Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Ik weet niet of iedereen het gezien heeft, maar Asus roept enkele modellen terug...

RMA N53SN, N53SV, N73SV, N43SN en N43SL

Kan ook al oud zijn, maar ik zie het nu pas...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Dude, dat is een press release van begin 2011, het ging toen over de Sandy Bridge Sata-600 problemen. De nieuwe Asus hebben allemaal de Ivy Bridge. Denk dus niet dat het nu nog van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Ik heb de N53 eind 2011 gekocht, en die is ook nog met Sandy Bridge :)
En het kan altijd zijn dat niet iedereen het gezien heeft...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ah zo, dacht dat je verwees naar de nieuwe Asus N56. Slecht gelezen van mijn kant :F !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10

GijsW

Koetje!

Heb een klein vraagje, zit voor mijn studie ook te kijken naar een 15.6" asus laptop met een 1080p scherm, bij de 17" is wel bekend dat je er een tweede HDD/SSD in kwijt kunt, maar bij de 15" modellen?

Zag in de TS al een link naar Ebay staan, heb in mijn huidige i7 pc een Crucial M4 128gb schijf zitten die te weinig gebruikt wordt. Is die caddy wat op ebay staat voldoende voor een laptop of moet ik ook nog iets van brackets nodig hebben? En is die caddy gemaakt voor een HDD of past er ook vlekkeloos een SSD in? En zie in de ad wel SATA staan, maar is dat SATA600 of maakt dat niks uit?

En wat is dan het verstandigst, laat zon caddy voldoende snelheid door? OF moet ik de HDD uit de Asus laptop in die bracket doen, en dan de SSD in de ruimte stoppen waar de HDD voor bestemd was?

Sorry voor de vele vragen, maar kan er zelf niet echt duidelijk uit worden!

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
GijsW schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:15:
Heb een klein vraagje, zit voor mijn studie ook te kijken naar een 15.6" asus laptop met een 1080p scherm, bij de 17" is wel bekend dat je er een tweede HDD/SSD in kwijt kunt, maar bij de 15" modellen?

Zag in de TS al een link naar Ebay staan, heb in mijn huidige i7 pc een Crucial M4 128gb schijf zitten die te weinig gebruikt wordt. Is die caddy wat op ebay staat voldoende voor een laptop of moet ik ook nog iets van brackets nodig hebben? En is die caddy gemaakt voor een HDD of past er ook vlekkeloos een SSD in? En zie in de ad wel SATA staan, maar is dat SATA600 of maakt dat niks uit?

En wat is dan het verstandigst, laat zon caddy voldoende snelheid door? OF moet ik de HDD uit de Asus laptop in die bracket doen, en dan de SSD in de ruimte stoppen waar de HDD voor bestemd was?

Alleen de caddy zou genoeg moeten zijn.

Ik geloof dat de s-ata aansluiting (op het moederbord) van de DVD speler maar SATA150/200 is dus ik zou daar de HDD in stoppen en je SSD in de laptop zelf bouwen.

In de caddy past elke 2,5" schijf, maar zoals hier boven aangegeven zou ik er gewoon je HDD in stoppen. Overigens is zo'n caddy niets anders dan een connector in een connector, de snelheid wordt dus niet beïnvloed.

Hangt natuurlijk wel van de laptop af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GijsW schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:15:

In mijn N56VZ is de 750GB verdeeld over 2 harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:27:
[...]

In mijn N56VZ is de 750GB verdeeld over 2 harddisks.
Wikipedia: Partitie (informatica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Inderdaad, je computer bevat een 750 GB schijf verdeeld over 2 partities/volumes.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ik ga vandaag de N56VZ bij campusshop bestellen, maar zoals hier te lezen valt is hier nogal veel bloatware op geïnstalleerd. Ik wil deze dus meteen een clean install geven. Nu heb ik hier een paar vragen over. Ik weet alleen niet zo goed hoe dit werkt met een OEM Windows 7 installatie. Zit er een OEM dvd bij voor een clean install of kan je die ergens via een legale manier downloaden? Moet je ook eerst de "bloatware" installatie opstarten o.i.d. of mag je gewoon meteen de schijf erinstoppen en installeren? Hoe gaat de activatie dan?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:12
P1nGu1n schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:52:
Ik ga vandaag de N56VZ bij campusshop bestellen, maar zoals hier te lezen valt is hier nogal veel bloatware op geïnstalleerd. Ik wil deze dus meteen een clean install geven. Nu heb ik hier een paar vragen over. Ik weet alleen niet zo goed hoe dit werkt met een OEM Windows 7 installatie. Zit er een OEM dvd bij voor een clean install of kan je die ergens via een legale manier downloaden? Moet je ook eerst de "bloatware" installatie opstarten o.i.d. of mag je gewoon meteen de schijf erinstoppen en installeren? Hoe gaat de activatie dan?
Meestal leveren fabrikanten geen dvd met Windows meer mee. Wat ik zelf bijzonder irritant vind. Ik zou hem gewoon ergens downloaden dan installeren met de product code op je licentie sticker aan de onderkant van je laptop en dan gewoon Windows activeren via internet/telefoon.

