Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de schone installatie van Windows werkt alles weer prima, behalve de draadloze verbindingen (WLAN en Blue Tooth).
Het programmaatje van ASUS, WIreless Switch wil niet installeren. Ik klik op set up maar er gebeurt verder niets. Het is me niet duidelijk hoe ik dan Blue Tooth aan en uit moet zetten.
Als ik FN-F2 intik lijkt de status van WLAN en Blue Tooth niet te veranderen: ik selecter Wireless Connections off maar mijn netwerkverbinding blijft gewoon in stand. Als ik mijn computer uit en aanzet is de netwerkverbinding wel weg. Selecteer ik met FN-F2 wireless connections on, dan komt de verbinding niet terug?

Meer mensen dit probleem?

Welke drivers moet ik precies hebben van de Asus site:
- intel bluetooth vs atheros blue tooth?
- intel WLAN driver vs atheros WLAN driver.
Ik heb een Atheros wireless kaart dus je zou denken alles van Atherors. Bij programma's staat de Intel driver geïnstalleerd en die krijg ik weer niet verwijderd (kan die optie niet kiezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Fjerpje schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:46:
Vandaag m'n nieuwe N56VZ-S4056V ontvangen uit een RMA bij 4Launch vanwege defecten bij de andere N56VZ-S4056V. Helaas is het wederom hetzelfde liedje... of liever gezegd een rommelend liedje. Deed de subwoofer bij de andere N56VZ-S4056V het niet, bij deze N56VZ-S4056V rommelt de subwoofer continu en word dat rommelen versterkt zodra ik een liedje afspeel. Wanneer de subwoofer is ingeplugged verteld Windows continu (rechs onderin) dat er een sterkker is losgekoppeld en dat er daarna weer een stekker is aangesloten.

Verder zijn de volgende dingen wel goed:

- Wifi
- Backlit toetsenbord
- Audio (laptop speakers)
- Afwerking (behalve het touchpad)
- Verlicht ASUS logo

De volgende dingen zijn echter niet goed of minder:

- Samsung beeldscherm (vorige had wel een scherper LG scherm)
- Subwoofer rommelt
- Touchpad staat bol (wel minder dan bij de vorige)

Ik vind dat een laptop in deze prijsklasse gewoon goed moet zijn, daarom gaat ook helaas deze weer terug naar 4Launch en ben ik genoodzaakt van de koop af te zien. Verder ga ik vandaag nog een n56vz bestellen bij Campusshop hopende dat deze wel goed is. ;w
Je kan de laptop toch ook terug sturen ter reparatie? I.p.v. een volledig nieuwe te krijgen.
Heb ik ook gedaan met mijn N56VZ-S4056V, omdat ik het niet wou riskeren een andere te krijgen met veel meer defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
SVDW91 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Je kan de laptop toch ook terug sturen ter reparatie? I.p.v. een volledig nieuwe te krijgen.
Heb ik ook gedaan met mijn N56VZ-S4056V, omdat ik het niet wou riskeren een andere te krijgen met veel meer defecten.
Ja ik weet het maar ik baal ook van dat Samsung scherm. De vorige N56VZ-S4056V had wel een LG scherm. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Fjerpje op 29-08-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:05
Fjerpje schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:11:
[...]

Ja ik weet het maar ik baal ook van dat Samsung scherm. De vorige N56VZ-S4056V had wel een LG scherm. |:(
Hoe kan je zien welk scherm je hebt?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de installatie DVD voor de drivers, weet iemand wat "IRST"inhoudt? En "INF update driver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:37:
Even behulpzaam zijn met wat helderheid te verschaffen in de type nummers. Als je een 17" Asus i7 N76VM zoekt maar niet weet welke, lees dan verder. Dus de Asus N76VM-V2G-TxxxxV serie.

- 1105 (campusshop) voor €929,- is een uitgeklede versie zonder verlicht toetsenbord en zonder Bluetooth. Waarschijnlijk ook geen sub woofer. Wel een 7200 rpm schijf van 750G. Iemand suggereerde dat de levensduur van 7200rpm schijven in laptops wel eens tegen kan vallen ivm warmte. Als je echt een snelle schijf wilt, kun je wellicht beter een SSD er in zetten.
- 1024 voor €998,- en dan krijg je wel Bluetooth en verlicht keyboard maar een 5400rpm schijf van 750GB.
- 1077 voor €999,- krijg je hetzelfde als de 1024 maar dan 2 schijven van 750GB.
- 1078 krijg je 2 schijven van 1TB ipv 750G er in.
- 1023 voor €889,- krijg je een 500GB schijf @5400rpm en 6GB geheugen ipv 8.
- 1008 voor ca. €1136 krijg je een 1TB schijf @5400rpm (8GB, Bluetooth, i7, etc.)
- 1073 voor €860,- ga je tov de 1008 naar een i5 processor
- 5113 voor €799,- ga je tov de 1073 in resolutie omlaag naar 1600x900 en een 500GB schijf.

Opvallend dat de 1024 en 1008 echt totaal onzin (prijs te hoog vs andere opties) lijken.

Ik ben voor de 1077 gegaan en heb er een Crucial m4 128G SSD bijgehaald. 1e harddisk gaat er uit en in een extern usb3 doosje voor de backups.

Doe er je voordeel mee. Bovenstaande was namelijk behoorlijk wat uitzoekwerk. Garantie op juistheid geef ik overigens niet.
Hoe kom je aan die nummers? Het is misschien beter dat je het beestje bij zijn naam noemt. Die van campusshop dus de Asus N56VZ-S4035V-NL etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed lezen: het gaat om de n76vm-v2g-txxxxv serie. Waarbij xxxx voor de nummers staan die hij eronder noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik zou ook wel eens willen weten welk scherm ik heb.
Hoe doe ik dat nakijken?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:52:
Goed lezen: het gaat om de n76vm-v2g-txxxxv serie. Waarbij xxxx voor de nummers staan die hij eronder noemt.
8)7 zo worden ze hier niet benoemt op Tweakers daarom zeg ik ook noem ze dan Asus N56VZ-S4035V-NL etc... goed gelezen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Gerwin89 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Hoe kan je zien welk scherm je hebt?
Clavat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:59:
Ik zou ook wel eens willen weten welk scherm ik heb.
Hoe doe ik dat nakijken?
Eerder al vermeld in het forum.
Je kan al je hardware bekijken met AIDA64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:37:
Even behulpzaam zijn met wat helderheid te verschaffen in de type nummers. Als je een 17" Asus i7 N76VM zoekt maar niet weet welke, lees dan verder. Dus de Asus N76VM-V2G-TxxxxV serie.

- 1105 (campusshop) voor €929,- is een uitgeklede versie zonder verlicht toetsenbord en zonder Bluetooth. Waarschijnlijk ook geen sub woofer. Wel een 7200 rpm schijf van 750G. Iemand suggereerde dat de levensduur van 7200rpm schijven in laptops wel eens tegen kan vallen ivm warmte. Als je echt een snelle schijf wilt, kun je wellicht beter een SSD er in zetten.
- 1024 voor €998,- en dan krijg je wel Bluetooth en verlicht keyboard maar een 5400rpm schijf van 750GB.
- 1077 voor €999,- krijg je hetzelfde als de 1024 maar dan 2 schijven van 750GB.
- 1078 krijg je 2 schijven van 1TB ipv 750G er in.
- 1023 voor €889,- krijg je een 500GB schijf @5400rpm en 6GB geheugen ipv 8.
- 1008 voor ca. €1136 krijg je een 1TB schijf @5400rpm (8GB, Bluetooth, i7, etc.)
- 1073 voor €860,- ga je tov de 1008 naar een i5 processor
- 5113 voor €799,- ga je tov de 1073 in resolutie omlaag naar 1600x900 en een 500GB schijf.

