Bedankt voor de reactie. Ben zelf ook een Bosschenaar, dus het is wel handig om te weten dat ze om de hoek zitten. Ik studeer nu tijdelijk in het buitenland, maar zal na terugkomst zeker even op de koffie gaan. Mijn N55SF is pas zeven maanden in gebruik, maar heeft toch al een aantal problemen.mdaemen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
je moet hem aanmelden ter reparatie op de asus site.
vervolgens krijg je een rma nummer van asus per mail.
daarna krijg je nog een mail waarin staat dat je een afspraak kan maken met dhl dit traject heb ik dus overgeslagen.
in de eerste mail staat het bedrijf die hem maakt tot mijn verbazing zitten die in den bosch (com serve)![]()
ik woon hier 5 min vandaan. dus gewoon zelf afgegeven aan de balie geen enkel probleem zorg dan wel dat het rma nummer bij de hand hebt.
dit bedrijf maakt overigens ook voor apple samsung tom tom asus en nog paar andere merken dus daar is je apparaat wel in veilige handen.
Een probleem dat ik al sinds aanschaf was, is dat het toetsenbord soms een aanslag niet registreerd, wanneer de standaard en fancy touchpad-driver van Synaptics is geïnstalleerd. De standaard driver van Windows heeft dit probleem niet, maar is niet bepaald ideaal door het ontbreken van palm-detection en het gebrek aan de mogelijkheid het touchpad binnen Windows, of wanneer er een USB pointing device wordt ingeplugged, uit te schakelen. Maakt het vrijwel onmogelijk iets te typen zonder accidental clicks. De enige optie die resteert is het touchpad in het BIOS uit te schakelen, iets wat niet bepaald een ideale oplossing is.
Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen zich niet storen aan het soms niet registreren van een toetsaanslag. Op internet zijn hier en daar soortgelijke verhalen te vinden, maar ze zijn relatief zeldzaam, dus ik vermoed dat het gewoon een defect is. Wellicht kunnen ze dat verhelpen.
Zorgwekkender is dat, wanneer ik de monitor naar mij toe trek, het gehele scherm een groene waas krijgt. Bovendien flikkert in een bepaalde stand de kleur blauw constant. Dit probleem trad na ongeveer een maand op; ik vermoed dat het gewoon een slecht contact is.
Derde probleem is dat afgelopen dinsdag mijn HDD de geest gaf - systeem retetraag na hibernate, BSOD na twee minuten, BSOD-loop voor normale boot en safe mode, en de repair utility loopt simpelweg vast. HDD Regenerator vond de bescheiden hoeveelheid van 5008 bad sectors, wat toch wel een beetje zorgwekkend is. Na reparatie van deze sectoren kon Windows de complete OS-partitie niet meer zien (enkel de recovery-partitie van ASUS), maar na een snelle reformat leek alles weer koek en ei te zijn. Desondanks zit ik nu tijdelijk even op een andere HDD, want helemaal vertrouwen doe ik het niet. Hopelijk wil ASUS de oorspronkelijke harde schijf vervangen.
De oorspronkelijke schijf die bij de smaak N55SF-1366v zit, is een Seagate Momentus 500gb, voor de geïnteresseerden. Een schijf vervangen is niet moeilijk, verder. Twee schroefjes losmaken aan de onderkant, plaat eraf, vier schroefjes eruit, en de HDD-bracket kan er al uit. Alle onderdelen schuiven gemakkelijk maar strak in elkaar, en op geen enkel punt dient er kracht gezet te worden. Verademing ten opzichte van een oude laptop met z'n vervelende klemmen en whatnot.
De fn-combinaties voor helderheid van het scherm werken in Windows 7 prima zonder de ATK-package en de keyboard-filter. Probeer deze twee dingen eens te uninstallen? Mochten de helderheid-controls dan nog niet goed werken, weet je meteen dat het probleem in elk geval niet bij deze twee zaken ligt.
[ Voor 4% gewijzigd door All Bogs op 27-10-2012 18:16 ]