Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door bijvoorbeeld een groot bestand over te pompen wia wifi, van of naar een device dat aan het bedrade netwerk vast zit.
De snelheden die je ziet in de router zijn link rates, dat zegt niets over de echte snelheid die je haalt. Zo beweert windows dat ik een link rate heb van 54mbps, in de praktijk kom ik echter niet boven de 8Mbit uit (= 1MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de reden van het verschil in snelheid van 802.11n wifi adapters, de koper wordt misleid met de uitdrukking 802.11n

There are 2 quite different types of wireless N adapter available today , those that work at 300M and those that are limited to 150M max ( even though they say up to 300M )

So next time you go to buy a wireless adapter or wonder why your adapter will only connect at 150M , just look for the MSC details first , dont believe the "UPTO 300M " bull shyt , as its seems advertising hype allows this form of mis information

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1300274

Bij Asus wifi hebben we dit systeem:

150Mbps Transmit / 300Mbps Receive

Ik heb geen klachten over de snelheid, echter als ik er een goedkoop Icidu 300N usb sticky in doe krijg ik:

300Mbps Transmit / 300Mbps Receive

Daarom zie je in de Fritzbox bij Asus 150Mbps en bij Isuzu minstens 250 Mbps

En zo hoort het.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:37
@ darkstone en misterdoom

Ik heb maar gelijk spijkers met koppen geslagen en binnen het budget gebleven.
Op e-bay een caddy en een sata behuizing voor de diskdrive besteld voor 15 euro incl verzenden
Woensdag kan ik al om de n53sv-s1930 @ mediamarkt, er is een vip koopavond met de "btw weg ermee" actie en laat mijn vriendin nou een uitnodiging hebben gehad O+

Thnx nogmaals voor het advies :)

@ darkstone

Ik zal het scherm ff goed testen voor je!

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik ben van plan 2×4 GB aan geheugen erbij te kopen.

Als ik via CPU-Z kijk wat er in me laptop zit is dat 2GB PC10700(667 MHz) en 4gb PC10700(667 MHz)

die 667MHz lijkt me een beetje vreemd.. is dit een fout van CPU-Z ?

anyway: de 4GB heeft een cl van 6 en de 2gb een van 7
die in het linkje heeft weer een cl van 9.
http://tweakers.net/price...x3m2a1333c9.html#tab:info

Als ik dit setje ga bestellen.. zal dit gewoon samen werken of kan ik problemen verwachten.

en is het bovengenoemde setje prima? of is er een rede om voor iets anders te gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Jackxl op 21-01-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heet niet voor niets DDR. Double data rate. Dus eigenlijk 1333mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Ik heb dus een HDD Caddy aangeschaft en de DVD drive eruit gehaald.
Nou moet ik helaas mijn notebook terugsturen voor reparatie, alleen ben ik het schroefje waarmee de DVD drive vast zat kwijt.. Zouden ze er bij de reparatie moeilijk over doen als de DVD drive niet vastgeschroefd zit ( blijft overigens prima zitten)? of zal ik moeite gaan moeten doen om uit te vinden welk formaat schroefje ik moet hebben en waar ik het moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niekoss schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:59:
Ik heb dus een HDD Caddy aangeschaft en de DVD drive eruit gehaald.
Nou moet ik helaas mijn notebook terugsturen voor reparatie, alleen ben ik het schroefje waarmee de DVD drive vast zat kwijt.. Zouden ze er bij de reparatie moeilijk over doen als de DVD drive niet vastgeschroefd zit ( blijft overigens prima zitten)? of zal ik moeite gaan moeten doen om uit te vinden welk formaat schroefje ik moet hebben en waar ik het moet kopen?
Is het een ramp is om aan zo'n schroefje te komen? Het moet natuurlijk wel van hetzelfde merk zijn.
Joh doe niet zo moeilijk, stuur dat gewoon op, jij bent de klant, zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op het adapter-ingang probleem.. Ik ben even gaan googlen naar een Magsafe oplossing voor de 'normale' laptop. http://www.instructables....Us-A-DIY-Magnetic-Power-A

en

http://www.instructables....-for-Thinkpad/step7/Done/

Kunnen jullie visie geven over deze oplossing? Wat ik altijd zo jammer vind van die sites, de benodigde spullen zijn altijd zo moeilijk vergelijkbaar in Nederland te krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:39:
Even terugkomend op het adapter-ingang probleem.. Ik ben even gaan googlen naar een Magsafe oplossing voor de 'normale' laptop. http://www.instructables....Us-A-DIY-Magnetic-Power-A

en

http://www.instructables....-for-Thinkpad/step7/Done/

Kunnen jullie visie geven over deze oplossing? Wat ik altijd zo jammer vind van die sites, de benodigde spullen zijn altijd zo moeilijk vergelijkbaar in Nederland te krijgen
Ik vind het een mooie uitvinding alleen niet de moeite waard om op je laptop te beunen tenzij je 5x per dag over je adapter+kabel heen struikelt. Als je zuinig bent met je spullen heb je dit niet nodig toch. Spullen zul je wel voor een prikie uit China kunnen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Laatst online: 08-09 19:37
Kriseh schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:35:
Spullen zul je wel voor een prikie uit China kunnen laten komen.
Heb net wat spullen in hongkong besteld, kan jij mij vertellen hoelang de levertijd is ? (lees: reistijd van het pakketje)

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:22
JcK_85 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Heb net wat spullen in hongkong besteld, kan jij mij vertellen hoelang de levertijd is ? (lees: reistijd van het pakketje)
Gemiddeld genomen mag je een maandje rekenen; ik heb al pakjes gehad die sneller waren (lees 2 weken) maar dan moet je geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kriseh schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Ik vind het een mooie uitvinding alleen niet de moeite waard om op je laptop te beunen tenzij je 5x per dag over je adapter+kabel heen struikelt. Als je zuinig bent met je spullen heb je dit niet nodig toch. Spullen zul je wel voor een prikie uit China kunnen laten komen.
Ik probeer zo zuinig mogelijk om te gaan met mijn laptop, wat het probleem is dat ik hem vaak opschoot/in bed gebruik. Alleen door dat gebruik is hij dus al los gaan zitten (achterlijke lange plug aan de achterkant ook) door die aanpassing zal die plug nooit meer los komen te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
[...]

Minimaal 10 dagen, maximaal 30 dagen. (zover in tot nu toe heb meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Minimaal: 10, maximaal: het komt nooit aan.

Eind oktober iets besteld @ DX, nogsteeds niet binnen. Omdat het om wat rommel ging van slechts 10 euro oid heb ik er pas gister weer aan gedacht (En direct maar even gemailed naar DX 8)7).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:46:
[...]

Minimaal: 10, maximaal: het komt nooit aan.

