Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
Ja ik baal gigantisch van elke keer die kleine dingen..

Garantie is een beetje vervelend. ben verhuist. en woon niet meer in NL xD

Ik ga er gewoon een keer een Intel netwerk kaart in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackxl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:47:
Ik ga er gewoon een keer een Intel netwerk kaart in zetten.
Ook gedaan :) Een Intel Centrino Ultimate-N 6300 via ebay voor 22.50 incl. verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb onlangs ook de N55SF via campusshop aangeschaft, prima laptopje alleen als ik verslagen aan het typen ben of msn o.i.d. registreert hij soms een paar willekeurige toetsen niet. Iemand hier ervaring mee?

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Kriseh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:17:
Ik heb onlangs ook de N55SF via campusshop aangeschaft, prima laptopje alleen als ik verslagen aan het typen ben of msn o.i.d. registreert hij soms een paar willekeurige toetsen niet. Iemand hier ervaring mee?
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, dat had ik in het begin ook, ik weet eigenlijk niet of ik dat nu nog heb, misschien ben ik er gewend aan geraakt, maar tijdens dit stukje typen, en ik er op ben gaan letten, heb ik er inderdaad nog een maal last van gehad, dat is misschien te wijten aan het feit dat ik niet hard genoeg druk, dat zou geen goede zaak zijn
Heb jij last van een DPC lag?(stotterend/haperend geluid?) Daar heb ik dan nog erg veel last van.

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren ook de X5QSF, maar weet iemand hoe ik die Play/Pause en Stop knop in Spotify kan laten werken? Media Center heb ik al verwijderd, maar nu start die Media Player op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:01:
[...]

Ook gedaan :) Een Intel Centrino Ultimate-N 6300 via ebay voor 22.50 incl. verzenden :)
Linkje aub! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik
In de N53SV-SZ404V zitten 2 antennes ingebouwd, de 6300 heeft 3 aansluitingen, bedenk dus even of je het waard vindt om een 3e antenne mee te bestellen! :)
Als je een combo (bluetooth + wifi) kaart hebt, verlies je bij de 6300 wel je bluetooth. Als je bluetooth onboard wil behouden zou je bijvoorbeeld voor de 6230 (2 antenne aansluitingen) kunnen gaan, maar die schijnt niet heel snel te zijn :) Ik gebruik bluetooth niet, vandaar mijn keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

Klik
In de N53SV-SZ404V zitten 2 antennes ingebouwd, de 6300 heeft 3 aansluitingen, bedenk dus even of je het waard vindt om een 3e antenne mee te bestellen! :)
Als je een combo (bluetooth + wifi) kaart hebt, verlies je bij de 6300 wel je bluetooth. Als je bluetooth onboard wil behouden zou je bijvoorbeeld voor de 6230 (2 antenne aansluitingen) kunnen gaan, maar die schijnt niet heel snel te zijn :) Ik gebruik bluetooth niet, vandaar mijn keuze.
Bedankt!
Bluetooth is niet belangrijk voor mij, je hebt eventueel nog dongles als je het echt nodig zou hebben.
Waar ergens is de extra antenne bij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
thaasie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, dat had ik in het begin ook, ik weet eigenlijk niet of ik dat nu nog heb, misschien ben ik er gewend aan geraakt, maar tijdens dit stukje typen, en ik er op ben gaan letten, heb ik er inderdaad nog een maal last van gehad, dat is misschien te wijten aan het feit dat ik niet hard genoeg druk, dat zou geen goede zaak zijn
Heb jij last van een DPC lag?(stotterend/haperend geluid?) Daar heb ik dan nog erg veel last van.
DPC Latency probleem heb ik met mijn N53SV ook gehad, mijn fix was alle geluidsverbeteringen uitzetten maar dit geld niet voor iedereen heb ik hier al gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@Zandkorrel.

Ik zit te denken om ook zo'n netwerk kaart te bestellen.. maar waar is een 3e antenne dan eignelijk goed voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedlam schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:02:
[...]
Waar ergens is de extra antenne bij te bestellen?
Volgens mij kun je dan het beste die Tyco dingen bestellen.. Ben er alleen nog niet uit hoe het nou zit met die kleuren; wit, grijs, zwart. Moet je je nou echt houden aan die kleuren en een antenna bijkopen van de kleur die je nog niet hebt?
Voorbeeld van zo'n Tyco setje: Klik
Jackxl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:06:
@Zandkorrel.
Ik zit te denken om ook zo'n netwerk kaart te bestellen.. maar waar is een 3e antenne dan eignelijk goed voor ?
Wat ik zeker weet is dat je met de derde antenne 450mbps haalt en met twee antennes maximaal 300mbps. Maar met een 20Mhz kanaal haal je weer een lagere snelheid dan de 40Mhz kanaal meen ik ergens te hebben gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Okay, ik denk toch dat ik voor een clean install ga voor mijn N55SF. Veel problemen heb ik nog niet maar wel "rare"dingen ?
Na het opstarten van het systeem duurt het enkele tijd voordat internet en e-mail opstart, heb niet seconden gemeten maar schat tussen 0.30 en 1.00 minuut :-s ...

Ik maak redelijk gebruik van "instand on" dit werkt best lekker maar niet altijd feilloos.
Net de laptop echt afgesloten en een uurtje later weer opgestart. Ik activeer internet en het duurt weer lang. Vreemd genoeg start internet en opent pagina's die ik bij de vorige sessies heb bezocht (en gewoon afgesloten heb) vreemd op z'n minst.

Dussss, als ik toch opnieuw ga installen. Is het verstandig om dan maar meteen een andere HDD (lees: 7200 rpm) er in te zetten ? Men heeft het over snelheid mbt een fresh install dus dit moet dan bijdragen neem ik aan ...

Welke HDD zou men mij kunnen aanraden ? Ik begrijp dat Samsung redelijke schijven levert en mijn oog is gevallen op deze: http://www.mycom.nl/Productgroep/Notebook-Harde-Schijf/25631

Btw: een SSD is voor mij niet echt wenselijk denk ik, ik moet dan of de HDD bay- of de DVD/BD combo opgeven ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf. is wat mij betreft de enige harde schijf die zijn geld waard is. Ik zou alleen nog een HDD nemen omdat die er standaard in zit of voor bulk data. Voor een OS schijf altijd minimaal de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Yorin schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:57:
Ik heb sinds gisteren ook de X5QSF, maar weet iemand hoe ik die Play/Pause en Stop knop in Spotify kan laten werken? Media Center heb ik al verwijderd, maar nu start die Media Player op.
Iemand die het antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mir4dor schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:11:
Btw: een SSD is voor mij niet echt wenselijk denk ik, ik moet dan of de HDD bay- of de DVD/BD combo opgeven ...
Sowieso gaat een clean-install je al een flink stuk meer snelheid geven.
Mocht je nou echt nog sneller willen en een SSD overwegen:
Je kunt SSD in normale bay doen, HDD in een caddy (Zie FAQ) en je Dvd/Bd combo naar USB (klik)
Yorin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:53:
[...]
Iemand die het antwoord weet?
Is dit een oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen oplossing omdat de asus software de keypress afvangt en in plaats daarvan alleen doorstuurt naar windows media * i guess. Om dat op te lossen moet je het verantwoordelijke stuk software verwijderen. ATK hotkey heette dat 4 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwessem
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-01-2018
Beste tweakers,

Heeft iemand ervaring met de Asus X7BSV-V2G-TZ526V = bouw gelijk aan N73SV serie.

Campusshop biedt dit model aan voor 849 Euro .

Broertje/Zusje Paradigit en Computerland ( immers zelfde concern Paradigit groep ) vragen 50 Euro meer.

