Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
Beste mensen,

ik heb een vraagje, ik heb een aantal maanden geleden de ASUS n56vz 4035 aangeschaft. Ik heb er gelijk een SSD in laten bouwen en er een windows 8 clean install op gedaan. Nu na een paar maanden ben ik pas echt games gaan spelen en merk ik bij veel spellen dat de spellen allemaal goed lopen alleen op de paar seconden "freezed" het beeld even. Het gekke is dat dit niet met alle spellen gebeurd.

Ik ben een beetje gaan googlen en kwam erachter dat het met overheating te maken kan hebben. Ik heb zojuist even mijn temperaturen gecheckt en deze lijken mij inderdaad erg hoog, maar ik heb hier vrij weinig verstand van dus hoopte dat jullie me meer konden zeggen of dit normaal is en wat ik er aan kan doen (hoe dit kan) en zo nee wat het dan zou kunnen zijn.

Temperaturen als ik gewoon aan het surfen ben
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/cqh8kohpl/Naamloos.png
image

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Ps. ik gebruik een logitech coolerpad onder m'n laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door dflow op 24-11-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
dflow schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:31:
Beste mensen,

ik heb een vraagje, ik heb een aantal maanden geleden de ASUS n56vz 4035 aangeschaft. Ik heb er gelijk een SSD in laten bouwen en er een windows 8 clean install op gedaan. Nu na een paar maanden ben ik pas echt games gaan spelen en merk ik bij veel spellen dat de spellen allemaal goed lopen alleen op de paar seconden "freezed" het beeld even. Het gekke is dat dit niet met alle spellen gebeurd.

Ik ben een beetje gaan googlen en kwam erachter dat het met overheating te maken kan hebben. Ik heb zojuist even mijn temperaturen gecheckt en deze lijken mij inderdaad erg hoog, maar ik heb hier vrij weinig verstand van dus hoopte dat jullie me meer konden zeggen of dit normaal is en wat ik er aan kan doen (hoe dit kan) en zo nee wat het dan zou kunnen zijn.

[afbeelding]
image

Als dat echt temperaturen zijn terwijl je aan het surfen bent, dan heb je een groot probleem. 80 graden is al hoog tijdens het gamen...tijdens het surfen mag deze echt niet boven de 50 graden uitkomen. Ik zou contact met Asus opnemen en je laptop opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik deze laptop gaan halen : http://www.alternate.nl/h...V/1041147/?click_HPS=4025
Lijkt mij een super deal voor 699 een I7 quad core en redelijke videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Beste mensen,

[afbeelding]
image

Even contact opnemen met de winkel/webshop of anders even een belletje doen naar Asus. 80 graden tijdens normaal gebruik mag natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

DJ-Promo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:33:
Ik deze laptop gaan halen : http://www.alternate.nl/h...V/1041147/?click_HPS=4025
Lijkt mij een super deal voor 699 een I7 quad core en redelijke videokaart?
Voor het geld zeker een leuke notebook, hij valt alleen niet in de N-series ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
hostler schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:18:
[...]

Even contact opnemen met de winkel/webshop of anders even een belletje doen naar Asus. 80 graden tijdens normaal gebruik mag natuurlijk niet.
bedankt voor de responses!

het vreemde is dat ik hem nu weer opstart (zonder adapter) en hij heel de tijd verspringt tussen de 60 en 73 graden. Zodra ik m'n adapter erin doe begint mijn fan steeds harder te draaien heb ik het idee en loopt de temperatuur zonder te gamen in 1 minuut op tot 80 graden.
De laptop begint vanaf dat moment dan ook hete lucht uit te blazen.

Is er een mogelijkheid dat ik de snelheid van m'n fan kan aanpassen? In de bios is met dat niet gelukt.

weer alvast bedankt voor de reponse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
dflow schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:00:
[...]

bedankt voor de responses!

het vreemde is dat ik hem nu weer opstart (zonder adapter) en hij heel de tijd verspringt tussen de 60 en 73 graden. Zodra ik m'n adapter erin doe begint mijn fan steeds harder te draaien heb ik het idee en loopt de temperatuur zonder te gamen in 1 minuut op tot 80 graden.
De laptop begint vanaf dat moment dan ook hete lucht uit te blazen.

Is er een mogelijkheid dat ik de snelheid van m'n fan kan aanpassen? In de bios is met dat niet gelukt.

weer alvast bedankt voor de reponse!
Nee, de fan speed is niet aan te passen.

Overigens, zonder adapter wordt de laptop gedownclocked. Ga maar eens gamen met adapter en daarna zonder. Dat verklaart het verschil in temperatuur. Maar dan is 60/70 nog steeds te heet.

Maandag even bellen met de shop of Asus dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][ik heb mijn atheros WIFI kaart vervangen door de Intel Centrino N Advanced 6230
Maar ik heb het idee dat er nauwelijks een verbetering is, soms zelfs nog slechter.
Weet iemand hoe dit kan?
Of dat ik misschien verkeerde drivers heb?
Ik heb vandaag de Intel Advanced N 6235 getest. De installatie was geen probleem en het installeren van de drivers verliep vlekkeloos. Zowel de Wifi als de Bluetooth drivers worden herkend en geinstalleerd. De Atheros geeft bij mij maar 3 streepjes voor de sterkte van het signaal en tot mijn vreugde gaf de Intel alle 5! Echter mijn vreugde was van korte duur toen ik de snelheid ging testen. De Intel kaart performt niet goed in deze N56VZ.

De Atheros gaf bij de snelheidstest van mijn ADSL de maximale doorvoer keurig weer (op 10 meter van de router). De Intel maar de helft. Pas op 4 meter afstand komt de Intel kaart met dezelfde waarde.

Voor de volledigheid heb ik alle Atheros software verwijderd en tevens de N56 een paar maal opnieuw opgestart na de installatie maar de resultaten bleven onveranderd. Tot slot heb ik nog een aantal ettings van de kaart aangepast zoals powermanagement (powersave=off) en prefer 2,4 Mhz etc. Het mocht helaas niet baten.

Ik denk dat er toch iets niet 100% compatibel is. Ga nu de Intel 2230 proberen.... :|

Hoor uiteraard graag van anderen of ik nog iets over het hoofd heb gezien!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
hostler schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:02:
[...]

Nee, de fan speed is niet aan te passen.

Overigens, zonder adapter wordt de laptop gedownclocked. Ga maar eens gamen met adapter en daarna zonder. Dat verklaart het verschil in temperatuur. Maar dan is 60/70 nog steeds te heet.

Maandag even bellen met de shop of Asus dus ;)
dank voor de hulp, ik zal ze morgen gelijk even bellen!
Ik heb wel een SSD in laten bouwen, hoe gaat dat dan in zijn werk als ik bijv. een nieuwe laptop zou krijgen? (aangezien ik denk dat er met deze temperaturen al wat schade aan de laptop is gedaan)

Ik weet dat ik daarvoor contact op moet nemen met de shop, maar ben benieuwd of u dit misschien weet hoe dat in zijn werk gaat, aangezien ik dan rekening kan houden met het backuppen van mijn ssd en mijn massa schijf.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
[afbeelding]
image

Als ik surf zijn mijn temperaturen rond de 40-50°C en bij gamen 65-70°C
Zonder cooling pad.

