Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Hoeveel geheugen gebruik je nu zo maximaal? Als je onder de 6GB verbruik blijft zou ik laten zoals het is.Deorgere schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:46:
Ben van plan binnenkort ook het geheugen nog te vervangen voor 16 GB, maakt dit veel verschil?
Draai je veel virtuele machines of programma's die veel geheugen nodig hebben dan pas zou ik upgraden.
Heb nooit last gehad van te weinig geheugen met 8GB. Ik heb momenteel enkele toepassingen open en verbruik nu nog geen 4 GB ... Ik kan nu nog perfect een game opstarten zonder dat hij zal haperen dus ik vind 8 GB meer dan genoeg. Hangt natuurlijk volledig af van je behoeften.
Wel gek dat ik als Windows score maar een 5,1 krijg (dit was met mijn vorige laptop een 7).
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ik zit met mijn N56VZ op 7,1. GPU is de bottleneck. De rest is 7,6 of hogerDeorgere schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:43:
Soms best wel veel (videobewerking), Skyrim lust ook wel wat geheugen.![]()
Wel gek dat ik als Windows score maar een 5,1 krijg (dit was met mijn vorige laptop een 7).
Geheugen 7,8
Grafisch 5,7
Grafische weergave voor spellen 6,8
Primaire HD 8,1
Heel vreemd, mijn 555m had dus een 7.. Dacht dat een 650m toch wel een stukje sneller was
8,1... Wilt dus zeggen dat je Windows 8 draait.Deorgere schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:01:
Primaire HD 8,1
Heel vreemd, mijn 555m had dus een 7.. Dacht dat een 650m toch wel een stukje sneller was
Windows 7 gaat maximaal tot 7,9, Win 8 gaat tot 9,9.
Ikzelf blijf trouw aan Windows 7
De verhoudingen liggen dus anders dus daar zal het verschil zitten.
http://www.videocardbench...u.php?gpu=GeForce+GT+555M
http://www.videocardbench...u.php?gpu=GeForce+GT+650M
De 650M is dus wel degelijk een stuk beter
[ Voor 5% gewijzigd door CedricD op 13-04-2013 17:59 ]
Volgens Asus-site is max. 16GB, dus zou moeten kunnen.Deorgere schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:02:
Ik heb er Windows 8 op staan inderdaad, werkt wel goed. Gaat dit geheugen hierin passen? pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9
Maar waarvoor heb je Mac memory nodig?
[ Voor 6% gewijzigd door niektb op 14-04-2013 14:17 ]
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
Dat staat er niet, er staat dat je het in een Mac kunt doen als je dat wilt.niektb schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:14:
[...]
Volgens Asus-site is max. 16GB, dus zou moeten kunnen.
Maar waarvoor heb je Mac memory nodig?
Die grafisch moet wel beter kunnen hoor, die kan nog wel 1 volle punt omhoog.Deorgere schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:01:
Processor 7,8
Geheugen 7,8
Grafisch 5,7
Grafische weergave voor spellen 6,8
Primaire HD 8,1
Hieronder mijn verschillende statistieken:
Origineel uit doos:
Processor 7,8
Geheugen 7,8
Grafisch 5,7
Grafische weergave voor spellen 6,7
Primaire HD 5.9
SSD met W7 en 16gb mem:
Processor 7,6
Geheugen 7,6
Grafisch 7,1
Grafische weergave voor spellen 7,1
Primaire HD 7,9
SSD met W8 en 16gb mem:
Processor 7,8
Geheugen 7,8
Grafisch 6,7
Grafische weergave voor spellen 6,7
Primaire HD 8,1
Drivers heb ik voor W7 en W8 van de Asus site geplukt. (W8 op de ssd is een fresh install zonder Asus meuk!)
Het heeft even wat langer geduurd, maar hier een update. De oudste driver op de ASUS staat doet het (de nieuwere niet), maar als ik hem daarna update met de laatste van de nvidia site crashed DWM weer bij het booten. Aangezien het ding toch niet word gebruikt voor het gamen, laat ik het wel zo. Bedankt voor het meedenken.All Bogs schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:25:
[...]
Probeer eens de NVIDIA drivers te verwijderen, en de versie die ASUS op hun website (of je driver disc) aanbied te installeren? Persoonlijk had ik op mijn N55 problemen met enkele games toen ik de driver van Windows Update of van NVIDIAs website trok, maar de versie die ASUS op hun site heeft staan werkte prima. Ik kon na het installeren van de driver van ASUS als "basis-driver" ook gewoon de laatste versie van NVIDIA eroverheen installeren zonder dat de problemen terugkwamen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb nog iets geks ontdekt, ik heb een Philips HTS7202/12 home cinema set (2.1), werkt prima, alleen komt er geen geluid door de subwoofer.
Heb je de hd gecloned op de ssd of fresh install?
Geheugen zou niet echt uit moeten maken dacht ik.
Dat er geen geluid uit de subwoofer van jou set komt (die je aan hebt gesloten aan de rechterkant?) is misschien omdat hij een aparte uitgang voor de sub heeft (links achter) en dus de lage tonen niet over de line out stuurt, weet niet zeker of dat het is, zal thuis eens testen later deze week.
Via de site laptopvideo2go toch nog een iets nieuwere werkende driver gevonden voor de Asus.MegaTronics schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:47:
[...]
Het heeft even wat langer geduurd, maar hier een update. De oudste driver op de ASUS staat doet het (de nieuwere niet), maar als ik hem daarna update met de laatste van de nvidia site crashed DWM weer bij het booten. Aangezien het ding toch niet word gebruikt voor het gamen, laat ik het wel zo. Bedankt voor het meedenken.
Dat zou inderdaad mogelijk zijn, al heb ik er wel een boel zooi af gegooit.Acidrain schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:49:
Ik vermoed dat het er meer mee te maken heeft dat ik een fresh install heb gedaan en nu dus een mooi kaal systeem heb met alleen de drivers van de website en verder geen meuk.
Heb je de hd gecloned op de ssd of fresh install?
Geheugen zou niet echt uit moeten maken dacht ik.
Dat er geen geluid uit de subwoofer van jou set komt (die je aan hebt gesloten aan de rechterkant?) is misschien omdat hij een aparte uitgang voor de sub heeft (links achter) en dus de lage tonen niet over de line out stuurt, weet niet zeker of dat het is, zal thuis eens testen later deze week.
