Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net een Asus N56V aangeschaft. Een leuk dingetje.

Nu ben ik geen echt held met al die dingen en heb ik dus een paar (zware noob-)vragen:
a) Moet je iets updaten buiten Windows Update en AsusliveUpdate?

b) Is het normaal dat er geen Windows 7 cd bijzit? Zoja, wat moet je dan doen als je
Windows 7 eens wil herinstalleren?

c) Er zit een MCafee Internet Security-virusscanner op. Is dat een goeie?

Alvast zeer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbasis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11-2012
Dacht post hier maar een berichtje angezien ik hier uitkwam toen ik mijn "probleempje" opzocht op Google.
Heb zelf zojuist de R500a aangeschaft (uit best buy guide), van de K-serie.

Ook hier is het touchpad niet perfect geplaatst. Overigens was dat bij een Eee PC die ik 2.5 jaar geleden gekocht had ook het geval. Rechts loopt hij diep in en linksonder steekt hij een beetje uit (millimieter werk, zie foto's). Hij loopt ook een beetje bol. Op de website lijkt het overigens normaal dat rechts wat dieper zit.

Nu heb ik eerlijk gezegd totaal geen zin om hiervoor de laptop terug te brengen/sturen.. helemaal niet nu ik 'm juist nu zo snel mogelijk nodig heb... en noem 't mierenneuken maar 't is dus niet alleen bij de N-Serie een "probleem" maar ik denk eerder asus in 't algemeen :+

Website;
http://www.asus.com/websi.../i5ueqhNN1yjEF6Dl_500.jpg

Mijn Laptop;
http://i45.tinypic.com/34rg86d.jpg
http://i46.tinypic.com/23uu3qq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• failboatz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 11:30
Heb ook naar W8 geupdrage op mijn X5QS (N55SF). Nou werken de touchpad functies nog niet en heeft het veranderen van brightness nogal wat vertraging. Ik las dat hiervoor een biosupdate helpt, maar dit heb ik gedaan (207 is de nieuwste?) en ik heb het nog steeds.

Voor de touchpad heb ik de nieuwste ATK package geïnstalleerd, maar als ik de ASUS Smart Gesture installeer (zowel w7 als w8) geeft hij weer dat hij touchpad het niet ondersteunt. Iemand enig idee hoe ik het touchpad weer aan het werk krijg? De W8 functies hoef ik niet eens per se, maar scrollen en pinch to zoom is wel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
alfonius schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:21:
Vorige week woensdag mijn N56VZ-S4035V binnengekregen via Komplett. Op het eerste gezicht niets mis mee, maar bij nadere inspectie vond ik dat de bovenkant van het scherm niet goed vast zat en dat het touchpad aan een kant niet goed verzonken is. Verder is de output van het geluid wanneer ik mijn Logitech speakers aansluit van veel mindere kwaliteit dan mijn oude laptop (Acer 5536G), bij het kijken van uitzending gemist of RTL XL is er zelfs een irritant ruis op de achtergrond te horen.
Dit zijn niet hele grote problemen maar zeker niet netjes voor dat geld. Ik twijfel daarom of ik hem als defect zal terugsturen naar Komplett of iets anders zou doen.
Wat vinden jullie?

Edit: herroepingsrecht is denk ik niet meer geldig aangezien ik er al allerlei dingen op geinstalleerd heb e.d.
Ik moet zeggen dat bij mijn exemplaar de bovenrand van het scherm ook niet erg stevig vast zit. Loszitten kan ik niet zeggen, maar het voelt slapjes aan en je kunt het plastic met je vingernagel op een paar plaatsen buigen. De zijranden zijn een stuk steviger.
Ik denk niet dat het een probleem is met jouw exemplaar.

Problemen met het geluid zullen niet verholpen worden door terug te sturen. Met de hardware is niks mis, het gaat hoogstwaarschijnlijk om drivers en/of instellingen.

Het touchpad is een ander verhaal. Als dat er scheef inligt kan er weinig anders aan gedaan worden dan terugsturen. Er valt moeilijk zelf aan te prutsen.
(Ben ik blij met mijn N56VZ met een touchpad wat mooi lichtjes verzonken licht.)

Dat je er dingen op geïnstalleerd hebt is niet erg, desnoods zet je hem terug naar fabrieksinstellingen met de recovery partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn asus n76 is 4 weken geleden opgehaald na defect, 2 weken later kwam die terug defect opgelost alleen hele body beschadigd en verkeerde oplader zat zelfs een schroef door body!

Morgen komt laptop weer terug hoop dat die deze keer wel goed is. (gekocht bij campusshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
hallo..

Zoals eerder gepost mijn laptop 2x weg geweest ter reparatie ( 3 maanden oud )

Nu is bij de laatste reparatie het moederbord vervangen ( achteraf onnodig geweest )

Sinds het moederbord vervangen is word mijn laptop veel warmer als ooit tevoren...

toen mijn vriendin sims begon te spelen is de laptop 2x uitgevallen wegen hitte.
ook heb ik er een laptop koeler onder zitten.

ik heb de temperaturen even gemeten en graag jullie mening hierover.

gpu 96 gr
hd1 35gr
temp 1 55gr
cores gemiddeld 84gr

het gaat om een asus n56 vm

Ik heb sinds ik de laptop heb niets anders dan problemen mee.
Ik ben van mening dat ik een nieuwe mag eisen in de winkel koop immers een laptop a 900 euro
en na 3 maanden oud zou die dus voor de 3e keer te reparatie moeten worden opgestuurd.
dit kan toch eigenlijk niet?

dus mijn vraag wat vinden jullie van de temperaturen
en het idee een nieuwe te eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow 96 graden is wel veel! Zijn ze niet gewoon vergeten de koelpasta ofzo opnieuw te plaatsen?
3x in 3 maanden defect lijkt mij niet echt goed nee! Als ze het dan nog niet hebben kunnen maken zou ik toch eens met de winkel gaan praten over een nieuw model want dit is wel heel slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Ja dat zou ik niet weten..
ik merkte het eigenlijk meteen..
normaal waar je de polsen tijdens het typen laat rusten is het lekker koel..
nu word die binnen een kwartier heet..
vooral de plaats waar de linket pols rust tijdens het typen..
ik weet niet wat daaronder zit... Weet iemand dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Laatst online: 12-06-2024
mdaemen schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:36:
hallo..

Zoals eerder gepost mijn laptop 2x weg geweest ter reparatie ( 3 maanden oud )

Nu is bij de laatste reparatie het moederbord vervangen ( achteraf onnodig geweest )

Sinds het moederbord vervangen is word mijn laptop veel warmer als ooit tevoren...

toen mijn vriendin sims begon te spelen is de laptop 2x uitgevallen wegen hitte.
ook heb ik er een laptop koeler onder zitten.

ik heb de temperaturen even gemeten en graag jullie mening hierover.

gpu 96 gr
hd1 35gr
temp 1 55gr
cores gemiddeld 84gr

het gaat om een asus n56 vm

Ik heb sinds ik de laptop heb niets anders dan problemen mee.
Ik ben van mening dat ik een nieuwe mag eisen in de winkel koop immers een laptop a 900 euro
en na 3 maanden oud zou die dus voor de 3e keer te reparatie moeten worden opgestuurd.
dit kan toch eigenlijk niet?

dus mijn vraag wat vinden jullie van de temperaturen
en het idee een nieuwe te eisen
Als ik je berichten lees, stuurde je hem 2x terug voor hetzelfde probleem, dat geen hardware probleem is. Ok, Asus had de laptop initieel met een betere bios moeten leveren, ofwel bij de reparatie het bios moeten updaten, maar om nu te zeggen dat hij als 3 keer "gerepareerd " moet worden is een beetje overdreven.
Veel mensen sturen computers terug zonder eerst zelf een bios-update te proberen. Waarom zetten fabrikanten anders bios-updates op hun website?

