Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14

GtaDomii

---

Ik heb nu zo goed als alles gedaan, het scherm komt een andere keer omdat ik dat de scherm behuizing echt niet uit elkaar wil.

Wat heb ik niet gedaan:
Scherm vervangen
Windows 7 upgraden naar de Ultimate versie, je kan w7 HP niet upgraden naar Ultimate.
Keyboard flex verhelpen, ik moet nog een oplossing vinden om dit op te lossen.
De ''Play Back Forward'' key's werkend krijgen, het lukt echt niet terwijl ik de ATK driver en de keyboard filter geïnstalleerd heb.

Wat heb ik wel gedaan:
750GB HDD vervangen voor een 120GB OCZ Agility 3.
Geheugen geupgrade naar 14GB DDR*3.
Af-fabriek draadloze netwerk module vervangen voor een Intel 6300.

De puntjes die ik nog niet gedaan heb ga ik verder uitzoeken, iemand een idee hoe ik die multimedia toetsen goed werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

OK. Gisteravond de pricewatch: Asus N53SV-S1827V besteld.

Zijn er nog mensen die specifieke benchmarks etc willen zien? Aangezien ik een uitgebreide review ga schrijven. Als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed direct even requests behandelen ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
GtaDomii schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:13:
Ik heb nu zo goed als alles gedaan, het scherm komt een andere keer omdat ik dat de scherm behuizing echt niet uit elkaar wil.

Wat heb ik niet gedaan:
Scherm vervangen
Windows 7 upgraden naar de Ultimate versie, je kan w7 HP niet upgraden naar Ultimate.
Keyboard flex verhelpen, ik moet nog een oplossing vinden om dit op te lossen.
De ''Play Back Forward'' key's werkend krijgen, het lukt echt niet terwijl ik de ATK driver en de keyboard filter geïnstalleerd heb.

Wat heb ik wel gedaan:
750GB HDD vervangen voor een 120GB OCZ Agility 3.
Geheugen geupgrade naar 14GB DDR*3.
Af-fabriek draadloze netwerk module vervangen voor een Intel 6300.

De puntjes die ik nog niet gedaan heb ga ik verder uitzoeken, iemand een idee hoe ik die multimedia toetsen goed werkend kan krijgen?
Ik heb m'n oude SSD in mn N53sn gestoken en met de ATK drivers/programma te installeren werken de toetsen gewoon. Probeer het nogmaals te installeren, misschien is er iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Ik heb de driver nogmaals geïnstalleerd, als ik op play klik dan start Media center? Ik snap er werkelijk niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
GtaDomii schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:42:
Ik heb de driver nogmaals geïnstalleerd, als ik op play klik dan start Media center? Ik snap er werkelijk niets van.
Klopt! Als Windows Mediaplayer niet draait start de playknop MCE op. Zie eerdere posts in deze draad hoe dat aan te passen naar wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Eerder genoemde 'oplossingen' hebben geen enkel effect op de functie van de toetsen, sterker nog.. Spotify geeft aan na het installeren van 'iets' dat er een probleem is met de geluidskaart, gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

GtaDomii:
Het gaat je niet lukken, denk ik: http://vip.asus.com/forum...VG&page=1&SLanguage=en-us

Maar je kan dit proberen: http://www.helpmij.nl/for...-ASUS-hotkeys-Probeer-dit!

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
GtaDomii schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:37:
Eerder genoemde 'oplossingen' hebben geen enkel effect op de functie van de toetsen, sterker nog.. Spotify geeft aan na het installeren van 'iets' dat er een probleem is met de geluidskaart, gaat lekker.
In Spotify werken de knoppen bij mij ook, zelfs zonder ze te remappen (staan op Winamp).
Ook deze oplossing geprobeerd?

edit @hieronder in het algemeen: ik ondervind geen problemen, cijfers heb ik er ff opgezet ter vergelijk. Deze waarden zijn volgens dat progseltje ruim binnen de marge van waar problemen op zouden kunnen gaan treden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 07-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:07:
Hier X5QSF met Avast antvirus. Heb DPC latency checker nu al een aantal minuten draaien: max is 593us, gemiddeld zo rond 250us schat ik. Weet niet of 't invloed heeft, maar heb Matlab als een dolle aan 't draaien (20% processor usage) en ben een 192kbit stream aan het luisteren via Winamp.
Even Avast uitgeschakeld; geen significant verschil. Bij opnieuw inschakelen ook geen verandering.
Moet zeggen dat ik McAfee al heel lang niet meer adviseer. Vind het vaak erg vertragend werken. M'n vriendin heeft sinds gisteren een Dell met gratis 15 maanden McAfee, zal eens in de gaten houden of er daar bijzonderheden optreden :)
Voor de mensen met audio lag, DPC issues, en wifi problemen: ik vond dit:

http://rog.asus.com/forum...Lag-and-Atheros-WiFi-Card

Asus gebruikt de Atheros Wifi/BT ook in de Gaming Series laptops. Wellicht dat deze driver uitkomst bied. Het is niet de nieuwste driver zegt de poster maar het verhelpt wel zijn problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Dankjewel, ik ga het proberen. Toch jammer/vreemd dat Asus niet 'gewoon' gekozen heeft voor plug 'n' play toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
[quote]W00fer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Voor de mensen met audio lag, DPC issues, en wifi problemen: ik vond dit:
...

Dankje, ik ga dit proberen! Latency Mon gaf aan dat het probleem ook te maken kon hebben met internet verbindingsapperatuur.

