Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
mdaemen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
je moet hem aanmelden ter reparatie op de asus site.
vervolgens krijg je een rma nummer van asus per mail.
daarna krijg je nog een mail waarin staat dat je een afspraak kan maken met dhl dit traject heb ik dus overgeslagen.
in de eerste mail staat het bedrijf die hem maakt tot mijn verbazing zitten die in den bosch (com serve) :)
ik woon hier 5 min vandaan. dus gewoon zelf afgegeven aan de balie geen enkel probleem zorg dan wel dat het rma nummer bij de hand hebt.
dit bedrijf maakt overigens ook voor apple samsung tom tom asus en nog paar andere merken dus daar is je apparaat wel in veilige handen.
Bedankt voor de reactie. Ben zelf ook een Bosschenaar, dus het is wel handig om te weten dat ze om de hoek zitten. Ik studeer nu tijdelijk in het buitenland, maar zal na terugkomst zeker even op de koffie gaan. Mijn N55SF is pas zeven maanden in gebruik, maar heeft toch al een aantal problemen.

Een probleem dat ik al sinds aanschaf was, is dat het toetsenbord soms een aanslag niet registreerd, wanneer de standaard en fancy touchpad-driver van Synaptics is geïnstalleerd. De standaard driver van Windows heeft dit probleem niet, maar is niet bepaald ideaal door het ontbreken van palm-detection en het gebrek aan de mogelijkheid het touchpad binnen Windows, of wanneer er een USB pointing device wordt ingeplugged, uit te schakelen. Maakt het vrijwel onmogelijk iets te typen zonder accidental clicks. De enige optie die resteert is het touchpad in het BIOS uit te schakelen, iets wat niet bepaald een ideale oplossing is.

Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen zich niet storen aan het soms niet registreren van een toetsaanslag. Op internet zijn hier en daar soortgelijke verhalen te vinden, maar ze zijn relatief zeldzaam, dus ik vermoed dat het gewoon een defect is. Wellicht kunnen ze dat verhelpen.

Zorgwekkender is dat, wanneer ik de monitor naar mij toe trek, het gehele scherm een groene waas krijgt. Bovendien flikkert in een bepaalde stand de kleur blauw constant. Dit probleem trad na ongeveer een maand op; ik vermoed dat het gewoon een slecht contact is.

Derde probleem is dat afgelopen dinsdag mijn HDD de geest gaf - systeem retetraag na hibernate, BSOD na twee minuten, BSOD-loop voor normale boot en safe mode, en de repair utility loopt simpelweg vast. HDD Regenerator vond de bescheiden hoeveelheid van 5008 bad sectors, wat toch wel een beetje zorgwekkend is. Na reparatie van deze sectoren kon Windows de complete OS-partitie niet meer zien (enkel de recovery-partitie van ASUS), maar na een snelle reformat leek alles weer koek en ei te zijn. Desondanks zit ik nu tijdelijk even op een andere HDD, want helemaal vertrouwen doe ik het niet. Hopelijk wil ASUS de oorspronkelijke harde schijf vervangen.

De oorspronkelijke schijf die bij de smaak N55SF-1366v zit, is een Seagate Momentus 500gb, voor de geïnteresseerden. Een schijf vervangen is niet moeilijk, verder. Twee schroefjes losmaken aan de onderkant, plaat eraf, vier schroefjes eruit, en de HDD-bracket kan er al uit. Alle onderdelen schuiven gemakkelijk maar strak in elkaar, en op geen enkel punt dient er kracht gezet te worden. Verademing ten opzichte van een oude laptop met z'n vervelende klemmen en whatnot.

De fn-combinaties voor helderheid van het scherm werken in Windows 7 prima zonder de ATK-package en de keyboard-filter. Probeer deze twee dingen eens te uninstallen? Mochten de helderheid-controls dan nog niet goed werken, weet je meteen dat het probleem in elk geval niet bij deze twee zaken ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door All Bogs op 27-10-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Een bios update loste mijn probleem van de FN toets op (hotkey loopt vast op het verhogen / verlagen van je helderheid d.m.v. hotkeys)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Iemand die weet hoe het tikkend geluid weg gaat? Clean install lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

batentje_kaitos schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:49:
Iemand die weet hoe het tikkend geluid weg gaat? Clean install lost niets op.
Al een bios update geprobeerd?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Al een bios update geprobeerd?
Ja lost ook niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook mijn Bios geupdatet, maar lost bij mij ook niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

Zojuist ook mijn Bios geupdatet, maar lost bij mij ook niets op...
Heb het al opgelost.
Als ik dit eerder had geweten, had ik de N56VZ-S4056V gehouden. Want daar zat de Intel wifi-kaart in en ik had een LG scherm. Maar de touchpad stond wel scheef en nu niet. Och ja, je kunt niet alles hebben bij Asus. Om alles in één keer goed te hebben kun je het beste een Macbook aanschaffen denk ik zo.

De oplossing:

I got my N76 last week and have been trying to find a solution to the "power up - power down" popping/clicking... Upon receiving the N76 I installed an SSD an performed a clean install of Windows 7. Currently I'm using Win 7 Professional (64 bit) and have not heard a click these last 30 minutes. It seems I might have found a solution. At least, I want to share what I have done. Actually, I signed up here just to share it. I can't believe my own ears!

So, I did a clean install and started installing the drivers one by one to see which one was causing the problems. Well, I only ever got to installing the Realtek HD driver and then it started popping and clicking as soon as a sound had been played. I hadn't even installed the driver for the ethernet card that so many have been blaming! And definitely no Wifi or display drivers...

