Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:52:
Ik heb een N56V series notebook aangeschaft, Hij heeft alleen 115 processen, dat vind ik er teveel voor een nieuwe laptop.

Ik zelf zat te denken aan een clean Windows install waarna ik zelf de Drivers die ik nodig heb wel van de ASUS site haal (of de bijgeleverde CD). Maar mag dit wel, of vervalt dan de garantie?

Er zit geen Windows 7 DVD bij. Kan ik gewoon mijn Windows 7 64 bit Home Premium (van mijn PC) gebruiken om Windows 7 opnieuw te installeren (Met de WINDOWS-KEY die op de laptop zit geplakt dan wel.)?
Zou niet weten waarom je garantie vervalt. Een clean install is altijd binnen de garantie(Het beste is ook je eigen product key gebruiken ja.

Verder dan dat heeft het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Zou niet weten waarom je garantie vervalt. Een clean install is altijd binnen de garantie(Het beste is ook je eigen product key gebruiken ja.

Verder dan dat heeft het geen probleem.
Ik dacht mischien al zou er dan iets fout gaan dat dat dan eigen fout zou zijn mischien.

Ik belde naar asus en die rade mij dit af. Omdat er functies zouden vervallen. en omdat het andere versie zou zijn. (dit was geen full version ofzowiets)

Ik ga ze nog eens terugbellen en vragen of een zelfde versie (windows 7 home premium 64 bit OEM) cd gewoon werkt.

Weten jullie daar iets over? want er zit geen windows cd bij. Maar mijn broer heeft een windows 7 home premium 64 bit OEM cd.

Zou mijn Notebook Windows Key + Mijn Broers CD samen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
Brian1454 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:13:
...
Opzicht een erg mooie en grote laptop maar ik ondervond wel een mogelijk probleem:
Toen ik de drivers voor de Nvidia GeForce 630m wilde installeren stuitte ik op het probleem dat de driver niet de juiste hardware kon vinden, terwijl ik toch echt de juiste driver had gedownload
Zowel dxdiag als CPU-Z gaven aan dat er een Intel HD graphics 4000 inzat maar ik kon nergens iets over de nvidia kaart vinden die er in zou horen te zitten.
Na wat rondzoeken op internet vond ik een paar opmerkingen van mensen waarbij de game prestaties onder de maat waren voor een videokaart van deze kwaliteit.
wat blijkt dus: deze laptop heeft een hybride systeem (voor energiebesparing) waarbij de Intel 4000 als GPU dient en als er een zware game wordt gedetecteerd dat het dan zou overschakelen op de Nvidia videokaart.
Dit is niet echt een heftige ontdekking. Ik denk dat 99,9% van de bezoekers van dit topic hier al van op de hoogte waren. ;)
Ik heb voor zowel de Intel als de Nvidia inmiddels succesvol de drivers geïnstalleerd maar er is geen manier om te controleren of de laptop draait op de Intel of de Nvidia.
Ik zou eigenlijk wel verwachten dat het een spel van een paar jaar oud (Crysis1) op iets meer dan high-settings met 2x anti-aliasing behoorlijk zou kunnen spelen maar dit is jammer genoeg niet het geval, wat me doet denken dat dit systeem games op de Intel 4000 draait, dit hoop ik komende dagen nog te kunnen testen met andere games.

Hoe weet je wanneer de overschakeling van GPU naar videokaart is gemaakt? wat detecteert het systeem als 'zware game' ? (andere mensen hebben hier dus problemen mee gehad waarbij games -blijkbaar- op de Intel werden afgespeeld met dus slechtere performance) en is er een manier te switchen tussen GPU en videokaart?
Op zich doet de laptop dat zelf, maar je kan het handmatig overrulen. In het nVidia configuratiescherm kan je een toepassing handmatig op aan een GPU koppelen en ook met je rechtermuis op een toepassing kan je kiezen voor een andere GPU.
De 630M is nu eenmaal niet echt snel. Hoewel de naam een nieuwe GPU doet vermoeden is dit een zeer oude, keer op keer, gerebrande GPU. Als je een laptop ook voor games wilt, moet je echt voor minimaal een VZ serie met 650M kiezen. Deze is dubbel zo snel dan de 630M en veel zuiniger en wel van de nieuwste architectuur van nVidia.
Overigens zorgt gamen op de accu ook voor een enorme prestatie drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:12
Flipside schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:22:
SmartGesture is inderdaad de touchpad en vervangt de ouderwetse Elan-driver. Het is volledig afgestemd op Windows 8 en handiger in het gebruik en instellen.
Het heeft een tijdje op die pagina gestaan maar is nu weer weg. Een iets oudere versie staat wel nog op de pagina van de UX31E
Dankjewel voor je antwoord.
Verder zie ik op de ASUS site nog dat 'Instant On' staan. Is dat wat? Heeft dat nog een meerwaarde ten opzichte van slaapstand en sluimerstand? Ik heb eigenlijk gelijk een schone installatie gedaan waardoor ik niet de tijd genomen heb om te kijken welke ASUS programmaatjes wel van belang zijn :+
Hetzelfde geldt voor "Asus Power Option". Weet iemand wat dat is?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb de N76VM-V2G-T1105V en volgens campusshop heeft deze backlit maar ik als ik fn f3 of fn f4 probeer zie ik niks veranderen ik heb een verse windows 7 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
wesleym schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:46:
Ik heb de N76VM-V2G-T1105V en volgens campusshop heeft deze backlit maar ik als ik fn f3 of fn f4 probeer zie ik niks veranderen ik heb een verse windows 7 geïnstalleerd.
Dat komt waarschijnlijk omdat er nu een verse installatie op staat en de drivers voor de FN toetsen nog niet zijn geïnstalleerd. Van de ASUS site is de driver 'ATKACPI driver and hotkey-related utilities' te downloaden. Dan zou hij het moeten doen, of je hebt een versie zonder toetsenbordverlichting, want elk model verschilt daarin geloof ik :/

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
Gerwin89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:54:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat er nu een verse installatie op staat en de drivers voor de FN toetsen nog niet zijn geïnstalleerd. Van de ASUS site is de driver 'ATKACPI driver and hotkey-related utilities' te downloaden. Dan zou hij het moeten doen, of je hebt een versie zonder toetsenbordverlichting, want elk model verschilt daarin geloof ik :/
Heb alles gedownload mis ook de icoontjes op de f3 en f4 terwijl campusshop zegt dat die backlit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
wesleym schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:13:
[...]

