“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Zover ik gelezen heb wordt de nieuwe versie ook in Linux kernel 3.6 opgenomen.
Maar nu vind ik het geluid niet om aan te horen, uit de speakers is bij te hard geluid duidelijke storingen of trillingen te horen (al geen idee hoe dit komt) En zelfs met een dure studio koptelefoon hoor ik nog om de paar seconde een plopje.. heb al van alles geprobeerd. Nieuwe drivers alles schoon proberen te maken geen stof of iets... help:$
Ubuntu 12.04 native installeren op de N56 lijkt nu dus een reële optie ;-)skinpatch schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:03:
Gister heb ik de laatste versie van de asus-laptop driver voor Linux, Ubuntu 12.04 in mijn geval, geïnstalleerd Nu werken de fn-toetsen(behalve screen brightness) en het backlight eindelijk.
Jep.wsmaal schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:05:
[...]
Ubuntu 12.04 native installeren op de N56 lijkt nu dus een reële optie ;-)
Nu moet ik alleen nog kijken of ik de subwoofer en de brightness keys werkend kan krijgen.
Verwijderd
Nu wil ik een blu-ray kijken maar er moet eerst een update geinstalleerd worden. Op het eerste oog geen probleem. Maar tijdens het installeren krijg ik een melding dat er een probleem is met mijn internet verbinding. En dus stopt de installatie. Na meerdere malen dezelfde melding gekregen te hebben probeer ik het nu op deze manier. Heeft iemand hier eerder problemen mee gehad? Of moet ik even naar een computer winkel. Ik vind dit jammer aangezien de blu-ray speler een van de redenen is dat ik deze laptop heb aangeschaft.
Alvast bedankt.
Weet iemand wat er aan de hand is met de N##vz types van Asus?
Die zijn echt zeer beperkt te krijgen of zelfs helemaal niet, is dat inmiddels alweer een oude serie (prijs vermelding in pricewatch van augustus 2012 lol) of waren er problemen mee of is die gewoon beperkt in aanbod in Nederland?
Wat zijn verder de verschillen met de VM types? (aangezien ik weet dat die "series" altijd wel eigenschappen hebben)
Ik denk erover de N76vz-v2g-t1023v te kopen, maar bij veel shops is er niet eens een info tabel, hetzelfde gold voor de eerst uitgekozen 1035 die nu helemaal niet meer verkrijgbaar is.
verder enig advies op het gekozen model/serie/merk, voornaamste gebruik is gamen naast mijn pc (viva la steam), dus bijvoorbeeld op school, wat ook direct het 2e scenario gaat zijn en dan met name graphisch werk (video's en foto's) en dingen als tekstverwerking en excel etc.
alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door BannerFigurezZz op 07-09-2012 19:27 . Reden: verkeerde type ]
Zag namelijk deze in sommige shops vermeld staan:N76VJ-T4006H CI7/3630QM 6GB 500GB 17.3IN GT635M(2GB) DVDRW W8HP voor 1053 EUR.
Klopt, ik had die nieuwe versie ook hier zien staan. Had voorheen echter nog niet van de i7 3630QM gehoord, maar blijkbaar is het geen typfout. Ben eens benieuwd welke combinaties er nog aankomen. Lijkt me wel dat ze een dergelijk model willen blijven verkopen, aangezien het succes ervan!donald_dick schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:29:
[...]
ik zie nu bij mijn leveranciers dat de N56VZ-S4215H de opvolger komt met:
N56VZ-S4215H CI7/3630QM 6GB 750GB 15.6IN GT650M(2GB) DVDRW W8HP
Ja, met windows 8. ik denk ook dat veel hardwareboeren wachten tot de lancering van windows 8 op 26 oktober
Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)
Is het normaal dat de laptop bij licht gebruik al ruim 2.5GB aan RAM gebruikt?
[ Voor 44% gewijzigd door imeR op 08-09-2012 09:08 ]
en nog bedankt voor het beantwoorden van de vraag!
Verwijderd
Ik neem aan dat de N56 met Ubuntu veel beter "performed" dan Windows?skinpatch schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:18:
[...]
Nu moet ik alleen nog kijken of ik de subwoofer en de brightness keys werkend kan krijgen.
Ik ging vandaag de WiFi kaart in m'n N53SV vervangen, ging allemaal prima alleen heb ik het het clipje van de power button connector gesloopt. Hierdoor blijft de ribbon cable dus niet zitten en gaat de laptop niet meer aan

Het gaat dus om dat zwarte clipje in het plaatje. Heeft iemand een idee of ik ergens zo'n dingetje kan kopen? Het lijkt alsof ik die er namelijk weer makkelijk op zou kunnen klikken..
In ieder geval veel beter dan de Windows installatie die Asus er op heeft gezet, die is er na 5 minuten af gegaan. Ik heb nog niet de moeite genomen om een verse Windows install te doen.wsmaal schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:32:
[...]
Ik neem aan dat de N56 met Ubuntu veel beter "performed" dan Windows?
Opstart tijd en en batterij duur(zo'n 4/5 uur bij een beetje browsen en wat documentjes typen etc) onder Ubuntu zijn prima.
Ik heb iedere week een mail gestuurd om een update te krijgen en de laatste keer (een week geleden) vertelden ze mij dat ze de laptop binnen drie werkdagen terug zouden krijgen vanuit Asus. Ik heb nog altijd niets van ze gehoord en ik moet iedere keer zelf om een update vragen. Ik begin me een beetje af te vragen of ik misschien bepaalde stappen moet gaan nemen.
