Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Yorin schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 05:47:
[...]

Dat is alleen als ze hem niet op locatie kunnen repareren. Je bent je laptop sowieso niet kwijt, maar je krijgt een vervangende of meteen een werkende.
Inderdaad, tot nu toe (3x) hebben ze dat goed gedaan. 1 keer ter plekke gerepareerd, 2 keer de HDD en de accu geswapt, en toen zonder morren een nieuwe behuizing 'gekregen'. Ik begrijp het probleem met je trackpad, maar van de stroom de uitvalt :? hopelijk krijg ik dit niet, heb hem even lang, en neem hem altijd mee in mijn rugtas op de fiets, en in de trein.

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
Welke schermen van LG zijn compitable?
LP156...????????? of andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij LP156WF*-**** De FW staat voor 1080p, en waar de rest van de cijfers voor staan, ik heb echt geen flauw idee. Maar alles wat LED is is is principe compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Ik heb een vraag dat echt iets is voor Darkstone.

Stel, ik wil mijn scherm vervangen (X5QSF, n55SF) door een 3D 15,6" Full HD scherm. Kan dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Volgens mij hebben alle 3D schermen een eDP aansluiting intern, omdat er meer bandwidth nodig is. Als je een datasheet kan vinden van een 3D paneel dan kan ik het controleren.

En nog iets, er is geen laptop met 3D zonder nvidia GPU zonder optimus. Dat heeft een reden al ben ik er nog niet achter welke reden.

tl;dr, doe maar niet. 768p 3D bestaat volgens mij ook, maar ehh.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:47:
Nee. Volgens mij hebben alle 3D schermen een eDP aansluiting intern, omdat er meer bandwidth nodig is. Als je een datasheet kan vinden van een 3D paneel dan kan ik het controleren.

En nog iets, er is geen laptop met 3D zonder nvidia GPU zonder optimus. Dat heeft een reden al ben ik er nog niet achter welke reden.

tl;dr, doe maar niet. 768p 3D bestaat volgens mij ook, maar ehh.
Bedoel je dat er geen laptop met 3D scherm is met Nvidia optimus of zonder :? ?

Ik kan op ebay enkel een 17,3" scherm vinden die compatible is met de G73JW. Deze heeft een 50pin connector en is full hd.

Alle 15,6" schermen die ik zo 123 kan vinden zijn enkel 768p... en tja. Dat moet je ook niet willen :P Die hebben overigens een 40pin connector.

Wie weet hoeveel pinnen de connector van de N55SF heeft? Het scherm dan hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVDS is 30 pin, als je een LED scherm hebt komen daar nog 10 pinnen bij waardoor je totaal op 40 uitkomt. 50-pin is volgens mij eDP. Maar dat is zonder datasheets niet te bevestigen, misschien is het gewoon een bredere versie van lvds... Maar je kan er vanuit gaan dat het niet past. Zie http://forum.notebookrevi...sembly-7.html#post7832764. En de eerste pagina van die thread voor het paneel nummer.

En die zin is inderdaad raar, ik bedoel dat alle laptops met een 3D scherm een nvidia gpu hebben met optimus uitgeschakeld.

De N55 heeft verder een standaard 40-pin header.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
50 pin is dus embedded displayport (weer wat geleerd). Heb het nog even verder onderzocht en voor een 3D scherm (120hz heb je dus eDP 1.2 nodig. 1.2 is een nieuwe versie uit 2010 welke dus een hogere verversing snelheid ondersteund.

De XPS 17 heeft dus ook een 3D scherm (eDP) én een Nvidia GT 555m.

In theorie zou het dus kunnen. Echter kan ik nergens een sheet vinden welke dit bevestigt.

[ Voor 3% gewijzigd door hostler op 07-02-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostler schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:06:
In theorie zou het dus kunnen. Echter kan ik nergens een sheet vinden welke dit bevestigt.
Wat werken? Nu ben je mij even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:17:
[...]

Wat werken? Nu ben je mij even kwijt.
een eDP 3D scherm in een Asus N55SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de N55 heeft volgens mij een 40-pin LVDS header. Dat gaat dus niet werken. Als je 3D wilt moet je gewoon een XPS 17 aanschaffen... Bij de blunder van dell heb ik er een besteld, dan ga ik ook eens testen of dat fijn werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:20:
Maar de N55 heeft volgens mij een 40-pin LVDS header. Dat gaat dus niet werken. Als je 3D wilt moet je gewoon een XPS 17 aanschaffen... Bij de blunder van dell heb ik er een besteld, dan ga ik ook eens testen of dat fijn werkt.
Daarom hebben we dus een datasheet nodig maar die kan ik niet vinden. Ik zal alle Emanuals van Asus even doorkijken, 't zijn er nogal wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet je al praktisch zeker. Ik zeg niet voor niets een halve pagina terug dat praktisch elk scherm als vervanging kan dienen Laptops met eDP zijn extreem dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik weet niet of dit de plek is om dit te vragen maar ik doe het toch maar.
ik ben op zoek naar een touchpad voor "n61vg". laptop uit 2009. mijn vriendin heeft dit type allen is de linker muis knop kappot (wil bijna niet klikken). het probleem is dat ik ze niet kan vinden google/ebay. ik hoop dat jullie mij hieraan kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Past deze?