Opvallend dat de 1024 en 1008 echt totaal onzin (prijs te hoog vs andere opties) lijken.

Ik ben voor de 1077 gegaan en heb er een Crucial m4 128G SSD bijgehaald. 1e harddisk gaat er uit en in een extern usb3 doosje voor de backups.

Doe er je voordeel mee. Bovenstaande was namelijk behoorlijk wat uitzoekwerk. Garantie op juistheid geef ik overigens niet.
Een subwoofer krijg je bij elke n56vz... excuus zie nu AL dat het om de vm reeks gaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Fjerpje schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:33:
[...]

Een subwoofer krijg je bij elke n56vz...
Het gaat over de N76VM reeks, niet over de N56VZ reeks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze ook mijn ervaring met de Asus N56VZ-S4056V, besteld bij Azerty.nl

Op 12-08 mijn Asus besteld en op 15-08 zeer netjes verpakt geleverd gekregen door Azerty. Eerste indruk was erg goed. Laptop ziet er mooi en degelijk uit. De laptop start, ondanks alle bloatware van asus, nog redelijk snel op. Nu eens even luisteren hoe het geluid klinkt; helaas blijkt de subwoofer kapot, een probleem waar ik al vaker over gelezen heb; hij ´klikte´ alleen maar wat, maar deed niks. Dus terug naar Azerty.

Helaas heeft Azerty de laptop niet meer op voorraad en de leverancier ook niet. De levertijd is ongeveer 10 dagen. Omdat ik de laptop graag wil wacht ik toch maar.

Op 28-8 (gisteren) heb ik de nieuwe laptop geleverd gekregen. Subwoofer werkt en alles lijkt prima. Omdat ik niet gediend ben van alle bloatware van Asus doe ik een clean install. De laptop is meteen een stuk sneller en start na het installeren van alle drivers en wel nuttige utilitys heel wat minder processen op dan voorheen. Vervolgens typ ik een e-mail en valt het me op dat bij wel heel veel woorden de 'p' mist. Blijkt nu dus dat de 'p' toets van het toetsenbord het niet lekker doet. Alleen wanneer je hem heel hard indrukt werkt ie. Onmogelijk dus om blind op te typen....

Dus hij mag wéér terug naar Azerty, welke hem ook weer niet op voorraad heeft....ik baal er goed van want ik vind het verder een erg prettige laptop. Mooi om te zien, snel, goed geluid, snelle videokaart, goede prestaties van de accu (de hardware in overweging nemend..).

Heb ik nou gewoon twee keer achter elkaar pech of kan ik toch maar beter de hele zooi terugsturen en voor een ander model/merk gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:31:

Op 12-08 mijn Asus besteld en op 15-08 zeer netjes verpakt geleverd gekregen door Azerty. Eerste indruk was erg goed. Laptop ziet er mooi en degelijk uit. De laptop start, ondanks alle bloatware van asus, nog redelijk snel op. Nu eens even luisteren hoe het geluid klinkt; helaas blijkt de subwoofer kapot, een probleem waar ik al vaker over gelezen heb; hij ´klikte´ alleen maar wat, maar deed niks. Dus terug naar Azerty.

Helaas heeft Azerty de laptop niet meer op voorraad en de leverancier ook niet. De levertijd is ongeveer 10 dagen. Omdat ik de laptop graag wil wacht ik toch maar.

Op 28-8 (gisteren) heb ik de nieuwe laptop geleverd gekregen. Subwoofer werkt en alles lijkt prima. Omdat ik niet gediend ben van alle bloatware van Asus doe ik een clean install. De laptop is meteen een stuk sneller en start na het installeren van alle drivers en wel nuttige utilitys heel wat minder processen op dan voorheen. Vervolgens typ ik een e-mail en valt het me op dat bij wel heel veel woorden de 'p' mist. Blijkt nu dus dat de 'p' toets van het toetsenbord het niet lekker doet. Alleen wanneer je hem heel hard indrukt werkt ie. Onmogelijk dus om blind op te typen....

Dus hij mag wéér terug naar Azerty, welke hem ook weer niet op voorraad heeft....ik baal er goed van want ik vind het verder een erg prettige laptop. Mooi om te zien, snel, goed geluid, snelle videokaart, goede prestaties van de accu (de hardware in overweging nemend..).

Heb ik nou gewoon twee keer achter elkaar pech of kan ik toch maar beter de hele zooi terugsturen en voor een ander model/merk gaan? :?
Ik zou die tweede keer dan gewoon om een reparatie gevraagd hebben. Zo'n toetsje is makkelijk te repareren en als je een nieuwe vraagt is er weer kans dat er andere mankementen opduiken.

De mijne is ook terug gegaan en ik ben er ook nog sterk over aan het nadenken of ik wel opnieuw een N56 wil. Heeft iemand een voorstel voor een waardig alternatief, behalve de Vaio S15? Of zou het beter zijn om alsnog te wachten op Windows 8 devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:43:
[...]

Ik zou die tweede keer dan gewoon om een reparatie gevraagd hebben. Zo'n toetsje is makkelijk te repareren en als je een nieuwe vraagt is er weer kans dat er andere mankementen opduiken.

De mijne is ook terug gegaan en ik ben er ook nog sterk over aan het nadenken of ik wel opnieuw een N56 wil. Heeft iemand een voorstel voor een waardig alternatief, behalve de Vaio S15? Of zou het beter zijn om alsnog te wachten op Windows 8 devices?
Ik heb pas net azerty gemaild, misschien dat zij inderdaad ook een reparatie voorstellen. Aan de ene kant wel een goed idee, maar aan de andere kant vind ik het ook wel bizar dat ik een gloednieuwe laptop van 1000 euro eerst moet terugsturen en deze dan al gerepareerd zou moeten worden......Ik heb zelf ook nog niet echt een alternatief gezien.

Ik heb hiervoor overigens een vrij dure Vaio gehad (1400 euro) waar ik ook alles behalve tevreden over was. Blueray disc drive constant kapot, accu na 13 maanden normaal gebruik kapot (en nieuwe kost 200 euro!), scherm na 4,5 jaar kapot, werd bloedheet.......

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:15:
Arggg, kom er net achter dat mijn Asus N76VM V2G T1077V geen verlicht keyboard heeft.... heb toch zeker weten ergens gelezen dat hij dat wel zou hebben...
Ik had dat ook met de mijne (N56VM-S4032V). Anderen op dit forum hebben dezelfde laptop mét verlicht toetsenbord. Het lijkt alsof het er eerst wel en zat en daarna niet meer 8)7

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:29 ]

• Fjerpje
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:31:

Jij bent niet de enige met 2 x pech met de N56VZ-S4056V. Ik heb hier namelijk nog een N56VZ-S4056V staan die voor RMA is aangemeld bij 4Launch en dit is ook al de tweede. Ik heb nu besloten om de n56vz van Campusshop te bestellen en anders ben ik genoodzaakt van de n56 af te zien en dan toch maar voor een Sony VAIO ga of misschien een wat zwakkere laptop van ASUS.

