Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4056 net besteld!
Toch maar 4Launch ook al hadden ze de prijs voor 20 € opgekrikt.
Maar voordat het enigszin verder omhoog ging heb ik hem besteld.
Blijkbaar was het bij de andere winkel nog steeds niet op voorraad en 10-20 werkdagen.
Vind ik teveel en betaal ik liever meer zodat ik het zo snel mogelijk binnen heb.

Zodra ik hem binnen heb zal ik effe bekijken of ik ook één van de trotse eigenaars kan zijn of één van de teleurgestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:52:
[...]
Volgens mij bedoelden ze gewoon de instellingen van jouw laptop, dus die je via het icoontje rechtsonderin kan vinden (netwerkcentrum).
Voor de zekerheid ook maar eventjes daar screens van gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/3736/wifi3.png
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9205/wifi2q.png
Fjerpje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:34:
[...]

Je Wifi instellingen lijken gewoon in orde. Ik neem aan dat de laptop right-out-of-the-box al niet wilde connecten? Als dat het geval is; zou ik hem terug sturen. Ik neem aan dat je verder niet je Wifi instellingen in Windows hebt? Mocht dit niet het geval zijn dan terug sturen...
Hij wilde inderdaad meteen al niet connecten. Ik kon de netwerken wel zien (zoals in het eerste plaatje te zien is), maar daarna kreeg ik een foutmelding (plaatje 2). Rare is dat hij het wel bij de buurman doet (met andere router). Dus misschien werkt deze wifi kaart niet goed met mijn router. Ik ben bang dat als ik hem terug stuur en ze bij de winkel checken of hij het doet, dat hij het bij hun wel gaat doen (omdat ze een andere router hebben). Zodat ik hem weer terug krijg zonder dat de wifi problemen bij mij thuis zijn opgelost. Wellicht is het dan het overwegen waard om hem niet om te ruilen maar terug te sturen en een nieuwe bestellen..... maarja wel met het risico dat de router nog steeds niet werkt met de wifi kaart.
Sorry ik begrijp je tweede vraag niet. Wat bedoel je?

[ Voor 17% gewijzigd door kippengaas op 17-08-2012 10:59 . Reden: duidelijkere screen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Voor de zekerheid ook maar eventjes daar screens van gemaakt: [afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Hij wilde inderdaad meteen al niet connecten. Ik kon de netwerken wel zien (zoals in het eerste plaatje te zien is), maar daarna kreeg ik een foutmelding (plaatje 2). Rare is dat hij het wel bij de buurman doet (met andere router). Dus misschien werkt deze wifi kaart niet goed met mijn router. Ik ben bang dat als ik hem terug stuur en ze bij de winkel checken of hij het doet, dat hij het bij hun wel gaat doen (omdat ze een andere router hebben). Zodat ik hem weer terug krijg zonder dat de wifi problemen bij mij thuis zijn opgelost. Wellicht is het dan het overwegen waard om hem niet om te ruilen maar terug te sturen en een nieuwe bestellen..... maarja wel met het risico dat de router nog steeds niet werkt met de wifi kaart.
Sorry ik begrijp je tweede vraag niet. Wat bedoel je?
Ik bedoelde dat je verder niet je Wifi apparaat onder apparaat beheer hebt aangepast? Heb je verder nog Wifi-N apparatuur en willen deze wel verbinden? Wat ik je verder nog adviseren is om een schone installatie van Windows 7 erop te zetten en als laatste de laptop te retourneren.

[ Voor 6% gewijzigd door Fjerpje op 17-08-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Toen wifi in eerste instantie niet werkte heb ik eventjes op internet gezocht naar een update, maar de driver bleek up to date te zijn. Vervolgens heb ik de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit misschien iets zou doen... maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:08:
Toen wifi in eerste instantie niet werkte heb ik eventjes op internet gezocht naar een update, maar de driver bleek up to date te zijn. Vervolgens heb ik de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit misschien iets zou doen... maar helaas.
Heb je nog mee Wifi-N apparatuur welke wel wil verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet toevallig MAC adres filtering op je router ingesteld ?

Overigens zie ik dat je Wifi geen beveiliging heeft ingesteld, is daar een reden voor ?

Als je via het netwerkcentrum handmatig een verbinding toevoegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Viper® schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:13:

Overigens zie ik dat je Wifi geen beveiliging heeft ingesteld, is daar een reden voor ?

Geen Wifi beveiliging? Je ziet toch duidelijk dat WPA2 is ingeschakeld op z'n router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Fjerpje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:25:
[...]

Geen Wifi beveiliging? Je ziet toch duidelijk dat WPA2 is ingeschakeld op z'n router...
Ik zag alleen de screenshots van de laptop. Was in de veronderstelling dat beveiligde verbindingen door Windows altijd met een slotje worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Viper® schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Ik zag alleen de screenshots van de laptop. Was in de veronderstelling dat beveiligde verbindingen door Windows altijd met een slotje worden weergegeven.
Wat ie nog wel kan proberen is om gewoon helemaal de beveiliging er eens af te halen en dan nog eens te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Fjerpje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:10:
[...]
Heb je nog mee Wifi-N apparatuur welke wel wil verbinden?
Ik heb een Samsung Omnia W en een Xbox 360 S, die volgens mij beide van wifi-n gebruik kunnen maken.
Viper® schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:13:

1. Niet bewust in ieder geval. Ik kan het ook niet terug vinden in de settings.
3. Heeft dit veel nut? In principe ziet ie het netwerk wel waar ik graag mee wil verbinden.

@Fjerpje: Nou dat werkt wel op de een of andere manier... Liever heb ik natuurlijk wel een beveiligd netwerk. Maar zo zijn we in ieder geval een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Nog steeds geen antwoord hierover gekregen dus ik vraag het nog een keer.
Kan ik de laptop beter terugsturen naar Azerty of Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:41:
[...]

Ik heb een Samsung Omnia W en een Xbox 360 S, die volgens mij beide van wifi-n gebruik kunnen maken.

[...]

1. Niet bewust in ieder geval. Ik kan het ook niet terug vinden in de settings.
3. Heeft dit veel nut? In principe ziet ie het netwerk wel waar ik graag mee wil verbinden.

@Fjerpje: Nou dat werkt wel op de een of andere manier... Liever heb ik natuurlijk wel een beveiligd netwerk. Maar zo zijn we in ieder geval een stap verder.
Probeer toch eens je verbinding toe te voegen aan het netwerkcentrum. Persoonlijk doe ik dit altijd, dan staat de verbinding bij de preferred en maakt hij automatisch verbinding als hij binnen bereik is. Dan zit je ook nooit zomaar op de wifi van de buren zonder beveiliging bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
batentje_kaitos schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:44:
Nog steeds geen antwoord hierover gekregen dus ik vraag het nog een keer.
Kan ik de laptop beter terugsturen naar Azerty of Asus?
Eerst contact met Azerty opnemen denk ik... Anders even bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
0xygen schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Eerst contact met Azerty opnemen denk ik... Anders even bellen met ze.
Ja als ze binnen nu en een uur nog steeds niet hebben gereageerd op mijn e-mail ga ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
batentje_kaitos schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

Ja als ze binnen nu en een uur nog steeds niet hebben gereageerd op mijn e-mail ga ik bellen.
Ja, want dat is handig. Lekker de communicatie door elkaar schoppen. Meestal reageren ze binnen enkele uren op hun mails. Geef ze de tijd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
hostler schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:55:
[...]

