Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Zou nog wel een poging willen wagen om een Asus N56VZ-S4022V aan te schaffen maar ben bang om weer een productiefout in mijn laptop te hebben :'(.

Tevens kan ik misschien beter wachten op de Windows 8 lading, met hopelijk een betere videokaart, processor en 7200 RPM harde schijf.

Ik weet dat die van de Campusshop 7200 RPM heeft, maar geen backlit toestenbord en Blu-Ray speler :(.

[ Voor 44% gewijzigd door batentje_kaitos op 05-10-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Naar ik gehoord heb zou er bij de "herlancering" geen verandering in de hardware gebeuren. Ik twijfel om te wachten tot de volgende reeks, simpelweg vanwege de vele mankementen in bouw die hier aanbod zijn gekomen en de afwezigheid van een aparte bay voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Welke problemen ondervinden de laptops dan? Is dat alleen bij de n56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Plakkende f-toesten, touchpad dat bol staat, de wifi-kaart die van atheros of intel kan zijn (hoewel je dat niet echt mag benaderen als een fout maar soit), het tikkende geluid uit de speakers als de sub niet is aangesloten. Dat zijn zowat de meest frequente als ik me niet vergis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 18:48
Mochten er nog mensen zijn die hun N76 los willen krijgen, maar het lukt niet?
Vanmiddag toevallig toe zitten kijken hoe een techneut de mijne loskreeg:
- Alle schroeven los (ook die onder de rubber dopjes)
- Harde schijven er uit (daaromheen zitten ook enkele schroefjes)
- DVD/Bluray-drive eruit (daaronder zitten weer vier schroefjes)
- Accu eruit (daaronder zitten ook twee kleine schroefjes)

Als je zeker weet dat er verder geen schroefjes meer zitten, dan kun je met een platte schroevendraaier, of iets anders dat plat en stevig is, aan de voorkant (of nét aan de zijkant, van de voorkant gezien) tussen het aluminium en plastic een beetje wrikken tot hij los komt. Dan langs de hele voorkant los wrikken.
Wees voorzichtig, aangezien er nog enkele ribbon-kabeltjes tussen het toetsenbord en moederbord zitten.

Het Wifi-kaartje zit ongeveer onder de toetsen E, R en T van je toetsenbord. (In die richting in ieder geval.)
Succes!

Ik heb zelf geen zin meer hem open te maken voorlopig, maar mocht ik dat ooit weer van plan zijn, dan zal ik wat foto's maken en hier plaatsen.

EDIT: Moet ik wel m'n belofte nakomen hè: https://dl.dropboxusercon...isassemble-ASUS-N76VM.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Nicked op 04-09-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Vandaag terug geweest na de winkel omdat mijn hdmi een los contact heeft.

Als hun hem opsturen word het zeker 4 tot 5 weken.
Aangezien ik hem niet zo lang kan missen heeft iemand van jullie nog andere optie's.

kan ik asus niet rechtstreeks benaderen en opsturen..

hoe lang waren jullie hem kwijt toen er een defect aan was en opgestuurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

sparda schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:08:
Plakkende f-toesten, touchpad dat bol staat, de wifi-kaart die van atheros of intel kan zijn (hoewel je dat niet echt mag benaderen als een fout maar soit), het tikkende geluid uit de speakers als de sub niet is aangesloten. Dat zijn zowat de meest frequente als ik me niet vergis
Voor de rest slijt deze laptop wel héél snel.
De verf laat nu al los van de schanieren.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Als de wear and tear echt zo slecht is, dan kies ik precies voor deze optie: http://www.engadget.com/2...bridge-optional-nvidia-g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop van campusshop, en heb een probleem met mijn netwerkkaart. Wanneer mijn laptop in 'Battery Saving' mode staat wordt mijn netwerkverbinding extreem traag (~50 Kb/s). Wanneer ik de laptop niet aan de netvoeding heb kan ik dit verhelpen door de laptop in 'entertainment mode' te zetten en handmatig de netwerkkaart uit/aan te zetten zodat ik weer goede verbinding heb. Ik heb de driver al geupdate (versie 2.0.12.13) en bij energiebeheer aangegeven dat de netwerkkaart niet uitgeschakeld mag worden om energie te besparen. Dit helpt echter niet. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
sparda schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:40:
Naar ik gehoord heb zou er bij de "herlancering" geen verandering in de hardware gebeuren.
Ik hoop in ieder geval dat de hardware van de nieuwe modellen inderdaad hetzelfde blijft. Dat zou betekenen dat ze dus in ieder geval meer aandacht besteden / moeten gaan besteden aan drivers voor Windows 8 voor iedereen die nu een N56V heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Jell0zz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Zou je een Install-guide kunnen maken voor dit product? Ik denk dat er nog een heleboel mensen zijn die dit ook wel een goed idee vinden.

Ik zou het in iedergeval heel fijn vinden
Op zich is er eigenlijk niks aan. De eerste keer is het lastig het schroefje van de wifikaart los te krijgen omdat er plastic half boven zit, maar toen ik er het uit had heb ik met ene mesje wat van het plastic afgesneden zodat ik er om het terug te zetten en in de toekomst wel makkelijk bij kan.
Dan is het heel simpel. Wel handig om alvast van te voren de juiste driver bij Intel te downloaden en daarna kan een kind de was doen.

Mocht iemand meer hulp nodig hebben, help ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
KarlMarX schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Op zich is er eigenlijk niks aan. De eerste keer is het lastig het schroefje van de wifikaart los te krijgen omdat er plastic half boven zit, maar toen ik er het uit had heb ik met ene mesje wat van het plastic afgesneden zodat ik er om het terug te zetten en in de toekomst wel makkelijk bij kan.
Dan is het heel simpel. Wel handig om alvast van te voren de juiste driver bij Intel te downloaden en daarna kan een kind de was doen.

Mocht iemand meer hulp nodig hebben, help ik graag.
Ha, ik had het meer over een guide vanaf het begin. Ik heb geen idee waar de netwerkkaart zit en welke schroeven je los moet maken.

