Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
scheh02 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:09:
Oh ja, mijn touchpad zit er ook niet goed in. 1 hoek steekt er uit en ik krijg hem dus niet UITgeschakeld!
:( :( :( :( :( :( :(
Monitor is mat overigens.
Met een schone installatie? Dan moet je ook de Asus smart gesture drivers instelleren. Dan werkt fn + f9 wel. Ook na een reboot wat erg handig is.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 08:44
scheh02 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:04:
Het jammere van de "ondersteuning" van Asus was dat ze geen enkele medewerking verleenden voor wat betreft upgrade van W7 Home premium naar Ultimate. Ik had deze laptop speciaal uitgezocht om er ook direct Windows 7 Ulitmate op te zetten.

Hierdoor kunnen wij u dus namelijk niet helpen om Windows 7 Ultimate werkend te krijgen op uw notebook.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Een medewerker van Asus
Asus TSD

Gelukkig is er nu Windows 8 die mooi draait maar nu heb ik continue een knipperend zandloper/wieltje en ik kan de touchpad niet meer uitschakelen. Grrrrrrrrr
Beetje vreemd, gezien er voor de drivers geen verschil is tussen eender welke windows 7 versie, enkel 32-64 maakt iets uit.

[ Voor 1% gewijzigd door Bolletje op 17-01-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Voor de mensen die een Caddy zoeken voor hun N56... Ik heb deze gekocht:
http://www.aliexpress.com/snapshot/210831498.html

Duurde 8 dagen vooraleer hij hier is (Singapore > Belgium). Best rap dus.
En hij is de helft goedkoper dan op HDDcaddy.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ok ik ben het zat, heb geen zin om op reparaties te wachten.
Mijn Asus N76VZ heeft last van een flikkerend scherm, ik ben van plan om dit zelf te gaan fixen.

Er zit nu een chi-mei in (CMO1720) die me meer dan prima bevalt, prestaties op 40HZ zijn stotterend, 60HZ is flikkeren; 50HZ is niet mogelijk.

Zou het mogelijk zijn om een Samsung display hierin te doen? Of moet ik het gewoon bij Chi Mei houden?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 11:07
Hallo,

Ik heb sinds Juli een ASUS N56VM, prima ding.

Er zit echter 1 groot gebrek aan, het draadloze internet is echt beroerd. ik heb meerdere malen per dag het probleem dat er opeens geen verbinding meer te maken is met het netwerk, waarna ik de adapter via het netwerkcentrum uit- en in moet schakelen.

Zijn er meer mensen met draadloos internet problemen op de N56VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 18:58
__Koen__ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:25:
Hallo,

Er zit echter 1 groot gebrek aan, het draadloze internet is echt beroerd. ik heb meerdere malen per dag het probleem dat er opeens geen verbinding meer te maken is met het netwerk, waarna ik de adapter via het netwerkcentrum uit- en in moet schakelen.

ja ik heb ook problemen met het draadloos internet, meestal alleen als ik op de accu werk.
ik hoop dat er nog een goede driver update komt die dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
leonwin7 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:30:
[...]

ja ik heb ook problemen met het draadloos internet, meestal alleen als ik op de accu werk.
ik hoop dat er nog een goede driver update komt die dit oplost.
Heb je laaste drivers al geinstaleerd van je wlan kaart verlies van verbinding loste bij mijn het probleem op
Het probleem is al vaker besproken ff zoeken bv atheros dan zul zien dat het vaker besproken is
En bij netwerkkaart kun energie besparen uit of inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__Koen__ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:25:
Hallo,

Ik heb al sinds het begin dezelfde problemen met het wifi bereik. Slecht en het valt nog eens op willekeurige momenten uit, terwijl andere laptops in het thuisnetwerk geen problemen ondervinden. Wel jammer voor een laptop in deze prijscategorie.
Mijn laptop is trouwens binnen geweest voor reparatie (twee keer aangezien de eerste keer het probleem niet gevonden kon worden - Servilux België is dat) en toen hadden ze geschreven: gekend probleem met gekende oplossing - driverupdate. Loste het probleem uiteraard niet op aangezien de laatste driver er al opstond. Ze kunnen het gewoon niet fixen, dus ik stel voor dat je op de website van atheros gaat en daar uit die lange lijst kijkt welke driver voor jou het beste werkt. Veel plezier zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:02
Hier sinds Mei de N56VZ 4035, maar geen problemen met wifi. Eerst een eigen windows 7 er op gehad, nu een verse windows 8 sinds november. Met beide installaties 0.0 problemen met wifi, zowel op accu als op stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wesjuhdabomb: Vergelijkbaar met het touchpad/toetsenbordprobleem: niet iedere N56 heeft er last van, sommige modellen wel, sommige niet... dan heb je dus geluk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Gelukkig :). Hier overigens ook een touchpad wat een beetje bol staat. Maar erger me er niet echt aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
Goede ervaring met de reparatie-dienst van ASUS. Had een defecte harde schijf en een kapot monitor-kabeltje dat rare flikkeringen veroorzaakte bij het verplaatsen van de monitor. Beide zijn zonder gezeur vervangen, en de laptop stond een week later weer voor de deur. Heb er zelfs nog een compleet nieuwe monitor-cover bij gekregen, zodat het ding weer een paar weken mooi kan glimmen voordat hij onherroepelijk weer onder de vette vingerafdrukken zit. Al met al valt het me helemaal niet tegen, gezien het rond de feestdagen vermoedelijk wat drukker dan normaal zal zijn geweest.