Ik heb de HDD inderdaad naar SSD gekloond, ik heb Windows 8 helaas niet of dvd oid anders zou ik inderdaad ook liever een fresh install doen.
De subwoofer lijkt het soms wel te doen (heel vreemd), ik kan me nauwelijks voorstellen dat er toch nog bass door die 2 speakers kan komen. Maar het lijkt geheel willekeurig, driver probleem denk ik. De 3,5 jack zit inderdaad aan de rechterkant, en is ingesteld als externe speakers.
Download die van het internet, activeren met de productcode die op je laptop staat en je hebt een perfect legaal systeem. Kan wel zijn dat je even moet bellen naar Microsoft om je product te activeren omdat hij op een andere schijf staat (SSD ipv HDD). Moet je zo'n gigantisch lange code doorgeven en krijg je dan een antwoordcode terug. Allemaal automatisch (en gratis, in België toch).Deorgere schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:41:
[...]
Ik heb de HDD inderdaad naar SSD gekloond, ik heb Windows 8 helaas niet of dvd oid anders zou ik inderdaad ook liever een fresh install doen.
Je hoeft niet te bellen met Microsoft, hij pakt de key gewoon op vanuit de bios je hoeft dus zelf nergens wat in te vullen. (Alleen activeren wat hij zonder problemen deed bij mij)
(Er staat geen key meer op de laptop als in een stickertje op de onderkant trouwens..)
Op mijn N56VZ heb ik het wel moeten doenAcidrain schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:36:
Ik heb een originele dvd gewoon geleend van iemand, downloaden van iso's is niet echt mijn favoriet omdat je niet weet of er mee geknoeid is..
Je hoeft niet te bellen met Microsoft, hij pakt de key gewoon op vanuit de bios je hoeft dus zelf nergens wat in te vullen. (Alleen activeren wat hij zonder problemen deed bij mij)
(Er staat geen key meer op de laptop als in een stickertje op de onderkant trouwens..)
Even een update voor wie na me komt:timt1961 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:47:
Ik word hier helemaal simpel van...
Ik wil het volgende doen met mijn spiksplinternieuwe N76-VZ : (aangeschaft na het lezen van alle 196 paginas van dit topic.)
- SSD installeren (als boot disk)
- dual boot met Ubuntu maken
Alleen :
- WIndows 8.. geen recovery disk ? Is er een andere manier om de al geinstalleerde windows 8 over te zetten, of moet ik toch een windows product gaan aanschaffen ? (Ben toch al geen held met Windows systemen)
- Ik kom niet in de bios.. systeem reageert niet op F2 of Esc (Komt dat door instant on ?)
WIe heeft er tips, of links naar de goede sites ? Zit al de hele avond te googlen...
- Zo ben ik in de bios gekomen: via Windows 8, settings, pc-settings, general, ergens onderaan kun je 'boot from other media selecteren'. Je komt dan in de bios terecht.
- Fastboot uitgezet, CSM aan, en een USB stick ingeprikt.
- Na reinstall windows 8 en installatie ubuntu even aan de slag gemoeten met easybcd om e.e.a goed te krijgen.
Ik heb nu een razendsnel dual boot systeem.
Kun je trouwens bevestigen dat de Asus N76VZ-V2G-T1241H een verlicht toetsenbord heeft?
Bedankt!
[ Voor 30% gewijzigd door scarwoman op 16-04-2013 19:36 ]
Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie
Gamen, en veelal Photoshop, Indesign, Illustrator etc. Vaak staat dit ook tegelijk open met nog een heleboel andere zooi (Firefox,chrome,IE, utorrent, winamp etc.)scarwoman schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:34:
Waarvoor ben je van plan die 16GB RAM te gaan gebruiken? Voor normaal computergebruik heb je echt geen 16GB nodig hoor...
Kun je trouwens bevestigen dat de Asus N76VZ-V2G-T1241H een verlicht toetsenbord heeft?
Bedankt!
Geheugengebruik was zojuist 86%, dusja geen overbodige luxe
edit: Ja deze heeft verlichting.
[ Voor 5% gewijzigd door Kimberly op 16-04-2013 19:39 ]
Om terug te komen op je vraag: lijkt me gewoon moeten kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door scarwoman op 16-04-2013 19:46 ]
Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie
Daarom kopen mensen ook een 2TB hardeschrijf!scarwoman schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:45:
Groot gelijk! Ik zie namelijk wel eens mensen die dan gaan uitbreiden naar 16gb, omdat ze dan denken dat de laptop dan nog sneller gaat bij normaal computergebruik...
Om terug te komen op je vraag: lijkt me gewoon moeten kunnen.
"Wat voor computer heb je?"
> "Een hele snele, 2 te.. terr.. gig,nee... terra... terrabait? Kan dat?"
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Om nog even op het ene probleempje terug te komen
Iemand een idee hoe ik die 900mb bij die SSD kan toevoegen?Er is nog één klein probleempje.. Ik heb met EaseUS Partition Master 9.2.1 Home en EaseUS Todo Backup Free 5.8 de 1 GB HDD gekloond naar de SSD, nu is de 1 TB schijf weer 1 partitie, en de SSD ook.
Alleen is er bij die SSD nog 900 mb vrije ruimte, en deze kan ik niet toevoegen aan de rest van de SSD, hoe kan dit?
Edit: Nog iets geks ontdekt..
Ik zat net 20 minuten Crysis 2 te spelen, daarna begon het enorm te haperen en ging het aantal fps naar 2..
[ Voor 18% gewijzigd door Kimberly op 17-04-2013 20:48 ]
Mocht het nu niet werken, en iemand heeft interesse in dit bankje, dan zie ik de DM wel tegemoet...Het moet nog besteld worden in elk geval.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Deze word prima herkent door windows en in de verkenner.
Echter heb ik nu een probleem met het afsluiten van de Asus N56VZ. Als de laptop uitgaat dan word
windows netjes afgesloten maar aan het eind gaat de laptop niet "echt" uit.
De toetsenbord verlichting blijft branden en het aan/uit knopje blijft branden.
Als ik dan de Bracket er even uithaal dan gaat de laptop echt uit.
Iemand er dezelfde ervaring mee en belangrijker, is het op te lossen?
@Frixel: Ik heb de zelfde caddy van ebay geplukt als ik dat mooie rood zo zie en ik heb er geen last van!
