Die eerste moet sowieso geïnstalleerd worden. De tweede is een Utility waar je je graphics mee kan tweaken. Echter ben ik nog steeds van mening dat dit een ervaringen topic is en niet een helpesk.xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:36:
ik zag op de asus site dit:
bij VGA - nVidia Graphics Driver, V8.17.12.9667
bij Utilities - Nvidia PhysX Utility, V9.11.1111
Moet beide geinstalleerd worden?
Inderdaad. Physx moet je installeren als je dat nodig hebt, bvb voor bepaalde spelletjes. Anders maakt het echt niet uit. Het is trouwens een onderdeel dat nvidia me installeert met de driver.Fjerpje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:39:
[...]
Die eerste moet sowieso geïnstalleerd worden. De tweede is een Utility waar je je graphics mee kan tweaken. Echter ben ik nog steeds van mening dat dit een ervaringen topic is en niet een helpesk.
Blijkbaar zijn er nog heel wat misverstanden over deze laptop:
- De gewone notebookdrivers van nvidia werken ook met deze laptop, daar is niks speciaals van Asus voor nodig.
- Het is niet zo dat een VM een LG/Philips scherm heeft en een VZ een Samsung scherm. Ga er maar gewoon van uit dat je een Samsung scherm krijgt, af en toe zit er een LG/Philips tussen. Asus doet ook geen enkele belofte over welk scherm er in zit.
- Als de subwoofer rommelt of niet werkt is dat niet de subwoofer die kapot is, ook niet de audio chip. Het blijft een software/driver/bios probleem.
- En ook hier geldt: de driver van Realtek doet het even goed, dat hoeft niet van de site van Asus gehaald worden.
- Edit: nog bijna vergeten, 64 bit versies van Windows Vista/7/8 kunnen gewoon overweg met GPT partities overweg. Het is niet nodig de harde schijf te converteren naar MBR.
[ Voor 6% gewijzigd door Flipside op 01-09-2012 15:50 ]
Asus drivers zijn meestal verouderd. De officiële nVidia beta drivers voor de 6xxm serie werkt prima, de 304.79Cubic X schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:27:
Alleen de driver van Asus werkt, dus die van Asus installeren. Die werkt ook prima.
Edit: Er zijn zelfs al nieuwere, 306.02: http://www.nvidia.com/obj...6.02-beta-driver-all.html
Edit2: Het zou toch wel heel erg handig zijn als iemand de topicstart zou bijhouden met ene overzicht van modellen, problemen en oplossingen, drivers, faq etc.
Er worden nu duizend keer dezelfde vragen gesteld.
[ Voor 36% gewijzigd door KarlMarX op 01-09-2012 17:23 ]
cubic gaf mij het advies om eens het spel just cause 2 te te draaien en kijken wat hij doet,KarlMarX schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:13:
[...]
Asus drivers zijn meestal verouderd. De officiële nVidia beta drivers voor de 6xxm serie werkt prima, de 304.79
Edit: Er zijn zelfs al nieuwere, 306.02: http://www.nvidia.com/obj...6.02-beta-driver-all.html
Edit2: Het zou toch wel heel erg handig zijn als iemand de topicstart zou bijhouden met ene overzicht van modellen, problemen en oplossingen, drivers, faq etc.
hij moest 1080p, en high kunnen draaien.,Gedaan, alleen het spel stotterd, het lijkt om ze in slowmtion lopen.
(getest met LAN -kabel)
Oh? Op de nVidia site wordt aangeraden de drivers van de fabrikant (Asus) te installeren. Als ik vervolgens toch de officiële nVidia drivers wil installeren krijg ik dat de videokaart niet ondersteund wordt...de Asus drivers installeren prima.KarlMarX schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:13:
[...]
Asus drivers zijn meestal verouderd. De officiële nVidia beta drivers voor de 6xxm serie werkt prima, de 304.79
Dat moet makkelijk kunnen inderdaad, want ik heb de demo ook gespeeld en haalde gewoon stabiel 25-40 fps op high en 1080. Het klinkt als een videokaart die op lage kloksnelheden loopt. Wat zijn de temperaturen? Misschien wordt de 650m veel te warm waardoor hij zijn snelheid omlaag brengt.xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:39:
[...]
cubic gaf mij het advies om eens het spel just cause 2 te te draaien en kijken wat hij doet,
hij moest 1080p, en high kunnen draaien.,Gedaan, alleen het spel stotterd, het lijkt om ze in slowmtion lopen.
(getest met LAN -kabel)
Hij word niet echt warm, hij blijft juist erg koel.Cubic X schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:20:
[...]
Oh? Op de nVidia site wordt aangeraden de drivers van de fabrikant (Asus) te installeren. Als ik vervolgens toch de officiële nVidia drivers wil installeren krijg ik dat de videokaart niet ondersteund wordt...de Asus drivers installeren prima.
[...]
Dat moet makkelijk kunnen inderdaad, want ik heb de demo ook gespeeld en haalde gewoon stabiel 25-40 fps op high en 1080. Het klinkt als een videokaart die op lage kloksnelheden loopt. Wat zijn de temperaturen? Misschien wordt de 650m veel te warm waardoor hij zijn snelheid omlaag brengt.
Verwijderd
kan iemand mij vertellen of het gekraak in het geluid bij het spelen van een -film -muziek -spel te maken heeft met een software update??
en of deze reeks laptops een nieuwe lijn is ? n56vm-s4050v
en of deze reeks laptops een nieuwe lijn is ? n56vm-s4050v
heeft of te maken met audio driver of het de versie van windows die erop staat
heb eerst nieuwe audio drivers geinstalleerd en probleem leek bij mij verholpen
vervolgens paar uur alter clean install gedaan van windows en drivers geinstalleerd die op de meegeleverde cd stonden
ook hierna had ik het probleem niet meer
weet dus niet zeker welke van beide het probleem heeft veroorzaakt
vervolgens paar uur alter clean install gedaan van windows en drivers geinstalleerd die op de meegeleverde cd stonden
tijd voor wat klusjes!
Verwijderd
ja ik heb ook toen ik uit de doos haalde gewoon die cd geinstalleerd van asus toen leek het verholpen maar doet het nog steeds, maar zeer waarschijnlijk dus een software issue?
s0ulmaster schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:10:
heeft of te maken met audio driver of het de versie van windows die erop staat
Ja dat heb ik ook met de nieuwe drivers.Cubic X schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:20:
[...]
Oh? Op de nVidia site wordt aangeraden de drivers van de fabrikant (Asus) te installeren. Als ik vervolgens toch de officiële nVidia drivers wil installeren krijg ik dat de videokaart niet ondersteund wordt...de Asus drivers installeren prima.
[...]
Ik kan ze ook niet installeren.
Ik merk wel als ik de accu eruit haal en dan game haal ik 10 tot 30fps meer.
als ik de accu erin heb dan, High performance pak verlies ik nog steeds FPS.