Eind oktober iets besteld @ DX, nogsteeds niet binnen. Omdat het om wat rommel ging van slechts 10 euro oid heb ik er pas gister weer aan gedacht (En direct maar even gemailed naar DX 8)7).
Hahah, mijn excuses. Maximaal: komt niet aan inderdaad. Zit nog steeds op een scrollwieltje te wachten van een ipod bedenk ik me ineens :P

Overigens wel even interressant om te vermelden; Heb laatst USB 2.0 verlengkabel besteld van een paar euro en een elektronicagereedschapssetje van 10 euro. De USB kabel was defect -> werd meteen een nieuwe gestuurd. Gereedschapssetje zat in een hard-plastic bakje -> viel hier ter pletter op de stenenvloer doordat de postbode de dikke letters FRAGILE op het pakketje niet had gelezen en hem gewoon door de brievenbus mieterde. Ik contact opgenomen met de verkoper of hij een nieuw bakje (zonder inhoud) kon sturen -> hij wilde refunden of een compleet nieuw doosje opsturen met inhoud. Dus nu heb ik twee gereedschapssetjes maar 1 met een kapot bakje die niet meer sluit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Ik probeer zo zuinig mogelijk om te gaan met mijn laptop, wat het probleem is dat ik hem vaak opschoot/in bed gebruik. Alleen door dat gebruik is hij dus al los gaan zitten (achterlijke lange plug aan de achterkant ook) door die aanpassing zal die plug nooit meer los komen te zitten..
Zo had ik het nog niet bekeken. In dat geval... als je handig bent en voor een mooi prijsje aan de onderdelen kan komen... Het is natuurlijk je eigen keuze, ik weet niet of je verder nog wat uit de behuizing moet aanpassen en of dit de garantie in gevaar kan brengen? (noem maar wat hoor)

P.s. is het geen idee om gewoon zo'n 90 graden powerconnector aan te schaffen? dan los je het probleem ook op toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Kriseh op 25-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Kriseh schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Hahah, mijn excuses. Maximaal: komt niet aan inderdaad. Zit nog steeds op een scrollwieltje te wachten van een ipod bedenk ik me ineens :P

Overigens wel even interressant om te vermelden; Heb laatst USB 2.0 verlengkabel besteld van een paar euro en een elektronicagereedschapssetje van 10 euro. De USB kabel was defect -> werd meteen een nieuwe gestuurd. Gereedschapssetje zat in een hard-plastic bakje -> viel hier ter pletter op de stenenvloer doordat de postbode de dikke letters FRAGILE op het pakketje niet had gelezen en hem gewoon door de brievenbus mieterde. Ik contact opgenomen met de verkoper of hij een nieuw bakje (zonder inhoud) kon sturen -> hij wilde refunden of een compleet nieuw doosje opsturen met inhoud. Dus nu heb ik twee gereedschapssetjes maar 1 met een kapot bakje die niet meer sluit :P
Daar is dit topic voor.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Kan ik via een programma uitlezen hoeveel RPM mijn HDD heeft?

Asus N55SF-S1366V

De doos zegt 7200 RPM, maar diverse webshops vermelden 5400 RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gewoon de schijf opzoeken op de website van de fabrikant. Ik heb dezelfde laptop en het is 7200rpm.

[ Voor 3% gewijzigd door Roeltjuh op 26-01-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kriseh schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken. In dat geval... als je handig bent en voor een mooi prijsje aan de onderdelen kan komen... Het is natuurlijk je eigen keuze, ik weet niet of je verder nog wat uit de behuizing moet aanpassen en of dit de garantie in gevaar kan brengen? (noem maar wat hoor)

P.s. is het geen idee om gewoon zo'n 90 graden powerconnector aan te schaffen? dan los je het probleem ook op toch?
Ik heb mij al de kriegel gezocht maar ik kan ze niet vinden.... Houd mij dan ook zeer aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Roodey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:45:
Kan ik via een programma uitlezen hoeveel RPM mijn HDD heeft?

Asus N55SF-S1366V

De doos zegt 7200 RPM, maar diverse webshops vermelden 5400 RPM.
Als het op de doos staat, klopt het wel. HDtune al geprobeerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speccy (portable) of crystaldiskinfo (wederom portable) zijn sneller dan het trialware progsel wat HDtune heet. HDtune is nogal brak vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blu-ray brander erin gezet. Het was best makkelijk om de drive eruit te halen, alleen die deur / bezel eraf krijgen is dat niet. Hij zit op vier punten vast. Let ook op het haakje dat is best fragiel.
Nieuwe drive is overigens stiller dan de BD-Combo Philips / Lite-on die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Dankzij de actie van de Mediamarkt ben ik nu de trotse eigenaar van een N53SV-1886v. Prima laptop met een mooi mat scherm, heb wel een vraagje over het Elan touchpad wat er in zit, is het mogelijk om de multitouch scrolling uit te zetten en met 1 vinger te scrollen zoals op "normale" touchpads gebeurd?
De multi-touch werkt nl. niet echt lekker, vaak moet ik meerdere keren er over heen "swypen" voordat een webpagina scrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
thecompany schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:12:
Dankzij de actie van de Mediamarkt ben ik nu de trotse eigenaar van een N53SV-1886v. Prima laptop met een mooi mat scherm, heb wel een vraagje over het Elan touchpad wat er in zit, is het mogelijk om de multitouch scrolling uit te zetten en met 1 vinger te scrollen zoals op "normale" touchpads gebeurd?
De multi-touch werkt nl. niet echt lekker, vaak moet ik meerdere keren er over heen "swypen" voordat een webpagina scrollt.
Ik ben bang dat dit niet makkelijk aan te passen valt.. ik heb er zelf ook last van.. ik denk dat het te maken heeft met te vette of te droge vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeltjuh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:52:
Gewoon de schijf opzoeken op de website van de fabrikant. Ik heb dezelfde laptop en het is 7200rpm.
7200 rpm, maar dan wel SATA300. Bij een Intel HM65 chipset, zoals bij o.a. de N53SV zijn er naast diverse SATA300 poorten twee SATA600 aansluitingen aldus Intel. Mijn ervaring/indruk met een SATA600 SSD is dat de standaard aansluitpoort van de HD SATA600 biedt. Dus standaard zit er een SATA300HD Seagate op een SATA600 poort. De SATA600 SSD geeft de maximum snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah.. Weer iemand die denkt dat het bij een harde schijf ook maar een beetje uitmaakt of het een SATA-150 of SATA-600 model is. Dat is dus niet zo. Zelfs bij SSD's is het verschil zeer klein. Een procent of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:16:
Ah.. Weer iemand die denkt dat het bij een harde schijf ook maar een beetje uitmaakt of het een SATA-150 of SATA-600 model is. Dat is dus niet zo. Zelfs bij SSD's is het verschil zeer klein. Een procent of 3?
Dan heb je weer wat om een beetje te lachen Darkstone! Al die domme mensen toch ook.
En ik moet weer een beetje om jou lachen en zo krijgen we een hele vrolijke wereld waarin we allemaal een beetje lachen.
Ik had stellig de indruk dat het een behoorlijk verschil uitmaakte, ...dat had ik ergens gelezen, zoals jij het ook ergens gelezen hebt. Ik neem tenminste aan dat je niet met je sata-kennis geboren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
thecompany schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:12:
Probeer het touchpad eens goed schoon te maken ? Misschien ligt het inderdaad aan vette vingers ofzo, bij mij werkt het altijd prima. Behalve in Windows Explorer zelf, daar werkt het scrollen met het touchpad helemaal niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:16:
Ligt er een beetje aan welke SSD. De meeste trekken tegenwoordig SATA-300 ook al vol namelijk.. Bij HDD's maakt het meestal vrij weinig uit. Mijn 3.5" Spinpoint F3 (Desktop) tikt ook maar net de 155MB/s aan. Laat staan dat een 2.5" schijfje in een laptop dat doet.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 27-01-2012 20:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:34:
Ik had stellig de indruk dat het een behoorlijk verschil uitmaakte, ...dat had ik ergens gelezen, zoals jij het ook ergens gelezen hebt. Ik neem tenminste aan dat je niet met je sata-kennis geboren bent.
Het maakt over het algemeen geen klap uit. Voor een harde schijf:
De limiet voor SATA-150 is rond de 140MB/s. Hoe snel leest een harde schijf? Soms iets meer dan dat aan het einde van de platter, maar dat is verwaarloosbaar.

