• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

bdu

Iemand die kraakjes of plopjes in het geluid al weg kunnen nemen? Nieuwste drivers geïnstalleerd maar nog steeds zijn ze niet weg. Iemand een idee?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Dat ze opschieten met de Win8 laptops; m'n salaris komt over een weekje al ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Torrentus schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:33:
Ik ben blije bezitter van een s4022, beste laptop die ik ooit in handen heb gehad. Ik ben echter opzoek naar een tweede adapter, en als het even kan dan een zo compact mogelijke (niet zo'n baksteen als de stock-adapter), zodat ik die fatsoenlijk mee kan nemen naar college e.d.

Heeft iemand al een tweede adapter aangeschaft of gezien? Iemand ervaringen/aanraders? :)

Bedankt!
Ik heb bij amazon.co.uk een tweede adapter gekocht. Deze is gewoon gelijk aan de originele. Was maar 25 euro, incl verzending.
Kleiner kan niet echt, tenzij je voor minder max watt gaat. Wat theoretisch kan als je de Geforce niet gaat gebruiken tijdens het gebruik van die adapter. Dan zou een 90W meer dna genoeg moeten zijn.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

KarlMarX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:35:
[...]

Ik heb bij amazon.co.uk een tweede adapter gekocht. Deze is gewoon gelijk aan de originele. Was maar 25 euro, incl verzending.
Kleiner kan niet echt, tenzij je voor minder max watt gaat. Wat theoretisch kan als je de Geforce niet gaat gebruiken tijdens het gebruik van die adapter. Dan zou een 90W meer dna genoeg moeten zijn.
En ook 65 watt is niet geheel onmogelijk, ik heb hier een N53sv Sz 016 en die draait al bijna een jaar met een heel kleine 65 watter, gamen gaat ook nog, als de game te zwaar wordt dan schakelt het laden af en heb ik framedrops dus gamen is geen aanrader.

maar voor naar school/college is het wel ideaal, de oplader zelf is kleiner dan mijn mobiele telefoon ;)

Signature

Verwijderd

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een N76vz.

De laptop heeft last van het volgende probleem:

Wanneer hij ingeschakeld wordt, gaat alleen het witte ledje bij het lamp icoontje (meest linker) branden.
Voor de rest doet hij helemaal niets. Pas wanneer ik de accu verwijder en deze weer plaats dooft het ledje. Wanneer ik nu de laptop aanzet start deze wel goed op. Wanneer de laptop een tijdje uit heeft gestaan begint dit tafereel weer van voor af aan.

Tevens is de tijd en datum in het BIOS (en dus automatisch in Windows) ook compleet gereset na het verwijderen van de accu. Dit klopt ook niet en lijkt op een defecte CMOS Battery.

De BIOS is up to date en onmiddellijk bij ontvangst heb ik een 1TB schijf gewisseld voor een 128gb SSD.

Heeft iemand enig idee?

Alvast enorm bedankt!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik heb sinds gisteren m'n N56V en vind hem best wel prachtig! Het enige serieuse minpunt is de kwaliteit van de ethernet poort. Wat een brak ding zeg, heeft er nog iemand last van de moeilijkheid om daar met enig gemak een utp kabel UIT te halen? Instoppen is niets, uithalen is iets anders, dan moet ik em opheffen en met 2 handen voorzichtig hem er uit halen, erg irritant :)

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
m1dnigh7 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:33:
Ik heb sinds gisteren m'n N56V en vind hem best wel prachtig! Het enige serieuse minpunt is de kwaliteit van de ethernet poort. Wat een brak ding zeg, heeft er nog iemand last van de moeilijkheid om daar met enig gemak een utp kabel UIT te halen? Instoppen is niets, uithalen is iets anders, dan moet ik em opheffen en met 2 handen voorzichtig hem er uit halen, erg irritant :)
Wat ik heb gezien wat erg goed werkt is met je ene duimnagel t klepje naar beneden drukken en dan glijdt de ethernet kabel er zo uit, als je geen nagels hebt kan je ook gewoon een dun voorwerp gebruiken (heel klein schroevendraaiertje ofzo)

Verder gebruik ik de ethernet kabel nauwelijks dus is t niet zo'n probleem.

• wesleym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn asus n76vm zijn vga en hdmi poort zijn kapot, vga stuurt alleen nog blauw door en hdmi niks, vijdag komt er een reparateur.

Iemand enig idee hoe dit kan is mijn gt630m kapot?

• Jell0zz
wesleym schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:02:
Mijn asus n76vm zijn vga en hdmi poort zijn kapot, vga stuurt alleen nog blauw door en hdmi niks, vijdag komt er een reparateur.

Iemand enig idee hoe dit kan is mijn gt630m kapot?
Ik heb hier geen ervaring mee, wel met de reparateurs van campusshop.

Als je laptop nog niet zo oud is en bij campusshop besteld is wordt de laptop gewoon even snel omgewisseld.

Anders ben je hem misschien een tijdje kwijt.

-Jelle

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
Weet iemand hoe het komt dat er maar één model van de Asus N76vz leverbaar is in de Pricewatch? Waren er eerst meerdere modellen of was dit altijd al zo?

• wesleym
Jell0zz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:33:
[...]

Ik heb hier geen ervaring mee, wel met de reparateurs van campusshop.

Als je laptop nog niet zo oud is en bij campusshop besteld is wordt de laptop gewoon even snel omgewisseld.

Anders ben je hem misschien een tijdje kwijt.

-Jelle
Laptop is pas 4 weken oud en gekocht bij campusshop.

[ Voor 53% gewijzigd door wesleym op 20-09-2012 10:05 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
m1dnigh7 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:33:
Ik gebruik de ethernet poort altijd (voor het werk). Ik haal de kabel er minstens 2x per dag uit en stop hem er ook weer in (vergaderingen en dergelijke) en heb echt geen probleem met de kabel. Hij glijdt er altijd soepel in en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 02:42
Veel laptops uit de N56VM serie lijken nergens meer leverbaar en komen ook niet meer terug. Ik vermoed dat dit komt door het hoog aantal defecten. Heb een S4032 en een S3036 terug moeten brengen naar de winkel, beide kapot. S4032 kwam na reparatie door Asus kapot terug en kon daarna niet meer worden vervangen omdat hij niet meer leverbaar was. S3036 viel onder een DOA; hier heb ik maar mijn geld voor teruggevraagd. Hoor van ontzettend veel mensen met een N56 dat hij snel kapot is of dat er problemen zijn met dit geluid; ook in dit topic zie ik relatief veel opmerkingen over defecten.

[ Voor 46% gewijzigd door BlueCola op 21-09-2012 00:57 ]