Tegen wie? En op basis van wat? Omdat je voor je idee te lang moet wachten. Sorry maar ik vind dit van die rare reacties.Onyxthegreat schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:42:
Ik begin me een beetje af te vragen of ik misschien bepaalde stappen moet gaan nemen.
Je zegt al zelf dat je laptop eerst naar je verkoper is gegaan. Voordat zij het probleem hebben opgelost, is het al gauw een week verder. En tegen de tijd dat je laptop dan bij Asus, en voordat hij gerepareerd is het ook zo weer 1,5 tot 2 weken verder. Dan word je laptop waarschijnlijk eerst naar je verkoper gestuurd. En dan pas naar jouw. En vind je het logisch dat je verkoper ook niet de actuele status van je laptop weet. Dat wordt logistiek een leuke spelletje.
Wacht gewoon rustig af. Stuur af en toe een mailtje met de vraag of ze iets weten. Maar stappen ondernemen heeft toch geen zin.
Sorry, ik denk dat ik het een beetje verkeerd verwoord heb. Ik bedoel natuulijk niet stappen in de vorm van aanklagen ofzo, haha.Trently schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:58:
[...]
Tegen wie? En op basis van wat? Omdat je voor je idee te lang moet wachten. Sorry maar ik vind dit van die rare reacties.
Je zegt al zelf dat je laptop eerst naar je verkoper is gegaan. Voordat zij het probleem hebben opgelost, is het al gauw een week verder. En tegen de tijd dat je laptop dan bij Asus, en voordat hij gerepareerd is het ook zo weer 1,5 tot 2 weken verder. Dan word je laptop waarschijnlijk eerst naar je verkoper gestuurd. En dan pas naar jouw. En vind je het logisch dat je verkoper ook niet de actuele status van je laptop weet. Dat wordt logistiek een leuke spelletje.
Wacht gewoon rustig af. Stuur af en toe een mailtje met de vraag of ze iets weten. Maar stappen ondernemen heeft toch geen zin.
Verwijderd
Het gaat om het programma powerdvd 10. Kan ik ergens een ander blu-ray programma downloaden? Kan weinig vinden op het internet over dit probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:31:
Ik heb vandaag de n55sf-1060v aangeschaft.
Nu wil ik een blu-ray kijken maar er moet eerst een update geinstalleerd worden. Op het eerste oog geen probleem. Maar tijdens het installeren krijg ik een melding dat er een probleem is met mijn internet verbinding. En dus stopt de installatie. Na meerdere malen dezelfde melding gekregen te hebben probeer ik het nu op deze manier. Heeft iemand hier eerder problemen mee gehad? Of moet ik even naar een computer winkel. Ik vind dit jammer aangezien de blu-ray speler een van de redenen is dat ik deze laptop heb aangeschaft.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik denk dat het past. Maar je kan beter 2.5" nemen. Die past zeker.
Mijn (atom) desktop draait sowieso Linux (ubuntu 12.04), dual boot W7 voor de compatibiliteit. Atom netbookje draait Lubuntu (dual boot wubi xp) maar niet alle functie toetsen werken. Gezien deze ervaring huiver ik om de N56VM/I7 native te installeren met Ubuntu. Voorlopig draai ik Ubuntu virtueel (VMPlayer).skinpatch schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:13:
[...]
In ieder geval veel beter dan de Windows installatie die Asus er op heeft gezet, die is er na 5 minuten af gegaan. Ik heb nog niet de moeite genomen om een verse Windows install te doen.
Opstart tijd en en batterij duur(zo'n 4/5 uur bij een beetje browsen en wat documentjes typen etc) onder Ubuntu zijn prima.
De performance van (Asus) Windows op de N56 vind ik enorm tegenvallen, hetgeen voornamelijk te wijten is aan de HDD. Een SSD i.p.v. een HDD betekent een relevante verbetering van de Windows performance en (m.i.) niet een clean installatie van Windows.
Is het slim om deze nu aan te schaffen of beter om 2 maandjes te wachten, aangezien windows 8 er volgende maand aan komt?
Ook had ik gelezen dat het bijna enige minpuntje van deze laptop is dat deze heel heet wordt bij het spelen van games, is dit daadwerkelijk zoon gamebreaker of valt het mee?
alvast bedankt voor de reacties!
Dat zou je zo'n 15 euro kunnen schelen: als je hem NU aanschaft, dan kan je volgens mij tzt een windows-8 upgrade voor 15 euro aanschaffen.dflow schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:05:
Is het slim om deze nu aan te schaffen of beter om 2 maandjes te wachten, aangezien windows 8 er volgende maand aan komt?
Als je wacht, dan heb je die wellicht gratis (tenzij de laptop in de tussentijd duurder of goedkoper is geworden). Mijn mening is dat je je koop-beslissing daar niet van af laat hangen.
Tja, persoonlijk vind ik Windows 8 he-le-maal niks (en ja, ik heb het geprobeerd). Sowieso kan je Windows 7 voor €15 upgraden naar Windows 8.dflow schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:05:
Beste mensen, ik heb de laatste 40 pagina's van dit forum snel doorgelezen en ben van plan te gaan kiezen voor de Asus n56vz-4035 van campusshop.
Ook had ik gelezen dat het bijna enige minpuntje van deze laptop is dat deze heel heet wordt bij het spelen van games, is dit daadwerkelijk zoon gamebreaker of valt het mee?
alvast bedankt voor de reacties!
Ik vind de laptop helemaal niet zo heet worden. Na twee uur Anno 2070 (RTS) is mijn CPU 88 graden en mijn GPU 76. 88 graden voor de CPU is wel hoog (mijn vorige laptop werd maximaal 59 graden tijdens gamen) maar niet gevaarlijk hoog.