Misschien is het wel niet iets voor een beginner om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:30:
Ik heb de laptop van campusshop, en heb een probleem met mijn netwerkkaart. Wanneer mijn laptop in 'Battery Saving' mode staat wordt mijn netwerkverbinding extreem traag (~50 Kb/s). Wanneer ik de laptop niet aan de netvoeding heb kan ik dit verhelpen door de laptop in 'entertainment mode' te zetten en handmatig de netwerkkaart uit/aan te zetten zodat ik weer goede verbinding heb. Ik heb de driver al geupdate (versie 2.0.12.13) en bij energiebeheer aangegeven dat de netwerkkaart niet uitgeschakeld mag worden om energie te besparen. Dit helpt echter niet. Heeft iemand een oplossing?
Dit topic begint helaas nog uit zn voegen te barsten.
Een flink aantal pagina's terug kan je lezen dat het hier gaat om het powermanagement van Asus die het brak maakt :P
Ik zou zeggen: slopen die handel, Max prestatie als energieschema nemen van Win 7 en zelf nog even 'fine tunen'.

Succes :P

Off Topice: Voelt iemand zich geroepen om de handige en nuttige info samen te vatten en eventueel door te sturen naar TS, zodat TS een FAQ op pagina 1 kan maken?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Jell0zz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Ha, ik had het meer over een guide vanaf het begin. Ik heb geen idee waar de netwerkkaart zit en welke schroeven je los moet maken.

Misschien is het wel niet iets voor een beginner om te doen.
Als beginner kan je inderdaad beter uitkijken om je +- 1000 euro laptop te slopen. Maar andere de andere kant, iedereen was ooit een beginner, je moet toch ergens en een keer beginnen. ;)

Er zit achterop 1 grote klep welke met één schroefje onder een rubbertje te verwijderen is. Hieronder zitten je HDD, RAM en wifi kaart. De wifi kaart zit in het midden en is makkelijk te herkennen aan de 2 antenne draden die er aan vast zitten.

Een echte guide heb ik momenteel geen tijd voor, wellicht komt dat nog. Al moet er dan ook wel weer een serieuze TS starter komen, anders doe je het nog voor de kat z'n viool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Ik heb de prachtige Asus N56VZ-4035V gekocht bij Campusshop. Ik ben er zeer tevreden over!

Echter heb ik 1 vraag. Dit model komt met een dvd-speler en ik wil een blu-ray speler inbouwen.
Waar kan ik een inbouw Asus blu ray speler verkrijgen? Iemand enig idee?

(Ik heb voor dit model gekozen vanwege de prijs en de 7200RPM schijf. Ooit gaat er een SSD in. Daarom heb ik niet gekozen voor een bluray model)

Gr. Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Aangezien de nieuwe W8 modellen al beetje boven drijven bij webshops kan ik klein beetje overzicht geven.

Asus N56VZ-S4215H

Specs:

15.6" Full HD
i7-3630QM
6GB DDR3 1600Mhz
nVidia GT650M 2GB
750GB 5400RPM HDD
2MP webcam

heeft backlit keyboard, muis, tas en subwoofer met SRP van 999.

Asus N56VJ-S4006H

specs:

15.6" Full HD
i5-3210M
8GB DDR3 1600Mhz
1TB 5400RPM HDD
Nvidia GT635M 2GB
2MP Webcam

Hier zit ook subwoofer bij, SRP van 899,-

Zie verder nog S56 serie, 15" ultrabook idee (http://www.asus.com/Noteb...ity/S56CM/#specifications)

En een N76VJ-T4006H

specs:

17.3" Full HD
i7-3630QM
6GB DDR3 1600mhz
500GB 5400RPM HDD
GT635M 2GB
2MP Webcam

en een losse subwoofer, SRP van 999,-

Verder zie ik weinig interessants staan, X75 / K75 / K55 / K56 serie met verder niet boeiende specs.
Zie nog wel een intel i3-3110M staan (das vrij nieuw volgens mij), verder lijkt in de mid-end / high-end overal 1600MHZ in te zitten qua ram speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op asus. 2.3kg. 44wh accu. ULV proc, 768p scherm. Maar wel een optical drive.. Dat is toch gewoon een mislukking.

Compact is het ding door de aan de achterkant uitstekende batterij ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

thijszor schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:37:
Asus N56VZ-S4215H

Specs:

15.6" Full HD
i7-3630QM
6GB DDR3 1600Mhz
nVidia GT650M 2GB
750GB 5400RPM HDD
2MP webcam

heeft backlit keyboard, muis, tas en subwoofer met SRP van 999.

Asus N56VJ-S4006H

specs:

15.6" Full HD
i5-3210M
8GB DDR3 1600Mhz
1TB 5400RPM HDD
Nvidia GT635M 2GB
2MP Webcam

Hier zit ook subwoofer bij, SRP van 899,-
What the...

De N56VZ-S4215H krijgt dus een dikkere videokaart 'maar' enkel 6GB ram.

De N56VJ-S4006H heeft meer ram 'maar' daarentegen een i5 processor :/

Hetzelfde verhaal met de HDD...

Waarom niet een i7 + 8GB + GT650M + 1TB disk?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
denk dat er vast nog wel wat meer modelletjes aan zitten te komen. Verwacht dat dit de eerste modellen rond windows 8 zullen zijn, of 't eerst beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door thijszor op 08-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Heb een N56VZ en mijn touchpad was er ineens mee opgehouden (nadat ik 'm uit slaapstand had gehaald). Geen knoppen en geen verplaatsingen werden meer gedetecteerd. Fn+F9 maakt ook niet uit, rebooten, uitschakelen vanuit eigenschappen muisaanwijzer of drivers deinstalleren/opnieuw installeren ook niet. Kwam gelukkig na wat googelen een post op een website over een ouder Asus model met ELAN touchpad tegen.
Heb de laptop afgesloten, voedingsadapter losgehaald en accu eruit gehaald, daarna de boel weer aansluiten en opstarten en het probleem was gefixt.
Beetje raar en hoop niet dat dit te vaak gebeurt, maar ben wel benieuwd of ik de enige ben en of er een andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
TommyGun schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

What the...

