Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
@Yorin; Topic had ik al doorgenomen, maar vroeg me af of er een caddy was die er echt uitspringt.

Om even deze als voorbeeld te nemen, http://www.ebay.nl/itm/12...m4aa7470a0c#ht_4131wt_905. deze caddy is dus universeel voor meerdere merken laptops. Hoe zit het met de buitenkant als je naar de laptop kijkt. Moet je de 'klepje' van de cd-rom drive overzetten naar de SSD oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazbahadir schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:14:
Ik wil binnenkort mijn HDD vervangen door een SSD. Vervolgens wil ik de HDD in een caddy zetten.

Nu kom ik verschillende caddy's tegen op Ebay. Is er een bepaald type die jullie echt aanbevelen die het meest geschikt is voor de N53SV? (S1827V)

Voor de SSD zit ik trouwens aan de OCZ Vertex 3 - 120GB te denken. Wat voor SATA aansluiting heeft de moederbord in de N53SV eigenlijk.
Heb toevallig net een SSD geinstalleerd en de oude HDD in een caddy gedaan. Heb de caddy uit de openingspost besteld (let op, moest twee maanden wachten totdat hij eens aankwam) en geinstalleerd. Dat is een kwestie van het toetsenbord verwijderen, een schroefje losdraaien waarmee de DVD drive vastzit en deze eruit halen. Dan de montage-bracket van de DVD-drive afschroeven en deze op de caddy weer vastschroeven. Dan kan de caddy de plaats innemen van DVD-drive. Alles weer vastschroeven en klaar is klara.

Oh ja, neem geen SSD met een Sandforce controller.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om m'n laptop ter reparatie op te sturen, aangezien ze daar vaak vol krassen van terugkomen.

Is er geen servicemanual / serviceportal waar ik zelf de goede ASMedia firmware vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
W00fer schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:51:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om m'n laptop ter reparatie op te sturen, aangezien ze daar vaak vol krassen van terugkomen.

Is er geen servicemanual / serviceportal waar ik zelf de goede ASMedia firmware vandaan kan halen?
Ik zal eens even een poging voor je gaan wagen om em bij mij eruit te trekken :)
* Thedr be back in a minute ;)

Hmm jammer... hoopte dat ik de firmware er ook uit kon trekken. Alleen de versie helaas: dat is wel de goede die W00fer wil hebben. Iemand een idee of/hoe die eruit te halen is?

[ Voor 16% gewijzigd door Thedr op 14-04-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
lazbahadir schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:14:
Ik wil binnenkort mijn HDD vervangen door een SSD. Vervolgens wil ik de HDD in een caddy zetten.

Nu kom ik verschillende caddy's tegen op Ebay. Is er een bepaald type die jullie echt aanbevelen die het meest geschikt is voor de N53SV? (S1827V)

Voor de SSD zit ik trouwens aan de OCZ Vertex 3 - 120GB te denken. Wat voor SATA aansluiting heeft de moederbord in de N53SV eigenlijk.
Niet doen! Wat betreft de OCZ vertex ten minste... éen van de allerslechtste ssd's die je kan kopen. Koop een Crucial of een Samsung, die zijn in de praktijk veel sneller en ook nog eens veel betrouwbaarder. Wat de caddy betreft maakt het niet zo erg uit, bij mij is het een Akasa N Stor SSD. Stop zeker je HDD in je caddy, want dat is nog sata II en je harde schijf vermoedelijk ook. Tegenwoordig zijn wel alle SSD's sata III.

Oh ja, en je mag de komende maanden de opvolger van de Crucial M4 verwachten, 't is misschien wel verstandig om daar even op te wachten (de m4 is intussen al van begin 2011), die zou wel eens de Samsung 830 zwaar kunnen overtreffen (zie: nieuws: Marvell introduceert snelle ssd-controller)

[ Voor 24% gewijzigd door asx245 op 14-04-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
leuk dat de opvolger van de m4 sneller word, maar zal dat er echt toe doen?

ik denk dat je met de huidige m4 en/of samsung 830 , al aardig aan de max van je poort zit..

plus, je weet niet hoe betrouwbaar de nieuwe marvell zal zijn, de 830 en m4 hebben zich al keer op keer bewezen, en als je wilt wachten op iets nieuws, kan je wel blijven wachten (er komt elke maand wel iets nieuws)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:01:
(er komt elke maand wel iets nieuws)
Niet echt. De intel 320 kan je in principe al 2 jaar kopen. De M4 een jaar, en de samsung ongeveer een half jaar.

En daarnaast, je zit al aan de max van de port. Met sequentieel lezen.

Met random reads en wat lagere que depths is er nog veel te winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Thedr schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:26:
[...]

Ik zal eens even een poging voor je gaan wagen om em bij mij eruit te trekken :)
* Thedr be back in a minute ;)

Hmm jammer... hoopte dat ik de firmware er ook uit kon trekken. Alleen de versie helaas: dat is wel de goede die W00fer wil hebben. Iemand een idee of/hoe die eruit te halen is?
110530_00_02_39. Ja die zou ik heel graag hebben. Ik ga vanavond kijken of ik niet een dummy file kan writen, zodat ik een methode kan vinden om firmware te extracten. No promises.

