Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Dylan93 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:26:
[...]

Dat is dus niet speelbaar, ik heb het over speelbaar = geen gigantische fps drops. In League of Legends kun je echt niet hebben dat jij tijdens het gevecht van 60 fps naar 20 zakt, je moet gewoon een constante 60 fps hebben en die heb je niet op 1920 x 1080.
Mijn fps is doorgaans in LoL constant 40. op gekke momenten kan het wel eens 30 worden.
Dit is prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llrobinll
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-11-2023
Weet iemand waar de N56VZ (ik weet niet of er binnen dit model nog veschillende configuraties zijn?) verkrijgbaar is?
Ik heb zelf alleen campusshop gevonden maar over deze webshop heb ik veel slechte verhalen gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07
Voor mij was het de eerste bestelling bij Campusshop. Besteld om 19:00 uur en de dag er na binnen :) Voor mij ging het dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Scallius schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:51:
[...]

Blijft ie ook koel onder gamen? Is het backlit toetsenbord een gemis?
Ik game er niet veel mee, maar als hij gewoon op een tafel hoor je hem wel gaan werken (fan gaat harder blazen) maar ik merk niet echt dat de behuizing warm wordt. Backlit mis ik niet, ik typ toch blind en heb zelf het idee dat het anders alleen stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llrobinll
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-11-2023
wesjuhdabomb schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:05:
Voor mij was het de eerste bestelling bij Campusshop. Besteld om 19:00 uur en de dag er na binnen :) Voor mij ging het dus goed.
Het is ook meer de after sales waar het fout gaat: http://www.trustpilot.nl/review/www.campusshop.nl
En aangezien ze een "zorgeloos leren" garantie aanbieden...

Is er niet een manier om de after sales bij een ander bedrijf af te sluiten? (lijkt me niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja: wachten totdat een ander bedrijf die laptop aanbied. Er zit niet veel anders op. Sowieso zou ik vanwege het gebrek aan backlit niet bij campusshop bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik geen spelletjes speel heb ik geen belang in de GT650M, maar ik zou wel graag zeker willen weten of de ASUS N56VM-S4050V een glans(glare) of een mat(non-glare) scherm heeft?
ook of er Sata3 inzit, zodat een SSD volledig benut kan worden, en 16 GB geheugen ook mogelijk is?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:42:
Aangezien ik geen spelletjes speel heb ik geen belang in de GT650M, maar ik zou wel graag zeker willen weten of de ASUS N56VM-S4050V een glans(glare) of een mat(non-glare) scherm heeft?
ook of er Sata3 inzit, zodat een SSD volledig benut kan worden, en 16 GB geheugen ook mogelijk is?
Als je een beetje gezocht had op het internet dan zou je direct weten of er SATA600 in zou zitten. Ja dit is het geval. Dit is vanaf de N53 al zo. Een beetje eigen inzet mag wel hé. 8)7

16GB ram is volgens de site van Asus niet mogelijk, maar volgens Intel kan er 32GB in... Proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dan! maar heeft de N56VM-S4050V een glans(glare) of een mat(non-glare) scherm? want op de shops kom ik er niet wijs uit, de 1 zegt een mat, de ander zegt een glare. hier in het topic heb ik gelezen non-glare, maar ik weet het toch graag even zeker, voordat ik ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:30:
Okay, dan! maar heeft de N56VM-S4050V een glans(glare) of een mat(non-glare) scherm? want op de shops kom ik er niet wijs uit, de 1 zegt een mat, de ander zegt een glare. hier in het topic heb ik gelezen non-glare, maar ik weet het toch graag even zeker, voordat ik ga bestellen.
Ik dacht dat de gehele N56 serie een mat scherm had.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:30:
Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:42:
Waar ga je hem wel niet voor gebruiken dan? Voor virtualisatie of als server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N73 heeft last van het vastzitten van de Q en de 1, er is niets overheen gegaan (geen cola of vuil). Heb hem even los gehad en helemaal schoongemaakt. Maar ook dat werkte niet. Zwaar irritant.

Toch maar inleveren voor garantie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P1nGu1n schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Ik dacht dat de gehele N56 serie een mat scherm had.
Er zijn verschillende webshops die vermelden of glare scherm, of mat scherm: nee, maar ik heb net een computerland filiaal gesproken, die er 1 had staan en die had een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:40:
[...]

Waar ga je hem wel niet voor gebruiken dan? Voor virtualisatie of als server?
Photoshop, Lightroom, compact design monstertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier een korte vraag mag stellen en dat iemand mij verder kan helpen. Na 2 uur surfen, de Asus klantenservice en een boel geprobeer kom ik er nl niet helemaal uit.

Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een Asus N75SF, heerlijke machine overigens. Nu kijk ik regelmatig (hd) films met VLC player, dit ziet er waanzinnig uit, echter, sluit ik de laptop op mijn (nieuwe philips fullhd) televisie aan, dan heb ik af en toe een soort lichte, horizontale storing tijdens het kijken. Ik heb meerdere HDMI kabels, daar ligt het niet aan, verder heb ik een (oudere) VAIO die zonder problemen HD afspeelt in hetzelfde programma.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En nog belangrijker, hoe ik dit kan oplossen. Alle hulp en advies zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:52:
Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier een korte vraag mag stellen en dat iemand mij verder kan helpen. Na 2 uur surfen, de Asus klantenservice en een boel geprobeer kom ik er nl niet helemaal uit.

Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een Asus N75SF, heerlijke machine overigens. Nu kijk ik regelmatig (hd) films met VLC player, dit ziet er waanzinnig uit, echter, sluit ik de laptop op mijn (nieuwe philips fullhd) televisie aan, dan heb ik af en toe een soort lichte, horizontale storing tijdens het kijken. Ik heb meerdere HDMI kabels, daar ligt het niet aan, verder heb ik een (oudere) VAIO die zonder problemen HD afspeelt in hetzelfde programma.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En nog belangrijker, hoe ik dit kan oplossen. Alle hulp en advies zijn welkom!
Dat is tearing. Bekend probleem, heeft mijn N55 ook. Gebruik CTRL + P en selecteer dan 'Alleen op projector' Dit heeft het bij mij opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:19
Misschien een stomme vraag maar ik wil het toch even zeker weten. Is het "Vanaf Ubuntu 12.04 kun je Ubuntu gewoon normaal opstarten en installeren..." stukje in de topicstart recent? Ik ben van plan om Ubuntu 12.04 met Windows 7 te dual-booten op de (nog aan te schaffen) Asus N56VM-S4050.

Alvast bedankt. :)

Edit: Ik wist dat dit een stomme vraag was. Kort na het plaatsen realiseerde ik me dat 12.04 in april uit is gekomen en de laptop staat sinds 24 mei in de pricewatch. Lijkt me dus redelijk recent... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door skinpatch op 06-07-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:42:
Mijn N73 heeft last van het vastzitten van de Q en de 1, er is niets overheen gegaan (geen cola of vuil). Heb hem even los gehad en helemaal schoongemaakt. Maar ook dat werkte niet. Zwaar irritant.

Toch maar inleveren voor garantie vrees ik.
Hetzelfde hier met ook een Asus N73, de N73SV. Ik heb het alleen vaker met de 'A'-toets in plaats van met de 'Q' of de '1'. Zelf stoort het mij iets minder, het komt zeer sporadisch voor, heb ook het idee dat het na verloop van tijd minder wordt (nu bijna een jaar in bezit).

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
skinpatch schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:16:
Misschien een stomme vraag maar ik wil het toch even zeker weten. Is het "Vanaf Ubuntu 12.04 kun je Ubuntu gewoon normaal opstarten en installeren..." stukje in de topicstart recent? Ik ben van plan om Ubuntu 12.04 met Windows 7 te dual-booten op de (nog aan te schaffen) Asus N56VM-S4050.

Alvast bedankt. :)

Edit: Ik wist dat dit een stomme vraag was. Kort na het plaatsen realiseerde ik me dat 12.04 in april uit is gekomen en de laptop staat sinds 24 mei in de pricewatch. Lijkt me dus redelijk recent... 8)7
Volgensmij is Ubuntu installeren toch al geen rocket science.

Wat echter wel lastig schijnt te zijn is Nvidia Optimus goed werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Jackxl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:38:
[...]

Volgensmij is Ubuntu installeren toch al geen rocket science.

Wat echter wel lastig schijnt te zijn is Nvidia Optimus goed werkend krijgen.
Is niks aan om dat werkend te krijgen; gewoon de goede ppa toevoegen en de laatste Bumblebee installeren (Google is je vriend!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Jackxl schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:04:
[...]

Mijn fps is doorgaans in LoL constant 40. op gekke momenten kan het wel eens 30 worden.
Dit is prima speelbaar.
Vind jij :P

Wat ik gewoon bedoelde is dat deze videokaart geen stabiele speelbare framerates kan neerzetten op 1920 x 1080 als je even het gemiddelde pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
wesjuhdabomb schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:47:
Hier al +- 2 weken in het bezit van een N56VZ van campusshop. Prachtig ding, scherm is helder genoeg en ik ben er heel blij mee:)

Wel direct een SSD ingebouwd, kon niet makkelijker (een schroefje losdraaien). Ding start nu super snel op, blijft bij normaal gebruik heel koel en is snel genoeg voor de meeste games :)
Kan er een extra schijf in de N56VZ dan? Of heb je de HDD eruit gehaald? :)
Is er ook nog een beetje op te gamen?
Ik wil namelijk ook de N56VZ bestellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Thedr schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:03:
[...]

Is niks aan om dat werkend te krijgen; gewoon de goede ppa toevoegen en de laatste Bumblebee installeren (Google is je vriend!).
Ja, bij de laatste release van Ubuntu wel (op moment van schrijven). Echter is het met de versies hier voor een hel voor een beginnende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Timons106 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:21:
[...]

Kan er een extra schijf in de N56VZ dan? Of heb je de HDD eruit gehaald? :)
Is er ook nog een beetje op te gamen?
Ik wil namelijk ook de N56VZ bestellen ;).
Er kan standaard 1 HDD in de N56V*. Je kunt een zognaamde HDD Caddy kopen. Hiermee kun je je optische drive vervangen door een 2e HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Laatst online: 04-06 09:07
HondaRacer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Er kan standaard 1 HDD in de N56V*. Je kunt een zognaamde HDD Caddy kopen. Hiermee kun je je optische drive vervangen door een 2e HDD
Ah da's jammer :(.
Ik wil mijn optische drive (in dit geval Blu-ray) graag behouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Timons106 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:56:
[...]