De N56VZ-S4215H krijgt dus een dikkere videokaart 'maar' enkel 6GB ram.

Hetzelfde verhaal met de HDD...

Waarom niet een i7 + 8GB + GT650M + 1TB disk?
Waarom neem je dan niet gewoon de N56VZ-S4035 van Campusshop

15.6" Full HD
i7-3610QM (iets slechter dan i7-3630QM)
8GB DDR3 1600Mhz ipv 6GB
nVidia GT650M 2GB (hetzelfde)
750GB 5400RPM HDD (750gb 7200RPM)
2MP webcam (zelfde?)

Alleen geen tas en dergelijke, ik heb deze erbij gehaald Case Logic MLBP115 Laptop Backpack l(40€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Heb de mijne uiteindelijk ook bij campusshop vandaan. Gekozen voor de N76vm v2g t1105v. Werkt tot nu toe erg prima. Kon zelfs nog van de office 2010 korting gebruik maken ook al had ik mijn laptop binnen, was erg fijn.

Ben benieuwd of dit ding het 4-5 jaar gaat uithouden. Met mijn oude fujitsu siemens was het me bijna 5 jaar gelukt. Ik laat mijn laptop eigenlijk altijd staan op me bureau, ingeplugged met ethernetkabel, externe hdd etc. dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ik wel een tijdje met dit ding ermee door kan.

En wat is het toch een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03-2024
weet iemand de release datum van de windows 8 modellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jell0zz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:44:
[...]

Waarom neem je dan niet gewoon de N56VZ-S4035 van Campusshop
Die wilde ik ook maar gezien de vele klachten hier en het feit dat Windows 8 er aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de pre-installed asus programma's (zoals Sonicmaster en power4gear) ook te gebruiken zijn met windows 8 (n55sf) als ik ze dan weer van de asus website download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
Wat gebeurt er eigenlijk met al die laptops die mensen terugsturen naar bijvoorbeeld campusshop? Als ik zo het topic doorlees zijn er toch wat mensen die een klein defect hadden en een nieuwe hebben gekregen.

Worden die gerepareerd en vervolgens weer als nieuw verkocht? Zou toch minder zijn om een gerepareerde laptop te ontvangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Couture
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
Hier de N56 besteld van campusshop, vol verwachting uitgepakt en... Niks! Nu wachten tot donderdag, dan wordt hij omgeruild. Hopelijk dan wel een deugdelijk exemplaar, al begint die kans vrij klein te lijken met alle verhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Heb zelf een N76VZ via komplett gekocht. Alles in orde vooralsnog, wel een extra SSD erin gestopt. Werkt top!

Heb de Campusshop vermeden omdat het lijkt alsof daar alleen foutieve exemplaren de deur uitgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
exile95 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:55:
weet iemand de release datum van de windows 8 modellen??
Rekening houdend met de release van Windows 8 als stand-alone installatiesoftware, is de release tussen 26 en 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ter nuancering: ik werk hier nu al maanden op een N56 van Campusshop.

Geen enkel probleem tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik ook en ben uitermate tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
batentje_kaitos schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

Ik heb rechtstreeks via Asus dezelfde oplossing gekregen. Betreft dezelfde laptop.

De notebook kon niet hersteld worden. Bij Asus ligt er ook geen zelfde of vergelijkbaar model. De Asus medewerker kon mij dan ook alleen nog maar een creditering aanbieden, een andere optie was er niet.

Dus als je via Asus dit probleem probeerde op te lossen, maakte dat geen ene moer uit. Want Asus biedt dezelfde oplossing als 4Launch.

Dan kun je wel doodleuk bij de consumentenbond gaan klagen, maar de fabrikant zelf komt met dezelfde oplossing. Het ligt dus niet aan 4Launch.

Zo, hopelijk is het dan duidelijk dat dit niet aan 4Launch ligt.
Graag wil ik nog even vermelden dat ik ondertussen een creditering heb ontvangen van 4Launch en via een andere shop aan de N56VZ-S4056V ben geraakt.

Mijn nieuwe model is tip-top in orde, vertoont nergens een defect en ben dus meer dan tevreden :)

Verder wil ik nog een clean install doen -als ik aan een installatie disc geraak- omdat ik de bloatware van Asus vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
Je kunt Windows 7 ook legaal downloaden.

http://techdows.com/2011/...irect-download-links.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:52:
[...]

Dit topic begint helaas nog uit zn voegen te barsten.
Een flink aantal pagina's terug kan je lezen dat het hier gaat om het powermanagement van Asus die het brak maakt :P
Ik zou zeggen: slopen die handel, Max prestatie als energieschema nemen van Win 7 en zelf nog even 'fine tunen'.

Succes :P
Bedankt voor de tip. Ik heb Asus powermanagement van mijn laptop verwijderd. Mijn verbinding is nu wel goed, echter heb ik nu het probleem dat wanneer mijn laptop uit slaapstand komt ik eerst handmatig de netwerkkaart uit/aan moet zetten voor ik verbinding kan maken met een netwerk.... Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
SVDW91 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:29:
[...]

Graag wil ik nog even vermelden dat ik ondertussen een creditering heb ontvangen van 4Launch en via een andere shop aan de N56VZ-S4056V ben geraakt.

Mijn nieuwe model is tip-top in orde, vertoont nergens een defect en ben dus meer dan tevreden :)

Verder wil ik nog een clean install doen -als ik aan een installatie disc geraak- omdat ik de bloatware van Asus vervelend vind.
Welke shop?
Want kan geen een Nederlandse webshop vinden die hem nog verkoopt voor een redelijke prijs.
Dan kan ik de S4022V eigenlijk nog voor een betere prijs krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door batentje_kaitos op 10-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb Asus powermanagement van mijn laptop verwijderd. Mijn verbinding is nu wel goed, echter heb ik nu het probleem dat wanneer mijn laptop uit slaapstand komt ik eerst handmatig de netwerkkaart uit/aan moet zetten voor ik verbinding kan maken met een netwerk.... Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Met Fine Tunen bedoel ik dus dat je het hele schema na loopt (handmatig). Daarnaast even de powersaving optie uitzetten @ Device Manager.

