Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
nee atheros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik heb precies hetzelfde euvel met een atheros kaart, ik moet na elke boot (reboot/hibernate/slaap) de atheros driver opnieuw installeren om de WLAN te laten werken.
Heel irritant maar ik lees hier al meer klachten over de atheros kaart.
Zijn er ook mensen met betere (permanente) oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Jackxl schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:52:
[...]

Eerder heb ik de wlan kaart eens uit en aan gezet met de switch aan de rechter kant van de laptop.

Toen ging de wlan kaart niet meer aan en moest ik hem herinstalleren.
Die switch raak ik dus nooit meer aan.

Maar laatst was ik verhuist met me laptop. verder de switch niet aangeraakt of iets dergelijks alleen de computer in slaapstand gehad. En toen werkte de wlan kaart weer niet.
De draadloze netwerk adapter wordt wel weergeven maar kan er dan verder niets mee.

Alleen een herinstall lost dit dan op.
Ik zet WLAN altijd uit via Windows Mobility Center (Windows toets + X), hoe vaak ik het daar ook uit en aan zet ik kan geen probleem veroorzaken, elke keer werkt het gewoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
fn + F2 (zo uit mijn hoofd) kun je wifi ook mee uit en aan zetten

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Hier de Asus N55SF. Clean install op een andere HDD (momentus XT)

Nu krijg ik regelmatig de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.tamiyagekken.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=17101&g2_serialNumber=3

Niet zo'n ramp, wel irritant.
Weet iemand hoe dit komt of nog beter, hoe kom ik hier vanaf ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

activeren ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Wat moet ik activeren dan ? Ik heb gewoon de key gebruikt die bij deze laptop kwam (stickertje op de achterkant van de laptop) en deze is dus gewoon legaal. Zoals eerder aangegeven in dit topic ...

"Een geautomatiseerd telefoon systeem gebruiken" 8)7

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
mir4dor schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:04:
[...]

Wat moet ik activeren dan ? Ik heb gewoon de key gebruikt die bij deze laptop kwam (stickertje op de achterkant van de laptop) en deze is dus gewoon legaal. Zoals eerder aangegeven in dit topic ...

"Een geautomatiseerd telefoon systeem gebruiken" 8)7
Je hebt "te veel" vervangen om de activatie automatisch te laten verlopen, het is immers OEM. Gewoon bellen en als het dan nog niet lukt (je moet wat cijfers en letters invullen) krijg je iemand aan de lijn. Dan zeggen dat de harde schijf vervangen is. Je krijgt een lange code door die je invult en je bent er van af.

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 28-11-2011 23:25 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst proberen de orginele oem key opnieuw in te vulllen, bij mij werkte dit meestal al wel.

Dus gewoon voor de andere product code opgeven optie gaan en de key die onderop je laptop staat invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:03
winwiz schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:21:
Gewoon bellen en als het dan nog niet lukt (je moet wat cijfers en letters invullen) krijg je iemand aan de lijn. Dan zeggen dat de harde schijf vervangen is. Je krijgt een lange code door die je invult en je bent er van af.
Dikke kans dat je geeneens een persoon aan de lijn krijgt, dat was bij mij het geval de laatste keer dat ik mijn moederbord verving :9 Werkte wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
[sarcasm] Hoera! [/i] mijn HDD van mijn X5QSF is stuk. Hij heeft een aantal Bad Sectors op de schijf. Van de week maar is aanmelden bij de Campusshop. Heb vandaag alleen al 2x een BSOD gehad uit het niets en daarna maar eens de S.M.A.R.T. waardes bekeken waarin die een Warning gaf op Bad Sectors.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Yorin schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:52:
[sarcasm] Hoera! [/i] mijn HDD van mijn X5QSF is stuk. Hij heeft een aantal Bad Sectors op de schijf. Van de week maar is aanmelden bij de Campusshop. Heb vandaag alleen al 2x een BSOD gehad uit het niets en daarna maar eens de S.M.A.R.T. waardes bekeken waarin die een Warning gaf op Bad Sectors.
Hoera! Zelfde batch ofzo, zeker flink mee gesmeten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ok, er zijn dus meer mensen met een 'kapotte' HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Yorin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:00:
Ok, er zijn dus meer mensen met een 'kapotte' HDD?
Mijne was ook defect, bad sectors etc. Is nu vervangen door een WD Black 750gb.

Ik krijg nu ook dat ik moet bellen naar microsoft omdat de key OEM is en de hardware verandert is :D

Die WD black die er nu in zit maakt wel een stuk meer lawaai en trilt veel meer en harder. Ik moet nog even creatief zijn met wat dun rubber oid om de trillingen tegen te gaan. Het is namelijk best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
En zet Campusshop alles over op de nieuwe HDD of moet ik zelf eerst een backup draaien? Ik heb namelijk een legale Windows 7 Professional draaien en vind het zonde als ik alles opnieuw moet instellen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Yorin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:31:
En zet Campusshop alles over op de nieuwe HDD of moet ik zelf eerst een backup draaien? Ik heb namelijk een legale Windows 7 Professional draaien en vind het zonde als ik alles opnieuw moet instellen en installeren.
Je bent zelf ALTIJD verantwoordelijk voor een backup.
Dus helaas, maar je zal dus zelf voor een backup moeten zorgen. Norton Ghost maybe?

Heb zelf geen backup gemaakt want ik heb belangerijke dingen in de cloud :)

edit: CampusShop komt overigens zelf niet langs. Ze sturen gewoon een monteurtje langs met een nieuwe HDD van een ingehuurde firma. De HDD is helemaal leeg (zat bij mij zelfs nog in een WD seal).