So I sort of gave up and installed the drivers I needed, thinking that ASUS would already be on the job. I tried contacting them already last week, but they just told me to send it in... Realtek didn't even answer. I updated the Realtek driver from their website and it didn't help either.

And just now, I started messing around with the audio settings for the umpteenth time and now suddenly there's not a pop or a click in sight (no pun intended). Here's what I did:

1. Right-click the Realtek icon in the system tray.
2. Go to "Audio Devices"
3. Click on the "Recording" tab
4. Right-click and choose "show disabled devices" and "show disconnected devices"
5. Right-click on "Stereo Mix" and set it as "Default Device"
6. Right-click on "Stereo Mix" and go to "Properties"
7. On the "Listen"-tab, make sure "Listen to this device" and "playback through Speakers (Realtek High Definition Audio)" is selected
8. On the "Advanced tab" I changed the default format to 16bit, 192kHz and deselected everything under "exclusive mode". I think I got some message about a program or a process being interrupted, but I just accepted it (I have the same settings for the speakers on the playback-tab!).

And it really seems to have solved the problem!

The microphone still works (at least in Skype) and there doesn't seem to be any side effects except eerie silence... Even the sub is working. I'm not sure you have to do all the steps, but I thought I'd share them with you anyway.

BTW the pops and clicks return when I set the microphone as default. So I definitely think I might be on to something with this one. I hope I covered everything here. If it's unclear or doesn't work, let me know and we can compare the rest of the settings.

I wish you all a pleasant and pop-free weekend!

[ Voor 5% gewijzigd door batentje_kaitos op 28-10-2012 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb nu windows 8 op mijn n55sf draaien. Alle FNk eys werken, net als de gestures op het touchpad. Verder functioneren alle voorgeïnstalleerde asus programma's ook nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Bedankt voor de mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:33:
Ok, heb nu windows 8 op mijn n55sf draaien. Alle FNk eys werken, net als de gestures op het touchpad. Verder functioneren alle voorgeïnstalleerde asus programma's ook nog gewoon.
Maar dan heb je dus gewoon de drivers gedownload van voor windows 7?

Ik heb zelf ook windows 8 op mijn n56vz, maar de software voor de toetsen hebben ze nog niet voor windows 8. Maar dan kan ik het misschien ook met die van windows 7 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batentje_kaitos schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:05:
[...]

Heb het al opgelost.
Als ik dit eerder had geweten, had ik de N56VZ-S4056V gehouden. Want daar zat de Intel wifi-kaart in en ik had een LG scherm. Maar de touchpad stond wel scheef en nu niet. Och ja, je kunt niet alles hebben bij Asus. Om alles in één keer goed te hebben kun je het beste een Macbook aanschaffen denk ik zo.

De oplossing:
"""
Dankje het heeft gewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 12:17
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik mijn systeem (asus n56vz)compleet heb gesloopt.

Het begon met bios skippen, mijn laptop ging direct naar de windows inlogscherm elke keer weer.

vanmorgen verscheen de bios opeens en heb ik geprobeerd om een fresh install te doen.

het ging goed tot dat ik bij de setup kwam waar ik windows moest installeren. daar waren allerlei partities,(os,data,recovery,system.)

ik kon nergens installeren omdat het een GPT partitie is. las ik op guide op internet dat ik elke partitie moest verwijderen voordat het kon worden geinstalleerd.

Ik had het gedaan en weer kon ik het niet installeren door de GPT partitie dus kon ik niet verder en hoopte dat mijn wijzigingen niet waren opgeslagen , cancellde installlatie en starte opnieuw,

en nu gebeurt er helemaal niks meer, geen bios en windows alleen een zwart scherm, staat uit zelfs.

hoe erg heb ik het vern**kt?

en kan het gefixed worden?

bedankt allemaal , het is wel een erg fijne laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Roter schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:44:
Hallo allemaal,

hoe erg heb ik het vern**kt?

en kan het gefixed worden?

bedankt allemaal , het is wel een erg fijne laptop.
Kan je nog wel in de bios zelf komen? Dit kan meestal door op F12 of F2 te rammen tijdens het opstarten

Kan zijn dat je een verkeerde boot optie heb staan en dat de laptop gewoon nergens naartoe boot (cd/hdd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roter
Basekid schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

Kan je nog wel in de bios zelf komen? Dit kan meestal door op F12 of F2 te rammen tijdens het opstarten

Kan zijn dat je een verkeerde boot optie heb staan en dat de laptop gewoon nergens naartoe boot (cd/hdd)
nee helaas niet, als ik f2 druk of esc dan blijft scherm ook uit. zo was het eerder ook maar toen boote hij wel naar windows .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Roter schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

nee helaas niet, als ik f2 druk of esc dan blijft scherm ook uit. zo was het eerder ook maar toen boote hij wel naar windows .
Die is total-los. Je moederbord en/of bios is vernietigd, einde verhaal.

Misschien contact opnemen met Asus voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trently schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Maar dan heb je dus gewoon de drivers gedownload van voor windows 7?

Ik heb zelf ook windows 8 op mijn n56vz, maar de software voor de toetsen hebben ze nog niet voor windows 8. Maar dan kan ik het misschien ook met die van windows 7 proberen
Ik heb trouwens geen clean install gedaan en heb daarom niets opnieuw moeten installeren. Het werkte bij gewoon direct, daarom ga ik er vanuit dat ze ook gewoon weer werken als je de win7 drivers van de asus website installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Roter schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Zie je het asus logo nog wel?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
BIOS is bij mij trouwens DELETE, probeer die ook even uit voordat je hem op stuurt voor reparatie!