And that's how one and one makes three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueCola schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:51:
Veel laptops uit de N56VM serie lijken nergens meer leverbaar en komen ook niet meer terug. Ik vermoed dat dit komt door het hoog aantal defecten. Heb een S4032 en een S3036 terug moeten brengen naar de winkel, beide kapot. S4032 kwam na reparatie door Asus kapot terug en kon daarna niet meer worden vervangen omdat hij niet meer leverbaar was. S3036 viel onder een DOA; hier heb ik maar mijn geld voor teruggevraagd. Hoor van ontzettend veel mensen met een N56 dat hij snel kapot is of dat er problemen zijn met dit geluid; ook in dit topic zie ik relatief veel opmerkingen over defecten.
Dat is wel jammer van de defecten maar er zijn ook genoeg laptops van N56 series die helemaal perfect werken. Tot nu toe zie je meer mensen over deze serie klagen dan prijzen maar dat is omdat wij hier ook oplossingen zoeken voor 'problemen'.
Mijn S4044 bevalt me prima en het enige wat ik moest doen was een update van mijn drivers installeren.
Geloof me als ik zeg dat het een prima laptop is, behalve als je de pech hebt dat hij defect is.
Ik kocht mijn asus n56vz bij 4Launch en ben hem zelf gaan ophalen in Eindhoven. Het was in een keer tip top behalve het geluid.
Dat ze bijna niet meer leverbaar zijn komt ook omdat Windows 8 binnenkort beschikbaar is en dat de groothandelsbedrijven blijkbaar niet meer in gaan kopen totdat de laptops met W8 geleverd worden.
Zij willen natuurlijk niet een overschot hebben aan nieuwe laptops met een W7 versie.
Iedereen verwacht dan ook wel dat je bij een nieuwe aankoop ook de nieuwe software krijgt (gratis dan en zonder de extra kosten van €14,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiyannkenobi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 17:33
Heb sinds een paar maanden de N53SV-S1886V en ben er zeer tevreden over.
Ik heb 1 probleem. Als ik hem met een HDMI kabel aan mn Samsung TV (2006) sluit, mis ik een deel van mn beeld op de TV. Boven en onder mis ik een stuk van het beeld. Heb alle opties op de TV geprobeerd. Ook als ik de resolutie op de laptop aanpas helpt dat niks.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
obiyannkenobi schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:47:
Heb sinds een paar maanden de N53SV-S1886V en ben er zeer tevreden over.
Ik heb 1 probleem. Als ik hem met een HDMI kabel aan mn Samsung TV (2006) sluit, mis ik een deel van mn beeld op de TV. Boven en onder mis ik een stuk van het beeld. Heb alle opties op de TV geprobeerd. Ook als ik de resolutie op de laptop aanpas helpt dat niks.
BVD
In je nVidia-control panel moet je Overscan uitzetten. Daarna is je beeld wel goed.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door V3g3ta op 21-09-2012 16:39 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:14:
Heeft iemand al Corsair Vengeance 16 GB CMSX16GX3M2A1600C10 in een Asus N56VM gestopt? Aangezien ik veel met Lightroom & Photoshop werk, lijkt dit mij wel een leuke upgrade, die op het moment van spreken(geen overstromingen in Azie) niet te veel kost O-)
Dus...werkt het(is de vraag)???
Geprobeerd, boot niet. Met een enkele boot hij wel. (N56VZ)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Laatst online: 15-06-2022
goeden avond..

staat er ergens een how to om een 2e hdd bij te zetten..
dan bedoel ik het plaatsen..
en eventueel hoe windows opnieuw te configureren dan of wijst dat vanzelf het opnieuw installeren op de ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn N53SV-SZ507V.

Ik was een film HD film aan het kijken. Toen ik deze pauzeerde en het scherm minimaliseerde liep de laptop vast.
Toen opnieuw opgestart en de film afgekeken. Daarna liep die weer vast.
Weer opgestart en gaan browsen. Het ging een tijdje goed totdat ik een aantal tabbladen opende.
Er verscheen iets met betrekking tot een geheugenprobleem.

Is de kans groot dat er iets mis is met het geheugen? Er zit nu 8GB ipv de originele 4GB.

Ik heb er voor vandaag geen zin meer in. Maar ik ga morgen sowieso het geheugen controleren.

EDIT:

Gisteren was ook de datum veranderd naar 21 november. En dat al mijn opgeslagen wachtwoorden op de één of andere manier niet meer werkten.

Zonet een memory test gedaan. Volgens het programma is er niks mis met het geheugen.
Ik ben nu bezig met een nieuwe installatie van Windows.

[ Voor 20% gewijzigd door GerbrandR op 22-09-2012 11:23 ]

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Iemand hier die eigenlijk al ervaring met Win8 heeft? Ik zou me een N56VZ S4022 willen kopen (verkies deze boven de 4056 mede dankzij dat er minder negatieve commentaar over te lezen valt) maar blijkbaar zet Asus de productie stop tot ongeveer 22 oktober om ze dan met Win8 uit te brengen. Nu kan ik 'm nu nog wel zo vinden maar ik vraag me af of het de moeite waard is om nog even te wachten...

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:43
sparda schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:42:
Iemand hier die eigenlijk al ervaring met Win8 heeft? Ik zou me een N56VZ S4022 willen kopen (verkies deze boven de 4056 mede dankzij dat er minder negatieve commentaar over te lezen valt) maar blijkbaar zet Asus de productie stop tot ongeveer 22 oktober om ze dan met Win8 uit te brengen. Nu kan ik 'm nu nog wel zo vinden maar ik vraag me af of het de moeite waard is om nog even te wachten...
Hallo Sparda,

Kan hem je in ieder geval zeker aanraden, heb zelf een S4022 en géén van de hier genoemde problemen. Erg tevreden mee! Ik zou niet wachten als ik jou was. Het is erg wennen, windows 8, en je krijgt, als je hem nu koopt Windows 8 voor maar 15 euro.

Aan jou om te beslissen of dat een maand wachten waard is, die 15 euro. Bedenk je wel dat als je nu koopt, je én Windows 8 voor 15 euro én Windows 7 krijgt, terwijl je dan enkel Windows 8 krijgt. Met andere woorden; in Oktober móet je wennen, nu krijg je de keuze om dan alsnog rustig te beslissen of je W8 de €15,- waard vindt.

• sparda
Blijkbaar is Win8 nu zelfs volledig gratis, dus bestelling dan toch maar geplaatst bij 4Launch. Daarstraks waren er nog 4 stuks beschikbaar, nu nog maar 1tje dus ze gaan hier precies ook wel vrij hard heb ik de indruk.

Nu nog zien of ik er een azerty-toetsenbordje opgooi of niet en hopen dat ik geen dode pixels heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik wacht nog steeds op de nieuwe lading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Hmm ik merk hier net dat 4launch de prijs van de N56VZ-S4022 zowat vlak na mijn aankoop met 100 EUR liet zakken (en nu is ie ook uitverkocht)... Precies toch maar eens een mailtje gaan sturen of ik dan alsnog 100 EUR korting kan krijgen precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Even een klein vraagje van mijn kant;

Ik heb de Asus N56VZ-S4035V-NL en ben er dik tevreden over, geen bolling bij de muis en zit prima in elkaar Alleen vraag ik mij af hoe ik de linker knop kan instellen om bijvoorbeeld FireFox te openen? Nu opent hij Windows Media center, een programma wat ik dus nooit gebruik.

Ik heb gezocht op google en hier op het forum maar kon er niks over vinden, wellicht zocht ik verkeerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Ik denk dat m'n laptop weer goed werkt. Oorzaak is (volgens mij) de 5000 uren bug van de Crucial M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Step-han schreef op zondag 23 september 2012 @ 02:50:
Even een klein vraagje van mijn kant;

Ik heb de Asus N56VZ-S4035V-NL en ben er dik tevreden over, geen bolling bij de muis en zit prima in elkaar Alleen vraag ik mij af hoe ik de linker knop kan instellen om bijvoorbeeld FireFox te openen? Nu opent hij Windows Media center, een programma wat ik dus nooit gebruik.

Ik heb gezocht op google en hier op het forum maar kon er niks over vinden, wellicht zocht ik verkeerd.

Alvast bedankt.
Ingedrukt houden geeft een menu, daar kun je het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:40:
[...]

Ingedrukt houden geeft een menu, daar kun je het aanpassen.
Als ik hem heb ingedrukt houdt dan krijg ik geen menu, hij laad weer Windows Media Center. Ik heb trouwens wel een clean instal gedaan met Windows 7 Professional. Alle (zo ver ik weer) drivers zijn geïnstalleerd. In apparaat beheer staat alles goed. (mijn media knoppen op de F-toetsen werken ook gewoon).