Hier ook een stukje van de mail die ik van McAfee terug kreeg:

Van onze techniche afdeling heb ik meer informatie gekregen dat DPC niet volledig met de McAfee software compatibel is. Het McAfee bestand is ook een beetje groot doordat de processor met vertraging werkt en doordat u die storingen krijgt. Er zijn geen instellingen die in de McAfee Security Center aangepast kunnen worden zodat het probleem verholpen kan worden.

Het probleem kan verholpen worden door re-installatie van de drivers. Ik raad u vrienlijjk aan met Microsoft contact op te nemen.

wat een stelletje daaro, DPC niet volledig compatibel met McAfee, het is geen programma 8)7

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Weet iemand hoe ik de multitouch mogelijkheden activeer op een N53SV? Ik heb ATK en Touchpad driver al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
bambinodekat schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:47:
Weet iemand hoe ik de multitouch mogelijkheden activeer op een N53SV? Ik heb ATK en Touchpad driver al geinstalleerd.
Kijk eens in het programma van de Touchpad ? ELAN Smart-Pad heet het, bij mij stond multi touch echter standaard al aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
GtaDomii schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:30:
Om alle ergernissen te verhelpen die ik had met mijn N53SV heb ik een wat onderdelen gekocht die dat hopelijk gaan verhelpen:

750GB 7200rpm vervangen voor een 120GB OCZ Agility 3.
Het geheugen upgraden naar 14GB DDR3 1333mhz
Het scherm vervangen door een MAT FHD scherm
De draadloze module vervangen voor een Intel 6300

Het gaat allemaal voorspoedig, ik heb nu de laptop zo goed als helemaal uit elkaar zodat ik overal mooi bij kan komen. De behuizing van het beeldscherm krijg ik alleen niet uit elkaar, ik heb de 2 schroefjes er wel uit ik ben bang dat ik het breek als ik meer kracht ga gebruiken, zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?

Verder zou morgen alles binnen moeten zijn, dan ga ik een update posten.

[afbeelding]
Interessant! Ik ben ook van plan mijn glossy screen (geen fullHD) te vervangen met een mat fullHD. Waar heb je het scherm vandaan? via laptopscreen.com? Als je zin/tijd hebt, zou je ook foto's kunnen schieten van het demonteren van het laptop scherm en je ervaringen beschrijven met het mat fullHD scherm? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Chiii schreef op zondag 08 januari 2012 @ 05:34:
[...]

Interessant! Ik ben ook van plan mijn glossy screen (geen fullHD) te vervangen met een mat fullHD. Waar heb je het scherm vandaan? via laptopscreen.com? Als je zin/tijd hebt, zou je ook foto's kunnen schieten van het demonteren van het laptop scherm en je ervaringen beschrijven met het mat fullHD scherm? Alvast bedankt.
Ik heb het scherm van m'n werk. Je moet wel uitkijken, als jou N53SV af-fabiek geen FullHD scherm heeft zal hij dat -waarschijnlijk- ook niet ondersteunen, dat heeft te maken met het kabeltje wat tussen het moederbord en het scherm zit.

Daarnaast ga ik volgende week toch nogmaals proberen om de behuizing van het zelf uit elkaar te krijgen, dan ga ik even wat fototjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
GtaDomii schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Ik heb het scherm van m'n werk. Je moet wel uitkijken, als jou N53SV af-fabiek geen FullHD scherm heeft zal hij dat -waarschijnlijk- ook niet ondersteunen, dat heeft te maken met het kabeltje wat tussen het moederbord en het scherm zit.

Daarnaast ga ik volgende week toch nogmaals proberen om de behuizing van het zelf uit elkaar te krijgen, dan ga ik even wat fototjes schieten.
Zou je ook misschien een detail foto kunnen maken van het kabeltje en aansluiting? Dan kan ik dit vergelijken met wat in mijn Asus zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leesvoer trouwens: http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250

Kans bestaat dat de juiste kabel er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Die kans kan inderdaad bestaan, ik heb ook verhalen gelezen dat hij er niet in zit. Ik ga volgende week aan de slag met de mijne.

@Chiii, heb jij al een scherm dan? want het Full HD scherm die nu in mijn laptop zit gaat er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
GtaDomii schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:53:
Die kans kan inderdaad bestaan, ik heb ook verhalen gelezen dat hij er niet in zit. Ik ga volgende week aan de slag met de mijne.

@Chiii, heb jij al een scherm dan? want het Full HD scherm die nu in mijn laptop zit gaat er uit.
Nee, nog niet. Ik wou een FullHD matte bestellen via http://www.laptopscreen.com/English/model/ASUS/N53SV/ Maar mocht je jouw (glossy) FullHD verkopen dan wil ik hem graag overnemen :) . Ik moet vooraf wel weten of het openhalen van de behuizing rondom het scherm makkelijk te doen is zonder schade, zodat ik ook het kabeltje kan vergelijken. Ik wacht dus af op je resultaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chiii op 08-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Voor zover ik het kan zien zijn dat universele schermen, Asus heeft namelijk nooit tot zelden op hun huidige laptop matte schermen gezet.

De behuizing van het scherm leek op het eerste oog moeilijk open te krijgen, maar ik zal dit komende week even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
D4NG3R schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:36:
OK. Gisteravond de pricewatch: Asus N53SV-S1827V besteld.

Zijn er nog mensen die specifieke benchmarks etc willen zien? Aangezien ik een uitgebreide review ga schrijven. Als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed direct even requests behandelen ;) .
Wil je me laten weten hoe die bevalt? Heb je hem al? Ben hem ook op het oog. Is die echt zo megasnel als men doet beweren, en is het scherm ook zo mooi? Laat wat weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GtaDomii schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:11:
Voor zover ik het kan zien zijn dat universele schermen, Asus heeft namelijk nooit tot zelden op hun huidige laptop matte schermen gezet.
Ehh ja. Alle schermen met uitzondering van een paar zijn universeel hoor :P Het enige wat niet universeel is is de connector naar het moederbord toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Laat ik het anders formuleren: Het zijn niet schermen die Asus in haar laptops zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik durf er om te wedden dat deze vraag al eens langs is gekomen, maar is het mogelijk om een 2e OS (Linux Distro in dit geval) onder de 2e aanknop te zetten (Die normaal dat Cloud plaform launched).

