Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
aeraldil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:18:
[...]

Dit heb ik gedaan. De device name die ik daaruit krijg is: HL-DT-ST DVDRAM.
Meer staat er niet. Iemand suggesties?
HL-DT-ST DVDRAM is een speler van LG. Deze zitten in bijna elke laptop van elk merk. Ik ben ze al tegengekomen in Dell,Asus,Acer,Medion,HP,Compaq,...

Ze zien er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.smartmicrousa.com/images/products/detail/1d64_1_b.jpg

Om het exacte type te weten te komen zul je de speler uit de laptop moeten nemen.
Bevestigingsschroefje aan de onderkant van de laptop uitschroeven, lade openen en dan kun je de speler er zo uit trekken.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
imeR schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Oh, ik dacht dat het over een N56 ging. Jammer dat Asus de N55 niet langer van updates voorziet dan.
Naar mijn mening zijn ze ook redelijk vlot gestopt met de N55. Zowel qua leveringen (ik had hem vrijwel direct na launch in NL en nog geen 3-4 maanden erna al niet meer te krijgen bij de grotere computerzaken) als qua support.

Hebben jullie dat ook dat de nieuwste Nvidia drivers (314.07) crashen regelmatig op de GT555M?

Uitgebreid met Nvidia gemaild maar die zeggen doe maar een roll-back naar een oude driver die nog wel werkt. 8)7 Los gewoon het probleem op Nvidia, ik heb duidelijk aangegeven en bug reports gestuurd dat het in het audio gedeelte zit (HD-Audio).

• MrTorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik zit te kijken naar de Asus N56 maar las in het begin van het topic dat er verschillende kwaliteiten in het scherm waren, wel of geen backlight en dit in combinatie met een gt650 is dit nog steeds aan de orde?
En hoe word er gedacht in vergelijk met een Lenovo Y500?

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MrTorch schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:14:
Ik zit te kijken naar de Asus N56 maar las in het begin van het topic dat er verschillende kwaliteiten in het scherm waren, wel of geen backlight en dit in combinatie met een gt650 is dit nog steeds aan de orde?
En hoe word er gedacht in vergelijk met een Lenovo Y500?
Wel of geen backlight gaat volgens mij over het keyboard, niet over het scherm.

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 09:18
Ik heb een probleem dat ik het in het bios maar niet voor elkaar krijg om in te stellen dat ik kan booten vanaf een CD/DVD.
Ik heb een Asus N56VZ-S4215H met windows8 64 bits.
Ik heb (bijna) dit hele topic doorgeakkerd en zag deze vraagstelling ook al door Karden gevraagd op 16 november 2012 maar daar geen antwoord op gezien.

Als ik mijn bios kijk zie ik daar slechts één Boot optie namelijk die van "windows Boot manager".
Daar meerdere opties neerzetten (er is een optie voor create) lukt mij niet.

heeft iemand hier al me te maken gehad en dit weten aan te passen/
Ook heb ik geen toets kunnen vinden om tijdens het opstarten een boot menu op te roepen.

Edit:
Er is daar in het boot menu een optie: add boot optie.
Met de keuzes:
select Filesystem
Path for boot option
create

Maar niets over opstarten vanaf DVD.
Echter als ik een USB stick in de laptop doe komt die in het bios wel tussen de boot opties te staan :+
Maar dus geen CD/DVD ondanks dat die wel in het sation zit ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Frixel op 27-02-2013 17:04 ]

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 06:17
W00fer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:07:
[...]

Naar mijn mening zijn ze ook redelijk vlot gestopt met de N55. Zowel qua leveringen (ik had hem vrijwel direct na launch in NL en nog geen 3-4 maanden erna al niet meer te krijgen bij de grotere computerzaken) als qua support.
Ik heb er ook een gehad. Echt bagger die N55SF. November 2011 gekocht. Tot 2x toe de harde schijf kaduuk. In April en Juni 2012 is dat ding toen 2x terug geweest naar Asus. De tweede keer ook geschoffeerd door de helpdesk.Toen mijn vertrouwen in het product opgezegd en mijn geld teruggevraagd. Dat weigerden ze eerst.
Een week later wilden ze 75% teruggeven, omdat die ouder was dan 6 maanden. Natuurlijk heb ik dat niet geaccepteerd en na dreiging met een gerechtelijke procedure en een koude douche bij Radar, heeft men als nog het volledige aanschafbedrag teruggekregen.

Daarna een Dell 15r SE gekocht en dat apparaatje werkt al 6 maanden feilloos.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
@Frixel
Hier liep ik ook tegen aan en ik heb het volgende (tijdelijk) aangepast voordat het werkte.
Er zijn een aantal punten waar je op moet letten in de bios.

In het Boot tabblad:
Fast boot disablen en Launch CSM enablen

In het Security tabblad:
Secure Boot Control disablen

Als het goed is kun je nu wel boot opties toevoegen (Hier zou nu de HL-DT-ST DVDRAM bij moeten staan dat is je DVD speler)

Hierna zou het moeten werken.

Ik heb zelf nadat window 7 op mijn ssd geinstalleerd was Launch CSM weer disabled en Fast boot weer enabled

Boot menu is F8 uit mijn hoofd maar niet getest, heb je ook niet nodig als de bios goed staat.

Edit: Typos..

• Frixel
Acidrain schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:56:
@Frixel
Hier liep ik ook tegen aan en ik heb het volgende (tijdelijk) aangepast voordat het werkte.
Er zijn een aantal punten waar je op moet letten in de bios.

In het Boot tabblad:
Fast boot disablen en Launch CSM enablen

In het Security tabblad:
Secure Boot Control disablen

Als het goed is kun je nu wel boot opties toevoegen (Hier zou nu de HL-DT-ST DVDRAM bij moeten staan dat is je DVD speler)

Hierna zou het moeten werken.

Ik heb zelf nadat window 7 op mijn ssd geinstalleerd was Launch CSM weer disabled en Fast boot weer enabled

Boot menu is F8 uit mijn hoofd maar niet getest, heb je ook niet nodig als de bios goed staat.

Edit: Typos..
Hé thanks man, Was er inmiddels ook achter dat ik eerst dat hele verhaal moest volgen en aanpassen in de Bios.
Ik wil straks ook een SSD erin zetten dus zal wel weer klooien worden.

Ik heb nu eerst mijn systeem helemaal op orde gebracht op de interne sata HD en een klone gemakt naar de SSD die ik had liggen.
Nu kijken of ik die 2 van de week zo ff om kan zetten _/-\o_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:21

D4NG3R

kiwi

:)

Weet iemand hier eigeljk een degelijke caddy voor de N53SV? Ik heb het niet zo op ebay.. Al kost het me een paar euro meer, weet iemand een degelijke Nederlandse webshop waar ik hem kan kopen?

Edit: Enneh.. Laat dat geen groot gapend gat aan de zijkant? Heeft iemand misschien foto's van zijn/haar eigen setup :? .

nvm:

De 1e vraag blijft wel.

Even een andere vraag die mij altijd wat onduidelijk is gebleven bij laptops:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IHYLoJ1ZIjQ&feature=fvwp&NR=1]
Verloopt de garantie wanneer ik dit zou doen? Aangezien ik binnenkort een ac wifi kaartje wil halen voor m'n laptop. Als ik dan toch bezig ben direct alles schoonmaken en de koelpasta vervangen.

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2013 00:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:32:
[...]

De N56VJ-s4089h-be heeft inderdaad géén backlit keyboard!
Ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe laptop en dit model sprak me wel aan, jammer van die backlit.
Iemand een model met AZERTY (BE) en een backlit toetsenbord van maximum €1000?

Ben deze nog tegengekomen maar heb geen flauw idee of hij een backlit keyboard heeft:
ASUS N56VJ-S4150H-BE

Verwijderd

Heb deze week een N56 aangeschaft, meerbepaald een N56VZ-S4215H. De 750GB HDD heb ik vervangen door een Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB en de standaard 6GB is vervangen door 2x Crucial Crucial CT102464BF160B 8GB modules.