[ Voor 15% gewijzigd door hostler op 30-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Na 2 weken gebruik van mijn N55SF lijkt het steeds vaker voor te komen dat mijn control toets 'vast' komt te staan met als gevolg dat ik alleen nog maar menu commando's etc. krijg als ik probeer te typen. Van de week lukte dit nog wel te verhelpen door de control toetsen even in te houden (volgens mij zoals iemand hier al gezegd had) maar dat lijkt nu niet meer te helpen, alleen een reboot.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Want nu begin ik lichtelijk door te draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
DeMantis schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:33:
Na 2 weken gebruik van mijn N55SF lijkt het steeds vaker voor te komen dat mijn control toets 'vast' komt te staan met als gevolg dat ik alleen nog maar menu commando's etc. krijg als ik probeer te typen. Van de week lukte dit nog wel te verhelpen door de control toetsen even in te houden (volgens mij zoals iemand hier al gezegd had) maar dat lijkt nu niet meer te helpen, alleen een reboot.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Want nu begin ik lichtelijk door te draaien :(
Heb je al gekeken of er iets onder / in de toets zelf zit waardoor hij zou kunnen blijven plakken?
Want het kan goed een fysiek probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fysiek probleem wat zich verhelpt bij opnieuw opstarten? Die kende ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24
DeMantis schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:33:
Wel grappig dat ik dat deze week ook twee keer heb gehad. Ik dacht dat het lag aan het programma MathCad waar ik mee bezig was. Opnieuw opgestart en daarna niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:25:
Een fysiek probleem wat zich verhelpt bij opnieuw opstarten? Die kende ik nog niet ;)
Sommige toetsenborden hebben een 'keydown' nodig om een toetsaanslag te registreren, zou zomaar kunnen dat die niet geristreerd wordt als de knop ingedrukt blijft bij opstarten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had mijn vorige medion inderdaad last van.. Als je een knop inhield tijdens heet opstarten moest je hem indrukken als wil je een keyUp event genereren en omgekeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat het cijfer gedeelte aan de rechterkant niet herkend wordt als numpad? Aardig groot nadeel aangezien ik vaak coordinaten in moet typen en de cijfers boven de letters sneltoetsen zijn in het tekenprogramma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is by design... Heel slecht design als je het mij vraagt. Ik geloof dat er hier iemand was die de numlock softwarematig had geïmplementeerd.. ik kan me niet meer herinneren of dat ook echt werkte, probeer een search in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:39:
Dat is by design... Heel slecht design als je het mij vraagt. Ik geloof dat er hier iemand was die de numlock softwarematig had geïmplementeerd.. ik kan me niet meer herinneren of dat ook echt werkte, probeer een search in dit topic.
Hij heeft het er hier over dat het NIET gebruikt kan worden om cijfers in te voeren, dat lijkt me dan weer niet de bedoeling. Heb je alle drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HikariMisako schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:14:
[...]

Hij heeft het er hier over dat het NIET gebruikt kan worden om cijfers in te voeren, dat lijkt me dan weer niet de bedoeling. Heb je alle drivers geïnstalleerd?
Sorry, dat heb ik er niet duidelijk neergezet. De cijfers werken wel alleen ze worden gezien als de cijfers die boven de letters staan. Daardoor kun je bijvoorbeeld ook geen alt-codes in word gebruiken.
Ik ga even hier op zoek naar de softwarematige numlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Was daar niet een BIOS-update voor? Zoiets las ik tenminste op de Asus-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Yorin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 05:45:
Was daar niet een BIOS-update voor? Zoiets las ik tenminste op de Asus-website.
De enige bios update die er staat op de Asus site vermeld dit:
BIOS 207
1.Fixed that Numeric Key region function Fail when change Keyin Mode
2.Fixed that the USB Device attached USB3.0 Ports can't work after resume from Deep S3
Geen idee of dat het probleem oplost, maar het valt te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Ik ben ook weer op een probleem gestuiterd, zodra de laptop ontwaakt van slaapstand (Windows 7, ASUS N53SV-SZ404V) en er is een apparaat in de USB 3 poort gekoppeld dan krijg ik ALTIJD een BSOD van de USB3 drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:01

thof

FP ProMod
Zijn er hier mensen met een N73SV (of een N53SV) die een Crucial M4 in hun laptop hebben? Als ik het forum van crucial lees wordt ik hier een beetje huiverig voor en ook een reactie op de review op tweakers.net is niet lovend over de M4 in combinatie met de M4.

Forum: http://forum.crucial.com/...S-N73SV/td-p/47678/page/8
Review: productreview: Asus N73SV-V1G-TZ462V review door Roel1966

Weet iemand ook of de 2 HDD poorten SATA3/600 of SATA2/300 zijn? Lees daar gemixte antwoorden over...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:21
Dylan93 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:02:
Ik ben ook weer op een probleem gestuiterd, zodra de laptop ontwaakt van slaapstand (Windows 7, ASUS N53SV-SZ404V) en er is een apparaat in de USB 3 poort gekoppeld dan krijg ik ALTIJD een BSOD van de USB3 drivers...
Dat probleem is inderdaad ook bekend. Heb dat zelf ook al een aantal keer gehad als ik m'n telefoon op de USB3 poort aansluit. Op USB2 nog geen last van gehad. Heb X5QSF met Win7x64.
Heb zojuist geupdate van bios 204 naar 207. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:36
thof schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:17:
Zijn er hier mensen met een N73SV (of een N53SV) die een Crucial M4 in hun laptop hebben? Als ik het forum van crucial lees wordt ik hier een beetje huiverig voor en ook een reactie op de review op tweakers.net is niet lovend over de M4 in combinatie met de M4.

Forum: http://forum.crucial.com/...S-N73SV/td-p/47678/page/8
Review: productreview: Asus N73SV-V1G-TZ462V review door Roel1966

Weet iemand ook of de 2 HDD poorten SATA3/600 of SATA2/300 zijn? Lees daar gemixte antwoorden over...
ik heb een n53sv-404 met een 128gb m4 en dat gaat prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Thedr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:24:
[...]

Dat probleem is inderdaad ook bekend. Heb dat zelf ook al een aantal keer gehad als ik m'n telefoon op de USB3 poort aansluit. Op USB2 nog geen last van gehad. Heb X5QSF met Win7x64.
Vreemd, zelf geen last van met de zelfde laptop (win7 hp x64 sp1, eigen installatie).

edit: zit op de 207 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:26:
[...]