Ah da's jammer :(.
Ik wil mijn optische drive (in dit geval Blu-ray) graag behouden ;).
De N76V* bevat wel de mogelijkheid om 2 HDD's in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Laatst online: 27-08 09:46
Als studentje die op dit moment een 17" laptop heeft (die amper naar school wordt genomen, mede doordat ie niet zo portabel is), zou het verstandiger de N56SV te pakken? Om de laptop wat vaker mee te nemen? Of is een N76SV ook nog goed in je tas te stoppen?
Ik denk dat een 17" scherm wel wat lekkerder verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Scallius schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:05:
Als studentje die op dit moment een 17" laptop heeft (die amper naar school wordt genomen, mede doordat ie niet zo portabel is), zou het verstandiger de N56SV te pakken? Om de laptop wat vaker mee te nemen? Of is een N76SV ook nog goed in je tas te stoppen?
N56SV?? Heh? Ik neem aan dat je de N56VZ of VM bedoeld.

'T is meer een persoonlijk iets. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg om met een zware tas te reizen... Als je hem veel mee neemt lijkt me de N56 handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
@Scallius Ze hebben beide hun voordelen en hun nadelen... De N76V* is slechts een paar cm breder en dieper dan de N56V*. Maar het scherm van de N56V* heeft bijvoorbeeld weer een hoger PPI. Het is belangrijk dat je zelf even de afweging maakt.

@hostler Men moet in gedachten houden dat de N-series niet in eerste instantie op mobiliteit is gericht. Hiervoor kan men beter voor een Ultrabook of de K-series gaan. Maar helaas is K55VM niet leverbaar in nederland. Alleen de K55A (zonder dedicated video kaart) en de K55VD (met een crappy GT610M die trager is dan de Intel integrated graphics 4000 :P).

[ Voor 42% gewijzigd door HondaRacer op 06-07-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
VZ Inderdaad, ben de N53SV nog gewend :D

Het lastige vind ik dat ik een 17" verder erg prettig vind werken, maar een 15" weer praktischer is. Is het trouwens mogelijk dat 17" laptops beter koelen ivm met meer ruimte in het 'chassis'? Of is het juist dat ze warmer worden dan 15" ivm meer stroomverbruik voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak is de koeling identiek. Waarom zou je voor 2 verschillende laptops andere koeling gaan maken als de onderdelen en dikte toch identiek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
I know, misschien een beetje een domme redenering. Maar een 17" is iets groter en heeft daardoor misschien wat meer ruimte voor lucht doorstroming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
De koeling op de N76VM is gelijkwaardig met die op de N56VZ. De N56VM is aanzienlijk koeler, aldus notebookcheck.

N56VM: max 40 graden
N56VZ: max 47 graden
N76VM: max 47,7 graden

Let wel: dit is de temperatuur van de behuizing bij maximale belasting. De i7-3610QM word 97 graden(!) bij maximale belasting (N56VZ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Dat is wel een behoorlijk temperatuur verschil. Maar liefst 7 graden. Nou komt dit in de praktijk vrijwel niet voor, maar je zou bijna gaan kijken naar de VM. Helaas performed de GT 630 niet goed genoeg in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
@Scallius het aparte vind ik persoonlijk dat ondanks de de grotere en dikkere behuizing de N76VM slechter presteert dan de N56VM. Ik vraag me af hoe warm de N76VZ wel niet zou worden. De koeling op de nieuwe N- en K-series vind ik eerlijk gezegt een beetje tegen vallen. De N-series scheelt toch 5 graden met de oude modellen en de K-series (maar liefst) een dikke 10 graden. Gelukkig is het nog niet zo slecht als op Acer's maar ASUS zit (helaas) wel die kant op te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Tja, ander alternatief voor mij zou de Inspiron zijn. Maar die oogt kwalitatief net een beetje minder (zo als ik t op de foto's zie). Ook weet ik dat Dell koeling niet in zo'n hoog vaandel heeft staan, dus twijfel ik een beetje over de koelingcapaciteit van de Inspiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
De behuizing van de Inspiron is inderdaad minder (vooral goedkopere materialen). Maar de kwaliteit van de behuizing van de nieuwe N-series is dan ook zeer goed (behalve het netwerk-kabel-aansluiting-klepje dan, die is een beetje flimsy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Scallius schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:05:
15" past in een rugtas, 17" niet.

EDIT: Heeft de versie met de 630M een veel mooier scherm dan die van campusshop?

[ Voor 8% gewijzigd door leopod op 07-07-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
@leopod het scherm op de N56VM is inderdaad beter als het scherm op de N56VZ bij Campusshop. Maar het scherm op de N56VZ is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
hostler schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:39:
[...]