Dat is jammer. Niet voor jou hoorAcidrain schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:41:
@Frixel: Ik heb de zelfde caddy van ebay geplukt als ik dat mooie rood zo zie en ik heb er geen last van!
Ik heb de firmware van de SSD al geupdated en ik zal nu ook nog eens kijken of er nieuwe updates voor de chipsets van mijn er laptop zijn.
Edit:
Ook na een update van de chipdrivers geen resultaat zodat de laptop juist afsluit.
Even afwachten of er nog reacties komen van gebruikers met hetzelfde probleem en/of suggesties hoe het op te lossen.
[ Voor 19% gewijzigd door Frixel op 18-04-2013 21:18 ]
ik ben van plan om precies dezelfde laptop en geheugen en ssd aan te schaffen als jij nu hebt!
hoe zijn je ervaringen hiermee, en zou je deze laptop met 16GB en ssd aanraden??
ik wil er vooral mee gaan videobewerken.
Lees ik het goed dat jij je ssd in de caddy hebt zitten? (Omdat je die firmware hebt geupdate)
Ik kan je echt aanraden om de ssd op de plek van de hdd te doen en de hdd in de caddy.
Als je de ssd op de plek van de hdd doet en de caddy (en hdd) er tijdelijk uit laat verhuist het probleem dan mee of heb je het probleem dan niet? (Dit om te kijken of het de caddy of de ssd is)
Klopt ik zet een SSD in de bracket.Acidrain schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:39:
@Frixel:
Lees ik het goed dat jij je ssd in de caddy hebt zitten? (Omdat je die firmware hebt geupdate)
Ik kan je echt aanraden om de ssd op de plek van de hdd te doen en de hdd in de caddy.
Als je de ssd op de plek van de hdd doet en de caddy (en hdd) er tijdelijk uit laat verhuist het probleem dan mee of heb je het probleem dan niet? (Dit om te kijken of het de caddy of de ssd is)
Ik heb namelijk al een SSD in de laptop zitten en ik had nog een (kleinere) SSD over.
Ik denk ik gebruik die want die heb ik toch liggen anders moet ik eerst weer een nieuwe HD kopen voor in de bracket.
Als ik alleen de bracket in de laptop doe zonder SSD of HD dan is er nog steeds hetzelfde probleem.
Daar ligt dus het probleem, de bracket is niet in order
Via ebay gekocht dus garantie tot de deur denk ik
Hoironalddrum schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:43:
hallo Deorgere!
ik ben van plan om precies dezelfde laptop en geheugen en ssd aan te schaffen als jij nu hebt!
hoe zijn je ervaringen hiermee, en zou je deze laptop met 16GB en ssd aanraden??
ik wil er vooral mee gaan videobewerken.
De laptop bevalt erg goed, 16 GB is geen overbodige luxe als je er een heleboel mee doet, ook de SSD werkt natuurlijk heerlijk.
Het enige nadeel van deze laptop is dat er Windows 8 op zit, waardoor er bij mij een heleboel programma's en games niet meer werken (Crysis crasht, Mafia 2 start niet eens op en bij Battlefield 3 werkt de muis niet).
hoe is het mogelijk om bij de ASus N56VZ de ram settings te veranderen ?
Want bij mij geeft het 1333mhz terwijl het geheugen zelf 1600mhz is.
De laptop ondersteund wel 1600mhz.
Als de laptop een herstart moet maken is de SSD/Bracket niet meer zichtbaar in de verkenner. Ik moet dan eerst de laptop helemaal afsluiten en dan weer aan zetten om de bracket/SSD weer te zien.
Is dat een bekend probleem en is dat te verhelpen??
En ja, ik heb dus 2x een SSD in de laptop zitten.
Bij de laatste reparatie hebben ze ook het toetsenbord vervangen om er zo een windows 8 toetsenbord in te zetten. Alleen nu kan ik met de fn + f2/f3 knop de toetsenbordverlichting niet meer aan krijgen. Ik weet 100 procent zeker dat ik het er wel op had zitten, dus dat kan twee dingen betekenen.
- Bij het vervangen van het toetsenbord is er een toetsenbord ingezet zonder toetsenbordverlichting
- Ik heb nog extra asus software nodig om het aan de praat te krijgen.
Weet iemand wat er nodig is om de toetsenbordverlichting aan te sturen?
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Hetzelfde gehad met een N76VM, kwam terug van reparatie (moederbord vervangen) en de toetsenbord verlichting deed het ook niet. Ding meteen weer retour gestuurd en kreeg hem een week later weer terug met een werkende verlichting (al gaf men aan dat er niets geconstateerd was.Gerwin89 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:06:
Een tijd terug deed mijn Asus N56VZ helemaal niets meer en ik heb deze dan ook aangemeld voor reparatie. De laptop is in totaal drie keer gerepareerd omdat ik hem telkens terug kreeg met putten in de laptopcover.
Bij de laatste reparatie hebben ze ook het toetsenbord vervangen om er zo een windows 8 toetsenbord in te zetten. Alleen nu kan ik met de fn + f2/f3 knop de toetsenbordverlichting niet meer aan krijgen. Ik weet 100 procent zeker dat ik het er wel op had zitten, dus dat kan twee dingen betekenen.
- Bij het vervangen van het toetsenbord is er een toetsenbord ingezet zonder toetsenbordverlichting
- Ik heb nog extra asus software nodig om het aan de praat te krijgen.
Weet iemand wat er nodig is om de toetsenbordverlichting aan te sturen?

Hmm.. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik hem terug zal sturen. Probleem is dat ik hem al twee keer terug heb gehad met putjes in de deksel nadat hij gerepareerd was. Straks krijg ik hem misschien met werkende toetsenbordverlichting terug maar wel weer met putjes... En zo vaak gebruik ik die verlichting ook weer niet.MegaTronics schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:19:
[...]
Hetzelfde gehad met een N76VM, kwam terug van reparatie (moederbord vervangen) en de toetsenbord verlichting deed het ook niet. Ding meteen weer retour gestuurd en kreeg hem een week later weer terug met een werkende verlichting (al gaf men aan dat er niets geconstateerd was.)
Misschien zijn ze gewoon vergeten een stekkertje aan te sluiten bij de vervanging van het toetsenbord?
Lastig...
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ik gok wederom een kapotte caddy, tenzij je een oplossing weet te vinden dan hoor ik het graag!