Bloatware wordt meestal wel op een CD meegeleverd samen met de drivers. Deze hoef je niet te installeren en je kunt zelf gewoon kiezen wat je wel en niet wilt installeren in een menu'tje.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluorescent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
P1nGu1n schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:52:
Ik ga vandaag de N56VZ bij campusshop bestellen
Hallo! Ik denk er zelf ook over de N56VZ bij campusshop te bestellen. Als jij de jouwe hebt, zou je dan even kunnen laten weten of hij inderdaad alle specificaties heeft die op de website vermeld worden? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
Fluorescent schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Hallo! Ik denk er zelf ook over de N56VZ bij campusshop te bestellen. Als jij de jouwe hebt, zou je dan even kunnen laten weten of hij inderdaad alle specificaties heeft die op de website vermeld worden? Bedankt!
Alle specificaties op de site kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Fluorescent schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Ik zal het zeker laten weten! Levering is waarschijnlijk dinsdag/woensdag dus dan kun je meer van me verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een schone installatie doen maar ik weet niet precies hoe. Je moet toch booten met de W7 disc erin. Dan moet je later, na een aantal keer ''next'' te hebben gedrukt kiezen of je wilt upgraden, of de custom optie. Ik moet dan op custom klikken waarna je daar je partities ziet, toch? Ik heb een ''system reserved'' en een C partitie (ofcourse :P) Dan moet ik de C drive formatteren en die andere zo laten? En dan? Excuseer mijn extreme noobheid lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:40:
Ik wil een schone installatie doen maar ik weet niet precies hoe. Je moet toch booten met de W7 disc erin. Dan moet je later, na een aantal keer ''next'' te hebben gedrukt kiezen of je wilt upgraden, of de custom optie. Ik moet dan op custom klikken waarna je daar je partities ziet, toch? Ik heb een ''system reserved'' en een C partitie (ofcourse :P) Dan moet ik de C drive formatteren en die andere zo laten? En dan? Excuseer mijn extreme noobheid lol 8)7
Allebei de partities verwijderen en dan gewoon op next rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostler schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:25:
[...]

Allebei de partities verwijderen en dan gewoon op next rammen.
Thanks, ga het nu even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Davidshadow13 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Meestal leveren fabrikanten geen dvd met Windows meer mee. Wat ik zelf bijzonder irritant vind. Ik zou hem gewoon ergens downloaden dan installeren met de product code op je licentie sticker aan de onderkant van je laptop en dan gewoon Windows activeren via internet/telefoon.

Bloatware wordt meestal wel op een CD meegeleverd samen met de drivers. Deze hoef je niet te installeren en je kunt zelf gewoon kiezen wat je wel en niet wilt installeren in een menu'tje.
Oke ik ga het proberen wanneer ik hem heb! Is het voor de Clean Install nog nodig om de voorgeïnstalleerde windows (met bloatware) een keer opgestart te hebben of voor je hem ook maar 1 keer opgestart hebt de installatie disc erin en installeren? Vervolgens moet je tijdens de installatie de productkey invullen onderop je laptop en hij is geactiveerd? (of moet je bellen o.i.d. naar microsoft?)

En ik kan nergens een legale, schone en originele Windows 7 Home Premium NL SP1 64-bit versie vinden..

[ Voor 10% gewijzigd door P1nGu1n op 02-07-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
P1nGu1n schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:16:
[...]

Oke ik ga het proberen wanneer ik hem heb! Is het voor de Clean Install nog nodig om de voorgeïnstalleerde windows (met bloatware) een keer opgestart te hebben of voor je hem ook maar 1 keer opgestart hebt de installatie disc erin en installeren? Vervolgens moet je tijdens de installatie de productkey invullen onderop je laptop en hij is geactiveerd? (of moet je bellen o.i.d. naar microsoft?)

En ik kan nergens een legale, schone en originele Windows 7 Home Premium NL SP1 64-bit versie vinden..
Pinguin kan jij mij vertellen zodra je hem hebthoe helder hij buiten is?:) eventueel een foto maken? O+
Zit er namelijk aan te denken om hem ook aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
daannvd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:08:
[...]

Pinguin kan jij mij vertellen zodra je hem hebthoe helder hij buiten is?:) eventueel een foto maken? O+
Zit er namelijk aan te denken om hem ook aan te schaffen!
Ik wil best wat dingen hier posten voor je, ik begrijp echter niet helemaal wat je precies bedoeld. Dus als je het wat beter uitlegt zal ik je vragen beantwoorden als hij hier binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
P1nGu1n schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:33:
[...]

Ik wil best wat dingen hier posten voor je, ik begrijp echter niet helemaal wat je precies bedoeld. Dus als je het wat beter uitlegt zal ik je vragen beantwoorden als hij hier binnen is :)
Nou omdat het scherm 180nit is schijnt hij niet erg helder te zijn en als je dan buiten zit met je laptop en de zon schijnt erop is niet alles goed zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
P1nGu1n schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:16:
[...]

Niet naar refereren dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 02-07-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
windows-7-direct-download-links

edit: zie juist dat er geen home premium link is

[ Voor 76% gewijzigd door dask op 02-07-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
dask schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:06:
windows-7-direct-download-links

edit: zie juist dat er geen home premium link is
Dat is dus het probleem, die sites had ik ook al gevonden maar alleen Professional in NL beschikbaar.. En via snip is ook weer niet zo vertrouwd voor een OS denk ik.

[ Voor 188% gewijzigd door Bolletje op 02-07-2012 19:58 . Reden: Geen referentie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het inbouwen van een SSD in de n56vz redelijk eenvoudig? Heb zoiets nooit gedaan en vroeg me af of het slim is om het zelf te proberen mbv internet.

En: zodra de n56vz overal leverbaar is gaat ie dus rond de 1100 kosten. Ik vind dit nogal veel en met SSD erbij gaat dit wel boven mn budget helaas. Hoe lang schatten jullie dat het duurt voordat de prijs tot onder de 1000 is gedaald? Wel minimaal 3 maanden ofniet? :(

Ik wil m echt halen maarja 1100 euro wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Uiteindelijk is het gelukt, ik heb van mydigitallife.info een NL Professional ISO gedownload, deze op een USB gezet via het Windows 7 USB-DVD Download Tool en daarna F:/sources/ei.cfg deleted. Toen kon ik tijdens de installatie kiezen welke versie ik wilde, inclusief Home Premium dus en ben je verzekerd van een originele, betrouwbare en zooivrije Windows installatie haha.

[ Voor 255% gewijzigd door Bolletje op 02-07-2012 19:57 . Reden: woeps, verkeerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Wat is er nou eienlijk precies verschillend tussen die van campusshop en de finale versie die uit gaat komen

[ Voor 8% gewijzigd door leopod op 02-07-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:42:
Is het inbouwen van een SSD in de n56vz redelijk eenvoudig? Heb zoiets nooit gedaan en vroeg me af of het slim is om het zelf te proberen mbv internet.

