet laten staan omdat iemand wat van een papiertje afleest hoor :')

Maar als je toch ruimte zat hebt, kan het ook geen kwaad ze te laten staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
misterdoom schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Ach, daarvoor zou ik het toch echt niet laten staan omdat iemand wat van een papiertje afleest hoor :')

Maar als je toch ruimte zat hebt, kan het ook geen kwaad ze te laten staan :p
Hij is ook 'maar' 30GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Nou, gaat lekker -_-
Ik heb net de W7 partitie geformatteerd en mijn eigen W7 ultimate erop gezet. Installatie ging goed, maar daarna , na gebruiker, wachtwoord, pc-naam etc, komt 'ie in een infinite boot loop... Ik zie het POST ASUS ding, daarna zie ik Windows Loading Files, zie ik een ASUS scherm, alsof 1st configuration en daarna reboot 'ie weer en begint het hele verhaal weer van voren af aan... Misschien toch de rescue leeg halen?

EDIT:
Gewoon die hele HDD gewiped, incl. recovery 'n stuff en hij draait nu als een tierelier. Heerlijk dit :D

[ Voor 11% gewijzigd door Zalmanman op 04-01-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14

GtaDomii

---

Om alle ergernissen te verhelpen die ik had met mijn N53SV heb ik een wat onderdelen gekocht die dat hopelijk gaan verhelpen:

750GB 7200rpm vervangen voor een 120GB OCZ Agility 3.
Het geheugen upgraden naar 14GB DDR3 1333mhz
Het scherm vervangen door een MAT FHD scherm
De draadloze module vervangen voor een Intel 6300

Het gaat allemaal voorspoedig, ik heb nu de laptop zo goed als helemaal uit elkaar zodat ik overal mooi bij kan komen. De behuizing van het beeldscherm krijg ik alleen niet uit elkaar, ik heb de 2 schroefjes er wel uit ik ben bang dat ik het breek als ik meer kracht ga gebruiken, zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?

Verder zou morgen alles binnen moeten zijn, dan ga ik een update posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/347911.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GtaDomii op 04-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
GtaDomii schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:30:
Om alle ergernissen te verhelpen die ik had met mijn N53SV heb ik een wat onderdelen gekocht die dat hopelijk gaan verhelpen:

Het gaat allemaal voorspoedig, ik heb nu de laptop zo goed als helemaal uit elkaar zodat ik overal mooi bij kan komen. De behuizing van het beeldscherm krijg ik alleen niet uit elkaar, ik heb de 2 schroefjes er wel uit ik ben bang dat ik het breek als ik meer kracht ga gebruiken, zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?

[afbeelding]
Is het geen idee om je originele HDD in een caddy te plaatsen op de plaats van je optical? Heb je toch nog genoeg ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14

GtaDomii

---

Yorin schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Is het geen idee om je originele HDD in een caddy te plaatsen op de plaats van je optical? Heb je toch nog genoeg ruimte over.
Nee, de laptop is voor 'erbij', ik heb een externe USB 3.0 schijf van 640GB die ik eventueel voor grote bestanden kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GtaDomii schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:30:

[afbeelding]
De N53 kan meer geheugen aan dan de N55SF? Die kan 8GB max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. 16GB. Maar ik ken nog niemand die dat heeft getest en 8GB dimms zijn verschrikkelijk duur. Dus pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ze kunnen beiden 16GB aan (Nouwja de nieuwe SB CPU's kunnen allemaal 16GB aan. Maar of de chipset 2x8GB ook zo leuk vind..?) maar bij de N53's met quadcores kan het veel makkelijker (en goedkoper) omdat die 4x4GB aankunnen. De N55's en N53's met dualcores hebben slechts 2 SODIMM aansluitingen waardoor je geforceerd bent 2x8GB te gebruiken. En dit is nog behoorlijk duur..

