Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Onyxthegreat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:39:
Vandaag heb ik ook mijn N56VZ-S4056V binnen twee dagen vanuit Max ICT binnengekregen. Hieronder mijn bevindingen zover:

- Ik kan bevestigen dat hij een 1TB 5400rpm HDD, 8GB RAM, Backlit Keyboard, Blu-ray brander (BD-RE) en een Intel Centrino Wireless-N 2230 Wifi kaart heeft (Hallelujah! :D).

- Het enige uiterlijke mankement dat ik tot nu toe ervaar is dat het touchpad aan de linker voorzijde iets verzonken is waardoor de linker "muisknop" aan de linksonderste rand niet te gebruiken is. Verder naar het midden werkt deze prima. Volgens mij ben ik niet de enige met dit probleem?

- De HDD staat vol met Asus bloatware, dus een schone installatie is aangeraden. Mijn Samsung 830 256GB SSD komt morgen binnen, dus ik ga vandaag gebruiken om de laptop "as is" te testen.

Heeft iemand een handleiding over hoe ik bij de HDD kom trouwens? Moet de hele onderkant eraf?

Anyway, voor zover tevreden. Meer volgt. :)

EDIT: De F11 toets werkt niet helemaal goed. Er lijkt aan de rechter onderkant iets onder te zitten, waardoor deze alleen aan de linker kant naar beneden wil. Hij is nog te gebruiken, maar nu moet ik dus de afweging maken of ik het waard vind om hem voor zo iets kleins terug te sturen. Ik denk het niet. :(

Als iemand hier iets op weet hoor ik het graag. Volgens mij is het niet makkelijk om bij het toetsenbord te komen.
Oh ja klopt, dat viel mij inderdaad ook op: de S4056V heeft ook een Bluray brander! :) .

Overigens heb ik mijn S4056V NOG niet terug van Alternate....gisteren gebeld om te vragen hoe het ermee staat, volgens de medewerker zijn ze in gesprek met Asus om te bepalen hoe ze dit gaan oplossen. Ik zou binnen twee werkdagen bericht krijgen over hoe en wat, om de een of andere reden geloof ik er helemaal niks van (we zijn nu alweer een dag verder.....)! Toen gevraagd of ik de aankoop kon annuleren: 'Ja, maar hij is beschadigd he? Dan krijg je niet het volledige bedrag terug :) ' ---> :') :( :'( . NOOIT weer iets bij Alternate, never ever.

[ Voor 92% gewijzigd door Cubic X op 15-08-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Onyxthegreat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:39:
Vandaag heb ik ook mijn N56VZ-S4056V binnen twee dagen vanuit Max ICT binnengekregen. Hieronder mijn bevindingen zover:

- Ik kan bevestigen dat hij een 1TB 5400rpm HDD, 8GB RAM, Backlit Keyboard, Blu-ray brander (BD-RE) en een Intel Centrino Wireless-N 2230 Wifi kaart heeft (Hallelujah! :D).

- Het enige uiterlijke mankement dat ik tot nu toe ervaar is dat het touchpad aan de linker voorzijde iets verzonken is waardoor de linker "muisknop" aan de linksonderste rand niet te gebruiken is. Verder naar het midden werkt deze prima. Volgens mij ben ik niet de enige met dit probleem?

- De HDD staat vol met Asus bloatware, dus een schone installatie is aangeraden. Mijn Samsung 830 256GB SSD komt morgen binnen, dus ik ga vandaag gebruiken om de laptop "as is" te testen.

Heeft iemand een handleiding over hoe ik bij de HDD kom trouwens? Moet de hele onderkant eraf?

Anyway, voor zover tevreden. Meer volgt. :)

EDIT: De F11 toets werkt niet helemaal goed. Er lijkt aan de rechter onderkant iets onder te zitten, waardoor deze alleen aan de linker kant naar beneden wil. Hij is nog te gebruiken, maar nu moet ik dus de afweging maken of ik het waard vind om hem voor zo iets kleins terug te sturen. Ik denk het niet. :(

Als iemand hier iets op weet hoor ik het graag. Volgens mij is het niet makkelijk om bij het toetsenbord te komen.
Oke dit is goede informatie!

Verder zou ik je toch aanraden de laptop re routeneren ook al is het iets kleins. Je hebt niet gekregen waar je € 950,00 voor betaald hebt. Immers je verwacht bij aankoop van een nieuwe auto ook niet dat er een deuk in zit of dat het stuur slechts half rond wil. Nu kan het namelijk nog, over 14 dagen niet meer dan zit je er de komende 4 jaar tegen aan te kijken en te ergeren. Laat je dus niet beïnvloeden door de laptop zelf hoe mooi hij ook is. Als er een mankement is moet je hem gewoon dezelfde weg terug sturen.

Als de webshop trouwens moeilijk gaat doen moet je ze gewoon gaan beoordelen hier op Tweakers.net onder "shopreviews". Veel ICT webshops krijgen namelijk genoeg klandizie door Tweakers en hechten dus waarde aan hun shopstatus. Zorg wel, in je beoordeling, dat de beoordeling berust op feiten en ga niet negatief beoordelen omdat jij dat vind!

[ Voor 6% gewijzigd door Fjerpje op 15-08-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 18:07
Is het bij deze laptop eigenlijk een beetje makkelijk de dvd-drive door een 2e hdd te vervangen?
heb in ieder geval nog geen handleiding kunnen vinden

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Fjerpje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Oke dit is goede informatie!

Verder zou ik je toch aanraden de laptop re routeneren ook al is het iets kleins. Je hebt niet gekregen waar je € 950,00 voor betaald hebt. Immers je verwacht bij aankoop van een nieuwe auto ook niet dat er een deuk in zit of dat het stuur slechts half rond wil. Nu kan het namelijk nog, over 14 dagen niet meer dan zit je er de komende 4 jaar tegen aan te kijken en te ergeren. Laat je dus niet beïnvloeden door de laptop zelf hoe mooi hij ook is. Als er een mankement is moet je hem gewoon dezelfde weg terug sturen.

Als de webshop trouwens moeilijk gaat doen moet je ze gewoon gaan beoordelen hier op Tweakers.net onder "shopreviews". Veel ICT webshops krijgen namelijk genoeg klandizie door Tweakers en hechten dus waarde aan hun shopstatus. Zorg wel, in je beoordeling, dat de beoordeling berust op feiten en ga niet negatief beoordelen omdat jij dat vind!
Je hebt ook gelijk ook. Ik moet niet zeuren en heb dan ook meteen een RMA bij Max ICT ingediend. Notebook netjes ingepakt, mail gestuurd met hoe en wat, en nu wachten op antwoord over de procedure.

Laten we hopen dat het wat vlekkelozer loopt dan bij Cubic X hierboven. In tegenstelling tot zijn uiterlijke mankement (kras) heb ik echt een hardwarematig makement, dus ik ben benieuwd. Voor hetzelfde geld gaan ze hem helemaal naar Asus sturen voor het bevestigen van één toets. We shall see...

Jammer dat er toch weer wat mee moet zijn. De verzonken touchpad; ok, maar een toets die bijna niet werkt; nope! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
0xygen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:51:
Misschien kan het dan wel aan het kaartje zelf liggen?
Deze is werkend uit een laptop acer 8930G gekomen. wel een tijdje terug al weer, maar daar deed deze het in. Dus dat lijkt mij niet

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Onyxthegreat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:04:
[...]

Je hebt ook gelijk ook. Ik moet niet zeuren en heb dan ook meteen een RMA bij Max ICT ingediend. Notebook netjes ingepakt, mail gestuurd met hoe en wat, en nu wachten op antwoord over de procedure.

Laten we hopen dat het wat vlekkelozer loopt dan bij Cubic X hierboven. In tegenstelling tot zijn uiterlijke mankement (kras) heb ik echt een hardwarematig makement, dus ik ben benieuwd. Voor hetzelfde geld gaan ze hem helemaal naar Asus sturen voor het bevestigen van één toets. We shall see...

Jammer dat er toch weer wat mee moet zijn. De verzonken touchpad; ok, maar een toets die bijna niet werkt; nope! |:(
Tja, ik denk dat het grotendeels aan Alternate ligt...MAAAAAAAR mijn nieuwe S4056V is ein-de-lijk onderweg naar mij :D :9 . Het defect is geconstateerd en hij is omgeruild voor een splinternieuw exemplaar. Nu maar hopen dat die probleemloos is :P . Gezien de overige problemen met de N56VZ's denk ik dat daar ook wel weer wat mis mee is :/ .

[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 15-08-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Cubic X schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:44:
[...]