Wat WIFI betreft, controleer altijd even dat je WIFI-kaart niet onder het mom van power savings kan worden uitgeschakeld door Windows. Ik hoor dat dat zo nu en dan wel eens problemen kan opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door All Bogs op 06-01-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pas en N56V gekocht
ben aan het twijfelen om er een SSD in steken, maar als ik het goed heb is dat niet mogelijk zonder de blu-rayspeler te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Dat kan wel hoor. Hier heb ik een tijdje de SSD ter vervanging van de standaard HDD gehad. Heb nu nog een HDD caddy met de originele 750GB schijf er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, maar dan ben je dus je HDD (bij mij 1 T) volledig kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb met mijn N56V nog geen wifi-problemen of iets dergelijks gehad. Wel mijn touchpas dat af en toe gewoon blokkeert en niets meer doet maar na opstarten werkt het altijd terug wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:02:
Ah, maar dan ben je dus je HDD (bij mij 1 T) volledig kwijt?
Jup, maar die kun je extern aansluiten per USB of dus in plaats van je blu-ray drive plaatsen. Dan zou je de blu-ray drive per USB kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahzo, ok danku
en als ik dat dan zou doen
denk dan aan een 256 GB SSD (meer word mij wat te duur en lijkt mij echt wel het uiterste minimum tenzij ik dieje optical drive vervang door de hdd wat mij eigenlijk al beter lijkt dan een externe hdd)
maar zijn er eigenlijk veel verschillen in snelheid van SSD's of is dat te verwaarlozen en is om het ruw te zeggen de SSD met de laagste prijs/GB (rond de 250 giga) de beste ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:19:
ahzo, ok danku
en als ik dat dan zou doen
denk dan aan een 256 GB SSD (meer word mij wat te duur en lijkt mij echt wel het uiterste minimum tenzij ik dieje optical drive vervang door de hdd wat mij eigenlijk al beter lijkt dan een externe hdd)
maar zijn er eigenlijk veel verschillen in snelheid van SSD's of is dat te verwaarlozen en is om het ruw te zeggen de SSD met de laagste prijs/GB (rond de 250 giga) de beste ?
SSD op de plaats van je HDD steken en je HDD met behulp van een caddy op de plaats van je Bluray disk steken. Zie mijn post voor een goedkope Caddyt: CedricD in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Alles in totaal moet je mss 12 schroeven losdraaien en weer vast draaien dus het is echt kinderspel.

Ik heb een Samsung 830 SSD er in zitten. Eentje van 128 GB. De Samsung 830 is niet de goedkoopste maar wel één van de beste SSD's op de markt. Bestaat ook in een 256 GB variant.
Die vind je hier: pricewatch: Samsung 830 series 256GB

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:22:
[...]

SSD op de plaats van je HDD steken en je HDD met behulp van een caddy op de plaats van je Bluray disk steken. Zie mijn post voor een goedkope Caddyt: CedricD in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Dezelfde alleen dan iets goedkoper en op eBay, 10,50eu incl verzendkosten:

http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item4601ca7b36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
Zou het voor een N56VZ mgelijk zijn om het azerty keyboard te vervangen door een qwerty keyboard? Ik gebruik nu namelijk overal qwerty en enkel nog op mn asus een azerty en zou dit graag vervangen. Maar vraag mij af of dat wel mogelijk is. O replacedirect.nl vind ik er wel, maar die plaatjes van dat keyboard zijn namelijk geen chiclet keyboard.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Kunnen Samsung SSD's ook zonder spacer in een N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Dezelfde alleen dan iets goedkoper en op eBay, 10,50eu incl verzendkosten:

http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item4601ca7b36
Kan ook, maar ik gebruik liever iets waar het typenummer van het toestel beschreven staat in de aanbieding. Dan weet ik 100% zeker dat het werkt (of toch zou moeten werken :P.) En ach, op die €2 zal het nu ook niet komen. Je koopt er zelf nog geen brood mee :+
imeR schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:18:
Kunnen Samsung SSD's ook zonder spacer in een N56?
Ja, de mijne zit er in zonder spacer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Bedankt Cedric. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Toeval, dat wilde ik ook net weten. De 840 Pro wordt volgens mij zonder spacer geleverd, daar waar de 830 notebook edition dit wel heeft. Heeft dit nog consequenties? Bij mijn oude toshiba wordt de schijf niet goed tegen de laptop aangedrukt door de veer op het klepje, waardoor hij in zijn aansluiting zou kunnen klapperen.

Is dat bij de N56 (hopelijk dan ook N76) anders geregeld?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Wat is dat voor iets, een spacer?
Mijn Samsung 830 SSD zit gewoon keurig op z'n plek vastgeschroefd in een N56VM op de plaats waar voorheen de normale harddisk zat. Geen extra dingen voor nodig en zo vast als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
vanaalten schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:07:
Wat is dat voor iets, een spacer?
Mijn Samsung 830 SSD zit gewoon keurig op z'n plek vastgeschroefd in een N56VM op de plaats waar voorheen de normale harddisk zat. Geen extra dingen voor nodig en zo vast als een huis.
De Samsung SSD's zijn een paar mm dunner dan reguliere SSD's. Om die ruimte op te vullen heb je soms een spacer nodig.

Maar ik geloof dat de harde schijf in de N56 aan de zijkant in zijn bracket wordt geschroefd, en dan is dit dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Check:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1323078618.jpeg

Dat zwarte raamwerk rechts van de SSD is de spacer.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom eigenlijk hdd op plaats vast bluray en sdd op plaats hdd en niet gewoon sdd op plaats blu ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:41:
en waarom eigenlijk hdd op plaats vast bluray en sdd op plaats hdd en niet gewoon sdd op plaats blu ray?
bij de n56 iig omdat op de plaats van de hdd een sata-3 aansluiting zit en op de BR een sata 2. Je wilt je ssd natuurlijk wel op de plaats met de snelste doorvoer hebben zitten om hem optimaal te kunnen benutten.

In m'n eigen n56vz s4022v een samsung 830 gezet (met spacer) en hdd verplaatst naar br-slot en werkt prima.
Overigens ook geen bollig trackpad of problemen die niet met een clean install en de juiste drivers opgelost konden worden.

Ben er zeer tevreden over.

[ Voor 22% gewijzigd door dragonflyslayer op 09-01-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 11:39
Even zodat het ook hier op Tweakers gezegd en te vinden is, ik ga een SSD in mijn N73SV bouwen en heb ruimte voor twee harde schijven. Ik hoef dus niet de DVD-speler te vervangen, maar heb wel een bracket nodig om de SSD vast te zetten. Die heb ik, na enig zoekwerk kunnen vinden, het productnummer is 13GNZX1AM030-1 en bij Salland, op moment van schrijven, erg goedkoop: http://www.salland.eu/pro...acket-13gnzx1am030-1.html

Ik heb 'm nog niet binnen, maar ga er van uit dat dit prima gaat passen i.c.m. een Crucial M4 (geen slim versie) en dus een N73SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hichelay schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:16:
Even zodat het ook hier op Tweakers gezegd en te vinden is, ik ga een SSD in mijn N73SV bouwen en heb ruimte voor twee harde schijven. Ik hoef dus niet de DVD-speler te vervangen, maar heb wel een bracket nodig om de SSD vast te zetten. Die heb ik, na enig zoekwerk kunnen vinden, het productnummer is 13GNZX1AM030-1 en bij Salland, op moment van schrijven, erg goedkoop: http://www.salland.eu/pro...acket-13gnzx1am030-1.html

Ik heb 'm nog niet binnen, maar ga er van uit dat dit prima gaat passen i.c.m. een Crucial M4 (geen slim versie) en dus een N73SV.
Zit er geen bracket in dan? Bij mijn N73SV zat gewoon een extra lege bracket ingebouwd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Waar kan je nog de N56VZ-S4035V-BE bestellen? Een vriend van mij zou ook zo'n laptop willen. Zijn er miss al andere laptops van asus met ongeveer dezelfde specs ?