Leveren alle 3 met de Asus 2 jaar pick up and return garantie.

Graag jullie ervaring met deze leveranciers.

Model heeft ondanks Full HD- scherm 1980 x 1020p jammer genoeg geen Blu-ray speler aan boord; is dit een groot gemis? Evt kosten om DVD door Blu Ray te vervangen?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:15:
De [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf. is wat mij betreft de enige harde schijf die zijn geld waard is. Ik zou alleen nog een HDD nemen omdat die er standaard in zit of voor bulk data. Voor een OS schijf altijd minimaal de XT.
Top tip ! Dank je. 500 GB voor € 77,95 vind ik nogal meevallen (Misco). Voor de huidige HDD koop ik dan wel een USB behuizing ;)

@ Zandkorrel: op zich een goed idee maar niet echt noodzakelijk voor mij. 500 GB in mijn laptop is ruim voldoende, daarnaast heb ik nog een Dune media speler met 2 TB en een Nas 2 TB dus ik kan nog even verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Got it :) 658euro. Ik denk dat iemand bij redcoon op zijn donder heeft gekregen want het heeft niet lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je de Win 7 Home Premium downloaden van MSDN ? Moet je een (betalende) developer account hebben ?

https://msdn.microsoft.co...uredownloads/default.aspx

Of is er een andere plaats waar je een betrouwbare NL versie kan downloaden ?

Ik heb de X5QSF-S1123V-BE besteld en wil als ik hem binnen heb direct een clean install doen..

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Leuk dit topic.
Ik heb zelf de Asus N53 SV- SZ016V.

Fijne laptop op zich, maar baal er nu van. Het ding heeft geen Firewire aansluiting...
Net een half jaar oud, en nu loop ik tegen iets aan wat niet kan met deze laptop.
Ik wil minidv bandjes overzetten van een videocamera en bewerken op mijn laptop. Zou moeten kunnen, enk je dan.

niet dus, geen Fire wire aansluiting en geen pcmi slot waar een Firewirekaart in kan..

Loopt iemand van jullie niet tegen deze beperking aan? Of heeft iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
pauki schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:39:
Leuk dit topic.

Fijne laptop op zich, maar baal er nu van. Het ding heeft geen Firewire aansluiting...
Net een half jaar oud, en nu loop ik tegen iets aan wat niet kan met deze laptop.
Ik wil minidv bandjes overzetten van een videocamera en bewerken op mijn laptop. Zou moeten kunnen, enk je dan.

niet dus, geen Fire wire aansluiting en geen pcmi slot waar een Firewirekaart in kan..

Loopt iemand van jullie niet tegen deze beperking aan? Of heeft iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Ik heb nog nooit iets gehad wat Firewire heeft of ondersteund.
Je had het natuurlijk zelf ook eerst kunnen nakijken voordat je de laptop kocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Jaa dat klopt, maar toen wist ik nog niet dat ik dit nodig had. Was niet van plan video's te gaan bewerken ofzo.. :-P

Kom er dus nu helaas achter :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
pauki schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:39:
Leuk dit topic.

Alvast bedankt!
Er is een oplossing...

http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-300008044.html

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb nu een werkende N55 (de eerste had een UTP poort die half contact maakte) maar toch hapert mijn geluid soms. Het is een schone install van Win7 Pro x64. Ik heb dus alleen de Realtek driver erop, geen overbodige Asus rommel. Wat kan ik nog meer proberen?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamed
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil graag weer een ASUS. Wordt mijn derde en nog nooit problemen gehad.
Wat is het verschil tussen de Asus X5QSF-S1123V en de N53SV-s1766V. Ze zijn allebei nieuw en zouden dus beide goede schermen moeten hebben.
Hartelijk dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 heeft *geen* goed scherm. Asus heeft het slechtste 1080p scherm gepakt wat er bestaat.
De N55 doet het beter volgens http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Asus-N55SF.61320.0.html. Hogere helderheid, hoger contrast. Maar nog steeds minder dan dat van de concurrentie (heel veel minder eigenlijk. De BTO 15cl35 en xps 15 gebruiken namelijk een wide-gamut scherm). Niet dat het een slecht scherm is, maar als je een van die 2 laptops gewend bent zullen de mindere kleuren je wel direct opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
strandbal schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:12:
Ik heb nu een werkende N55 (de eerste had een UTP poort die half contact maakte) maar toch hapert mijn geluid soms. Het is een schone install van Win7 Pro x64. Ik heb dus alleen de Realtek driver erop, geen overbodige Asus rommel. Wat kan ik nog meer proberen?
Probeer eens in Windows rechtsonderin, volumeknop, rechtermuisknop --> Afspeelapparaten, dan Luidsprekers (of jou'n variant) eigenschappen --> verbeteringen "Alle geluidseffecten uitschakelen". Dit was voor mij de truc om DPC latency te laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net een verse install van windows 7 gedaan op de X5QS.

Enkel bij apparaatbeheer heb ik nog geen driver voor de "PCI Simple Communications Controller"...

Kan iemand eens kijken op zijn systeem wat dit juist is ? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:14:
De N53 heeft *geen* goed scherm. Asus heeft het slechtste 1080p scherm gepakt wat er bestaat.
De N55 doet het beter volgens http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Asus-N55SF.61320.0.html. Hogere helderheid, hoger contrast. Maar nog steeds minder dan dat van de concurrentie (heel veel minder eigenlijk. De BTO 15cl35 en xps 15 gebruiken namelijk een wide-gamut scherm). Niet dat het een slecht scherm is, maar als je een van die 2 laptops gewend bent zullen de mindere kleuren je wel direct opvallen.
Gaat het in die link niet over het 1600*900 paneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, dat heb ik gemist :X

Nu weet ik dat het paneel niet über is (60% gamut). maar voor de rest.. geen idee.

Edit: een google actie later:

http://translate.google.c...55sf-s1093v-nkmj-1567%2F2
Het paneel komt overeen met wat in monitor asset manager staat. Specs:
60% gamut (volgens datasheet)
~290cd/m (volgens review hierboven)
~360:1 contrast (idem)

Dat is erg disappointing. Ik had op een contrast van 700:1 gehoopt.. Dat houd in dat de zwartwaarden ongeveer 2x zo laag zijn als het paneel wat er nu in zit.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:59:
Hallo,

Ik heb net een verse install van windows 7 gedaan op de X5QS.

Enkel bij apparaatbeheer heb ik nog geen driver voor de "PCI Simple Communications Controller"...

Kan iemand eens kijken op zijn systeem wat dit juist is ? Alvast bedankt!
Bij mij is alles gewoon goed geïnstalleerd. Probeer eens de chipset drivers (INF driver) opnieuw te installeren.

In ander nieuws :9 :
Het toetsenbord op de n55sf vind ik de laatste tijd steeds vervelender worden. Als ik snel typ registreert het toetsenbord een aantal toetsen niet, vaak de a, o en spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
hostler schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:26:
[...]

Bij mij is alles gewoon goed geïnstalleerd. Probeer eens de chipset drivers (INF driver) opnieuw te installeren.

In ander nieuws :9 :
Het toetsenbord op de n55sf vind ik de laatste tijd steeds vervelender worden. Als ik snel typ registreert het toetsenbord een aantal toetsen niet, vaak de a, o en spatie.
Dit probleem heb ik dus ook, vreselijk irritant. Ik heb nog geen oplossing gevonden, ook op internet kan ik er weinig over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamed
  • Laatst online: 21-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:08:
Je hebt gelijk, dat heb ik gemist :X

Nu weet ik dat het paneel niet über is (60% gamut). maar voor de rest.. geen idee.