En: zodra de n56vz overal leverbaar is gaat ie dus rond de 1100 kosten. Ik vind dit nogal veel en met SSD erbij gaat dit wel boven mn budget helaas. Hoe lang schatten jullie dat het duurt voordat de prijs tot onder de 1000 is gedaald? Wel minimaal 3 maanden ofniet? :(

Ik wil m echt halen maarja 1100 euro wtf
Waarom niet die van de campusshop? Die is 930.
leopod schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:06:
Wat is er nou eienlijk precies verschillend tussen die van campusshop en de finale versie die uit gaat komen
Volgens mij alleen het scherm, die zou bij de finale versie meer helderheid hebben.
En de campusshop versie heeft geen backlit keyboard.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
ook geen BR dacht ik...

je zou je nog gaan afvragen wat het verschil is met de VM :)
Evenveelverschillen met de VM als met de 'standaard' VZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunterofevil schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:56:
ook geen BR dacht ik...

je zou je nog gaan afvragen wat het verschil is met de VM :)
Evenveelverschillen met de VM als met de 'standaard' VZ
Oja, heb je gelijk in.
VM heeft mindere videokaart, CPU, HDD dacht ik. Die is op alle fronten wat minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Zojuist de 76VZ besteld bij laptopshop, morgen hopelijk binnen.
Hopelijk stelt deze laptop mij niet teleur :).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nu nog een 3 de variant van de Asus N56 ? Want ik zou er dringend eentje nodig hebben. Hier zie ik enkel de S4035V versie, zonder lichtgevend toetsenbord en DVD-r. Maar met een brakker (?) scherm.
Een andere versie is de S4022V, deze heeft wel het lichtgevend toetsenbord en het betere (?) scherm maar ook een blue-rayspeler. Nu zegt die blue-ray me niets. Maar wil ik wel graag het betere scherm. De vraag is, is het scherm ook echt de 200 euro extra waard. (blue-ray en lichtgevend toetsenbord doen me niets). Voor die 200 euro die ik uitspaar zou ik een SSD kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:28:
Komt er nu nog een 3 de variant van de Asus N56 ? Want ik zou er dringend eentje nodig hebben. Hier zie ik enkel de S4035V versie, zonder lichtgevend toetsenbord en DVD-r. Maar met een brakker (?) scherm.
Een andere versie is de S4022V, deze heeft wel het lichtgevend toetsenbord en het betere (?) scherm maar ook een blue-rayspeler. Nu zegt die blue-ray me niets. Maar wil ik wel graag het betere scherm. De vraag is, is het scherm ook echt de 200 euro extra waard. (blue-ray en lichtgevend toetsenbord doen me niets). Voor die 200 euro die ik uitspaar zou ik een SSD kopen...
Er komt inderdaad nog een derde variant van de N56VZ namelijk de normale retailversie(s) en dat kunnen er ook nog eens meerdere zijn Asus kennende. Deze komen eind van de maand uit dus daar is nog niks over bekend. Je kunt alleen wachten.

Van de N56VM zijn inmiddels twee retailversies uit in NL de N56VM-S4055 met goed scherm, dvd en backlit tobo en de S4032 die identiek is aan de S4055 maar 8 GB ram heeft i.p.v. 6 GB en een grotere harde schijf.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 17:24
Ik zie ind op latopshop dat de n76VZ er is volgens mij mag dan de topicstart wel eens bijgewerkt worden..
of is dit de eerste versie?
dat er nog een betere komt?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Zojuist mijn Campusshop N56VZ ontvangen, wat een prachtig ding zeg! _/-\o_
Wat nou slecht scherm, het is werkelijk waar prachtig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
P1nGu1n schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:42:
Zojuist mijn Campusshop N56VZ ontvangen, wat een prachtig ding zeg! _/-\o_
Wat nou slecht scherm, het is werkelijk waar prachtig :o
Klinkt goed! :)
Is het scherm ook helder? En hoe is de kijk hoek?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Clavat schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:59:
Ik zie ind op latopshop dat de n76VZ er is volgens mij mag dan de topicstart wel eens bijgewerkt worden..
of is dit de eerste versie?
dat er nog een betere komt?
Inderdaad, de 17 inch versie lijkt al bij Laptopshop op voorraad te zijn en dit is inderdaad de juiste versie met backlit toetsenbord, blu-ray brander en 1TB HDD.

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications.

Ik wacht nog even op de 15 inch voor m'n studie. :)

http://www.laptopshop.nl/...30/asus-n56vz-s4022v.html

[ Voor 13% gewijzigd door Fjerpje op 03-07-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Fjerpje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, de 17 inch versie lijkt al bij Laptopshop op voorraad te zijn en dit is inderdaad de juiste versie met backlit toetsenbord, blu-ray brander en 1TB HDD.

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications.

Ik wacht nog even op de 15 inch voor m'n studie. :)

http://www.laptopshop.nl/...30/asus-n56vz-s4022v.html
Ik heb zojuist mijn n76vz ook ontvangen, helaas moet ik nog een half uurtje werken voordat de pret gaat beginnen.
Zal vanavond nog wel wat foto's plaatsen hoe je een SSD erbij in moet doen. (ook i.v.m. verzoek van mede tweakerT).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Strunkie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:00:
[...]

Ik heb zojuist mijn n76vz ook ontvangen, helaas moet ik nog een half uurtje werken voordat de pret gaat beginnen.
Zal vanavond nog wel wat foto's plaatsen hoe je een SSD erbij in moet doen. (ook i.v.m. verzoek van mede tweakerT).
Ben wel nieuwsgierig :9~ Uit bovenstaande begrijp ik dat je dus ook een bay hebt voor de SSD en dus ook een SSD of vervang je de HDD voor de SSD?

Ik heb zojuist nog even contact gehad over de 15 inch versie maar daar wist de medewerker van laptop shop me niet veel meer over te vertellen dan wat er op de website staat. Hij vertelde dat de laptop niet meer geleverd zou worden, echter lijkt me dat vreemd omdat het net een nieuwe is.

[ Voor 25% gewijzigd door Fjerpje op 03-07-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Fjerpje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:15:
[...]