Want dan ben je hem een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roter
bedankt voor de tip maar dat heb ik ook al geprobeerd.

en nee ik krijg geen asus logo te zien.

heb hem besteld bij campusshop ,de monteur komt dinsdag langs.

ik hoop dat het onder garantie valt want ik heb geen idee hoe ik de bios sloopt.

Ik heb geleerd dat bios en windows gescheiden is , als ik windows sloop dan moet je bios wel werken.

of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Roter schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:

ik hoop dat het onder garantie valt want ik heb geen idee hoe ik de bios sloopt.

Ik heb geleerd dat bios en windows gescheiden is , als ik windows sloop dan moet je bios wel werken.

of zie ik dat verkeerd.
De monteur kan 2 dingen doen:
1. biosbatterij dr uit halen en hopen dat alles weer werkt.
2. laptop weggooien en je een nieuwe geven.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
Roter schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:

of zie ik dat verkeerd.
Hoe lang geleden heb je hem gekocht? Toen ik problemen had met mijn versie van campusshop (een ietwat gebold toetsenbord, slechte USB poorten) raadde de jongen van de service desk me aan om gewoon een DOA aan te vragen. Dat heb ik gedaan en binnen 2 dagen had ik een gloednieuwe (altans dat denk ik) laptop gekregen. Monteur kwam aan, vroeg waar de laptop was, ik pak de laptop hij kwam al aan met een hele nieuwe doos e.d. en voordat ik het probleem uit kon leggen hadden we eigenlijk de laptops al geruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roter
Jell0zz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Hoe lang geleden heb je hem gekocht? Toen ik problemen had met mijn versie van campusshop (een ietwat gebold toetsenbord, slechte USB poorten) raadde de jongen van de service desk me aan om gewoon een DOA aan te vragen. Dat heb ik gedaan en binnen 2 dagen had ik een gloednieuwe (altans dat denk ik) laptop gekregen. Monteur kwam aan, vroeg waar de laptop was, ik pak de laptop hij kwam al aan met een hele nieuwe doos e.d. en voordat ik het probleem uit kon leggen hadden we eigenlijk de laptops al geruild.
heb hem 17 september aangeschaft, de bios probleem herkende ik pas toen ik de bios in wilde.

daarvoor dacht ik dat het erbij hoorde dat die direct naar windows gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Ik heb Windows 8 vrijwel probleemloos geïnstalleerd. Ook van de Asus website onder het kopje Windows 8, Asus Smart Gesture geïnstalleerd. Nu werken de gestures op mijn touchpad niet meer (scrollen met twee vingers wel, maar pinch to zoom niet meer). Iemand die weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
imeR schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:22:
Ik heb Windows 8 vrijwel probleemloos geïnstalleerd. Ook van de Asus website onder het kopje Windows 8, Asus Smart Gesture geïnstalleerd. Nu werken de gestures op mijn touchpad niet meer (scrollen met twee vingers wel, maar pinch to zoom niet meer). Iemand die weet hoe dit op te lossen?
De Smart Gesture voor Windows 7 installeren. Dat is een nieuwere versie (1.0.32) dan degene die bij Windows 8 staat (1.0.29).

Ook voor de andere dingen, het maakt werkelijk niet uit of een driver of applicatie in de lijst van Windows 7 of van Windows 8 staat. Zoek gewoon naar de nieuwste. Voor sommige modellen is er nog geen driverlijst voor Windows 8, dat maakt helemaal niet uit, installeer het gewoon en alles zal wel werken. Alle drivers die in de lijst voor Windows 8 staan bestonden al en werken ook in Windows 7 en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Flipside schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:38:
[...]

De Smart Gesture voor Windows 7 installeren. Dat is een nieuwere versie (1.0.32) dan degene die bij Windows 8 staat (1.0.29).

Ook voor de andere dingen, het maakt werkelijk niet uit of een driver of applicatie in de lijst van Windows 7 of van Windows 8 staat. Zoek gewoon naar de nieuwste. Voor sommige modellen is er nog geen driverlijst voor Windows 8, dat maakt helemaal niet uit, installeer het gewoon en alles zal wel werken. Alle drivers die in de lijst voor Windows 8 staan bestonden al en werken ook in Windows 7 en omgekeerd.
1.0.32 geïnstalleerd, pinch to zoom werkt helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
imeR schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:01:
[...]

1.0.32 geïnstalleerd, pinch to zoom werkt helaas nog steeds niet.
Ik heb de versie van Asus geinstalleerd (SmartGesture_Win8_64_Z1029) deze versie werkt perfect inclusief de nieuwe Moves van Windows 8.

Ik heb nog wel een paar niet geinstalleerde apparaten bij overige apparaten staat:

- Onbekend apparaat
- PCI simple communications controller

Weet iemand welke drivers her bij horen????

Ik heb voor de meeste apparaten de standaard windows 8 drivers behalve voor:

- Videokaart rechtstreeks van NVidia
- Geluidskaart rechtstreeks van Realtek
- Bluetootdriver van Asus
- Smart Gesture van Asus

Ik heb problemen met een van de door Asus geleverde drivers ik weet alleen niet welke. Asl ik die driver installeer start de laptop niet meer op hij blijft continu opstarten. Een nieuwe installatie via de USB is dan de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Urbannature schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Ik heb de versie van Asus geinstalleerd (SmartGesture_Win8_64_Z1029) deze versie werkt perfect inclusief de nieuwe Moves van Windows 8.

