Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:15:
De nieuwe N53 zou dus een mat scherm moeten hebben?
N53? Geen idee. N53 is iig niet de "nieuwe " N-Serie. Dat is de N55SF/N75SF.

Ik dacht dat je het over de N55 had :)

[ Voor 41% gewijzigd door hostler op 05-03-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
hostler schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:30:
[...]

N53? Geen idee. N53 is iig niet de "nieuwe " N-Serie. Dat is de N55SF/N75SF.

Ik dacht dat je het over de N55 had :)
Met de nieuwe series bedoelde ik eigenlijk nieuwe series die van de band afrollen :) vanwege de onderstaande post:
JcK_85 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:08:
Zojuist ben ik bij de mediamarkt geweest om naar de N53sv-1930te kijken vanwege zijn gunstige prijs van 699euro op dit moment. Volgens de website van de mediamarkt zou deze asus de volgende specs moeten hebben: link!

Maar tot mijn verbazing blijkt deze uitgerust te zijn met een mat 1080p scherm! 8)7 8)7 Ik dacht het al te zien bij het demo scherm. Gelukkig was er een medewerker vrij die de demo kon afsluiten, zodat ik het in de systeemeigenschappen zelf kon aanschouwen: 1920*1080.

En het mooiste is nog dat over 2 weken het BTW weg ermee actie is (medewerker liet zich uit de tent lokken), dat betekend dat de prijs tijdens die 3 dagen 699 / 1.19 = 587,39euro is. Hiervoor krijg je een Core i5 + gt540 + mat 1080p scherm. :9~

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar het is natuurlijk al laat hé :P

De N53SV-SZ404V was volgens mij wel mat, maar deze word niet meer verkocht.

[ Voor 49% gewijzigd door hostler op 05-03-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
hostler schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:05:
Volgens mij heeft de N55SF standaard geen mat scherm, de X5QSF had/heeft dit wel.
Mijn N55SF-S1366V heeft een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:27
hostler schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:59:
Ja, maar het is natuurlijk al laat hé :P

De N53SV-SZ404V was volgens mij wel mat, maar deze word niet meer verkocht.
Ik heb hier een N53SV-SZ404V voor m'n neus, en die is totaal niet mat hoor.. :9

robertbo.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bertjj schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Ik heb hier een N53SV-SZ404V voor m'n neus, en die is totaal niet mat hoor.. :9
Maar wanneer heb je deze gekocht? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:27
Strider schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Maar wanneer heb je deze gekocht? :)
In augustus ongeveer.. of heeft asus daarna nog weer nieuwe gemaakt?

robertbo.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb sinds ongeveer 4 maanden de Asus N55SF-S1194 en ben er uitermate tevreden over. Hij heeft een prima mat HD scherm.
Ik ben niet zo van de SSD's etc. Voor mij en wat we ermee doen is dit model snel zat.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N53SV-SZ016V gekocht.
Nu wil ik eigenlijk het interne geheugen van 6GB uitbreiden (is nu 3 x 2GB), maar nu lees ik op meerdere sites dat 8GB het maximum is.
Dit is wel een beetje teleurstellend dat ik nog maar 2GB erbij kan prikken en dat ik dan op de max zit.
Weet iemand of er een oplossing is? Misschien met BIOS update of instelling?
Want zelfs mijn oude Dualcore athlon kon al rustig met 16GB overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
Weet er iemand of de N53 ondersteuning heeft voor DDR3 low voltage? (1.35 ipv 1.5 volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:47:
Nu wil ik eigenlijk het interne geheugen van 6GB uitbreiden (is nu 3 x 2GB), maar nu lees ik op meerdere sites dat 8GB het maximum is.
Dit is wel een beetje teleurstellend dat ik nog maar 2GB erbij kan prikken en dat ik dan op de max zit.
Dit hangt van je model af, zie eerste post. Als ik jou was zou ik eens kijken of je 2 of 4 sloten hebt. De meeste N53SV's hebben 4 sloten en kunnen dus 16GB ram aan, zijn dit er twee, dan zal het 8GB zijn. Het kan zijn dat je er ook latjes van 8GB kunt insteken maar dit is op eigen risico want het wordt niet ondersteund door de fabrikant. Als je je laptop opendoet moet je eerst de twee voetjes aan de kant van het touchpad los maken, alsook de schroeven. Voor meer uitleg, check het filmpje hieronder.

YouTube: How To Take Apart The ASUS N53 Like A Pro.

[ Voor 11% gewijzigd door asx245 op 07-03-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:47:
Hier kan je een set van 2x4GB heel goedkoop kopen met gratis verzending:
http://www.crucial.com/eu...IMODULE=CT2KIT51264BC1339
(hier in België heb ik twee winkels opgezocht en daar betaal je 60 en 52 euro, mss dat het in Nederland wel iets goedkoper is maar bon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff. Wat een waardeloze titel heeft dat filmpje. Je verwacht dat hij de hele notebook gaat ontleden, maar gaat niet verder dan 2 schroefjes :')
asx245 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:39:
[...]