SSD's dan? Geloof het of niet, maar het verschil tussen 270MB/s of 500MB/s is klein. Procentenwerk. Op papier is het verschil groot, in de praktijk is vooral de random read van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Dan heb je weer wat om een beetje te lachen Darkstone! Al die domme mensen toch ook.
En ik moet weer een beetje om jou lachen en zo krijgen we een hele vrolijke wereld waarin we allemaal een beetje lachen.
Echter onderbouwd Darkstone zijn beweringen meestal wel. Met of zonder bronvermelding.

En over het algemeen komen zijn beweringen of 'quotes' vaak wel geloofwaardig over, meestal omdat ze ergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackxl schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:58:
[...]Echter onderbouwd Darkstone zijn beweringen meestal wel. Met of zonder bronvermelding.
En over het algemeen komen zijn beweringen of 'quotes' vaak wel geloofwaardig over, meestal omdat ze ergens op slaan.
Ik lachte nederig met de lacher mee, zoals hij ook al "een beetje moest lachen" om mensen die een "i7 computer" kochten. Hij keek niet op deze domme onwetende consumenten neer maar lachte er slechts een beetje om. En daar moest ik weer om lachen...en zo krijgen we een blijere wereld.
Leve de vrolijkheid,..LEVE DARKSTONE!
Ik heb een domme vraag en misschien moeten jullie hier ook wel een beetje om lachen..omdat mijn vraag zo dom is.
Vraag: Is het mogelijk/goed om met een RamDiskProgramma op een SSD een disk-drive aan te maken voor temp files en pagefile? (hiervoor wordt RAM-geheugen gebruikt)
Mijn ervaring is dat de disk dan niet opstart...blijft hangen.
Ik was wat aan het experimenteren, ben er inmiddels van overtuigd dat de SSD grote invloed heeft op de markt van besturingssystemen en dat Windows 7 of XP een betere kans krijgt dan tot nu toe...opstarten gaat nu al binnen 10-15 seconden. Photoshop in 1-2 seconden. Words in 1 seconde..
Mijns inziens is het tergend langzame probleem van Windows opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is weer wat anders dan uitgemaakt worden voor dell fanboy :P

Ik snap trouwens geen hout van wat je probeert te zeggen... Je wilt een RAMdisk aanmaken op een schijf. Dan is het toch juist geen RAMdisk meer, maar een gewone partitie? :?

En windows 8 start ook enorm snel op trouwens. Windows 8 met een harde schijf rivaliseert mijn opstartsnelheid met een SSD. Ik zal het eens testen.
edit: sterker nog. Dat ding met harde schijf en HDD start sneller op 8)7 Zodra de RTM uitkomt moet ik eens gaan upgraden. Dat deed ik bij 7 ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb zelf ook de x5qs, al een tijdje hoor, maar ik vroeg me af of jullie dit 'probleem' ook hebben : De voeding naar de laptop steekt er een beetje uit als die er in zit. Dus dan heb je ca 2-3 mm open metaal.. Hoort dit erbij of is dit een éénmalige productie fout? Ik heb ook dat als ik geluid afspeel met de laptopspeakers dat de metalebehuizing erboven een beetje gaat trillen wat een heel lelijk geluid geeft ( gaat weg als ik me vinger erop duw).
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
Platte_Band schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:54:
Ik heb zelf ook de x5qs, al een tijdje hoor, maar ik vroeg me af of jullie dit 'probleem' ook hebben : De voeding naar de laptop steekt er een beetje uit als die er in zit. Dus dan heb je ca 2-3 mm open metaal.. Hoort dit erbij of is dit een éénmalige productie fout? Ik heb ook dat als ik geluid afspeel met de laptopspeakers dat de metalebehuizing erboven een beetje gaat trillen wat een heel lelijk geluid geeft ( gaat weg als ik me vinger erop duw).
Iemand ervaring?
Dat van die powerconnector is volkomen normaal volgens mij (dat is hier ook iig), kan ook geen kwaad. Dat het metalen rooster wat meetrilt heb ik hier nooit last van gehad, maar daar zijn volgens mij wel meer klachten over? Zou zeggen zoek eens ff hier in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn meer klachten over, ja. Gewoon een kwestie van ermee leren leven. Je kan het misschien wel dempen met wat DIY-methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Als mensen nog een N55 gaan bestellen, in 2012 komen ze met GT6xx chipsets. In China worden ze al verkocht met een GT635M (een GT555M met ander geheugen).

http://www.notebookcheck....-600M-Series.66966.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh. Ja. Met 1GB, wat dus exact dezelfde 2/3e* variant is tov het model wat dell verkoopt. Het geheugen is verder exact hetzelfde. De kloksnelheden ook.

Gewoon een rebrand zonder wat voor verandering dan ook, of ik moet ergens overheen kijken.

*in geheugenbandbreedte. Prestaties een stuk minder verschil.

GT555m -> GT635m
GT550m -> GT630m
....
GT520m / mx -> GT610m

tl;dr: nothing to see here, move along :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11 dagen. Zo snel was het pakketje bij mijn huis, nu nog even een reparateur vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey77
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04-2019
Dit bericht is afgesplitst van een los topic.

Wat vindt men van de kwaliteit van het scherm? Zelf heb ik n53sv-s1930 met hd scherm. Vind dit type nergens terug. Gekocht bij Mediamarkt voor euro 613 tijdens btw vrije dagen. Ik vind het scherm erg korrelig. Toetsenbord flex effect moet ik aan wennen. Geluid van de speakers valt tegen.

Heeft iemand dit type ook? Ik denk dat de andere n53sv zelfde scherm heeft. Wat vinden jullie van de kwaliteit bij bijvoorbeeld afspelen van dvd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

En:
Alle laptops met een resolutie van 768 of 900px hoogte bevatten een slecht scherm. Daar ontkom je niet aan. Daar moet je toch echt iets meer voor uitgeven. Richting de €700 a €800.
Het toetsenbord flext inderdaad. Maar dat had je toch in de mediamarkt al kunnen zien? Het kunnen uitproberen is juist de reden om in en fysieke winkel te kopen.
Goede speakers zijn 99% van de tijd marketinggeblaat. De speakers zijn niet beter of slechter dan gemiddeld. De enige notebook(s) die ik ken met significant betere speakers dan gemiddeld zijn de xps 15, 17, en de oudere studio 17.