Ik heb nog wel een paar niet geinstalleerde apparaten bij overige apparaten staat:

- Onbekend apparaat
- PCI simple communications controller

Weet iemand welke drivers her bij horen????
Heb je de ATK package dan van windows 7 gepakt? Er staat dat je die eerst moet installeren voordat je gesture kan installeren.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, en zit inderdaad ook met die twee drivers. Zover ik weet zijn ze beide van intel, en heeft het met de usb 3.0 drivers te maken. Maar ik weet niet precies hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Ik heb het ATK package verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu werkt pinch to zoom weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Wie van jullie heeft nu ook het Samsung scherm en Atheros netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:22
Trently schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

Heb je de ATK package dan van windows 7 gepakt? Er staat dat je die eerst moet installeren voordat je gesture kan installeren.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, en zit inderdaad ook met die twee drivers. Zover ik weet zijn ze beide van intel, en heeft het met de usb 3.0 drivers te maken. Maar ik weet niet precies hoe het zit.
Heb ook net windows 8 aangeschaft en geinstalleerd. Heb eerst de nieuwe ATK package geinstalleerd en daarna asus smart gesture. Alleen krijg ik nu niet meer het mooie pop upje als je je brightness omhoog/omlaag zet (of geluid/keyboard brightness). In plaats daarvan krijg ik een windows schuifbalkje. Vond de asus mooier :P Iemand een idee hoe deze terug te krijgen?

Verder heb ik ook bij apparaat beheer een onbekend apparaat. Geen idee nog wat dat is.

Wel wennen zeg dat windows 8!! :/

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:07
Die atk package is wel een zooi zeg :) Ik had hem hier geinstalleerd, en alles werkt, behalve als ik aan m'n brightness kom, dan freezed er ergens iets denk ik en doet hij helemaal niets meer en werkt geen enkels shortcut nog, en dan na een paar minuten komt ie weer en voert hij alles uit wat ik nog had ingedrukt nadien :p Iemand die dit mooi werkend gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
m1dnigh7 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:05:
Die atk package is wel een zooi zeg :) Ik had hem hier geinstalleerd, en alles werkt, behalve als ik aan m'n brightness kom, dan freezed er ergens iets denk ik en doet hij helemaal niets meer en werkt geen enkels shortcut nog, en dan na een paar minuten komt ie weer en voert hij alles uit wat ik nog had ingedrukt nadien :p Iemand die dit mooi werkend gekregen heeft?
Ik meen dat dit een paar pagina's terug ook aan de orde kwam, en dat een BIOS update het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
0xygen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

5 Ghz compatible.

Dat is de rede dat ik wil overstappen.
Helaas heb ik een N76VM waarbij de kaart op een lastige plek zit.
Ik heb al vele pogingen ondernomen, maar ik krijg mijn laptop gewoon niet open geschroefd.
Zijn er hier tweakers die mij daarbij kunnen helpen?
Dus dit is het enige verschil, het heeft dus weinig zin om die kaart te verwisselen door die Intel Centrino Advanced? Of zit er ook een vershil in snelheid en bereik met 2,4 Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Aldaugha schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:13:
[...]

Dus dit is het enige verschil, het heeft dus weinig zin om die kaart te verwisselen door die Intel Centrino Advanced? Of zit er ook een vershil in snelheid en bereik met 2,4 Ghz?
Dat kan ik niet zeggen uit ervaring...
Ik zal het eigenlijk ook niet verwachten dat je ontvangst beter zal worden... De antennes blijven immers ongeroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
0xygen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:39:
[...]

Dat kan ik niet zeggen uit ervaring...
Ik zal het eigenlijk ook niet verwachten dat je ontvangst beter zal worden... De antennes blijven immers ongeroerd.
dus kortom, als ik op 2,4 Ghz blijf zitten heeft het niet veel zin om de Atheros kaart te vervangen door de Intel Centrino Advanced 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Met Atheros heb ik geen ervaring... Wel heb ik gelezen dat Atheros chips minder stabiel zijn dan de intel chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Wie van jullie heeft nu ook het Samsung scherm en Atheros netwerkkaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
batentje_kaitos schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:56:
Wie van jullie heeft nu ook het Samsung scherm en Atheros netwerkkaart??
samsung scherm weet ik niet zeker, atheros kaart heb ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Mijn N55SF heeft een Samsung scherm en een Atheros wifi-kaart. Why do you ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Mijn laatste vraag: Als ik de Atheros WIFI kaart in mijn N56VZ verwissel met een Intel Centrino Advanced 6230. Heb ik dan een verbetering qua: bereik, snelheid en stabiliteit op 2,4 Ghz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik krijg net door dat de Asus N56VZ-S4215H te bestellen is bij verschillende webshops!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 01:14
Ik heb ruim 2 maanden geleden een Asus R501VM-S4164V-3rd i7-3610QM gekocht bij de Mycom.
Nu had ik gelezen dat deze hetzelfde is als een asus N56 serie, zelfs op de doos staat N56dus dat zal wel kloppen.
Ik heb al vanaf het begin een storend probleem. Ik heb erg veel netwerkproblemen. Mijn internetverbinding is zeer traag en valt regelmatig weg. Dit terwijl ik op mijn smartphone met hetzelfde netwerk wel een goede verbinding blijf houden. Youtube filmpjes kan ik daardoor zelfs beter om mijn telefoon kijken dan op mijn laptop ...