Ik heb zojuist nog even contact gehad over de 15 inch versie maar daar wist de medewerker van laptop shop me niet veel meer over te vertellen dan wat er op de website staat. Hij vertelde dat de laptop niet meer geleverd zou worden, echter lijkt me dat vreemd omdat het net een nieuwe is.
Dit kreeg ik ook als reactie op mijn email naar laptopshop.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
Lijkt me sterk dat je bij een 15 inch notebook nog ruimte hebt om een ssd naast de hdd te plaatsen. Zou echter wel heel goed nieuws zijn als het zo is :)

Heb lang gewacht op de nieuwe Dell XPS 15, maar gezien de prijzen wacht ik toch nog even op de nieuwe modellen van Asus. Die paar weken kunnen er nog wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
De N56VZ is dus end of life zoals ik begrijp? (wordt niet meer geleverd...). Wanneer en welke nieuwe modellen van Asus komen er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Cubic X schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:31:
De N56VZ is dus end of life zoals ik begrijp? (wordt niet meer geleverd...). Wanneer en welke nieuwe modellen van Asus komen er aan?
Hij is officieel nooit geleverd in NL, omdat hij simpelweg nog niet in grote getallen is uitgebracht. Asus Benelux zelf zegt pas eind juli dus ik verwacht hem gewoon eind juli goed leverbaar in NL. types als Laptopshop die zelf niet weten waar de klepel hangt die vertrouw ik voor geen meter. >:)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Tja, ik lees nu net dat de N56VZ met 630M al te heet wordt...dan zal de N56VZ met 650M wel helemaal een drama worden. Jammer :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

Cubic X schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:38:
Tja, ik lees nu net dat de N56VZ met 630M al te heet wordt...dan zal de N56VZ met 650M wel helemaal een drama worden. Jammer :/ .
Waar heb je dat gelezen dan? Ik heb juist gelezen dat het prima werkbaar is, zowel in een review als in gebruikerservaring.

Ik heb vandaag N56VZ besteld bij Campusshop, hopen dat 'ie morgen al binnen is. Misschien dat degenen die hem daar ook hebben besteld hier iets over kunnen zeggen?

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Mijn laptop net opengeschroeft om een SSD bij te plaatsen, de schroefjes zaten er gewoon los bij in een zakje :D

- hier stonden screenshots over het plaatsen van een SSD, mijn serie nummer was iets te duidelijk :') -

SSD werkt prima alleen Windows 7 even downloaden om al die shitload er af te krijgen :S
Sowieso moet Windows naar de SSD :)

[ Voor 22% gewijzigd door Strunkie op 03-07-2012 21:21 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
c0burn schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:10:
[...]

Waar heb je dat gelezen dan? Ik heb juist gelezen dat het prima werkbaar is, zowel in een review als in gebruikerservaring.

Ik heb vandaag N56VZ besteld bij Campusshop, hopen dat 'ie morgen al binnen is. Misschien dat degenen die hem daar ook hebben besteld hier iets over kunnen zeggen?
However, it tends to get hot when running games for a couple of hours. The components can get to about 80-85 degrees Celsius, which is quite high. More importantly though, the top part of the laptop tends to get hot, on the left side of the trackpad, beneath the Z X C keys, exactly the place where you’re going to hold your left hand. And that for me was annoying.

[...]
Otherwise though, if you’re planning to push the N56 hard and play games, the overheating surface can be a deal breaker if you’re as sensitive about this aspect as I am. Cause fine, laptops as powerful as this one are supposed to get hot, but not on the top, not where the user can feel it. I’m sorry, but that’s just unacceptable in my book.
Bron
Ik ben zo'n zeikerd die daar last van heeft. Ik heb al eerder een laptop kapot zien gaan omdat die 85 graden werd tijdens belasting, dat wil ik nooit meer. Een notebook moet onder volle belasting ook prima onder de 80 graden kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
Ik heb zelf de Asus N56VZ van campusshop. En ik heb helemaal nergens last van. Bij full-load en gt 650 op turbo freq. van 950 mhz komt de videokaart niet boven de 65 graden uit. En de processor blijft daar onder zitten. Dus ondanks de review heb ik er geen last van. Maar ik kan hem eens een paar uur op full-load laten draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Trently op 03-07-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Ik vind de temperatuur van mijn n76 ook reuze meevallen, mijn Vaio werd standaard te heet om hem van schoot af te houden. Bij deze laptop is het geen probleem ;)
Alleen het touchpad snap ik niet helemaal, waarom klikbare knoppen maken als deze touchgevoelig zijn?

Wie kan mij die logica uitleggen?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Cubic X schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:38:
Ik heb nog nooit een GT630 in een VZ gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
daannvd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:52:
[...]

Klinkt goed! :)
Is het scherm ook helder? En hoe is de kijk hoek?:)
Zeker een helder scherm en een hele grote kijkhoek, dat verbaast me best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Is de optical drive makkelijk te vervangen door een caddy+hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

leopod schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:38:
Is de optical drive makkelijk te vervangen door een caddy+hdd?
Ja, dat is redelijk eenvoudig te doen, wat misschien wat lastiger is is om het frontje over te zetten naar de caddy.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
Hieronder de specs van de BE versie van de N56Vz van campusshop (wel 999 € )
Is er buiten het scherm nog een verschil met de NL versie.
En iemand die at meer weet over dit scherm... Ook inferieur aan het 'standaard' scherm?
Het is wel glossy jammer genoeg....

Part No 90N9IC444J2871VL131Y
Model Name Asus N56VZ-S4035V-BE
Processor & Cache Memory 3de Generatie Intel® Core™ i7-3610MQ, 2.3 GHz
Operating System Windows 7 Home Premium (64bit)
Main Memory DDRIII 1600 8GB
Display 15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: HD 1920x1080/ 16:9 Display type: (Typical 180-nit) Glare
Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 650X 2GB
Hard Drive HDD 750GB 7200 rpm
Optical Drive Super Multi 8x with Double Layer
Video Camera HD web camera (Fixed type)
Interface 1 x Microphone-in jack 1 x Headphone-out jack 1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor 4 x USB 3.0 ports 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert 1 x HDMI
Audio Built-in microphone Bang & Olufsen ICEpower® Built-in speaker Bang & Olufsen ICEpower® Sonic Focus
Keyboard AZERTY Chiclet keybord
Battery Pack & Life 56 WHrs , 5200mAH, 3S2P, 6-cell Li-ion Battery pac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Hunterofevil schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:10:
Hieronder de specs van de BE versie van de N56Vz van campusshop (wel 999 € )
Is er buiten het scherm nog een verschil met de NL versie.
En iemand die at meer weet over dit scherm... Ook inferieur aan het 'standaard' scherm?
Het is wel glossy jammer genoeg....