Hier kan je een set van 2x4GB heel goedkoop kopen met gratis verzending:
http://www.crucial.com/eu...IMODULE=CT2KIT51264BC1339
(hier in België heb ik twee winkels opgezocht en daar betaal je 60 en 52 euro, mss dat het in Nederland wel iets goedkoper is maar bon)
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Maar inderdaad goedkoop. Best netjes dat ze die dienst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb ook de Asus N55SF en ben er heel tevreden mee. Nou mijn vraag is als ik er een SSD bij wil doen moet de Blu ray speler er dan uit of de huidige HDD of is er gewoon plaats voor nog een SSD/HDD

Alvast bedank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDD swappen voor een SSD. Koop daarna een goedkope USB 3.0 hardeschijf behuizing en goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Zojuist ook mijn netwerkkaart (door een intel centrino 6300) vervangen. deze lag al een tijde op de kast maar ik heb tot zojuist nog geen zin gehad om me hele laptop uitelkaar te halen.

Waar ik voorheen vaak maar 200kbit downstream had is mijn verbinding nu bevredigend:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1820191906.png

Alleen heb ik bij het terug schroeven van de palmrest de disk screws aangezien voor de 3 m2×3 schroefjes :(

nu heb ik 2 bultjes in me palm rest.

[ Voor 3% gewijzigd door Jackxl op 08-03-2012 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
hostler schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:59:
HDD swappen voor een SSD. Koop daarna een goedkope USB 3.0 hardeschijf behuizing en goan!
Je kan toch ook de optische schijf vervangen voor een SSD, en de normale laten zitten?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Je kan toch ook de optische schijf vervangen voor een SSD, en de normale laten zitten?
ja, maar waarom? Het hebben van een optische drive kan soms ook nog wel handig zijn ;)

Zojuist een flinke mail de deur uit gedaan richting Asus. Ik heb het over een aantal problemen met de N55SF gehad zoals het toetsenbord dat toetsen niet goed registreerd en trillende toetsen bij hoge en lage tonen.

[ Voor 26% gewijzigd door hostler op 10-03-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een externe harde schijf of een externe optische drive... Dat lijkt mij een makkelijke keuze, gewoon een externe dvd casing van ebay halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik zag zojuist dat Dealextreme nu ook HDD Caddy's heeft. Deze (http://www.dealextreme.co...-7mm-optical-drive-121001) zou moeten passen. Hij is volgens mij ook nog zelfs iets goedkoper dan op eBay.

http://www.ebay.nl/itm/SA...416232f03c#ht_3910wt_1168 Deze op eBay is nog goedkoper. En het is naar mijn idee gewoon dezelfde. Ik zal ze beide toevoegen aan de Topicstart.

[ Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 11-03-2012 17:03 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dealextreme is handig, als je het pas over een maand nodig hebt. Maar je hdd gewoon als externe schijf gebruiken is echt veel makkelijker. Een maat van mij (ook X5QSF) heeft een HDD caddy maar het was een gedoe om het DVD speler frontje er op te krijgen en hij mist de optische drive.

Ik heb zelf deze:
pricewatch unsorted: Konig 2.5 SATA HDD BEHUIZING Retail, Zilver, USB 3.0

Haalt de volledige snelheid van m'n WD Black 750GB ^^

edit: ik zit er aan te denken om mijn netwerk kaartje (wifi) te upgraden. Is dit wellicht een goede keuze? De X5QSF heeft maar 2 antenne's, het intel kaartje heeft er 3. Waar moet ik die derde antenne vandaan halen?

[ Voor 45% gewijzigd door hostler op 11-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

hostler schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:12:
Dealextreme is handig, als je het pas over een maand nodig hebt. Maar je hdd gewoon als externe schijf gebruiken is echt veel makkelijker. Een maat van mij (ook X5QSF) heeft een HDD caddy maar het was een gedoe om het DVD speler frontje er op te krijgen en hij mist de optische drive.

Ik heb zelf deze:
pricewatch unsorted: Konig 2.5 SATA HDD BEHUIZING Retail, Zilver, USB 3.0