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Zijn er meer mensen die niet kunnen booten vanaf een USB stick? Ik heb Linux Mint geprobeerd te installeren vanaf een bootable USB stick, maar dat was niet mogelijk. Daarna een DVDtje gebrand en dat ging probleemloos. Nu is 'ie mooi aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Zalmanman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:24:
Zijn er meer mensen die niet kunnen booten vanaf een USB stick? Ik heb Linux Mint geprobeerd te installeren vanaf een bootable USB stick, maar dat was niet mogelijk. Daarna een DVDtje gebrand en dat ging probleemloos. Nu is 'ie mooi aan het installeren.
Werkte hier gewoon goed (n55sf, ubuntu). Had je je USB wel bootable gemaakt :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Ik gooi er eventjes gewoon wat anders door heen, om nog even wat te delen.

Ik ervaar sinds het ontvangen van deze laptop (Asus X5QSF) erg nare DPC latency lags, al vanaf het begin(dus een schone installatie vanaf jullie) heb ik, als ik de normaalste taken uitvoer een stotterend geluid in de uitvoer van het veelal het geluid en soms beeld. Dit kan gebeuren als ik een spel speel, terwijl ik alleen youtube in IE9 draai. Dit verhaal heb ik al vaker opgehangen hier.

In het begin niet erg interessant, zal wel aan de installatie liggen, zeiden ze nadat ik had gebeld naar campusshop. Ik heb hierop 2x een herstel vanaf de bijgeleverde herstelpartitie gedraaid. Beide loste het probleem niet op. Een tijdje later heb ik een SSD (Vertex 3) in mijn laptop gedaan, en hierop een ‘clean instal’ gemaakt van Windows 7 (legaal), waarbij de SSD als primaire bootschijf wordt gebruikt, en de HHD als secondaire storage. Nog steeds bleef het probleem bestaan, wat ik hierop heb gedaan is m.b.v. ‘driver genius’ alle drivers geüpdate. Hiervoor heb ik zelf de drivers van de netwerkkaart vernieuwd, maar dat hielp ook niet. Er is hierbij een kleine vooruitgang geboekt in de situatie, de gemiddelde DPC ligt nu veel lager, er is alleen nog steeds sprake van uitschieters in de geluidsuitvoer van soms wel meer dan 2 a 3 seconden.

Na het gebruik van latency mon, ben ik er achter gekomen dat netwerkaparaten voor het probleem konden zorgen, maar ook McAfee stond hoog op het lijstje dat voor probleem zorgt.
Ik heb McAfee van de laptop afgegooid, en heb sindsdien(3 dagen), nog geen enkele spike ter hoogte van 1 seconden, of in die orde van grote. Wel af en toe 100000 microseconden, nog steeds hoog, maar niet vergelijkbaar in ernst, en dit is zelden. Is hier vooruitgang geboekt? ik weet het niet, jammer dat de virusscanner schijnbaar voor het probleem zorgt:/.

Ik ga binnenkort bellen met bovengenoemde, kijken wat er uit komt.

Andere mensen last van virusscanners icm DPC latency lags?

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alvast melden dat de combinatie dell-xps + mcafee voor problemen zorgt met geluid.. Ik zie een gemeenschappelijke factor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Hier X5QSF met Avast antvirus. Heb DPC latency checker nu al een aantal minuten draaien: max is 593us, gemiddeld zo rond 250us schat ik. Weet niet of 't invloed heeft, maar heb Matlab als een dolle aan 't draaien (20% processor usage) en ben een 192kbit stream aan het luisteren via Winamp.
Even Avast uitgeschakeld; geen significant verschil. Bij opnieuw inschakelen ook geen verandering.
Moet zeggen dat ik McAfee al heel lang niet meer adviseer. Vind het vaak erg vertragend werken. M'n vriendin heeft sinds gisteren een Dell met gratis 15 maanden McAfee, zal eens in de gaten houden of er daar bijzonderheden optreden :)
Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.