Iemand hulp?

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 14-04-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik de twee connectors voor het touchpad en de power/volume knoppen kan loskoppelen?

http://i5.photobucket.com...jzx100/82708/IMG_0655.jpg
Ik heb een N53SV en op deze afbeelding kan je de twee connectors zien (de plakkertjes heb ik al verwijderd)

Tis om mijn ssd te verwisselen met mijn hdd, want ik krijg er mijn caddy niet meer uit op de normale manier.

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door asx245 op 15-04-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
asx245 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:39:
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik de twee connectors voor het touchpad en de power/volume knoppen kan loskoppelen?

Ik heb een N53SV en op deze afbeelding kan je de twee connectors zien (de plakkertjes heb ik al verwijderd)

Tis om mijn ssd te verwisselen met mijn hdd, want ik krijg er mijn caddy niet meer uit op de normale manier.

Alvast bedankt
Het zwarte gedeelte wat bovenop de connector ligt moet omhoog gewipt worden. aan de zijde waar de ribbon cable er in gaat zet je je nagel oid er onder en wip je hem omhoog. vervolgens in de kabel vrijwel los.

De eerste afbeelding op deze pagina laat de connector zien
http://www.camerahacker.c...rface_Mount_Ribbon_Cables

Het zwarte deel waar je tegen aan kijkt moet omhoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackxl op 15-04-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Jackxl schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:13:
[...]

Het zwarte gedeelte wat bovenop de connector ligt moet omhoog gewipt worden. aan de zijde waar de ribbon cable er in gaat zet je je nagel oid er onder en wip je hem omhoog. vervolgens in de kabel vrijwel los.

De eerste afbeelding op deze pagina laat de connector zien
http://www.camerahacker.c...rface_Mount_Ribbon_Cables

Het zwarte deel waar je tegen aan kijkt moet omhoog.
Ok bedankt, het is mij nu gelukt bij de touchpad connector. Nu nog de andere voor de systeemknoppen, die ziet er iets anders uit. Kan het zijn dat dit nog anders werkt? Er zit ook zo een zwarte plakker op.

[ Voor 13% gewijzigd door asx245 op 15-04-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
asx245 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:56:
[...]

Niet doen! Wat betreft de OCZ vertex ten minste... éen van de allerslechtste ssd's die je kan kopen. Koop een Crucial of een Samsung, die zijn in de praktijk veel sneller en ook nog eens veel betrouwbaarder. Wat de caddy betreft maakt het niet zo erg uit, bij mij is het een Akasa N Stor SSD. Stop zeker je HDD in je caddy, want dat is nog sata II en je harde schijf vermoedelijk ook. Tegenwoordig zijn wel alle SSD's sata III.

Oh ja, en je mag de komende maanden de opvolger van de Crucial M4 verwachten, 't is misschien wel verstandig om daar even op te wachten (de m4 is intussen al van begin 2011), die zou wel eens de Samsung 830 zwaar kunnen overtreffen (zie: nieuws: Marvell introduceert snelle ssd-controller)
Met de nieuwste firmware is er niets aan de hand met de OCZ ssd schijven en zijn ze even betrouwbaar als the next thing. Qua snelheid irl is er ook weining tot geen verschil, als je je systeem alleen maar gebruikt om te benchen heb je gelijk.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:44:
[...]

Met de nieuwste firmware is er niets aan de hand met de OCZ ssd schijven en zijn ze even betrouwbaar als the next thing. Qua snelheid irl is er ook weining tot geen verschil, als je je systeem alleen maar gebruikt om te benchen heb je gelijk.
Daar wil ik wel een bron van zien ;)

En bovendien, er zijn 2 of 3 SSD's die zich ruimschoots bewezen hebben, waarom nog zo'n vertex kiezen? Het is wel beter dan bij de launch, maar nog absoluut geen samsung niveau van betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
De Sandforce 2200 controller heeft geen last meer van de voorgaande fouten door de firmware updates die er zijn geweest. Dat het publieke vertrouwen gezakt is in het product kan wel kloppen, aan de andere kant heb ik een Vertex 2 en een Agility 3 in gebruik zonder problemen. De Agility 3 had wel de nieuwste firmware versie bij aankoop.

Samsung is dus een stuk betrouwbaarder? Waar uit zich dat in? Uitval cijfers van ssd's in het algemeen zijn niet bekend doordat de MTBF nog niet gehaald is. uitspraken hierover kan je pas daarna doen.