Ik weet dat het mogelijk is. Maar met een vrij beperkte linux kennis kom ik dus niet uit tutorials als deze:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1410167&page=2

(Iets naar beneden scrollen naar de reactie van 'Nohajc')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GtaDomii schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:11:
Asus heeft namelijk nooit tot zelden op hun huidige laptop matte schermen gezet.
In mijn 3 dagen oude N53SV-S1827V zit anders wel af-fabriek een mat beeldscherm.

Nog een vraag aan jou, hoe heb jij de 2 antenne's van je wlan kaart aangesloten op de 3 aansluitingen van de intel 6300? Heb je er een extra antenne bijgezet, of gewoon een aansluiting vrij gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Heb jij een mat scherm? nog nooit geweten dat ze die leveren, deze heb je ook gewoon in de winkel of op internet gekocht?

Daarnaast heb ik het middelste aansluitpunt vrij gelaten, volgens mij maakt dat wat betreft prestaties niets uit.

Wat wel jammer is dat ik geen bluetooth meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
GtaDomii schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:04:
Heb jij een mat scherm? nog nooit geweten dat ze die leveren, deze heb je ook gewoon in de winkel of op internet gekocht?

Daarnaast heb ik het middelste aansluitpunt vrij gelaten, volgens mij maakt dat wat betreft prestaties niets uit.

Wat wel jammer is dat ik geen bluetooth meer heb.
Van hetzelfde model hebben veel winkels toch net andere specs zoals een glanzend/mat scherm, wel/geen blu-raydrive, .... Het is 1 grote soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Asus moet gewoon eens een fatsoenlijk lijstje publiceren met welk modelnummer wat is.. Nu hebben ze 1 pagina met daarop verschillende onderdelen die mogelijk zijn.

Als je zelf zoekt kom je wel op verschillende modellen en hun specs uit, maar als je dan weer naar filmpjes en reviews gaat zoeken vind je soms weer een model met net wat andere specs :S .

Gewoon duidelijk in de vorm van:

Model: #Nummer#
- CPU type
- ODD type
- HDD RPM / Grote
- RAM snelheid / Grote
- GPU type / Grote

De rest is meestal per soort (N53/N55 etc) redelijk hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
misterdoom schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Van hetzelfde model hebben veel winkels toch net andere specs zoals een glanzend/mat scherm, wel/geen blu-raydrive, .... Het is 1 grote soep.
Ik heb een paar pagina's terug een lijstje neergezet met de verschillende modellen, ook buitenlandse.
Waar staat dat onderdelenlijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

D4NG3R schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:48:
Asus moet gewoon eens een fatsoenlijk lijstje publiceren met welk modelnummer wat is.. Nu hebben ze 1 pagina met daarop verschillende onderdelen die mogelijk zijn.

Als je zelf zoekt kom je wel op verschillende modellen en hun specs uit, maar als je dan weer naar filmpjes en reviews gaat zoeken vind je soms weer een model met net wat andere specs :S .

Gewoon duidelijk in de vorm van:

Model: #Nummer#
- CPU type
- ODD type
- HDD RPM / Grote
- RAM snelheid / Grote
- GPU type / Grote

De rest is meestal per soort (N53/N55 etc) redelijk hetzelfde.
Dat ben ik deels met je eens, Asus heeft niet op haar website een helder overzichtje van alle typenummers met de inhoud.
Als je in de Pricewatch N53 intypt krijg je een hele lijst met allemaal verschillende specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

GtaDomii schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Dat ben ik deels met je eens, Asus heeft niet op haar website een helder overzichtje van alle typenummers met de inhoud.
Als je in de Pricewatch N53 intypt krijg je een hele lijst met allemaal verschillende specificaties.
Klopt, maar imho zouden deze vanuit Asus zelf moeten komen, en niet uit de PW :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zelfs grote dealers hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dealers != Fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ikzelf heb de N53SN-1307V. Voor ik deze laptop kocht heb ik wat research gedaan. Ik heb minstens 3 verschillende specs gevonden allemaal onder deze "naam". Bij de ene was het een mat scherm, bij de andere een glanzend, bij de ene zat er wel een blu-rayspeler in, bij de andere niet, ......

Asus moet er voor zorgen dat 1 nummer/code = 1 combinatie van specs en zorgen dat de winkels daar geen fouten in maken of dingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Moet er bij de N55 ook nog een schroef onder het toetsenbord los om de optische drive eruit te halen?
Zoals op deze foto van het Thaise forum:

Afbeeldingslocatie: http://static.lowyat.net/uploads/attach-63/post-509063-1313604535.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 12-01-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vond trouwens nog een product guide:

http://event.asus.com/my/2011/productguide/PG_Nov_Dec.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
W00fer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 02:02:
Moet er bij de N55 ook nog een schroef onder het toetsenbord los om de optische drive eruit te halen?

