cardwizard schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:16:
[...]
Ik wil die SSD en geheugen ook in mijn N56 bouwen , daarna gewoon weer Windows 8 er op installeren (waarom heb je Windows 7 er op gezet?)
Ik weet alleen niet hoe ik dit het best kan aanpakken . aangezien er geen schijf bij de N56 geleverd wordt , zou het ook mogelijk zijn om mijn huidige hdd te klonen naar de ssd en dan die inbouwen ?
Mijn N56 is net afgeleverd en had hetzelfde plan. (Nou ja, geen extra geheugen en 128G SSD voorlopig).
Beste plan: Probeer Het Niet Legaal. Misschien heb ik net alles op verkeerde manier gedaan, maar ik vond dat ik windows licentie op dat ding heb, dus legaal een windows iso moet kunnen downloaden. Je hebt wel een MS downloader, maar 3x raden, die accepteert je windows key niet (die uiteraard nergens op de laptop staat maar je uit het register moet trekken).
Toen ik eenmaal was overgestapt op de minder legale methode was het zo gedaan: ISO gedownload, SHA1 hash gechecked tegen wat die moest zijn, dat klopte gelukkig. Branden op DVD, in DVD speler van de asus, doet niks behalve bios showen. Bij opstartopties waren er wat dingen met fast boot ofzo, dat omswitchen, en hij kan instelleren. Beetje op volgende drukken, en hij activeert automagisch, hoef je niks voor te doen, ook geen key in te voeren.
Alleen mijn touchpad is nogal stroef, ik hoop dat dat is omdat hij nieuws is en het voorbij gaat, anders is dat wel irritant. En sowieso toetsen in touchpad geintegreerd is wel wennen. Sowieso kan ik niet zeggen dat ik groot fan ervan. Gedeeltelijk zal het wennen zijn, en hopelijk gaat dat stroeve minder worden, net als dat ik nu soms heb dat hij het niet doet, maar dan blijkt dat mijn pink ofzo op het hoekje ligt omdat hij veel groter is. Maar dat systeem met hun knoppen verwerkt in touchpad ben ik niet van onder de indruk momenteel.
Het geluid daarentegen is wel weer behoorlijk goed voor een laptop imo.
[
Voor 12% gewijzigd door
Sissors op 08-03-2013 23:22
]