Verwijderd
Ondertussen heb ik een clean install gedaan op een Samsung 256 GB SSD, ik moet zeggen dat het geluid ineens veel harder is dan met de fabrieks-setup!
je hebt het over geheugen, een ssd en dan ineens over het geluid? Je bedoelt dat het geluid uit je speakers ineens harder klinkt?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:07:
Heeft iemand het Corsair Vengeance 16 GB(2x8) geheugen al in een Asus N56VM-S4050V getest?
Ondertussen heb ik een clean install gedaan op een Samsung 256 GB SSD, ik moet zeggen dat het geluid ineens veel harder is dan met de fabrieks-setup!
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Verwijderd
Mijn vraag is of iemand het geheugen al heeft geupgrade naar 16 GB?donald_dick schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:42:
[...]
je hebt het over geheugen, een ssd en dan ineens over het geluid? Je bedoelt dat het geluid uit je speakers ineens harder klinkt?
En inderdaad na een upgrade met SSD en een clean install klinken mijn speakers ineens veel harder.
Ik denk dat ik de 4035 deze week ga bestellen. Ik had alleen nog een vraagje over de SSD.
Ik heb hier hele goede verhalen over gehoord en wil hierdoor ook een Samsung 128GB SSD aanschaffen en in de Asus plaatsen ipv de dvddrive.
Nu ben ik wat betreft hardware best wel een noob, dus mijn vraag was of het goed zelf te doen is met een handleiding en zo ja hoe?
Ook zou ik willen weten of het ook verstandig is om al mijn programma's (zoals Cubase voor muziek maken) en Games ook op die SSD te installeren.
Alvast bedankt weer!
Ik zou gewoon de programma's die je veel gebruikt op je SSD zetten, en bijv. games als je geen last hebt van lange laadtijd o.i.d. op je harde schijf.dflow schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:49:
bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik de 4035 deze week ga bestellen. Ik had alleen nog een vraagje over de SSD.
Ik heb hier hele goede verhalen over gehoord en wil hierdoor ook een Samsung 128GB SSD aanschaffen en in de Asus plaatsen ipv de dvddrive.
Nu ben ik wat betreft hardware best wel een noob, dus mijn vraag was of het goed zelf te doen is met een handleiding en zo ja hoe?
Ook zou ik willen weten of het ook verstandig is om al mijn programma's (zoals Cubase voor muziek maken) en Games ook op die SSD te installeren.
Alvast bedankt weer!
Als ik het goed begrepen heb is het verstandiger om de SSD op de plaats van je harddisk te zetten, en dan de harddisk op de plaats van de dvd-drive. Dit omdat de interface bij de harddisk SATA-3 is, en bij de dvd-drive SATA-2... dus op die manier heeft je SSD er het meeste profijt van.dflow schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:49:
En de SSD inbouwen op de plaats van de harddisk is niet moeilijk - zolang je maar niet lomp te werk gaat. Belangrijkste is denk ik dat je de harddisk na het losschroeven van de bracket opzij trekt, voor je 'm omhoog haalt: eerst zijwaarts uit de sata&power connector trekken en niet meteen omhoog buigen. Er zit een lipje aan de 'losse' kant, daar moet je aan trekken.
Waarom is deze bios update niet interessant? Gelukkig heeft ASUS er een changelog bij gezet, maar die lijkt mij niet compleet. Ik heb nog een paar veranderingen gemerkt:Cubic X schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:08:
[...]
De BIOS is eigenlijk niet interessant, lost geen echte problemen op en voegt ook niks bijzonders toe.
Hoe zit het eigenlijk met Ubuntu/Linux op de N56VZ? Ik zit er over te denken om mijn Blu-ray eruit te halen en er een HDD-caddy in te stoppen. In deze caddy wil ik dan een 128GB Samsung 830 SSD stoppen met Ubuntu erop. Kan ik vervolgens gewoon dual-booten met Windows 7 op de main SSD (256GB) en Ubuntu vanaf de HDD in de caddy? Op die manier hou ik Windows en Ubuntu lekker gescheiden. Ik neem aan dat het wel kan omdat de Blu-ray ook bootable is. Hoe draait Ubuntu eigenlijk op de N56?
- Met de bios update krijg ik weer het boot logo van Windows, voorheen was dat het Asus logo.
- In standby knippert nu ook het lampje in de power knop, voorheen knipperde enkel het kleine lampje vooraan.
- Het lijkt mij dat het gekraak/geruis in de subwoofer is verminderd. Ik heb er de laatste weken echter niet meer zo erg op gelet. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?
Ah, kijk, dat staat inderdaad niet in de changelogsFlipside schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:57:
[...]
Waarom is deze bios update niet interessant? Gelukkig heeft ASUS er een changelog bij gezet, maar die lijkt mij niet compleet. Ik heb nog een paar veranderingen gemerkt:
- Met de bios update krijg ik weer het boot logo van Windows, voorheen was dat het Asus logo.
- In standby knippert nu ook het lampje in de power knop, voorheen knipperde enkel het kleine lampje vooraan.
- Het lijkt mij dat het gekraak/geruis in de subwoofer is verminderd. Ik heb er de laatste weken echter niet meer zo erg op gelet. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?
Ik zat te denken, is het mogelijk om de media keys (play, stop, next, previous) met iTunes te laten werken,
Het is echt zo'n verspilling als t alleen met WMC werkt...
Weet iemand hoe dit moet? Zonder al te erg registry wijzigingen aan te brengen oid.