Ze hebben de koeling dus onzorgvuldig teruggeplaatst. Draait de ventilator nog? Zoniet hebben ze dat kabeltje niet (goed) aangesloten. Zoja, dan hebben ze de koelpasta niet opnieuw aangebracht, of juist te veel koelpaste gebruikt, ofwel de schroeven niet goed aangedraaid.

Zulke dingen kun je beter zelf doen, je zult hem anders elke keer in minder goede staat terugkrijgen. We mogen al blij zijn dat Asus de koeling van dit model goed in orde heeft. Bij sommige andere fabrikanten moet je standaard zelf de koelpasta opnieuw aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbasis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11-2012
Heeft iemand eigenlijk een foto van zo'n bolstaande touchpad?
Vraag me een beetje af wat te doen bij de mijne (geen N-serie, maar zoals paar posts terug R500a, K-serie).
Enerzijds heb ik er eigenlijk geen last van (je ziet het alleen).. anderzijds verwacht je wel dat je product waar je honderden euro's voor neerlegt perfect afgewerkt wordt afgeleverd..

Vooral de procedure ben ik erg benieuwd naar. Je zult 'm wss op moeten sturen naar ASUS (of ze komen 'm halen) en dan kan het weer weken duren voordat je 'm terug hebt (en wie weet wat er dan mis is). Mensen die specifiek voor bol/scheef/uitstekende touchpad actie hebben ondernomen en weten hoe dat in z'n werking gaat?

Alvast bedankt, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:02:
Ik heb me net een Asus N56V aangeschaft. Een leuk dingetje.

Nu ben ik geen echt held met al die dingen en heb ik dus een paar (zware noob-)vragen:
a) Moet je iets updaten buiten Windows Update en AsusliveUpdate?

b) Is het normaal dat er geen Windows 7 cd bijzit? Zoja, wat moet je dan doen als je

c) Er zit een MCafee Internet Security-virusscanner op. Is dat een goeie?

Alvast zeer bedankt!
a. Voor zo ver ik weet niet. Alle programma's die ASUS op je laptop gooit, kun je van de site downloaden. Bijvoorbeeld een driver voor de webcam ofzo. Dit is handig als je windows herinstalleerd. Had ik in het begin meteen gedaan en dan alleen de programma's erop gezet die ik nodig vond. ASUS support

b. Er zit idd geen dvd bij. Deze moet je zelf branden. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan, omdat ik windows 7 al via iets anders had aangeschaft. En had hem via die dus gebrand. Je kan een backup maken ofzo, en dan brand die een dvd voor bijv herinstalleren. Om die backup te maken, wordt in het begin vaak gevraagd. Dit weet ik alleen niet 100% zeker.

c. Iedereen vind een andere virusscanner bijna fijner. Al zie je dat op het tweakers forum het meeste AntiVir wordt gebruikt. Virusscanners Discussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toetenbord werkt af en toe niet meer onder windows 8
Ik heb een N76V en een windows 8 clean install gedaan.

Heb op het internet iets gevonden over filtertoetsen die uit moeten staan, maar die staan bij
mij al uit.

Heeft iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:02:

c0burn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Hier vind je Windows 7 ISO's met SP1 ingebouwd. Onder alle links staat hoe je de Professional versie ombouwt naar een andere versie.

[...]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle respons!

Is dat moeilijk, zo een clean install van Windows 7?

Ik zou het wel willen proberen, maar wil natuurlijk ook niet mijn nieuwe laptop verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
failboatz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:00:
Heb ook naar W8 geupdrage op mijn X5QS (N55SF). Nou werken de touchpad functies nog niet en heeft het veranderen van brightness nogal wat vertraging. Ik las dat hiervoor een biosupdate helpt, maar dit heb ik gedaan (207 is de nieuwste?) en ik heb het nog steeds.

Voor de touchpad heb ik de nieuwste ATK package geïnstalleerd, maar als ik de ASUS Smart Gesture installeer (zowel w7 als w8) geeft hij weer dat hij touchpad het niet ondersteunt. Iemand enig idee hoe ik het touchpad weer aan het werk krijg? De W8 functies hoef ik niet eens per se, maar scrollen en pinch to zoom is wel fijn...
Asus smart gesture werkt niet met het touchpad van de N55 en N75. Er zit een ander merk touchpad in namelijk.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:00:
Bedankt voor de snelle respons!

Is dat moeilijk, zo een clean install van Windows 7?

Ik zou het wel willen proberen, maar wil natuurlijk ook niet mijn nieuwe laptop verneuken.
Er staan een aantal hints en suggesties in het topic, zelfs met de benodigde drivers die je van Asus nodig hebt om alles werkend te krijgen. Even zoeken binnen dit topic dus.

[ Voor 22% gewijzigd door j-phone op 01-11-2012 13:05 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Flipside schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:15:
[...]

Als ik je berichten lees, stuurde je hem 2x terug voor hetzelfde probleem, dat geen hardware probleem is. Ok, Asus had de laptop initieel met een betere bios moeten leveren, ofwel bij de reparatie het bios moeten updaten, maar om nu te zeggen dat hij als 3 keer "gerepareerd " moet worden is een beetje overdreven.
Veel mensen sturen computers terug zonder eerst zelf een bios-update te proberen. Waarom zetten fabrikanten anders bios-updates op hun website?

Ze hebben de koeling dus onzorgvuldig teruggeplaatst. Draait de ventilator nog? Zoniet hebben ze dat kabeltje niet (goed) aangesloten. Zoja, dan hebben ze de koelpasta niet opnieuw aangebracht, of juist te veel koelpaste gebruikt, ofwel de schroeven niet goed aangedraaid.

Zulke dingen kun je beter zelf doen, je zult hem anders elke keer in minder goede staat terugkrijgen. We mogen al blij zijn dat Asus de koeling van dit model goed in orde heeft. Bij sommige andere fabrikanten moet je standaard zelf de koelpasta opnieuw aanbrengen.
Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht..
het eerste probleem kon ook niet verholpen worden door een bios updat weet niet waar je dat vandaan haalt.
ten 2e heb je recht op een deugelijk product, het moet niet kunnen om binnen 3 maanden zoveel problemen hebben.
Ten 3e het valt in garantie dan ga je er niet zelf mee aan de gang dan vervalt dus je garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18
Korte vraag, ik wil het wifi kaartje vervangen. Zit de afdekklep aan de achterkant met 1 of met 3 schroefjes vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
mdaemen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:43:
[...]

Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht..
het eerste probleem kon ook niet verholpen worden door een bios updat weet niet waar je dat vandaan haalt.
ten 2e heb je recht op een deugelijk product, het moet niet kunnen om binnen 3 maanden zoveel problemen hebben.
Ten 3e het valt in garantie dan ga je er niet zelf mee aan de gang dan vervalt dus je garantie..
Leuk gesprek om te volgen, ik zit nu namelijk net met een n53 die niet meer opstart na een - blijkbaar mislukte - bios update 8)7

(Het opstarten gaat niet verder dan het tikje van het dvd-station, dan begint het weer overnieuw. Mocht iemand tips hebben om dit te verhelpen zou ik dat zeer waarderen)

[ Voor 12% gewijzigd door JohnBQ op 01-11-2012 19:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil mijn n56 upgraden naar Windows 8. Zijn er mensen die weten of ik ergens op moet letten tijdens de upgrade van Windows 7 naar Windows 8?

Zullen er geen problemen voortkomen vanwege de drivers e.d.?

Zijn er überhaupt mensen met ervaring hier?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:20:
Hallo,

Ik wil mijn n56 upgraden naar Windows 8. Zijn er mensen die weten of ik ergens op moet letten tijdens de upgrade van Windows 7 naar Windows 8?

Bedankt!
Geen ervaring met die laptop, maar de drivers voor de N56VZ en VM voor Windows 8 zijn op de Asus site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:20:
Hallo,

Bedankt!
Ik heb Windows 8 op mijn N56VZ staan en dat ging allemaal zonder problemen. De upgrade assistant zal van tevoren vragen wat drivers te uninstallen, dat moet je doen want die zitten al in Windows 8 zelf gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb er nu 3 uur googlen opzitten maar toch vind ik het maar niet wat ik zoek.

Bestaat er een variant van de N56VZ die eigelijk een S4035 is maar met backlit keyboard? Of moet ik dan echt de S4022 nemen die 200 euro duurder is omdat er ook nog een BluRay drive inzit waar ik geen gebruik van ga maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Vnze schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:02:
Ik heb er nu 3 uur googlen opzitten maar toch vind ik het maar niet wat ik zoek.

Bestaat er een variant van de N56VZ die eigelijk een S4035 is maar met backlit keyboard? Of moet ik dan echt de S4022 nemen die 200 euro duurder is omdat er ook nog een BluRay drive inzit waar ik geen gebruik van ga maken?
Nee die is er niet. N56VZ-S4056 wordt niet meer geproduceerd. Dus wordt het de S4022 of een N76 met backlit toetsenbord of wachten op de Windows 8 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VRAAG: N55SF-1366sv Hoi Op de een of andere manier werkt mijn touchpad niet goed meer. Ik kan er niet meer op tappen. 1 weet ik niet welk touchpad erin zit? 2 ik heb al via de asus site en andere sites drivers geprobeerd. Maar zonder echt goed resultaat. De synaptics driver doet het alleen als ik deze op linkshandig zet :-).
Grappig maar niet de bedoeling.

Wie heeft er kennis om mij te helpen met mijn vragen?
Hoe weet ik welk touchpad ik heb?
Of heeft iemand de juiste driverlink?

Alvast Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
Hey, die heb ik ook.
Weet ik niet welk touchpad erin zit?
Mijn exemplaar heeft een touchpad van Synaptics, en ik mag aannemen dat dit voor alle 1336v exemplaren hetzelfde is. De website van ASUS biedt één variant van de Synaptics-driver aan (v15.3.6) en twee varianten van de Sentelic-driver (v9.x). De driver van Sentelic is uiteraard incompatible met het touchpad van Synaptics, maar de driver van Synaptics zelf werkte voor mij wat tap-to-click in ieder geval prima.

Probeer voor de goede orde eens met de standaard-driver van Windows te werken. Dit is een zeer simpele driver waarmee je via het touchpad enkel je cursor kunt bewegen, en kunt klikken met een tap. Mocht het hiermee nog niet werken dan vermoed ik een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:22
Ik wil een clean install gaan doen met windows 8. Heb de installatiebestanden op een USB stick staan en kan zo booten vanaf de usb stick. Nu heb ik alleen 1 vraag. Ik kan bij de boot manager kiezen voor twee opties.

[UEFI] 'Naam van USB stick'
'Naam van USB stick'

Iemand enig idee welke ik moet hebben of maakt het misschien niet uit?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:47
Kan iemand me vertellen wat de n76vz/n76vm variant is van de Asus N56VZ-S4022V? Of wordt, met Windows 8? :?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik heb nu geruime tijd een ASUS N56VZ.

Omdat ik regelmatig de Nvidia driver update, vroeg ik me af of dit ook nodig is voor de Intel HD4000 graphics?
Er zijn immers al nieuwere versies te downloaden via de Intel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Laatst online: 17-09 21:07
SVDW91 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:04:
Omdat ik regelmatig de Nvidia driver update, vroeg ik me af of dit ook nodig is voor de Intel HD4000 graphics?
Ik doe het zelf wel in ieder geval. Het is natuurlijk niet zo dat je altijd alleen maar je nvidia kaart gebruikt. Zodra je natuurlijk grafisch iets niet zwaars doet dan draai je op in je intel kaart.
Dus dan kan het handig zijn dat hij op de nieuwste drivers draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Trently schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:37:
[...]

Ik doe het zelf wel in ieder geval. Het is natuurlijk niet zo dat je altijd alleen maar je nvidia kaart gebruikt. Zodra je natuurlijk grafisch iets niet zwaars doet dan draai je op in je intel kaart.
Dus dan kan het handig zijn dat hij op de nieuwste drivers draait
Dan ga ik de Intel graphics driver ook eens updaten.

Is het erna aan te raden de Nvidia driver nog eens opnieuw te installeren?
Omdat ik heb gelezen dat de volgorde (na een clean install) eerst Intel graphics driver en erna pas Nvidia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Laatst online: 17-09 21:07
Ik heb dat zelf nog nooit gedaan. En tot op heden daar ook geen problemen mee ondervonden. Dit geldt zowel voor windows 7 en windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
SVDW91 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:01:
[...]

Dan ga ik de Intel graphics driver ook eens updaten.

Is het erna aan te raden de Nvidia driver nog eens opnieuw te installeren?
Omdat ik heb gelezen dat de volgorde (na een clean install) eerst Intel graphics driver en erna pas Nvidia is.
Alleen bij een clean install van Windows moet je de Intel HD graphics driver installeren voordat je de Nvidia driver installeert, daarna kan je naar believen updaten in elke volgorde die je wenst.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Aan allen die een pricewatch: Asus X5QSF-S1123V bezitten
Ik ben op zoek naar dezelfde type hardeschijf die meegeleverd is met deze laptops, de kans bestaat dat mensen deze nog thuis hebben liggen vervangen door een SSD of een ander soortgelijk scenario.
Iedereen die van deze hardeschijf af wil of niet meer nodig heeft zou ik graag doorverwijzen naar het volgende V&A gevraagd: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Ik heb namelijk een bepaald type nodig, verdere informatie staat in de link hierboven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is erg moeilijk om een identiek type hardeschijf te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ik heb mijn atheros WIFI kaart vervangen door de Intel Centrino N Advanced 6230
Maar ik heb het idee dat er nauwelijks een verbetering is, soms zelfs nog slechter.
Weet iemand hoe dit kan?
Of dat ik misschien verkeerde drivers heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
j-phone schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:42:
[...]