Processor & Cache Memory 3de Generatie Intel® Core™ i7-3610MQ, 2.3 GHz
Main Memory DDRIII 1600 8GB
Display 15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: HD 1920x1080/ 16:9 Display type: (Typical 180-nit) Glare
Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 650X 2GB
Optical Drive Super Multi 8x with Double Layer
Interface 1 x Microphone-in jack 1 x Headphone-out jack 1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor 4 x USB 3.0 ports 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert 1 x HDMI
Audio Built-in microphone Bang & Olufsen ICEpower® Built-in speaker Bang & Olufsen ICEpower® Sonic Focus
Zo op het eerste gezicht inderdaad alleen het scherm. LG non-glare vs Samsung Glare troep :(. En verder waarschijnlijk geen backlit keyboard want dat staat er ook niet bij. Dat zijn dan de enige verschillen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung is mat. Campusshop is waardeloos wat betreft spect. In de helft wat daar staat zit een fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:10:
De samsung is mat. Campusshop is waardeloos wat betreft spect. In de helft wat daar staat zit een fout..
:) ok en als beide schermen mat zijn welk is dan het kwalitatief best te noemen ?
En waar zittend e andere helft van de fouten ;) ?
Ik vraga me af of ik als Belg ook bij campusshop.nl mag bestellen (hebben wel geen azerty vermoed ik ?)

Thx voor de info trouwens (Mat/glare) is in mijn geval een dealbreaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Hunterofevil schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:52:
[...]

:) ok en als beide schermen mat zijn welk is dan het kwalitatief best te noemen ?
En waar zittend e andere helft van de fouten ;) ?
Ik vraga me af of ik als Belg ook bij campusshop.nl mag bestellen (hebben wel geen azerty vermoed ik ?)

Thx voor de info trouwens (Mat/glare) is in mijn geval een dealbreaker...
Het LG panel is verreweg superieur aan de Samsung op zowel kleurweergave, kijkhoeken en helderheid geloof ik. Zie ook de preview van Anandtech hiervoor.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunterofevil schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:10:
Processor & Cache Memory 3de Generatie Intel® Core™ i7-3610MQQM, 2.3 GHz
Main Memory DDRIII 1600 8GB 1600 wat?
Display 15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: HD 1920x1080/ 16:9 Display type: (Typical 180-nit) Glare klopt helemaal niets van..
Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 650XM 2GB
Optical Drive Super Multi 8x with Double Layer Double layer wat? CD?
Dat dus.

En ja, het LG paneel in de GT630m versie is een stuk beter. Ik snap niet waarom asus de versie met snellere GPU verkoopt met een minder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Davidshadow13 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:57:
[...]

Het LG panel is verreweg superieur aan de Samsung op zowel kleurweergave, kijkhoeken en helderheid geloof ik. Zie ook de preview van Anandtech hiervoor.
hmm maar wat ik dan nog steeds niet snap, is het scherm in de campusshop versie slecht en het LG paneel in n56vm 'normaal' of is de campusshop versie 'normaal' en het LG paneel juist goed?

Omdat deze twee vaak met elkaar vergeleken worden...

[ Voor 5% gewijzigd door daannvd op 04-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het campusshop scherm is gemiddeld. En dat is eigenlijk alleen acceptabel omdat dell de XPS 15 heeft vervangen door een opvolger met average schermpje. Naast de XPS 15 of sony S15 blijft er van de schermkwaliteit van campusshop niet veel over, het LG scherm doet het beter in dat aspect.

En dan bedoel ik de oude XPS. Niet de nieuwe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:09:
Het campusshop scherm is gemiddeld. En dat is eigenlijk alleen acceptabel omdat dell de XPS 15 heeft vervangen door een opvolger met average schermpje. Naast de XPS 15 of sony S15 blijft er van de schermkwaliteit van campusshop niet veel over, het LG scherm doet het beter in dat aspect.

En dan bedoel ik de oude XPS. Niet de nieuwe.
Dus al met al: Scherm campusshop = Scherm nieuwe XPS 15 = Scherm inspiron 15R SE
Natuurlijk een beetje kort door de bocht maar hier komt het op neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
daannvd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Dus al met al: Scherm campusshop = Scherm nieuwe XPS 15 = Scherm inspiron 15R SE
Natuurlijk een beetje kort door de bocht maar hier komt het op neer?
zo heb ik het wel meegekregen (al zaten er blijkbaar wel klijne verschillen in maar die zou je met het blote oog niet kunnen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Jammer dat de goede versie van de n56vz alleen in 17 inch verkrijgbaar is dus die met blu-ray. Hopelijk laat de n56vz 15 inch met blu-ray niet lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de n56 vm en vz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Laatst online: 10-08 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:53:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de n56 vm en vz?
vm is met de GT 630m
vz is met de GT 650m

Uit betrouwbare bron:
Er komen ongeveer 5 verschillende versies uit van de n56-vz

Ik weet niet precies welke maar ik weet dat er 1 komt voor rond de 1100 euro die ik zelf zou willen=
-Backlit toetsenbord
-LG scherm
-GT 650m
-1 Terrabyte (weet niet welke snelheid)
-zonder blue-ray.
-8GB RAM

Ook komt er 1 van 1200 met bluray brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Laatst online: 10-08 14:33
ps: ze zijn leverbaar over 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:56:
Jammer dat de goede versie van de n56vz alleen in 17 inch verkrijgbaar is dus die met blu-ray. Hopelijk laat de n56vz 15 inch met blu-ray niet lang op zich wachten.
Ik denk dat ik toch voor de 17inch ga en dan deze: ASUS N76VZ-V2G-T1035V bij laptopshop 1149,-
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Weet iemand of deze dus wel het goede LG scherm heeft? Volgens de specs wel een backlit toetsenbord en ook een bluray brander wat ik wel graag wil.