Verwijderd

Dus...werkt het(is de vraag)???
[ Voor 61% gewijzigd door Cubic X op 11-09-2012 20:05 ]
Verwijderd
Als iemand dit ooit nog wil doen, ik heb de hoop opgegeven om de Fn+Links/Rechts/Onder/Boven te gebruiken maar heb in plaats daarvan dmv een programma HKTunes er Ctrl+Links/Rechts/Onder/Boven van gemaakt.Jell0zz schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:42:
Hey iedereen.
Ik zat te denken, is het mogelijk om de media keys (play, stop, next, previous) met iTunes te laten werken,
Weet iemand hoe dit moet? Zonder al te erg registry wijzigingen aan te brengen oid.
-Jelle
Dat kan je vinden in j-phone in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"Jell0zz schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:42:
Hey iedereen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Geweldig, het werkt! ThanksYorin schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:37:
[...]
Dat kan je vinden in j-phone in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Ik ben nèt nieuw op Tweakers. Ik heb deze site gebruik om mijn keuze voor de Asus N56VZ-S4035 te maken. De laptop doet het geweldig, op één ding na:
Wanneer ik video kijk (youtube, avi, ander streaming, doet er niet toe) of wanneer ik een spel speel (BF2 of BF3, doet er niet toe) vertraagt het beeld periodiek. Het lijkt alsof de computer heel even bevriest, het geluid gaat ook schokkerig net als de muisbewegingen. Het duurt niet langer dan 2 à 3 seconden, daarna loopt de computer weer als vanouds.
Ik heb de laatste drivers geupdated maar het heeft geen effect. De computer deed dit al vanaf de eerste dag dat ik hem had.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe kan ik het oplossen?
Dank,
Het lijkt mij dat het probleem te maken heeft met het stuurprogramma van een van beide grafische kaarten. Mogelijk schakelt hij op zo een moment over van de Intel GPU naar de nvidia GPU en gaat dat niet helemaal vlot.jverh schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:35:
Hallo iedereen,
Ik ben nèt nieuw op Tweakers. Ik heb deze site gebruik om mijn keuze voor de Asus N56VZ-S4035 te maken. De laptop doet het geweldig, op één ding na:
Wanneer ik video kijk (youtube, avi, ander streaming, doet er niet toe) of wanneer ik een spel speel (BF2 of BF3, doet er niet toe) vertraagt het beeld periodiek. Het lijkt alsof de computer heel even bevriest, het geluid gaat ook schokkerig net als de muisbewegingen. Het duurt niet langer dan 2 à 3 seconden, daarna loopt de computer weer als vanouds.
Ik heb de laatste drivers geupdated maar het heeft geen effect. De computer deed dit al vanaf de eerste dag dat ik hem had.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe kan ik het oplossen?
Dank,
Welke driver voor de Intel GPU heb je geinstalleerd? Als je die van Asus hebt zou ik versie 15.22.57 van Intel zelf eens proberen.
Welke driver voor de nvidia GPU heb je geinstalleerd? Als je die van Asus hebt zou versie 306.02 van nvidia zelf eens proberen. Eigenlijk is er nog geen volwaardige driver voor de GT 650M, zelfs de laatste van nvidia is nog een beta en er kunnen dus nog kleine foutjes in zitten maar het zal alleszins beter zijn dan degene die Asus voorstelt.
ik sta op het punt om de 4035 te bestellen bij campusshop, maar nu vroeg ik me af of je bij campusshop ook de externe subwoofer erbij geleverd krijgt?
[ Voor 14% gewijzigd door dflow op 12-09-2012 13:19 ]
Verwijderd
Als je de Asus N56VZ 4035 bedoeld dan ja. Verder heb je niet veel aan die externe subwoofer heb ik ondervonden maar je krijgt hem erbij!dflow schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:18:
beste mensen,
ik sta op het punt om de 4035 te bestellen bij campusshop, maar nu vroeg ik me af of je bij campusshop ook de externe subwoofer erbij geleverd krijgt?
Dat je hem er bij krijgt klopt inderdaad, ik heb hem zelf ook. Waar ik het niet mee eens ben is dat je er niet veel aan zou hebben. Het geluid van de laptop is al zeer goed te noemen, de subwoofer maakt het alleen nog maar beter door de lage tonen toe te voegen die ontbreken op (de meeste) laptop speakers.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:01:
[...]
Als je de Asus N56VZ 4035 bedoeld dan ja. Verder heb je niet veel aan die externe subwoofer heb ik ondervonden maar je krijgt hem erbij!
Remember what the dormouse said
Verwijderd
Ik merk er zelf niet veel van, komt misschien omdat ik zelf of headset gebruik of een 5.1 set die in mijn kamer staat. Dus ik gebruik het niet veel dus daarom heb ik er niks aan!c0burn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
[...]
Dat je hem er bij krijgt klopt inderdaad, ik heb hem zelf ook. Waar ik het niet mee eens ben is dat je er niet veel aan zou hebben. Het geluid van de laptop is al zeer goed te noemen, de subwoofer maakt het alleen nog maar beter door de lage tonen toe te voegen die ontbreken op (de meeste) laptop speakers.
Mee eens, ik vind de subwoofer een zeer welkome toevoeging.c0burn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
[...]
Dat je hem er bij krijgt klopt inderdaad, ik heb hem zelf ook. Waar ik het niet mee eens ben is dat je er niet veel aan zou hebben. Het geluid van de laptop is al zeer goed te noemen, de subwoofer maakt het alleen nog maar beter door de lage tonen toe te voegen die ontbreken op (de meeste) laptop speakers.