Edit: een google actie later:

http://translate.google.c...55sf-s1093v-nkmj-1567%2F2
Het paneel komt overeen met wat in monitor asset manager staat. Specs:
60% gamut (volgens datasheet)
~290cd/m (volgens review hierboven)
~360:1 contrast (idem)

Dat is erg disappointing. Ik had op een contrast van 700:1 gehoopt.. Dat houd in dat de zwartwaarden ongeveer 2x zo laag zijn als het paneel wat er nu in zit.
Hmm dat is inderdaad wel een nadeel. Maar Asus levert dan ook relatief goedkope HD schermen. Weet je toevallig ook nog de verschillende tussen eerder genoemde modellen? Wordt ondertussen gestoord van de hoeveelheid aan verschillende modellen.
Lezende trouwens in dit Forum kom je tussen de 800 en 900 euro eigenlijk uit tussen ASus en Dell, klopt dit een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat de dell €662 kost met de huidige haalmeeruitjekaart actie. Verdere vragen over non-asus notebooks graag in de NBBG. Dit is nog altijd een ervaringentopic.

Topicswaning maar even toegevoegd...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwessem
  • Laatst online: 31-01-2018
Heeft iemand ervaring met de Asus N73SV-V1G-TZ466V?

Dit type heeft Full HD + Blu ray speler.

Links en rechts navragen leverde op dat de Asus EOL ( end of life dus niet meer leverbaar ) zou zijn.

Tot mijn verbazing is de Asus sinds vandaag weer verkrijgbaar!

Graag reacties van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Ik heb een N53. Die stond op school, open op tafel. Een klas genoot van mij springt over tafel en drukt tegelijkertijd met zijn hand het scherm van mijn laptop naar beneden. Nu klapt het scherm dus verder naar achter als officieel kon. Soms klapt hij zelf naar achter, lijkt of hij soort van lam is geworden. Weet iemand of het mogelijk is van binnen schroefjes aan te draaien oid, zodat hij weer vast zit? Ik heb zelf niet zoon hardware feeling dus durf hem niet zo goed zomaar open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit niet wat je wilt horen, maar als ik jou was zou ik hem helemaal openschroeven. Dan kan je precies zien wat er stuk is, en het onderdeel desnoods bestellen bij asus of ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Zoals Darkstone zegt uit elkaar draaien en kijken wat er allemaal niet goed is.

Maar moet je dit niet regelen met jouw/zijn verzekering? Lijkt me dat dit wel gedekt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:55
Net per ongeluk de laptop opgetillt met de subwoofer er nog aan. De jack was behoorlijk verbogen, heb hem een beetje terug kunnen buigen en hoorde zelfs een "knack". Ik test morgen wel ff of die het nog doet. Weet iemand toevallig of dit ook onder de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm. Natuurlijk niet. Dit is pure user abuse zoals ze het noemen. De garantie dekt alleen hardware en productiefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:15:
Woei ! Vandaag binnen gekregen, de 500 Gb versie.

Ik wacht even tot het weekend, dan ga ik 'm inbouwen en installen. Voegt dit wat toe aan de discussie nu ? Nee ! Maar ik ben wel flabber dingest :9

Voor mijn huidige HDD wil ik dan een USB 3.0 behuizing gaan aanschaffen. Keep you updated ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
mir4dor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:57:
[...]

Woei ! Vandaag binnen gekregen, de 500 Gb versie.

Ik wacht even tot het weekend, dan ga ik 'm inbouwen en installen. Voegt dit wat toe aan de discussie nu ? Nee ! Maar ik ben wel flabber dingest :9

Voor mijn huidige HDD wil ik dan een USB 3.0 behuizing gaan aanschaffen. Keep you updated ...
Mooi man, kunnen wij wel zolang wachten? We willen harde cijfers hebben >:)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Je hebt de Asus N55 SF:

S1060V
S1125V
S1194V
S1366V

Welke is nu die met Bluray brander en 8GB memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
W00fer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:18:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Je hebt de Asus N55 SF:

S1060V
S1125V
S1194V
S1366V

Welke is nu die met Bluray brander en 8GB memory?
Ehrm, ik stel voor om even in de pricewatch te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
winwiz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Mooi man, kunnen wij wel zolang wachten? We willen harde cijfers hebben >:)
Ha ! Dat is wel een goed idee trouwens die cijfers.
Ik ga dit ding niet OCén ofzo, op zich is deze laptop al overkill voor mijn dagelijks gebruik.

Lijkt me wel leuk om verschillen te zien/meten tussen de fabrieks installatie en fresh install i.s.m. de Momentum XT.
Welk programma kan ik daar dan voor gebruiken ? 3D Mark, Sisoft etc. moet ik allemaal voor betalen en dat ben ik eigenlijk niet van plan zeg maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cijfers zeggen weinig voor de XT.. dat is juist een schijf die de cijfers geen recht doet. Plaats hier gewoon wat je ervan vind, dat is veel meer waard dan een simpel cijfertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
hostler schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:26:
[...]

Ehrm, ik stel voor om even in de pricewatch te gaan kijken.
Dat is het probleem. De N55SF-S1125V staat op de ene winkelsite met blu-ray brander en op de andere weer met BD-Rom en DVD writer. Wat is het nou?

Of is er een type dat ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben een beetje aan het orienteren voor en nieuwe laptop. Het liefste wil ik een beste bak ramgeheugen en bij grote voorkeur een quadcore of een dualcore met hyperthreading. Moet voor school veel gaan doen met meerdere VM's tegelijk en dan is dat wel erg prettig :+

Ik wil alleen weten wat vinden mensen van de bouwkwaliteit van de pricewatch: Asus X5QSF-S1123V in het algemeen? Ik ga hem dagelijks mee naar school nemen in een goede rugtas met een stevige sleeve om de laptop heen. Alleen wat vinden jullie van het gewicht? Is die niet storend zwaar of dik? Ik ga hem bestellen via de campusshop. Puur vanwege de goede garantie en het feit dat hij 100 euro minder kost dan in de pricewatch :+

Ik heb nu de afgelopen jaren met 12.1, 13.3 en 14.1 inch laptops gewerkt die allemaal waren gebouwd om klein, zuinig maar toch af en toe wat meer kracht te leveren dan de gemiddelde netbook. Dus heb absoluut geen idee wat ik hiermee moet gaan verwachten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:25:
Cijfers zeggen weinig voor de XT.. dat is juist een schijf die de cijfers geen recht doet. Plaats hier gewoon wat je ervan vind, dat is veel meer waard dan een simpel cijfertje.
Verschil in opstarttijd bijvoorbeeld zijn toch echt wel interessant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Touchdomex schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:58:
Ik ben een beetje aan het orienteren voor en nieuwe laptop. Het liefste wil ik een beste bak ramgeheugen en bij grote voorkeur een quadcore of een dualcore met hyperthreading. Moet voor school veel gaan doen met meerdere VM's tegelijk en dan is dat wel erg prettig :+

Ik wil alleen weten wat vinden mensen van de bouwkwaliteit van de pricewatch: Asus X5QSF-S1123V in het algemeen? Ik ga hem dagelijks mee naar school nemen in een goede rugtas met een stevige sleeve om de laptop heen. Alleen wat vinden jullie van het gewicht? Is die niet storend zwaar of dik? Ik ga hem bestellen via de campusshop. Puur vanwege de goede garantie en het feit dat hij 100 euro minder kost dan in de pricewatch :+

Ik heb nu de afgelopen jaren met 12.1, 13.3 en 14.1 inch laptops gewerkt die allemaal waren gebouwd om klein, zuinig maar toch af en toe wat meer kracht te leveren dan de gemiddelde netbook. Dus heb absoluut geen idee wat ik hiermee moet gaan verwachten.
Hey, ik heb bovenstaande laptop!
Ook via campusshop, waar ik erg tevreden mee ben(al ervaring mee gehad), maar anderen zijn er minder over te spreken. Anyhow, de bouwkwaliteit, is naar mijn idee goed, dit is mijn eerste laptop, maar ik vind dat de behuizing zelf erg stevig aanvoelt en zich ook zo gedraagt. Jammerlijk is wel dat de "klep" krasgevoelig is, en ook vrij ver in te drukken is als de laptop dicht is. Ik neem deze laptop elke dag mee naar de Universiteit (20minuten op de fiets, trein, bus, lopen, en dat elke dag 2x). Ik ben een jongen van iets boven gemiddelde lengte, en ik heb er totaal geen problemen mee. Hij past goed in mijn Eastpack tas, het is geen speciale laptop tas, maar een gewone ruime boekentas.
Ik moet nu snel gaan werken, als je nog vragen hebt;)

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Touchdomex schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:58:

Dag, ik ben in het bezit van deze laptop.