Sorry, dat heb ik er niet duidelijk neergezet. De cijfers werken wel alleen ze worden gezien als de cijfers die boven de letters staan. Daardoor kun je bijvoorbeeld ook geen alt-codes in word gebruiken.
Ik ga even hier op zoek naar de softwarematige numlock.
Ik kan de numpad cijfers anders gewoon gebruiken voor altcodes (X5QSF).
Idd niet voor navigatie/andere dingen zoals hiervoor genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:45
Aangezien m'n huidige notebook de vervelende "De AMD driver reageert niet meer en is hersteld" fout bevat die niet op te lossen valt (van alles geprobeerd) heb ik besloten een andere notebook te kopen. Ik had graag een 1080p scherm gehad én er moest een Blu-ray drive aanwezig zijn aangezien ik verscheidene Blu-ray titels heb.

Met al deze voorwaarden en een budget van max. €1000 kwam ik uit op de Asus N53SN-S1307V-BE.
Nu las ik vandaag het [NBBG]Aanschaf]Mainstreamnotebook - December 2011 en zag daar de nieuwere N55SF serie. Na lang zoeken moest ik tot de conclusie komen dat deze laptop enkel in Nederland te verkrijgen is met een QWERTY layout. Ik als Belg zijnde, werk liever met ons vertrouwde AZERTY.

Na vele reviews te bekijken en te lezen heb ik nog een aantal vragen over de bouwkwaliteit/design.

Is de bouwkwaliteit van de N53SN serie te vergelijken met de N55SF serie? Hierbij doel ik voornamelijk op de flex in het keyboard en de flex over de hele body. Is deze in beide series even sterk aanwezig of is deze minder/meer aanwezig in de N55SF?

Het design van de N55SF vind ik persoonlijk beter geslaagd dan de N53SN serie, heeft het design van deze laatste invloed op de stevigheid van de laptop? Daarmee doel ik op de opening aan de zijkant wanneer de laptop gesloten is, zorgt dit voor een gevoeligere plaats of niet?

Ik ben zwaar aan het twijfelen of ik een N53SN met vertrouwde AZERTY layout zou nemen, iets betere specificaties maar een relatief grote laptop door de dikke randen rondom het scherm/toetsenbord of zou ik voor de "oncomfortabele" QWERTY layout gaan van de N55SF waarbij de laptop vermoedelijk wel in mijn huidige rugzak zou passen, iets mindere specs maar ook een lagere prijs heeft?

Dit hangt dus af of er een verschil in bouwkwaliteit oid zit tussen beide series. Als er geen verschil is dan ga ik voor de N53SN aangezien ik deze in een Belgische winkel kan kopen wat makkelijker is voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik heb trouwens ook een witte chiclet keyboard gekocht naast dat ik zo'n zwarte heb van ebay. Nu wil wou ik de witte keys overzetten op de zwarte keys maar merk ik dat de clipjes van de witte breder zijn. Van de buitenkant lijken het identieke keyboards maar de witte chiclet keyboard is van "betere" kwaliteit, de toetsaanslag is fijner (o.a. dankzij de bredere clips) plus het gebruikte materiaal is harder.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-aGRlzs38hTY/TtmsICLwTGI/AAAAAAAAATM/C4W3BZnoXUE/s376/wittekeybaord.jpg

En lelijk? :)

Trouwens aan bovenstaande poster, azerty keyboard vinden op ebay moet geen probleem zijn. Koop de qwerty en bestel op ebay voor 20$ een nieuw keyboard, je garantie wordt behouden. Hm wacht dat geldt alleen voor de N53..

[ Voor 16% gewijzigd door Chiii op 03-12-2011 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Chiii schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 05:58:
Trouwens aan bovenstaande poster, azerty keyboard vinden op ebay moet geen probleem zijn. Koop de qwerty en bestel op ebay voor 20$ een nieuw keyboard, je garantie wordt behouden. Hm wacht dat geldt alleen voor de N53..
Goede tip, maar ik heb inderdaad nog geen enkel azerty toetsenbord gevonden voor een N55SF.

Het witte toetsenbord met de zwarte behuizing ziet er wel strak uit imho.

[ Voor 8% gewijzigd door Death1ord op 03-12-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
@misterdoom

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om van toetsenbord layout te veranderen.

Maar ik ken een belg die binnen 2 weken toch wel tot de conclusie was gekomen dat Qwerty wel een stukje prettiger was dan Azerty vooral met leestekens en dat soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:27
knoffy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:57:
[...]

ik heb een n53sv-404 met een 128gb m4 en dat gaat prima hoor.
Ik heb hetzelfde als jou, draait als een zonnetje! _/-\o_

robertbo.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Jackxl schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:43:
@misterdoom

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om van toetsenbord layout te veranderen.

Maar ik ken een belg die binnen 2 weken toch wel tot de conclusie was gekomen dat Qwerty wel een stukje prettiger was dan Azerty vooral met leestekens en dat soort fratsen.
Het probleem is dat ik thuis met een Logitech Illuminated werk dat dus azerty is en als ik naar mijn kot ga (of kamers in Nederland) zou ik op een qwerty moeten typen. Het is dat verschil dat zeer vervelend is :p

En alles went. De meest gebruikte leestekens moet je op een azerty met de shiftkey gebruiken maar dat is pure gewoonte. Op mijn gsm heb ik dan weer liefst een qwerty aangezien het daar een heel stuk makkelijker is met de leestekens.

In de Franse vestiging van de Fnac verkopen ze een N55SF met alle specificaties die ik wil voor net geen 1000 euro zonder verzending. Ik ben nu enkel aan het nagaan of je voor garantie ook terecht kunt in de Belgische vestiging zonder enig probleem. Normaal zou dat geen probleem mogen zijn maar de Fnac kan soms moeilijk doen ivm garantieclaims en ik heb dus een mail gestuurd om het zeker te weten. Als het antwoord ja is zal het waarschijnlijk die laptop worden, zo niet ga ik denk ik toch voor een N53SN serie gaan aangezien deze dan gewoon in een betrouwbare computerzaak te krijgen is.

Edit: Herinner me net dat de Fransen een licht andere indeling hebben van hun azerty, namelijk hun speciale tekens. Zo staat het "!" bijvoorbeeld op de plaats van de "=" etc. Zal waarschijnlijk dus de N53SN worden ...