Maar haal ik de Accu eruit springt die omhoog.
waaruit
Test 1:
Diablo 3
Met accu erin , High performance tussen de 30 en 45 fps
Zonder accu tussen de 50 en 74 FPS
Test 2
GuildWars2
Zelfde situatie zoals hierboven:
1: 27-31 FPS
2: 42-61 FPS
Alle instellingen staan op high.
PSN: McMillan0984
ja bijna zeker software isueVerwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:23:
ja ik heb ook toen ik uit de doos haalde gewoon die cd geinstalleerd van asus toen leek het verholpen maar doet het nog steeds, maar zeer waarschijnlijk dus een software issue?
[...]
clean install en audio driver van de asus site gepakt en alles werkt bij mij weer naar behoren
tijd voor wat klusjes!
Ik wil windows 7 opnieuw installeren, ik heb windows 7 op stick gezet alleen ik krijg deze melding:
Windows 7 installeren
iemand ervaring
Windows 7 installeren
iemand ervaring
[ Voor 20% gewijzigd door xtaix op 01-09-2012 20:17 ]
Het lijkt me sterk dat ik wel officiële nVidia beta driver kan installeren en anderen hier niet. Natuurlijk kan je die van Asus pakken, maar die lopen vaak maanden achter en na een aantal maanden na release van de laptop worden ze helemaal niet meer bijgehouden op zeer ernstige bugfixes na.
Zeker bij grafische kaart drivers komen er vaak nuttige updates uit die nieuwe spellen beter ondersteunen en snelheidswinst opleveren.
Zeker bij grafische kaart drivers komen er vaak nuttige updates uit die nieuwe spellen beter ondersteunen en snelheidswinst opleveren.
Ik ga denk ik de laptop terugsturen voor RMA, als ik intel 4000 uitzet bij apparaatbeheer, schakelt deze niet over op de GT650m. Ook de windows score is 6,7, terwijl deze bij iedereen met een GT650m, 7.1 is.
Het spel als World of warcraft Beta kan hij maar draaien op fair, dat klopt volgens mij ook niet.
Het spel als World of warcraft Beta kan hij maar draaien op fair, dat klopt volgens mij ook niet.
[ Voor 22% gewijzigd door xtaix op 01-09-2012 22:59 ]
De officieele nVidia WHQL driver kreeg ik ook niet geinstalleerd (apparaat niet geschikt of iets dergelijks), maar een nieuwere beta driver lukte weer wel. Wellicht dat dat voor meer mensen geldt?
Verwijderd
Weet iemand her of er 2 hdd's in een asus n73jq passen uit 2010, zit er aan te denken om er een ssd in te gooien
Vandaag voor het eerst de laptop aangesloten op de TV. Werkt allemaal prima! Alleen vroeg me 1 ding af. Als ik hem aansluit, springt automatisch de nvidia gpu aan. En als ik dan een HD film aanzet, heb ik een aanzienlijk kortere accuduur. Logisch ook, want de nvidia gpu verbruikt flink meer dan de ingebouwde gpu. En filmmateriaal kan ook prima door de interne gpu afgehandeld worden dacht ik. Dus mijn vraag is kan ik die nvidia kaart uitzetten of zit de hdmi aansluiting op de nvidia kaart of iets dergelijks?
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Verwijderd
c0burn en Joostul, bedankt voor jullie reacties! c0burn zoals jij beschreef lag het inderdaad daaraan, nogmaals bedankt 
Nou heb ik de clean install kunnen doen op de n56vz 4056 maar merk ik helaas op dat ik niet echt de snelheidswinst heb waar de anderen het over hebben..ik ervaar de volgende problemen:
-Alles voelt traag aan. Bijvoorbeeld, programmas lijken net alsof ze laggen, wanneer windows start krijg ik eerst een zwart scherm gevolgd met langzaam opstartende systeem en waarbij de standaard muziek zelfs vertraagd afspeelt. (heb dit geprobeerd op te lossen door minimum specificatie van processor op 100% te zetten via power4gear, maar zelfs met dat lijkt het nu traag voor mijn gevoel)
-programmas zijn niet scherp, ik moet bij ieder programma via rechtermuisknop en eigenschappen de "schakel beeldschaling op hoge DPI instellingen" aanvinken om dit probleem te verhelpen. Ik weet niet waarom dit niet automatisch gebeurt.
-Blue ray driver maakt (zoals eerder gemeld door "All Bogs") een opstart geluid iedere keer dat windows explorer van pas komt.
Iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen?
Nou heb ik de clean install kunnen doen op de n56vz 4056 maar merk ik helaas op dat ik niet echt de snelheidswinst heb waar de anderen het over hebben..ik ervaar de volgende problemen:
-Alles voelt traag aan. Bijvoorbeeld, programmas lijken net alsof ze laggen, wanneer windows start krijg ik eerst een zwart scherm gevolgd met langzaam opstartende systeem en waarbij de standaard muziek zelfs vertraagd afspeelt. (heb dit geprobeerd op te lossen door minimum specificatie van processor op 100% te zetten via power4gear, maar zelfs met dat lijkt het nu traag voor mijn gevoel)
-programmas zijn niet scherp, ik moet bij ieder programma via rechtermuisknop en eigenschappen de "schakel beeldschaling op hoge DPI instellingen" aanvinken om dit probleem te verhelpen. Ik weet niet waarom dit niet automatisch gebeurt.
-Blue ray driver maakt (zoals eerder gemeld door "All Bogs") een opstart geluid iedere keer dat windows explorer van pas komt.
Iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen?
Beste xtaix,xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:55:
Ik ga denk ik de laptop terugsturen voor RMA, als ik intel 4000 uitzet bij apparaatbeheer, schakelt deze niet over op de GT650m. Ook de windows score is 6,7, terwijl deze bij iedereen met een GT650m, 7.1 is.
Terug sturen als RMA ga je spijt van krijgen.
Ik heb dit probleem vaker voorbij zien komen, zowel met intel hd en nvidia als met intel hd en AMD mobile chips.
Minecraft weigerde keihard te starten, omdat de openGL ondersteuning niet wou starten, terwijl de AMD en Nvidia chips dit wel in zich hebben.
In het kort: Open je Nvidia Conf scherm, zoek naar de Optimus optie en stel in dat alleen nog de GT650 gebruikt mag worden. Vervolgens ga je naar energiebeheer, pak je het windows hoge prestatie profiel en stel je deze als standaard in. Vergeet deze niet te tweaken/editen voor betere prestaties.
Succes !
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Als je de GT650m wilt forceren moet je het volgende doen:
Rechtermuisknop op het Nvidia logo > NVIDIA Control Panel > 3D Settings > Manage 3D settings > Program Settings > 1. Zoek naar het programma waarvoor je wilt dat de 650m zijn werk doet > 2. Selecteer welke videokaart je wilt dat er wordt gebruikt voor het geselecteerde programma > 3. Andere settings goed zetten.