Intel had ook ssd's op de markt die de gegevens wist, of was je dat vergeten? Samsung had harde schijven die de RAID array verbraken zonder duidelijke oorzaak. Zullen we deze dan ook maar in de ban doen?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:16:
Intel had ook ssd's op de markt die de gegevens wist, of was je dat vergeten?
Nee. Alleen ben ik pas vorige maand de eerste GoT-er tegengekomen die daar een probleem mee had.
Aan de andere kant hebben we een jaar lang, elke week wel iemand gehad in de SSD topics met gezeik met vertex 2/3's. Dat is toch andere koek. En als je me niet gelooft, kijk bijvoorbeeld eens op newegg wat het verschil in 1-ster reviews is tussen en vertex 3, intel 320, M4 en samsung 830. Van die laatste vind ik overigens dat er niet voldoende data is
Samsung had harde schijven die de RAID array verbraken zonder duidelijke oorzaak.
Wat er met de vorige serie aan de hand was/is, lijkt mij irrelevant. En nee, de F1's moet je inderdaad niet in RAID zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:24:
[...]
Nee. Alleen ben ik pas vorige maand de eerste GoT-er tegengekomen die daar een probleem mee had.
Aan de andere kant hebben we een jaar lang, elke week wel iemand gehad in de SSD topics met gezeik met vertex 2/3's. Dat is toch andere koek. En als je me niet gelooft, kijk bijvoorbeeld eens op newegg wat het verschil in 1-ster reviews is tussen en vertex 3, intel 320, M4 en samsung 830. Van die laatste vind ik overigens dat er niet voldoende data is

[...]

Wat er met de vorige serie aan de hand was/is, lijkt mij irrelevant. En nee, de F1's moet je inderdaad niet in RAID zetten.
Ik heb F1's in raid gehad, meerdere voor een klant, en geen problemen ondervonden.

Over Newegg, ik kan 25.000 user reviews inkopen voor 250 euro Daarvan uitgaan is dus een beetje naief.

Edit: Viral marketing kan dus gekocht worden en hier kan je als fabrikant weinig tegen doen. LSI heeft Sandforce gekocht overigens, weet je direct welke ssd je de volgende keer niet moet kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door j-phone op 16-04-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:36:
[...]

Ik heb F1's in raid gehad, meerdere voor een klant, en geen problemen ondervonden.
N = laag
Over Newegg, ik kan 25.000 user reviews inkopen voor 250 euro Daarvan uitgaan is dus een beetje naief.
Ahh, die is ook leuk. Toevallig is alleen OCZ er ooit op betrapt reviews te kopen, en reviewsites om te kopen in ruil voor positieve reviews.

En ik ben het met je eens dat newegg niet de heilige graal is. Maar als je iets beters weet, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:17:
[...]
N = laag

[...]

Ahh, die is ook leuk. Toevallig is alleen OCZ er ooit op betrapt reviews te kopen, en reviewsites om te kopen in ruil voor positieve reviews.

En ik ben het met je eens dat newegg niet de heilige graal is. Maar als je iets beters weet, dan hoor ik het graag.
Yep, N= laag. Jij hebt totaal verkocht / probleem gevallen cijfers in handen?

Ehm, ik heb het niet over OCZ die reviews koopt. Ik heb het erover dat iedereen reviews kan kopen. Kost je niets, vandaar dat ik Newegg geen betrouwbare bron vind. Of ik iets beters weet? Ik beschouw tweakers objectiever dan Newegg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:32:
[...]

Yep, N= laag. Jij hebt totaal verkocht / probleem gevallen cijfers in handen?
Helaas niet. Maar wat ik wil zeggen is dat je moeilijk uitspraken kunt doen op basis van je eigen ervaringen. 10% kans dat iets faalt, is nog steeds een erg grote kans dat er niets aan de hand is.
Of ik iets beters weet? Ik beschouw tweakers objectiever dan Newegg.
Ik ook, maar het probleem van tweakers is dat er niet direct cijfers beschikbaar zijn. Wel ervaringen in grote getallen, maar daar spit je niet zomaar doorheen. De wat negatieve reviews die beschikbaar zijn in de pricewatch zijn ook niet voldoende data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit ervaring (rma afdeling bij een webshop) kan ik je vertellen dat er dagelijks erg veel OCZ vertex ssd's terug komen. Daar in tegen komt het bijna nooit voor dat een crucial defect is.... Dat zegt wel wat denk ik.

Maar jongens, zullen we weer ontopic gaan en het over de N-series hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Eigen ervarng is inderdaad niet iets waar je de complete uitval van een serie mee kan bepalen. Helaas zijn de andere ervaringen dat ook niet zolang je de cijfers niet weet aangaande absolute verkoopcijfers en uitval. Die 10% haal je dan ook waarschijnlijk niet.

Het probleem met fora en andere media is dat ontevreden gebruikers vaken hun ontevreden uitten dan tevreden gebruikers. Maar dat weet je zelf ook wel.

Eerlijkheidshalve zou ik erg graag de verkoopcijfers zien om zelf een rekensommetje te kunnen maken en een oordeel te vormen.