Ja, bij de laatste release van Ubuntu wel (op moment van schrijven). Echter is het met de versies hier voor een hel voor een beginnende gebruiker.
Bij 11.04 en 11.10 heb ik het als absolute beginner ook aan de gang gekregen zonder heel veel moeite. Van versies daarvoor geen idee; ben zoals gezegd begonnen bij 11.04 ;)

Wat trouwens veel lastiger is om fatsoenlijk aan de gang te krijgen; de externe subwoofer. Heb het nu best redelijk aan de gang. Links en rechts worden geremixed naar een sub-kanaal en als ik het volume verander gebeurt dat ook bij de sub. Het werkt nog niet altijd vlekkeloos, maar mijns inziens kan er sowieso nog wel een en ander verbeterd worden aan ALSA/Pulseaudio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Goede middag..

Ben vandaag bij paradigit den bosch geweest deze had de asus n56 vm S4050 binnen gekregen de vz krijgen ze niet. ( het lijkt wel dat ze de vz nergens in de winkels in nederland krijgen ben al bij verschillende grote winkel ketens binnen geweest.
Echter zit die in doos en kon ik hem niet bekijken :S slechte service dus
Toen maar na de winkel aan de overkant Dynabite die zou aankomende dinsdag ook een aantal stuks binnen krijgen van de asus n56 vm s4050 als ik dan even terug kwam haalde hij er 1tje voor me uit de doos en kon hem bekijken.

De verkoper kwam ook nog met een alternatief aan die er precies hetzelfde uitziet als de asus n56 en hij kwam met de Asus R501VM-S4164V op de proppen.
Heeft iemand hier een idee wat ik kan verwachten ten opzichte van de n56.

ik ben zelf ook op onderzoek uit geweest en hij lijkt wat betreft specs en body exact op de n56.
Echter heeft de Asus R501VM-S4164V nog wat voordelen heeft een mat scherm de n56 niet (overal word me verteld dat er in de N series een glanzend scherm zit.
en heeft bleutooth de n56 niet voor de rest zijn ze identiek of weten julle nog verschillen positief en negatief over deze 2.

oh ja niet onbelangrijk prijs allebei 900 euro.

Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Kloksnelheid 2300 MHz 2300 MHz
Mediacenter Edition Nee Nee
Intel Centrino Technologie Nee Nee
BesturingssysteemBrand Windows 7 Home Premium Windows 7 Home Premium
Soort harde schijf Harddisk drive Harddisk drive
Hardeschijfcapaciteit 500 GB 500 GB
Ram-geheugen 6144 MB 6144 MB
Netbook Nee Nee
Ram-soort DDR3 SDRAM DDR3 SDRAM
Beeldscherm Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Resolutie Full HD Full HD
Beeldschermgrootte in inch 15.6 inch 15.6 inch
Eigenschappen Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Videobewerkingskaart Nee Nee
Formaat 16:9 16:9
Vingerafdruklezer Nee Nee
Geïntegreerde webcam Ja Ja
Afstandsbediening Nee Nee
Dvd-brander DVD brander Blu-ray brander
Geïntegreerde tv-kaart Nee Nee
Processor Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Merk processor Intel Intel
Type Chipset HM76 HM76
Processornummer I7-3610QM I7-3610QM
Aantal processoren 4 4
Merk chipset Intel Intel
Processor CORE I7 CORE I7
Grafisch Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Geheugen grafische kaart 2048 MB 2048 MB
GPU-model (Graphic Card) GEF GT630M GEF GT630M
GPU-merk nVidia nVidia
Verbindingsmogelijkheden Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Kaartlezer Multi-kaartlezer Multi-kaartlezer
Aantal usb-poorten 4 4
Bluetooth Nee Ja
Wireless LAN Ja Ja
Firewire Nee Nee
Tv-uitgang Ja Ja
Gewicht en omvang Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
Gewicht 2.7 kg 2.7 kg
Hoogte in cm 3.4 cm 3.2 cm
Diepte in cm 25.5 cm 25.5 cm
Breedte in cm 38 cm 38 cm
Overig Asus N56VM-S4050V Asus R501VM-S4164V
UMTS Nee Nee
Led-backlight Edge LED Edge LED
Form Factor Portable Portable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1916028

Even naar linkje klikken op forum en ja zal zien dat dit hetzelfde model is.
R501 = N56

De verschillen die je beschrijft zijn dezelfde verschillen die je ook terugvindt bij de verschillende VM versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
HondaRacer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:49:
@Scallius het aparte vind ik persoonlijk dat ondanks de de grotere en dikkere behuizing de N76VM slechter presteert dan de N56VM. Ik vraag me af hoe warm de N76VZ wel niet zou worden. De koeling op de nieuwe N- en K-series vind ik eerlijk gezegt een beetje tegen vallen. De N-series scheelt toch 5 graden met de oude modellen en de K-series (maar liefst) een dikke 10 graden. Gelukkig is het nog niet zo slecht als op Acer's maar ASUS zit (helaas) wel die kant op te gaan...
Na een beetje lezen, lijkt het erop dat de N76VM een anders geklokte GT 630M heeft dan de N56VM. Zo te zien performed de N76VM's GT630M beter in games dan de N56VM. Kijk maar bij de benchmarks van games van de GT 630M op notebookcheck, en klik er een paar aan, er zijn een paar getest met een N56 en een N76.

