Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat haalt iedereen met de 750GB 7200RPM WD schijf uit de N55SF?
Ik haal 83mb/s write en ongeveer 75-80 read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00fer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:28:
Ik weet het niet meer, Maar in een USB3.0 enclosure + truecrypt partitie (serpent-twofish-aes & 30 digit key) haal ik 75mb/s gemiddeld. Hij is sowieso langzamer door truecrypt (CPU wordt er ook lekker warm van xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Met welk programma heb je een benchmark gedaan? Als ik dat weet doe ik het ook even met die schijf.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft geen zin. Je kan een harde schijf niet benchmarken met een simpele tool die een testfile schrijft. De ene keer bevind de testfile zich aan het begin van de platter, de andere keer aan het uiteinde.

De enige manier om een harde schijf fatsoenlijk te testen is met hdtune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

W00fer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 03:08:
Ik zit erover na te denken om een Minipci DVB tuner kaart in mijn N55SF te installeren, alleen weet ik niet of dat gaat.

[afbeelding]

Ik heb daarnaast een parts leverancier gevonden voor losse parts voor de N55SF, zoals hinges, klepjes, bezels enzovoorts. Ze zijn niet goedkoop maargoed.

http://www.asusparts.eu/i...67674_75578_222401_222402
Ik denk dat het kaartje niet eens zal gaan passen, omdat de meeste laptops tegenwoordig alleen nog maar ruimte hebben voor een hal mini pcie kaartje.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
j-phone schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:14:
[...]

Met welk programma heb je een benchmark gedaan? Als ik dat weet doe ik het ook even met die schijf.
Het programma wat bij mijn Blackmagic Intensity USB 3.0 Shuttle zat.
Die write naar keuze een 1 t/m 5 GB file.

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 23-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Welke schijf is dat dan precies? In mijn N73SV zit een WB black Scorpio 750GB 7200tpm. Heeft toch niet zoveel met de specifieke laptop te maken? Ik heb hem er als 2e disk inzitten, gebroederlijk naast de samsung ssd 830 series. (Ideaal, 2 hd bays in een 17 inch laptop)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Die schijf inderdaad.

Weet iemand of er een nieuwere driver is voor de Grafische kaart?

EDIT: Heb nieuwe versie 296.10 gedownload. Wordt nu geïnstalleerd. Vreemde is dat deze ook de HD Audio doet.

[ Voor 39% gewijzigd door W00fer op 24-03-2012 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
W00fer schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 03:18:
Die schijf inderdaad.

Weet iemand of er een nieuwere driver is voor de Grafische kaart?

EDIT: Heb nieuwe versie 296.10 gedownload. Wordt nu geïnstalleerd. Vreemde is dat deze ook de HD Audio doet.
Die HD audio heeft niks met je geluidskaart te maken maar met HDMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja klopt, ik heb alleen wel een probleem daarmee.

Als ik Youtube kijk op m'n HD televisie, dan is de framerate daar veel lager dan op m'n laptopscherm.
Dit is weg als ik de resolutie van de laptop zet op 1024x768 ofzo. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:40:
Dat heeft geen zin. Je kan een harde schijf niet benchmarken met een simpele tool die een testfile schrijft. De ene keer bevind de testfile zich aan het begin van de platter, de andere keer aan het uiteinde.

De enige manier om een harde schijf fatsoenlijk te testen is met hdtune.
Klopt, zelf gebruik ik ook HDTune of Aida maar je kan alsnog nuttige informatie halen uit dezelfde benchmark programma's en harde schijf op een relatief nivo.
W00fer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:59:
[...]

Het programma wat bij mijn Blackmagic Intensity USB 3.0 Shuttle zat.
Die write naar keuze een 1 t/m 5 GB file.
Dat programma kan ik via hun site niet downloaden.

Aida geeft mij overigens betere cijfers.
W00fer schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:17:
Ja klopt, ik heb alleen wel een probleem daarmee.

Als ik Youtube kijk op m'n HD televisie, dan is de framerate daar veel lager dan op m'n laptopscherm.
Dit is weg als ik de resolutie van de laptop zet op 1024x768 ofzo. Iemand een oplossing?
Over welke tv gaat dit? Staat de input wel goed? Converteer je toevallig 24p naar 59p of 60p?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gewoon een Philips 7905 tv. Wat bedoel je met converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ik bedoelde fps te zeggen. Sommige televisies converteren het aangeboden signaal naar een andere framerate. Kan je de instellingen van de input op je tv bekijken waar je laptop aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja, daar staat gewoon: HDMI in en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dit is nieuw.... Ik heb coilwhine! Het is alleen als ik de laptop aan de lader heb. Op accu is het niet.
Als ik de muis beweeg komt er een zachte, maar vooral hoge, toon uit de linkerkant van de laptop.

Dafuq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
In mijn n55 zit een andere hdd. Een seagate momentus 750gb 7200rpm.
Die haalt in een caddy zo ongeveer dezelfde snelheden als jullie eerder noemden.

In de standaard hdd bay zit een crucial m4. DIe heeft mn boot time van 1min+ naar ong 17 sec terug gebracht. (cloned os dus geen clean install)

Maar w00fer, ik zag je eerst wat vragen over de ingebouwde usb 3.0 en of die nou 5 of 2,5 Gb/s was. Later had je het erover dat je (inmiddels?) een bm intensity shuttle hebt.
Maar werkt die uiteindelijk nou wel of niet met de usb3 in een n55sf?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat ik ook wel eens naar wat externe capture cards heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:01:
Nou, dit is nieuw.... Ik heb coilwhine! Het is alleen als ik de laptop aan de lader heb. Op accu is het niet.
Als ik de muis beweeg komt er een zachte, maar vooral hoge, toon uit de linkerkant van de laptop.

Dafuq?
Valt dit onder garantie ? Dan zou ik hem gewoon terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dylan93 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Valt dit onder garantie ? Dan zou ik hem gewoon terug sturen...
Is het niet de lader zelf? Die heeft er bij mij ook wat last van, maar alleen als de accu vol is. En een geaard stopcontact scheelt ook weer veel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Is het niet de lader zelf? Die heeft er bij mij ook wat last van, maar alleen als de accu vol is. En een geaard stopcontact scheelt ook weer veel.
Het lijkt inderdaad van de lader te komen, hij zit in een niet-geaard stopcontact. Zal het morgen even in een geaard stopcontact proberen. Als het dan nog steeds is valt het dan onder garantie? Ik heb de lader altijd een meter van mij vandaan liggen dus ik hoor het dan wel.

edit: lader ligt trouwens links van mij 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door hostler op 28-03-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scherm van mijn ASUS N53S is kapot, een mat scherm 15.6inch.
(Mijn laptop is nog geen jaar oud.)
Na wat zoekwerk op het internet is het mij duidelijk dat Asus hier wss geen garantie gaat voor toekennen.
Daardoor zou de prijs tussen de 200-400 euro liggen? Dit vind ik persoonlijk zeer veel geld.

Ik zie dat sommige mensen hier al zelf het scherm vervangen hebben (user ik215) onder andere. -> Waarschijnlijk dit scherm http://www.nearbyexpress....1920-1080-led-glossy.html.

Dat ziet er mij toch niet direct een makkelijke opgave uit + dit schaad waarschijnlijk de garantie.

Ik ben enerzijds bang om het scherm zelf te herstellen, aan de andere kant heb ik geen zin om 400 te betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Scherm herstellen is, buiten dat het veel secuur werk is, ook nog een geen makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:57:
Scherm herstellen is, buiten dat het veel secuur werk is, ook nog een geen makkie.
EDIT: Zojuist eens gebeld naar Asus, het scherm vervangen zou om en rond 400 euro kosten.
Damn, no way dat ik daarvoor 400 euro betaal. :-(

Iemand die mij zou kunnen helpen met te zeggen wat voor scherm ik online kan bestellen dat compatibel is met mijn laptop?
ASUS N53SN-SZ251V
Deze dus.. http://www.laptopshop.be/...3sn-sz251v-be-azerty.html (de mijne heeft wel een mat scherm)

Nogmaals een EDIT: op Ebay een aantal verkopers uit de UK tegengekomen.
Mailtje gestuurd of ze een compatibel scherm hebben voor mijn laptop & antwoord gekregen dat ze dus 15.6inch led met left connector schermen hebben.
Ze vragen mij wel om te controleren of mijn connector zich effectief aan de linkerkant bevind. Daarvoor moet ik dus mijn scherm uithalen, maar ik heb geen idee hoe ik hier aan moet beginnen :? .