Na enkele dagen erop gewerkt te hebben zijn dit mijn eerste bevindingen:

Mijn vergelijkingsmateriaal is vooral mijn vorige laptop, een Dell XPS M1530, die kort voor de aankoop overleden is, en mijn huidige werklaptop, een 14" HP Elitebook

Positief:
  • Uitstekende bouwkwaliteit (zeker in deze prijsklasse en zeker voor een niet-zakelijke laptop)
  • Bloedsnel, zeker met mijn extra's erbij 8)
  • Geschikt voor recente games (bv Far Cry 3 in hoge kwaliteit draait zeer vlot in Full HD)
  • Zeer goed scherm (beter dan mijn Elitebook)
  • Goede geluidskwaliteit
  • Goed toetsenbord
  • Mooi design. Aangezien de laptop echt overladen was met stickers, heb ik alles eraf gestript. Lijkt nu een beetje op een MPB 8)
  • Volledige uitrusting in de doos (muis, draagtas,...)
Negatief:
  • Laptop heeft 'slechts' Full HD, terwijl mijn oude XPS 1920x1200 had. Is dus even aanpassen.
  • Toetsenbord layout. Dit is mijn eerste laptop met een volledig numpad, en het is echt aanpassen dat bv uiterst rechts niet meer de Del knop is maar de End knop.
  • Windows 7 installeren is een hele onderneming (laptop komt standaard met Windows 8 ). Misschien komt het omdat ik al een aantal jaren niet echt meer met consumer hardware bezig ben, maar heb me echt moeten inlezen op topics zoals Secure Boot, UEFI, CSM,... BIOS instellingen moesten echt specifiek zijn om nog maar te kunnen booten van iets anders. Eens dit gelukt was had ik dan weer bv het probleem dat wanneer ik bootte van een Windows 7 usb stick, de SSD niet gezien werd. Na ongeveer alles geprobeerd te hebben (ik dacht uiteraard dat het lag een aan de SATA driver), bootte ik gewoon van de Windows 7 CD en hop het was in orde (dezelfde CD was de source voor mijn Windows 7 USB stick). Zeer vaag allemaal. Eens Windows 7 erop stond, was er nog 1 hindernis. Geen enkele USB poort werkte. Blijkbaar zijn ze allemaal USB 3 en worden ze niet out of the box herkend. Dus lekker ouderwets CD'tje moeten branden met de USB driver (want de bijgeleverde Asus CD doet enkel Windows 8 ).

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 18:17
Ik heb net als mijn bovenbuur de nieuw n56 gekocht en ik ben vooral blij met het geluid, met of zonder subwoofer is gewoon perfect, grote kijkhoek van het scherm (met zn allen op bed nog ff wat kijken voor het slapen (daarom is geluid ook meteen indrukwekkend)

Mijn touchpad heeft wel iets een bolling en reageerd soms onduidelijk, wat mee te doen.

verder ben ik nog aan het nadenken over de 512 Gb ssd... 16 Gb komt er aan...

diskeltische lurker

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
technopeuter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:59:
Mijn touchpad heeft wel iets een bolling en reageerd soms onduidelijk, wat mee te doen.
Is dat op het moment van klikken? Ik beweeg de cursor zelf met mijn wijsvinger en druk de knoppen met mijn duim. De knoppen zijn ook nog deel van het touchpad (beweging) waardoor de cursor op het moment van klikken verspringt, omdat ik mijn wijsvinger nog op het touchpad had.

• Acidrain
Het links of rechtsonder "klikken" is eigenlijk overbodig gemaakt (gelukkig want dat klikken maakt best herrie op dit ding) :)
Met 1 vinger op willekeurige plek op de touchpad tikken (niet klikken dus niet indrukken) is linker muis en met 2 vingers op willekeurige plek tikken is rechtermuis 8)

Duurde even voor ik dit door had maar werkt fantastisch in zowel W8 als W7

2 vingers naar beneden vegen is scrollen btw maar dat weet het gros hier waarschijnlijk wel.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Hoe is het momenteel met de problemen van de N series? Ik lees meer negatieve ervaringen dan positieve. Zijn er nog altijd problemen met het touchpad en krakend geluid?

Ik heb contact gehad met Komplett, zij geven aan dat de fouten van Asus zijn en niet hun probleem. Oftewel mocht je een N76 hebben met slecht touchpad, dan moet je dat maar met Asus zien te regelen. Kan natuurlijk ook gewoon de service van Komplett zelf zijn.

Heeft Asus ondertussen de problemen aangepakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 04-03-2013 17:32 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een N53SV, en de laatste tijd kraakt het geluid redelijk vaak.

Ook is mijn batterijlever plots verminderd naar 30min (was eerst 3h) :(

• Acidrain
Ik kan niet voor de hele serie praten natuurlijk, ik heb de Asus N56VZ-S4215H online bij de media markt gekocht tijdens de laatste btw actie en die is goed.
Touchpad werkt prima ligt er recht in en is niet bol.
Geluid is voor mij perfect, hij kan echt hard zonder compleet te gaan vervormen en het klinkt vol en niet blikkerig zoals de gemiddelde laptop doet. Dat is overigens zonder sub, ik zit er voornamelijk mee op de bank en dan is de sub niet handig. Als ik aan mijn bureau zit en alles heb ingepluged dan merk je dat de sub toch nog veel toevoegd.

Verwijderd

Ik ben sinds iets meer dan een week in het bezit van een Asus N56VZ S4215H en ik ben er erg tevreden over. Ik heb alleen opgemerkt dat linksonder in het hoekje van de touchpad niet geklikt kan worden. Ik kan de touchpad wel wat naar beneden duwen, maar er klikt niks (wordt ook niet geregistreerd). Hierdoor moet ik verder naar het midden van de touchpad klikken. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? ik vind het toch wel vervelend.

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 20:39

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:49:
Ik ben sinds iets meer dan een week in het bezit van een Asus N56VZ S4215H en ik ben er erg tevreden over. Ik heb alleen opgemerkt dat linksonder in het hoekje van de touchpad niet geklikt kan worden. Ik kan de touchpad wel wat naar beneden duwen, maar er klikt niks (wordt ook niet geregistreerd). Hierdoor moet ik verder naar het midden van de touchpad klikken. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? ik vind het toch wel vervelend.
Ik weet niet of het by design is, maar bij mijn N56 moet ik ook iets uit het midden klikken. Zou kunnen dat er maar één schakelaar onder het touchpad ligt; en dat links of rechts klikken bepaald wordt door de locatie van je vinger op het touchpad.

Remember what the dormouse said

• ruvansin
  • Laatst online: 09-11 13:46
c0burn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet of het by design is, maar bij mijn N56 moet ik ook iets uit het midden klikken. Zou kunnen dat er maar één schakelaar onder het touchpad ligt; en dat links of rechts klikken bepaald wordt door de locatie van je vinger op het touchpad.
Bij mijn n56vz kan ik langs de hele linkerrand van de touchpad niet klikken, terwijl dat wel aan de rechterkant kan. Ik neem toch aan dat dit niet zo hoort.

• All Bogs
  • Laatst online: 29-11 00:21
Nismod schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:31:
Hoe is het momenteel met de problemen van de N series? Ik lees meer negatieve ervaringen dan positieve. Zijn er nog altijd problemen met het touchpad en krakend geluid?
Uit de posts hierboven blijkt wel dat problemen met het touchpad toch redelijk veel voorkomen. Krakend geluid was bij de N56 op te lossen door middel van het tweaken van enkele instellingen; dit is reeds eerder in dit topic besproken.
Thaitai schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:30:
Ik heb er ook een gehad. Echt bagger die N55SF. November 2011 gekocht. Tot 2x toe de harde schijf kaduuk.
Ben zelf ook getroffen door een kapotte harde schijf, uitgerekend toen ik in het buitenland zat. Vrees dat dit niet echt iets is waar ASUS iets aan kan doen, gezien de schijven gewoon van Seagate komen, en niet van één of ander dubieus merk waar niemand ooit van heeft gehoord. Merk wel dat mijn N55 soms een beetje lijt te zoemen / trillen wanneer ik licht op de behuizing druk, zoals wanneer ik aan het typen ben. Het hangt een beetje af van de ondergrond, want op sommige tafels blijft hij stil, maar op anderen is hij duidelijk te horen. Mogelijk zijn dit soort trillingen funest voor een mechanische hard disk?
MrTorch schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:14:
Ik zit te kijken naar de Asus N56 maar las in het begin van het topic dat er verschillende kwaliteiten in het scherm waren ...
Meen dat er examplaren zijn met een (degelijk) scherm van Samsung en met een (goed) scherm van LG. Mijn N55 heeft een scherm van Samsung, en hier valt prima op te werken. Zou me er persoonlijk niet al te veel zorgen over maken, want het blijven allebei natuurlijk simpele TN-paneeltjes.
scheh02 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:30:
Na ellende met Windows upgrades( 7 en 8) zelf alles handmatig drivers getweaked en werkt nu fatsoenlijk.
-subwoofer (losse accesoire) is al kapot.
Mogelijk heb je de SonicMaster software weggetweaked? Denk niet dat de subwoofer zonder deze software werkt.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:35:
Heb deze week een N56 aangeschaft, meerbepaald een N56VZ-S4215H. De 750GB HDD heb ik vervangen door een Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB en de standaard 6GB is vervangen door 2x Crucial Crucial CT102464BF160B 8GB modules.