LP156WF1-TLC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:26:
Volgens mij LP156WF*-**** De FW staat voor 1080p, en waar de rest van de cijfers voor staan, ik heb echt geen flauw idee. Maar alles wat LED is is is principe compatibel.
Zou moeten passen als je omhoog scrollt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Heb nu deze besteld : LG LP156WF1 TL A1
Maar de bezel is met geen mogelijkheid los te krijgen :( (onderste twee schroeven van bezel verwijderd)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5evn9f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/11kwqci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal uit elkaar schroeven? Het is jammer dat asus geen service manuals aanbied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Waarschijnlijk zit er achter die alu-strip nog een of twee schroeven. Maar die strip ga je er niet makkelijk afkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je sowieso het hele scherm eraf moet halen. Rond het asus logo moet wel een mogelijkheid zitten om hem los te maken.

Overigens:

@ 1:00

Weet je zeker dat je de heel bezel er niet op die manier af kan halen?
Ik heb wel ..B1. Ik heb het even gecontroleerd, en dat is 40 pin lvds. Klopt dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat een geklooi met dat installeren van Windows zonder alle bloatware. Een retail disk werkt niet op een OEM sticker. De een zegt dat de sticker onderop de laptop een OEM key is, de ander zegt dat het een retail key is, en je de daadwerkelijke key moet achterhalen met MagicBean keyfinder.

Dan nog iets veranderen met ei.cfg. Ik snap het niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 10-02-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:53:
Wat een geklooi met dat installeren van Windows zonder alle bloatware. Een retail disk werkt niet op een OEM sticker. De een zegt dat de sticker onderop de laptop een OEM key is, de ander zegt dat het een retail key is, en je de daadwerkelijke key moet achterhalen met MagicBean keyfinder.

Dan nog iets veranderen met ei.cfg. Ik snap het niet meer.
Hmm, zo ingewikkeld zou het niet moeten gaan. Ik heb destijds een OEM versie gedownload en de key op de sticker gebruikt. Ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Hebbben meer mensen met de X5QSF/N55SF serie er last van dat de lak loslaat? Bij mij is het niet alleen de touchpad, maar ook de rand van de palmrest. Ik weet dat slijtage erop kan komen, maar binnen een half jaar is wel heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de N53 zijn er wel meerdere mensen die dat hebben, de N55 nog niets over gehoord. Ik dacht dat het gewoon zwart plastic was? Verf op een laptop, dat is echt vragen om problemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Daaronder is het ook zwart, alleen glimt het dan meer. Net of de matte lak eraf begint te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Yorin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:24:
Daaronder is het ook zwart, alleen glimt het dan meer. Net of de matte lak eraf begint te gaan.
Heb ik hier ook. Heb hem nog niet eens een jaar. Bij de palm rests en trackpad word het glimmend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
Ik heb vandaag het scherm vervangen en nu werkt de asus weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
hostler schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:53:
[...]

Heb ik hier ook. Heb hem nog niet eens een jaar. Bij de palm rests en trackpad word het glimmend.
Is het effectief een laag die eraf gaat of "polijsten" je handen de ondergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Yorin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:24:
Klopt, al heb ik op dit toetsenbord geen last van shiny keys. M'n trackpad is wel helemaal gaan glimmen ervan. Straks in de zomer zal het wel erger worden. De vorige laptop, een A6Va, daarvan was de lak eraf precies waar mijn handen altijd rustten. Misschien koop ik daar nog wel een nieuwe kast voor en zet ik alles over. Maar dat hangt ervanaf hoeveel je moet slopen. Ik wil geen dingen die gelijmd zitten slopen, want dat krijg je zelf niet zo mooi in elkaar als in de fabriek.

[ Voor 21% gewijzigd door W00fer op 11-02-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Is zo'n n55 body wel eens te krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
Chiii schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 06:39:
[...]

Je kan de backlit keyboards gebruiken die op de G/K/X-series zitten. Even op ebay gezocht:
http://www.ebay.com/itm/N...27c15dfff4#ht_2488wt_1396
http://www.ebay.com/itm/N...3f12bd4b5f#ht_2381wt_1163
Ongeveer rond de 25 euro.

Het zou mooi zijn als er een veiligere manier is om de stroom makkelijk via de USB poorten te pakken.
Keyboard binnen. Aan de labvoeding gehangen, prachtige backlit! Aan de laptop gehangen: Flatcable gaat verkeerd, maar met wat vouwen zou het nog wel passen. Minder was, dat het keyboard gewoon NIET compatible is. Hoe fout precies weet ik niet, want ik kon niet ingelogd komen in windows.

Dit keyboard hoort bij de K50 / K60 series. Had je ergens info gevonden om dit toch werkend te krijgen?

Hmmmm...inmiddels weet ik het zeker: De N73 heeft voor een backlit mod een G60 keyboard nodig. Omdat de kabel dus de andere kant op loopt, zijn de sporen in spiegelbeeld dus dit gaat gewoon nooit werken. Een G60 keyboard is erg lastig te vinden met backlit helaas.