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Conclusie: als ik mijn tv ook 1920x1080 laat draaien, dan zijn Youtube video's daarop niet vloeiend. Zet ik m'n N55 beeldscherm uit (HDMI only) dan is het wel vloeiend op de tv.
Alle settings in het Nvidia Control Panel staan vol open. Alleen bij lagere resoluties, kan ik twee beeldschermen tegelijk vloeiend draaien.

Of heeft iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:12:
[...]

EDIT: Zojuist eens gebeld naar Asus, het scherm vervangen zou om en rond 400 euro kosten.
Damn, no way dat ik daarvoor 400 euro betaal. :-(

Iemand die mij zou kunnen helpen met te zeggen wat voor scherm ik online kan bestellen dat compatibel is met mijn laptop?
ASUS N53SN-SZ251V
Deze dus.. http://www.laptopshop.be/...3sn-sz251v-be-azerty.html (de mijne heeft wel een mat scherm)

Nogmaals een EDIT: op Ebay een aantal verkopers uit de UK tegengekomen.
Mailtje gestuurd of ze een compatibel scherm hebben voor mijn laptop & antwoord gekregen dat ze dus 15.6inch led met left connector schermen hebben.
Ze vragen mij wel om te controleren of mijn connector zich effectief aan de linkerkant bevind. Daarvoor moet ik dus mijn scherm uithalen, maar ik heb geen idee hoe ik hier aan moet beginnen :? .
`
Ken je geen handige kennis? Misschien kan een lokale computer winkel je helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zou eerder zeggen een laptop repair service ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik niet doen. Je betaalt dan significant meer, terwijl het scherm zelf vervangen niet heel erg moeilijk is.

Haal het scherm er eerst eens uit. Je kan dan het typenummer zien. Je moet het scherm er sowieso uit krijgen...
Het alternatief is met monitor asset manager het EDID uit te lezen. Je kan dan zien welk paneel er in zit. Via google (of via mij, ik en Kid Jansen hebben een database met ~2500 datasheets van panelen. Misschien zit hij ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zo, mijn backlight keyboard is sinds gisterenavond prachtig aan het werk in een N73SV. Het openmaken van de laptop was uiteindelijk niet al te lastig, het zoeken voor een mooi plekje voor de schakelaar was meer werk. Ik was niet van plan om het moederbord eruit te halen, terwijl de wifi schakelaar en de loze antenne plug onder het mobo zitten. Zodoende heb ik uiteindelijk een schakelaartje in een klein leeg hoekje achter het cd laatje verstopt. Stroomvoorziening komt van het moederbord, van de usb poort om precies te zijn. Uiteraard heb ik foto's gemaakt, howto volgt.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg191/scaled.php?tn=0&server=191&filename=hf3u.jpg&xsize=640&ysize=640

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Chique, jammer dat het voor de N55 (nog) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Mistraller schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:59:
Zo, mijn backlight keyboard is sinds gisterenavond prachtig aan het werk in een N73SV. Het openmaken van de laptop was uiteindelijk niet al te lastig, het zoeken voor een mooi plekje voor de schakelaar was meer werk. Ik was niet van plan om het moederbord eruit te halen, terwijl de wifi schakelaar en de loze antenne plug onder het mobo zitten. Zodoende heb ik uiteindelijk een schakelaartje in een klein leeg hoekje achter het cd laatje verstopt. Stroomvoorziening komt van het moederbord, van de usb poort om precies te zijn. Uiteraard heb ik foto's gemaakt,
[afbeelding]
Daar zat ik laatst ook aan te denken :) Toch wel lastig om 's avonds de toetsen goed te zien en naast dat ziet het er ook nog eens :9 uit. Maar als er teveel modwerk bij komt kijken ben ik er toch wat huiverig voor, we hebben net een paar weken een N73SM....
howto volgt.
d:)b Zal me benieuwen :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Zo, mijn backlight keyboard is sinds gisterenavond prachtig aan het werk in een N73SV. Het openmaken van de laptop was uiteindelijk niet al te lastig, het zoeken voor een mooi plekje voor de schakelaar was meer werk. Ik was niet van plan om het moederbord eruit te halen, terwijl de wifi schakelaar en de loze antenne plug onder het mobo zitten. Zodoende heb ik uiteindelijk een schakelaartje in een klein leeg hoekje achter het cd laatje verstopt. Stroomvoorziening komt van het moederbord, van de usb poort om precies te zijn. Uiteraard heb ik foto's gemaakt, howto volgt.
[afbeelding]
Damn, dat ziet er gelikt uit! Dit wil ik ook wel in mijn N75! Welk toetsenbord is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10

Typhone

Who Dares Wins

Goedenavond heren en dames,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik in de ASUS N55S het toetsenbord kan verwijderen? Vriend en ik zijn bezig met SSD's te installeren (HDD caddy) maar bij de N55 krijgen we het niet voor mekaar het toetsenbord los te krijgen.

Moet de speakercover hier verwijderd worden en zit hij vast geschroefd? Het lijkt er namelijk wel sterk op. De N53 was zo gepiept namelijk.

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien je de speaker grill er al af hebt zul je 4 schroeven zien. Het tobo zit hiermee vast geschroefd. Kwestie van los draaien en het toetsenbord voorzichtig op te tillen. Vergeet niet de kabel los te maken van het mobo.

edit En zet je HDD in de caddy, en je SSD waar de HDD zat.

[ Voor 12% gewijzigd door hostler op 31-03-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
Waarom wil je eigenlijk het toetsenbord eraf voor een hdd caddy?
De hdd haal je onder het grote klepje vandaan.
De disc drive haal je eruit door onder het kleine klepje 1 schroefje los te draaien.

En als je toch het toetsenbord eruit wilt halen is het zoals hostler zei, 4 schroeven net onder de speaker grill.
Een monteur haalde die hier met een wipje van een schroevendraaier er zo af. Hij had alleen wel meerdere schroeven onderop verwijderd dus ik weet niet 100% zeker of een van die nog iets rond de grill vast hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heeft er iemand een foto van de binnenkant van de subwoofer aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
Weet er iemand of je RAM Geheugen van 1866mhz in de N53 mag steken? Zo ja, kan je dit doen in combinatie met lager geklokt geheugen? En zorgt de overgang van 1333 naar 1866 voor een significant hoger energieverbruik?

Alvast bedankt!

http://www.codima.be/prod...-KHX1866C11S3P1K2-8G.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door asx245 op 01-04-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Prachtig gedaan! Waar heb je dat gekocht? En kan dit ook zonder schakelaar, zodat het altijd blijft branden?

[ Voor 4% gewijzigd door asx245 op 01-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asx245 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:50:
Weet er iemand of je RAM Geheugen van 1866mhz in de N53 mag steken? Zo ja, kan je dit doen in combinatie met lager geklokt geheugen? En zorgt de overgang van 1333 naar 1866 voor een significant hoger energieverbruik?

Alvast bedankt!

Je mag alles, het zal ook vast wel werken. Maar ik kan het je niet verzekeren. En als het niet werkt doe je het toch lekker terug onder tevredenheid-garantie? Al weet ik niet hoe dat in België is geregeld.

Icm met lager geklokt geheugen zou het volgens mij moeten werken. Als ik het goed heb past hij de timings en het aantal mhz aan naar de laagst geklokte module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i7-26** = maximaal 1333mhz.

Sowieso...
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4503/39741.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4503/39733.png

Dat is.. 3% prestatiewinst in het beste geval. en 1% in games. Wil je daar echt geld aan uitgeven?

En dat zijn de desktopgetallen. Voor notebooks is het nog lager omdat die trager zijn, en memory dus minder snel een bottleneck vormt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
asx245 schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:03:
[...]