Heb alles gedownload mis ook de icoontjes op de f3 en f4 terwijl campusshop zegt dat die backlit heeft.
Als er geen icoontjes op de f3 en f4 toets staan, dan heb je gewoon geen backlight toetsenbord.
Simple as that :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 18:58
voor de mensen die er behoefte aan hebben:
ik heb net een kleine review geschreven over de Asus n56vm S4032V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonwin7 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:45:
voor de mensen die er behoefte aan hebben:
ik heb net een kleine review geschreven over de Asus n56vm S4032V.
Ik heb een reactie geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 18:58
Weet iemand waarom de asus n56vm s4032v een model heeft met en zonder backlit toetsenbord?
Ik vind dit namelijk raar omdat ze allebij hetzelfde modelnmer dragen maar toch verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Apart topic voor aangemaakt.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit trouwens een Samsung 156HT01-201 als scherm in mijn N56VM. Wtf...De VM's kwamen toch met een LG?

Wacht... dus ik kocht net deze versie omdat er backlit keyboard was en LG scherm. Nu heb ik geen van beiden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:06:
Er zit trouwens een Samsung 156HT01-201 als scherm in mijn N56VM. Wtf...De VM's kwamen toch met een LG?

Wacht... dus ik kocht net deze versie omdat er backlit keyboard was en LG scherm. Nu heb ik geen van beiden 8)7
Is hier eigenlijk wel iemand die het LG scherm heeft? Volgens mij zit er altijd een Samsung scherm in.
(Het verschil zit in de helderheid, maar voor mij is de Samsung helder genoeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Ehm zou heeeel misschien iemand voor mij de recovery DVD van N56VZ willen uploaden / drivers online zetten? Zit nu in USA en mijn DVD ligt thuis.... SonicMaster software kan ik niet online downloaden / staat niet online! Zit hier nog voor zo'n 9 maanden, dus als je trage uploadsnelheid hebt maakt het niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:58

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb een asus n53sv, waar standaard geen backlit keyboard inzit.
Kan ik nu gewoon ergens een keybaord met backlit kopen en deze erin zetten zodat de verlichting werkt ?
En kan je dat dan ook aan en uitzetten op de een of andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
Je kan een Asus sparepart toestenbord met verlichting kopen, maar dat is vrij duur, 89 euro uit mijn hoofd. Dan had je beter een model met verlichting kunnen kopen als je daar zo erg om geeft. Ik heb het niet en mis het ook totaal niet.
Overigens is dit ook al in dit topic (meerdere malen) besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 16:57
Net mijn N56VZ-S4035V-NL binnen, ik dacht dat mijn trackpad oke zou zijn, maar als je hem zachtjes indrukt kan hij inderdaad klikken voor dat je echt de muisknop indrukt. Dus staat een beetje bol. Ik gebruik nooit een trackpad, altijd een muis en omdat het zo een bekend probleem is ga ik er misschien niets aan laten doen. Als ik hem terugstuur krijg ik misschien eenzelfde terug right?

Verder is het echt een beest en ziet er erg mooi uit. Ik ga zo een SSD halen denk ik. Mss de samsung 830 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
Joostul schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:33:
Net mijn N56VZ-S4035V-NL binnen, ik dacht dat mijn trackpad oke zou zijn, maar als je hem zachtjes indrukt kan hij inderdaad klikken voor dat je echt de muisknop indrukt. Dus staat een beetje bol. Ik gebruik nooit een trackpad, altijd een muis en omdat het zo een bekend probleem is ga ik er misschien niets aan laten doen. Als ik hem terugstuur krijg ik misschien eenzelfde terug right?

Verder is het echt een beest en ziet er erg mooi uit. Ik ga zo een SSD halen denk ik. Mss de samsung 830 128GB.
Dat je kan klikken zonder dat je echt op de muisknop drukt dat is volgens mij normaal. Ik vindt het iig wel handig hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Net mijn Asus N55SF-S1300V besteld en als het goed is komt tie dinsdag binnen. Als mijn budget het toelaat dan bestel ik deze komende week nog een 256GB SSD en anders wordt dat volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Mijn muis gedeelte staat ook bol, maar zijn er eigenlijk mensen, die een muis gedeelte dat wel plat is.
Zijn er mensen die hun laptop om die reden hebben teruggestuurd?

Mijn windowsprestatie index was: 5,9 - Asus N56VZ-S4044V GT650 - 2GB
terwijl asus N56VZ-S4044V bij notebookcheck 7,1 als grafische score heeft.. hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertrouw de windows prestatie index sowieso niet. De 3 jaar oude dell desktop die wij boven hebben staan scoort hoger op grafische kaart (gt220) en ram (6gb ddr2) dan mijn n56. Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basskiller
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Scallius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:57:
[...]

pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V

Alle 2 de reviews wordt WiFi genoemd als een slecht punt.
Ook ik heb de N76vm aangeschaft (voor school & werk) en heb erg veel problemen met de WIFI, ik ben er niet blij mee.Ik heb alle drivers van de WIFI geprobeerd, tijdens het installeren van de WIFI kwam ik al met het probleem dat ik een XML bestand mis (gedownload van de asus driver pagina zelf) ook met de CD heeft mijn wifi problemen, ik baal als een stekker want mijn internet valt letterlijk om de 5 minuten weg (aan netstroom & accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:35:
Ik vertrouw de windows prestatie index sowieso niet. De 3 jaar oude dell desktop die wij boven hebben staan scoort hoger op grafische kaart (gt220) en ram (6gb ddr2) dan mijn n56. Juist...
Mijn N56VZ-S4044V heeft een platte muispad. Er zit wel een motiefje in met heel veel kleine cirkels die steeds kleiner worden tot het midden. Dat lijkt dan mischien bol te staan. Maar bij mij is het wel gewoon plat. (vind het juist iritant dat er een motiefje op zit, bietje een ribbelig gevoel).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
xtaix schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:29:
Mijn muis gedeelte staat ook bol, maar zijn er eigenlijk mensen, die een muis gedeelte dat wel plat is.
Zijn er mensen die hun laptop om die reden hebben teruggestuurd?

Mijn windowsprestatie index was: 5,9 - Asus N56VZ-S4044V GT650 - 2GB
terwijl asus N56VZ-S4044V bij notebookcheck 7,1 als grafische score heeft.. hoe kan dat?
Ik heb een N56VZ die GEEN bol touchpad heeft en helemaal prima werkt (multitouch + al het oppervlakte werkt prima).

Ik heb bij de Windowsprestatie index een 7.1 voor de graphics en een 5.7 voor de HDD (wat een Samsung 256GB SSD is in mijn geval). De Windowsprestatie index zegt alleen helemaal niks, hecht er geen waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:25:
[...]