Tja, ik denk dat het grotendeels aan Alternate ligt...MAAAAAAAR mijn nieuwe S4056V is ein-de-lijk onderweg naar mij :D :9 . Het defect is geconstateerd en hij is omgeruild voor een splinternieuw exemplaar. Nu maar hopen dat die probleemloos is :P . Gezien de overige problemen met de N56VZ's denk ik dat daar ook wel weer wat mis mee is :/ .
Mooi zo, ik ben blij voor je. Hoe lang heeft het nu uiteindelijk geduurd? Een week ofzo? Laten we hopen dat je nieuwe exemplaar inderdaad niets mankeert, want het valt me inderdaad wel op dat er regelmatig in ieder geval iéts mee is. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat hier misschien veel mensen met negatieve ervaringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Onyxthegreat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:16:
[...]

Mooi zo, ik ben blij voor je. Hoe lang heeft het nu uiteindelijk geduurd? Een week ofzo? Laten we hopen dat je nieuwe exemplaar inderdaad niets mankeert, want het valt me inderdaad wel op dat er regelmatig in ieder geval iéts mee is. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat hier misschien veel mensen met negatieve ervaringen komen.
Het is niet alleen hier. Op Notebookreview heeft ook iedereen wel iets met zijn N56VZ. De een heeft een foutief geplaatst touchpad wat niet (100%) werkt, plakkende of kapotte toetsen, speakers die vervormd geluid laten horen (geen gekraak, echt vervormd), dode pixels op het scherm en brakke WiFi. Het lijkt er sterk op dat Asus wat duidelijk quality control problemen heeft deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Heb nu mijn N76VM-V2G-T1073V bijna twee weken in huis en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Hij wordt bij normale bezigheden niet warm, bij het gamen dan wel. Maar daar merk ik gelukkig vrij weinig van aangezien me linkerhand niet helemaal bij de hitte afvoer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
Cubic X schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:24:
[...]

Het is niet alleen hier. Op Notebookreview heeft ook iedereen wel iets met zijn N56VZ. De een heeft een foutief geplaatst touchpad wat niet (100%) werkt, plakkende of kapotte toetsen, speakers die vervormd geluid laten horen (geen gekraak, echt vervormd), dode pixels op het scherm en brakke WiFi. Het lijkt er sterk op dat Asus wat duidelijk quality control problemen heeft deze serie.
Ja inderdaad... :/ Ik lees ook alleen maar slechte gebruikservaringen. Iedereen heeft wel wat ermee en dat mag eigenlijk niet kunnen voor dat geld. Bij Apple is dat dan beter geregeld moet ik heel eerlijk toegeven.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 18:07
Cubic X schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:24:
[...]

als ik zag hoe snel campusshop door zijn voorraad heen ging moet ik zeggen dat het toch niet een al te groot percentage is wat klachten heeft, anders zouden we er veeel meer van horen

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

@ Heren met de N56VZ-S4056V... :D thanks voor de info!
Ben blij dat 'ie dus toch komt met Intel Wifi-kaart, chiclet keyboard en BR-RW.
Mooie prijs zo onder de 1000,- eur vind ik. :Y Totaal naar wens zo die configuratie, met die looks tegen die prijs!

Ik verheug me al op de komst van de mijne! Vanochtend besteld en is al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Maracuja schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:43:
@ Heren met de N56VZ-S4056V... :D thanks voor de info!
Ben blij dat 'ie dus toch komt met Intel Wifi-kaart, chiclet keyboard en BR-RW.
Mooie prijs zo onder de 1000,- eur vind ik. :Y Totaal naar wens zo die configuratie, met die looks tegen die prijs!

Ik verheug me al op de komst van de mijne! Vanochtend besteld en is al onderweg.
Geen probleem. Hopelijk is die van jou spik en span! Ik duim voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Ja, dat is dan ook weer de vraag inderdaad. :P Hopelijk genoeg tijd om erachter te komen. Ik woon/werk in het buitenland maar wil wel graag een Qwerty/NL-product, dus ik hoop dat ik volgende week in twee dagen kan vaststellen dat alles naar behoren werkt (daarna moet ik alweer terug) en 'ie niet terug hoeft, dat zou echt oncool zijn. Trouwens bij computerpirates gehaald, de transactiekosten waren geringer dan anderen, stond 24H verzenden bij (pricewatch) en voor mij is betalen met Paypal/CC weer handiger met een buitenlandse rekening. Eerder dit jaar was dat een probleem toen ik met m'n buitenlandse CC (VISA) een camera wilde betalen namelijk.

Vraagje trouwens. Ik keek vanochtend nog ff op vergelijk.be voor de gein en zag dat het verschil tussen de 4022 en de 4056 was dat de -56 geen bluetooth zou hebben (ik weet dat specs sowieso vaak uit de lucht gegrepen zijn), maar nu staat ook op de link een paar posts terug over configuraties dat bluetooth op de N56VZ 'optioneel' is. Zit dat er wel gewoon op eigenlijk? :o

Als ik er een Samsung 830 512 in wil gooien, maakt het nog uit welke versie ik neem? Je hebt geloof ik een B(asic), N(otebook) en een D(esktop)-versie, maar ik zag geloof ik ook mensen een D in hun laptop stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Maracuja schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:54:
Ja, dat is dan ook weer de vraag inderdaad. :P Hopelijk genoeg tijd om erachter te komen. Ik woon/werk in het buitenland maar wil wel graag een Qwerty/NL-product, dus ik hoop dat ik volgende week in twee dagen kan vaststellen dat alles naar behoren werkt (daarna moet ik alweer terug) en 'ie niet terug hoeft, dat zou echt oncool zijn. Trouwens bij computerpirates gehaald, de transactiekosten waren geringer dan anderen, stond 24H verzenden bij (pricewatch) en voor mij is betalen met Paypal/CC weer handiger met een buitenlandse rekening. Eerder dit jaar was dat een probleem toen ik met m'n buitenlandse CC (VISA) een camera wilde betalen namelijk.

Vraagje trouwens. Ik keek vanochtend nog ff op vergelijk.be voor de gein en zag dat het verschil tussen de 4022 en de 4056 was dat de -56 geen bluetooth zou hebben (ik weet dat specs sowieso vaak uit de lucht gegrepen zijn), maar nu staat ook op de link een paar posts terug over configuraties dat bluetooth op de N56VZ 'optioneel' is. Zit dat er wel gewoon op eigenlijk? :o

Als ik er een Samsung 830 512 in wil gooien, maakt het nog uit welke versie ik neem? Je hebt geloof ik een B(asic), N(otebook) en een D(esktop)-versie, maar ik zag geloof ik ook mensen een D in hun laptop stoppen?
Bij de Notebook versie krijg je wat van die extra dingetjes erbij enzo, zoals een Sata naar usb. Maar de basic versie kan ook in de N-series (zonder dat je die bracket van de Notebook versie nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat

Mijn (voor RMA aangemelde :() 4056 heeft gewoon bluetooth als onderdeel van de Intel Centrino Wireless-N 2230! ;)

Ik ben voor de Notebook kit gegaan, aangezien de Samsung 830 iets lager is dan de gemiddelde 2.5" schijf (7mm i.t.t. 9,5mm) en er in deze kit een soort bracket zit zodat deze gewoon in een 9,5mm slot past, zonder dat deze los komt te zitten. Daarnaast zit er ook een SATA naar USB kabel bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Onyxthegreat op 15-08-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Cool cool cool. Wederom bedankt heren voor deze informatie, dat wordt erg op prijs gesteld. :Y

Wel apart gewoon dat Asus zo ingewikkeld doet met de versies en het informatieverstrekken daaromtrent, maar dankzij jullie heb ik nu een goed beeld van waar ik vanochtend nu eigenlijk voor heb betaald.

Nu m'n huidige computer helemaal leeghalen/backuppen en eens kijken naar een Samsung SSD. :)
(Zouden die Transcend en ADATA hier in te top niet beter/net zo goed werken als de Samsung?)

[ Voor 32% gewijzigd door Maracuja op 15-08-2012 23:32 ]

• Fjerpje
Onyxthegreat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:05:
[...]

Mijn (voor RMA aangemelde :() 4056 heeft gewoon bluetooth als onderdeel van de Intel Centrino Wireless-N 2230! ;)

[...]

Ik ben voor de Notebook kit gegaan, aangezien de Samsung 830 iets lager is dan de gemiddelde 2.5" schijf (7mm i.t.t. 9,5mm) en er in deze kit een soort bracket zit zodat deze gewoon in een 9,5mm slot past, zonder dat deze los komt te zitten. Daarnaast zit er ook een SATA naar USB kabel bij.
Ik krijg mijn N56VZ-S4056V, als het goed is, morgen ook. :)

Mocht ik iets tegenkomen wat me niet bevalt dan gaat hij gewoon terug naar 4Launch. Trouwens de Samsung 830 SSD's zijn 2,5 inch disks welke "altijd' in een laptop passen omdat alle laptops een 2,5 inch bracket hebben. Verder heb je geen zak aan een notebook kit als je de standaard HDD vervangt door een SSD omdat de standaard HDD al een 2,5 inch HDD is.

