Misschien dat je voor een vergelijkbare laptop nog naar de Dell inspiron 15r se kan kijken. Op dit moment valt er 10 % korting te krijgenJoostje123 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:39:
Maar wat is er nu mis met die van de campusshop?
De winkel? de versie zonder verlichte toetsenbord en het scherm?
Want ik denk er na om die gewoon nu aan te schaffen, zo laptop met zo videokaart vind je niet snel voor die prijs.
Verwijderd
De standaard waardebonnen. Raadpleeg gewoon Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8".
Maar de 7730m kan je niet echt vergelijken met de 650m.
Qua videokaart als ik op notebookcheck kijk.
Dit staat op notebookcheck: "The performance should be between the DDR3-versions of Nvidias GeForce GT 650M and 640M"Joostje123 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:47:
Maar het was een suggestie vanwege de 10% korting
Verwijderd
Da's knap, want notebookcheck heeft nog geen benchmarks over deze GPU.Joostje123 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:47:
Nouja, ik denk dat er maar een ding op zit: Wachten [Als of ik nog niet lang genoeg gewacht heb...]
Hmm, maar die kan je niet configureren of heb dat fout? In ieder geval niet zoveel als de vroegere/huidige XPS'JOM92 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:56:
[...]
Misschien dat je voor een vergelijkbare laptop nog naar de Dell inspiron 15r se kan kijken. Op dit moment valt er 10 % korting te krijgen
Verwijderd
Mocht iemand het leuk vinden om te weten:
Mijn ASUS N76VM zojuist geupgrade met een 240GB OCZ Vagility 3 SSD + 2x 8GB Corsair Vengeance.
Werkt als een trein!! :-)
Mijn ASUS N76VM zojuist geupgrade met een 240GB OCZ Vagility 3 SSD + 2x 8GB Corsair Vengeance.
Iemand anders die een ASUS X5QS of N55 model heeft met een i7? Is het normaal dat de cores naar een warmte toe gaan van 98°(stressed)? Zo nee, wat is bij jullie de max temp en waar zal het aan liggen? (Ik gebruik een cooling stand en GPU word max 76° ) Ik denk zelf dat de heatsink niet goed zit.
Hier staat die toch al wel tussen:Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:06:
[...]
Da's knap, want notebookcheck heeft nog geen benchmarks over deze GPU.
http://www.notebookcheck....Graphics-Cards.130.0.html
Boven aan class 2 en onder de 640m al.
Zijn normale temps voor een laptopPlatte_Band schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:28:
Iemand anders die een ASUS X5QS of N55 model heeft met een i7? Is het normaal dat de cores naar een warmte toe gaan van 98°(stressed)? Zo nee, wat is bij jullie de max temp en waar zal het aan liggen? (Ik gebruik een cooling stand en GPU word max 76° ) Ik denk zelf dat de heatsink niet goed zit.
Pas als hij uitvalt moet je je zorgen gaan maken.
Ja dat gebeurt dus ook, regelmatig( 1/2x per week) blue screen crash en ik denk door overhitting. Maar iemand anders met dezelfde laptop met wat informatie over de temperatuur wanneer ie gestressed word?hostler schreef op zondag 24 juni 2012 @ 02:08:
[...]
Zijn normale temps voor een laptop
Pas als hij uitvalt moet je je zorgen gaan maken.
Verwijderd
Recentelijk een N76VM aangeschaft. Gaarne wil ik wat gebruikerservaringen hier delen en heb ook een antal vragen.
1) Ik wilde in eerste instantie de TrendMicro virusscanner verwijderen. Nadat ik dit gedaan had, wilde de laptop na een reboot niet meer opstarten. Ook niet met de reeds gemaakte Asus Backup.
2) Omdat dit niet lukte, probeerde ik een cleane windows te installeren. Daar de harde schijf een GPT filesysteem heeft, lukte dat ook pas nadat ik het filesysteem met diskpart had omgezet naar NTFS.
3)Inmiddels heeft Asus voor deze laptop een nieuwe bios uitgebracht (begin juni), maar omdat ik inmiddels windows 8 en een SSD heb geinstalleerd, kan ik de bios update utility ook niet meer gebruiken.
Onder Windows 8 werkt ook het backlight van het toetsenbord niet meer.
Het systeem is met de SSD en Windows 8 supersnel, daar zal ik niets van zeggen, maar blijkbaar heeft Asus onder de motorkap zoveel beveiligingen ingebouwd, dat verandering in hun systeem op veel problemen stuiten.
4) Onder Windows 8 kan ik ook de door Nvidia vrijgegeven windows 8 drivers niet installeren. De kaart GT 630m wordt niet herkend.
Gaarne jullie tips en /of ervaringen.
1) Ik wilde in eerste instantie de TrendMicro virusscanner verwijderen. Nadat ik dit gedaan had, wilde de laptop na een reboot niet meer opstarten. Ook niet met de reeds gemaakte Asus Backup.
2) Omdat dit niet lukte, probeerde ik een cleane windows te installeren. Daar de harde schijf een GPT filesysteem heeft, lukte dat ook pas nadat ik het filesysteem met diskpart had omgezet naar NTFS.
3)Inmiddels heeft Asus voor deze laptop een nieuwe bios uitgebracht (begin juni), maar omdat ik inmiddels windows 8 en een SSD heb geinstalleerd, kan ik de bios update utility ook niet meer gebruiken.
Het systeem is met de SSD en Windows 8 supersnel, daar zal ik niets van zeggen, maar blijkbaar heeft Asus onder de motorkap zoveel beveiligingen ingebouwd, dat verandering in hun systeem op veel problemen stuiten.
4) Onder Windows 8 kan ik ook de door Nvidia vrijgegeven windows 8 drivers niet installeren. De kaart GT 630m wordt niet herkend.
Welke programmatjes van Asus heb je geïnstalleerd? De hotkey utility? Volgens mij ligt het al dan niet werken van het backlit niet aan welke Windows versie je hebt geïnstalleerd maar eerder aan welke utilities van Asus je hebt geïnstalleerd.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:09:
Recentelijk een N76VM aangeschaft. Gaarne wil ik wat gebruikerservaringen hier delen en heb ook een antal vragen.