Ik heb wel geen N56, maar een N53.Niet zo een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:55:
[...]
Dat is volgens mij een foutje in van Tones. Bij onze leverancier staat dit:
[...]
en
[...]

De S4067H-BE is een heel stuk duurder trouwens...
De N56VJ-s4089h-be heeft inderdaad géén backlit keyboard!

Even kort overzicht van eerste indrukken:

Opbouw en uitzicht:
- Stevig gebouwd: sterk, behuizing rond scherm is stevig, kan niet 'wankelen' als je er aan komt. Sterk.
- goed toetsenbord, typt vlot en goed.
- Ziet er goed uit

Specs:
- i7 3630QM , 8gb DDR3, GT635m , 256GB SSD, full HD mat scherm:
(heb SSD gestoken en 4gb toegevoegd)
Eerste indrukken: zeer goed en vlot. Vooral de SSD laat zich gelden. Enorm snelle bestandsoverdracht. Heb niets dan lof eigenlijk. Mss komt dit ook omdat mijn vorige pc een desktop van 7 jaar oud was! ;) ( jazeker, hij kwam uit de tijd dat de dieren nog konden spreken! ;) )

- Heb vlug een (oud) game geinstalleerd om 'te testen'. Bij games schakelt de laptop automatisch over van de integrated graka (Intel HD graphics 3000) naar de andere graka (geforce GT635M). Heb 1.5u gespeeld aan hoge fps zonder haperingen. Moet wel zeggen dat er al vrij snel hete lucht uit de rooster aan de zijkant kwam. Maar dat lijkt mij maar meer dan normaal?

Voor de korte tijd dat ik 'm heb: enorm tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
dflow schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:18:
[...]

dank voor de hulp, ik zal ze morgen gelijk even bellen!
Ik heb wel een SSD in laten bouwen, hoe gaat dat dan in zijn werk als ik bijv. een nieuwe laptop zou krijgen? (aangezien ik denk dat er met deze temperaturen al wat schade aan de laptop is gedaan)

Ik weet dat ik daarvoor contact op moet nemen met de shop, maar ben benieuwd of u dit misschien weet hoe dat in zijn werk gaat, aangezien ik dan rekening kan houden met het backuppen van mijn ssd en mijn massa schijf.

Bedankt!
Even vragen aan de shop en anders de schijf er uit halen. Waarschijnljk kun je de SSD gewoon thuis houden die kun je dan zo overzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 26-11-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze versie pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H
is bij Saturn te koop voor 869 : http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=56369473
Het lijkt me toch niet dat Saturn het als enige zo goedkoop maakt want de rest verkoopt dit model voor ongeveer 999. Of zie ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:19:
Deze versie pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H
is bij Saturn te koop voor 869 : http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=56369473
Het lijkt me toch niet dat Saturn het als enige zo goedkoop maakt want de rest verkoopt dit model voor ongeveer 999. Of zie ik iets verkeerd ?
Een Actie van Saturn?
http://www.saturn.nl/mcs/...100-actievoorwaarden.html

Van 26 november t/m 2 december 2012 ontvangt u bij Saturn €15,- voordeel bij iedere €100,- die u besteed. Deze actie is geldig op bijna het gehele assortiment.

Uw '15 per 100' voordeel start bij een minimum bestedingsbedrag van €100,-
Prijzen in de webshop worden inclusief voordeel getoond.

edit: en uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeftyZZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 02:18
Hierbij deel ik graag mijn ervaringen met mijn N56VZ model (8GB, GT 650m), ik heb namelijk voor de aanschaf hiervan vooral dit topic in de gaten gehouden en uiteindelijk een hoop gehad aan de informatie hier.

Ik heb mijn laptop in Juni aangeschaft bij Campusshop, de laptop netjes binnengekregen zonder dode pixels of een scheef touchpad. In Oktober begonnen de eerste problemen; de laptop werd instabiel en het scherm viel regelmatig uit todat deze niet maar aanging.. Asus gebeld en middels DHL is de laptop opgehaald en 3 weken later was deze terug met een nieuw moederbord (en wat extra krassen op de bovenzijde..)

De laptop heb ik toen 3 weken kunnen gebruiken en gisteren is deze wederom defect gegaan, tijdens het spelen van Hitman kreeg ik last van artifacts en is mijn GT 650m overleden (meerdere drivers getest, nieuwe installatie) zodra de 2de videokaart wordt aangesproken valt de laptop uit en/of verschijnt er een BSOD. Inmiddels heb ik de laptop opnieuw aangemeld en deze zal vanmiddag worden opgehaald, ik ben benieuwd wat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
LeftyZZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:45:
Hierbij deel ik graag mijn ervaringen met mijn N56VZ model (8GB, GT 650m), ik heb namelijk voor de aanschaf hiervan vooral dit topic in de gaten gehouden en uiteindelijk een hoop gehad aan de informatie hier.

Ik heb mijn laptop in Juni aangeschaft bij Campusshop, de laptop netjes binnengekregen zonder dode pixels of een scheef touchpad. In Oktober begonnen de eerste problemen; de laptop werd instabiel en het scherm viel regelmatig uit todat deze niet maar aanging.. Asus gebeld en middels DHL is de laptop opgehaald en 3 weken later was deze terug met een nieuw moederbord (en wat extra krassen op de bovenzijde..)

De laptop heb ik toen 3 weken kunnen gebruiken en gisteren is deze wederom defect gegaan, tijdens het spelen van Hitman kreeg ik last van artifacts en is mijn GT 650m overleden (meerdere drivers getest, nieuwe installatie) zodra de 2de videokaart wordt aangesproken valt de laptop uit en/of verschijnt er een BSOD. Inmiddels heb ik de laptop opnieuw aangemeld en deze zal vanmiddag worden opgehaald, ik ben benieuwd wat de oplossing is.
Waarom heb je geen gebruik gemaakt van de service van CampusShop? Er komt een monteur langs en die lost het probleem op of je krijgt een nieuwe. Zorgeloos leren heet dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N56V-laptop en wil hem ook eens formatteren. Ik heb ook het probleem dat hij al mijn Windows DVD's enkel in P2 wil booten. UEFI staat er niet bij. Enkel met een cleane Engelstalige versie van Windows 7 gaat het.

Zou iemand me een link kunnen geven voor de Nederlandstalige DVD van Windows 7 Home Premium 64 bit?
Ik heb al veel gezocht maar nog nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeftyZZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 02:18
hostler schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:54:
[...]

Waarom heb je geen gebruik gemaakt van de service van CampusShop? Er komt een monteur langs en die lost het probleem op of je krijgt een nieuwe. Zorgeloos leren heet dat geloof ik.
Ik heb hier helemaal niet aan gedacht, net met het doorspitten van de papieren kom ik inderdaad dit certificaat tegen :z

Heeft iemand overigens ervaring met de service van Campusshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg met geen mogelijkheid windows 7 op mijn Asus N56VZ-S4215H geïnstalleerd. Standaard zat er win8 op maar daar moet ik niks van hebben.