[ Voor 7% gewijzigd door Death1ord op 04-12-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Heb wat handigs gevonden voor alle Foobar gebruikers. Standaard werken de mediakeys niet, met deze aanpassing wel: linkje
Werkt als een trein! Daarnaast blijven alle andere Fn shortcuts ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Daarnet met Campusshop gebeld over mijn probleem met bad sectors op mijn HDD. Ik moet volgens hun eerst een recovery uitvoeren, omdat daar ook een Bad Sector-repair programma in zou zitten. Als dat niet zou werken, zouden ze de laptop op komen halen bij me.

Ik ga het maar proberen en dan zal ik morgen wel weer moeten bellen, omdat het gewoon nog steeds niet werkt.

Bad sectors kan je toch (bijna) niet oplossen met programma's?

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O-

De HDD is gewoon stuk. Deal with it en haal een nieuwe, met een programma fix je geen bad sectors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ze komen maar een nieuwe brengen. Ik zet er binnenkort dan wel een SSD bij, maar ik wil wel een goede, werkende HDD erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Je kan bad sectors idd niet oplossen met software. Er zit gewoon een telefoniste aan de lijn die haar standaard praatje moet doen.

Duidelijk maken dat de schijf defect is, dan melden ze je aan voor een reparateur en die belt jou dan voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
hostler schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:15:
Je kan bad sectors idd niet oplossen met software. Er zit gewoon een telefoniste aan de lijn die haar standaard praatje moet doen.

Duidelijk maken dat de schijf defect is, dan melden ze je aan voor een reparateur en die belt jou dan voor een afspraak.
Zal ik doen, vanmiddag na school. Nu maar hopen dat ze komen, wanneer ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb de Asus N53SV-S1766V, ik ben er zeer tevreden mee alleen het wifi bereik is waardeloos en dan zwijg ik nog over de snelheid. Ik vroeg me af is het moeilijk een zo'n Intel Ultimate N WiFi Link 6300 chip erin te zetten? Hoe zit het met je garantie? En gaan de prestaties erg omhoog? Want dat zou wel fijn zijn dat me internet niet om de 5min weg valt op school... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Van de N55SF serie weet ik dat je de Wireless Lan module gewoon eruit kan halen en er een nieuwe in kan zetten. Dit heeft bij de N55SF geen gevolgen, ik weet alleen niet wat dit bij de N53SV-serie doet met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Vandaag is mijn N53SN-1307V toegekomen :D

Specs:

Processor: i7-2670QM (2.2 GHz, 3.1GHz turbo boost)
Scherm: 15.6" Full HD
Videokaart: nVidia GT550M
Optisch: Blu-ray reader 2x
HDD: standaard 750GB 5400rpm maar uit m'n vorige laptop heb ik de Team Combo SSD 128GB gehaald.

Prijs: €999 met gratis verzending én azerty toetsenbord.

Benchmark van de HDD tov de SSD

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SljOsRY1UHP8AkFcNJR0Mq1q/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4DwiZnhtCnnNyrm78hgT3hsA/full.png

Het is niet echt de snelste SSD maar het verschil is wel groot.

Ik heb ook de stickers eraf gehaald. De i7 stikker en nVidia stickers waren het moeilijkst te verwijderen. Met een beetje hulp van ether ging alle lijmresten er moeiteloos af.

Ik heb toen getest hoe slecht het gesteld is met de keyboard flex en ik was verbouwereerd. Als ik gewoon typ is er niets van keyboard flex. Je moet echt al hard duwen vooraleer het toetsenbord een beetje begint door te buigen. Het voelt heel degelijk aan dus ik denk dat Asus al wat veranderd heeft zodat de flex grotendeels weg is.

De laptop past nipt in mijn 15.4" rugzak waar ik blij om ben aangezien het toch een redelijke laptop is.

Nu ben ik wel blij dat ik geen N55SF heb maar de N53SN omdat deze toch iets steviger aanvoelt door het brushed aluminium. De N55SF voelt wel stevig maar dat blinkend plastic kan toch het aluminium niet overtreffen.

Al bij al ben ik na nog geen volledige dag zeer tevreden over mijn aankoop en ik hoop dat er geen problemen optreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
misterdoom schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:22:

...

Ik heb toen getest hoe slecht het gesteld is met de keyboard flex en ik was verbouwereerd. Als ik gewoon typ is er niets van keyboard flex. Je moet echt al hard duwen vooraleer het toetsenbord een beetje begint door te buigen. Het voelt heel degelijk aan dus ik denk dat Asus al wat veranderd heeft zodat de flex grotendeels weg is.

De laptop past nipt in mijn 15.4" rugzak waar ik blij om ben aangezien het toch een redelijke laptop is.

Nu ben ik wel blij dat ik geen N55SF heb maar de N53SN omdat deze toch iets steviger aanvoelt door het brushed aluminium. De N55SF voelt wel stevig maar dat blinkend plastic kan toch het aluminium niet overtreffen.

Al bij al ben ik na nog geen volledige dag zeer tevreden over mijn aankoop en ik hoop dat er geen problemen optreden :)
Keyboard-flex heb ik hier ook geen last van. Ook niet bij hard drukken op het toetsenbord. Mijn laptop past ook net in een 17 inch notebook sleeve en dan in mijn notebook-rugtas.

Maar wel mooi dat je blij bent met je aankoop.

Mijn probleem met mijn HDD lijkt ook opgelost na een CHKDSK waarbij alle sectoren gerepaired zijn. Ik ga hem natuurlijk nog wel op laten halen in mijn vakantie en zet er daarna gelijk een SSD bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Yorin schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:50:
[...]

Keyboard-flex heb ik hier ook geen last van. Ook niet bij hard drukken op het toetsenbord. Mijn laptop past ook net in een 17 inch notebook sleeve en dan in mijn notebook-rugtas.

Maar wel mooi dat je blij bent met je aankoop.

Mijn probleem met mijn HDD lijkt ook opgelost na een CHKDSK waarbij alle sectoren gerepaired zijn. Ik ga hem natuurlijk nog wel op laten halen in mijn vakantie en zet er daarna gelijk een SSD bij in.
Het extra geld voor een SSD is het zeker waard, vooral als je kijkt wat de prestaties van de HDD zijn.