[/list]
Ik wil die SSD en geheugen ook in mijn N56 bouwen , daarna gewoon weer Windows 8 er op installeren (waarom heb je Windows 7 er op gezet?)

Ik weet alleen niet hoe ik dit het best kan aanpakken . aangezien er geen schijf bij de N56 geleverd wordt , zou het ook mogelijk zijn om mijn huidige hdd te klonen naar de ssd en dan die inbouwen ?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:15
Bij het spelen van spellen heb ik om de paar minuten het probleem dat de game even "hangt" , beeld en geluid stotteren een seconde maar kan gewoon weer verder spelen zonder problemen , het is wel zeer irritant en heb geen flauw idee waar ik het probleem moet zoeken

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Asus N76VJ-T4086H Nieuw?
Staat al even in de pricewatch maar kan er nergens iets over vinden.
Hij heeft de NVIDIA GeForce GT 635M. Is dat een mindere?

Asus N76VJ-T4086H
http://www.bcc.nl/asus-76vjt4086h.html#longDescription

[ Voor 52% gewijzigd door tjaeuhm op 06-03-2013 15:03 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
cardwizard schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:16:
[...]

Ik wil die SSD en geheugen ook in mijn N56 bouwen , daarna gewoon weer Windows 8 er op installeren (waarom heb je Windows 7 er op gezet?)

Ik weet alleen niet hoe ik dit het best kan aanpakken . aangezien er geen schijf bij de N56 geleverd wordt , zou het ook mogelijk zijn om mijn huidige hdd te klonen naar de ssd en dan die inbouwen ?
Mijn N56 is net afgeleverd en had hetzelfde plan. (Nou ja, geen extra geheugen en 128G SSD voorlopig).

Beste plan: Probeer Het Niet Legaal. Misschien heb ik net alles op verkeerde manier gedaan, maar ik vond dat ik windows licentie op dat ding heb, dus legaal een windows iso moet kunnen downloaden. Je hebt wel een MS downloader, maar 3x raden, die accepteert je windows key niet (die uiteraard nergens op de laptop staat maar je uit het register moet trekken).

Toen ik eenmaal was overgestapt op de minder legale methode was het zo gedaan: ISO gedownload, SHA1 hash gechecked tegen wat die moest zijn, dat klopte gelukkig. Branden op DVD, in DVD speler van de asus, doet niks behalve bios showen. Bij opstartopties waren er wat dingen met fast boot ofzo, dat omswitchen, en hij kan instelleren. Beetje op volgende drukken, en hij activeert automagisch, hoef je niks voor te doen, ook geen key in te voeren.

Alleen mijn touchpad is nogal stroef, ik hoop dat dat is omdat hij nieuws is en het voorbij gaat, anders is dat wel irritant. En sowieso toetsen in touchpad geintegreerd is wel wennen. Sowieso kan ik niet zeggen dat ik groot fan ervan. Gedeeltelijk zal het wennen zijn, en hopelijk gaat dat stroeve minder worden, net als dat ik nu soms heb dat hij het niet doet, maar dan blijkt dat mijn pink ofzo op het hoekje ligt omdat hij veel groter is. Maar dat systeem met hun knoppen verwerkt in touchpad ben ik niet van onder de indruk momenteel.

Het geluid daarentegen is wel weer behoorlijk goed voor een laptop imo.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 08-03-2013 23:22 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Iemand een idee of de ODD (DVD/BluRay-speler) SATAII/SATAIII of USB2 is? Ik wil een extra SSD plaatsen voor Ubuntu en deze zal dan in de caddy komen mits de snelheid goed is.

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 19:48
Heb sinds kort de N56VZ-S4215H (i7, 650m) en heb last van een probleempje.

Op het moment dat ik de laptop van het netstroom haalt en hij overgaat op de accu, word de GPU gigantisch gethrottled, wat zorgt voor een enorme fps drop.

Ik heb Window energiebeheer al goed afgesteld en ook in de nvidia control panel staat de GPU op maximum performance (dus niet throttlen/switchen op accu).

Na wat google werk blijk ik niet de enige met dit probleem, maar een oplossing heb ik niet kunnen ontdekken.

Heeft iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Xisuthros333 op 10-03-2013 00:19 ]

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11 21:43
Waarschijnlijk schakelt windows over van de dedicated GPU naar de geïntegreerde GPU in je processor.
Ga eens naar de installatiemap van een game, rechtermuisklik op de .exe --> uitvoeren met grafische processor --> standaard grafische processor wijzigen.

Dan opent het NVIDIA-configuratiescherm en kan je aanduiden dat dit programma steeds met de dedicated GPU moet worden uitgevoerd.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
Is dat niet gewoon omdat de batterij niet genoeg power kan geven om het spel soepel te laten draaien?

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 19:48
Bluefall schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:17:
Waarschijnlijk schakelt windows over van de dedicated GPU naar de geïntegreerde GPU in je processor.
Ga eens naar de installatiemap van een game, rechtermuisklik op de .exe --> uitvoeren met grafische processor --> standaard grafische processor wijzigen.

Dan opent het NVIDIA-configuratiescherm en kan je aanduiden dat dit programma steeds met de dedicated GPU moet worden uitgevoerd.
Nee dit is niet het geval. Heb de nvidia gpu al geforceerd. Kan ook gewoon midden in een game de ac adapter er in en er uit halen en zo de fps meteen zien stijgen/dalen. Heb ook de gpu clock geclockt en die word gehalveerd als ik de adapter er uit trek.
CedricD schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:25:
Is dat niet gewoon omdat de batterij niet genoeg power kan geven om het spel soepel te laten draaien?
Dat is een mogelijkheid, maar dat lijkt me dan een erg slecht design. Vorige laptop met een amd gpu had hier geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Xisuthros333 op 10-03-2013 13:15 ]

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Even een korte vraag: heeft de Asus N56VZ-S4215H een Glans scherm of een Mat scherm?
Google geeft wisselende informatie..

• Acidrain
Asus N56VZ-S4215H heeft:
Mat scherm met een matte bezel. (Enige wat glimt is het asus logo maar niet hinderlijk)
GT650M videokaart
Lichtgevend Asus logo op de achterkant van het scherm
Lichtgevend toetsenbord waarvan de verlichting dimbaar of uit te zetten is
Resolutie van 1920x1080

Dat was denk ik het standaard vragen lijstje :-)

Edit:
Nee het heeft geen extra msata slot
Ja 16gb geheugen is mogelijk ondanks dat Asus 8gb als max op heeft gegeven maar niet alle bankjes zijn compatible

[ Voor 19% gewijzigd door Acidrain op 11-03-2013 15:23 . Reden: Toevoeging ]

• scarwoman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 00:09
Even een korte vraag, want ik kom er niet uit met google. Heeft de ASUS N76VJ T4093H een verlicht toetsenbord en een mat scherm?
Thnx

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:44
scarwoman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:47:
Even een korte vraag, want ik kom er niet uit met google. Heeft de ASUS N76VJ T4093H een verlicht toetsenbord en een mat scherm?
Thnx
Mat scherm sowieso, backlit toetsenbord betwijfel ik.

Verwijderd

Tweakers,

Na wat speur werk en veel uren hier op het forum heb ik gisteren de beslissing genomen. Het is dus de ASUS N56VZ S4215H geworden. De Dell 17r se viel vooral af vanwege het uiterlijk en het gewicht. Verder vielen alle Touch screen helaas af vanwege de dual core. Ik heb veel power nodig voor autocad. Nou dat heeft deze laptop zeker in huis. Na gisteren avond al wat uurtjes erop gezeten te hebben ga we vandaag er heel de dag aan zitten.

De eerste indruk.
Na het openen van de doos viel me meteen op dat er ook een mooie tas bij zit. Super handig. Zeker voor mijn school in de avond uren.
De laptop voelt lekker stevig aan. Veel beter dan mijn oude acer aspire 7730g.
WIndows 8 werkt ook lekker. ( eerste indruk )
Het is denk ik wel even wennen maar voor mijn vrouw bijvoorbeeld is het heel prettig. Net op de je een tablet hebt.
Gewoon op wat je wilt klikken en geen verder poespas en zoeken.
De snelheid is ook een verademing. Vandaag veel tekst verwerken en wellicht ff een game proberen.
Ik moet nog wel extra ram gaan kopen. Ik vind de 6 echt te weinig. In de winkel hebben ze nog even op het moederbord gezocht (op internet) en idd 16g moet kunnen. Dus nog ff sparen want de laptop was behoorlijk aan de prijs.

De audio is ook heerlijk. zeker met de sub woofer erbij. Er handig voor vakantie.
Het toetsenbord is even wennen maar heb net al wat a4tjes getypt en weinig verkeerde letter op papier. Het voelt erg lekker aan. En erg prettig dat er geen rest van bijv: eten tussen de toetsen kunnen zitten. De verlichting is voornamelijk op de bank erg fijn in de avond uren.