Mijn conclusie, als je een ssd of een ander onderdeel in je keten wilt kopen lees onafhankelijke bronnen en denk dan nog logisch na. Twee jaar geleden had Dynabyte de kingston SSD nog in de voorraad staan, dat ding was 180 euro en presteerde niets. Wil je echt weten hoeveel mensen denken 'duurder is beter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
hostler schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:50:
Uit ervaring (rma afdeling bij een webshop) kan ik je vertellen dat er dagelijks erg veel OCZ vertex ssd's terug komen. Daar in tegen komt het bijna nooit voor dat een crucial defect is.... Dat zegt wel wat denk ik.

Maar jongens, zullen we weer ontopic gaan en het over de N-series hebben? :)
Die cijfers moet je afzetten tegen totale verkoop en het feit dat je niet alle merken voert. Zodoende ken je niet alle RMA cijfers. Maar je hebt gelijk, back to the topic at hand.

Ik type dit namelijk allemaal op mijn N75 en wordt een beetje gek van de gemiste toets aanslagen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...oks-at-milano-design-wee/
Notebook Italia says that while these machines are currently slated to launch with Intel's current architecture, Ivy Bridge variants should crop up soon after the CPU hits the market.
Nog een weekje, en dan komen ze. Volgens de bron. Wel een rare strategie, een week voor de launch van een nieuwe chip, een nieuw ontwerp op de markt gooien. Een paar maanden is een betere termijn, zodat je de tijd hebt om nog wat dingen te polijsten bij de 'echte' launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Kan er mij iemand zeggen hoe je de connector van de volume en power knoppen loskoppeld? Voor het touchpad en het toetsenbord zelf is het mij wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Hetzelfde als van je touchpad. Alleen dan is het zwarte klepje aan de kant van het scherm ipv aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vraagje, worden toetsaanslagen ook niet geregistreerd als je een extern toetstenbord gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik vind het maar een vreemd design.

De klep ziet er leuk uit.

de lichte binnenkant kan ook wel.

echter vindt ik de bezzel spuuglelijk en het geheel van de laptop vindt ik nou ook niet echt, sexy.

De mooiste Asus die ik me zo kan herinneren is naar mijn idee de K53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de nieuwe N wel een mooi ding. Nu maar wachten op diens specs en prijzen :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Jackxl schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:51:
Hetzelfde als van je touchpad. Alleen dan is het zwarte klepje aan de kant van het scherm ipv aan jouw kant.
Er is geen zwart klepje te zien bij die connector. Tis voornamelijk grijs met twee zwarte hoeken. Zou het kunnen dat mijn N53SV een ander soort connector heeft? Bij het touchpad en het toetsenbord zelf lukte het direct.

[ Voor 13% gewijzigd door asx245 op 18-04-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Daar wacht ik al een tijdje op, hopelijk ook een 17 inch!
Wat is dat filmpje irritant gefilmt ik wil mooi body shots zien..
Volgens mij geeft het logo aan de achterkant licht (zie filmpje) Hopelijk ook verlicht toetsenbord.
edit: ik zat 2e filmpje te kijken. Wel heel overdreven muziek :P YouTube: Notebook Asus N (2012 edition)#!
edit2: bezel is hier goed te zien YouTube: Asus N76, N56 e N46, new multimedia notebook in aluminum niet echt mooi zo dik..

[ Voor 48% gewijzigd door Chiii op 18-04-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chiii schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:14:
Daar wacht ik al een tijdje op, hopelijk ook een 17 inch!
Wat is dat filmpje irritant gefilmt ik wil mooi body shots zien..
Volgens mij geeft het logo aan de achterkant licht (zie filmpje) Hopelijk ook verlicht toetsenbord.
edit: ik zat 2e filmpje te kijken. Wel heel overdreven muziek :P YouTube: Notebook Asus N (2012 edition)#!
Daar lijkt het inderdaad op.

Asus, pas maar op. Straks patent ruzie met apple :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
asx245 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:13:
[...]

Er is geen zwart klepje te zien bij die connector. Tis voornamelijk grijs met twee zwarte hoeken. Zou het kunnen dat mijn N53SV een ander soort connector heeft? Bij het touchpad en het toetsenbord zelf lukte het direct.
zou kunnen.. als het niet hetzelfde er uit ziet als op deze foto:

kun je beter een foto maken. zonder iets te zien is het vrij lastig te bepalen wat voor een connecter het betreft en ook hoe je hem moet releasen.

edit:
Deze conectors worden ook toegepast:
http://www.division-6.com...-Unlatch-Ribbon-Cable.jpg
zoals de groene pijlen aangeven moet je de 2 bruine stukjes er uit schuiven. wel allebei tegelijkertijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Jackxl op 18-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Jackxl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:47:
[...]

zou kunnen.. als het niet hetzelfde er uit ziet als op deze foto:

kun je beter een foto maken. zonder iets te zien is het vrij lastig te bepalen wat voor een connecter het betreft en ook hoe je hem moet releasen.