Enige optie is dus: Mijn huidige keyboard gaan modden met de backlit toetsen. Maar in het slechtste geval blijf ik dan dus zitten met 2 kapotte keyboards.

Anyway: Iemand nog interesse in een nieuw K50/K60 backlit keyboard? (Model NSK-UGQ01) :P

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 15-02-2012 23:07 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Past die wel in een N55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Nee. Deze heeft geen Power-knop op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:22
misterdoom schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:43:
[...]

Is het effectief een laag die eraf gaat of "polijsten" je handen de ondergrond?
Eerder gepolijst, het geeft namelijk niets af (zoals met loslatende verf wel zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Weet iemand waar je een chiclet keyboard voor de Asus N53SV-SZ404V kan kopen?
En zo'n nieuwe rand die langs het scherm loopt?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Yorin schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:58:
[...]

Nee. Deze heeft geen Power-knop op het toetsenbord.
Zijn er backlit G series met een power knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G serie heeft sowieso een heel ander stijl toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Heeft iemand enig idee waar ik een DVD brander frontje kan krijgen voor de N55/X5QSF? Mijne is afgebroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een asus n55sf en zou de partitie willen recoveren; uiteraard is er een D recovery partitie

F9 werkt wel om in de console te geraken maar er is geen recovery optie te bespeuren ! Hoe kan dit nu :?

In de link hieronder staat het stap voor stap uitgelegd; het probleem is dat stap 2 helemaal niet voorhanden is ...

http://support.asus.com/T...;hashedid=n/a&no=1775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 14:13
---EDIT--- Bij msconfig was maximaal geheugen aangevinkt. nu heb ik alle 6gb tot beschikking! :D

Ik heb zelf de ASUS X5QS, hij heeft 6gb RAM maar er wordt maar 4 gb gebruikt. Wat is de reden daarvoor of kan het gefixed worden? 1x 4gb en 1x 2gb zit erin geprikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Platte_Band op 19-02-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Weet niemand waar je zo´n nieuwe rand voor je scherm kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Voor de N55 zijn nog nauwelijks onderdelen te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben sinds vorige week dinsdag in het bezit van van de Asus N53SM (Klik HIER voor de specs.

Gelijk bij binnenkomst windows 7 opnieuw geinstalleerd omdat ik al die voor geinstalleerd bende er niet op moet hebben. Fijn, alles werkt prima en ben zeer tevreden. Echter is het al meerdere keren gebeurd dat tijdens het muziek luisteren (via Winamp) dat het geluid ineens lagged/vertraagt/hapert.

Dacht de eerste keer eff een foutje in het nummer ofzo, maar het is nu dus al meerdere keren voorgekomen.
Weet iemand wat dit veroorzaakt en nog belangrijker, hoe dit opgelost kan worden.
Want het is best wel irritant.

Alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
BeLLiE schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:26:
Hoi,

Ik ben sinds vorige week dinsdag in het bezit van van de Asus N53SM (Klik HIER voor de specs.

Gelijk bij binnenkomst windows 7 opnieuw geinstalleerd omdat ik al die voor geinstalleerd bende er niet op moet hebben. Fijn, alles werkt prima en ben zeer tevreden. Echter is het al meerdere keren gebeurd dat tijdens het muziek luisteren (via Winamp) dat het geluid ineens lagged/vertraagt/hapert.

Dacht de eerste keer eff een foutje in het nummer ofzo, maar het is nu dus al meerdere keren voorgekomen.
Weet iemand wat dit veroorzaakt en nog belangrijker, hoe dit opgelost kan worden.

Ahhh zelfde probleem als de N55 heeft (sommige). Dit is een DPC latency probleem. Dan lagt je de boel dus. Kwam volgens mij bij de N55 door de brakke WiFi kaart.

Met DPC Latency Checker kun je 't ff checken (duh :D)
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

En lees dit ook eens:
thaasie in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

[ Voor 4% gewijzigd door hostler op 20-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hostler schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Ahhh zelfde probleem als de N55 heeft (sommige). Dit is een DPC latency probleem. Dan lagt je de boel dus. Kwam volgens mij bij de N55 door de brakke WiFi kaart.

Met DPC Latency Checker kun je 't ff checken (duh :D)
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

En lees dit ook eens:
thaasie in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Toevallig ben ik al bekend met de latency checker. Ik gebruik mijn laptop ook om te dj-en.
Heb daarom win 7 2x geinstalleerd op mn laptop. 1 installatie om mn dagelijkse dingen te kunnen doen en 1 dus voor Traktor Scratch Pro die ik helemaal heb geoptimaliseerd om puur en alleen om traktor zonder problemen te kunnen draaien.

Dit is een screenshot van mijn latency checker waar hij 45 min heeft gelopen.
Zoals je ziet erg laag :).
Maar toch heb ik met mn externe geluidskaart ook een paar keer die hapering gehad tijdens het draaien (gelukkig was het thuis :) ). Maar niet terwijl ik het programma open had.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/6110/latencychecker.png

Er is nog een programma wat je kan gebruiken is Latencymon

Daarmee kan je dus lopende programmas die lopen die gekke dingen kunnen doen.

