Filesharing via ethernet traag maar via Wi-Fi snel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Beste,

De titel zegt het eigenlijk al. Filesharing is via de ethernet adapter van mijn laptop SUPER, maar dan ook echt SUPER, traag (16kbs) maar via Wi-Fi gaat alles gewoon heerlijk snel en kan ik met gemak Full HD content streamen vanaf mijn HTPC naar mijn laptop.

Het betreft een Asus X5QSF (N55SF Rebrand) laptop.

Het heeft een lange tijd goed gedraaid, tot een paar maand geleden.
Meestal werkte het na een snelle reboot weer een tijd goed, maar nu helpt zelfs dat niet meer.

Content kijken vanaf de HTPC op een andere willekeurige computer in huis gaat wel gewoon vloeiend en snel.

Ik ben eigenlijk ten einde raad... Ik heb al zó veel geprobeerd.

DD-WRT vervangen door standaard Cisco firmware (Linksys E2000)
Router compleet geconfigureerd.
Andere DNS geprobeerd (google)
Netwerk kabels vervangen.
Switch vervangen.
Talloze keren gereboot (zowel laptop als HTPC)
Windows herinstallatie, uit frustratie (zowel laptop als HTPC)
Firewall uit (Zowel laptop als HTPC)
LAN driver geherinstalleerd (nieuwste en enigste driver aanwezig op Asus website)
Netwerk kabel in laptop en vervolgens rechtstreeks in de router (dus geen overige switches)
Een switch kapot gesmeten en een hoop gevloekt.

Het mocht allemaal niet baten...

Hebben jullie misschien nog suggesties voordat ik contact op neem met CampusShop Ik wil namelijk niet te horen krijgen dat het een software probleem is en dat ik dus allerlei kosten moet vergoeden.

Alvast bedankt, Tweaker!

edit: Verder is de Ethernet adapter snel. Ik haal mijn volledige snelheid via speedtest.net en met het downloaden en uploaden van bestanden heb ik nooit problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 29-04-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht eens de driver van de fabrikant van het netwerkkaartje vandaan halen; de kans zit erin dat daar de fout zit, en dat Asus nooit de moeite heeft genomen te controleren of er een nieuwe driver beschikbaar is bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ik heb de driver er af gegooid via apparaatbeheer en hem laten zoeken naar een nieuwe driver (welke ik heb gedownload van de fabrikant. Versie 1.0.0.36). Eenmaal geïnstalleerd heb ik de laptop opnieuw opgestart en het nogmaals geprobeerd.

Helaas...
Nog steeds 16kb-s en content speelt niet af. Wi/Fi doet het nog steeds vloeiend en snel.

edit: het lijkt er op dat de HTPC voor mijn problemen zorgt. Met een andere netwerk kaart uit een oude PC werkt het wel goed.
Ik heb de driver van de HTPC geüpdatet en het lijkt nu weer normaal te werken, maar dit weet ik pas zeker na een dag of twee.

[ Voor 27% gewijzigd door hostler op 30-04-2012 00:52 ]