Ik ben benieuwd naar die gene die dit product heeft, welke WLAN erin zit, er wordt gezegt artheros, maar dat werd ook bij de s4056v gezegt terwijl er een intel inzit.Yorin schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Waarvoor wil je dit weten? Je kan toch ook gewoon je vraag stellen?
Verwijderd
In dat geval, welke is beter de Artheros of de Intel>?xtaix schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:54:
[...]
Ik ben benieuwd naar die gene die dit product heeft, welke WLAN erin zit, er wordt gezegt artheros, maar dat werd ook bij de s4056v gezegt terwijl er een intel inzit.
Ik kom namelijk net om de hoek kijken bij computers....
Verwijderd
Ik heb het forum wat gevolgd en ik kan alleen maar zeggen dat ik weinig tot geen posts gelezen heb van mensen die problemen hebben met hun netwerkkaart. ik denk dat je jou op zich weinig zorgen moet makenVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:56:
[...]
In dat geval, welke is beter de Artheros of de Intel>?
Ik kom namelijk net om de hoek kijken bij computers....
Verwijderd
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:01:
[...]
Ik heb het forum wat gevolgd en ik kan alleen maar zeggen dat ik weinig tot geen posts gelezen heb van mensen die problemen hebben met hun netwerkkaart. ik denk dat je jou op zich weinig zorgen moet maken
Op mijn vraag van het verschil tussen de S4056 en de S4022, ik heb nog terug gelezen maar niemand heeft daar specifiek antwoord op gegeven.
Ik wil over een paar maanden toch de HDD vervangen door een SSD dus dan maakt de Blu-ray dvd speler niet uit.
Loop ik dan wat mis als ik toch de 4022 neem inplaats van de duurdere 4056?
De N56VZ-S4044 misschien?Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:13:
[...]
Bedankt!
Op mijn vraag van het verschil tussen de S4056 en de S4022, ik heb nog terug gelezen maar niemand heeft daar specifiek antwoord op gegeven.
Ik wil over een paar maanden toch de HDD vervangen door een SSD dus dan maakt de Blu-ray dvd speler niet uit.
Loop ik dan wat mis als ik toch de 4022 neem inplaats van de duurdere 4056?
Die heeft namelijk alles wat de 4022 ook heeft maar dan een DVD speler i.p.v. Blu-ray. en is voor onder de €1000,- te vinden.
Verwijderd
Ik heb overal gekeken maar ik zie de s4044 toch wel duurder dan 1000€masterbass schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:45:
[...]
De N56VZ-S4044 misschien?
Die heeft namelijk alles wat de 4022 ook heeft maar dan een DVD speler i.p.v. Blu-ray. en is voor onder de €1000,- te vinden.
De s4022 lijkt alles te hebben van de s4056 behalve de blu ray, ik snap dus echt niet meer hoe het zit met al die versies nu.
S4022- 929€ geen blu ray
S4044- 1144€ Geen bluray
S4056- 1049€ Blu ray
Wat is het anders zo verschillend ???

EDIT: sorry mijn fout ik bedoelde de S4044 die heb ik namelijk doorbesteld.
Ik zag namelijk dat ie alles had van de s4056 behalve de blu ray, dus ik geef je groot gelijk ook.
Dank u
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 17:12 ]
De S4022 heeft wél bluray .. (en kost €1150,-)Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:09:
[...]
Ik heb overal gekeken maar ik zie de s4044 toch wel duurder dan 1000€
De s4022 lijkt alles te hebben van de s4056 behalve de blu ray, ik snap dus echt niet meer hoe het zit met al die versies nu.
S4022- 929€ geen blu ray
S4044- 1144€ Geen bluray
S4056- 1049€ Blu ray
Wat is het anders zo verschillend ???
EDIT: sorry mijn fout ik bedoelde de S4044 die heb ik namelijk doorbesteld.
Ik zag namelijk dat ie alles had van de s4056 behalve de blu ray, dus ik geef je groot gelijk ook.
Dank u
Verwijderd
Daarom schreef ik met mijn EDIT eronder dat ik de S4044 bedoelde.Torrentus schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:23:
[...]
De S4022 heeft wél bluray .. (en kost €1150,-)
Verwijderd
4Launch, het is duidelijk dat ze meelezen met het forum. De S4044 word opeens naar 979€ opgekrikt?! terwijl het 949€ was.
Maar goed dat ik het al had veranderd maar het prijzen spelen begint naderhand wel irritant te worden. Hoezo zou het dezelfde prijs moeten hebben als de S4056 die zij eerder boden en wel blu ray heeft!
*laatste klaag post....
Maar goed dat ik het al had veranderd maar het prijzen spelen begint naderhand wel irritant te worden. Hoezo zou het dezelfde prijs moeten hebben als de S4056 die zij eerder boden en wel blu ray heeft!
*laatste klaag post....
Ik annuleer ook mijn order zodra het voor hen niet mogelijk om alsnog aan de S4056V te komen binnen de komende 5 dagen. Ik heb gezien dat ze vandaag rond 12:00 m'n S4056V retour hebben gekregen en ga er morgen even achteraan bellen mochten ze dan nog niet de RMA behandeld hebben en vervolgens creditering aanvragen.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:25:
[...]
Ja ik heb momenteel ook een order bij hun lopen voor de S4056V en ik verwacht ook niet dat hij gelijk op en top word geleverd.
Net gebeld en blijkbaar heeft de standaard leverancier van hun het niet meer op voorraad en zijn ze dus mee bezig om het ergens anders te krijgen. Als ik vandaag of morgen geen duidelijkheid over krijg dan annuleer ik mijn order.
Ik vind het jammer dat ik een week heb gewacht en dat daardoor de prijzen en voorraad op is gegaan maar blijkbaar zal ik toch een paar centjes moeten bijleggen en het bij Alternate moeten kopen.
Ik kan het daar tenminste wel op voorraad bestellen.
Zie trouwens dat de N56VZ-S4056V nu wel ineens weer op de website van 4Launch staat http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-127778
[ Voor 15% gewijzigd door Fjerpje op 20-08-2012 18:36 ]
Wat is het verschil tussen al die types? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik lees dat deze types beschikbaar zijn in de VZ-serie met GT 650M: S4022V, S4035V, S4044V en de S4056V.
Welke heeft de beter LG-scherm of zijn het allemaal Samsung-schermen?
Ik lees dat deze types beschikbaar zijn in de VZ-serie met GT 650M: S4022V, S4035V, S4044V en de S4056V.
Spit de vorige 5 pagina's even door. Dat luie gedoe...dejong12 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:35:
Wat is het verschil tussen al die types? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Iemand hier die gebruik maakt van Maxxaudio? Kan aan mij liggen, maar als ik de bass hoger zet lijkt het net alsof mijn speakers een beetje krakerig gaan klinken.
Indien iemand het gebruikt, welke settings/standen gebruik je dan?
Zo, nu in Nederland en de doos geopend van m'n N56VZ-S4056V.
- Geluid is goed, subwoofer werkt ook naar behoren, klinkt heel aardig
- Zit inderdaad een Intel-wirelesskaart in
- Zoals op het circulerende plaatje met verschillende configuraties komt bij de S4056V een laptoptas + bedraade muis
- Touchpad is inderdaad hier ook verzonken links, rechts en voor, maar richting het toetsenbord hoger
- Touchpad heeft een optisch 'plekje' helemaal aan de rechterkant, ongeveer 1cm onder de bovenkant
- Asus-logo op de achterkant van het scherm brandt inderdaad hier ook niet
Verder: wat een bloatware, maar desondanks een regelrechte verademing t.o.v. m'n twee jaar oude Vaio die destijds de helft duurder was. En het design is echt fijn, de laptop is ook erg stil en blijft vrij cool zo bij normaal gebruik.
Mja, touchpad kan ik wel mee leven, Asus-logo vind ik ergens wel jammer, maar lijkt me dus een 'general issue' bij dit model? Verder zie ik geen mogelijkheid om 'em om te ruilen voor die kleinigheden, daar ik over een paar dagen alweer in het buitenland zit en geen zin heb zonder nieuwe laptop te zitten. Wel jammer dat dit zo door een qualitycheck komt, ik bedoel, 't is nou niet alsof het verstopte gebreken zijn die niet altijd opspelen, het zijn gewoon dingen die meteen op te merken zijn zou je denken.
-edit- Hmm, als ik eens rondsurf kan de 'illuminated logo'-bug liggen aan een BIOS-instelling/-versie (of heeft het inderdaad gewoon niet).