Naja misschien dat ik nog maar es een langer moet gaan testen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Op de N73SV is het mogelijk om EFI aan te zetten. Hij detecteert dan ook netjes de UEFI boot mogelijkheid van de windows 7 DVD. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen?
Booten gaat nu ook al bijzonder vlot (bios mode), en een 2.2TB disk heb ik niet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
BeLLiE schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:26:
Hoi,

Hey, ik had precies hetzelfde probleem, heb het er in dit topic ook meerdere keren over gehad, kijk maar. Maar wat bij mij hielp voor de grote DPC latecny lags, was het verwijderen van McAfee, hoe naar dit ook is voor een betaald virusscanprogramma. Ik heb af en toe nog kleintjes, maar diegene die er voor zorgde dat ik niet meer normaal kon gamen/muziek luisteren zijn hierdoor verdwenen.
Ik heb hiervoor inderdaad Latencymon en DPC Checker gebruikt, Latencymon voor het achterhalen van het probleem, en DPC checker voor de controle.
Ik heb zelf niet kunnen testen of het aan de WiFi kaart lag, dit werkte voor mij, dus het had geen zin om dat nog te proberen.
Succes er mee, is inderdaad vervelend voor een dure latop.

p.s. bellen met McAfee leert mij dat de technische dienst er niet voor kan zorgen dat McAfee werkt zonder de lag's, ze hebben op afstand mijn PC opvergenomen, en heel wat zooi gedaan, maar het mocht niet baten.

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb helaas nog steeds last van DPC lag, dus ook nog maar eens Latencymon geprobeerd. Kwam hier ook uit dat de wifi kaart/drivers problemen veroorzaken. Zodra ik deze uitschakelde via systeembeheer, bleef DPC lag uit (zowal in latencymon en DPClat). Ik run ook McAfee, zal deze straks een verwijderen.

Naast dit irritante probleem heb ik ook last van BSOD via nvkflt.sys tijdens Starcraft 2. Heeft hier iemand ook last van (gehad)?

Ik heb hier nu al 3x Asus support over gecontacteerd, en ze blijven maar zeggen dat ik bios en drivers moet updaten... Erg weinig interesse om een probleem echt onder te loep te nemen daar.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Omdat dat probleem al onder de loep is genomen en via een driverupdate is verholpen?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• hostler
Vandaag een Curcial M4 128gb opgehaald en in m'n laptop gezet. Sodeju wat gaat dat hard!

Heel erg blij met mijn X5QSF (n55SF)

• W00fer
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar kan die in plaats van de normale harddisk (dus zonder caddy)?
Die 750GB heb ik eigenlijk niet nodig. Dan doe ik de normale hdd wel in een caddy als dat kan.

• hostler
W00fer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:25:
Misschien een rare vraag, maar kan die in plaats van de normale harddisk (dus zonder caddy)?
Die 750GB heb ik eigenlijk niet nodig. Dan doe ik de normale hdd wel in een caddy als dat kan.
Uhm ja, je dan de SSD gewoon op de zelfde manier als de HDD gebruiken.

Ik raad je aan om een USB 3.0 2,5" hardeschijf behuizing te kopen. Heb ik ook gedaan ;)

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
Ik heb een crucial m4 ssd van 64gb gekocht + een akasa n stor caddy. Het is mij gelukt om mijn dvd speler te vervangen door de caddy maar ik krijg hem er niet meer uit nu :-s (Asus N53SV), hoe haal ik dit er het best uit? (door met mijn vingers aan de ssd te trekken lukt het niet, ik vrees dat ik hem volledig zal moeten openvijzen...)

(ssd zit nu in de caddy en wil hem op de plaats van de hdd want had meer verwacht van de performance als je kijkt naar de boot filmpjes op youtube)

[ Voor 19% gewijzigd door asx245 op 23-02-2012 18:58 ]

• W00fer
  • Niet online
Heb je die schroef wel losgedraaid?

• asx245
Ja, maar bij de caddy heb ik die schroef niet eens nodig (caddy is kleiner dan de dvd speler)

• hostler
asx245 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:28:
Ja, maar bij de caddy heb ik die schroef niet eens nodig (caddy is kleiner dan de dvd speler)
kun je er vanaf het toetsenbord bij?

• asx245
hostler schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:08:
[...]

kun je er vanaf het toetsenbord bij?
Ja, maar onder het toetsenbord zit een grote plaat, dus de mogelijkheden om de caddy eruit te halen zijn beperkt.
Heb al geprobeerd door wat aan de ssd te trekken maar daar heb je weinig grip op natuurlijk. Naast de schroef heb ik eens met een platte schroevendraaier het proberen weg te duwen maar ook dat was tevergeefs (caddy is hierdoor al lichtjes beschadigd zelf...) Ik begrijp niet hoe jullie dat er uit krijgen, de enige manier lijkt mij momenteel heel de laptop openvijzen.