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdaemen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:19:
goeden avond..

staat er ergens een how to om een 2e hdd bij te zetten..
dan bedoel ik het plaatsen..
en eventueel hoe windows opnieuw te configureren dan of wijst dat vanzelf het opnieuw installeren op de ssd
Neem hier eens een kijkje, zo heb ik het zelf ook gedaan. http://hddcaddy.nl/2012/0...hddssd-asus-n56vm-s4050v/
Als je nog vragen hebt kan je me altijd een pb sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:43
Step-han schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:47:
[...]

Als ik hem heb ingedrukt houdt dan krijg ik geen menu, hij laad weer Windows Media Center. Ik heb trouwens wel een clean instal gedaan met Windows 7 Professional. Alle (zo ver ik weer) drivers zijn geïnstalleerd. In apparaat beheer staat alles goed. (mijn media knoppen op de F-toetsen werken ook gewoon).

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Op de Asus website kun je een programma downloaden (onder utilities) dat de functie van die knop toewijst. Het heet 'ASUS InstantKey Utility'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Torrentus schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:46:
[...]

Op de Asus website kun je een programma downloaden (onder utilities) dat de functie van die knop toewijst. Het heet 'ASUS InstantKey Utility'.
Bedankt, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
  • Laatst online: 12-03-2024
Hey beste mensen,

Ik was dus opzoek naar een mooie laptop met i7 - nvidia gt650m - 8gb (of meer) - led toetsen - en 2 hhd plaatsen. is deze ook verkrijgbaar in de 15,6 inch versie?

Zelf dacht ik t niet, alleen 17,3 inch. maar dat is zover ik weet dus als die er wel is plz reply.
Weet daarom iemand een rugzak voor de 17,3 inch versie die er een beetje normaal uitziet? ik ga er elke dag mee naar school voor een mediavormgever opleiding en thuis om the gamen. en ja dat wil je natuurlijk wel met een snelle ssd erin :D

over de ssd - ik zat te kijken voor een goede en dacht zelf aan een

Corsair gt 180GB 550mb/s || 525mb/s

Samsung 256G 520mb/s || 400mb/s

wat ik er mee wil:
- os op laten draaien
- cs6 master collection (school)
- liefst alle programma's ms 2010, bitdefender edit software enz.
- games (skyrim, minecraft, cod)

enige tips/suggesties mag.

Ik weet dat dit veel vragen zijn maar hoop dat iemand me hiermee kan helpen :Y bedankt alvast/

(ps. is het matte scherm goed? niet dat je er doffe kleuren van krijgt bijvoorbeeld.)

[ Voor 47% gewijzigd door exile95 op 23-09-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt als je je dvd drive opoffert voor een caddy ook 2 schijven kwijt in de n56vz. De n56 vind ik persoonlijk trouwens al vrij zwaar om mee te nemen, een 17"er zou ik je dus echt niet aanraden. Als rugzak heb ik de Ogio Newt II S genomen, daar passen ook 17"ers in. Niet goedkoop maar wel een hele fijne rugzak die erg stevig en kwalitatief goed aanvoelt. Het matte scherm in mijn n56vz (met het mindere scherm) heeft alsnog goede kleuren, helderheid en kijkhoeken voor een tn paneel imo.
Over de ssd verschillen de meningen. Sandforce ssd's (zoals in de corsair zit) waren in het verleden vreselijk onbetrouwbaar. Vandaar dat voor gewone gebruikers nu meestal of de pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB of de samsung die jij noemde worden aangeraden, omdat deze met andere controllers werken. Ik heb zelf die samsung en het werkt heerlijk. 256gb is trouwens ruim zat, ik heb er w7, adobe design&web suite, volledige office 2010 professional plus suite en een paar games op staan en nog net geen 90gb in gebruik. Games hoeven trouwens niet eens zo zeer op je ssd, het enige verschil is dat de laadtijden daardoor wat korter worden. In fps o.i.d. maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:34:
Je kunt als je je dvd drive opoffert voor een caddy ook 2 schijven kwijt in de n56vz. De n56 vind ik persoonlijk trouwens al vrij zwaar om mee te nemen, een 17"er zou ik je dus echt niet aanraden. Als rugzak heb ik de Ogio Newt II S genomen, daar passen ook 17"ers in. Niet goedkoop maar wel een hele fijne rugzak die erg stevig en kwalitatief goed aanvoelt. Het matte scherm in mijn n56vz (met het mindere scherm) heeft alsnog goede kleuren, helderheid en kijkhoeken voor een tn paneel imo.
Over de ssd verschillen de meningen. Sandforce ssd's (zoals in de corsair zit) waren in het verleden vreselijk onbetrouwbaar. Vandaar dat voor gewone gebruikers nu meestal of de pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB of de samsung die jij noemde worden aangeraden, omdat deze met andere controllers werken. Ik heb zelf die samsung en het werkt heerlijk. 256gb is trouwens ruim zat, ik heb er w7, adobe design&web suite, volledige office 2010 professional plus suite en een paar games op staan en nog net geen 90gb in gebruik. Games hoeven trouwens niet eens zo zeer op je ssd, het enige verschil is dat de laadtijden daardoor wat korter worden. In fps o.i.d. maakt het niets uit.
Oke bedankt voor je reactie, die tas vind ik echt een goede optie _/-\o_ .

tas : 38 x 28 x 4 cm
laptop afmetingen: 41,5 x 28 x 3,5 cm
valt t iets op te rekken of is t echt zo'n speciaal vak?

Verder zou ik liever geen caddy willen. dus ik denk dat ik dan voor de 17,3 inch ga met die tas.
is er dan ook een ssd met deze hoge snelheden (550mb/s - 525mb/s) die wel betrouwbaar is? of maakt t qua snelheid niet veel uit?

ps. als ik deze zou nemen moet ik er dan 1x 500bg uit halen? of zit er dan een leeg vak voor hdd in?

[ Voor 9% gewijzigd door exile95 op 23-09-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p3GgCEaSuhxEy2tk0DOLUXN5/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qmIO4DaEGVSAMNLQzjhqVnnq/full.jpg

Geloof nooit de specs van de fabrikant tenzij je weet waar je mee bezig bent. En koop ook niets wat geen crucial of samsung is als je niet weet waar je mee bezig bent. Alle andere fabrikanten hebben wel rotte appels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:11:
[afbeelding]

[afbeelding]

Geloof nooit de specs van de fabrikant tenzij je weet waar je mee bezig bent. En koop ook niets wat geen crucial of samsung is als je niet weet waar je mee bezig bent. Alle andere fabrikanten hebben wel rotte appels.
Dus je wilt eigenlijk zeggen dat Crucial & Samsung wel de echte gegevens neerzetten en dus betrowubaarder zijn?? en je bij andere merken beter eerst benchmarks op internet kan zoeken.

Ik denk nu dus dat mijn kennis over ssd's nog niet voldoende is, daarom deze vragen xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung klopt wel, de laatste keer dat ik benchmarkte haalde ik 490/420. In de laptop die jij linkte heeft gewoon een keer 1tb, dus er is een drive bay vrij.
De betrouwbaarheid ligt er meer aan dat vroeger met bijvoorbeeld de vertex 2, ook een sandforce SSD, bizar veel doa's waren en daarna ook heel erg veel schijven die het gewoon zomaar begaven. De crucial m4 en Samsung 830 zijn gewoon een stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Voor de mensen die nog een 4022 op de kop willen tikken, 4launch beweert er nog 4 vanuit de leverancier onderweg te hebben (Hoewel ik me daar toch vragen bij stel maar soit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:28:
Samsung klopt wel, de laatste keer dat ik benchmarkte haalde ik 490/420. In de laptop die jij linkte heeft gewoon een keer 1tb, dus er is een drive bay vrij.
De betrouwbaarheid ligt er meer aan dat vroeger met bijvoorbeeld de vertex 2, ook een sandforce SSD, bizar veel doa's waren en daarna ook heel erg veel schijven die het gewoon zomaar begaven. De crucial m4 en Samsung 830 zijn gewoon een stuk betrouwbaarder.
ah oke thx, dan denk ik dat ik voor de samsung ga. wel relaxt dat er dan 1 bay over is YEAH!! de versie di ik dus wil kopen voldoet aan alles behalve blu-ray is hier ook een van alleen met blue ray?

tas : 38 x 28 x 4 cm
laptop afmetingen: 41,5 x 28 x 3,5 cm
valt t iets op te rekken of is t echt zo'n speciaal vak?