Het enigste wat nog niet gelukt is is data via een netwerk op deze pc krijgen. Hij geeft geen toegang op een rare manier. Kan dit aan het feit liggen dat mijn oude pc win vista is?

Dit was het even vooralsnog.

Gr.
Lock

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 17:04

SXZ

Onlangs een N56VZ-S4215H gekocht. Clickpad was niet in orde, omdat er rechtsonder niet geklikt kan worden i.t.t. linksonder. Laptop teruggebracht en een nieuwe meegekregen. Thuis bleek deze ook niet in orde te zijn met hetzelfde probleem. Deze wederom teruggebracht i.v.m. DOA, volgens de technische servicemedewerker van de Mediamarkt. Een derde omruiling had pas zin als ik zeker een goede meekrijg. In de winkel werd daarom samen met mij de laptop uit de verpakking gehaald om te kijken of ze in orde zijn. Er werden 3 dozen geopend met geen één goede clickpad! De manager besloot toen de hele partij retour te sturen naar ASUS. Clickpads waren dus niet in orde omdat er rechtsonder of linksonder niet geklikt kon worden. Grappig was dat het showmodel wel in beide hoeken geklikt kon worden, maar dan steekt die linksboven weer te veel naar boven.
Vandaag ben ik in winkels zoals SATURN en BCC geweest die ook deze laptop verkopen. De schowmodels waren ook niet in orde. Maar daar boeiden de verkopers niet zoveel dat de clickpads niet goed zijn. Saturn: "misschien omdat het niet is, waardoor het niet ingedrukt kan worden?!" BCC: "als blijkt dat de laptop niet goed is, sturen we je laptop terug naar ASUS, dan ben je het hooguit 2 weken kwijt." :? Wat SATURN zegt is echt onzin. Andere series van ASUS of andere merken waarin ook een clickpad zit, hebben dit probleem niet. Eigenlijk juist omdat het nieuw is, moet de clickpad goed en makkelijk werken. I.t.t. de MediaMarkt heeft BCC waarschijnlijk geen DOA regeling. Je bent er lekker mee als je je nieuwe laptop 2 weken moet missen en dan als het ware een refurbished laptop terugkrijgt.
Ik heb het idee dat vooral de modellen, die onlangs te koop zijn, het clickpad-probleem hebben. Ik ben daarom ook echt benieuwd of ASUS ooit wel een goede clickpad in een N56VZ heeft gezet, zoals het hoort. Ik kan me voorstellen dat veel mensen die deze laptop hebben met een slecht aangebrachte clickpad het niet zo erg vinden.

• Cubic X
SXZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:35:
Onlangs een N56VZ-S4215H gekocht. Clickpad was niet in orde, omdat er rechtsonder niet geklikt kan worden i.t.t. linksonder. Laptop teruggebracht en een nieuwe meegekregen. Thuis bleek deze ook niet in orde te zijn met hetzelfde probleem. Deze wederom teruggebracht i.v.m. DOA, volgens de technische servicemedewerker van de Mediamarkt. Een derde omruiling had pas zin als ik zeker een goede meekrijg. In de winkel werd daarom samen met mij de laptop uit de verpakking gehaald om te kijken of ze in orde zijn. Er werden 3 dozen geopend met geen één goede clickpad! De manager besloot toen de hele partij retour te sturen naar ASUS. Clickpads waren dus niet in orde omdat er rechtsonder of linksonder niet geklikt kon worden. Grappig was dat het showmodel wel in beide hoeken geklikt kon worden, maar dan steekt die linksboven weer te veel naar boven.
Vandaag ben ik in winkels zoals SATURN en BCC geweest die ook deze laptop verkopen. De schowmodels waren ook niet in orde. Maar daar boeiden de verkopers niet zoveel dat de clickpads niet goed zijn. Saturn: "misschien omdat het niet is, waardoor het niet ingedrukt kan worden?!" BCC: "als blijkt dat de laptop niet goed is, sturen we je laptop terug naar ASUS, dan ben je het hooguit 2 weken kwijt." :? Wat SATURN zegt is echt onzin. Andere series van ASUS of andere merken waarin ook een clickpad zit, hebben dit probleem niet. Eigenlijk juist omdat het nieuw is, moet de clickpad goed en makkelijk werken. I.t.t. de MediaMarkt heeft BCC waarschijnlijk geen DOA regeling. Je bent er lekker mee als je je nieuwe laptop 2 weken moet missen en dan als het ware een refurbished laptop terugkrijgt.
Ik heb het idee dat vooral de modellen, die onlangs te koop zijn, het clickpad-probleem hebben. Ik ben daarom ook echt benieuwd of ASUS ooit wel een goede clickpad in een N56VZ heeft gezet, zoals het hoort. Ik kan me voorstellen dat veel mensen die deze laptop hebben met een slecht aangebrachte clickpad het niet zo erg vinden.
Ik heb een launchmodel N56VZ en kan ook niet rechtsonder klikken...maar dat is ook wel logisch want daar zit de scroll sensor om snel een eenvoudig te kunnen scrollen.

• SXZ

SXZ

Ik vind het niet zo logisch dat het rechtsonder vastzit. Want zoals ik al zei, ben ik ook exemplaren tegengekomen dat het linksonder vastzit. De N56VZ die momenteel in mijn bezit is, zit niet vast rechtsonder. Integendeel, die zit te los. Rechtsonder klikt het niet, maar buigt zo ver door bij normaal drukken, dat je bijna in de laptop kan kijken.
Ik had in het begin naar ASUS gebeld over het clickpad-probleem, dat schijnt een bekend probleem te zijn bij de N56VZ. Volgens hun zijn er een partij in de omloop met de slechte clickpads. Wel vreemd dat ze deze laptops gewoon verhandelen, zonder dat ze bij ASUS speciaal hierop controleren. ASUS had nog zo'n goede reputatie.

• Cubic X
SXZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:58:
Ik vind het niet zo logisch dat het rechtsonder vastzit. Want zoals ik al zei, ben ik ook exemplaren tegengekomen dat het linksonder vastzit. De N56VZ die momenteel in mijn bezit is, zit niet vast rechtsonder. Integendeel, die zit te los. Rechtsonder klikt het niet, maar buigt zo ver door bij normaal drukken, dat je bijna in de laptop kan kijken.
Ik had in het begin naar ASUS gebeld over het clickpad-probleem, dat schijnt een bekend probleem te zijn bij de N56VZ. Volgens hun zijn er een partij in de omloop met de slechte clickpads. Wel vreemd dat ze deze laptops gewoon verhandelen, zonder dat ze bij ASUS speciaal hierop controleren. ASUS had nog zo'n goede reputatie.
Ongeveer een centimeter vanaf de rechterkant is niet klikbaar bij mijn N56VZ, dat gedeelte is wél gevoelig voor scrollen. Verder werkt mijn touchpad trouwens prima.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
SXZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:35:
Tenzij het touchpad er scheef inzit of boven de behuizing uitsteekt, is er niks mis mee. Als een hele serie N56's niet rechtsklikt licht dat uiteraard niet aan het touchpad zelf maar aan de driver.
Er is maar 1 soort klik, en dat is de onderkant van het touchpad indrukken. De driver voelt of je vinger links of rechts van streepje zit en geeft naargelang een linkerklik of een rechterklik. Mechanisch is er geen verschil.
Je kon de laptop zonder probleem aanvaarden, het enige wat je moet doen is de touchpad driver updaten.
Wel slordig van die verkopers dat ze dat niet even doen voor de klant. Lijkt me minder werk dan een andere te proberen.

• SXZ

SXZ

Flipside schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:13:
[...]

Tenzij het touchpad er scheef inzit of boven de behuizing uitsteekt, is er niks mis mee. Als een hele serie N56's niet rechtsklikt licht dat uiteraard niet aan het touchpad zelf maar aan de driver.
Het gaat om touchpads die niet goed in de laptop zitten. Ongeacht of het bruikbaar is of niet, de constructie deugt niet. De issue over een rechtermuis-klik en drivers, heeft hier niks mee te maken. Als de laptop al wordt afgekeurd i.g.v. fabrieksfout heeft het geen zin om dat ding nog eens aan te zetten om naar andere mankementen te zoeken.

• Flipside
SXZ schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:17:
[...]

Het gaat om touchpads die niet goed in de laptop zitten. Ongeacht of het bruikbaar is of niet, de constructie deugt niet. De issue over een rechtermuis-klik en drivers, heeft hier niks mee te maken. Als de laptop al wordt afgekeurd i.g.v. fabrieksfout heeft het geen zin om dat ding nog eens aan te zetten om naar andere mankementen te zoeken.
Nee, het ging in SXZ zijn verhaal over touchpads die niet links of rechts klikte. Enkel bij het showmodel zat het touchpad er niet goed in (bij die werkte de driver dan wel weer naar behoren).