Haalt de volledige snelheid van m'n WD Black 750GB ^^

edit: ik zit er aan te denken om mijn netwerk kaartje (wifi) te upgraden. Is dit wellicht een goede keuze? De X5QSF heeft maar 2 antenne's, het intel kaartje heeft er 3. Waar moet ik die derde antenne vandaan halen?
Of je haalt een 6230 die 2 antennes nodig heeft, geen 450mbit ondersteund maar wel Bluetooth ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6300 ondersteunt sowieso geen 450mbit als je maar 2 antennes aansluit.. Tenzij ik me totaal vergis heb je 2 kanalen van 72mbit per antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluetooth heb ik niet nodig. Aangezien ik binnenkort ga upgraden naar een linksys E4200 router wil ik graag de 6300, maar ik heb dus maar 2 antenne's in mijn laptop. Dus waar haal ik die 3e vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3e heb je niet nodig. Je kan hem zelfs met 1 antenne draaien als je wilt. de snelheid (= aantal bands) is dan gewoon lager. Overigens is de kans dat je een router hebt staan die dat daadwerkelijk aan kan niet zo groot, dus dat is eigenlijk geen issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:29:
De 3e heb je niet nodig. Je kan hem zelfs met 1 antenne draaien als je wilt. de snelheid (= aantal bands) is dan gewoon lager. Overigens is de kans dat je een router hebt staan die dat daadwerkelijk aan kan niet zo groot, dus dat is eigenlijk geen issue...
als je van plan bent een upgrade te doen naar een die dat wel kan wel hoor ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aangezien ik binnenkort upgrade naar een router welke die snelheid wel aan kan, wil ik dat natuurlijk wel benutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
hostler schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:27:
Bluetooth heb ik niet nodig. Aangezien ik binnenkort ga upgraden naar een linksys E4200 router wil ik graag de 6300, maar ik heb dus maar 2 antenne's in mijn laptop. Dus waar haal ik die 3e vandaan :P
Je kunt op ebay wel ergens een tyco antenne bestellen.

Ik heb zelf ook een 6300
En heb zelf de 3e antenne geplaatst. deze ligt nu ergens onder mijn toetsenbord. Het ontvangst signaal zal wel niet optimaal zijn. maar ik ben iig enorm blij met mijn wifi prestaties.

Om de een of de andere reden kwam mijn LoL updater nooit boven de 70 kbps uit.. nu gaat dat makkelijk voorbij de 300. Ook heb ik het idee dat ik minder lag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Hebben meer mensen er last van dat de nieuwe nVidia drivers niet geinstalleerd kunnen worden? Ik heb van alles geprobeerd, ook met het bestandje uit de TS. Ik krijg telkens de melding dat de videokaart niet is gevonden.

Eerdere updates hebben wel altijd gewerkt.

Op de een of andere manier voert die de updates nu automatisch uit en het werkt nu.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 12-03-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke USB3 chip/controller wordt er gebruikt in de N55SF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00fer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:07:
Exact weet ik het niet, maar het is er een van ASMedia. Presteert overigens prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Laatst online: 14-08 22:45
W00fer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:07:
Volgens device manager is het een ASMedia XHCI controller. Google geeft dan deze pagina terug:
ASMedia 1042

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het punt is dat ik gelezen heb dat eerste generatie USB3.0 controllers niet de volledige 5GB/S transfer halen, of niet genoeg power leveren aan apparaten zonder externe powerinvoer.

Ik wil namelijk de Blackmagic Intensity Shuttle capture kaart aanschaffen, aangezien er geen firewire of expresscard in de N55SF zit.

De Blackmagic Intensity is zeer kieskeurig als het gaat om USB3 controller.
Is die, mocht dat nodig zijn, te vervangen door een Renesas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die met dat soort apparatuur werkt is thunderbolt een godsgeschenk. Ik kan de prijs van die capture kaart niet vinden, maar je laptop verkopen, een nieuwe kopen met TB is mogelijk zelfs goedkoper.

Op die manier kan je elk willekeurig desktop pci-e device aansluiten: videokaarten, en desktop-size capturekaarten. Het duurt overigens nog een maand of 2 voordat die laptops op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat wil ik niet, want dan heb ik de features van de N55 niet.

Is het mogelijk de USB 3 kaart te vervangen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:38:
Gevaarlijke uitspraak tegenover mij :P
Nee. Die zit op het moederbord gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat zal best, jij weet ook niet alles natuurlijk ;)

Ik ben benieuwd of de ASmedia de volledige 5GB/s ook waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
W00fer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:47:
Het punt is dat ik gelezen heb dat eerste generatie USB3.0 controllers niet de volledige 5GB/S transfer halen, of niet genoeg power leveren aan apparaten zonder externe powerinvoer.

Ik wil namelijk de Blackmagic Intensity Shuttle capture kaart aanschaffen, aangezien er geen firewire of expresscard in de N55SF zit.

De Blackmagic Intensity is zeer kieskeurig als het gaat om USB3 controller.
Is die, mocht dat nodig zijn, te vervangen door een Renesas?
Asus heeft de functie 'quickcharge' hiermee kan je met één van de USB3 poorten bijvoorbeeld een iPad opladen. Deze heeft dus voldoende power. Verder liggen de poorten binnen de specs, dus ook de transfer snelheid.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus wil graag dat ik mijn laptop opstuur. Ik ben hem dan 7 tot 10 werkdagen kwijt. Dat alles alleen omdat graag een ander tobo wil hebben omdat toetsen trillen. Ik heb aangegeven dat ik prima instaat ben om dit zelf te doen, nu wachten op een reply....