Ik stop de dvd er in en boot hem op maar hij blijft hangen op "starting windows". Ik bereik de windows setup dus niet. Heb al 2 dvd's (gloednieuw) gebrand maar geen resultaat. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb overigens de HDD vervangen voor een Samsung 830 SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruffzz op 01-12-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik wil graag deze laptop aanschaffen:
http://www.komplett.nl/ko...akers.net&channel_code=40

Ik vroeg mij af of er ook meer werkgeheugen in kan, volgens de site van Asus zou het maximaal 8GB zijn?

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:20:
hallo allemaal,

Ik wil graag deze laptop aanschaffen:
http://www.komplett.nl/ko...akers.net&channel_code=40

Ik vroeg mij af of er ook meer werkgeheugen in kan, volgens de site van Asus zou het maximaal 8GB zijn?

Volgens mij is de BIOS gelocked op maximaal 8GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Vroeger had ik met de N56VZ ook last van het wegvallen van de WiFi. Dat heb ik tegenwoordig niet meer. Volgens mij is het opgelost met nieuwe drivers van Intel zelf, versie 15.5.6 (zip exe) i.p.v. de versie die Asus op zijn site zet.
Alles loopt nu netjes. Die Wireless Control heb ik eraf gehaald. Nu zet je met Fn+F2 de 'vliegtuig mode' van Windows 8 aan/uit. Het enige gevolg is dat de Bluetooth en WiFi niet meer afzonderlijk kunnen worden aan/uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:20:

http://forum.notebookrevi...56vz-16gb-ram-thread.html

Dit is over de N56 maar ik denk dat de conclusie hetzelfde zou zijn voor de N76. Je kan 16 gig ram steken maar niet elk merk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriMsoN81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:39:
Ik heb een N56V-laptop en wil hem ook eens formatteren. Ik heb ook het probleem dat hij al mijn Windows DVD's enkel in P2 wil booten. UEFI staat er niet bij. Enkel met een cleane Engelstalige versie van Windows 7 gaat het.
Aan die link kan ik je helaas niet helpen. De vraag over UEFI heb ik aan de helpdesk van ASUS gesteld. Zal hier laten weten wat het antwoord is.

Kun je omschrijven wat je bij die engelstalige versie in de boot ziet staan? Krijg je daar een andere boot-optie? Of werkt deze gewoon in die P2 modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@Dflow: Gevalletje brakke koelpasta op CPU / GPU gedeelte of verkeerde montage hittegeleiders.
80 graden surfmodus is veel te hoog. TJmax is 100 graden van je CPU, maar je GPU gaat 85+ niet leuk vinden.

@DJ - Promo: Ik heb me laten vertellen dat de R500 serie de goedkopere variant is van de N53/N56 Serie.
Verschil zit voornamelijk in gebruik van goedkopere onderdelen (tragere snelheid ram, minder krachtige videochip, enz.)
Wat je alleen niet goed beschreven hebt, is wat je ermee wil gaan doen. Beetje surfen, muziek luisteren enz kan zelfs nog op een pentium 4.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

[afbeelding]
image

Hier een antwoord op hoe heet ze mogen worden, en wanneer het te heet wordt.
Wel in het Engels.

It all depends on the i7 model you own, the overclock you have on it and the CPU cooler installed. Intel says never to go over 100°C on the cores...
As for normal temps...Anything between 25-45 at idle is very good. When stressed with Intel Burn Test, if your temps never go over 85-90 that's good too. But remember...the higher your temps are, the faster your components will degrade. For example, a processor that never goes over 50°C will last longer that one that's always in the 80s. I've got a build that has an i7 920 overclock at 4.2GHz (200x21) with 1.28750v. I'm 24/7 stable, and my idle temps are 40-45°C. When stressed with IBT, my temps are in the high 80s. But remember...that's just synthetic benchmarks/stability tests. In real life, it's very rare for an i7 to be stressed at 100%. When I'm gaming, my CPU is never used at more than 50%, and my temps never go over 70°C.
Anyway, the best CPU temps varie from person to person. Some will tell you never to go over 80 (I've seen some say over 70). As for me, I stick with what Intel says: never over 100°C.

Hope this clarified things for you

En spelletjes spelen vragen veel, dan wordt alles wel wat warmer/heter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Idiote vraag maar hoe start je op van dvd bij de n56vj? Heb direct de harde schijf vervangen voor een SSD, in het bios herkent hij die maar als ik op ESC druk geeft hij mij als opstartoptie enkel rechtstreeks naar bios. Niet booten van op DVD noch USB.

edit: blijkbaar kan je dit uitzetten in het bios. Iets met SCM geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Horla op 04-12-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ik heb nu 2 jaar een Asus N61JV

Ik gebruik dit dagelijks, maar al na enkele maanden was een hoekje afgebroken. En nu een scharnier van het scherm..

Wat dat betreft is het allemaal wel goedkope plastic rommel. Onder de motorkap allemaal wel prima maar de behuizing is ruk. Maar goed, goedkoop is duurkoop dus, de volgende wordt een Sony Vaio denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van de n56vj-s4006h.

Nou heb ik hem nog niet veel in gebruik gehad, maar heb vanaf het begin al een constant zoemend geluid met af en toe een soort tikkend krakend geluid er doorheen. Ook al doe ik niks,wat mij vrij stoort, met mijn oude sony vaio fw21 had ik hier nooit last van die was echt muisstil.

Hebben meer mensen hier last van, en is dit normaal of zou er iets niet goed zijn?

Edit: ik zie nou dat ook steeds het middelste indicatie lampje onder bij toucpad knippert, zoals ik op internet lees is dat van de harde schijf, het ligt dus aan harde schijf?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat de nieuwe subwoofer van de N56 series een stuk minder weegt dan degene die bij mijn N55 zit. Goedkopere onderdelen/minder krachtig, wie zal het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Ruffzz schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:51:
Ik krijg met geen mogelijkheid windows 7 op mijn Asus N56VZ-S4215H geïnstalleerd. Standaard zat er win8 op maar daar moet ik niks van hebben.

Ik stop de dvd er in en boot hem op maar hij blijft hangen op "starting windows". Ik bereik de windows setup dus niet. Heb al 2 dvd's (gloednieuw) gebrand maar geen resultaat. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb overigens de HDD vervangen voor een Samsung 830 SSD.
Ik laat deze zelfde SSD inbouwen door mijn leverancier (ik weet het, geen echte tweakert, maar dan blijft de garantie geldig en het is voor de zaak) en die belde net dat zij ook met geen mogelijkheid een SSD werkend krijgen in deze N56. Het schijnt dat de mobo firmware hardcoded de HDD wil zien?? Ze hebben ook de andere merken SSD geprobeerd maar niets werkt :'(

Ik twijfel of ik dan maar HDD speed accepteer of op zoek moet naar een goed alternatief. Ik wil juist wel Win8 (kijken of ik er aan kan wennen) maar het ding moet ook rap kunnen compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Ik ben van plan om mijn 'oude' Asus N55SF van de hand te doen en te upgraden naar de nieuwe (Asus 15.6" N56VZ-S4035V-BE)

Campusshop.be zegt dat deze €899 kost net evenveel als bij Coolblue. Bij komplett kost dezelfde €849. Studentenkorting is ver te zoeken dus :P.

Nu ja, is er iemand die Far Cry 3 al gespeeld heeft op de laptop die ik mij zou willen aanschaffen?
Zou graag het verschil eens weten hoeveel fps je ongeveer haalt op Low en Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?