Vooral door de lage accesstime lijkt het of alles supersnel opstart e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24
Hoe zit dat met het geheugen in de N55SF. (van campusshop)

Standaard 1x 2gb en 1x 4gb.

als ik geen VMware sessies ga draaien, heeft het dan zin om de 2gb te upgraden naar 4gb?

Merk je hier dan veel verschil in qua prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Thedr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:24:
[...]

Gisteren m'n telefoon maar weer eens aan de USB3.0 poort gehangen met als resultaat dezelfde BSOD als voor de bios update. Bug zit denk ik dus echt in de driver (van USB3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Kriseh schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:15:
Hoe zit dat met het geheugen in de N55SF. (van campusshop)

Standaard 1x 2gb en 1x 4gb.

als ik geen VMware sessies ga draaien, heeft het dan zin om de 2gb te upgraden naar 4gb?

Merk je hier dan veel verschil in qua prestatie?
Als je de 6gb niet vol krijgt, heeft het weinig zin om te upgraden naar 8 ;)
Je zal er dan iig weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoe kun je die media keys instellen voor bijvoorbeeld itunes, hij pakt nu de hele tijd windows media center...

Heb ATK driver geinstalleerd maar kan niet vinden waar ik de toetsen kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Devin19 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:46:
Hoe kun je die media keys instellen voor bijvoorbeeld itunes, hij pakt nu de hele tijd windows media center...

Heb ATK driver geinstalleerd maar kan niet vinden waar ik de toetsen kan instellen.
Simpel: dat kan in principe niet (helaas...). Onder andere op de forums van notebookreview staan wat 3rd party initiatieven die dit wel bewerkstelligen. Een paar posts hierboven heb ik bv een oplossing voor Foobar gepost. Ik gebruik geen Itunes, maar ben in mijn zoektocht naar een foobar oplossing ook voor Itunes wat dingen tegengekomen. Ik denk als je ff op Google zoekt je er wel uit zou moeten komen. Durf niet te zeggen of er hier mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Die oplossing voor Foobar moet ook werken voor iTunes zodra je het bijgeleverde config bestand aanpast en de goede windows class en application path aangeeft :)

Edit: Thedr, goed gevonden die oplossing voor Foobar. Ik krijg morgen mijn N75 binnen en speel mijn muziek ook af via iTunes. Kan ik ook even testen of ik dat werkend krijg.

[ Voor 35% gewijzigd door j-phone op 14-12-2011 19:01 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
j-phone schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:00:
Ik krijg morgen mijn N75 binnen en speel mijn muziek ook af via iTunes. Kan ik ook even testen of ik dat werkend krijg.
Zou je die dan hier kunnen plaatsen, heb zelf geen ervaring met Foobar, en is misschien ook nog handig voor andere mensen :)

• j-phone
Om iTunes aan te kunnen sturen via de mediakeys doe je het volgende:

- Ga naar http://zaak404.wordpress.com/2011/05/09/controlling-foobar2000-with-asus-g73-media-keys/ en download atkmediainterceptor

- Volg de stappen die op die pagina staan

- vul het volgende in in het bestand 'icpt.conf'

window_class=iTunes
application_path=C:\Program Files (x86)\iTunes\itunes.exe

Dubbelklik ook het bestand 'atkmedia.reg' die zorgt ervoor dat de nieuwe dmedia.exe automatisch start als je windows herstart. Als je klaar bent even hestarten en je mediakeys openen en besturen nu iTunes :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Pfff heb geen nieuwe laptop (Asus N73SV-V1G-TZ462V) om constant tegen 30% cpu aan te kijken als ik door het grappige plaatjes topic heen blader. Ik denk ik ga even kijken hoe het gaat met de factory default. Om te beginnen liep windows verkenner om de 10 minuten vast. Daarna alle troep gedeinstalleerd, driver errors, iets met live music. Windows updates gedraaid driver errors zijn voorbij. Alleen nu is windows nog steeds traag. Achterlijk dat ik nu weer achter een windows installatie moet omdat de factory default zo buggy en traag is als de pest. Ik ben er eigenlijk wel aardig klaar mee.

Bij de laptop zit een aparte subwoofer ,alleen merk dat mijn geluid op de subwoofer achterloopt op de muziek uit de laptop. Ik heb de subwoofer vlak achter de speakers gezet, maar eigenlijk nog steeds. Komt dat jullie bekend voor?

http://hawvie.deviantart.com/

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Interessante bevinding, maar nee dat heb ik met de sub nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
HawVer schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:47:
Pfff heb geen nieuwe laptop (Asus N73SV-V1G-TZ462V) om constant tegen 30% cpu aan te kijken als ik door het grappige plaatjes topic heen blader. Ik denk ik ga even kijken hoe het gaat met de factory default. Om te beginnen liep windows verkenner om de 10 minuten vast. Daarna alle troep gedeinstalleerd, driver errors, iets met live music. Windows updates gedraaid driver errors zijn voorbij. Alleen nu is windows nog steeds traag. Achterlijk dat ik nu weer achter een windows installatie moet omdat de factory default zo buggy en traag is als de pest. Ik ben er eigenlijk wel aardig klaar mee.

Bij de laptop zit een aparte subwoofer ,alleen merk dat mijn geluid op de subwoofer achterloopt op de muziek uit de laptop. Ik heb de subwoofer vlak achter de speakers gezet, maar eigenlijk nog steeds. Komt dat jullie bekend voor?
30% cpu bij het bekijken van wat pictures op een website? Minder op ok klikken als crack.exe iets wil installeren wellicht... Je hebt het over 'driver errors' en relateert dat aan 'live music', volgende keer even een screenshot maken, kunnen we wellicht verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Even een schone installatie en de nieuwste drivers installeren. Doet wonderen, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Dat explorer probleem zit in de standaard installatie ingebakken. Alle laptops van Campusshop.nl hebben last van het probleem dat Windows Verkenner om de haverklap vastloopt. Had daar zelf ook last van (na schone install niet meer) en 2 andere lui die ik ken met dezelfde laptop van genoemde shop ook... Dus die recovery is leuk, maar dan krijg je dat probleem dus altijd terug :S
Daarom de recovery img files op een externe hdd gezet en mezelf de ruimte toegeeigend die ze innamen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Dylan93 schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:09:
[...]