[ Voor 7% gewijzigd door exile95 op 23-09-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een vak aan de achterkant van de rugzak, en als ik mijn laptop erin stop heb ik nog wel een cm of 7 a 10 zeker over in de hoogte. in de breedte heb ik ook nog wel een cm of 5 over. Er zou dan dus maximaal een laptop van ongeveer 45x30x4 wel in moeten kunnen denk ik. Het vak is in ieder geval groter dan er aangegeven wordt, aangezien ik die ruimte heb en de officiele specificatie mijn tas in de hoogte al 38 cm zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:11:
Het is een vak aan de achterkant van de rugzak, en als ik mijn laptop erin stop heb ik nog wel een cm of 7 a 10 zeker over in de hoogte. in de breedte heb ik ook nog wel een cm of 5 over. Er zou dan dus maximaal een laptop van ongeveer 45x30x4 wel in moeten kunnen denk ik. Het vak is in ieder geval groter dan er aangegeven wordt, aangezien ik die ruimte heb en de officiele specificatie mijn tas in de hoogte al 38 cm zou moeten zijn.
ahh oke thx dan heb ik al weer een tas op m'n lijstje staan die zijn nog mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Net de N56VZ bestelt bij Campusshop, maar het gezeik begon al na een minuutje of vijf. Ik woon dan wel in België, maar ik typ toch lekker op QWERTY. Ik had dan ook op voorhand gevraagd hoe ik toch een qwerty-versie kon bemachtigen, aangezien de Belgische site alleen maar de azerty-versie verkoopt. Blijkbaar moet ik na het bestellen een mailtje sturen naar de Verkoop met de vraag om mijn order te wijzigen - of dat zeiden ze toen toch. Blijkbaar kan dat alleen met vooruitbetaling, wat ik dus niet gedaan had. Nu wachten tot hij aankomt en daarna direct terugsturen. Duurde ook een paar dagen voor ik de klantendienst aan de lijn kreeg, gelukkig waren ze wel vriendelijk...

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb 4Launch en Alternate maar eens gemaild over de nieuwe types met Win8...

Antwoord van Alternate;

Wanneer wij nieuwe types ontvangen of andere informatie om een artikel aan te kunnen maken,
wordt deze direct online gezet. U kunt deze ontwikkelingen dan ook monitoren op onze website.

:z

Antwoord van 4Launch;

De nieuwere types gaan binnenkort online komen. Deze zijn dan te herkennen aan de achtervoeging: W8.

:*)

[ Voor 76% gewijzigd door TommyGun op 25-09-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
Iemand ervaring met Wireless Console 3 i.c.m. met een andere Intel-adapter. Heb de Intel WiFi Link 6230 besteld, maar gaat dat switchen hierna nog werken? Lees op verschillende forums tegenstellende berichten dat het switchen niet 100% werkt. Iemand die hier meer helderheid in kan geven? Zit nu momenteel een 2230 in. Zou graag willen gebruik maken van de 5GHz band hier vandaar :P. (Gaat om een N56VZ-S4022V)

Bedoel dus met "switchen" het inschakelen/uitschakelen van de Bluetooth en de WiFi? Of is het advies gewoon om die software achterwegen te laten?

[ Voor 32% gewijzigd door gerbenp op 25-09-2012 20:57 ]

• exile95
Is er ook een versie van deze (dus alle specs) + blue-ray? Verder is t scherm ook te krijgen zonder het matte? Heb eerlijk gezegd t gevoel dat het matte scherm ervoor zorgt dat de kleuren wat minder zijn. dan een gewoon lcd scherm

[ Voor 28% gewijzigd door exile95 op 26-09-2012 10:03 ]

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04
ik heb ff een vraag . wil graag een ssd van samsung inbouwen nu heb je daar 3 varianten van de desktop en laptop versie en de basic .
tussen de basic en de lap top versie zit 20 euro verschil tussen .
passen ze allebei in een n56v hij komt in plaats van de hardeschijf
http://www.wehkamp.nl/com...e=86#productReviewsVragen
http://www.mycom.nl/Produ...28GB-Notebook-KIT/1234121

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Helaas, had maandag een bestelling geplaatst bij mycom voor een n76vm v2g t1023v maar dat bleek om een demo-model te gaan. Was wel in de winkel geweest en heb heel kort even met dat model gespeeld maar ik heb geen behoefte om een demo-model te kopen zónder korting. Zeker niet als ik dit beschouw als een investering voor de komende 4 jaar! Merk nu alleen dat dit model echt nergens meer te verkrijgen, maar sommige andere laptops van de N-series zijn ook niet meer te verkrijgen.

Heeft iemand een idee hoe dat nou komt? Ben nu wel benieuwd eigenlijk, want het leek mij een heel fijn model..

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Lees het topic ;) er komen nieuwe aan met Win8

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie maar schoot niet heel erg op :P

Thanks voor je reply in ieder geval!

Verwijderd

herian10 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:01:
ik heb ff een vraag . wil graag een ssd van samsung inbouwen nu heb je daar 3 varianten van de desktop en laptop versie en de basic .
tussen de basic en de lap top versie zit 20 euro verschil tussen .
passen ze allebei in een n56v hij komt in plaats van de hardeschijf
http://www.wehkamp.nl/com...e=86#productReviewsVragen
http://www.mycom.nl/Produ...28GB-Notebook-KIT/1234121
Gewoon de goedkoopste nemen. Je moet toch een schone install doen op een ssd, dus de tool die erbij zit heb je niets aan. Heb ik ook gedaan.

• wesleym
gerbenp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:45:
Iemand ervaring met Wireless Console 3 i.c.m. met een andere Intel-adapter. Heb de Intel WiFi Link 6230 besteld, maar gaat dat switchen hierna nog werken? Lees op verschillende forums tegenstellende berichten dat het switchen niet 100% werkt. Iemand die hier meer helderheid in kan geven? Zit nu momenteel een 2230 in. Zou graag willen gebruik maken van de 5GHz band hier vandaar :P. (Gaat om een N56VZ-S4022V)

Bedoel dus met "switchen" het inschakelen/uitschakelen van de Bluetooth en de WiFi? Of is het advies gewoon om die software achterwegen te laten?
Het switchen tussen wifi en bluetooth gaat niet meer goed.
Ik heb de 6235 en de wireless console gooit mijn bluetoothadapter uit en zorgt dat ik deze nergens meer terug kan vinden.

Als je de wireless console verwijderd kan je nog wel wifi aan/uit zetten.

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36
Vanavond ook een probleem gehad met het inschakelen van de Wifi.
Zou het mogelijk zijn om de Wifi standaard aan te laten gaan bij het opstarten en via de functietoets uit te zetten ?

