Windows 7 installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Afbeeldingslocatie: http://www.richard3332.nl/windows7.jpg

Ik wil windows 7 installeren vanaf usb maar ik krijg deze melding... Wat moet ik nu doen?

ik heb een asus N56VZ-S4044V laptop.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
1 stap ervoor moet je gewoon op OK of VERDER klikken.
Niet kiezen voor de optie Stuurprogramma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
De USB-stick aansluiten op een USB2-poort (ipv USB3 - waar een driver voor nodig is die nog niet is ingebakken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
martinr schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:07:
De USB-stick aansluiten op een USB2-poort (ipv USB3 - waar een driver voor nodig is die nog niet is ingebakken) ?
De asus heeft alleen maar USB 3 poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, USB3 probleempje zo te zien. Vanaf een USB 2 poort installeren (vaak de poort gecombineerd met eSATA, ivm het aantal pinnen), of de (waarschijnlijk) Renesas USB3.0 driver in je install bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
NeutraleTeun schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:07:
1 stap ervoor moet je gewoon op OK of VERDER klikken.
Niet kiezen voor de optie Stuurprogramma!
ik kan niet okay en volgende klikken, volgende wordt niet klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:14
Of makkelijker: Van DVD installeren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
KnoxNL schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:19:
Of makkelijker: Van DVD installeren xD
ik wil in de toekomst er dus een SSD in zetten, dan moet het wel vanaf usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:21:
[...]

offtopic:
Behuizingen voor optische drives van laptops kosten maar een paar €, als je 'm er tegen die tijd uithaalt kun je zo'n behuizing bestellen zodat je indien nodig een externe cd-/dvd-rom hebt ;) Al gaat het dan alsnog via USB, maar misschien dat een USB cd-/dvd-rom beter werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 01-09-2012 20:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Kent niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik herken het probleem zeker.
En ik kreeg het omdat ik op het knopje "stuurprogramma" klikte.

Ik weet niet meer hoe het scherm ervoor uitziet, maar kun je echt niks anders klikken? De schijf eerst, daarna soort van "volgende"?
Of maak daar eens een foto van.

Als dat echt niet is, dan zal dat wel het USB probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ik doe, Nu installeren, dan krijg ik toestenbord instellingen en dan krijg ik dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:21:
[...]

Als je in de TOEKOMST een SSD erin wilt zetten, kan je de laptop nu toch gewoon installeren van de DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Jwlb schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:12:
[...]

Als je in de TOEKOMST een SSD erin wilt zetten, kan je de laptop nu toch gewoon installeren van de DVD?
Nee want de DVD-speler word er dan uitgehaald en wordt dan een caddy ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:29:
[...]
Nee want de DVD-speler word er dan uitgehaald en wordt dan een caddy ingezet.
Daarom kun je de laptop wel installeren vanaf een DVD, je zult alleen voor de toekomst een installatie voor USB moeten maken. Zoals het er op lijkt zal je de driver voor de USB3.0 chip moeten opnemen in de installatie van de Windows 7 setup. Jou zou prima drivers moeten kunnen toevoegen aan de USB welke de setup kan gebruiken. Hoe je dit moet/kunt doen is hier op GoT op of in de support forums van Microsoft terug te vinden (genoeg over geschreven).

Overigens als niet vanplan bent de DVDRW drive in een externe behuizing te stoppen, dan kun je bij een herinstallatie van Windows 7 ook de caddy met HDD er uit schuiven en de DVDRW terug plaatsen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 01-09-2012 21:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Zoals ik eerder zei, en Dune nogmaals zegt: Dit komt omdat je USB Stick, zodra het setup-besturingssysteem geladen is, niet meer gelezen kan worden. Waarom? De USB poort heeft geen driver. Voor standaard USB2.0 poorten in chipsets zijn er drivers, maar de USB3 poorten zijn verre van standaard, die zitten (meestal) op een Renesas controller.

Setup is gestard in EFI/BIOS mode, en heeft dus nu een driver nodig om zichzelf verder te kunnen lezen. Die driver moet je hem geven. Dit kun je door hem in te bakken op de USB Stick. Ik krijg te weinig betaald voor GoT werk om op m'n zaterdag dat helemaal voor je uit te kauwen en het is al 200x op andere plekken opgeschreven, je kunt dit dus makkelijk vinden.