@Gerwin89, zitten de verlichting icoontjes wel op de knoppen? Zo ja dan gok ik dat ze een stekkertje hebben vergeten zo niet dan heeft het toetsenbord geen verlichting.
Software lijkt me niet want zoals je aangaf deed hij het voor die tijd wel gewoon, of is er ook een schone install gedaan?
Je kan evt vanaf hier: http://support.asus.com/d...Language=en&m=N56VZ&os=30
Na het kiezen van het OS onder utilities de "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" instaleren kijken of dat wat doet.
De verlichtingsicoontjes zitten op de f3 en f4 toets ja. Ik had de software die je aangeeft al geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen. Om hem nou terug te sturen voor een los stekkertje.. Weet iemand of het toetsenbord makkelijk los te krijgen is?Acidrain schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:25:
@Gerwin89, zitten de verlichting icoontjes wel op de knoppen? Zo ja dan gok ik dat ze een stekkertje hebben vergeten zo niet dan heeft het toetsenbord geen verlichting.
Software lijkt me niet want zoals je aangaf deed hij het voor die tijd wel gewoon, of is er ook een schone install gedaan?
Je kan evt vanaf hier: http://support.asus.com/d...Language=en&m=N56VZ&os=30
Na het kiezen van het OS onder utilities de "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" instaleren kijken of dat wat doet.
Dat lijkt me wel heel erg toevalig.Acidrain schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:25:
@Frixel, Dat heeft me broer op dit moment ook, en de cpu koeler van de laptop (een HP) blijft ook continue blazen met die caddy er in...
Ik gok wederom een kapotte caddy, tenzij je een oplossing weet te vinden dan hoor ik het graag!

Dit is een ander merk waarbij ik nu wel van het isseu af ben dat de laptop eerst helemaal niet uit wilde als de caddy in de sleuf zat.
Dat van de ventilator herken ik niet.
Ik heb wel de firmware van de SSD geupdate en de chipdriver van de Asus geupdate.
Enige probleem waar in nu dus nog mee zit is dat na een REboot de SSD in de caddy niet meer gedetecteerd word door windows.(met de SSD in de laptop zelf geen probleem)
Ook met een nieuwe "koude" start geen probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Frixel op 24-04-2013 13:36 ]
Nu dacht ik via de volgende weg: http://forum.notebookrevi...nstallation-tutorial.html er het makkelijkst mee uit te komen en dus gewoon een aantal recovery dvd's maken met ai recovery burner en met die dvd's windows 8 opnieuw te installeren op de ssd, in plaats van met uefi aan de slag te moeten en een windows 8 dvd ergens vandaan te moeten halen.
Echter tot mijn verbazing staat ai recovery burner helemaal niet op de laptop en ook niet op de bijgeleverde dvd (wel een hoop andere zooi) en kan ik ook geen download op de officiele websites van asus vinden. Dit terwijl het programma wel vrolijk besproken wordt in de handleiding

Kijk ik verkeerd, of is dit niet voor windows 8 beschikbaar ofzo? Iemand anders een idee wat het laatste versienummer is? En zou de methode zoals in de tutorial staat zonder problemen moeten werken?
Bvd
Wacht zit er ook geen enable/disable functie in de bios ergens? Heb de laptop momenteel niet bij me maar kan me wel zoiets herinneren.Gerwin89 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:33:
[...]
De verlichtingsicoontjes zitten op de f3 en f4 toets ja. Ik had de software die je aangeeft al geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen. Om hem nou terug te sturen voor een los stekkertje.. Weet iemand of het toetsenbord makkelijk los te krijgen is?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ja. Het geheugen dat je linkt is DDR3-1600 geheugen, en dat is volgens de pagina van Intel het snelste geheugen dat de CPU van je beoogde laptop ondersteunt._Brake_ schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:08:
Volgende week gaan we voor de pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H. Hier wilde ik pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3P1K2/8G in gaan zetten (en een pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB), is dit het snelste (en dan bedoel ik de specificatie PC3-12800) geheugen dat erin kan?
Geen aandelen, maar wel goede ervaringen met Paragon's "migrate OS to SSD". Die ervaring waren wel zonder EFI, maar ik denk dat dat weinig uit zal maken.Spelvaud schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:18:
Sinds vandaag een n76VJ-4006H hier op bureau staan. Is voor een familielid, maar ik wil er een ssd (samsung 840) in plaatsen en de hdd naar de 2e plek voor opslag plaatsen.
(...)
Bedankt!All Bogs schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:45:
[...]
Ja. Het geheugen dat je linkt is DDR3-1600 geheugen, en dat is volgens de pagina van Intel het snelste geheugen dat de CPU van je beoogde laptop ondersteunt.
Ik heb al via de site van ASUS de drivers opnieuw gedownload en geïnstalleerd alleen hij blijft weigeren: "Kan geen verbinding maken met het netwerk.
Heeft iemand ideeën waar dit aan kan liggen?
http://support.asus.com/T...&os=&hashedid=n/a&no=1715vanvlietsander schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:45:
Sinds vandaag ben ik ook de trotse eigenaar van een N56V. Probleem is nu alleen dat ik op geen enkele manier deze op mijn draadloze netwerk krijg. Verbinding via ethernet lukt wel. Andere apparaten (iPad en mobiele telefoon) zijn wel gewoon verbonden via het draadloze netwerk
Ik heb al via de site van ASUS de drivers opnieuw gedownload en geïnstalleerd alleen hij blijft weigeren: "Kan geen verbinding maken met het netwerk.
Heeft iemand ideeën waar dit aan kan liggen?
Heb je dit al geprobeert?
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
Dit stappenplan heb ik doorlopen alleen zonder resultaat... ik heb nu de manier van beveiligen van het WiFi signaal veranderd van WPA2-personal naar WEP en verhip het werkt.niektb schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:47:
[...]
http://support.asus.com/T...&os=&hashedid=n/a&no=1715
Heb je dit al geprobeert?
Nou ben ik blij met deze oplossing alleen niet voor definitief...
Ter info, ik werk nu op Windows8 de router is een Huawei HG655d.
Hebben jullie een idee waardoor het niet werkt?
Anoniem: 322855
Het gaat over een Asus N73JQ, alvast bedankt voor de genomen moeite!