Ik ben sinds kort aan een HBO opleiding begonnen aan de Hogeschool Utrecht. Reis elke (school)dag een uur heen en weer en dat vind ik persoonlijk prima te doen met een paar boeken en de laptop, je zit meestal toch in de trein/bus en de totale looptijd valt dus flink mee. Ik heb hiervoor een laptop met laptoptas gehad die je zo schuin naast je hebt bungelen, dit ging ten koste van me rug en daarom ben ik nu overgestapt op een rugzakmodel (ook via campusshop) waar ik zeer over te spreken ben.

Ik heb internet afgespeurd naar een betaalbare laptop met flink wat hardware, toen kwam ik uit bij deze laptop. Ik was hiervoor in het bezit van een Dell Latitude D820. Mijn gevoel was dat de hardware in de Dell laptop net iets beter op elkaar afgestemd was; met een Core Duo T2400 CPU @ 1.83 GHz en 1gb ddr2 geheugen ging alles hardstikke rap, ik zie weinig verschil met deze hardware (qua opstarttijd en simpel huis tuin en keuken gebruik) games e.d. is natuurlijk wel een groot verschil. Maar dit alles is natuurlijk heel persoonlijk. Wel heb ik twee problemen gesignaleerd bij deze laptop;

- Het geluid schijnt bij enkele mensen te stotteren (Dit is volgens mij te verhelpen door iets aan te passen in het configuratiescherm)
- Het toetsenbord registreert soms enkele toetsen niet. Dit vind ik zelf heel vervelend, Bij de Dell laptop had ik in notime een verslag in elkaar geflanst terwijl ik nu constant foutjes moet corrigeren, dit probleem schijnt zich niet bij iedereen voor de doen, ik ben nu ook aan het uitproberen om iets harder de toetsen aan te slaan maar volgens mij maakt dit vrij weinig uit en ook niet echt de bedoeling.

Verder vind ik het jammer dat de bovenkant van de laptop glimmend is, hierdoor zie je HEEL SNEL vlekken en heb ik er helaas ook al een paar krasjes op. Ook vind ik het onhandig dat de interfaceppoorten aan de zijkant zitten (de dell had alles aan de achterkant, vind ik persoonlijk veel makkelijker)

Voor de rest ben ik er zeer tevreden over en heb ik zeker geen spijt van de aankoop.

kijk anders ook even naar deze review als je dat nog niet gedaan hebt;

http://nl.hardware.info/r...5v-studentenlaptop-review (net iets andere type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
5 winkels verder, Asus NL gebeld, allerlei websites afgestruind.

Het is zo dat de N55SF verschillende types heeft.

De SX074V - 640GB - 2630QM - 4GB mem.
De SX192 - 1366x768 scherm. 6GB , 640GB.
De SX310V - 2670QM - 1366x768, 6GB, 750GB.
De 1037V - 4GB ram, Core i5.
De 1060V - Met 1080 scherm en 6GB geheugen.
De 1096V - Lijkt op 1123V.
De 1121V - 500GB HDD, 6GB mem. Wordt vaak in België verkocht.
De 1123V - Campusshop versie. 6GB, zonder Blu-ray ROM. Wel 1080.
De 1124V - Vaak in Duitsland verkocht. Heeft 1080 - 8gb - 750GB.
De 1125V - 8GB geheugen en een 2630QM
De 1128V - Verkoop in Frankrijk. 750GB HDD maar 4GB mem. Wel 1080.
De 1194V - 8 GB geheugen en 2670QM - sneller dus
De 1093V - Geen Full HD scherm
De 2217V - White. 500GB HDD, 4GB Mem
De 2330. - 2670QM, 1600x900 scherm, 640GB, 8GB mem.
De 2342V - 8GB mem, Full HD, maar 640GB.
De A1 - Diegene met BD Writer en 2630QM ?!
De DH71 - 2670QM met 8GB en 750GB en BD-Writer ?!

Grootste verschillen zitten dus in de mem/hdd/cpu/scherm/writer. Rest is all the same.

De aftersales van Asus NL kon me werkelijk niets verder helpen. Grote computerzaken zoals de Paradigit, 4 launch, Mycom en Computerland kunnen maar 1 versie leveren, omdat "er naar laptops in deze prijsklasse weinig vraag is". Beetje bullshitverhaal, aangezien er Macbooks Pro van 1700 euro de deur uit vliegen.

Er is geen catalogus ofzo van Asus waarin alle versies staan. Het is echt trial & error.
Dan heb ik het nog niet eens over de prijzen, sommige winkels rekenen voor een "mindere" versie meer geld. De pricewatch helpt je op dit gebied ook geen steek verder.

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 21-10-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
W00fer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:12:
5 winkels verder, Asus NL gebeld, allerlei websites afgestruind.

Het is zo dat de N55SF verschillende types heeft.

De 1060V - Met 1080 scherm en 6GB geheugen
De 1125V - 8GB geheugen en een 2630QM
De 1194V - 8 GB geheugen en 2670QM - sneller dus
De 1093V - Geen Full HD scherm
De 2342V - 8GB mem, Full HD, maar 640GB.

De aftersales van Asus NL kon me werkelijk niets verder helpen. Grote computerzaken zoals de Paradigit, 4 launch, Mycom en Computerland kunnen maar 1 versie leveren, omdat "er naar laptops in deze prijsklasse weinig vraag is". Beetje bullshitverhaal, aangezien er Macbooks Pro van 1700 euro de deur uit vliegen.

Er is geen catalogus ofzo van Asus waarin alle versies staan. Het is echt trial & error.
Dan heb ik het nog niet eens over de prijzen, sommige winkels rekenen voor een "mindere" versie meer geld. De pricewatch helpt je op dit gebied ook geen steek verder.
Er is ook nog de S1123V (van campusshop.nl) met 1080, 6gb, Full HD en 2630QM zonder blue-ray
En de S1095V zie http://nl.hardware.info/r...5v-studentenlaptop-review (al lijkt die precies hetzelfde als de S1123V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dank, heb het erbij gezet. Nu nog de versie met Blu-ray writer.
EDIT: Ik denk dat ik hem gevonden heb. Geen enkele NL'se webshop heeft hem. Maar eens mailen met Asus of hij te leveren is in EU.