Mijn N56VZ-S4044V heeft een platte muispad. Er zit wel een motiefje in met heel veel kleine cirkels die steeds kleiner worden tot het midden. Dat lijkt dan mischien bol te staan. Maar bij mij is het wel gewoon plat. (vind het juist iritant dat er een motiefje op zit, bietje een ribbelig gevoel).
De mijne staat inderdaad ook niet bol. Kan iemand een foto uploaden met hoe zo'n bol touchpad eruit ziet? puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Cubic X schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Ik heb een N56VZ die GEEN bol touchpad heeft en helemaal prima werkt (multitouch + al het oppervlakte werkt prima).

Ik heb bij de Windowsprestatie index een 7.1 voor de graphics en een 5.7 voor de HDD (wat een Samsung 256GB SSD is in mijn geval). De Windowsprestatie index zegt alleen helemaal niks, hecht er geen waarde aan.
Hoe kan het dat mijne zo'n lage score op graphics heeft, want er zit namelijk wel een GT650m-2 GB in

Bol, het steek meer iets uit, sluit niet helemaal mooi aan. Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/muj3td.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door xtaix op 25-08-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtaix schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:53:
[...]

Hoe kan het dat mijne zo'n lage score op graphics heeft, want er zit namelijk wel een GT650m-2 GB in

Bol, het steek meer iets uit, sluit niet helemaal mooi aan. [afbeelding]
Dit heb ik een heel klein beetje dan, zou me nooit opgevallen zijn..

Is er een mogelijkheid dat dat muisvakje uitgezet wordt? Heb gewoon een draadloze muis en als ik type raak ik heletijd dat vakje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Dit heb ik een heel klein beetje dan, zou me nooit opgevallen zijn..

Is er een mogelijkheid dat dat muisvakje uitgezet wordt? Heb gewoon een draadloze muis en als ik type raak ik heletijd dat vakje aan.
Ja Fn + f9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Bij de software van het touchpad kan je ook aangeven dat het uitgeschakeld moet worden als een externe muis wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

SVDW91 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Bij de software van het touchpad kan je ook aangeven dat het uitgeschakeld moet worden als een externe muis wordt aangesloten.
Beetje jammer dat die software al reageert op een logitech micro ontvanger :S

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
[...]

Dat had ik nou ook. Ik heb hem mede daarom, en ook dankzij de niet werkende subwoofer, retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llama_vis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07 20:26
Eergisteren de Asus N76VZ-V2G-T1023V aangeschaft.
Wat een mooie beest :P
Meteen een SSD ingebouwd (128gb van Samsung), want het systeem reageerde traag met 5400rpm icm de meegeleverde bloatware.

Geen problemen met touchpad of geluid. Wel valt het me op dat de accu snel ontlaadt. Geen idee hoe dat komt. In een paar uur tijd zakt het percentage met 3%. Ik hoop niet dat er iets mis is met accu of laptop, want ik wil het niet terugsturen :*)

Windows score:
Processor: 7,6
Geheugen: 7,7
Grafische weergave: 6,7
Grafische weergave voor spellen: 6,7
Primaire harde schijf: 7,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Llama_vis schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:49:
Eergisteren de Asus N76VZ-V2G-T1023V aangeschaft.
Wat een mooie beest :P
Meteen een SSD ingebouwd (128gb van Samsung), want het systeem reageerde traag met 5400rpm icm de meegeleverde bloatware.

Geen problemen met touchpad of geluid. Wel valt het me op dat de accu snel ontlaadt. Geen idee hoe dat komt. In een paar uur tijd zakt het percentage met 3%. Ik hoop niet dat er iets mis is met accu of laptop, want ik wil het niet terugsturen :*)

Windows score:
Processor: 7,6
Geheugen: 7,7
Grafische weergave: 6,7
Grafische weergave voor spellen: 6,7
Primaire harde schijf: 7,9
Hier had ik dus
7.6/7.7/7.1/7.1 en 5.9

HDD word toch vervangen en maak me daar niet zo druk om.

Toch vind ik het een prima score en bevalt de s4044 me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
[...]

Het kan zijn dat Windows de Intel HD graphics gebruik bij de prestatie index. Dit kun je voorkomen door in het NVIDIA control panel onder "Manage 3D settings" de "Preferred graphics adapter" op High performance te zetten. (Als het net werkt heb je het in ieder geval uitgesloten)

!!DOE DIT NIET MET WINDOWS 8!!
De Windows 8 drivers van de Nvidia site zijn Béta, en die werken nog niet helemaal lekker. Ik had deze setting ingesteld, en moest vervolgens in safe boot mijn Nvidia uitschakelen om nog in Windows te komen. Vervolgens heb ik de kaart weer ingeschakeld en de instelling weer aangepast.

Bedankt voor de foto trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

Hier had ik dus
7.6/7.7/7.1/7.1 en 5.9

HDD word toch vervangen en maak me daar niet zo druk om.

Toch vind ik het een prima score en bevalt de s4044 me prima.
Bij mij met Windows 8:
7.8
7.8
5.9
6.7
5.9
De grafische scores zij lager doordad de Nvidia kaart het nog niet helemaal doet met de huidige beschikbare drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

De S4056V lijkt mij het meest interessant qua opties... maar als ik al die problemen zo lees...

Gewoon de gok wagen en als het niet goed is RMA sturen? Weinig zin in eigenlijk.

TommyGun in "Welke Asus N56"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
Dit is misschien een heel erg n00b of misplaatste post, maar het gaat over mijn ervaring met de N56 dus wat dat betreft leek het me wel goed.

Ik heb de N56VZ dus vandaag binnen gekregen, even gekeken of alles goed werkt en wil nu een clean install doen. Ik loop echter elke keer tegen problemen aan. Ik heb met twee gedownloade versies (een van tpb en een officiele van windows 7 download links) van een ISO van windows 7 en twee verschillende programma's geprobeerd een succesvolle USB boot te maken, maar het faalt elke keer.

Het eerste programma (Flashboot) en beide ISO's geven de fout dat ik geen drivers heb (kom wel bij het install menu) en wil dus niet werken. Ik dacht dat dit misschien de DVD was met drivers, maar ook die gebruiken werkt niet.

Daarna heb ik windows 7 USB DVD tool gebruikt, maar die geeft bij het maken van de USB al aan dat hij bootsec.exe niet kan uitvoeren. Ik heb op internet gevonden dat dit te maken heeft met verschillen tussen 32 en 64 bit (wat me raar lijkt aangezien ik het op 64 bit maak voor 64 bit) en dat ik van de ISO de bootsec moet nemen. Echter werkt dit ook niet, aangezien ik vastloop als ik wil booten met de USB. Ik krijg een " FAT#1 != FAT#2 for LBA on this BIOS" error en moet ik ctrl alt del doen waarbij het verhaaltje overnieuw begint.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met bijvoorbeeld een programma, ISO of guide die ik kan gebruiken (of alledrie). Of een oplossing voor een van de bovengenoemde problemen. Ik ben bij lange na geen tweaker hoewel ik hier wel lurk en soms zelfs post. Dit is mijn eerste eigen clean install. Bvd. Nu eerst maar slapen want ik ben er klaar mee voor vandaag (gisteren eigenlijk :P)

Vandaag nog 3 keer geprobeerd en gefaalt, even een fototje gemaakt hier: Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zb3xqu.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joostul op 26-08-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
TommyGun schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:31:
De S4056V lijkt mij het meest interessant qua opties... maar als ik al die problemen zo lees...
Zoals altijd lees je alleen de verhalen van mensen die problemen hebben, die grote groep waarbij het apparaat gewoon prima is en functioneert zullen dat vaak niet posten.