Asus wil blijkbaar mijn notebook uit serviceoogpunt binnen een dergelijke korte termijn niet repareren.
Omdat de defecten beperkt waren, heb ik expliciet gekozen voor een reparatie i.p.v. een vervanging, en dan krijg je te horen dat Asus je notebook niet wil repareren.
Ik zou liefst geen vervangend model hebben, wegens de slechte beschikbaarheid en de kans dat er aan de nieuwe notebook nog meer defecten kunnen zijn.
Kunnen jullie me advies geven hoe ik dit kan oplossen?
Juridisch gezien heb je geen keus, lijkt mij. Dan is het *of* reparatie, *of* vervanging, *of* geld terug - en die keuze is aan 4Launch. Ik denk dat een nieuwe accepteren en er het beste van hopen je enige keuze is.SVDW91 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:24:
Na 2 weken niks meer gehoord te hebben, krijg ik van 4Launch te horen dat zij me van Asus uit een nieuwe N56VZ-S4056V moeten aanbieden.
Asus wil blijkbaar mijn notebook uit serviceoogpunt binnen een dergelijke korte termijn niet repareren.
Omdat de defecten beperkt waren, heb ik expliciet gekozen voor een reparatie i.p.v. een vervanging, en dan krijg je te horen dat Asus je notebook niet wil repareren.
Ik zou liefst geen vervangend model hebben, wegens de slechte beschikbaarheid en de kans dat er aan de nieuwe notebook nog meer defecten kunnen zijn.
Kunnen jullie me advies geven hoe ik dit kan oplossen?
Lijkt mij wel: het is een ASUS-doos waar laptop, DVD, accu en subwoofer allemaal in zit. Ik kan mij niet voorstellen dat een webwinkel de doos openmaakt, sub eruit haalt en dan zonder sub verkoopt.dflow schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:18:
Het is dus *geen* los artikel die je er als bonus bij krijgt - het is gewoon een onderdeel dat in het pakket zit.
(ervaring met N56VM)
[ Voor 23% gewijzigd door vanaalten op 12-09-2012 16:48 ]
Ik heb zelf de s4035 van campusshop, met subwoofer.vanaalten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:45:
[...]
Juridisch gezien heb je geen keus, lijkt mij. Dan is het *of* reparatie, *of* vervanging, *of* geld terug - en die keuze is aan 4Launch. Ik denk dat een nieuwe accepteren en er het beste van hopen je enige keuze is.
[...]
Lijkt mij wel: het is een ASUS-doos waar laptop, DVD, accu en subwoofer allemaal in zit. Ik kan mij niet voorstellen dat een webwinkel de doos openmaakt, sub eruit haalt en dan zonder sub verkoopt.
Het is dus *geen* los artikel die je er als bonus bij krijgt - het is gewoon een onderdeel dat in het pakket zit.
(ervaring met N56VM)
Ik had eerst een modelletje met wat foutjes maar een belletje en ze kwamen 2 dagen later m omruilen, goede service wat mij betreft.
Jullie advies? Nu de 4035 bij campus bestellen of even anderhalf maand wachten, wat ze doen na de release van windows 8?
bedankt!
Thanks yorin! die oplossing werkt perfect.Yorin schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:37:
[...]
Dat kan je vinden in j-phone in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Verwijderd
Zelf heb ik even met windows 8 gespeeld. Vind er zelf helemaal niks aan, maar volgens mij was er een actie dat je voor 15 euro windows 8 bij kon kopen als je een nieuwe laptop kocht. Dit moet iemand even bevestigen want dit weet ik niet zeker.dflow schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:43:
Oke bedankt voor de reacties! mooi dattie erbij zit, ik vind het toch wel handig als ik bijv. ff in de tuin int zonnetje wil zitten met de laptop en nog redelijk geluid dan heb!
Jullie advies? Nu de 4035 bij campus bestellen of even anderhalf maand wachten, wat ze doen na de release van windows 8?
bedankt!
Mvg,
Oke! Ja dat maakt me niet eens zoveel uit, alleen het stickertje van windows 8 staat wel leukVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:58:
[...]
Zelf heb ik even met windows 8 gespeeld. Vind er zelf helemaal niks aan, maar volgens mij was er een actie dat je voor 15 euro windows 8 bij kon kopen als je een nieuwe laptop kocht. Dit moet iemand even bevestigen want dit weet ik niet zeker.
Mvg,
Ik had trouwens nog een vraagje, hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, ik wil dus de N56vz 4035 aanschaffen en ook behoorlijk mee gaan gamen, nou is het zo dat ik heb gelezen dat deze laptop behoorlijk heet kan worden en maar 1 fan heeft. Is het mogelijk om een externe Laptop cooling POD te kopen voor deze laptop en hiermee de temperaturen wat stabieler zullen blijven?
[ Voor 28% gewijzigd door dflow op 12-09-2012 23:41 ]
Zie deze pagina.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:58:
Zelf heb ik even met windows 8 gespeeld. Vind er zelf helemaal niks aan, maar volgens mij was er een actie dat je voor 15 euro windows 8 bij kon kopen als je een nieuwe laptop kocht. Dit moet iemand even bevestigen want dit weet ik niet zeker.
(overigens had je natuurlijk ook zelf op microsoft.nl kunnen zoeken naar 'windows 8 upgrade'...)
Ja, je kunt een externe laptop koeler kopen maar ik denk niet dat het nodig is. De temperaturen lopen niet uit de hand, zelfs niet als de omgevingstemperatuur hoog is. De behuizing blijft aangenaam koel. De processor wordt wel richting 80°C. Dit is zeker niet te veel, maar als je dat toch lager wilt houden volstaat het om wat te experimenteren met ThrottleStop.dflow schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:35:
[...]