Alleen bij een clean install van Windows moet je de Intel HD graphics driver installeren voordat je de Nvidia driver installeert, daarna kan je naar believen updaten in elke volgorde die je wenst.
Het is handig om naar http://downloadcenter.intel.com/ te gaan en dan de intel driver update utility te draaien. Dan zoekt hij automatisch naar nieuwe drivers. Zo kom je makkelijk aan de juiste drivers voor je videokaart en WLAN adapter. :)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Iemand nog een gedachte hierover? :>

"Ik wil een clean install gaan doen met windows 8. Heb de installatiebestanden op een USB stick staan en kan zo booten vanaf de usb stick. Nu heb ik alleen 1 vraag. Ik kan bij de boot manager kiezen voor twee opties.

'Naam van USB stick'

Iemand enig idee welke ik moet hebben of maakt het misschien niet uit? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Gerwin89 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:26:
[...]

Het is handig om naar http://downloadcenter.intel.com/ te gaan en dan de intel driver update utility te draaien. Dan zoekt hij automatisch naar nieuwe drivers. Zo kom je makkelijk aan de juiste drivers voor je videokaart en WLAN adapter. :)
Dat snap ik... Ik begrijp niet waarom je mijn reactie quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Uit een ander topic:
hostler schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:59:
Sjonge jonge, ik sta echt op het punt om heel windows 8 van m'n laptop te pleuren... Ik wordt GEK!

Heb zojuist een schone install gedaan (Upgrade heeft heel het OS corrupt/laggy gemaakt). All is well, totdat ik de audio driver moest installeren. Hij heeft al een standaard audio driver (welke niet werkt overigens) en deze weerhoud de realtek driver van werking.

Als ik de realtek driver installeer gaat het allemaal goed. Hij loopt de installatie normaal af en geeft je uiteindelijk de keuze om opnieuw op te starten of om door te werken. Als ik opnieuw opstarten doe dan start hij netjes opnieuw op maar dan is de realtek driver nergens te bekennen. Hij staat nog steeds op standard high definition audio met een kruisje.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb andere drivers geprobeerd (oude en nieuwe). Drivers van de CD.
Compatibiliteits modus (in win7 mode)
driver fusion
Apparaat beheer > apparaat verwijderen > driver installeren....

Help?

Windows 8 pro 64-bit
Asus N55SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Gerwin89 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:28:
Iemand nog een gedachte hierover? :>

"Ik wil een clean install gaan doen met windows 8. Heb de installatiebestanden op een USB stick staan en kan zo booten vanaf de usb stick. Nu heb ik alleen 1 vraag. Ik kan bij de boot manager kiezen voor twee opties.

'Naam van USB stick'

Iemand enig idee welke ik moet hebben of maakt het misschien niet uit? "
Bij mijn Windows 7 installatie moest ik kiezen voor de UEFI optie, omdat er anders een melding kwam met iets in de trant van "Kan niet installeren naar GPT partitie"

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Jongens, ik begin er gek van te worden.

Sinds eergisteren mag ik genieten van een glasvezel verbinding thuis. Ik heb (nu nog) voor de 150Mbit abbo gekozen en dat zal voorlopig snel zat zijn.

Met de kabel haal ik 142/144, maar draadloos kwam ik niet boven de 50/50 uit en dat was al zeer moeilijk. Hierdoor heb ik een research gestart en ben erachter gekomen dat de WIFI-kaart dat in de N53sv zit WAARDELOOS is waarbij ik jullie al 'joh' hoor zeggen. Ik had dit topic eerder door moeten nemen. 8)7

Goed, op zich geen ramp omdat veel van jullie dit probleem al eerder tegen gekomen zijn en hebben besloten om hun WIFI-kaart te vervangen en daarbij wat foto's te plaatsen met enig uitleg.

Vandaag een nieuwe WIFI-kaart gehaald, de Intel Centrino Ultimate 6300. Na door een berg schroeven te zijn geweest de oude WIFI-kaart eruit gehaald en de nieuwe erin gegooid.

Resultaat is dat de snelheid idd fors is toegenomen maar, het is erg onstabiel. De enige keer meet ik 130/130 en de andere keer zakt het naar rond de 30/60. Wat er dan ook vaak gebeurt is dat als ik aan het testen ben ik de wijzer op en neer zie gaan van de snelheid, dus de snelheid gaat steeds up & down.

Nog gekker is, dat er nu een geluid vanuit de laptop komt, een hele lichte krijs-achtig geluid wat meer vanuit de linkerkant lijkt te komen. Dit geluid hoor je als je niks aan het doen bent extreem zacht maar tijdens het downloaden hoor je hem wel duidelijk.

Het lijkt me sterk dat ik wat verkeerd heb aangesloten.

- Signaal geeft 98% aan
- Drivers up-to-date
- 5Ghz
- Router: Netgear N900
- Enige router in de omgeving die op 5Ghz zit dus geen storingen van andere routers

Iemand enig idee? Ik ben ondertussen al uren ermee aan het stoeien. Wat het voor me nog irritanter maakt is dat ik niet weet waar ik moet gaan zoeken, bij de laptop of bij de router.

Edit: Als ik WIFI uitschakel en ik ga over de kabel een speedtest draaien hoor ik geen geluid meer.

[ Voor 7% gewijzigd door lazbahadir op 09-11-2012 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik heb een asus n56vz, iedere keer als de batterij op is valt mijn scherm uit wat natuurlijk normaal is, maar mijn computer blijft aanstaan en ook het lichtje van de power button brand nog. nu als ik de stekker er insteek zou je verwachten dat je terug beeld krijgt op je scherm maar dat lukt niet. Ik moet altijd mijn computer heropstarten. best raar want buiten het scherm werkt het geluid nog wel want als ik op een toets druk op het toetsenbord hoor ik windows nog wel reactie geven met zijn bekende geluidjes. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt hier iemand met een N56VZ skyrim? Zo ja, wat zijn jou temperaturen voor CPU/GPU in FHD met textures op high, shadows medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
Is er hier iemand die me kan helpen aan de inhoud van de recovery partitie van de N76VM-V2G-T1105V-NL ?
Die heb ik nodig om m'n laptop in orginele staat terug te brengen voor een retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Hoi tweakers

ik ben geintresseerd in de N56VM-S4107V. Alles wat ik zoek in een laptop echter kan ik nergens vinden of het scherm mat is of niet.... iemand enig idee of het scherm mat of glanzend is?

pricewatch: Asus N56VM-S4107V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
P-Nut schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:50:
Hoi tweakers

ik ben geintresseerd in de N56VM-S4107V. Alles wat ik zoek in een laptop echter kan ik nergens vinden of het scherm mat is of niet.... iemand enig idee of het scherm mat of glanzend is?

pricewatch: Asus N56VM-S4107V
Alle N56-laptops hebben een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:09
Sinds twee dagen heb ik via de campusshop een vervanglaptop voor mijn n56vz. Ik kreeg plots te maken met artifacts. Geen idee of dit een veel voorkomend probleem is in de lijn maar na twee maanden al last krijgen met fouten in de solderen is toch niet echt een degelijk product leveren. Hopelijk is dit een losstaand probleem.

Voor een betere beschrijven van het probleem:
Ik had sinds begin augustus de laptop in mijn bezit, alles werkte vlekkeloos tot vorige week. Toen viel mijn laptop in de klas uit na een minuutje of twee opgestart te zijn. Toen dacht ik dat het aan de hdd/ram lag maar na een memtest en hdtune hadden deze twee helemaal geen probleem. Enkeele dagen na dit voorval werkte de laptop als normaal. Dus dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar dit bleek toch niet waar. De dagen die daarop volgden werd het probleem duidelijker en duidelijker, de laptop kon functioneren als hij niet lang op stond (en dus koel was) maar naarmate je er langer op bezig was (en hij dus warmer werd) kon hij niet tegen de minste trilling en crashte de laptop BSOD of artifacts freeze. Met andere woorden een crash door een los contact door slechte soldeerwerk.