Heb je de N76VM met een backlit toetsenbord?Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:27:
Mocht iemand het leuk vinden om te weten:
Mijn N53SN-SV129V heb ik nu ongeveer een jaar en heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Tot nu toe, want sinds gisteren, tijdens het spelen van Diablo 3, doet de dedicated videokaart (Nvidia GT 550m) het niet meer. Als ik de Nvidia instellingen wil openen, dan komt er deze waarschuwing

Bij apparaatbeheer komen er deze dingen te staan

Bij het tabje details onder foutcode komt de volgende code te staan
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Nu is mijn vraag of ik nog andere dingen zou kunnen doen die de videokaart weer zouden kunnen laten werken of dat ik deze laptop terug naar de winkel moet brengen om garantie te claimen.

Bij apparaatbeheer komen er deze dingen te staan

Bij het tabje details onder foutcode komt de volgende code te staan
code:
1
| 0000002B |
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- oude drivers verwijderd
- nieuwste drivers geïnstalleerd
- reboot
Nu is mijn vraag of ik nog andere dingen zou kunnen doen die de videokaart weer zouden kunnen laten werken of dat ik deze laptop terug naar de winkel moet brengen om garantie te claimen.
Driver verwijderen met driver sweeper.
http://phyxion.net/item/driver-sweeper.html
Anders, Beta driver al geprobeerd?
Ik heb de drivers via driver sweeper al verwijderd, ik zal nu de bèta drivers downloaden en installeren.
M'n oom z'n zenbook heeft het ook. Geloof ik gewoon de trackpad...pvanmegen schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:28:
Nu er wat meer mensen zijn met een nieuwe N serie, hebben jullie dit ook?
Touchscreen in laptop?
Ik was geinteresseerd in de Asus n56vz, maar deze komt pas eind juli in nederland uit.
De Asus n56vm is al wel uit, wat zijn de verschillend tussen deze twee?
En welke kan ik het beste kopen. (ervanuitgaand dat ik de best beschikbare wil).
Of zijn er nog andere modellen(of merken) met ongeveer de zelfde specs? (15,6" is de grootte die ik wil)
En welke kan ik het beste kopen. (ervanuitgaand dat ik de best beschikbare wil).
Of zijn er nog andere modellen(of merken) met ongeveer de zelfde specs? (15,6" is de grootte die ik wil)
weet iemand als 1333mhz maximaal geheugen is voor een asus n73sm-tz056v of kan er sneller geheugen in?
Verwijderd
Allen,
Heb zojuist mijn Asus N76VM aan mijn LCD tv gehangen en speel een mkv full HD af.
Krijg af en toe van boven naar beneden een horizontale lijn door het beeld.
Alle mogelijkheden gehad, drivers vervangen (schoon) + codecs getest + andere players en ja zelfs een andere hdmi kabel getest.
HELP, wie heeft nog een suggestie. Denk zelf aan een hdmi 1.4 kabel test maar dat is echt mijn laatste idee.
P.S.: Nvidia geeft een update via de software maar na hardware detectie zegt hij niet compatible
Heb zojuist mijn Asus N76VM aan mijn LCD tv gehangen en speel een mkv full HD af.
Krijg af en toe van boven naar beneden een horizontale lijn door het beeld.
Alle mogelijkheden gehad, drivers vervangen (schoon) + codecs getest + andere players en ja zelfs een andere hdmi kabel getest.
HELP, wie heeft nog een suggestie. Denk zelf aan een hdmi 1.4 kabel test maar dat is echt mijn laatste idee.
P.S.: Nvidia geeft een update via de software maar na hardware detectie zegt hij niet compatible
Verschillen: n56vz heeft sowieso betere videokaart (gt650m gt630m), Blu-ray, en geloof verlicht toetsenbord (en dacht ook grotere HDD?).Goemies schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:32:
Ik was geinteresseerd in de Asus n56vz, maar deze komt pas eind juli in nederland uit.
Zoals ik al eerder aangaf kan je met de 10% korting bij dell ook kijken voor een inspiron 15r SE bijna zelfde specs voor een leuke prijs.
Daarbij keek ik trouwens net op de campusshop, maar als je de N76VM bekijkt, blijkt dat de prijs 1049,00 euro is geworden, tenzij hij op de hoofdpagina nog voor 929,00 euro staat... Ook bij het afrekenen is hij 1049,00 euro geworden. Een beetje vreemd als je het mij vraagt.
Maar de 15R SE kun je niks configureren, toch? (behalve een CPU optie dan!)JOM92 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:03:
[...]
Verschillen: n56vz heeft sowieso betere videokaart (gt650m gt630m), Blu-ray, en geloof verlicht toetsenbord (en dacht ook grotere HDD?).
Zoals ik al eerder aangaf kan je met de 10% korting bij dell ook kijken voor een inspiron 15r SE bijna zelfde specs voor een leuke prijs.
Daarbij keek ik trouwens net op de campusshop, maar als je de N76VM bekijkt, blijkt dat de prijs 1049,00 euro is geworden, tenzij hij op de hoofdpagina nog voor 929,00 euro staat... Ook bij het afrekenen is hij 1049,00 euro geworden. Een beetje vreemd als je het mij vraagt.
Verwijderd
Backlit toetsenbord kan je configureren.
RAM upgrade je zelf, DVD drive vervang je door een SSD, wat wil je configureren dan?
RAM upgrade je zelf, DVD drive vervang je door een SSD, wat wil je configureren dan?
Ja cpu keuze uit i5 of i7, en bij het middelste (3 modellen) model blu-ray inbegrepen. Maar wat wil je verder configureren dan? Je beschikt namelijk al in alle gevallen over 8gb RAM, 1 TB HDD, Full HD scherm en AMD RADEON HD 7730m..ChillPascal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:04:
[...]
Maar de 15R SE kun je niks configureren, toch? (behalve een CPU optie dan!)