Asus Sonicmaster was bij mij de oorzaak.
Rechtermuisknop op geluid rechtsonderin de taakbalk --> Afspeelapparaten --> Luidsprekers --> Verbeteringen --> Alle Geluidseffecten Uitschakelen

Dit was bij mij het magische truucje waardoor mijn DPC latency niet meer hoger kwam dan 500.
Heb het hele verhaal trouwens een aantal pagina's terug ook al verteld :)
Bedankt! Bij mij is het geluid nu goed! Eerst was het erg 'blikkerig'.
Ik moet zeggen dat ik win7 niet erg logisch vind (ik hoop dat het alleen maar wennen is). Het is erg omslachtig om instellingen te vinden en wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
spyker1982 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:06:
[...]

Bedankt! Bij mij is het geluid nu goed! Eerst was het erg 'blikkerig'.
Ik moet zeggen dat ik win7 niet erg logisch vind (ik hoop dat het alleen maar wennen is). Het is erg omslachtig om instellingen te vinden en wijzigen.
Mijn ervaring is dat alles juist eenvoudiger is geworden. Met een beetje gezond verstand is alles sneller en duidelijker dan bv. XP. Als je natuurlijk altijd de omslachtige instellingen van XP oid gewoon bent is het wel even wennen ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Vind je het geluid zonder Asus Sonic Master beter klinken? Ik heb Sonic Master vervangen met SRS audio sandbox maar met alle geluidseffecten uitgeschakeld vind ik het geluid niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
j-phone schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:16:
Om iTunes aan te kunnen sturen via de mediakeys doe je het volgende:

- Ga naar http://zaak404.wordpress.com/2011/05/09/controlling-foobar2000-with-asus-g73-media-keys/ en download atkmediainterceptor

- Volg de stappen die op die pagina staan

- vul het volgende in in het bestand 'icpt.conf'

window_class=iTunes
application_path=C:\Program Files (x86)\iTunes\itunes.exe

Dubbelklik ook het bestand 'atkmedia.reg' die zorgt ervoor dat de nieuwe dmedia.exe automatisch start als je windows herstart. Als je klaar bent even hestarten en je mediakeys openen en besturen nu iTunes :)
Ben vanmorgen ff aan het kloten geweest om dit ook voor Winamp aan de gang te krijgen, vooralsnog helaas zonder positief resultaat. Winamp start wel op als ik op play/pause of stop druk, maar gaat niet afspelen/pauzeren/volgende nummer enz.
Heeft iemand anders wellicht al een oplossing hiervoor gevonden?

edit:

Toch zelf kunnen fixen *O* Werkt nu als een trein met Winamp :D
Het enige wat niet goed stond is de windowclass in icpt.conf. Heb m.b.v. Window Detective uitgevonden wat het moet zijn.
Voor degenen die Winamp willen bedienen met hun mediakeys, dit is nu de inhoud van mijn icpt.conf:
code:
1
2
window_class=BaseWindow_RootWnd
application_path=C:\Program Files (x86)\Winamp\winamp.exe

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 19-12-2011 17:44 . Reden: eigen vraag opgelost :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Chiii schreef op zondag 18 december 2011 @ 04:59:
Vind je het geluid zonder Asus Sonic Master beter klinken? Ik heb Sonic Master vervangen met SRS audio sandbox maar met alle geluidseffecten uitgeschakeld vind ik het geluid niet echt mooi.
Jep, dat vind ik :) Sowieso kan ik ASM niet draaien want dan schiet mijn DPC latency omhoog en kan ik sowieso niet meer fatsoenlijk muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:14:
[...]

Ik kan de numpad cijfers anders gewoon gebruiken voor altcodes (X5QSF).
Idd niet voor navigatie/andere dingen zoals hiervoor genoemd.
Als ik in word linker alt + 155 doe (ø) dan krijg ik opslaan als oid, en met alt + 5 krijg ik de €.
Dit heb jij dus niet? Dit heb ik met de N75SF-V2G-TZ046V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:44:
[...]

Als ik in word linker alt + 155 doe (ø) dan krijg ik opslaan als oid, en met alt + 5 krijg ik de €.
Dit heb jij dus niet? Dit heb ik met de N75SF-V2G-TZ046V.
Met linker Alt 155 krijg ik ¢ (ah hier ook, zelfde als in Word :)), linker alt + 5 = ♣. Rechter(!) alt + 'niet numpad' 5 (dus boven R en T) krijg ik €. Keyboard language staat op [United States - International]. In Word krijg ik met linker alt idd de opties op de ribbon (wel de 'normale' cijfers gebruiken dan, niet die op 't numpad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ben toch eigenlijk wel SUPER blij dat ik deze laptop gekocht heb (X5QSF). Het geluid is echt geweldig icm de sub.

Mijn trackpad begint wel te slijten, jammer. Hij glimt al een beetje en het word alleen maar erger. Tips? Ik werk niet vaak met de trackpad en zeker niet met vette vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
hostler schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:16:
Ben toch eigenlijk wel SUPER blij dat ik deze laptop gekocht heb (X5QSF). Het geluid is echt geweldig icm de sub.

Mijn trackpad begint wel te slijten, jammer. Hij glimt al een beetje en het word alleen maar erger. Tips? Ik werk niet vaak met de trackpad en zeker niet met vette vingers.
Hier hetzelfde (beide constateringen :)).
Mbt de trackpad: dattie wat glimt vind ik geen ramp. Vraag me af of ie ook echt slijt als in: over een paar jaar doet ie het niet meer... Weet niet hoe ze zoiets produceren, maar het touchpad lijkt één stuk te zijn met de rest van de behuizing. Dus als het niet meer werkt is het niet zomaar te repareren.
Iemand een idee hoe dit zit?

Nu moet ik zeggen dat ik alle vertrouwen heb in de producten van Synapics, die lui maken zoveel touchpads voor zoveel fabrikanten dat 't vast wel goed zal zitten. Hoor daar over het algemeen nooit klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Thedr schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:23:
[...]