Mss had je het al gedaan, maar "auto. verbinding laten maken" aan hebben staan kan een 2e zijn.

Succes '!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:10:
[...]

Met Fine Tunen bedoel ik dus dat je het hele schema na loopt (handmatig). Daarnaast even de powersaving optie uitzetten @ Device Manager.

Mss had je het al gedaan, maar "auto. verbinding laten maken" aan hebben staan kan een 2e zijn.

Succes '!
Dat heb ik allemaal gedaan. De laptop staat in high performance. Wanneer ik uit slaapstand kom en verbinding wil maken kan dit niet. Windows geeft na een tijdje aan dat verbinding maken langer dan normaal duurt, maar meer gebeurt er ook niet. Als ik dan de netwerkkaart uit/aan zet heb ik binnen een sec verbinding..

--inmiddels de drivers van mijn netwerkkaart terug gezet naar een oudere versie en het probleem is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Weet iemand de correcte manier van het installeren van een dual boot setup met Windows 7 en een linux distro (ubuntu/fedora)? Liefst iets waar iemand ervaring mee heeft.

Ik heb allerlei dingen geprobeerd de laatste twee dagen, veel guides. Toch niet zo vreemd om een dual boot systeem te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:49
Alpha- schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:20:
Weet iemand de correcte manier van het installeren van een dual boot setup met Windows 7 en een linux distro (ubuntu/fedora)? Liefst iets waar iemand ervaring mee heeft.

Ik heb allerlei dingen geprobeerd de laatste twee dagen, veel guides. Toch niet zo vreemd om een dual boot systeem te hebben?
Ik heb toevallig gister Windows op mijn N56VM geïnstalleerd. Er stond al Ubuntu 12.04 op en nu staat Windows 7 er naast. Ik raad je aan om het in de omgekeerde volgorde te doen (dus eerst Windows en dan Linux). Het is namelijk nog al een gedoe om Grub weer aan de praat te krijgen nadat Windows genadeloos het MBR overschrijft :( .

Hierzo kun je een guide vinden over hoe je dit pressies kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Alpha- schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:20:

Ik heb verschillende dual boot systeem geïnstalleerd, vanaf Windows XP tijdperk.
Zo'n beetje alle moderne distro's (uitgegeven na 2010) houden rekening met dual boot, OP 1 voorwaarde:

Windows voor Linux. Grub fixen is niet makkelijk met het dominante gedrag van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een N76V. Schone installatie gedaan ën alles werkte perfect, inclusief backlight toetsenbord, functiekey etc.

Na installeren van een aantal programma's viel het me op dat de helft van de functietoetsen niet meer werkt.
F1, F2, F7, wel, de rest niet. Backlight is wel zichtbaar bij opstarten van de computer, dus een hardware probleem is het niet. De mediatoetsen (pijltjes) werken ook niet.

Drivers opnieuw geïnstalleerd maar niet helpt.

Iemand een idee?

Groet, FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje aan het rondspeuren voor een nieuwe laptop, mijn Asus G1s is het nu aan het begeven.

Na kort rondspeuren kom ik bij de N56VM-S4032V maar ik lees hier toch een aantal minder positieve reviews en het windows 8 verhaal. Wat kan ik het beste doen? Even wachten op windows 8 of toch voor een andere laptop gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAstiGinger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Voor de geinteresseerden:

Oplossing sound bug:

http://vip.asus.com/forum...Language=en-us&page=1

Ik heb hier gisteren heel lang naar gezocht en vraag mij nog steeds af waarom het aan zo iets kleins kan liggen. Snelle uitleg:

Open McAfee -> Klik op navigation (rechts bovenin) -> onder features klik op firewall -> klik op Net Guard (onderaan) -> vink vakje 'Turn on Net Guard' NIET AAN

Ikzelf heb dan nog het probleem dat mijn laptop statisch is. Dit schijnt slecht te zijn voor je accu toch? En ook voor andere onderdelen? Zijn hier oplossingen voor naast het hebben van een anti-statische armband?

Mvg,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een geaard stopcontact gebruiken.

Praktisch alle aluminium laptops hebben hier last van. En nog steeds springt iedereen op de aluminium bandwagon... Maak gewoon plastic notebooks met metaal alleen aan de binnenkant. Please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link werkt niet Maarten; heb je een andere link?

Groet, Henny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

De link werkt niet Maarten; heb je een andere link?
Z'n uitleg was volgens mij al duidelijk genoeg, maar voor het geval dat: volgens mij bedoelde Maarten dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAstiGinger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
vanaalten schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:03:
[...]

Z'n uitleg was volgens mij al duidelijk genoeg, maar voor het geval dat: volgens mij bedoelde Maarten dit topic.
Thx, nu werkt de link wel. Mijn uitleg staat in die link, dus heb je in principe niet nodig, maar wilde de bron vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Dual boot is ondertussen gelukt alhoewel ik geen nette bootmanager heb, ik moet via de BIOS selecteren wat ik op wil starten. Maar na 3 dagen Windows en Linux installeren ben ik er wel tevreden mee, het werkt tenminste.
Belangrijk was om een Linux distro te nemen die via UEFI opstart vanuit de BIOS, dan verschijnt er in de Linux installer namelijk een optie om een EFI partitie te maken. Daarna Windows installeren en dit is het resultaat (Windows trouwens ook via UEFI opstarten).

Anyways, nu vroeg ik me het volgende af:

De 750GB HDD die in de N56 zit is SATA300. Welke SATA gebruikt de DVD-ROM drive? Volgens mij zijn die niet compatiable namelijk. De HDD is vervangen voor een SSD maar zou fijn zijn om ook wat capaciteit te hebben, DVD's gebruik ik toch praktisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is sata600 in de bay van de hard drive, met de HDD sata300 en het is sata300 in de dvd drive. Sata is trouwens gewoon backwards compatible hoor voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sata 3 werkt gewoon met Sata 2 en Sata 2 werkt gewoon met Sata1. Dat heb ik al ervaren, hoe het zit tussen S-ata 1 moederbord chip en een Sata 3 schijf weet ik niet :P

Waar je wel even op moet letten is de aansluiting van de dvd speler/brander. Sommige werken met het type "slimeline".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 21:47
Welke N56VM heeft Intel i7 / Full HD / ( 8GB intern ) / LG scherm / ( Intel wifi ) / backlit keyboard en Bluray drive? Tussenhaakjes vind ik nog het minst erg, proc / res / scherm / kb en od zijn het belangrijkst!