Voornamelijk Nvidia GT650 3D kaart ?

Alvast bedankt

Groeten
Thibault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 01:15:
Hallo,

Waar kan je nog de N56VZ-S4035V-BE bestellen? Een vriend van mij zou ook zo'n laptop willen. Zijn er miss al andere laptops van asus met ongeveer dezelfde specs ?

Voornamelijk Nvidia GT650 3D kaart ?

Alvast bedankt

Groeten
Thibault
Zie de pricewatch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bedankt voor je antwoord. Helaas staat die model erniet tussen

is er een model die deze specs benaderd ? STaan alle beschikbare modellen ertussen ?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn wifi valt om de zoveel minuten weg. Ik heb een Asus N56VZ met Windows 7 (drama om daar wifi op te krijgen). Internet is van Ziggo (alles-in-een) Ik heb de Atheros Wireless Lan Driver and Application geinstalleerd. Maar toch valt internet continue weg. Ik zit 2 meter van mijn router af. Verbinding is maxiaal. Mn netwerk wordt neem ik aan dus niet verstoord.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Heb je al een ander kanaal ingesteld op de router? En heb je energiebeheer voor de Wifi kaart uitgeschakeld?

[ Voor 36% gewijzigd door _Brake_ op 12-01-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ramon27 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:10:
Mijn wifi valt om de zoveel minuten weg. Ik heb een Asus N56VZ met Windows 7 (drama om daar wifi op te krijgen). Internet is van Ziggo (alles-in-een) Ik heb de Atheros Wireless Lan Driver and Application geinstalleerd. Maar toch valt internet continue weg. Ik zit 2 meter van mijn router af. Verbinding is maxiaal. Mn netwerk wordt neem ik aan dus niet verstoord.

Wie kan mij helpen?
Zoek even op internet voor driver versie .97 dacht ik uit mijn hoofd. Die werkt naar behoren.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:05:
Hallo,

bedankt voor je antwoord. Helaas staat die model erniet tussen

is er een model die deze specs benaderd ? STaan alle beschikbare modellen ertussen ?

Alvast Bedankt
Zie de pricewatch :). Daar staan vergelijkbare modellen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, twijfel een beetje of ik mijn vraag hier moet stellen, of eerder in de sectie aankoopadvies.
Overweeg de aankoop van een nieuwe laptop en na heel veel te hebben rondgelezen lijkt de asus n56 me wel een goede keuze.
Ik vermeld er wel even bij dat ik in Belgie woon en dus graag een azerty-klavier heb, dus dit bemoeilijkt bestellen in Nederland.

Alleen, ik denk dat ik een beetje te laat ben :

zag net gisteren een asus n76vm-v2g-t1105v-be aan mijn neus voorbijgaan voor 899 euro. Net allemaal uitverkocht.

17 inch hoeft niet, dus ik zoek verder naar een 15inch, full hd, liefst i7, eventueel ook i5.
Liefst blijf ik onder de 1000 euro

Nu zou ik dit model nog kunnen kopen
asus n56vj-S4050H : fullhd, I5-3210, 8gb ram

1. Ik vroeg me af wat de 'VJ' serie precies inhoudt ? Wat is het verschil met de bekende VM en VZ serie ?
Heeft deze dan het 'goede' scherm of het 'mindere' scherm ?
2. Hoe groot zou de must zijn voor een I7 ? Ik speel geen games, maar draai wel regelmatig 'audioconvertor' en 'handbrake' om wat mkv files bij te werken : zou dan voornamelijk de datadoorvoer van belang zijn, of de processor. Ik vermoed dat ik hier meer winst zal halen door het plaatsen van een SSD.
Het modelletje dat wel een I7 heeft, namelijk asus n56vj-S4089 is helaas ook reeds moeilijk tot niet meer verkrijgbaar.

dank voor jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Het grootste verschil tussen VJ, VM en VZ is de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Wat is er met de Asus N76VZ serie aan de hand? Allemaal niet meer leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik heb de n56vj-s4006h
De vj heeft een ontspiegeld ips scherm - erg mooi .Natuurlijke kleuren en goede kijkhoeken.
Verder een 635m gpu, i5-3210m cpu , 8GB ram en een hdd van 1TB
Het track pad werkt goed , maar ligt ietsje schuin .
Helaas geen backlit keyboard

Vraag : deze heeft een voorgeinstalleerde windows 8 zonder product sleutel .
Hoe installeren jullie een verse windows zonder deze sleutel .
Lees de installatie die uit de bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon27 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:10:

Wie kan mij helpen?
Je kunt kijken of er iemand op jou WIFI netwerk stoort, ikzelf gebruik daar het programma inSIDDr van Metageek voor.
Die is gratis te downloaden.
Dan klik je op dat programma op de 2.4Mhz tab, en kun je zien of er iemand stoort ( in jou range zit)

Weet ook niet welk protocol je gebruikt, WPA2 personal kun je het beste gebruiken.
En dan het liefst kanaal 1.

Ook je Wifi router niet te dicht bij andere apparaten zetten, zoals een draadloze telefoon of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Mijn broer heeft een nieuwe notebook gekocht de Asus N76VM-V2G-T1077V. Deze notebook doet ondanks zijn sterke hardware heel moeilijk met games die al wel wat ouder zijn zoals bijvoorbeeld C&C red alert 3. Iets doet mij vermoeden dat deze laptop geen gebruik maakt van de GT630M maar lekker blijft werken op de intel GPU. Dit probleem had ik bij mijn eigen laptop ook maar die heeft een AMD grafische kaart en die kan ik nu manueel switchen. Ik heb voor de nvidia de laatste drivers afgehaald maar deze schijnen niks te doen. Als ik dxdiag invoer krijg ik ook geen resultaten te zien van de nvidia gpu.