• PirateStef
  • Laatst online: 01-02 14:21
Ik heb een N55SF, en gisteren is er een glas drinken over heen gegaan, opengemaakt, keyboard los gehaald en daarna laten drogen en schoongemaakt waar ik er bij kon. alles werkt nog, maar all mijn toetsen plakken wel heel erg.
Hoe kan ik nu het best dit verhelpen? een nieuw toetsenbord kost wel 80euro dus hopelijk is dat niet nodig.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
PirateStef schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:16:
Ik heb een N55SF, en gisteren is er een glas drinken over heen gegaan, opengemaakt, keyboard los gehaald en daarna laten drogen en schoongemaakt waar ik er bij kon. alles werkt nog, maar all mijn toetsen plakken wel heel erg.
Hoe kan ik nu het best dit verhelpen? een nieuw toetsenbord kost wel 80euro dus hopelijk is dat niet nodig.
Het toetsenbord eruit halen en goed wassen met gedemineraliseerd water en eventueel een zacht borsteltje of sponsje, maar zonder producten.

• exile95
Is er ook een versie van deze (dus alle specs) + blue-ray? Verder is t scherm ook te krijgen zonder het matte? Heb eerlijk gezegd t gevoel dat het matte scherm ervoor zorgt dat de kleuren wat minder zijn dan een gewoon lcd scherm.

bericht spoelde weg in dit topic :P

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
17,53 % wear op mijn Asus N55SF accu (uit oktober 2011) :@
Is niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de gt555m van zijn n55sf heeft overgeclockt met afterburner? welke waarden zijn 'veilig'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Ok, nog even een update over mijn Asus N56VZ-S4056V die ik vorige maand retour heb gestuurd ter herstelling naar 4Launch.

2 weken nadat zij de notebook ontvangen hadden, moest ik zelf contact opnemen om de status te controleren.
Ze lieten me weten dat Asus de notebook had geweigerd ter herstelling en dat de enige oplossing een nieuw model was.

Omdat ik expliciet had gekozen voor een herstelling, heb ik vriendelijk gevraagd hun uiterste best te doen om de notebook toch retour te sturen.

Daarom heb ik ook met Asus zelf contact opgenomen, en de medewerker wist me te zeggen dat Asus nooit producten weigert ter herstelling.
Hij kon me ook via het serienummer van de notebook vertellen dat deze zich niet bij Asus bevond, maar bij het bedrijf Quote, wat blijkbaar de toeleverancier van 4Launch is.

Hiervoor heb ik dan gebeld naar 4Launch, en de medewerker zei me dat dat afspraken waren tussen hun leverancier en Asus. Voor 4Launch was de RMA al opgelost blijkbaar.

Ondertussen heb ik een mail gekregen dat mijn RMA gecrediteerd zal worden, wat ik niet expliciet heb aangevraagd.

Door het lange aanslepen en in mijn opzicht het niet waarschuwen van 4Launch, ben ik heel erg teleurgesteld over hun service en die van hun toeleverancier.

Ik heb dus ook de consumentenbonden op deze zaak gezet om dit alles nog eens te onderzoeken.

Daarom zal ik waarschijnlijk nooit meer een aankoop doen bij 4Launch, en indien nodig de RMA rechtstreeks met de fabrikant van het product afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afilledbox
  • Laatst online: 01-08-2023
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Asus N56 Series N56VM-S3086V en de Asus N56VM-S3088V.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Nieuw toetsenbord is 'maar' ongeveer 50 euro als je hem bij Asus besteld. http://www.asusparts.eu/i...4828_232974_233675_233686 Daar komen nog wel verzendkosten bij.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:57
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:47:
Iemand die de gt555m van zijn n55sf heeft overgeclockt met afterburner? welke waarden zijn 'veilig'?
Het DDR3-geheugen op de GT 555m leek me de grootste performance-bottleneck, dus ik heb daar een beetje mee zitten spelen in het verleden.

900 MHz (default): CPU @ 91 graden, GPU @ 78 graden, stabiel.
922 MHz: CPU @ 93 graden, GPU @ 80 graden, stabiel.
945 MHz: CPU @ 91 graden, GPU @ 78 graden, niet stabiel.

De bovenstaande metingen zijn genomen tijdens urenlange SC2-games. SC2 houdt zowel de CPU als de GPU (want geen framerate-limit) goed bezig. De variaties in temperatuur zullen wel te maken hebben met wisselende omgevingstemperaturen. Met het geheugen op 945 MHz kreeg ik na een uur of 20 eerst texture corruption en vreselijke slowdown, en vervolgens na een seconde of 15 een BSoD. Verder nog nooit een BSoD gehad op dit apparaat. Er lijkt dus vrij weinig ruimte voor OC'en te zijn in dit opzicht, zonder verdere koeling.

De core clock heb ik verder met rust gelaten.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
exile95 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:56:
Is er ook een versie van deze (dus alle specs) + blue-ray? Verder is t scherm ook te krijgen zonder het matte? Heb eerlijk gezegd t gevoel dat het matte scherm ervoor zorgt dat de kleuren wat minder zijn dan een gewoon lcd scherm.

bericht spoelde weg in dit topic :P
Ik denk niet dat de N-serie met glanzende schermen komt - en maar goed ook naar mijn mening. Ik heb nog nooit verhalen gehoord over mindere kleuren....
Afilledbox schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:54:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Asus N56 Series N56VM-S3086V en de Asus N56VM-S3088V.
Alvast bedankt
Volgens de pricewatch is er helemaal geen verschil, buiten de prijs.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

All Bogs schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:16:
[...]

Het DDR3-geheugen op de GT 555m leek me de grootste performance-bottleneck, dus ik heb daar een beetje mee zitten spelen in het verleden.

900 MHz (default): CPU @ 91 graden, GPU @ 78 graden, stabiel.
922 MHz: CPU @ 93 graden, GPU @ 80 graden, stabiel.
945 MHz: CPU @ 91 graden, GPU @ 78 graden, niet stabiel.

De bovenstaande metingen zijn genomen tijdens urenlange SC2-games. SC2 houdt zowel de CPU als de GPU (want geen framerate-limit) goed bezig. De variaties in temperatuur zullen wel te maken hebben met wisselende omgevingstemperaturen. Met het geheugen op 945 MHz kreeg ik na een uur of 20 eerst texture corruption en vreselijke slowdown, en vervolgens na een seconde of 15 een BSoD. Verder nog nooit een BSoD gehad op dit apparaat. Er lijkt dus vrij weinig ruimte voor OC'en te zijn in dit opzicht, zonder verdere koeling.

De core clock heb ik verder met rust gelaten.
Ok, bedankt voor de informatie.. Is de performance winst na een overclock significant of is dit verwaarloosbaar?

• mdaemen
hallo..

Ik heb een ssd ingebouwd op de originele plek waar de hdd zit en de hdd in de cd drive.
Ik heb een schone installatie op de ssd gedaan.
En de andere originele hdd heb ik geformateerd.

Nu heb ik een aantal vraagjes :

1: Als ik nu opstart krijg ik een asus scherm met de volgende optie's :

Recover Windows to first partition only.
This option will delete only the first partition, allowing you to keep other partitions, and create a new system partition as drive “C”.

* Recover Windows to entire HD.
This option will delete all partitions from your hard disk drive and create a new system partition as drive “C”.

* Recover Windows to entire HD with 2 partition.
This option will delete all partitions from your hard drive and create two new partitions “C” (60%) and “D” (40%).

Waarover gaat dit de ssd, of de originele hdd die ik heb geformateerd?
En wat te doen ik wil helemaal geen recovery van de windows die ik heb geformateerd.
Dus heb ik op cancel gedrukt en toen starte windows verder op vanuit de ssd.
Maar dit scherm blijft komen elke keer bij het opstarten.

2. welke driver moet ik installeren om het backlight en fn toetsen te laten werken.

3. nadat de computer is opgestart krijg ik een melding http://img94.imageshack.us/img94/732/naamlooskf.png
wat houd dit in en hoe krijg ik het wel werkend of voor goed weg.
als ik nu 2x op kruisje klik is het weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:24:
[...]