Nu vraag ik me af of ze het moederbord in zijn geheel gaan vervangen, het moederbord solderen of ze beslissen me een nieuw toestel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
gnarlkin schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:48:
Sinds twee dagen heb ik via de campusshop een vervanglaptop voor mijn n56vz. Ik kreeg plots te maken met artifacts. Geen idee of dit een veel voorkomend probleem is in de lijn maar na twee maanden al last krijgen met fouten in de solderen is toch niet echt een degelijk product leveren. Hopelijk is dit een losstaand probleem.

Voor een betere beschrijven van het probleem:
Ik had sinds begin augustus de laptop in mijn bezit, alles werkte vlekkeloos tot vorige week. Toen viel mijn laptop in de klas uit na een minuutje of twee opgestart te zijn. Toen dacht ik dat het aan de hdd/ram lag maar na een memtest en hdtune hadden deze twee helemaal geen probleem. Enkeele dagen na dit voorval werkte de laptop als normaal. Dus dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar dit bleek toch niet waar. De dagen die daarop volgden werd het probleem duidelijker en duidelijker, de laptop kon functioneren als hij niet lang op stond (en dus koel was) maar naarmate je er langer op bezig was (en hij dus warmer werd) kon hij niet tegen de minste trilling en crashte de laptop BSOD of artifacts freeze. Met andere woorden een crash door een los contact door slechte soldeerwerk.

Nu vraag ik me af of ze het moederbord in zijn geheel gaan vervangen, het moederbord solderen of ze beslissen me een nieuw toestel te geven.
Mijn asus n76vm gekocht bij campusshop had ook problemen met de videokaart.

Campusshop laat de laptop repareren door technorep, ze slopen meer dan ze repareren.

reparatie 1: moederboard vervangen hele laptop beschadigd schroef door behuizing (2 weken weg) en verkeerde laptop adapter.
reparatie 2: nieuwe behuizing (krassen op backcover), touchpad doet het niet, toetsenbord scheef en wifi verbinding kapot (1.5 week weg) weer met een verkeerde laptop adapter

Toen campusshop gemaild dat de laptop niet meer naar reparatie gaat en kreeg ik gelukkig een nieuwe.

[ Voor 30% gewijzigd door wesleym op 11-11-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Heeft de pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H
Een 1080p display en backlit keyboard? Alle sites zeggen wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Handig ook dat Asus deze (S4215H) niet vermeldt op hun website.

Volgens Alternate:

Toetsenbord Qwerty - verlicht
Resolutie 1920x1080 pixels

https://www.alternate.nl/...15H/1028481/?event=search

De specs voldoen verder prima voor mij... wat is wijsheid; bestellen of komt er nog meer aan?

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 12-11-2012 20:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 21:47
TommyGun schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:17:
Handig ook dat Asus deze (S4215H) niet vermeldt op hun website.

Volgens Alternate:

Toetsenbord Qwerty - verlicht
Resolutie 1920x1080 pixels

https://www.alternate.nl/...15H/1028481/?event=search

De specs voldoen verder prima voor mij... wat is wijsheid; bestellen of komt er nog meer aan?
Vermelden ze de andere typenummers dan wel ergens???

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nee de 'oude' N56-series staat er nog (met Win7 specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Laatst online: 17-09 21:31
itsFuzeh schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:26:
Heeft de pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H
Een 1080p display en backlit keyboard? Alle sites zeggen wat anders..
Ik heb de S4215h en kan zeggen dat deze een verlicht toetsenbord heeft en een 1080p display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:07
Heeft er nog iemand bij de n56vz het hoge piepgeluidje soms?

Ik heb het sinds vandaag. Het is een pieeeuwp. Het gaat van hoog naar laag en duurt ongeveer een secondje of 2-3.

Het is geen geluid afkomstig van een applicatie want dat heb ik gechecked met de mixer.

Ik heb eens gezocht en het zou mijn inverter kunnen zijn? Ik heb namelijk mijn brightness op het laagste gezet en ik dénk dat ik er dan geen last meer van heb.

Ik heb ook al eens geprobeerd door hem uit de stekker te trekken maar dit helpt ook niet.

Ik heb het net nog eens getest en heb er dus inderdaad wél nog last van.

Ik heb gebeld naar campusshop en er komt morgen een technieker langs. Deze denkt dat het om de harde schijf of ventilator zou kunnen gaan. Dit lijkt mij echter weinig waarschijnlijk?

Raden jullie RMA aan?

[ Voor 27% gewijzigd door m1dnigh7 op 13-11-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
m1dnigh7 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:27:
Heeft er nog iemand bij de n56vz het hoge piepgeluidje soms?

Ik heb het sinds vandaag. Het is een pieeeuwp. Het gaat van hoog naar laag en duurt ongeveer een secondje of 2-3.

Het is geen geluid afkomstig van een applicatie want dat heb ik gechecked met de mixer.

Ik heb eens gezocht en het zou mijn inverter kunnen zijn? Ik heb namelijk mijn brightness op het laagste gezet en ik dénk dat ik er dan geen last meer van heb.

Ik heb ook al eens geprobeerd door hem uit de stekker te trekken maar dit helpt ook niet.

Ik heb het net nog eens getest en heb er dus inderdaad wél nog last van.

Ik heb gebeld naar campusshop en er komt morgen een technieker langs. Deze denkt dat het om de harde schijf of ventilator zou kunnen gaan. Dit lijkt mij echter weinig waarschijnlijk?

Raden jullie RMA aan?
Zou coilwhine kunnen zijn. Voordat je een RMA aanvraagt moet je even vragen of coilwhine wel door de garantie gedekt wordt. Dit is namelijk niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVDW91 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:04:
Ik heb nu geruime tijd een ASUS N56VZ.

Ik moest dat, omdat als ik hem van basic naar pro wilde zetten de applicatie crashte.
Dan ga je gewoon naar de Intel website, en download je daar de nieuwste versie HD4000 versie
Nu werkt het wel.

Heb ook een programma die de nieuwste drivers voor je zoekt, en download
Ben je altijd up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Ik heb er een filmpje van gemaakt en je kan het er op horen, maar niet echt heel duidelijk. Het is in het echt dus effectief veel luider. Nu lijkt het probleem even weg, op die ene keer na. Het kan zeker waar zijn wat je zegt, ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Ik heb nu een verse installatie draaien met windows 8. Alleen als de machine idle is, dan verbruikt het proces dwm.exe ineens 13 procent cpu met af en toe een piek naar 100. Nu heb ik gezien dat dwm.exe gewoon een windows service is en de beschrijving is 'beheer van bureaublad vensters'... Heeft iemand anders dit ook? En zo ja, is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordEagle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:42
Ik heb nu een Sweex lw300 router. Deze moet 1x per dag gereset worden.

Nu wil ik graag de D-Link DIR-645 Wireless N Home Router aanschaffen, maar heeft iemand ervaring of deze werkt met de Asus N56VZ-S4056V?