Eventueel mag het ook in de 17" variant.

[ Voor 51% gewijzigd door _Brake_ op 15-10-2012 00:13 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:43
Zowel ik als een vriend hebben een N56, en beiden ervaren we het probleem van de zéér vingerafdrukgevoelige behuizing van de laptop. Het zwarte geborstelde aluminium doel ik dan op. Dat zit na een maand gebruik geheel onder de vlekken, het ziet er uit als vetvlekken, maar ik heb mijn laptop nooit met vette handen aangeraakt o.i.d., de vlekken verschijnen al bij het normaal vastpakken van de laptop.

Met een vochtige doek krijg ik de vlekken er niet af, iemand misschien een betere tip? :)

Edit: Harder wrijven heeft geholpen :) Hij is weer mooi clean :)

[ Voor 6% gewijzigd door Torrentus op 16-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Asus N76VM-V2G-T1076 kopen en die heeft 1TB aan boord en wil graag weten of er ruimte is voorzien voor een 2de harde schijf.Deze laptop kost bij Cool Blue 999 euro.
De Asus N76 VZ-V2G-T1083 heeft dezelfde specs maar heeft 2 harde schijven van 1TB aan boord en kost 1.249 euro.
Ik vermoed dat in de N76VM ruimte is voorzien maar ik kan het nergens vinden,ASUS verwijst me naar de winkel maar ik denk niet dat die happig zullen zijn om er één open te schroeven.
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in alle n76 versies is er ruimte voor 2 hard drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:12:
Ja, in alle n76 versies is er ruimte voor 2 hard drives.
Bedankt,mijn vermoeden was dus juist in tegenstelling wat ze me bij Cool Blue vertelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Voor alle N56VM bezitters: nieuwe BIOS bij Asus te downloaden.

Changelog:
BIOS 214
1.Hide “Secure Boot Mode” option in Pre-Loaded Win8 case
2.Fix system can be shutdown when Ezflash/CrisisRecovery running
3.Disable CSM when SecureBoot is enable
Ziet er voor mij niet echt interessant uit, maar ga 'm toch straks installeren, hopelijk zijn er nog ongedocumenteerde wijzigingen. Iets waar ik veel last van heb: muis bewegen haalt de laptop al uit de sleep-mode. (of is daar ergens een setting voor? Niets gezien in de powerconfig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenRealm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 15:23
Sinds vandaag ook in het bezit van een Asus N56VZ-S4035V, besteld bij NorroD (met vertraging....), dus geen backlight, geen blu-ray speler en een atheros wifi kaart.. (werkt overigens prima op 't moment!)
Mooi laptopje en alles draait best soepel, flink wat bloatware moeten uninstallen, maargoed dat hoort erbij en ik heb rustig de tijd kunnen nemen om 't een en ander aan te passen naar mijn wens.

Enige minpunt is dat op 't toetsenbord de letter N slecht functioneert, pas als ik er hard op ram typt hij fatsoenlijk, en dit is niet wat ik verwacht van een verse laptop!
Ik heb alleen totaal geen zin om meteen terug te gaan naar de winkel, want dan ben ik mn laptop ongetwijfeld weken kwijt :(
Iemand een suggestie om dit euvel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrozenRealm schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:51:
Sinds vandaag ook in het bezit van een Asus N56VZ-S4035V, besteld bij NorroD (met vertraging....), dus geen backlight, geen blu-ray speler en een atheros wifi kaart.. (werkt overigens prima op 't moment!)
Mooi laptopje en alles draait best soepel, flink wat bloatware moeten uninstallen, maargoed dat hoort erbij en ik heb rustig de tijd kunnen nemen om 't een en ander aan te passen naar mijn wens.

Enige minpunt is dat op 't toetsenbord de letter N slecht functioneert, pas als ik er hard op ram typt hij fatsoenlijk, en dit is niet wat ik verwacht van een verse laptop!
Ik heb alleen totaal geen zin om meteen terug te gaan naar de winkel, want dan ben ik mn laptop ongetwijfeld weken kwijt :(
Iemand een suggestie om dit euvel op te lossen?
Er zijn meer mensen die gehad hebben dat een toets niet lekker indrukt. Een paar keer was het een kwestie van de toets loshalen, iets wat verbogen was terugbuigen en daarna de toets er weer op zetten. De toetsen schijnen echter niet heel makkelijk los te komen, misschien moet je daarvoor youtube of iets dergelijks raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenRealm
  • Laatst online: 30-06 15:23
Thanks Redono! :) ik zal kijken wat y00t00b zegt, en heeeeel voorzichtig pielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
KarlMarX schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:22:
[...]

Een echte guide heb ik momenteel geen tijd voor, wellicht komt dat nog. Al moet er dan ook wel weer een serieuze TS starter komen, anders doe je het nog voor de kat z'n viool...
Is er inmiddels al meer bekend over hoe je de wifi modulie van de N76VM om te wisselen?
Ik krijg mijn laptop voor geen mogelijkheid uit elkaar namelijk.... (heb er met 3 andere icters naar gekeken).

Ter verduidelijking: Bij de N76vm zit de wifi module niet bij de HDDs of RAM. Om erbij te kunnen komen moet de hele onderkant eraf..