• Flipside
Cubic X schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:46:
[...]

Ik heb een launchmodel N56VZ en kan ook niet rechtsonder klikken...maar dat is ook wel logisch want daar zit de scroll sensor om snel een eenvoudig te kunnen scrollen.
Het touchpad is over de hele oppervlakte gelijk. De driver bepaalt wat je waar kunt doen. Ik heb ook het (Belgische) launchmodel en het touchpad werkt volledig.

• Cubic X
Heeft iemand hier eigenlijk zijn HDD/SSD in de ODD gestopt (in plaats van de Blu-ray/DVD)? Zoja, wat zijn de behaalde snelheden hiermee? (met andere woorden: is de ODD aansluiting SATA2, SATA3 of USB2.0?).

• CedricD
Cubic X schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:13:
Heeft iemand hier eigenlijk zijn HDD/SSD in de ODD gestopt (in plaats van de Blu-ray/DVD)? Zoja, wat zijn de behaalde snelheden hiermee? (met andere woorden: is de ODD aansluiting SATA2, SATA3 of USB2.0?).
HDD op de plaats gestopt van de dvddrive en SSD op de plaats van de HDD.
Is de beste oplossing :).

Denk overigens dat het SATA2 is.

• Cubic X
CedricD schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:07:
[...]

HDD op de plaats gestopt van de dvddrive en SSD op de plaats van de HDD.
Is de beste oplossing :).

Denk overigens dat het SATA2 is.
Uiteraard, maar ik heb al een 256GB SSD op de plaats van de HDD en ik wil nu de Blu-ray brander vervangen voor een tweede SSD (128GB waarschijnlijk) voor Ubuntu ;) .

Verwijderd

Cubic X schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:13:
Net even getest (met HD_Speed)

- Primaire SSD (Crucial M4 512GB in de originele HDD bay): Gemiddelde van rond de 500MB/seconde
- Secundaire SSD (Kingston HyperX 3K 120GB in de ODD bay): Gemiddelde rond de 260MB/seconde

Blijft dus ruim onder de SATA2 limiet die normaal 300MB/seconde haalt. Maar om alles even in perspectief te zetten: De Kingston is bij mij dedicated voor virtuele machines. Meestal heb ik er ergens tussen de 5 a 10 tegelijk draaien, en dat gaat allemaal heel vloeiend.

• scarwoman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 00:09
Hallo allemaal,

Na lang zoeken op het internet heb een lijst kunnen maken over de verlichting van de toetsenborden. Het was voor mij namelijk nogal onduidelijk welke laptop nu wel een backlit keyboard heeft en welke niet. Het is me gelukt om voor de N56-serie én de N76-serie een overzicht te maken. Van één laptop ben ik niet zeker of er een backlit keyboard aanwezig is. Dit is de ASUS N76VZ-V2G-T1142H. Een voordeel, hij is nu op moment van schrijven niet leverbaar ;). Je kunt misschien een voorzichtige conclusie trekken als je kijkt naar de naamgeving van de andere N76 uitvoeringen met backlit keyboard. Deze hebben allemaal T1XXXX. Aangezien de ASUS N76VZ-V2G-T1142H ook met een "T1" begint kun je misschien heel voorzichtig zeggen dat deze uitvoering ook een backlit keyboard heeft...

Asus N56

Asus N56VZ-S4215H
Heeft een backlit keyboard!

ASUS N56VJ-S4149H
Geen backlit keyboard

ASUS N56VM-S4050V

ASUS N56VZ-S4022V

ASUS N56VJ-S4006H
Geen backlit keyboard

ASUS N56VM-S4032V
Geen backlit keyboard

ASUS N56VM-S4050V

ASUS N56VM-S3088V
Geen backlit keyboard

ASUS N56VZ-S4035V
Geen backlit!

Asus N76

ASUS N76VJ-T4093H
Geen backlit keyboard

ASUS N76VZ-V2G-T1035V

ASUS N76VM-V2G-T1023V

ASUS N76VZ-V2G-T1241H

ASUS N76VZ-V4G-T1240H

ASUS N76VJ-T4086H
Geen backlit keyboard

ASUS N76VJ-T4005H
Geen backlit keyboard

ASUS N76VJ-T4006H
Geen backlit keyboard

ASUS N76VZ-V2G-T1142H
Ik denk geen backlit keyboard; niet zeker!

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie!
Groet

Bron: www.laptopshop.nl

[ Voor 10% gewijzigd door scarwoman op 18-03-2013 19:56 ]

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

• Frixel
Ik heb een Samsung 840 Basic 250GB SSD gekocht om de HD in mijn Asus N56 te vervangen.
Nu is mijn vraag:
Ik wil als de SSD binnen is de image die ik met Acronis True Image heb gemaakt op de HDD zetten zodat ik direct weer kan werken met de laptop.
Gaat dit werken of moet ik nog iets speciaals aanpassen in Bios? Ik had ook gelezen dat het een probleem kan worden met booten en aligned ?

Edit.
Na nog het één en ander gegoogled te hebben kwam ik deze Paragon Alignment Tool tegen.
Heeft iemand hier al ervaring mee en kan ik dan eventueel NA de backup de aligned goedzetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Frixel op 18-03-2013 13:07 ]

• froginvasion
  • Laatst online: 25-03-2022
Heeft iemand ervaring met op een windows 7 versie van de N56VZ een windows 8 op te gooien?
Ik heb nu constant problemen met afsluiten / opnieuw opstarten. Tot dusver heb ik windows 8 er al een tweede keer ook opnieuw opgegooid, maar het probleem keert terug na een dikke week. Ik heb dus geen idee wat het veroorzaakt.

• Flipside
froginvasion schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:24:
Heeft iemand ervaring met op een windows 7 versie van de N56VZ een windows 8 op te gooien?
Ik heb nu constant problemen met afsluiten / opnieuw opstarten. Tot dusver heb ik windows 8 er al een tweede keer ook opnieuw opgegooid, maar het probleem keert terug na een dikke week. Ik heb dus geen idee wat het veroorzaakt.
Er is helemaal geen verschil tussen de Windows 7 en Windows 8 versies van de N56. Enkel de processor gaat 1 multiplier sneller.
Zelf heb ik ook gebruik gemaakt van de upgrade offer van 7 naar 8, en ben niks raars tegengekomen. (Wel een fresh install gedaan en geen upgrade)
Het lijkt mij van belang om de laatste BIOS-versie te hebben.
Van de support site van Asus download je de laatste versies van:
  • ATK package (1.0.0022)
  • Wireless Radio Control (1.0.01)
  • ASUS Smart Gesture (1.1.3)
  • Realtek Audio (6.01.6809)
De drivers van Intel, Atheros nvidia en dergelijk komen via Windows Update, zoniet download je ze van hun eigen site. De geluidsdriver vormt hierop een uitzondering. Die is bij Asus nieuwer dan bij Realtek zelf en weldegelijk in positieve zin aangepast voor de optimale instellingen van de subwoofer.

Verder zou het iets te maken kunnen hebben met de snelle opstartfunctie van Windows 8. Soms is het toch nodig een keer te herstarten (dan duurt het opstarten langer). Normaalgezien gebeurt dit toch ongeveer 1 maal per week voor de updates.
Heb je al herstart als Windows Update dat vraagt?

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Hey iedereen, ik heb sinds gisteren een raar probleem met de HDMI out van mijn N56VZ.
Af en toe gaat gewoon het hele beeld weg op mijn externe beeldscherm, het begint zwart te knipperen en blijft soms wel 2 seconden zwart. Dit gebeurt wanneer ik grafisch intensieve games speel en zelfs een paar keer terwijl ik dit bericht typ.

Hebben jullie ook last gehad hiervan? En wat kan ik doen om te testen of het de HDMI out poort van m'n laptop is of de HDMI in van m'n tv? (ik heb geen tweede scherm waar ik t even op kan testen.)

Ik heb de laatste drivers en draai hem gewoon in High Performance modus.
Voor gisteren is het nog nooit gebeurt (ik heb hem al een half jaar).

EDIT:
't ligt niet aan de HDMI kabel of de TV, de TV doet het met alle kabels en een TV-Tuner.