[ Voor 50% gewijzigd door W00fer op 21-10-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Verschillen kunnen zijn;

Processor:
Intel® Core™ i7 2670QM/2630QM Processor
Intel® Core™ i5 2430M/2410M Processor
Intel® Core™ i3 2350M/2330M/2310M Processor

Memory:
DDR3 1333 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM

Display:
15.6" 16:9 HD (1366x768)/HD+ (1600x900)/Full HD (1920x1080) LED Backlight

Storage
2.5" SATA
750GB 5400rpm/7200rpm
640GB 5400rpm
500GB 5400rpm/7200rpm
500GB 7200rpm With 4 G SSD
320GB 5400rpm

Optical Drive:
Super-Multi DVD
Blue-ray Writer
Blue-ray reader

Aldus de Asus website.

Volgens mij zijn degene die jij noemt allemaal rebrands van dezelfde serie, elke leveracier kan zijn eigen configuratie maken en hier wordt dan een nieuw typeplaatje aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Klopt. Zaak is dan om uit te vinden welke leverancier het topmodel kan leveren (vooralsnog geen enkele). Ik heb er weer een paar types bijgezet.

[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 21-10-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mailtje terug van 4launch. Ze kunnen de N55SF-DH71 niet leveren via hun leverancier. Is niet direct van Asus NL inkoop. Ik zoek een partij die dat wel kan.

Van Asus zal ik maandag wel wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Ha ! Vandaag dan eindelijk de Seagate Momentus XT 500Gb in de N55SF gebouwd en een fresh install gedaan. (bedankt Darkstone voor de tip !)

Heerlijkheid ! Wat een snelheid zeg. Windows is binnen 10 secs opgestart.

Nu heb ik niet echt een referentie kader natuurlijk, ik bedoel. En een XT te samen met een fresh install is wat anders dan een fresh install met de geleverde 5400 rpm schijf toch ? Dan zou je pas echt de vergelijking kunnen trekken ...

Al met al gaat het lekker hier, eens kijken hoe het zich houdt naarmate er meer programma's worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
Klein probleempje als ik mijn x5qs aansluit op de tv.

Als ik mijn laptop met de TV verbind met een HDMI kabel ziet het beeld er goed uit. Dus tot daar geen probleem. Maar eenmaal ik een video bestand open, krijg ik zo regelmatig een streep die over het beeld rolt.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Probeer eens een andere HDMI kabel, kijk of hij er wel goed in zit (ook op je tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Ik ben nie echt blij met die helpdesk van campusshop... Heb vorige week ff gebeld naar campusshop vanwege de kapotte subwoofer en er werd mij toen verteld om ff een rma formulier in te vullen zodat er daar op gereageerd kan worden vanuit hun kant en krijg heel droog als antwoordt op de rma aanvraag: Er zal eerst een prijsopgave opgezet worden voor de mogelijke kosten die er bij komen kijken.

Nu weet ik zelf wel dat de subwoofer kapot is en dat er een nieuwe voor moet komen, maar om eerst dat ding op te sturen en verzendkosten + mogelijke onderzoekskosten te betalen + waarschijnlijk een nieuwe subwoofer vindt ik te ver gaan eerlijk gezegd.

Ik denk dat ik ff rechtstreeks contact ga opzoeken met asus, want van campusshop wordt ik niks wijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Intel Ultimate-N 6300 erin zitten met een derde antenne van Tyco (ebay). I.c.m. DD-wrt firmware op mijn E2000 router heb ik nu overal in huis goed bereik en tevens snel (draadloos) internet.
Daarbij een Crucial M4 64gb als bootdisk en m'n 750gb 7200rpm harddisk in een HDD-caddy.
Ik heb niets (meer) te klagen over mijn N53SV-SZ404V. :D
IseT schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Ik denk dat ik ff rechtstreeks contact ga opzoeken met asus, want van campusshop wordt ik niks wijzer...
Natuurlijk hoort de winkel waar je je product hebt gekocht het eigenlijk te regelen, maar via Asus zelf zal het behalve duidelijker, ook sneller gaan... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
IseT schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Ik ben nie echt blij met die helpdesk van campusshop... Heb vorige week ff gebeld naar campusshop vanwege de kapotte subwoofer en er werd mij toen verteld om ff een rma formulier in te vullen zodat er daar op gereageerd kan worden vanuit hun kant en krijg heel droog als antwoordt op de rma aanvraag: Er zal eerst een prijsopgave opgezet worden voor de mogelijke kosten die er bij komen kijken.

Nu weet ik zelf wel dat de subwoofer kapot is en dat er een nieuwe voor moet komen, maar om eerst dat ding op te sturen en verzendkosten + mogelijke onderzoekskosten te betalen + waarschijnlijk een nieuwe subwoofer vindt ik te ver gaan eerlijk gezegd.

Campusshop staat bekend om zijn slechte helpdesk/support/repair e.d. (google maar wat rond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Kriseh schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:20:
[...]

Campusshop staat bekend om zijn slechte helpdesk/support/repair e.d. (google maar wat rond).
Ja, ik had al het een en ander gelezen. Maar zo erg, dat wist ik niet. Had iemand aan de lijn van de zogenaamde technische helpdesk. Toevallig een vrouwtje. Die kon me echt niks vertellen over de gang van zaken en hoe het precies in zijn werking zou gaan. Kon ook niet in het systeem de RMA erbij halen en stond bijna letterlijk hetzelfde verhaaltje te herhalen.

Heb daarna Asus zelf gebeld, die was iets behulpzamer, jammer genoeg ook geen duidelijke prijsaanduiding ofzo. Maar ik kreeg al wel te horen dat het ding idd RMA moet. Waarschijnlijk wordt de plug vervangen als het kan. Jammer genoeg wist ook hij niet hoe duur dat ding ong nieuw zou kosten.

Wel een wat duidelijker email terug na een RMA aanvraag, + er wordt gemeld dat hun vervoerder contact op zal nemen met mij voor wanneer de subwoofer op wordt gehaalt. Dus een stuk handiger voor mij :o

Ik weet dat zo'n externe subwoofer een beetje appart is bij de N55. Maar je zou tog denken dat ze wel enig idee hebben hoe zoiets vervangen kan worden en hoeveel zo iets zou moeten kosten... ik bedoel dingen gaan nu eenmaal soms kapot.

[ Voor 8% gewijzigd door IseT op 24-10-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Ik snap even iets niet wat de draadloze internet verbinding van de N55 betreft. Deze snelheid geeft 75 Mbps aan terwijl mijn vorige (Acer) 130 Mbps aangaf.

Ik heb sinds vandaag de internet snelheid laten verhogen door UPC naar 50 Mb. Toen ik nog 25 Mb had kon ik Dlén met zo'n 2,97 Mb/s. Ik zou zeggen dat dat nu dus ongeveer rond de 6 Mb zou moeten liggen maar ik blijf steken op 5 Mb.
Kan dit te maken hebben met de netwerk kaart die "maar" 75 Mbps is, en hoe kan ik dat verhogen ?

[EDIT] met de LAN kabel aangesloten kom ik op 5.92 Mb waar de netwerkkaart 100 Mbps aangeeft ...

[ Voor 9% gewijzigd door mir4dor op 24-10-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
De ingebouwde wifi is 150 MBit. Dit is 75 up en 75 down. De waarde die aangegeven wordt is dus correct. Er wordt gebruik gemaakt van de 2.4 Ghz band. Je zult maximaal rond de 6 MB/s kunnen halen.

Zelf heb ik ook een losse stick van Fritz die dual band is. Ik heb daar een 300 Mbit verbinding mee. Dit is 150 up en 150 down. Ik haal hier maximaal 16 MB/s op 5 Ghz. Dit alles met een Linksys E4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van deze thread, kan ik alleen tot de volgende conclusie komen.