Je kunt eenvoudig bij de harde schijf + wifi adapter + geheugen komen door 1 schroefje onder een rubbertje los te maken. Dat viel heel erg mee
Dan komt echter de uitdaging: de adapter zit met een schroefje vast dat onder een stuk plastic zit. Met mijn "fatsoenlijke" schroevendraaier kon ik er net niet bij en met een speciale smalle schroevendraaier kon ik geen kracht zetten om de schroef los te krijgen. Beetje brute force op het plastic en beetje wrikken en kon er alsnog bij om schroefje los te krijgen. Vervolgens kon ik het schroefje een tik opzij geven om hem eruit te halen. Toen kon ik de kaart vervangen. Het schroefje terugzetten was ook even op z'n plaats tikken, maar dat viel mee.
Ding weer dicht, drivers downloaden en klaar
Wie weet ga ik binnenkort nog eens een ssd erin zetten. Voorlopig ben ik weer even blij in ieder geval.
Direct de wifi module en de HDD voor een SSD vervangen. Dat ging zeer eenvoudig.
Ik snap niet dat iedereen zo'n moeite heeft met het vervangen van de wifi in de n56VZ serie. Als je een beetje kleine schroevendraaier er scheef in zet, draai je de schroef er zo uit, zonder te schrapen aan het plastic. Op zich is de constructie wel vreemd ja.
Overigens adviseer ik wel de 6230 of 6235, omdat die ingebouwde bluetooth heeft, terwijl de 6300 geen snelheidsvoordeel heeft. Zie http://nl.hardware.info/r...an-adapter-150-300-of-450
Bovendien is de 6235 goedkoper: http://nl.hardware.info/p...-centrino-advanced-n-6235De Wireless-N 130 en Wireless-N 1030 halen snelheden waar niet iedereen genoeg aan zal hebben. Moet het echt snel gaan, dan kom je automatisch uit bij de Advanced-N 6230 en de Ultimate-N 6300, waarbij het opvalt dat de 6230 over het algemeen sneller is dan de 6300. Wat betreft extra mogelijkheden zijn drie van de kaartjes in dit artikel geschikt voor Intel WiDi (alleen de 130 ondersteunt dit niet) en drie beschikken over een geïntegreerde Bluetooth-verbindingsmogelijkheid (alleen de 6300 ondersteunt dit niet).
De 6300 is weliswaar het enige kaartje dat drie datastromen ondersteunt (op 5 GHz), maar daar is in de praktijk niet veel van te merken. De resultaten die de 6230 haalt, in combinatie met geïntegreerd Bluetooth, maken dit volgens ons het interessantste kaartje van de vier.
Ander onderwerp: het backlit toetsenbord. Mijn N56VZ-S4035V-NL heeft dit niet. Vraag is of dit toetsenbord een beetje makkelijk te vervangen is en of dit ook kan door een backlit versie. Of is daar nog een aparte stroomaansluiting voor nodig?
Op ebay staan voor 28 dollar die dingen te koop.. Iemand ervaring mee?
[ Voor 22% gewijzigd door dirkjesdirk op 02-05-2013 15:02 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Hier ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar! Als iemand ervaring heeft hoor ik het ook graagAnder onderwerp: het backlit toetsenbord. Mijn N56VZ-S4035V-NL heeft dit niet. Vraag is of dit toetsenbord een beetje makkelijk te vervangen is en of dit ook kan door een backlit versie. Of is daar nog een aparte stroomaansluiting voor nodig?
Op ebay staan voor 28 dollar die dingen te koop.. Iemand ervaring mee?
@ dirkjesdirk: Als je een backlit keyboard wilt moet je niet die bestellen! Als ik goed naar die plaatjes kijk zie ik geen toetsenbordverlichtingicoontjes op de f3 en f4 toetsen. Dat is dus denk ik geen backlit keyboard..
Je hebt gelijk. In dat geval zoek ik ook een adres voor een backlit toetsenbord.:)scarwoman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Hier ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar! Als iemand ervaring heeft hoor ik het ook graag
@ dirkjesdirk: Als je een backlit keyboard wilt moet je niet die bestellen! Als ik goed naar die plaatjes kijk zie ik geen toetsenbordverlichtingicoontjes op de f3 en f4 toetsen. Dat is dus denk ik geen backlit keyboard..
Hierhttp://www.aliexpress.com...e-Shipping/836749207.html zie ik een backlitkeyboard, maar daar zitten allemaal gaten in.. Hierover heb ik op het forum wel eens eerder gelezen. Een keyboard met gaten erin is ook weer zo wat
[ Voor 67% gewijzigd door scarwoman op 02-05-2013 15:51 ]
Anoniem: 411357
kan iemand nog een recovery dvd branden of een iso van maken AUB van de Asus N56VZ-S4215H
ik heb mijn recovery partition verwijderd

Met vriendelijke groeten maikel
Anoniem: 514773
Ik ben met enige spoed op zoek naar een nieuwe laptop en mijn oog is hierbij gevallen op de Asus N76VZ-V4G-T1240H laptop. Zie voor specs: pricewatch: Asus N76VZ-V4G-T1240H
Nou heb ik enkele vragen waarvan ik hoop dat mede-tweakers deze willen beantwoorden:
- Wordt dit model geleverd met een full HD (1920-1080) scherm en is het scherm gematteerd of spiegelt het? Her en der op internet wordt wisselende informatie gegeven.
- Hoe is de betrouwbaarheid/bouwkwaliteit van Asus?
- Zijn er zaken die meevallen of tegenvallen na dit model enige tijd te hebben gebruikt?
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 514773 op 03-05-2013 16:48 ]
Het scherm is full HD, zoals in de Pricewatch wordt aangegeven. Dat mag ook wel, voor de prijs die ze ervoor vragen. Volgens laptopshop.nl en Informatique is het scherm mat. Het is slechts een TN-paneel, maar ligt kwalitatief wel ver boven de schermen die je in budget-laptops vindt.Anoniem: 514773 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:46:
- Wordt dit model geleverd met een full HD (1920-1080) scherm en is het scherm gematteerd of spiegelt het? Her en der op internet wordt wisselende informatie gegeven.