Verder... nu opeens met de subwoofer attached krijg ik rare storing (licht geratel dat doet denken aan een dial-up modem). Vooral te merken als ik met het touchpad scroll of over een linkje heen beweeg? Subwoofer loskoppelen en het is weg. Erg vaag.
- Geluid is goed, subwoofer werkt ook naar behoren, klinkt heel aardig
- Zit inderdaad een Intel-wirelesskaart in
- Zoals op het circulerende plaatje met verschillende configuraties komt bij de S4056V een laptoptas + bedraade muis
- Touchpad is inderdaad hier ook verzonken links, rechts en voor, maar richting het toetsenbord hoger
- Touchpad heeft een optisch 'plekje' helemaal aan de rechterkant, ongeveer 1cm onder de bovenkant
- Asus-logo op de achterkant van het scherm brandt inderdaad hier ook niet
Verder: wat een bloatware, maar desondanks een regelrechte verademing t.o.v. m'n twee jaar oude Vaio die destijds de helft duurder was. En het design is echt fijn, de laptop is ook erg stil en blijft vrij cool zo bij normaal gebruik.
Mja, touchpad kan ik wel mee leven, Asus-logo vind ik ergens wel jammer, maar lijkt me dus een 'general issue' bij dit model? Verder zie ik geen mogelijkheid om 'em om te ruilen voor die kleinigheden, daar ik over een paar dagen alweer in het buitenland zit en geen zin heb zonder nieuwe laptop te zitten. Wel jammer dat dit zo door een qualitycheck komt, ik bedoel, 't is nou niet alsof het verstopte gebreken zijn die niet altijd opspelen, het zijn gewoon dingen die meteen op te merken zijn zou je denken.
-edit- Hmm, als ik eens rondsurf kan de 'illuminated logo'-bug liggen aan een BIOS-instelling/-versie (of heeft het inderdaad gewoon niet).
Verder... nu opeens met de subwoofer attached krijg ik rare storing (licht geratel dat doet denken aan een dial-up modem). Vooral te merken als ik met het touchpad scroll of over een linkje heen beweeg? Subwoofer loskoppelen en het is weg. Erg vaag.
[ Voor 12% gewijzigd door Maracuja op 21-08-2012 00:39 ]
Uit nieuwsgierigheid heb ik mijn N56 eens open gemaakt. Voor de geïnteresseerden:

Het is een bitch om open te krijgen. De schroefjes zijn gemakkelijk te vinden maar dan zitten er nog een heleboel klikhaakjes rondom. Als dat na veel gepruts los is kun je de 2 helften net niet genoeg uit elkaar halen om het luidsprekerkabeltje los te maken en de schermkabel uit de kabelgoot te halen.
De luidsprekerkabel bengelt bovenaan de foto en moet in de connector aan het einde van de dikke heatpipe.
In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, zit de GPU op het moederbord. Bij de N55 was dit nog een los kaartje. (geen MXM maar een eigen vorm en aansluiting). Ik ging ervan uit dat dit bij deze ook zo was, temeer hij met 2 verschillende grafische kaarten leverbaar is. Jammergenoeg zit het dus op het moederbord vast, dus geen upgrademogelijkheid.
Let ook op het gele stickertje op de processor-heatsink: Warranty void.... Het hele ding uitelkaar halen mag dus wel, maar de processor upgraden niet
De laptop zit prima in elkaar en de kwaliteit is ook binnenin top. Alles zit netjes vast en goed afgeschermd.

Het is een bitch om open te krijgen. De schroefjes zijn gemakkelijk te vinden maar dan zitten er nog een heleboel klikhaakjes rondom. Als dat na veel gepruts los is kun je de 2 helften net niet genoeg uit elkaar halen om het luidsprekerkabeltje los te maken en de schermkabel uit de kabelgoot te halen.
De luidsprekerkabel bengelt bovenaan de foto en moet in de connector aan het einde van de dikke heatpipe.
In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, zit de GPU op het moederbord. Bij de N55 was dit nog een los kaartje. (geen MXM maar een eigen vorm en aansluiting). Ik ging ervan uit dat dit bij deze ook zo was, temeer hij met 2 verschillende grafische kaarten leverbaar is. Jammergenoeg zit het dus op het moederbord vast, dus geen upgrademogelijkheid.
Let ook op het gele stickertje op de processor-heatsink: Warranty void.... Het hele ding uitelkaar halen mag dus wel, maar de processor upgraden niet

De laptop zit prima in elkaar en de kwaliteit is ook binnenin top. Alles zit netjes vast en goed afgeschermd.
Die stomme MaxxAudio heeft geen invloed op de subwoofer. Zet hem maar eens op mute, dan speelt enkel de subwoofer verderScallius schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:29:
Iemand hier die gebruik maakt van Maxxaudio? Kan aan mij liggen, maar als ik de bass hoger zet lijkt het net alsof mijn speakers een beetje krakerig gaan klinken.
Dus, mijn N56VZ-S4056V is sinds afgelopen vrijdag RMA terug bij Max ICT (defecte toets en verzonken touch pad aan linker kant). Ik ben benieuwd of ze hem zelf gaan repareren of dat ik een nieuwe krijg. Ik heb nog niets van ze gehoord. Maandag begint mijn opleiding en ik zou het liefst meteen met mijn nieuwe laptop beginnen.
Goede informatie!Flipside schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:11:
Uit nieuwsgierigheid heb ik mijn N56 eens open gemaakt. Voor de geïnteresseerden:
[afbeelding]
Alleen mag de laptop aan de binnenkant dan wel goed in elkaar steken, de afwerking is bij sommige N56VZ-S4056V wel zwaar onder de maat.
Ja, helaas ben ik ook min of meer genoodzaakt om voor de N56VZ-S4035V-NL van Campusshop.nl of voor de N56VZ-S4044 van notebookshop.nl te gaan.Onyxthegreat schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:32:
Dus, mijn N56VZ-S4056V is sinds afgelopen vrijdag RMA terug bij Max ICT (defecte toets en verzonken touch pad aan linker kant). Ik ben benieuwd of ze hem zelf gaan repareren of dat ik een nieuwe krijg. Ik heb nog niets van ze gehoord. Maandag begint mijn opleiding en ik zou het liefst meteen met mijn nieuwe laptop beginnen.

Excuses als ik inbreek op een discussie.
Ik heb een Asus N56 en vroeg me af of ik de HDMI-poort ook als ingang kan gebruiken, bijvoorbeeld om er een zo'n kastje van digitale TV op aan te sluiten, zodat ik op de laptop tv kan kijken. Weet iemand hier iets over? Is het alleen een uitgang of kan het ook als ingang worden gebruikt?
Ik heb een Asus N56 en vroeg me af of ik de HDMI-poort ook als ingang kan gebruiken, bijvoorbeeld om er een zo'n kastje van digitale TV op aan te sluiten, zodat ik op de laptop tv kan kijken. Weet iemand hier iets over? Is het alleen een uitgang of kan het ook als ingang worden gebruikt?
Verwijderd
Kan je de asus n56vz-s4035v-be (AZERTY) ergens goedkoper vinden als bij de Campusshop.be of Komplett.be (€999)?
Hoe kom ik aan de Nederlandse OS, Home Premium, x64 bit voor het opnieuw installeren (installeren op SSD)?
Poosje terug heb ik wel Nederlandse Windows 7 iso gedownload.
Windows.7.Dutch.NL.Retail.32bit.64bit.all.versions-[Joske] Ik weet alleen niet als dit wel goede versie is.
Poosje terug heb ik wel Nederlandse Windows 7 iso gedownload.
Windows.7.Dutch.NL.Retail.32bit.64bit.all.versions-[Joske] Ik weet alleen niet als dit wel goede versie is.
[ Voor 45% gewijzigd door xtaix op 21-08-2012 14:44 ]
http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/
Gewoon de PRO versie downloaden en dan de ei.cfg file verwijderen uit de sources directory. Dan kan je tijdens de installatie kiezen tussen alle versies die je maar wilt inclusief home premium.
Gewoon de PRO versie downloaden en dan de ei.cfg file verwijderen uit de sources directory. Dan kan je tijdens de installatie kiezen tussen alle versies die je maar wilt inclusief home premium.
[ Voor 9% gewijzigd door koekkoek op 21-08-2012 15:05 ]
En het is nederlandsdannyreuser schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:04:
http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/
Ik heb precies hetzelfde gehad met een frisse windows installatie. Na de tip van Fjerpje dat de versleuteling in het modem op AES + TKIP moet staan wilde de laptop wel verbinden. Dus ontzettend bedankt!kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:15:
[...]
Ik was er net zelf ook mee bezig. Staat nu op AES+TKIP.... en het werkt! Jeeee!