*zie reactie Darkstone
[ Voor 3% gewijzigd door JOM92 op 24-06-2012 23:13 ]
7200RPM drive! Betere wlan kaart?JOM92 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:12:
[...]
Ja cpu keuze uit i5 of i7, en bij het middelste (3 modellen) model blu-ray inbegrepen. Maar wat wil je verder configureren dan? Je beschikt namelijk al in alle gevallen over 8gb RAM, 1 TB HDD, Full HD scherm en AMD RADEON HD 7730m..
*zie reactie Darkstone
EDIT: Ik zie dat de 15r SE beschikt over een i5 (niet upgradebaar) voor de €799 versie.
De €939 beschikt wel over een i7 QM maar heeft ook een blu-ray. Vind het jammer om daar extra geld aan uit te geven als ik die er toch uithaal. Tenzij ik hiervoor op de 'tweedehandse' markt veel kan krijgen!
[ Voor 26% gewijzigd door ChillPascal op 24-06-2012 23:29 ]
Ook met de beta driver werkt de videokaart niet, is de videokaart helemaal kapot nu?hostler schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:04:
Driver verwijderen met driver sweeper.
Ja dat is idd 140 euro extra voor i7 quad-core (i5 is dual-core) en blu-ray. Maar ter vergelijking met een V56VZ (waarvoor deze suggestie bedoeld was) is dit maar 10 euro meer voor 250 gb meer hdd en blu-ray. Trek je daar de nu geldende korting vanaf kom je op een hele nette prijs in mijn ogen (ongeveer 845 euro)ChillPascal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:26:
[...]
7200RPM drive! Betere wlan kaart?
EDIT: Ik zie dat de 15r SE beschikt over een i5 (niet upgradebaar) voor de €799 versie.
De €939 beschikt wel over een i7 QM maar heeft ook een blu-ray. Vind het jammer om daar extra geld aan uit te geven als ik die er toch uithaal. Tenzij ik hiervoor op de 'tweedehandse' markt veel kan krijgen!
750GB 7200rpm >>> 1TB 5400rpmJOM92 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:43:
[...]
Ja dat is idd 140 euro extra voor i7 en blu-ray. Maar ter vergelijking met een V56VZ (waarvoor deze suggestie bedoeld was) is dit maar 10 euro meer voor 250 gb meer hdd en blu-ray. Trek je daar de nu geldende korting vanaf kom je op een hele nette prijs in mijn ogen (ongeveer 845 euro)
Ook vind ik een cicklet keyboard erg fijn, ben er niet zeker van dat de 15r daaraan voldoet, maar volgens mij is dat ook niet het goede topic hier!
Verwijderd
Als een 7200prm drive >>> 5400rpm drive is, dan is een SSD >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 7200rpm driveChillPascal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:46:
[...]
750GB 7200rpm >>> 1TB 5400rpm
Ook vind ik een cicklet keyboard erg fijn, ben er niet zeker van dat de 15r daaraan voldoet, maar volgens mij is dat ook niet het goede topic hier!
Als je een 7200rpm het schijnbaar waard vind, investeert dan alsjeblieft in een SSD. T kost wat, maar dan heb je ook wat.
Tevens zit in de laatste config een 32GB SSD cache. Dat zou echt standaard moeten zijn boven de €500...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 23:52 ]
Dat is ook mijn bedoeling, vandaar dat ik het jammer vind om aan een blu-ray drive geld te verspillen.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:48:
[...]
Als een 7200prm drive >>> 5400rpm drive is, dan is een SSD >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 7200rpm drive
Als je een 7200rpm het schijnbaar waard vind, investeert dan alsjeblieft in een SSD. T kost wat, maar dan heb je ook wat.
Maar daarnaast zou ik graag een7200rpm drive willen
Weet jij toevallig of de 15r over een cicklet keyboard beschikt en heoveel zo'n blu-ray drive ngo waard is al je die wil verkopen?
Verwijderd
2 jaar geleden, €35ChillPascal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:50:
Weet jij toevallig of de 15r over een cicklet keyboard beschikt en heoveel zo'n blu-ray drive ngo waard is al je die wil verkopen?
Kijk dat is toch jammer, als je zo'n blu-ray wil configureren kost die wel 100 euro extra. Dan is het gewoon overdreven om die te kopen en weg te gooien...
15r se beschikt over een volledig cicklet toetsenbord staat op de site. Dit topic is idd niet bedoelt voor Dell, maar ik wil alleen duidelijk maken dat ik deze notebook noem als alternatief voor de n56vz waar naar gevraagd werdChillPascal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:46:
[...]
750GB 7200rpm >>> 1TB 5400rpm
Maar of je nou een asus n56vz van 929 (misschien zelfs 999 in juli wanneer hij echt uit is) koopt waarbij je de dvd moet vervangen of de dell koopt voor 845 en dan de bluray vervangt... De hdd snelheid is bij 7200 rmp sneller maar of je dat snelheidsverschil echt merkt betwijfel ik.
Hmm ja ik wardeer je meedenken ontzettend. Denk je trouwens dat ik dell kan mailen voor een Configuratie zonder blu-ray met QM cpu?JOM92 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:59:
[...]
15r se beschikt over een volledig cicklet toetsenbord staat op de site. Dit topic is idd niet bedoelt voor Dell, maar ik wil alleen duidelijk maken dat ik deze notebook noem als alternatief voor de n56vz waar naar gevraagd werd![]()
Maar of je nou een asus van 929 (misschien zelfs 999 in juli) koopt waarbij je de dvd moet vervangen of de dell koopt voor 845 en dan de bluray vervangt... De hdd snelheid is bij 7200 rmp sneller maar of je dat snelheidsverschil echt merkt betwijfel ik.
Verwijderd
Je kunt ze altijd mailen, of ze het doen is de 2de vraag. Ja ik zat ook naar Dell te kijken, nadeel is dat ik niks met een blu-ray speler kan, en anders koop ik hem wel los.
Punt bij de N76 is de Gt 630 weer, wil je Gt 650 kun je ook flink bijlappen.