Geachte heer Smit,

Hartelijk dank voor uw email.

Uit uw email heb ik begrepen dat u problemen heeft met het toetsenbord. Het is inderdaad vreemd dat de toetsen trillen. Ik zou toch aanraden het notebook aan te melden voor reparatie. Dit kunt u doen via http://www.asus.nl/rma
De richtlijn voor een reparatie is ongeveer 7 a 10 werkdagen. We hebben helaas niet de mogelijkheid om een toetsenbord los op te sturen.

Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
j-phone schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:53:
[...]

Asus heeft de functie 'quickcharge' hiermee kan je met één van de USB3 poorten bijvoorbeeld een iPad opladen. Deze heeft dus voldoende power. Verder liggen de poorten binnen de specs, dus ook de transfer snelheid.
Dat is het hem nou juist. Ik heb gelezen dat er 5 GB op BEIDE poorten staat in plaats van op ELKE poort afzonderlijk. Dus 2.5GB/s op de linker en op de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:42:
[...]

Dat is het hem nou juist. Ik heb gelezen dat er 5 GB op BEIDE poorten staat in plaats van op ELKE poort afzonderlijk. Dus 2.5GB/s op de linker en op de rechter.
Zou kunnen, het is volgens mij een usb3 hub. Maar als het apparaat dat je nodig hebt niet lekker blijkt te werken dan doe je het apparaat toch gewoon weer terug onder tevredenheid garantie (Wet kopen op afstand)

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:38:

Noem eens N55 specifieke features dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het geluid, scherm, specs, prijs/kwaliteit verhouding.
Ik neem aan dat iedereen hier niet voor niets een N55 heeft gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuu, het scherm is juist een reden om de N55 niet te nemen. En de verhalen van slijtende touchpads vind ik ook niet echt geweldig. Ik zou juist zeggen dat de N55 een goede prijs/specs verhouding heeft, maar het op de overige punten wat minder doet.
W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:32:
Ik neem aan dat iedereen hier niet voor niets een N55 heeft gekozen ;)
Ja en nee. Toen de N55 op de markt kwam was het naast de clevo de enige met een leuke grafische kaart Later kwam de dv6 welke ik ik de eerste instantie redelijk gelijkwaardig vond (langere accuduur, iets beter scherm), en later kwamen de verhalen dat veel mensen het toetsenbord slecht vinden en de palmrest slijt. Dat staat redelijk in contrast met de mening aan het begin van de levensduur van de N55:
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:47:
Net scherm inderdaad, accuduur ook beter, en gewicht. Dit is dus de notebook die de N53 had moeten zijn.
Het scherm bleek uiteindelijk tegen te vallen, en (zie hierboven) algehele kwaliteit over de lange termijn valt tegen. Dat hadden we destijds niet kunnen weten (en sowieso was er toen niets beters op de markt buiten de bekende XPS 15. Noem me gek, maar ik ben nog steeds van mening dat dat eigenlijk al anderhalf jaar lang de beste keuze is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:42:
[...]

Het voltage op de poorten verschilt wel, dus ik zou er niet zeker van zijn dat het een hub is.

Edit: waar had je dat gelezen?

@Darkstone, je weet van ieder topic een Dell xps15 endoursement topic te maken. We hebben het echter over de N serie van Asus. Volgens jouw mening, meestal ondersteund door cijfers en reviews dat geef ik je mee, is de xps15 het beste wat er is en daar is niets mis mee maar de ervaringen topics zijn er toch om te ouwehoeren over je nieuwe aankoop en ervaringen uit te wisselen? NIet iedereen is ervan gedient om te horen dat de aankoop die zij voor veel geld hebben gedaan eigenlijk troep is en dat zij beter een xps15 hadden kunnen halen. Wat dat betreft raad ik namelijk een MBP aan, maar ja zelfs daar slijt de mousepad toplaag van weg en dit is eigen ervaring op drie machines.

[ Voor 49% gewijzigd door j-phone op 13-03-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Buiten het feit dat ik Asus>HP vind gezien mijn ervaringen met Asus producten, heeft een DV6, noch een XPS15 een firewire poort, even terugkomend daarop. Bovendien mis ik bij de Dell de winkelsupport van mijn lokale dealer.

De XPS15 die ik kan selecteren op Dell.nl heeft een GT540M en geen GT555M en is, inclusief het FHD scherm en de blu-ray combo 1309 euro.
Dat is bijna 300 euro meer dan ik voor dezelfde specs in een Asus betaalde (inmiddels is de N55SF nog goedkoper), zonder al die vage kortingsbonnetjes van Dell dan.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 13-03-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
j-phone schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:55:
[...]

Het voltage op de poorten verschilt wel, dus ik zou er niet zeker van zijn dat het een hub is.