Bij Global Settings je videokaart op de High-performance NVIDIA processor zetten is geen goed idee, er zal dan aardig wat warme lucht uit je laptop komen.
Rechtermuisknop op het Nvidia logo > NVIDIA Control Panel > 3D Settings > Manage 3D settings > Program Settings > 1. Zoek naar het programma waarvoor je wilt dat de 650m zijn werk doet > 2. Selecteer welke videokaart je wilt dat er wordt gebruikt voor het geselecteerde programma > 3. Andere settings goed zetten.
Bij Global Settings je videokaart op de High-performance NVIDIA processor zetten is geen goed idee, er zal dan aardig wat warme lucht uit je laptop komen.
Ik heb ook 6,7 en bij mij draaien spellen prima. Dus dat zegt niks. Heb je een nieuwe schone install gedaan, zoja wellicht ben je wat vergeten te installeren. Uitschakelen van de Intel kaart vind ik een raar advies en zou echt niet nodig moeten zijn. Probeer in ieder geval de nieuwste nVidia drivers, de 306.02.xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:55:
@Gerwin89
Bij de externe videouitgang wordt altijd de nVidia kaart gebruikt. Dat ligt helaas vast in het ontwerp van deze laptop. Waarom precies weet ik ook niet, maar er is niks aan te doen. Maar bij een tv is meestal ook wel ene stopcontact aanwezig. ;-)
De WEI zegt inderdaad niks over de prestaties, maar het lijkt alsof de 650m van Xtaix wordt tegengehouden door iets. Zijn performance is laag en zijn temperaturen ook (ik heb DM contact met hem hierover), dus dat het een hoge temperaturen ligt lijkt mij sterk. Het lijkt erop alsof de 650m niet naar volle snelheid wil klokken, kloten met energiebeheer schijnt geen effect te hebben.KarlMarX schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:36:
[...]
Ik heb ook 6,7 en bij mij draaien spellen prima. Dus dat zegt niks. Heb je een nieuwe schone install gedaan, zoja wellicht ben je wat vergeten te installeren. Uitschakelen van de Intel kaart vind ik een raar advies en zou echt niet nodig moeten zijn. Probeer in ieder geval de nieuwste nVidia drivers, de 306.02.
@Gerwin89
Bij de externe videouitgang wordt altijd de nVidia kaart gebruikt. Dat ligt helaas vast in het ontwerp van deze laptop. Waarom precies weet ik ook niet, maar er is niks aan te doen. Maar bij een tv is meestal ook wel ene stopcontact aanwezig. ;-)
Overigens wordt voor externe video-uitgang altijd de nVidia gebruikt omdat de poort op de nVidia GPU zit en niet op de Intel 4000, anders zou je twee externe uitgangen moeten hebben. De externe uitgang zit op de nVidia omdat die het krachtigst is.
Zodra je hacks als power4gear moet gebruiken om het ding enigzins werkbaar te krijgen, dan klopt het al niet. Out-of-the-box moet 'ie met een schone windows-installatie en drivers al prima werken.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 02:01:
Heb je alle drivers - met name chipset en andere Intel drivers - al geinstalleerd?
En waar heb je die installatie-DVD vandaan, zeker weten dat die schoon & correct is?
Dacht al zoiets. Geeft verder niks inderdaad, want een stopcontact is inderdaad vaak dichtbijKarlMarX schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:36:
[...]
Ik heb ook 6,7 en bij mij draaien spellen prima. Dus dat zegt niks. Heb je een nieuwe schone install gedaan, zoja wellicht ben je wat vergeten te installeren. Uitschakelen van de Intel kaart vind ik een raar advies en zou echt niet nodig moeten zijn. Probeer in ieder geval de nieuwste nVidia drivers, de 306.02.
@Gerwin89
Merk wel echt dat de nvidia veel verbruikt als hij aanstaat. Laptop wordt warmer en kortere accuduur. Maar dit is eigenlijk ook wel logisch
Mijn windows prestatie index ziet er trouwens alsvolgt uit:
Processor: 7,6
Geheugen: 7,9
Grafsich: 6,7
Grafisch spelen: 6,7
Harde schijf: 7,9
Gebruik de laatste nvidia drivers (Beta).
Volgens mij zijn er zelfs nog geen originele nvidia drivers voor deze kaart
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Gamen op een accu moet je eigenlijk nooit doen. Omdat een game veel meer vergt van je hardware word die accu zo leeg getrokken. Dit zorgt er op de langere termijn voor dat je accu sneller minder capaciteit heeft.Gerwin89 schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:43:
[...]
Dacht al zoiets. Geeft verder niks inderdaad, want een stopcontact is inderdaad vaak dichtbij
Merk wel echt dat de nvidia veel verbruikt als hij aanstaat. Laptop wordt warmer en kortere accuduur. Maar dit is eigenlijk ook wel logisch
Mijn windows prestatie index ziet er trouwens alsvolgt uit:
Processor: 7,6
Geheugen: 7,9
Grafsich: 6,7
Grafisch spelen: 6,7
Harde schijf: 7,9
Gebruik de laatste nvidia drivers (Beta).
Volgens mij zijn er zelfs nog geen originele nvidia drivers voor deze kaart
ik heb het volgende probleem
mijn wifikaart gaat steeds offline als die op de baterij loopt.
hangt i op de stroomadapter heb ik er geen last van.
bij netwerkkaart heb ik energie besparing uitgezet maar helpt niet.
de laptop komt campusshop v4035
Weet ik inderdaad, maar ik had het meer over aansluiten op de TV en een (Full)HD film afspelenFjerpje schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:09:
[...]
Gamen op een accu moet je eigenlijk nooit doen. Omdat een game veel meer vergt van je hardware word die accu zo leeg getrokken. Dit zorgt er op de langere termijn voor dat je accu sneller minder capaciteit heeft.
Moet je bij apparaat beheerje Wifi adapter opzoeken onder "ethernet adapters" en even daar met je rechter muisknop op klikken en vervolgens "eigenschappen" klikken. Dan onder het tabje "energie beheer" het vinkje even weghalen bij "Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen."herian10 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:16:
Als dat niet werkt dan heb je waarschijnlijk een slechte verbinding.
die heb ik weg gehaaldFjerpje schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:05:
[...]
Moet je bij apparaat beheerje Wifi adapter opzoeken onder "ethernet adapters" en even daar met je rechter muisknop op klikken en vervolgens "eigenschappen" klikken. Dan onder het tabje "energie beheer" het vinkje even weghalen bij "Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen."