Ik zou idd zeggen: niet geschoten is altijd misChillPascal schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:02:
[...]
Hmm ja ik wardeer je meedenken ontzettend. Denk je trouwens dat ik dell kan mailen voor een Configuratie zonder blu-ray met QM cpu?
Ja in dat laatste geval is dell met 17r se ook een leuk alternatief (gt650m gddr5)Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:06:
Je kunt ze altijd mailen, of ze het doen is de 2de vraag. Ja ik zat ook naar Dell te kijken, nadeel is dat ik niks met een blu-ray speler kan, en anders koop ik hem wel los.
De N76 met gt650 is toch officieel nog niet beschikbaar in NL?
[ Voor 38% gewijzigd door JOM92 op 25-06-2012 00:10 ]
Volgens mij kan er sneller geheugen in alleen word dit toch gedownclocked naar 1333 Mhz...Meulendijks89 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:28:
weet iemand als 1333mhz maximaal geheugen is voor een asus n73sm-tz056v of kan er sneller geheugen in?
Heb je de hotkey software van Asus wel geinstalleerd ? En heb je wel eerst de Intel videokaart geinstalleerd voordat je de Nvidia drivers erop zet ? Eerst moet de Intel Driver en dan de Nvidia driver.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:09:
Verwijderd
Hoi, heb je het probleem al kunnen oplossen?bvb-media schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:34:
[...]
Dit gebeurt op het moment dat het beeldsignaal zowel naar de TV als naar het beeldscherm van de laptop wordt gestuurd. De oplossing is om de software dusdanig in te stellen dat er alleen signaal gestuurt wordt naar de TV op het moment dat de laptop is verbonden via HDMI. Je kunt deze instellingen vinden in het NVIDIA control panel. Dit heeft dus niets met de HDMI kabel te maken.
Heb hier zelf ook last van! Zeer vervelend!
En waarom krijg ik de melding van NVIDIA dat er een update is, maar kan hem niet updaten zegt hij daarna..niet compatibel ofzo, heeft denk ik met de intel graphics te maken, iemand ervaring mee?
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag de N56VZ van campusshop en ik ben er erg tevreden over. Ook blij dat ik hem op tijd besteld heb, de prijs is van 930 inmiddels 999 geworden. 
Hiervoor had ik ook nooit een backlight keyboard, dus die mis ik nu ook niet.
En het beeldscherm bevalt me ook prima. Van t weekend heb ik film gekeken (Wrath of the titans), en de resolutie is prima. Ook de kleuren komen er mooi uit.
Verder heb ik nog niet veel meer gedaan dan internetten, maar vanmiddag ga ik proberen wat hij met Dirt 3 doet.
Als er iemand nog vragen heeft, stel ze gerust!
Hiervoor had ik ook nooit een backlight keyboard, dus die mis ik nu ook niet.
En het beeldscherm bevalt me ook prima. Van t weekend heb ik film gekeken (Wrath of the titans), en de resolutie is prima. Ook de kleuren komen er mooi uit.
Verder heb ik nog niet veel meer gedaan dan internetten, maar vanmiddag ga ik proberen wat hij met Dirt 3 doet.
Als er iemand nog vragen heeft, stel ze gerust!
Verwijderd
@lucperlee82....Ik heb hetzelfde probleem met de Nvidia driver, maar ik heb inmiddels Windows 8 preview erop. Denk in mijn geval dat het aan de windows ligt. Helaas heb ik op support site van Asus hier nog niets over kunnen vinden. Ik vind gezien de specificities van laptop de snelheid met windows 7 wel erg tegenvallen. Gelukkig is windows 8 een stuk sneller.
Verwijderd
Ja windows 8 zal wel lekker werken, heb je wel alle drivers dan?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:30:
@lucperlee82....Ik heb hetzelfde probleem met de Nvidia driver, maar ik heb inmiddels Windows 8 preview erop. Denk in mijn geval dat het aan de windows ligt. Helaas heb ik op support site van Asus hier nog niets over kunnen vinden. Ik vind gezien de specificities van laptop de snelheid met windows 7 wel erg tegenvallen. Gelukkig is windows 8 een stuk sneller.
Als je trouwens alleen tv beeld insteld en niet op laptop scherm is het probleem verholpen.
Verwijderd
Windows 8 draait erg soepel. Heb er trouwens nu een SSD bijgeplaatst en nu is hij echt retesnel.Kan je me uitleggen met wat je bedoelt met "alleen TV beeld instellen."?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:45:
[...]
Ja windows 8 zal wel lekker werken, heb je wel alle drivers dan?
Als je trouwens alleen tv beeld insteld en niet op laptop scherm is het probleem verholpen.
Dus als ik je goed begrijp, heb je inmiddels de Nvidia driver kunnen installeren?
Verder zitten alle drivers in windows 8 preview.
Werkte je met de standaard Windows 7 Home Premium installatie ? Dan kan ik het me voorstellen maar een clean install, ik heb nog nooit met zo'n snel systeem gewerktVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:30:
Ik vind gezien de specificities van laptop de snelheid met windows 7 wel erg tegenvallen.
Verwijderd
Als je het je kan permiteren zou ik er toch een SSD bijzetten. Scheelt enorm.
Windows 7 standard bijgeleverd of een cleane installatie zijn trouwens beide veel langzamer dan windows 8 preview. Windows 8 is ook een aangename nieuwe manier van werken. Het is maar een tip, maar mij bevalt het uitstekend. Een duidelijke vooruitgang in mijn ogen. En dan op SSD een megavooruitgang.
Windows 7 standard bijgeleverd of een cleane installatie zijn trouwens beide veel langzamer dan windows 8 preview. Windows 8 is ook een aangename nieuwe manier van werken. Het is maar een tip, maar mij bevalt het uitstekend. Een duidelijke vooruitgang in mijn ogen. En dan op SSD een megavooruitgang.
Verwijderd
Hoi, klinkt goed windows 8Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:34:
[...]
Windows 8 draait erg soepel. Heb er trouwens nu een SSD bijgeplaatst en nu is hij echt retesnel.Kan je me uitleggen met wat je bedoelt met "alleen TV beeld instellen."?
