Jongens, ik begin er gek van te worden.
Sinds eergisteren mag ik genieten van een glasvezel verbinding thuis. Ik heb (nu nog) voor de 150Mbit abbo gekozen en dat zal voorlopig snel zat zijn.
Met de kabel haal ik 142/144, maar draadloos kwam ik niet boven de 50/50 uit en dat was al zeer moeilijk. Hierdoor heb ik een research gestart en ben erachter gekomen dat de WIFI-kaart dat in de N53sv zit WAARDELOOS is waarbij ik jullie al 'joh' hoor zeggen. Ik had dit topic eerder door moeten nemen.
Goed, op zich geen ramp omdat veel van jullie dit probleem al eerder tegen gekomen zijn en hebben besloten om hun WIFI-kaart te vervangen en daarbij wat foto's te plaatsen met enig uitleg.
Vandaag een nieuwe WIFI-kaart gehaald, de Intel Centrino Ultimate 6300. Na door een berg schroeven te zijn geweest de oude WIFI-kaart eruit gehaald en de nieuwe erin gegooid.
Resultaat is dat de snelheid idd fors is toegenomen maar, het is erg onstabiel. De enige keer meet ik 130/130 en de andere keer zakt het naar rond de 30/60. Wat er dan ook vaak gebeurt is dat als ik aan het testen ben ik de wijzer op en neer zie gaan van de snelheid, dus de snelheid gaat steeds up & down.
Nog gekker is, dat er nu een geluid vanuit de laptop komt, een hele lichte krijs-achtig geluid wat meer vanuit de linkerkant lijkt te komen. Dit geluid hoor je als je niks aan het doen bent extreem zacht maar tijdens het downloaden hoor je hem wel duidelijk.
Het lijkt me sterk dat ik wat verkeerd heb aangesloten.
- Signaal geeft 98% aan
- Drivers up-to-date
- 5Ghz
- Router: Netgear N900
- Enige router in de omgeving die op 5Ghz zit dus geen storingen van andere routers
Iemand enig idee? Ik ben ondertussen al uren ermee aan het stoeien. Wat het voor me nog irritanter maakt is dat ik niet weet waar ik moet gaan zoeken, bij de laptop of bij de router.
Edit: Als ik WIFI uitschakel en ik ga over de kabel een speedtest draaien hoor ik geen geluid meer.
[
Voor 7% gewijzigd door
lazbahadir op 09-11-2012 03:29
]