Ik zit stiekem nog een beetje te denken of een GT 630M voor mij niet al volstaat (eventueel overklokken). De GT650 is alleen wat meer future proof, maar wel 200 piek duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Vind vreemd dat ze er dan een totaal andere naam aan geven.
Maar klopt het wel dat hier wel een mat scherm in zit en in de n56 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
@mdaemen Elke N56V* heeft een mat scherm AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Volgens de winkels waar ik ben geweest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reamnl
  • Laatst online: 00:22
Heb sinds afgelopen week een N56VM-S4050V. Ik kan bevestigen dat het scherm MAT is, een LG paneel is, en duidelijk ver boven de 200 nit zit met goede kleuren en zeer ruime kijkhoeken. Wat mij betreft doet het niet onder voor IPS.
Ook is er prima toetsenbordverlichting; de accu gaat met continu internet/Word zo'n 3,5 uur mee (75% helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Om het maar even duidelijk op een rijtje te zetten (alleen momenteel leverbare modellen):

pricewatch: Asus N56VM-S3088V = i5 / onbekend / onbekend
pricewatch: Asus N56VM-S4032V = i7 / 1920x1080 mat scherm / met verlicht toetsenbord
pricewatch: Asus N56VM-S4050V = i7 / 1920x1080 mat scherm / met verlicht toetsenbord
Asus N56VZ-S4035V (Campusshop) = i7 / 1920x1080 mat scherm (lagere kwaliteit) / zonder verlicht toetsenbord
pricewatch: Asus R501VM-S4164V = i7 / onbekend / onbekend

Zoals al eerder gemeld heb ik betreft de N56VM-S3088V contact opgenomen met ASUS en verschillende webshops.

@reamnl Ik ben benieuwd waar je hem gekocht hebt en tegen welke prijs. Zou je het even kunnen laten weten?

[ Voor 29% gewijzigd door HondaRacer op 07-07-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Die S4050V is wel redelijk goedkoop. €826,- bij PCstraat Eindhoven. Dat of 1150 voor een VZ (Buitenom Campusshop), dang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Maar dan heb ik toch even een vraagje..

Waarom zou je wel of niet een n56 willen en waarom zou je wel of niet een r501 willen.

kan iemand mij dit toelichten wat de beredenering is voor jullie keuze welke wel en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De R501 is een N56, maar dan met een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Volgens een reactie van asus op facebook kunnen we de meeste n56 modellen eind juni verwachten hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Vissert schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:03:
Volgens een reactie van asus op facebook kunnen we de meeste n56 modellen eind juni verwachten hier in Nederland.
Klopt. N56VZ met i7 voor €999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Vissert schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:03:
Hmm waar op facebook staat dat? En eind Juli zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
daannvd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Juli inderdaad. Overheen gelezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
[...]

Volgens een medewerker van ASUS benelux zou de N56vz vollop in Nederland beschikbaar moeten zijn. Aldus het telefoontje van 1080P aan ASUS benelux.

Verder werd er in dit telefoontje ook gereageerd op de vroege verkoop van de ASUS n56vz door Campusshop. Campusshop had een vroege pre-order gekregen wegens verkoop van de laptops aan studenten. Volgens Campusshop was de release eind Juli van de ASUS n56vz te laat om te verkopen aan studenten.

[ Voor 31% gewijzigd door Fjerpje op 08-07-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Verrek! http://www.komplett.nl/ko...ails.aspx?channel_code=40 en http://www.computerland.n...ails.aspx?channel_code=40 Beetje overpriced is ie wel.

[ Voor 25% gewijzigd door HondaRacer op 08-07-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Fjerpje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Volgens een medewerker van ASUS benelux zou de N56vz vollop in Nederland beschikbaar moeten zijn. Aldus het telefoontje van 1080P aan ASUS benelux.

Verder werd er in dit telefoontje ook gereageerd op de vroege verkoop van de ASUS n56vz door Campusshop. Campusshop had een vroege pre-order gekregen wegens verkoop van de laptops aan studenten. Volgens Campusshop was de release eind Juli van de ASUS n56vz te laat om te verkopen aan studenten.
Meen je niet? Vollop in de verkoop in Nederland? Weet niet waar ze dat op baseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
daannvd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Meen je niet? Vollop in de verkoop in Nederland? Weet niet waar ze dat op baseren?
Daarop dus...

WE GOT 'EM!!! >:)

http://www.komplett.nl/ko.../details.aspx?src=15_gshp

Ik ga hem bestellen :9~ HIJ IS ER INDERDAAD! Alleen is hij net zo duur als de 17 inch versie van Laptopshop. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Fjerpje op 08-07-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Laat even weten welk scherm hij heeft en of het toetsenbord verlicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Vind hem vrij prijzig!! Zal nog moeten wachten op een andere versie zonder bluray als die komt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
HondaRacer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:27:
[...]

Laat even weten welk scherm hij heeft en of het toetsenbord verlicht is?
15 en 17 inch versies zijn nu te bestellen en zijn inderdaad met backlit toetsenbord zoals meerdere malen hier besproken.

Voor uitgebreide specs van de 15 inch versie:

http://www.laptopshop.nl/...30/asus-n56vz-s4022v.html

Ik denk echter dat ik toch nog even wacht totdat meerdere shops de laptop hebben, omdat Komplett vaak bekend staat om de wat duurdere webshop te zijn. Volgens mij kan er nog zeker 50 euro af.