Edit: waar had je dat gelezen?
Dat heb ik hier gelezen:
http://blog.brettjames.au.com/?p=63
•Sandybridge based motherboards (H67, P67, Z68) Have the same amount of PCIe lanes as the previous 1155 Socket generation, therefore will suffer the same problems.

Some Laptops do have an available Expresscard slot which use an PCIe lane – however it will require support of Expresscard v2.0 on top of an USB 3 slot in card which takes advantage of the specification. The specification itself essentially requires the laptop maker to assign 5gbit/s of bandwidth to it, which will be enough to power one super speed USB 3 port.

[ Voor 47% gewijzigd door W00fer op 13-03-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:58:
Buiten het feit dat ik Asus>HP vind gezien mijn ervaringen met Asus producten, heeft een DV6, noch een XPS15 een firewire poort, even terugkomend daarop. Bovendien mis ik bij de Dell de winkelsupport van mijn lokale dealer.

De XPS15 die ik kan selecteren op Dell.nl heeft een GT540M en geen GT555M en is, inclusief het FHD scherm en de blu-ray combo 1309 euro.
Dat is bijna 300 euro meer dan ik voor dezelfde specs in een Asus betaal, zonder al die vage kortingsbonnetjes dan.
€ 846 met i7, 8GB, 750GB hdd, blu-ray en 1080p. Maar laten we niet te ver afwalen :X
Dat gaat over desktopboards. Elk bord heeft weer een andere pci-e configuratie, al zal het me niets verbazen als asus gekozen heeft een goedkope chip te nemen met 1 slechts 1 pci-e lane. Maar daarmee zou je nog steeds ~500MB/s moeten halen, dus ik snap het punt niet helemaal. Zelfs in de minst ideale configuratie zit de chip aan een 500MB/s interface vast. (5gbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Techpowerup vind de ASMedia1042 een 'fantastic solution' hier:

http://www.techpowerup.com/reviews/Biostar/TA990FXE/5.html

Dus is de chipset mischien wel goed en goedkoop. Helaas heb ik hier geen twee USB 3 apparaten liggen om het uit te testen, wellicht kan een andere tweaker hier uitsluitsel over geven.

Edit: als ik deze pagina bekijk http://www.geeks.com/details.asp?InvtId=SY-PEX50043-BP&cpc=RESX heeft de ASMedia1042 inderdaad een 1x interface, Darkstone had dus gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door j-phone op 13-03-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:23:
Edit: als ik deze pagina bekijk http://www.geeks.com/details.asp?InvtId=SY-PEX50043-BP&cpc=RESX heeft de ASMedia1042 inderdaad een 1x interface, Darkstone had dus gelijk.
Dat is niet hetzelfde. Dat is een pci x1 kaart met zo'n USB 3.0 chip erop gesoldeerd. Misschien heeft de chip intern wel 16 links (dat lijkt me sterk, maar je snapt het punt)
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/$(KGrHqJ,!loE5(6UskW)BOYRZnztdQ~~60_12.JPG

Die techniek wordt ook toegepast bij bepaalde SATA-600 chips meen ik. Het feit dat ik alleen x1 kaartjes tegenkomt maakt het punt wel redelijk waarschijnlijk. Misschien kan je in een programma als AIDA64 uitstel krijgen over de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Aida64 heb ik maar zonder USB3 device komt er geen data terug over de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
SiSoft Sandra erop losgelaten, die kan analyseren zonder aangesloten apparaat.
Wat opvalt is dat er 1 port wordt aangegeven.

Device Information
Device Type : Universal Serial Bus Controller
Device ID : Bus 4, Device 0, Function 0
Official Device Name : ASMedia XHCI Controller
OEM Device Name : ASMedia Technology Inc. ASMedia XHCI Controller
Hardware ID : VEN_1B21, DEV_1042, REV_00
Device Name : ASUS ASMedia XHCI Controller
Product ID : VEN_1043, DEV_1059, REV_00
Revision : A1

Power Management Features
Version : 1.02
Supports Clock Slow-down : Yes
Supports D1 PM State : No
Supports D2 PM State : No
Supports PME# : Yes
Supports PME Clock : No

PCIe Capabilities
Version : 2.00
Port : 1
Physical Slot Implemented : No
Phantom Functions Support : No
Maximum Payload Size : 0
Width : x1 / x1
Speed : 5Gbps / 5Gbps

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 13-03-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12

D4NG3R

kiwi

:)

Wikipedia: Host controller interface (USB, Firewire)

Blijkbaar is dit een functie voor USB 1 tot 3.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 14-03-2012 00:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de fysieke poort waar de chip op is aangesloten. Zo zal de grafische kaart vermoedelijk op port 0 ziftten. Even verder blijkt dat de chip fysiek maar x1 link heeft, wat dat concreet in de praktijk betekent (5gbps of 2.5gbps per poort?) weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Aha, wat je normaal bij desktop pc's ziet is dat de voorste twee usb poorten doorgelust zijn van de achterste. Wellicht is dat bij de laptops ook het geval, waardoor je dus minder snelheid hebt op dezelfde bus. Ik kan me zo voorstellen dat in verband met stroomverbruik dit ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De chip stuurt de poorten zelf aan, echter heeft deze chip dus een 5Gb/s limiet met de rest van de onderdelen op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nog even verder zitten neuzen, opvallend is dat er 1 bus 5GB/s is en de rest niet.