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:14
Fjerpje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Jij bent niet de enige met 2 x pech met de N56VZ-S4056V. Ik heb hier namelijk nog een N56VZ-S4056V staan die voor RMA is aangemeld bij 4Launch en dit is ook al de tweede. Ik heb nu besloten om de n56vz van Campusshop te bestellen en anders ben ik genoodzaakt van de n56 af te zien en dan toch maar voor een Sony VAIO ga of misschien een wat zwakkere laptop van ASUS.
Op dat vlak scoort Asus wel goed.
Mijn N53SN is 2x binnen geweest voor fan problemen. De laatste keer kwam hij terug met krassen, een gemolde CD-rom en de beschermingen eraf.
Nu, contact voor opgenomen en ze vertelden me dat ik hem moest opsturen. Daarbij gezegd dat ik twijfels heb dat het wel opgelost gaat geraken.
Hij heeft de case bekeken en heeft een "swap analyse" voorgesteld: Als het probleem vastgesteld kan worden, dan krijg ik een nieuw toestel (hetzelfde) en als deze niet in stock is, mijn geld terug.
Nu, deze wordt niet echt meer gemaakt :/
Heb nu Toshiba en Asus gehad, en weet niet meer wat te nemen :(

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Verwijderd

Probleempje hier,

Soms lijkt mijn S4044 vertraging te volgen in geluid :S
Alsof iemand opeens de slow motion knop indrukt.

Ik heb geprobeerd mijn geluidsdriver te updaten maar het blijft voorkomen.
Maar het blijft voorkomen.
Iemand daar nog last van of een oplossing?

• Fjerpje
Snobbieh schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

Op dat vlak scoort Asus wel goed.
Mijn N53SN is 2x binnen geweest voor fan problemen. De laatste keer kwam hij terug met krassen, een gemolde CD-rom en de beschermingen eraf.
Nu, contact voor opgenomen en ze vertelden me dat ik hem moest opsturen. Daarbij gezegd dat ik twijfels heb dat het wel opgelost gaat geraken.
Hij heeft de case bekeken en heeft een "swap analyse" voorgesteld: Als het probleem vastgesteld kan worden, dan krijg ik een nieuw toestel (hetzelfde) en als deze niet in stock is, mijn geld terug.
Nu, deze wordt niet echt meer gemaakt :/
Heb nu Toshiba en Asus gehad, en weet niet meer wat te nemen :(
Sony VAIO, HP en Apple laptops zijn vaak de laptops welke het beste uit de bus komen. Deze laptops zijn over het algemeen ook wel wat duurder maar dan heb je wel kwaliteit. Echter ben ik ook Nederlander en wil ik meer voor minder wel eens een kans geven, echter blijkt dat nu wel tegen me te werken. Ik wacht nog even op de n56vz van Campusshop en mocht deze niet wat zijn dan word het dan toch een HP, Sony Vaio, HP of misschien wel een Apple.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op de N56 (i7-3610QM) valt er, vanwege de relatief trage hdd, niet meer te werken tijdens de bewerkingen van sabnzbd nadat het bestand is binnen gehaald.

Zijn er N56 gebruikers met een SSD (i.p.v. HDD) die wel kunnen blijven werken tijdens de bewerkingen van sabnzbd?

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Maracuja schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:38:
Zo, nu in Nederland en de doos geopend van m'n N56VZ-S4056V.

- Geluid is goed, subwoofer werkt ook naar behoren, klinkt heel aardig
- Zit inderdaad een Intel-wirelesskaart in
- Zoals op het circulerende plaatje met verschillende configuraties komt bij de S4056V een laptoptas + bedraade muis

- Touchpad is inderdaad hier ook verzonken links, rechts en voor, maar richting het toetsenbord hoger
- Touchpad heeft een optisch 'plekje' helemaal aan de rechterkant, ongeveer 1cm onder de bovenkant
- Asus-logo op de achterkant van het scherm brandt inderdaad hier ook niet

Verder... nu opeens met de subwoofer attached krijg ik rare storing (licht geratel dat doet denken aan een dial-up modem). Vooral te merken als ik met het touchpad scroll of over een linkje heen beweeg? Subwoofer loskoppelen en het is weg. Erg vaag.
Zo, 10 dagen later, ff een update. Gisteren ben ik erachter gekomen dat het logo toch wel oplicht. Ik had alleen niet verwacht dat het zo subtiel zou zijn en je het eigenlijk alleen in het stikdonker zou zien en niet bij daglicht (Apple-logo op de Macbooks is geloof ik wel altijd duidelijk te zien of 'ie aan of uit is).

Nog altijd wat zacht geratel zodra je aan het scrollen bent uit de subwoofer, maar volgens mij is er haast niemand die dat niet heeft. :P Stoort me eigenlijk ook niet, want thuis gaat 'ie aan m'n 2.1 setje en als 'ie bij uitzondering meegaat (on-the-go heb ik tablet + smartphone) dan wil ik toch compact reizen en is 'diepe bass' ook niet echt iets waar ik verlegen om zit denk ik dan.

Verder erg tevreden hoor, een van de beste configuraties die je in een laptop kunt wensen en mooi design (afwerking en probleempjes daargelaten). Zeer waardige opvolger van m'n Sony Vaio F11Z1E/bi. :) 't Touchpad is wel erg groot en bij het typen gaat het weleens mis, maar dat gaat al wennende beter. Vind 'em nog altijd vrij stil en rap. Vandaag of morgen m'n Samsung 830 512GB die ik inmiddels heb liggen ff inbouwen.

@ wsmaal: ik gebruik GrabIt. Probeer die eens. www.shemes.com

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43
Ik heb geprobeerd in dit topic een tutorial/aanwijzing te vinden over hoe de HDD te vervangen, maar kan het niet vinden, ook niet in de handleiding. Ik krijg de klep niet open... Kan iemand me helpen? Ik heb het idee dat de schroef die ik nodig heb om de klep los te schroeven onder een rubberen dopje zit, maar hoe verwijder je dat dopje zonder het te beschadigen?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Een dun, stevig metalen ding langs het rubbertje steken en dan omhoog 'wippen'. Bijvoorbeeld een kleine horlogeschroevedraaier of zo. Het rubbertje zit vastgelijmt op de bovenkant van de schroef, dus gaat niet helemaal vanzelf los.

Dan de schroef losdraaien en verwijderen. Daarna de harddiskdeksel (over de breedte van de laptop) er af schuiven.

Je zit dan het frame waar de harddisk in zit. Draai de vier schroeven los en verwijder ze (let op: bij mij was 1 schroef korter dan de andere drie, dus even opletten bij het weer vastzetten).
Aan de linkerkant van de harddisk-frame zit een stukje flexibel plastic (mogelijk weggefrommelt tussen frame en behuizing. Hieraan voorzichtig trekken om het frame+HD van de SATA connector af te krijgen.

Harddisk losschroeven van frame, SSD ervoor in de plaats vastschroeven en bovenstaande in omgekeerde volgorde uitvoeren.

Edit: het beschadigen van het rubbertje maakt op zich helemaal niets uit, het ding zit er voor de sier in/op. Desgewenst niet terugplaatsen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 30-08-2012 14:45 ]

Verwijderd

Even een snel vraagje: Ik vermoed dat de fan van mijn ASUS N75SF een beetje stoffig is. Nu wou ik hem daarnet even nakijken, blijkt dat ik er gewoon niet aan geraak? Ik heb hem geopend van achteren, maar ik kan enkel bij de RAM en HDD. De fan zin nog achter een stuk van de case dat er precies niet afgaat. Heeft er iemand ervaring met dit model?

Bedankt!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:51:
Even een snel vraagje: Ik vermoed dat de fan van mijn ASUS N75SF een beetje stoffig is. Nu wou ik hem daarnet even nakijken, blijkt dat ik er gewoon niet aan geraak? Ik heb hem geopend van achteren, maar ik kan enkel bij de RAM en HDD. De fan zin nog achter een stuk van de case dat er precies niet afgaat. Heeft er iemand ervaring met dit model?