Wat kan het resultaat zijn van deze baggere prestaties. Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Asus N76VZ_V2G en daar heb ik een Samsung 840 pro 128gb SSD in geplaatst.
Het probleem is dat ik in mijn BIOS bij boot priority de SSD niet zie, ik zie hem wel in sata configuration op P0. Ik heb windows 8 geïnstalleerd op de SSD. Als ik alleen de SSD in de laptop laat zitten en ik haal de HDD eruit dan kan hij niet booten, maar zodra ik deze HDD weer terug plaats staat er wel een optie bij boot priority van Windows Boot Manager.

Vraag:
1. Hoe komt het dat hij mijn SSD niet ziet?
2. Waarom boot hij vanaf HDD terwijl OS op SSD staat?

Alvast bedankt!

EDIT: Probleem opgelost, Nieuwe Windows installatie op de SSD, alleen heb ik nu de HDD er tijdens het installeren uit gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Timonator schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:38:
Mijn broer heeft een nieuwe notebook gekocht de Asus N76VM-V2G-T1077V. Deze notebook doet ondanks zijn sterke hardware heel moeilijk met games die al wel wat ouder zijn zoals bijvoorbeeld C&C red alert 3. Iets doet mij vermoeden dat deze laptop geen gebruik maakt van de GT630M maar lekker blijft werken op de intel GPU. Dit probleem had ik bij mijn eigen laptop ook maar die heeft een AMD grafische kaart en die kan ik nu manueel switchen. Ik heb voor de nvidia de laatste drivers afgehaald maar deze schijnen niks te doen. Als ik dxdiag invoer krijg ik ook geen resultaten te zien van de nvidia gpu.

Wat kan het resultaat zijn van deze baggere prestaties. Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen met deze laptop?
Wanneer de standaardinstellingen worden gebruikt, dan zijn de drivers van NVIDIA niet echt agressief met het wisselen naar de sterkere GPU. Je kunt proberen de game in kwestie op te starten door er rechts op te klikken, en dan onder "run with graphics processor" de NVIDIA GPU te kiezen.

Wanneer dit niet kan, bijvoorbeeld omdat je een Steam-game hebt waarvan de shortcut niet direct naar de executable linkt, of omdat je die context-optie hebt uitgezet omdat het een halve seconde click-lag veroorzaakt (guilty) dan kun je in het configuratiescherm van NVIDIA onder "program settings" een uitzondering maken voor de betreffende game. Of je kunt gewoon direct je "preferred graphics processor" op de NVIDIA GPU zetten, in plaats van de driver dit automatisch te laten beslissen.

De executables van Steam-games zijn doorgaans te vinden onder C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common, mocht het relevant zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door All Bogs op 17-01-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Steam games draaien standaard altijd op de dedicated GPU (de Nvidia in dit geval). Steam en de Nvidia drivers voorzien hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkeldermans
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Zo, vanmiddag de volgende laptop opgehaald: pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H

Ik kom van een Macbook Pro, dus het is weer lekker wennen! Ik heb een jaartje een macbook gehad maar nu Windows 8 er is vond ik OSX wel weer welletjes. De workarounds gingen een beetje ergeren voor bepaalde software, bv Visual Studio, wat ik parallel draaide op windows etc.

Tot nu toe bevalt hij me prima! Ik lees hier en daar het probleem dat het touchpad er wat scheef in ligt. Dit is bij mij ook een klein beetje, links ligt iets hoger dan rechts. Maar als ik eerlijk ben, met mijn macbook ben ik tot 2 x toe naar Apple geweest omdat het touchpad niet meer functioneerde haha.

Het geluid is wel heerlijk! Vooral met de Bass speaker erbij, prima!
Waar ik wel even naar aan het zoeken ben, en benieuwd ben of het überhaupt mogelijk is, zijn de volgende dingen:

Is het mogelijk om enkel de F1 tm F12 toetsen zo in te stellen dat hij bij deze toetsen automatisch de FN functie onder de gekozen toets pakt?

Ook vroeg ik me af of je de functies van de FN toetsen kan aanpassen. Zo opent die namelijk met de Play/Pause/Rewind/Forward toetsen de mediaplayer van Asus en herkent hij niet het programma wat op dat moment aan staat zoals Spotify en VLC. is het mogelijk om de acties op deze programma's te zetten?

Een laatste vraag, ik zag op de Asus site mooie screenshots dat je de Gestures op het touchpad kan aanpassen met de bijgeleverde Driver. Helaas heb ik dit nog niet gevonden, iemand die dit wel heeft?

Alvast bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er op termijn nog windows 8 drivers komen voor de n55sf serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
denkeldermans schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:27:
Zo, vanmiddag de volgende laptop opgehaald: pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H

Ik kom van een Macbook Pro, dus het is weer lekker wennen! Ik heb een jaartje een macbook gehad maar nu Windows 8 er is vond ik OSX wel weer welletjes. De workarounds gingen een beetje ergeren voor bepaalde software, bv Visual Studio, wat ik parallel draaide op windows etc.

Tot nu toe bevalt hij me prima! Ik lees hier en daar het probleem dat het touchpad er wat scheef in ligt. Dit is bij mij ook een klein beetje, links ligt iets hoger dan rechts. Maar als ik eerlijk ben, met mijn macbook ben ik tot 2 x toe naar Apple geweest omdat het touchpad niet meer functioneerde haha.

Het geluid is wel heerlijk! Vooral met de Bass speaker erbij, prima!
Waar ik wel even naar aan het zoeken ben, en benieuwd ben of het überhaupt mogelijk is, zijn de volgende dingen:

Is het mogelijk om enkel de F1 tm F12 toetsen zo in te stellen dat hij bij deze toetsen automatisch de FN functie onder de gekozen toets pakt?

Ook vroeg ik me af of je de functies van de FN toetsen kan aanpassen. Zo opent die namelijk met de Play/Pause/Rewind/Forward toetsen de mediaplayer van Asus en herkent hij niet het programma wat op dat moment aan staat zoals Spotify en VLC. is het mogelijk om de acties op deze programma's te zetten?

Een laatste vraag, ik zag op de Asus site mooie screenshots dat je de Gestures op het touchpad kan aanpassen met de bijgeleverde Driver. Helaas heb ik dit nog niet gevonden, iemand die dit wel heeft?