[afbeelding]
Ik heb de N53 maar je ziet op precies dezelfde plek ook een schroef achter de dvd-drive, dus het lijkt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:03
W00fer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 02:02:

[afbeelding]
Nee, schroef onder de laptop is genoeg. Ik kon de drive er in ieder geval zonder problemen uit halen zonder het toetsenbord te verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mooi, dan hoeft dat in ieder geval niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Nu ik die foto zie is het toch jammer dat er geen aansluiting voor toetsenborden met verlichting is, of hebben die nieuwe modellen dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Geen idee, maar de toetsenborden zijn losse componenten. Meestal zijn die met verlichting toch met een matje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
notebook toetsenborden met verlichting hebben de led's er in. iig bij Dell.

zomaar een lampje ergens in stoppen zal nooit een mooie lichtverdeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
GtaDomii schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:04:
Nu ik die foto zie is het toch jammer dat er geen aansluiting voor toetsenborden met verlichting is, of hebben die nieuwe modellen dat wel?
Met een beetje solderen kan je een backlit keyboard aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Chiii schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:08:
[...]

Met een beetje solderen kan je een backlit keyboard aansluiten.

[video]
Heb voor de X5QSF/N55SF helaas nog geen backlit (en liefst chicklet) keyboard kunnen vinden. Zou dat wel mooi/fijn vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
En dan nog, als je ziet wat die kerel op zijn moederbord heeft moeten solderen.

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/771/img0840pl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Dat ziet er heel erg mooi uit. Toch denk ik dat ik er niet aan begin als ik de laatste post zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Een backlit toetsenbord zou vet zijn. Maar als ik moet gaan solderen op mijn laptop, dan hoeft het van mij niet.
Je verliest overigens ook je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Even een vraag, als ik een clean installatie wil doen (zonder alle bloatware) maar ik wil niet mijn recovery partitie verliezen, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
W00fer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:42:
Even een vraag, als ik een clean installatie wil doen (zonder alle bloatware) maar ik wil niet mijn recovery partitie verliezen, hoe doe ik dat?
Gewoon enkel de windows partitie verwijderen (dus ook de 100MB boot partitie) en installeren maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Laatst online: 08-09 19:37
Zojuist ben ik bij de mediamarkt geweest om naar de N53sv-1930te kijken vanwege zijn gunstige prijs van 699euro op dit moment. Volgens de website van de mediamarkt zou deze asus de volgende specs moeten hebben: link!

Maar tot mijn verbazing blijkt deze uitgerust te zijn met een mat 1080p scherm! 8)7 8)7 Ik dacht het al te zien bij het demo scherm. Gelukkig was er een medewerker vrij die de demo kon afsluiten, zodat ik het in de systeemeigenschappen zelf kon aanschouwen: 1920*1080.

En het mooiste is nog dat over 2 weken het BTW weg ermee actie is (medewerker liet zich uit de tent lokken), dat betekend dat de prijs tijdens die 3 dagen 699 / 1.19 = 587,39euro is. Hiervoor krijg je een Core i5 + gt540 + mat 1080p scherm. :9~

[ Voor 1% gewijzigd door JcK_85 op 13-01-2012 20:09 . Reden: typo ]

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mediamarkt acti kun je overigens met terugwerkende kracht vorderen, btw. 2 weken als ik me het goed herinner.

En zo goed is die 'normale' prijs niet hoor. Dat is praktisch waarvoor je al een bijna een jaar een xps 15 koopt met vergelijkbare specs (en een glossy scherm). Ooit was-ie zelfs €620 met i7... De BTW actie is wel bij uitstek een tijd om je nieuwe laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
hostler schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:50:
[...]

Gewoon enkel de windows partitie verwijderen (dus ook de 100MB boot partitie) en installeren maar ;)
Wat bedoel je met ook de 100mb boot partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:01:
De mediamarkt acti kun je overigens met terugwerkende kracht vorderen, btw. 2 weken als ik me het goed herinner.

En zo goed is die 'normale' prijs niet hoor. Dat is praktisch waarvoor je al een bijna een jaar een xps 15 koopt met vergelijkbare specs (en een glossy scherm). Ooit was-ie zelfs €620 met i7... De BTW actie is wel bij uitstek een tijd om je nieuwe laptop te kopen.
Op de een of andere manier had ik wel een xps reactie van jou kunnen zien aankomen ;)

Als ze een btw actie zouden houden bij dell, of de haal meer uit je kaart weer op een hogere teruggaaf zouden zetten was mijn keuze al lang gemaakt. Maar omdat het met de btw actie +/- 130 euro verschil tussen een xps 15 + fhd en de n53sv wordt het toch de asus. Persoonlijk geef ik zelf ook de voorkeur aan een mat scherm (heb ik nu ook op mijn thinkpad).

De reden overigens dat ik ging kijken was, was dat de n53 met deze specs niet in de pricewatch staat en de prijs lager is dan de n53's die wel zijn opgenomen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het xps 15 scherm is wel significant beter, als er hetzelfde scherm gebruikt wordt als in de N55.

/me houd zich alvast aanbevolen voor elk stukje informatie over dat nieuwe scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:33:

/me houd zich alvast aanbevolen voor elk stukje informatie over dat nieuwe scherm...
Als het zover is dan gaat het scherm op de pijnbank, de resultaten houdt je van me tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
W00fer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Wat bedoel je met ook de 100mb boot partitie?
Windows 7 maakt een 100mb boot partitie als hij geïnstalleerd word. Hier staan alle boot files op zoals bootmgr etc.

Je zal dus 2 partities moeten verwijderen als je de recovery wilt houden. De 100MB partitie en de partitie waar Windows op staat. Daarna gewoon een kwestie van Windows installeren op de vrije ruimte die je zojuist gecreëerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
hostler schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Windows 7 maakt een 100mb boot partitie als hij geïnstalleerd word. Hier staan alle boot files op zoals bootmgr etc.