Bedankt!
Ik blaas meestal flink hard in de fan output van me laptop. een keer aan de ene kant van de vent en een keer aan de andere kant van de vent.

De stofwolk die dan ontstaat doet me wel denken dat het zin heeft >:)

Bij mijn vorige notebook moest ik dan wel het exterieur van de laptop schoonmaken omdat deze dan onder de stof zat.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43
Bedankt vanaalten, een horlogeschoevendraaiertje werkte inderdaad perfect. Inmiddels de SSD vervangen en bezig met het maken van een bootable USB-stick. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg!

Verwijderd

Ik heb ook de hdd vervangen voor een ssd in mijn N56VZ, nu heb ik een hdd caddy besteld om de hdd op de plaats van de dvd-drive te plaatsen, kan iemand in stappen aangeven hoe ik de optische drive eruit haal?
(moet heel de onderkant los?)

• Fjerpje
Mensen,

Ik heb zowaar hier nu de N56VZ-S4035V & Asus N56VZ-S4056V voor me staan. Hoewel de Asus N56VZ-S4056V inmiddels bij 4Launch is aangemeld voor RMA wilde ik toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om de verschillen tussen beide hier neer te zetten.

Rechts op de foto is de Asus N56VZ-S4056V en links is de N56VZ-S4035V.

Asus N56VZ-S4035V & Asus N56VZ-S4056V

De volgende punten ben ik bij de N56VZ-S4035V van Campusshop tegengekomen:

- Afwerking is goed te noemen.
- Bol staande touchpad. (blijkt een familie kwaal te zijn bij de n56vz)
- ASUS logo geeft licht.
- Maakt wat meer geluid. (door de 7200 RPM HDD)
- Geen backlit.
- 750GB HDD. (7200 RPM)
- Atheros draadloze netwerkkaart met slechts 2 streepjes verbinding in Windows.
- Samsung scherm. (lijkt iets koelere kleuren te hebben maar vooralsnog niet scherper dan het LG scherm)
- Toetsenbord is goed in orde. (geen plaktoetsen of kapotte toetsen)
- Subwoofer werkt out-of-the-box dus goed geluid.
- Geen blu-ray maar DVD-RW
- Een idle temperatuur van gemiddeld 40 graden.

De volgende punten ben ik bij de N56VZ-S4056V van 4Launch tegengekomen:

- Afwerking is ook goed te noemen.
- Bol staande touchpad maar wel minder dan de N56VZ-S4035V.
- ASUS logo geeft licht.
- Maakt minder geluid dan de N56VZ-S4035V
- Backlit toetsenbord.
- 1TB HDD. (5400 RPM)
- Intel draadloze netwerkkaart met 4 streepjes verbinding in Windows.
- Samsung scherm. (lijkt wat meer geel in het scherm te hebben vergeleken met de N56VZ-S4035V)
- Subwoofer maakt rommelend geluid maar heb inmiddels kunnen vaststellen dat dit niet aan de subwoofer ligt maar aan de chip op het moederbord.
- Blu-ray RW (6x)
- Een idle temperatuur van gemiddeld 46 graden.

Verder beide leuke laptops echter neig ik wat meer naar N56VZ-S4035V omdat het scherm standaard wat koeler en dus wat prettiger voor de ogen oogt, hoewel de N56VZ-S4056V meer opties heeft. Ik vind dit een bijzondere lastige keuze want beiden hebben hun voor- en nadelen. :X

Ik erger me dus kapot aan het feit dat het component wat verantwoordelijk is voor het aansturen van die subwoofer defect is, het scherm wat geler oogt en redelijk warm word bij de N56VZ-S4056V.

Bij de N56VZ-S4035V erger ik me aan het feit dat er een Atheros draadloze netwerkkaart in zit welke een slappe verbinding heeft. Warmere componenten zorgen voor een verkorte levensduur van de laptop maar een slappe Wifi verbinding is ook lastig. Jammer dat ze het niet in 1 x goed kunnen doen...

[ Voor 10% gewijzigd door Fjerpje op 30-08-2012 19:17 ]

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
N56VZ-S4056V heeft beter wlan kaart dit zorgt ervoor dat je internet niet steeds wegvalt en dus stabieler is. Als goed is zit er een Intel in de s4056v

• Fjerpje
xtaix schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:11:
N56VZ-S4056V heeft beter wlan kaart dit zorgt ervoor dat je internet niet steeds wegvalt en dus stabieler is. Als goed is zit er een Intel in de s4056v
Dat staat er toch ook...

• Gerwin89
Fjerpje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:00:
Mensen,

Ik heb zowaar hier nu de N56VZ-S4035V & Asus N56VZ-S4056V voor me staan. Hoewel de Asus N56VZ-S4056V inmiddels bij 4Launch is aangemeld voor RMA wilde ik toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om de verschillen tussen beide hier neer te zetten.

[afbeelding]

- ASUS logo geeft licht.
- Geen backlit.
- 750GB HDD. (7200 RPM)
- Samsung scherm. (lijkt iets koelere kleuren te hebben maar vooralsnog niet scherper dan het LG scherm)
- Blu-ray RW (6x)

- ASUS logo geeft licht.
- Backlit toetsenbord.
- 1TB HDD. (5400 RPM)
- Samsung scherm. (lijkt wat meer geel in het scherm te hebben vergeleken met de N56VZ-S4035V)
- Subwoofer maakt rommelend geluid maar heb inmiddels kunnen vaststellen dat dit niet aan de subwoofer ligt maar aan de chip op het moederbord.

Verder beide leuke laptops echter neig ik wat meer naar N56VZ-S4035V omdat het scherm standaard wat koeler en dus wat prettiger voor de ogen oogt, hoewel de N56VZ-S4056V meer opties heeft. Ik vind dit een bijzondere lastige keuze want beiden hebben hun voor- en nadelen. :X

Ik erger me dus kapot aan het feit dat het component wat verantwoordelijk is voor het aansturen van die subwoofer defect is, het scherm wat geler oogt en redelijk warm word bij de N56VZ-S4056V.

Bij de N56VZ-S4035V erger ik me aan het feit dat er een Atheros draadloze netwerkkaart in zit welke een slappe verbinding heeft. Warmere componenten zorgen voor een verkorte levensduur van de laptop maar een slappe Wifi verbinding is ook lastig. Jammer dat ze het niet in 1 x goed kunnen doen...
Mooie vergelijking zo. Mijn N56VZ-S4056V heeft trouwens een blu ray brander, in tegenstelling wat er in jouw opsomming staat. Ook is mijn idle temperatuur veeeel lager. Rond de 35 graden.
Het enige 'probleem' wat ik nu nog heb is dat de geluidskaart heel snel in de idle modus gaat waardoor er een kraakje onstaat als er een geluidje moet afgespeeld worden. Dus als hij even uit de idle modus moet komen. Ook als hij weer terug gaat in de idle modus hoor je zo'n klein kraakje. Het schijnt iets te maken te hebben met een te strak afgesteld energie schema voor de geluidskaart. Iemand met hetzelfde probleem?

Voor de rest ben ik uiterst tevreden met deze laptop! Bloedsnel met SSD en HDD extra ingebouwd voor opslag.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Proliner
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 13:18
Ik heb m'n Asus N56VZ-S4056V Gisteren besteld, weet iemand waarom het 2/3 weken gaat duren voordat ik hem binnen heb? Is Asus tijdelijk stopt met de productie? Kan niet wachten

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:31:
Probleempje hier,

Soms lijkt mijn S4044 vertraging te volgen in geluid :S
Alsof iemand opeens de slow motion knop indrukt.