• hostler
meh wat ik bij mijn DVD brander heb gedaan is het tobo eraf, hele bovenkant van laptop er af en toen de DVD drive eruit geduwd. M'n dvd drive wou er op de 'normale' manier niet uit op de een of andere manier.

ik heb dan wel een x5qsf (zelfde als n55). Maar het principe moet ongeveer het zelfde zijn:

Je moet wel even je hoofd of scherm draaien :+

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/15ds089.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door hostler op 23-02-2012 22:24 ]

• asx245
hostler schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:18:
meh wat ik bij mijn DVD brander heb gedaan is het tobo eraf, hele bovenkant van laptop er af en toen de DVD drive eruit geduwd. M'n dvd drive wou er op de 'normale' manier niet uit op de een of andere manier.

ik heb dan wel een x5qsf (zelfde als n55). Maar het principe moet ongeveer het zelfde zijn:

Je moet wel even je hoofd of scherm draaien :+
Hmm interessant, mss dat dit bij de N53 ook wel mogelijk. Iemand hier al ervaring mee?

• hostler
asx245 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:41:
[...]

Hmm interessant, mss dat dit bij de N53 ook wel mogelijk. Iemand hier al ervaring mee?
Je zou hem er dan heel makkelijk uit kunnen halen, maar heb geen idee of het bij de N53 het zelfde zit als de N55.

• asx245
hostler schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:43:
[...]

Je zou hem er dan heel makkelijk uit kunnen halen, maar heb geen idee of het bij de N53 het zelfde zit als de N55.
Ik heb de indruk dat het bij mij iets anders is...

(ik zou de zwarte schroeven kunnen los maken maar dan nog zal ik er denk ik niet geraken)

Afbeeldingslocatie: http://bureaubladachtergronden.be/IMG_20120223_231012.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door asx245 op 23-02-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Je moet ook alle schroeven aan de onderkant van de laptop eruit draaien. En dan inderdaad die zwarte die te zien zijn op je foto. Als het goed is kun je dan je body er af klikken. Doe het wel voorzichtig, je wilt het niet kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allen,

Mijn eerste post op tweakers, na maanden lang toeschouwer te zijn geweest. Ik zit zelf sterk te denken om de Asus N55SF-S1366V te gaan halen over een paar weken, maar ik kwam net iets tegen dat ik nog niet eerder gezien heb, en misschien weten jullie er meer over.

Ik vind hem in het wit eigenlijk veel mooier. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
j-phone schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:57:
Omdat dat probleem al onder de loep is genomen en via een driverupdate is verholpen?
Als dat het geval is, waarom heb ik dit probleem dan nog steeds, met de laatste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Iets wat je niet vermeldde in de post waar ik op reageerde ;)

Welke versie van de Nvidia drivers heb je eigenlijk?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
hostler schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:33:
Je moet ook alle schroeven aan de onderkant van de laptop eruit draaien. En dan inderdaad die zwarte die te zien zijn op je foto. Als het goed is kun je dan je body er af klikken. Doe het wel voorzichtig, je wilt het niet kapot maken.
Kan je mij in volgorde zeggen - of iemand anders - welke schroeven ik eruit moet halen?

1) Batterij eruit halen
2) voetjes eruit trekken
3) de 4 schroeven onder de voetjes losschroeven
4) Paneel boven harde schijf en ram eruit nemen
5) Harde schijf losschhroeven en eruit halen
6) en daarna?

Ik ben mijn garantie al kwijt dus ik wil echt alles uitvoeren zonder iets kapot te maken...

Alvast bedankt

(Asus N53SV, caddy zit vast, moet eruit want ssd zit niet 100% vast en schokt wat in mijn rugzak als ik mij verplaats)

Edit: heb dit vernomen:

'Well, I did take it totally apart but the steps to do it are seriously long to really show on video. You pretty much have to take off every screw on the back, then remove the keyboard by pulling the underclips, then unplug the ribbon cables, then unskrew all the screws under the keyboard, then take out the CD drive, then remove the hidden screws under the CD drive, then snap-off the front bezel.'

Betekent dit dat ik de dvd speler (de caddy dus) er eerst moet uithalen voor ik de voorkant eraf kan nemen??? Dan heb ik een groot probleem :( Ik vraag mij ook af hoe ik die grote geluidsbox eruit moet halen, zijn dat de schroeven onder de batterij?

[ Voor 40% gewijzigd door asx245 op 25-02-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
asx245 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:30:
[...]

Kan je mij in volgorde zeggen - of iemand anders - welke schroeven ik eruit moet halen?

1) Batterij eruit halen
2) voetjes eruit trekken
3) de 4 schroeven onder de voetjes losschroeven
4) Paneel boven harde schijf en ram eruit nemen
5) Harde schijf losschhroeven en eruit halen
6) en daarna?

Ik ben mijn garantie al kwijt dus ik wil echt alles uitvoeren zonder iets kapot te maken...

Alvast bedankt

(Asus N53SV, caddy zit vast, moet eruit want ssd zit niet 100% vast en schokt wat in mijn rugzak als ik mij verplaats)

Edit: heb dit vernomen:

'Well, I did take it totally apart but the steps to do it are seriously long to really show on video. You pretty much have to take off every screw on the back, then remove the keyboard by pulling the underclips, then unplug the ribbon cables, then unskrew all the screws under the keyboard, then take out the CD drive, then remove the hidden screws under the CD drive, then snap-off the front bezel.'