Je zal dus 2 partities moeten verwijderen als je de recovery wilt houden. De 100MB partitie en de partitie waar Windows op staat. Daarna gewoon een kwestie van Windows installeren op de vrije ruimte die je zojuist gecreëerd hebt.
Allereerst feli Hostler! Zie dat je jarig bent vandaag *O*

Even puur hypotetisch; hoe zit het met het de bootpartitie als je herstelt via de herstelpartitie? Zet het herstelprogramma die er ook opnieuw op?
Voor mij maakt het niet uit; die idiote herstelpartitie met brakke versie van Win7 heb ik niet nodig op m'n systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Thedr schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:58:
[...]

Even puur hypotetisch; hoe zit het met het de bootpartitie als je herstelt via de herstelpartitie? Zet het herstelprogramma die er ook opnieuw op?
Voor mij maakt het niet uit; die idiote herstelpartitie met brakke versie van Win7 heb ik niet nodig op m'n systeem
Als ik me niet vergis. Is de hardeschijf fabriek af als volgt opgedeeld: | herstel van ca. 30gb | OS ##GB | (en misschien data)

wanneer je wilt gaan herstellen dan kun je kiezen uit meerdere mogelijkheden.. 1 daarvan was volgensmij: 2e partitie formateren en windows installeren. andere partities ongemoeid laten.

maar als je hardeschijf dus |herstel| 100mb boot | OS | is. en je kiest voor de bovengenoemde hersteloptie, dan begint ie te herstellen en krijg je uiteindelijk de melding dat ie niet kan herstellen. ( of het OS niet kan installeren) omdat de 2e partitie met zijn formaat van 100 mb niet groot genoeg is voor windows.
Dat laatste geeft ie helaas niet aan en moet je zelf achter komen :9

Altans. dit was bij mij N53SV

ps: andere mensen ook last van aanslagen op geheel willekeurige toetsen, die niet geregistreerd worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Jackxl op 15-01-2012 02:44 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackxl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 02:41:
ps: andere mensen ook last van aanslagen op geheel willekeurige toetsen, die niet geregistreerd worden?
Dat heb ik al een stuk of 10x eerder gehoord ja. Was dat nu opgelost na een bios update of verwar ik het nu met een andere issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Zijn er ook mensen die last hebben van het probleem dat de 'lak' los laat van de laptop? om deze reden is mijn laptop eens RMA geweest, maar er is niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
GtaDomii schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:43:
Zijn er ook mensen die last hebben van het probleem dat de 'lak' los laat van de laptop? om deze reden is mijn laptop eens RMA geweest, maar er is niets aan gedaan.
Over welk type hebben we het hier? Ik heb wel op mijn X5QSF dat mijn touchpad glad wordt, omdat ik hem veel gebruik. Het lijkt vettig, maar het is het niet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Oh sorry, heb het over mijn N53SV de palmrest daarvan, de witte onderlaag is op bepaalde plaatsen zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Thedr schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:58:
[...]

Bedankt! :*)

Als je de herstel partitie toch niet nodig hebt, zou ik gewoon de gehele schijf leeg halen. En als je dan alles geïnstalleerd hebt kun je altijd nog een backup van je schijf maken met Norton ghost oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
GtaDomii schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:43:
Yep.

Na enkele maanden begon het al zichtbaar te worden.. links van mijn touchpad afwisselend lichte en donkere puntjes zichtbaar en rechts van me touchpad lichte strepen en puntjes zichtbaar :P

ook me toetsenbord ziet er uit als die van mijn Dell 1555 voordat ik hem had verkocht ( na 2 jaar intensief gebruik )

En ik gebruik nu steeds vaker me touchpad. En blijf het multitouch scrollen maar vervelend vinden.
Soms gaat het een half uur goed.. soms werkt het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii

GtaDomii

---

Oke, ben ik dus niet de enige. De touchpad gebruik ik meest alleen daar heb ik geen last van dat die gebruikssporen zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van het piepende geluid van het witte powerledje? Weet iemand of hier softwarematige oplossingen voor zijn? (powerled uitschakelen). Verder heb ik twee keer dode pixels gehad, leek me misschien nuttig om te melden. Eerste keer heb ik Asus de laptop laten repareren, ging goed, alleen naar een maand kreeg ik 1 dode pixel, wat helaas niet onder de garantie valt. Verder geen problemen met deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:31:
Zijn er meer mensen die last hebben van het piepende geluid van het witte powerledje? Weet iemand of hier softwarematige oplossingen voor zijn? (powerled uitschakelen). Verder heb ik twee keer dode pixels gehad, leek me misschien nuttig om te melden. Eerste keer heb ik Asus de laptop laten repareren, ging goed, alleen naar een maand kreeg ik 1 dode pixel, wat helaas niet onder de garantie valt. Verder geen problemen met deze laptop.
Kun je even vermelden welke laptop je precies hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
De laatste tijd valt mij ook op dat mijn scherm heel erg flikkerd, ik word er werkelijk gek van. Dit gebeurd alleen als scherm helderheid niet maximaal is, misschien iets mis met het backlit ? Je ziet het vooral op donkere kleuren zoals de achtergrond van tweakers. Je ziet het echt het maakt niet uit naar welk gedeelte van het scherm je kijkt, ik word er naar van en krijg er hoofdpijn van...

Het betreft hier een ASUS N53SV-SZ404V met de laatste BIOS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met het scherm. De ledjes branden altijd op max. helderheid, door ze te laten flikkeren krijg je een lagere helderheid.

Dat is makkelijk te testen: verduister de kamer en zwiep met iets wat licht reflecteert, je hand werkt ook.. Hoe lager de helderheid, hoe duidelijker je 'frames' ziet. Je hand wordt maar 1/x-e van een seconde belicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:14:
Dat heeft te maken met het scherm. De ledjes branden altijd op max. helderheid, door ze te laten flikkeren krijg je een lagere helderheid.