En ik keek naar de processor gebruik en blijkt dat et opeens naar 78% gaat als dat gebeurt.
Ik heb gebeld naar support van Asus maar hun zeggen dat ik een Bios iupdate moet doen.
Weet helaas niet hoe het moet...

Maar het blijft voorkomen.
Iemand daar nog last van of een oplossing?
Iemand??

Verwijderd

Jaa ik heb het probleem met het krakende geluid ook, het gaat hier om de laptop ASUS N56-S4050V,
nu realtek een nieuwe update heeft uitgebracht heb ik het nog niet weer gehoord (onder voorbehoud)
Het is namelijk een heel vervelend probleem soms is het pas na een kwartier de andere keer pas na een dag. het gaat om de update V6.0.1.6680 van REALTEK die het waarschijnlijk kan verhelpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 18:26 . Reden: aanpassing ]

• Fjerpje
Gerwin89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Mooie vergelijking zo. Mijn N56VZ-S4056V heeft trouwens een blu ray brander, in tegenstelling wat er in jouw opsomming staat. Ook is mijn idle temperatuur veeeel lager. Rond de 35 graden.
Het enige 'probleem' wat ik nu nog heb is dat de geluidskaart heel snel in de idle modus gaat waardoor er een kraakje onstaat als er een geluidje moet afgespeeld worden. Dus als hij even uit de idle modus moet komen. Ook als hij weer terug gaat in de idle modus hoor je zo'n klein kraakje. Het schijnt iets te maken te hebben met een te strak afgesteld energie schema voor de geluidskaart. Iemand met hetzelfde probleem?

Voor de rest ben ik uiterst tevreden met deze laptop! Bloedsnel met SSD en HDD extra ingebouwd voor opslag.
Ik heb er Blu-ray RW staan dat betekend re-write dus er zit gewoon een brander in hoor bij de mijne. Echter vind ik dit zwaar *** omdat ik nu moet kiezen tussen 2 vuren... Bij de één is de verbinding niet goed en bij de ander is de subwoofer en het scherm niet goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:21:
Jaa ik heb het probleem met het krakende geluid ook, het gaat hier om de laptop ASUS N56-S4050V,
nu realtek een nieuwe update heeft uitgebracht heb ik het nog niet weer gehoord (onder voorbehoud)
Het is namelijk een heel vervelend probleem soms is het pas na een kwartier de andere keer pas na een dag. het gaat om de update V6.0.1.6680 van REALTEK die het waarschijnlijk kan verhelpen.
Bedankt ik zal het effe proberen.
Ik had voor de zekerheid mijn McAfee ook verwijderd en ik krijg het ook niet meer door voor nu...

• Gerwin89
Fjerpje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:25:
[...]

Ik heb er Blu-ray RW staan dat betekend re-write dus er zit gewoon een brander in hoor bij de mijne. Echter vind ik dit zwaar *** omdat ik nu moet kiezen tussen 2 vuren... Bij de één is de verbinding niet goed en bij de ander is de subwoofer en het scherm niet goed.
Ja dat staat nu bij de versie van campusshop. Ik heb het erover dat in mijn N56VZ-S4056V een blu ray brander zit. Bij jou in je overzicht staat dvd brander.

• Fjerpje
Gerwin89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:43:
[...]

Ja dat staat nu bij de versie van campusshop. Ik heb het erover dat in mijn N56VZ-S4056V een blu ray brander zit. Bij jou in je overzicht staat dvd brander.
How pardon ik zie het dat klopt niet... Aangepast... Is jou laptop verder wel helemaal goed vergeleken met mijn punten?

[ Voor 8% gewijzigd door Fjerpje op 30-08-2012 19:19 ]

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:05:
Heb zojuist even AIDA64 een hardware rapport laten maken. Mochten er nog onduidelijkheden zijn met betrekking tot de hardware, kijk hier: http://pastebin.com/8fp9wk7F
Asus N56VZ-S4022V

- ASUS logo geeft licht.
- Backlit toetsenbord.
- 1TB HDD. (5400 RPM)
- Blu-ray RW (6x)
Dit zou ook de configuratie van de s4022v zijn volgens alles. Ik ben nog nergens een verschil tussen de s4056v en de s4022v tegengekomen en waar het prijsverschil vandaan komt.

(Excuses als ik ergens een post over het hoofd gezien heb, ik volg het al een tijdje.)

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:31
Ik heb de Asus N56VZ-S4035V-NL gister aangeschaft en vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog een uitstekende laptop kwa looks en specificaties.

Nu heb ik echter een paar vragen;

1; Ik heb de laptop bij aankomst gelijk geïnstalleerd met Windows 7 Professional, alle drivers van de Asus site gedownload & geinstalleerd. De laptop is bloedje snel alleen zit ik met een probleem in Firefox. Als ik lange webpagina's bekijk in Firefox en ik ga scrollen 'lagd' de pagina nogal. Wat kan dit zijn?

2; Zover ik heb begrepen staat als je idle bezig bent de Intel Graphics 4000 interne video kaart aan. Slaat automatisch de Nvidia geforce 650m aan als ik bijvoorbeeld Guildwars 2 opstart? Want als ik vervolgens kijk met GPU-Z ziet hij alleen een Intel Graphics 4000..

(heb eerst de intel drivers en vervolgens de nvidia drivers geïnstalleerd)

Voor de rest een prima laptop, op deze 2 punten na. Heb ook geen last van plaktoetsen en/of een bolling bij het touchpad..

Edit; vraag 2 is inmiddels opgelost! Alleen zit ik nog met het schokken in bijv. firefox..

[ Voor 8% gewijzigd door Step-han op 30-08-2012 19:40 ]

• Fjerpje
dragonflyslayer schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Asus N56VZ-S4022V

[...]

Dit zou ook de configuratie van de s4022v zijn volgens alles. Ik ben nog nergens een verschil tussen de s4056v en de s4022v tegengekomen en waar het prijsverschil vandaan komt.

(Excuses als ik ergens een post over het hoofd gezien heb, ik volg het al een tijdje.)
Ik snap het ook niet echt maar alle s4056v's die ik tot nu toe in de handen heb gehad mankeerden wel iets... in tegenstelling tot de s4022v?
Step-han schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:30:
Ik heb de Asus N56VZ-S4035V-NL gister aangeschaft en vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog een uitstekende laptop kwa looks en specificaties.

Nu heb ik echter een paar vragen;

1; Ik heb de laptop bij aankomst gelijk geïnstalleerd met Windows 7 Professional, alle drivers van de Asus site gedownload & geinstalleerd. De laptop is bloedje snel alleen zit ik met een probleem in Firefox. Als ik lange webpagina's bekijk in Firefox en ik ga scrollen 'lagd' de pagina nogal. Wat kan dit zijn?

2; Zover ik heb begrepen staat als je idle bezig bent de Intel Graphics 4000 interne video kaart aan. Slaat automatisch de Nvidia geforce 650m aan als ik bijvoorbeeld Guildwars 2 opstart? Want als ik vervolgens kijk met GPU-Z ziet hij alleen een Intel Graphics 4000..

(heb eerst de intel drivers en vervolgens de nvidia drivers geïnstalleerd)

Voor de rest een prima laptop, op deze 2 punten na. Heb ook geen last van plaktoetsen en/of een bolling bij het touchpad..

Edit; vraag 2 is inmiddels opgelost! Alleen zit ik nog met het schokken in bijv. firefox..
Heb jij geen last van een slechte Wifi verbinding? Als de mijne dat nou niet zou hebben dan had ik hem gehouwen. Ik zit nu met een Asus K53TK (laptopje voor € 500 euro) achterin de woonkamer waar ik nu standaard 4 streepjes verbinding heb en met de Asus N56VZ-S4035V-NL heb ik maar 1 streepje... butt Atheros Wifi kaart.