edit:
Deze conectors worden ook toegepast:
http://www.division-6.com...-Unlatch-Ribbon-Cable.jpg
zoals de groene pijlen aangeven moet je de 2 bruine stukjes er uit schuiven. wel allebei tegelijkertijd.
Het is inderdaad dus een ander soort connector maar ook nog anders dan die van de gameboy, ik snap echt niet hoe dat ding open moet... Die oranje papiertjes (post its :) ) zijn er zodat mijn toetsenbord niet doorbuigt bij het typen.
Afbeeldingslocatie: http://bureaubladachtergronden.be/rareconnector.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door asx245 op 20-04-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwarte ding naar boven (= op de foto) schuiven, dan raakt hij los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
a
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:52:
Dat zwarte ding naar boven (= op de foto) schuiven, dan raakt hij los ;)
Zeker? Ik dacht dat dit ter bescherming was. Ik heb hem er zelfs al eens af gedaan... Dus de zwarte plakker gewoon naar boven trekken? Bedoel je effectief naar boven of naar boven richting scherm? Ik zou niet graag die witte kabel kapot maken :P

En stel nu dat da toch het geval wordt, kan ik die kabel dan op ebay fzo kopen?

[ Voor 38% gewijzigd door asx245 op 20-04-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richting het scherm, niet richting de Z as. Ik vind het maar een irritante sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Heel erg bedankt allemaal! Helaas kleeft de zwarte plakker niet meer goed waardoor ik hem nog steeds niet los krijg... Welke lijm heb ik nodig? :p Cut connector :( Ik vraag mij ook af hoe je hem er dan terug in stopt.

[ Voor 69% gewijzigd door asx245 op 20-04-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Nee!

Niet aan de zwarte plakker trekken..

je moet de zwarte kunstof dingetjes richting het scherm schuiven.
deze kunnen 1 tot 2 mm uit de connector schuiven en vervolgens is de connector ontgrendeld.

Het zwarte plakkertje wat je los hebt getrokken dient als handvat voor de kabel

[ Voor 43% gewijzigd door Jackxl op 20-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Hah, ik dacht al :)

Dit lijkt dus wel te werken, bedankt!

[ Voor 49% gewijzigd door asx245 op 20-04-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Nog een laatste vraag: na alle schroeven verwijderd te hebben alsook alle lintkabels losgekoppeld, hoe ga je dan het veiligst te werk om de front cover ervan te halen? Met een mes, bankkaart...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet precies hoe het zit bij de N53SV, maar bij de N55SF kon je ergens gewoon je vinger tussen doen en voorzichtig trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Als je zeker weet dat alle schroeven verwijderd zijn, dan gewoon met je vingers lostrekken... was bij mij geen probleem. Ik ben begonnen bij de kant van de optische drive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik had een schroevedraaiertje gebruikt voor het begin, daarna een kunststof peuterstokje ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We worden weer op onze wenken bediend:

Mobile Ivy Bridge and ASUS N56VM Preview

Samenvatting: Dit is de laptop die de N53 ehm N55 had moeten zijn :+. De retail configuratie is nog afwachten, maar het lijkt mij dat asus een winnaar in handen heeft met deze notebook, nu de prijs nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/reviews/large/002425-11.jpg

Weet er iemand waar ik dit toetsenbord nog kan vinden? Ik heb op ebay gezocht, maar hij vindt geen enkel chiclet meer uit Hong Kong.

edit: zou dit hem kunnen zijn? Hij ziet er voor mij iets anders uit maar ik vind het moeilijk om te vergelijken:
http://www.ebay.com.hk/it...3cc536e131#ht_1371wt_1139

[ Voor 44% gewijzigd door asx245 op 25-04-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
asx245 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:35:
[afbeelding]

Weet er iemand waar ik dit toetsenbord nog kan vinden? Ik heb op ebay gezocht, maar hij vindt geen enkel chiclet meer uit Hong Kong.

edit: zou dit hem kunnen zijn? Hij ziet er voor mij iets anders uit maar ik vind het moeilijk om te vergelijken:
http://www.ebay.com.hk/it...3cc536e131#ht_1371wt_1139
Gewoon deze toch? Asus K52/K62/N61/N71/P52 US keyboard

Als je op die typenummers zoekt (of compatible nummers uit die lijst) op ebay, kan je ze voor een euro of 20 al vinden. Dit keyboard heb ik ook in mijn n73 gehad, werkt prima. En nu dus weer een ander keyboard, met backlight. Die backlight versie is echter wél moeilijk te krijgen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zo; volgende tweak is uitgevoerd:

Asus Express Gate Cloud (linker power button) vervangen door Ubuntu!

Nu is dus links drukken: ubuntu boot
rechts drukken: windows boot

Ik heb deze guide gevolgd.

Eindelijk iets fatsoenlijks ernaast. Werkt vlekkeloos, en enorm snel want ook de ubuntu partitie heb ik op de SSD gezet.

Om ruimte te winnen kan je uit de Expressgate folder de volgende bestandjes veiligstellen:

- vace
- stage2
- menu.lst

Daarna Expressgate deïnstalleren.

Daarna weer een mapje c:\expressgate toevoegen en de drie files er terug in zetten.