[ Voor 7% gewijzigd door Jell0zz op 18-03-2013 23:17 ]

• Cubic X
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Net even getest (met HD_Speed)

- Primaire SSD (Crucial M4 512GB in de originele HDD bay): Gemiddelde van rond de 500MB/seconde
- Secundaire SSD (Kingston HyperX 3K 120GB in de ODD bay): Gemiddelde rond de 260MB/seconde

Blijft dus ruim onder de SATA2 limiet die normaal 300MB/seconde haalt. Maar om alles even in perspectief te zetten: De Kingston is bij mij dedicated voor virtuele machines. Meestal heb ik er ergens tussen de 5 a 10 tegelijk draaien, en dat gaat allemaal heel vloeiend.
Thanks! Welke caddy heb jij gebruikt? Ik denk dat Linux vanaf een SSD met 250MB/s wel lekker zal lopen :) .

• froginvasion
  • Laatst online: 25-03-2022
Flipside schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:19:
[...]

Er is helemaal geen verschil tussen de Windows 7 en Windows 8 versies van de N56. Enkel de processor gaat 1 multiplier sneller.
Zelf heb ik ook gebruik gemaakt van de upgrade offer van 7 naar 8, en ben niks raars tegengekomen. (Wel een fresh install gedaan en geen upgrade)
Het lijkt mij van belang om de laatste BIOS-versie te hebben.
Van de support site van Asus download je de laatste versies van:
  • ATK package (1.0.0022)
  • Wireless Radio Control (1.0.01)
  • ASUS Smart Gesture (1.1.3)
  • Realtek Audio (6.01.6809)
De drivers van Intel, Atheros nvidia en dergelijk komen via Windows Update, zoniet download je ze van hun eigen site. De geluidsdriver vormt hierop een uitzondering. Die is bij Asus nieuwer dan bij Realtek zelf en weldegelijk in positieve zin aangepast voor de optimale instellingen van de subwoofer.

Verder zou het iets te maken kunnen hebben met de snelle opstartfunctie van Windows 8. Soms is het toch nodig een keer te herstarten (dan duurt het opstarten langer). Normaalgezien gebeurt dit toch ongeveer 1 maal per week voor de updates.
Heb je al herstart als Windows Update dat vraagt?
Ik zal nog eens proberen. De reden dat ik geen fresh install heb gedaan is het feit dat de installatie klaagde dat ik een GPT-style partition heb, en daar wilde hij het niet op installeren. Dus ik neem aan dat het wel zou lukken mocht ik mijn volledige schijf herformatteer, maar wegens dualboot heb ik daar geen zin in.

Bedankt voor de extra informatie over de drivers, I'll keep you posted :)

• Sissors
  • Niet online
Frixel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:13:
Ik heb een Samsung 840 Basic 250GB SSD gekocht om de HD in mijn Asus N56 te vervangen.
Nu is mijn vraag:
Ik wil als de SSD binnen is de image die ik met Acronis True Image heb gemaakt op de HDD zetten zodat ik direct weer kan werken met de laptop.
Gaat dit werken of moet ik nog iets speciaals aanpassen in Bios? Ik had ook gelezen dat het een probleem kan worden met booten en aligned ?

Edit.
Na nog het één en ander gegoogled te hebben kwam ik deze Paragon Alignment Tool tegen.
Heeft iemand hier al ervaring mee en kan ik dan eventueel NA de backup de aligned goedzetten?
Je moet hem inderdaad allignen voor beste prestaties. Die tool heb ik ooit bij mijn desktop geprobeerd, en dat ging niet echt lekker. Aan de andere kant het lukt de meeste mensen er wel mee, dus het zou moeten werken.

En je moet even checken na afloop of windows de SSD detecteerd, en dus dingen als defragmentatie uitschakeld.

• Flipside
froginvasion schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Ik zal nog eens proberen. De reden dat ik geen fresh install heb gedaan is het feit dat de installatie klaagde dat ik een GPT-style partition heb, en daar wilde hij het niet op installeren. Dus ik neem aan dat het wel zou lukken mocht ik mijn volledige schijf herformatteer, maar wegens dualboot heb ik daar geen zin in.

Je kunt de GPT partitie-indeling gewoon behouden bij een fresh install, heb ik ook gedaan. Ik heb maar 1 partitie gewist, de rest is gewoon blijven staan. Windows ondersteunt al GPT sinds Vista en zelfs XP x64 Edition.

Verwijderd

Cubic X schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:40:
[...]
Thanks! Welke caddy heb jij gebruikt? Ik denk dat Linux vanaf een SSD met 250MB/s wel lekker zal lopen :) .
Heb deze bij newmodeus besteld. Er zit een tussenstukje bij waarmee je het frontplaatje van de optical drive kan mounten, dus de looks van de laptop blijven intact ;)

• All Bogs
froginvasion schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Even één kleine kanttekening over de drivers ...

Bij een vorige herinstallatie had ik in eerste instantie direct video-drivers van Intel en NVIDIA gedownload. Deze leken prima te werken, maar sommige games kwamen niet verder dan het tonen van een zwart scherm. Dit was opgelost na het eerst installeren van de drivers op de ASUS website, en vervolgens te upgraden naar de meest recente NVIDIA en Intel drivers.

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Vraagje

Ik heb sinds gisteren de N56VZ-S4215H.
Nu kreeg ik daar zo'n leuk speakertje bij een SonicMaster.

Nu wil Windows 8 deze alleen niet vinden, iemand enig idee hoe ik hem wel aan de praat krijg?

Zodra ik hem inplug doet het helemaal niks, Hij wordt ook niet gevonden bij Devices.

• All Bogs
Heb je de software van SonicMaster ook geïnstalleerd? Deze staat als het goed is op de driver-disc die bij je laptop zit.

• Candanz

Candanz

Geflipt

Verder alleen een cd-tje met Asus utitlities er op er bij gekregen, zag niks staan van SonicMaster
Hier staat onder Multimedia/Entertainment de volgende:
- N Series Demo
- ASUS Photo Designer
- ASUS Product Demo Movie
- Cyberlink Power2Go
- Asus Video Magic
- ASUSDVD
- ASUS Music Maker

Bij driver is alles geinstalleerd.

[ Voor 54% gewijzigd door Candanz op 20-03-2013 08:46 ]

• Frixel
furby-killer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:45:
[...]

En je moet even checken na afloop of windows de SSD detecteerd, en dus dingen als defragmentatie uitschakeld.
Hoe kan ik dat naderhand in windows checken :?

• All Bogs
Candanz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:38:
Verder alleen een cd-tje met Asus utitlities er op er bij gekregen, zag niks staan van SonicMaster
Hier staat onder Multimedia/Entertainment de volgende:
- N Series Demo
- ASUS Photo Designer
- ASUS Product Demo Movie
- Cyberlink Power2Go
- Asus Video Magic
- ASUSDVD
- ASUS Music Maker

Bij driver is alles geinstalleerd.
Volgens mij zit de relevante software inbegrepen bij de Realtek drivers, dus wanneer de install-utility aangeeft dat deze gewoon geïnstalleerd zijn, dan zal het wel in orde zijn. Heb je je Realtek drivers van ASUS zelf? De generieke drivers van de Realtek site zullen wellicht niet (goed) werken. Je kunt ook proberen de SonicMaster GUI even handmatig te installeren, op mijn CD staat de installer onder /software/audio/{realtek zwets}/{realtek zwets}/ASF3GUI - dit is echter voor de N55SF, so your mileage may vary.

Ik las overigens ook dat je eerder naar het ding refereerde als speaker, maar het is natuurlijk een subwoofer. Dat er geen geluid uit het ding lijkt te komen wil niet zeggen dat het niets doet. Even ter verduidelijking :-p

• Candanz

Candanz

Geflipt

All Bogs schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:39:
[...]

Volgens mij zit de relevante software inbegrepen bij de Realtek drivers, dus wanneer de install-utility aangeeft dat deze gewoon geïnstalleerd zijn, dan zal het wel in orde zijn. Heb je je Realtek drivers van ASUS zelf? De generieke drivers van de Realtek site zullen wellicht niet (goed) werken. Je kunt ook proberen de SonicMaster GUI even handmatig te installeren, op mijn CD staat de installer onder /software/audio/{realtek zwets}/{realtek zwets}/ASF3GUI - dit is echter voor de N55SF, so your mileage may vary.

Ik las overigens ook dat je eerder naar het ding refereerde als speaker, maar het is natuurlijk een subwoofer. Dat er geen geluid uit het ding lijkt te komen wil niet zeggen dat het niets doet. Even ter verduidelijking :-p
Bedankt voor de reactie, maar ik sla hem even op tot voor vanavond, m'n laptopje ligt nog thuis en zit nu op stage.

Maar het lijkt alsof hij echt niks doet, er komt zelfs niet even een notification of dergelijke op Windows wanneer ik hem inplug en weer uitplug. En ja, ik heb gewoon de realtek drivers van de Asus CD. Maar ik zal vanavond eventjes de GUI handmatig installeren, kijken of dat iets doet.