Dat is makkelijk te testen: verduister de kamer en zwiep met iets wat licht reflecteert, je hand werkt ook.. Hoe lager de helderheid, hoe duidelijker je 'frames' ziet. Je hand wordt maar 1/x-e van een seconde belicht.
Ik neem aan dat de backlighting gedimmed wordt dmv PWM. Dit zou eigenlijk op een frequentie boven de 100Hz moeten zijn waardoor het niet direct zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, met PWM. Maar om de zoveel maanden kom ik wel iemand tegen die de flikkering hinderlijk vind. bij de studio 15 2 jaar terug kwam dat vaak voor.

Vaak als in, ik heb er een stuk of 10 mensen over gehoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostler schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:51:
[...]

Kun je even vermelden welke laptop je precies hebt? :)
Helemaal vergeten, ik heb de N53SV (1080p. 7500rpm 750g).

Vandaag viel de laptop opeens uit tijdens een potje SC2. Speel al heel lang SC2 op deze laptop, raar dat hij ineens uitvalt (het spel stond laag ingesteld en er waren weinig units). De laptop zat netjes op netstoom met 70% power. RMA gevalletje? Word dan de tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Vandaag viel de laptop opeens uit tijdens een potje SC2. Speel al heel lang SC2 op deze laptop, raar dat hij ineens uitvalt (het spel stond laag ingesteld en er waren weinig units). De laptop zat netjes op netstoom met 70% power. RMA gevalletje? Word dan de tweede keer.
Mijn N53SV heeft veel 'puntjes' maar uitvallen heeft ie nog nooit zomaar gedaan*.
En heb er toch behoorlijk wat Skyrim op gespeeld. wat toch ook best intensief is.

*Wel toen ik er een op straat gevonden USB stick in stak >:)

Note: ik werk 80% van de tijd zonder accu er in. En mijn voeding heeft nog nooit gefaalt. En dat met een 127+/- 50 Volt netspanning hier.
De notebook van mijn vriendin heeft hier wel last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackxl op 17-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou stof de veroorzaker kunnen zijn van het uitvallen van gemiddelde gpu belasting van de nVidia gpu in de N53SV laptop? Kan ik het stof er met een stofzuiger gewoon uitzuigen vanaf de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Probeer dat eens te reproduceren, maar houd nu de temps eens in de gaten. Misschien word hij te warm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
JcK_85 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:08:
Zojuist ben ik bij de mediamarkt geweest om naar de N53sv-1930te kijken vanwege zijn gunstige prijs van 699euro op dit moment. Volgens de website van de mediamarkt zou deze asus de volgende specs moeten hebben: link!

Maar tot mijn verbazing blijkt deze uitgerust te zijn met een mat 1080p scherm! 8)7 8)7 Ik dacht het al te zien bij het demo scherm. Gelukkig was er een medewerker vrij die de demo kon afsluiten, zodat ik het in de systeemeigenschappen zelf kon aanschouwen: 1920*1080.

En het mooiste is nog dat over 2 weken het BTW weg ermee actie is (medewerker liet zich uit de tent lokken), dat betekend dat de prijs tijdens die 3 dagen 699 / 1.19 = 587,39euro is. Hiervoor krijg je een Core i5 + gt540 + mat 1080p scherm. :9~
Volgende week donderdag ga ik erom, maar nu wil ik graag weten van iemand die hem al gekocht heeft (N53SV-S1930) hoe de geheugen lay-out is. Ik wil namelijk het geheugen van 4gb naar 8gb uitbreiden, maar dan moet ik wel weten of er 2x2gb of 1x4gb standaard inzit voordat ik iets bestel 8)7

Kan iemand mij helpen aan deze info? _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door JcK_85 op 18-01-2012 07:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er nou precies onder de garantie valt? Mijn ingang voor de voeding is beetje brak aan het worden, wil soms nog wel eens "wegvallen" terwijl hij wel in zit. Kan ik een reparatie vragen als hij binnen het jaar van aankopen is? Het gaat om de n53sv-sz404v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kabelbreuken worden waarschijnlijk afgeschoven op user abuse -> Geen garantie dus.

@ JcK_85:
1x4GB

Alleen bij 6, 10, 14 etc zal Asus er 2GB SODIMMS bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatelijke plug aan de achterkant ook, wanneer stappen ze nou eens af van die lang uitstekende plugs? Is er niet een hoekplug te vinden? Zonde om zo weer 800 euro weg te gooien omdat de laptop niet meer oplaadt(zo erg is het nog niet)

EDIT:

Zo'n hoekplug bedoel ik een adapter zonder zo'n lang recht "kopstukje", ik wil best wat euro's uitgeven om m'n laptop te redden nu het nog kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Wat je ook van Apple denkt, in het geval van de MagSafe mag iedere laptop fabrikant er een voorbeeld aan nemen. Helaas zal dat wel weer een patentoorlog teweeg brengen, maar dit terzijde.

[ Voor 19% gewijzigd door j-phone op 18-01-2012 22:29 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
D4NG3R schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:45:

@ JcK_85:
1x4GB

Alleen bij 6, 10, 14 etc zal Asus er 2GB SODIMMS bij zetten.
Thnx, wordt een 4gb reepje KVR1333 van Kingston bestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:47:
Hatelijke plug aan de achterkant ook, wanneer stappen ze nou eens af van die lang uitstekende plugs? Is er niet een hoekplug te vinden? Zonde om zo weer 800 euro weg te gooien omdat de laptop niet meer oplaadt(zo erg is het nog niet)

EDIT:

Zo'n hoekplug bedoel ik een adapter zonder zo'n lang recht "kopstukje", ik wil best wat euro's uitgeven om m'n laptop te redden nu het nog kan.
Is het de kabel van de adapter of de plug op het moederbord? anders gewoon even dit volgen, heb ik zelf ook meerdere malen gedaan: http://www.laptoprepair10...-power-jack-repair-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kriseh schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Is het de kabel van de adapter of de plug op het moederbord? anders gewoon even dit volgen, heb ik zelf ook meerdere malen gedaan: http://www.laptoprepair10...-power-jack-repair-guide/
De plug op het moederbord, ziet er goed uit die tutorial. Durf het zelf niet aan, zal binnenkort eens de lokale pc boer instappen om te vragen of hij voor een beschaafd prijsje wil repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:23:
[...]