Scheelt toch weer bijna 1,5GB

[ Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 28-04-2012 01:01 . Reden: toevoeging ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Een aantal posts terug had ik een discussie over de OCZ SSD's en betrouwbaarheid hiervan met Darkstone. Ik kan melden dat vanmiddag de 'Bootmgr missing' melding op mijn scherm verscheen :|

Het is opgelost met een repair actie via de Windows 7 DVD maar ik kan deze SSD (Agility 3) niet meer aanraden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:59:
Zo; volgende tweak is uitgevoerd:

Asus Express Gate Cloud (linker power button) vervangen door Ubuntu!

Nu is dus links drukken: ubuntu boot
rechts drukken: windows boot

Ik heb deze guide gevolgd.

Eindelijk iets fatsoenlijks ernaast. Werkt vlekkeloos, en enorm snel want ook de ubuntu partitie heb ik op de SSD gezet.

Om ruimte te winnen kan je uit de Expressgate folder de volgende bestandjes veiligstellen:

- vace
- stage2
- menu.lst

Daarna Expressgate deïnstalleren.

Daarna weer een mapje c:\expressgate toevoegen en de drie files er terug in zetten.

Scheelt toch weer bijna 1,5GB
Dank, mijn Expressgate staat in Read-Only mode. Enig idee hoe ik die gefixt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(Asus X5QSF)

Ugh, serieuze problemen met mijn Ethernet adapter.

Ik heb er een apart topic voor aangemaakt omdat het vooral met netwerken te maken heeft.
Filesharing via ethernet traag maar via Wi-Fi snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag m'n X5QSF schoongemaakt, toen kwam ik deze connector tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hpkrj6.jpg

Hij zit hier:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ddfhic.jpg

Weet iemand waar het voor is? Er heeft nooit wat op aangesloten gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh. Dat ding in het midden van de laptop, is dat nu een MXM formaat grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het niet weten...

Hier een foto ervan:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2r4mqo3.jpg

edit: originele grootte: klik

[ Voor 27% gewijzigd door hostler op 01-05-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
dat lijkt mij inderdaad op een mxm grafische kaart!!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aron225 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:29:
dat lijkt mij inderdaad op een mxm grafische kaart!!
Wait what? Mis ik hier iets? Moet ik nu heel blij worden?? Volgens mij is dit een custom Asus kaart aangezien normale MXM kaarten groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een custom formaat, aldus mijn ogen. Dat betekent dat je hem theoretisch voor een GT650m kan vervangen, als asus ooit gaat besluiten dit formaat kaart te recyclen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mxm-upgrade.com/Pictures/MXM_Types.JPG
Dat zijn de standaarden. Voor zover je iets wat in 3 notebooks gebruikt wordt een standaard wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus.. Waar is deze voor?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hpkrj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen een JTAG connector (Debugging).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net zeggen, dat is vast een debugging iets. Als je kijkt waar het lijntje heen loopt kom je misschien meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
W00fer schreef op zondag 29 april 2012 @ 03:16:
[...]

Dank, mijn Expressgate staat in Read-Only mode. Enig idee hoe ik die gefixt krijg?
Geen idee, ik weet niet welke laptop, welke versie expressgate...De mijne was alleen hidden. Misschien gewoon even de laatste versie downloaden en installeren?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb een repair van de installatie gedaan, alleen dat mocht niet baten. Is er een nieuwere versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
W00fer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 03:00:
Ik heb een repair van de installatie gedaan, alleen dat mocht niet baten. Is er een nieuwere versie dan?
Ik kan in mijn glazen bol niet zien of asus voor jouw type laptop een update heeft klaarstaan op de asus site. 8)7

En zoals je in dat forum wat in mijn eerdere bericht gelinked was, kon lezen, blijkt dat er tevens nogal variaties bestaan van de expressgate software.

En dan heb je ook nog kans dat je het werkend kan maken door alle expressgate meuk eraf te gooien, een mapje expressgate op c: te knallen met de bestanden vace, stage2 en een menu.lst die je vooraf veilig stelt.

Gewoon experimenteren, zo heb ik het ook werkend gekregen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaan die nieuwe N-serie laptops zoal kosten, te vergelijken met de N55/N75 series nu of zal dat iets hoger komen te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 was de eerste maanden ook €999, of meer precies: €830 met de mediamarkt geen-BTW actie. Dus reken je nog niet meteen rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de nieuwe N56 voor wat meer over de toonbank zal gaan dan €999, al is dat mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop van niet. Als je dat zet naast de prijs waar je op dit moment een XPS 15 hebt... Dan kan je beter een previous-gen XPS kopen, zeker als asus er 'maar' een GT630m in stopt. Maar volgens het nieuwsbericht komen er modellen met GT630m en 650m.

http://www.anandtech.com/...ge-and-asus-n56vm-preview heb je al gezien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut, en ik haal hier een quote van de schrijver van het artikel:

"I’ve asked both Intel and ASUS on pricing and configuration options; Intel is suggesting a retail price of somewhere between $1000 and $1100 and ASUS is suggesting anywhere from to $1000 to $1300, depending on the specific configuration."