Als metal/rock liefhebber wil ik natuurlijk wel m'n bass horen

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Candanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:14:
[...]
Maar het lijkt alsof hij echt niks doet, er komt zelfs niet even een notification of dergelijke op Windows wanneer ik hem inplug en weer uitplug. En ja, ik heb gewoon de realtek drivers van de Asus CD. Maar ik zal vanavond eventjes de GUI handmatig installeren, kijken of dat iets doet.
Bij mij heeft ie het nooit gedaan. Er kwam een soort van "plop" geluid uit, niet echt wat ik van een subwoover verwacht. Misschien dat er inmiddels drivers zijn die het probleem verholpen hebben. Maar ik had mijn hoop opgegeven in september toen ik er na een maand klooien er nog steeds niet uit was.

Verwijderd

Zijn de bloatware removers tegenwoordig zo goed dat ze alle crap van je n56 kunnen verwijderen?

Of is de enige optie een cleane install met behulpt van deze tut:
(Overigens is het legaal om een torrentje te downloaden als je toch een key hebt?)
http://helgeklein.com/blo...ndows-8-on-sony-vaio-s15/

• Frixel
Ik heb inmiddels de SSD in huis. :9
De SSD in de laptop gestopt en mbv de bootdisk van Acronis True Image 2013 de image op de SSD geplaatst.
Echter wil de laptop niet van de SSD opstarten.
Had ik de SSD eerst moeten formateren? Als ik de SSD aan een andere pc hang staat de image wel op de SSD en word die ook in windows herkend.
Ik had van de image eerst alleen de C partitie op de SSD gezet en toen hij het niet deed heb ik ook nog de MBR spoor 0 zoals die in de backup genoemd staat terug gezet. Maar ook dat mocht niet baten.

|:( Wat vergeet ik of wat doe ik verkeerd? |:(

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Candanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor de reactie, maar ik sla hem even op tot voor vanavond, m'n laptopje ligt nog thuis en zit nu op stage.

Als metal/rock liefhebber wil ik natuurlijk wel m'n bass horen
Bij mij deed de subwoofer het eerst ook niet, maar de eerste keer kan het zijn dat je plug er een beetje hard moet induwen. Als ik de subwoofer erin stop, dan geeft realtek inderdaad een melding.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Verwijderd

kippengaas schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:23:
[...]

Bij mij heeft ie het nooit gedaan. Er kwam een soort van "plop" geluid uit, niet echt wat ik van een subwoover verwacht. Misschien dat er inmiddels drivers zijn die het probleem verholpen hebben. Maar ik had mijn hoop opgegeven in september toen ik er na een maand klooien er nog steeds niet uit was.
Bij mij werkt hij super. Je moet alleen wel de stekker er heel goed in doen. en dan heb je een super geluid

• Candanz

Candanz

Geflipt

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:09:
[...]

Bij mij werkt hij super. Je moet alleen wel de stekker er heel goed in doen. en dan heb je een super geluid
scrat schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:01:
[...]

Bij mij deed de subwoofer het eerst ook niet, maar de eerste keer kan het zijn dat je plug er een beetje hard moet induwen. Als ik de subwoofer erin stop, dan geeft realtek inderdaad een melding.
Beiden bedankt, ik heb hem werkend. Kdacht al vreemd dat hij een klein stukje er uit blijft. Ik ben altijd te voorzichtig met m'n hardware.. |:(

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Een tijdje geleden kwam ik de Asus N56DP-3007V tegen die, mijns inziens, een alleraardigst prijskaartje heeft.
pricewatch: Asus N56DP-S3007V

Heeft iemand enige ervaring met deze notebook?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• CedricD
Iemand die Ubuntu heeft op zijn Asus N56?

Als ik ping in Windows via WiFi krijg ik waarden van ~ 20 ms.
Met Ubuntu kreeg ik over 50 pings een gemiddelde van boven 600 ms.

Zat op exact dezelfde plaats en was op beide besturingssystemen niets aan het downloaden...

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Weet iemand of je de kabel van de subwoofer bij de N56 gewoon kunt verlengen met een 2,5mm plug verlengkabeltje?

• niektb
lucash schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:09:
Weet iemand of je de kabel van de subwoofer bij de N56 gewoon kunt verlengen met een 2,5" plug verlengkabeltje?
Moet mogelijk zijn.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• CedricD
CedricD schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:51:
Iemand die Ubuntu heeft op zijn Asus N56?

Als ik ping in Windows via WiFi krijg ik waarden van ~ 20 ms.
Met Ubuntu kreeg ik over 50 pings een gemiddelde van boven 600 ms.

Zat op exact dezelfde plaats en was op beide besturingssystemen niets aan het downloaden...
Raar, vandaag nog eens geprobeerd en het probleem is opgelost :+

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:41
Hebben de N56-modellen nog steeds last van krakend geluid? Ik heb interesse in deze laptop, maar als dat (nog) niet opgelost is, dan is dat wel een dealbreaker.

• CedricD
MarcoC schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:44:
Hebben de N56-modellen nog steeds last van krakend geluid? Ik heb interesse in deze laptop, maar als dat (nog) niet opgelost is, dan is dat wel een dealbreaker.
Nog geen last van gehad...

• Sissors
  • Niet online
Mijn geluid is prima (waar prima betekend gewoon goed voor een laptop).

Ik weet niet of dat hetgene is wat je bedoelt, maar ik heb wel plopjes gehad uit de speakers (ineens begonnen), en ik geloof dat andere het als kraken hadden, en de plopjes waren iig gerelateerd aan iets van power management. Voor mij werkte daarvoor deze oplossing 100%: Verwijderd in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

Maar ik weet dus niet of dat dit hetzelfde is als het kraken waar jij naar refereert, dit is sowieso enkel voor als er geen muziek wordt afgespeeld en hij geluiden maakt.

[ Voor 49% gewijzigd door Sissors op 28-03-2013 23:05 ]

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:44
bambinodekat schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:35:
Mijn N53SV was gisteren 1 jaar oud, Ik ga morgen mijn pc helemaal formatteren en opnieuw installeren.

Maar hoe kan ik Windows 7 zonder de Asus rommel installeren?
Moet ik een iso downloaden en mijn key gebruiken?
Jup. En dan natuurlijk wel de juiste drivers installeren. ;)

• Nismod
Iemand ervaring met 16Gb in de Asus N56VZ-S4215H ?

Het is mij even onduidelijk waarom deze volgens Asus max 8GB kan hebben, terwijl een andere 56VZ serie wel 16GB kan hebben.

Verwijderd

Nismod schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:52:
Iemand ervaring met 16Gb in de Asus N56VZ-S4215H ?

Het is mij even onduidelijk waarom deze volgens Asus max 8GB kan hebben, terwijl een andere 56VZ serie wel 16GB kan hebben.
Ik heb dit exacte model vorige maand gekocht en zat met dezelfde onzekerheid. Het is gewoon heel slordig dat Asus dit niet correct vermeld.

Maar om je gerust te stellen, ik heb er ook gewoon 2x 8GB inzitten en dat werkt perfect. Heb 2 specifieke latjes van Crucial genomen omdat ik ergens gelezen had dat deze zeker werkten. Maar in principe zou alle geheugen van het corect type gewoon moeten werken.

• Nismod
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:36:
[...]

Ik heb dit exacte model vorige maand gekocht en zat met dezelfde onzekerheid. Het is gewoon heel slordig dat Asus dit niet correct vermeld.

Maar om je gerust te stellen, ik heb er ook gewoon 2x 8GB inzitten en dat werkt perfect. Heb 2 specifieke latjes van Crucial genomen omdat ik ergens gelezen had dat deze zeker werkten. Maar in principe zou alle geheugen van het corect type gewoon moeten werken.
Geweldig, bedankt voor je antwoord!

Heb jij verder nog te maken met de bekende problemen of helemaal niks?

Verwijderd

Hoe haal ik het frontje van de dvd reader af van de asus n56?

Moet dat via dat kleine schroefje of door het klikmechanisme uit elkaar te wippen? Dat kleine schroefje zit hartstikke vast en ik ben bang dat het klikmechanisme weleens zou kunnen breken, dat heb ik namelijk wel vaker gehad.

Ik wil graag het frontje op de HDD caddy zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
Hoe haal ik het frontje van de dvd reader af van de asus n56?

Moet dat via dat kleine schroefje of door het klikmechanisme uit elkaar te wippen? Dat kleine schroefje zit hartstikke vast en ik ben bang dat het klikmechanisme weleens zou kunnen breken, dat heb ik namelijk wel vaker gehad.

Ik wil graag het frontje op de HDD caddy zetten.
Ik heb ook wat moeten puzzelen, maar inderdaad moesten er een aantal zeer kleine schroefjes losgemaakt worden. Gewoon zien dat je de juiste "bit" hebt, Heb gebruik gemaakt van mijn ouwe trouwe Compaq schroevendraaier, daar zaten de juiste maten bij.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Het klepje van de DVD speler kan je inderdaad eraf halen. Zit vast met een "klik"mechanisme.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
N55 battery wear 79%. Verdomme nog geen 15 minuten op een volle acculading.
Echt waardeloos.