Heel erg bedankt voor de moeite Fjerpje!![]()
Weer iets anders... af en toe doet het toetsenbord het niet....Backlight doet het dan ook niet . Als ik dan de laptop aan en uitzet doet ie het wel weer. Iemand een idee of ik misschien op een verkeerde knop heb gedrukt dat het toetsenbord uitgeschakeld wordt?
Als dit euvel verholpen is ga ik dan eindelijk maar eens het ding uit elkaar halen om de HDD te vervangen voor een SSD en de DVD-drive voor de HDD.
Maar wat is nu precies de reden dat het met TKIP wel werkt?
Verder nog iets.. Als het batterij lampje voor op de laptop groen brandt, dan is de laptop maar voor 96 procent opgeladen volgens windows. Hoger komt hij dan ook niet. Is er een manier om de batterij te kalibreren of iets dergelijks?
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Volgens mij is dit een feature. Zolang je batterij voor 95% of meer vol is, zal hij niet opgeladen worden. Wanneer de batterij onder de 95% zakt, zal hij tot 100% worden opgeladen.Gerwin89 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:20:
Verder nog iets.. Als het batterij lampje voor op de laptop groen brandt, dan is de laptop maar voor 96 procent opgeladen volgens windows. Hoger komt hij dan ook niet. Is er een manier om de batterij te kalibreren of iets dergelijks?
Verwijderd
Hi mensen,
Ik heb net de S4044 mogen ontvangen en het is echt prachtig.
Het enige nadeel is namelijk dat ik nu een driver mis blijkbaar.
De ATK0100 driver maar bij het zoeken kom ik niet op de juiste informatie. Iemand hier nog ervaring mee.
Ik zoek trouwens ook de link voor de drivers die zogenaamd geupdate moeten worden.
Iemand daar nog een link van bewaard voor me?
gr
Ik heb net de S4044 mogen ontvangen en het is echt prachtig.
Het enige nadeel is namelijk dat ik nu een driver mis blijkbaar.
De ATK0100 driver maar bij het zoeken kom ik niet op de juiste informatie. Iemand hier nog ervaring mee.
Ik zoek trouwens ook de link voor de drivers die zogenaamd geupdate moeten worden.
Iemand daar nog een link van bewaard voor me?
gr
Ik vermoed inderdaad ook dat dit een feature is, zie dat hier ook regelmatig (ook onder Ubuntu). Het doel is zeer waarschijnlijk om het aantal laad/ontlaadcycli te beperken en zo de levensduur van de accucellen te verlengenAll Bogs schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:26:
[...]
Volgens mij is dit een feature. Zolang je batterij voor 95% of meer vol is, zal hij niet opgeladen worden. Wanneer de batterij onder de 95% zakt, zal hij tot 100% worden opgeladen.

Ik verweeg het aanschaffen van een Asus N76VZ alleen kan ik een aantal specificaties niet vinden.
Weet iemand of het er een sata III controller in zit en of de HDMI 1.4 ook een resolutie van 2560×1600 ondersteunt?
ik weet ondertussen al wel dat je hem kunt upgraden tot 16gb.
Weet iemand of het er een sata III controller in zit en of de HDMI 1.4 ook een resolutie van 2560×1600 ondersteunt?
ik weet ondertussen al wel dat je hem kunt upgraden tot 16gb.
[ Voor 13% gewijzigd door Bpje op 21-08-2012 20:50 ]
Dames en heren, zoals de topictitel aangeeft is dit een ervaringen-topic. Dat wil zeggen dat mensen die zo'n laptop hebben hun ervaringen kunnen delen in dit topic. Het is dus niet een vrijhaven voor vragen over de aanschaf van zo'n laptop. Daarvoor kun je je wenden tot Laptop Aankoopadvies (LAA).
Verwijderd
Ik heb een beetje een probleemje met mijn n56vz: bij geen enkele applicatie lukt het mij om de framerate boven de 30 fps te krijgen. Ik dacht eerst dat het alleen in LoL was, maar nu blijkt het ook in Gw2 voor te komen, en uit wat benchmarks die ik daarna gedraaid heb blijkt hetzelfde. Eerst dacht ik dat het vsync moest zijn, maar in het nvidia control panel en in de applicaties zelf staat het op alle mogelijke manieren uit.
Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb ook al de drivers geprobeerd, maar zowel de drivers van de asus site als beta drivers van nvidia lossen niets op. Het is niet erg storend, maahet voelt toch net helemaal lekker, dat je niet het volle uit je systeem kan trekken.
Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb ook al de drivers geprobeerd, maar zowel de drivers van de asus site als beta drivers van nvidia lossen niets op. Het is niet erg storend, maahet voelt toch net helemaal lekker, dat je niet het volle uit je systeem kan trekken.
Zo is het maar net.Bolletje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:21:
[mbr]Dames en heren, zoals de topictitel aangeeft is dit een ervaringen-topic. Dat wil zeggen dat mensen die zo'n laptop hebben hun ervaringen kunnen delen in dit topic. Het is dus niet een vrijhaven voor vragen over de aanschaf van zo'n laptop. Daarvoor kun je je wenden tot Laptop Aankoopadvies (LAA). [/mbr]
Kijk bij instellingen of de videokaart misschien niet framerates capped. Delete anders je drivers en reinstall ze. Ik heb dit zelf namelijk niet, bij mij capped hij bij elk spel bij 60 fps.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:58:
Ik heb een beetje een probleemje met mijn n56vz: bij geen enkele applicatie lukt het mij om de framerate boven de 30 fps te krijgen. Ik dacht eerst dat het alleen in LoL was, maar nu blijkt het ook in Gw2 voor te komen, en uit wat benchmarks die ik daarna gedraaid heb blijkt hetzelfde. Eerst dacht ik dat het vsync moest zijn, maar in het nvidia control panel en in de applicaties zelf staat het op alle mogelijke manieren uit.
campusshop zegt op hun youtube kanaal dat de N76VM-V2G-T1105V sata 2 heeft.
Kan ik me haast niet voorstellen aangezien de chipset sata 3 ondersteund .
Weet iemand of de N76VM-V2G-T1105V sata 3 ondersteund?
Ik heb speciaal een ozc vertex 4 128gb sata 3 gekocht.
Kan ik me haast niet voorstellen aangezien de chipset sata 3 ondersteund .
Weet iemand of de N76VM-V2G-T1105V sata 3 ondersteund?
Ik heb speciaal een ozc vertex 4 128gb sata 3 gekocht.
[ Voor 25% gewijzigd door wesleym op 22-08-2012 09:34 ]
@Bolletje, zal ik doen.
[ Voor 67% gewijzigd door Bpje op 22-08-2012 09:17 ]
Ik zal het nogmaal vragen als het niet erg is
Ik heb een n56vz van de campus shop
deze had het probleem dat hij een geluidsbug had
na clean install windows en nieuwste drivers van de asus site gepakt te hebben werken mijn volume knoppen via de fn toets niet meer
iemand enig idee hoe dit op te lossen?
heb dus al de nieuweste audio drivers
na clean install windows en nieuwste drivers van de asus site gepakt te hebben werken mijn volume knoppen via de fn toets niet meer
tijd voor wat klusjes!
Verwijderd
Tijdens het muziek luisteren vervormd het geluid zich ook soms, welke link heb je gebruikt voor de drivers?s0ulmaster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:27:
Ik zal het nogmaal vragen als het niet erg is![]()
En had je ook iets van een melding dat je de ATK0100 driver moest downloaden?
Kan niet de juiste driver vinden daarvoor.
Dat probleem heeft mijn N56VZ niet. Ondertussen staat er een verse installatie op, maar ook met de originele installatie haalde ik framerates van 40-50 fps. V-sync heb ik meestal wel aanstaan, vind het beeld dan wat prettiger. Als driver gebruik ik 304.79, die doet het prima. Zelfs zonder daar dingen in aan te passen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:58:
Als je de drivers van nvidia installeert kun je 'Clean install' ofzoiets aanvinken. Als je nog de Asus Power software hebt kun je eens kijken of die wel op 'High performance' staat of zelfs een paar van die Asus programmas verwijderen.
Tenslotte heb ik een onverklaarbaar prestatieverschil gemerkt bij het spel Dirt3 tussen het gewoon opstarten door op het icoontje te dubbelklikken, en door te rechtsklikken en kiezen voor 'Run with nvidia graphics'. Bij Need for Speed maakte dit geen verschil, daar hoefde ik niet speciaal te kiezen voor de krachtige grafische kaart. (Bij beide spellen staat de nvidia natuurlijk als standaard ingesteld.)
ik had eerst clean install gedaanVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Tijdens het muziek luisteren vervormd het geluid zich ook soms, welke link heb je gebruikt voor de drivers?