Aangezien dollar = euro is (ongeveer), zal de laptop in Nederland toch minstens 1000 euro gaan kosten, voor het full hd exemplaar zal dat nog wel wat meer zijn. In België zal het minstens nog eens 100 euro extra gaan kosten, maar dat hebben we te danken aan de hogere BTW + mindere concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel met i7-3720QM. Met een i7-3610QM gaat er ongeveer €100 vanaf.

Als ik bovendien op amazon kijk wat de prijzen voor de N53 zijn, dan zijn die in het buitenland veel hoger. Jammer dat er geen fatsoenlijke pricewatch concurrent is voor de US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
hallo mede tweakers..

ik ga binnen nu en 3 maanden een asus laptop aanschaffen tussen de 700 en de 900 euro uit de n serie.
maar als ik na de asus website ga zie ik door de bomen het bos niet meer.
via de tab n serie zie ik verschillende types bijv n53 n73 n55 n61 n71 n75.
welke is nu de beste in zijn soort zit er een soort logica in de nummering ?

en dan nog bijv als ik op de n53 klik zitten hier ook weer een aantal types in zit hier ook een volgorde van nummering en kwaliteit in?

en is er in nederland een winkel die mij goed kan helpen met het uitzoeken van een asus laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvb-media
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05-2012
sjekrecords schreef op op zaterdag 22 oktober 2011 23:28
Klein probleempje als ik mijn x5qs aansluit op de tv.

Als ik mijn laptop met de TV verbind met een HDMI kabel ziet het beeld er goed uit. Dus tot daar geen probleem. Maar eenmaal ik een video bestand open, krijg ik zo regelmatig een streep die over het beeld rolt.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Dit gebeurt op het moment dat het beeldsignaal zowel naar de TV als naar het beeldscherm van de laptop wordt gestuurd. De oplossing is om de software dusdanig in te stellen dat er alleen signaal gestuurt wordt naar de TV op het moment dat de laptop is verbonden via HDMI. Je kunt deze instellingen vinden in het NVIDIA control panel. Dit heeft dus niets met de HDMI kabel te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
mdaemen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:45:
hallo mede tweakers..

ik ga binnen nu en 3 maanden een asus laptop aanschaffen tussen de 700 en de 900 euro uit de n serie.
maar als ik na de asus website ga zie ik door de bomen het bos niet meer.
via de tab n serie zie ik verschillende types bijv n53 n73 n55 n61 n71 n75.
welke is nu de beste in zijn soort zit er een soort logica in de nummering ?

en dan nog bijv als ik op de n53 klik zitten hier ook weer een aantal types in zit hier ook een volgorde van nummering en kwaliteit in?

en is er in nederland een winkel die mij goed kan helpen met het uitzoeken van een asus laptop?
Volgens mij zijn ze qua kwaliteit allemaal vrijwel gelijk, het verschil is er omdat er verschillende hardware configuraties zijn en verschillende laptop grotes, zo zijn de N53's ~16 inch en de N73's volgens mij ~18 inch.
Dacht ook dat de N53 een multimedia notebook was en een andere behuizing heeft dan de N7x varianten maar dat weet ik niet zeker zo uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het niet mee eens. De behuizing, a-la palmrest, van de N55 slijt snel. Om maar een voorbeeld te noemen...

Los daarvan hoort deze duscussie in de NBBG. Maar ik kan alvast vertellen dat er 3 hoofdkeuzes zijn op dit moment: de XPS 15, de opvolger(s) daarvan, of de N56 volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een Belgische winkel die de Asus N76 aanbiedt voor €1349... mooi duur dus.

Bron: http://tones.be/product/n76vz-v2g-t1023v-be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amazon heeft hem ook al online: http://www.amazon.de/N56V...TF8&qid=1336463444&sr=1-2

Ik zie dat je die achterlijke sub er ook bij krijgt :P en de specificatie voor schermresolutie ontbreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette prijs lijkt me!

Besonderheiten: "mattes FullHD Panel",(Bang&Olufsen Soundsystem inkl. externem Subwoofer, beleuchtete Tastatur, Aluminium).

Ik vermoed dat er wel degelijk een fullHD panel inzit hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Eigenlijk dus een N55 in een nieuw jasje met Ivy Bridge. GPU is nagenoeg hetzelfde, of het moet GDDR5 memory zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT650m is wel wat beter dan de GT555m, hoor. En het schijnt GDDR3 te zijn. HP (dv6) en dell (M14x) gebruiken wel GDDR5, en clevo weer GDDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een Belgische winkel die de N56 op zijn website heeft staan voor een bedrag van €899.
Merkwaardig genoeg bevat deze versie een 2670 QM, GT630M en een resolutie van ... 1366*768. Jammer toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zag vandaag in de Spits een 'aanbieding' voor de N55SF voor €999,- 8)7 heb €200,- minder betaald voor dezelfde specs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw in unsorted: pricewatch unsorted: ASUS Not ASUS N76VM-V2G-T1024V i7-3610QM/8192MB/750GB/43.9cm (17.3") W7HP

20 in voorraad bij afuture. Het kan nu niet lang meer duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:17:
De GT650m is wel wat beter dan de GT555m, hoor. En het schijnt GDDR3 te zijn. HP (dv6) en dell (M14x) gebruiken wel GDDR5, en clevo weer GDDR3.
Volgens mij is de GT630m een rebadged GT555m (116 series) terwijl de GT555m een (106) series is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bestickerde GT540m zelfs... Wat op zijn beurt weer een GT420m is.