En het handige van de 17 inch is dus dat je er makkelijk een ssd naast kan zetten en je niet de hele optical drive eruit moet halen.

Kan ik de N76VZ ergens beter halen dan bij laptopshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Graphics Controller NVidia GeForce GT 650M 2GB GDDR3 Graphics Card
Zo jammer. Volgens mij geeft de DDR5 versie een hoop performance winst.

Ah review tussen GDDR3 en GDDR5 gevonden: http://forum.notebookrevi...r5-difference-tested.html

Hmm 19% sneller dus

[ Voor 38% gewijzigd door Viper® op 04-07-2012 15:57 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Laatst online: 09:55
Kan iemand mij vertellen als deze laptop backlight zit? pricewatch: Asus N56VM-S4032V

Even zeker weten.
Of heeft alleen de VZ backlight zoals deze:

Klik

En als er groot verschil in zit kan iemand mij dat dan vertellen? :)

[ Voor 41% gewijzigd door larsiey op 04-07-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:12:
Ik vind de temperatuur van mijn n76 ook reuze meevallen, mijn Vaio werd standaard te heet om hem van schoot af te houden. Bij deze laptop is het geen probleem ;)
Alleen het touchpad snap ik niet helemaal, waarom klikbare knoppen maken als deze touchgevoelig zijn?

Wie kan mij die logica uitleggen?
Voor slepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
larsiey schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:06:
Kan iemand mij vertellen als deze laptop backlight zit? pricewatch: Asus N56VM-S4032V

Even zeker weten.
Of heeft alleen de VZ backlight zoals deze:

Klik

En als er groot verschil in zit kan iemand mij dat dan vertellen? :)
Juist alle versies van de VZ die nu in omloop zijn hebben geen backlit tobo. De VM S4050V heeft sowiso backlit tobo en van de S4032V weet ik dat 99% zeker want dat is exact dezelfde machine als de S4050V behalve dat de HDD groter is en hij 8 GB ram heeft i.p.v. 6 GB.
Viper® schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Zo jammer. Volgens mij geeft de DDR5 versie een hoop performance winst.

Ah review tussen GDDR3 en GDDR5 gevonden: http://forum.notebookrevi...r5-difference-tested.html

Hmm 19% sneller dus
Het GDDR5/GDDR3 verhaal is al vaak voorbij gekomen en ja het is jammer, maar het is volkomen logisch. De TDP van een GDDR5 kaart ligt zo'n 30 á 35 watt hoger dan van de GDDR3 wat dus betekent minder accucduur en meer warmte of een zwaardere accu dus een zwaardere laptop. Haast geen enkele fabrikant gebruikt GDDR5 in notebooks in het thin & light en portable segment. Alleen Dell en in de workstation laptops van > 3 KG vind je ze. Precies om de reden dat licht, lange accuduur en koel niet samengaan met GDDR5. Hoe jammer ook.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken maar 2 laptops waar GDDR3 wordt gebruikt: de N56, en clevo's 11" gamebak.
MSI gebruikt GDDR5, clevo gebruikt GDDR5, dell gebruikt GDDR5 (icm een GT640m, note bene), samsung en apple gebruiken ook GDDR5. En HP ook.

De N56 wordt wel relatief warm onder furmark, maar de temperatuur houd dell ook niet tegen GDDR5 in de M14x te gooien. Het enige argument wat ik kan verzinnen voor een notebook in dit formaat is de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:33:
Ik ken maar 2 laptops waar GDDR3 wordt gebruikt: de N56, en clevo's 11" gamebak.
MSI gebruikt GDDR5, clevo gebruikt GDDR5, dell gebruikt GDDR5 (icm een GT640m, note bene), samsung en apple gebruiken ook GDDR5. En HP ook.

De N56 wordt wel relatief warm onder furmark, maar de temperatuur houd dell ook niet tegen GDDR5 in de M14x te gooien. Het enige argument wat ik kan verzinnen voor een notebook in dit formaat is de prijs.
Ehm, lang niet alle samsung's gebruiken GDDR5, de 17-inchers wel maar daar is ook genoeg ruimte voor. Ook Sony gebruikt GDDR3 en verder zijn alle laptop's die jij nu noemt niet echt bekend om hun gewicht, accuduur of warmteontwikkeling.

Accuduur van MSI en Clevo is sowieso ruk, MSI wordt ook nog eens warm en samen met Clevo zijn ze ook zwaar. Alleen Dell in de XPS 14 en 15 hebben ze het relatief koel, licht en uitzonderlijke accuduur weten te houden met GDDR5 en Apple ook maar verder hebben alle andere GDDR5 fabrikanten op accuduur, temperatuur en gewicht concessies gedaan.

Dus het is inderdaad bijna niet mogelijk om GDDR5 te gebruiken in een dergelijke notebook die niet een van die drie nadelen heeft.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft geen laptop met GT 650m ;)

Daarnaast betekent GDDR5 iets anders dan een slechte accuduur. De accuduur wordt niet beinvloed, alleen het load en idle verbruik als de kaart aan staat. Daar heb je optimus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zie echt door de bomen het bos niet meer bij asus maar ik wil ben er enigszins uit.

Hoeveel modellen zijn er nu precies van de N76VM

Ik hoef toch niet zo diehard te gamen dus ik neem genoegen met de VM versie. Ook de HDD is niet zo belangrijk aangezien ik er een SSD naast wil zetten. Een backlit toetsenbord is wel nice. en bluray/dvd maakt niet uit.

Ik kwam dan uit op dit: pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V

Mensen ervaring met deze laptop? Of iemand tips om deze wel/niet te kopen.