Ik moet in mijn Asus N73SV-V1G-TZ462V de WLAN kaart vervangen. Want dat ding is een regelrechte ramp. Na diverse drivers getest te hebben, blijft de performance echt zwaar onder de maat; download snelheden van tussen de 60 kB/s en 1.5 MB/s. Waar de oude laptop, overigens met een Intel WLAN kaart, de maximale snelheden haalde van 5.7 MB/s (max van internet aansluiting).

Ook downloaden of verplaatsen van bestanden van mijn NAS (binnen lokaal netwerk) is via draadloos een ramp.

Na wat onderzoek blijkt dat er in mijn Asus N73SV-V1G-TZ462V geen Intel WLAN+BT combi-kaart zit, maar een AzureWave combikaart. Dit schijnt nu niet echt een goede kaart te zijn.

Nu wil ik deze eventueel gaan vervangen door een Intel Centrino Ultimate-N 6300 kaart. Ik weet dat BT dan vervalt, maar dat deert mij niet. Wat mij wel deert is, dat men adviseert voor een betere performance om een 3e antenne aan te sluiten in de laptop.

Op zich wil ik de WLAN kaart nog wel vervangen. Dat is niet veel werk. Echter om nu de gehele laptop uit elkaar te halen om een 3e antenne aan te gaan sluiten, zie ik niet zitten. Of valt dit mee met de plaatsing van de antenna...?

Maar ja, desalniettemin mag men op zijn minst verwachten dat Asus een fatsoenlijke WLAN kaart in zijn / haar laptop's plaatst in plaats van AzureWave-rommel...? Tuurlijk, het is geen laptop van 1400 Euro, maar nog altijd één van rond de 800 Euro, toch?

Zelfs onze oude laptop van ruim 2 jaar oud, een Acer, had een redelijke goede WLAN kaart erin zitten, in tegenstelling tot deze Asus.

Volgens mij zijn er verschillende modellen van de N73SV, waar sommige WEL over een Intel kaart beschikken en andere over andere merken WLAN kaarten, waaronder AzureWave.

Is dit correct? Ik kom namelijk tot die conclusie als ik naar de wireless drivers kijk bij de Asus N73SV op de Asus download site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik weet ook dat het niet de beste kaart is, maar heb toch altijd een strakke 5.5 - 6 MB/s... dus zo rot als jij zegt dat hij is kan ik nou ook weer niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:02:
Ik weet ook dat het niet de beste kaart is, maar heb toch altijd een strakke 5.5 - 6 MB/s... dus zo rot als jij zegt dat hij is kan ik nou ook weer niet vinden.
Vreemd, misschien heb ik gewoon brakke versie?
In ieder geval is performance dramatisch, zeker in vergelijking met onze oude Acer. En ik haal sowieso niet de snelheden die jij aangeeft. Was het maar zo'n feest.

Inmiddels ook al ff snel zo'n intel kaartje besteld via Ebay. Zoals ik heb aangegeven BT deert mij niet.

En ben schijnbaar ook niet de enige met dit probleem: productreview: Intel Ultimate N WiFi Link 6300 review door wootah

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:46:
Wat mij wel deert is, dat men adviseert voor een betere performance om een 3e antenne aan te sluiten in de laptop.
Op zich wil ik de WLAN kaart nog wel vervangen. Dat is niet veel werk. Echter om nu de gehele laptop uit elkaar te halen om een 3e antenne aan te gaan sluiten, zie ik niet zitten. Of valt dit mee met de plaatsing van de antenna...?
Heb zelf bij de N53SV een Ultimate-n 6300 ingebouwd. Daarbij moest echt letterlijk elk schroefje eruit. Ik weet niet of 't bij de 17.3" versie ook zo is of dat je daar gewoon een klepje aan de onderkant hebt waar die precies onder zit?
Ik heb dus heel de laptop uit elkaar gehaald, de 3e antenne (van Tyco, zie ebay) niet achter het scherm langs gehaald, maar onder me toetsenbord weggewerkt. Vanaf de Wifi-kaart, 'over' het moederbord, door gaatje (waar ook aansluitkabel van 't toetsenbord doorheen gaat) in metaal (waar je toetsenbord op rust) omhoog. En dan het lange stuk wat je nog over hebt heen en weer gezigzagd over die metalen plaat en het plakkertje op 't metaal geplakt.. M'n 3e antenne zit dus tussen toetsenbord en die plaat waar hij op rust.
Ander voordeel hiervan is dat het hele kleine beetje speling/doorbuiging dat ik had met m'n toetsenbord is verdwenen.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:46:
Maar ja, desalniettemin mag men op zijn minst verwachten dat Asus een fatsoenlijke WLAN kaart in zijn / haar laptop's plaatst in plaats van AzureWave-rommel...? Tuurlijk, het is geen laptop van 1400 Euro, maar nog altijd één van rond de 800 Euro, toch?
Het combi-kaartje werkte bij mij opzich redelijk.. alleen signaalverlies had ik vrij snel en de snelheid was wat mij betreft te laag om data over te zetten naar m'n NAS. De maximale downloadsnelheid van m'n provider haalde ik meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:20:
[...]

Heb zelf bij de N53SV een Ultimate-n 6300 ingebouwd. Daarbij moest echt letterlijk elk schroefje eruit. Ik weet niet of 't bij de 17.3" versie ook zo is of dat je daar gewoon een klepje aan de onderkant hebt waar die precies onder zit?
Ik heb dus heel de laptop uit elkaar gehaald, de 3e antenne (van Tyco, zie ebay) niet achter het scherm langs gehaald, maar onder me toetsenbord weggewerkt. Vanaf de Wifi-kaart, 'over' het moederbord, door gaatje (waar ook aansluitkabel van 't toetsenbord doorheen gaat) in metaal (waar je toetsenbord op rust) omhoog. En dan het lange stuk wat je nog over hebt heen en weer gezigzagd over die metalen plaat en het plakkertje op 't metaal geplakt.. M'n 3e antenne zit dus tussen toetsenbord en die plaat waar hij op rust.
Ander voordeel hiervan is dat het hele kleine beetje speling/doorbuiging dat ik had met m'n toetsenbord is verdwenen.

[...]

Het combi-kaartje werkte bij mij opzich redelijk.. alleen signaalverlies had ik vrij snel en de snelheid was wat mij betreft te laag om data over te zetten naar m'n NAS. De maximale downloadsnelheid van m'n provider haalde ik meestal wel.
Bedankt voor je tekst en uitleg van jouw ervaring. Altijd handig.

Volgens mij, is het gemakkelijker om een N73SV open te maken. Ik moet, van wat ik gelezen heb, alleen het toetsenbord loshalen.

Hier een foto ervan: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/24a8bfd661.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
winwiz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:29:
De ingebouwde wifi is 150 MBit. Dit is 75 up en 75 down. De waarde die aangegeven wordt is dus correct. Er wordt gebruik gemaakt van de 2.4 Ghz band. Je zult maximaal rond de 6 MB/s kunnen halen.

Zelf heb ik ook een losse stick van Fritz die dual band is. Ik heb daar een 300 Mbit verbinding mee. Dit is 150 up en 150 down. Ik haal hier maximaal 16 MB/s op 5 Ghz. Dit alles met een Linksys E4200
Bedankt voor de uitleg. Ik gebruik spotnet en newsleecher. De eerste dag (afgelopen maandag) had ik idd tot zo'n 6 Mb/s in een rechte lijn zegmaar, nu lijkt het wel op een onregelmatig hartfilmpje ergens tussen de 3 en 5.5 Mb/s ... Kan natuurlijk ook aan de servers liggen.