Keep in mind: GT540 M is hernoemd naar GT630 M met wat kleine "tweakjes".
N56VZ serie heeft de GT650 M aan bord, die toch een stuk sterker is.

http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html
Daar staat uw antwoord. (onderaan de pagina, bovenin samengevat wat Tweakers style tech info )

Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

[afbeelding]
image

Mensen, hij is duidelijk niet aan het surfen. Als je aan het surfen bent wijst de package power 1 of 2 watt aan. Niet 42w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
D_Jeff schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:18:
reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?

Keep in mind: GT540 M is hernoemd naar GT630 M met wat kleine "tweakjes".
N56VZ serie heeft de GT650 M aan bord, die toch een stuk sterker is.

http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html
Daar staat uw antwoord. (onderaan de pagina, bovenin samengevat wat Tweakers style tech info )

Succes :P
Bedankt!

Op Ultra slechts 8.8? Met mijn 555M haal ik rond de 11-12 op Ultra :P
Maar als ik dan de 555M met de 650M vergelijk met andere games dan zie ik wel een verschil van ongeveer 10 fps. Wel een verbetering dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:14:
sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van de n56vj-s4006h.

Nou heb ik hem nog niet veel in gebruik gehad, maar heb vanaf het begin al een constant zoemend geluid met af en toe een soort tikkend krakend geluid er doorheen. Ook al doe ik niks,wat mij vrij stoort, met mijn oude sony vaio fw21 had ik hier nooit last van die was echt muisstil.

Hebben meer mensen hier last van, en is dit normaal of zou er iets niet goed zijn?

Edit: ik zie nou dat ook steeds het middelste indicatie lampje onder bij toucpad knippert, zoals ik op internet lees is dat van de harde schijf, het ligt dus aan harde schijf?
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:22
Hmm ik zit met een probleem... Toen ik gister mijn N56VZ op wilde starten, kreeg ik 1 of andere vage boot optie (m'n Atheros LAN kaartje geloof ik). En toen ik naar het bios ging, zag ik dat mijn SSD helemaal niet herkend wordt. En dus ook niet kan booten.
Toen heb ik een beetje zitten spelen in het BIOS, maar nu doet hij dus helemaal niks meer....
De laptop gaat aan, het powerlampje brandt, maar meer ook niet. Het scherm blijft volkomen zwart.
Nu heb ik de SSD eruit gehaald en getest met een sata naar usb kabeltje op een oude laptop en deze is nog volkomen leesbaar. Ook heb ik de SSD op fouten getest, maar er werd niks gevonden..

Heeft iemand enig idee hoe ik de BIOS weer op de een of andere manier terug kan krijgen? Bios resetten ofzo?

Mijn dank zou oneindig zijn :P

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er N56V (i7) bezitters die problemen hebben om elk kwartaal de Europa kaart van TomTom te downloaden i.c.m. TomTom Home (TTH) naar de TomTom (One IQ)?

Via usb3 gaat dat fout (uiteindelijk read error). Kleine bestanden (bv. gps fix) worden probleemloos geïmplementeerd. Via usb2 (ander systeem) heb ik geen probleem. De nieuwe kaarten worden via TTH probleemloos en snel naar mijn TT One IQ gedownload.

Desgevraagd verwijst de Asus helpdesk naar TomTom en TomTom verwijst naar Asus. Dat schiet dus niet op. Alle drivers van mijn (Windows 7) systeem zijn up-to-date (DriverMax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
@wsmaal

Ik heb wel een usb3 externe hdd die weigert te werken met de n56 via usb3. Op andere pc's met usb werkt hij wel, maar 2 verschillende n56's wilen hem altijd meteen formatteren.
Als ik er een usb2 verleng kabeltje tussen hang doet hij het weer wel, maar geeft hij de melding dat je niet op de optimale snelheid werkt.

Dus ik denk dat er nog wat problemen zijn met de usb3 drivers en sommige apparaten. Probeer dus eens een usb2 verleng kabeltje er tussen te hangen, om hem naar usb2 te dwingen.

Ik heb zelf wat merkwaardigs met de wifi van een n56. Sinds kort heb ik een 100Mb connectie die met wifi b/g/n op 2.4ghz rondgestraald wordt.
De n56 kan niet boven de 20Mbs komen terwijl een andere laptop die er naast staat vrolijk rond de 70 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 21:47
Hallo, ik wil graag een Asus laptop aanschaffen maar er zijn vele types beschikbaar.

Ik zou graag een uit de N76 serie willen met de volgende specificaties:

Intel Core i7 Processor
8GB RAM
Windows 8
Full HD scherm
Blu-Ray lezer (of Blu-Ray brander)
Toetsenbord verlichting

De HDD zal ik zelf vervangen door een Samsung 840 SSD, tenzij Asus die zelf ook levert in het SSD model

Welk type dien ik dan naar te zoeken? Asus, de diverse shops en de pricewatch bieden helaas geen uitkomst :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb niet heel erg veel verstand van de verschillende specificaties. Vandaar dat ik jullie hulp even nodig heb. Wie kan mij de belangrijkste verschillen uitleggen tussen de volgende twee types:

ASUS N56VZ-S4215H en ASUS N56VJ-S4006H.

En in hoeverre is de meerprijs van de S4006H dit dan waard?

Overigens zag ik ergens op internet dat bij de S4006H ook de toetsen verlichting zijn. Is dit ook zo bij de S4215H?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:18:
Hallo, ik heb niet heel erg veel verstand van de verschillende specificaties. Vandaar dat ik jullie hulp even nodig heb. Wie kan mij de belangrijkste verschillen uitleggen tussen de volgende twee types:

ASUS N56VZ-S4215H en ASUS N56VJ-S4006H.

En in hoeverre is de meerprijs van de S4006H dit dan waard?

Overigens zag ik ergens op internet dat bij de S4006H ook de toetsen verlichting zijn. Is dit ook zo bij de S4215H?

Alvast bedankt! :)
De VZ heeft een betere processor en een betere videokaart. De VJ heeft meer RAM en een grotere harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
imeR schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:55:
De VZ heeft een betere processor en een betere videokaart. De VJ heeft meer RAM en een grotere harde schijf.
Wellicht zinnig om er bij te noemen dat RAM & harde schijf upgraden zelf makkelijk te doen is, terwijl processor & videokaart al een flink stuk lastiger tot onmogelijk is. Dus de VZ zou voor mij de betere keuze zijn - betere uitbreidingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi mensen, ik had een korte vraag over een storing die ik de laatste tijd meemaak.
Ik heb mijn Asus N56VZ 4044 laatst geupdate naar Windows 8 en een paar problemen tegengekomen die ik uiteindelijk heb kunnen oplossen maar nu stuit ik met een probleem waar ik naderhand wel de hoop heb opgegeven.

Mijn Trust Wireless mouse begon storingen aan te geven en windows gaf het bericht dat het apparaat voor een storing zorgde en dat het daarom is afgesloten. Maar bij apparaatbeheer wordt het als een onbekende apparaat gezien.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, (installeren en verwijderen van drivers) (Windows Update) en zoeken onder de normale drivers naar vergelijkbare stuurprogramma's.

De reden waarom ik weet dat de muis niet stuk is omdat het bij andere laptops prima werkt zonder enige storing te geven, zowel bij een mac als bij een normale ASUS laptop.