Mijn huidige router werkt niet met de Asus N56VZ-S4056V. Zit nu via de kabel met internet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Het lijkt mij vreemd dat een router niet compatibel is met een bepaalde laptop? Ik denk dat je dit best eens in een netwerk subforum gaat vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een asus n56vz, iedere keer als de batterij op is valt mijn scherm uit wat natuurlijk normaal is, maar mijn computer blijft aanstaan en ook het lichtje van de power button brand nog. nu als ik de stekker er insteek zou je verwachten dat je terug beeld krijgt op je scherm maar dat lukt niet. Ik moet altijd mijn computer heropstarten. best raar want buiten het scherm werkt het geluid nog wel want als ik op een toets druk op het toetsenbord hoor ik windows nog wel reactie geven met zijn bekende geluidjes. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:21:
Hallo iedereen,

Als je wacht gaat hij vanzelf op hybernate, als het goed is. Ik ergerde me hier ook altijd kapot aan, duurde weer een tijd voordat je de laptop weer aan kon zetten. Tip: batterij niet leeg laten lopen :o

Verwijderd

ja maar toch, hij blijft 5 min op een zwart scherm staan en dan zet ik hem maar gwn af en start ik hem opnieuw op door de power knop in te drukken. het is toch niet normaal dat je een zwart scherm blijft hebben?

• hostler
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:08:
ja maar toch, hij blijft 5 min op een zwart scherm staan en dan zet ik hem maar gwn af en start ik hem opnieuw op door de power knop in te drukken. het is toch niet normaal dat je een zwart scherm blijft hebben?
Gaat hij ook niet uit als je hem gewoon 'met rust' laat? Anders even kijken of de energieinstellingen goed staan of even contact opnemen met Asus.

• aeraldil
  • Laatst online: 17-09 21:31
Ik heb de N56 met subwoofer en die laatste maakt nogal rare geluiden.
Het is een soort buzz ofzo. Hebben jullie hier ook last van?

Is hier al een oplossing voor?

Verwijderd

Past de samsung 840 250 GB SSD ook in de asus n56VZ zoals de 830 reeks?

• Gerwin89
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:58:
Ik heb nu een verse installatie draaien met windows 8. Alleen als de machine idle is, dan verbruikt het proces dwm.exe ineens 13 procent cpu met af en toe een piek naar 100. Nu heb ik gezien dat dwm.exe gewoon een windows service is en de beschrijving is 'beheer van bureaublad vensters'... Heeft iemand anders dit ook? En zo ja, is er wat aan te doen?
Heb de oorzaak gevonden. Het probleem treedt alleen op als setpoint.exe actief is, een service van Logitech voor je draadloze muis en toetsenbord. Blijkbaar werkt dat nog niet goed onder windows 8.
Zodra ik deze service kill, is er niks aan de hand als de laptop idle is. Met de setpoint service begint dwm.exe weer veel cpu te gebruiken. Hopen dat Logitech met een oplossing komt!

• hostler
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:14:
Past de samsung 840 250 GB SSD ook in de asus n56VZ zoals de 830 reeks?
Ja, is toch 2,5"... :+

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geachte heer X,

Bedankt voor uw email,

Wij als Technical Service Department hebben geen informatie over Sales of Marketing.
Als u informatie over releases en prijzen zoekt, verwijs ik u naar de grotere winkelketens.

ook is er online vaak informatie te vinden, op bijvoorbeeld:

http://tweakers.net/pricewatch

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Een medewerker van Asus
Asus TSD.
:F

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2013 14:33 ]

Verwijderd

Dinsdag komt er een monteur het moederbord en toetsenbord vervangen (en wellicht ook de hardeschijf). Het is een monteur van campusshop(.be). Kan ik hem vragen of hij de SSD wil installeren voor mij, of doe ik dit beter zelf achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geachte heer/mevrouw,

Wij verwachten meerdere modellen te gaan krijgen.

Met vriendelijke groet,

Nick van Iersel
Alternate
Van andere webshops heb ik ook wat mailtjes gekregen; later dit jaar lijken meer modellen te komen.

Nog even wachten dus!

[ Voor 35% gewijzigd door TommyGun op 16-11-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met een nieuwe asus laptop (n56VZ-S4215H)heb gekocht. Alleen nu heb ik in de bios als boot option alleen "Windows Boot Manager". Ik wil graag dat hier mijn schijven komen te staan. Zodat ik mijn windows op een andere partitie kan geen installeren.

Nu staat er onder:
Zou ik hier mijn hardeschijf aan de boot options kunnen toevoegen?

Add boot option
Enter the name of the boot option
Select File system
Select the file system for the boot option from the available options.
Path for boot option
Enter a valid file path of the boot option

Gegroet,

Dennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCtheMC
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 14:41
Zouden de mensen die in het bezit zijn van een N56VZ S4215H hun indrukken willen posten? Het is op dit moment in mijn zoektocht naar een nieuwe laptop mijn voornaamste kandidaat.

Ik heb nog niet heel veel gelezen in deze topic, maar ik zie dat er toch issues zijn met die wifi kaart(en) van de N-serie laptop.. is dat ook zo in het geval van dit model?

Verwijderd

Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een asus N56VZ-S4035V-BE. Ik zou graag hiervan de DVD drive vervangen door een caddy en de oorspronkelijke HDD vervangen met SSD. Ik heb echter een heilige schrik om iets stuk te doen. Kan iemand mij wat uitleg geven omtrent het openmaken van deze laptop? Specifiek om deze 2 zaken te vervangen. Ik heb al heel wat pagina's van deze thread doornomen, maar heb geen volledige omschrijving gevonden. Mijn excuses als deze vraag al eerder werd beantwoord. In de beschrijving, hoe gedetailleerder hoe liever. Dus bijvoorbeeld: "draai deze schroef los, Oefen hier druk op uit en trek in deze richting, ...". Wat foto's met aanduiding zou het beste zijn, maar ik zou al zeer tevreden zijn met een geschreven uitleg.

Dank bij voorbaat.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:00:
Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een asus N56VZ-S4035V-BE. Ik zou graag hiervan de DVD drive vervangen door een caddy en de oorspronkelijke HDD vervangen met SSD. Ik heb echter een heilige schrik om iets stuk te doen. Kan iemand mij wat uitleg geven omtrent het openmaken van deze laptop? Specifiek om deze 2 zaken te vervangen. Ik heb al heel wat pagina's van deze thread doornomen, maar heb geen volledige omschrijving gevonden. Mijn excuses als deze vraag al eerder werd beantwoord. In de beschrijving, hoe gedetailleerder hoe liever. Dus bijvoorbeeld: "draai deze schroef los, Oefen hier druk op uit en trek in deze richting, ...". Wat foto's met aanduiding zou het beste zijn, maar ik zou al zeer tevreden zijn met een geschreven uitleg.

Dank bij voorbaat.
Heb je zelf al op youtube gezocht?

Verwijderd

Nieuw model in de N56 reeks:

ASUS N56VJ-S4089H-BE
specs: http://www.tones.be/produ...500gb-gt635m-2g-windows-8

Verschil met de N56VZ-S4035V-BE
- Betere processor: i7-3630QM ipv 3610QM
- Minder RAM: 4GB ipv 8 Gb (maar een latje van 4gb DDR3 kost maar 20-30 euro. die upgrade is dus vlug gedaan dus)
- mét backlit keyboard ipv geen backlit keyboard
- Geforce GT635M ipv Geforce GT 650M (Volgens internet:lichtere graka omdat die in de vorige versie vaak te warm werd, --> iemand dat hier meer over weet?)