Mocht je de standaard HDD in de n56vz als "extra" disk erbij in willen zetten dan kan je, zoals meedere malen hier gepost, ervoor kiezen om een 2,5 Drive caddy te gebruiken. Deze zijn te koop bij http://www.hddcaddy.nl en kun je ipv de DVD of Blu-ray speler gebruiken.

• Fjerpje
Maracuja schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:17:
Cool cool cool. Wederom bedankt heren voor deze informatie, dat wordt erg op prijs gesteld. :Y

Wel apart gewoon dat Asus zo ingewikkeld doet met de versies en het informatieverstrekken daaromtrent, maar dankzij jullie heb ik nu een goed beeld van waar ik vanochtend nu eigenlijk voor heb betaald.

Nu m'n huidige computer helemaal leeghalen/backuppen en eens kijken naar een Samsung SSD. :)
(Zouden die Transcend en ADATA hier in te top niet beter/net zo goed werken als de Samsung?)
Ik ben achteraf gezien wel blij met het feit dat ASUS zo slecht is in de informatievoorziening richting leveranciers. Het bespaart namelijk behoorlijk in je portemonnee omdat de leveranciers in het begin dus niet weten wat de exacte verkoopprijs moet gaan worden en dus in het begin de laptops voor een zeer leuke prijs de deur uit doen, zoals we dit ook gezien hebben bij de Asus N56VZ-S4022V. O-)

• Onyxthegreat
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:20:
[...]

Ik krijg mijn N56VZ-S4056V, als het goed is, morgen ook. :)

Mocht ik iets tegenkomen wat me niet bevalt dan gaat hij gewoon terug naar 4Launch. Trouwens de Samsung 830 SSD's zijn 2,5 inch disks welke "altijd' in een laptop passen omdat alle laptops een 2,5 inch bracket hebben. Verder heb je geen zak aan een notebook kit als je de standaard HDD vervangt door een SSD omdat de standaard HDD al een 2,5 inch HDD is.

Mocht je de standaard HDD in de n56vz als "extra" disk erbij in willen zetten dan kan je, zoals meedere malen hier gepost, ervoor kiezen om een 2,5 Drive caddy te gebruiken. Deze zijn te koop bij http://www.hddcaddy.nl en kun je ipv de DVD of Blu-ray speler gebruiken.
Ik heb het dan ook over de hoogte alleen. De Samsung 830 is 2,5mm lager dan de gemiddelde 2.5" schijf. Dit betekend niet dat hij niet zou passen, maar ik vroeg me gewoon af of het niet beter was die overgebleven ruimte te vullen met de bijgeleverde bracket. :)

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Misschien zit er een verschil in de kwaliteit van het scherm tussen de 4056 en de 4022? Dat is zowat het enige dat het prijsverschil zou kunnen verklaren in mijn ogen. Nu goed, ik kan nog een maandje wachten tot ik over ga tot een aankoop, dus tegen dan zal het wel duidelijk zijn :p Alleen hopen dat de prijzen dan niet gestegen zijn -_-

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
sparda schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:34:
Misschien zit er een verschil in de kwaliteit van het scherm tussen de 4056 en de 4022? Dat is zowat het enige dat het prijsverschil zou kunnen verklaren in mijn ogen. Nu goed, ik kan nog een maandje wachten tot ik over ga tot een aankoop, dus tegen dan zal het wel duidelijk zijn :p Alleen hopen dat de prijzen dan niet gestegen zijn -_-
Het verschil tussen de 4044 en de 4056 weet ik in ieder geval wel, als ik 4Launch moet geloven. Van de 4022 weet ik het niet zeker, maar hier kan het verschil dus ook in zitten.

4056 : Afmetingen: 380x255x34mm, Cardreader
4044 : Afmetingen: 380x255x37mm, 3-in-1 Cardreader

Er zit 'm dus waarschijnlijk iets in het scherm of de cardreader. Wat precies weet ik niet.

Vandaag wordt mijn 4056 bezorgd. Sta mijn teennagels krom te kruisen in de hoop dat de mijne gewoon brand spanking new wordt geleverd zonder mankementen. (En of course de intel kaart heb)

Ik zal mijn bevindingen posten wanneer hij binnen is.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Gisteren een verse install op mijn N56 gezet ivm SSD en nu heb ik alle drivers weer weten te installeren, behalve schijnbaar de benodigheden om de FN functies van de F1 tm F12 toetsen weer te laten werken...

Weet iemand welk stukje software ik hier voor nodig heb van asus?

Verwijderd

Scallius schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:58:
[...]

Vandaag wordt mijn 4056 bezorgd. Sta mijn teennagels krom te kruisen in de hoop dat de mijne gewoon brand spanking new wordt geleverd zonder mankementen. (En of course de intel kaart heb)

Ik heb hier een namelijk een vraag over:

Het is dus mogelijk dat je geen intel kaart krijgt blijkbaar?
Is het dan mogelijk om het terug te sturen en aan te geven dat je een 4056 wilt met een Intel kaart (zoals het hoort)?
Iemand dat nog van plan te doen, sinds er toch verschillen zijn in de laptops.

Ik overweeg namelijk hem volgende week te halen maar verwacht wel dat alles in goede staat is(net als iedereen). Misschien aangeven bij het telefonisch bestellen??? :9

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:26:
[...]

Is het dan mogelijk om het terug te sturen en aan te geven dat je een 4056 wilt met een Intel kaart (zoals het hoort)?

Ik overweeg namelijk hem volgende week te halen maar verwacht wel dat alles in goede staat is(net als iedereen). Misschien aangeven bij het telefonisch bestellen??? :9
De leveranciers weten ook niet wat er nu precies in de laptops zit. Ze kunnen niet iedere doos gaan openhalen en de laptops 1 voor 1 gaan testen. Het ligt eraan wat ASUS erin stopt en dat is wat je krijgt. Mocht je controle willen uitoefenen op wat je erin krijgt dan moet je op z'n minst bij ASUS werkzaam zijn denk ik en anders moet je gewoon afwachten en hopen op het beste.

• kellhus
Overigens weet ik ook niet meer wie het zei, maar er werd de indruk gewekt dat het erg lastig zou zijn om de wireless nic te vervangen. Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij zag ik tijdens het vervangen van mijn hdd gewoon de wireless nic zitten? Als in; één schroefje verwijderen, klepje eraf en je bent er?

Daarnaast heb ik zelf geen issues met mijn Artheros wnic, maar mocht ik hem ooit willen vervangen dan ziet het er niet lastig uit.

Verwijderd

Blijkbaar hebben de leveranciers het door en zijn ze de prijzen aan het opkrikken (gecheckt op Pricewatch) van de 4056.

Tja als de vraag ernaar stijgt dan gaat de prijs ook omhoog. :'(

• Fjerpje
kellhus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:30:
Overigens weet ik ook niet meer wie het zei, maar er werd de indruk gewekt dat het erg lastig zou zijn om de wireless nic te vervangen. Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij zag ik tijdens het vervangen van mijn hdd gewoon de wireless nic zitten? Als in; één schroefje verwijderen, klepje eraf en je bent er?

Daarnaast heb ik zelf geen issues met mijn Artheros wnic, maar mocht ik hem ooit willen vervangen dan ziet het er niet lastig uit.
Volgens dit filmpje YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & Review is het geheugen, Wifi kaartje en HDD eenvoudig te vervangen mochten ze in de toekomst te kort schieten. Verder zou ik niet overhaaste beslissingen gaan maken en gewoon afwachten wat je krijgt. Mocht het binnen 2 weken niet goed zijn dan kan je het gewoon terug sturen naar de webshop waar je de laptop hebt besteld.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45
Helaas heb ik Wifi nog steeds niet aan de praat gekregen. Althans... bij mij thuis niet. Even naar de buurman gegaan en daar werkte Wifi wel... :? Hij heeft een andere internetprovider en andere modem, dus misschien ligt het daaraan.

Bij mij thuis herkent de laptop (N56VZ-S4056V) wel alle netwerken in de buurt (ook die van mij), maar als ik dan het wachtwoord invul geeft hij toch aan niet te kunnen verbinden (het ligt niet aan het wachtwoord, nog gechecked of het klopte).

Bij alle andere Wifi apparaten in dit huis (3 mobieltjes, 2 laptops en de xbox 360) heb ik geen problemen. Driver heb ik opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten. Heeft iemand nog suggesties voor een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door kippengaas op 16-08-2012 09:42 . Reden: typo ]

• Fjerpje
kippengaas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:40:
Helaas heb ik Wifi nog steeds niet aan de praat gekregen. Althans... bij mij thuis niet. Even naar de buurman gegaan en daar werkte Wifi wel... :? Hij heeft een andere internetprovider en andere modem, dus misschien ligt het daaraan.