Nu vroeg ik me af wat ik er aan kan doen. Zou een nieuwe netwerkkaart het probleem oplossen? En hoe moet deze dan geinstalleerd worden en welke netwerkkaart is een aanrader? (liefst niet zo duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:
Ik heb ruim 2 maanden geleden een Asus R501VM-S4164V-3rd i7-3610QM gekocht bij de Mycom.
Nu had ik gelezen dat deze hetzelfde is als een asus N56 serie, zelfs op de doos staat N56dus dat zal wel kloppen.
Ik heb al vanaf het begin een storend probleem. Ik heb erg veel netwerkproblemen. Mijn internetverbinding is zeer traag en valt regelmatig weg. Dit terwijl ik op mijn smartphone met hetzelfde netwerk wel een goede verbinding blijf houden. Youtube filmpjes kan ik daardoor zelfs beter om mijn telefoon kijken dan op mijn laptop ...

Nu vroeg ik me af wat ik er aan kan doen. Zou een nieuwe netwerkkaart het probleem oplossen? En hoe moet deze dan geinstalleerd worden en welke netwerkkaart is een aanrader? (liefst niet zo duur)
Qua kaart kun je het beste een Intel Centrino Advanced 6230 pakken. Deze kost ongeveer €20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Aldaugha schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:29:
[...]

Qua kaart kun je het beste een Intel Centrino Advanced 6230 pakken. Deze kost ongeveer €20,-
Denk je dat dat het probleem zal oplossen? En is het lastig om de netwerkkaart te vervangen of is het zo gepiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Ik heb het zelf nog niet gedaan, ik het zelf een Asus N56VZ, het moet niet al te moeilijk zijn wat ik heb meegekregen. Maar ik heb wel het idee dat je hiermee het probleem oplost. Trouwens, heb je ook al gekeken voor de nieuweste drivers. Dat kan misschien ook nog werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Aldaugha schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:33:
Ik heb het zelf nog niet gedaan, ik het zelf een Asus N56VZ, het moet niet al te moeilijk zijn wat ik heb meegekregen. Maar ik heb wel het idee dat je hiermee het probleem oplost. Trouwens, heb je ook al gekeken voor de nieuweste drivers. Dat kan misschien ook nog werken
Waar kan ik die drivers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
je kunt kijken op de site van asus of even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Weet iemand toevallig welke driver ik moet kiezen? Heb er niet echt verstand van.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hqqfpj.png

[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 29-10-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Laatst online: 15-06-2022

Hoi hier hetzelfde probleem gehad.
Ook een R501 (n56) met atheros netwerk kaart.
De oplossing voor dit probleem is de windows die erop staat met asus rommel ervan af gooien en een schone installatie van windows erop zetten heb zelf windows ultimate erop gezet.
Denk zelf dat het aan de energie besparing programma's van asus ligt die houden heel veel tegen :S
dus als je een schone installatie doet in ieder geval deze drivers en programma's niet meer terug installeren.
Hier word je laptop ook een heel stuk sneller door want door die asus rommel is die zo tergent traag.

zelf heb ik er nog een ssd in gezet en ben nu heel heel maar dan ook heel blij met me laptop..

s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
mdaemen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:29:
[...]

Hoi hier hetzelfde probleem gehad.
Ook een R501 (n56) met atheros netwerk kaart.
De oplossing voor dit probleem is de windows die erop staat met asus rommel ervan af gooien en een schone installatie van windows erop zetten heb zelf windows ultimate erop gezet.
Denk zelf dat het aan de energie besparing programma's van asus ligt die houden heel veel tegen :S
dus als je een schone installatie doet in ieder geval deze drivers en programma's niet meer terug installeren.
Hier word je laptop ook een heel stuk sneller door want door die asus rommel is die zo tergent traag.

zelf heb ik er nog een ssd in gezet en ben nu heel heel maar dan ook heel blij met me laptop..

s6
Misschien een domme vraag, maar wat is een 'schone' installatie en hoe kom ik er aan? Kan ik weer alles v an te voren back-uppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Vandaag mijn laptop terug gekregen van het reparatie centrum 2e keer nu hebben ze er wel na gekeken.
Ze hebben maar het hele moederbord vervangen volgends mij wisten ze zelf geen raad..
Toen straks getest en probleem nog niet verholpen..
Echt had ik geen zin om hem voor de 3e keer op te sturen.
dus maar na de winkel waar ik hem heb gekocht..
Het probleem was als laptop met hdmi werd aangesloten op tv dat er horizontaal een balk door het beeld rolde op tv en op de laptop niet..
de verkoper bij dynabite schakelde scherm dupliceren uit en dus alleen op projector weergeven en toen was het probleem weg.

Nou is mijn vraag kunnen jullie testen of het bij jullie ook is als je het scherm dupliceerd dat je een horizontale rollende streep door het beeld hebt. ( goed te zien bij het afspelen van film materiaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Sinds de wifi driver is voorzien van een meer recente driver heb ik (ook R501VM) geen enkel probleem meer met de wifi verbinding (zelfde stabiele waarden als ethernet verbinding (35/3 Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
wsmaal schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Sinds ik de wifi driver heb voorzien van een meer recente driver heb ik (ook R501VM) geen enkel probleem meer met de wifi verbinding (zelfde stabiele waarden als ethernet verbinding (35/3 Mbps)
Moet ik de intel driver of de atheros driver updaten of gewoon allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
ivo001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is een 'schone' installatie en hoe kom ik er aan? Kan ik weer alles v an te voren back-uppen...
Een windows installatie zonder asus programma's etc ( misschien heeft een bekende nog een cdtje liggen met windows erop )
Als je er niet veel kaas van hebt gegeten is google je beste vriend of vraag een vriend of familie lid ff die er wat meer verstand van heeft het is niet veel werk.
Maar helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Mijn laatste vraag: Als ik de Atheros WIFI kaart in mijn N56VZ verwissel met een Intel Centrino Advanced 6230. Heb ik dan een verbetering qua: bereik, snelheid en stabiliteit op 2,4 Ghz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Moet ik de intel driver of de atheros driver updaten of gewoon allebei?
Via drivermax houd ik sowieso alle drivers van de N56VM up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik heb hier al maanden een Intel Centrino 6230 wireless nic liggen, maar het is een bitch om in te bouwen in de N56vz, vanwege een stuk plastic wat ervoor zit (als je de onderkant opengemaakt hebt, waar dus ook de hdd zit).