Prachtig gedaan! Waar heb je dat gekocht? En kan dit ook zonder schakelaar, zodat het altijd blijft branden?
Tuurlijk kan dat ook! Maar dat leek mij niet altijd wenselijk (als je een film kijkt bv). Daarnaast, als je in standby gaat, blijft er spanning op de USB poort. Dus dan blijft ook het keyboard branden. Alleen bij power-off en hibernate is usb stroomloos. Daarom een knopje gemaakt. Normaliter is de bios voorbereid op een backlit keyboard. Je kunt dan met de FN toets en F3 en F4 de lichtsterkte regelen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

hostler schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:04:
Aangezien je de speaker grill er al af hebt zul je 4 schroeven zien. Het tobo zit hiermee vast geschroefd. Kwestie van los draaien en het toetsenbord voorzichtig op te tillen. Vergeet niet de kabel los te maken van het mobo.

edit En zet je HDD in de caddy, en je SSD waar de HDD zat.
Vanwaar die switch van HDD en SSD?

Los van bovenstaande quote: Het is inmiddels gelukt. SSD zit ingebouwd, in beide laptops. Tip die gegeven werd kwamen wij naderhand ook achter. Alles zit relatief eenvoudig geschroefd. We kwamen er achter dat grill en tobo er niet afhoefden op de N55. Gelukkig niks beschadigd. Al doende leert men zo zeg ik maar.

Enige probleem waar we tegenaan liepen was dat de Crucial M4 niet goed herkend werd na de installatie via USB. Elke keer een boot failure. Nadat hij het wel deed, kregen we de melding MBR not found or missing. Dit hebben we uiteindelijk opgelost door de oude Windows installatie er volledig af te mikken en verder hebben we de Sean's Windows 7 HDD/SSD install guide gebruikt. Draait nu als een zonnetje al zit de SSD wel in beide machines in de caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Als ik het goed heb, heb je het standaard toetsenbord van de Asus G73 erin gestoken?

http://www.benl.ebay.be/i...sMice&hash=item4cff3b5f57

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typhone schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:19:
[...]

Vanwaar die switch van HDD en SSD?

Los van bovenstaande quote: Het is inmiddels gelukt. SSD zit ingebouwd, in beide laptops. Tip die gegeven werd kwamen wij naderhand ook achter. Alles zit relatief eenvoudig geschroefd. We kwamen er achter dat grill en tobo er niet afhoefden op de N55. Gelukkig niks beschadigd. Al doende leert men zo zeg ik maar.

Enige probleem waar we tegenaan liepen was dat de Crucial M4 niet goed herkend werd na de installatie via USB. Elke keer een boot failure. Nadat hij het wel deed, kregen we de melding MBR not found or missing. Dit hebben we uiteindelijk opgelost door de oude Windows installatie er volledig af te mikken en verder hebben we de Sean's Windows 7 HDD/SSD install guide gebruikt. Draait nu als een zonnetje al zit de SSD wel in beide machines in de caddy.
Omdat die sata aansluiting SATA-600 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
Ik deed eerst de m4 in de caddy, en die in de laptop. Gekeken of firmware de nieuwste was, en daarna mn os daar naartoe gecloned. Vervolgens de ssd intern geplaatst en de hdd in de caddy.
Verder geen problemen mee gehad.

Ik had alleen dat de 7200rpm schijf in de caddy veel lawaai maakte en de hele laptop liet trillen. Ook kon de caddy een beetje wiebelen in de slot, net als de tray van de optical drive dat ook had. Dus ik heb zowel tussen de hdd-caddy en tussen caddy-laptop dunne rubberen voetjes geplaatst. Zo wordt de hdd gedempt, en wordt de caddy klem gezet.
Hierdoor hoor je de hdd een stuk minder, trilt de hele laptop minder en kan je de caddy niet rammelen/bewegen bij oppakken aan die kant.

Ik weet niet of het goed/slecht is dat die hdd nu minder contact maakt met metaal in de caddy, maar ik heb iig nog geen hoge temperaturen of iets dergelijks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nr12468 schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:21:
Ik weet niet of het goed/slecht is dat die hdd nu minder contact maakt met metaal in de caddy, maar ik heb iig nog geen hoge temperaturen of iets dergelijks gezien.
Nee hoor, dit is niet slecht voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
[afbeelding]
Mooi! Hoeveel heeft het gekost?
Kan je nog je garantie behouden met je mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Vorige week een N53SV-S1827V aangeschaft, zoals iedereen weet zit er allemaal rotzooi software op.

Heb dus flink zitten opschonen, ben daar alleen wat te enthousiast mee geweest waardoor ik de driver van me geluidskaart heb verwijderd.

Goed, heel slim van me, heb het opnieuw gedownload van de Asus website, opzich lijkt alles weer terug te zijn alleen mis ik 1 dingetje dat de geluid nou net wat mooier maakte. Geen idee hoe het heet maar ik kon het direct onder het Configuratiescherm vinden. Ik bedoel in ieder geval niet 'Geluid' of 'Realtek HD Audio configuratie'.

Het was een scherm met 3 balken waarbij je bij elk de sterkte kon instellen. Dit was volgens mij een programma speciaal voor Bang & Olufsen speakers.

Weet iemand waar ik het over heb of kan iemand bij zichzelf even kijken hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
lazbahadir schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:22:
Vorige week een N53SV-S1827V aangeschaft, zoals iedereen weet zit er allemaal rotzooi software op.

Heb dus flink zitten opschonen, ben daar alleen wat te enthousiast mee geweest waardoor ik de driver van me geluidskaart heb verwijderd.

Goed, heel slim van me, heb het opnieuw gedownload van de Asus website, opzich lijkt alles weer terug te zijn alleen mis ik 1 dingetje dat de geluid nou net wat mooier maakte. Geen idee hoe het heet maar ik kon het direct onder het Configuratiescherm vinden. Ik bedoel in ieder geval niet 'Geluid' of 'Realtek HD Audio configuratie'.

Het was een scherm met 3 balken waarbij je bij elk de sterkte kon instellen. Dit was volgens mij een programma speciaal voor Bang & Olufsen speakers.

Weet iemand waar ik het over heb of kan iemand bij zichzelf even kijken hoe het heet?
Normaal gezien heb je een cd rom gekregen met alle drivers, ik geloof dat hetgeen jij zoekt ATK noemt, als het iets anders is zal je het wel op de cd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
De cd heb ik al gebruikt. Ik heb alles weer terug erop gegooit met uitzondering van
- TrendMicro Internet Secerity
- Intel Turbo Boost Monitor (heb een nieuwere versie via website Asus)
- ASUS Video Magic

Dit is het volgens mij niet. De rest is allemaal geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asx245 schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:30:
[...]

Normaal gezien heb je een cd rom gekregen met alle drivers, ik geloof dat hetgeen jij zoekt ATK noemt, als het iets anders is zal je het wel op de cd vinden.
ATK drivers hebben helemaal niets met de geluidsdrivers te maken. Dit zou je weten als je de FAQ had gelezen.
lazbahadir schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:22:

Enfin, het 'programma' dat je zoekt heet Asus SonicMaster. Het zit als het goed is ingebakken met de Realtek drivers. Echter lijkt het er op dat dit bij jou niet het geval is. Het makkelijkste is om de realtek drivers even volledig te verwijderen (DriverSweeper desnoods) en dan even de driver vanaf je bijgeleverde CD installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
asx245 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:50:

Alvast bedankt!

Je kan de imc niet overclocken dus qua snelheid ga je er niet op vooruit. Standaard staat deze op 1333MHz zoals Darkstone ook al vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
asx245 schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:58:
[...]

Als ik het goed heb, heb je het standaard toetsenbord van de Asus G73 erin gestoken?

http://www.benl.ebay.be/i...sMice&hash=item4cff3b5f57
Nee, kabel is verkeerd. Je moet een G60 compatibel keyboard hebben, en juist die zijn heel erg lastig te vinden. Op ebay was het me niet gelukt, (voor een redelijke prijs) En uiteindelijk vond ik een webwinkel die een nieuwe had liggen. (refurbished had ik al eerder gevonden, met vieze ingesleten toetsen) http://www.pc-hooftparts.nl/
Chiii schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:04:
[...]