Bij mij thuis herkent de laptop (N56VZ-S4056V) wel alle netwerken in de buurt (ook die van mij), maar als ik dan het wachtwoord invul geeft hij toch aan niet te kunnen verbinden (het ligt niet aan het wachtwoord, nog gechecked of het klopte).

Bij alle andere Wifi apparaten in dit huis (3 mobieltjes, 2 laptops en de xbox 360) heb ik geen problemen. Driver heb ik opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten. Heeft iemand nog suggesties voor een oplossing?
Ik zou hem terug sturen of anders kijken of je op je Wifi kaart Wifi-G+N kan activeren. Als je namelijk een Wifi router hebt die alleen G uitzend en je WIfi kaart is op Wifi N ingesteld dan gaat dit niet werken. Verder zou het ook nog aan de beveiliging kunnen liggen van je Wifi router. Zorg er tevens voor dat je Wifi staat ingesteld op WPA2 encryptie en niet op + enterprise. Het is namelijk mogelijk dat dit type encrypte niet door je laptop Wifi word ondersteund.

Trouwens ik bedenk me nu net dat als dat eerste waar zou zijn wat ik zei dan zou je je Wifi netwerk niet eens moeten kunnen zien en dat kan je dus wel dus ik zou even naar de beveiliging van je WIfi router kijken en eventueel een screenshot hier posten van je Wifi beveiliging instellingen. Kunnen we namelijk allemaal even meekijken en je wellicht verder helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 09:48 ]

• kippengaas
Bedankt voor je antwoord :) Ik zal vanavond eventjes een screenshot maken van mijn router instellingen, ik zit nu op mijn werk.

[ Voor 2% gewijzigd door kippengaas op 16-08-2012 10:00 . Reden: typo ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:26:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken, maar volgens mij heb ik de Atheros wlan adapter. Sinds de driver update totaal geen issues meer gehad. Speel gewoon 1080p mkv via wifi, internet gaat allemaal perfect.

Dus om je nu dood te staren op de intel wlan adapter -O-

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:33:
Volgens dit filmpje YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & Review is het geheugen, Wifi kaartje en HDD eenvoudig te vervangen mochten ze in de toekomst te kort schieten.
Het schroefje van de wifi kaart zit half onder een stuk plastic van de behuizing (lijkt ongeveer vergelijkbaar met mijn N56VM), dat maakt het iets lastiger om hem los te schroeven en wat lastiger om hem er helemaal uit te krijgen. Maar met wat goede wil kan het gewoon.

• Cubic X
Scallius schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:58:
[...]

Het verschil tussen de 4044 en de 4056 weet ik in ieder geval wel, als ik 4Launch moet geloven. Van de 4022 weet ik het niet zeker, maar hier kan het verschil dus ook in zitten.

4056 : Afmetingen: 380x255x34mm, Cardreader
4044 : Afmetingen: 380x255x37mm, 3-in-1 Cardreader

Er zit 'm dus waarschijnlijk iets in het scherm of de cardreader. Wat precies weet ik niet.

Alle laptops worden wel brand new geleverd, maar Asus heeft problemen met de productie in de fabriek waardoor er waardeloze defecten ontstaan. Sorry om te zeggen, maar de kans dat je een perfect model krijgt is nihil, het is afwachten hoe erg het defect is ;) . Overigens snap ik het verschil in hoogte tussen de 4056V en 4044V niet.
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

De leveranciers weten ook niet wat er nu precies in de laptops zit. Ze kunnen niet iedere doos gaan openhalen en de laptops 1 voor 1 gaan testen. Het ligt eraan wat ASUS erin stopt en dat is wat je krijgt. Mocht je controle willen uitoefenen op wat je erin krijgt dan moet je op z'n minst bij ASUS werkzaam zijn denk ik en anders moet je gewoon afwachten en hopen op het beste.
Ik krijg ernstig het idee dat Asus er gewoon in stopt wat ze nog op de plank hebben liggen, met uitzondering van het moederbord. De rest van de onderdelen (RAM, WiFi module, etc.) lijkt compleet willekeurig te worden gebruikt.

Mijn N56VZ-S4056V komt vanmiddag weer thuis na een RMA....ben zo benieuwd wat er nu defect is :P

• Scallius
Laptop is binnen. (De S4056V)

Wat een prachtding. Type dit bericht er op dit moment op.

Backlit werkt zoals het hoort, heb inderdaad dat het touchpad wat uitsteekt, maar dit is imo echt geen probleem. Speakers zijn echt heerlijk met de subwoofer :-)

FN-toets plakt niet, eigenlijk vrijwel geen problemen behalve dat de de achterkant wat statisch aanvoelt als je eroverheen wrijft, maar ik gebruik m'n laptop niet door er overheen te wrijven :-D

Tot nu toe nog erg tevreden, bij mijn internet instellingen staat : Intel® PROSet/Wireless
Geen idee of dat de intel kaart is of niet, maar moet nog even alles instellen. Update volgt later wel !

Weten jullie eventueel waar je kunt checken welk scherm je hebt?

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

@ ZeroGantz: :o Ik zie het. Gisteren bij CP nog 961,-, nu opeens een 'voor korte tijd aanbieding' voor 1022,- en ook andere webshops die nu 1049,- eur listen. Boffen dat ik 'em gisterochtend nog besteld heb. Zelfde verhaal idd eerder met de 4022.

@ Scallius: ik vind dit altijd wel een klein topprogje om specs te checken: http://www.piriform.com/speccy
Hiermee vind je ook veel informatie: http://www.belarc.com/free_download.html
Congrats met je S4056V en het feit dat 'ie goed bevalt!

[ Voor 9% gewijzigd door Maracuja op 16-08-2012 10:55 ]

• Fjerpje
Cubic X schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Alle laptops worden wel brand new geleverd, maar Asus heeft problemen met de productie in de fabriek waardoor er waardeloze defecten ontstaan. Sorry om te zeggen, maar de kans dat je een perfect model krijgt is nihil, het is afwachten hoe erg het defect is ;) . Overigens snap ik het verschil in hoogte tussen de 4056V en 4044V niet.

[...]

Ik krijg ernstig het idee dat Asus er gewoon in stopt wat ze nog op de plank hebben liggen, met uitzondering van het moederbord. De rest van de onderdelen (RAM, WiFi module, etc.) lijkt compleet willekeurig te worden gebruikt.

Mijn N56VZ-S4056V komt vanmiddag weer thuis na een RMA....ben zo benieuwd wat er nu defect is :P
Het is natuurlijk ook weer zo dat ook ASUS leveranciers heeft voor componenten, dus Intel, Nvidia, Atheros, Seagate, LG, Samsung, Western digital etc.. en ASUS dus ook niet alles zelf maakt, integendeel zels. Het enige wat ASUS zelf voornamelijk bouwt zijn de grafische kaarten en de moederborden. Als de componenten voldoen aan de kwaliteitseisen van ASUS dan worden ze verwerkt. Echter heeft ASUS ook leveranciers die dezelfde componenten maken en daar zit nog wel eens een verschil in qua kwaliteit van de gebruikte materialen in de componenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 10:54 ]

• Scallius
Maracuja schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:45:
@ ZeroGantz: :o Ik zie het. Gisteren bij CP nog 961,-, nu opeens een 'voor korte tijd aanbieding' voor 1022,- en ook andere webshops die nu 1049,- eur listen. Boffen dat ik 'em gisterochtend nog besteld heb. Zelfde verhaal idd eerder met de 4022.

@ Scallius: ik vind dit altijd wel een klein topprogje om specs te checken: http://www.piriform.com/speccy
Congrats met je S4056V en dat 'ie goed bevalt!
Bedankt!

Ik heb inderdaad de Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230 kaart.

Het scherm zelf (merk in ieder geval) kan ik zo niet achterhalen.

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Weet iemand toevallig of de Asus N76VZ-V2G-T1035V echt helemaal uit de handel is of is hij alleen tijdelijk niet leverbaar?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• Fjerpje
Scallius schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:56:
[...]

Bedankt!

Ik heb inderdaad de Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230 kaart.

Het scherm zelf (merk in ieder geval) kan ik zo niet achterhalen.
Met welk programma dat kan is hier meerdere malen in dit topic gepost.

Zoekt en gij zult vinden... :P

• Fjerpje
sjaakie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:03:
Weet iemand toevallig of de Asus N76VZ-V2G-T1035V echt helemaal uit de handel is of is hij alleen tijdelijk niet leverbaar?
Je zou even kunnen gaan mailen met ASUS maar het lijkt erop dat er leveringsproblemen zijn of dat hij inderdaad niet meer leverbaar is.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

sjaakie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:03:
Ik denk dat alle huidige modellen eruit gaan en dat ze straks weer als nieuwe modellen worden geintroduceerd i.v.m. Windows 8.

^ Post is hierboven!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
[...]