Binnenkort maar weer eens kijken, want mijn ontvangst met de Artheros is abominabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
dat weet ik, ik ben alleen benieuwd wat het verschil is als ik op 2,4 Ghz werk. Het inbouwen kijk ik dan wel. En ja, ik heb de onderkant opengehad en dat stukje plastic gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Iemand die daarvoor nog tips heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
is het verschil op 2,4 Ghz groot en het waard om de atheros kaart te vervangen door de intel centrino advanced 6230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
wsmaal schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:41:
[...]

Via drivermax houd ik sowieso alle drivers van de N56VM up-to-date
Ben nu via dat programma alles wat een update had aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:05:
[...]

Ben nu via dat programma alles wat een update had aan het updaten.
Als free user kan je max 2 drivers per dag updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Het verschil is niet groot, het is enkel een andere frequentie waardoor je minder kans op interference hebt (veel apparaten werken op 2.4ghz). Snelheid gaat sowieso verwaarloosbaar zijn (if at all).

Grootste voordeel is dat de Intel een veel betere wnic is, waardoor je stabiliteit en range (ondanks dat 5ghz doorgaans wat minder ver reikt dan 2.4, dacht ik?) zouden moeten verbeteren. De range met mijn Artheros kaartje is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
wsmaal schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:08:
[...]

Als free user kan je max 2 drivers per dag updaten..
Poep programma dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
wsmaal schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Sinds de wifi driver is voorzien van een meer recente driver heb ik (ook R501VM) geen enkel probleem meer met de wifi verbinding (zelfde stabiele waarden als ethernet verbinding (35/3 Mbps)
De driver van de asus site of bij atheros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Dit is wel een handige site voor alle drivers: www.station-drivers.com
Ik gebruik het ook voor al mijn drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat na mijn Windows 8 update, mijn Wifi wegvalt om de zoveel tijd en als hij uit standby komt.
Dit had ik voorheen nooit...

Iemand idee hoe ik het kan oplossen?

Bedankt alvast
PS. ik had mijn drivers al geupdate voor alles wat op de ASUS word aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Je kan in ieder geval de driver van de Atheros wireless network adapter updaten. Je hoeft niet alles tegelijk te doen :-) De drivers via DriverMax zijn, in tegenstelling tot bv. Asus, up-to-date.

[ Voor 12% gewijzigd door wsmaal op 29-10-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:16:
Ik merk dat na mijn Windows 8 update, mijn Wifi wegvalt om de zoveel tijd en als hij uit standby komt.

Rechtermuisknop computer(icoon) -> beheren -> apparaat beheer -> netwerkadapters -> rechtermuisknop je wifi adapter -> tabje "energiebeheer" -> vinkje weghalen voor "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

[ Voor 8% gewijzigd door Trently op 29-10-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
kellhus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:
Het verschil is niet groot, het is enkel een andere frequentie waardoor je minder kans op interference hebt (veel apparaten werken op 2.4ghz). Snelheid gaat sowieso verwaarloosbaar zijn (if at all).

Grootste voordeel is dat de Intel een veel betere wnic is, waardoor je stabiliteit en range (ondanks dat 5ghz doorgaans wat minder ver reikt dan 2.4, dacht ik?) zouden moeten verbeteren. De range met mijn Artheros kaartje is om te huilen.
Oke, dus het is het waard om mijn atheros kaartje te vervangen voor een intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trently schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:49:
[...]

Rechtermuisknop computer(icoon) -> beheren -> apparaat beheer -> netwerkadapters -> rechtermuisknop je wifi adapter -> tabje "energiebeheer" -> vinkje weghalen voor "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
Bedankt, ik weet nog niet of het gelukt is maar tot nu toe heb ik geen uitval gehad!

Nog een vraagje waarbij het eerste wel gelukt was en nu niet. Mijn Wireless USB muis van Trust deed het perfect op mijn windows 7 en nooit problemen gehad. NU dat ik de Windows 8 heb kreeg ik onmiddellijk het probleem dat mijn USB ervan niet werd herkend. Alles word herkend van xbox controller tot Iphone maar mijn USB van mijn muis niet. Ik had gisteren mijn USB Hoofdport een paar keer uitgeschakeld bij Apparaatbeheer en weer ingeschakeld en toen lukte het. Maar nu gebeurt het niet en ben ik ten einde raad....
Het onderdeel word steeds als niet herkenbaar apparaat weergegeven...

Heb jij misschien een idee daar op of iemand anders??