(Ik: N56VM S4050, probleemloos, zeer tevreden)

En lees eens een willekeurig topic van een willekeurige andere notebook - grote kans dat je daar dezelfde dingen ziet. Zo heb ik even gekeken naar een Sony notebook (SATA aansluiting lijkt SATA3, maar doet slechts SATA2 - van wat ik destijds las) of een Dell XPS15 (wifi-problemen, lijkt antenne-gerelateerd).

Ofwel, je moet onderscheid maken tussen incidentele mankementen (bij sommige mensen steekt de touchpad blijkbaar uit) of structurele designfouten (XPS15 wifi of Sony SATA problemen). Kans is denk ik best groot dat je met een Asus N56 een goedwerkende, probleemloze notebook aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
vanaalten schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

Zoals altijd lees je alleen de verhalen van mensen die problemen hebben, die grote groep waarbij het apparaat gewoon prima is en functioneert zullen dat vaak niet posten.

En lees eens een willekeurig topic van een willekeurige andere notebook - grote kans dat je daar dezelfde dingen ziet. Zo heb ik even gekeken naar een Sony notebook (SATA aansluiting lijkt SATA3, maar doet slechts SATA2 - van wat ik destijds las) of een Dell XPS15 (wifi-problemen, lijkt antenne-gerelateerd).

Ofwel, je moet onderscheid maken tussen incidentele mankementen (bij sommige mensen steekt de touchpad blijkbaar uit) of structurele designfouten (XPS15 wifi of Sony SATA problemen). Kans is denk ik best groot dat je met een Asus N56 een goedwerkende, probleemloze notebook aanschaft.
Mee eens, want die structurele design fouten heeft de n56's/n76's, voor zover ik weet, niet. Helaas wel de fabrieksfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De nieuwe XPS 15 is dan ook een totaal wanproduct wat eerst uitontwikkeld had moeten worden voordat het op de markt werd gebracht.

Bij bijvoorbeeld de oude XPS 15 kan ik niet anders zeggen dat er erg weinig problemen zijn geweest het afgelopen jaar. De N56 heeft wat meer kinderziektes. Wat niet wegneemt dat het imo de beste keuze is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, hier ook helemaal tevreden met de S4044!
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

De nieuwe XPS 15 is dan ook een totaal wanproduct wat eerst uitontwikkeld had moeten worden voordat het op de markt werd gebracht.

Bij bijvoorbeeld de oude XPS 15 kan ik niet anders zeggen dat er erg weinig problemen zijn geweest het afgelopen jaar. De N56 heeft wat meer kinderziektes. Wat niet wegneemt dat het imo de beste keuze is op dit moment.
Leveranciers van webshops in NL lijken nu een nieuw lichting te krijgen van de n56vz versies. Meeste n56vz waren een week geleden bij de meeste webshops niet meer leverbaar. Hopende dat de nieuwe lichting met iets meer zorg en kwaliteit in elkaar zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
Ik heb nog een tip voor mensen die het irritant vinden dat wanneer ze typen, ze per ongeluk hun touchpad aanraken en de cursor verspringt.
Download TouchFreeze

Dit programma zorgt ervoor dat terwijl je typt, je niet met je touchpad kunt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

[...]

Inderdaad in het BTO-notebook topic staan al meer klachten dan hier.
Hier gaat het meestal niet eens direct om hardware klachten (WiFi uitgesloten) maar om design klachten (touchpad).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik ben dik tevreden met mijn s4035v.
Ik heb wel de hdd vervangen voor een 256 gb ssd.
De dvdrw eruit en dar de 750 gb hdd erin.
En de dvdrw in een externe case gedaan.
een clean install en gaan met die banaan.

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
mariov123 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:03:
Kun je het frontje van de originele DVD drive op zo'n HDD caddy klikken? Of moet je het frontje gebruiken die bij de HDD caddy zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
Het frontje van de dvdrw heb ik nu op de hdd caddy zitten.
Anders ziet het er niet uit.
Bij de externe case zat ook een frontje die ik nu op de dvdrw gezet.
en het werkt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
mariov123 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:03:
Ik wil precies hetzelfde doen! Caddy is besteld en SSD zit er al in
Maar heb 1 vraagje, waar heb je de externe case vandaan voor de optische drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een N76VM-1024 gekocht en er een 256 Gb SSD M4 Crucial in geïnstalleerd. Originele HDD als secundairy geïnstalleerd. Heb hiervoor de herstel DVD van ASUS gebrand en gebruikt. Ging eigenlijk probleemloos.

Computer draait goed. Kijk ik echter via bestandsbeheer op de C: dan heb ik ongeveer 130 Gb beschikbaar?
25 gb gaan op aan de recovery partitie van ASUS. Volgens schijfbeheer gaat 60 Gb op aan bestanden. De windowsdirectory heeft ongeveer 15 Gb aan bestanden in zich, de overige ongeveer 5 Gb. Waar zijn al die andere Gb's aan opgegaan? In totaal zijn er bijna 100 verbruikt!?!?

Iemand enig idee?

Als ik dat niet kan verbeteren overweeg ik toch maar een schone installatie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsFuzeh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:15:
Ik word helemaal gek :(
N76VM landelijk niet meer leverbaar :S
Duurt 3 weken!! :(
Heb zaterdag bij Paradigit in Utrecht de N76VM-1024 afgehaald. Hebben ze nog ruim op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Heb een N75S en sinds kort een probleem met Wifi. Zou het kunnen dat de netwerk kaart dood is gegaan?

De laatste tijd vaker lag klachten en wegvallende verbinding en in eerste instantie zocht ik het in mn router dus daar vaak wat kleine aanpassingen gedaan (ander kanaal, dat soort dingen) maar gisterochtend kon ik geen verbinding meer maken. Icoontje geeft aan dat ik beperkte toegang heb tot mijn wifi netwerk maar dus geen internet. De laptop heeft een AR9002WB-1NG kaart van Atheros en heb al de nieuwste driver geprobeerd maar niks helpt. Ten einde raad windows 7 opnieuw erop gezet en alle drivers laten installeren via Asus inst-All. Kan nog steeds geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk. Laptop die ernaast staat heeft prima verbinding. Bedraad kan ik wel op internet maar anders niet. Iemand ervaring mee?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Wat is waves maxxaudio, dit kreeg ik erbij geinstalleerd toen ik de driver van audio-realtek installeerde?

en wat is ATKACPI driver and hotkey-related utilities,
en asus instantkey utility.