En ik weet dat het niet aan de drivers ligt van de muis omdat andere draadloze muizen van mijn vrienden wel op mijn pc werken. Alleen deze niet.

Wat blijkt ik had ergens gelezen dat het met de ATKP stuurprogramma te maken had en toen ik het pakket verwijderde en opnieuw installeerde reageerde mijn muis weer zonder probleem. Maar zodra ik mijn laptop op slaapstand zette of dat ik de ubs receiver eruit haalde en weer erin deed, reageerde het niet meer. Terug naar hetzelfde probleem.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of enig idee waar het probleem ligt?
Het is nogal een dure muis geweest en ik gebruik hem voor werk/school en zou het heel erg jammer vinden als ik het niet meer op mijn laptop kan gebruiken.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 13:24 . Reden: spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Werkt een andere muis wel op je Asus-laptop?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:12:
Werkt een andere muis wel op je Asus-laptop?
Ja andere muizen werken wel op mijn laptop zonder problemen. Daarom vind ik dit zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik weet niet of het al aan bod geweest is, maar ik wil toch een paar ervaringen delen met jullie.
Heb me er ongans naar gezocht.

1. Wil je het boot-device kiezen tijdens startup: druk op ESC als je het laptop bootlogo in beeld hebt.
2. Wil je naar de BIOS setup, druk op DEL. Let op: de DEL van het numerieke keypad als het
bootlogo in beeld is De andere doet het niet !
3. Ik heb een SSD geplaatst om Windown8 op te zetten. De (oude) harddisk is op de plek gekomen
waar vroeger de DVD speler zat ( middels een DVD caddy ). DVD is nu USB extern. --> Via puntje 1
kun je booten van de externe DVD als het moet ( Linux recovery DVD bijvoorbeeld ).
4. Via puntje 1 kun je zelfs booten vanaf de tweede (oude) harddisk. Dus ik heb nu EN win8 EN win7 om
uit te kiezen :)

Prachtige laptop trouwens. Ik heb 'm nu bijna een jaar. Geweldig monster.

ps.: wie heeft een oplossing voor het probleem onder Win8 dat met fn F5 ne fn F6 de intensiteit van het scherm niet meer kan regelen? Andere combies werken goed.

[ Voor 15% gewijzigd door reijndert op 12-12-2012 19:09 ]

• D_Jeff
  • Nu online
wsmaal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:15:
Zijn er N56V (i7) bezitters die problemen hebben om elk kwartaal de Europa kaart van TomTom te downloaden i.c.m. TomTom Home (TTH) naar de TomTom (One IQ)?

Via usb3 gaat dat fout (uiteindelijk read error). Kleine bestanden (bv. gps fix) worden probleemloos geïmplementeerd. Via usb2 (ander systeem) heb ik geen probleem. De nieuwe kaarten worden via TTH probleemloos en snel naar mijn TT One IQ gedownload.

Desgevraagd verwijst de Asus helpdesk naar TomTom en TomTom verwijst naar Asus. Dat schiet dus niet op. Alle drivers van mijn (Windows 7) systeem zijn up-to-date (DriverMax).
Heel stom om te zeggen, maar de TomTom heeft alleen ondersteuning voor USB 2.0
De N56 werkt al op USB 3.0. (Durf niet te zeggen of elk N56 modellen op alle poorten versie 3 heeft)

Hoewel v3 backwards werkt met V2, hebben sommige apparaten daar duidelijk moeite mee.
Dat wordt op zoek naar een originele USB 2.0 poort :P

Over de schuldvraag: TomTom is de schuldige, maar kunnen vrij weinig doen.
Gaat dan om Firmware updates en sommige apparaten zijn te oud ervoor, dat de Linux kernel het niet niet meer gaat snappen tov de usb controller.
De nieuwere generatie (2012 en later) schijnt wel overweg te kunnen met USB 3.0

Succes ;)

@ Debs88:

N56VJ:
pricewatch: Asus N56VJ-S4006H

I5 cpu, 8 GB ram, 1 TB 5.4k rpm hdd, GT635

N56VZ:
I7 CPU, 6 GB ram *, 750 gb 5.4k rpm hdd, GT650.

* Kan naar 8 GB ram en met specifieke laten zelfs naar 16 GB.

De VZ is sneller en het ook waard :)

@Brake:

Ik zou zeggen: Pak een N76VZ laptop, pluk een Msata / Slimline blue ray van het internet af en bouw die in of laat het doen. Windows 8 krijg je standaard bij en anders is het een kwestie van upgraden.

Moet niet al te moeilijk zijn, maar kost wel even iets meer werk :P

[ Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 13-12-2012 01:22 ]

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 13 december 2012 @ 01:06:
[...]

Heel stom om te zeggen, maar de TomTom heeft alleen ondersteuning voor USB 2.0
De N56 werkt al op USB 3.0. (Durf niet te zeggen of elk N56 modellen op alle poorten versie 3 heeft)

Hoewel v3 backwards werkt met V2, hebben sommige apparaten daar duidelijk moeite mee.
Dat wordt op zoek naar een originele USB 2.0 poort :P

Over de schuldvraag: TomTom is de schuldige, maar kunnen vrij weinig doen.
Gaat dan om Firmware updates en sommige apparaten zijn te oud ervoor, dat de Linux kernel het niet niet meer gaat snappen tov de usb controller.
De nieuwere generatie (2012 en later) schijnt wel overweg te kunnen met USB 3.0

Succes ;)
Ik handhaaf voorlopig mijn dual boot (W7/Linux/usb2) nettop ;-) thx.

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
reijndert schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:03:
ps.: wie heeft een oplossing voor het probleem onder Win8 dat met fn F5 ne fn F6 de intensiteit van het scherm niet meer kan regelen? Andere combies werken goed.
Als je het probleem hebt dat als je fn F5-6 je helderheid niet kunt aanpassen en daarna ook direct de andere keys daarvan niet willen werken voor een tijd, moet je je bios flashen naar de nieuwste versie, zover ik weet is er geen andere manier. Na ik dit had gedaan werkte ze bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb een paar dagen geleden een Asus N56V gekocht. Nu wist ik dat er Windows 8 op zou staan plus al 't voorgeinstalleerde van Asus. Nu wil ik alleen een clean versie van Windows erop zetten. Kan dit met de dvd van Asus die erbij zit? Of zit ik dan nog steeds met alle troep opgescheept, of moet ik Windows 7 (8) opnieuw kopen? Excuses voor het leek gedrag ik heb me al jaren niet meer bezig gehouden met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik zie dat er hier veel mensen klagen over het scrollen maar de meeste problemen die vermeld worden werend voor mij opgelost met een nieuwe bios update. Ondertussen zit ik al weer op de laatste versie namelijk 255.

Nu werkt het scrollen voor mij in veel applicaties gewoon niet, of echt heel raar. In chrome, windows explorer en dergelijke werkt het allemaal ideaal.

Nu in bijna elke pdf-lezer erkt het niet, en in dr racket (een programmeer IDE) werkt het al helemaal niet. Zelfs niet mde nieuwe bios updatE.