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Aldaugha schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Oke, dus het is het waard om mijn atheros kaartje te vervangen voor een intel?
Volgens mij wil je alleen maar een bevestiging horen, of niet? :-)

Waarom wacht je niet even af *of* je wel een probleem met het bereik en zo hebt? Communicatie werkt sowieso twee kanten op, wie weet gaat jouw wireless router beter praten met een Atheros chip dan een Intel wifi chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
dat zou zomaar kunnen, en idd, ik wil wel zekerheid hebben als ik die kaart zou vervangen.
mijn bereik, heb ik gemiddeld 2 streepjes, als ik 1 verdieping boven de router zit, terwijl mijn vorige laptop er altijd 5 had. daarom dat ik er ook voor aan het kijken ben

[ Voor 49% gewijzigd door Aldaugha op 29-10-2012 20:11 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

vanaalten schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:40:
Hoezo, duurt lang? Windows 8 is nog niet gereleased, ik neem aan dat Asus op de dag van release (of hooguit de dag erna) z'n win-8 notebooks zal aankondigen.
Blijkbaar niet...

http://www.asus.com/vivo/en/index.htm

Maar Alternate heeft bijvoorbeeld al wel deze; http://www.alternate.nl/h...15H/1028481/?tk=8&lk=4990

pricewatch unsorted: ASUS N56VZ-S4215H (N56VZ-S4215H)

:?

EDIT: daarover werd eerder gesproken; donald_dick in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

[ Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 29-10-2012 20:45 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Een nieuwe uitvoering:

Asus N76VJ-T4005H

http://www.laptopshop.nl/...anpid=1698116593735160833

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
mdaemen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:35:
Nou is mijn vraag kunnen jullie testen of het bij jullie ook is als je het scherm dupliceerd dat je een horizontale rollende streep door het beeld hebt. ( goed te zien bij het afspelen van film materiaal )
Dit is bij mij ook het geval, en de oplossing was mij bekend. Spijtig dat ik je probleem heb gemist, anders had ik je wellicht wat hoofdpijn kunnen besparen :-\

Dat gezegd hebbende, waar kan een mens de optie "scherm dupliceren" uitzetten? Ik had er destijds even naar gekeken, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden, en gezien ik HDMI toch nauwelijks gebruik had ik er verder geen aandacht meer aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
All Bogs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:37:
[...]

Dit is bij mij ook het geval, en de oplossing was mij bekend. Spijtig dat ik je probleem heb gemist, anders had ik je wellicht wat hoofdpijn kunnen besparen :-\

Dat gezegd hebbende, waar kan een mens de optie "scherm dupliceren" uitzetten? Ik had er destijds even naar gekeken, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden, en gezien ik HDMI toch nauwelijks gebruik had ik er verder geen aandacht meer aan besteed.
idd je had me een hoop hoofdpijn kunnen besparen haha..
de laptop 2x opgestuurd..
en moederbord vervangen voor niks...
maar de optie zit er op waarom werkt dit niet na behoren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
kellhus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:42:
Ik heb hier al maanden een Intel Centrino 6230 wireless nic liggen, maar het is een bitch om in te bouwen in de N56vz, vanwege een stuk plastic wat ervoor zit (als je de onderkant opengemaakt hebt, waar dus ook de hdd zit).

Binnenkort maar weer eens kijken, want mijn ontvangst met de Artheros is abominabel.
Ik heb met een scherp mesje een beetje van het plastic afgeschaafd end an kan je er wel prima bij. Ik zou niet langer wachten, want het verschil is echt enorm!

Ik dacht dat bij de aankoop vermeld stond dat je voor 25 euro naar Windows 8 zou kunnen upgraden, zodra die uit was. Maar ik kan er nu niks over terug vinden. Weet iemand hoe dat werkt?

[ Voor 13% gewijzigd door KarlMarX op 30-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ook inderdaad, maar ik wil een 15" :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij windowsupgradeoffer.com, inschrijven en gegevens invullen. Als je eenmaal een mail binnen hebt en overgaat tot installatie zal je uiteindelijk een Promotiecode krijgen. Die vul je in net voordat je overgaat tot het downloaden van windows 8. Door de promotiecode krijg je 14,99 euro korting op de windows 8 Pro. Om in totaal 14,99 euro te komen.

Die betaal je door middel van paypal of credit card.
KarlMarX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:08:
[...]

Ik heb met een scherp mesje een beetje van het plastic afgeschaafd end an kan je er wel prima bij. Ik zou niet langer wachten, want het verschil is echt enorm!

Ik dacht dat bij de aankoop vermeld stond dat je voor 25 euro naar Windows 8 zou kunnen upgraden, zodra die uit was. Maar ik kan er nu niks over terug vinden. Weet iemand hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
[...]

Dan ga ik ook eens kijken om die in te bouwen.
En windows 8, ik zou het niet weten, nu staat er weer iets dat het voor €15,- kan.
Ik heb die van mij van campusshop. Zou je even moeten kijken of even op google kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
[...]

Hmm, vanavond ook maar proberen dan. Gewoon met een stanleymes langzaam een stuk eraf proberen te snijden?

Ik ben helaas een ongeduldig persoon van nature, even kijken of ik me kan bedwingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
hoeveel plastic heb je eraf moeten halen, ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Laatst online: 22-08 19:01
Met de laatste bios update draait Windows 8 eindelijk goed op de N56vz, was bijna bang dat het fout ging toen ik mijn laptop probeerde op te starten daarna. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Aldaugha schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

hoeveel plastic heb je eraf moeten halen, ongeveer?
Weet niet precies hoeveel, maar was niet veel hoor. Net genoeg dat je recht met een schroevendraaier erbij kan ipv schuin. Dan krijg je het schroef je er ook makkelijk (genoeg) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een probleem met mijn wifi na mijn windows 8 update.
Telkens als ik mijn laptop sluit of op standby gaat, is mijn verbinding weg en dan moet ik "probleem oplossen klikken" zodat hij de netwerkadapter uitschakelt en weer inschakelt. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Ik zag het denk ik ergens op de forum maar dat was maanden geleden en ik had dit probleem ook niet toen ik mijn laptop met windows 7 had.