Ja, want dat is handig. Lekker de communicatie door elkaar schoppen. Meestal reageren ze binnen enkele uren op hun mails. Geef ze de tijd. |:(
Ik heb zelf niet de hele dag de tijd om te gaan zitten wachten.
Om kwart voor vier moet ik weg om te gaan werken, morgen heb ik een begrafenis en zondag zijn ze gesloten.
Dus maandag heb ik pas weer tijd en dan is al bijna de DOA-periode verlopen.

Dus zij hebben misschien alle tijd maar ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Dat is ook het nadeel als je hem niet bij een fysieke winkel koopt, daar zou je er direct mee terug kunnen gaan.
Als je er haast mee hebt, kan je sowieso beter meteen bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:12
Nou, heb er even moeite voor moeten doen, maar mijn S4022 komt er ook aan voor €799,- ! (Klik)

Heb gekozen om de SSD op de HDD plaats in te bouwen en de ODD (Blu-ray) te laten zitten. Mooie externe USB 3.0 behuizing van metaal besteld bij DX en ook al binnen voor de HDD. Ben benieuwd! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Torrentus op 17-08-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Welke merk wifi kaart (WLAN) zit erin de Asus N56VZ-S4044V? had deze een normale dvd speler of een blu-ray speler en beschikt deze versie over een verlicht toetsenbord

[ Voor 47% gewijzigd door xtaix op 17-08-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:02
Heb vanochtend de Asus N56VZ-S4056V besteld en gelijk opgehaald bij de alternate. Volgens mij heb ik een perfect exemplaar. Wifi werkt, geen beschadigingen, geen plakkende toetsen. Wel oogt het touchpad wat raar, maar dat komt gewoon omdat het een klikbaar touchpad is denk ik maar. Aan de muisknoppen moet ik heeeeel erg wennen, zit er vaak naast en dat werkt niet lekker.
Ik stond echt versteld van het geluid! Prachtig geluid zit er in zeg, zelfs zonder subwoofer, die eigenlijk helemaal geen meerwaarde heeft.
Er draaien nu 118 procesen, dus ga van het weekend eerst maar even een clean install doen. En daarover had ik nog een vraagje. Weet iemand hoe ik aan de Nederlandse Win 7 home premium kom zodat ik een clean install kan doen? Op die site die hier door het forum rondspookt staat alleen een engelse en nog wat andere talen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Viper® schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:45:
[...]
Probeer toch eens je verbinding toe te voegen aan het netwerkcentrum. Persoonlijk doe ik dit altijd, dan staat de verbinding bij de preferred en maakt hij automatisch verbinding als hij binnen bereik is. Dan zit je ook nooit zomaar op de wifi van de buren zonder beveiliging bijvoorbeeld.
Ik heb hem toegevoegd.

Heeft iemand misschien tips welke instellingen ik zou kunnen veranderen zodat ik alsnog een betere beveiliging ip kan stellen dan WEP? Ik heb de andere 3 opties (WPA-PSK, WPA2-PSK en WPA-PSK/WPA2-PSK) geprobeerd bij m'n router, maar helaas wil m'n laptop alleen verbinding maken met WiFi als ik de beveiliging op WEP zet. (andere apparaten hebben hier geen last van en kunnen wel verbinden zodra de beveiliging op WPA2 staat).

Hierbij hoe ik router in had ingesteld, voordat ik deze laptop kreeg.
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/630/routerx.png

[ Voor 3% gewijzigd door kippengaas op 17-08-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:32:
Nou, heb er even moeite voor moeten doen, maar mijn S4022 komt er ook aan voor €799,- ! (Klik)

Heb gekozen om de SSD op de HDD plaats in te bouwen en de ODD (Blu-ray) te laten zitten. Mooie externe USB 3.0 behuizing van metaal besteld bij DX en ook al binnen voor de HDD. Ben benieuwd! :)
Serieus! 800€?

Is de S4022 nou niet gelijk aan de S4056?

Anders annuleer ik mijn opdracht bij 4Launch en haal ik de s4022, klinkt beter en bespaar ik 180€ :S

Aub laten weten hoe het zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
[...]

Ik heb hem toegevoegd.

Heeft iemand misschien tips welke instellingen ik zou kunnen veranderen zodat ik alsnog een betere beveiliging ip kan stellen dan WEP? Ik heb de andere 3 opties (WPA-PSK, WPA2-PSK en WPA-PSK/WPA2-PSK) geprobeerd bij m'n router, maar helaas wil m'n laptop alleen verbinding maken met WiFi als ik de beveiliging op WEP zet. (andere apparaten hebben hier geen last van en kunnen wel verbinden zodra de beveiliging op WPA2 staat).

Hierbij hoe ik router in had ingesteld, voordat ik deze laptop kreeg.
[afbeelding]
Wep encryptie is wel brak. Het heef dus wel met de encryptie te maken. Wat ik je nog aan kan raden is om de laptop te voorzien van een schone Windows installatie, zodat je alle troep eraf hebt en ook overige drivers. Mocht dit niet baten dan zou ik hem terug sturen. Het feit dat ie out-of-the-box al niet werkt was voor mij al de druppel.

Probeer ipv AES eens TKIP bij de versleuteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:41:
[...]

Serieus! 800€?

Is de S4022 nou niet gelijk aan de S4056?

Anders annuleer ik mijn opdracht bij 4Launch en haal ik de s4022, klinkt beter en bespaar ik 180€ :S

Aub laten weten hoe het zit. ;)
Volgens mij gebruikt hij zijn airmiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Gerwin89 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:07:
...
Ik stond echt versteld van het geluid! Prachtig geluid zit er in zeg, zelfs zonder subwoofer, die eigenlijk helemaal geen meerwaarde heeft.

Weet iemand hoe ik aan de Nederlandse Win 7 home premium kom zodat ik een clean install kan doen? Op die site die hier door het forum rondspookt staat alleen een engelse en nog wat andere talen.
Subwoofer voegt niks toe? Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, het zorgt voor een veel voller geluid. Zeker goed te horen als je tijdens het afspelen van muziek de subwoofer lostrekt en daarna weer inplugt.

Hier vind je Windows 7 ISO's met SP1 ingebouwd. Onder alle links staat hoe je de Professional versie ombouwt naar een andere versie:
While the official Windows 7 SP1 DVD media ISO images are only available in limited sets of languages and editions, it’s possible to install a language pack to switch to another display language, and use Windows 7 ISO Image Edition Switcher to change to another edition. The ultimate solution is to create an all-edition Windows 7 ISO image with ei.cfg Removal Utility.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Volgens mij gebruikt hij zijn airmiles.
Bij het herlezen kwam ik eindelijk ook achter,

Dank je wel voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Fjerpje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

Wep encryptie is wel brak. Het heef dus wel met de encryptie te maken. Wat ik je nog aan kan raden is om de laptop te voorzien van een schone Windows installatie, zodat je alle troep eraf hebt en ook overige drivers. Mocht dit niet baten dan zou ik hem terug sturen. Het feit dat ie out-of-the-box al niet werkt was voor mij al de druppel.