Als dat niet werkt dan heb je waarschijnlijk een slechte verbinding.
als de laptop aan de stroom hangt geen last van weg vallende verbinding
En als je hem er af haalt?herian10 schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:09:
[...]
die heb ik weg gehaald
als de laptop aan de stroom hangt geen last van weg vallende verbinding
driver Update van de Wireless kaart helpt.herian10 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:16:
Dan heeft die dat niet meer.
Verwijderd
Nvidia vindt bij mij automatisch een driver-update, maar ik kan deze niet installeren. Ik krijg de melding: er kon geen compatibele hardware worden gevonden.
Waarom krijg ik een melding over dat er een nieuwe driver-update is, als ik die toch niet kan installeren?
Hoe kan dit?
Waarom krijg ik een melding over dat er een nieuwe driver-update is, als ik die toch niet kan installeren?
Hoe kan dit?
Prestatie heb ik op al op hoog gezet, maar zie nergens Optimus optie staan.D_Jeff schreef op zondag 02 september 2012 @ 02:19:
[...]
Beste xtaix,
Terug sturen als RMA ga je spijt van krijgen.
Ik heb dit probleem vaker voorbij zien komen, zowel met intel hd en nvidia als met intel hd en AMD mobile chips.
Minecraft weigerde keihard te starten, omdat de openGL ondersteuning niet wou starten, terwijl de AMD en Nvidia chips dit wel in zich hebben.
In het kort: Open je Nvidia Conf scherm, zoek naar de Optimus optie en stel in dat alleen nog de GT650 gebruikt mag worden. Vervolgens ga je naar energiebeheer, pak je het windows hoge prestatie profiel en stel je deze als standaard in. Vergeet deze niet te tweaken/editen voor betere prestaties.
Succes !
Staat de openGL niet aan? Moet ik deze misschien aanzetten?
Rare vraag misschien maar die mensen die 7.1 score hadden, gebruiken die misschien een aparte monitor?
Ik heb windows 7 clean install dus gedaan nu heb ik de mousepad driver geinstalleeerd zodat ik deze kan uitzetten met FN+F9 maar ik krijg nu elke keer bij het opstarten deze melding.

[ Voor 19% gewijzigd door xtaix op 02-09-2012 19:29 ]
Als ik zo jou verhaal hoor een samenvat lijkt het erop dat je Wifi kaart brak is. Mocht, zoals hierboven vermeldt, een driver update niet lukken handmatig, dus buiten ASUS live update om, dan zou ik je adviseren even contact op te nemen met de leverancier.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:30:
Nvidia vindt bij mij automatisch een driver-update, maar ik kan deze niet installeren. Ik krijg de melding: er kon geen compatibele hardware worden gevonden.
Hoe kan dit?
Verwijderd
Zelfde probleem hiero, plus krakend geluid
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:30:
Hoe kan dit?
Dat van die nVidia update komt omdat de laatste officiële release niet is goedgekeurd voor de 650m. De update manager van nVidia houdt daar alleen geen rekening mee. De laatste beta (306.2 geloof ik) werkt wel weer.
In de update manager kan je bij voorkeuren aangeven dat het ook naar beta's zoekt. Dan vind het wel de 306.02 als het goed is.
Maar deze link werkt ook: http://www.nvidia.com/obj...6.02-beta-driver-all.html
Als het daarmee niet lukt is er iets mis met je laptop of windows installatie...
Maar deze link werkt ook: http://www.nvidia.com/obj...6.02-beta-driver-all.html
Als het daarmee niet lukt is er iets mis met je laptop of windows installatie...
[ Voor 44% gewijzigd door KarlMarX op 03-09-2012 09:08 ]
Een vraagje voor de bezitters van een N56VZ:
Wat is een goede, passende sleeve voor deze laptops? Ik heb een aantal 15.6" sleeves bekeken, maar volgens mij zijn deze allemaal te klein of te groot.
Bij voorbaat dank.
Wat is een goede, passende sleeve voor deze laptops? Ik heb een aantal 15.6" sleeves bekeken, maar volgens mij zijn deze allemaal te klein of te groot.
Bij voorbaat dank.
Prima dat de N56 uitsluitend usb3 aansluitingen heeft. Echter, communiceren met bv. de TomTom One IQ (usb1.1) geeft errors. Het vervangen van de oude - door nieuwe kaart lukt niet i.c.m. de N56.
Vervelend is dat je navigatie device daarna onbruikbaar is, tenzij je nog een systeem met een usb2 aansluiting hebt, want daarmee is het periodiek updaten cq vervangen van een kaart geen enkel probleem.
Ik was van plan mijn verouderde (windows) systeem met usb2 op te doeken, maar daarmee wacht ik maar even..
Vervelend is dat je navigatie device daarna onbruikbaar is, tenzij je nog een systeem met een usb2 aansluiting hebt, want daarmee is het periodiek updaten cq vervangen van een kaart geen enkel probleem.
Ik was van plan mijn verouderde (windows) systeem met usb2 op te doeken, maar daarmee wacht ik maar even..
De N56 wordt steeds moeilijker leverbaar heb ik het idee. Is de N56VZ-S4035V-NL van campusshop (flinke voorraad) een aan te raden model?
Een poosje geleden had iemand hier een programmaatje om het touchpad uit te schakelen tijdens het typen.
Ik zoek me een slag in de rondte maar kan het niet meer vinden.
Weet iemand wat ik bedoel ?
Verwijderd
Het kwam hier inderdaad langs.....met googlen kom ik uit op bijvoorbeeld: http://www.pcworld.com/do...id,83501/description.htmlSpeedy_Gonzalez schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:11:
Een poosje geleden had iemand hier een programmaatje om het touchpad uit te schakelen tijdens het typen.
Weet niet of dat het ook was wat hier genoemd werd, maar wellicht heb je er iets aan:-)
edit: het is inderdaad Bovengenoemd programma:
masterbass schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:22:
Ik heb nog een tip voor mensen die het irritant vinden dat wanneer ze typen, ze per ongeluk hun touchpad aanraken en de cursor verspringt.
Download TouchFreeze
Dit programma zorgt ervoor dat terwijl je typt, je niet met je touchpad kunt klikken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 14:23 ]
Hey bedankt !Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:21:
[...]
Het kwam hier inderdaad langs.....met googlen kom ik uit op bijvoorbeeld: http://www.pcworld.com/do...id,83501/description.html
Weet niet of dat het ook was wat hier genoemd werd, maar wellicht heb je er iets aan:-)
edit: het is inderdaad Bovengenoemd programma:
[...]
Dit was inderdaad het programma dat ik zocht
Ik ga em gelijk ff installeren
Iemand? Of kan ik beter hier apart topic voor openenxtaix schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:38:
[...]
Prestatie heb ik op al op hoog gezet, maar zie nergens Optimus optie staan.
Staat de openGL niet aan? Moet ik deze misschien aanzetten?
Rare vraag misschien maar die mensen die 7.1 score hadden, gebruiken die misschien een aparte monitor?