SiSoftware Sandra

Computer
Manufacturer : ASUS
Model : N55SF
Family : N
Version : 1.0

System Bus(es) on Hub 1
Version : 2.30
System Bus 0 : PCI
System Bus 1 : PCIe 2.00 x16 2.5Gbps
System Bus 2 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps
System Bus 3 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps
System Bus 4 : PCIe 2.00 x1 5Gbps
System Bus 5 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps

USB Controller 3
Model : ASUS ASMedia XHCI Controller
OEM Device Name : ASMedia Technology Inc. ASMedia XHCI Controller
Revision : A1
Version : 3.00
Interface : XHCI
Supported Speed(s) : Full (12Mbps) High (480Mbps) Super (4.8Gbps)
Legacy Emulation Enabled : No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

USB3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verklaring daarvoor kan zijn dat er geen pce-e 2.0 compatibele device aan hangt. en mijn eerdere conclusie over het portnummer was onjuist, dat moet busnummer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het lijkt alsof er nog sloten vrij zijn, als ik ze zo kan aanklikken in de software. Het zou mooi zijn als je dus een snellere USB3 mini pci-e controller erin zou kunnen doen, en de fysieke poorten via een draadje zou kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
halli schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:28:
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop kopen en ben weer op zoek naar een 17 inch.
Nu zag ik op de mediamarkt site de Asus N73SM-TZ053V
De specs van deze voldoet behoorlijk goed aan mijn wensen.

Vandaag eens bij mediamarkt hengelo gekeken, maar daar niet op voorraad.
Is alleen online te bestellen.
Hij is nog wel iets boven mijn budget. Hopelijk komt er binnenkort nog een keer zo'n 19% korting actie.

Alleen vind ik van deze SM serie weinig info/gebruikerservaring op het internet.
Veel meer is er te vinden over de 73SV modellen.
Kent iemand deze laptop en hoe bevalt die?

Ook wil ik in de toekomst een ssd drive erbij in kunnen bouwen.
Is in deze laptop plaats voor 2x hdd?
Ik ehb gister een N73SQ of SJ gezien weet niet meer precies welke.. maar heeft iig hetzeflde design, tobo en touchpad als de N53.

En ik vond deze voor een 17 inch wel echt enorm groot.. ( net als de n53 die voor een 15.6 inch erg groot is )

En in deze was iig wel ruimte voor 2 disk stations.

In de regel hebben volgensmij alle 17 inch notebooks wel plaats voor 2 disks.

Echter kun je net als veel ssd eigenaren ook gewoon de ODD van een 15 inch vervangen met een HDD inclusief caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Iemand ervaring met de Broadcom 4313b/g/n chipset ipv de Intel 6230/6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny01
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
hallo allemaal,

net Dit type gekocht N53SV-S1827V voor maar 733 euro echt een spot prijs voor dit beest. ook goed dat er een mat scherm op zit inplaats van een glanzend scherm kan ik deze zomer lkkr buiten zitten zonder refelctie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danny01 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:04:
hallo allemaal,

net Dit type gekocht N53SV-S1827V voor maar 733 euro echt een spot prijs voor dit beest. ook goed dat er een mat scherm op zit inplaats van een glanzend scherm kan ik deze zomer lkkr buiten zitten zonder refelctie van het scherm.
Goede deal! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny01
ingram via mijn werk ex btw ofc. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny01
enigste nadeel is dat er een crappy windows 7 home premium bijzit die hald corrupt is en alle nodig troep kwa applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danny01 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:38:
enigste nadeel is dat er een crappy windows 7 home premium bijzit die hald corrupt is en alle nodig troep kwa applicaties
De oplossing is natuurlijk simpel. Format C:\ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny01
tuurlijk gelijk windows 7 ultimate erop en een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny01
wel raar dat mijn type laptop niet op de eerst pagina staat is deze nieuw ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danny01 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:07:
wel raar dat mijn type laptop niet op de eerst pagina staat is deze nieuw ofzo
Eerste pagina?? Geen idee wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
danny01 bedoelt de topicstart vermoed ik.