Bij probleem oplossen geeft hij aan dat de "windows wireless-service wordt niet op deze computer uitgevoerd"

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
KarlMarX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

Weet niet precies hoeveel, maar was niet veel hoor. Net genoeg dat je recht met een schroevendraaier erbij kan ipv schuin. Dan krijg je het schroef je er ook makkelijk (genoeg) uit.
Oke, maar hoe wil je dat kaartje er dan uit krijgen, je hebt bijna geen ruimte zonder alles open te maken? hoe heb jij dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik ben er net klaar mee.

Ik heb het zijstukje plastic aan twee kanten doorgesneden met een stanleymes (had achteraf wellicht maar op 1 plek gehoeven) zodat ik het iets kon buigen waardoor de schroef helemaal bloot komt te liggen ipv voor 75%.

Daarna is het simpelweg de schroef verwijderen, het Artheros kaartje eruit trekken en de Centrino erin duwen. Dat laatste duurde nog het langst bij mij, omdat ik met mijn grote handen het kaartje er niet in kreeg :o

Overigens is het slim om van te voren vast de drivers voor de Centrino te downloaden...Was ik vergeten en W7 heeft er zelf geen driver voor. Dus dat werd even een netwerkkabel zoeken en de laptop aansluiten op mijn router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Tdocter schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:26:
Met de laatste bios update draait Windows 8 eindelijk goed op de N56vz, was bijna bang dat het fout ging toen ik mijn laptop probeerde op te starten daarna. 8)7
Lol had ik ook, bios opnieuw geflash met allemaal enge schermen als removing bios etc..
Daarna een melding met uw laptop wordt over 2 seconde opnieuw opgestart.

Dat duurde 10 seconde toen dacht ik al OW GOD!
Niet veel later viel die uit, ik dacht gaan we nog wat doen :? :'(
Toen drukte ik hem aan maar viel direct weer uit toen dacht ik echt OW MY GOD!!! :X |:( :F
Niet veel later starte die weer O-) en nu werken al mijn FN keys en lijkt het niet meer alsof mijn scherm op 10HZ draait (altijd flikkeren). :D

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Laatst online: 22-08 19:01
Dat was inderdaad een beetje raar waarom die de eerste keer gewoon direct uitviel, gelukkig werkte die daarna weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:16:

Teruggaan naar windows 7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
kellhus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:12:
Ik ben er net klaar mee.

Ik heb het zijstukje plastic aan twee kanten doorgesneden met een stanleymes (had achteraf wellicht maar op 1 plek gehoeven) zodat ik het iets kon buigen waardoor de schroef helemaal bloot komt te liggen ipv voor 75%.

Daarna is het simpelweg de schroef verwijderen, het Artheros kaartje eruit trekken en de Centrino erin duwen. Dat laatste duurde nog het langst bij mij, omdat ik met mijn grote handen het kaartje er niet in kreeg :o

Overigens is het slim om van te voren vast de drivers voor de Centrino te downloaden...Was ik vergeten en W7 heeft er zelf geen driver voor. Dus dat werd even een netwerkkabel zoeken en de laptop aansluiten op mijn router ;)
Oke, dan ga ik dan eens proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik zal vanavond eens testen in hoeverre mijn problemen qua slecht bereik verholpen zijn met de Centrino, daar had ik gisteren geen zin meer in.

Met de Artheros had ik op mijn eerste verdieping echt een heel erg slecht bereik. Dusdanig dat ik vaak mijn verbinding kwijt was, of opeens nog maar met 4mbps kon downloaden ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
kellhus schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:26:
Ik zal vanavond eens testen in hoeverre mijn problemen qua slecht bereik verholpen zijn met de Centrino, daar had ik gisteren geen zin meer in.

Met de Artheros had ik op mijn eerste verdieping echt een heel erg slecht bereik. Dusdanig dat ik vaak mijn verbinding kwijt was, of opeens nog maar met 4mbps kon downloaden ipv 20.
dat heb ik dus ook, ik moet onder andere in dezelfde kamer zitten als de router om een goede verbinding te hebben. ik ga er een intel centrino advanced 6230 inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Die zit er nu ook bij mij in. Vanavond dus even een verdieping hoger testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Wie o wie heeft de netwerkkaart al weten te vervangen van de N76VM???
De module zit bij mij op een andere plek dan het 15" model... (dus niet vlakbij de RAM)

Ik moet namelijk de hele onderkant los zien te krijgen, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
kellhus schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:33:
Die zit er nu ook bij mij in. Vanavond dus even een verdieping hoger testen ;)
Als jij het getest hebt, zou je het resultaat op dit forum willen zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfonius
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 15:27
Vorige week woensdag mijn N56VZ-S4035V binnengekregen via Komplett. Op het eerste gezicht niets mis mee, maar bij nadere inspectie vond ik dat de bovenkant van het scherm niet goed vast zat en dat het touchpad aan een kant niet goed verzonken is. Verder is de output van het geluid wanneer ik mijn Logitech speakers aansluit van veel mindere kwaliteit dan mijn oude laptop (Acer 5536G), bij het kijken van uitzending gemist of RTL XL is er zelfs een irritant ruis op de achtergrond te horen.
Dit zijn niet hele grote problemen maar zeker niet netjes voor dat geld. Ik twijfel daarom of ik hem als defect zal terugsturen naar Komplett of iets anders zou doen.
Wat vinden jullie?

Edit: herroepingsrecht is denk ik niet meer geldig aangezien ik er al allerlei dingen op geinstalleerd heb e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door alfonius op 31-10-2012 16:22 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.