Dus als ik je goed begrijp, heb je inmiddels de Nvidia driver kunnen installeren?
Verder zitten alle drivers in windows 8 preview.
Wat ik bedoel met alleen tv beeld is het volgende: je kunt kiezen voor clone, extend of transfer.
Bij clone heb ik de strepen, bij transfer niet. Dus tv als primair instellen en het werkt.
Bij ontkoppelen kabel heb je weer beeld op de laptop en bij aansluiten op de tv.
Verwijderd
Nee, het toetsenbord werkt niet, maar dat kan ook aan mij liggen, want ik weet niet welke software ik daarvoor moet installeren. Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken. De software van Asus vind ik toch niet geweldig. Maar ik zal het eens gaan bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:15:
[...]
Hoi, klinkt goed windows 8. Maar ik bedoel, werken de asus functies wel? Zoals verlichting toetsenbord, asus software etc..?
Wat ik bedoel met alleen tv beeld is het volgende: je kunt kiezen voor clone, extend of transfer.
Bij clone heb ik de strepen, bij transfer niet. Dus tv als primair instellen en het werkt.
Bij ontkoppelen kabel heb je weer beeld op de laptop en bij aansluiten op de tv.
Bedankt voor de tip van het beeldscherm.Je hoort het nog...
Heb vandaag mijn Asus N56 gehaald. Het is een N56VZ-S4022V-BE met de volgende specs:
- Core i7-3610QM
- GeForce GT 650M 2GB
- 40cm FullHD Samsung scherm
- 8 GB; 1600 MHz
- 1 TB; 5400 rpm (90 o/s om het getal niet te groot te maken)
- Verlicht Azerty toetsenbord
- Intel WiFi 2230 met WiDi en Bleutooth 4.0
- BluRay brander
- Windows 7 Home Premium
- Een gigantische hoeveelheid bloatware
Er is gewoon geen beginnen aan, ik denk dat ik ga uitzoeken welke software nuttig is, formatteren en Windows 8 RP er op zetten.
Misschien eerst een wat benchmarks om een vergelijking te hebben van de prestatiewinst die daarmee behaald wordt.
Review volgt.
Oja, €1124 bij EuroSys
- Core i7-3610QM
- GeForce GT 650M 2GB
- 8 GB; 1600 MHz
- BluRay brander
- Windows 7 Home Premium
Er is gewoon geen beginnen aan, ik denk dat ik ga uitzoeken welke software nuttig is, formatteren en Windows 8 RP er op zetten.
Misschien eerst een wat benchmarks om een vergelijking te hebben van de prestatiewinst die daarmee behaald wordt.
Review volgt.
Oja, €1124 bij EuroSys
Verwijderd
Ik heb nu al ruim een jaar de Asus N53SV-SZ404v en ik begin wat probleempjes te krijgen met mijn wireless.
Deze valt compleet random uit, ik heb al van alles geprobeerd: Driver update, nieuwe Windows 7 installatie, usb-wifi gekocht, andere routers geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Soms al ik probleemoplossing van windows laat lopen komt die met de melding: netwerkvoorziening voor draadloze netwerken is niet ingeschakeld als hij deze dan inschakelt is het soms weer goed voor korte tijd maar soms is ook de complete adapter verdwenen uit het configuratiescherm.
De usb-wifi is iets stabieler dan de onboard wireless maar deze valt ook uit. Iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing hiervoor weet? En hoelang duurt het ongeveer als ik hem op moet sturen?
Bvd
Deze valt compleet random uit, ik heb al van alles geprobeerd: Driver update, nieuwe Windows 7 installatie, usb-wifi gekocht, andere routers geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Soms al ik probleemoplossing van windows laat lopen komt die met de melding: netwerkvoorziening voor draadloze netwerken is niet ingeschakeld als hij deze dan inschakelt is het soms weer goed voor korte tijd maar soms is ook de complete adapter verdwenen uit het configuratiescherm.
De usb-wifi is iets stabieler dan de onboard wireless maar deze valt ook uit. Iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing hiervoor weet? En hoelang duurt het ongeveer als ik hem op moet sturen?
Bvd
Verwijderd
Inderdaad, ik ben ook 1,5 uur bezig geweest met uitzoeken welke asus zooi er af kon.Flipside schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:35:
Heb vandaag mijn Asus N56 gehaald. Het is een N56VZ-S4022V-BE met de volgende specs:
- Core i7-3610QM
- GeForce GT 650M 2GB
- 8 GB; 1600 MHz
- BluRay brander
- Windows 7 Home Premium
Review volgt.
Oja, €1124 bij EuroSys
Hoe doe je een reïnstall zonder bloatware met de key sticker onderop je laptop? Want bij mijn oude Asus accepteerde die geen stickerkey op een retail XP.
Bij windows 7 is dat beter geregeld. Je krijg dan een code voorgeschoteld (al is dit geloof ik alleen bij hardware wijzigingen) en een telefoon nummer. Je moet dan zo'n geautomatiseerd systeem doorlopen en krijgt een code terug van MS.W00fer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:45:
Hoe doe je een reïnstall zonder bloatware met de key sticker onderop je laptop? Want bij mijn oude Asus accepteerde die geen stickerkey op een retail XP.
Dit moest ik doen toen ik mijn HDD had vervangen voor een SSD. Bij een latere install hoefde ik dit niet meer te doen.
Hij is weer gedaald naar €929, mijn twijfel om 'm te kopen slaat weer toe. De nieuwe Dell XPS met vergelijkbare specs kost rond de €1300.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:18:
Ik heb sinds vrijdag de N56VZ van campusshop en ik ben er erg tevreden over. Ook blij dat ik hem op tijd besteld heb, de prijs is van 930 inmiddels 999 geworden.
[...]
Remember what the dormouse said
Wie kan mij meer vertellen over de batterij prestaties van de N56. Ik wil de laptop gaan misschien kopen en gebruiken voor school.