Oke! Ja dat maakt me niet eens zoveel uit, alleen het stickertje van windows 8 staat wel leukik dacht meer aan of er nieuwe versies komen van ASUS samen met windows 8 of zal de 4035 nog wel een tijd een van de betere multimedia laptops zijn?
Ik had trouwens nog een vraagje, hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, ik wil dus de N56vz 4035 aanschaffen en ook behoorlijk mee gaan gamen, nou is het zo dat ik heb gelezen dat deze laptop behoorlijk heet kan worden en maar 1 fan heeft. Is het mogelijk om een externe Laptop cooling POD te kopen voor deze laptop en hiermee de temperaturen wat stabieler zullen blijven?
Ik heb sinds een aantal dagen een Asus N55VZ-s4044 laptop. Tot op heden bevalt deze zeer goed, maar nog even een vraag.
De laptop heeft zowel een HD4000 als een Gt650m grafische kaart. Deze worden in apparaat beheer goed herkend, dus ik ga er vanuit dat die goed zijn.
Hoe kan ik echter zien welke GPU er op welk moment werkt en wat de voorwaarden zijn om te schakelen?
Ik kan alleen de losse 'control panels' vinden, maar niets om instellingen aan te passen.
Of kan ik in apparaat beheer gewoon de HD4000 uitschakelen om enkel op de 650m te werken?
Groet,
Pim
even een vraagje tussen door: ik zit al een poosje te kijken naar de volgende laptops.
asus n76...xxx
asus n56...xxx
hebben deze laptops ook een line in - ingang? kan hier niks over vinden op internet.
enige wat ik kan vinden is dat er een mic ingang is en een koptelefoon / sp-dif uitgang is.
alvast bedankt
Dat gaat automatisch. Wanneer het nodig is schakelt de laptop over op de 650M, eigenlijk gebeurt dat alleen bij games. Browsen en een filmpje kijken werkt ook prima op de HD4000. Je kan trouwens in het NVIDIA control panel een activiteitsmeter voor de 650M inschakelen.PRoeske schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:10:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een aantal dagen een Asus N55VZ-s4044 laptop. Tot op heden bevalt deze zeer goed, maar nog even een vraag.
De laptop heeft zowel een HD4000 als een Gt650m grafische kaart. Deze worden in apparaat beheer goed herkend, dus ik ga er vanuit dat die goed zijn.
Hoe kan ik echter zien welke GPU er op welk moment werkt en wat de voorwaarden zijn om te schakelen?
Ik kan alleen de losse 'control panels' vinden, maar niets om instellingen aan te passen.
Of kan ik in apparaat beheer gewoon de HD4000 uitschakelen om enkel op de 650m te werken?
Groet,
Pim
[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 13-09-2012 19:36 ]
N56VM: mic ingang en spdif uitgang, verder geen andere koptelefoon-connectors.stefan-smit20 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:06:
even een vraagje tussen door: ik zit al een poosje te kijken naar de volgende laptops.
asus n76...xxx
asus n56...xxx
hebben deze laptops ook een line in - ingang? kan hier niks over vinden op internet.
enige wat ik kan vinden is dat er een mic ingang is en een koptelefoon / sp-dif uitgang is.
Rechtermuisknop op de .exe of de snelkoppeling er naar toe geeft 'uitvoeren met grafische processor'; daar staat welke hij normaal pakt en dan kan je voor één keertje de ander kiezen óf de standaard processor uitkiezen.PRoeske schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:10:
Hallo allemaal,
Groet,
Pim
Dit gaat soms een beetje lastig maar is voor sommige spellen met launchers zeker aan te raden (sommige eenvoudige launchers laat hij gewoon in HD4000 opstarten welke dan ook gebruikt wordt voor het grote spel).
Een voorbeeld van vreemde keuzes van de processoren zijn: Tribes Ascend HD4000 en Sleeping Dogs HD4000.
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/48906
Versie 306.23
"Geachte heer / mevrouw,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Asus Notebook N56VZ-S4056V 15.6", 3610QM, 1TB. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is verklaard."
Dat is de halve waarheid. Ja de N56 wordt momenteel niet meer geleverd, maar wordt 'geherintroduceerd' met Windows 8. Of er verder nog iets veranderd aan de N56 weet ik niet.Proliner schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:16:
Kreeg d'r net een mailtje van 4launch,
"Geachte heer / mevrouw,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Asus Notebook N56VZ-S4056V 15.6", 3610QM, 1TB. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is verklaard."
Is er onder Asus een sneltoets om te wisselen van videokaart? Dan zou ik mogelijk de GT650m in kunnen schakelen...
Of zou ik dit op de een of andere manier kunnen forceren?
----------
Hallo allemaal,
Ik hen vanavond iets bijzonder doms gedaan. In een poging om te zien of ik mijn laptop ook enkel op de ingebouwde GT 650m kon laten draaien, in plaats van te laten schakelen, heb ik de beeldschermadapter van de HD4000 uitgeschakeld....
Nu krijg ik dus geen beeld meer in windows.
Ik weet dat de adapter GT 650m wel gewoon nog ingeschakeld staat, maar windows laat helemaal niets meer zien. Enkel een zwart scherm.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Al krijg ik alleen maar enige vorm van beeld (wordt de 650m bijvoorbeeld standaard gebruikt wanneer ik iets op de HDMI aansluiting zet?)