[ Voor 33% gewijzigd door Fjerpje op 08-07-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Fjerpje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:27:
[...]

Ik denk echter dat ik toch nog even wacht totdat meerdere shops de laptop hebben, omdat Komplett vaak bekend staat om de wat duurdere webshop te zijn. Volgens mij kan er nog zeker 50 euro af.
Denk ik ook! Bovendien verwacht ik nog een versie zonder bluray, daarvan zal de prijs nog wat lager liggen denk ik! Ik hb toch geen bluray nodig ivm met ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
[...]

Idd eind juli moet dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
De N56VZ-4022V staat nu in de pricewatch vermeld, en is verkrijgbaar bij Paradigit, Komplett en Computerland. Bij Paradigit wordt dit echter de N56VZ-4022V-BE genoemd en gaat het dus om de versie met AZERTY toetsenbord. Bij Komplett staat dit er niet bij. Morgen maar even bellen of ze bij Komplett de QWERTY versie hebben, dan zal de laptop vast ook spoedig bij andere winkels te vinden zijn :)

De prijs voor deze laptop ligt bij de drie genoemde winkels rond de 1150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:34
Ik heb nu al 3 dagen de N76VZ.
Van Laptopshop.

Ik heb er eens goed diablo 3 op gespeeld. echter moet ik alleen nog eens kijken wat de lekkere resoluties zijn om te spelen maar verder.
Direct dag 1 backup dvd gebrand via het backup programma.
Daarna de onderkant opengehaald om er direct een samsun 830 SSD in te stoppen en de 1tb als 2de schijf te gebruiken.
Na herinstall op de SSD. Wat een machine in 1 woord.... Geweldig..

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
De eerste post moet echt geupdate worden. Een aantal N56V* en N76V* modellen missen... Als iemand mij hiervoor toestemming en de mogelijkheid kan geven wil ik het best wel aanpassen en bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
HondaRacer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:09:
De eerste post moet echt geupdate worden. Een aantal N56V* en N76V* modellen missen... Als iemand mij hiervoor toestemming en de mogelijkheid kan geven wil ik het best wel aanpassen en bijhouden.
Zal 't vanavond even updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom kan je op de ASUS site niet de N56 serie bekijken? Wel de N53 en de N55, maar de N56 wordt niet genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
readytoflow schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:45:
Waarom kan je op de ASUS site niet de N56 serie bekijken? Wel de N53 en de N55, maar de N56 wordt niet genoemd?
Asus is niet zo vlot met het updaten van hun productenpagina... ;) .

Ik zit er sterk over te denken om de N56VZ-S4022V aan te schaffen. Ik heb goede ervaringen met Asus laptops en hun garantie. De N56VZ lijkt mij voldoende voor mijn wensen, alleen de prijs houd mij nog wat tegen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm...Ok. Dan zijn ze daar echt niet vlot mee inderdaad.
Maar kan iemand mij vertellen wat nog meer het verschil is tussen de N56VM-S4032V en de N56VM-S4050V?

Ik zie bij de pricewatch alleen 2GB Intern en 250GB HDD verschil.

HDD maakt mij niks uit, want ik heb een 512GB SSD schijf die ik als primaire schijf wil gebruiken. En om nou €110,- voor 2GB te betalen, dat vind ik wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReWinD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:21:
Hmm...Ok. Dan zijn ze daar echt niet vlot mee inderdaad.
Maar kan iemand mij vertellen wat nog meer het verschil is tussen de N56VM-S4032V en de N56VM-S4050V?

Ik zie bij de pricewatch alleen 2GB Intern en 250GB HDD verschil.

HDD maakt mij niks uit, want ik heb een 512GB SSD schijf die ik als primaire schijf wil gebruiken. En om nou €110,- voor 2GB te betalen, dat vind ik wat teveel van het goede.
Ik heb ook de specificaties van beide laptops bekeken en die 250GB HDD en 2GB meer geheugen is volgensmij het enige verschil. Ik zit er ook aan te denken om de N56VM-S4050V aan te schaffen en er een SSD in te plaatsen. De S4050V staat nu in de pricewatch voor €826, dat lijkt me een nette prijs. Als het goed is hebben beide versies een backlit toetsenbord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Enig idee over de snelheid van de HDD in de N56VM-S4032V en de N56VM-S4050V? Ik vind bij diverse shops waar de snelheid wel bijstaat zowel 5400 als 7200rpm terug.

Edit: ik zie ook niets staan over Bluetooth 4.0, alhoewel ik wel had gevonden dat dit erin zat (vb. hier).

[ Voor 19% gewijzigd door Aertsvijand op 09-07-2012 17:59 ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Dus met de huidige prijzen van de VZ 4022 betaal je 200 euro meer dan een VZ 4035 van campusshop.

Dan zie ik deze verschillen:
- Verlicht toetsenbord
- Blu ray speler/brander
- 1TB harddisk (250gb meer) van 5400RPM (7200 in de 4035)

Ofwel, slechtere harddisk (7200 rpm is toch wel minimaal in zo een laptop, of SSD), Blu ray brander en toetsenbord met lampjes.