Probeer ipv AES eens TKIP bij de versleuteling...
Ik was er net zelf ook mee bezig. Staat nu op AES+TKIP.... en het werkt! Jeeee!
Heel erg bedankt voor de moeite Fjerpje! :D

Weer iets anders... af en toe doet het toetsenbord het niet.... :S Backlight doet het dan ook niet . Als ik dan de laptop aan en uitzet doet ie het wel weer. Iemand een idee of ik misschien op een verkeerde knop heb gedrukt dat het toetsenbord uitgeschakeld wordt?

Als dit euvel verholpen is ga ik dan eindelijk maar eens het ding uit elkaar halen om de HDD te vervangen voor een SSD en de DVD-drive voor de HDD.

[ Voor 7% gewijzigd door kippengaas op 17-08-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Kan iemand die Asus 'onopzettelijke garantie uitbreiding' kopen via Asus.nl? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik wil mijn N56VZ graag verzekeren tegen vallen, morsen van vloeistoffen en dat soort zaken. Elke keer als ik op Asus.nl op kopen klik bij de uitbreiding van de garantie gebeurd er niks. Heb in meerdere browsers geprobeerd en ik ben Asus VIP lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Weet iemand hoe je de Blu-ray/dvd speler uit de N56-VZ haalt? Onderdaan de laptop zit een rubbertje met daarnaast een icoontje van dvd. Ik heb dit rubbertje eraf gehaald en het schroefje wat eronder zit eruit gehaald. Maar vraag me af of dit voldoende is zodat ik de dvd drive eruit kan trekken aan de zijkant van de laptop.
Inmiddels gelukt, nu nog even kijken of ik een windows 7 op een usb stick krijg

[ Voor 11% gewijzigd door kippengaas op 17-08-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Cubic X schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:22:
Kan iemand die Asus 'onopzettelijke garantie uitbreiding' kopen via Asus.nl? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik wil mijn N56VZ graag verzekeren tegen vallen, morsen van vloeistoffen en dat soort zaken. Elke keer als ik op Asus.nl op kopen klik bij de uitbreiding van de garantie gebeurd er niks. Heb in meerdere browsers geprobeerd en ik ben Asus VIP lid.
Even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ja, goed idee. Ga ik binnenkort even doen :) .

Ik ben nog super tevreden over mijn N56VZ-S4056V! Zonet even Steam geïnstalleerd en Just Cause 2 opgestart. De kracht van de laptop blijft mij (positief) verbazen! Even de benchmark van Just Cause 2 gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/rwp5dy.png

De koeling is ook prima. Na een uurtje gamen de volgende temperaturen:
CPU max: 87c
GPU max: 76c

Aan de zijkant wordt de laptop wel heel erg heet en de lucht die eruit komt is ook super heet, maar daar merk je tijdens gamen niks van en hij koelt ook heel snel weer af. Na vijf minuten zaten de temperaturen alweer op 52c.

Ik ben tot dusver tevreden :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Zo te zien heb je de Benchmark op de Intel Graphics card gedraaid, althans dat is wat het "Systems" blokje zegt. Als dat zo is ben ik wel onder de indruk van een average van 35fps en het maakt me nieuwsgierig wat de nVidia kaart levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
c0burn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:05:
Zo te zien heb je de Benchmark op de Intel Graphics card gedraaid, althans dat is wat het "Systems" blokje zegt. Als dat zo is ben ik wel onder de indruk van een average van 35fps en het maakt me nieuwsgierig wat de nVidia kaart levert.
Nope, gewoon op de Nvidia 650M. Just Cause 2 snapt alleen het principe 'Nvidia Optimus' niet en laat daardoor de Intel HD4000 zien. Overigens hebben veel in-game benchmarks hier last van. De benchmark is gewoon op de Nvidia kaart gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:07:
Heb vanochtend de Asus N56VZ-S4056V besteld en gelijk opgehaald bij de alternate. Volgens mij heb ik een perfect exemplaar. Wifi werkt, geen beschadigingen, geen plakkende toetsen. Wel oogt het touchpad wat raar, maar dat komt gewoon omdat het een klikbaar touchpad is denk ik maar. Aan de muisknoppen moet ik heeeeel erg wennen, zit er vaak naast en dat werkt niet lekker.
Er draaien nu 118 procesen, dus ga van het weekend eerst maar even een clean install doen. En daarover had ik nog een vraagje. Weet iemand hoe ik aan de Nederlandse Win 7 home premium kom zodat ik een clean install kan doen? Op die site die hier door het forum rondspookt staat alleen een engelse en nog wat andere talen.
Je kunt je subwoofer harder zetten hè. Misschien dat die dan wel voor meerwaarde zorgt bij jou. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb vandaag ook de S4056V mogen onvtangen van 4launch. Ook ik ben een zeer tevreden klant die een goed werkende laptop heeft ontvangen. Alles werkt voor mij out of the box met de standard windows installatie.

Ik kom van een dell inspirion q15 af waar ik zelf een SSD in had gezet, als je een ssd gewend bent dan is dit toch wel een stapje terug. Ook al zijn de rest van de specs beter als de dell. Hier gaat dan ook snel een ssd inkomen met een verse windows install want all die extra troep wordt je niet echt gelukkig van.

Verder echt een praaltje, geweldig scherm met een super fijn backlit toetsenbord. En een intel 2230 wireless kaart die ook naar behoren werkt,

Pas net 30min mee gespeeld dus nog niet alles kunnen ontdekken/testen, maar dus ver erg tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
kippengaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:08:
Weet iemand hoe je de Blu-ray/dvd speler uit de N56-VZ haalt? Onderdaan de laptop zit een rubbertje met daarnaast een icoontje van dvd. Ik heb dit rubbertje eraf gehaald en het schroefje wat eronder zit eruit gehaald. Maar vraag me af of dit voldoende is zodat ik de dvd drive eruit kan trekken aan de zijkant van de laptop.
Inmiddels gelukt, nu nog even kijken of ik een windows 7 op een usb stick krijg
Als je dat ene schroefje eruit heb kan je gewoon voorzichtig de hele drive er aan de zijkant uittrekken. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Net de extra hdd in een caddy geplaatst wat gemakkelijk ging, maar ik wil nu ook direct mijn wnic vervangen, maar heb geen idee hoe ik erbij kom? Zie het kaartje zitten, maar er zit een stuk plastic behuizing voor en ik heb geen idee hoe deze los te maken?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Vandaag ook mijn N56VZ-S4056V van 4Launch binnen gekregen.

Een strakke en snelle laptop, met op het eerste zicht geen grote mankementen.

Totdat me opviel dat het logo achter op het deksel niet verlicht wordt.
Ook heb ik na wat typen gemerkt dat de c-toets op random momenten een "klak" geluid produceert.

Ik zou namelijk denken dat dat logo altijd zou moeten branden, of is dit ergens aan/uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hij zou standaard moeten branden, zeker met Asus' standaard image.