[...]

In die conclusie kan ik me wel vinden. Mijn N55SF-S1194V, die ik in November 2011 kocht heb ik maar 7 maanden als eigendom gehad. Daarvan heeft hij ruim 2 maanden bij de Asus service desk gedaan. Oorzaak steeds de HDD die sneuvelkde. Uiteindelijk en na oeverloze discussies, het volledige aankoopbedrag teruggekregen.
Nu ben ik een tevreden Dell gebruiker.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• Fjerpje
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat alle huidige modellen eruit gaan en dat ze straks weer als nieuwe modellen worden geintroduceerd i.v.m. Windows 8.
Zou kunnen maar als je in het half jaar voor de release van Windows 8 een laptop hebt gekocht dan krijg je voor € 14,99 een update naar Windows 8.

Zie ook: http://event.asus.com/2012/osupgrade/#nl-main

In de lijst staat dus ook de n56vz. Voor het registeren voor deze update zie:

http://windowsupgradeoffer.com

[ Voor 24% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 11:25 ]

• kellhus
Zo, ook maar een caddy gekocht voor de oorspronkelijke 750gb sata schijf, 256gb ssd is toch net wat te weinig om zonder zorgen te downloaden/installeren.

En direct een Intel Centrino 6300 wireless kaartje in bestelling geplaatst, want gaf ik enkele uren geleden nog aan geen problemen te ondervinden...Zo loop ik net met de laptop naar boven (wat 1x per week gaat gebeuren ivm thuiswerk) en zie ik dat ik slechts 2 streepjes qua ontvangst heb. Op zich geen ramp, maar ik kwam direct ook niet meer boven de 300kb/s uit.

• niels.taildeman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2022
Misschien een domme vraag, maar is de Asus N76VZ nog beschikbaar? Ik zie op veel online winkels geen prijzen of onzekere beschikbaarheid.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
[...]

Alle laptops worden wel brand new geleverd, maar Asus heeft problemen met de productie in de fabriek waardoor er waardeloze defecten ontstaan. Sorry om te zeggen, maar de kans dat je een perfect model krijgt is nihil, het is afwachten hoe erg het defect is ;) .
Die van mij is toch behoorlijk perfect. Ik klaagde over de Wifi, maar dat is geen defect. Verder geen klachten. _/-\o_

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

niels.taildeman schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:25:
Misschien een domme vraag, maar is de Asus N76VZ nog beschikbaar? Ik zie op veel online winkels geen prijzen of onzekere beschikbaarheid.
Gast dat staat nog op deze pagina!

^ Post is hierboven!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:06:
[...]

Je zou even kunnen gaan mailen met ASUS maar het lijkt erop dat er leveringsproblemen zijn of dat hij inderdaad niet meer leverbaar is.
Van de week nog gebeld met de helpdesk van Asus NL en het grappige is: Ik werd doorverwezen naar DIT forum. Heb zo het idee dat ook die jongens stiekem meelezen :P
Echter kon die mij niets vertellen over levertijden enz.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• niels.taildeman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2022
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

Gast dat staat nog op deze pagina!
Excuses :p

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 17:54
quarintus schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:28:
EDIT: Beetje laat...

Zet powermanagement op prestaties hoog van windows. Ga naar geavanceerde instellingen en zet elke instelling m.b.t. stroomverbruik voor deze "hoge prestaties" op hoog als dat al niet zo is.

Misschien dat dat helpt.

Wel is het zo dat de prestaties via accu altijd achterblijven op die met adapter. Dit heeft met meerdere dingen te maken, bijvoorbeeld stroomoutput (en levensduur batterij). Probeer maar eens zonder accu windowsprestatie index te meten.

De framedrop kan ook gebeuren bij het te warm worden van de videokaart of processor. Deze gaan even op een lager "toerental" draaien tot de temperatuur gezakt is. Dat klimt die weer omhoog. Als dat zo is dan moet de framdrop tijdes het spelen steeds frequenter gebeuren naarmate je langer speelt. maar omdat het met stekker niet voorkomt lijkt dit mij sterk.

[...]
om even op dit verhaal terug te komen,
ik denk niet dat het een hitte probleem is omdat de laptop met stekker even warm wordt als op accu
het lijkt alsof de grafische kaart wordt terug geclockt zodra de laptop op accu werkt, en de stroom schema op hoog zetten helpt helaas niet omdat dat alleen betrekking heeft op de cpu.

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn Asus N56VZ-4056V start altijd op in battery saving mode wanneer die op de accu zit. Hoe schakel ik dit uit? Ik heb namelijk de originele fabriekswindows erop staan met alle bloatware waarbij dit vrij vervelend is.

Verder hoor ik de hele tijd een zachte hiss op de achtergrond wanneer ik mijn koptelefoon heb aangesloten. Bij mijn vorige Asus N53 had ik dit geluid niet wanneer een koptelefoon was aangesloten. Hoe krijg ik dit weg? Tevens hoor ik vaker een tikkend geluid bij zowel de speakers van de laptop zelf als mijn koptelefoon, dat mag ook wel weg.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

batentje_kaitos schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:19:
Mijn Asus N56VZ-4056V start altijd op in battery saving mode wanneer die op de accu zit. Hoe schakel ik dit uit? Ik heb namelijk de originele fabriekswindows erop staan met alle bloatware waarbij dit vrij vervelend is.

Verder hoor ik de hele tijd een zachte hiss op de achtergrond wanneer ik mijn koptelefoon heb aangesloten. Bij mijn vorige Asus N53 had ik dit geluid niet bij koptelefoon. Hoe krijg ik dit weg? Tevens hoor ik vaker een tikkend geluid bij zowel de speakers van de laptop zelf als mijn koptelefoon, dat mag ook wel weg.
Zucht, het begint rete irritant te worden hoe slecht mensen topics doorlezen.
Moet ik je serieus antwoord geven?

Doe een clean install zonder alle bloatware van Asus, installeer alleen de benodigde programma's (Update en energiebeheer is nergens voor nodig). Voor de rest kan je wel terug zoeken want er staat ergens welke audio driver je het beste kan gebruiken.

^ Post is hierboven!

• batentje_kaitos
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:22:
[...]

Zucht, het begint rete irritant te worden hoe slecht mensen topics doorlezen.
Moet ik je serieus antwoord geven?

Doe een clean install zonder alle bloatware van Asus, installeer alleen de benodigde programma's (Update en energiebeheer is nergens voor nodig). Voor de rest kan je wel terug zoeken want er staat ergens welke audio driver je het beste kan gebruiken.
Ik hou het liever bij deze Windows versie. Het moet toch ook gewoon uit te zetten zijn?
Niet iedereen gaat gelijk als een gek een clean install doen :').

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

batentje_kaitos schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:36:
[...]

Ik hou het liever bij deze Windows versie. Het moet toch ook gewoon uit te zetten zijn?
Niet iedereen gaat gelijk als een gek een clean install doen :').
De meesten hier kiezen ervoor om te werken op een snelle notebook. Ik denk dat 99% van de gebruikers in dit topic hun notebook opnieuw geïnstalleerd hebben. Dan moet je ook niet zeuren over: WiFi problemen, geluidsproblemen en powermanagment problemen.

Hieronder: |:(

^ Post is hierboven!

• batentje_kaitos
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

De meesten hier kiezen ervoor om te werken op een snelle notebook. Ik denk dat 99% van de gebruikers in dit topic hun notebook opnieuw geïnstalleerd hebben. Dan moet je ook niet zeuren over: WiFi problemen, geluidsproblemen en powermanagment problemen.
Op een SSD met de originele Windows is ie ook al een stuk sneller :P.

• Scallius
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

Hieronder: |:(
Nouja, ik heb hem niet opnieuw geinstalleerd. Langzaam aan steeds als ik zin heb wat bloatware deleten. Maar eigenlijk verder geen klachten.

Laptop werkt prima, speelt LoL tot nu toe heerlijk op de hoogste graphics met 60 fps stable. Puft wat warme lucht uit, processor zit rond de 72 graden samen met het moederbord. Laptop zelf blijft verder redelijk koel aan voelen.

Merk dat er nog wel snelheid valt te winnen door een SSD erin te stoppen, maar verder is de laptop erg rap. Ook geen last van de geluidsbug, plakkende toetsen of andere issues opgenoemd, wifi is ook prima, 2 trappen omhoog vanaf de wifi en ik heb nog steeds 4 balkjes signaal.

Tevreden ! :D

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:15
batentje_kaitos schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:44:
[...]

Op een SSD met de originele Windows is ie ook al een stuk sneller :P.
Dat is natuurlijk een appels met peren vergelijking...
Als je 2 SSD's in RAID zit is hij nog sneller-.-'

Je wilt je nieuwe Notebook toch ook graag optimaal benutten?
Even een nieuwe windows installatie eroverheen gooien is voor een beetje tweaker een kleine moeite.

ps. als je er toch een SSD inzet, is het dezelfde moeite er een clean instal overheen te gooien.