De plug op het moederbord, ziet er goed uit die tutorial. Durf het zelf niet aan, zal binnenkort eens de lokale pc boer instappen om te vragen of hij voor een beschaafd prijsje wil repareren!
Via ebay kan je zelf zo'n plugje voor een euro of 5 aanschaffen, komt vaak uit hongkong, 2 weekjes wachten heb je hem binnen. Is altijd beter dan die oude weer oppoetsen (zoals te zien in de tutorial). Reparatie zie je varrieren van 30 to 50 euro, soms zelfs 80 euro (marktplaats) Maar dit alles als je zelf de plug niet hebt, zij moeten hem dan voor je bestellen. Beetje zonde geld imho. Zeg dus niet te snel ja tegen een computerzaak maar ga wat PC winkeltjes af, elektronicaboeren willen je vaak ook wel helpen.

Let wel op! nu jou plug/connector soms half contact maakt krijg je een overgangweerstand waardoor de plug en het inwendige gedeelte op je moederbord heel warm kunnen worden. Zo heb ik dit zelf een keer ervaren:

Laptop van een klant, maakte slecht contact, dus ik wilde de plug eruit halen, knoeperdswarm, brandblaar op mijn vinger en terwijl ik de plug eruit trok, trok ik een gesmolten sliert kunstof mee. Plug op het moederbord gesmolten, connector aan de adapter gesmolten. Via ebay die nieuwe plug bestelt en een imitatie-adapter bij mekaar zo'n 25 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kriseh schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Via ebay kan je zelf zo'n plugje voor een euro of 5 aanschaffen, komt vaak uit hongkong, 2 weekjes wachten heb je hem binnen. Is altijd beter dan die oude weer oppoetsen (zoals te zien in de tutorial). Reparatie zie je varrieren van 30 to 50 euro, soms zelfs 80 euro (marktplaats) Maar dit alles als je zelf de plug niet hebt, zij moeten hem dan voor je bestellen. Beetje zonde geld imho. Zeg dus niet te snel ja tegen een computerzaak maar ga wat PC winkeltjes af, elektronicaboeren willen je vaak ook wel helpen.

Let wel op! nu jou plug/connector soms half contact maakt krijg je een overgangweerstand waardoor de plug en het inwendige gedeelte op je moederbord heel warm kunnen worden. Zo heb ik dit zelf een keer ervaren:

Laptop van een klant, maakte slecht contact, dus ik wilde de plug eruit halen, knoeperdswarm, brandblaar op mijn vinger en terwijl ik de plug eruit trok, trok ik een gesmolten sliert kunstof mee. Plug op het moederbord gesmolten, connector aan de adapter gesmolten. Via ebay die nieuwe plug bestelt en een imitatie-adapter bij mekaar zo'n 25 euro kwijt.
Thanks! Ik zal het toch (zeker!!) zelf niet doen. Neem aan dat hij wel afgekoeld is voordat hij wordt gerepareerd in de winkel. Ik heb even op Ebay gekeken, http://www.ebay.com/itm/A...NNECTOR-NEW-/150672582262 lijkt me de prima power jack toch? Het is nog niet zo erg, dus het kan wel even wachten. Maar ik wil het wel laten repareren voordat het extreme vormen aan neemt.

EDIT:

Zal zeker lang duren, chinees nieuwjaar gaat rond deze tijd beginnen. Gewoon maar besteld, zie vanzelf wel wanneer hij binnen komt! Ga dan ook direct op onderzoek uit wie het goedkoopst mijn laptop in betere staat wil brengen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Thanks! Ik zal het toch (zeker!!) zelf niet doen. Neem aan dat hij wel afgekoeld is voordat hij wordt gerepareerd in de winkel. Ik heb even op Ebay gekeken, http://www.ebay.com/itm/A...NNECTOR-NEW-/150672582262 lijkt me de prima power jack toch? Het is nog niet zo erg, dus het kan wel even wachten. Maar ik wil het wel laten repareren voordat het extreme vormen aan neemt.

EDIT:

Zal zeker lang duren, chinees nieuwjaar gaat rond deze tijd beginnen. Gewoon maar besteld, zie vanzelf wel wanneer hij binnen komt! Ga dan ook direct op onderzoek uit wie het goedkoopst mijn laptop in betere staat wil brengen!
In principe maakt het niet zoveel uit, als je kijkt op ebay zie je dat er heel veel verschillende soorten zijn. De buitenkant in soms helemaal schielded en soms maar voor de helft. Maar ze zijn allemaal met 5 pinnetjes plus het kunstof pinnetje en de plugen hebben allemaal dezelfde (juiste) afmetingen: 5.5mm buitendiameter, 2.5mm binnendiameter (2.5mm is die pin die uitsteekt uit de plug). Past dus gewoon i.c.m. je connector van je originele adapter.