Mijn score zijn: 7,6 | 7,8 | 6,7 | 6,7 | 5,9, hoe kan het dat mijn score voor de grafische en grafische weergave voor spellen zo laag is? Moet ik bepaalde instellingen misschien aanpassen?

ik heb de asus N56VZ-S4044V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
xtaix schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:09:
Wat is waves maxxaudio, dit kreeg ik erbij geinstalleerd toen ik de driver van audio-realtek installeerde?

Mijn score zijn: 7,6 | 7,8 | 6,7 | 6,7 | 5,9, hoe kan het dat mijn score voor de grafische en grafische weergave voor spellen zo laag is? Moet ik bepaalde instellingen misschien aanpassen?

De 3D graphics videokaart selectie al aangepast in het Nvidia control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
xtaix schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:09:

Waves Maxxaudio is een equalizer en die krijg je er inderdaad bij. Gelukkig draait dat programma niks op de achtergrond, dus heb je er geen last van :) .

Over die scores in Windows zou ik me echt niet druk maken, die zeggen echt he-le-maal niks over de daadwerkelijke prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
Vandaag de laptop voor het eerst mee naar school genomen en werkt erg fijn moet ik zeggen. Ik wil zelfs soms het touchpad gebruiken als een muis me te lang duurt. Dus dat is een groot compliment. Ik heb geen last van de lichte bolling en ga hem dan waarschijnlijk ook niet terug brengen daarvoor.

Wel merk ik dat als ik Skype draai hij soms even vast hangt, geluid + video. En dan niet alleen Skype maar de hele laptop. Ik heb de video driver al geupdate, maar nog steeds hetzelfde. Iemand hetzelfde probleem?

Daarnaast wil mijn clean install nog steeds niet lukken... Niemand anders die een oplossing voor het cd/dvd driver probleem weet? Ik heb gewoon een officiele windows 7 ISO dus dat kan het probleem niet zijn denk ik? x86 64 bit.

-edit- net ergens gevonden dat ik misschien de USB er uit moet halen en in een andere poort doen als ik die melding krijg. Vanavond maar even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joostul op 27-08-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
masterbass schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

De 3D graphics videokaart selectie al aangepast in het Nvidia control panel?
De instellingen heb ik als volgt gezet:
3D instellingen beheer op: krachtige nvidia processor.
Physx-configuratie instellen: Geforce GT 650m

het spel WoW beta getest, 1080p, draait hij op fair... wat doe ik fout, of wat heb ik nog niet goed ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door xtaix op 27-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar ze momenteel de N56VZ-S4056V direct kunnen leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Afgelopen zaterdag mn Asus N76VM-V2G-T1023V binnen gekregen, tot nu toe echt super tevreden! Heb de harddisk vervangen door een SSD en het snelheidsverschil is echt super goed merkbaar. Enige min puntje (als ik er dan perse een moet noemen) is de gevoeligheid van de touchpad. Met name als je aan het typen bent en je handen 'hangen' erboven wil hij nog wel eens onbedoeld reageren.

Ik heb nog wel een raar klein probleempje en ben even benieuwd of meer mensen daar last van hebben/een oplossing voor hebben. Ik kan niet normaal dubbele en enkele quotes typen. Mn keyboard indeling staat gewoon op VS (internationaal) maar als ik een dubbele quote type maakt hij er een spatie van... Als ik 3x achter elkaar een enkele quote type, komen er 2 te staan. Weird, iemand een oplossing? 8)7

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
sjaakie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:14:
Mn keyboard indeling staat gewoon op VS (internationaal)
Fout, zet hem eens op 'US' zonder international.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

vanaalten schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:19:
[...]

Fout, zet hem eens op 'US' zonder international.
Thanks, dat lost het inderdaad op.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostul schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 04:23:
Dit is misschien een heel erg n00b of misplaatste post, maar het gaat over mijn ervaring met de N56 dus wat dat betreft leek het me wel goed.

Ik heb de N56VZ dus vandaag binnen gekregen, even gekeken of alles goed werkt en wil nu een clean install doen. Ik loop echter elke keer tegen problemen aan. Ik heb met twee gedownloade versies (een van tpb en een officiele van windows 7 download links) van een ISO van windows 7 en twee verschillende programma's geprobeerd een succesvolle USB boot te maken, maar het faalt elke keer.

Het eerste programma (Flashboot) en beide ISO's geven de fout dat ik geen drivers heb (kom wel bij het install menu) en wil dus niet werken. Ik dacht dat dit misschien de DVD was met drivers, maar ook die gebruiken werkt niet.

Daarna heb ik windows 7 USB DVD tool gebruikt, maar die geeft bij het maken van de USB al aan dat hij bootsec.exe niet kan uitvoeren. Ik heb op internet gevonden dat dit te maken heeft met verschillen tussen 32 en 64 bit (wat me raar lijkt aangezien ik het op 64 bit maak voor 64 bit) en dat ik van de ISO de bootsec moet nemen. Echter werkt dit ook niet, aangezien ik vastloop als ik wil booten met de USB. Ik krijg een " FAT#1 != FAT#2 for LBA on this BIOS" error en moet ik ctrl alt del doen waarbij het verhaaltje overnieuw begint.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met bijvoorbeeld een programma, ISO of guide die ik kan gebruiken (of alledrie). Of een oplossing voor een van de bovengenoemde problemen. Ik ben bij lange na geen tweaker hoewel ik hier wel lurk en soms zelfs post. Dit is mijn eerste eigen clean install. Bvd. Nu eerst maar slapen want ik ben er klaar mee voor vandaag (gisteren eigenlijk :P)

Vandaag nog 3 keer geprobeerd en gefaalt, even een fototje gemaakt hier: [afbeelding]
Dit heeft te maken met ontbrekende usb 3.0 drivers. Zie http://forums.mydigitalli...ve/index.php/t-32302.html post van mjgr33n.

Gr Fritsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
Gerwin89 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:36:
[...]

Ik wil precies hetzelfde doen! Caddy is besteld en SSD zit er al in
Maar heb 1 vraagje, waar heb je de externe case vandaan voor de optische drive?
Die heb ik via Ebay gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjasper
  • Laatst online: 30-11-2016
Gisteren heb ik eindelijk mijn Asus N56VZ-4056V geleverd gekregen (redcoon).