• Gerwin89
0xygen schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Dat is natuurlijk een appels met peren vergelijking...
Als je 2 SSD's in RAID zit is hij nog sneller-.-'

Je wilt je nieuwe Notebook toch ook graag optimaal benutten?
Even een nieuwe windows installatie eroverheen gooien is voor een beetje tweaker een kleine moeite.

ps. als je er toch een SSD inzet, is het dezelfde moeite er een clean instal overheen te gooien.
Er wordt een redelijk normale vraag gesteld anders hoe hij die twee problemen zou kunnen oplossen. Het antwoord is dan ook erg rigoureus door te zeggen: doe een clean install :P
En verder wordt er ook niks vergeleken, er wordt alleen aangegeven dat de laptop met SSD lekker snel aanvoelt ondanks de originele fabrieksinstallatie.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Gerwin89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Er wordt een redelijk normale vraag gesteld anders hoe hij die twee problemen zou kunnen oplossen. Het antwoord is dan ook erg rigoureus door te zeggen: doe een clean install :P
En verder wordt er ook niks vergeleken, er wordt alleen aangegeven dat de laptop met SSD lekker snel aanvoelt ondanks de originele fabrieksinstallatie.
Er wordt hier aangegeven een clean-install omdat dit al deze problemen oplost.

^ Post is hierboven!

• Fjerpje
Olé heb zojuist m'n N56VZ-S4056V mogen ontvangen en het is echt een pracht ding. Het scherm is goed, afwerking is geweldig, geluid is goed en de Wifi verbinding is perfect maar ben in het eerste opzicht wel de volgende problemen tegengekomen:

- Het touchpad staat wat bol. (het touchpad komt dus iets boven de behuizing uit)
- De subwoofer werkt niet.

Omdat ik hem dus binnen 14 dagen kan terugsturen en ik me dood erger aan dingen die niet werken bij een nieuw product, heb ik dus ook meteen een RMA aangevraagd bij 4Launch en gaat deze dus helaas weer terug.

Verder vind ik het echt een top ding, op die paar puntjes na dan. Trouwens bij de N56VZ-S4056V kreeg ik een gratis laptop tas en een laptop muis erbij. :*) Heeft iemand anders dit er ook bij gekregen bij aankoop van een nieuwe N56VZ-S4056V?

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 15:23 ]

• 0xygen
Strunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:12:
[...]

Er wordt hier aangegeven een clean-install omdat dit al deze problemen oplost.
Idd, met alleen een SSD plaatsen is het probleem niet opgelost...

• Gerwin89
0xygen schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Idd, met alleen een SSD plaatsen is het probleem niet opgelost...
De SSD is ook nooit geplaatst om problemen op te lossen..
Een clean install mag dan (misschien) de problemen oplossen, maar zoals hij/zij al aangaf houdt hij/zij het liever bij deze installatie.
Verder heb ik ook geen oplossing hoor trouwens :X

• Onyxthegreat
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:12:
Olé heb zojuist m'n N56VZ-S4056V mogen ontvangen en het is echt een pracht ding. Het scherm is goed, afwerking is geweldig, geluid is goed en de Wifi verbinding is perfect maar ben in het eerste opzicht wel de volgende problemen tegengekomen:

- Het touchpad staat wat bol. (het touchpad komt dus iets boven de behuizing uit)
- De subwoofer werkt niet.

Omdat ik hem dus binnen 14 dagen kan terugsturen en ik me dood erger aan dingen die niet werken bij een nieuw product, heb ik dus ook meteen een RMA aangevraagd bij 4Launch en gaat deze dus helaas weer terug.

Verder vind ik het echt een top ding, op die paar puntjes na dan. Trouwens bij de N56VZ-S4056V kreeg ik een gratis laptop tas en een laptop muis erbij. :*) Heeft iemand anders dit er ook bij gekregen bij aankoop van een nieuwe N56VZ-S4056V?
Jouw touchpad staat bol terwijl die van mij trouwens aan de linker kant verzonken was. :+

En ja bij de N56VZ-S4056V krijg je inderdaad een bedraad ASUS muisje en een tas.

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Onyxthegreat schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:31:
[...]

Jouw touchpad staat bol terwijl die van mij trouwens aan de linker kant verzonken was. :+

En ja bij de N56VZ-S4056V krijg je inderdaad een bedraad ASUS muisje en een tas.
Is dit bij alle winkels?
Zo nee: bij welke winkel hebben jullie hem dan vandaan?

Verwijderd

jojokojo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Is dit bij alle winkels?
ik denk dat het weinig uitmaakt van welke winkel hij komt, je neemt best een winkel met goede klantenservice ;-)

• Gerwin89
[...]

Is dit bij alle winkels?
Ik denk trouwens dat die versie behoorlijk in prijs gaat stijgen. Hij is al bij heel wat webshops weggehaald en staat nog maar bij een paar versies op de site voor < 1000 euro.

• Onyxthegreat
[...]

Is dit bij alle winkels?
Ik heb hem bij Max ICT vandaan. Dit maakt zoals andere zeiden echter niet uit. Hij komt zo vanuit ASUS, met muis en tas. :)

Verwijderd

ik dacht dat ik het gevonden had voor de belgen, op redcoon staan er een heel aantal te koop, maar blijken ze met qwerty toetsenbord te zijn ipv azerty, op zich maakt het niet veel uit, maar het is een gewoonte...

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Ik heb mijn N56VZ-S4035V nu twee dagen en soms blijft het scherm voor 1 seconde even hangen en hoor je het geluid vaag doen. Iemand een idee?

• 0xygen
Gerwin89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

De SSD is ook nooit geplaatst om problemen op te lossen..
Een clean install mag dan (misschien) de problemen oplossen, maar zoals hij/zij al aangaf houdt hij/zij het liever bij deze installatie.
Verder heb ik ook geen oplossing hoor trouwens :X
Dan heb je nog altijd de bijgeleverde CD van ASUS waarbij je kan kiezen welke troep je wil/niet wilt installeren cq. nodig hebt..

• Fjerpje
0xygen schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:10:
[...]

Dan heb je nog altijd de bijgeleverde CD van ASUS waarbij je kan kiezen welke troep je wil/niet wilt installeren cq. nodig hebt..
De CD gebruiken is een slecht idee... Met name omdat de CD altijd achter loopt op updates. Het is dus raadzaam de laatste drivers/software van de ASUS site te halen.

• batentje_kaitos
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

De CD gebruiken is een slecht idee... Met name omdat de CD altijd achter loopt op updates. Het is dus raadzaam de laatste drivers/software van de ASUS site te halen.
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb nu de harde schijf van 1TB die vanuit de fabriek erin zit nu in gebruik. Een SSD gebruik ik pas wanneer de problemen zijn opgelost. Dat was namelijk alleen maar een voorbeeld.

Maar goed, de Asus Realtek driver van de Asus website heeft het probleem niet opgelost en de nieuwste Realtek driver van Realtek zelf ook niet. Wat valt er dan nog te doen om het probleem op te lossen?

Verwijderd

Blijkbaar is het bij 4Launch de voorraad heel snel erdoorheen, ze wachten op een nieuwe lading van de 4056.

Ik krijg de neiging om hem nu al te bestellen, omdat ik niet wil dat de prijzen stijgen.

Verwijderd

heb net bericht gekregen van Tones dat enkel deze binnenkomt binnen een goede week in belgie:
N56VM-S3036V-BE

Prijs zou rond de 850 euro komen te liggen

Specs: 15.6 inch/i7-3610qm/6gb/500gb/gt630m2g/w7hp

kan iemand mij hier wat extra info over geven?

• Fjerpje
batentje_kaitos schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb nu de harde schijf van 1TB die vanuit de fabriek erin zit nu in gebruik. Een SSD gebruik ik pas wanneer de problemen zijn opgelost. Dat was namelijk alleen maar een voorbeeld.

Maar goed, de Asus Realtek driver van de Asus website heeft het probleem niet opgelost en de nieuwste Realtek driver van Realtek zelf ook niet. Wat valt er dan nog te doen om het probleem op te lossen?
Als het niet aan je koptelefoon ligt dan zou je eventueel de laptop kunnen terug sturen... mits dat nog kan.