Ik heb windows 7 clean install dus gedaan nu heb ik de mousepad driver geinstalleeerd zodat ik deze kan uitzetten met FN+F9 maar ik krijg nu elke keer bij het opstarten deze melding.
[afbeelding]
Heb je de ATK drivers geïnstalleerd?xtaix schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:58:
[...]
Iemand? Of kan ik beter hier apart topic voor openen
dan moet die het denk ik wel gewoon doen
Dan doet hij niets, en als ik dat programma installeer voor mousepad werkt de toestcombinatie wel. Maar krijg ik bovengenoemde meldingClavat schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:11:
[...]
Heb je de ATK drivers geïnstalleerd?
dan moet die het denk ik wel gewoon doen
[ Voor 19% gewijzigd door xtaix op 03-09-2012 15:32 ]
Probeer eens een herinstall van Windows.
En dan deze volgorde:
-Drivers Chipset
-Drivers mousepad
-Drivers ATK
Dan zou die moeten werken
zo heb ik het ook gedaan bij de mijne (N76VZ)
En dan deze volgorde:
-Drivers Chipset
-Drivers mousepad
-Drivers ATK
Gisteren net herinstallarie gedaan deze drivers zijn ook geinstalleerd, maar hij vraagt als ware toch als hij dat hij dat mouse programma mag openen?Clavat schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:35:
Probeer eens een herinstall van Windows.
En dan deze volgorde:
-Drivers Chipset
-Drivers mousepad
-Drivers ATK
Ik had die melding ook bij het opstarten. Twee meldingen per start zelfs. En heb die vinkjes uitgezet zodat hij het niet elke keer vraagt. Hij voert nu gewoon het programma uit op de achtergrond bij opstarten.xtaix schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:43:
[...]
Gisteren net herinstallarie gedaan deze drivers zijn ook geinstalleerd, maar hij vraagt als ware toch als hij dat hij dat mouse programma mag openen?
Dan doe ik dan ook maar bij de 3 meldingen die ik krijg van deze touchpad installatieGerwin89 schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:50:
[...]
Ik had die melding ook bij het opstarten. Twee meldingen per start zelfs. En heb die vinkjes uitgezet zodat hij het niet elke keer vraagt. Hij voert nu gewoon het programma uit op de achtergrond bij opstarten.
Het is een beetje raar, dat moet ik wel toegeven, maar het is gelukkig ook makkelijk op te lossenxtaix schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:54:
[...]
Dan doe ik dan ook maar bij de 3 meldingen die ik krijg van deze touchpad installatie
Gelukkig wel, ik heb het Touchfreeze (programma) ook geinstalleerd mocht ik nu de muis niet gebruiken of niet bij mij hebbben, dan verspringt de boel niet tijdens het typen.
[ Voor 22% gewijzigd door xtaix op 03-09-2012 16:17 ]
Laatste drivers geinstalleerd via Driver Genius; en het probleem blijft plaatsvinden.Methius schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:33:
Ik heb zelf laatst de N56VZ-S4056V gekocht; en een Samsung 830 SSD gebruikt ter vervanging van de HD.
Na een clean W7 install (volledig geupdate) met drivers van de asus site heb ik opeens een opmerkelijk probleem:
Als ik gebruik van de van LAN-kabel krijg ik op random moment freezes met hangend/krakend geluid.
Dit gebeurt een paar keer totdat de gehele PC freezed.
In het begin kreeg ik nog 1 BSOD; IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL..etc
Dump analysis wees de culprit aan:
file path: C:\Windows\system32\drivers\l1c62x64.sys
product: Atheros Ar81xx series PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Het probleem is dat ik de laatste drivers heb gezocht van de asus en Atheros site; uninstall van drivers heb geprobeerd en niets helpt.
Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing?
Alvast bedankt!
Het is een totale system freeze, zonder BSOD nu.
Enige tips?
Ik heb ooit driver genius gebruikt, maar 1x en nooit weer hele computer crashde er uiteindelijk door
Het probleem kwam al voor, voordat ik DG had gebruikt.
Meer mensen last van dat het Nvidia configuratiescherm niet meer te openen is? Ik krijg dan de volgende error:

De enige oplossing is de Nvidia driver herinstalleren(eerst verwijderen, dan opnieuw installeren). Het gebeurt met alle drivers, dus zowel de laatste beta als de officiële Asus drivers. Het is een beetje vervelend om elke keer weer de drivers opnieuw te installeren....

De enige oplossing is de Nvidia driver herinstalleren(eerst verwijderen, dan opnieuw installeren). Het gebeurt met alle drivers, dus zowel de laatste beta als de officiële Asus drivers. Het is een beetje vervelend om elke keer weer de drivers opnieuw te installeren....
Het is volgens mij met alle drivers zo, wat mijn pc heeft ook een probleem dat hij soms niet wil openen
[ Voor 20% gewijzigd door xtaix op 03-09-2012 21:06 ]
Ik ben me nu een aantal weken aan het inlezen voor de aanschaf van een N56VZ-x, maar word niet vrolijk van alle problemen die hier worden gemeld. Zijn er mensen die mij kunnen overhalen voor deze laptop te gaan voor ik een Lenovo Y580 aanschaf?
Verwijderd
De problemen die je hier leest zijn natuurlijk naar voren gebracht maar er zijn ook genoeg mensen die er zeer tevreden mee zijn.AnotherFruitcake schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:36:
Ik ben me nu een aantal weken aan het inlezen voor de aanschaf van een N56VZ-x, maar word niet vrolijk van alle problemen die hier worden gemeld. Zijn er mensen die mij kunnen overhalen voor deze laptop te gaan voor ik een Lenovo Y580 aanschaf?
Ik heb mij N56VZ-S4044 aangeschaft en ben er superblij mee.
Ik moest alleen een paar dingen update maar dat is geloof ik normaal, omdat er elke dag wel een nieuwe update beschikbaar is.
Voor meer referenties zou ik je naar de Reviews van de desbetreffende laptop verwijzen sinds ik hier niet zomaar een review ga typen.
Conclusie ik ben zeer tevreden omdat het snel, licht(voor type laptop), prima batterijlevensduur, strakke design en prijs te doen is voor een laptop met zulke stats.
Als je nog vragen over de laptop hebt kan je mij ook nog een bericht sturen.
Holy crapgh! 't Is net alsof iemand 'lightspeed' engaged heeft. Iedereen die twijfelt: gewoon doen.Maracuja schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:25:
[..]
Vind 'em nog altijd vrij stil en rap. Vandaag of morgen m'n Samsung 830 512GB die ik inmiddels heb liggen ff inbouwen.
[..]