Alles ziet er prima uit, maar dan.....

Ik zet hem aan en direct zie ik dat het beeld (horizontaal) begint te schuiven. Aanvankelijk dacht ik dat dit tijdens het eerste gebruik wel normaal zou zijn. Helaas blijft dit voorkomen en is dit moeilijk irritant.

Elke 2 minuten begint het beeld weer op en neer te schudden. Er zijn voor de Nvidea GT 650 M nog geen drivers beschikbaar en ook het aanpassen van de resolutie werkt niet.

Zouden jullie de laptop terugsturen of denken jullie dat dit een softwarematig probleem is? Ik heb namelijk voor de aanschaf van mijn laptop dit hele forum doorgelezen :P maar er is niemand die ditzelfde probleem heeft volgens mij.

Daarnaast maakt de laptop een hoog geluid wanneer deze aanstaat, maar dit zal wel horen denk ik. Ook is het logo niet verlicht aan de achterkant, maar die zit zoals gezegd aan de achterkant, dus dat boeit mij niet.

Wat zouden jullie doen? Terugsturen of is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel drivers, namelijk beta drivers op de nvidia site. Deze werken voor mij prima, geen enkel probleem gehad. Probeer die eerst eens Het hoge geluid heb ik ook niet, komt het uit de laptop of uit de speakers? Als je gewoon alle drivers hebt geupdate en het blijft, lijkt het me een DOA. Vervelend, maar het kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisjasper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:30:
Gisteren heb ik eindelijk mijn Asus N56VZ-4056V geleverd gekregen (redcoon).

Daarnaast maakt de laptop een hoog geluid wanneer deze aanstaat, maar dit zal wel horen denk ik. Ook is het logo niet verlicht aan de achterkant, maar die zit zoals gezegd aan de achterkant, dus dat boeit mij niet.

Wat zouden jullie doen? Terugsturen of is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik heb een S4044V en hij maakt geen tot nauwelijks geluid. En dat ook tijdens het spelen van Diablo 3.
Ik zou het toch maar terugsturen sinds het kan voorkomen met meer kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, voor iedereen die met games niet boven de 30fps uit kan komen: ik heb de oplossing gevonden. Wat je moet doen is in een van de onderste opties in het menu aan de zijkant, iets van video image ofzo, reverse telecine uitzetten. Dan gaat je fps gewoon omhoog als je vsync etc ook uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik na installatie van de recovery DVD zo veel Gb "kwijt" was (zie eerdere post), toch maar een schone installatie van windows gedaan. Dat is natuurlijk het begin van problemen 8)7 8)7 .

Eerst kreeg ik de melding dat Windows niet geïnstalleerd kon worden, omdat de partitie GPT was ipv MBR. De adviezen op internet waren om de hele SDD om te zetten van GPT naar MBR, omdat windows niet zou draaien op GPT. Wat vreemd zou zijn, want de recovery DVD installeert windows toch op de GPT partitie? Uiteindelijk bleek dat bij opstarten van de windows DVD in dit geval de optie EFI DVD gekozen dient te worden.

De windowskey bleek niet te werken, hiervoor moest ik een telefoonnummer bellen. Ging overigens verder zonder problemen, windows geactiveerd.

Bij installeren van de drivers vanaf DVD blijft het installatieprogramma hangen op de NVIDIA driver. Afgebroken en opnieuw begonnnen, de rest van de drivers gaat goed. Na melding van NVIDIA dat er een update is van de driver geprobeerd deze te installeren, maar dan krijg ik de melding dat dat niet lukt, omdat er geen compatibele hardware in de laptop zit.

Na installeren van windows staat de oude versie van windows in een directory "windows.old". Deze krijg ik niet verwijderd, ik krijg telkens meldingen als "U heeft toestemming nodig van system/windowsinstaller etc." Iemand een oplossing daarvoor?

Af fabriek zat er onder "programma's" een mogelijkheid om de videokaart te selecteren: intel - nvidia - automatisch. Deze optie is nu weg. Weet iemand welke utility ik hiervoor moet installeren?

Thanxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjasper
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:
Er zijn wel drivers, namelijk beta drivers op de nvidia site. Deze werken voor mij prima, geen enkel probleem gehad. Probeer die eerst eens Het hoge geluid heb ik ook niet, komt het uit de laptop of uit de speakers? Als je gewoon alle drivers hebt geupdate en het blijft, lijkt het me een DOA. Vervelend, maar het kan gebeuren.
Het hoge geluid komt uit mijn laptop zelf, dus dat voorspelt niet veel goeds denk ik.. Ik zal de beta versies van de drivers proberen, maar ik denk dat hij toch terug zal moeten.. Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjasper
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

Ik heb een S4044V en hij maakt geen tot nauwelijks geluid. En dat ook tijdens het spelen van Diablo 3.
Ik zou het toch maar terugsturen sinds het kan voorkomen met meer kinderziektes.
Dankjewel! Ook dat geeft aan dat er met mijn laptop toch echt iets mis is. Hopelijk doet redcoon niet moeilijk en wordt mijn laptop inderdaad omgeruild voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ frogboy
Doe gewoon een hele schone installatie, dat helpt. Gewoon een bootable windows dvd/usb maken en daarvandaan installeren. Als je dan in het taalselectiemenu zit, doe dan shift-f10 voor cmd. Doe daar achtereenvolgend "diskpart", dan "list disk". Zoek dan je ssd uit die lijst, dan "select disk #" # is daar het nummer van je ssd in listdisk, zeer waarschijnlijk is dit 0. Doe dan "clean", en dan zouden alle partities verwijderd moeten zijn en kun je windows installeren alsof je ssd net uit de doos was, dus zonder partities op de schijf.
Edit: download de drivers gewoon van internet, van de asus site. Die zijn namelijk up to date.
Welke je nodig hebt, kun je ook in mijn Sig vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 08:10
Ik heb zojuist ook mijn Asus laptop binnen: de Asus Notebook N56VM-S4032V (na 3 weken vertraging opgelopen te hebben).

Wat blijkt: de Y-toets laat zich niet goed indrukken! :| Hij blokkeert in een hoek lijkt het. Een belletje naar de winkel leert dat ze hem hiervoor willen terugsturen: en ik daarmee dus mijn laptop minimaal 2 weken kwijt ben. Denken jullie dat dit zelf eenvoudig te repareren is? En zo ja: hoe.

Zijn er al eerdere problemen met de toetsen van deze laptop (ik kon niets in dit forum vinden)?

[ Voor 3% gewijzigd door maurad3r op 28-08-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is ooit al eens het geval geweest dacht ik. Volgens mij heeft diegene toen de toets losgehaald en een klein dingetje dat verbogen was teruggebogen. Toen werkte het prima. Als je het voorzichtig aanpakt en niets forceert zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
Dan ga ik dat ook eens proberen: bedankt!