Specs:
Asus N56VZ-s4044v
Windows 7 sp1
HD4000 gpu <- uitgeschakeld
GT 650m gpu <- voor zover bekend ingeschakeld
Aanwezige aansluitingen:
- HDMI
- VGA <- deze op een ander beeldscherm zetten werkt niet.
- USB
Ik hoor het heel graag van iemand!
Groet,
Pim
------------
Windows in veilige modus geeft je weer beeld. (F8 blijven indrukken tijdens het opstarten en kiezen voor veilige modus)PRoeske schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:35:
Zie hier onder voor de situatie.
Is er onder Asus een sneltoets om te wisselen van videokaart? Dan zou ik mogelijk de GT650m in kunnen schakelen...
----------
Hallo allemaal,
Ik hen vanavond iets bijzonder doms gedaan. In een poging om te zien of ik mijn laptop ook enkel op de ingebouwde GT 650m kon laten draaien, in plaats van te laten schakelen, heb ik de beeldschermadapter van de HD4000 uitgeschakeld....
Ik weet dat de adapter GT 650m wel gewoon nog ingeschakeld staat, maar windows laat helemaal niets meer zien. Enkel een zwart scherm.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Al krijg ik alleen maar enige vorm van beeld (wordt de 650m bijvoorbeeld standaard gebruikt wanneer ik iets op de HDMI aansluiting zet?)
Specs:
Asus N56VZ-s4044v
Windows 7 sp1
Aanwezige aansluitingen:
- HDMI
- USB
Groet,
Pim
------------
Windows veilige modus....PRoeske schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:35:
Zie hier onder voor de situatie.
----------
Hallo allemaal,
Specs:
Asus N56VZ-s4044v
Windows 7 sp1
Aanwezige aansluitingen:
- HDMI
- USB
Groet,
Pim
------------
Maar waarom wil je alleen de 650M laten draaien? De Intel HD4000 is meer dan genoeg voor alles, behalve voor games of Photoshop. Je zal niks extra's krijgen met de 650m bij het browsen of het kijken van een video. Het automatisch uitschakelen van de 650m verlengt ook de levensduur van het kaartje...
Ik heb een N56VZ-S4056V en het lukt mij toch echt niet om 2x 8GB werkend te krijgen.Cubic X schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:48:
Hij is gelimiteerd tot 8GB inderdaad. Niet dus, 16GB is gewoon mogelijk: http://forum.notebookrevi...56vz-16gb-ram-thread.html
Heb 2x Crucial CT102464BF160B gekocht. Afzonderlijk pakt ie ze wel, maar niet samen of in combinatie met de originele 4GB reepjes.
Tips zijn welkom...
N56VZ neem ik aan?m1dnigh7 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:08:
Heb gisteren mijn N56VM 4035 besteld! Kan al haast niet meer wachten! Waarschijnlijk zal hij wel maandag geleverd worden dus het is even geduldig zijn ^^
Nu n56vz 4035 kopen of 2 maanden wachten of er dan een nieuwe versie in met windows 8 en nog betere specs?
Als je hem niet nodig hebt kan je misschien beter wachten, maar dan ben je voor altijd aan t wachten want er komt altijd wel weer wat nieuwers en wat beters.dflow schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:27:
Jullie advies even nodig
Nu n56vz 4035 kopen of 2 maanden wachten of er dan een nieuwe versie in met windows 8 en nog betere specs?
Ik zit er nu gewoon van te genieten, net ff wat CS:GO gespeeld op mijn beestje: (Asus N56VZ-S4035 (campusshop))
Ja zeker waar ! Er komt elke dag wel iets nieuws, maar ik denk maby is er een zelfde soort maar dan 2,5 ghz ofso op komst en ik vindt dat windows 8 stickertje er wel leuk op staan haha (miereneukerij maargoed(a) )Jell0zz schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:13:
[...]
Als je hem niet nodig hebt kan je misschien beter wachten, maar dan ben je voor altijd aan t wachten want er komt altijd wel weer wat nieuwers en wat beters.
Ik zit er nu gewoon van te genieten, net ff wat CS:GO gespeeld op mijn beestje: (Asus N56VZ-S4035 (campusshop))
Waarom doe je dit uberhaupt ? Als je je even in de technologie verdiept had had je geweten dat de werkelijke videokaart altijd de Intel HD is en Nvidia zijn berekende frames naar de Intel kaart kopieert, het is met Nvidia Optimus gewoon niet mogelijk om altijd de Nvidia kaart te gebruiken omdat hun de technologie zo hebben gemaakt.PRoeske schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:35:
Hallo allemaal,
------------
De oplossing is natuurlijk in veilige modus opstarten (F8 spammen na het ASUS bios logo) en dan de kaart weer inschakelen.
Je kan wachten maar je bent gegarandeerd een stuk duurder uit. Windows 8 lineup is gebaseerd op de sterk gestegen dollar van vorige maand en op 21% BTW tarief.dflow schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:27:
Jullie advies even nodig
Heeft mijn N56VZ-S4044V ook last van. Vind het niet zo hinderlijk.bdu schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:18:
Ik heb gisteren de N56VM-S4032V aangeschaft. Ik heb alleen het idee dat de behuizing een beetje onder spanning staat als deze op het lichtnet is aangesloten. Herkennen jullie dit? Met name merkbaar als je deze licht aanraakt met de vingertoppen. Wanneer deze op de batterij werkt is dit gevoel weg.
Mijn touchpad is mooi vlak en staat niet bol, ik heb geen plofjes als ik muziek luister (best aardig geluid, al kan het niet tegen mijn JBL set op) en ben ook geen andere gebreken tegengekomen.