Ik vind dat je een laptop koopt om mobiel te zijn en niet om 4 meter van een draadloze router te zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door Fjerpje op 30-08-2012 19:59 ]

• xtaix
Heeft iemand ervaring met de videokaart gt650m? Bij spel word of warcraft Beta zegt hij dat de settings op low/fair moet dat is recommed (dit lijkt mij nogal laag met zo'n goed videokaart)

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
xtaix schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:14:
Heeft iemand ervaring met de videokaart gt650m? Bij spel word of warcraft Beta zegt hij dat de settings op low/fair moet dat is recommed (dit lijkt mij nogal laag met zo'n goed videokaart)
Mwa, valt wel mee toch. Op full hd resolutie (1900x1080) kan ik mij voorstellen dat het op low moet.

Ik snap niet hoe sommige gebruikers zo'n lage idle temperatuur hebben, mijn N56VZ is met surfen ongeveer 50 graden. Na een periode goed gamen (Anno 2070, Tropico 4) is de max 88 graden.

• xtaix
Cubic X schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

Mwa, valt wel mee toch. Op full hd resolutie (1900x1080) kan ik mij voorstellen dat het op low moet.

Ik snap niet hoe sommige gebruikers zo'n lage idle temperatuur hebben, mijn N56VZ is met surfen ongeveer 50 graden. Na een periode goed gamen (Anno 2070, Tropico 4) is de max 88 graden.
Ough wat stom van mij. Zou het beter worden als ik hem zet op 1650x1050 of raden jullie een andere resolutie aan?

Zal morgen andere resolutie eens testen

[ Voor 4% gewijzigd door xtaix op 30-08-2012 20:50 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Step-han schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:30:
Dat heeft niets met de laptop te maken, maar met firefox (en deze vraag hoort dus eigenlijk in een ander forum thuis...).
Maar vooruit, ik doe een gok: ga in Firefox naar "about:config" en zet 'general.smoothscroll' op 'false'.

• Fjerpje
Cubic X schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

Heb ik dus ook bij beide laptops... Ik heb gewoon de neiging om een laptopje voor 700 te kopen en een PC...

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 30-08-2012 20:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:37:
Ik heb ook de hdd vervangen voor een ssd in mijn N56VZ, nu heb ik een hdd caddy besteld om de hdd op de plaats van de dvd-drive te plaatsen, kan iemand in stappen aangeven hoe ik de optische drive eruit haal?
(moet heel de onderkant los?)
Niemand wat info ?

• Cubic X
xtaix schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Ough wat stom van mij. Zou het beter worden als ik hem zet op 1650x1050 of raden jullie een andere resolutie aan?

Zal morgen andere resolutie eens testen
1280x720 want dat is exact dezelfde verhouding als 1900x1080. Je kan dan kiezen of je het beeld wil opschalen naar de afmetingen van het hele scherm (met de kans dat het waziger wordt) of dat je scaling uitzet en je boven, onder en aan de zijkanten van het scherm een zwarte balk hebt (zoals bij een TV).

• xtaix
Cubic X schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

1280x720 want dat is exact dezelfde verhouding als 1900x1080. Je kan dan kiezen of je het beeld wil opschalen naar de afmetingen van het hele scherm (met de kans dat het waziger wordt) of dat je scaling uitzet en je boven, onder en aan de zijkanten van het scherm een zwarte balk hebt (zoals bij een TV).
Okay ga ik morgen proberen, moet ik trouwens ookniet bepaalde instellingen veranderen in de nvidia intstellingen? Bepaalde settings?

• Gerwin89
Fjerpje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

How pardon ik zie het dat klopt niet... Aangepast... Is jou laptop verder wel helemaal goed vergeleken met mijn punten?
Ja geen problemen hier. Touchpad staat wel een beetje bol, maar daar kan ik mee leven. En ik zit natuurlijk nog met die geluidkraakjes. Voor de mensen die daar ook mee zitten, ik hou deze link in de gaten en ik hoop dat Asus en Realtek met een driver update komen.
Verder is de wifi echt uitstekend. Hier bij m'n vriendin in huis haal ik gemakkelijk 3,5 megabyte/s + 5 streepjes en de router staat hier echt ver vandaan.

• Gerwin89
Ik heb hetzelfde gedaan en het is heel makkelijk. Onderaan zit een schroefje met een zwart afdekdopje eroverheen (staat ook een cd icoontje bij)
Haal dat afdekdopje eraf met een mesje ofzo en schroef het schroefje los. Hierna kun je de dvd drive eruit halen. Pak dan de kleinste schroevendraaier die je hebt en zet het bevestiginsplaatje waar de schroef in zat van de optische drive over naar de caddy. Harde schijf in caddy plaatsen, caddy in de laptop schuiven, schroefje weer in het plaatje en klaar! :)

Verwijderd

Oké bedankt, dät klinkt simpel, ga ik morgen proberen

Verwijderd

Weet iemand waar je reserveschroefjes voor de harddiskdeksel (n56vm) kunt halen, en is de harddiskdeksel ergens los te koop? :) Bedankt

btw: met harddiskdeksel bedoel ik de zwarte deksel waarmee je de harddisk en ram-sticks afdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Leuk man mijn laptop ligt nu bij Asus ter reparatie.
De status is al een aantal dagen ''waiting for spare parts''.
Maar goed, zou leuk zijn als die komende week weer hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Heeft er iemand ervaring met het installeren van Windows 8 op een N56 notebook?
Ik probeerde het gisteren, maar na het installeren van de Nvidia driver ging het beeld heel de tijd oplichten en werd het weer zwart :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
Timons106 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:27:
Heeft er iemand ervaring met het installeren van Windows 8 op een N56 notebook?
Ik probeerde het gisteren, maar na het installeren van de Nvidia driver ging het beeld heel de tijd oplichten en werd het weer zwart :(.
Klopt heb ik ook gehad.

Je moet de drivers van de Nvidia site hebben en niet die van de Asus site.
Maar de drivers werken nog niet 100% met Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Mensen,

[afbeelding]

- ASUS logo geeft licht.
- Geen backlit.
- 750GB HDD. (7200 RPM)

- ASUS logo geeft licht.
- Backlit toetsenbord.
- 1TB HDD. (5400 RPM)
- Blu-ray RW (6x)

Hoe kan het dat dit toestenbord van de N56VZ-S4056V veel heldere is dan de N56VZ-S4035V, dit viel mij op, bij de foto. Komt dit doordat er een verlicht toestenbord inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
xtaix schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Hoe kan het dat dit toestenbord van de N56VZ-S4056V veel heldere is dan de N56VZ-S4035V, dit viel mij op, bij de foto. Komt dit doordat er een verlicht toestenbord inzit?
De rechter heeft een verlicht toetsenbord en de linker niet, dat is duidelijk te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
Fjerpje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:54:
[...]
Ik snap het ook niet echt maar alle s4056v's die ik tot nu toe in de handen heb gehad mankeerden wel iets... in tegenstelling tot de s4022v?
[...]
Heb jij geen last van een slechte Wifi verbinding? Als de mijne dat nou niet zou hebben dan had ik hem gehouwen. Ik zit nu met een Asus K53TK (laptopje voor € 500 euro) achterin de woonkamer waar ik nu standaard 4 streepjes verbinding heb en met de Asus N56VZ-S4035V-NL heb ik maar 1 streepje... butt Atheros Wifi kaart.