Ik lees overal mensen die zeggen dat de VZ van campusshop (4035) slechter scherm heeft, ik typ er nu op en Ik vind hem gewoon heel goed, is heel scherp en fel.

Dan ben ik toch blij dat ik voor de 4035 heb gekozen.. 200 euro voor een blu-ray die ik niet gebruik en verlichtte toetsen is mij wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle VZ's hebben een slechter scherm dan de VM's. De logica daarvan ontgaat mij volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Raar inderdaad. Heb nog geen VM gezien in dat geval, maar ik vind het prima werken :).

Overigens heb ik in device manager de Atheros AR3011 gevonden welke bluetooth 2.1 en 3.0 compatible moet zijn.

http://www.qca.qualcomm.c...duct/product_66_file1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:07:
Alle VZ's hebben een slechter scherm dan de VM's. De logica daarvan ontgaat mij volledig.
Zitten er in de VZ's, de 'officiële' dan hetzelfde scherm als in die van campusshop? Of is dit nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
@wesjuhdabomb er bestaan helemaal geen 2,5 inch 1TB HDD's met een snelheid van 7200RPM.

Is er al iemand die de pricewatch unsorted: Asus 15,6" N56VZ-S4022V - i7 3610QM/8GB/1TB besteld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:07:
Wat is een slecht scherm in dit geval? :| .

Ah, de 156HT01-201 dus. Hetzelfde scherm als in de Asus N55SF, G53SW/G53SX...dat is niet al te best :'( . Dat is dus het scherm in de VM versie en niet de VZ versie...heb het scherm van de VZ versie nog niet kunnen ontdekken...

[ Voor 33% gewijzigd door Cubic X op 09-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
Cubic X schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:56:
[...]

Ah, de 156HT01-201 dus. Hetzelfde scherm als in de Asus N55SF, G53SW/G53SX...dat is niet al te best :'( . Dat is dus het scherm in de VM versie en niet de VZ versie...heb het scherm van de VZ versie nog niet kunnen ontdekken...
Nog steeds redelijk goed. Maar het scherm in de N56VM is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daannvd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:13:
[...]

Zitten er in de VZ's, de 'officiële' dan hetzelfde scherm als in die van campusshop? Of is dit nog niet bekend?
Aldus http://www.notebookcheck....44V-Notebook.76773.0.html, ja.
Cubic X schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:56:
[...]

Slechter. Echter is er sinds het verdwijnen van de XPS 15 nu niet echt iets wat significant beter is, behalve misschien de sony S15. Trieste boel imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:06:
[...]

Aldus http://www.notebookcheck....44V-Notebook.76773.0.html, ja.

[...]

Slechter. Echter is er sinds het verdwijnen van de XPS 15 nu niet echt iets wat significant beter is, behalve misschien de sony S15. Trieste boel imo...
Ah, dus de N56VZ heeft wel hetzelfde scherm als de N55SF en G53SW (156HT01-201)...dat valt toch best mee dan? Volgens de reviews van die modellen is het scherm above average :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
HondaRacer schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:50:
@wesjuhdabomb er bestaan helemaal geen 2,5 inch 1TB HDD's met een snelheid van 7200RPM.

Is er al iemand die de pricewatch unsorted: Asus 15,6" N56VZ-S4022V - i7 3610QM/8GB/1TB besteld heeft?
Dan vind ik nog steeds dat je er op achteruit gaat van 750GB 7200RPM naar 1tb 5400 RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:11:
[...]

Ah, dus de N56VZ heeft wel hetzelfde scherm als de N55SF en G53SW (156HT01-201)...dat valt toch best mee dan? Volgens de reviews van die modellen is het scherm above average :) .
N55 notebookjournal 300cd/m, 360:1, paneel = ???
N55SF notebookcheck 300 cd/m 360:1, paneel = 156HT01-201.
N56VZ notebookcheck 300 cd/m, 550:1, paneel = 156HT01-201.

In chronologische volgorde. 360:1 is gewoon weinig, en je snapt waar mijn bewering van slecht scherm vandaan komt. Zeker als je bedenkt dat de voornaamste concurrent behalve een dubbele contrastwaarde ook nog eens 70% hogere ( = 95%) color gamut had.

Tevens heeft de VM, met GT 630m dus, een helderheid van 400 cd/m en een color gamut van 72-75% in plaats van de samsung die 60% heeft. Contrast zou op het oog identiek moeten zijn, maar volgens de geruchten zouden de kijkhoeken van het LG paneel ook beter zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Oke maar een S4044V is nog altijd geen S4022V. Volgens de review van Anandtech heeft de VZ die zij hebben weldegelijk het betere LG panel, dus er is echt nog geen zinnig ding over te zeggen tot dat iemand hem daadwerkelijk koopt en dat panel id tooltje draait.

Ach ik heb nu een Acer P223W TN die voldoet dus dan zal ik er bij een gemiddeld laptopscherm niet al te veel op achteruit gaan :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Davidshadow13 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:25:
[...]

Oke maar een S4044V is nog altijd geen S4022V. Volgens de review van Anandtech heeft de VZ die zij hebben weldegelijk het betere LG panel, dus er is echt nog geen zinnig ding over te zeggen tot dat iemand hem daadwerkelijk koopt en dat panel id tooltje draait.