Verwijderd
De XPS is geen concurrent van de N56, dat is de inspiron 15R SE.c0burn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:43:
[...]
Hij is weer gedaald naar €929, mijn twijfel om 'm te kopen slaat weer toe. De nieuwe Dell XPS met vergelijkbare specs kost rond de €1300.
Qua prijs is de XPS op dit moment zeker geen concurrent. (meer) De nieuwe XPS'n zijn zo belachelijk duur voor hetgeen wat je krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:06:
[...]
De XPS is geen concurrent van de N56, dat is de inspiron 15R SE.
Je hebt gelijk, ik had niet door dat de Inspiron tegenwoordig dergelijke specs heeft, voor mijn gevoel waren dat altijd huis-tuin en keuken laptops voor een beetje surfen en office werk.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:06:
[...]
De XPS is geen concurrent van de N56, dat is de inspiron 15R SE.
Inderdaad, ik zie bij nader inzicht weinig verschil met de nieuwe Inspirons.Fjerpje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:22:
[...]
Qua prijs is de XPS op dit moment zeker geen concurrent. (meer) De nieuwe XPS'n zijn zo belachelijk duur voor hetgeen wat je krijgt.
Met de nieuwe AUS n56VZ versies krijg je veel meer bang 4 buck. Echter zijn deze dus pas eind juli goed beschikbaar.c0burn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:47:
[...]
Je hebt gelijk, ik had niet door dat de Inspiron tegenwoordig dergelijke specs heeft, voor mijn gevoel waren dat altijd huis-tuin en keuken laptops voor een beetje surfen en office werk.
[...]
Inderdaad, ik zie bij nader inzicht weinig verschil met de nieuwe Inspirons.
Verwijderd
Als de nieuwe N56 boven de 1000 moet kosten bestel ik de Inspiron 15r, met coupons en kortingen kom ik met een i7 op 800 nogwat(incl backlight toetsenbord en een gratis sleeve!)
820,- Ik heb diezelfde laptop ook vandaag besteld.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:57:
Als de nieuwe N56 boven de 1000 moet kosten bestel ik de Inspiron 15r, met coupons en kortingen kom ik met een i7 op 800 nogwat(incl backlight toetsenbord en een gratis sleeve!)
Wou eerst voor de N56 gaan, maar werd me toch te duur voor hetgeen wat ik ervoor terug krijg!
Komt deze toevallig ook naar Nederland?Fjerpje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:35:
[...]
Met de nieuwe AUS n56VZ versies krijg je veel meer bang 4 buck. Echter zijn deze dus pas eind juli goed beschikbaar.
http://www.xoticpc.com/asus-n56vzds71-p-4321.html
Ik zie bij Asus door de bomen het bos niet meer.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik kijk net op laptopshop.nl maar de N76VZ staat erop en is ook meteen leverbaar! Heb ik iets gemist? Ik dacht dat hij pas in juli naar Nederland kwam?
Link: http://www.laptopshop.nl/...sus-n76vz-v2g-t1035v.html
Verwijderd
Precies mijn probleem, heb jij dan ook die met de blu-ray speler? Weet je toevallig ook de levertijden?ChillPascal schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:59:
[...]
820,- Ik heb diezelfde laptop ook vandaag besteld.
Wou eerst voor de N56 gaan, maar werd me toch te duur voor hetgeen wat ik ervoor terug krijg!
Levertijden Dell lijken te verschillen: Dell levertijden topicVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:36:
[...]
Precies mijn probleem, heb jij dan ook die met de blu-ray speler? Weet je toevallig ook de levertijden?
Ja ik heb de configuratie van €939 + een backlit keyboard van €40.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:36:
[...]
Precies mijn probleem, heb jij dan ook die met de blu-ray speler? Weet je toevallig ook de levertijden?
Mijne beschikt dus over de blu-ray speler, maar die ga ik er sowieso uithalen en verkopen omdat ik die plaats ga gebruiken voor een SSD
Klopt, wat Mariikvt schreef, gok zo'n 10 werkdagen... Maar kan zomaar de helft of het dubbele zijn.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:36:
[...]
De verwachte leverdatum die Dell aangeeft is meestal een hele ruwe overschatting!
Verwijderd
Ja dat was ook mijn plan, dat is wat minder, had gehoopt hem deze week te hebben, maar geduld is een schone zaak!ChillPascal schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Ja ik heb de configuratie van €939 + een backlit keyboard van €40.
Mijne beschikt dus over de blu-ray speler, maar die ga ik er sowieso uithalen en verkopen omdat ik die plaats ga gebruiken voor een SSD
[...]
Klopt, wat Mariikvt schreef, gok zo'n 10 werkdagen... Maar kan zomaar de helft of het dubbele zijn.
De verwachte leverdatum die Dell aangeeft is meestal een hele ruwe overschatting!
Hij moet speciaal voor je 'gefabriceerd' worden he!Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:44:
[...]
Ja dat was ook mijn plan, dat is wat minder, had gehoopt hem deze week te hebben, maar geduld is een schone zaak!
Ook blijkt het sneller te gaan wanneer je met creditcard betaald ofzo. Volgens enkele heeft iDeal een langere verwerkinstijd, geen idee waarom trouwens.
Maar terug naar het onderwerp van dit topic: Asus N-series
Nu staat er:JOM92 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:10:
Ik kijk net op laptopshop.nl maar de N76VZ staat erop en is ook meteen leverbaar! Heb ik iets gemist? Ik dacht dat hij pas in juli naar Nederland kwam?
Actuele status: tijdelijk uitverkocht (mail me bij voorraad)
Verwacht: leverdatum onbekend
Edit: Onderstaande informatie was al bekend. Ik laat het nog wel staan.
http://www.laptopshop.nl/...26/asus-n56vm-s4032v.html
Specificaties:
Full HD-beeldscherm. Kristalhelder en overzichtelijk beeld.
Intel Core i7-processor. Geschikt voor de zwaarste taken.
Bang & Olufsen luidsprekers en externe subwoofer.
4x USB 3.0. Deze is 10x sneller dan USB 2.0.