Mooi! Hoeveel heeft het gekost?
Kan je nog je garantie behouden met je mod?
De keyboards waarbij de datakabel rechts zit heb ik geprobeerd, maar alle aders zijn gespiegeld/anders dus is uitgesloten dat dit werkt. Dat keyboard is verkocht via marktplaats. (Met wat winst omdat ik het erg goedkoop in hongkong had gekocht) Omdat ik ook mijn originele keyboard verkocht heb, heeft de mod mij uiteindelijk ca 15 euro gekost :)

Qua garantie: Het openmaken kan zeker zonder zichtbare schade als je een beetje voorzichtig bent. De soldeerpunten die ik gekozen heb, zijn toch al niet supernetjes, dus als ik die draadjes lossoldeer verwacht ik niet dat het iemand opvalt. Dat is eigenlijk het enige wat "impact" had, de schakelaar wilde ik zo hebben dat er niet geboord of gezaagd hoefde te worden. Vandaar dat ik eigenlijk eerst de wifi switch wilde gebruiken. Maar dat werd niks. (Switch zit direct op mobo, en heel mobo had er ook uit gemoeten om daar te komen.)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
@hostler: Je bent mijn held.!!

Problem solved..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Mistraller schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:40:
[...]

Nee, kabel is verkeerd. Je moet een G60 compatibel keyboard hebben, en juist die zijn heel erg lastig te vinden. Op ebay was het me niet gelukt, (voor een redelijke prijs) En uiteindelijk vond ik een webwinkel die een nieuwe had liggen. (refurbished had ik al eerder gevonden, met vieze ingesleten toetsen) http://www.pc-hooftparts.nl/

[...]

De keyboards waarbij de datakabel rechts zit heb ik geprobeerd, maar alle aders zijn gespiegeld/anders dus is uitgesloten dat dit werkt. Dat keyboard is verkocht via marktplaats. (Met wat winst omdat ik het erg goedkoop in hongkong had gekocht) Omdat ik ook mijn originele keyboard verkocht heb, heeft de mod mij uiteindelijk ca 15 euro gekost :)

Qua garantie: Het openmaken kan zeker zonder zichtbare schade als je een beetje voorzichtig bent. De soldeerpunten die ik gekozen heb, zijn toch al niet supernetjes, dus als ik die draadjes lossoldeer verwacht ik niet dat het iemand opvalt. Dat is eigenlijk het enige wat "impact" had, de schakelaar wilde ik zo hebben dat er niet geboord of gezaagd hoefde te worden. Vandaar dat ik eigenlijk eerst de wifi switch wilde gebruiken. Maar dat werd niks. (Switch zit direct op mobo, en heel mobo had er ook uit gemoeten om daar te komen.)
Bedoel je de K60? Want van de G60 vind ik niets, ofwel is hij uitverkocht:
http://www.pc-hooftparts....tsenborden-c-476_515.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lazbahadir schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:47:
@hostler: Je bent mijn held.!!

Problem solved..
Geen probleem. Ik ben blij dat het is opgelost. Nu kun je genieten van je laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
asx245 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:17:
[...]

Bedoel je de K60? Want van de G60 vind ik niets, ofwel is hij uitverkocht:
http://www.pc-hooftparts....tsenborden-c-476_515.html
Nee, K60 is precies de verkeerde, die had ik eerst ook. Keyboard kabel MOET kloppen! En ja, hij is inderdaad lastig te vinden, ik heb ook een tijdlang gespeurd.

Anyway: De howto is klaar.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Mistraller schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:28:
[...]

Nee, K60 is precies de verkeerde, die had ik eerst ook. Keyboard kabel MOET kloppen! En ja, hij is inderdaad lastig te vinden, ik heb ook een tijdlang gespeurd.

Anyway: De howto is klaar.

[video]
Die is voor de G60, maar het lijkt mij gewoon dezelfde, enfin, het zal mij toch niet lukken wat jij hebt gedaan :P
http://www.alibaba.com/pr...yboard_for/showimage.html

Ik heb ook eens wat verder gezocht, en iemand gevonden die net hetzelfde heeft gedaan als jij:

http://forum.notebookrevi...dge-owner-thread-145.html
YouTube: N53SV backlit keyboard mod
YouTube: N53SV backlit keyboard mod (2)

Indrukwekkend, amai :P

[ Voor 27% gewijzigd door asx245 op 03-04-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

hostler schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:25:
[...]

Omdat die sata aansluiting SATA-600 is.
Is dat verschil niet vooral in benchmarks zichtbaar? Qua 'feel' merk ik niet supergoed een verbetering. Spreek wel even voor mezelf trouwens met mijn N53SV-SZ016V.

Wat me wel opgevallen is, is dat de temperatuur die er nu uitgeblazen wordt links boven veel lager is. Ik heb er vorig jaar flink mee gewerkt in de USA en toen was hij beduidend warmer. Sinds de SSD erin zit is die hitte verdwenen, al zit de SSD gewoon in de caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
asx245 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:53:
[...]

Die is voor de G60, maar het lijkt mij gewoon dezelfde, enfin, het zal mij toch niet lukken wat jij hebt gedaan :P
http://www.alibaba.com/pr...yboard_for/showimage.html

Ik heb ook eens wat verder gezocht, en iemand gevonden die net hetzelfde heeft gedaan als jij:

http://forum.notebookrevi...dge-owner-thread-145.html
YouTube: N53SV backlit keyboard mod
YouTube: N53SV backlit keyboard mod (2)

Indrukwekkend, amai :P
De kabel van dat alibaba ding is wel goed inderdaad.

Ik had een andere keyboard mod gevonden, die had een touch sensor in de wifi antenne opening gemaakt. Dat vond ik niet nodig. De bovenstaande mod ziet er een beetje raar uit, dat draad helemaal over het moederbord, dat heb ik juist proberen te vermijden.

Eerlijk gezegd vond ik het zoeken naar het juiste keyboard nog het moeilijkste van de hele mod, openen van deze serie laptops is eigenlijk een kwestie van veul schroefkes, en het solderen is met een beetje vaste hand ook niet moeilijk. Ruimte zat. Maar inderdaad, als je nooit iets gemod hebt is het wellicht wat lastig ;) Als je helemaal niet wilt solderen op je mobo kan je zelfs iets met een (doorplug) usb stekker verzinnen, heb je ook geen schakelaar nodig. Maar mooi afgewerkt is het dan niet...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Mistraller schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:20:
[...]

De kabel van dat alibaba ding is wel goed inderdaad.

Ik had een andere keyboard mod gevonden, die had een touch sensor in de wifi antenne opening gemaakt. Dat vond ik niet nodig. De bovenstaande mod ziet er een beetje raar uit, dat draad helemaal over het moederbord, dat heb ik juist proberen te vermijden.

Eerlijk gezegd vond ik het zoeken naar het juiste keyboard nog het moeilijkste van de hele mod, openen van deze serie laptops is eigenlijk een kwestie van veul schroefkes, en het solderen is met een beetje vaste hand ook niet moeilijk. Ruimte zat. Maar inderdaad, als je nooit iets gemod hebt is het wellicht wat lastig ;) Als je helemaal niet wilt solderen op je mobo kan je zelfs iets met een (doorplug) usb stekker verzinnen, heb je ook geen schakelaar nodig. Maar mooi afgewerkt is het dan niet...
Jah, ik heb eigenlijk nog nooit mijn laptop volledig opengedaan, heb altijd schrik dat ik iets kapot zou maken :P Je weet nooit dat je iets van het moederbord aanraakt dat zeer gevoelig is, die lintkabelconnector van het toetsenbord lijkt mij ook maar teer, en ik ben al mijn garantie kwijt door mijn dvd speler te vervangen door een caddy die ik er nu zelfs niet meer uit krijg :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asx245 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:37:
[...]

Jah, ik heb eigenlijk nog nooit mijn laptop volledig opengedaan, heb altijd schrik dat ik iets kapot zou maken :P Je weet nooit dat je iets van het moederbord aanraakt dat zeer gevoelig is, die lintkabelconnector van het toetsenbord lijkt mij ook maar teer, en ik ben al mijn garantie kwijt door mijn dvd speler te vervangen door een caddy die ik er nu zelfs niet meer uit krijg :O
Heb je een garantie stikker kapot gemaakt? Is je antwoord nee, dan heb je nog steeds garantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
hostler schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:26:
[...]

Heb je een garantie stikker kapot gemaakt? Is je antwoord nee, dan heb je nog steeds garantie 8)
Ben je daar zeker van? De garantiesticker is er nog; maar ik dacht dat als je zelf dingen begint te veranderen aan je hardware, je de garantie ook verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asx245 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:56:
[...]

Ben je daar zeker van? De garantiesticker is er nog; maar ik dacht dat als je zelf dingen begint te veranderen aan je hardware, je de garantie ook verliest.
Je mag je hardeschijf toch ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
[...]