Advies: teruggaan en een K53 nemen. Dat is een meer budgetserie, maar je bent tenminste van dat toetsenbord af... Zonder het 1080p scherm vind ik de N53 geen goede keuze.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Spikey77 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:45:
[mbr]Dit bericht is afgesplitst van een los topic.[/]

Wat vindt men van de kwaliteit van het scherm? Zelf heb ik n53sv-s1930 met hd scherm. Vind dit type nergens terug. Gekocht bij Mediamarkt voor euro 613 tijdens btw vrije dagen. Ik vind het scherm erg korrelig. Toetsenbord flex effect moet ik aan wennen. Geluid van de speakers valt tegen.

Heeft iemand dit type ook? Ik denk dat de andere n53sv zelfde scherm heeft. Wat vinden jullie van de kwaliteit bij bijvoorbeeld afspelen van dvd?
Toetsenbord flex is makkelijk te fixen, uithalen en beetje hol buigen zodat het toetsenbord niet bol gaat staan wanneer deze in de laptop zit. Hetgeen wat de flex veroorzaakt.
Gebruik je Asus Sonicmaster met de speakers? Klinkt een stuk beter als deze aan staat. Ook heb je nog een alternatief voor Asus Sonicmaster (SRS Audiosandbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar. Als de flex dan nog nog opgelost is kun je er ook wat dubbelzijdig tape tussen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind je post(s) eigenlijk best arrogant overkomen Darkstone. Ik meld informatie en die mag je best ontkrachten, de onderliggende toon echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, (of zijn hier ook dames op het forum :-)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Vorige week heb ik bij de Mediamarkt met de 19% actie de N73SV-V2G-TZ622V aangeschaft. Tot op heden heb ik er weinig plezier van gehad.

Ik ervaar de volgende problemen:
- scrollen door bijvoorbeeld het forum van tweakers gaat niet goed. De pc reageert vaak niet direct op de muis en scrolt even later weer in 1x veel te ver. Letters die ik op het toetsenbord in geef komen soms ook pas enkele seconden later op het scherm.
- de pc is niet in staat een blueray 1080p MKV file af te spelen. Het beeld schokt enorm en staat soms een paar seconden stil. (pc zij m.i. snel genoeg moeten zijn het is een i7 met 8G geheugen) Zowel via SMPlayer als via VLC,
- internet explorer loopt vaak vast.
- achtergrondscherm die ik kies is bij de volgende keer opstarten automatisch weer vervangen voor een standaard wit scherm.

Ik ben zelf al wat aan het zoeken geweest maar kom er niet echt uit. Kan het volgende er mee te maken hebben?
- Als ik klik op de button "troubleshoot problems with transparency and other Aero effects" (via: control panel > appearance and Personalization > personalization) dan krijg ik de volgende melding:
"problem found:
Desktop window manager is disabled Detected
Enable the Desktop window manager Completed"
Echter elke keer dat ik dit uitvoer krijg ik bovenstaande melding. Het lijkt alsof de desktop window manager (wat dat ook moge zijn) disabled blijft.

Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt!

Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:37:

- scrollen door bijvoorbeeld het forum van tweakers gaat niet goed. De pc reageert vaak niet direct op de muis en scrolt even later weer in 1x veel te ver. Letters die ik op het toetsenbord in geef komen soms ook pas enkele seconden later op het scherm.
Heb je het laatste bios al? Ik meen dat een dergelijk issue is opgelost in een bepaalde bios versie. Wel meer mensen hebben hier last van.
W00fer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:29:
Ik vind je post(s) eigenlijk best arrogant overkomen Darkstone. Ik meld informatie en die mag je best ontkrachten, de onderliggende toon echter...
Je hebt gelijk. Ik zal eens kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Darkstone,
dank voor je snelle reactie.. Hoe kan ik dat zien? Hoe kom je in de Bios? Ik ben een redelijke leek op computergebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik zo niet.. Ik denk dat je het beste de nieuwste bios versie van de asus site kan downloaden. Dan weet je snel genoeg of je de nieuwste hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:51:
Hoi Darkstone,
dank voor je snelle reactie.. Hoe kan ik dat zien? Hoe kom je in de Bios? Ik ben een redelijke leek op computergebied
Je maakt gebruik van de Power4gear software van Asus. Het witte scherm betekent dat je in de baterijspaarstand zit en de processor wordt dan terug geklokt. Als je dubbelklikt op het Power4gear icoontje kan je de instellingen veranderen. Het icoon bevindt zich in het gebied van de Windows widgets.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
W00fer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:29:
Vindt je? Ik noem het eerder enthousiast dan arrogant, maar dat is mijn mening. Iets minder 'Dell' mag af en toe wel, maar zelfs dan wordt er onderbouwd.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-phone! bedankt.. witte scherm is hiermee opgelost.... (nu de rest nog :-)

Ik weet inmiddels wat de nieuwste Bios versie is: versie 306 volgens de website: http://www.asus.nl/Notebo...rtainment/N73SV/#download

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke bios versie ik heb? op mijn N73SV-V2G-TZ622V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:47:
J-phone! bedankt.. witte scherm is hiermee opgelost.... (nu de rest nog :-)

Ik weet inmiddels wat de nieuwste Bios versie is: versie 306 volgens de website: http://www.asus.nl/Notebo...rtainment/N73SV/#download

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke bios versie ik heb? op mijn N73SV-V2G-TZ622V
Start de laptop, zodra je het ASUS logo ziet druk je op ESC, volgens mij kom je nu in de BIOS. Daar staat direct al aangegeven op welke versie je BIOS draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, Dylan.. het is gelukt. Bios versie 306. De nieuwste dus. Hier ligt het dus niet aan.

Ik heb besloten een SSD aan te schaffen en een nieuwe windows installatie te doen. Hopen dat hiermee de overige problemen zijn opgelost. Dan ben ik ook gelijk van al die spelletjes en andere zinloze programma's af die ASUS standaard al op de pc zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Weet iemand nog een goede stand voor de N55SF? Zou graag mijn laptop schuin willen aangezien ik met een extern tobo werk en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op youtube staat een handig filmpje met uitleg hoe je een N73SV openschroeft. Hiermee is het mij zelfs gelukt :-) Voor de liefhebber: YouTube: SETTEMBRE 2011 WINDOWS Asus N73SV aumentare ram-hdd in 5 min

Hier kun je ook zien dat er 2 hdd's in passen.
Er zit bij mijn n73 exact hetzelfde geheugen in: 1 sim van ASint en 1 van Elpida. 2 verschillende merken dus. Kan dit kwaad? Onder het toetsenbord zit overigens ook nog een lege geheugenbank. Kan ik hier probleemloos een 2 GB sim van mijn oude asus in duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:18:
op youtube staat een handig filmpje met uitleg hoe je een N73SV openschroeft. Hiermee is het mij zelfs gelukt :-) Voor de liefhebber: YouTube: SETTEMBRE 2011 WINDOWS Asus N73SV aumentare ram-hdd in 5 min

Hier kun je ook zien dat er 2 hdd's in passen.
Er zit bij mijn n73 exact hetzelfde geheugen in: 1 sim van ASint en 1 van Elpida. 2 verschillende merken dus. Kan dit kwaad? Onder het toetsenbord zit overigens ook nog een lege geheugenbank. Kan ik hier probleemloos een 2 GB sim van mijn oude asus in duwen?
Aangenomen dat er een Sandy Bridge cpu inzit kan je geheugen beter in paren plaatsen.