Betekent dit dat ik de dvd speler (de caddy dus) er eerst moet uithalen voor ik de voorkant eraf kan nemen??? Dan heb ik een groot probleem :( Ik vraag mij ook af hoe ik die grote geluidsbox eruit moet halen, zijn dat de schroeven onder de batterij?
ik durf het je niet in zekerheid te vertellen dus ik zou als ik jou was even wachten op iemand die zijn N53 daad werkelijk uit elkaar heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
j-phone schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:41:
Iets wat je niet vermeldde in de post waar ik op reageerde ;)

Welke versie van de Nvidia drivers heb je eigenlijk?
Ah juist.
De laatste drivers die me door de Asus medewerkers werden aangeraden: V8.17.12.8564
Helaas zijn er geen recentere specifiek voor de N55SF... ik heb deze wel geprobeerd, maar dat was geen succes (o.a. Skype error).
Na contact met Asus deze week dat alles up-to-date is raadde tech support me aan de laptop RMA te sturen. Dat zou ik ook doen, als ik niet zo afhankelijk van mijn laptop was op dit moment (ben in buitenland voor stage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Probeer deze eens:

http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html

Dit zijn de laatste WHQL drivers van Nvidia, rechstreeks bij Nvidia vandaan en nieuwer dan jouw huidige drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:34
Ik ga je post gewoon keihard modbreaken... In de topicwarning, het beleid, en het topic wat ik zojuist heb gesloten staat uitgelegd dat je hier niet moet zijn :/ .

Sowieso, dit is het asus N serie ervaringentopic. Ik zie geen N serie in jouw post.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
sakurakilla schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:33:
Beste tweakers.

Hierbij stel ik mijn vraag in dit topic omdat ik hiervoor een apparte topic had aangemaakt.
Het budget waar het naar toe mag gaan is ongeveer 1300.
Via de NBBG aanschaf gamenotebook heb ik de volgende modellen beken

MSI GT683DXR-471NL (1364 euro)
Asus G74SX-TZ019V (1649 euro)

2 tweakers gaven mij dit advies
HP Pavilion dv7-6c90ed
Asus G74Sx-A1

Wat ik voor mijnzelf heb kunnen vinden is een Medion ERAZER X7815
MEDION® ERAZER® X7815 laptop

Als ik naar de HP kijk zie ik dat het een amd vidkaart heeft (niet erg) maar gebruik een nvidia 3d kit hier dus dat zal daarmee niet werken.

De prijs van de Asus gaat naar de 1700 wat dan weer boven het budget is

Als ik nu naar specificaties ga kijken van de asus en de medion zie ik het volgende

Asus
Prijs: ~1700 (kan exact van Asus G74sx-A1 niet vinden)
Intel i7 2630QM 2.0-2.9ghz
Nvidia GTX 560 3GB
12GB DDR3-1333

Medion
Priijs: 1300
Intel i7 2670QM 2.2-3.1ghz
Nvidia GTX570 1.5GB
8GB DDR3 1333

Het verschil van 400 euro bij de asus zou me een iets lagere geklokte cpu geven. Een GTX560 ipv een GTX570. Krijg wel 3GB bij de GTX560. En ik krijg ook nog extra 4gb geheugen bij

Als ik dit alles bij elkaar optel voor 400 euro is dat in mijn ogen niet waard.
Maar dit is dan de reden waarom ik andere tweakers voor advies vraag. Als we puur naar specificaties kijken raden jullie tog nog de asus aan?
Naar het ram geheugen moet je zeker niet kijken, voor 25 euro ga je van 8 naar 12 gb dus ik zou zeker de Medion nemen. De processor van de Medion is ook een stuk beter, om je een idee te geven wat het verschil is: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Backstage schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:48:
@Jackxl,

Ik vind de Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) zwaar ruk :(

Ik heb hem maar uitgeschakeld, anders kan ik niet eens normaal gamen, films kijken of wat dan ook
omdat de boxen kraken...

Ik heb met DPC Latency Checker gekeken ( in apparaat beheer om de beurt hardware in en uit schakelen en latency checken ) wat er nou precies stoorde op mijn systeem en kwam dus op me ethernet controller uit...ook na nieuwste drivers install...

Zwaar ruk dus 8)7
Ik heb een N75SF btw..
Ik heb volledig hetzelfde probleem. Vanaf dat ik via wifi-verbinding werk ipv met ethernet-kabel, hapert alles, met geluid & games als zwaarste probleem.

Kan ik hier iets tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere laptop kopen, of bedelen bij asus dat ze dit oplossen.

Verder kan je niets doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
AdFundum14 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:48:
[...]

Ik heb volledig hetzelfde probleem. Vanaf dat ik via wifi-verbinding werk ipv met ethernet-kabel, hapert alles, met geluid & games als zwaarste probleem.

Kan ik hier iets tegen doen?
Dat is niet hetzelfde probleem. De andere user heeft het probleem als de Gigabit Ethernet Card ingeschakeld staat. Jij hebt (zo te lezen) het probleem met Wifi.