@danny01, je laptop is de voorloper van de N55. Niet al te nieuw dus, al ververst Asus ook die modellen nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij deze staat de N53SV-S1827V van Danny er ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
^^ lol, ik was vergeten dat je ook auteur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ahem*
code:
1
2
3
div.topicstarter .messageheader { /* maak de header van de topicstart blauw */ 
background: yellow url(http://tweakimg.net/g/if/v2/table_headers.png) repeat-x scroll 0 -217px !important;
 }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:00:
*ahem*
code:
1
2
3
div.topicstarter .messageheader { /* maak de header van de topicstart blauw */ 
background: yellow url(http://tweakimg.net/g/if/v2/table_headers.png) repeat-x scroll 0 -217px !important;
 }
*ahem* wat moeten we met die post :P

Even terugkomend op de mails die ik heb gewisseld met Asus, komt er dus op neer dat ze geen tobo willen opsturen naar mij zodat ik hem zelf kan vervangen. Maar ik mag wel een tobo via bijvoorbeeld ebay kopen (kosten niet te verhalen op Asus) en zelf inbouwen. Dan verlies ik echter wel garantie op het tobo.

DAFUQ!?!? Oke prima, dan stuur ik hem binnenkort maar op om het tobo te laten fixen.

[ Voor 35% gewijzigd door hostler op 15-03-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Je css positioning van het plaatje is negatief, dat mag niet volgens de w3c regels en initiatieven als drempelsvrij. Voorts slaat de comment nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die css krijgt de topicstarter of mede auteur een blauwe header. Dan vergis je je nooit meer in wie ookalweer rechten heeft om de topicstart aan te passen. Maar een heel erg nuttige bijdrage is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had het natuurlijk ook even kunnen DMmen....

moet ik hem gewoon in de TS plakken :+ ?

[ Voor 32% gewijzigd door hostler op 15-03-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Net als meer mensen in dit topic ga ik mijn wirelesscard in mijn n53sv vervangen door een intel 6300 kaartje. De extra antenne is nog onderweg in de post.
Mijn simpele vraag is nu welke volgorde moet ik aanhouden voor de 3 antennes?
In al mijn onschuld ga ik er vanuit dat de bestaande antennes op 1 en 2 moeten komen en de extra bij te plaatsen antenne op 3, maar ik kan niet echt een duidelijke uitleg vinden na enig zoekwerk.
Ik heb niet veel zin om de laptop meerdere keren uit elkaar te halen om proefondervindelijk de juiste volgorde te vinden.
Dus... wie kan mij hierop een bevredigend antwoord geven?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:35:
Iemand ervaring met de Broadcom 4313b/g/n chipset ipv de Intel 6230/6300?
To quote myself, ik zit hier naar te kijken omdat ik een Intel 6230 niet genoeg vind met de opkomende Bluetooth 4.0 low power. Atheros heeft ook reeds een Bluetooth 4.0 chip. Intel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
jacuzzi schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:53:
Net als meer mensen in dit topic ga ik mijn wirelesscard in mijn n53sv vervangen door een intel 6300 kaartje. De extra antenne is nog onderweg in de post.
In al mijn onschuld ga ik er vanuit dat de bestaande antennes op 1 en 2 moeten komen en de extra bij te plaatsen antenne op 3, maar ik kan niet echt een duidelijke uitleg vinden na enig zoekwerk.
Ik heb niet veel zin om de laptop meerdere keren uit elkaar te halen om proefondervindelijk de juiste volgorde te vinden.
Alvast bedankt.
Ik heb de standaard antenne's op 1 en 3 zitten. de extra antenne zit dus in het midden. Verder heb ik de draadjes tenopzichte van elkaar niet verplaatst of omgedraaid.

Mijn wifi werkt uitstekend.

Echter heb ik wel 1 probleempje.

Bij het uit stand-by komen kan het afentoe enorm lang duren voordat ik online ben. Dit was met het oude netwerk kaartje niet.
Iemand die hier iets op weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackxl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 02:56:
[...]

Ik heb de standaard antenne's op 1 en 3 zitten. de extra antenne zit dus in het midden. Verder heb ik de draadjes tenopzichte van elkaar niet verplaatst of omgedraaid.

Mijn wifi werkt uitstekend.

Echter heb ik wel 1 probleempje.

Bij het uit stand-by komen kan het afentoe enorm lang duren voordat ik online ben. Dit was met het oude netwerk kaartje niet.
Iemand die hier iets op weet ?
behalve de drivers updaten/herinstalleren is er denk ik weinig wat je kunt doen.