Wat voor soort toetsen zijn dit? Ik kan wel handleidingen op YouTube vinden voor het loshalen van één toets maar ik heb geen idee welk systeem dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

maurad3r schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:11:
Dan ga ik dat ook eens proberen: bedankt!

Wat voor soort toetsen zijn dit? Ik kan wel handleidingen op YouTube vinden voor het loshalen van één toets maar ik heb geen idee welk systeem dit is.
Gewoon het schaar systeem, je vinger eronder zetten en omhoog wippen.
Veel succes wat het is behoorlijk irritant om ze er vanaf te drukken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
Strunkie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Gewoon het schaar systeem, je vinger eronder zetten en omhoog wippen.
Veel succes wat het is behoorlijk irritant om ze er vanaf te drukken.
Het is gelukt! Het ging eigenlijk heel eenvoudig allemaal.

Mijn probleem was identiek aan dat wat hierboven beschreven is. Toen ik de toets er af had gehaald zag ik een stukje ijzerdraad dat daar absoluut geen functie had en het mechanisme blokeerde. Ik heb dat stukje ijzerdraad onder het frame tussen twee toetsen gedrukt en toen de toets weer teruggezet.

Nu kan ik eindelijk weer engels typen (het was de Y-toets ;)). Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:01:
@ frogboy
Doe gewoon een hele schone installatie, dat helpt. Gewoon een bootable windows dvd/usb maken en daarvandaan installeren. Als je dan in het taalselectiemenu zit, doe dan shift-f10 voor cmd. Doe daar achtereenvolgend "diskpart", dan "list disk". Zoek dan je ssd uit die lijst, dan "select disk #" # is daar het nummer van je ssd in listdisk, zeer waarschijnlijk is dit 0. Doe dan "clean", en dan zouden alle partities verwijderd moeten zijn en kun je windows installeren alsof je ssd net uit de doos was, dus zonder partities op de schijf.
Edit: download de drivers gewoon van internet, van de asus site. Die zijn namelijk up to date.
Welke je nodig hebt, kun je ook in mijn Sig vinden
Thanxx ga ik proberen. De keuze voor EFI of normaal moet echter al gemaakt worden in het bootmenu, voordat ik dus in het taalselectiemenu zit. Dan zit ik volgens mij al vast aan GPT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
ik hoor soms dat bepaalde SSD niet in laptops passen kunnen, geen goede aansluitingen.

Maar past deze Intel 330 240GB, of de Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB in de asus N56VZ-S4044

[ Voor 10% gewijzigd door xtaix op 28-08-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:10:
Waarom maakt Asus het zo onmogelijk om de juiste laptop te kiezen?

Als ik een N76VM met 8GB wil heb ik keuze:
- T1105V (campusshop) met onduidelijke specs (geen BT?, geen Verlicht keyboard?) maar wel 750GB@7200rpm voor €929,-.
- T1024V maar dan met een 5400 toeren harddisk (Wel BT, verlicht keyboard?) voor €998,-
- T1077V voor €1,- meer dan de 1024 heb ik 2x 750GB@5400rpm.....

Dat klopt dus niet... waarom is een versie met een tragere harddisk duurder en is een versie met 2 van die tragere harddisks maar 1,- duurder?

Is de T1024V gewoon te duur? Is die van de campusshop een uitgeklede versie? Pfff.... Waarom staan al die sub type nummers niet gewoon op de site van Asus....
Tja heb van het weekend de T1024V gekocht voor 999, maar kan inderdaad op de hoofdspecs geen verschil ontdekken met de T1105V? Dezelfde processor, intern geheugen, grafische kaart? Mijnes heeft in ieder geval wel verlicht toetsenbord en blue tooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtaix schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:36:
ik hoor soms dat bepaalde SSD niet in laptops passen kunnen, geen goede aansluitingen.

Maar past deze Intel 330 240GB, of de Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB in de asus N56VZ-S4044
Crucial m4 past, deze is ook aan te raden. Ook een goede is de Samsung 830, deze past ook, is zelfs nog wat ruimte in over. Zit niet losjes ofzo, spacers zijn niet nodig. Alles gaat goed met de schroefjes die erbij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat gaat niet lekker. Er is te veel geklooi met alignment van je disk. Het is makkelijker om een clean install te doen, ben je ook gelijk van alle bloatware af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De crucial m4 is een van de betrouwbaarste die er te vinden zijn, naast de samsung 830 series en enkele intel ssd's. In mijn signature kun je een guide vinden, eventuele vragen kun je natuurlijk ook altijd dm'en. Er zijn niet echt dingen waar je speciaal op moet letten, alleen natuurlijk dat je bij het inbouwen niks kapot maakt/forceert etc. Ook is het het handigst om bij het installeren van windows eventjes je oude harde schijf eruit te halen en je ssd in de bay waar die in zat te doen, dat kan weer een hoop moeilijkheden schelen met installaties op de verkeerde schijf en boot volgordes. Na de installatie van windows kan je schijf gewoon in de secundaire bay (je hebt een n76 toch? daar zitten geloof ik 2 drive bay in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag is mijn N56VZ-S4035V-NL binnen gekomen van Campus Shop :) Tot nu toe werkt het echt prima, echter.. ik denk dat ik iets stoms heb gedaan.

Ik heb dus de Intel HD Graphics Driver geuninstalled. Ik kwam hierna pas achter dat de Nvidia kaart pas in werking treed wanneer er een film/game wordt gestart. Maar omdat dit niet het geval is, is mijn scherm helemaal zwart. Hij start opnieuw op etc. maar ik kan daarna niks, want ik zie niets meer dan een zwart scherm.

Is er een manier om de Intel HD Graphics Driver opnieuw te installeren zonder een clean install te doen? Dit is natuurlijk ook geen probleem, maar als het makkelijker kan dan gaat dat natuurlijk voor.

edit:
Meh, ik doe wel een verse installatie van W7.

[ Voor 4% gewijzigd door Pimorez op 28-08-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Pimorez schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:30:
Vandaag is mijn N56VZ-S4035V-NL binnen gekomen van Campus Shop :) Tot nu toe werkt het echt prima, echter.. ik denk dat ik iets stoms heb gedaan.

Ik heb dus de Intel HD Graphics Driver geuninstalled. Ik kwam hierna pas achter dat de Nvidia kaart pas in werking treed wanneer er een film/game wordt gestart. Maar omdat dit niet het geval is, is mijn scherm helemaal zwart. Hij start opnieuw op etc. maar ik kan daarna niks, want ik zie niets meer dan een zwart scherm.