Iemand verder nog een idee hoe ik bij mijn wnic moet komen (zie 2 posts terug). Anders ga ik morgen verder, zie het gewoon niet momenteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Inmiddels zit de SSD dus op de plek van de HDD en de HDD op de plek van de DVD-rom. Lukt me alleen nog niet om windows op een usb te krijgen. Deze methode geprobeerd te gebruiken, maar als ik Disk List intype dan staat mn usb stick er niet bij....
Ook nog geprobeerd met een windows 7 usb dvd download tool maar op de een of andere manier geeft ie een foutmelding als het programmaatje bezig is met de usb stick te formatteren :S

[ Voor 7% gewijzigd door kippengaas op 17-08-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:46
Klopt het dat de N56VZ-S4044V van notebookshop (http://notebookshop.nl/no...-6-i7-3610qm-8gb-100.html) dezelfde is als de Asus N56VZ-S4056V, want dat zou dan wel mooi geld besparen (specs zien er op notebookshop zelfde uit)

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
SVDW91 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:35:

Ook heb ik na wat typen gemerkt dat de c-toets op random momenten een "klak" geluid produceert.

Ik zou namelijk denken dat dat logo altijd zou moeten branden, of is dit ergens aan/uit te zetten?
Mijne is ook niet verlicht. Blijkbaar had Asus zelf ook een unit die het niet verlicht hat, dus wisten ze zelf eerst ook niet zeker of het nou wel of niet hoorde. (Mafkezen)

Blijkt dus veel voor te komen. Kan er mee leven, heb er zelf vrij weinig aan wat er op de achterkant van mijn scherm gloeit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
tintilla schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:43:
Klopt het dat de N56VZ-S4044V van notebookshop (http://notebookshop.nl/no...-6-i7-3610qm-8gb-100.html) dezelfde is als de Asus N56VZ-S4056V, want dat zou dan wel mooi geld besparen (specs zien er op notebookshop zelfde uit)
Het enige verschil wat ik kan zien is de DVD-drive van de S4044V versus de blu-ray combo van de S4056V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

...
Het logo wordt verlicht door de backlit van het scherm, kijken of 'ie het doet door je scherm dicht te klappen werkt dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
c0burn schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:32:
[...]

Het logo wordt verlicht door de backlit van het scherm, kijken of 'ie het doet door je scherm dicht te klappen werkt dus niet ;)
Dit dus. Het lijkt mij sterk dat het Asus logo niet oplicht, want dat betekent dat je backlit van het scherm ook niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
SVDW91 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:07:
[...]

Het enige verschil wat ik kan zien is de DVD-drive van de S4044V versus de blu-ray combo van de S4056V ;)
Notebookshop zegt dat in beide zowel de s4056v als de s4044v een wlan kaart van atheros in zit. En over verlicht toestenborden durven ze niets over te zeggen verschilt per model. In de laptops zitten in beide 8gb werkgeheugen en 1tb aan opslag, de s4056v beschikt over blu-ray en de s4044v over een normale dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik ben nog steeds tevreden over m'n N53SN-1307V maar m'n SSD uit m'n vorige laptop begint toch wat "kuren" te krijgen.

Zo kan ik League of Legend alles op max en op 1920x1080 spelen maar plotseling kan de FPS van 45~50 droppen naar 10~15 en blijft m'n HDD lampje constant branden. Ook heb ik last van een freeze.

Ik had gedacht om een Intel 330 of 520 te kopen, iemand enige ervaring ermee met een van deze SSD in combinatie met een N53SN-1307V oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Cubic X schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:52:
[...]

Dit dus. Het lijkt mij sterk dat het Asus logo niet oplicht, want dat betekent dat je backlit van het scherm ook niet werkt...
Het kan aan mij liggen, maar het logo geeft toch echt geen licht. Ook niet wanneer de klapdoos geopend is en ik achterop kijk. Scherm staat gewoon op volle brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
xtaix schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Notebookshop zegt dat in beide zowel de s4056v als de s4044v een wlan kaart van atheros in zit. En over verlicht toestenborden durven ze niets over te zeggen verschilt per model. In de laptops zitten in beide 8gb werkgeheugen en 1tb aan opslag, de s4056v beschikt over blu-ray en de s4044v over een normale dvd speler
De s4056v beschikt wel degelijk over verlicht toetsenbord. Ik heb hem zelf in m'n handen gehad en ze beschikken absoluut niet "beiden" over de atheros Wifi kaart. Mijn s4056v had namelijk een Intel kaart alsook vele andere s4056v's die hier voorbij kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
tintilla schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:43:
Waarom ga je niet eerst hier in het forum eens op s4056v zoeken? Het is namelijk al minstens 100 keer voorbij gekomen welke specs beiden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Vandaag ook mijn N56VZ-S4056V van 4Launch binnen gekregen.

Een strakke en snelle laptop, met op het eerste zicht geen grote mankementen.

Ik zou zeggen probeer je subwoofer ook eens... Die werkte namelijk bij mij ook niet bij de laptop van 4Launch. Verder stak m'n touchpad iets uit en stond hij dus een beetje "bol". Is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Bij mij is het Asus logo ook niet verlicht, maar wat heb je eraan? Voor mij heeft het totaal geen meerwaarde en zal hem daarvoor ook zeker niet terug sturen.

Subwoofer werkt bij mij prima en verder ook geen mankementen. Ga nu de HDD omwisselen voor een SSD en dan even herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
kellhus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:37:
Hij zou standaard moeten branden, zeker met Asus' standaard image.

Iemand verder nog een idee hoe ik bij mijn wnic moet komen (zie 2 posts terug). Anders ga ik morgen verder, zie het gewoon niet momenteel ;)
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:57
Omdat er steeds zo veel onduidelijkheid was over de specificaties van de notebooks, heb ik even opgeschreven welke specificaties mijn vandaag ontvangen Asus N56VZ S4056V (op 16-08-2012 besteld bij Azerty voor € 980,-) heeft:
Specificaties N56VZ S4056V
Beeldscherm
Samsung 156HT01-201 (SEC314C)
Mat, 1920x1080, 60 Hz (Full-HD)
Processor
Intel Core i7-3610QM
2,3 GHz, max 3,3 GHz
4 fysieke cores (quad-core)
8 cores via HyperThreading
Geheugen
8 GB
Harde schijf
ST1000LM024 HN-M101MBB
1000 GB, 8 MB cache
5400rpm, Sata II
GPU's
NVidia GeForce GT 650M
Intel HD Graphics 4000
Optische drive
Matshita BD-Mlt UJ240AFW
Leest CD/DVD/Blu-ray
Brandt CD/DVD/Blu-ray
Bluetooth
Intel Centrino Wireless Bluetooth 4.0
Netwerkadapters
Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Intel Centrino Wireless-N 2230
Accu en voeding
6 cellen, 5200 mAh, 56 Wh
19V, 6.3A, 120W
Toetsenbord
QUERY US-International, Backlit
Kaartlezer
3-in-1 (SD, MS(-Pro), MMC)
Touchpad
Multitouch
Beweegt geheel mee met bediening van linker/rechter knop
Webcam
Resolutie tot 1280x720 pixels
Aansluitingen
Subwoofer
VGA
LAN
HDMI
4x SS USB 3.0, waarvan 1 met power
S/PDIF / Headphones
Microfoon
DC-in
Kensington
Overig
Geïntegreerde microfoon
Inclusief laptoptas
Inclusief bedrade ASUS muis
Inclusief SonicMaster externe subwoofer
Opmerkingen
  • Het ASUS-logo licht niet op, en dat kan bij dit model ook niet volgens mij.
  • Headphones: geen ruis, tikken, vervormingen of rare geluidjes, ook niet tijdens het branden of gebruik van de muis.
  • Touchpad staat niet bol, omhoog of scheef verzonken.
  • Alle toetsen van het toetsenbord voelen gelijk aan: geen plakkende Fn-toets, geen vervelende F11.