Toevallig mensen met ervaring? Regio Utrecht e.o.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Afgelopen maandag mijn laptop persoonlijk afgegeven bij het reparatie centrum van asus in den bosch woon er zelf 5min vandaan.
mijn hdmi in/out zit los contact in en geeft strepen in het beeld van mijn tv.
zou gemaakt worden maar niets is minder waar na hem vandaag gehaald te hebben blijkt dat ze er niks aan hebben gedaan...
Oh ja ze hebben wel iets gedaan alles terug na fabrieks instelling door een instal van asus windows te installeren.
Ben blij dat ik vlakbij woon en hem niet hoef terug te sturen a 6 weken maandag sta ik weer op de stoep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 21:47
_Brake_ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:53:
Welke N56VM heeft Intel i7 / Full HD / ( 8GB intern ) / LG scherm / ( Intel wifi ) / backlit keyboard en Bluray drive? Tussenhaakjes vind ik nog het minst erg, proc / res / scherm / kb en od zijn het belangrijkst!

Eventueel mag het ook in de 17" variant.
Iemand hier? Het topic (en pricewatch) geeft helaas geen antwoord en Asus maakt het onmogelijk om te achterhalen lijkt het wel...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
_Brake_ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:09:
[...]

Iemand hier? Het topic (en pricewatch) geeft helaas geen antwoord en Asus maakt het onmogelijk om te achterhalen lijkt het wel...
Mijn N56VM S4050V:
  • i7 3610QM @2.3GHz
  • 6GB geheugen
  • backlit keyboard (maar is mij een raadsel waarom mensen dat zo belangrijk vinden)
  • LG beeldscherm, 1920x1080
  • Atheros wifi-kaart (die deed het op zich prima, maar toch vervangen door een betere Intel centrino kaart)
  • Echter: gewoon een DVD-RAM drive, geen blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04
voor de mensen die nog een n56v zoeken hier een link
http://www.computerland.n...2m_channel=102&s2m_type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Heeft iemand ervaring met crashes van de N56VZ-4035? Ik krijg namelijk sinds vandaag (al 6 keer in een uur) een blauw scherm en het logboek geeft aan dat dit te wijten is aan gebeurtenis ID 41 met als bron de Kernel-power. Ik heb al een aantal nieuwe drivers geinstalleerd. Het gebeurt vooral bij het afspelen van HD video vanaf mijn NAS (Synology DS110J) zowel via media player classic als via Boxee. Helaas hebben mijn pogingen tot op heden niet mogen baten en ik vind het tot nu toe vrij irritant worden met deze laptop. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of heb ik het gewoon niet getroffen met mijn exemplaar en is deze stuk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik wil graag een SSD in mijn n55sf plaatsen. Zit te twijfelen tussen de samsung 830 of de crucial m4. Vervolgens wil ik de HDD op de plek van de dvd-rom zetten en de dvd-rom een externe caddy geven.
Mijn vraag is:
Hoeveel schiet ik hier mee op en hoeveel zou dit ongeveer kosten? (Inclusief overzetten C-schijf naar SSD).
Ik ga me heir zelf niet aan wagen, dus ik zal het moeten laten doen.

M.a.w. Hoeveel bang for the buck?

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik ben zelf aan het kijken voor een n76 versie met een 650m grafische kaart en het liefste 17". Maar volgens mij zijn deze alleen te verkrijgen met een 1tb hdd. Dit vind ik persoonlijk zonde van het geld aangezien ik er toch een ssd in wil gaan doen. Is er iemand op de hoogte van een 17" + 650m die zonder 1tb hdd te koop is maar bv met een 750gb?

In de pricewatch en van het internet word ik niet echt wijzer :/

Edit:
Na even zoeken op de ASUS website ben ik er wel achter dat er meerdere versies zijn met de 650m. Helaas nog steeds nergens te vinden op internet waar deze te koop zijn.

Type: N76VZ-V2G-T1026

[ Voor 31% gewijzigd door MacrosSimga op 24-10-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
0xygen schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Is er inmiddels al meer bekend over hoe je de wifi modulie van de N76VM om te wisselen?
Ik krijg mijn laptop voor geen mogelijkheid uit elkaar namelijk.... (heb er met 3 andere icters naar gekeken).

Ter verduidelijking: Bij de N76vm zit de wifi module niet bij de HDDs of RAM. Om erbij te kunnen komen moet de hele onderkant eraf..

Toevallig mensen met ervaring? Regio Utrecht e.o.?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
  • Laatst online: 06-02-2021
MacrosSimga schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:27:
Ik ben zelf aan het kijken voor een n76 versie met een 650m grafische kaart en het liefste 17". Maar volgens mij zijn deze alleen te verkrijgen met een 1tb hdd. Dit vind ik persoonlijk zonde van het geld aangezien ik er toch een ssd in wil gaan doen. Is er iemand op de hoogte van een 17" + 650m die zonder 1tb hdd te koop is maar bv met een 750gb?

In de pricewatch en van het internet word ik niet echt wijzer :/

Edit:
Na even zoeken op de ASUS website ben ik er wel achter dat er meerdere versies zijn met de 650m. Helaas nog steeds nergens te vinden op internet waar deze te koop zijn.