Verlicht toetsenbord. Toetsen zijn altijd duidelijk zichtbaar.
Bluetooth. Draadloos gegevens uitwisselen met je telefoon.
Beknopte specificaties
Schermdiagonaal 15,6 inch Processor Intel Core i7
Intern RAM-geheugen 8 GB
Opslagcapaciteit 750 GB
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 630M
Het gaat hier om het volgende type: Asus N56VM-S4032V
950,- en op voorraad.
Specificaties:
Beknopte specificaties
Intern RAM-geheugen 8 GB
Opslagcapaciteit 750 GB
950,- en op voorraad.
[ Voor 17% gewijzigd door Rednas_N op 28-06-2012 09:03 ]
Just do it.
Dat is wel de juiste versie welke ik graag zou willen!
Ik heb voor de 17 inch variant, 880 euro betaald, Goede koop dus!Rednas_N schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:59:
Edit: Onderstaande informatie was al bekend. Ik laat het nog wel staan.
Specificaties:
Beknopte specificaties
Intern RAM-geheugen 8 GB
Opslagcapaciteit 750 GB
950,- en op voorraad.
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Ja, maar dan heb je een aantal dingen niet welke in de VZ versie wel zitten. Namelijk:pvanmegen schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Ik heb voor de 17 inch variant, 880 euro betaald, Goede koop dus!
- Blu-ray speler/brander
- Backlit toetsenbord
- GT650 2GB voor gamen
- 1TB harde schijf
- Blu-ray speler/brander - ik heb geen enkele blu-ray, alles staat op de homeserverFjerpje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:52:
[...]
Ja, maar dan heb je een aantal dingen niet welke in de VZ versie wel zitten. Namelijk:
- Backlit toetsenbord - jawel, zit er gewoon op
- GT650 2GB voor gamen - dat klopt maar ik speel weinig tot geen games
- 1TB harde schijf - klopt, 750 maar met 120 GB SSD, dus veel sneller dan die 1 TB
Dus blijf ik het een goede koop vinden...
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Zelf twijfel ik ook nog welke N56VZ ik ga nemen, die van 929 euro is wel een mooie prijs bij campusshop.nl, maar als over een maandje voor 1000 euro de "echte" uitkomt met backlit, 1TB harde schijf en een beter scherm lijkt mij dit ook een mooie aanbeiding. Ik heb zelf ook met Asus gemaild, en zij vertelde mij dat hij eind juli leverbaar was en 1150 euro zou kosten, dit is een enorm verschil met 1000 eerder genoemd hier.
Wat raden jullie mij aan, voor 929 bij campusshop of wachten en voor 1000/1149(?) euro bij een andere keten halen? Zelf twijfel ik enorm.
Wat raden jullie mij aan, voor 929 bij campusshop of wachten en voor 1000/1149(?) euro bij een andere keten halen? Zelf twijfel ik enorm.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
N56VZ én de N76VZ zijn beiden beschikbaar bij CD-ROM-LAND.nl : http://www.cdromland.nl/p...V_i7_361015681TBW7HPGT650
Er zijn nog 2 N56VZ's beschikbaar en kosten € 1149,00
Zijn ze ook echt beschikbaar of zijn ze 'bestelbaar'?JOM92 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:48:
N56VZ én de N76VZ zijn beiden beschikbaar bij CD-ROM-LAND.nl : http://www.cdromland.nl/p...V_i7_361015681TBW7HPGT650
Rotterdam
Is de N76 uit te breiden met een extra HDD zonder de CD sleuf dr uit te halen?
^ Post is hierboven!
Ya, de meeste, zo niet alle, 17" notebooks beschikken over een 2e vrije plaats voor een HDD/SSD!Strunkie schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:07:
Is de N76 uit te breiden met een extra HDD zonder de CD sleuf dr uit te halen?
Dan denk ik dat ik maar verder gaat wachten totdat deze beschikbaar is:ChillPascal schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:10:
[...]
Ya, de meeste, zo niet alle, 17" notebooks beschikken over een 2e vrije plaats voor een HDD/SSD!
http://www.laptopshop.nl/...sus-n76vz-v2g-t1035v.html
Thanks voor je reactie
^ Post is hierboven!
Als je de laptop nog niet nodig hebt, zou ik gewoon wachten tot eind juli en kijken wat de prijs is. Ik doe denk ik hetzelfde, aangezien ik nog wel even vooruit kan met mijn laptop.P1nGu1n schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:52:
Zelf twijfel ik ook nog welke N56VZ ik ga nemen, die van 929 euro is wel een mooie prijs bij campusshop.nl, maar als over een maandje voor 1000 euro de "echte" uitkomt met backlit, 1TB harde schijf en een beter scherm lijkt mij dit ook een mooie aanbeiding. Ik heb zelf ook met Asus gemaild, en zij vertelde mij dat hij eind juli leverbaar was en 1150 euro zou kosten, dit is een enorm verschil met 1000 eerder genoemd hier.
Overigens denk ik dat de 'N56VZ' +/- 1100,- gaat kosten als ik de webshops mag geloven, maar kan ernaast zitten natuurlijk.
Just do it.
Zoals in die link staat zijn er nog twee beschikbaar, dus mensen die deze versie willen kunnen hem nu al halen!GS88 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:01:
[...]
Zijn ze ook echt beschikbaar of zijn ze 'bestelbaar'?
Ook de N76VZ is beschikbaar zoals in dit topic aan het eind naar voren komt: Gaming laptop gezocht
Dat zal zeker kloppen. In België zijn ze al een week te koop voor tussen de €1124 en €1199. In Nederland is het meestal iets goedkoper omdat er gewoon het Amerikaanse toetsenbord op zit.Rednas_N schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 01:12:
[...]
Als je de laptop nog niet nodig hebt, zou ik gewoon wachten tot eind juli en kijken wat de prijs is. Ik doe denk ik hetzelfde, aangezien ik nog wel even vooruit kan met mijn laptop.
Overigens denk ik dat de 'N56VZ' +/- 1100,- gaat kosten als ik de webshops mag geloven, maar kan ernaast zitten natuurlijk.