Hier hetzelfde (beide constateringen :)).
Mbt de trackpad: dattie wat glimt vind ik geen ramp. Vraag me af of ie ook echt slijt als in: over een paar jaar doet ie het niet meer... Weet niet hoe ze zoiets produceren, maar het touchpad lijkt één stuk te zijn met de rest van de behuizing. Dus als het niet meer werkt is het niet zomaar te repareren.
Iemand een idee hoe dit zit?

Nu moet ik zeggen dat ik alle vertrouwen heb in de producten van Synapics, die lui maken zoveel touchpads voor zoveel fabrikanten dat 't vast wel goed zal zitten. Hoor daar over het algemeen nooit klachten over.
Het is meer de plastic laag op het trackpad dat slijt. Persoonlijk heb ik hier ECHT een hekel aan. Vind dit dan ook super jammer. Had mischien toch voor een aluminium model moeten gaan (n53) echter had ik dan iets mindere specs etc. Gelukkig is het tobo zilver dus slijtage zie je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synaptics maakt het touchpad. Niet de laag die erop ligt, die komt bij asus (specifieker: foxconn) vandaan.

Plastic hoeft overigens niet te slijten. Mijn plastic studio 15 palmrest is slijtvast. Helaas niet erg krasvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Hier ook al last van een slijtende trackpad. Ik gebruik mijn trackpad echter ook 4,5 á 6 uur op een dag en dat 4 dagen per week. Dus zeg maar 20 uur per week gebruik ik mijn trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Is er hier iemand die Command & Conquer Generals speelt en deze heeft draaien op de Nvidia GPU ? Ik krijg het niet voor elkaar, het spel zelf draait namelijk in een ander proces (dam you EA) en gewoon generals.exe toevoegen in het Nvidia configuratiescherm helpt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Al gekeken in task manager welk proces uitgevoerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:19:
Al gekeken in task manager welk proces uitgevoerd wordt?
Jup, generals.exe, maar zoals ik al zei mocht dat niet baten en de rest van het spel draait in game.dat...

Het is btw op te lossen door (tijdelijk) Nvidia te vertellen dat alle programma's de Nvidia GPU moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Maar generals is toch helemaal niet zo'n intensief spel? Zou volgens mij prima op de intel moeten draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik speel een ouder spel (Mu Online) en daar wordt ook gewoon de Intel GPU gebruikt. Als ik LoL opstart dan schakelt hij over naar de nVidia GPU.

Heb je effectief last van te trage FPS oid? Zo niet zie ik niet in waarom je op de nVidia GPU zou moeten overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:04:
Maar generals is toch helemaal niet zo'n intensief spel? Zou volgens mij prima op de intel moeten draaien :P
Dat zou je denken he :+

Ik speel het met alles op high, dat lukt de Intel kaart in het begin van het spel als er niks gebeurd, zodra het spel wat verder is freezed het om de haverklap en laggd het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Mijn nieuwe Asus n75-v2g-tz189v heb ik nu bijna een week in gebruik. Dit model heeft een i7 2670 en de 750GB 7200 rpm harde schijf aan boord. De processor in deze laptop is sneller dan de i7 860 die in mijn desktop systeem zit.

Wat ik mis aan deze laptop is een verlicht toetsenbord, ik kom namelijk van een Macbook pro (2008) vandaan maar ook mijn desktop systeem heeft een Logitech G19 die verlicht is. Door het feit dat ik een G19 toetsenbord heb vind ik de media keys aan de linkerkant niet vervelend, de G19 heeft hier namelijk zogenaamde macro keys zitten.

Het geluid is beter dan het geluid wat de Macbook pro produceert.De subwoofer doet ook nog op een leuke manier mee. In Fallout NV ben ik aantal maal geschrokken door schoten die onverwacht werden gelost. Voor casual listening tijdens het werk klinkt het ook prima.

De videokaart is de snelste revisie van de Nvidia gt555m. Met een kloksnelheid van de gpu op 675Mhz en het geheugen op 900Mhz kan je er prima op gamen. Deze kaart is te vergelijken met een desktop AMD HD5770. Ook overklokt hij lekker, ik kreeg de boel stabiel met de gpu op 770Mhz en het geheugen op 990Mhz. Meer is mogelijk maar dan moet je de BIOS editten. Het circuit wat de voltage regelt laat zich namelijk niet softwarematig regelen. De temperatuur stijgt overigens 2(!) graden met deze overklok. Dit komt dus juist doordat het voltage niet verhoogt wordt.

Het beeldscherm is haarscherp, al vind ik het persoonlijk te blauw. Dit kan je uiteraard naar eigen smaak bijstellen. Goede kijkhoek, scherp en helder.

Tot zover mijn ervaring met deze laptop. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:19:
De videokaart is de snelste revisie van de Nvidia gt555m.
Van de 4 mogelijkheden, eigenlijk de op een na traagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
144 cores 709MHz (GF106), 128Bit GDDR5, e.g. MSI GX780
144 cores 590MHz (GF106), 192Bit DDR3, e.g. Dell XPS 17, Alienware M14x
144 cores 590MHz (GF106), 128Bit DDR3, e.g. Schenker XMG A501 / A701 (Clevo W150HRM / W170HN)
96 cores 753MHz (GF108), 128Bit GDDR5, e.g. Lenovo Y570p / Y560p
144 cores 525 MHz (GF116), 128 Bit DDR3, e.g. Medion Akoya P6812
5 mogelijkheden zelfs tegenwoordig... Alleen de 144-128 en 144-192 variant kom je regelmatig tegen. In respectievelijk alles wat geen dell is, en dell's. Welke het is kan je zien aan de hoeveelheid geheugen: de dell-variant heeft 3GB. Oneven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Hier staat de uitvoering die de nieuwe N55 en N75 aan boord heeft niet tussen:

GF116 2GB DDR3 675Mhz

Ik zal de benchmarks terug proberen te zoeken van de verschillende 3dmark applicaties, deze kaart kwam daar consistent als eerste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GD116 is hetzelfde als GF108 afaik. Alleen wat power optimizations, geen performance optimizations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Maar de kloksnelheid is een stuk hoger als het overgrote deel uit die lijst van Notebookcheck.Het maakt overigens niet uit, ze zijn allemaal te overclocken tot hetzelfde niveau.