//edit en als het niet past, dan maken ze het maar passend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Mede tweakers ik ben in dubio:

Tot nu toe had ik mij gefocust op de n53sv-s1930 (exclusief bij de mediamarkt te verkrijgen)
Deze kost in combinatie met de btw actie vanaf komende donderdag 587,39 euro.
Specs: I5-2530, 500gb (5400rpm), gt540 en 4gb en FHD scherm

Nu was ik bij mijn oud-werkgever waar ze nog enkele stuks n53sv-sz404v voor (waarschijnlijk) 680euro
Specs

Mijn vraag aan jullie is nu, zitten er nog nadelen aan dit uitlopende model en last but not least: What to do :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
JcK_85 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:41:
Mede tweakers ik ben in dubio:

Tot nu toe had ik mij gefocust op de n53sv-s1930 (exclusief bij de mediamarkt te verkrijgen)
Deze kost in combinatie met de btw actie vanaf komende donderdag 587,39 euro.
Specs: I5-2530, 500gb (5400rpm), gt540 en 4gb en FHD scherm

Nu was ik bij mijn oud-werkgever waar ze nog enkele stuks n53sv-sz404v voor (waarschijnlijk) 680euro
Specs

Mijn vraag aan jullie is nu, zitten er nog nadelen aan dit uitlopende model en last but not least: What to do :?
Ik zie enkel voordelen bij die sz404v aangezien deze een quadcore heeft, snellere hdd met meer opslag.

Als je op je budget moet passen of je hebt een quadcore echt niet nodig, zou ik het niet doen. Anders is er geen catch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'nieuwe' heeft een mat scherm.

En serieus, een i7, dat is geen €100 waard... Voor €100 koop je ook een leuke SSD, afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Een klein SSD'tje is dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt best mee. Ik kan zonder moeite vooruit met 80GB. Met 64 moet dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:02:
De 'nieuwe' heeft een mat scherm.

En serieus, een i7, dat is geen €100 waard... Voor €100 koop je ook een leuke SSD, afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk.
Dus als ik dit samenvat heb ik meer aan een ssd dan aan een i7 tov een i5 ?
Waar ik de laptop met name voor gebruik is film / series kijken, internet en af een toe een spelletje. Kan me voorstellen dat als ik windows + de spellen op de ssd zet ik hier meer snelheidswinst mee behaal dan uit een i7.
Klopt deze redenatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
JcK_85 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:38:
[...]

Dus als ik dit samenvat heb ik meer aan een ssd dan aan een i7 tov een i5 ?
Waar ik de laptop met name voor gebruik is film / series kijken, internet en af een toe een spelletje. Kan me voorstellen dat als ik windows + de spellen op de ssd zet ik hier meer snelheidswinst mee behaal dan uit een i7.
Klopt deze redenatie?
Hangt er vanaf welke spelletjes maar sowieso gaat een goede SSD meer vooruitgang boeken dan een i7 maar de i7 heeft wel een iets snellere HDD dan de laptop met i5.

Het is allemaal wat je zelf wilt. Maar als het eenvoudige spelletjes zijn, kan de i5 het ook makkelijk trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij spellen heb je praktisch niets aan een i7.
http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html
En de GPU waar mee is getest is 2x zo snel als die in de N53, grof geschat. Je moet niet vergeten dat het enige significante verschil tussen de i5 en i7 het aantal cores zijn. Het aantal fatsoenlijk multithreadende apps die ik dit jaar heb gebruikt zijn op 1 hand te tellen. (een compiler, gimp, enn.. dat zijn ze? Misschien excel?).

Ik moet soms een beetje lachten om mensen die de goedkoopste laptop met i7 halen... gast, ik weet niet wat je daarmee wil doen, maar hardcore renderen of videobewerken is, dan gaat dat echt nul komma nul verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone: Heb je wel eens taakbeheer gezien in Windows 7? Daar word de belasting van mijn fysieke cores meestal redelijk gelijkmatig verdeelt hoor. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat windows dat erg goed doet. Ik heb laatst trine 2 eens gespeeld+ 50% cpu load op 2 cores tegelijk. Dat komt omdat het programma singlethreaded is, en daarom maar 1 core tegelijk kan belasten.

Waarom hebben ze trine dan zo geprogrammeerd? Schijnbaar omdat 1 core het zaakje ook prima kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de ASUS N53SV-S1827V met 16GB RAM, 750 GB HD 7200 tm - Intel Core i7 2670QM - Full HD 1920x1080 - 1, 1.5 of 2 GB Video Mem, daar kom je niet uit bij Asus. En WIFI 802.11n

Wifi geeft aan in de Fritzbox en Windows 7 tot 150 Mbps terwijl een eenvoudige Icidu mini adapter met gemak 250 Mbps aangeeft.
Een Sony Vaio laptop gaf ook een hogere snelheid aan.

Ik heb ergens gelezen dat Atheros up 150- en down 300 gbps snelheid biedt.

Vraag: Wie kan me daar meer van vertellen?...en waar kan je die down-snelheid zien?

Ik moet erbij zeggen dat draadloos bekijken van HD films type TS zonder problemen werkt in MediaPlayer Classic. Wel even de juiste Codecs installeren en instellingen in MediaPClassic regelen.
In dit geval een satellietontvanger met interne HD, via netwerkkabel met de Fritzbox verbonden. Laptop dus draadloos via de Fritzbox (router) verbonden met de sat. ontvanger.

Verder geen problemen met de laptop, is erg snel en maakt geen fouten in Windows 7.
De kleuren van het beeld moeten een beetje wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hij een bepaalde snelheid aangeeft zegt niet heel veel... Je kan het beter gewoon meten, anders weet je nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:42:
Dat hij een bepaalde snelheid aangeeft zegt niet heel veel... Je kan het beter gewoon meten, anders weet je nog steeds niets.
Hoe en waar? Fritzbox geeft verschil in snelheden aan.
Pagina: 1 ... 10 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.