Moet zsm een laptop halen aangezien m'n oude acer 18" na 3 jaar dood is (wie the fuck bedenkt het om de voeding in het scharnier van de klep te plaatsen 8)7 ) en deze nieuwe asus zien er wel te strak uit damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:46:
Sony heeft geen laptop met GT 650m ;)

Daarnaast betekent GDDR5 iets anders dan een slechte accuduur. De accuduur wordt niet beinvloed, alleen het load en idle verbruik als de kaart aan staat. Daar heb je optimus voor.
Als je hem gebruikt wordt de accuduur dus weldegelijk korter. Hij gebruikt meer stroom dus dan kun je ook korter op de accu dat is een logisch gevolg. Als het verbruik van mijn auto hoger is moet ik ook eerder tanken als mijn tank niet groter wordt. :P

Ik heb het hier trouwens niet over een GT650M specifiek maar over alle modellen in het algemeen dat veel merken dan GDDR3 gebruiken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je dus switchable graphics voor. Als je geen games draait dan werk je op de IGP en staat de dedecated kaart uit. GDDR5 wat uit staat is niet onzuiniger dan GDDR3. Pas als naar de nvidia kaart switcht is GDDR5 een aanslag op de acccuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik zit zelf een beetje te wijfelen of ik nou voor de N56 ga (want doe nog studeren) of gewoon de N73 pak en die 500 gram extra voor goed neem.

Ik zit namelijk te denken aan het feit dat de 17" misschien meer koelingsruimte heeft dan de N56? (Temperatuur speelt bij mij een grote rol)

Voor games zoals : Heroes of Might and magic (de nieuwste), WoW, Diablo 3, volstaat de VM (GT630)? Of is een GT650 dan aan te raden.

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 17% gewijzigd door Scallius op 04-07-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Scallius schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:37:
Ik zit zelf een beetje te wijfelen of ik nou voor de N56 ga (want doe nog studeren) of gewoon de N73 pak en die 500 gram extra voor goed neem.

Ik zit namelijk te denken aan het feit dat de 17" misschien meer koelingsruimte heeft dan de N56? (Temperatuur speelt bij mij een grote rol)

Wat zijn jullie ervaringen?
Koeling in de 17 inch versies is super goed, onderkant blijft lekker koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik heb zelf een N53 en deze blijft bij mij verassend koel. de lucht die naar buiten komt is wel heet. maar de body voelt koel aan. En dat bij een kamer temperatuur van 30+ graden celcius

Het lijkt me dat de nieuwe modellen daar niet heel anders in zullen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Jackxl op 04-07-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allroundy
  • Laatst online: 29-07-2022
Hallo allemaal,

Nieuw in tweakerland en heb dit hele topic gevolgd. (Ivm met het aanschaffen van de nieuwe n-serie)
Nu liep ik vandaag de mediamarkt almere in en daar hadden ze de 15" vz en vm serie. Na lang wikken en wegen naar huis gegaan met de vz-4022v voor € 1149 met gratis tas twv 50 euro. De vm kostte € 949 en had 250 gb minder opslag, geen bluray, videokaart GT630 ipv de 650 versie, ik vermoedde een iets slechter scherm. Wel toetsenbord verlichting.

Werkt erg mooi en zal vast geen spijt krijgen van deze aankoop. Weet iemand of je na het branden van de recovery dvd een clean instal kan doen met dezelfde dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 11:41
Iemand die me hiermee kan helpen misschien?

Asus n61Ja bios update problem

Asus N61Ja probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Jackxl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:36:
Ik heb zelf een N53 en deze blijft bij mij verassend koel. de lucht die naar buiten komt is wel heet. maar de body voelt koel aan. En dat bij een kamer temperatuur van 30+ graden celcius

Het lijkt me dat de nieuwe modellen daar niet heel anders in zullen zijn.
Hoe vind jij zelf de GT 540M presteren in games? (indien je natuurlijk gamed :D)

En wat voor soort games speel je? Blijft onder het gamen de laptop ook koel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
allroundy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:55:
Hallo allemaal,

Nieuw in tweakerland en heb dit hele topic gevolgd. (Ivm met het aanschaffen van de nieuwe n-serie)
Nu liep ik vandaag de mediamarkt almere in en daar hadden ze de 15" vz en vm serie. Na lang wikken en wegen naar huis gegaan met de vz-4022v voor € 1149 met gratis tas twv 50 euro. De vm kostte € 949 en had 250 gb minder opslag, geen bluray, videokaart GT630 ipv de 650 versie, ik vermoedde een iets slechter scherm. Wel toetsenbord verlichting.

Werkt erg mooi en zal vast geen spijt krijgen van deze aankoop. Weet iemand of je na het branden van de recovery dvd een clean instal kan doen met dezelfde dvd?
Nee dat kan niet omdat al die zooi van Asus ook op je recovery staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
Scallius schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 02:34:
[...]

Hoe vind jij zelf de GT 540M presteren in games? (indien je natuurlijk gamed :D)

En wat voor soort games speel je? Blijft onder het gamen de laptop ook koel?
GT540M draait alles medium/high op 1280 x 720, welliswaar geen 1920 x 1080 (native resolutie) maar dat kun je ook helemaal niet verwachten van een videokaart in deze range.

Elk spel die ik speel draait de laptop makkelijk op 720p en medium/high, spellen als Sims/Source spellen (HL2, TF2, L4D2,Portal 2)/Civilization V draaien allemaal op hoog maar spellen als BF3 draait op medium @ 720p speelbaar.

Hier heb je ook een mooi overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
GT540 draait alles op medium high op 1920 x 1080 native resolution xD

Ik speel vooral LoL en TF2. ABP ging ook prima.
Ook Skyrim ging prima op de bovengenoemde resolutie.

Echter moet je dan afentoe wel genoege nemen met fps drops van 20 en zul je niet altijd al je settigns op high kunnen hebben.

Ik ben iig zeer tevreden over de graka.. maar echt indrukwekkend is het niet.

En wat betreft de warmte.. De hete lucht die er links uit komt is tijdens gamen enorm heet.
De body blijft eigenlijk altijd koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Het probleem is een beetje, dat de GT 650M gelijk een kleine 200 euro duurder is.

Ik weet niet of het een overkill graka is voor games zoals WoW/HoMM/LoL/Diablo, maar 't maakt 'm wel weer net wat meer future proof.