Volgens mij mag je de HDD, DVD en RAM gewoon vervangen zonder garantie op de hele laptop kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:27:
[...]

Volgens mij mag je de HDD, DVD en RAM gewoon vervangen zonder garantie op de hele laptop kwijt te raken.
Volgens mij ook ja. Dit geldt volgens mij ook voor de draadloze adapter.
Asus heeft me wel laten weten dat als je het toetsenbord vervangt je geen garantie meer hebt, zal vast ook wel voor de CPU zijn.
Gewoon kwestie van je oude er weer in stoppen en dan merken ze het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
hostler schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:51:
[...]

Volgens mij ook ja. Dit geldt volgens mij ook voor de draadloze adapter.
Asus heeft me wel laten weten dat als je het toetsenbord vervangt je geen garantie meer hebt, zal vast ook wel voor de CPU zijn.
Gewoon kwestie van je oude er weer in stoppen en dan merken ze het toch niet?
Het probleem is dat ik mijn caddy er niet meer uit kijg, dus jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Het keyboard vervangen is onderhand nog makkelijker dan je hdd omwisselen. Er zijn ontzettend veel keyboards van asus die keurig uitwisselbaar zijn. Ook is achteraf niet te controleren of je al dan niet gewisseld hebt. De lintkabel van het keyboard is op zich niet eens zo kwetsbaar, tis meer de connectors die je met beleid moet behandelen. De caddy eruit halen is niet moeilijk meer als je de laptop openmaakt. Want dan kan je vanaf de achterkant een beetje meeduwen. Ik ben nergens verzegeling tegengekomen, ik heb deze ook niet op het moederbord aangetroffen. Ook geen vochtstickers of andere onzinnige troep zoals mobieltjesbouwers in hun toestellen stoppen. (Die zijn volgens mij wel altijd verzegeld met een VOID stickertje op een cruciaal schroefje)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb een probleem met Music Now!

Deze staat in Read Only mode als je hem opstart via de knop. Muziek luisteren gaat nog wel, maar de browser / settings openen gaat niet meer.

Deinstall en naderhand herinstall via support.asus.com wil niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
[...]

Kan het niet laten...: Het is geen Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Thedr schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:44:
[...]

Kan het niet laten...: Het is geen Apple :+
Trollen is ook weer niet nodig toch...

Het verbaasde mij eerlijk gezegd dat er geen enkele schroef verzegeld was. Ik heb bij Asus net zo goed meegemaakt dat er VOID stickers op schroefjes zaten.

Aangezien de garantiesticker samen met de COA sticker is gesealed, zou het ook wel raar zijn als je die stuk moest maken. Want je microsoft licentie hoort niet te vervallen als je je apparaat openmaakt :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet het juiste topic maar ik probeer het toch maar even.... Misschien een specifiek Asus N53SV probleem?.

Ik heb een OCZ Agility 120 gb SSD gekocht en wil instaleren. Netjes geinstalleerd maar... Hij wordt niet gezien in BIOS. Eigenlijk alle instellingen geprobeerd, zowel AHCI als IDE maar op beide geen sjoege. Ik installeer W7 vanaf een USB stick maar ook tijdens de installatie wordt de SSD niet gezien. W7 begint wel over een Mass Storage Driver maar die hoef je toch niet te gebruiken? Iemand ervaring met deze combinatie met een Asus N53SV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bekend probleem.. met sandforce gebaseerde drives. Dat komt echt zo vaak voor dat ik me nog afvraag waarom die SSD's nog worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben sinds vorige week in het bezit van de Asus N73SM.
Geweldige laptop!

Om later terug te kunnen naar deze begin situatie van deze laptop heb ik een System image backup gemaakt op de D drive. (start--control panel--backup en restore)
Alleen deze file is 37Gb groot!
Ik wou ook een backup op dvd zetten, maar dit gaat richting 10 dvd's!

Vraag:
Doe ik iets verkeerd of is dit tegenwoordig een normale grote van een backup?
Op mijn vorige XP laptop kon ik op 1 dvd mijn backup kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je verwachten toch? Ik bedoel, Windows 7 volledig geïnstalleerd is nou niet echt klein. En tja, met een volledige backup van je schijf krijg je dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Omdat asus in het verleden een recovery dvd meeleverde, verwachte ik eigenlijk nu ook zoiets.

nieuws: Asus stopt met levering recovery-dvd bij netbooks

ze zullen er toen denk ik toch geen 10 stuks bij hebben gedaan,
of dat was toen alleen een kale windows7 recovery dvd zonder de alle tegenwoordig voorgeinstalleerde software

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, als het goed is levert asus wel backup software mee. Misschien kun je die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Aangespoord door het feit dat de fan in mijn bijna acht jaar oude IBM T42 de geest gaf, heb ik een week geleden een N55SF (in de smaak S1366V) aangeschaft. Keurig afgehandeld door de lieve mensen van Yorcom, welke de prijs van deze laptop inmiddels met 16 euro hebben verhoogd ... anyway, ervaringen.

Hardware
Videokaart: afgaande op wat ik heb gelezen is het altijd maar de vraag wat je precies in huis haalt bij aanschaf van een GeForce 555m. De variant in deze laptop heeft 144 cores @ 675 MHz en 2GB DDR3 met een 128-bit interface. Decent qua cores en clock, maar magertjes qua geheugen.

Scherm: 1080p met een matte finish. Horizontale kijkhoek is uitstekend, met zelfs op extreme hoeken enkel wat lichte kleurvervorming. Wanneer het scherm naar achter wordt geklapt, wordt het beeld al snel wat donkerder, maar de hoek moet behoorlijk extreem zijn voordat de kleuren inverteren. Wanneer het naar voren wordt geklapt, wordt wit al snel lichtblauw, en lichtblauw wit; andere kleuren lijken niet veel te veranderen. De optimale verticale kijkhoek is helaas extreem klein.

In vergelijking met de Flexview op de T42 zijn de kleuren best flets. De lievelingskleur van het scherm lijkt sowieso blauw te zijn - grijstinten komen een beetje blauw-achtig over. Geen idee of dit specifiek een probleem is met dit type scherm, of iets waarvoor het ding eigenlijk een reparatie nodig heeft? Scherm heeft wel een glanzende rand en trilt bij het typen heel licht op en neer. Zorgt soms voor een bibberende lichtreflectie.

Toetsenbord: de labeltjes op de toetsen zijn bij daglicht onder een bepaalde hoek vrijwel onzichtbaar. Persoonlijk vond ik dat enkel in het begin even storend was bij het wennen aan de nieuwe indeling van home, end, delete en cohorten. Voor je moeder is het echter waarschijnlijk een behoorlijke tekortkoming. Ook is de numlock-toets wegbezuinigd, wat storend is omdat ik deze voorheen gebruikte om te switchen tussen numpad en mousekeys. Verder is het even wennen dat de toets linksboven niet ESC is, maar één of ander media-key.

Touchpad: lekker groot en handig in het gebruik. Minder handig tijdens het typen omdat ik constant met m'n duimen er overheen aai. Spastische muiscursor stoort een beetje. Via de Synaptics driver is het ding zo in te stellen dat het uit gaat wanneer er een muis wordt aangesloten, maar die driver heeft helaas problems of its own ...

Geluid: ten opzichte van m'n oude Thinkpad is het geluid dat uit de laptopspeakers komt een enorme stap vooruit. Geen idee hoe het zich verhoudt tot andere moderne laptops, maar er is in ieder geval prima naar te luisteren. M'n bescheiden setje externe speakers is uiteraard nog altijd tien keer beter.

Blue-Ray Drive: het ding is niet bepaald stil, en laat telkens van zich horen wanneer er bijvoorbeeld een explorer window wordt geopend. Niet echt enorm storend, maar gezien ik het ding nauwelijks zal gebruiken heb ik hem voorlopig maar disabled.

Software
Zoals in de OP al vermeld is staat de laptop initieel bomvol met bloatware welke vrolijk iedere minuut Explorer laat vastlopen. Ik heb als eerste een just-in-case backup remaakt met het meegeleverde AI-Restore, en vervolgens letterlijk alles handmatig zitten verwijderen. Achteraf gezien was een verse Win7 install wellicht sneller geweest. Wat remarks op individuele software:

ASMedia USB 3.0 Controller: één van de dingen die Windows niet zelf kan vinden. Te installeren via de meegeleverde cd.