Ja het is echt zo erg :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:19:
Er is nog een Belgische winkel die de N56 op zijn website heeft staan voor een bedrag van €899.
Merkwaardig genoeg bevat deze versie een 2670 QM, GT630M en een resolutie van ... 1366*768. Jammer toch!
Als je het over Vandenborre hebt is dit wellicht een fout en passen de specificaties bij de N53 en dus niet de N56. Er staat bvb ook op: 3 USB 2.0, 1x USB 3.0, dit zullen ze nog wel aanpassen binnenkort...

http://www.vandenborre.be/laptop/asus-n56vm-s3011v-be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asx245 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:58:
[...]

Als je het over Vandenborre hebt is dit wellicht een fout en passen de specificaties bij de N53 en dus niet de N56. Er staat bvb ook op: 3 USB 2.0, 1x USB 3.0, dit zullen ze nog wel aanpassen binnenkort...

http://www.vandenborre.be/laptop/asus-n56vm-s3011v-be
Dat klopt, komt van die winkel. Ik vermoed dat het inderdaad een foutje op de website is dan. Voorlopig nog geen Belgische winkels die de N56 aanbieden als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:56

ChillPascal

In the end...

Nou ben ik toch wel erg benieuwd naar de nieuwe N56, en z'n prijs. Ben al een tijdje aan 't sparen voor een Mainstream Notebook met Ivy QM. Daarbij wil ik de optische drive vervangen door de HDD en op de plaats van de HDD een 128GB SSD zetten. Nu hoop ik wel een beetje dat ik voor 1000,- toch wel klaar ben :)
Dus dat wordt waarschijnlijk wachten op de 'Geen BTW' actie van de Media Markt! (Is daar ergens een schema van te vinden oid? Zodat ik weet wanneer die aanbieding er weer aan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mediamarkt actie komt doorgaans in februari, en nog een bepaalde datum. Ik weet niet meer precies welke. Je kan het wellicht uitzoeken door een search te wagen in SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:21:
de mediamarkt actie komt doorgaans in februari, en nog een bepaalde datum. Ik weet niet meer precies welke. Je kan het wellicht uitzoeken door een search te wagen in SF.
-edit-

[ Voor 6% gewijzigd door thijszor op 13-05-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Asus N76VZ Review / Product Showcase

@ 8:16, de GT650m is dus GDDR3.

Te twijfelen of ik wil upgrden. Ik vind de top case in het zilver mooi, maar de zwarte onderkant een beetje spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst je N55 even upgraden met een SSD ;)

Ik heb al een minpunt gespot: een inklapbare etherentpoort op een laptop die zo dik is. Wat is daar het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:01:

Ik heb al een minpunt gespot: een inklapbare etherentpoort op een laptop die zo dik is. Wat is daar het nut van?
Zit al een SSD in ;)

Vond ik inderdaad ook raar, die inklapbare ethernet poort. Lijkt een beetje een gammele constructie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:01:

Beetje zinloos inderdaad die ethernetpoort. Aan de andere kant, gebruik ik praktisch nooit een kabeltje voor netwerk... Ik denk het afgelopen jaar twee keer voor het flashen van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
jacuzzi schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:26:
[...]

Beetje zinloos inderdaad die ethernetpoort. Aan de andere kant, gebruik ik praktisch nooit een kabeltje voor netwerk... Ik denk het afgelopen jaar twee keer voor het flashen van mijn router.
Spreek voor jezelf, ik gebruik als ik thuis ben vrijwel altijd de laptop (N53) met een kabel. Net wat stabieler i.c.m. online gamen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb als 5 maanden een Asus N53SV-S1817V waarvan de Turbo Boost af en toe plots de hoogte in schiet, en de laptop behoorlijk warm wordt.

Heeft iemand dit probleem ook met zijn N53SV of ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 staat er juist om bekend enorm goede koeling te hebben. Wat zijn de temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
60-70°C bij gewoon online java spel.

Als de Turbo Boost zonder reden de hoogte in gaat wordt de laptop traag en loopt soms vast.

Valt die Turbo Boost niet uit te zetten in het BIOS?, wordt er gek van :(

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/210ehl5.png
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/dwqez4.png

Die tweede heb ik heel zelden.

[ Voor 25% gewijzigd door bambinodekat op 15-05-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas bij 95° krijgt hij het heet. Niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Dus de pc zal hier niet aan kapot gaan?
Pagina: 1 ... 15 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.