Ok, bedankt voor de informatie.. Is de performance winst na een overclock significant of is dit verwaarloosbaar?
...De performancewinst is behoorlijk verwaarloosbaar omdat hij nauwelijks te overclocken valt. De meeste mobiele GPU's tegenwoordig zijn een procent of 10 tot 40 over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
mdaemen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:14:
hallo..

Ik heb een ssd ingebouwd op de originele plek waar de hdd zit en de hdd in de cd drive.

1: probleem opgelost!!

2. welke driver moet ik installeren om het backlight en fn toetsen te laten werken.

3. nadat de computer is opgestart krijg ik een melding http://img94.imageshack.us/img94/732/naamlooskf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even Googlen naar punt 3 kost niet zoveel moeite.
Tevens, als er staat 'Uitvoeren' of 'Annuleren' dan is het raar als je op het kruisje gaat klikken. Klik dan of op Annuleren (dan zou het in 1x weg moeten zijn), of laat het Uitvoeren.

spoiler:
De fn toetsen zouden volgens mij moeten werken wanneer je 'hkcmd.exe' laat uitvoeren, want zoals je hebt kunnen lezen na het Googlen, zorgt 'hkcmd.exe' ervoor dat de toetscombinaties van je laptop werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
mdaemen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:14:
hallo..

1: opgelost

2. opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Sorry heb niet goed opgelet het is als volgt :
krijg eerst een:
C:/windows/system32/hkcmd.exe ---------> na uitvoeren verschijnt de volgende.
C:/windows/system32/igfxpers.exe ---------> na uitvoeren verschijnt de volgende
C:/program files/elantech/etdctrl.exe ---------> na uitvoeren verschijnt de volgende
C:/program files/elantech/etdctrlhelper.exe ---------> na uitvoeren verschijnt de volgende
C:/program files/elantech/etdgesture.exe --------->

Maar na uitvoeren gedrukt te hebben word er niks uitgevoerd ( hij doet of kan er niks meer )
Hoe krijg ik dit probleem op een goede manier opgelost. 8)7

mvgr maykel daemen

[ Voor 82% gewijzigd door mdaemen op 30-09-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Bij Asus zelf wel, maar via ebay kan je er veel goedkoper aankomen. Meestal vind je aan de onderkant de generieke code. Bij mijn N73 was dat ook zo. Met die generieke codes kom je ineens veel meer aanbieders van keyboards tegen.
skinpatch schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:18:
[...]

Jep.

Nu moet ik alleen nog kijken of ik de subwoofer en de brightness keys werkend kan krijgen.
Op mijn N73SV met ubuntu 12.04 heb ik net ubuntu laten updaten, en alle knoppen werken nu prima, en ook de brightness :) Niets voor hoeven doen verder.

[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 30-09-2012 22:15 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
gerbenp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:45:

Heb je het inmiddels al ingebouwd en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
KarlMarX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Heb je het inmiddels al ingebouwd en hoe werkt het?
Hij hangt er sinds donderdag in, het lijkt toch goed te werken dat schakelen, Bluetooth gaat gewoon uit en ook gewoon aan! Heb alle drivers overigens gewoon even geherinstalleerd, idem met Wireless Console. Verbaast me wel dat het gewoon werkt.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vreemde vraag die misschien niet getuigt van veel kennis, maar het lukt me niet om een nieuw BIOS te installeren voor mijn N56. Andere drivers kan ik wel downloaden, uitpakken en installeren, maar telkens ik het BIOS download en vervolgens installeer krijg ik een installatieprogramma van het Akamai NetSession programma dat blijft draaien en uiteindelijk zichzelf afsluit, maar verder gebeurt er niets.

Als ik DXDiag draai staat er nog steeds bij bios: 03/15/2012 ver.04.06.05.

Bovendien heb ik een zeer magere internetverbinding vergeleken met mijn vorige laptop. Op school lukt het me vaak niet om een goede internetverbinding te krijgen, terwijl mijn medestudenten geen problemen ondervinden. Ook thuis krijg ik boven amper verbinding en dit had ik wél met mijn vorige laptop. Ik heb in het apparaatbeheer gekeken en zag dat ik een Atheros kaart heb, driver geïnstalleerd maar blijkbaar was dit al de laatste driver. Iemand hier een oplossing voor?

Wat doe ik verkeerd/wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Ik weet niet of ik nou zo achterlijk bezig ben of dat er echt wat mis is maar hier is mijn probleem:

Ik probeer mijn BIOS instellingen te veranderen maar ik kom er maar niet in.
ESC geeft niets, F12 geeft niets alleen F8 geeft iets wat heet 'Advanced Boot Menu'.

Echter dit heeft alleen dingen die met Windows 7 te maken hebben, Safe Mode, Recovery dat soort dingen.

Nergens zie ik de BIOS.

Ik probeer erin te komen om mn boot devices te herordenen en de USB achter de HDD te zetten.
Dit om er voor te zorgen dat de laptop niet dmv een LINUX stickje gewoon gebruikt kan worden zonder wachtwoord.

Enig idee wat het probleem is/wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:28:
{Google is your best friend]

Bovendien heb ik een zeer magere internetverbinding vergeleken met mijn vorige laptop. Op school lukt het me vaak niet om een goede internetverbinding te krijgen, terwijl mijn medestudenten geen problemen ondervinden. Ook thuis krijg ik boven amper verbinding en dit had ik wél met mijn vorige laptop. Ik heb in het apparaatbeheer gekeken en zag dat ik een Atheros kaart heb, driver geïnstalleerd maar blijkbaar was dit al de laatste driver. Iemand hier een oplossing voor?

Wat doe ik verkeerd/wat zie ik over het hoofd?
Met de Atheros chips heb ik gemerkt dat aansturing van de drivers niet altijd even lekker gaat.
Zoek via Google even de driver site op (.cz) en ga downgraden naar bijv versie 9.2.1.x (met deze versie heb ik wel goed bereik en goede doorvoer op een PCI kaart - PC. Heb gemerkt dat bijna dezelfde chips gebruikt worden.)
Het zal een tijdrovend klusje worden, maar je zal tussen de V9 en V10.x.x moeten zoeken naar de juiste driver die wel aan je smaak voldoet.

Succes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
SVDW91 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:10:
Ok, nog even een update over mijn Asus N56VZ-S4056V die ik vorige maand retour heb gestuurd ter herstelling naar 4Launch.

2 weken nadat zij de notebook ontvangen hadden, moest ik zelf contact opnemen om de status te controleren.
Ze lieten me weten dat Asus de notebook had geweigerd ter herstelling en dat de enige oplossing een nieuw model was.

Omdat ik expliciet had gekozen voor een herstelling, heb ik vriendelijk gevraagd hun uiterste best te doen om de notebook toch retour te sturen.

Daarom heb ik ook met Asus zelf contact opgenomen, en de medewerker wist me te zeggen dat Asus nooit producten weigert ter herstelling.
Hij kon me ook via het serienummer van de notebook vertellen dat deze zich niet bij Asus bevond, maar bij het bedrijf Quote, wat blijkbaar de toeleverancier van 4Launch is.

Hiervoor heb ik dan gebeld naar 4Launch, en de medewerker zei me dat dat afspraken waren tussen hun leverancier en Asus. Voor 4Launch was de RMA al opgelost blijkbaar.

Ondertussen heb ik een mail gekregen dat mijn RMA gecrediteerd zal worden, wat ik niet expliciet heb aangevraagd.

Door het lange aanslepen en in mijn opzicht het niet waarschuwen van 4Launch, ben ik heel erg teleurgesteld over hun service en die van hun toeleverancier.

Ik heb dus ook de consumentenbonden op deze zaak gezet om dit alles nog eens te onderzoeken.

Daarom zal ik waarschijnlijk nooit meer een aankoop doen bij 4Launch, en indien nodig de RMA rechtstreeks met de fabrikant van het product afhandelen.
Ik heb rechtstreeks via Asus dezelfde oplossing gekregen. Betreft dezelfde laptop.

