Ik gebruik 4 momentus XT 500GB exemplaren op een Areca 1212 raid controller in raid 10 onder ESX 4.1 met de driver die Areca beschikbaar heeft gemaakt.
Zo heb ik een stille en energie zuinige ESX server waar toch nog een beetje performance uit te pulken valt. Het valt me zeker niet tegen. De 750GB varianten waren toendertijd (jaar geleden) nog niet beschikbaar.
De ESX server is een Core i5-2405, met 16GB ram. De hele machine gebruik idle 75W als deze aan staat.
Ik zou eens een benchmark moeten draaien om te zien wat voor performance dit heeft.
Ik heb op de ESX server 1 Windows 7 VM, 1 Debian Server VM, 1 Ubuntu desktop, 4 FreeBSD builders en een stuk of 3-5 pfSense VMs met een tiental vswitches.
Laat ik het zo zeggen, dit ESX ding brandt de oude Qnap TS-409 Pro in de meterkast makkelijk af.
Ik heb later in mijn Late 2009 Unibody Macbook 13" een 750GB XT gedaan, dit scheelt een stuk! Enige nadeel is dat de vibraties met deze hoger zijn en de macbook "zingt" als deze op de tafel staat. (monotone bromtoon)
[
Voor 11% gewijzigd door
databeestje op 09-05-2012 14:01
]