En had je ook iets van een melding dat je de ATK0100 driver moest downloaden?
Kan niet de juiste driver vinden daarvoor.
vervolgens drivers van de bijgeleverde cd geinstalleerd
vervolgens de audio driver van de asus site gepakt voor de soundbug omdat deze ook voorheen te verhelpen was door deze nieuwe driver te installeren
misschien kan ik beter de drivers van de cd weer terug zetten maar dan moet ik of externe dvd drive fixe of de oude weer terug plaatsen..

Ik hoop dat voor mijn probleem igg een snellere oplossing is
die melding van ATK0100 heb ik nog nooit verbij zien komen
Wil alleen graag weer die knoppen werkend hebben

tijd voor wat klusjes!
Is de GT 650M (ddr3) snel genoeg voor de hedendaagse games (op 'medium')? Ik heb momenteel een Asus met 9600M GS maar die begint toch wel te traag te worden. Welke mogelijkheden zijn er anders nog? In de BBG spreekt men over;
'kan een versie met een Nvidia GT 650M worden gekozen, die in spelletjes beter meekomt'
en
'is een GT 650M met 2GB ddr3-geheugen. Jammer genoeg plaatste Asus niet de variant met gddr5-geheugen, want dan was de laptop, eventueel op een iets lagere resolutie, in staat geweest om de nieuwste spellen te spelen. Nu moeten zowel de resolutie als de settings flink omlaag worden geschroefd. Games als Diablo III, World of Warcraft en DiRT: Showdown kunnen echter wel degelijk worden gespeeld'.
Maar dat stemt mij niet geheel tevreden...
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012
'kan een versie met een Nvidia GT 650M worden gekozen, die in spelletjes beter meekomt'
en
'is een GT 650M met 2GB ddr3-geheugen. Jammer genoeg plaatste Asus niet de variant met gddr5-geheugen, want dan was de laptop, eventueel op een iets lagere resolutie, in staat geweest om de nieuwste spellen te spelen. Nu moeten zowel de resolutie als de settings flink omlaag worden geschroefd. Games als Diablo III, World of Warcraft en DiRT: Showdown kunnen echter wel degelijk worden gespeeld'.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
check ff http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.htmlTommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:56:
Is de GT 650M (ddr3) snel genoeg voor de hedendaagse games (op 'medium')? Ik heb momenteel een Asus met 9600M GS maar die begint toch wel te traag te worden. Welke mogelijkheden zijn er anders nog? In de BBG spreekt men over;
en
hier stat wat info over wat voor spellen hij aankan op welke isntellingen ed
tijd voor wat klusjes!
Zoals Bolletje al aangaf is dit geen laptop aankoopadvies topic.TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:56:
en
Ik merk trouwens dat alle ASUS laptops van boven de € 500 erg slecht voorradig zijn bij de Nederlandse webshops...

[ Voor 4% gewijzigd door Fjerpje op 22-08-2012 12:58 ]
Verwijderd
hallo,
Ik heb een asus n56 s4035.
Hoe kan ik nou zien wanneer de laptop de gt650m of de hd 4000 gebruikt?
Ik heb namelijk alleen maar het gevoeld dat de laptop de hd 4000 gebruikt.
Je kan in het nvidia configuratiescherm bij de menuknop bureaublad ervoor kiezen om een vinkje te zetten bij 'geef GPU activiteitpictogram weer in meldinggebied'. Dan zie je dus in je taakbalk een icoontje die aangeeft wat er precies gebruikt maakt van je nvidia kaart.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:16:
hallo,
Heb ik verder nog een vraagje. Ik gebruik bij deze laptop een Dell Ultrasharp monitor aangesloten via DVI. Als ik deze aansluit gaat hoe dan ook de nvidia kaart aan. Is dit omdat de HDMI aansluiting via de grafische kaart loopt en niet via de interne GPU?
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord, heb nu de indicator. Nu zie ik dat tijdens het spelen van minecraft de GPU niet wordt gebruikt, kan ik de toepassing laten forceren om de GPU te gebruiken?Gerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Je kan in het nvidia configuratiescherm bij de menuknop bureaublad ervoor kiezen om een vinkje te zetten bij 'geef GPU activiteitpictogram weer in meldinggebied'. Dan zie je dus in je taakbalk een icoontje die aangeeft wat er precies gebruikt maakt van je nvidia kaart.
Heb ik verder nog een vraagje. Ik gebruik bij deze laptop een Dell Ultrasharp monitor aangesloten via DVI. Als ik deze aansluit gaat hoe dan ook de nvidia kaart aan. Is dit omdat de HDMI aansluiting via de grafische kaart loopt en niet via de interne GPU?
Als het goed is kan dat ja, ook weer in het nvidia configuratiescherm. Bij het tabblad '3d instellingen beheren'.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:36:
[...]
Bedankt voor je antwoord, heb nu de indicator. Nu zie ik dat tijdens het spelen van minecraft de GPU niet wordt gebruikt, kan ik de toepassing laten forceren om de GPU te gebruiken?
Rechts is dan weer een tabblad te zien met programma instellingen. Misschien dat minecraft er al bij staat en dan kan je daar aangeven welke GPU gebruikt moet worden.
Verwijderd
Kan niet, het is namelijk een .jar bestand die kan ik niet kiezen bij de 3d optiesGerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:47:
[...]
Als het goed is kan dat ja, ook weer in het nvidia configuratiescherm. Bij het tabblad '3d instellingen beheren'.
Rechts is dan weer een tabblad te zien met programma instellingen. Misschien dat minecraft er al bij staat en dan kan je daar aangeven welke GPU gebruikt moet worden.
En rechtermuisknop 'uitvoeren met nvidia gpu' of iets dergelijks kan ook niet bij dat type bestand?Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:52:
[...]
Kan niet, het is namelijk een .jar bestand die kan ik niet kiezen bij de 3d opties
Verwijderd
Deze optie is er wel, maar het maakt niet uit welke actie ik kies (nvideo of geintegreerd) gebeurt er niks, ik kan het programma alleen openen met dubbelklik.Gerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:53:
[...]
En rechtermuisknop 'uitvoeren met nvidia gpu' of iets dergelijks kan ook niet bij dat type bestand?
Hallo,
Net heb ik een asus n56VM-4032S gekocht, en wegens het gehalte bloatware etc wilde ik zelf een clean install doen.
Ik kom nu echter niet verder omdat ik na het formatteren de error krijg dat de disk is geformatteerd naar GPT, en windows dat niet support.
Heeft iemand anders dit ook gehad/weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Net heb ik een asus n56VM-4032S gekocht, en wegens het gehalte bloatware etc wilde ik zelf een clean install doen.
Ik kom nu echter niet verder omdat ik na het formatteren de error krijg dat de disk is geformatteerd naar GPT, en windows dat niet support.
Windows ondersteunt dat wel, tenminste de 64bit versies van Windows 7 en 8. Bij de opstartvolgorde in het BIOS moet je dan de [UEFI] optical drive kiezen in plaats van de andere optical drive. Eerst wist ik niet wat dat was en het lukte bij mij ook niet. Toen ik die volgorde veranderde lukte het wel.Nickadin schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:13:
Hallo,
Blijkbaar zijn er dus ook 2 modes waarin van de dvd opgestart kan worden, met en zonder UEFI. Ik stel mij daar iets bij voor zoals de 2 modes van de harde schijf, met een zonder AHCI.
Dan moet je tijdens de Windows installatie de schijf als NTFS formatteren.Nickadin schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:13:
Hallo,
Er is op dit moment een notebook actie bij de mediamarkt, echter is de n56vz niet in de webshop verkrijgbaar, weet iemand toevallig of hij beschikbaar is bij andere MM's.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik kan uit ervaring zeggen dat je prima games kan spelen met deze laptop. SWTOR en CIV5 kan ik gewoon op high spelen.TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:56:
en
Het "nadeel" van deze laptop is dat het natuurlijk een zeer hoge resolutie heeft. Een 650M met een 1280x768 scherm (wat standaard is bij 15" laptops) zou helemaal een gamemonster zijn.
Het klopt dat bij gebruik van een externe monitor altijd de nVidia kaart wordt gebruikt. Maar bij 2D wel gewoon op zeer lage klokspeed.Gerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Je kan in het nvidia configuratiescherm bij de menuknop bureaublad ervoor kiezen om een vinkje te zetten bij 'geef GPU activiteitpictogram weer in meldinggebied'. Dan zie je dus in je taakbalk een icoontje die aangeeft wat er precies gebruikt maakt van je nvidia kaart.