[ Voor 0% gewijzigd door Virtlink op 18-08-2012 19:39 . Reden: Naam van notebook prominent toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Virtlink schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:08:
Omdat er steeds zo veel onduidelijkheid was over de specificaties van de notebooks, heb ik even opgeschreven welke specificaties mijn vandaag ontvangen Asus N56VZ S4056V (op 16-08-2012 besteld bij Azerty voor € 980,-) heeft:
Specificaties
Beeldscherm
Processor
Intel Core i7-3610QM
2,3 GHz, max 3,3 GHz
Geheugen
8 GB
Harde schijf
ST1000LM024 HN-M101MBB
1000 GB, 8 MB cache
5400rpm, Sata II
GPU's
NVidia GeForce GT 650M
Intel HD Graphics 4000
Optische drive
Matshita BD-Mlt UJ240AFW
Leest CD/DVD/Blu-ray
Brandt CD/DVD/Blu-ray
Bluetooth
Netwerkadapters
Accu en voeding
19V, 6.3A, 120W
Toetsenbord
Kaartlezer
Touchpad
Multitouch
Webcam
Aansluitingen
Subwoofer
VGA
LAN
HDMI
S/PDIF / Headphones
Microfoon
DC-in
Kensington
Overig
Geïntegreerde microfoon
Inclusief laptoptas
Opmerkingen
  • Headphones: geen ruis, tikken, vervormingen of rare geluidjes, ook niet tijdens het branden of gebruik van de muis.
  • Alle toetsen van het toetsenbord voelen gelijk aan: geen plakkende Fn-toets, geen vervelende F11.
Ik heb exact dezelfde (S4056V) van Alternate en mijn Asus-logo licht echt 100% zeker weten op! Dat hoort ook zo te zijn, maar het zal mij niks verbazen als dit weer een quality control probleem bij Asus is....Ik heb nog 0 problemen met deze laptop gevonden, bij de vorige N56VZ was van alles mis dus ben blij dat ik het geretourneerd heb. Alles is bij deze laptop zoals het hoort! :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
Is er een manier om een clean Windows installatie uit de Asus of z'n recovery partitie/dvds te trekken? Of moet ik op zoek naar een een Windows 7 installatie ergens anders vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Virtlink schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:32:
Is er een manier om een clean Windows installatie uit de Asus of z'n recovery partitie/dvds te trekken? Of moet ik op zoek naar een een Windows 7 installatie ergens anders vandaan?
Even een Windows 7 Home Premium NL ISO zoeken en downloaden, die installeren en de productsleutel aan de onderkant van je laptop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Virtlink schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:08:
Specificaties
Beeldscherm
Processor
Intel Core i7-3610QM
2,3 GHz, max 3,3 GHz
Geheugen
8 GB
Harde schijf
ST1000LM024 HN-M101MBB
1000 GB, 8 MB cache
5400rpm, Sata II
GPU's
NVidia GeForce GT 650M
Intel HD Graphics 4000
Optische drive
Matshita BD-Mlt UJ240AFW
Leest CD/DVD/Blu-ray
Brandt CD/DVD/Blu-ray
Bluetooth
Netwerkadapters
Accu en voeding
19V, 6.3A, 120W
Toetsenbord
Kaartlezer
Touchpad
Multitouch
Webcam
Aansluitingen
Subwoofer
VGA
LAN
HDMI
S/PDIF / Headphones
Microfoon
DC-in
Kensington
Overig
Geïntegreerde microfoon
Inclusief laptoptas
Opmerkingen
Ja jammer dat het ook alweer de zoveelste keer is dat deze specificaties beschreven worden in dit topic. Overigens ziet het overzicht er op die manier wel goed uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Cubic X schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Ik heb exact dezelfde (S4056V) van Alternate en mijn Asus-logo licht echt 100% zeker weten op! Dat hoort ook zo te zijn, maar het zal mij niks verbazen als dit weer een quality control probleem bij Asus is....Ik heb nog 0 problemen met deze laptop gevonden, bij de vorige N56VZ was van alles mis dus ben blij dat ik het geretourneerd heb. Alles is bij deze laptop zoals het hoort! :) .
Dat is ook hoe ASUS de laptop toentertijd heeft aangekondigd op de CES beurs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Ik zou zeggen probeer je subwoofer ook eens... Die werkte namelijk bij mij ook niet bij de laptop van 4Launch. Verder stak m'n touchpad iets uit en stond hij dus een beetje "bol". Is dit bij jou ook het geval?
TOUCHPAD STEEKT BIJ IEDEREEN IETS UIT EN IS IETS BOL, DAT IS HET DESIGN.

Hell, je gaat toch ook niet zeuren dat hij afgeronde hoeken heeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

Klopt niet. Bij sommigen is dat niet zo en ik heb al andere modellen in de winkel gezien waar dat ook niet zo was. In nog een andere winkel stond hij bol vanboven en in nog een andere bol vanonder. Niets design dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze enkele ervaringen met de asus N76VM, betreft SSD en Wifi ervaring.

Na aanschaf direct een 7200 toeren schijf geinstalleerd, evenals een 256 SAMSUNG 830 SSD.

Bij deze mijn ervaringen met het goed herinstalleren van Windows 7. Daar zitten een paar handigheidjes in die ik bij deze wil delen.

Ik heb een volledige herinstallatie uitgevoerd van Win7. Op de SSD is het OS geinstalleerd. Let op: in eerste instantie heb ik e.e.a. geinstalleerd met UEFI en dat werkt als een speer (ook op de samsung SSD). Door SAMSUNG MAGICIAN software stuitte ik op errors, na wat ge-google kwam ik er achter dat het UEFI en deze SSD niet ondersteund wordt. Om die reden Win7 opnieuw geinstalleerd zonder UEFI en de Magician software werkt nu prima (naar het schijnt ook veiliger ivm het nu wel kunnen instellen van OP -23GB-).

Ik heb problemen ondervonden met WIFI (slechte ontvangst, uitvallen verbinding), dit alleen op ACCU, niet aan de netvoeding. Na wat zoekwerk de oplossing gevonden die bij mij werkt: zowel in de WIFI adapter configuratie als in de windows 7 configuratie de 'batterijstatus aangepast': ingesteld op 'maximale prestaties' en 'het apparaat mag uitgeschakeld worden voor energiebesparing' (o.i.d.) uitgevinkt. Sindsdien werkt de Atheros wifi probleemloos en naar behoren (beter dan ik gewend ben met mijn Toshiba laptop).

Verder een ongevraagde aankooptip: SSD is een uitstekende investering als het om snelheidsverbetering gaat (ik heb de i7(3) amper écht aan het werk gekregen, die SSD levert continu serieuze tijdswinst op).