Verder heb ik een Thomson TWG870U modem/router. Mmm, ik zal het over langere tijd moeten gaan ervaren denk ik. Misschien gaat het morgen beter ofzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:44:
[...]
Bedankt voor je tekst en uitleg van jouw ervaring. Altijd handig.
Volgens mij, is het gemakkelijker om een N73SV open te maken. Ik moet, van wat ik gelezen heb, alleen het toetsenbord loshalen.
Hier een foto ervan: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/24a8bfd661.jpg
Ghehe, stuk makkelijker ja. Dan zou ik als ik jou was die 3e antenne lekker achterwege laten. Performance zijn met deze kaart en de 2 antennes al een stuk beter dan de standaardkaart :*)
winwiz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:29:

mir4dor geeft aan dat hij 75mbit/s ziet staan, je zegt dat dat betekent 75 up en 75 down, maakt 150mbit/s, wat de ingebouwde standaardkaart is volgens jou.

Daarna zeg je dat je een 300mbit verbinding hebt,
1) Als ik aanneem dat: Je dan bedoelt dat er bij jou 300mbit/s staat in het systeem
Diezelfde theorie volgend zou dat betekenen dat jij 300mbit down en 300mbit up hebt.. En zelfs dat je een 600mbit/s kaart hebt. Dat klopt niet toch?

2) Als ik aanneem dat: Je dan bedoelt dat up + down 300mbit/s is. Dan zou hij dus 150mbit/s moeten aangeven in het systeem bij jou.. Hoe kan 't dan dat ik met m'n E2000 op 2.4Ghz 300mbit/s in het systeem zie staan?

Ergens klopt er hier iets niet dan volgens mij :? Hier staat ook nog een opsomming over de mogelijke snelheden :) Volgens mij zijn die correct.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 21:54 . Reden: reply toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Al die opgegeven snelheden van de fabrikant moet je met een pak zout nemen. Je hebt USB sticks van 600 Mbit... dat is dan 300 voor 2.4 en 300 voor 5 Ghz.. Uiteindelijk kun je rond de 15 MB/s overdragen (150 Mbit)

Ik vermoed dat het apparaat zelf aan het systeem doorgeeft wat de connectie snelheid is.
De Azura geeft maximaal 75 Mbit aan (ook te zien in netwerkverbindingen) met een maximum van bijna 6 MB/s
De Fritz gebruikt een eigen utility en die geeft maximaal 300 Mbit aan. Gezien de maximaal haalbare snelheid van 16 MB/s kun je hieruit concluderen dat je met een downstream van 150 Mbit zit.
Vroeger kon je met 11g, als je een link van 54 Mbit had, ook een maximale snelheid halen van 2.5 - 2.7 MB/s, kortom je downstream was 27 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een Asus N73 SV gekocht.. Ben er heel erg tevreden mee, maar zou heel graag een schone windows installatie willen doen. Asus levert mijn laptop met Windows 7 Home Premium en ik kan via slim.nl een legale Windows 7 Ultimate upgrade Nederlands 64 bit bestellen.

Nu lees ik alleen op de site van slim.nl dat er op je pc al een legale versie van XP of VISTA hoort te zitten. Dit is bij mij dus niet het geval. Ik heb een Windows 7 (legaal)

Als ik google, kom ik niet veel verder. Er staat wel veel over upgraden via WAU (Windows Anytime Upgrade)

Wie kan mij dus vertellen of dit werkt???

Ik heb geprobeerd de bloatware te verwijderen, maar als ik dat doe, krijg ik steeds de melding ' windows verkenner werkt niet meer' . Als ik dan mijn systeem herstel naar 1 dag eerder (met de software er weer op), krijg ik die melding niet. De software die ik eraf wil halen is overigens niet windows gerelateerd (het gaat om game park)

Nogmaals.. Ik ben gisteren heel lang aan het googlen geweest en er zijn veel mensen die upgraden of schoon installeren vanuit VISTA of XP maar niet vanaf windows 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb reactie van Asus gekregen over de magere WLAN kaart die aan boord van mijn N73SV zit, namelijk:
De ondervonden prestaties van de WLAN kaart hebben inderdaad te maken met de type kaart dit bij dit model notebook wordt gebruikt. Ik vrees dan ook dat wij aan deze prestaties e.d niks kunnen verbeteren aangezien dit in de meeste gevallen een hardwarematige 'beperking' is. Wel raden wij aan om gebruik te maken van de meegeleverde Windows en niet een eigen geinstalleerde versie van Windows. Hierop kunnen wij namelijk ook geen verdere ondersteuning geven en in sommige gevallen kan dit ook de oorzaak van het probleem zijn (slechte WLAN prestaties).
Hardwarematige beperking... :S
...dus m.a.w. had je deze laptop maar niet moeten kopen.

Gisteren via Ebay een Centrino 6300 besteld en ga die er maar eens ingooien. Denk dat het ergste probleem dan wel opgelost is. Maar het blijft een beschamende reactie van Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"hardwarematige beperking"
"niet een eigen geinstallerde versie van windows"

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:53:
"hardwarematige beperking"
"niet een eigen geinstallerde versie van windows"

8)7
Ja idd 8)7 en dat noemt zich dan iemand van de TSD.

Maar ik snap het al. Met al die bloatware op die N73SV, dan verwacht je ook niet dat je internet sneller gaat natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:19:
Ik heb twee weken geleden een Asus N73 SV gekocht.. Ben er heel erg tevreden mee, maar zou heel graag een schone windows installatie willen doen. Asus levert mijn laptop met Windows 7 Home Premium en ik kan via slim.nl een legale Windows 7 Ultimate upgrade Nederlands 64 bit bestellen.

knipknip
Je hebt het hier oo over ene upgrade.. kun je niet gewoon een windows 7 bestellen die je stand alone kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Jackxl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:03:
[...]

Je hebt het hier oo over ene upgrade.. kun je niet gewoon een windows 7 bestellen die je stand alone kunt installeren?
Dat kan, maar die versies zijn vele malen duurder dan de versie van Slim.nl en Surfspot. De versie van Slim is dacht ik rond de 50 a 60 euro. Dat is goedkoper dan de versie die je in een normale winkel kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je t ÃŒberhaupt kopen? Als je een oem home premium van inet haalt en de code invult die onderaan je laptop staat, heb je ook gewoon een legale Windows.
Dat terzijde, je kunt een upgrade win7 dvd ook los installeren. Staat genoeg over op inet. Zou alleen niet weten waarom je dat zou doen. Je hebt namelijk al gewoon een licensie. Gewoon even win7 HP oem van internet halen of van iemand lenen, eigen code invullen en klaar. Is niks illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:47:
Waarom zou je t ÃŒberhaupt kopen? Als je een oem home premium van inet haalt en de code invult die onderaan je laptop staat, heb je ook gewoon een legale Windows.
Dat terzijde, je kunt een upgrade win7 dvd ook los installeren. Staat genoeg over op inet. Zou alleen niet weten waarom je dat zou doen. Je hebt namelijk al gewoon een licensie. Gewoon even win7 HP oem van internet halen of van iemand lenen, eigen code invullen en klaar. Is niks illegaals aan.
Er zijn ook mensen die meer dan alleen de functies van HP gebruiken. En iedereen kan toch zelf zijn eigen keuze maken? Ik heb ook gelijk Windows 7 Professional geinstalleerd met een legale key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik heb mijn Asus N53 sinds 2 maanden en ik gebruik hem vooral thuis (af en toe mee naar werkcolleges) maar bij mij bladert de verf af aan de voorkant. Hebben jullie daar ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://i163.photobucket.com/albums/t292/Takashi_photo/1111.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i163.photobucket.com/albums/t292/Takashi_photo/111112.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@Chiii

Nee dat probleem heb ik niet.. misschien zit je er tegen aan ? of met een horloge of mauw ?