Ach ik heb nu een Acer P223W TN die voldoet dus dan zal ik er bij een gemiddeld laptopscherm niet al te veel op achteruit gaan :P
Vervelend, dat gedoe met verschillende typen schermen....

Je hebt altijd 7 dagen recht op wet koop op afstand toch? dan wil ik best de gok nemen en de N56VZ-S4022V aanschaffen...als het scherm dan echt niet te doen is dan stuur ik hem terug :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:25:
[...]

http://www.anandtech.com/show/5772/mobile-ivy-bridge-and-asus-n56vm-preview/3

Of ben ik nu blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Oeps, mijn geheugen ik ook zo best niet meer :P Wat wil je ook met al dat gegoochel met verschillende types om gek van te worden. :o

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Een 5400 RPM 1TB. is sneller dan een 7200 RPM 640GB. (als deze hetzelfde formaat zijn)
Dat komt doordat er meer data per oppervlakte is bij de 1TB. en dus in 1 rotatie (die minder snel is dan bij 7200)meer opslag leest dan bij de 640GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
wesjuhdabomb schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:17:
[...]

Dan vind ik nog steeds dat je er op achteruit gaat van 750GB 7200RPM naar 1tb 5400 RPM
Een 5400 RPM 1TB. is sneller dan een 7200 RPM 640GB. (als deze hetzelfde formaat zijn)
Dat komt doordat er meer data per oppervlakte is bij de 1TB. en dus in 1 rotatie (die minder snel is dan bij 7200)meer opslag leest dan bij de 640GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
jojokojo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:37:
[...]

HEH WAAAAA????? Echt niet! 5400 RPM trager dan een 7200RPM schijf. De capaciteit heeft er geen hol mee te maken.

Al is een goede 5400RPM schijf in bepaalde vlakken iets sneller, een 7200RPM schijf wint dan alsnog.

Linkje: http://www.tomshardware.c...od[2433]=on&prod[3298]=on

edit: ik vind dat als je zo'n post maakt, je hem ook wel mag onderbouwen...

[ Voor 15% gewijzigd door hostler op 09-07-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de N76VM-V2G-T1023V gehaald.

Ziet er erg goed uit en werkt goed alleen er zit dus veel bloatware op...

Ben van plan er binnenkort een SSD erin te zetten en met betrekking tot dit heb ik 3 vraagjes:

1. Is een SSD van 128gb sneller dan een van 256gb?

2. Kun je bij de N76 gelijk zien welke partitie de C is die je eruit moet halen en verwisselen voor de SSD?

3. Alleen één programma van asus lijkt me tot nu toe wel handig: ASUS instant key menu. Kan ik deze later er weer op zetten als ik een clean install van windows 7 doe? Of moet je dan verplicht de rest van die zooi van asus er ook gelijk op zetten? Weet iemand wellicht nog een handig iets van asus wat er op zit? Bijvoorbeeld een temperature monitor lijkt me wel nice maar kan ik niet echt vinden...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

1. Nee
2. Gewoon SSD erbij plaatsen en windows installen op de SSD.
3. Je hebt een CD erbij gekregen hier staat alles op wat je moet installen. Als je geen bloatware wilt dan moet je gewoon die dingen uitvinken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:41:
1. Nee
2. Gewoon SSD erbij plaatsen en windows installen op de SSD.
3. Je hebt een CD erbij gekregen hier staat alles op wat je moet installen. Als je geen bloatware wilt dan moet je gewoon die dingen uitvinken.
ok ;)

Wat me ook opvalt trwns is hoe stil de laptop is, soms denk ik zelfs dat de koeling niet aan t werken is. Stukken beter dan mn oude acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:48:
[...]

ok ;)

Wat me ook opvalt trwns is hoe stil de laptop is, soms denk ik zelfs dat de koeling niet aan t werken is. Stukken beter dan mn oude acer.
Meestal is dit wel met laptops, wacht maar totdat er stof ik komt.
Wat waarschijnlijk wel anders is is dat je Asus N76 9/10 keer op de intel GPU draait.
Die is veel zuiniger en veroorzaakt veel minder warmte :).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:34
schakelt de video kaart zelf over naar de juiste of kun je ergens de intel uitzetten?
Want ik stoor me er soms aan dat ik hem aanzet en dat hij dan, batterij safe heeft en de kleuren schema op basic staat.

en uitzetten ho maar.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niets uitmaken. explorer.exe draait altijd op de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Clavat schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:53:
schakelt de video kaart zelf over naar de juiste of kun je ergens de intel uitzetten?
Want ik stoor me er soms aan dat ik hem aanzet en dat hij dan, batterij safe heeft en de kleuren schema op basic staat.

en uitzetten ho maar.
Je kan hem aansluiten aan een monitor via HDMI, en via apparaa tbeheer de Intel IGP uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Belgische campusshop kan je ook de Asus N56VZ bestellen voor €999 ipv de €1199 bij vele andere computershops. Mijn vraag: heeft de BE versie (http://www.campusshop.be/..._8gb_750g_w7/details.aspx) ook een minder scherm en geen verlicht toetsenbord, net zoals dit het geval is bij de Nederlandse campusshop?
Pagina: 1 ... 22 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.