Ik heb geen idee wat voor scherm er in zit, maar dit is een mooi beeld, zo vlak voor me.
Meteen mijn 'oude' SSD ingebouwd, een Samsung 830 128 GB en dat is een fluitje van een cent. De SSD kwam uit mijn verkochte desktop en er stond al een W7 op. Ik had de intentie om er een compleet frisse install op te zetten, maar de laptop startte er meteen mee op en ging drivers instellen. Het werkte meteen perfect, dus laat ik het maar even zo.
Ik twijfelde nog tussen deze Asus en de Dell 15" SE, maar ik ben tevreden en deze mag blijven.
Heeft iemand al een tweede adapter aangeschaft of gezien? Iemand ervaringen/aanraders?
Bedankt!
Aansluiten op een geaard stopcontact moet zoiets toch voorkomen? (sowieso beter voor je spullen).imeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:06:
[...]
Heeft mijn N56VZ-S4044V ook last van. Vind het niet zo hinderlijk.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik weet in iedergeval dat de s4035 hem niet heeft, al heb ik t niet echt gemist hoor.V3g3ta schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:18:
Heb ik het goed als ik zeg dat van alle verkijgbare N56VZ modellen, alleen de 4022 een backlit keyboard heeft?
In je kamer heb je je licht toch wel aan.
Heeft mijn n73s ook. Op mijn vaste plekje ligt nu een stopcontact met randaarde, geen last meer van nu. (Mijn asus transformer tablet heeft het trouwens ook tijdens laden, alleen heeft die lader geen randaarde.)bdu schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:18:
Ik heb gisteren de N56VM-S4032V aangeschaft. Ik heb alleen het idee dat de behuizing een beetje onder spanning staat als deze op het lichtnet is aangesloten. Herkennen jullie dit? Met name merkbaar als je deze licht aanraakt met de vingertoppen. Wanneer deze op de batterij werkt is dit gevoel weg.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 17-09-2012 00:00 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Deze adapter van Cooler Master lijkt me wel wat. Hij is wat dunner dan de meeste andere, levert toch 120W en heeft nog 2 USB poorten. (Ik heb er geen ervaring mee.)Torrentus schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:33:
Ik ben blije bezitter van een s4022, beste laptop die ik ooit in handen heb gehad. Ik ben echter opzoek naar een tweede adapter, en als het even kan dan een zo compact mogelijke (niet zo'n baksteen als de stock-adapter), zodat ik die fatsoenlijk mee kan nemen naar college e.d.
Heeft iemand al een tweede adapter aangeschaft of gezien? Iemand ervaringen/aanraders?
Bedankt!
Vanwaar de keuze voor de 4022? Ik ben nog altijd niet uit aan het verschil met de 4056Torrentus schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:33:
Ik ben blije bezitter van een s4022, beste laptop die ik ooit in handen heb gehad. Ik ben echter opzoek naar een tweede adapter, en als het even kan dan een zo compact mogelijke (niet zo'n baksteen als de stock-adapter), zodat ik die fatsoenlijk mee kan nemen naar college e.d.
Bedankt!
S4022= 27,3mm hoog, verlicht toetsenbord.
S4056= 34 mm hoog
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Er zijn inderdaad 2 hoogtes, maar alle modellen met een Quad Core processor hebben de dikkere behuizing. De Dual Core modellen zijn iets dunner omdat de TDP lager ligt (35W i.p.v. 45W). In de Benelux zijn alle N56 uitgerust met een Quad Core, dus allemaal de dikke versie.V3g3ta schreef op maandag 17 september 2012 @ 03:12:
Als ik de pricewatch mag geloven:
S4022= 27,3mm hoog, verlicht toetsenbord.
S4056= 34 mm hoog
De 4022 en 4056.V3g3ta schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:18:
Heb ik het goed als ik zeg dat van alle verkijgbare N56VZ modellen, alleen de 4022 een backlit keyboard heeft?
Verwijderd
Hoe weet ik niet maar die update doe meer dan alleen vervangen van graphic driver?
Ik heb het 2 x getest en met restore terug geggaan naar de driver 8.17.12.9616 die wel goed werkt.
Windows eperience index:
voor / na
Processor 7.6 / 6.8
Memory 7.1 / 7.3
GRAPHICS 7.1 / 6.7
GAMING 7.1 / 6.7
Hardisk (ssd) 7.9 / 7.9
groet
MW
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 12:21 ]
Mijn wifi problemen blijken alleen bij mij thuis voor te komen. Grote kans dus dat het een instelling in de router is als er nog problemen zijn met de verbinding.
Even in het algemeen : Waarom maken zovelen zich druk om een verlicht tb? Mijn vorige latop had het en het werd nooit gebruikt. In het donker in bed hoor je niet op een laptop te werken, dan moet je met heel andere dingen bezig zijn
Dit dus... Al ziet t er wel leuk uit natuurlijkAnotherFruitcake schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:01:
...
Even in het algemeen : Waarom maken zovelen zich druk om een verlicht tb? Mijn vorige latop had het en het werd nooit gebruikt. In het donker in bed hoor je niet op een laptop te werken, dan moet je met heel andere dingen bezig zijn. Op ieder andere plek heb je waarschijnlijk verlichting aan, naast de verlichting van je scherm.
Ik krijg zo goed als geen hulp van de helpdesk zelf, en de N53 is nu al 3 weken weg zonder e-mail...
Heb al 2x moeten bellen en de hulp die ik krijg is belabberd en de medewerkers zijn gewoonweg grof en luisteren niet...
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.