Van wat ik hier en daar hoor, is de bouwkwaliteit van de N-serie bovengemiddeld. Case in point, mijn vriendin heeft recent mijn N55 uit de bak van de auto laten lazeren, en de laptop had er enkel een minuscuul deukje aan overgehouden. De behuizing is echter wel gewoon van plastic. Betrouwbaarheid kan ik verder vrij weinig over zeggen, buiten dat ik in dit topic niet links en rechts mensen heb zien klagen over kapotte N76s.Anoniem: 514773 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:46:
- Hoe is de betrouwbaarheid/bouwkwaliteit van Asus?
- Zijn er zaken die meevallen of tegenvallen na dit model enige tijd te hebben gebruikt?
ASUS levert zijn laptops helaas wel met een ongoddelijke hoeveelheid crapware, dus zet even een middag opzij om het ding gebruiksklaar te maken.
De rechtermuisknop en het touchpad werken wel nog.
Ook na de herinstallatie van de driver van het Elan Touchpad werkt het nog steeds niet.
Wat kan er mis zijn?
To boldly go where no man has gone before...
Hier nog de onderbouwing voor de bouwkwaliteit:
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012
Bedankt voor de link.niektb schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:59:
De Full HD-schermen van Asus zijn wel goed, maar ik heb geen idee of ze ook beter zijn dan de duurdere concurrenten. Kun je wat types noemen van concurrenten?
Hier nog de onderbouwing voor de bouwkwaliteit:
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012
Om je vraag te beantwoorden: Ik had toendertijd een Sony F12 met een scherm dat Sony omschreef als zijnde een 'FullHD Vaio Premium Display, TFT 1920x1080 pixels met AR-coating'
Nee, bij nader inzien allemaal zonder backlit...scarwoman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:46:
Daar ben ik nu voor aan het zoeken maar niet zo snel één vinden op Ebay.. jij?
Hierhttp://www.aliexpress.com...e-Shipping/836749207.html zie ik een backlitkeyboard, maar daar zitten allemaal gaten in.. Hierover heb ik op het forum wel eens eerder gelezen. Een keyboard met gaten erin is ook weer zo wat
Heeft de N56VZ ook een tweede bay met plaats voor een SSD?
Het viel me net op dat het prijsverschil tussen de N76VZ aanzienlijk is maar dat de verdere specs aardig overeenkomen. Nou twijfel ik nog tussen een 15 en een 17 inch scherm en als die N56 al plek heeft voor een tweede harde schijf zou ik het bespaarde geld natuurlijk kunnen besteden aan een ruime SSD.
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 514773 op 04-05-2013 00:37 ]
Dan leg ik voor het gemak even twee reviews van Notebookcheck langs elkaar.Anoniem: 514773 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:39:
Om je vraag te beantwoorden: Ik had toendertijd een Sony F12 met een scherm dat Sony omschreef als zijnde een 'FullHD Vaio Premium Display, TFT 1920x1080 pixels met AR-coating'
http://www.notebookcheck....12Z-Notebook.35963.0.html
http://www.notebookcheck....78V-Notebook.77420.0.html
Het scherm van de N76 is een tandje helderder (233 tegen 221 nits) en heeft een aanzienlijk hoger contrast ratio (821:1 tegen 595:1), en de kijkhoeken lijken een stukje beter te zijn dan bij het model van Sony. De review is ook vrij lovend over de kleurreproductie van het scherm van de N76.
Al bij al denk ik dat het scherm van de N76 niet tegen zal vallen.
Anoniem: 303530
Hallo,Deorgere schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:40:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10 Zit erin en ik kan melden dat het prima werkt.![]()
Om nog even op het ene probleempje terug te komen
[...]
Iemand een idee hoe ik die 900mb bij die SSD kan toevoegen?
Ten eerste vind ik het raar waarom zo veel sites 8gb ram als max aangeeft terwijl jij 16 hebt:
https://www.4launch.nl/sh...kers#p-4-productid-135268
http://www.norrod.nl/zkb_...0&utm_source=tweakers.net
http://www.redcoon.nl/B44...1241H_Laptops?refId=tweak
Ten tweede heb ik een idee op 't verborgen 900 mb, het is mogelijk 't recovery gedeelte voor het geval als je windows 8 opnieuw wilt installeren.
Toch is dit het niet voor mij. Het gekraak van de subwoofer is een gekraak als een old school harddisk (die er bij mij niet meer in zit ivm SSD). Bovendien is het gekraak direct weg bij verwijderen subwoofer.Anoniem: 264528 schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:47:
Mensen die problemen hebben met het ploppende gleuid van hun laptop, onderstaande werkte voor mij:
link:
http://forum.notebookrevi...-n56vm-popping-sound.html
Oplossing:
1. Right-click the Realtek icon in the system tray.
2. Go to "Audio Devices"
3. Click on the "Recording" tab
4. Right-click and choose "show disabled devices" and "show disconnected devices"
5. Right-click on "Stereo Mix" and set it as "Default Device"
6. Right-click on "Stereo Mix" and go to "Properties"
7. On the "Listen"-tab, make sure "Listen to this device" and "playback through Speakers (Realtek High Definition Audio)" is selected
8. On the "Advanced tab" I changed the default format to 16bit, 192kHz and deselected everything under "exclusive mode". I think I got some message about a program or a process being interrupted, but I just accepted it (I have the same settings for the speakers on the playback-tab!).
Het was één van de opties in de bios waar je mee moest kloten, weet uit mijn hoofd niet welke, maar volgens mij is die hier wel ergens genoemd. En inderdaad windows 8 DVD erin gooien en je hoeft niks met license te doen, gaat automagisch.fjs schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:57:
Ik heb de N56VZ gekocht en daar een Crucial SSD in gedaan. Nu las ik op dit forum dat als je een Windows 8 cd erin doet hij automatisch de serienummer invoert. Ik kan alleen mijn SSD niet opstarten als ik de secure boot aanzet. Iemand enig idee?
Zorgt dit verschil in kleurbereik voor een appreciaarbaar verschil voor dagelijks gebruik? Ging er zelf namelijk van uit dat dit voornamelijk van belang was voor fotografen, en voor de gemiddelde gebruiker niet echt van belang was. De kleurtemperatuur lijkt me belangrijker, want een shift naar sterker rood of blauw kost toch even wat tijd om aan te wennen (bron: scherm van mijn N55 neigt naar blauw). De reviews melden helaas echter niets over kleurtemperatuur.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:44:
De F12 heeft een 80% gamut display, wat voor die tijd erg goed was. De asus komt niet eens tot de 72% standaard.