Als deze echt 1100 euro gaat kosten ligt dat helaas toch boven mijn budget. De enige verschillen waren toch de schermkwaliteit en het (niet) verlichte toetsenbord? Want voor die 929 kan je niks beters krijgen met die specificaties. Het backlit toetsenbord maakt mij niet zoveel uit, dus ik vraag mij af of de kwaliteit van het scherm echt véél slechter is, of nogsteeds goed maar wat minder dan de duurdere?
Als de schermkwaliteit gewoon goed is en er verder geen verschillen zijn, ga ik toch voor de campusshop versie, dat is de beste prijs-kwaliteit verhouding binnen mijn budget van 1000 euro.
Edit: nog een vraagje, heeft deze N56VM van laptopshop laptopshop wel het betere scherm scherm van de N56VZ, of ook het mindere scherm van die van campusshop? Anders kan dat ook nog een optie zijn want het enige verschil is de videokaart.
Als de schermkwaliteit gewoon goed is en er verder geen verschillen zijn, ga ik toch voor de campusshop versie, dat is de beste prijs-kwaliteit verhouding binnen mijn budget van 1000 euro.
Edit: nog een vraagje, heeft deze N56VM van laptopshop laptopshop wel het betere scherm scherm van de N56VZ, of ook het mindere scherm van die van campusshop? Anders kan dat ook nog een optie zijn want het enige verschil is de videokaart.
[ Voor 22% gewijzigd door P1nGu1n op 29-06-2012 12:38 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
De scherm kwaliteit weet ik niet, maar die van Campusshop heeft ook nog een 7200rpm HDD, waar die van Laptopshop een 5400rpm HDD heeft.P1nGu1n schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:56:
[...]
Oke, want dat is eigenlijk het enige waar mijn beslissing vanaf hangt, de kwaliteit van het scherm van de VM, de VZ van campusshop en die in juli uitkomt. Iemand die mij hier iets over kan vertellen?c0burn schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:52:
[...]
De scherm kwaliteit weet ik niet, maar die van Campusshop heeft ook nog een 7200rpm HDD, waar die van Laptopshop een 5400rpm HDD heeft.
Nog een verschil is dat de duurdere versie een BluRay brander heeft, die van campusshop heeft slechts een dvd brander en kan zelfs geen BluRay lezen.P1nGu1n schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:56:
Als deze echt 1100 euro gaat kosten ligt dat helaas toch boven mijn budget. De enige verschillen waren toch de schermkwaliteit en het (niet) verlichte toetsenbord? Want voor die 929 kan je niks beters krijgen met die specificaties. Het backlit toetsenbord maakt mij niet zoveel uit, dus ik vraag mij af of de kwaliteit van het scherm echt véél slechter is, of nogsteeds goed maar wat minder dan de duurdere?
Het is bijna onmogelijk om te voorspellen welke versie welk scherm gaat hebben, daar zou ik te veel naar kijken. Het verschil is ook niet zo groot.
Ik heb toch niks met BluRay (zelfs geen speler o.i.d.) dus dit is geen probleem. Is er dan iemand die weet of de kwaliteit van die van campusshop wel aanvaardbaar/goed is, ook al is die van mindere kwaliteit dan de VZ van juli?Flipside schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:25:
[...]
Nog een verschil is dat de duurdere versie een BluRay brander heeft, die van campusshop heeft slechts een dvd brander en kan zelfs geen BluRay lezen.
Het is bijna onmogelijk om te voorspellen welke versie welk scherm gaat hebben, daar zou ik te veel naar kijken. Het verschil is ook niet zo groot.
Een versie met 5400RPM voor >1000 euro zou ik sowieso niet willen. Het scherm zal niet veel slechter zijn in kwaliteit, de harddisk merk je wel.
Dat komt dan goed uit, want in die van campusshop zit toch een 750GB 7200 rpm. Als je het scherm niet zo zal merken, ga ik toch maar voor die van campusshop denk ik.W00fer schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:29:
Een versie met 5400RPM voor >1000 euro zou ik sowieso niet willen. Het scherm zal niet veel slechter zijn in kwaliteit, de harddisk merk je wel.
Verwijderd
Een harddisk moet je sowieso op dag 1 vervangen door een SSD, dus dat lijkt mij geen groot punt. Minder scherm en toetsenbord zijn niet zo makkelijk te vervangen.
Daar zit ik dus mee, het (backlit) toetsenbord, BluRay en dergelijke interesseren mij niet zoveel. Maar schermkwaliteit is het laatste wat ik zou willen weten voor ik tot een aankoop overga of besluit te wachten, ik zou het waarderen of iemand met de campusshop-versie wat zou kunnen zeggen over het scherm.
Verwijderd
Ik heb de n56vz van campusshop. En ik ben tevreden over het scherm. Gewoon een net full HD scherm. En mat, dat vind ik nog het belangrijkste.P1nGu1n schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:55:
Daar zit ik dus mee, het (backlit) toetsenbord, BluRay en dergelijke interesseren mij niet zoveel. Maar schermkwaliteit is het laatste wat ik zou willen weten voor ik tot een aankoop overga of besluit te wachten, ik zou het waarderen of iemand met de campusshop-versie wat zou kunnen zeggen over het scherm.
Omdat er geen Ervaringen K series topic is, hier maar mijn vraag.
Ik zit er aan te denken om een cleane windows install op mijn laptop te doen, in plaats van de standaard Windows install van Asus, er staat zo veel rommel op...
Zijn er nog programma´s van Asus die wél essentieel zijn voor de laptop?
Ik zit er aan te denken om een cleane windows install op mijn laptop te doen, in plaats van de standaard Windows install van Asus, er staat zo veel rommel op...
Zoals in de topicstart te lezen was, worden alle handige programma's en bloatware en drivers hier besproken http://forum.notebookrevi...lity-bloatware-guide.htmlPascalvE schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:39:
Omdat er geen Ervaringen K series topic is, hier maar mijn vraag.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.