Ik ga 'm meteen upgraden met
+ 256 GB Samsung 830 Series MZ-7PC256B +- 189euro
+ 4GB DDR3 +- 30 euro

Goeie deal?

• rvwr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik vraag me af of W8 wel acceptabel te bedienen is via het touchpad van de N76. Bediening van W8 via een muis is geen optie, naar ik begrepen heb. In de navolgende review (onder W7) komt het touchpad er niet zo goed vanaf.

in
http://www.notebookcheck....78V-Notebook.77420.0.html
lees ik het volgende:

Touchpad
While we were pleased with the keyboard, the touchpad proved to be less pleasing despite its size. The touchpad on the N76VM uses incorporated mouse buttons and pressing on the entire touchpad should trigger a click. We found that this unfortunately did not work as well as it should have. The mechanism was quite stiff and varied in response depending on whether the press was toward the sides of the touchpad surface. Reliable input was only accomplished in the center of the left and right tap areas and we found these areas would clatter during our tapping. Although not as distinctive as in the ThinkPad Edge E530 , it was nonetheless unpleasant and particularly so when trying multi-finger tapping. The touchpad can be easily and quickly disabled by using the Fn-F9 key combination for those who prefer an external mouse.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:09:
Dat is volgens mij een foutje in van Tones. Bij onze leverancier staat dit:
N56VJ-S4089H-BE/i7-3630QM 4GB DDR3 500GB HDD 5400RPM SM-DVD 15.6"FHD VGA GT635M2GB Wireless 802.11n Webcam 2.0Mpixel BT SUB-W AZB W8
en
N56VJ-S4067H-BE/i7-3630QM 8GB DDR3 1TB HDD 5400RPM 2.5" BDWriter 15.6"FHD VGA GT635M2GB Wireless 802.11n Webcam 2.0Mpixel BT SUB-W/Backlit KB AZB W8
De S4067H-BE is een heel stuk duurder trouwens...

Verwijderd

In de specs die ik via de computerwinkel kreeg (copy past van fabrikant) , staat: "Chiclet Keyboard;Illuminated ", dan ga ik er van uit dat het backlit keyboard is?

Nuja, dat is voor mij geen struikelblok. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 16:21 ]

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
copy paste van de fabrikant zal moeilijk zijn aangezien deze nog niet op de Asus site staan. De copy-paste die ik heb gedaan is van de grootste ITdistributeur van de Benelux (volgens hen toch).

Verwijderd

ik mag 'm morgen gaan afhalen en zal hier posten of het mét of zonder backlit keyboard is. :)

Verwijderd

ASUS N56VJ-S4089H-BE

- Minder RAM: 4GB ipv 8 Gb (maar een latje van 4gb DDR3 kost maar 20-30 euro. die upgrade is dus vlug gedaan dus)
- Geforce GT635M ipv Geforce GT 650M (Volgens internet:lichtere graka omdat die in de vorige versie vaak te warm werd, --> iemand dat hier meer over weet?)

+ 4GB DDR3 +- 30 euro

Goeie deal?
Zeker een mooie laptop, upgrade van ram is inderdaad ook geen enkel probleem. De samsung 830 is naar mijn weten wel 30 euro goedkoper hoor, gewoon uit de pricewatch. Wel aardig wat duurder dan bijvoorbeeld een inspiron, maar betere bouwkwaliteit en accuduur en hij ziet er een stuk mooier uit imo. Zelf heb ik met de n56vz nooit last gehad van throttling tijdens het gamen. Hij werd wel flink warm bij de uitlaat, maar dat is natuurlijk te verwachten als je aan het gamen bent. Er waren wel throttling problemen in de test van notebookcheck, maar daarbij moet je niet vergeten dat dat een zeer intensieve (100% gpu en cpu load) test is. Gamen gaat gewoon prima met de vz, dus hier zouden er geen koelingsproblemen op moeten treden. Bij hddcaddy.eu kun je trouwens een caddy kopen als je dat nog niet gezien had. Dan kan je optische drive eruit en kun je in plaats daarvan je harde schijf behouden voor meer opslag.

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:17:
[...]

Heb je zelf al op youtube gezocht?
Het is me gelukt de dvd drive eruit te halen en de plaat om aan de harde schijf te kunnen. Ik had de foute rubberen voetjes eruit gehaald en was wat in de war. Ik heb nu echter een andere vraag. Ik heb een SSD gevonden van 7mm. Meer bepaald de samsung 830 :http://tweakers.net/price...ung-830-series-256gb.html
Deze is echter 7 mm terwijl de oorspronkelijke HDD 9.5mm is. Gaat dit een probleem vormen?

bijkomende vraag : hoe moeilijk is het om de HDD zelf eruit te halen? Ik heb men laptop opengedaan tot de 4 laatste schroefjes aan de HDD zelf. Hoe haal je de HDD er dan uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 18:20 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ASUS N56VJ-S4089H-BE

+ 4GB DDR3 +- 30 euro

Goeie deal?
Ik wacht nog wel even op een uitvoering met 6 of 8GB af-fabriek en een 650M of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de speaker/audiochip/driver van hun Asus N76VM notebook?

Regelmatig geeft mijn laptop spontaan signaal over de speakers, dit "plop/tik" geluid komt geheel willekeurig voor. Ook doet hij het vlak voor dat iemand bijvoorbeeld in MSN Messenger zich aanmeld op mijn laptop. Tevens doet het zich ook voor bij "systeemgeluiden" van Windows.

Het vreemde is, ik heb het geluid vrijwel direct waar genomen na de aanschaf van mijn laptop, na het verhaal aan de winkel uit gelegd te hebben heb ik een andere laptop mee gekregen. Deze heeft exact het zelfde probleem!

Ik zit dus aan een driver/instelling of anders software probleem te denken. Ik kom er maar niet achter wat dit plop/tik geluid veroorzaakt.

Wanneer ik de audiochip uitschakel in systeemeigenschappen en/of via de bios is het probleem opgelost, echter.... vanzelfsprekend komt er op dat moment helemaal geen "normaal" geluid meer uit mijn laptop.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Laatst online: 22-08 19:01
Bedoel je met plop/tik dat het geluid een beetje weg valt soms, want daar had ik last van met de realtek drivers, kreeg in de gaten dat ie steeds dacht dat er een hoofdtelefoon er in en uit werd gehaald.

Maar eraf gehaald en de standaard van Windows zelf maar gebruiken. Misschien dat dit voor jou ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heb niet het idee dat het geluid weg valt, wel dat hij spontaan en geheel volgens willekeur een "tikje/kraak/plof geluid je maakt. Het is heel weinig, en je hoort het ook alleen in een stille omgeving..... maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Bullet NL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:47:
Heb niet het idee dat het geluid weg valt, wel dat hij spontaan en geheel volgens willekeur een "tikje/kraak/plof geluid je maakt. Het is heel weinig, en je hoort het ook alleen in een stille omgeving..... maar toch....
Heb het bij mijn N55SF ook gehad, onder windows 8 pro, en dat was na een driver update verholpen. Update de driver eens vanaf de realtek website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hostler schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:24:
[...]

Heb het bij mijn N55SF ook gehad, onder windows 8 pro, en dat was na een driver update verholpen. Update de driver eens vanaf de realtek website?
Gedaan, maar probleem blijft bestaan.... Of er moet een of andere beta driver te vinden zijn
Ik gebruik; http://www.realtek.com.tw...peID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs de R2.70 driver

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 23-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Bullet NL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:27:
[...]