ATK Package: nodig voor de werking van sommige en de graphics van alle fn-keys.

Intel Drivers: door de Optimus technologie is dit de eerste keer dat de geïntegreerde Intel HD Graphics daadwerkelijk relevant voor me zijn. De driver die op de ASUS site beschikbaar is lijkt het vooralsnog prima te doen. Gelukkig zijn de standaardinstellingen prima, want het Intel Control Panel wil niet starten. Iemand suggereerde dat het .NET 3.5 nodig heeft om te werken. De installer van de driver lijkt ook een hele sloot processen te installeren die verder niets nuttigs doen, deze heb ik dan ook uitgeschakeld. (zelfs met alle processen aan werkt het control panel niet, dus dat is niet gerelateerd verder ...)

NVidia Drivers: 296.10 werkt vooralsnog prima.

RealTek Driver & SonicMaster: onder de standaard Windows driver werkt de microfoon niet. De package die te downloaden is vanaf de ASUS site bevat een prima werkende RealTek driver alsmede de SonicMaster applicatie welke met name de helderheid van het geluid enorm ten goede komt. Er zit geen preset in voor speakers, maar de "grote hoofdtelefoon" preset levert prima geluid over een bescheiden paar externe speakers.

Synaptics TouchPad Driver: deze driver heeft last van een enorm storende bug en lijkt dit ook al jarenlang te hebben, gezien ik over de bug leerde uit een post uit 2009. De driver zorgt ervoor dat zo nu en dan een toetsaanslag wordt genegeerd of iets langer aangeslagen wordt dan je hem daadwerkelijk indrukt. Gevolgen zijn veel gemiste letters tijdens het typen, dubbele hoofdletters omdat shift te lang ingedrukt blijft, en compleet verneukte precision-movement in games, wederom omdat toetsen soms te lang ingedrukt blijven. De standaard Windows TP driver kent deze problemen niet, maar heeft helaas geen feature waarmee de touchpad uit gaat wanneer er een muis wordt ingeplugd.

Alle overige meegeleverde software is wat mij betreft niet echt nuttig. Ik heb het apparaat inmiddels een weekje naar tevredenheid gebruikt en ben nog niet tegen verdere problemen aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik wilde zeggen, waarom heb je geen N55-S1194v gekocht bij Paradigit, aangezien daar de prijs gedaald is. Echter, ze verkopen daar geen N55's meer!! Bij 4launch zijn ze eveneens OP=OP.

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 08-04-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:30:
Ik wilde zeggen, waarom heb je geen N55-S1194v gekocht bij Paradigit, aangezien daar de prijs gedaald is. Echter, ze verkopen daar geen N55's meer!! Bij 4launch zijn ze eveneens OP=OP.
Zit er een opvolger aan te komen? Al bekend welke?
EDIT:

http://nl.hardware.info/n...ps-van-asus-met-bao-audio

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/asus-n-series-front-fixed.JPG

Ik zit namelijk te denken om een Asus N-serie/dien opvolger te kopen (ff wachten op Ivy Bridge) en die te voorzien van een Samsung SSD.

In het algemeen:?
* wat zijn de ervaringen met Asus
* kent het merk en meer specifiek de N-serie merk- dan wel serie gebonden problemen/onhebbelijkheden?
* waarom een Asus / wat zou een alternatief kunnen zijn?

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaringen _/-\o_ .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je eerste 2 vragen zijn al te beantwoorden als je dit topic doorleest.

Je 3e vraag... Een Dell XPS without doubt. Echter is dit topic niet bedoeld als 'welke moet ik nemen'.

Wow die nieuwe N-serie ziet er slick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Afgaande op die plaatjes lijkt de glanzende rand rond het beeldscherm verleden tijd, da's wel mooi. Die kolom media-keys aan de linkerkant van het toetsenbord is gelukkig ook pleite. Scheelt weer een paar dagen wennen aan het feit dat ESC niet meer linksboven zit. De labels van de LEDjes aan de voorkant zijn ook een stuk duidelijk zo, op een grijze achtergrond. Als ik dit zo zie vind ik het toch jammer dat de T42 niet een paar maandjes langer wou blijven leven :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind hem maar zouteloos eruit zien. Wel een stuk dunner, aluminium is wel mooi. Interne subw00fer is denk ik minder dan de externe nu. Ivy Bridge is wel een vooruitgang.

[ Voor 63% gewijzigd door W00fer op 09-04-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
halli schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:51:
Omdat asus in het verleden een recovery dvd meeleverde, verwachte ik eigenlijk nu ook zoiets.

nieuws: Asus stopt met levering recovery-dvd bij netbooks

ze zullen er toen denk ik toch geen 10 stuks bij hebben gedaan,
of dat was toen alleen een kale windows7 recovery dvd zonder de alle tegenwoordig voorgeinstalleerde software
Je hoeft ook niet een image te trekken van de hele disk. Met AI recovery burner maak je een recovery set van een stuk of 5 DVD's. Test ze wel ff daarna! Bij mij was disk 4 niet goed. Je kan echter ook het branden cancellen, dan krijg je de vraag of hij de ISO's moet laten staan en dan kan je die dus zelf bewaren, branden, etc.

Na de recovery met de DVD's is je laptop ook weer alsof ie vers uit de doos komt. Met alle meuk en drivers.

Ik heb er zelf gewoon kaal windows op gezet (win7 dvd van de winkel gekregen, met de key die op de sticker staat) en daarna de driver DVD gebruikt. Waar nodig, de nieuwste drivers (met name nvidia en intel meuk) van internet afgehaald.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso, er zit verschrikkelijk veel bloatware op laptops tegenwoordig.. Het eerste wat ik doe met een nieuwe laptop is een verse installatie eroverheen gooien. Het kost wat moeite, maar dat is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:41:
Sowieso, er zit verschrikkelijk veel bloatware op laptops tegenwoordig.. Het eerste wat ik doe met een nieuwe laptop is een verse installatie eroverheen gooien. Het kost wat moeite, maar dat is het waard.
Tis dan net dat het nog relatief weinig moeite kost, er staat immers nog nix op dat je opnieuw moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok, het updaten van de USB3 chipset firmware van mijn N55SF was dus GEEN goed idee.

Nu start hij 3x opnieuw voordat hij voorbij het Bootscreen komt. Bios update wilde niet helpen.

Geen idee hoe ik de originele firmware terug kan krijgen. Asus bied alleen een driver aan op de website.

[ Voor 22% gewijzigd door W00fer op 10-04-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 08:40:
[...]
...

In het algemeen:?
* wat zijn de ervaringen met Asus
* kent het merk en meer specifiek de N-serie merk- dan wel serie gebonden problemen/onhebbelijkheden?
* waarom een Asus / wat zou een alternatief kunnen zijn?

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaringen _/-\o_ .
Ik ben van een Dell studio 1555 naar een N53 sv gegaan.
En ik heb zo'n vermoede dat de volgende laptop weer een Dell gaat worden.

Ik ben voor de Asus gegaan vanwege de prijs / prestatie verhouding.
En omdat de Dell XPS 15 ( van 6 maanden terug ) naar mijn mening enorm lelijk is.

Maar heb met mijn Dell toentertijd beduidend minder problemen gehad. En ik mis me backlit tobo :(.

-Microfoon van de Dell was vele malen beter.
-Wifi werkte gewoon altijd zoals het hoort. Nu met mijn Asus heb ik er een Intel centrino in moeten zetten om een vatsoenlijke verbinding te krijgen, echter duurt het afentoe enorm lang om verbinding te krijgen.
-Het aansluiten van een TV via HDMI werkt niet zo vlekkeloos als toen met de Dell.
-Bouwkwaliteit van Dell was beter. Ik heb enorm last van gebruikers sporen op o.a. palm rest en tobo.
-Touchpad van de Dell is beter.