Alvast bedankt voor de reacties in ieder geval!
j-phone in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
In deze post staat beschreven hoe je de media keys werkend krijgt met iTunes. Valt vast ook aan een ander programma toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Cubic X schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:49:
Steam games draaien standaard altijd op de dedicated GPU (de Nvidia in dit geval). Steam en de Nvidia drivers voorzien hierin.
Weet je dat zeker? Terraria en FTL draaiden bij mij standaard op de geïntegreerde GPU. De HD 3000 trekt Terraria maar nauwelijks op 1080p, en ook FTL gaf lichte framerate-problemen wanneer men in een nebula rondhing. Ik heb dat uiteindelijk via het configuratiescherm van de driver goed moeten zetten.

Dit was zoals het eerst ging: http://imgur.com/mmDXsu1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 15:20
Iekozz schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:49:
[...]

Met een schone installatie? Dan moet je ook de Asus smart gesture drivers instelleren. Dan werkt fn + f9 wel. Ook na een reboot wat erg handig is.
Nee, geen schone installatie...een upgrade naar Windows 8.
Eindelijk antwoord gekregen van die geweldige VIP-support.
Uiteindelijk toch drivers. Maar wat er sinds kort bij staat is dat je eerst de oude ATKACPI driver moet verwijderen en dan opnieuw instaleren.
Het knipperende zandloper wieltje kwam door de WiFi kaart. Ik had uberhaupt géén WiFi meer. Hier heb ik dus de nieuwste driver weer vervangen voor een oudere. Toen werkte WiFi weer EN het geknipper was weg.

En dat reboot nodig is hoef je mij na 20 jaar Window-gestoei niet meer uit te leggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
evil kim schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 07:22:
[...]

Beetje vreemd, gezien er voor de drivers geen verschil is tussen eender welke windows 7 versie, enkel 32-64 maakt iets uit.
Blijkbaar toch wel. Ik dacht dat ook maar hier moesten er toch Windows 8, 64 bit drivers aan te pas komen.
Overigens de geweldige (Bang & Olufsen) subwoofer die er bijgeleverd wordt is al kapot. Echt kapot, kapot.
Jammer genoeg is deze los alleen in USA verkrijgbaar.
8)7
N76VM notebook draait nu na 4 weken eindelijk zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
scheh02 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:06:
[...]

Blijkbaar toch wel. Ik dacht dat ook maar hier moesten er toch Windows 8, 64 bit drivers aan te pas komen.
Overigens de geweldige (Bang & Olufsen) subwoofer die er bijgeleverd wordt is al kapot. Echt kapot, kapot.
Jammer genoeg is deze los alleen in USA verkrijgbaar.
8)7
N76VM notebook draait nu na 4 weken eindelijk zoals het hoort.
Heb je toch gewoon garantie op ?

Ik begin me nu echt te irriteren aan de standaard Windows Asus installatie. Vaak genoeg krijg ik met youtube filmpjes dat mijn IE crasht met een ongeldige bewerking, vervolgens klapt explorer er ook nog even uit.

Ga een clean install doen. Moet ik nog ergens rekening mee houden:

- Opslag van alle huidige data
- Downloaden van alle recente drivers van asus
- downloaden van een Windows 7 Home versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Viper® schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Heb je toch gewoon garantie op ?
Inderdaad, die subwoofer valt volgens mij gewoon onder de garantietermijn van twee jaar. Wellicht kun je het ding los opsturen, dus dan ben je je laptop niet eens kwijt.
Viper® schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Ga een clean install doen. Moet ik nog ergens rekening mee houden:

- Opslag van alle huidige data
- Downloaden van alle recente drivers van asus
- downloaden van een Windows 7 Home versie
Misschien is het voor jouw model anders, maar voor de N55SF was op de ASUS-website de SonicMaster software niet beschikbaar. Deze zorgt voor aanzienlijk beter geluid en is mogelijk ook nodig om de subwoofer te laten werken. Wanneer deze software niet online beschikbaar is, niet vergeten ze even van je driver-disc te plukken.

Overigens is het wellicht sneller om gewoon even via je control-panel de crapware van ASUS te verwijderen, iets wat voor mij alle instabiliteitsproblemen deed verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkeldermans
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb ondertussen de mediakeys werkend met VLC.

Hebben er meerdere trouwens met de N56 serie het 'ruis' probleem. Zo af en toe komt er opeen ruis opzetten als ik media afspeel. Na een poosje is dit weer weg. En als ik het geluid uit zet dan is het meestal ook weg. Dus mij lijkt het eerder digitale ruis.

Nu heb ik hier wat over zitten zoeken maar ik kom niet echt tot oplossingen. Iemand die er ervaring me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik heb ook een N56VZ-S4215H gekocht , Windows 8 staat er op , maar ik zie nergens een licentie sticker of een windows schijf ? Zou graag een schone installatie doe aangezien er gigantisch veel zooi opgestart word nu

Iemand ervaring met dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
cardwizard schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:59:
Ik heb ook een N56VZ-S4215H gekocht , Windows 8 staat er op , maar ik zie nergens een licentie sticker of een windows schijf ? Zou graag een schone installatie doe aangezien er gigantisch veel zooi opgestart word nu

Iemand ervaring met dit ?
Je hoeft geen key in te voeren, staat standaard al in het BIOS. Kan je wel lezen met een programma zoals Belrac Advisor.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ok bedankt , maar zonder installatie disc ? Kan dat er niet meer vanaf tegenwoordig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:40
Is het niet veel makkelijker om het spul dat je niet gebruikt te de-installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ja dat kan ook wel , maar wat als ik nou een keer moet herinstalleren ? bv. bij problemen of als ik een SSD plaats ?

Dat snap ik dus niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
nee hoor, je kan het gewoon installeren vanaf een dvd. Ik had het eerst vanaf USB geprobeerd, maar dat gaf alleen maar problemen. Ik heb de iso van technet geplukt en gebrand. Mocht je geen toegang hebben tot technet zijn er altijd wel manieren om aan een Windows 8 iso te geraken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik dacht dat ik ergens in het forum las dat het niet kon met een iso ?