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje voor de mensen die de S4056 bij 4Launch hebben besteld en ontvangen.
Ik had in dit forum gelezen dat je een laptop tas en muis bij het pakket ontvangt.
Klopt dat ook bij 4Launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:58:
Nog een vraagje voor de mensen die de S4056 bij 4Launch hebben besteld en ontvangen.
Ik had in dit forum gelezen dat je een laptop tas en muis bij het pakket ontvangt.
Klopt inderdaad. Zijn niet producten van de hoogste kwaliteit, maar toch een leuk aardigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scallius schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 01:16:
[...]

Klopt inderdaad. Zijn niet producten van de hoogste kwaliteit, maar toch een leuk aardigheidje.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers,

Weet iemand wat het verschil is tussen de volgende modellen?
- Asus N56VZ-S4056V
- Asus N56VZ-S4044V.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Laatst online: 14-08 12:14
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:45:
Hier dus ook ernstige verbindingsproblemen, Asus N56VM- S4050V. Alleen vlak naast de router is de verbinding goed. Op de bank 5 meter er vandaan steeds slecht contact en uitvallen. Nog nooit last van gehad met mijn oude HP. Mijn zoon heeft direct een nieuwe wifikaart in zijn asus gezet. Dit is toch belachelijk!
Denk er sterk over om hem terug te brengen. Gelukkig ga ik een paar dagen weg en kan ik het even van me afzetten. De labtop meenemen wat ik van plan was doe ik nu dus niet. Kan ie nog zo mooi zijn maar hier kan ik niet tegen.
Verder wil ik graag muziek van de luisterpaal beluisteren, maar krijg geen geluid, yuoutube doet het wel, heeft iemand dit ook gehad?
Verbindingsproblemen lijken opgelost na een driverupdate. Helaas wel een atheros wifikaart

edit: eerder geen tijd om er naar te kijken, zat in het buitenland

[ Voor 3% gewijzigd door jacuzzi op 19-08-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
[...]

Niet waar. Mijn vorige N56VZ had inderdaad een bol touchpad, mijn huidige N56VZ heeft gewoon een vlak en netjes aansluitend touchpad die 100% functioneert.

Overigens nog geen enkel probleem gehad met de Intel WiFi adapter, altijd een stabiele verbinding. Al is de maximale afstand tussen de router en de laptop wel veel kleiner dan met mijn vorige laptop... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cubic X op 19-08-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 04:36:
Hallo mede-tweakers,

Weet iemand wat het verschil is tussen de volgende modellen?
- Asus N56VZ-S4056V
- Asus N56VZ-S4044V.

Alvast bedankt!
zie vorige pagina

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
[...]

Ik weet niet uit welke wereld jij komt maar dat hoort absoluut niet... Het touchpad moet verzonken in de behuizing zitten en de subwoofer hoort te werken... Voor € 950,00 verwacht ik spul dat perfect werkt en als het even kan nog met een strikje erom...

Jammer... die personen die even een accountje registreren op Tweakers.net even wat denken te vertellen dat nergens op slaat en dan vervolgens nooit weer ziet... |:( Helaas bestaan er geen systemen om dit soort gasten te bannen...

[ Voor 22% gewijzigd door Fjerpje op 19-08-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet uit welke wereld jij komt maar dat hoort absoluut niet... Het touchpad moet verzonken in de behuizing zitten en de subwoofer hoort te werken... Voor € 950,00 verwacht ik spul dat perfect werkt en als het even kan nog met een strikje erom...

Jammer... die personen die even een accountje registreren op Tweakers.net even wat denken te vertellen dat nergens op slaat en dan vervolgens nooit weer ziet... |:( Helaas bestaan er geen systemen om dit soort gasten te bannen...
iemand is deze morgen met het verkeerde been uit bed gestapt :p
maar voor alle duidelijkheid, ik vind wel dat je gelijk hebt, voor 950 euro verwacht je idd een perfect afgewerkt product, en als ze dat niet kunnen voor die prijs dan moeten ze de prijs maar met een paar euro's naar omhoog drijven. je verwacht toch ook als je een nieuwe auto, tv, meubelset of wat dan ook koopt dat je er na een week niet mee terug moet?

nuja er is sowieso een groep mensen die de prijs belangrijker vinden omdat ze er gewoon niks van kennen en dan keer op keer ontgoocheld zijn of het als normaal beschouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ik heb zelf een N76VM-V2G-T1073V en bij steekt het touchpad aan de onderkant een beetje boven uit. Maar ik ga verder niet zeiken, het is een goede laptop en voor de €896,- die ik heb betaald ben ik er zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Ik ga vandaag maar eens een beetje knutselen aan de laptop..

Heb een windows 7 dvd gemaakt en wil een clean install doen.
Nu zie ik in het windows 7 boot menu het volgende staan:

Schijf 0 partitie 1: System 200 mb groot 165 mb beschikbaar type: systeem
Schijf 0 partitie 2: 128 mb groot 128 mb beschikbaar type: MSR (gerserveerd)
Schijf 0 partitie 3: OS 372.6 GB groot 372.6 beschikbaar type: Primair
Schijf 0 partitie 4: DATA 533.6 GB groot 533.6 beschikbaar type: Primair
Schijf 0 partietie 5: Recovery 25 gb groot 6 gb beschikbaar type: OEM (gereserveerd)

Als ik nu op partitie 3 wil gaan installeren krijg ik een waarschuwing dat het niet de optimale instellingen zijn, waarschijnlijk omdat ik op de derde partitie ga installeren ipv de eerste. Welke van dit rijtje kan ik verwijderen?
Of is dat niet aanbevolen en moet ik hem gewoon op partitie 3 installeren?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Gerwin89 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:30:

Schijf 0 partietie 5: Recovery 25 gb groot 6 gb beschikbaar type: OEM (gereserveerd)

Als ik nu op partitie 3 wil gaan installeren krijg ik een waarschuwing dat het niet de optimale instellingen zijn, waarschijnlijk omdat ik op de derde partitie ga installeren ipv de eerste. Welke van dit rijtje kan ik verwijderen?
Alles kan je weggooien. Als het niet goed is dan maakt windows zelf een partitie aan. Je bent ze allemaal feitelijk niet nodig tenzij je er gevoelige data op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Fjerpje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Alles kan je weggooien. Als het niet goed is dan maakt windows zelf een partitie aan. Je bent ze allemaal feitelijk niet nodig tenzij je er gevoelige data op hebt staan.
Zeker weten? Vooral voor die eerste twee partities ben ik huiverig. Die laatste is gewoon de recovery schijf van Asus zelf die ik wel kwijt wil. Maar zonder die eerste partities start hij nog wel op? :P
Dank voor je snelle antwoord overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Goedemiddag...

Voor degene die een clean instal hebben gedaan..

Welke drivers moet ik even downloaden en op usb stick zetten voor ik een clean instal doe.

zodat de externe sub het doet de fn toets me wireless internet etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op dit foum, maar heb al wel heel wat gelezen/geleerd.