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over Asus. de N53 zal ik niet snel aanbevelen omdat ik er gewoon veel problemen mee heb gehad waar een niet technisch iemand zelf niks mee kan.
Aan de andere kant heeft een vriend van me de K53 en die heeft nog geen problemen gehad. En heeft voor heel weinig geld een mooie laptop met goede prestaties.

ps De geborstelde bovenkant van de N53 is wel :9~
Ik kan ook niet wachten tot de nieuwe Transformer tab uitkomt

pps Als ik op dit moment een laptop moest kopen zou ik zelf denk ik voor de XPS 13 gaan.
Ik vindt hem prachtig

[ Voor 3% gewijzigd door Jackxl op 10-04-2012 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vind mijn studio maar een slap ding :P
Jackxl schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 04:59:
pps Als ik op dit moment een laptop moest kopen zou ik zelf denk ik voor de XPS 13 gaan.
Ik vindt hem prachtig
Dat is nogal een heel erg suf apparaat. 2 maanden voordat hij uitkwam waren er al reviews, die zeiden allemaal hetzelfde:
het scherm moet beter
het touchpad is slecht qua drivers
hij maakt een takkenherrie. Al is dat tegenwoordig opgelost met wat bios revisies.

Hij komt uit en.. ja hoor, geklaag over precies die 3 punten. Waarom stuur je dan zo vroeg al reviewexemplaren :X. Ik had echt gehoopt dat er eindelijk een fabrikant met een fatsoenlijke ultrabook zou komen (de zenbooks en de hele meute, die zijn het gewoon niet). Maar het is gewoon yet another middenmotor. En daar zijn er al veel te veel van. Ik zet mijn geld alvast in op de opvolger van de zenbook... Maar ik acht de xps 13 ook een kanshebber over een paar maanden. Van de rest van de ultrabooks kan ik nu al voorspellen dat het niets wordt.

Ik vind het overigens knap dat mensen zeggen dat je beter de concurrent kan nemen. Meestal houden mensen vast aan hun eigen laptopje en wordt ik alleen maar voor fanboy uitgemaakt... efin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Jackxl schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 04:59:
[...]

Ik ben van een Dell studio 1555 naar een N53 sv gegaan.
En ik heb zo'n vermoede dat de volgende laptop weer een Dell gaat worden.

Ik ben voor de Asus gegaan vanwege de prijs / prestatie verhouding.
En omdat de Dell XPS 15 ( van 6 maanden terug ) naar mijn mening enorm lelijk is.

Maar heb met mijn Dell toentertijd beduidend minder problemen gehad. En ik mis me backlit tobo :(.

-Microfoon van de Dell was vele malen beter.
-Wifi werkte gewoon altijd zoals het hoort. Nu met mijn Asus heb ik er een Intel centrino in moeten zetten om een vatsoenlijke verbinding te krijgen, echter duurt het afentoe enorm lang om verbinding te krijgen.
-Het aansluiten van een TV via HDMI werkt niet zo vlekkeloos als toen met de Dell.
-Bouwkwaliteit van Dell was beter. Ik heb enorm last van gebruikers sporen op o.a. palm rest en tobo.
-Touchpad van de Dell is beter.

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over Asus. de N53 zal ik niet snel aanbevelen omdat ik er gewoon veel problemen mee heb gehad waar een niet technisch iemand zelf niks mee kan.
Aan de andere kant heeft een vriend van me de K53 en die heeft nog geen problemen gehad. En heeft voor heel weinig geld een mooie laptop met goede prestaties.

ps De geborstelde bovenkant van de N53 is wel :9~
Ik kan ook niet wachten tot de nieuwe Transformer tab uitkomt

Ik vindt hem prachtig
Nu was ik wel tamelijk verwonderd toen ik dit las. Ik ben nu 8 maanden in het bezit van de N53SV en ben er nog steeds heel tevreden van. Het touchpad vind ik eigenlijk enorm goed in vergelijking met de meeste andere laptops. Ook de microfoon en de HDMI werkt ruim voldoende wat mij betreft. Van die gebruikers sporen geef ik je gelijk, vette vingers zetten zich heel gemakkelijk op de behuizing en het toetsenbord, en kruimels vallen ook gemakkelijk tussen de toetsen (dus nen tip: eet niet aan u computer :P ) De netwerkkaart werkt goed maar het is inderdaad niet het beste van het beste, ik denk niet dat je er glasvezel snelheden door krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
W00fer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 00:06:
Ok, het updaten van de USB3 chipset firmware van mijn N55SF was dus GEEN goed idee.

Nu start hij 3x opnieuw voordat hij voorbij het Bootscreen komt. Bios update wilde niet helpen.

Geen idee hoe ik de originele firmware terug kan krijgen. Asus bied alleen een driver aan op de website.
Waar is die update te vinden? Op de Asus site? Heb hier op m'n X5QSF (N55SF) problemen als ik m'n telefoon op de USB3 poort aansluit, krijg dan BSODs door de driver die loopt te kloten... Zou fijn zijn als dat eens opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Op de site van Asmedia zelf lijkt niets te vinden, maar hier staan in ieder geval wat firmware updates. Ik heb de updates zelf niet gebruikt, dus op eigen risico etc etc.

Ik heb nog wat rond zitten neuzen naar oudere Synaptics TP drivers, in de hoop dat deze het gezeur met de genegeeerde toetsaanslagen zouden oplossen, maar helaas, no dice. Ik heb ook niets kunnen vinden dat me met de standaard Windows driver het touchpad uit laat zetten ... vreemd genoeg kan ik niet eens het complete ding disablen vanuit de device manager. Enige optie die resteerde was simpelweg het uitzetten van de touchpad in de bios, waar we het voorlopig maar mee moeten doen.

De site van Asus biedt ook Sentelic drivers aan, en van wat ik lees bestaan er varianten van laptops die dan ook een Sentelic touchpad hebben. Zijn er hier misschien mensen met een dergelijk touchpad? Heeft dat hetzelfde probleem met gemiste keystrokes?

[ Voor 3% gewijzigd door All Bogs op 10-04-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:36:
En ik vind mijn studio maar een slap ding :P

[...]

Ik vind het overigens knap dat mensen zeggen dat je beter de concurrent kan nemen. Meestal houden mensen vast aan hun eigen laptopje en wordt ik alleen maar voor fanboy uitgemaakt... efin.
Ik zelf heb er niet zo'n problemen mee dat ik me netwerk kaart heb moeten vervangen.

Windows opnieuw heb moeten installeren.

en ik binnen enkele maanden nog maar de helft van de letters op mijn toetsenbord kan lezen.

Maar een kennis zal ik dit niet aanbevelen omdat ze waarschijnlijk mij bellen als er weer eens iets aan de hand is. xD

Als je zelf niet technisch bent of er geen verstand van hebt moet het gewoon outof the box werken en zonder problemen. En dat was bij mij absoluut niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Thedr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:02:
[...]

Waar is die update te vinden? Op de Asus site? Heb hier op m'n X5QSF (N55SF) problemen als ik m'n telefoon op de USB3 poort aansluit, krijg dan BSODs door de driver die loopt te kloten... Zou fijn zijn als dat eens opgelost is :)
Dat is de beruchte ASmedia error. Ik zeg er alvast bij, als je de firmware update is die klacht inderdaad weg, voor sommigen dan, maar de originele firmware krijg je niet meer terug. Tenminste, er is een manier waarop je .NEW files kan writen als je de firmware via DOS erop flasht, maar ik ben er nog niet achter hoe.

Als iemand me daarmee kan helpen, heel erg graag. Of iemand die van zijn/haar Asus laptop de ASmedia firmware kan extracten en mij die op kan sturen. Het origineel is 110530_00_02_39.bin

OP GEHEEL eigen risico:
Google naar Asmedia 1042x Usb 3.0 BSOD
De firmware staat op liangteng.com of op http://www.station-drivers.com/page/asmedia.htm
Op Computerbase.de staat (http://www.computerbase.d...hread.php?t=934271&page=3) een heel forum over de firmware voor de ASmedia controller.

Het punt is dat de X5QSF en N55 geen Esata poort heeft. Daar zoekt die firmware naar bij het booten. De firmwares die online staan zijn namelijk voor moederboarden of voor PCI-E insteekkaarten en niet bedoeld voor laptops.

Ik heb Asmedia al gemaild maar hun e-mail adres is afgesloten. Support Asus reageert niet.

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 10-04-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
W00fer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:40:
[...]

Dat is de beruchte ASmedia error. Ik zeg er alvast bij, als je de firmware update is die klacht inderdaad weg, voor sommigen dan, maar de originele firmware krijg je niet meer terug. Tenminste, er is een manier waarop je .NEW files kan writen als je de firmware via DOS erop flasht, maar ik ben er nog niet achter hoe.