Maar de enige oplossing is ter reparatie opsturen naar Asus en anders je geld terugvragen bij de partij waar jij je laptop vandaan heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
hostler schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:06:
[...]

ik durf het je niet in zekerheid te vertellen dus ik zou als ik jou was even wachten op iemand die zijn N53 daad werkelijk uit elkaar heeft gehad.
Na wat te hebben gegoogeld heb ik dit gevonden:
http://forum.notebookrevi...assembly.html#post7062522

Die gast heeft hem zowat volledig opengedaan... Ben benieuwd of ik de voorkant eraf kan nemen zonder dat de caddy al is verwijderd, want dit heeft hij in de omgekeerde volgorde gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Weet er iemand hoe ver je kan gaan met ram geheugen in de N53SV (4 slots)?

Ik heb daar nu 2x4GB zitten, zou ik daar nog 2x 8gb bij kunnen stoppen? (Is wel handig voor bvb Android te compileren, min 16gb). Ram is tegenwoordig toch zeer goedkoop.

[ Voor 9% gewijzigd door asx245 op 29-02-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
asx245 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:49:
Weet er iemand hoe ver je kan gaan met ram geheugen in de N53SV (4 slots)?

Ik heb daar nu 2x4GB zitten, zou ik daar nog 2x 8gb bij kunnen stoppen? (Is wel handig voor bvb Android te compileren, min 16gb). Ram is tegenwoordig toch zeer goedkoop.
Je kan 16gb max, 32gb gaat dus niet werken.

Dit staat overigens gewoon op de Asus website.

edit: na wat googlen lijkt het erop dat 8gb modules gigantisch duur zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 29-02-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheap hoor: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9

Dis dingen zijn gigantisch gedaald afgelopen maanden. Toen ik een maand of 4 terug keek was dell de enige die ze verkocht (verkoopt dell DIMM's? Schijnbaar...), voor €400 p/s.

De processor kan overigens maar 16GB aan, en dat geldt ook voor windows 7 HP. Misschien werkt meer dan 16GB icm deze processor, misschien niet. Dat weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:00:
Cheap hoor: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9

Dis dingen zijn gigantisch gedaald afgelopen maanden. Toen ik een maand of 4 terug keek was dell de enige die ze verkocht (verkoopt dell DIMM's? Schijnbaar...), voor €400 p/s.

De processor kan overigens maar 16GB aan, en dat geldt ook voor windows 7 HP. Misschien werkt meer dan 16GB icm deze processor, misschien niet. Dat weet niemand.
Dat valt inderdaad wel mee! Ik begin me dan ook sterk af te vragen of ik bijvoorbeeld 2x8gb in mijn x5qsf kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik heb gister 4GB Geheugen in mijn laptop erbij geprikt.

Ik had er vanaf gezien omdat mijn 6 GB eigenlijk wel genoeg was.
Echter toen ik op Conrad wat m3 stiftschroeven wilden bestellen en een geheugen kaartje er bij zag voor 25 euro heb ik hem er maar bij besteld.

Direct mijn Hyberfil aangepast naar 50% van het geheugen en de pagefile naar 4GB gezet.

Alles werkt prima, het betreft een: Kingston 4GB kaart ( KVR1333D3S9/4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Ga je er op vlak van performance niet achteruit met meer dan 2 stuks ram geheugen of zie ik dit verkeerd? Ik geloof dat je dan niet meer van dual channel kunt gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kunnen er 4 banken in de N53SV serie? Alleen een bepaald subtype dan wellicht.

Ik heb een n73sv-v2g-tz622v en daar heb ik maar 3 banken ontdekt. Er zit nu 10Gig in. (4 erbij gezet)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Mistraller schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:32:
Kunnen er 4 banken in de N53SV serie? Alleen een bepaald subtype dan wellicht.

Ik heb een n73sv-v2g-tz622v en daar heb ik maar 3 banken ontdekt. Er zit nu 10Gig in. (4 erbij gezet)
Zie eerste post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
j-phone schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:29:
Probeer deze eens:

http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html

Dit zijn de laatste WHQL drivers van Nvidia, rechstreeks bij Nvidia vandaan en nieuwer dan jouw huidige drivers.
So far so good met deze drivers, niet meer zoveel gespeeld maar tot dusver geen blue screens meer, bedankt voor de tip! :)
Helaas wel nog steeds de DPC lag veroorzaakt door de WLAN kaart, zoals hierboven ook door andere mensen wordt gemeld. Ik zal daarom mijn laptop naar Asus sturen zodra ik weer in Nederland ben en hem tijd kan missen... het zij zo helaas voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Vanmiddag komt mijn nieuwe laptop eraan. de Asus N73SV-V1G-TZ642V
Natuurlijk kijk ik ernaar uit en heb ik me al uitgebreid ingelezen op dit goede forum.
-het dubbelzijdig plakband voor het toetsenbord is al in huis
- kingston valueram1333 mhz 4 gb is besteld
- de cd roms liggen klaar voor de recovery, een nieuwe cooler is aangeschaft etc etc
maar waar ik niet uitkom is het volgende:
Ik heb begrepen dat het raadzaam is om er een harde schijf bij te plaatsen omdat de huidige langzaam is.
Welke harde schijf raden jullie mij aan zodat dit een fijne snelle toestand wordt.
Ik ben geen specialist met computers dus ik zou het fijn vinden als jullie er duidelijk de specificaties erbij zetten zodat het voor mij wat eenvoudiger is om te bestellen.
met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:39:
Goedemorgen,