Maar als de GT 630M deze games al makkelijk draait en die voorlopig nog wel blijft draaien, dan vraag ik het me af of het die 200 eutjes extra waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben in het bezit van een Asus n76vz.

Wanneer ik mijn lapop opstart terwijl mijn cd-speler dicht is (niet uitgeschoven) maakt de cd-speler het volgende geluid:

YouTube: Asus

Wanneer ik mijn laptop opstart terwijl de cd-speler uitgeschoven is, dan start mijn laptop doodstil op.

Kan iemand mij helpen? Is dit normaal?

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:09:
Beste,

Ik ben in het bezit van een Asus n76vz.

Wanneer ik mijn lapop opstart terwijl mijn cd-speler dicht is (niet uitgeschoven) maakt de cd-speler het volgende geluid:

YouTube: Asus

Wanneer ik mijn laptop opstart terwijl de cd-speler uitgeschoven is, dan start mijn laptop doodstil op.

Kan iemand mij helpen? Is dit normaal?

Bedankt
Ok, ik denk dat ik je PM verkeerd begrepen heb, ik dacht dat je het over de HDD had.
Om hierop antwoord te geven: dat een blu-ray speler tiks bij het opstarten dat is redelijk nogmaal.

Mijn n76 heeft dit ook en mijn blu-ray speler van Sony heeft dit ook.
Als je je laptop start checkt hij of er een CD/DVD/Blu-ray inzin, ik weet niet of je dit niet kan verwijderen uit het boot proces :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW

GijsW

Koetje!

Pfff, wat veel verschillende types, kom er niet echt meer uit... Maar zit te denken over een N56 en klopt het nu dat er maar 3 modellen in de pricewatch staat? En ik zie dat deze serie laptops enkel USB3.0 hebben? Leuk dat het erop zit, maar ik gebruik voornamelijk nog USB2 en als ik hem ga gebruiken voor de studie denk ik niet dat kameraden ook al USB3 spullen hebben... Kan dat dan niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Ok, ik denk dat ik je PM verkeerd begrepen heb, ik dacht dat je het over de HDD had.
Om hierop antwoord te geven: dat een blu-ray speler tiks bij het opstarten dat is redelijk nogmaal.

Mijn n76 heeft dit ook en mijn blu-ray speler van Sony heeft dit ook.
Als je je laptop start checkt hij of er een CD/DVD/Blu-ray inzin, ik weet niet of je dit niet kan verwijderen uit het boot proces :)
Ooh sorry, ik dacht in eerste instantie dat het de HDD was, maar dat bleek niet zo te zijn :')

Het zou wel fijn zijn als het mogelijk is om dat uit het bootproces te verwijderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
GijsW schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:28:
Pfff, wat veel verschillende types, kom er niet echt meer uit... Maar zit te denken over een N56 en klopt het nu dat er maar 3 modellen in de pricewatch staat? En ik zie dat deze serie laptops enkel USB3.0 hebben? Leuk dat het erop zit, maar ik gebruik voornamelijk nog USB2 en als ik hem ga gebruiken voor de studie denk ik niet dat kameraden ook al USB3 spullen hebben... Kan dat dan niet anders?
USB3 is toch gewoon backwards compatible met USB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW

GijsW

Koetje!

SemperEgo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:32:
[...]

USB3 is toch gewoon backwards compatible met USB2.
Wut? Past dat elkaar gewoon ja? Hmmm, dat valt me dan weer mee, had nog niet eerder een USB3 connector gezien dacht dat dat niet kon... Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Zonet een email van notebookshop.nl:

Volgens de laatste berichtgeving kunnen we deze halverwege augustus verwachten.

Ik hoop u hiermee naar tevredenheid geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Notebookshop.nl

Gaat omtrent de: asus-n56vz-s4056v‏
Waarom duurt dit zo lang in Nederland?!..

[ Voor 7% gewijzigd door daannvd op 05-07-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
Jackxl schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:27:
GT540 draait alles op medium high op 1920 x 1080 native resolution xD

Ik speel vooral LoL en TF2. ABP ging ook prima.
Ook Skyrim ging prima op de bovengenoemde resolutie.

Echter moet je dan afentoe wel genoege nemen met fps drops van 20 en zul je niet altijd al je settigns op high kunnen hebben.

Ik ben iig zeer tevreden over de graka.. maar echt indrukwekkend is het niet.

En wat betreft de warmte.. De hete lucht die er links uit komt is tijdens gamen enorm heet.
De body blijft eigenlijk altijd koel.
Dat is dus niet speelbaar, ik heb het over speelbaar = geen gigantische fps drops. In League of Legends kun je echt niet hebben dat jij tijdens het gevecht van 60 fps naar 20 zakt, je moet gewoon een constante 60 fps hebben en die heb je niet op 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel concessies doen hoor , constant 60 fps @ 1080p is niet voor deze kaart weggelegd.

Als je geluk hebt en een redelijke chip hebt kan je hem wel redelijk hard overklokken. Heb zelf een 425m , wat gewoon een lager geklokte 540m is. Heb hem nu op een stuk hogere clocks lopen dan de 540m en hij wordt max 69 graden.

De 630m is trouwens ook gewoon weer een rebrand van de 540m , wat weer een 425m is. 2,5 jaar oude chip , lang leve de rebrands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Laatst online: 13-09 11:16
Hier al +- 2 weken in het bezit van een N56VZ van campusshop. Prachtig ding, scherm is helder genoeg en ik ben er heel blij mee:)

Wel direct een SSD ingebouwd, kon niet makkelijker (een schroefje losdraaien). Ding start nu super snel op, blijft bij normaal gebruik heel koel en is snel genoeg voor de meeste games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
wesjuhdabomb schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:47:
Hier al +- 2 weken in het bezit van een N56VZ van campusshop. Prachtig ding, scherm is helder genoeg en ik ben er heel blij mee:)

Wel direct een SSD ingebouwd, kon niet makkelijker (een schroefje losdraaien). Ding start nu super snel op, blijft bij normaal gebruik heel koel en is snel genoeg voor de meeste games :)
Blijft ie ook koel onder gamen? Is het backlit toetsenbord een gemis?
Pagina: 1 ... 21 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.