Vroeger had ik wel veel met hardware en software van oude 386-/486'ers en Pentiums lopen kloten, maar ik heb eigenlijk nog nooit een upgrade uitgevoerd van een laptop (RAM of HDD). Maar een kind kan de was doen. Rubberen plakkertje wegpeuteren, openschroeven, cover eraf halen en wegleggen, casing losschroeven, schroefjes op de cover leggen (leg ze neer zoals je ze eruit hebt gehaald), dan kan de HDD uit de connector worden gehaald, dan moet je de HDD losschroeven van de casing, leg je de schroefjes weer apart, verwijder je de HDD, stopt de SSD ervoor in de plaats en herhaal het stappenplan omgekeerd. Windows installeren, drivertjes erop... en voilà.
Weet iemand trouwens waarom Windows eerst aanbeval om 3 partities te maken (als ik me het goed kan herinneren, een voor systeembewerking of wat dan ook een primairy partitie, maar ook iets van een 'SMR' of zoiets partitie? En later wel gewoon ok vond om er 'maar' de standaard twee aan te maken?
Hoe dan ook: mooi ding die N56VZ-S4056V
Die, een Vaio, Dell XPS of een Schenker XMG A502 had ik eerst ook overwogen. Maar het totaalplaatje van N56VZ was het beste, volgens mij haakte ik af bij de Y580 vanwege het ontbreken van een mat display.AnotherFruitcake schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:36:
xtaix schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:11:
Gelukkig wel, ik heb het Touchfreeze (programma) ook geinstalleerd mocht ik nu de muis niet gebruiken of niet bij mij hebbben, dan verspringt de boel niet tijdens het typen.
Ik heb er dus ook een Samsung 830 in en gebruik internet via LAN, maar hier geen freezes of iets. Windows herinstalleren? Ik zeg maar wat...Methius schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:25:
[...]
Laatste drivers geinstalleerd via Driver Genius; en het probleem blijft plaatsvinden.
Het is een totale system freeze, zonder BSOD nu.
Enige tips?
Ook Nvidia's configpanel lijkt het hier gewoon probleemloos te doen?
[ Voor 26% gewijzigd door Maracuja op 04-09-2012 11:06 ]
Net met meerdere leveranciers gebeld, de huidige Asus N56VM serie (s4050, s4032) komt niet meer terug. Waarschijnlijk komen er andere modellen als opvolgers (erg vreemd, zo kort achter elkaar). Wordt vanmiddag teruggebeld, laat het jullie wel weten.
And that's how one and one makes three.
De N56VM-S4050V is nu leverbaar bij Dixons, is het enige verschil met de N56VM-S4032V nou echt de harde schijf en RAM?
[ Voor 3% gewijzigd door imeR op 04-09-2012 13:22 ]
Verwijderd
En bluetooth naar het schijnt. In de 4050 zit er ook (normaalgezien) verlicht toetsenbord en in de 4032 niet.imeR schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:20:
De N56VM-S4050V is nu leverbaar bij Dixons, is het enige verschil met de N56VM-S4032V nou echt de harde schijf en RAM?
Bluetooth heb ik niet nodig en een verlicht toetsenbord zou toch wel erg gaaf zijn! Thanks.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:37:
[...]
En bluetooth naar het schijnt. In de 4050 zit er ook (normaalgezien) verlicht toetsenbord en in de 4032 niet.
Verwijderd
Bij de VM is de scherm anders (minder goed) geloof ik vergeleken met de VZimeR schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:45:
[...]
Bluetooth heb ik niet nodig en een verlicht toetsenbord zou toch wel erg gaaf zijn! Thanks.
Dat was ook de reden waarom veel kozen voor de VZ versie
Verwijderd
Omgekeerd. En ook dat is niet waar, want ik had een VM en daar zat hetzelfde scherm in als in de gemiddelde VZ. VZ heeft wel veel betere grafische kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:54:
[...]
Bij de VM is de scherm anders (minder goed) geloof ik vergeleken met de VZ
Dat was ook de reden waarom veel kozen voor de VZ versie
Nu snap ik er niks meer van, er waren er zogenaamd 68 op voorraad en nu is hij weer verdwenen van de website.imeR schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:20:

Ter info:
Mijn N56VM-S4050V (gekocht bij Computerland op 4 augustus) heeft een verlicht toetsenbord en een LG scherm. De subwoofer nooit uitgeprobeerd (dus geen idee of 'ie kraakt of zo). Het toetsenbord heeft inderdaad een hele lichte bolling (maar zou ik nooit opgemerkt hebben als ik dit topic niet gelezen had).
Ben er uitermate tevreden over - zeker in combinatie met een 256GB SSD (verving de normale harddisk)
Mijn N56VM-S4050V (gekocht bij Computerland op 4 augustus) heeft een verlicht toetsenbord en een LG scherm. De subwoofer nooit uitgeprobeerd (dus geen idee of 'ie kraakt of zo). Het toetsenbord heeft inderdaad een hele lichte bolling (maar zou ik nooit opgemerkt hebben als ik dit topic niet gelezen had).
Ben er uitermate tevreden over - zeker in combinatie met een 256GB SSD (verving de normale harddisk)
Ik zie dat veel mensen een Samsung kiezen als SSD. Wat is hier de reden voor ten opzichte van bijv. een Vertex 4?vanaalten schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:02:
Ter info:
De samsung krijgt de beste beoordelingen in zowel snelheid, betrouwbaarheid en is niet duurder dan normaal. De samsung is gewoon zekerheid van een topapparaat. Maar de vertex 4 zou dat ook zomaar kunnen zijn.masterbass schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:35:
[...]
Ik zie dat veel mensen een Samsung kiezen als SSD. Wat is hier de reden voor ten opzichte van bijv. een Vertex 4?
Beste tweakers,
Ik heb een batterij/accu probleem. Ik heb de Asus N56VM-S4032-V. Omdat ik voor mijn studie voornamelijk photoshop gebruik op de laptop, gaat het naar mijn mening wel heel erg snel met de accuduur. Maar ook tijdens browsen is het uitermate kort hoe lang de Asus zonder spanning kan zitten. Ik ben trouwens ook geschrokken van het enorme blok dat "voeding" heet. Zo'n baksteen laat ik liever thuis liggen.
Nu is mijn vraag, kan ik er iets tegen doen?
Is dit normaal?
Hier wat opgenomen screenshots (allemaal in battery saving mode)

De meest schokkende vind ik de 50 minuten op 43% spanning. Hier kan ik nog niet eens een volle les mee afmaken. Dat zou dus in totaal op 116 minuten op 100% spanning betekenen terwijl ik photoshop gebruik.
Hartelijk bedankt voor reacties!
Ik heb een batterij/accu probleem. Ik heb de Asus N56VM-S4032-V. Omdat ik voor mijn studie voornamelijk photoshop gebruik op de laptop, gaat het naar mijn mening wel heel erg snel met de accuduur. Maar ook tijdens browsen is het uitermate kort hoe lang de Asus zonder spanning kan zitten. Ik ben trouwens ook geschrokken van het enorme blok dat "voeding" heet. Zo'n baksteen laat ik liever thuis liggen.