Het beeldscherm is een Chi Mei N173HGE-L21. Is dat scherm, volgens jou, goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De glossy variant. Ja. Notebookcheck heeft hem getest: http://www.notebookcheck....5SF-Notebook.65119.0.html.

En ik hoor inderdaad veel dat hij te blauw is.. Dat kan je bijstellen in het nvidia configuratiepaneel. Ik pak altijd http://www.lagom.nl/lcd-test/ erbij.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Die test had ik gelezen en daar kwam het beeldscherm inderdaad goed uit. JIj hebt dus geen andere ervaringen met dit type dus dat is bemoedigend voor deze Asus N serie. Het scherm is kennelijk een stuk beter dan de N53 en N73 serie.

Dank je voor de link, dat wordt een avond calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Ik sta op het punt om de N55SF-S1060V aan te gaan schaffen. Nu vraag ik mij echter nog steeds af hoe de game-prestaties zijn, na het vliegensvlug doornemen van dit topic. Ik heb overal op internet al veel gevonden en ik weet ook dat het kan maar ik mis gebruikerservaringen. Het zou leuk zijn als ik GTA 4 er bijvoorbeeld lekker op zou kunnen draaien. Heeft iemand die geïnstalleerd op een N55-model?
Met alle settings op low en een resolutie van 1280x720 zal het vast vloeiend lopen maar hoe ver kun je gaan op full-hd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
BlueLed schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:11:
Ik sta op het punt om de N55SF-S1060V aan te gaan schaffen. Nu vraag ik mij echter nog steeds af hoe de game-prestaties zijn, na het vliegensvlug doornemen van dit topic. Ik heb overal op internet al veel gevonden en ik weet ook dat het kan maar ik mis gebruikerservaringen. Het zou leuk zijn als ik GTA 4 er bijvoorbeeld lekker op zou kunnen draaien. Heeft iemand die geïnstalleerd op een N55-model?
Met alle settings op low en een resolutie van 1280x720 zal het vast vloeiend lopen maar hoe ver kun je gaan op full-hd? :)
Ga maar uit van medium en sommige dingen op high, op full hd. GTA IV is een slecht geport spel en is bar slecht geoptimaliseerd voor goede hardware.

Games als MW3 of Black Ops draaien wel maxed out met 60fps (vsync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Dat klinkt toch erg goed. Dan kan mijn game-pc namelijk de deur uit. GTA 4 is op de PC inderdaad niet geweldig en ondersteund volgens mij ook niet meer dan 2 cpu-cores. Maar goed, bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik heb mijn game pc ook de deur uit gedaan (i7 870, gtx480) omdat deze laptop (voor zijn prijs) zo goed presteert. En ik wou graag een TV :P

Wat wel heel erg jammer is aan de N55SF, is het toetsenbord. Verwacht geen toetsenbord dat net zo lekker typt als je G19.

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 21-12-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Mijn game-pc is nog lichter en draait GTA 4 nu al niet helemaal soepel op full-hd. (X2 555, HD5770)
Het toetsenbord is inderdaad geen pluspunt lees ik overal. Als ik er maar veel op kan typen moet het wel goed komen.
Nu bezit ik een Asus K50AD en die typt fenomenaal goed voor een laptop, vind ik dan. Als de N55 die maar ongeveer evenaart ben ik tevreden. (K50 is een laag segment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
BlueLed schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:55:
Mijn game-pc is nog lichter en draait GTA 4 nu al niet helemaal soepel op full-hd. (X2 555, HD5770)
Het toetsenbord is inderdaad geen pluspunt lees ik overal. Als ik er maar veel op kan typen moet het wel goed komen.
Nu bezit ik een Asus K50AD en die typt fenomenaal goed voor een laptop, vind ik dan. Als de N55 die maar ongeveer evenaart ben ik tevreden. (K50 is een laag segment)
Ach, zelfs op mijn game systeem draaide hij niet perfect.

Het grootste probleem aan het toetsenbord is dat hij soms niet alle toetsen aanslaat. Voor mij mensen die snel typen (ik haal 500 aanslagen per minuut), is dit enorm frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
hostler schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:03:
[...]

Ach, zelfs op mijn game systeem draaide hij niet perfect.

Het grootste probleem aan het toetsenbord is dat hij soms niet alle toetsen aanslaat. Voor mij mensen die snel typen (ik haal 500 aanslagen per minuut), is dit enorm frustrerend.
Die 500 aanslagen haal ik sowieso niet ;), maar wat is dat voor iets raars? Je drukt dus een toets in en dan verschijnt er geen letter in beeld, of hoe moet ik dat zien? Of is het zo dat als je (te) snel typt hij sommige aanslagen niet registreert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
In mijn geval denk je dat de toetsaanslag is geregistreerd maar dan blijk je achteraf toch wat gemist te hebben. 500 toetsaanslagen haal ik ook bij lange na niet.

Ik zit er ook over te denken om mijn game systeem, bestaande uit een i7 860 icm een HD5870 de deur uit te doen.

@Hostler, hoe kom je aan dat aantal aanslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Vervelend probleem. En waarom nog een 'game-pc' met dit beest op je schoot? Je hebt alles waar je gaat en staat. Ben geen hardcore gamer, maar af en toe GTA 4, TDU2, Skyrim, Anno 1404/2070, MW, BF kunnen spelen op een laptop is toch leuk :)
Helaas is er geen vergelijkbare notebook op de markt voor deze prijs, zonder het dubbele te moeten neerleggen voor dezelfde specs en een echte gamers gfx. Of als je er net onder gaat zitten, geen full-hd en een gt540m. Bij dell moet je weer flink bij betalen voor een mat full-hd scherm. Concessies, concessies :)
Echte gamers modellen worden veel te heet en zijn luidruchtig, wat de N55 weer allemaal niet heeft. Die aparte subwoofer is ook weer zo'n speciale gimmick...

[ Voor 12% gewijzigd door BlueLed op 21-12-2011 23:48 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.