Moet ik dan de home premium versie hebben

Blijf het toch vreemd vinden dat het zo moet , knikker gewoon een windows dvd bij de verpakking in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Beste tweakers,
ik ben een trotse bezitter van deze laptop pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Ik wil deze gaan upgraden met een 256gb SSD en meer ram dan de huidige 6gb.
Over de type SSD ben ik al uit, maar alleen zit ik met de ram.
Ik las hier op deze forum dat er maar max 8gb wordt ondersteunt, is dit waar?
En welke type ram raden jullie aan? 1066 of 1600?
dankjulliewel

offtopic: ik had hiervoor de lenovo y500 met dezelfde cpu en gpu als deze, maar de lenovo had meer ram, grotere HDD en 16gb SSD. Maar na een dag gebruik, gelijk terug gebracht. De glans scherm en niet goed functionerende trackpad waren de redenen. Nu met deze asus, geen enkele probleem gehad, dit is waarschijnlijk mijn beste laptop ooit. Vooral de speakers zijn waanzinnig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Met dit geheugen pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF160B moet 16GB zeker werken , ergens gelezen en is een betrouwbare bron , kan het alleen niet terug vinden

Maar had de PW link wel even opgeslagen aangezien ik die laptop ook heb en ik ook 16GB er in wil stoppen , welke SSD ga je er in stoppen (en waarom) doe je de HDD in een caddy of laat je de dvd speler er in ?

En de belangrijkste vraag hoe zet je W8 er weer op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb reeds deze ASUS bij de webshop van Mediamarkt besteld:

http://www.mediamarkt.nl/...21,563323.html?langId=-11

..tijdens de BTW-actie voor 660 euro. Prima prijsje voor de specs dacht ik zo.
Echter staat deze laptop niet op Tweakers en verkoopt geen enkele andere webshop hem zowat. Enfin, ik liep hier een beetje rond te bladeren hier en het viel mij op dat het onduidelijk is welke versies nou precies een backlit keyboard hebben. Dat is voor mij toch wel een must en getuige deze site heeft de mijne dat niet:

http://www.2compute.net/i...S/pdf/90NB0031-M02250.pdf

Dit vind ik toch wel erg balen. Iemand die het toevallig echt weet? Anders is het gewoon echt kut en kan ik hem zo weer retouren...weekje afwachten maar.
edit: zie wel op de site van MM van de laptop bij de afbeeldingen dat de verlichtminder en verlichtmeer van het toetsenbord knopjes op het toetsenbord staan. Moet haast wel dat ie verlicht is dan lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Reckuuza, die afbeelding is gewoon een standaard N56 afbeelding. Er zit ook nog een oude Windowstoets op, terwijl het een W8 notebook is. Afbeelding moet je dus niet op af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de info toch gewoon niet accuraat? Op basis van de specs en de afbeelding heb ik hem gekocht. Een andere versie krijgen lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Waar zie jij staan dat die een verlicht keyboard heeft dan op de MM site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik op de afbeeldingen behorende bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Je moet bij MM oppassen met kopen op specs:

http://www.mediamarkt.nl/...22,490643.html?langId=-11

Heeft in het echt een 650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Klopt maar dat is natuurlijk WEL goed ;)

Heb die nu een paar dagen , maar wat is het een fijne laptop zeg ! De games die ik er op heb staan draaien als een tierelier , daar kon mijn MacBook Pro van 2300 euro niet aan tippen ! Het enige minpunt tot nu toe is de trackpad en dan met name het tappen met 2 vingers (rechtermuisknop gesture) dat werkt behoorlijk slecht

[ Voor 93% gewijzigd door Cardwizard op 28-01-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan. Straks heeft ie geen backlitkeyboard.
Edit: heb contact opgenomen met ASUS, en de ASUS N56VJ-S4149H heeft GEEN verlicht toetsenbord.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:59
Jongens ik zie door de bomen het bos niet meer met die verschillende types. Ik heb me echt al suf gezocht naar een laptop dewelke aan mijn wensen voldoet, maar altijd schijnt er iets te schelen. Ik kom wel vaak uit op de asus N56 series, maar hier zijn zoveel verschillende modellen van + deze is in België bijna niet te vinden.

Nuja, welke van de N56 series laptops heeft het beste scherm? Ik geraak er maar niet uit wijs!

[ Voor 40% gewijzigd door Unrealiac op 28-01-2013 15:50 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
nvidia 650m met GDDR5 gaat wss niet lukken, GDDR3 wel.
Degene die dan het beste overeenkomt is:
4215H, te vinden in de pricewatch! ik weet alleen niet of die ook in België te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeMa1963
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:26
Is er iemand die ervaring heeft met het openen van de behuizing van de ASUS N76 serie? Ik zou de ingebouwde draadloze netwerkkaart willen vervangen door een INTEL N6300. Een beschrijving van hoe je de aluminium bovenkant kan scheiden van de plastic onderkant (zonder beschadigingen) zou erg handig zijn. Google (disassembly asus n76) geeft geen oplossing.
Thanks.

[ Voor 6% gewijzigd door GeMa1963 op 29-01-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf net de N56VJ binnen met een 1TB 5400rpm schijf erin. Installatie van bijv. Adobe photoshop vanaf de schijf gaat super traag. +- 20 min voor de installatie. De schijf haalt hele lage writespeeds van 10mb/s! Ook lijkt de wifi verbinding vrij traag te zijn. Ik heb al een topic geopend maar mss dat hier wat meer mensen de zelfde problemen ondervinden:

zie: Performance problemen Asus N56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
cardwizard schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:44:
Met dit geheugen pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF160B moet 16GB zeker werken , ergens gelezen en is een betrouwbare bron , kan het alleen niet terug vinden

Maar had de PW link wel even opgeslagen aangezien ik die laptop ook heb en ik ook 16GB er in wil stoppen , welke SSD ga je er in stoppen (en waarom) doe je de HDD in een caddy of laat je de dvd speler er in ?

En de belangrijkste vraag hoe zet je W8 er weer op ?
Thnx voor de pw link, maar zou toch de bron willen zien Ik wil zeker weten of 16gb volledig wordt ondersteunt. De reden dat ik 16gb en een ssd erin wil, is dat ik veel werk met grote bestanden en ook vaak een test omgeving opzet dmv een virtuele machine.

Ik wil het liefst een 256gb ssd, ik zit nog te kijken welke model. Ik zat te denken aan de 830, maar ik ben er nog niet over uit. ik ben van plan de huidige 750gb in een caddy te doen en de dvd in een externe behuizing. Dit omdat ik meer heb aan de hdd dan dvd drive. Ik heb de afgelopen jaren amper een cd/ dvd in me handen gehad.