• bambinodekat
Bij mijn N53SV al 20% battery wear na 1 jaar gebruik. de accu houdt het maar 1,5 uur vol.

Ik heb altijd de lader afgekoppeld als hij volledig vol was.

Dus die Asus accus zijn gewoon rommel.
Ik zal eens een nieuwe moeten kopen bij replacedirect

en @numlock: dat klikmechanisme breekt erg gemakkelijk, ik heb het gehad bij mijn vorige laptop, een medion.

[ Voor 54% gewijzigd door bambinodekat op 05-04-2013 21:43 ]

• Flipside
bambinodekat schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:39:
Bij mijn N53SV al 20% battery wear na 1 jaar gebruik. de accu houdt het maar 1,5 uur vol.

Ik heb altijd de lader afgekoppeld als hij volledig vol was.

Dus die Asus accus zijn gewoon rommel.
Ik zal eens een nieuwe moeten kopen bij replacedirect

en @numlock: dat klikmechanisme breekt erg gemakkelijk, ik heb het gehad bij mijn vorige laptop, een medion.
Je geeft zelf al aan wat je beter had kunnen doen om de accu te sparen: gewoon de lader aangesloten laten. Dan doorloopt de accu minder cycli en gaat dus langer mee.

• bambinodekat
Ik dacht dat van de lader aangesloten laten juist de accu stuk ging?

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:24
Enig idee waarom de laptop mijn USB met Win8 installatie niet pakt? (Stick is bootable)

Verwijderd

Johnnyzz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:12:
Enig idee waarom de laptop mijn USB met Win8 installatie niet pakt? (Stick is bootable)
Hoe heb je hem bootable gemaakt?

Ik gebruikte deze handleiding en het werkte.
http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html

Wellicht heb je hem BIOS bootable gemaakt, terwijl je UEFI hebt.
bambinodekat schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:39:
Ik dacht dat van de lader aangesloten laten juist de accu stuk ging?
Als je laptop in gebruik is met een volle accu, terwijl je aangesloten zit met het net via de lader zal de laptop geen stroom trekken uit de accu. Dit zorgt ervoor dat deze minder oplaadcyclussen doorloopt en dus zal de accu langer meegaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 11:45 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen week heb ik een Asus N76VM-V2G-T1024V opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Home Premium en voor alle hardware de laatste drivers gedownload. Nu heb ik echter het probleem dat bij elke boot de DWM.exe crashed en dus de Aero desktop weer word uitgeschakeld word. Disable ik de Nvidia kaart in het hardware scherm, dan komt de fout niet voor. Dus het zal iets te maken hebben met deze driver, maar hoe los ik het op? De driver die Windows Update aanbied heeft hetzelfde probleem en de allerlaatste Nvidia dus ook. Weet iemand zo welke driver ik moet gebruiken om dit probleem op te lossen, of heeft iemand een andere oplossing?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bambinodekat
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:35:
[...]
Als je laptop in gebruik is met een volle accu, terwijl je aangesloten zit met het net via de lader zal de laptop geen stroom trekken uit de accu. Dit zorgt ervoor dat deze minder oplaadcyclussen doorloopt en dus zal de accu langer meegaan.
Overlaadt de accu dan niet?

• All Bogs
MegaTronics schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:36:
Afgelopen week heb ik een Asus N76VM-V2G-T1024V opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Home Premium en voor alle hardware de laatste drivers gedownload. Nu heb ik echter het probleem dat bij elke boot de DWM.exe crashed en dus de Aero desktop weer word uitgeschakeld word. Disable ik de Nvidia kaart in het hardware scherm, dan komt de fout niet voor. Dus het zal iets te maken hebben met deze driver, maar hoe los ik het op? De driver die Windows Update aanbied heeft hetzelfde probleem en de allerlaatste Nvidia dus ook. Weet iemand zo welke driver ik moet gebruiken om dit probleem op te lossen, of heeft iemand een andere oplossing?
Probeer eens de NVIDIA drivers te verwijderen, en de versie die ASUS op hun website (of je driver disc) aanbied te installeren? Persoonlijk had ik op mijn N55 problemen met enkele games toen ik de driver van Windows Update of van NVIDIAs website trok, maar de versie die ASUS op hun site heeft staan werkte prima. Ik kon na het installeren van de driver van ASUS als "basis-driver" ook gewoon de laatste versie van NVIDIA eroverheen installeren zonder dat de problemen terugkwamen.

Wat de accu betreft, hij stopt met opladen zodra hij op 100% komt, en zal niet opnieuw beginnen met opladen voordat hij onder de 95% zakt. Het is natuurlijk ook een beetje een loterij; de batterij van mijn oude Thinkpad (toch een reputabele brand) was na één jaar al behoorlijk naar de klote, maar de batterij van mijn N55 heeft tot nu toe slechts 1% wear.

[ Voor 7% gewijzigd door All Bogs op 06-04-2013 13:27 ]

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:24
Ik ben momenteel in het bezit van de asus N56VZ-S4215H, prima laptop echter heb ik momenteel problemen met de installatie van Windows 8.

Probleem:
Gister toen ik mijn laptop uit de slaapstand haalde was mijn Windows gefreezed. Kan gebeuren denk je, dus aan/uit knop ingedrukt gehouden en opnieuw opstarten.
Maar hij wilde dus niet meer in Windows komen..
Heb geprobeerd met Shift + F8 via advanced tools om het systeem te repareren, ik zelf dacht dat het aan Windows updates zou liggen, dus door de hard reset niet goed geconfigureerd waren en dus corrupt waren geworden.
Heb vervolgens geprobeerd om Windows opnieuw te installeren, aangezien ik toch veel onnodige dingen op mijn laptop had staan.(Was overigens ook de enige oplossing, recoveren wilde niet lukken.

Nu krijg ik aan het einde van mijn installatie telkens de melding: "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code 0x8007045D"

Krijg bij elke installatie een andere melding, dus niet telkens bovenstaande.

Waar kan dit aanliggen?
Heb ook installatie geprobeerd met USB, maar hiermee krijg ik de zelfde meldingen.

Iemand een oplossing?

• CedricD
Probeer eens op te starten vanaf een Ubuntu Live CD (kan je gewoon downloaden)... Misschien dat je op die manier alvast je data kan kopiëren op een extern schijfje. Ik vrees er voor dat je harde schijf kapot is, dan valt er natuurlijk niets meer te recupereren...

• niektb
niektb schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:14:
Een tijdje geleden kwam ik de Asus N56DP-3007V tegen die, mijns inziens, een alleraardigst prijskaartje heeft.
pricewatch: Asus N56DP-S3007V

Heeft iemand enige ervaring met deze notebook?
Niemand?

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-08 15:17
Ik word hier helemaal simpel van...

Ik wil het volgende doen met mijn spiksplinternieuwe N76-VZ : (aangeschaft na het lezen van alle 196 paginas van dit topic.)

- SSD installeren (als boot disk)
- dual boot met Ubuntu maken

Alleen :
- WIndows 8.. geen recovery disk ? Is er een andere manier om de al geinstalleerde windows 8 over te zetten, of moet ik toch een windows product gaan aanschaffen ? (Ben toch al geen held met Windows systemen)

- Ik kom niet in de bios.. systeem reageert niet op F2 of Esc (Komt dat door instant on ?)

WIe heeft er tips, of links naar de goede sites ? Zit al de hele avond te googlen...

• Iekozz
  • Laatst online: 20-11 16:52
timt1961 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:47:
Ik word hier helemaal simpel van...

Ik wil het volgende doen met mijn spiksplinternieuwe N76-VZ : (aangeschaft na het lezen van alle 196 paginas van dit topic.)

- SSD installeren (als boot disk)
- dual boot met Ubuntu maken

Alleen :
- WIndows 8.. geen recovery disk ? Is er een andere manier om de al geinstalleerde windows 8 over te zetten, of moet ik toch een windows product gaan aanschaffen ? (Ben toch al geen held met Windows systemen)

- Ik kom niet in de bios.. systeem reageert niet op F2 of Esc (Komt dat door instant on ?)

WIe heeft er tips, of links naar de goede sites ? Zit al de hele avond te googlen...
Je hoeft geen Windows key te hebben. Die zit al in het BIOS ingebouwd. Dus je kan elke .iso nemen en die dan installeren.

BIOS met een SSD is inderdaad wat lastig, maar je kan ook het bootmenu gebruiken. (F10 uit mijn hoofd).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Pagina: 1 ... 49 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.