Nu had ik ergens gelezen dat je alternatieve drivers kan installeren voor de touchapd van elantech? Heeft er iemand toevallig ergens een modelnaam of dergelijke van deze touchpad? Dan probeer ik die drivers even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
Beste mensen, ik heb een raar probleempje, de fan van m'n laptop begint heel hard te draaien en als ik in cpu temp kijk loopt de temperatuur flink op tot wel 80 graden. Hier komt het rare! Als ik taakbeheer opstart (open) dan lijkt hij weer stabiel te worden en gaat de fan weer rustig draaien en zakt te temperatuur weer snel naar 50 graden. Is dit een software matig probleem of toch hardware?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zie nu voor het eerst deze 2 modellen;

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4066H
pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4016H

Iemand bekend mee?

Ik zie geen verschillen qua specs? :?

Maar het is wel (vrijwel) exact wat ik wil; i7, 8GB, 1TB en GT 650M.

Alle andere Win8 modellen hebben óf minder geheugen óf een mindere videokaart.

Het enige 'minpunt' is i7-3610QM ipv i7-3630QM.

[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2012 21:24 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Het verschil is 100 Mhz in CPU snelheid. Ook in de boost. 100 Mhz ga je niet merken op gemiddeld gebruik ;)

dat is op een intel cpu pas met een extra core of bij gelijke hoeveelheid cores vanaf 250 Mhz

Daarnaast, even kijkend naar de winkel status, zijn beide modellen niet direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor de Belgen / azerty-gebruikers onder ons, is het een super deal ;)
een leuke 850 euro bij alternate & komplett:
http://www.alternate.be/h.../N56VZ-S4035V-BE/1044395/?
http://www.komplett.be/Ko...tail.aspx?ItemNo=80008100

samen met een 256gb samsung 830, heb je voor een 1000-ish euro een top laptop *O*

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 15-12-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:54:
Voor de Belgen / azerty-gebruikers onder ons, is het een super deal ;)
een leuke 850 euro bij alternate & komplett:
http://www.komplett.be/Ko...tail.aspx?ItemNo=80008100

samen met een 256gb samsung 830, heb je voor een 1000-ish euro een top laptop *O*
Die komplett site heeft het over een GT 650X, is dat een typefout? Of is dat daadwerkelijk een andere videokaart dan de GT 650M? Zo ja, zit die dan ook echt in dat model?

[ Voor 3% gewijzigd door jobias op 16-12-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
verzenden denk ik ook naar nl

850 euro, bijna 150 euro goedkoper dan in NL :) wel met een azerty keyboard. Bij komplett.be hebben ze hem ook voor dezelfde prijs, bij campusshop voor 50 euro meer.

edit: was hierboven al aangegeven, excuseer.

[ Voor 14% gewijzigd door bertp1 op 16-12-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Ik heb een n56v (windows 8 preinstalled), hier wil ik Windows 7 op installeren. Wat moet ik in het bios aanpassen om dit voor elkaar te krijgen? Hij blijft namelijk bij "Windows starting" vast staan.

[ Voor 27% gewijzigd door bangnl op 19-12-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
bangnl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:20:
Ik heb een n56v (windows 8 preinstalled), hier wil ik Windows 7 op installeren. Wat moet ik in het bios aanpassen om dit voor elkaar te krijgen? Hij blijft namelijk bij "Windows starting" vast staan.
F2 bij het opstarten indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik zag op de asus website dat de n56vj modellen een ips _/-\o_ panel heben als beeldscherm
http://www.asus.com/Noteb...edia_Entertainment/N56VJ/

Kan iemand- eigenaar van de n56vj-s40006h- dit bevestigen
Webwinkels zijn er onduidelijk over - de ene schrijft 1920x1080 hd glanzend de andere heeft het over een mat scherm

Dit is voor mij wel een belangrijke aankoop factor

[ Voor 8% gewijzigd door wc2wc op 19-12-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 08:44
Deze week een N53sn gekocht (2dehands) prachtig toestel 15.6 full hd, i7 en 16gb ram (vorige eigenaar had een upgrade gedaan)
Maar wat een zooi software staat daar niet op. Na 2 dagen opgegeven en gewoon plain format gedaan gisteren. Vandaag nog updates doen, maar het verschil in snelheid is wel opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Asus N56VZ-S4035V-BE is deze middag besteld voor €800. Koopje!

Nu zal de grootste verassing de levering zijn. Met kerstdag er tussen heb ik er geen idee van wanneer de laptop geleverd zal worden. Woensdag? Donderdag? Vrijdag? Bang afwachten!

Weet er trouwens iemand of dat er een dvd bijgeleverd zit met alle drivers op? Bij de N55SF was dit het geval. Ik vind het niet direct terug op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van de N56VZ-4215H

Nu heb ik er samsung SSD 830 128GB ingeplaatst, en wilde ik er clean install Windows 7 op installeren. Maar dit gaat dus niet, ik zit met het boot probleem. Heb er meerdere dingen van op internet gelezen over het UEFI booten. Alleen snap ik daar weinig van of hoe je het nu echt op moet lossen.

Heb met Acronis een image van de originele schijf gemaakt en dit op de ssd geplaatst, 1x booten ging prima, tot na de 2e reboot, ERRORS, dacht proberen kan altijd maar stabiel dus niet.

Is er iemand die misschien weet hoe je stap voor stap wel een clean install werkend kan krijgen? Vind hier op het internet niets over, weet tot nu toe alleen dat het met het EFI probleem te maken heeft, maar hoe schrijf ik voor mijn SSD een efi file naar mijn SSD of in de bios dat wel werkt?

Las hier wel op het topic, dat bij het booten van de laptop, esc drukt het bootmenu ervoor krijgt, ook dan kies ik voor dvd boot maar dan gebeurd er nog niks, en start hij op in het bios scherm.

Wanneer de ssd er geformateerd in zit, blijft hij ook naar de bios booten.

HELP HELP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Sorry Asus, maar het is uiteindelijk een Sony Vaio S15 geworden :).

Als Asus en haar leveranciers wat duidelijker waren geweest over de verschillen in types en toekomstige types dan was ik waarschijnlijk niet van het merk afgestapt maar na weken (zeg maar gerust maanden) zoeken en contacteren was ik het gewoon zat. Zul je zien dat er volgende week een nieuw model uitkomt maar goed dat hou je toch altijd ;).

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2012 15:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 16-09 21:18
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:45:
Ik ben in bezit van de N56VZ-4215H

Nu heb ik er samsung SSD 830 128GB ingeplaatst, en wilde ik er clean install Windows 7 op installeren. Maar dit gaat dus niet, ik zit met het boot probleem. Heb er meerdere dingen van op internet gelezen over het UEFI booten. Alleen snap ik daar weinig van of hoe je het nu echt op moet lossen.

Heb met Acronis een image van de originele schijf gemaakt en dit op de ssd geplaatst, 1x booten ging prima, tot na de 2e reboot, ERRORS, dacht proberen kan altijd maar stabiel dus niet.

Is er iemand die misschien weet hoe je stap voor stap wel een clean install werkend kan krijgen? Vind hier op het internet niets over, weet tot nu toe alleen dat het met het EFI probleem te maken heeft, maar hoe schrijf ik voor mijn SSD een efi file naar mijn SSD of in de bios dat wel werkt?

Las hier wel op het topic, dat bij het booten van de laptop, esc drukt het bootmenu ervoor krijgt, ook dan kies ik voor dvd boot maar dan gebeurd er nog niks, en start hij op in het bios scherm.