Ik heb dit probleem ook, maar dan met de LAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Staat er iets ingesteld bij je power savings voor de wireless adapter? (Windows 7)

Misschien helpt het om bij advanced power settings, de power saving mode voor wifi uit te zetten (mocht deze aan staan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Bedankt Jackxl, dan denk ik dat ik het ook zo maar aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Standby problems is toch vaak BIOS / Memory gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
hostler schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Eerste pagina?? Geen idee wat je bedoelt
Als je toch bezig bent: De mijne staat er ook niet bij

n73sv-v2g-tz622v

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Als je toch bezig bent: De mijne staat er ook niet bij

n73sv-v2g-tz622v
Nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visanton
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Kan iemand mij helpen bij het volgende, als ik mijn Nvidia kaart van mijn N55SF-S1366V inschakel krijg ik het volgende beeldscherm.
Afbeeldingslocatie: http://warmemeubels.nl/t/scherm1.jpg
Ik heb een clean install gedaan met W7ultimate en de Nvidia software 268.74 van de driver cd gebruikt.
De enige manier om mn laptop normaal weer te gebruiken, het toetsenbord doet het namelijk niet meer, is herstart in safemode en de GT 555M te disablen. Bij enablen ontstaat weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
visanton schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:33:
Kan iemand mij helpen bij het volgende, als ik mijn Nvidia kaart van mijn N55SF-S1366V inschakel krijg ik het volgende beeldscherm.
[afbeelding]
Ik heb een clean install gedaan met W7ultimate en de Nvidia software 268.74 van de driver cd gebruikt.
De enige manier om mn laptop normaal weer te gebruiken, het toetsenbord doet het namelijk niet meer, is herstart in safemode en de GT 555M te disablen. Bij enablen ontstaat weer hetzelfde probleem.
Lijkt mij dat je 555M defect is. Het makkelijkste/slimste is om hem voor een RMA aan te melden bij Asus. Je kan ook de tip uit de TS gebruiken om de nieuwste nVidia-driver te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visanton schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:33:
[afbeelding]
had je dit op de vervuilde versie van Asus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visanton
Ik heb in de vervuilde versie van asus het probleem niet gehad, maar heb de videokaart toen waarschijnlijk ook niet gebruikt. Ik zal eens een nieuwe driver installeren.

Update: Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd, met het zelfde resultaat.

[ Voor 20% gewijzigd door visanton op 18-03-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Betreffende deze laptop serie, ik heb een vraag maar dan wat specifieker.
Daarvoor wil ik graag doorverwijzen naar de volgende link:

[Windows 7] Herinstalleren na Nu.nl debacle

Alle hulp is graag welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
visanton schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:54:
Ik heb in de vervuilde versie van asus het probleem niet gehad, maar heb de videokaart toen waarschijnlijk ook niet gebruikt. Ik zal eens een nieuwe driver installeren.

Heb je wel de Intel drivers geinstalleerd voordat je de Nvidia drivers installeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Indir schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:50:
Betreffende deze laptop serie, ik heb een vraag maar dan wat specifieker.
Daarvoor wil ik graag doorverwijzen naar de volgende link:

[Windows 7] Herinstalleren na Nu.nl debacle

Alle hulp is graag welkom!
http://www.security.nl/ar...voor_NU.nl_bezoekers.html

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
visanton schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:54:

Lijkt er dan op dat je laptop defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visanton
@j-phone, Intel drivers? hoe bedoel je dit?
Mn intel video kaart dus de "onboard"card deed het gewoon.
Ik heb hem vandaag terug gebracht naar de Mediamarkt waar ze hem terug sturen naar Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
De Intel chipset drivers en HD3000 drivers. Voor zover ik weet moet je die voor de Nvidia display drivers installeren anders werkt Optimus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zit erover na te denken om een Minipci DVB tuner kaart in mijn N55SF te installeren, alleen weet ik niet of dat gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/ASUS-DVB-T-Hybrid-TV-Card-Yuan-MC-770A-770-Mini-PCI-E-/16/!BsD!dhQCWk~$(KGrHqQH-DIEvB95U86KBL2Tf+CvM!~~_12.JPG

Ik heb daarnaast een parts leverancier gevonden voor losse parts voor de N55SF, zoals hinges, klepjes, bezels enzovoorts. Ze zijn niet goedkoop maargoed.

http://www.asusparts.eu/i...67674_75578_222401_222402

[ Voor 31% gewijzigd door W00fer op 20-03-2012 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
jacuzzi schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:53:
Alvast bedankt.
Operatie 450 mb geslaagd. Helaas geen foto's genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik heb afgelopen zaterdag een pricewatch: Asus N73SM-TZ055V gekocht :) Bevalt tot nu toe heel erg goed. Ik ga er binnenkort wel even een review over schrijven.

Wat ik wel raar vind is dat dit de 2e recente laptop is die ik tegenkom die geen dual band wi-fi ondersteund. Mijn ouders hebben vorig jaar een Sony Vaio gekocht en die ondersteund dit dus ook niet, terwijl onze oude laptop, een Acer die we in 2009 gekocht hebben wel de 5GHz band pakt. 8)7 Ik kon het kaartje van de Acer niet overzetten, dus heb ik een Intel Centrino Advanced-N 6230 besteld vanuit Hong Kong :P Voor €14 maar eens zien wat dat wordt :Y)

The ramblings of an idiot

Pagina: 1 ... 13 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.