Gister heb ik gelezen dat het het beste is om de SSD te gebruiken in AHCI mode. Dit staat aan in het bios zag ik al, maar samsung magician geeft aan: 'system should boot in AHCI mode for best performance'.
Volgens apparaatbeheer staat hij nu op IDE. Weet iemand hier meer vanaf?
Volgens apparaatbeheer staat hij nu op IDE. Weet iemand hier meer vanaf?
Vraagje als er wat met de laptop is moet je de laptop in de originele staat aanbieden zonder ssd en caddy. Maar hoe doe je dat als het beeldscherm of iets dergelijks stuk is, is het misschien verstandig om nieuwe harde schijf te kopen als die stuk is dat ik de oude hardeschijf erin kan zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door xtaix op 22-08-2012 15:55 ]
Ik heb zelf ooit een asus opgestuurd dat moederbord problemen had.xtaix schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:53:
Vraagje als er wat met de laptop is moet je de laptop in de originele staat aanbieden zonder ssd en caddy. Maar hoe doe je dat als het beeldscherm of iets dergelijks stuk is, is het misschien verstandig om nieuwe harde schijf te kopen als die stuk is dat ik de oude hardeschijf erin kan zetten.
Geheugen en hardeschijf had ik vervangen, maar daar maakten ze geen probleem van.
Waarschijnlijk zullen ze er alleen moeilijk over doen als jou aanpassing voor het probleem gezorgd heeft.
Bedankt! Met 'een zeer hoge resolutie' bedoel je denk ik 'geen'?KarlMarX schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
Ik kan uit ervaring zeggen dat je prima games kan spelen met deze laptop. SWTOR en CIV5 kan ik gewoon op high spelen.
Het "nadeel" van deze laptop is dat het natuurlijk een zeer hoge resolutie heeft. Een 650M met een 1280x768 scherm (wat standaard is bij 15" laptops) zou helemaal een gamemonster zijn.
[...]
En weet jij hier meer van? Welke Asus N56
Nee hij bedoelt dat deze laptop een scherm heeft met een resolutie van 1920x1080 pixels. Door deze hoge resolutie draaien games slechter omdat er gewoon meer pixels zijn.. Een laptop met een lagere resolutie en dezelfde grafische kaart zou dan ook betere game prestaties geven.TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:
[...]
Bedankt! Met 'een zeer hoge resolutie' bedoel je denk ik 'geen'?
En weet jij hier meer van? Welke Asus N56
Je kan de resolutie toch omlaag gooien? Het is toch niet zo dat je perse op Full HD moet gamen?Gerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Nee hij bedoelt dat deze laptop een scherm heeft met een resolutie van 1920x1080 pixels. Door deze hoge resolutie draaien games slechter omdat er gewoon meer pixels zijn.. Een laptop met een lagere resolutie en dezelfde grafische kaart zou dan ook betere game prestaties geven.
Ja dat is ook zo, maar vaak probeer je toch eerst op de native resolutie te gamen toch? Of ben ik de enigeFjerpje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Je kan de resolutie toch omlaag gooien? Het is toch niet zo dat je perse op Full HD moet gamen?
Als het dan allemaal niet lekker loopt ga ik naar beneden.
Op een lagere dan native resolutie wordt het beeld lelijk/onscherp. Dan moet je weer anti-aliasing aanzetten om dat te compenseren, wat de prestatiewinst weer teniet doet.
Bovendien is de effectieve beeld/speelveld kleiner met een lagere resolutie, wat vooral bij strategie spellen (zoals CIV5) wel een behoorlijk nadeel is. Voor mij was dit voordeel van een hoog resolutie scherm één van de aankoopoverwegingen.
Bovendien is de effectieve beeld/speelveld kleiner met een lagere resolutie, wat vooral bij strategie spellen (zoals CIV5) wel een behoorlijk nadeel is. Voor mij was dit voordeel van een hoog resolutie scherm één van de aankoopoverwegingen.
[ Voor 11% gewijzigd door KarlMarX op 22-08-2012 17:34 ]
Wifi aan de praat gekregen. HDD verplaatst naar ODD en SSD naar HDD. Alles erop geinstalleerd.... maar nu blijkt de externe subwoover het niet te doen
Ik las in dit forum al dat meerdere mensen hier last van hadden. Heeft iemand het nog weten te fixen? Of kan ik beter contact opnemen met asus / de winkel waar ik dit ding vandaan heb gehaald?
Net mijn Asus N56VZ-S4044V opgehaald.
Zo op het eerste gezicht ben ik erg tevreden. De laptop heeft een erg mooi design.
Geen plakkende toetsen o.i.d.
Het 'probleem' dat het toucpad net op alle hoeken even precies aansluit vindt ik niet zo een drama. Ik vindt dat dat probleem hier op het forum erger lijkt dan het is. Als je het niet weet dan zie je het niet of weet je niet beter.
Verder heeft deze laptop GEEN VERLICHT TOETSENBORD!
In tegenstelling tot wat in de review van notebookcheck staat.
Mijn laptop heeft een Atheros netwerkkaart en een Intel WiFi kaart.
Weet iemand nog een tooltje om te kijken wat voor LCD Panel erin zit?
Zo op het eerste gezicht ben ik erg tevreden. De laptop heeft een erg mooi design.
Geen plakkende toetsen o.i.d.
Het 'probleem' dat het toucpad net op alle hoeken even precies aansluit vindt ik niet zo een drama. Ik vindt dat dat probleem hier op het forum erger lijkt dan het is. Als je het niet weet dan zie je het niet of weet je niet beter.
In tegenstelling tot wat in de review van notebookcheck staat.
Mijn laptop heeft een Atheros netwerkkaart en een Intel WiFi kaart.
Weet iemand nog een tooltje om te kijken wat voor LCD Panel erin zit?
[ Voor 5% gewijzigd door masterbass op 22-08-2012 18:27 ]
Deed de subwoofer het al toen je hem had ontvangen? Mocht dat zo zijn dan lijkt het me een driver probleem. Heb je alle drivers en zo ja probeer dan eens de downloadbare (mix) muziek programma's van de ASUS website zoals deze voorheen ook op de laptop stonden.kippengaas schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:14:
Wifi aan de praat gekregen. HDD verplaatst naar ODD en SSD naar HDD. Alles erop geinstalleerd.... maar nu blijkt de externe subwoover het niet te doenIk las in dit forum al dat meerdere mensen hier last van hadden. Heeft iemand het nog weten te fixen? Of kan ik beter contact opnemen met asus / de winkel waar ik dit ding vandaan heb gehaald?
Ja natuurlijk maar mocht het niet willen dan kan je dat nog doen hoewel, zoals hierboven aangegeven, kan het beeld dan wel wat lelijker/onscherper worden.Gerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:50:
[...]
Ja dat is ook zo, maar vaak probeer je toch eerst op de native resolutie te gamen toch? Of ben ik de enige
Als het dan allemaal niet lekker loopt ga ik naar beneden.
Bij mij werkt de externe subwoofer ook niet. als ik hem bij mijn oor hou (met het kabeltje nog in de laptopkippengaas schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:14:
Wifi aan de praat gekregen. HDD verplaatst naar ODD en SSD naar HDD. Alles erop geinstalleerd.... maar nu blijkt de externe subwoover het niet te doenIk las in dit forum al dat meerdere mensen hier last van hadden. Heeft iemand het nog weten te fixen? Of kan ik beter contact opnemen met asus / de winkel waar ik dit ding vandaan heb gehaald?
[ Voor 0% gewijzigd door masterbass op 22-08-2012 18:51 . Reden: Spelfout ]
Dan maar 1440x900 of zoGerwin89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Nee hij bedoelt dat deze laptop een scherm heeft met een resolutie van 1920x1080 pixels. Door deze hoge resolutie draaien games slechter omdat er gewoon meer pixels zijn.. Een laptop met een lagere resolutie en dezelfde grafische kaart zou dan ook betere game prestaties geven.
Zijn er meer mensen die dit typen hebben? En kunnen bevestigen als het toestenbord bij hun verlicht is op de website van redcoon en de notebookcheck.net wordt namelijk wel gezegt dat het verlicht is.masterbass schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:26:
Net mijn Asus N56VZ-S4044V opgehaald.
Ik heb ook de S4044V en heb ook geen verlicht toetsenbord.xtaix schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:42:
[...]
Zijn er meer mensen die dit typen hebben? En kunnen bevestigen als het toestenbord bij hun verlicht is op de website van redcoon en de notebookcheck.net wordt namelijk wel gezegt dat het verlicht is.