De notebook kon niet hersteld worden. Bij Asus ligt er ook geen zelfde of vergelijkbaar model. De Asus medewerker kon mij dan ook alleen nog maar een creditering aanbieden, een andere optie was er niet.

Dus als je via Asus dit probleem probeerde op te lossen, maakte dat geen ene moer uit. Want Asus biedt dezelfde oplossing als 4Launch.

Dan kun je wel doodleuk bij de consumentenbond gaan klagen, maar de fabrikant zelf komt met dezelfde oplossing. Het ligt dus niet aan 4Launch.

Zo, hopelijk is het dan duidelijk dat dit niet aan 4Launch ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor het openen van het keyboard van mijn n75 laptop? Ik kan nergens fatsoenlijke info vinden en heb weinig trek om mijn keyboard te slopen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.powersshop.com/bmz_cache/5/5267bbf769f57b7cb02f993754991ca2.image.800x543.jpg
Als ik dit plaatje bekijk zitten er schroeven onder het audio panel. Alleen ik weet niet hoe ik de audiopanel moet los maken.

.edit. goed na wat geklooi is het gelukt. Bij deze voor diegene die ooit nog eens het toetsenbord van een N75SF wil vervangen:

- Begin met het verwijderen van het audiopaneel aan de voorkant. Zet een scherp mes aan de zijkant en wip het audiopanel voorzichtig omhoog. Let op, want hij zit behoorlijk strak.
- Verwijder daarna de schroeven van het toetsenbord die onder audiopanel zitten.
- Draai de laptop om en verwijder daarna het klepje aan de onderkant. Die zit met twee schroeven vast.
- Onder het klepje zitten twee schroefjes met een 'K' erbij. Deze moet je beide losschroeven.
- Als het goed is kun je nu het toetsenbord voorzichtig loshalen.

[ Voor 82% gewijzigd door HawVer op 02-10-2012 13:07 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:42:
[...]

Met de Atheros chips heb ik gemerkt dat aansturing van de drivers niet altijd even lekker gaat.
Zoek via Google even de driver site op (.cz) en ga downgraden naar bijv versie 9.2.1.x (met deze versie heb ik wel goed bereik en goede doorvoer op een PCI kaart - PC. Heb gemerkt dat bijna dezelfde chips gebruikt worden.)
Het zal een tijdrovend klusje worden, maar je zal tussen de V9 en V10.x.x moeten zoeken naar de juiste driver die wel aan je smaak voldoet.

Succes!
Stom van me, had al gegoogled hoe het moest maar besefte nu pas dat ik via Winflash het BIOSprogramma moeten openen en installeren. Het is nu gelukt en werk op BIOS 211.

Voorlopig ga ik nog even afwachten of met de BIOS update het probleem met de WIFI verholpen is, zoniet zal ik de driver downgraden en verschillende versies proberen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Na 6,5 week heb ik eindelijk mijn N56VZ-S4056V teruggekregen vanuit Max ICT. De F11-toets is gerepareed door Max ICT zelf en de linker touchpad-knop door ASUS (vandaar dat het zo lang duurde).

Nu blijkt echter dat de backlighting van mijn keyboard het niet meer doet. Zou het kunnen dat ze deze niet opnieuw hebben aangesloten toen ze bij de F11-toets of het touchpad moesten zijn? Kan ik ergens vinden hoe ik deze opnieuw aansluit? Ik heb eigenlijk geen zin om hem voor zoiets wéér terug te sturen namelijk.

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Onyxthegreat op 02-10-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exile95
weet iemand waneer de versies met win8 uit komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
+- 22 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Schaamteloze BUMP:
Jell0zz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:02:
Ik weet niet of ik nou zo achterlijk bezig ben of dat er echt wat mis is maar hier is mijn probleem:

Ik probeer mijn BIOS instellingen te veranderen maar ik kom er maar niet in.
ESC geeft niets, F12 geeft niets alleen F8 geeft iets wat heet 'Advanced Boot Menu'.

Echter dit heeft alleen dingen die met Windows 7 te maken hebben, Safe Mode, Recovery dat soort dingen.

Nergens zie ik de BIOS.

Ik probeer erin te komen om mn boot devices te herordenen en de USB achter de HDD te zetten.
Dit om er voor te zorgen dat de laptop niet dmv een LINUX stickje gewoon gebruikt kan worden zonder wachtwoord.

Enig idee wat het probleem is/wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb nu al een paar weken de asus N76VM. Een prima laptop maar ik merk toch dat hij langzaam is. Of althans ik vind dat hij langzaam is op bepaalde fronten. Twee dingen vallen me op. Het booten duurt gemiddeld meer dan een minuut. Af en toe 1:30 terwijl ik verscheidene processen toch in config uit heb staan. Mijn vraag is wat nou ongeveer de gemiddelde tijd moet zijn. Ik had wel het idee dat het onder de minuut moet zijn.

Het volgende probleem is bij firefox. Als ik van tabbladen verwissel dan lagged die. Het duurt echt even een seconde of twee voor ik het tabblad kan bekijken. Ik vraag me af of dit nou te maken heeft met de HD4000 videokaart die het niet helemaal goed aankan. (overigens heb ik de drivers al geupdate) Maar dit lijkt me niet omdat dit ook met enkele tabs al zo is. Ook merk ik dat als ik het venster minimaliseer en daarna weer open ik eerst een gedeeltelijk zwart scherm krijgt voor hij de volledige pagina laat zien Iemand die hier ook last van heeft?

Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:21
Hmmmm:
  • Een topic kicken binnen 24 uur is enigzins ongewenst. Klinkt ook niet alsof je probleem zo ernstig is dat het snel opgelost moet worden.
  • Het zou wel handig zijn als je ook even het typenummer erbij zet, dan kunnen de mensen zonder kristallen bol ook meedenken. ;)
  • Wat schrijft de handleiding hierover? Waarschijnlijk staat er in het hoofdstukje 'de notebook inschakelen' wat nuttige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
vanaalten schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Hmmmm:
  • Een topic kicken binnen 24 uur is enigzins ongewenst. Klinkt ook niet alsof je probleem zo ernstig is dat het snel opgelost moet worden.
  • Het zou wel handig zijn als je ook even het typenummer erbij zet, dan kunnen de mensen zonder kristallen bol ook meedenken. ;)
  • Wat schrijft de handleiding hierover? Waarschijnlijk staat er in het hoofdstukje 'de notebook inschakelen' wat nuttige tips.
Dit topic gaat zo snel dat ik dacht dat het misschien gemist zou worden, ik verwachtte eigenlijk ook dat er meerdere mensen met dit probleem zaten.

Ik heb de Asus N56vz-s4035 van Campusshop. Maar qua moederbord is er volgens mij geen verschil tussen de n56vm en -vz versie.

In de handleiding (online) heb ik BIOS gezocht maar kreeg ik geen hits, ik ga nog even verder op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jell0zz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:40:
[...]

Dit topic gaat zo snel dat ik dacht dat het misschien gemist zou worden, ik verwachtte eigenlijk ook dat er meerdere mensen met dit probleem zaten.

Ik heb de Asus N56vz-s4035 van Campusshop. Maar qua moederbord is er volgens mij geen verschil tussen de n56vm en -vz versie.