Je melde in een eerdere post dat je meerdere performance problemen hebt, als je je laptop in de entertainment of performance mode zet met Power4gear ben je ook van dat probleem verlost :)

Edit: in principe kan je meerdere merken naast elkaar plaatsen zolang de grootte van het geheugen maar gelijk is en het liefst de timings ook.

[ Voor 7% gewijzigd door j-phone op 01-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J- Phone: Hij staat inmiddels op de performance mode. de 1080p film kijken lukt nu ook. Maar de problemen met het scrollen zijn nog niet opgelost. Ook werken de volumetoetsen links op het toetsenbord niet altijd. (bijvoorbeeld niet als ik youtube filmpjes kijk). Ik heb de pc inmiddels helemaal open geschroeft. Morgen koop ik een SSD (ocz vertex 3 van circa 60 gb). Hopelijk zijn deze problemen na een schone installatie op de SSD ook opgelost.

Grootte van geheugen is momenteel niet gelijk: 2GB van ASint en 4GB van ELPIDA. (zo heb ik hem gekocht)

Ik had al ergens op het forum gelezen dat het aan te bevelen is de SSD te plaatsen op de locatie waar nu de HD zit en de HD in de andere socket te plaatsen. Heeft iemand nog andere tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:52:
J- Phone: Hij staat inmiddels op de performance mode. de 1080p film kijken lukt nu ook. Maar de problemen met het scrollen zijn nog niet opgelost. Ook werken de volumetoetsen links op het toetsenbord niet altijd. (bijvoorbeeld niet als ik youtube filmpjes kijk). Ik heb de pc inmiddels helemaal open geschroeft. Morgen koop ik een SSD (ocz vertex 3 van circa 60 gb). Hopelijk zijn deze problemen na een schone installatie op de SSD ook opgelost.

Grootte van geheugen is momenteel niet gelijk: 2GB van ASint en 4GB van ELPIDA. (zo heb ik hem gekocht)

Ik had al ergens op het forum gelezen dat het aan te bevelen is de SSD te plaatsen op de locatie waar nu de HD zit en de HD in de andere socket te plaatsen. Heeft iemand nog andere tips?
Ik heb zelf ook de SSD en de HDD omgewisselt, maar het kan zomaar zijn dat beide toch sata III zijn. Andere tips zijn er niet, laptop openschroeven, bays openschroeven en schjiven plaatsen. That's it.

Edit: heb je op de Asus site al eens rond gekeken of er software updates zijn voor je laptop? In het bijzonder de drivers voor je touchpad? Ik kan de problemen die jij ondervindt mbt het volume met Youtube filmpjes namelijk niet reproduceren en ik heb de laatste software geinstalleerd.

Edit 2: oeps ik bedoelde de ATK drivers ivm de problemen met de volume toetsen. Bovenstaand blijft echter van kracht mbt haperend scrollen.

[ Voor 16% gewijzigd door j-phone op 01-02-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog geen drivers geupdate. Heb mijn zinnen nu al gezet op die SSD. En dan ga ik toch opnieuw windows installeren. Vervolgens wil ik van deze site de nieuwste drivers halen en installeren. http://www.asus.nl/Notebo...rtainment/N73SV/#download
Ik ga er vanuit dat alles dan soepel loopt.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:09:
ik heb nog geen drivers geupdate. Heb mijn zinnen nu al gezet op die SSD. En dan ga ik toch opnieuw windows installeren. Vervolgens wil ik van deze site de nieuwste drivers halen en installeren. http://www.asus.nl/Notebo...rtainment/N73SV/#download
Ik ga er vanuit dat alles dan soepel loopt.
Gewoon even doen, dan weet je namelijk zeker dat alles werkt naar behoren na installatie van je SSD. Het kan absoluut geen kwaad en geeft je nu al een betere user experience :)

Gebruik desnoods even de Asus Live Update tool, dan zie je in één oogopslag welke nieuwere software er is zonder iets te hoeven installeren. De software staat bij de verborgen icoontjes in je taakbalk aan de rechterkant.

[ Voor 15% gewijzigd door j-phone op 01-02-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ligt nu helemaal uit elkaar. Wordt vervolgt met SSD. Ik ga zo pitten. Hopelijk is mijn volgende bericht weer via de N73 met SSD in plaats van deze oude Acer aspire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Sorry, ik wist niet dat je op dit moment al bezig was met het installeren van de SSD. Weltrusten voor later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
W00fer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 02:56:
En dan nog, als je ziet wat die kerel op zijn moederbord heeft moeten solderen.

[afbeelding]
Nou, ik zie toch vooral alleen plakband. Dit keyboard heeft alleen maar een beetje power nodig. Normaliter kan je dat keyboard regelen in lichtsterkte, maar dat wordt via de FN toetsen aangestuurd, en de bios. En dat deel heb je dus niet, dus alleen aan/uit is mogelijk. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een leverancier voor dit tobo, maar hij is nergens leverbaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zo...eindelijk even posten wat ik aan nieuw spul heb draaien:

N73SV-V2G-TZ622V

Geweldig fijne machine, mitsen en maren hieronder.

Toetsenbord = bagger. Veel flex, maar ook de layout vind ik niet fijn. Ik heb deze laptop tegelijk gekocht met een K53SX series, voor iemand anders. Hij vond het niks uitmaken, dus we hebben de tobo's geswapped. Heel veel tobo's van asus hebben exact dezelfde indeling en kabel dus uitwisselen is geen probleem. Werkt perfect, alles werkt, FN toetsen kloppen allemaal. Beide tobo's hebben nu vrijwel geen flex, en ik heb een fijne layout.

HDD: Heerlijk vlotte 7200tpm WD black scorpio 750GB. Maar om echt het maximale eruit te persen heb ik er een Samsung 830 series 128GB bijgezet. Die draait dus lekker op Sata600 en gaat als de brandweer. Clean install op de SSD.
Omdat de Asus (eerdere bios versies niet!) en de CPU tegenwoordig AES-NI ondersteunen, heb ik full disk encryptie erop gegooid met truecrypt. De encryptie is door de AES-NI ondersteuning practisch niet merkbaar. Win 7 performance index: 7.9 (hoogste) De HDD is dus nu de second hdd, de ssd zit op poort 1 (waar de hdd in zat)

Leuk detail; de 2e bracket zat keurig meegeleverd in het systeem. Niks bij hoeven bestellen dus.