Als iemand me daarmee kan helpen, heel erg graag. Of iemand die van zijn/haar Asus laptop de ASmedia firmware kan extracten en mij die op kan sturen. Het origineel is 110530_00_02_39.bin

OP GEHEEL eigen risico:
Google naar Asmedia 1042x Usb 3.0 BSOD
De firmware staat op liangteng.com of op http://www.station-drivers.com/page/asmedia.htm
Op Computerbase.de staat (http://www.computerbase.d...hread.php?t=934271&page=3) een heel forum over de firmware voor de ASmedia controller.

Het punt is dat de X5QSF en N55 geen Esata poort heeft. Daar zoekt die firmware naar bij het booten. De firmwares die online staan zijn namelijk voor moederboarden of voor PCI-E insteekkaarten en niet bedoeld voor laptops.

Ik heb Asmedia al gemaild maar hun e-mail adres is afgesloten. Support Asus reageert niet.
Ja had er al vaker van gehoord, maar de hoop op verbetering reeds opgegeven. Tot ik wat meer duidelijkheid heb wat werkt, en wat niet, om het te verhelpen update ik even niks. Ook omdat ik druk ben met stageverslag waar reeds veel tijd en moeite in zit (ja ik backup heel regelmatig, zeker nu, maar wil ook geen onnodige risico's nemen 8)).
Als iemand me kan vertellen hoe ik mijn huidige firmware uit kan lezen wil ik je daar uiteraard graag van voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Als je een lege usb stick hebt, zet daar een DOS boot disk op. Hier staat hoe: http://www.vistax64.com/t...6-dos-usb-boot-drive.html

Download dan de firmware (met het bestandje DOS4GW) op je stick zetten (zonder de .bin firmware file voor de veiligheid). En dan 104XFWDL /T (/T is het command van check) draaien.

Dan output ie de firmware versie.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 10-04-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Iemand hier met een N53 / N73 series laptop met een Fresco FL1000 USB3 host controller? Ik heb een usb3 naar sata converter gekocht. Bij het inpluggen van de kabel krijg ik de melding dat het device sneller werkt als ik het op een superspeed poort aansluit. (waar ie dus al zit) In de hardware lijst kan ik ook zien dat ie onder de usb3 host hangt. Echter, de speeds zijn usb2, want een usb2 naar sata converterkabel geeft om en nabij de zelfde snelheden. Ik heb al zitten klooien met de drivers, en ook in een standaard installatie werkt het niet goed. Ik heb er nu de allernieuwste driver van Fresco op staan (niet door asus gereleased) maar ook geen verbetering. Ik heb de converterkabel door een collega laten testen, en daar leek het wel goed te gaan. Een ander USB3 device heb ik echter niet voorhanden.
Ik zie verder geen slechte contactpunten, en voor zover ik alles kan overzien staat alles goed. (bios kent nagenoeg geen usb instellingen dus dat lijkt me ook uitgesloten.)
Lijkt dus op een compatibiliteitsprobleem, dat de controller stuk is lijkt me twijfelachtig...software installeert prima en hij werkt wel op usb2.

Oh en voor degene die mijn backlit keyboard mod herinneren; dit probleem had ik voor de mod ook al gezien, maar toen dacht ik nog dat het met wat drivers wel op te lossen was.

[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 11-04-2012 00:32 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Stiekem ben ik toch wel blij met mijn ASUS N53SV-SZ404V als ik de problemen van anderen zo lees.
Mijn laptop is in juli 1 jaar oud en hij werkt nog uitstekend, heb er vrijwel geen problemen mee.

Het touchpad werkt gewoon, toetsen worden ook niet genegeerd, toetsenbord is nog prima en heeft helemaal geen sporen op de Control toets na.
Ook draadloos heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:54
All Bogs schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:30:
Op de site van Asmedia zelf lijkt niets te vinden, maar hier staan in ieder geval wat firmware updates. Ik heb de updates zelf niet gebruikt, dus op eigen risico etc etc.

Ik heb nog wat rond zitten neuzen naar oudere Synaptics TP drivers, in de hoop dat deze het gezeur met de genegeeerde toetsaanslagen zouden oplossen, maar helaas, no dice. Ik heb ook niets kunnen vinden dat me met de standaard Windows driver het touchpad uit laat zetten ... vreemd genoeg kan ik niet eens het complete ding disablen vanuit de device manager. Enige optie die resteerde was simpelweg het uitzetten van de touchpad in de bios, waar we het voorlopig maar mee moeten doen.

De site van Asus biedt ook Sentelic drivers aan, en van wat ik lees bestaan er varianten van laptops die dan ook een Sentelic touchpad hebben. Zijn er hier misschien mensen met een dergelijk touchpad? Heeft dat hetzelfde probleem met gemiste keystrokes?
Ik heb ipv de touchpad drivers van de asuswebsite de drivers van http://www.synaptics.com/resources/drivers gehaald. (Windows XP/Vista and Win7 64-bit Edition v15.2.20) Bij mij lijkt het probleem nu verholpen. Had jij deze zelf ook al geprobeerd?

//Edit

Kwam erachter dat de optie "Intern aanwijsapparaat uitschakelen als een extern USB-aanwijsapparaat wordt aangesloten" niet zichtbaar is in de driver van hun website. Je hebt hiervoor de driver van Asus nodig. Echter, je kunt in HKCU->Software->Synaptics->SynTPEnh een registersleutel vinden genaamd "DisableIntPDFeature" (Als die er niet is ff aanmaken (32bit sleutel)), deze moet de waarde 33 (hex) of 51 (dec) hebben. Dan komt na een reboot de feature weer terug in het menu.

[ Voor 15% gewijzigd door Kriseh op 12-04-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Kriseh schreef op donderdag 12 april 2012 @ 01:45:
[...]

Ik heb ipv de touchpad drivers van de asuswebsite de drivers van http://www.synaptics.com/resources/drivers gehaald. (Windows XP/Vista and Win7 64-bit Edition v15.2.20) Bij mij lijkt het probleem nu verholpen. Had jij deze zelf ook al geprobeerd?

//Edit

Kwam erachter dat de optie "Intern aanwijsapparaat uitschakelen als een extern USB-aanwijsapparaat wordt aangesloten" niet zichtbaar is in de driver van hun website. Je hebt hiervoor de driver van Asus nodig. Echter, je kunt in HKCU->Software->Synaptics->SynTPEnh een registersleutel vinden genaamd "DisableIntPDFeature" (Als die er niet is ff aanmaken (32bit sleutel)), deze moet de waarde 33 (hex) of 51 (dec) hebben. Dan komt na een reboot de feature weer terug in het menu.
Ik heb op een zeker punt de drivers inderdaad direct van de Synaptics site geplukt, maar nu ik je post zo lees weet ik niet meer zeker of ik ze had weggegooid vanwege dezelfde bug, of vawege het ontbreken van de optie die je noemt. Zal ze nog eens proberen. Vreemd dat het terugbrengen van die optie zo omslachtig gaat in de generieke driver, maar het is beter dan niets. Bedankt :)

Edit:
Helaas, ook met de generieke Synaptics drivers hetzelfde euvel.

[ Voor 3% gewijzigd door All Bogs op 12-04-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Ik wil binnenkort mijn HDD vervangen door een SSD. Vervolgens wil ik de HDD in een caddy zetten.

Nu kom ik verschillende caddy's tegen op Ebay. Is er een bepaald type die jullie echt aanbevelen die het meest geschikt is voor de N53SV? (S1827V)

Voor de SSD zit ik trouwens aan de OCZ Vertex 3 - 120GB te denken. Wat voor SATA aansluiting heeft de moederbord in de N53SV eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
lazbahadir schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:14:
Ik wil binnenkort mijn HDD vervangen door een SSD. Vervolgens wil ik de HDD in een caddy zetten.

Nu kom ik verschillende caddy's tegen op Ebay. Is er een bepaald type die jullie echt aanbevelen die het meest geschikt is voor de N53SV? (S1827V)

Voor de SSD zit ik trouwens aan de OCZ Vertex 3 - 120GB te denken. Wat voor SATA aansluiting heeft de moederbord in de N53SV eigenlijk.
En wat heb je zelf al gevonden? Kijk de Topicstart eens door. En doe dan eens een search in het topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 ... 14 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.