Performance problemen Asus N56

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Probleem #1
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop in huis, de Asus N56VJ. Het idee was om wat files van me oude laptop naar m'n nieuwe te transferen over mijn thuisnetwerk. Het ging alleen tergend traag. Om er zeker van te zijn dat de bottleneck niet bij mijn oude laptop zit heb ik die aangesloten met een LAN kabel. De router die ik gebruik is de Zyxel p2812hnu-f1. Deze router ondersteund 300 mbps. Ik ben er van op de hoogte dat deze snelheid alleen in theorie is en dat er alleen een fractie behaald kan worden van deze snelheid. Maar minder dan 1/10 van deze snelheid lijkt me toch wel een btje karig. Ik zit bijna pal naast mijn router, wel kan ik 7 andere netwerken detecteren in de buurt. (woon in Amsterdam). Hier het resultaat als ik een file van +- 4gig over mijn netwerk verplaats.

https://www.dropbox.com/s/b2o0b0gq6ku36ar/wifi.jpg

Dezelfde file over het netwerk maar nu beide laptops op een LAN kabel om dus uit te sluiten dat mijn oude laptop het bestand op lage snelheden verzend:

https://www.dropbox.com/s/7qku5248pjqyfes/ethernet.jpg

Snelheid ligt dan rond de 200 Mbps. Opzich ook wel opmerkelijk gezien beide laptops een 1Gbps ethernetkaart hebben.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn wifi kaart en dat verhielp het probleem ook niet. Wifi kaart is de Qualcomm atheros ar9485wb-eg. De router ondersteunt 802.11n en ik heb zowel getest met WMM aan en uit maar ook dit maakt geen verschil. Zijn deze lage snelheden een normaal verschijnsel of is het mogelijk te verhelpen?

Probleem #2

Het installeren van programma's en virusscan gaat ook zeer traag. Ik heb de taskmanager geopend om te kijken wat er aan de hand is als ik Adobe Photoshop installeer. Het probleem ligt h'm bij de harddrive. Het duurt ongeveer 20 min om Photoshop te installeren, WTF?! Check:

https://www.dropbox.com/s/y42pjoc8mxuy0ii/install.jpg

de writespeed ligt vaak onder de 10mb/s! Hoe kan dat? Ik heb ook nog een performance test gerunned en die geeft wel een writespeed aan van rond de 95mb/s maar in praktijk haalt ie dat dus niet:

https://www.dropbox.com/s/2j4ko71lh1tolct/disk%20mark.jpg

Hier de specs van mijn laptop:

pricewatch: Asus N56VJ-S4006H

Zijn deze problemen zelf te verhelpen of zou ik h'm terug sturen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Probleem #1
Gebruikt je oude laptop misschien nog 802.11g? Dat kan die 20mbit eventueel verklaren.

Probleem #2
De writespeed bij een performance test is meestal met sequentiële data en het kan zijn dat photoshop nu eenmaal heel veel kleine bestanden moet installeren waardoor je zo'n lage snelheid ziet.

Waar staan de installatiebestanden van photoshop of andere programma's? Op je harde schijf zelf, een usb stick, een dvd of misschien nog ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn oude laptop heeft 802.11g maar ik heb deze aan een utp kabel gehangen zodat dit niet de bottleneck zou zijn. Over photoshop: installatiebestand staat op de hdd zelf. Ook virusscan gaat zeer traag... Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Soms toevallig een verse windows7 installatie er op gezet?

Toen ik dat gedaan had wilde mijn ASUS laptop niet op volle kloksnelheid werken
(nakijken met CPU-Z) totdat ik een of andere ASUS driver had geinstalleerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee staat windows 8 op. Heb nieuwe drivers gedownload voor de wifi kaart... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:10
schijf defragmentatie al eens geprobeerd?

Worden alle bestanden in je schijf als een rij achterelkaar gezet.
heeft invloed op je snelheid.

ik heb ook 1 TB schijf maar je moet het zeker wel regelmatig defragmenteren. En zeker als je het lange tijd niet hebt gedaan merk je wel groot verschil. (tenminste op mijn oude laptop merkte ik het wel erg)

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb je de laptop al eens vergeleken met een andere laptop in dezelfde prijsklasse?
De specs van de laptop zien er meer dan goed genoeg uit om toch wat snelheid te hebben.

Als je denkt dat er iets mis is met de hdd kan je dat nakijken met een programma als diskcheckup. Als dat programma geen fout geeft zal het probleem niet bij de hdd liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TokoDude: laptop is net nieuw dus staat nog bar weinig op.

@thibai: heb diskcheckup gerunned. Eerste keer kon ie geen assessment geven, tweede keer lukte het wel. Duurde alleen wel een stuk langer dan de 1e keer. Geen fouten gevonden volgens diskcheckup.

Maar lijkt me alsnog sterk dat de hdd op volle capaciteit draait, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Heb je de kloksnelheid van dat ding nou al eens bekeken met CPUz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CpuZ net gedraaid en de core draait op 1200-2000mhz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xel003
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09-2024
mcafee verwijderen!
Pagina: 1