Ik ga kijken of ik wel voor w8 wil gaan. Ik irriteer me een beetje aan de metro interface, vindt het omslachtig. Anders ga ik toch voor w7. In beide gevallen heb ik de pro versie tot mijn beschikking. Ik gebruik een simpele usb stick om windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Precies zoals ik het wil doen , ik ben al een hele tijd SSD gebruikt dus mis het nu ook echt wel

De Metro interface is echt voor touchscreens en gebruik ik ook niet , heb in Windows 8 nu ouderwets een start menu

Over de herinstallatie ben ik nog niet uit aangezien er geen dvd bij zit en volgens mij kun je die ook niet krijgen , behalve als ik hem zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:25:
Even voor mijn overzicht

De N56VZ heeft dus de volgende modellen:

S4022V
i7-3610QM / 8GB / 1TB 5400 rpm / 650m (ddr3) / BluRay writer / Backlit / FullHD
€ 1150,-

S4035V
i7-3610QM / 8GB / 750GB 7200 rpm / 650m (ddr3) / DVD / GEEN Backlit / FullHD
€ 930,-

S4044V
i7-3610QM / 8GB / 1TB 5400 rpm / 650m (ddr3) / DVD / Backlit / FullHD
€ 1050,-

S4056V
i7-3610QM / 8GB / 750GB 7200 rpm / 650m (ddr3) / BluRay / Backlit / 1366x768
€ 1100,-
Ik weet niet meer hoe actueel dit lijstje is, volgens mij zijn er weer wat model types bij gekomen.

Persoonlijk vind ik het bij Asus ook maar een ondoorzichtelijke kak van modeltypes en opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
De S4035V heeft mij €799 gekost, dus prijs klopt zeker niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door CedricD op 29-01-2013 16:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag antwoord gekregen op mijn vraag over de verschillende displays in de Asus N56 Series.

Vraag:
Goedemiddag,

Asus gebruikt in de verschillende versies van de N56 series verschillende displays.
Bron: http://www.notebookcheck....us-N56VM-Notebook-mit-GT-
630M.77056.0.html
Deze heeft een goed LG scherm.

http://www.notebookcheck....44V-Notebook.76773.0.html
Deze heeft een minder goed Samsung scherm, let op de cd/m^2 test.

Dus ik vroeg me af welk scherm er in mijn Asus N56VJ-S4006H zit? En zou u gelijk
de schermen kunnen opnoemen welke er in de andere series zitten?

Deze informatie deel ik dan met Tweakers, het tweakerforum waar de Asus N series zelfs een eigen topic heeft.
Dit om verwarring van de displays van Asus N56 series op te helderen.

Alvast bedankt,
Antwoord:
Bedankt voor uw email,

Het klopt dat er verschillen zijn tussen de schermen van de N56.
Er is een Full HD versie en een HD Ready versie.

Wanneer ik het serienummer van uw notebook heb, kan ik voor u achterhalen wat voor scherm u heeft.
Het merk achterhalen gaat echter hoogstwaarschijnlijk niet lukken.

Óf en welke verschillende merken er gebruikt worden is voor ons ook niet te achterhalen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.
If anything is unclear, please let us know.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,
Dus ze kunnen/willen zelf ook geen opheldering geven. Wel of het een 1080 is of een 768, tja..

Jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik heb sinds een paar maanden ook een Asus laptop, namelijk de N56VZ. Ik heb hier laatst Windows 8 op geïnstalleerd (clean install). Nu heb ik gezien dat via windows update ook allemaal drivers meekomen. Nu is mijn vraag of dit voldoende is, of dat ik er ook een aantal apart moet installeren, aangezien er op de site van Asus ook een hele waslijst aan drivers staat. Lijkt me dat die daar niet voor niets staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
tiies schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:47:
Ik heb sinds een paar maanden ook een Asus laptop, namelijk de N56VZ. Ik heb hier laatst Windows 8 op geïnstalleerd (clean install). Nu heb ik gezien dat via windows update ook allemaal drivers meekomen. Nu is mijn vraag of dit voldoende is, of dat ik er ook een aantal apart moet installeren, aangezien er op de site van Asus ook een hele waslijst aan drivers staat. Lijkt me dat die daar niet voor niets staan toch?
Drivers op de site van Asus negeer ik meestal (behalve Power 4 gear hybrid etc). Drivers voor de igp, gpu, chipset, lan, audio etc haal ik gewoon van de fabrikant af. Realtek, intel, nvidia etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hostler schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:55:
[...]

Drivers op de site van Asus negeer ik meestal (behalve Power 4 gear hybrid etc). Drivers voor de igp, gpu, chipset, lan, audio etc haal ik gewoon van de fabrikant af. Realtek, intel, nvidia etc.
Dat doe ik meestal ook, maar ik had laatst het idee dat war3 op mijn onboard videokaart draaide, enorm slechte performance. De Asus drivers voor de nvidia 650 kunnen wel degelijk afwijken van de originele nvidia drivers die vaak voor desktop systemen gemaakt zijn.
Ik kan het zo niet meer vinden maar er zit functionaliteit in de drivers om te switchen naar de gt650m. Ik was dus mijn nvidia tabbladen kwijt en ik zag met afterburner dat mijn gpu clocks niet correct waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fridge
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 11:12
Ik ben al sinds sept. 2011 (aangeschaft bij Informatique) in het bezit van een Asus N75SF-V2G-TZ064V met daarin een Crucial SSD 128Gb en was aanvankelijk behoorlijk enthousiast over deze notebook. Dat is inmiddels wel wat getempert ;(

Hij is al een aantal keren defect geweest en vertoond ook kleine dingentjes die je van een apparaat in die prijsklasse niet zou verwachten. Toetsenbord blijft soms hangen en maakt ook vaak een raar geluid alsof hij los schiet, subwoofer was al vrij snel gammel, beetje rommelen met het stekkertje en hij deed het vaak wel weer. Ook moest ik zo nu en dan de adapter aansluiting erin en eruit halen omdat deze dienst weigerde. Verder vallen de rubbertjes rond het beeldscherm er spontaan vanaf, en dat zijn de kleine ergenissen.
In februari vorig jaar bleek de notebook echt behoorlijk defect en ingeleverd bij Informatique, paar weekjes kwijt geweest maar gelukkig weer goed functionerend terug. Paar weken geleden begon hij ineens te stinken en kwam er ook rook vanaf de connector van de adapter, bleek een kortsluiting, dat ontwikkeld warmte en zowel adapter als notebook dood. Gelukkig was ik er vrij snel bij want wie weet wat er had kunnen gebeuren indien het langere tijd zo had gestaan, de connector was in ieder geval al aardig gesmolten.

Nu is de N75SF op 16-01 weer (gelukkig nog onder garantie) ingeleverd bij Informatique, Asus deed schijnbaar nogal moeilijk over de acceptatie van de RMA met als gevolg dat de notebook nu pas verstuurd is en onderweg naar Asus. Irritant maar meer als er zo nu en dan achteraan bellen en toch ook afwachten kan ik niet doen.