Is er een manier om de ingebouwde mic te laten werken zonder de Realtek audio drivers te installeren? Ik heb namelijk dat kraakje in de speakers nu. Of is er een andere manier om dat gekraak te verhelpen?
Ik heb mijn N56VZ op alternate.be gekocht. Deze is azerty en backlight keyboardVerwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:19:
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier op dit foum, maar heb al wel heel wat gelezen/geleerd.
Vraagje: ik ben van plan om een N56VZ/VM te kopen - eigenlijk 2, ik heb 2 dochters![]()
Probleem is echter:
er moet een AZERTY klavier op zitten en het zou verlicht (Backlight keyboard dus) moeten zijn.
Heeft er hier iemand al ergens zo een versie tegengekomen?
Blijkbaar hebben de 4050V , 4056V en de 4022V een verlicht toetsenbord, maar hebben deze allemaal QWERTY.
Voor zover ik gevonden heb hebben mediamarkt, FNAC, Saturn geen toestel met verlicht keyboard...
Wie heeft een beter adresje?
Of waar kan ik eventueel een los toetsenbord vinden. Ik kan het zelf wel vervangen.
http://www.alternate.be/h...6VZ-S4022V-BE-2nd/676368/?
Wel niet binnen op de moment.
Vraagje voor de tweakers.
Ik heb dus een n56vz maar die hdd van 5400rpm en die hoop bloatware begint me aardig op de zenuwen de werken. Ik ben van plan een 256GB SSD M4 Crucial te steken (goede keuze lijkt me?) Maar welke drivers heb ik nodig voor de fn keys te laten werken? (Een maat van mij heeft ook een n56 daar hebben we ook een sdd ingestoken maar vinden niet direct de drivers voor de fn keys en die zijn voor mij een must!)
Linkje pls? Of moeten ze op de driver cd staan (die heb ik nog)
[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]
Bij m'n N53 stonden deze gewoon op de driver CD. ATKdrivers was de naam, als het nog steeds hetzelfde is.Sh4d0wDr4g0n2 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:24:
[...]
Ik heb mijn N56VZ op alternate.be gekocht. Deze is azerty en backlight keyboard
http://www.alternate.be/h...6VZ-S4022V-BE-2nd/676368/?
Wel niet binnen op de moment.
Vraagje voor de tweakers.
Ik heb dus een n56vz maar die hdd van 5400rpm en die hoop bloatware begint me aardig op de zenuwen de werken. Ik ben van plan een 256GB SSD M4 Crucial te steken (goede keuze lijkt me?) Maar welke drivers heb ik nodig voor de fn keys te laten werken? (Een maat van mij heeft ook een n56 daar hebben we ook een sdd ingestoken maar vinden niet direct de drivers voor de fn keys en die zijn voor mij een must!)
Linkje pls? Of moeten ze op de driver cd staan (die heb ik nog)
Verwijderd
Of je kijkt op de site can asus, waar je een "hotkey related utilities" kan vinden (dat is trouwens die atkdriver). Voor de instantkey heb je trouwens weer een andere nodig, staat ook op de site.
Heb bovenstaande driver goed geïnstalleerd. Bijna alle hotkeys werken goed, alleen de combinatie fn met F9 werkt niet. Hiermee zou ik het touchpad kunnen uitschakelen, maar dat lukt me dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:28:
Of je kijkt op de site can asus, waar je een "hotkey related utilities" kan vinden (dat is trouwens die atkdriver). Voor de instantkey heb je trouwens weer een andere nodig, staat ook op de site.
Help?
Hoe krijg ik het touchpad nu uitgeschakeld?? Mis ik een driver?
(ik heb er nogal last van bij het typen. Tijdens het typen raak ik het touchpad aan en dan verschuift de positie van de cursur. Lastig...)
Verwijderd
Zonet mijn Asus N56VM-S4032V ontvangen. Tot mijn grote teleurstelling geen backlit keyboard, al staat dat wel op verschillende sites vermeld (ook in deze review bvb: http://www.notebookjourna...us-n56vm-s4032v-nkmm-1803). Mijn touchpad staat aan de bovenkant licht bol, maar ik kan overal goed klikken. Het is niet de moeite om hem daarvoor terug te sturen. De LAN-kabel is bijna onmogelijk los te krijgen heb ik wel gemerkt, maar dat is normaal zeker?
edit:
Is het bij jullie ook zo dat de scharnieren van het scherm een klikje maken als je ze eerst een beetje opendoet, dan wacht en dan helemaal opendoet of als je het scherm half dicht doet en dan weer open doet?
edit:
Is het bij jullie ook zo dat de scharnieren van het scherm een klikje maken als je ze eerst een beetje opendoet, dan wacht en dan helemaal opendoet of als je het scherm half dicht doet en dan weer open doet?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 13:37 ]
Zelf opgelost!denbosch75 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:37:
[...]
Heb bovenstaande driver goed geïnstalleerd. Bijna alle hotkeys werken goed, alleen de combinatie fn met F9 werkt niet. Hiermee zou ik het touchpad kunnen uitschakelen, maar dat lukt me dus niet.
Help?
Hoe krijg ik het touchpad nu uitgeschakeld?? Mis ik een driver?
(ik heb er nogal last van bij het typen. Tijdens het typen raak ik het touchpad aan en dan verschuift de positie van de cursur. Lastig...)
Opgelet!
Er staan namelijk twee "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" op de ASUS-site. Een versie V1.0.0016 en een versie V1.0.0020. Bij die nieuwste versie (van 2012-7-18) werkt de hotkey voor het touchpad NIET. Je moet dus de oude driver (V1.0.0016 van 2012-3-29) installeren.
Bij werkt de hotkey voor het touchpad wel met zowel versie v1.0.0016 als v1.0.0020. Met v1.0.0016 had ik juist het probleem dat de toetsenbord verlichting niet werkte.denbosch75 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Zelf opgelost!
Opgelet!
Er staan namelijk twee "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" op de ASUS-site. Een versie V1.0.0016 en een versie V1.0.0020. Bij die nieuwste versie (van 2012-7-18) werkt de hotkey voor het touchpad NIET. Je moet dus de oude driver (V1.0.0016 van 2012-3-29) installeren.
De hotkey voor toetsenbordverlichting werkte bij mij bij allebei de versies weer wel...Flipside schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:49:
[...]
Bij werkt de hotkey voor het touchpad wel met zowel versie v1.0.0016 als v1.0.0020. Met v1.0.0016 had ik juist het probleem dat de toetsenbord verlichting niet werkte.
Misschien per model verschillend. Ik heb de N56VZ-s4022v
Ik ook. Het is ook wel iets ingewikkelder dan dat, onder Windows 7 werkte het inderdaad allebei. Het is met Windows 8 Release Preview dat v16 niet werkte voor de toetsenbrodverlichting. v20 was toen nog niet uit. Onder Windows 8 RTM heb ik v16 niet meer geprobeerd omdat v20 al op de site stond. Telkens x64 editie.denbosch75 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:04:
[...]
De hotkey voor toetsenbordverlichting werkte bij mij bij allebei de versies weer wel...
Misschien per model verschillend. Ik heb de N56VZ-s4022v
Morgen is het een week geleden dat mijn N56VZ-S4056V voor RMA bij Max ICT is aagekomen. Ik heb nu nogsteeds niets gehoord dus ik heb maar een mailtje gestuurd. Hij zal we terug naar ASUS zijn (defecte F11 toets en verzonken touchpad links).
Ja klopt. Ik hoor de lage tonen via de subwoofer, maar op de maat hiermee hoor ik ook een klikkend geluid.masterbass schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
Bij mij werkt de externe subwoofer ook niet. als ik hem bij mijn oor hou (met het kabeltje nog in de laptop) dan hoor ik hem snel achter elkaar een klikgeluid maken. Is dat bij jou ook zo?
Verwijderd
2 dagen zijn voorbij gegaan sinds ik mijn s4044 heb ontvangen en ik ben zeer tevreden.
En sinds ik het over mijn ervaring wil hebben, blijkt dat ik ook het ruis geluid hoor in mijn external subwoofer. Ik heb mijn Realtek Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ik merk nog steeds hetzelfde probleem. Het is besproken en aangeven dat is wat er iedereen wordt verteld maar de Forum topic is al 152 paginas groot! Om zoiets terug te vinden is een grote last.
Zou er niet gewoon ook een topic apart gemaakt kunnen worden over probleemoplossingen voor de ASUS N series? Net zoals de ervaring een topic heeft? Bespaart het gezeur van mensen die niets willen uitleggen of met bijdehand commentaar komt
Niet negatief bedoelt maar niet iedereen weet zoveel van computers en of deze serie.
