Zo...eindelijk even posten wat ik aan nieuw spul heb draaien:
N73SV-V2G-TZ622V
Geweldig fijne machine, mitsen en maren hieronder.
Toetsenbord = bagger. Veel flex, maar ook de layout vind ik niet fijn. Ik heb deze laptop tegelijk gekocht met een K53SX series, voor iemand anders. Hij vond het niks uitmaken, dus we hebben de tobo's geswapped. Heel veel tobo's van asus hebben exact dezelfde indeling en kabel dus uitwisselen is geen probleem. Werkt perfect, alles werkt, FN toetsen kloppen allemaal. Beide tobo's hebben nu vrijwel geen flex, en ik heb een fijne layout.
HDD: Heerlijk vlotte 7200tpm WD black scorpio 750GB. Maar om echt het maximale eruit te persen heb ik er een Samsung 830 series 128GB bijgezet. Die draait dus lekker op Sata600 en gaat als de brandweer. Clean install op de SSD.
Omdat de Asus (eerdere bios versies niet!) en de CPU tegenwoordig AES-NI ondersteunen, heb ik full disk encryptie erop gegooid met truecrypt. De encryptie is door de AES-NI ondersteuning practisch niet merkbaar. Win 7 performance index: 7.9 (hoogste) De HDD is dus nu de second hdd, de ssd zit op poort 1 (waar de hdd in zat)
Leuk detail; de 2e bracket zat keurig meegeleverd in het systeem. Niks bij hoeven bestellen dus.
Memory: Ik heb er 1x corsair 4GB bijgezet dus nu 2x4 en 1x2 = 10GB ram.
Wifi: werkt hier prima met de atheros, 150mbit naar de router, geen overdrachtsproblemen.
Touchpad; ik vind de clicks wat "hard" maar ik gebruik een touchpad sowieso niet graag. Daarom heb ik er een logitech M505 muisje bij en dat werkt prima.
IO: Ik mis de esata/usb combo poort. Ik had niet goed gezien dat dat niet standaard is op alle modellen. Maar goed, USB3 naar sata converter is in aantocht. Jammer dat er maar 1x usb3 op zit.
Daarnaast vraag ik mij af of er intern nog meer usb poorten aanwezig zijn. Dan zou ik de ontvanger van de muis intern kunnen modden. Scheelt weer een poort en is toch een kwetsbaar dingetje in de tas. (ik laat hem altijd zitten)
De DVD brander; ik vind hem wat traag (max 3x), en heeft veel meer moeite met slechtere CD/DVD's. Mijn oude desktop kon er meestal nog wat van bakken, deze soms niet. Maar dat heb ik vaker met slimlines ervaren. Uiteindelijk zal ik die nog wel eens gaan vervangen voor een blueray.
Driver Disk: perfect, win7 cd erin, driver disk erin en even trendmicro uitvinken en de rest mag erop. Klaar. Wel vaak rebooten, maar daarna staat ook alles goed. Niet eerder meegemaakt. Een aantal pakketjes zijn niet altijd nodig. De DVD brander meuk is bagger (cyberlink) want je kan er geen dvd films mee branden en ook afspelen gaat niet zoals ik wil. De gezichtsherkenning software is aardig, maar herkent me vaak niet, en daardoor laat je vervolgens ook vaak het slimme schuifje bij de webcam openstaan. Tja en nu ik truecrypt gebruik, log ik niet meer met een passwd op windows in. 1x pwd tiepen is genoeg.
Asus express gate cloud. Leuk bedacht, uitwerking bagger. Ten eerste boot win7 zo lekker snel dat het niet veel uitmaakt, maar ten tweede is het niet gebruiksvriendelijk, en ten 3e komt het OSje niet op mijn wifi netwerk.
Tas: een caselogic rugzakmodel: VNB-217 Past exact! Bij Bol.com lekker goedkoop.
Tja, en dan verder modden...ik ben nu aan het kijken of ik in plaats van de asus gate cloud meuk, ook ubuntu erop kan zetten die met de linker powerbutton kan booten. Alleen is dat wel een geklooi in combinatie met truecrypt.
En zodra ik een backlit keyboard te pakken heb gaat die erin, en krijgt mijn oom zijn oorspronkelijke tobo terug
[
Voor 2% gewijzigd door
Mistraller op 02-02-2012 00:24
. Reden: typo's ]