Het lijkt er wel een beetje op dat het ter hoogte van een mauw kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:02:
[...]
Er zijn ook mensen die meer dan alleen de functies van HP gebruiken. En iedereen kan toch zelf zijn eigen keuze maken? Ik heb ook gelijk Windows 7 Professional geinstalleerd met een legale key.
Kan zeker, ik verbied het ook niemand. Mag je helemaal zelf weten. Ik zou het echter zonde vinden om 50a60 euro weg te gooien. Natuurlijk zijn er mensen die meer functies willen dan HP biedt. Maar Klaask heeft het daar niet over volgens mij, het ging niet over compabiliteitsproblemen en/of domeindeelname. Klaask zegt alleen een schone installatie te wensen i.v.m. bloatware. Dat kan gewoon met z'n eigen code. No offense.
Chiii schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:08:
Ik heb mijn Asus N53 sinds 2 maanden en ik gebruik hem vooral thuis (af en toe mee naar werkcolleges) maar bij mij bladert de verf af aan de voorkant. Hebben jullie daar ook last van?
Hier ook N53, 2 maanden, geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zo, ik typ dit nu vanaf de N55SF-S1194V. Mooie aanbieding gekozen, dit is de laptop met de hoogst mogelijke specs in NL, de N55SF-DH71 versie is alleen zakelijk of via mij onbekende leveranciers te leveren. Het enige verschil is de brander, maar daar verzin ik nog wel wat op.

Eerste bevindingen, ten opzichte van mijn 6 jaar oude A6Va,

-Best stil, je hoort de 7200RPM wel, vergeleken met de 4200 RPM IBM Deskstar waar ik vanaf kom.
-Windows 7 is minder spannend dan ik gedacht had, ik kom van XP af.
-Laptop is minder diep maar breder dan mijn 15.4 die ik eerst had.
-Toetsenbord is niet echt optimaal, zeker qua typgeluid. Maargoed maar even aan wennen.
-Geluid is inderdaad mooi.
-Wifi is een Atheros. Ik ga er nog even mee spelen. Heb hem op full power gezet in accu en netstroom modus.
-Webcam is erg goed, alleen heb ik de HD setting / resolutie nog niet kunnen vinden.
-De power brick is erg groot, 120 watt. Ik ga maar een andere tas kopen denk ik.
-Multi touch is wel een leuke toevoeging.
-1920x1080 is wennen qua lettergrootte.
-Laptop laadt snel op, erg kleine accu vergeleken bij mijn eerdere. Asus levert geen 9 cell, 3rd party via Twindis ook niet.
-2 way scharnier systeem. Ik ben een 3 way gewend, dus dat is nog even bekijken.
-2670QM is snel, ik moet nog kijken naar de Intel Speedstep / Turboboost enzovoorts.
-SubW00fer instellingen vind ik vrij karig, ik moet er nog verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Laatst online: 11-07 16:23
ik zoek naar een laptop en ik twijfel tussen de volgende twee:
pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
http://h10010.www1.hp.com...4354-5145688-5191483.html
Ik weet dat de processor en de videokaart van de hp iets beter zijn en ik weet ook dat het scherm van de hp heel erg goed is (1080p) alleen kan ik niet echt uitgebreide reviews vinden over de asus dus ik zou graag willen weten hoe het goed scherm van de asus x5qs is (helderheid, gamut en contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
300 nit helderheid heeft de N55SF (en ik denk dus de X5QSF ook) serie.
1920x1080 met kijkhoek van > 180 graden als ik me niet vergis.
Gamut zou ik je zo niet kunnen vertellen.

[ Voor 18% gewijzigd door W00fer op 29-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik denk eraan om pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 aan te kopen voor mijn pricewatch: Asus N53SV-SZ404V. Is het mogelijk om deze hierop aan te sluiten? Ik vond nergens of de laptop wel zo'n hoge resolutie kon weergeven via HDMI of via VGA indien het niet anders gaat...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:42:
300 nit helderheid heeft de N55SF (en ik denk dus de X5QSF ook) serie.
Maar een laag contrast
1920x1080 met kijkhoek van > 180 graden als ik me niet vergis.
Is het scherm rond ofzo? ;)
Gamut zou ik je zo niet kunnen vertellen.
60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

r_kluft

Hmmmmmm

Wat ik me even afvraag.
Heeft iemand hier met een N53SN (of SV) Ook dat de speakers op een bepaalde frequentie een vreemd bijgeluid geven? Zo ja heeft iemand dit kunnen oplossen? (sonicmaster en realtek settings staan al uit.)

Heeft trouwens iemand het ook voor elkaar gekregen om met de caddy uit de O.P. het frontje over te zetten?
Ik heb hem nu binnen maar zie er geen mogelijkheid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om mijn wireless lan-kaartje te vervangen voor een Killer NIC N-1103. (http://www.ebay.nl/itm/Bi...m2a12b762ef#ht_808wt_1139)

Heeft deze nog voordelen tegenover een Intel 6300N of is het meer dat je voor het merk betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:34:
[...]
Maar een laag contrast

[...]
Is het scherm rond ofzo? ;)

[...]

60%
Als ik me niet vergis heeft mijn oude al een kijkhoek van 178 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
r_kluft schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:36:

Heeft trouwens iemand het ook voor elkaar gekregen om met de caddy uit de O.P. het frontje over te zetten?
Ik heb hem nu binnen maar zie er geen mogelijkheid voor.
ja dit was makkelijk.

op deze foto is een van de 2 klemmetjes zichtbaar.. het andere klemmetje zit aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l626/hunter131468/SDC16503.jpg

ik heb overgins deze besteld.. maar die is volgensmij hetzeflde:

http://www.ebay.com/itm/320690803914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Afhankelijk van welke caddy je hebt gekocht. Op die van mij zaten geen klemmetjes op maar moest ik gewoon eraftrekken. Volgens mij heb ik dezelfde versie als die van de OP.

Via Nederlandse winkel http://hddcaddy.nl/winkel...e=product&product=7407869

Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://hddcaddy.nl/wp-content/uploads/2011/10/hdd2pull.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Aan alle Asus N53(SV) gebruikers, heeft er iemand van jullie een 1920x1200 monitor ter beschikking waarmee hij zou kunnen testen of de N53 in staat is om via hdmi 1920x1200 aan te sturen? :) Ik wil mij namelijk een Dell 2412HM aanschaffen maar het zou natuurlijk stom zijn om te merken dat het niet hoger dan 1080p werkt via hdmi... :+

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaurentS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:41:
Aan alle Asus N53(SV) gebruikers, heeft er iemand van jullie een 1920x1200 monitor ter beschikking waarmee hij zou kunnen testen of de N53 in staat is om via hdmi 1920x1200 aan te sturen? :) Ik wil mij namelijk een Dell 2412HM aanschaffen maar het zou natuurlijk stom zijn om te merken dat het niet hoger dan 1080p werkt via hdmi... :+
Heb hier niet zo'n scherm staan, maar weet wel dat m'n N53SV een HDMI 1.4 poort heeft. Afhankelijk van de versie van de HDMI-kabel die je gebruikt kan hij het volgende aan: klik
Als je 60Hz wil voldoet een 1.0-1.2a kabel dus al en als je 75Hz wil minimaal een 1.3 kabel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna alles van de spec is optioneel. Ik kan je nu al vertellen dat geen enkele videkokaart 4096×2160p24 kan uitsturen. Zelfs 1440p is voor zover ik weet bij geen enkele videokaart-monitor combinatie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

LaurentS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:41:
Het kan, ik heb hier mijn N53SV op mijn Samsung 245B Plus aangesloten die 1920x1200 als resolutie heeft ;) met een hdmi>dvi kabel :)

Signature

Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.