Ik vind dat je een laptop koopt om mobiel te zijn en niet om 4 meter van een draadloze router te zitten.
De netwerk kaart kan je eventueel zelf eenvoudig vervangen, dus ik zou gewoon voor die gaan. Die andere punten zijn lastiger zelf op te lossen.

Met welk progje meten jullie de temp? Mijn core temps zijn idle tussen de 22 en 29 graden met speedfan. Met coretemp zijn ze 43 tot 51 graden. Dus het maakt wel uit welke je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
KarlMarX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Met welk progje meten jullie de temp? Mijn core temps zijn idle tussen de 22 en 29 graden met speedfan. Met coretemp zijn ze 43 tot 51 graden. Dus het maakt wel uit welke je gebruikt.
Ik heb op beide laptops gemeten met Speedfan. Het vreemde nog is dat; voordat de drivers automatisch werden bijgewerkt via ASUS live Update, de idle temperatuur op 40 graden gemiddeld lag over een periode van 10 minuten. Nadat de drivers waren bijgewerkt ging de temperatuur binnen 20 seconden na een reboot richting de 46 ~ 47 graden gemeten met speedfan alsook over een periode van 10 minuten.
KarlMarX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
De netwerk kaart kan je eventueel zelf eenvoudig vervangen, dus ik zou gewoon voor die gaan. Die andere punten zijn lastiger zelf op te lossen.
Dus dan moet ik een nieuwe netwerkkaart kopen omdat die ander een slechte verbinding heeft... Vind dat er standaard een goede in moet zitten in die van Campusshop.

[ Voor 34% gewijzigd door Fjerpje op 31-08-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja dat wel, maar dan nog is dat, als je moet kiezen, makkelijker zelf op te lossen dan die andere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er mij iemand vertellen waar ik een caddy kan kopen voor een 2de harde schijf te steken in mijn asus n56vm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:20:
kan er mij iemand vertellen waar ik een caddy kan kopen voor een 2de harde schijf te steken in mijn asus n56vm?
www.hddcaddy.nl bijvoorbeeld ;) Je moet dan de 12,7 mm sata variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Ik wilde deze methode uitproberen om van het krakende geluid af te komen. Maar ik weer niet waar ik die twee reg files in moet zetten.

Ook kan ik uberhaupt HKEY_CURRENT_USER\Software\Realtek\RAVCpl64\PowerMgnt niet vinden in mijn laptop. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:41:
[...]

www.hddcaddy.nl bijvoorbeeld ;) Je moet dan de 12,7 mm sata variant hebben.
bedankt! en kan je daar het plaatje van de writer bovenopklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

bedankt! en kan je daar het plaatje van de writer bovenopklikken?
Ja dat kan. Ik heb het zelf ook gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door kippengaas op 31-08-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ik heb een vraag over windows 7 een bedrijf heeft dit opnieuw geinstalleerd op mijn laptop, als ik mijn pc opstart staat er windows starting, rest is wel Nederlands? maar hoe kan dit en/of hoe hebben ze het geinstalleerd? Zorgt dit ook dat de laptop trager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 19:29
Even een vraagje. Hebben mensen de wireless realtek al vervangen? Want ik zit er zelf namelijk aan te denken om hem te vervangen voor een intel kaartje.
Of is dit helemaal niet eens mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

xtaix schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:07:
Ik heb een vraag over windows 7 een bedrijf heeft dit opnieuw geinstalleerd op mijn laptop, als ik mijn pc opstart staat er windows starting, rest is wel Nederlands? maar hoe kan dit en/of hoe hebben ze het geinstalleerd? Zorgt dit ook dat de laptop trager is?
Ik heb dit ook, zelf geïnstalleerd. Het zorgt er niet voor dat je laptop langzamer is.
Trently schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:03:
Even een vraagje. Hebben mensen de wireless realtek Atheros al vervangen? Want ik zit er zelf namelijk aan te denken om hem te vervangen voor een intel kaartje.
Of is dit helemaal niet eens mogelijk?
Zoekt (in dit topic bijvoorbeeld) en gij zult vinden.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 02:42
Kan iemand mij vertellen waarom de hele N56VM serie nergens meer leverbaar is?

And that's how one and one makes three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb onlangs de n56vz 4056 aangeschaft en zoals velen besloot ik om een clean install te doen.

Helaas ervaar ik ook problemen met de GPT partitie zoals o.a Goemies en Intraphyx begin augustus hebben beschreven.

Wat nu aan hun door andere tweakers werd aangeraden was om de GPT partitie te converteren naar MBR via de shift+f10 commando en van daaruit de diskpart uit te voeren. Nou heb ik dit gedaan en geprobeerd om dit te converteren, maar hierbij krijg ik de volgende foutmelding:

"Virtual disk service error:
The specified disk is not convertible. CDROMs and DVDs are examples of diskds that are not convertable."

Kan iemand mij alstublieft helpen met dit probleem? (of is er een ander oplossing om langs de GPT issue te komen?) Ik ben namelijk al een tijdje bezig om dit op te lossen zonder enig succes... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

BlueCola schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:17:
Kan iemand mij vertellen waarom de hele N56VM serie nergens meer leverbaar is?
De lijst van VZ wordt ook steeds korter... pricewatch: Asus N56VZ-S4056V

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Met een grote vraag en een trage/slechte productie krijg je dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:21:
Beste allen,

Ik heb onlangs de n56vz 4056 aangeschaft en zoals velen besloot ik om een clean install te doen.

Helaas ervaar ik ook problemen met de GPT partitie zoals o.a Goemies en Intraphyx begin augustus hebben beschreven.

Wat nu aan hun door andere tweakers werd aangeraden was om de GPT partitie te converteren naar MBR via de shift+f10 commando en van daaruit de diskpart uit te voeren. Nou heb ik dit gedaan en geprobeerd om dit te converteren, maar hierbij krijg ik de volgende foutmelding:

The specified disk is not convertible. CDROMs and DVDs are examples of diskds that are not convertable."

Kan iemand mij alstublieft helpen met dit probleem? (of is er een ander oplossing om langs de GPT issue te komen?) Ik ben namelijk al een tijdje bezig om dit op te lossen zonder enig succes... Alvast bedankt!
Ik hoefde de schijf niet te converteren, enkel anders te booten van CD, zoals hier beschreven door Flipside:
Flipside schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:20:
[...]

Windows ondersteunt dat wel, tenminste de 64bit versies van Windows 7 en 8. Bij de opstartvolgorde in het BIOS moet je dan de [UEFI] optical drive kiezen in plaats van de andere optical drive. Eerst wist ik niet wat dat was en het lukte bij mij ook niet. Toen ik die volgorde veranderde lukte het wel.
Blijkbaar zijn er dus ook 2 modes waarin van de dvd opgestart kan worden, met en zonder UEFI. Ik stel mij daar iets bij voor zoals de 2 modes van de harde schijf, met een zonder AHCI.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Laatst online: 11-09 16:26
Heeft iemand anders ook al gemerkt dat het behuizing van de laptop onder stroom staat wanneer de adapter is ingestoken in de netstroom, je kan het lichtjes voelen met je pols, of tong.
Komt waarschijnlijk omdat de buiten kan van de adapter + is en contact maakt met de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een lekstroom is normaal met alluminium behuizingen!
orDian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:10:
Heeft iemand anders ook al gemerkt dat het behuizing van de laptop onder stroom staat wanneer de adapter is ingestoken in de netstroom, je kan het lichtjes voelen met je pols, of tong.
Komt waarschijnlijk omdat de buiten kan van de adapter + is en contact maakt met de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Is ook alleen bij gebruik van ongeaarde stopcontacten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al wat gevonden voor het kraken van het geluid?, het lijkt wel of de proccesor het dan niet meer trekt en dat het geluid blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

orDian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:10:
_O-

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Laatst online: 11-09 16:26
Bij mij is het kraken van het geluid opgelost door de drivers ervan te halen via apparaatbeheer en de software van de equalizer eraf te halen. Na reboot zet windows zelf het stuurprogramma erop.
Alleen nog niet getest of de subwoofer dan ook nog effect heeft.