Bovendien begrijp ik niet goed hoe je aan je getallen komt? De review over de Sony zegt niets over het kleurbereik, en de review over de N76 meldt voor zover ik kan zien enkel iets over een "color palette" van 91%.
Gebaseerd op wat ik eerder in dit topic heb gelezen, wordt er tot 8 GB geheugen officieel ondersteund, en hoewel meer RAM waarschijnlijk prima werkt, wordt er geen ondersteuning geboden wanneer dit niet het geval is. Dit is echter slechts hearsay.H45te schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:50:
[...]
Ten eerste vind ik het raar waarom zo veel sites 8gb ram als max aangeeft terwijl jij 16 hebt:
[ Voor 20% gewijzigd door All Bogs op 05-05-2013 23:34 ]
Alvorens ik de bestelling plaats ben ik nog wel benieuwd of er de komende twee weken ook vergelijkbare (misschien betere) toestellen in Nederland zullen uitkomen in de prijsklasse 1000-2000 euro. Ik zoek dus een toestel met ongeveer de specs van de N76VZ-4G maar liefst nog wat lichter of in 15,6 formaat en met een betere batterijduur.
Mijn plan B is nu een MacBook, alhoewel ik niet weet of de meerprijs hiertegen opweegt. Hardwarematig lijkt die wel minstens zo goed, of zie ik iets over het hoofd? Ben beslist geen Apple fanboy, maar Windows 8 kan me ook gestolen worden dus misschien is een switch geen slecht idee.
http://www.wehkamp.nl/com...F4_FG4_746455/?KW1=231080
plan B: de retina variant?
P.S.
Als je een keer van Windows af wilt kun je je pc ook dualbooten met bv. Ubuntu. Dat is wat ik heb gedaan tenminste.
A: Die Chronos lijkt me erg interessant qua specs en ziet er degelijk uit maar kan nergens een exacte uitleverdatum vinden, heel onhandig omdat ik binnen twee weken iets uit moet kiezen.niektb schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:05:
plan A: Ja, maar wel stuk duurder dan N76VZ (bv. Asus UX51 (is wellicht al uit), samsung series 7 chronos)
plan B: de retina variant?
P.S.
Als je een keer van Windows af wilt kun je je pc ook dualbooten met bv. Ubuntu. Dat is wat ik heb gedaan tenminste.
B. Ja, met retina, hoewel elk scherm met minstens full HD mij tevreden stemt.
Sidenote: Ubuntu lijkt me zeker interessant. Ik ben niet echt heel technisch. Heb wel eens uit een paar oude pc's een soort Frankenstein gebouwd maar heb vrij weinig kennis van de minder mainstream besturingssystemen, laat staan programmeren. Is Ubuntu een OS dat je snel onder de knie hebt en compatibel is met de meeste software of moet je dan over een wat beter ontwikkelde technische kennis beschikken?
Een alternatief voor Ubuntu is Linux Mint die wat meer op windows lijkt qua interface en waar dezelfde programma's werken omdat LM op Ubuntu gebaseerd is.
Wat betreft de retina: Met name de bouwkwaliteit, de accu en touchpad zijn beter, maar, mijns inziens geen 1000 euro waardt.
[ Voor 11% gewijzigd door niektb op 06-05-2013 19:28 ]
- Ik lees veel over UEFI, dien ik hiermee rekening te houden met het formatteren/installeren oid van de SSD?
- Kan ik de originele HDD in de 2e slot plaatsen, en eventueel opnieuw partitioneren waarbij de recoverymogelijkheid gewaarborgd blijft? De (hidden?) recoverypartitie laat ik dan uiteraard staan.
- Hebben jullie nog andere opmerkingen/tips waarmee ik rekening moet houden?
Ik heb een live usb gemaakt maar als ik die boot dan krijg ik niks.
Wat ik krijg is het bootscherm met drie opties, en dan kies ik voor de live usb starten (of iets dergelijks).
Daarna komt er niks, alleen maar een zwart scherm.
Weet iemand hoe ik toch Ubuntu kan dual booten naast windows 8?
http://askubuntu.com/ques...upported-windows-8-system
Als ik op het touchpad in de rechterbovenhoek druk, schakelt de laptop meteen volledig uit. Dit gebeurt al bij gewoon normaal klikken.. Hebben anderen hier ook last van? Ik wilde hem alweer opsturen voor reparatie (voor de 4e keer inmiddels) omdat ik hem terug kreeg zonder backlight keyboard, maar daar is nu dus weer iets bijgekomen.
Heb ik nou gewoon domweg pech met deze laptop of is de bouwkwaliteit uitermate teleurstellend??
Vandaag met enkele grotere winkeliers gebeld om informatie te vergaren voor mijn aanstaande aankoop. Hierbij voor de zekerheid ook even gevraagd of er wat bekend was over issues met het touchpad.Gerwin89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:40:
Wederom gezeik met deze laptop... (een Asus N56VZ)
Als ik op het touchpad in de rechterbovenhoek druk, schakelt de laptop meteen volledig uit. Dit gebeurt al bij gewoon normaal klikken.. Hebben anderen hier ook last van? Ik wilde hem alweer opsturen voor reparatie (voor de 4e keer inmiddels) omdat ik hem terug kreeg zonder backlight keyboard, maar daar is nu dus weer iets bijgekomen.![]()
Heb ik nou gewoon domweg pech met deze laptop of is de bouwkwaliteit uitermate teleurstellend??
Bij Cool Blue wisten ze te melden dat men had gehoord over problemen met de touchpads van de N56 en 76 series maar wat die problemen precies inhielden, hoe vaak ze voorkwamen en of er ook bij hen was geklaagd werd niet gemeld. Het lijkt er iig op dat Asus her en der wat steken heeft laten vallen bij de afwerking van dit onderdeel.
Ik zou het toestel als je er al zoveel gezeur mee hebt gehad retour sturen na overleg waarbij je meedeelt dat je van zo'n prijzig artikel meer mag verwachten en de desbetreffende wetsartikelen aanhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 514773 op 07-05-2013 22:07 ]
Dat is misschien niet eens zo gek idee.. Maar krijg ik dan een vervangend exemplaar denk je? De laptop is inmiddels alweer een jaar oud bijna.Anoniem: 514773 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:06:
[...]