Vraagje: ik ben van plan om een N56VZ/VM te kopen - eigenlijk 2, ik heb 2 dochters :)
Probleem is echter:

er moet een AZERTY klavier op zitten en het zou verlicht (Backlight keyboard dus) moeten zijn.
Heeft er hier iemand al ergens zo een versie tegengekomen?
Blijkbaar hebben de 4050V , 4056V en de 4022V een verlicht toetsenbord, maar hebben deze allemaal QWERTY.

Voor zover ik gevonden heb hebben mediamarkt, FNAC, Saturn geen toestel met verlicht keyboard...

Wie heeft een beter adresje?
Of waar kan ik eventueel een los toetsenbord vinden. Ik kan het zelf wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
mdaemen schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:03:
Goedemiddag...

Voor degene die een clean instal hebben gedaan..

Welke drivers moet ik even downloaden en op usb stick zetten voor ik een clean instal doe.

zodat de externe sub het doet de fn toets me wireless internet etc...
Alles behalve de crap software van Asus zelf (zoals Live Updates, WLAN Manager, etc.). Vreemd en jammer overigens dat je alleen Asus gesigneerde drivers voor de Nvidia 650M mag gebruiken (officieel). Nu moet je weer de .inf vervangen om de laatste Nvidia driver te kunnen gebruiken... :/ .

Heeft iemand nog een goed idee voor een (redelijk goedkope) sleeve waar de Asus in kan? Ik heb er wel zo'n Asus tas bij gekregen maar ik neem altijd een rugzak mee naar het werk, daarnaast vind ik die tas ook niet echt beschermend. Bij mijn vorige laptop (15.4 inch) had ik de laptop in een sleeve en die weer in de rugtas, dat ging perfect! Helaas past de N56 niet in die sleeve...

Ik dacht zelf aan deze: Case Logic sleeve.

[ Voor 30% gewijzigd door Cubic X op 19-08-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Zijn hier mensen die toevallig die de N56VZ-S4044V hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door xtaix op 19-08-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:19:
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op dit foum, maar heb al wel heel wat gelezen/geleerd.

Vraagje: ik ben van plan om een N56VZ/VM te kopen - eigenlijk 2, ik heb 2 dochters :)
Probleem is echter:

er moet een AZERTY klavier op zitten en het zou verlicht (Backlight keyboard dus) moeten zijn.
Heeft er hier iemand al ergens zo een versie tegengekomen?
Blijkbaar hebben de 4050V , 4056V en de 4022V een verlicht toetsenbord, maar hebben deze allemaal QWERTY.

Voor zover ik gevonden heb hebben mediamarkt, FNAC, Saturn geen toestel met verlicht keyboard...

Wie heeft een beter adresje?
Of waar kan ik eventueel een los toetsenbord vinden. Ik kan het zelf wel vervangen.
neem eens contact op met Tones.be, zij krijgen binnenkort weer een aantal N56's binnen (ik vermoed dat je belg bent) de 56VM. als je hen mailt zullen zij snel op al je vragen antwoorden. + als je dochters studenten zijn: 5% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
Gerwin89 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:30:

Schijf 0 partitie 5: Recovery 25 gb groot 6 gb beschikbaar type: OEM (gereserveerd)

Goeie vraag. Ik heb partities 1, 2 en 3 verwijderd (je kan 4 ook verwijderen) en dan opnieuw in de nu vrijgekomen ruimte één (of twee) partitie(s) aanmaken. Windows maakt er dan automatisch een System en een MSR partitie bij. Die MSR komt doordat je een UEFI systeem hebt en Windows dan handige systeemhulp- en configuratiebestanden op die partitie wil zetten. Ik heb partitie 5 gehouden zodat ik altijd nog kan recoveren. Ik kreeg wel de melding dat de gekozen partitievolgorde niet optimaal is, maar dat heb ik genegeerd en alles werkt gewoon. Ik vermoed dat die melding komt omdat er nog een reserveerde partitie aan het eind staat.

Als je de recoverypartitie ook wilt verwijderen, zorg dan eerst dat je 6 DVD's (of 1 Blu-Ray) bij de hand hebt en die middels Asus AI Recovery hebt volgebrand, en gecontroleerd hebt dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:02:
[...]

neem eens contact op met Tones.be, zij krijgen binnenkort weer een aantal N56's binnen (ik vermoed dat je belg bent) de 56VM. als je hen mailt zullen zij snel op al je vragen antwoorden. + als je dochters studenten zijn: 5% korting
Enkele dagen geleden had ik zelf een mail gestuurd naar Tones(.be) met de vraag wanneer er een nieuwe levering zou zijn van de N56 serie, hieronder hun antwoord:

Het volgend model zouden we eind augustus/begin september moeten binnen krijgen

N56VM-S3036V-BE

Prijs zou rond de 850 euro komen te liggen

Specs: 15.6 inch/i7-3610qm/6gb/500gb/gt630m2g/w7hp

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een pagina of twee terugbladert op dit forum zal je identiek hetzelfde bericht terugvinden. Ik heb donderdag een mailtje gestuurd met nog extra vragen zoals backlit/full-hd/mat scherm/blu-ray...

maar ik vermoedt dat voor jou dochters dit toestel meer dan voldoende zwaar zou moeten zijn, is natuurlijk afwachten of het backlit keyboard aanwezig is of niet...
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Enkele dagen geleden had ik zelf een mail gestuurd naar Tones(.be) met de vraag wanneer er een nieuwe levering zou zijn van de N56 serie, hieronder hun antwoord:

Het volgend model zouden we eind augustus/begin september moeten binnen krijgen

N56VM-S3036V-BE

Prijs zou rond de 850 euro komen te liggen

Specs: 15.6 inch/i7-3610qm/6gb/500gb/gt630m2g/w7hp

Met vriendelijke groet.
EDIT: op het eerste zicht lijkt het dat hierin geen back lit keyboard aanwezig zou zijn
http://www.topproduct.nl/...-90n9jc244j3748vl131.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar het schijnt zou Asus geen verlichte Azertytoetsenborden leveren in België. Dat was toch wat een verkoper bij Vandenborre me vertelde. In hoeverre dat waar is, weet ik natuurlijk niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe lang gaat de accu mee bij normaal gebruik ? (Asus N56VM-S4050V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens een review van techradar.com zou dat rond de 3 uur moeten liggen (185 min) volgens hun benchmark.
wat volgens mij voor een laptop met deze specs meer dan behoorlijk is, wanneer je dan nog eens werkt op je hd4000 interne grafische kaart bij het gewoon browsen op het net en andere niet veeleisende programma's zal je er mss nog wel een half uur of meer kunnen uitpersen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:58:
Dit is volgens mij bij ALLE N56VZ-S4056V modellen het geval hoor.
De muis zit in de doos van de laptop. En die doos zit samen met de tas in een bruine doos met ASUS logo op en nog andere info over de S4056 laptop.
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:04:
Naar het schijnt zou Asus geen verlichte Azertytoetsenborden leveren in België. Dat was toch wat een verkoper bij Vandenborre me vertelde. In hoeverre dat waar is, weet ik natuurlijk niet.
Klopt niet, ik heb 2 weken geleden de N56VZ-S4022-BE in eigen handen gehad (laatste showroom model) en die beschikt wel degelijk over een verlicht AZERTY toetsenbord ;)

Deze was jammer genoeg boven de €1000 en deze laptop is voorlopig nergens meer te verkrijgen.
Fjerpje schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Eerst en vooral zal ik antwoord geven op je vragen ;)

De meegeleverde subwoofer werkt zeer goed en is zeker een meerwaarde.
En op mn touchpad is niks aan te merken, staat niet "bol" ofzo, dus perfect :)

Na een dag testen van mijn N56VZ-S4056V zal ik kort mijn ervaring even delen.
Alles is getest met de standaard ISO van ASUS.