Uitleg voor de oplossing van de tikkend geluid is zeer welkom aub.
En sinds ik het over mijn ervaring wil hebben, blijkt dat ik ook het ruis geluid hoor in mijn external subwoofer. Ik heb mijn Realtek Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ik merk nog steeds hetzelfde probleem. Het is besproken en aangeven dat is wat er iedereen wordt verteld maar de Forum topic is al 152 paginas groot! Om zoiets terug te vinden is een grote last.
Zou er niet gewoon ook een topic apart gemaakt kunnen worden over probleemoplossingen voor de ASUS N series? Net zoals de ervaring een topic heeft? Bespaart het gezeur van mensen die niets willen uitleggen of met bijdehand commentaar komt
Niet negatief bedoelt maar niet iedereen weet zoveel van computers en of deze serie.
Uitleg voor de oplossing van de tikkend geluid is zeer welkom aub.
Ik volg het topic al zolang als de N56 uit is, en heb daarin niets gezien over een tikkende subwoofer dat ik me kan herinneren.
Zelf heb ik de N56VZ-4035 en mijn subwoofer heeft een zachte, constante brom. Overdag is dit niet storend maar 's avonds tijdens een beetje surfen wel. Ik heb ook gemerkt dat de brom reageert op veranderingen op het scherm, dus als ik door een pagina scroll lijkt het alsof de ratel van m'n scrollwieltje wordt opgepikt en versterkt door de subwoofer. Aangezien dit echter ook gebeurt bij het scrollen met touchpad ligt het m.i. aan het scherm dat een bron van ruis introduceert op de subwoofer uitgang.
Mijn oplossing is muziek aanzetten, waarbij de brom overstemd wordt, of gewoon de subwoofer uittrekken.
Zelf heb ik de N56VZ-4035 en mijn subwoofer heeft een zachte, constante brom. Overdag is dit niet storend maar 's avonds tijdens een beetje surfen wel. Ik heb ook gemerkt dat de brom reageert op veranderingen op het scherm, dus als ik door een pagina scroll lijkt het alsof de ratel van m'n scrollwieltje wordt opgepikt en versterkt door de subwoofer. Aangezien dit echter ook gebeurt bij het scrollen met touchpad ligt het m.i. aan het scherm dat een bron van ruis introduceert op de subwoofer uitgang.
Mijn oplossing is muziek aanzetten, waarbij de brom overstemd wordt, of gewoon de subwoofer uittrekken.
Remember what the dormouse said
Inderdaad, dat heb ik ook. Processoractiviteit versterkt het gebrom. Het nog altijd slechts hoorbaar als je de subwoofer bij je oor houdt. Ik heb drivers van de site van Realtek gehaald.c0burn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:22:
Ik volg het topic al zolang als de N56 uit is, en heb daarin niets gezien over een tikkende subwoofer dat ik me kan herinneren.
Hopelijk wordt dat eens aangepakt met een BIOS-update ofzo.
Even een overzichtje voor degene die een nieuwe installatie doen:
Van de downloadpagina van Asus heb je nodig:
- Alcor Multi-Card Reader Driver
- ATKACPI driver and hotkey-related utilities
- ASUS Wireless Switch (Wireless Console3) Utility
- SmartGesture
- Eventueel nog ASUS InstantKey Utility als je de knop wil instellen bij de linker luidspreker. Zonder deze driver opent dat Windows Media Center.
[ Voor 4% gewijzigd door Flipside op 23-08-2012 14:50 ]
Verwijderd
Super!Flipside schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
Inderdaad, dat heb ik ook. Processoractiviteit versterkt het gebrom. Het nog altijd slechts hoorbaar als je de subwoofer bij je oor houdt. Ik heb drivers van de site van Realtek gehaald.
Van de downloadpagina van Asus heb je nodig:De rest is nutteloos of kun je beter van de site van de fabrikant zelf downloaden.
- SmartGesture
- Eventueel nog ASUS InstantKey Utility als je de knop wil instellen bij de linker luidspreker. Zonder deze driver opent dat Windows Media Center.
Bedankt!
Een apart topic voor problemen lijkt mij best handig. Nu loopt de problemen door ervaring topics heen.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:47:
Niet negatief bedoelt maar niet iedereen weet zoveel van computers en of deze serie
Waar is die wireless switch voor dan? Ik heb dat niet geinstalleerd nu, dacht dat het een soort netwerkmanager was, iets wat windows prima zelf kan. Of vergis ik me?Flipside schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
Inderdaad, dat heb ik ook. Processoractiviteit versterkt het gebrom. Het nog altijd slechts hoorbaar als je de subwoofer bij je oor houdt. Ik heb drivers van de site van Realtek gehaald.
Van de downloadpagina van Asus heb je nodig:De rest is nutteloos of kun je beter van de site van de fabrikant zelf downloaden.
- SmartGesture
EDIT: Op deze link staat trouwens een verhaaltje over de kraakjes en andere problemen met de realtek geluidskaart:
http://forum.notebookrevi...-pitched-tone-squeal.html
Ik heb zelf hier nog niks mee gedaan, maar heb wel last van die kraakjes..
[ Voor 12% gewijzigd door Gerwin89 op 23-08-2012 15:55 ]
Dit ervaringen topic stroomt al vol met aan aankoop advies, prijzen en de verschillen tussen types.
De laatste pagina's gaan al helemaal niet meer over de ervaringen.
Toch blijft de vraag; wat gebeurd er nog in dit topic als we nu nog een topic gaan openen voor problemen?
Zelf vind ik mensen die hier met problemen komen niet echt een probleem, meer de discussie over de verschillen tussen types en mensen die totaal niet terug zoeken als ze een probleem hebben.
Iedereen die terug zou zoeken vind de oplossing voor deze problemen:
WiFi valt weg/uit (deels op te lossen)
Geluid kraakt
Laptop is traag
en het gezeur over SSD's is ook al 1000x langs geweest.
En als je een net nieuwe laptop koopt moet gewoon alles werken, werkt er iets niet dan bel je gewoon even naar de winkel toe?!!
Toch blijft de vraag; wat gebeurd er nog in dit topic als we nu nog een topic gaan openen voor problemen?
Zelf vind ik mensen die hier met problemen komen niet echt een probleem, meer de discussie over de verschillen tussen types en mensen die totaal niet terug zoeken als ze een probleem hebben.
Geluid kraakt
Laptop is traag
En als je een net nieuwe laptop koopt moet gewoon alles werken, werkt er iets niet dan bel je gewoon even naar de winkel toe?!!
^ Post is hierboven!
Wireless Switch is om de Wifi En Bluetooth apart aan en uit te kunnen zetten met Fn+F2. Wifi en Bluetooth werken ook zonder dat programmatje maar dan moet je volgens mij het mobiliteitscentrum gebruiken om ze aan of uit te zetten.Gerwin89 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Waar is die wireless switch voor dan? Ik heb dat niet geinstalleerd nu, dacht dat het een soort netwerkmanager was, iets wat windows prima zelf kan. Of vergis ik me?
EDIT: Op deze link staat trouwens een verhaaltje over de kraakjes en andere problemen met de realtek geluidskaart:
En nu we toch aan het vragen zijn.Flipside schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
- SmartGesture
Wat is "SmartGesture"?
En waar staat ie op de Asus-download-site, want ik zie 'm er niet tussen staan...
Is je touchpad.denbosch75 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:43:
[...]
En nu we toch aan het vragen zijn.
Wat is "SmartGesture"?
En waar staat ie op de Asus-download-site, want ik zie 'm er niet tussen staan...
^ Post is hierboven!
Helemaal mee eens...Strunkie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:54:
Dit ervaringen topic stroomt al vol met aan aankoop advies, prijzen en de verschillen tussen types.
Geluid kraakt
Laptop is traag
Vraag me echter af wanneer 4Launch weer in het bezit gaat komen van 4056V's. Ik heb de mijne terug gestuurd ter vervanging omdat dus de subwoofer niet werkte en het touchpad er scheel in lag en wat bol stond. Ben denk ik wel genoodzaakt om van de koop af te zien en voor de versie van Campusshop te kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Fjerpje op 23-08-2012 20:37 ]
Verwijderd
[mierenneukermodus] Komt er van jullie ook geluid uit de adapter? De ene keer al wat harder dan de andere keer. Soms een piep en soms meer ruisachtig. Vooral te horen wanneer je je oor ertegen houdt of in zeer stille omgevingen. [/mierenneukermodus]
De kraakjes in de speakers heb ik ook nog niet weggekregen met driverupdates en dergelijk en mijn subwoofer maakt ook een vervelend ruisgeluid die correleert lijkt te zijn met processoractiviteit. Voor de rest ben ik tevreden over dit beestje, behalve dat de oorspronkelijke installatie op niets trekt! Mijn oude Sony was op al deze punten beter.