Nu is mijn vraag, kan ik er iets tegen doen?
Is dit normaal?
Hier wat opgenomen screenshots (allemaal in battery saving mode)

De meest schokkende vind ik de 50 minuten op 43% spanning. Hier kan ik nog niet eens een volle les mee afmaken. Dat zou dus in totaal op 116 minuten op 100% spanning betekenen terwijl ik photoshop gebruik.
Hartelijk bedankt voor reacties!
[ Voor 13% gewijzigd door vLoon op 04-09-2012 20:17 ]
Photoshop is ook een zwaar programma. Bij browsen gaat je accu (volgens Windows in ieder geval) +/- 160 minuten mee, dat is 2 uur en 40 minuten. Ik vind 100 minuten Photoshop helemaal niet zo schokkend hoor.
Ik vind dit echt diep triest, hadden ze mij net zo goed een bekabelde laptop kunnen verkopen.Cubic X schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:26:
Photoshop is ook een zwaar programma. Bij browsen gaat je accu (volgens Windows in ieder geval) +/- 160 minuten mee, dat is 2 uur en 40 minuten. Ik vind 100 minuten Photoshop helemaal niet zo schokkend hoor.
Verwijderd
Of gewoon een mac gekocht? Zover vind ik 2 uur een zwaar programma gebruiken best wel redelijk.vLoon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:32:
[...]
Ik vind dit echt diep triest, hadden ze mij net zo goed een bekabelde laptop kunnen verkopen.
Ik game soms ook voor 2 uur voordat ik accu moet aansluiten.
Check ook de processen die momenteel in gebruik zijn en/of pas je batterijschema's aan als je je laptop aan accu zit.
Kan namelijk ook veel schelen.
Verwijderd
Met photoshop maakt hij ongetwijfeld gebruik van je nvidia grafische kaart. Dan trek je de batterij rap leeg. Zorg ervoor dat je altijd op de IGP werkt.
Dankje voor je antwoord, ik google net op IGP, maar ik denk dat je de geintegreerde grafische kaart bedoeld?Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:44:
Met photoshop maakt hij ongetwijfeld gebruik van je nvidia grafische kaart. Dan trek je de batterij rap leeg. Zorg ervoor dat je altijd op de IGP werkt.
Omdat ik een extra hdd wilde inbouwen, heb ik de hdd-caddy gekocht die gelinkt staat in de OP voor mijn N53SV. Helaas stuit ik op 2 problemen:
1. de buitenkant van de hdd caddy mist een inkeping waardoor het wifi-schuifje op de laptop in de wegzit, en ik de caddy dus niet helemaal de laptop in kan schuiven.
2. de gaatjes op de caddy waar je de schoefjes indoet voor "de rail" (zodat je hem in de laptop kan vastschroeven) zijn kleiner dan bij de DVD-Rom, dus nu kan de caddy uberhaupt niet worden vastgemaakt.
Hebben meer mensen dit of zie ik iets over het hoofd. Waarschijnlijk zaag ik gewoon een stuk van de voorkant van de caddy af, maar die schoefgaatjes op de caddy krijg ik echt niet groter.
1. de buitenkant van de hdd caddy mist een inkeping waardoor het wifi-schuifje op de laptop in de wegzit, en ik de caddy dus niet helemaal de laptop in kan schuiven.
2. de gaatjes op de caddy waar je de schoefjes indoet voor "de rail" (zodat je hem in de laptop kan vastschroeven) zijn kleiner dan bij de DVD-Rom, dus nu kan de caddy uberhaupt niet worden vastgemaakt.
Hebben meer mensen dit of zie ik iets over het hoofd. Waarschijnlijk zaag ik gewoon een stuk van de voorkant van de caddy af, maar die schoefgaatjes op de caddy krijg ik echt niet groter.
Ik probeer om Windows te installeren op een GPT partitie, ik heb alleen niet de optie om de cd/usb vanaf UEFI op te starten. In de bios heb ik ook geen setting "Enable UEFI" ik heb bios versie 204. Ook de optie "Add boot option" staat er niet bij, alleen delete boot option. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Als ik d.m.v. de escape toets naar het boot menu ga, heb ik ook geen aparte optie voor UEFI.
Als ik d.m.v. de escape toets naar het boot menu ga, heb ik ook geen aparte optie voor UEFI.
[ Voor 13% gewijzigd door masterbass op 05-09-2012 16:50 ]
Yup dat is wat IGP betekent (integrated graphics processor)vLoon schreef op woensdag 05 september 2012 @ 06:59:
[...]
Dankje voor je antwoord, ik google net op IGP, maar ik denk dat je de geintegreerde grafische kaart bedoeld?
Het liefst zou ik de N56 van campusshop aanschaffen, maar de reviews m.b.t. hun aftersales weerhouden mij hiervan. Zijn er hier mensen met ervaring met campusshop?
Hallo iedereen.
Ik heb sinds een week ofzo een n76vz. Ik ben er over het algemeen heel tevreden mee maar ik heb één puntje.
Hij wordt namelijk heel snel heet. Speedfan geeft aan dat temp1 meestal bij normaal browsen rond de 55 graden zit.
En als ik bijvoorbeeld counterstrike go opstart begint hij als een gek te blazen en geeft overal tempraturen rond de 55 graden aan. Temp1 is zelfs over de 65 graden. En dan ben ik nog niet eens 5 minuten bezig.
Is dit normaal?
Ik heb sinds een week ofzo een n76vz. Ik ben er over het algemeen heel tevreden mee maar ik heb één puntje.
Hij wordt namelijk heel snel heet. Speedfan geeft aan dat temp1 meestal bij normaal browsen rond de 55 graden zit.
En als ik bijvoorbeeld counterstrike go opstart begint hij als een gek te blazen en geeft overal tempraturen rond de 55 graden aan. Temp1 is zelfs over de 65 graden. En dan ben ik nog niet eens 5 minuten bezig.
Is dit normaal?
heb zelf ook de n56 van campusshop en eigenlijk totaal geen problemen mee gehad. Toen ik mijn laptop 2 weken geleden ontving zat er een kleine deuk in het aluminium, erg zonde natuurlijk. Gelijk zelfde dag contact opgenomen met campusshop waarna ze mij hebben gevraagd enkele foto's te maken en deze te mailen. Hierna heb ik RMA goedkeuring gekregen en binnen anderhalve week had ik alweer een nieuw exemplaar thuis. Dus in mijn geval niks te klagen dus.imeR schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:15:
Het liefst zou ik de N56 van campusshop aanschaffen, maar de reviews m.b.t. hun aftersales weerhouden mij hiervan. Zijn er hier mensen met ervaring met campusshop?