Wanneer de ssd er geformateerd in zit, blijft hij ook naar de bios booten.

HELP HELP :P
Ik heb dezelfde laptop gisteren binnengekregen, een clean install is best makkelijk te doen. Ik eerst geprobeerd om Windows 8 vanaf usb te installeren, maar dat werkte niet. Ondertussen had ik al de HDD vervangen door een SSD, dus dat schoot lekker op :P

Wat je doet is het volgende:

1) Brand een Windows 8 .iso op dvd
2) Vervang de HDD door de SSD
3) Installeer Windows 8 vanaf de dvd. (Boot automatisch de windows install)
4) Hij herkent standaard alles behalve de GT650M, blueooth en de mediatoetsen niet. De rest werkt.
5) Installeer alle drivers vanaf de dvd of trek ze van de Asus website Bereid je alvast voor op heel veel reboots ;)

Daarna gewoon alle Windows updates /programma's enz installeren. Werkt perfect! Je moet alleen wel even de indexing service,prefetch en de defragmentatie uitzetten. (Dan gaat je ssd veel langer mee).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:04
Heeft iemand die mediakeys al werkende gekregen met songbird?
Het Songbird-window heeft als klasse MozillaUIWindowClass, maar wanneer ik die in de config file invul reageert songbird nog steeds niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
keezer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:50:
[...]
Ik laat deze zelfde SSD inbouwen door mijn leverancier .....en die belde net dat zij ook met geen mogelijkheid een SSD werkend krijgen in deze N56. Het schijnt dat de mobo firmware hardcoded de HDD wil zien?? Ze hebben ook de andere merken SSD geprobeerd maar niets werkt :'(
Ik ben ook van plan om de ASUS N56VZ-S4215H te gaan aanschaffen maar ik ben toch wel wat bezorgd om dit verhaal.
Aangezien ik na aankoop ook de HDD wil vervangen voor een SSD en dit niet via google zoeken heb kunnen verifiëren baart het mij zorgen.
Iemand qwel al in kunnen bouwen of verdere info bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hebben met het ploppende gleuid van hun laptop, onderstaande werkte voor mij:
link:
http://forum.notebookrevi...-n56vm-popping-sound.html

Oplossing:
1. Right-click the Realtek icon in the system tray.
2. Go to "Audio Devices"
3. Click on the "Recording" tab
4. Right-click and choose "show disabled devices" and "show disconnected devices"
5. Right-click on "Stereo Mix" and set it as "Default Device"
6. Right-click on "Stereo Mix" and go to "Properties"
7. On the "Listen"-tab, make sure "Listen to this device" and "playback through Speakers (Realtek High Definition Audio)" is selected
8. On the "Advanced tab" I changed the default format to 16bit, 192kHz and deselected everything under "exclusive mode". I think I got some message about a program or a process being interrupted, but I just accepted it (I have the same settings for the speakers on the playback-tab!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Frixel schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:16:
[...]

Ik ben ook van plan om de ASUS N56VZ-S4215H te gaan aanschaffen maar ik ben toch wel wat bezorgd om dit verhaal.
Aangezien ik na aankoop ook de HDD wil vervangen voor een SSD en dit niet via google zoeken heb kunnen verifiëren baart het mij zorgen.
Iemand qwel al in kunnen bouwen of verdere info bekend?
Ja, werkt perfect hier. Je kunt mijn stappenplan volgen een paar posts hierboven.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft: Asus n56 gebruikers

Beste heren,

Kunnen jullie mij vertellen of de touchpad goed werkt/klikt en niet uitsteekt? Op internet las ik namelijk dat het touchpad bij sommige uit de behuizing steekt en onnauwkeurig is geplaatst. Verwacht wel een beetje afwerking bij deze laptops.

Bedankt,

Een potentieel toekomstig Asus n56 gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:41:

Beste heren,

Kunnen jullie mij vertellen of de touchpad goed werkt/klikt en niet uitsteekt? Op internet las ik namelijk dat het touchpad bij sommige uit de behuizing steekt en onnauwkeurig is geplaatst. Verwacht wel een beetje afwerking bij deze laptops.

Bedankt,

Ik hoop dat ik je dit deze week nog kan vertellen. Ik wacht geduldig tot mijn N56VZ geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X

Beste heren,

Bedankt,

Als Asus hun productieprocedure niet heeft verbetert ten aanzien van de N56, dan bestaat er een reële kans dat je touchpad uitsteekt. Ik heb zelf een Asus N56VZ-S4044V (van begin augustus) en heb geen uitstekend touchpad. Mijn N56VZ werkt nog prima en ik gebruik hem echt elke dag! Nog dik tevreden over het systeem.

De HDD direct vervangen voor een SSD en nu vliegt het ding erover :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:16:
[...]

Ik hoop dat ik je dit deze week nog kan vertellen. Ik wacht geduldig tot mijn N56VZ geleverd wordt.
Ok, hoor het graag!
Cubic X schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:13:
[...]

Als Asus hun productieprocedure niet heeft verbetert ten aanzien van de N56, dan bestaat er een reële kans dat je touchpad uitsteekt. Ik heb zelf een Asus N56VZ-S4044V (van begin augustus) en heb geen uitstekend touchpad. Mijn N56VZ werkt nog prima en ik gebruik hem echt elke dag! Nog dik tevreden over het systeem.

De HDD direct vervangen voor een SSD en nu vliegt het ding erover :) .
Ah jammer, misschien valt er wel wat te regelen met de verkoper, dat ik tenminste een nette touchpad krijg.

En ik ga inderdaad een SSD plaatsen doormiddel van een optical bay drive caddy. Dan houd ik de nette 1tb opslag die ik erg belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Mijn N53SV was gisteren 1 jaar oud, Ik ga morgen mijn pc helemaal formatteren en opnieuw installeren.

Maar hoe kan ik Windows 7 zonder de Asus rommel installeren?
Moet ik een iso downloaden en mijn key gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
bambinodekat schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:35:
Mijn N53SV was gisteren 1 jaar oud, Ik ga morgen mijn pc helemaal formatteren en opnieuw installeren.

Exact. En de juiste drivers downloaden en installeren natuurlijk.

• evil kim
bambinodekat schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:35:

Inderdaad, heb het dat met mijn N53sn verleden week gedaan, ding is veel sneller nu, zonder al die rommel

• CedricD
imeR schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:57:
[...]

Exact. En de juiste drivers downloaden en installeren natuurlijk.
En vergeet hem niet te activeren. Ik heb daarvoor het geautomatiseerde telefoonsysteem moeten gebruiken :)

• CedricD

Beste heren,

Bedankt,

De mijne is binnen (N56VZ-S4035V-BE).
Touchpad was het eerste waar ik naar keek. Stak inderdaad in het midden een beetje boven de behuizing uit. Een duwtje tegen gegeven en alles zit nu op zijn plaats ;).

Voor de rest ziet de laptop er goed uit. De SSD (Samsung 830 128 GB) is geplaatst en Windows 7 is aan het installeren ;)

• bambinodekat
Ok, het is gelukt. daarna moest ik hem via telefoon activeren.

• bambinodekat
Mijn N53SV-S1817V blijft tijdens het surfen met Firefox regelmatig vastlopen, hoe komt dit?