Is er een manier om de Intel HD Graphics Driver opnieuw te installeren zonder een clean install te doen? Dit is natuurlijk ook geen probleem, maar als het makkelijker kan dan gaat dat natuurlijk voor.

edit:
Meh, ik doe wel een verse installatie van W7.
Verwijder je driver gewoon in de veilige modus (zowel intel als nvidia) met http://treexy.com/products/driver-fusion. Voorheen was dit Driver Sweeper ;)

Vervolgens de intel driver installeren en daarna de nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 09:45
Ik heb twee weken geleden een N56VM besteld en krijg nu te horen dat die niet meer leverbaar is ... Mijn oog valt nu op een N76VM-V2G-T1023V, die direct leverbaar zou zijn. Wat ik alleen nergens kan terugvinden is hoe de kwaliteit van het beeldscherm is. Ik was juist bij de N56VM terechtgekomen vanwege de lovende verhalen over het LG beeldscherm. Weet iemand of deze N76VM-V2G-T1023V een vergelijkbaar goed scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Thanxx ga ik proberen. De keuze voor EFI of normaal moet echter al gemaakt worden in het bootmenu, voordat ik dus in het taalselectiemenu zit. Dan zit ik volgens mij al vast aan GPT?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik bedoel dat je een bootable usb stick maakt met windows 7 installatie iso erop (zie mijn sig) en dan je usb stick in je laptop doet en dan in bios ervoor kiest om vanaf de usb stick te booten. Dan kun je als het goed is in de command prompt komen en alle partities van je ssd afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:
Ik heb ook de laatste beta driver gedownload van de nvidia site, maar deze zegt dan dat hij hem niet kan installeren omdat er een niet ondersteunende windows versie op staat :P
Enig idee? Moet je misschien weer met modded .inf's gaan werken?

EDIT: Opgelost. De taal stond op English (US) terwijl ik een Nederlandse windows heb. Normaal deed hij daar nooit moeilijk over, maar nu moet je de taal op other zetten dan download hij de internationale versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerwin89 op 28-08-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGroentje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ik had al een SSD in mijn N56VZ-4056V gezet en heb nu de optische drive vervangen door een hddcaddy met de originele HDD.
Zijn er ook mensen die dit gedaan hebben en daarna de caddy nog eens verwijderd hebben?
Ik ben namelijk het lipje om de caddy vast te kunnen zetten vergeten te monteren maar krijg nu mijn caddy er niet meer uit. Hij komt er voor de helft uit en lijkt daarna ergens op vast te lopen. Grof geweld heb ik nog niet gebruikt maar erin ging vrij soepel dus snap niet waarom die er nu niet meer uit komt.

Verder ben ik super tevreden met deze laptop. Geen problemen; behalve misschien de subwoofer.
Die gaf vreemd geluid maar ik heb deze verder niet getest. Gaat toch niet mee in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
FGroentje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:01:
Ik had al een SSD in mijn N56VZ-4056V gezet en heb nu de optische drive vervangen door een hddcaddy met de originele HDD.
Zijn er ook mensen die dit gedaan hebben en daarna de caddy nog eens verwijderd hebben?
Ik ben namelijk het lipje om de caddy vast te kunnen zetten vergeten te monteren maar krijg nu mijn caddy er niet meer uit. Hij komt er voor de helft uit en lijkt daarna ergens op vast te lopen. Grof geweld heb ik nog niet gebruikt maar erin ging vrij soepel dus snap niet waarom die er nu niet meer uit komt.

Verder ben ik super tevreden met deze laptop. Geen problemen; behalve misschien de subwoofer.
Die gaf vreemd geluid maar ik heb deze verder niet getest. Gaat toch niet mee in de tas.
Ik had precies hetzelfde. Vergeten het bevestigingsplaatje over te zetten en kreeg de caddy er inderdaad niet meer uit. Wat bij mij hielp was de harde schijf eruit halen terwijl hij vast zat (dit kon net aan omdat de caddy er voor de helft uit kwam). Zonder harde schijf kan je je hand er een beetje in doen en de bovenkant een beetje optillen. Hij klemt aan de de bovenkant een beetje op een metalen plaatje of iets dergelijks. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:12:
Hmmm. hele topic doorgeworsteld maar blijf toch zitten met een vraag. Ik overweeg om bij campusshop de Asus N76VM-V2G-T1105V te gaan halen. Echter er komen wisselende berichten voor bij of deze nou wel of geen verlicht toetsenbord heeft. Kan iemand mij bevestigen of deze laptop van campusshop dat verlichte toestenbord heeft?

Edit: hmmm, valt niet mee om de specs duidelijk te krijgen... In de pricewatchs staat dat hij maar een 100MB ethernet poort heeft. Kan iemand bevestigen dat hij 1GB ethernet heeft? Voorts lijkt het er op dat er ook geen Bluetooth in zit, wie kan dat bevestigen?
Ik heb deze laptop en de laptop heeft geen backlit maar wel bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zoveel baat bij gehad bij een clean install?
Snelheid van mijn laptop bevalt me toch nog wel, maar misschien wil ik toch nog wel wachten totdat ik Win 8 ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleym
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:
Hebben jullie ook zoveel baat bij gehad bij een clean install?
Snelheid van mijn laptop bevalt me toch nog wel, maar misschien wil ik toch nog wel wachten totdat ik Win 8 ontvang.
Ja zeker, de standaard install was zo traag laptop liep continu vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Vandaag m'n nieuwe N56VZ-S4056V ontvangen uit een RMA bij 4Launch vanwege defecten bij de andere N56VZ-S4056V. Helaas is het wederom hetzelfde liedje... of liever gezegd een rommelend liedje. Deed de subwoofer bij de andere N56VZ-S4056V het niet, bij deze N56VZ-S4056V rommelt de subwoofer continu en word dat rommelen versterkt zodra ik een liedje afspeel. Wanneer de subwoofer is ingeplugged verteld Windows continu (rechs onderin) dat er een sterkker is losgekoppeld en dat er daarna weer een stekker is aangesloten.

Verder zijn de volgende dingen wel goed:

- Wifi
- Backlit toetsenbord
- Audio (laptop speakers)
- Afwerking (behalve het touchpad)
- Verlicht ASUS logo

De volgende dingen zijn echter niet goed of minder:

- Samsung beeldscherm (vorige had wel een scherper LG scherm)
- Subwoofer rommelt
- Touchpad staat bol (wel minder dan bij de vorige)

Ik vind dat een laptop in deze prijsklasse gewoon goed moet zijn, daarom gaat ook helaas deze weer terug naar 4Launch en ben ik genoodzaakt van de koop af te zien. Verder ga ik vandaag nog een n56vz bestellen bij Campusshop hopende dat deze wel goed is. ;w
Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.