Ik heb de N56 aangeschaft via campusshop.nl. Is het mogelijk om mijn W7 home premium DVD te gebruiken . (van mijn desktop) samen met de key die bij de laptop zit om W7 helemaal opnieuw te installeren? Ik word nu al moe van al die Asus bloatware en heb het idee dat de laptop na een schone install een stuk sneller kan zijn...
Dat is mogelijk. Wel alle drivers opnieuw installeren natuurlijk.Awsom schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:50:
Ik heb de N56 aangeschaft via campusshop.nl. Is het mogelijk om mijn W7 home premium DVD te gebruiken . (van mijn desktop) samen met de key die bij de laptop zit om W7 helemaal opnieuw te installeren? Ik word nu al moe van al die Asus bloatware en heb het idee dat de laptop na een schone install een stuk sneller kan zijn...
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij valt dat erg mee hoor. Volgens mij kan dat nog tientallen graden hoger liggen voordat het gevaarlijk begint te worden voor je laptop.MiniFan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:48:
Hallo iedereen.
Is dit normaal?
Het is me inmiddels gelukt om de "Add new boot option" erbij te krijgen. Dit heb ik gedaan door met de herstel CD's mijn partities te recoveren (Jaja ik had ze gelukkig als ISO bewaard). Ik vindt het toch nog steeds vreemd dat ik om die optie te krijgen mijn disk moet recoveren. De HDD heeft toch niks met mijn BIOS te maken lijkt mij.masterbass schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:46:
Ik probeer om Windows te installeren op een GPT partitie, ik heb alleen niet de optie om de cd/usb vanaf UEFI op te starten. In de bios heb ik ook geen setting "Enable UEFI" ik heb bios versie 204. Ook de optie "Add boot option" staat er niet bij, alleen delete boot option. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik krijg het alleen nog steeds niet voor elkaar om mijn Windows 8 USB in UEFI te booten.
Als iemand er een verklaring voor heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
EDIT:
Dit heb ik inmiddels opgelost.
Om van UEFI te booten moet je partitie FAT32 zijn. Ik had mijn Windows 8 USB stick met de Windows 7 USB creator tool van MS gemaakt, en dat gaat mis. Deze maakt er namelijk een NTFS partitie van, en dat gaat dus niet samen met UEFI. Je moet het maar net effe weten. Ik ben in ieder geval weer gelukkig, ik was namelijk bang dat er iets in mijn BIOS niet 100% was.

Hier staat beschreven hoe je handmatig een FAT32 Bootable Windows USB maakt.
MSDN: How to create Windows 8 installation bootable USB for UEFI (Samsung Slate)
[ Voor 29% gewijzigd door masterbass op 06-09-2012 01:43 ]
Verwijderd
Beste, ik heb een Asus N56VZ gehaald een paar weken terug. Nu is mijn vraag of ik er een SSD bij kan voegen? Kan het zelf niet vinden op internet dus plaats het maar hier hopend op een antwoord.
Zoals al vaker aangegeven in dit topic:Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:08:
Beste, ik heb een Asus N56VZ gehaald een paar weken terug. Nu is mijn vraag of ik er een SSD bij kan voegen? Kan het zelf niet vinden op internet dus plaats het maar hier hopend op een antwoord.
Je kan de dvd drive eruit halen en een caddy met SSD erbij plaatsen.
Of de HDD vervangen
Verwijderd
Oke bedankt voor de snelle reactie, dan lijkt het mij ook slim om een externe dvd drive erbij te kopen of is dit niet nodig?Clavat schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:09:
[...]
Zoals al vaker aangegeven in dit topic:
Of de HDD vervangen
Als je voor de optie kiest ssd en hdd dan wel.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:14:
[...]
Oke bedankt voor de snelle reactie, dan lijkt het mij ook slim om een externe dvd drive erbij te kopen of is dit niet nodig?
anders niet
Ik maakte vooral zorgen omdat hij gelijk enorm begint te blazen terwijl ik nog bijna niks heb gedaan.DGonlag2 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:25:
[...]
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij valt dat erg mee hoor. Volgens mij kan dat nog tientallen graden hoger liggen voordat het gevaarlijk begint te worden voor je laptop.
Bedankt voor je reactie
Wel even opletten of de caddy gaat passen. Ik heb er gister een laten komen, en bij mij past de caddy niet omdat de laptop (n53sv) een beetje schuin is. Let daar dus goed op.Clavat schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:09:
[...]
Zoals al vaker aangegeven in dit topic:
Of de HDD vervangen
De N56XX zijn bijna niet meer leverbaar, ik denk dat ASUS wacht op de lancering van Windows 8
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Eerst maar eens een W7 Home Premium DVD/ISO vinden, ik heb blijkbaar professional op m'n desktopimeR schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:08:
[...]
Dat is mogelijk. Wel alle drivers opnieuw installeren natuurlijk.
De N56VZ- 4056v is niet meer verkrijgbaar. (Net nu ik hem besloten had te bestellen)
Weet iemand hier meer van af?
Komen er nieuwe versies? En wanneer verwachten jullie dit?
Ik heb net ook mijn caddy + Samsung 830 geïnstalleerd. Opstarten gebeurt in 8,5 seconde (Windows 8 )Clavat schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:16:
[...]
Als je voor de optie kiest ssd en hdd dan wel.
anders niet
Het aanmelden duurt helaas wat langer
Ook moet ik erbij zeggen dat je deze snelheid alleen kan halen als je hem op een GPT partitie installeert en dus boot met UEFI.
ik zie nu bij mijn leveranciers dat de N56VZ-S4215H de opvolger komt met:jojokojo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:32:
De N56VZ- 4056v is niet meer verkrijgbaar. (Net nu ik hem besloten had te bestellen)
N56VZ-S4215H CI7/3630QM 6GB 750GB 15.6IN GT650M(2GB) DVDRW W8HP
Ja, met windows 8. ik denk ook dat veel hardwareboeren wachten tot de lancering van windows 8 op 26 oktober
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Er is voor alle N56VZ een nieuwe bios uitgebracht. Het gaat hierbij om Bios 211.
Deze is te download via http://support.asus.com/D...age=nl-nl&m=N56VZ&p=3&os=
De BIOS is eigenlijk niet interessant, lost geen echte problemen op en voegt ook niks bijzonders toe.Trently schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:02:
Er is voor alle N56VZ een nieuwe bios uitgebracht. Het gaat hierbij om Bios 211.
Hoe zit het eigenlijk met Ubuntu/Linux op de N56VZ? Ik zit er over te denken om mijn Blu-ray eruit te halen en er een HDD-caddy in te stoppen. In deze caddy wil ik dan een 128GB Samsung 830 SSD stoppen met Ubuntu erop. Kan ik vervolgens gewoon dual-booten met Windows 7 op de main SSD (256GB) en Ubuntu vanaf de HDD in de caddy? Op die manier hou ik Windows en Ubuntu lekker gescheiden
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.