Verwijderd

Ik ga misschien voor deze: http://www.laptopshop.be/...26/asus-n56vm-s4032v.html

- LG Scherm
- GT630 is genoeg voor mij
- Intel wifi kaartje
- backlit (qwerty) toetsenbord

Qwerty-toetsenbord, maar dit heb ik net liever. Nog altijd sterk aan het twijfelen tussen deze en de Sony S15. Ik ben gewoon een perfectionist en kan het niet hebben dat er een mankementje zal zijn aan de N56 :p
Als de S15 nu geen orangegate-scherm had en goed geluid had, was het all the way S15 hoor ;)

EDIT:

Ik vraag me wel af of ik zomaar mag terugsturen en een nieuwe vragen of geld terug vragen? Iedereen lijkt dat hier te (willen) doen, maar ik kwam dit tegen op de site van coolblue:
Bij Laptopshop.be kun je een artikel zonder boete en zonder opgaaf van motief binnen 14 werkdagen na ontvangst ruilen of retourneren, volgens het herroepingsrecht. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 17:56 ]

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:31:
Ik ga misschien voor deze: http://www.laptopshop.be/...26/asus-n56vm-s4032v.html

- LG Scherm
- GT630 is genoeg voor mij
- Intel wifi kaartje
- backlit (qwerty) toetsenbord

Qwerty-toetsenbord, maar dit heb ik net liever. Nog altijd sterk aan het twijfelen tussen deze en de Sony S15. Ik ben gewoon een perfectionist en kan het niet hebben dat er een mankementje zal zijn aan de N56 :p
Als de S15 nu geen orangegate-scherm had en goed geluid had, was het all the way S15 hoor ;)
Als m'n volgende n56vz die ik opgestuurd krijg niet goed is dan zie ik van de koop af omdat over een aantal weken m'n studie begint en ik dus een goede laptop moet hebben.

Een kwalitatief goede laptop maken is niet moeilijk want in het verleden is keer op keer bewezen dat dat gewoon kan. Het ligt dus aan de fabrikant welke niet de kwaliteit waarborgt welke ze zouden moeten naleven. Of dit nu met bezuinigingen te maken heeft of met iets anders dan nog is het aan de fabrikant om kwaliteit af te leveren.

Doe je dit niet dan verkoop je niet; zo simpel is het. Het is tegenwoordig niet voor iedereen zo makkelijk meer om aan geld te komen dus het laatste wat je als consument wil is een laptop kopen van een fabrikant welke de kantjes eraf loopt ook al is het slechts een foutief detail.

[ Voor 28% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 17:48 ]

Verwijderd

ik ga hiermee volledig akkoord. Zelf heb ik ook mijn laptop mogen terugsturen (mijn scherm ging in strepen)

EDIT: miss handig voor de mensen Asus N56VZ-4035

Maaar....Ik heb binnen de 3 werkdagen een nieuwe gekregen, en moet zeggen dat ik ongelofelijk tevreden ben !!!! Ik zou geen andere willen, en ik ben ook een perfectionist ! Natuurlijk moet je wel een clean instal doen, voor zover is duidelijk, maar qua hardware is deze laptop top in deze prijsklasse !!

Het enige wat ik vind, is dat windows 7 minder stabiel is dan windows xp. Heb zelf 5jaar met een "getweakde" windows xp gewerkt, en nooit probelmen onder vonden. 2jaar terug de kans gekregen om windows 7 er te plaatsen, maar ik vond dit nog wat vroeg," eerst de kinderziekten eruit halen" dacht ik. Nu 2 jaar later moet ik zeggen dat windows 7 nog altijd minder stabiel is dan windows xp. Zijn jullie van zelfde mening ? of ben ik de enige ?

Mvg

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:58:
ik ga hiermee volledig akkoord. Zelf heb ik ook mijn laptop mogen terugsturen (mijn scherm ging in strepen)

Maaar....Ik heb binnen de 3 werkdagen een nieuwe gekregen, en moet zeggen dat ik ongelofelijk tevreden ben !!!! Ik zou geen andere willen, en ik ben ook een perfectionist ! Natuurlijk moet je wel een clean instal doen, voor zover is duidelijk, maar qua hardware is deze laptop top in deze prijsklasse !!

Het enige wat ik vind, is dat windows 7 minder stabiel is dan windows xp. Heb zelf 5jaar met een "getweakde" windows xp gewerkt, en nooit probelmen onder vonden. 2jaar terug de kans gekregen om windows 7 er te plaatsen, maar ik vond dit nog wat vroeg," eerst de kinderziekten eruit halen" dacht ik. Nu 2 jaar later moet ik zeggen dat windows 7 nog altijd minder stabiel is dan windows xp. Zijn jullie van zelfde mening ? of ben ik de enige ?

Mvg
Windows 7 minder stabiel in welk opzicht bedoel je precies?

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Hoe bedoel je minder stabiel? Ik heb met Windows 7 nog nooit één vastloper of blauw scherm gehad. Met Windows XP ontelbaren...

• batentje_kaitos
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

Als het niet aan je koptelefoon ligt dan zou je eventueel de laptop kunnen terug sturen... mits dat nog kan.
Ik heb hem sinds gisteren van Azerty dus dat zou dan denk ik toch nog moeten kunnen.

• Cubic X
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe N56VZ-S4056V van Alternate gekregen...tot zover ben ik tevreden over de laptop! Geen duidelijk zichtbare schade en hij is super snel (SSD erin gezet)! Deze laptop die ik nu heb heeft zelfs een 100% vlak en goed geplaatst touchpad :o :) . Wel moet ik wennen aan de silver kleurige behuizing, je ziet al het vuil er op....Nu nog een goede verzekering vinden voor eventuele mors- en valschade :P .

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Waarom gaan de prijzen van de N56VZ-S4056V opeens ophoog?

Deze is bij 4Launch opeens €979,- ipv €969,-

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:58:

Mvg
Hehe, eindelijk nog iemand die tevreden is. Al dat gezeik hier dat alle laptops mankementen vertonen; onzin. Alleen de mensen met mankementen komen hier oplossingen zoeken, zo simpel is dat.
Inmiddels gebruik ik mijn n56vz-4035 al 2 maanden met plezier en zonder problemen. :)

• kippengaas
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Ik zou hem terug sturen of anders kijken of je op je Wifi kaart Wifi-G+N kan activeren. Als je namelijk een Wifi router hebt die alleen G uitzend en je WIfi kaart is op Wifi N ingesteld dan gaat dit niet werken. Verder zou het ook nog aan de beveiliging kunnen liggen van je Wifi router. Zorg er tevens voor dat je Wifi staat ingesteld op WPA2 encryptie en niet op + enterprise. Het is namelijk mogelijk dat dit type encrypte niet door je laptop Wifi word ondersteund.

Trouwens ik bedenk me nu net dat als dat eerste waar zou zijn wat ik zei dan zou je je Wifi netwerk niet eens moeten kunnen zien en dat kan je dus wel dus ik zou even naar de beveiliging van je WIfi router kijken en eventueel een screenshot hier posten van je Wifi beveiliging instellingen. Kunnen we namelijk allemaal even meekijken en je wellicht verder helpen.
Hierbij een screen van de wifi instellingen: Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/630/routerx.png

Iemand een idee wat er fout staat dat ervoor zorgt dat mn asus n56vz niet wilt connecten?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
xtaix schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:26:
Waarom gaan de prijzen van de N56VZ-S4056V opeens ophoog?

Deze is bij 4Launch opeens €979,- ipv €969,-
Simpel, de schoolvakanties zijn bijna ten einde en iedereen die nog voor de start van het nieuwe schooljaar een laptop wil kopen komt nu. Daar weten ze goed aan te verdienen.

Verwijderd

kippengaas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:30:
[...]

Hierbij een screen van de wifi instellingen: [afbeelding]

Iemand een idee wat er fout staat dat ervoor zorgt dat mn asus n56vz niet wilt connecten?
Volgens mij bedoelden ze gewoon de instellingen van jouw laptop, dus die je via het icoontje rechtsonderin kan vinden (netwerkcentrum).

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Pff.. bij dixons kregen ze de N76 pas over 2/3 weken.. Geen vergelijking maarja, heb een MBA gekocht :)

• batentje_kaitos
Fjerpje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

Kan ik dan de laptop het beste naar Asus via RMA terugsturen of is het beter om contact op te nemen met Azerty en hem daar heen terug te sturen?

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:51:
Hoe bedoel je minder stabiel? Ik heb met Windows 7 nog nooit één vastloper of blauw scherm gehad. Met Windows XP ontelbaren...
Blauw scherm ligt volgens mij meer aan de hardware dan aan de OS. Kan aan mij liggen, maar soms loopt hij vast. Komt dan kader op " Programma herstellen" / "Programma afsluiten " dan de snelheid waarmee het probleem opgelost is, duurt te lang naar mijn zin... kwas het gewoon niet meer gewent. Nu met clean windows allesinds beter, dat moet ik wel zeggen. Bv ook dat mijn plugin om live te stream van bv Sporza ( tv zender in beglie) telkens opnieuw crasht... enfin, ben nog steeds tevreden hoor :D Kvroeg me af of er nog mensen dit vonden. Oja..bv heb hier mijn windows geactiveerd, althans dat dacht ik toch, heb de sleutel eens moeten invoeren, en kwam "ok". Nu paar dagen later " gelieve uw windows te activeren" ..