- In het begin had ik last van een tikkend geluid tijdens het surfen of in verkenner, voorlopig is dit opgelost met de laatste audio driver van de Asus site.
- Youtube video's werden eerst enkel goed weergegeven in Internet Explorer en niet in Google Chrome. Bij Chrome kreeg je wel geluid, maar het beeld waren enkel strepen. Dit was plots opgelost na de audio driver update, wat ik als oorzaak ten sterkste betwijfel.

Voor de rest werkt deze laptop perfect, buiten de volgende "mankementen" die ik heb kunnen vaststellen:

- Logo licht niet op.
- "plakkende" C en L toets.
- ODD opent en sluit niet vloeiend en maakt een scherp geluid, alsof het gesmeerd zou moeten worden. Deze sluit ook niet mooi af.
- er is een (kleine) verandering van de helderheid van het scherm merkbaar na bv. een rechtermuisklik op het bureaublad.

Daarom denk ik dat ik de laptop ga terug sturen, zeker voor die "plakkende" toetsen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieuze vraag: dat is toch gunstig? Wat is het nut van een oplichtend logo?...
- "plakkende" C en L toets.
- ODD opent en sluit niet vloeiend en maakt een scherp geluid, alsof het gesmeerd zou moeten worden. Deze sluit ook niet mooi af.
Dat lijken mij defecten. Als je je er aan stoort zou ik het vervangen.
- er is een (kleine) verandering van de helderheid van het scherm merkbaar na bv. een rechtermuisklik op het bureaublad.
Dat is een driver issue. Kijk in de intel GPU drivers, de feature (ja, dat is een feature 8)7 ) heet volgens mij dynamisch contrast. Verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:27:
[...]
Serieuze vraag: dat is toch gunstig? Wat is het nut van een oplichtend logo?...
Ik vind het niet echt een probleem, beter voor de accuduur :P
Maar ik dacht ik vermeld het nog even onder defecten.
[...]
Dat lijken mij defecten. Als je je er aan stoort zou ik het vervangen.
Ik stoor er me inderdaad aan, dus morgen RMA aanvragen bij 4Launch ;)
[...]
Dat is een driver issue. Kijk in de intel GPU drivers, de feature (ja, dat is een feature 8)7 ) heet volgens mij dynamisch contrast. Verschrikkelijk irritant.
Bedankt om te melden, ik ga het morgen eerst nog eens testen voor ik RMA aanvraag doe :)
Btw, waar kan ik dan die instelling ergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee. Ik heb een ATI GPU die niet eens meer wordt gesupport. Een rechtsklik op het bureaublad zou het eerste zijn wat ik zou proberen. Ik zie het issue alleen regelmatig langskomen in topics van eigenlijk elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over het verlichten van het ASUS logo, kan het zo zijn dat je dat kan instellen in verband met het besparen van batterijen of standaard instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:14:
Even over het verlichten van het ASUS logo, kan het zo zijn dat je dat kan instellen in verband met het besparen van batterijen of standaard instellingen?
Wat ik op dit forum heb gelezen is dat het ASUS logo wordt verlicht door het backlit van het scherm.
Het is dus niet aan of uit te zetten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
kellhus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:57:
Net de extra hdd in een caddy geplaatst wat gemakkelijk ging, maar ik wil nu ook direct mijn wnic vervangen, maar heb geen idee hoe ik erbij kom? Zie het kaartje zitten, maar er zit een stuk plastic behuizing voor en ik heb geen idee hoe deze los te maken?

Iemand?
Iemand een idee, ik zie gewoon niet hoe ik dat stuk plastic los kan krijgen om het wifikaartje te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
SVDW91 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:49:
[...]

Ik vind het niet echt een probleem, beter voor de accuduur :P
Maar ik dacht ik vermeld het nog even onder defecten.

[...]

Ik stoor er me inderdaad aan, dus morgen RMA aanvragen bij 4Launch ;)

[...]

Bedankt om te melden, ik ga het morgen eerst nog eens testen voor ik RMA aanvraag doe :)
Btw, waar kan ik dan die instelling ergens terug vinden?
Volgens mij krijgt 4Launch meerdere laptops terug dan dat ze verkopen. Maarja de laptops moeten goed zijn en dat zijn ze niet allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Fjerpje op 20-08-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Fjerpje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Volgens mij krijgt 4Launch meerdere laptops terug dan dat ze verkopen. Maarja de laptops moeten goed zijn en dat zijn ze niet allemaal.
Ik heb ook zo die indruk ;)
RMA net aangevraagd, nu afwachten of ze het goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Ja ik heb momenteel ook een order bij hun lopen voor de S4056V en ik verwacht ook niet dat hij gelijk op en top word geleverd.
Net gebeld en blijkbaar heeft de standaard leverancier van hun het niet meer op voorraad en zijn ze dus mee bezig om het ergens anders te krijgen. Als ik vandaag of morgen geen duidelijkheid over krijg dan annuleer ik mijn order.

Ik vind het jammer dat ik een week heb gewacht en dat daardoor de prijzen en voorraad op is gegaan maar blijkbaar zal ik toch een paar centjes moeten bijleggen en het bij Alternate moeten kopen.
Ik kan het daar tenminste wel op voorraad bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 19:03
kellhus schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:56:
Iemand een idee, ik zie gewoon niet hoe ik dat stuk plastic los kan krijgen om het wifikaartje te vervangen?
Ik had net zo iets met mijn N56VM, en uiteindelijk gelukt door met een klein puntbek-tangetje het schoefje tussen wifi-kaart en plastic bruggetje uit te priegelen.

Ben benieuwd of dat bij jouw laptop ook niet kan - maak eens een scherpe close-up foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
xtaix schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:01:
Zijn hier mensen die toevallig die de N56VZ-S4044V hebben?
Niemand die dit type heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtaix schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Ik heb net bij 4Launch aangegeven dat ik mijn s4056 wil inruilen voor de s4044 ivm te lange levertijd en dat het nergens anders meer verkrijgbaar is voor onder de 1000€.

Hierbij geen blu ray speler maar dat maakt niet veel uit.
Is het voor de rest hetzelfde als de s4056? Denk het namelijk wel. Scheelt wel weer 54€.

Verlicht toetsenbord?
Ik heb de forum wel doorgelezen maar zoals jullie zelf ook zien is dit heel erg verwarrend met alle "Ja" en "Nee" van sommige mensen.

Iemand die hier wel een goed overzicht heeft.
Welke type is het beste als de Blu-ray speler niet veel uitmaakt en de Harde schijf toch word vervangen door een SSD?(Rekening mee houden dat je het zo snel mogelijk binnen wilt hebben en een verlicht toetsenbord wilt)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
xtaix schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Waarvoor wil je dit weten? Je kan toch ook gewoon je vraag stellen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.