De kraakjes in de speakers heb ik ook nog niet weggekregen met driverupdates en dergelijk en mijn subwoofer maakt ook een vervelend ruisgeluid die correleert lijkt te zijn met processoractiviteit. Voor de rest ben ik tevreden over dit beestje, behalve dat de oorspronkelijke installatie op niets trekt! Mijn oude Sony was op al deze punten beter.
Ik heb ook hetzelfde met de adapter.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:40:
[mierenneukermodus] Komt er van jullie ook geluid uit de adapter? De ene keer al wat harder dan de andere keer. Soms een piep en soms meer ruisachtig. Vooral te horen wanneer je je oor ertegen houdt of in zeer stille omgevingen. [/mierenneukermodus]
SmartGesture is inderdaad de touchpad en vervangt de ouderwetse Elan-driver. Het is volledig afgestemd op Windows 8 en handiger in het gebruik en instellen.En nu we toch aan het vragen zijn.
Wat is "SmartGesture"?
Het heeft een tijdje op die pagina gestaan maar is nu weer weg. Een iets oudere versie staat wel nog op de pagina van de UX31E
[ Voor 26% gewijzigd door Flipside op 23-08-2012 22:26 ]
Hier kan je SmartGesture downloaden.SmartGesture is inderdaad de touchpad en vervangt de ouderwetse Elan-driver. Het is volledig afgestemd op Windows 8 en handiger in het gebruik en instellen.
Het heeft een tijdje op die pagina gestaan maar is nu weer weg. Een iets oudere versie staat wel nog op de pagina van de UX31E
Sowieso handig en met Windows 8 werkt het inderdaad echt geniaal.
Voor het tikkend geluid/kraakjes die uit mijn speakers komen, heb ik hem teruggestuurd. Tevens stond mijn touchpad een beetje scheef. Kan gewoon niet met die tikjes leven en heb gelezen dat er ook N56 bezitters zijn die deze kraakjes niet hebben en dat het dus een hardwarefout is. Dat het touchpad scheef was, vond ik geen ramp, maar toch verwacht ik geen kraakjes bij een laptop van €980.
Een vriend van mij heeft onlangs de Asus N76VM aangeschaft voor school (link) aangeschaft.
Opzicht een erg mooie en grote laptop maar ik ondervond wel een mogelijk probleem:
Toen ik de drivers voor de Nvidia GeForce 630m wilde installeren stuitte ik op het probleem dat de driver niet de juiste hardware kon vinden, terwijl ik toch echt de juiste driver had gedownload
Zowel dxdiag als CPU-Z gaven aan dat er een Intel HD graphics 4000 inzat maar ik kon nergens iets over de nvidia kaart vinden die er in zou horen te zitten.
Na wat rondzoeken op internet vond ik een paar opmerkingen van mensen waarbij de game prestaties onder de maat waren voor een videokaart van deze kwaliteit.
wat blijkt dus: deze laptop heeft een hybride systeem (voor energiebesparing) waarbij de Intel 4000 als GPU dient en als er een zware game wordt gedetecteerd dat het dan zou overschakelen op de Nvidia videokaart.
Ik heb voor zowel de Intel als de Nvidia inmiddels succesvol de drivers geïnstalleerd maar er is geen manier om te controleren of de laptop draait op de Intel of de Nvidia.
Ik zou eigenlijk wel verwachten dat het een spel van een paar jaar oud (Crysis1) op iets meer dan high-settings met 2x anti-aliasing behoorlijk zou kunnen spelen maar dit is jammer genoeg niet het geval, wat me doet denken dat dit systeem games op de Intel 4000 draait, dit hoop ik komende dagen nog te kunnen testen met andere games.
Hoe weet je wanneer de overschakeling van GPU naar videokaart is gemaakt? wat detecteert het systeem als 'zware game' ? (andere mensen hebben hier dus problemen mee gehad waarbij games -blijkbaar- op de Intel werden afgespeeld met dus slechtere performance) en is er een manier te switchen tussen GPU en videokaart?
Opzicht een erg mooie en grote laptop maar ik ondervond wel een mogelijk probleem:
Toen ik de drivers voor de Nvidia GeForce 630m wilde installeren stuitte ik op het probleem dat de driver niet de juiste hardware kon vinden, terwijl ik toch echt de juiste driver had gedownload
Zowel dxdiag als CPU-Z gaven aan dat er een Intel HD graphics 4000 inzat maar ik kon nergens iets over de nvidia kaart vinden die er in zou horen te zitten.
Na wat rondzoeken op internet vond ik een paar opmerkingen van mensen waarbij de game prestaties onder de maat waren voor een videokaart van deze kwaliteit.
wat blijkt dus: deze laptop heeft een hybride systeem (voor energiebesparing) waarbij de Intel 4000 als GPU dient en als er een zware game wordt gedetecteerd dat het dan zou overschakelen op de Nvidia videokaart.
Ik heb voor zowel de Intel als de Nvidia inmiddels succesvol de drivers geïnstalleerd maar er is geen manier om te controleren of de laptop draait op de Intel of de Nvidia.
Ik zou eigenlijk wel verwachten dat het een spel van een paar jaar oud (Crysis1) op iets meer dan high-settings met 2x anti-aliasing behoorlijk zou kunnen spelen maar dit is jammer genoeg niet het geval, wat me doet denken dat dit systeem games op de Intel 4000 draait, dit hoop ik komende dagen nog te kunnen testen met andere games.
Hoe weet je wanneer de overschakeling van GPU naar videokaart is gemaakt? wat detecteert het systeem als 'zware game' ? (andere mensen hebben hier dus problemen mee gehad waarbij games -blijkbaar- op de Intel werden afgespeeld met dus slechtere performance) en is er een manier te switchen tussen GPU en videokaart?
De instellingen kun je per spel/programma veranderen bij de Nvidia optimus instellingen. Waar weet ik nu niet precies omdat mijn laptop ter reparatie naar Asus gestuurd is, maar je kunt het in ieder geval zo instellen dat het voortaan nog alleen maar op de Nvidia kaart draait. Een beetje rond Googelen en je vind dan hoe het moet.Brian1454 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:13:
Een vriend van mij heeft onlangs de Asus N76VM aangeschaft voor school (link) aangeschaft.
Verwijderd
Ik heb nu plots een tikkend geluidje in mijn speakers af en toe tijdens er muziek gespeeld wordt. Als ik dit en mijn ronkende subwoofer ook niet kan oplossen ga ik hem ook terugsturen.batentje_kaitos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:22:
Voor het tikkend geluid/kraakjes die uit mijn speakers komen, heb ik hem teruggestuurd. Tevens stond mijn touchpad een beetje scheef. Kan gewoon niet met die tikjes leven en heb gelezen dat er ook N56 bezitters zijn die deze kraakjes niet hebben en dat het dus een hardwarefout is. Dat het touchpad scheef was, vond ik geen ramp, maar toch verwacht ik geen kraakjes bij een laptop van €980.
Dit verhaaltje gaat om het krakende geluid uit de speakers als je niet per se ander geluid aan het afspelen bent. De problemen met de subwoofer is helaas is anders. Aangezien er zo veel mensen last van hebben denk (hoop) ik dat het een software probleem is dat nog opgelost gaat worden.Gerwin89 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Verwijderd
Ik heb een N56V series notebook aangeschaft, Hij heeft alleen 115 processen, dat vind ik er teveel voor een nieuwe laptop.
Ik zelf zat te denken aan een clean Windows install waarna ik zelf de Drivers die ik nodig heb wel van de ASUS site haal (of de bijgeleverde CD). Maar mag dit wel, of vervalt dan de garantie?
Er zit geen Windows 7 DVD bij. Kan ik gewoon mijn Windows 7 64 bit Home Premium (van mijn PC) gebruiken om Windows 7 opnieuw te installeren (Met de WINDOWS-KEY die op de laptop zit geplakt dan wel.)?
Ik zelf zat te denken aan een clean Windows install waarna ik zelf de Drivers die ik nodig heb wel van de ASUS site haal (of de bijgeleverde CD). Maar mag dit wel, of vervalt dan de garantie?
Er zit geen Windows 7 DVD bij. Kan ik gewoon mijn Windows 7 64 bit Home Premium (van mijn PC) gebruiken om Windows 7 opnieuw te installeren (Met de WINDOWS-KEY die op de laptop zit geplakt dan wel.)?
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.