Windows update aan te raden na clean instal ?

• Scallius
Mijn eerste indrukken van vandaag, ik hoop dat jullie er wat aan hebben...

Right out of the box
De eerste indruk van de laptop is "wow". Wat ziet dit ding er toch enorm strak uit. Voelt erg robuust en de laptop lijkt met veel zorg in mekaar gezet te zijn.
De lid is wel erg gevoelig voor vingerafdrukken, en je zult ze ook goed zien. Makkelijk weer weg te poetsen tho!
Wanneer je de laptop openklapt, komt de algehele look goed naar voren. Het strakke toetsenbord, het grote touchpad en de speakers. Er zijn maar een paar gaatjes geperforeerd (de daadwerkelijke speakers), de rest zijn gewoon stipjes.

Audio
Deze is voor mij lastig, ik kom namelijk van een oudere Toshiba met Harman/Kardon speakers.. Ik moet nog steeds een laptop vinden die deze speakers verslaat. De Asus heeft heerlijke speakers, met subwoofer klinkt het fantastisch.
Vandaag hetzelfde nummer op mijn oude Toshiba en mijn nieuwe Asus afgespeeld, en de Asus legt het toch echt af. Die Toshiba speakers zijn toch nog steeds koning op laptopspeakers voor mij. Al met al zijn de speakers van de Asus wel goed te doen verder en dus ook een waardige opvolger.

Toetsenbord en touchpad
Toetsenbord typt fenominaal. Traveltime van de toetsen is goed, zijn even uitgespreidt waardoor maar weinig verkeerde toetsaanslagen worden gemaakt en de backlit werkt prima.
Touchpad is lekker dankzij zijn formaat. De verborgen rechter-/linkerknop vind ik wel een beetje wennen. Af en toe zoek ik nog met mijn vinger naar de knop, en vat het touchpad dat op als een multi-gesture. Affin, dat is een kwestie van wennen :) (Gebruik overigens verder de muis)

Beeldscherm
Helaas weet ik nog steeds niet welk scherm ik hier in heb (te lui om terug te zoeken in het topic), maar ergens hoef ik het ook niet per sé te weten. Het scherm is namelijk helder, laat kleuren mooi en goed zien en heeft goede kijkhoeken. Ik kom van een 1440x900, dus weet niet in hoeverre mijn mening hier telt.
Maar het scherm is voor mij echt prima te doen.

Gaming
Vandaag League of Legends gespeeld en een heel klein beetje WoW. League of Legends ging zonder problemen met alles op max (inclusief shadows en 1920x1080), fps bleef op een stabiele 60fps.
World of Warcraft nog niet uitgebreid kunnen testen (is ook nog maar m'n eerste dag met de Asus), maar draaide ook met Good/High settings op een stabiele 60fps in drukke steden.

Er komt veel warmte uit de ventilatieschacht, maar de laptop blijft verder redelijk koel. Temperaturen van Moederbord en Processor waren 70-74 graden tijdens het gamen. Videokaart helaas niet kunnen meten.
Indien er een beetje rekening wordt gehouden met de warmte aan de linker kant, heb ik prima kunnen gamen op m'n schoot. De laptop blijft namelijk in het algeheel aangenaam.

Algehele snelheid

De laptop voelt an sich rap aan. Eigenlijk werkt alles gewoon prima zo. Wel zou er naar mijn mening nog wat meer snelheid uit de HDD mogen worden gehaald, 5400RPM lijkt mij nog een beetje aan de lage kant voor een laptop met deze specs.

Al met al een zeer tevreden ASUS-gebruiker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scallius schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:18:

Right out of the box
De eerste indruk van de laptop is "wow". Wat ziet dit ding er toch enorm strak uit. Voelt erg robuust en de laptop lijkt met veel zorg in mekaar gezet te zijn.
De lid is wel erg gevoelig voor vingerafdrukken, en je zult ze ook goed zien. Makkelijk weer weg te poetsen tho!
Wanneer je de laptop openklapt, komt de algehele look goed naar voren. Het strakke toetsenbord, het grote touchpad en de speakers. Er zijn maar een paar gaatjes geperforeerd (de daadwerkelijke speakers), de rest zijn gewoon stipjes.

Toetsenbord en touchpad
Toetsenbord typt fenominaal. Traveltime van de toetsen is goed, zijn even uitgespreidt waardoor maar weinig verkeerde toetsaanslagen worden gemaakt en de backlit werkt prima.
Touchpad is lekker dankzij zijn formaat. De verborgen rechter-/linkerknop vind ik wel een beetje wennen. Af en toe zoek ik nog met mijn vinger naar de knop, en vat het touchpad dat op als een multi-gesture. Affin, dat is een kwestie van wennen :) (Gebruik overigens verder de muis)

Al met al een zeer tevreden ASUS-gebruiker !
Volledig mee eens !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Scallius schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:18:

[..]
Hebben we zeker wat aan! _O_ Biedt goede hoop! 't Is toch wel de droomconfiguratie onder de N56's.
Kreeg van het thuisfront te horen dat 'ie binnengekomen was!
Hopelijk op die van mij ook niks aan te merken. Ben ik over een paar dagen achter.

Bij dat ene circulerende plaatje van de verschillende Asus-modeltypen staat inderdaad dat er extra's bij zaten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sq2jJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Wanneer ik mijn N56VZ-S4056V heb aan gesloten op mijn speakers via HDMI dan is het tikkend geluid weg. Toch nog terugsturen of is het een driver probleem? Of ligt het toch aan de Realtek chip zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
kippengaas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:30:
[...]

Hierbij een screen van de wifi instellingen: [afbeelding]

Je Wifi instellingen lijken gewoon in orde. Ik neem aan dat de laptop right-out-of-the-box al niet wilde connecten? Als dat het geval is; zou ik hem terug sturen. Ik neem aan dat je verder niet je Wifi instellingen in Windows hebt? Mocht dit niet het geval zijn dan terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
batentje_kaitos schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:56:
Wanneer ik mijn N56VZ-S4056V heb aan gesloten op mijn speakers via HDMI dan is het tikkend geluid weg. Toch nog terugsturen of is het een driver probleem? Of ligt het toch aan de Realtek chip zelf?
Het kan aan meerdere dingen liggen maar je laptop moet gewoon out-of-the-box werken en geen tikkende geluiden opleveren. Ik zeg terug sturen...

Ik geef echter wel vaak het advies om de laptop terug te sturen, maar dat is puur omdat we hier te maken hebben met NIEUWE laptops. Deze laptops dienen gewoon 100% in orde te zijn, zijn ze dat niet dan heeft troubleshooten geen zin.

[ Voor 24% gewijzigd door Fjerpje op 17-08-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:11:
[...]

Blauw scherm ligt volgens mij meer aan de hardware dan aan de OS. Kan aan mij liggen, maar soms loopt hij vast. Komt dan kader op " Programma herstellen" / "Programma afsluiten " dan de snelheid waarmee het probleem opgelost is, duurt te lang naar mijn zin... kwas het gewoon niet meer gewent. Nu met clean windows allesinds beter, dat moet ik wel zeggen. Bv ook dat mijn plugin om live te stream van bv Sporza ( tv zender in beglie) telkens opnieuw crasht... enfin, ben nog steeds tevreden hoor :D Kvroeg me af of er nog mensen dit vonden. Oja..bv heb hier mijn windows geactiveerd, althans dat dacht ik toch, heb de sleutel eens moeten invoeren, en kwam "ok". Nu paar dagen later " gelieve uw windows te activeren" ..

Windows update aan te raden na clean instal ?
Windows update is altijd aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Fjerpje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:36:
[...]

Het kan aan meerdere dingen liggen maar je laptop moet gewoon out-of-the-box werken en geen tikkende geluiden opleveren. Ik zeg terug sturen...

Ik geef echter wel vaak het advies om de laptop terug te sturen, maar dat is puur omdat we hier te maken hebben met NIEUWE laptops. Deze laptops dienen gewoon 100% in orde te zijn, zijn ze dat niet dan heeft troubleshooten geen zin.
Oké en dan naar Asus of Azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:32:
[...]

Simpel, de schoolvakanties zijn bijna ten einde en iedereen die nog voor de start van het nieuwe schooljaar een laptop wil kopen komt nu. Daar weten ze goed aan te verdienen.
Blijkbaar wil 4Launch monopoly spelen, ik had ze vandaag nog gebeld en gevraagd waarom het toen der tijd naar 969€ was gestegen en het blijkt weer gestegen te zijn.

Ik ga anders aangeven dat ik het anders bij de goedkopere concurrent ga halen ondanks dat het 10 dagen levertijd heeft. Als ze de prijs tenminste niet voor 10€ verlagen als de dag tevoren.
Pagina: 1 ... 36 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.