In de handleiding (online) heb ik BIOS gezocht maar kreeg ik geen hits, ik ga nog even verder op zoek.
ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is het bios gewoon f2...zelfs Wikipedia zegt: Doorgaans werkt dit als volgt: bij het opstarten van een computer kan men met een speciale toets [1] (vaak Delete, F10, F2 of nog andere toetsencombinaties) dit opstartproces onderbreken en "naar de setup gaan", nog voordat het besturingssysteem geladen wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is het bios gewoon f2...zelfs Wikipedia zegt: Doorgaans werkt dit als volgt: bij het opstarten van een computer kan men met een speciale toets \[1] (vaak Delete, F10, F2 of nog andere toetsencombinaties) dit opstartproces onderbreken en "naar de setup gaan", nog voordat het besturingssysteem geladen wordt.
Ik had F10, ESC, F8 en F2 geprobeerd, ik heb van een vriend vernomen dat het bij hem de DELETE knop was. En deze werkte bij mij ook.

Probleem is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:21
Jell0zz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:40:
Wellicht dat je dan niet de user manual, maar de user guide hebt doorzocht. Beide staan te downloaden, maar de manual gaat over de laptop zelf (inclusief F2 voor de BIOS), de guide gaat zo te zien over Windows-8 op deze laptop.

off-topic: ik dacht dat het windows-8 desktop spul niet meer 'metro' genoemd mocht worden? De Asus user guide voor de N56VZ noemt nog steeds de metro-apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
hoezee eerste forum post... maargoe
exile95 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:19:
weet iemand waneer de versies met win8 uit komen???
25 oktober gaat Microsoft een gigantische launch dag houden.

Ikzelf gebruik al +- 8 maanden windows 8. Heb eerst developer releases, drna preview releases gedraaid en nu draai ik de OEM release (zoals alle computerfabrikanten hem nu hebben ontvangen om te installeren/customizen voor wanneer deze in de winkels komen).

Ik heb een Asus N73SV en draai het OS perfect. Alle drivers heb ik geüpdate op hun website. Ik heb 2 kleine probleempjes ondervonden zover met windows8/asus hardware/drivers... Photoshop heeft soms haperend beeld, dit sinds de laatste driverupdate van nVidia en als 2e punt, mijn asus sonicmaster (audio boost software) is nog niet echt windows 8 compatible en werkt soms niet. Asus heeft hierop aangegeven dat zij niet kunnen zeggen of dat in de toekomst de drivers hiervoor uitkomen.

wat mij betreft loop asus nogal achter met windows 8 compatibility, want op hun website zijn nog nergens windows 8 divers te vinden, terwijl andere laptopmakers etc. dit wel al hebben.

---
Wel ff vraagje aan de rest, ik wil mijn ram gaan upgraden ivm regelmatig renderen voor videos. Maar ik zag dat al het ram in de laptop, word gedownclokt naar 667mhz, terwijl het ram zelf 1333mhz geklokt is.
Is er enige mogelijkheid om de 'maximum supported memory clock' van mijn Ram, omhoog te krikken op me laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit hem in de naam: DDR: Double Data Rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:01:
Het zit hem in de naam: DDR: Double Data Rate.
...
damn
voor iemand met een HBO ict diploma, heb ik dat nog niet eens gezien
oh god
Sta er gwn met me mond open van xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Onyxthegreat schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:49:
Na 6,5 week heb ik eindelijk mijn N56VZ-S4056V teruggekregen vanuit Max ICT. De F11-toets is gerepareed door Max ICT zelf en de linker touchpad-knop door ASUS (vandaar dat het zo lang duurde).

Nu blijkt echter dat de backlighting van mijn keyboard het niet meer doet. Zou het kunnen dat ze deze niet opnieuw hebben aangesloten toen ze bij de F11-toets of het touchpad moesten zijn? Kan ik ergens vinden hoe ik deze opnieuw aansluit? Ik heb eigenlijk geen zin om hem voor zoiets wéér terug te sturen namelijk.

Alvast bedankt.
Ik heb ASUS gebeld en blijkbaar hebben ze mijn moederbord gemold tijdens de 'reparatie' van mijn touchpad. Daarom heeft het dus zo lang geduurd. Echter hebben ze dus waarschijnlijk óf de backlighting ook gemold, óf niet goed opnieuw aangesloten.

Heeft iemand misschien nog wat pointers of ik dit zelf kan controleren/verhelpen voordat ik hem weer terug moet sturen? Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn die hun N56VZ al open hebben gehad en ik heb namelijk niet zo'n zin om hem wéér terug te sturen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Onyxthegreat op 03-10-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb zojuist mijn Intel 6235 kaartje binnengekregen en direct geïnstalleerd. Was een fluitje van een cent.

Maar wat een verschil! Haal nu met speedtest.net gewoon mijn maximale internetsnelheid (50/50 glasvezel) en een ping van slechts 6ms. Met het oude kaartje haalde ik maar ongeveer de helft van de snelheid en een ping van minstens 23ms. Dit kaartje is zijn geld dubbel en dwars waard en vind ik nog belangrijker dan een SSD o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
KarlMarX schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:33:
Ik heb zojuist mijn Intel 6235 kaartje binnengekregen en direct geïnstalleerd. Was een fluitje van een cent.

Maar wat een verschil! Haal nu met speedtest.net gewoon mijn maximale internetsnelheid (50/50 glasvezel) en een ping van slechts 6ms. Met het oude kaartje haalde ik maar ongeveer de helft van de snelheid en een ping van minstens 23ms. Dit kaartje is zijn geld dubbel en dwars waard en vind ik nog belangrijker dan een SSD o.i.d.
Zou je een Install-guide kunnen maken voor dit product? Ik denk dat er nog een heleboel mensen zijn die dit ook wel een goed idee vinden.

Ik zou het in iedergeval heel fijn vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Ik sta op het punt de Asus N76 te kopen, maar heb een vraag over de software. Momenteel gebruik ik een Samsung 830 die meegaat, maar zit er een verse Windows cd/dvd bij voor een nieuwe install?

[ Voor 10% gewijzigd door Nismod op 04-10-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Nismod schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:26:
Ik sta op het punt de Asus N76 te kopen, maar heb een vraag over de software. Momenteel gebruik ik een Samsung 830 die meegaat, maar zit er een verse Windows cd/dvd bij voor een nieuwe install?
Dat hangt ervan af waar je het koopt, bij mijn N56VZ van campusshop was t wel een optie maar kostte het extra geld en heb ik het niet gedaan.

Ik geloof dat het ook via een USB stick gedaan kan worden.

Het is mogelijk en voor zo ver ik weet niet illegaal, om de windows bestanden te downloaden via een torrent site en te activeren met de code die onder op je laptop staat.

Als dit niet hier genoemd mag worden zal ik t eruit edit-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Jell0zz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:32:
[...]

Dat hangt ervan af waar je het koopt, bij mijn N56VZ van campusshop was t wel een optie maar kostte het extra geld en heb ik het niet gedaan.

Ik geloof dat het ook via een USB stick gedaan kan worden.

Het is mogelijk en voor zo ver ik weet niet illegaal, om de windows bestanden te downloaden via een torrent site en te activeren met de code die onder op je laptop staat.

Als dit niet hier genoemd mag worden zal ik t eruit edit-en.
Dat was inderdaad ook mijn idee, zolang de originele key maar gebruikt wordt is er niks aan de hand.

Dan nog even een vraag, het gaat om de volgende versie:

Asus 17.3" N76VZ-V2G-T1120V - i7 3610QM/8GB/1TB

Maar deze kom ik nergens tegen, ook niet op de internationale Asus site. Betreft dit een oud model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
1) Je moet zelf je recovery branden op die serie.
2) Omdat het hier om een "pre installed" Windows versie gaat, is de key gebonden aan de hardware van de laptop. Zolang je een Windows 7 HP x64 versie hebt, zal de key gewoon werken en je bent niet illegaal bezig ;)
(anders zou asus geen hdd's mogen repareren :P )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Jell0zz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Zou je een Install-guide kunnen maken voor dit product? Ik denk dat er nog een heleboel mensen zijn die dit ook wel een goed idee vinden.

Ik zou het in iedergeval heel fijn vinden
X2
Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.