Gedaan, maar probleem blijft bestaan.... Of er moet een of andere beta driver te vinden zijn
Ik gebruik; http://www.realtek.com.tw...peID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs de R2.70 driver
Vreemd, die heb ik inderdaad ook en dat loste het probleem op... Zit je op Windows 7 of 8? Schone installatie of zit je nog op de volgestouwde troep installatie van Asus? Dan wellicht een herinstallatie?

Heb je het probleem ook op de accu/aan de lader?

Ik heb het bij mijn oude desktop ook gehad, als ik dan een tijdje geen geluid afspeelde ging hij opeens ploppen (ook Realtek). Ik herinner me vaag iets over een register fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Windows 7, geen schone installatie. De laptop is 2 dagen geleden nieuw uit doos gekomen, ik zit dus nog op de "volgestoude" installtie van Asus. ;)

Met/zonder accu/lader maakt niet uit. Het probleem blijft het zelfde, ik kan genoeg problemen vinden over de Asus/Realtek problemen, maar dit betreft vooral buffer/vastloop problemen. Hier heb ik nog niets van gemerkt.

Zoals ik eerder schreef, hij doet het "spontaan" maar ook vlak voor dat je het aanmeldingsgeluid hoort van mensen op MSN.

Aanvulling:

Wanneer ik de driver via Computer-Eigenschappen-Apparaat beheer, uitschakel is het probleem geluid ook weg. Zou het dan toch een combinatie van ander software/drivers/resources zijn??

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 23-11-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Bullet NL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:59:
Windows 7, geen schone installatie. De laptop is 2 dagen geleden nieuw uit doos gekomen, ik zit dus nog op de "volgestoude" installtie van Asus. ;)

Met/zonder accu/lader maakt niet uit. Het probleem blijft het zelfde, ik kan genoeg problemen vinden over de Asus/Realtek problemen, maar dit betreft vooral buffer/vastloop problemen. Hier heb ik nog niets van gemerkt.

Zoals ik eerder schreef, hij doet het "spontaan" maar ook vlak voor dat je het aanmeldingsgeluid hoort van mensen op MSN.

Aanvulling:

Wanneer ik de driver via Computer-Eigenschappen-Apparaat beheer, uitschakel is het probleem geluid ook weg. Zou het dan toch een combinatie van ander software/drivers/resources zijn??
Klinkt toch alsof de speakers onderbroken worden van hun stroomtoevoer (met software geregeld), dit probleem had ik dus met mijn oude desktop.

Kijk eens naar dit topic:
http://forum.notebookrevi...-pitched-tone-squeal.html

Kijk ook eens naar de 2e post (van TwiztidKidd)

Succes!

* gaat weer aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriMsoN81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11-2023
Onlangs heb ik de Win8 update voor mijn N56VZ (4044V) gekocht. Deze wil ik hoe dan ook als dual-boot naast win7 installeren, maar ook ik loop tegen de problemen met de GPT-partitiestijl aan.

Na grondig lezen en googlen heb ik het idee dat het mogelijk is om de installatie-DVD (iso gebrand, helaas geen usb-stick van 4gb voorhanden) via de 'bios' in UEFI modus te booten, dan zou het moeten lukken. Deze optie staat er bij mij echter niet tussen. Alleen Windows Boot Manager en P2 Legacy DVD zijn te kiezen. Ik heb daar ook de optie om een nieuwe boot-optie aan te maken, maar heb geen flauw idee hoe dat moet en of dat gaat helpen.

Iemand een idee hoe ik de dvd in UEFI modus kan booten? Ik heb de bios-versie 2.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
CriMsoN81 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:43:
Onlangs heb ik de Win8 update voor mijn N56VZ (4044V) gekocht. Deze wil ik hoe dan ook als dual-boot naast win7 installeren, maar ook ik loop tegen de problemen met de GPT-partitiestijl aan.

Na grondig lezen en googlen heb ik het idee dat het mogelijk is om de installatie-DVD (iso gebrand, helaas geen usb-stick van 4gb voorhanden) via de 'bios' in UEFI modus te booten, dan zou het moeten lukken. Deze optie staat er bij mij echter niet tussen. Alleen Windows Boot Manager en P2 Legacy DVD zijn te kiezen. Ik heb daar ook de optie om een nieuwe boot-optie aan te maken, maar heb geen flauw idee hoe dat moet en of dat gaat helpen.

Iemand een idee hoe ik de dvd in UEFI modus kan booten? Ik heb de bios-versie 2.15.
Bij mijn N55SF was het heel simpel, zet UEFI aan in je BIOS, boot hem, druk op esc (opent boot manager) en kies de UEFI dvd brander.

Waarom het bij jou niet werkt wet ik niet, misschien is hij niet juist gebrand? Ik heb een originele DVD van MS en dat werkte gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriMsoN81
hostler schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:58:
[...]

Bij mijn N55SF was het heel simpel, zet UEFI aan in je BIOS...
...en daar raak ik je kwijt. Ik zie namelijk nergens een optie om UEFI aan te zetten. Of zie ik deze over het hoofd? Waar zou deze optie moeten staan? Of hoe controleer ik of deze aan staat?

Thanx voor je snelle reply overigens! Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
CriMsoN81 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:04:
[...]

...en daar raak ik je kwijt. Ik zie namelijk nergens een optie om UEFI aan te zetten. Of zie ik deze over het hoofd? Waar zou deze optie moeten staan? Of hoe controleer ik of deze aan staat?

Thanx voor je snelle reply overigens! Erg fijn!
Ik zal thuis even een foto maken, als het goed is is er namelijk wel een optie om UEFI Boot aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriMsoN81
@hostler: top, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hostler schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:18:
[...]

Klinkt toch alsof de speakers onderbroken worden van hun stroomtoevoer (met software geregeld), dit probleem had ik dus met mijn oude desktop.

Kijk eens naar dit topic:
http://forum.notebookrevi...-pitched-tone-squeal.html

Kijk ook eens naar de 2e post (van TwiztidKidd)

Succes!

* gaat weer aan het werk
Dit lijkt inderdaad op het probleem wat ik heb!
De microfoon uitzetten werkt niet, ik kom er alleen niet helemaal uit welke regedit string ik moet wijzigen, vooral op dat de aangegeven string in het topic niet gevonden kan worden in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Mij mij staat het hier:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1b5lj.jpg

Niet te missen, maar misschien is het bij jou anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriMsoN81
hostler schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:13:
[...]
Niet te missen, maar misschien is het bij jou anders...
Klopt, bij mij staat daar alleen Launch PXE OpROM [disabled]

Verder staat onder het boot lijstje "CD/DVD ROM Drive BBS Priorities" Waar bij jou iets over de Hard Drive staat...

Welke versie van de setup utility heb jij? Bij mij 2.15.1226.

Nog andere mensen die hier ideeën over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CriMsoN81 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:43:

Toen ik Win8 ging installeren had ik ook het probleem met de GPT Partitiestijl. Heb toen contact gehad met windows service (zijn maar 3 uur bezig geweest) Blijkt het probleem te zitten in asus hun schijf indeling. waar win8 niet mee over weg kan. ook ik heb in de bios de schijf op UEFI gezet helaas werkte dit niet. het enige dat hielp was win8 clean te installeren.
Pagina: 1 ... 46 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.