Type: N76VZ-V2G-T1026
Misschien een idee voor je om een N76VZ-V2G-T1120V te pakken (heeft die 1 TB HDD), en er een tweede schijf (de SSD) erbij te zetten. Kleine extra investering in snelle SSD en je "gooit geen geld weg" door de 1 TB te houden voor he slommere opslag werk (zeg nou zelf een word document hoeft echt niet op een SSD te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Vandaag een N56VZ-S4022V gereserveerd bij de Dixons. Laten we hopen dat deze keer wel een degelijk product wordt geleverd en dat er niet weer een defect in het geluid zit, anders ben ik weer drie maanden kwijt met het wachten op de reparatie die uiteindelijk toch niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
mdaemen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:35:
Afgelopen maandag mijn laptop persoonlijk afgegeven bij het reparatie centrum van asus in den bosch woon er zelf 5min vandaan.
Kun je er gewoon zelf op bezoek gaan? Gaat het op dat punt nog wel via RMA, of kun je als je ter plekke bent gewoon even met je aankoopbewijs wapperen? Bovendien, wat is het adres? Op de website van Asus kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nog steeds geen Win8 notebooks... duurt lang zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hoezo, duurt lang? Windows 8 is nog niet gereleased, ik neem aan dat Asus op de dag van release (of hooguit de dag erna) z'n win-8 notebooks zal aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
All Bogs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Kun je er gewoon zelf op bezoek gaan? Gaat het op dat punt nog wel via RMA, of kun je als je ter plekke bent gewoon even met je aankoopbewijs wapperen? Bovendien, wat is het adres? Op de website van Asus kan ik niets vinden.
je moet hem aanmelden ter reparatie op de asus site.
vervolgens krijg je een rma nummer van asus per mail.
daarna krijg je nog een mail waarin staat dat je een afspraak kan maken met dhl dit traject heb ik dus overgeslagen.
in de eerste mail staat het bedrijf die hem maakt tot mijn verbazing zitten die in den bosch (com serve) :)
ik woon hier 5 min vandaan. dus gewoon zelf afgegeven aan de balie geen enkel probleem zorg dan wel dat het rma nummer bij de hand hebt.
dit bedrijf maakt overigens ook voor apple samsung tom tom asus en nog paar andere merken dus daar is je apparaat wel in veilige handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Ik heb een vraagje, ik heb zelf een asus n56vz gekocht van campusshop. Ik zit te denken om de wifi kaart te vervangen. Ik zit te twijfelen tussen de Intel centrino Advanced 6230 en de Intel centrino Ultimate 6300. Welke kan ik er beter in stoppen, heeft het veel effect als ik in deze laptop de kaart vervang. En als laatste, hoe kan ik het beste de kaart vervangen. In een laptop heb ik dit nog nooit gedaan? PS. mijn (wifi)router is een Linksys E2000 advanced. Ik heb ook nog navraag gedaan. Als je dit vervangt en er is iets met je laptop heb je bij campusshop nog steeds garantie. Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Aldaugha op 25-10-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Screwdriver_MM schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Misschien een idee voor je om een N76VZ-V2G-T1120V te pakken (heeft die 1 TB HDD), en er een tweede schijf (de SSD) erbij te zetten. Kleine extra investering in snelle SSD en je "gooit geen geld weg" door de 1 TB te houden voor he slommere opslag werk (zeg nou zelf een word document hoeft echt niet op een SSD te staan)
Daar heb je wel een punt maar prijs technisch vind ik het toch jammer. Met een 750GB HDD kom ik ook al een heel eind plus dat ik al een externe 1tb HDD heb.

Zou het misschien kunnen zijn dat ze wachten op de Windows 8 release en dan weer de modellen op voorraad nemen met windows 8 erop? Zo niet dan ga ik gewoon voor een de 15" variant van die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldaugha schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:41:
Ik heb een vraagje, ik heb zelf een asus n56vz gekocht van campusshop. Ik zit te denken om de wifi kaart te vervangen. Ik zit te twijfelen tussen de Intel centrino Advanced 6230 en de Intel centrino Ultimate 6300. Welke kan ik er beter in stoppen, heeft het veel effect als ik in deze laptop de kaart vervang. En als laatste, hoe kan ik het beste de kaart vervangen. In een laptop heb ik dit nog nooit gedaan? PS. mijn (wifi)router is een Linksys E2000 advanced. Ik heb ook nog navraag gedaan. Als je dit vervangt en er is iets met je laptop heb je bij campusshop nog steeds garantie. Alvast bedankt.
Ik heb er zelf ook aan zitten denken na alle verhalen die ik gehoord heb, maar toen dacht ik eens goed na en bedacht ik mij dat ik eigenlijk nergens last van had met mijn atheros kaart. Als je toch gaat vervangen is het het best om voor de 6230 te gaan denk ik, aangezien je toch maar 2 antennes hebt en de 6300, die 3 antennes aan kan, dan ook niets toevoegt. Het is trouwens niet makkelijk om bij te komen, ik heb er zelf naar gekeken maar waarschijnlijk moet de hele achterkant eraf, je kunt er net niet bij met een gewoon schroevendraaiertje vanaf de maintenance hatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:34:
Het is trouwens niet makkelijk om bij te komen, ik heb er zelf naar gekeken maar waarschijnlijk moet de hele achterkant eraf, je kunt er net niet bij met een gewoon schroevendraaiertje vanaf de maintenance hatch.
Ik verwacht eigenlijk dat de N56VZ wat bouw betreft gelijk is aan de N56VM die ik heb - en dan kun je er moeilijk, maar net wel bij: schroefje losdraaien, met een puntbektangetje en wat moeite net onder het plastic 'bruggetje' wegtrekken.

Edit: maar inderdaad, als het niet nodig is - gewoon met de Atheros werken.

[ Voor 6% gewijzigd door vanaalten op 25-10-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
dus het is het niet echt waard om de kaart te vervangen, hoe groot is het verschil dan als ik die wel vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
In mijn N53SV heb ik indertijd wel de 6300 gezet, juist vanwege de derde antenne aansluiting. Een extra antenne heb ik op ebay gekocht. Deze extra antenne ligt nu onder het toetsenbord.
Helaas moet voor het vervangen van de wifikaart in de N53SV wél de hele laptop gedemonteerd worden. Aan de foto's te zien is het bij de N56 relatief simpel om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Heeft iemand enig idee wanneer Asus Win8 drivers maakt/released voor de N55SF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn die er wel al voor de n56vz, maar de n55sf zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Maar hoe groot is het verschil tussen de Atheros kaart en de Intel Centrino Advanced 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
hostler schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:01:
Heeft iemand enig idee wanneer Asus Win8 drivers maakt/released voor de N55SF?
Van de N56VZ zijn die er wel al, dus dan zullen die binnenkort ook wel komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Laatst online: 21:07
Heeft iemand al windows 8 op een n-serie staan?
Ik was het zelf van plan te doen, maar ik heb echt totaal geen ervaring met dit.