Dit was trouwens het kraken van het geluid nadat er een tijdje geen geluiden meer waren afgespeeld.

@TommyGun O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Heb zelf vandaag afscheid genomen van de N56VZ-S4056V en de N56VZ-S4035V. ;w Ik weet nog niet wat m'n volgende stap gaat zijn maar ik denk dat ik nog even contact op ga nemen met Campusshop met de vraag of ze me een ander willen toesturen en dan hopen op het beste...

Ik ben in staat om gewoon een Apple aan te schaffen waarbij ik zeker weet dat ik geen geauwhoer krijg met defecten en dergelijke of gewoon een simpele voor € 600,00 welke wel gewoon werkt en nét voldoet aan hetgeen wat ik in ieder geval voor m'n studie nodig heb. |:(

Heb nog net m'n oude Sony leven in kunnen blazen waarbij deze dus tijdelijk zal dienen als noodvoorziening.

[ Voor 41% gewijzigd door Fjerpje op 01-09-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 16:57
Ik had hetzelfde probleem, probeer eens nieuwe partities aan te maken. Op een of andere manier heeft iemand voor mij een automatische partitie aangemaakt voor het systeem, waar wel windows op geinstalleerd kon worden. Suc6!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:21:
Beste allen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik zal het proberen ik neem morgen ook contact op met asus als ik iets meer weet laat ik het weten!
orDian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:57:
Bij mij is het kraken van het geluid opgelost door de drivers ervan te halen via apparaatbeheer en de software van de equalizer eraf te halen. Na reboot zet windows zelf het stuurprogramma erop.

Dit was trouwens het kraken van het geluid nadat er een tijdje geen geluiden meer waren afgespeeld.

@TommyGun O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orDian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:57:

@TommyGun O+
Heb ik vorige week ook geprobeerd, maar dat lukte niet. Windows zette er na reboot inderdaad zelf een stuurprogramma op, maar dag gaf nog steeds kraakjes bij mij :(

Btw, mijn N56VM is geretourneerd en ik krijg mijn geld terug. Dus zien wat ik er nu ga mee doen he..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heel vervelend ik kom er ook niet van af ik ga denk ik ook retouneren want dit werkt niet!
Ik heb er 2 gehad omdat ik dacht dat de 1e defect was maar dat was niet het geval
(simpel gezegt ben er klaar mee)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:53:
[...]

Heb ik vorige week ook geprobeerd, maar dat lukte niet. Windows zette er na reboot inderdaad zelf een stuurprogramma op, maar dag gaf nog steeds kraakjes bij mij :(

Btw, mijn N56VM is geretourneerd en ik krijg mijn geld terug. Dus zien wat ik er nu ga mee doen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ik heb zelf laatst de N56VZ-S4056V gekocht; en een Samsung 830 SSD gebruikt ter vervanging van de HD.
Na een clean W7 install (volledig geupdate) met drivers van de asus site heb ik opeens een opmerkelijk probleem:

Als ik gebruik van de van LAN-kabel krijg ik op random moment freezes met hangend/krakend geluid.
Dit gebeurt een paar keer totdat de gehele PC freezed.

In het begin kreeg ik nog 1 BSOD; IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL..etc
Dump analysis wees de culprit aan:

file path: C:\Windows\system32\drivers\l1c62x64.sys
product: Atheros Ar81xx series PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Het probleem is dat ik de laatste drivers heb gezocht van de asus en Atheros site; uninstall van drivers heb geprobeerd en niets helpt.

Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb de drivers met uniblue driver scanner geïnstalleerd behalve die van touchpad anders werkt fn f9 niet meer.

Op de Asus site staan een hoop oude drivers.
Methius schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:33:
Ik heb zelf laatst de N56VZ-S4056V gekocht; en een Samsung 830 SSD gebruikt ter vervanging van de HD.
Na een clean W7 install (volledig geupdate) met drivers van de asus site heb ik opeens een opmerkelijk probleem:

Als ik gebruik van de van LAN-kabel krijg ik op random moment freezes met hangend/krakend geluid.
Dit gebeurt een paar keer totdat de gehele PC freezed.

In het begin kreeg ik nog 1 BSOD; IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL..etc
Dump analysis wees de culprit aan:

file path: C:\Windows\system32\drivers\l1c62x64.sys
product: Atheros Ar81xx series PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Het probleem is dat ik de laatste drivers heb gezocht van de asus en Atheros site; uninstall van drivers heb geprobeerd en niets helpt.

Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Kan het zijn dat mijn videokaart stuk is? en hoe kan ik dat testen?

Als ik Wow start en ik zet instelling op resolutie 1366X768 of 1024 x768 blijft hij het spel maar op fair te kunnen draaien.

Dat is nog langer dan mijn vorige laptop met een AMD Radeon HD6650m - 1GB kaart...

[ Voor 3% gewijzigd door xtaix op 01-09-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wake on Lan vanuit slaapstand krijg ik niet voor mekaar (asus n56vz, atheros nic) wel wol indien afgesloten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 12:49
wesleym schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:42:
Ik heb de drivers met uniblue driver scanner geïnstalleerd behalve die van touchpad anders werkt fn f9 niet meer.

Op de Asus site staan een hoop oude drivers.

[...]
Thanks, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
xtaix schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:12:
Kan het zijn dat mijn videokaart stuk is? en hoe kan ik dat testen?

Als ik Wow start en ik zet instelling op resolutie 1366X768 of 1024 x768 blijft hij het spel maar op fair te kunnen draaien.

Dat is nog langer dan mijn vorige laptop met een AMD Radeon HD6650m - 1GB kaart...
ik heb intel 4000 kaartje 1x uitgeschakelt en 1x verwijderd bij apparaatbeheer, maar dan krijg ik een zwartbeeld, (accu eruit er weer in, stroom eraf). toen de laptop opnieuw opgestart, prestatie gedraait krijg je score 1.0. ik dacht dan zal hij wel over zou schakelen op de Nvidia 650m - 2G maar blijkbaar kan dat niet???

Intel 4000 weer aangezet en score is dan weer 6.7

ook zag ik Physx staan, ook al zet ik die 650M gebeurd er niets...

ik snap er inmiddels niets meer van

[ Voor 8% gewijzigd door xtaix op 01-09-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
WoW wordt prima herkend door de Nvidia driver en draait standaard altijd op de 650M. Controleer je kloksnelheden van de GPU eens als je een spel start, ik krijg het idee dat de GPU in energiemodus of iets dergelijks blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
bedankt voor de review darkstone,

Ik heb nu GT650m uit apparaatbeheer gegooid met de nvidia software. (misschien dat daar een foutje in zit)

Waar kan ik nu beste de Nvidia Software weghalen van de asus site of van Nvidia website.
Ik draai windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Alleen de driver van Asus werkt, dus die van Asus installeren. Die werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
ik zag op de asus site dit:
bij VGA - nVidia Graphics Driver, V8.17.12.9667
bij Utilities - Nvidia PhysX Utility, V9.11.1111

Moet beide geinstalleerd worden?
Pagina: 1 ... 40 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.