En ja, niks verhinderd je om later de DVD speler te verwijderen en er een Caddy in te zetten. Je hebt die DVD speler heus niet altijd meer nodig hoor!

Overigens, weet wel dat niet elke laptop (mijn XPS15 is daar een goed voorbeeld van) kan starten vanaf de SATA poort die voor ODD's bedoeld is: toen ik mijn Intel SSD kocht dacht ik: makkelijk even in een ODD caddy zetten en de HDD laten waar hij is, maar wat ik ook deed: M'n BIOS liet me niet starten vanaf de caddy. De HDD uitbouwen is bij m'n XPS15 wat lastiger, maar ik moest het wel doen: SSD in het HDD slot, HDD in de caddy. Later overigens die HDD vervangen door NOG een SSD (OCZ Vertex 3-256 , een afscheids kadootje van m'n vorige werkgever).

offtopic:
De Intel SSD was, ironisch genoeg, degene die het eerste stuk ging, daar zit nu een Samsung 830 voor in de plaats, de Vertex3 werkt vrolijk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ik zal gaan zoeken, ik moet dus de asus driver voor USB3.0 bij op de installatie USBstick van windows 7 zetten.

Edit: Ik vind alleen alleen hoe je USB 3.0 driver moet in installeren in windows. Niet hoe je die op een installatiestick moet zetten

[ Voor 38% gewijzigd door xtaix op 01-09-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Even op je usb stick een mapje maken met drivers. In dit mapje zet je even wat je hier kan downloaden, als het goed is dan is dit de driver van je usb3

https://dl.dropbox.com/u/331139/Software/Win7.7z

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 01-09-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En bootable en een mapje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, als jij een stick reeds bootable hebt gemaakt (of een programma heeft dat gedaan voor je) kan je naar hartelust mappen/bestanden op de stick (erbij) zetten.

Doe ik ook altijd, bootable Win stick maken en daarna mapje drivers/office/av/ect erbij, heb je na de install van Windows meteen alles bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Je kan hem gewoon in een mapje zetten en als je dan weer op hetzelfde scherm komt als hierboven dan even naar dat mapje bladeren.

hehe, dit kan best eens helemaal niet werken omdat hij de usb 3 niet meer ziet, ik ben benieuwd naar de uitkomst :D

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 01-09-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ernemmer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:14:
Je kan hem gewoon in een mapje zetten en als je dan weer op hetzelfde scherm komt als hierboven dan even naar dat mapje bladeren.

hehe, dit kan best eens helemaal niet werken omdat hij de usb 3 niet meer ziet, ik ben benieuwd naar de uitkomst :D
Je kwan gelukkig zelf al tot de conclusie dat dit niet kan werken. Wat de TS zal moeten doen is de juiste drivers in install.wim integreren. Dat kan met Dism uit de WAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ernemmer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:02:
Even op je usb stick een mapje maken met drivers. In dit mapje zet je even wat je hier kan downloaden, als het goed is dan is dit de driver van je usb3

https://dl.dropbox.com/u/331139/Software/Win7.7z
Heel erg bedankt, ik heb een mapje drivers gemaakt op USB stick, daarin het bestandje uitgepakt en erin gezet, nu kan ik windows 7 zelf opnieuw installeren. ik heb dat eigenlijk nog nooit eerder gedaan.

Er staat nu nog:
Schijf 0: Partitie 1: Systeem - 78.0 MB
Schijf 0: Partitie 2: MSR (gereserveerd) - 128.0 MB
Schijf 0: Partitie 3: Primair. - 931.3 MB

Moet ik dit nu allemaal formateren, en iemand een idee wat MSR (gereserveerd is).
Moet ik dan weer 3 partitie maken? en hoe groot moet die van systeem minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 20:14
Je "moet" helemaal niks.
Maar ik vind wel dat je erg weinig ervaring hebt en je beter vantevoren had kunnen inlezen.
Hier mist zoveel basiskennis en dan nog had je met een simpele google opdracht de oplossing kunnen bedenken.

En sommige van je MB's zullen wel GB's zijn behalve als je heel veel niet gepartitioneerde ruimte over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search.

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.