Dus als iemand mij kan helpen, dan wordt dat erg gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Aldaugha schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Van de N56VZ zijn die er wel al, dus dan zullen die binnenkort ook wel komen denk ik
Dat verwacht ik ook. Eigelijk werken de drivers zelf wel. Maar dingen als power4hybrid etc werken niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijven de FN hotkeys ook werken op de n55sf na een upgrade naar win8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Niet online
Hoe groot is het verschil als je in de N56VZ de atheros kaart vervangd door een Intel Centrino advanced 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Aldaugha schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:03:
Hoe groot is het verschil als je in de N56VZ de atheros kaart vervangd door een Intel Centrino advanced 6230?
Die vraag is recent al een paar keer voorbij gekomen, zonder dat er op geantwoord werd. Mijn conclusie: d'r zullen geen schokkende veranderingen zijn, anders waren er wel wat felle antwoorden gekomen.

Als ik het mij goed herinner hadden die Atheros kaarten een tijd geleden last van slechte ontvangst, uitvallende verbindingen - en is dat met een driverupdate toen verholpen. De laatste tijd wordt er in elk geval niet meer op Atheros gescholden - ofwel, het zal vast een prima bruikbare kaart zijn.

Probeer 't gewoon - bevalt het niet, kan je altijd nog wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Aldaugha schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:03:
5 Ghz compatible.

Dat is de rede dat ik wil overstappen.
Helaas heb ik een N76VM waarbij de kaart op een lastige plek zit.
Ik heb al vele pogingen ondernomen, maar ik krijg mijn laptop gewoon niet open geschroefd.
Zijn er hier tweakers die mij daarbij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen ook het probleem dat je wireless muis niet herkend word nadat je W8 hebt geinstalleerd?

Kan iemand mij hiermee helpen heb tot nu toe wel een paar dingen geprobeerd maar dat werkt niet helemaal.

Hij herkent mijn Iphone en Xbox controller wel allemaal maar niet mijn draadloze muis.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 12:05 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:37:
Heeft iedereen ook het probleem dat je wireless muis niet herkend word nadat je W8 hebt geinstalleerd?

Kan iemand mij hiermee helpen heb tot nu toe wel een paar dingen geprobeerd maar dat werkt niet helemaal.

Hij herkent mijn Iphone en Xbox controller wel allemaal maar niet mijn draadloze muis.
Waarschijnlijk word je muis niet niet ondersteund door windows 8 en kan je best op de site van de fabrikant kijken of er een driver beschikbaar is voor windows 8.
Als er geen driver beschikbaar is vrees ik dat je een nieuwe muis moet kopen.
Dit soort geintjes,en er zullen er nog verschijnen,weerhouden mij voorlopig om 8 te installeren.
Succes ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Gisteren een N56VZ-S4022V bij Dixons aangeschaft en nu ook weer komt er een tikkend geluid uit de speakers. Kan ik weer een N56VZ gaan terugsturen en 1,5 maand later te horen krijgen dat ze hem niet kunnen maken. En dan weer na paar weken pas het geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Waarschijnlijk word je muis niet niet ondersteund door windows 8 en kan je best op de site van de fabrikant kijken of er een driver beschikbaar is voor windows 8.
Als er geen driver beschikbaar is vrees ik dat je een nieuwe muis moet kopen.
Dit soort geintjes,en er zullen er nog verschijnen,weerhouden mij voorlopig om 8 te installeren.
Succes ;w
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik zal er even naar kijken wss dat het helpt ja.
Hopelijk komt er hier nog verbetering in. :'(

EDIT:

Heb het al gefixt!

Blijkbaar was mijn USB reader in de war gebleven na mijn W8 update en hoefde ik alleen de USB Hoofdhub uit en inschakelen
En toen deed alles het weer. Dit was trouwens alleen met mijn Wireless mouse de andere usb apparaten deden het normaal.

Tot nu toe tevreden met W8! 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 16:14 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Met Windows 8 krijg ik mijn scherm helderheid niet verhoogd, als ik twee keer op de hotkey druk duurt het een jaar voordat Windows hierop reageert :S

Iemand een oplossing?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Laatst online: 12-06-2024
Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:25:
Met Windows 8 krijg ik mijn scherm helderheid niet verhoogd, als ik twee keer op de hotkey druk duurt het een jaar voordat Windows hierop reageert :S

Iemand een oplossing?
De mijne had dat in het begin ook bij Windows 8 maar ik heb er al een tijdje geen last meer van. Volgens mij is het opgelost door versie 1.0.0020 ATK Package te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Flipside schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

De mijne had dat in het begin ook bij Windows 8 maar ik heb er al een tijdje geen last meer van. Volgens mij is het opgelost door versie 1.0.0020 ATK Package te gebruiken.
Die versie gebruik ik ook. :'(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Het word tijd dat er eens een bios mod komt voor deze N56 zodat de GPU wat verder overclocked kan worden. Een dergelijke mod bestaat al voor de Sony VAIO S, Lenovo Y580, Alienware M1xx

Misschien moeten we er eens zelf aan beginnen, als tweakers >:)

BIOS is van AMI
GPU bios zit mee in het systeembios omdat de grafische kaart vast op het moederbord zit.
GPU-Z slaagt er niet in het bios bestand op te slaan.
Zelf heb ik geen ervaring met het aanpassen van AMI bios bestanden. Ik heb er ook niet de nodige tools voor kunnen vinden, enkel een heel oud programmatje die de moderne bestanden niet meer kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

Die versie gebruik ik ook. :'(
Hmm. Jammer dat ik niet meer weet sinds wanneer het bij mij in orde is gekomen. Misschien met Windows updates. Heb je de Keyboard filter geïnstalleerd? Ik heb die niet geïnstalleerd maar daar is ondertussen ook een nieuwe van (1.0.0.5).

Edit: Overigens gaat het via het Mobility Center nog wel vlot om de helderheid in te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Flipside op 27-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Flipside schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

Hmm. Jammer dat ik niet meer weet sinds wanneer het bij mij in orde is gekomen. Misschien met Windows updates. Heb je de Keyboard filter geïnstalleerd? Ik heb die niet geïnstalleerd maar daar is ondertussen ook een nieuwe van (1.0.0.5).

Edit: Overigens gaat het via het Mobility Center nog wel vlot om de helderheid in te stellen.
Ik heb nr 22 van ATK gedownload (voor de zenbook), werkt wel wat beter maar nog niet met de helderheid :(

^ Post is hierboven!

Pagina: 1 ... 44 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.