Memory: Ik heb er 1x corsair 4GB bijgezet dus nu 2x4 en 1x2 = 10GB ram.

Wifi: werkt hier prima met de atheros, 150mbit naar de router, geen overdrachtsproblemen.

Touchpad; ik vind de clicks wat "hard" maar ik gebruik een touchpad sowieso niet graag. Daarom heb ik er een logitech M505 muisje bij en dat werkt prima.

IO: Ik mis de esata/usb combo poort. Ik had niet goed gezien dat dat niet standaard is op alle modellen. Maar goed, USB3 naar sata converter is in aantocht. Jammer dat er maar 1x usb3 op zit.

Daarnaast vraag ik mij af of er intern nog meer usb poorten aanwezig zijn. Dan zou ik de ontvanger van de muis intern kunnen modden. Scheelt weer een poort en is toch een kwetsbaar dingetje in de tas. (ik laat hem altijd zitten)

De DVD brander; ik vind hem wat traag (max 3x), en heeft veel meer moeite met slechtere CD/DVD's. Mijn oude desktop kon er meestal nog wat van bakken, deze soms niet. Maar dat heb ik vaker met slimlines ervaren. Uiteindelijk zal ik die nog wel eens gaan vervangen voor een blueray.

Driver Disk: perfect, win7 cd erin, driver disk erin en even trendmicro uitvinken en de rest mag erop. Klaar. Wel vaak rebooten, maar daarna staat ook alles goed. Niet eerder meegemaakt. Een aantal pakketjes zijn niet altijd nodig. De DVD brander meuk is bagger (cyberlink) want je kan er geen dvd films mee branden en ook afspelen gaat niet zoals ik wil. De gezichtsherkenning software is aardig, maar herkent me vaak niet, en daardoor laat je vervolgens ook vaak het slimme schuifje bij de webcam openstaan. Tja en nu ik truecrypt gebruik, log ik niet meer met een passwd op windows in. 1x pwd tiepen is genoeg. ;)

Asus express gate cloud. Leuk bedacht, uitwerking bagger. Ten eerste boot win7 zo lekker snel dat het niet veel uitmaakt, maar ten tweede is het niet gebruiksvriendelijk, en ten 3e komt het OSje niet op mijn wifi netwerk.

Tas: een caselogic rugzakmodel: VNB-217 Past exact! Bij Bol.com lekker goedkoop.

Tja, en dan verder modden...ik ben nu aan het kijken of ik in plaats van de asus gate cloud meuk, ook ubuntu erop kan zetten die met de linker powerbutton kan booten. Alleen is dat wel een geklooi in combinatie met truecrypt.
En zodra ik een backlit keyboard te pakken heb gaat die erin, en krijgt mijn oom zijn oorspronkelijke tobo terug :)

[ Voor 2% gewijzigd door Mistraller op 02-02-2012 00:24 . Reden: typo's ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 12-09 12:29
Mistraller schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:58:
[...]

Nou, ik zie toch vooral alleen plakband. Dit keyboard heeft alleen maar een beetje power nodig. Normaliter kan je dat keyboard regelen in lichtsterkte, maar dat wordt via de FN toetsen aangestuurd, en de bios. En dat deel heb je dus niet, dus alleen aan/uit is mogelijk. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een leverancier voor dit tobo, maar hij is nergens leverbaar.
Je kan de backlit keyboards gebruiken die op de G/K/X-series zitten. Even op ebay gezocht:
http://www.ebay.com/itm/N...27c15dfff4#ht_2488wt_1396
http://www.ebay.com/itm/N...3f12bd4b5f#ht_2381wt_1163
Ongeveer rond de 25 euro.

Het zou mooi zijn als er een veiligere manier is om de stroom makkelijk via de USB poorten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Vorige week donderdag tijdens de BTW actie een laptop gehaald bij de Mediamarkt.
Vanochtend was ik te vroeg uit bed en besloot ff te gamen (multiplayer Modern Warfare 3).
De eerste ronde ging goed. Bij het switchen naar de volgende map liep de laadbalk zo traag vol dat ik wist dat er iets niet goed zat.
Opnieuw geprobeerd en hij liep weer vast. Via taakbeheer proces beëindigen en opnieuw getest, etc.
Via taakbeheer processen bekeken en het geheugen loopt van 400MB op naar 900MB en weer terug naar 700MB zonder dat er iets gebeurd ingame.

Wat heb ik in de paar keer dat ik de laptop heb gebruikt geinstalleerd?
Steam, Modern Warfare 3, uTorrent, Sopcast en AVG.
5 programma's maar!

AVG heb ik gisteravond geinstalleerd en het kan volgens mij hier niet aan liggen omdat het vanochtend eerst wel goed werkte.
Maar tegen beter weten in heb ik geprobeerd AVG te uninstalleren. Ook dit lukt niet. Dus het ligt niet aan Modern Warfare 3.

Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in de laptop! Het was geen goedkope. Ik heb het minimale geinstalleerd.
Hoe is het retourbeleid van Mediamarkt? Zijn ze verplicht deze retour te nemen en mijn geld terug te geven?
Ik heb boven nog een desktop staan en helemaal klaar met de laptop.

Ben de laatste tijd heel druk en dan wil ik wel dat alles werkt als ik op de laptop wil.

update:
Ik lees nu dat desktops en notebooks niet omgeruild/geretourneerd kunnen worden.
Like wtf?
Het werkt niet naar behoren. Je gaat me niet vertellen dat de laptop eerst geretourneerd wordt naar Aus?

*crosspost ivm mogelijk retourbeleid van 7 dagen, dus snel antwoord nodig (vandaag 7e dag in mijn bezit)*

[ Voor 7% gewijzigd door Roodey op 02-02-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Welke laptop?

En heb je al een clean install gedaan?

Dit is trouwens niet de juiste plek om over het retourbeleid van MM te praten, dit is een ervaringen topic voor de asus N-serie laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Roodey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:07:
Vorige week donderdag tijdens de BTW actie een laptop gehaald bij de Mediamarkt.
Vanochtend was ik te vroeg uit bed en besloot ff te gamen (multiplayer Modern Warfare 3).
De eerste ronde ging goed. Bij het switchen naar de volgende map liep de laadbalk zo traag vol dat ik wist dat er iets niet goed zat.
Opnieuw geprobeerd en hij liep weer vast. Via taakbeheer proces beëindigen en opnieuw getest, etc.
Via taakbeheer processen bekeken en het geheugen loopt van 400MB op naar 900MB en weer terug naar 700MB zonder dat er iets gebeurd ingame.

Wat heb ik in de paar keer dat ik de laptop heb gebruikt geinstalleerd?
Steam, Modern Warfare 3, uTorrent, Sopcast en AVG.
5 programma's maar!

AVG heb ik gisteravond geinstalleerd en het kan volgens mij hier niet aan liggen omdat het vanochtend eerst wel goed werkte.
Maar tegen beter weten in heb ik geprobeerd AVG te uninstalleren. Ook dit lukt niet. Dus het ligt niet aan Modern Warfare 3.

Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in de laptop! Het was geen goedkope. Ik heb het minimale geinstalleerd.
Hoe is het retourbeleid van Mediamarkt? Zijn ze verplicht deze retour te nemen en mijn geld terug te geven?
Ik heb boven nog een desktop staan en helemaal klaar met de laptop.

Ben de laatste tijd heel druk en dan wil ik wel dat alles werkt als ik op de laptop wil.

update:
Ik lees nu dat desktops en notebooks niet omgeruild/geretourneerd kunnen worden.
Like wtf?
Het werkt niet naar behoren. Je gaat me niet vertellen dat de laptop eerst geretourneerd wordt naar Aus?

*crosspost ivm mogelijk retourbeleid van 7 dagen, dus snel antwoord nodig (vandaag 7e dag in mijn bezit)*
Bij mij is ie af en toe ook traag geweest, en toen bleek dat windows7 met allerlei vage updates bezig was, die belachelijk veel RAM en CPU opsnoepten.

Don't blame ASUS for that...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus is wel te blamen voor die trage harde schijf en zooi bloatware die erop staat. Een beetje schone laptop heeft geen last van windows updates. IIG, daar heb ik nooit last van gehad.

Sinds in een SSD heb vertraagt mijn computer zelfs nooit meer. Alleen als ik alt-tab uit een spel wat geen windowed ondersteunt, maar dat ligt afaik meer aan windows.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:11:
Asus is wel te blamen voor die trage harde schijf en zooi bloatware die erop staat. Een beetje schone laptop heeft geen last van windows updates. IIG, daar heb ik nooit last van gehad.

Sinds in een SSD heb vertraagt mijn computer zelfs nooit meer. Alleen als ik alt-tab uit een spel wat geen windowed ondersteunt, maar dat ligt afaik meer aan windows.
Een update van MSSE is inderdaad niet echt vertragend maar een .NET Framework is dat wel. Dan gaat FF zelfs van sloom lopen :')

Tja, je krijgt top hardware voor een mooie prijs, enkel de HDD past niet in het rijtje maar die is eenvoudig te vervangen door een andere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
misterdoom schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Een update van MSSE is inderdaad niet echt vertragend maar een .NET Framework is dat wel. Dan gaat FF zelfs van sloom lopen :')

Tja, je krijgt top hardware voor een mooie prijs, enkel de HDD past niet in het rijtje maar die is eenvoudig te vervangen door een andere variant.
De prijs is zeker in orde. De kwaliteit van de hardware is hier en daar wel wat op aan te merken.

Het touchpad vindt ik persoonlijk een beetje bagger. en de netwerk kaart is gewoon verschrikkelijk.

voor de rest is het best prima :)

Edit:

Ik ben van plan om 8 GB aan geheugen erbij in te prikken.

zullen mijn page en hyberfil images evenreding mee groeien ?
Want daar is niet veel plaats voor op mijn ssd.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackxl op 02-02-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Jackxl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:15:
[...]

De prijs is zeker in orde. De kwaliteit van de hardware is hier en daar wel wat op aan te merken.

Het touchpad vindt ik persoonlijk een beetje bagger. en de netwerk kaart is gewoon verschrikkelijk.

Edit:

beide files kan je aanpassen in win7 :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Chiii schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 06:39:
[...]

Je kan de backlit keyboards gebruiken die op de G/K/X-series zitten. Even op ebay gezocht:
http://www.ebay.com/itm/N...27c15dfff4#ht_2488wt_1396
http://www.ebay.com/itm/N...3f12bd4b5f#ht_2381wt_1163
Ongeveer rond de 25 euro.

Het zou mooi zijn als er een veiligere manier is om de stroom makkelijk via de USB poorten te pakken.
goeie tip...ik was bij diverse partshops aan het zoeken :)
besteld!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Mistraller schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Bij mij is ie af en toe ook traag geweest, en toen bleek dat windows7 met allerlei vage updates bezig was, die belachelijk veel RAM en CPU opsnoepten.

Don't blame ASUS for that...
Alle Windows updates binnengehaald en nu loopt ie weer goed.
Ik kijk het nog ff weekje aan. Daarna clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Edit:

Ja, standaard zet Windows het pagefile op een grote van 2x je geheugen. Je kunt dit gewoon aanpassen, ik zou het alleen niet onder de 2GB zetten want sommige programma's/games gebruiken het pagefile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
Hallo,

Weet iemand misschien waar je een goedkoop scherm kan kopen? Mijn Asus X5QSF (campusshop) is namelijk gevallen en het scherm is nu dus kapot :( . Kwam op dit typenummer uit maar weet het niet zeker: SAMSUNG/LTN156HT01-201

Ik heb het frontje bijna los alleen die onderste strip (asus, audio by bang & olufsen ICE power) wil niet :( .
Hoe krijg ik die strip los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. Thuis gebruik ik mijn N53 met een extern scherm, is toch net even fijner. Met mijn oude Philips 17" scherm had ik er last van dat bij een wijziging in de scherminstellingen, de helderheid van het externe scherm daarna veel donkerder was. Dacht dat het aan het oude scherm lag (3 jaar geleden voor €30,- op MP gekocht).
Gisteren een nieuwe Acer B193W gehaald (weinig plek op bureau), en die laat exact hetzelfde probleem zien. Ook als de laptop in standby gaat en daar door een toetsdruk weer uit gehaald wordt, is het externe scherm veel te donker.
Ik heb alle settings al eens geprobeerd, maar niets lost het op. Als het externe scherm donker geworden is, dan helpt alleen nog een reboot. Intern en extern scherm hebben dezelfde resolutie (1440x900, native en ingesteld) en dezelfde refreshrate (60Hz). Schermen vormen een uitgebreid bureaublad. Extern Links, intern Rechts.
Zelfs als ik alleen in het scherm met grafische eigenschappen ga en annuleer, wordt het externe scherm al donker. Scherm uit/aan en loskoppelen helpt niet.

Scherm is via VGA aangesloten. HDMI to DVI kabel is in bestelling.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon 73 op 04-02-2012 18:03 . Reden: Aansluitmethode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
ik2125 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:34:
Hallo,

Weet iemand misschien waar je een goedkoop scherm kan kopen? Mijn Asus X5QSF (campusshop) is namelijk gevallen en het scherm is nu dus kapot :( . Kwam op dit typenummer uit maar weet het niet zeker: SAMSUNG/LTN156HT01-201

Ik heb het frontje bijna los alleen die onderste strip (asus, audio by bang & olufsen ICE power) wil niet :( .
Hoe krijg ik die strip los?
Heel simpel. Ebay.

De strip is volgens mij vastgelijmd, Moet die eraf? Ik denk dat je hem er nooit meer mooi op krijgt omdat je hem dan verbuigt etc.
Met een föhn met hete lucht krijg je het er wel af.

[ Voor 4% gewijzigd door hostler op 04-02-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay inderdaad. Maar pas op: 99% van de verkopers verkoopt compatibele schermen, niet het exacte type in de advertentie!