Vandaag met enkele grotere winkeliers gebeld om informatie te vergaren voor mijn aanstaande aankoop. Hierbij voor de zekerheid ook even gevraagd of er wat bekend was over issues met het touchpad.
Bij Cool Blue wisten ze te melden dat men had gehoord over problemen met de touchpads van de N56 en 76 series maar wat die problemen precies inhielden, hoe vaak ze voorkwamen en of er ook bij hen was geklaagd werd niet gemeld. Het lijkt er iig op dat Asus her en der wat steken heeft laten vallen bij de afwerking van dit onderdeel.
Ik zou het toestel als je er al zoveel gezeur mee hebt gehad retour sturen na overleg waarbij je meedeelt dat je van zo'n prijzig artikel meer mag verwachten en de desbetreffende wetsartikelen aanhalen.
1. Ja je moet in de bios wat dingen uit zetten zoals secure boot, er is hier 1 pagina terug een handleiding te vinden._Brake_ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:41:
De laptops zijn binnen, en we willen nu van de 840 Pro een primaire SSD maken waarop Windows 7 64bit wordt gezet. Nu blijven er nog een aantal vragen bij me openstaan waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
- Ik lees veel over UEFI, dien ik hiermee rekening te houden met het formatteren/installeren oid van de SSD?
- Kan ik de originele HDD in de 2e slot plaatsen, en eventueel opnieuw partitioneren waarbij de recoverymogelijkheid gewaarborgd blijft? De (hidden?) recoverypartitie laat ik dan uiteraard staan.
- Hebben jullie nog andere opmerkingen/tips waarmee ik rekening moet houden?
2. Bij N76 heb je volgens mij op alle modellen 2 slots dus dat kan, bij N56 moet je de drive verwijderen. Zoek dit ff op bij het model dat je heb.
3.Touchpad is niet de beste kwaliteit bij sommige modellen.
Ik heb zelf N76VJ en hierbij is het touchpad ook niet best. Verdere bouwkwaliteit is boven gemiddeld, ik mis wel een DVI uitgang. HDMI zit er wel op. Ik gebruik altijd een muis. Ik heb er zelf 16GB en ook een SSD ingezet, dat werkt prima.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
PMGerwin89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:36:
[...]
Dat is misschien niet eens zo gek idee.. Maar krijg ik dan een vervangend exemplaar denk je? De laptop is inmiddels alweer een jaar oud bijna.
Ik heb geen definitieve oplossingen kunnen vinden via google, maar kwam er wel achter dat ik niet de enige ben met wifi problemen op de n76** .
Heeft iemand hier toevallig een fix?
[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 09-05-2013 09:22 ]
Betreffende de touchpads, met name direct na de launch van de N56 werd hier veel gepost over touchpads die niet helemaal recht waren geplaatst of een bolling hadden, en in sommige gevallen op deze stukken ook geen clicks registreerden. Over het touchpad van de N76 meen ik niets gelezen te hebben, al weet ik niet of dit komt doordat het prima werkt, of doordat de grote broer relatief minder populair is. Sowieso is er de laatste tijd niet tot nauwelijks over gepost, dus ik vermoed dat het probleem in recentere modellen is opgelost.Gerwin89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:40:
Als ik op het touchpad in de rechterbovenhoek druk, schakelt de laptop meteen volledig uit. Dit gebeurt al bij gewoon normaal klikken.. Hebben anderen hier ook last van? Ik wilde hem alweer opsturen voor reparatie (voor de 4e keer inmiddels) omdat ik hem terug kreeg zonder backlight keyboard, maar daar is nu dus weer iets bijgekomen.![]()
Dat je laptop volledig uitklapt wanneer je op je touchpad drukt is natuurlijk van den zotte, en iets waar ik niet eerder over heb gelezen. Dat je het apparaat na een RMA zonder backlit keyboard terugkrijgt is ook opmerkelijk. Mogelijk heb je een vervangend exemplaar gekregen, maar zien ze bij ASUS zelf door de absurde verzameling verschillende modellen ook door de bomen het bos niet meer, en heb je per ongeluk er één zonder backlit toetsenbord gekregen. Sowieso is vier RMAs wel bizar veel en zeker geen indicatie van de bouwkwaliteit van de gemiddelde N56 (anders was dit topic denkelijk 800 pagina's geweest ... ), en ik hoop voor je dat ASUS dit op één of andere manier probeert te compenseren.
[ Voor 3% gewijzigd door All Bogs op 09-05-2013 11:58 ]
Ook vind ik de afwerking van mijn DVD lade niet je van het. Als je bovenop de laptop kijkt (op de toetsen), zie je een hoek uitsteken die van de DVD lade is aan de rechterkant).
wie kan mij helpen met de volgende probleem.?
Ik heb een ASus N56VZ in bezit.
Ik wou een 3DMart 2013 test uitvoeren en kreeg de volgende error:
window_focus_lost.
Waarom treed deze error als ik het opstart?
http://support.futuremark..._mark_11_adv_will_not_runMurBur38 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:11:
Hallo,
wie kan mij helpen met de volgende probleem.?
Ik heb een ASus N56VZ in bezit.
Ik wou een 3DMart 2013 test uitvoeren en kreeg de volgende error:
window_focus_lost.
Waarom treed deze error als ik het opstart?
Moest via beeldscherminstellingen andere gpu detecteren zeg maar.
TNX
Bedankt voor het advies. Ik heb meerdere drivers geprobeerd, maar de meeste hadden issues bij het installen of werkten simpelweg niet. Ik bliijf voor nu wel even op windows 8. Graag hoor ik dan terug over de driver wanneer je bent terug gekeerd van vakantieMegaTronics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:21:
Volgens mij was het een kwestie van diverse drivers proberen, bijvoorbeeld hier te downloaden. Uiteindelijk heb ik een N76VM stabiel gekregen qua wifi (althans ik hoor de gebruikers niet meer klagen), weet alleen niet welke ik nou precies had gebruikt (driver staat op een USB stick op de zaak en ik heb vakantie
)
Telkens wanneer ik de laptop opnieuw start krijg ik de melding waarschuwing wininit ID 11
C:\Windows\system32\nvinitx.dll
De nvidia driver is 314.22 en heb ik even verwijderd maar nog krijg ik dezelfde melding.
Is er iets mis met de DLL bestand en is er een oplossing hiervoor?
[ Voor 27% gewijzigd door MurBur38 op 11-05-2013 22:24 ]
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.