Tijdens het schrijven van dit bericht heeft Firefox 4x gefreezed.

• wrapper83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 22:55
Mensen die erg tevreden zijn over hun asus N56xx / N76xx serie kunnen hier bijna feiloos een Hackintosh (native mac osx 10.8.2 draaien) van maken... 8)

de informatie die je nodig hebt is hier te vinden:
http://www.osx86.net/downloads.php?do=file&id=3212

Succes ermee, ik draai het systeem terwijl ik het typ en bijna alles doet het!

LG HM091MR.U44 - OEG 300liter 516005190 warmte wisselaar boiler - Solaredge / Growatt 4800 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
bambinodekat schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:19:
Mijn N53SV-S1817V blijft tijdens het surfen met Firefox regelmatig vastlopen, hoe komt dit?

Krijg je dit enkel met firefox of ook in andere programma's ?
Anders lijkt het mij eerder een probleem met u firefox (of een plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
bambinodekat schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:19:

Ben je hier iets mee?

http://support.mozilla.or...x-hangs-or-not-responding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrapper83 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:59:
Mensen die erg tevreden zijn over hun asus N56xx / N76xx serie kunnen hier bijna feiloos een Hackintosh (native mac osx 10.8.2 draaien) van maken... 8)

de informatie die je nodig hebt is hier te vinden:
http://www.osx86.net/downloads.php?do=file&id=3212

Succes ermee, ik draai het systeem terwijl ik het typ en bijna alles doet het!
Ik lees dit maar ik kom er nog steeds niet uit!
Kun je een tutorial maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:39:
[...]

De mijne is binnen (N56VZ-S4035V-BE).
Touchpad was het eerste waar ik naar keek. Stak inderdaad in het midden een beetje boven de behuizing uit. Een duwtje tegen gegeven en alles zit nu op zijn plaats ;).

Voor de rest ziet de laptop er goed uit. De SSD (Samsung 830 128 GB) is geplaatst en Windows 7 is aan het installeren ;)
Mooi, veel plezier ermee. Ik koop er ook één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Weet iemand of de pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H maximaal 8 of 16GB RAM aankan? 6GB is toch wel wat weining met een grote vmware image. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Max 8 GB

Geheugen: 6GB (1x4GB, 1x2GB) PC12800 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
Beste mensen, ik heb 2 maandjes terug de N56v 4035 aangeschaft en gelijk een SSD ingebouwd en windows 8 erop gezet. Alles werkt als een trein en het is echt een prachtding. Ik heb alleen 1 probleempje, sinds ik een clean install van windows 8 erop heb gezet doet mijn externe subwoofer het niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dflow schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:46:
Beste mensen, ik heb 2 maandjes terug de N56v 4035 aangeschaft en gelijk een SSD ingebouwd en windows 8 erop gezet. Alles werkt als een trein en het is echt een prachtding. Ik heb alleen 1 probleempje, sinds ik een clean install van windows 8 erop heb gezet doet mijn externe subwoofer het niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Laatste Software drivers instaleren van de Asus Site heeft voor mij het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Wauw, verschoten van de stilte van de N56VZ.
Voor mijn hobby laat ik mijn laptop elke zaterdagnacht aan liggen.
Ik hoorde hem dus niet draaien terwijl dit bij mijn N55SF wel het geval was.

Super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
dflow schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:46:

Alvast bedankt!
Heb je de SonicMaster software geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
lani100 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:07:
Max 8 GB

Geheugen: 6GB (1x4GB, 1x2GB) PC12800 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
N56VZ biedt officieel support voor max 8 GB. Echter logisch is het niet, aangezien de N53 serie met I7 Quad core CPU 16 GB ondersteunen.

Wie even wat terug pagina's terug gaat kan lezen dat sommige Tweakers al met 16 GB aan de slag kunnen.
Let op: Het gaat dan om echt specifieke laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik ben er voor 99% uit en wil voor de pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H gaan. Er zal dan een Samsung 830 128GB in de eerste hdd slot komen. Mis ik alleen nog Blu Ray.

Iemand hier al ervaringen met dit systeem?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

_Brake_ schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:52:
Ik ben er voor 99% uit en wil voor de pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H gaan. Er zal dan een Samsung 830 128GB in de eerste hdd slot komen. Mis ik alleen nog Blu Ray.

Iemand hier al ervaringen met dit systeem?
Yup, ikke..... Ding werkt prima, wel even de Intel netwerkdrivers en Realteck sounddrivers installeren ipv de standaard Asus meuk )

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een laptop kopen, een van mijn kandidaten is de N56VZ-4215H.

In dit topic lees ik echter over de problemen met de touchpad. Zijn die problemen veel voorkomend bij dit model?

Ik ben nogal bezorgd over een slecht werkende touchpad aangezien ik hier veel mee wil werken.
Hoe is de garantie bij een slecht werkende touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Asus N76VM-V2G-T5113V? Deze wordt het denk ik, alleen vraag ik me af of het een mat beeldscherm en een verlicht toetsenbord heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Bullet NL schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:58:
[...]

Yup, ikke..... Ding werkt prima, wel even de Intel netwerkdrivers en Realteck sounddrivers installeren ipv de standaard Asus meuk )
Wilde sowieso een fresh install doen, dus bedankt voor de tip. Die asus installatie hoef ik niet. Krijg je er ook nog Windows 7 bij? Hoe zit het met je touchpad, zit die er netjes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 15:20
Ik heb de Asus N76VM-V2G-T1024V met de GeForce GT630M video aan boord.
Heb hem in Juni 2012 gekocht maar de mooie Sonic Master Subwoofer is al kapot.(krakend geluid/ geen bas meer) :?
Het jammere van de "ondersteuning" van Asus was dat ze geen enkele medewerking verleenden voor wat betreft upgrade van W7 Home premium naar Ultimate. Ik had deze laptop speciaal uitgezocht om er ook direct Windows 7 Ulitmate op te zetten.
Reactie ASUS Vip support:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email.
Wij hebben dit eens voor u nagekeken en dit notebook heeft geen ondersteuning voor Windows 7 Ultimate
Dit betekend dus dat wij geen drivers en software voor dit notebook beschikbaar hebben gesteld onder Windows 7 Ultimate.
Hierdoor kan het inderdaad voorkomen dat bepaalde opties van het notebook niet goed werkzaam zijn.
In dit geval kan ik u alleen adviseren om weer gebruik te maken van Windows premium.
Dit omdat dit probleemloos zou moeten werken en wij alleen ondersteuning geven voor het originele besturings systeem.
Hierdoor kunnen wij u dus namelijk niet helpen om Windows 7 Ultimate werkend te krijgen op uw notebook.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Een medewerker van Asus
Asus TSD

Gelukkig is er nu Windows 8 die mooi draait maar nu heb ik continue een knipperend zandloper/wieltje en ik kan de touchpad niet meer uitschakelen. Grrrrrrrrr

[ Voor 1% gewijzigd door Bolletje op 17-01-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 15:20
Oh ja, mijn touchpad zit er ook niet goed in. 1 hoek steekt er uit en ik krijg hem dus niet UITgeschakeld!
:( :( :( :( :( :( :(
Monitor is mat overigens.
Pagina: 1 ... 47 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.