Na mijn sad story ben ik wel nieuwsgiering hoe anderen de kwaliteit ervaren van deze notebookseries (N55 en N75) over een langere termijn.

Bijlage:
foto van mijn adapter connector
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9pz6aa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben sinds september 2011 in het bezit van een N55SV (X5QSF) en heb besloten dat ik hier Windows 8 op ga zetten. Omdat ik hem nodig heb voor school en ik zeker wil weten dat alles fatsoenlijk werkt, heb ik een een partitie gemaakt en daar Windows 8 op gezet, om een aantal dingen te testen.

Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat mijn function keys traag of niet reageren. Ze doen het wel soms, ik heb zelfs de mediakeys in iTunes werkend gekregen. Ook kan ik mijn touchpad met Fn + F9 uit en aan zetten. Maar vaak reageren ze pas heel laat, wat erg irritant is.

Ik heb al geprobeerd de ATK driver opnieuw te installeren, maar ook dit gaf geen verbetering.

Het gaat hier dus niet om een upgrade van Windows 7 naar Windows 8, maar om een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Devin19 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:41:
Ik ben sinds september 2011 in het bezit van een N55SV (X5QSF) en heb besloten dat ik hier Windows 8 op ga zetten. Omdat ik hem nodig heb voor school en ik zeker wil weten dat alles fatsoenlijk werkt, heb ik een een partitie gemaakt en daar Windows 8 op gezet, om een aantal dingen te testen.

Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat mijn function keys traag of niet reageren. Ze doen het wel soms, ik heb zelfs de mediakeys in iTunes werkend gekregen. Ook kan ik mijn touchpad met Fn + F9 uit en aan zetten. Maar vaak reageren ze pas heel laat, wat erg irritant is.

Ik heb al geprobeerd de ATK driver opnieuw te installeren, maar ook dit gaf geen verbetering.

Het gaat hier dus niet om een upgrade van Windows 7 naar Windows 8, maar om een clean install.
Heb je het nieuwste BIOS geflasht? Op mijn N56 deden de brightness controls het niet goed meer in Windows 8. Een BIOS-update loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb de N56VZ-S4215H als ik de laptop via HDMI op mijn receiver aansluit krijg ik met geen mogelijkheid Dolby Digital of DTS etc geluid , alleen stereo

Weet iemand wat ik daar aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
imeR schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:31:
[...]

Heb je het nieuwste BIOS geflasht? Op mijn N56 deden de brightness controls het niet goed meer in Windows 8. Een BIOS-update loste het op.
Voor de N55 is de laatste BIOS update die op website van Asus staat versie 207, van 7/9/2011.
Ik ga ervan uit dat dit de nieuwste is, en dat ik geen bios van de N56 oid kan installeren, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
Mijn N76VM tot nu toe, aangeschaft in juni 2012:

Na ellende met Windows upgrades( 7 en 8) zelf alles handmatig drivers getweaked en werkt nu fatsoenlijk.
-subwoofer (losse accesoire) is al kapot.
-touchpad laat langzaam los

1000 euro....pffffff had ik misschien een Apple moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
In principe werken mijn atk keys nu, op die van de helderheid na. Ze werken wel, maar het lijkt erop dat de 'atk service' vastloopt als ik de brightness aanpas, hierdoor werken voor een korte tijd alle functie keys niet meer.

Volume aanpassen en touchpad of beeldscherm uit en aan zetten etc. werkt wel gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Ik heb dus een N56VZ hè, en sinds een week ofzo, als ik typ... dan klinkt het opeens alsof er iets niet helemaal goed zit en het begint een beetje te irriteren.
Gaat om de aanslagen in het gebied 'WERT SDFG CV'.
Andere toetsen op het toetsenbord hebben geen raar resonerend/alsof er iets los zit en trilt bijgeluid.

Iemand dit ook, of enig idee wat het is en hoe het verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Laatst online: 17-09 21:31
Ik heb de s4215h versie van de n56vz. Nou wilde ik laatst een dvd branden en kreeg ik een foutmelding. Ik heb het toen met een ander programma geprobeerd maar ook hier kreeg ik een foutmelding.

Weet iemand toevallig welk merk en typenummer dvd-speler er in het model zit? Op de site van Asus zie ik ik in ieder geval geen drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

aeraldil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:04:
Ik heb de s4215h versie van de n56vz. Nou wilde ik laatst een dvd branden en kreeg ik een foutmelding. Ik heb het toen met een ander programma geprobeerd maar ook hier kreeg ik een foutmelding.

Weet iemand toevallig welk merk en typenummer dvd-speler er in het model zit? Op de site van Asus zie ik ik in ieder geval geen drivers.
Haal Speccy eens in huis: http://www.piriform.com/speccy .
Mijn speler is een MATSHITA BD-MLT UJ240AFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Laatst online: 17-09 21:31
Maracuja schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Haal Speccy eens in huis: http://www.piriform.com/speccy .
Mijn speler is een MATSHITA BD-MLT UJ240AFW.
Dit heb ik gedaan. De device name die ik daaruit krijg is: HL-DT-ST DVDRAM.
Meer staat er niet. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Devin19 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:03:
In principe werken mijn atk keys nu, op die van de helderheid na. Ze werken wel, maar het lijkt erop dat de 'atk service' vastloopt als ik de brightness aanpas, hierdoor werken voor een korte tijd alle functie keys niet meer.

Volume aanpassen en touchpad of beeldscherm uit en aan zetten etc. werkt wel gewoon soepel.
Laatste versie van het bios flashen lost dat op. :)

• Devin19
  • Niet online
imeR schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:18:
[...]

Laatste versie van het bios flashen lost dat op. :)
Devin19 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:48:
[...]

Voor de N55 is de laatste BIOS update die op website van Asus staat versie 207, van 7/9/2011.
Ik ga ervan uit dat dit de nieuwste is, en dat ik geen bios van de N56 oid kan installeren, of zie ik dit verkeerd?
Die versie 207 staat al op m'n laptop, verder zijn er voor de N55 geen nieuwe updates geweest.

• imeR
Devin19 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:45:
[...]

[...]

Die versie 207 staat al op m'n laptop, verder zijn er voor de N55 geen nieuwe updates geweest.
Oh, ik dacht dat het over een N56 ging. Jammer dat Asus de N55 niet langer van updates voorziet dan.
Pagina: 1 ... 48 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.