Natuurlijk kijk ik ernaar uit en heb ik me al uitgebreid ingelezen op dit goede forum.
- de cd roms liggen klaar voor de recovery, een nieuwe cooler is aangeschaft etc etc
Ik heb begrepen dat het raadzaam is om er een harde schijf bij te plaatsen omdat de huidige langzaam is.
Welke harde schijf raden jullie mij aan zodat dit een fijne snelle toestand wordt.
Ik ben geen specialist met computers dus ik zou het fijn vinden als jullie er duidelijk de specificaties erbij zetten zodat het voor mij wat eenvoudiger is om te bestellen.
met vriendelijke groet
Het is aan te raden er een SSD bij te zetten. Goede modellen zijn onder andere deze 2 pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB of pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Crucial M4 is sowieso de beste keuze, ben er heel tevreden van. Maar stop hem niet in een caddy of anders blijft je caddy vastzitten zoals bij mij, en haal je maar sata 300 snelheden (N53SV) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:39:
Goedemorgen,

met vriendelijke groet
In mijn N73 zit een samsung 830 series 128gb, en die gaat als de brandweer. Geen spijt van deze keuze. (ook al zit er in mijn tz622v al een wd scorpio 750GB 7200tpm meegeleverd)

Er passen toch 2 disken naast elkaar, en je dvd drive kan gewoon blijven zitten. Een extra bracket zat er bij mij ook al in. Het is wel raadzaam om de ssd op slot0 te hangen, even omwisselen dus.

Installeren is kinderspel. Wel even een windows 7 cdtje regelen. (Ik kreeg er eentje van de winkel) Met de asus drivercd erbij is installeren een fluitje van een cent.

Overigens heb ik een G60 backlit keyboard erin zitten nu. Typt heel anders, veel minder flex. Alleen nog even de backlit modden zodat de wifi schakelaar gaat dienen als lichtknopje :)

En... een cooler? Om de laptop op te zetten bedoel je? Ik moet zeggen, bij mij wordt ie niet echt heet bij normaal gebruik...

[ Voor 18% gewijzigd door Mistraller op 03-03-2012 01:13 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Hier ook een M4 (128 gb) icm. een N55SF (Of X5QSF, ik ga het voortaan maar gewoon n55 noemen. Het is toch precies het zelfde)

Draait als een trein! Maar dan wel zo'n Japanse super snelle trein met gigantisch veel technologieën. Je weet wel, je ziet ze altijd op Discovery Channel en National Giographic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het goede advies, daar kan ik wat mee.
De cooler eronder heb ik omdat ik de laatste 2 laptops heb doorgebrand en dat ben ik nu wel zat.

Nog even een klein vraagje, als ik de harddisk bestel moet ik dan ook een sata kabeltje bij bestellen?? en hoe lang moet die dan zijn? en zijn daar ook nog speciale specificaties voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Nee hoor, je hoeft enkel de HDD óf SSD te bestellen. Die kun je zo vervangen met de schroeven die je al hebt in je laptop hebt. (of er bij in plaatsen. in dat geval heb je volgens mij schroefjes gekregen in een zakje oid)

[ Voor 20% gewijzigd door hostler op 04-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt... (aha, dus daar zijn de schroefjes voor)....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik zou graag 8GB ram in mijn laptop willen zetten. Ik heb daar dus een vraagje over :P

Ga ik het verschil merken van 6GB 1333MHz naar 8GB 1066MHz? Ik werk graag met VM's (ook voor school) en 8GB is dan toch wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen stopwatch in je hoofd hebt, nee.

Andere discussie: ik dacht dat 1333mhz tegenwoordig goedkoper is?
Ten tweede, ik vind dat je beter pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9 kunt halen voor meteen 12GB. Zoveel kost dat nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Maar lieve Darkstone, ik mag van Asus maar max 8GB :S

edit: ram is sowieso heel erg goedkoop, maar ik zag een kitje staan in de V&A

[ Voor 50% gewijzigd door hostler op 04-03-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de XPS 17 non-3D ook. Maar toch werkt het: http://forum.notebookrevi...gb-memory-dimms-work.html. Dat asus aangeeft dat het niet werkt betekent puur dat ze het niet hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ik ben ook geïnteresseerd geraakt in de Asus N serie notebooks, nu heb ik enkele reacties gelezen dat nieuwe N series een mat scherm zouden kunnen hebben? Ik ben iig vandaag bij de mediamarkt wezen kijken en daar zag ik alleen maar glossy schermen.

Weet iemand hoe dit zit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De recente 15.6" lijnen bevatten een mat scherm, het kan zijn dat ze bij de mediamarkt alleen oude hebben staan.

In het 17.3 formaat zijn matte schermen overigens om te vermijden, je krijgt dan bij praktisch elk merk hetzelfde scherm waar ik vrij veel klachten over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Volgens mij heeft de N55SF standaard geen mat scherm, de X5QSF had/heeft dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
De nieuwe N53 zou dus een mat scherm moeten hebben?

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.