Mijn advies:

Glossy: B156hw01 v7 of een LG
Mat: http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/, of B156HW01 v1

V4 en V7 zijn de bekende 95% gamut schermen. De meeste LG's zijn ook erg goed, de rest van de fabrikanten zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:52:
Ebay inderdaad. Maar pas op: 99% van de verkopers verkoopt compatibele schermen, niet het exacte type in de advertentie!

Mijn advies:

Glossy: B156hw01 v7 of een LG
Mat: http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/, of B156HW01 v1

V4 en V7 zijn de bekende 95% gamut schermen. De meeste LG's zijn ook erg goed, de rest van de fabrikanten zou ik niet weten.
Past de aansluiting wel op de Asus Notebooks? Ik weet niet of dit een algemene aansluiting is voor vele schermen of dat dit scherm speciaal voor deze notebook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is 40 pins lvds op dit moment. Met uitzondering van ccfl panelen.
Nu ja, bijna alles. In 2013 moet het afstappen van lvds voltooid zijn, op dit moment echter vind je alleen in de XPS 17 (3D) en elitebook/precision met IPS/RGBled de opvolger daarvan: eDP (embedded displayport). Dus in principe kan je op dit moment elk scherm erop plaatsen.

De reden daarvoor is volgens mij dat lvds niet voldoende bandbreedte heeft voor 120hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ah, dus schermen voor een speciale (recente) laptop bestaan bijna niet. Dat is makkelijk om te weten als er een scherm stuk gaat. Anders zit je je rot te zoeken en ben je misschien duurder uit, omdat je een scherm 'speciaal' voor jouw type laptop wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Dus er passen ook andere schermen in dan alleen SAMSUNG/LTN156HT01-201 ?
Hoe kan je zien welke wel en niet passen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het datasheet raadplegen. Ik heb met Kid Jansen in totaal 909 datsheets van laptoppanelen verzameld, dus als je er een niet kan vinden via google is de kans groot dat ik hem wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Waar is dat datasheet te vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google

Geloof overigens niets van de contrastwaarden die ze opgeven. Dat zijn natte-vingergetallen. De maximale helderheid (luminance), gamut percentage en de bouwtekening (voor de positie van de connector) zijn dingen waar je op moet letten.

Edit: big google is watching you! In firefox komt hij als eerste hit, in IE als 4e.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Bedankt :)
Kwam net ook deze tegen: http://www.laptopscreen.c...n-part-number/LTN156HT01/
Maar gamut is natuurlijk wel mooier, dus ik ga nog even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. B156HW01 V7 en V4 zijn de enige wide-gamut panelen die ik ken en erin passen. De rest is IPS. Dell heeft voor zover ik weet de gehele productie van V7 (glossy) panelen opgekocht, en de shop die ik linkte, kuztronic, is de enige die V4-tjes (mat) verkoopt. Voor zover ik weet althans.

Een hoge gamut is fijn, maar vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Is dit dan een goed paneel wat er in past :) ?: http://www.laptopscreen.c...rt-number/B156HW01%20V.7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor 70 dollar daadwerkelijk een B156HW01 V7 krijgt is mijn naam jan lul.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Het zijn naar mij idee schermen die compatibel zijn met B156HW01 en LTN156HT01
En dit is het type scherm: WUXGA (1920x1080) Full HD van LG

Ik denk dat ik die maar bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn compatibel, dat klopt. Maar je krijgt niet dat exacte paneel waarmee ze adventeren. Maar het goedkoopste alternatief met dezelfde aansluiting en groote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Hoe krijg ik het scherm los :') ?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20ii2z4.jpg

Schroeven zitten namelijk net schuin en de strip gaat niet los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn notebook moet daarvoor de speaker grill eraf. Dat zou ik eerst eens proberen. Als ik het goed heb kan je daarna de kabels loshalen en het scherm eraf schroeven. (het scherm. Niet het paneel.) Daarna zou het een stuk makkelijker moeten gaan.

Gokje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
ik2125 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:47:
Hoe krijg ik het scherm los :')

Schroeven zitten namelijk net schuin en de strip gaat niet los :(
Ik had ook een probleem met het scherm, en had dezelfde laptop bij campushsop. Bij mij was er een rechte permanente gekleurde streep door het scherm heen, en de monteur kwam hiervoor gratis langs en heeft het scherm vervangen. Kun je dit niet ook gewoon doen?
Iig, de monteur had de bezel even ver opgengemaakt als dat jij dat nu hebt, en kon alsnog het 'scherm' vervangen. Misschien moet je het zo gewoon proberen?

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Ramon 73 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:34:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. .....Gisteren een nieuwe Acer B193W gehaald (weinig plek op bureau), en die laat exact hetzelfde probleem zien. Ook als de laptop in standby gaat en daar door een toetsdruk weer uit gehaald wordt, is het externe scherm veel te donker.
Ik heb alle settings al eens geprobeerd, maar niets lost het op.......Scherm is via VGA aangesloten. HDMI to DVI kabel is in bestelling.
HDMI to DVI kabeltje gekocht bij MM (leve de zondag opening). Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Ik heb een n55 x5qs van campusshop sinds ongeveer augustus/september.
Ik ben wel redelijk tevreden alleen het zeer snel slijtende touchpad en het gammele keyboard zijn wat minder.

De afgelopen weken heb ik last van een wat serieuzer probleem:
Ongeveer 5 keer per week valt de stroom compleet uit wanneer ik hem oppak.Ook het voedingslampje brand dan niet meer als dit gebeurd wanneer hij aan z'n voeding zit.
Meestal gaat hij vervolgens wel weer aan, maar soms is het nodig om de accu er even in/uit te doen.

Na wat verder te testen komt het vooral voor als je hem met een hand aan de rechter voorkant vastpakt en dan optilt. De accu lijkt zo goed als nieuw en met de contacten lijkt niks mis. Ik denk eerder dat het een los contact op het moederbord is ofzo.. (en dan werkt het accu eruit halen omdat je de laptop optilt/omdraait)
Ik heb alle klepjes onderop al een keer los gehaald maar daar is niks vreemds te zien. (misschien alleen dat alle schroeven maar half vast zaten binnenin). Verder heb ik hem nog niet willen open maken in verband met garantie.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken of heeft iemand anders hier ook last van?

Ik zit te neigen om te bellen om te kijken of ik een reparatie kan krijgen, ik kijk er alleen niet naar uit om hem dan misschien enkele dagen kwijt te zijn omdat ik hem dagelijks nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijs ze met hun neus op de voorwaarden. Volgens de zgn 'zorgeloos leren' garantie heb je recht op een leenlaptop. Daarmee moet het geen probleem zijn om hem te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:43:
Wijs ze met hun neus op de voorwaarden. Volgens de zgn 'zorgeloos leren' garantie heb je recht op een leenlaptop. Daarmee moet het geen probleem zijn om hem te repareren.
Dat is alleen als ze hem niet op locatie kunnen repareren. Je bent je laptop sowieso niet kwijt, maar je krijgt een vervangende of meteen een werkende.

Pagina: 1 ... 11 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.