Asus n61Ja bios update problem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 11:41
Hoi,

wilde de bios updaten met officiële update van de asus.com support site. Gebruikte easyflash in bios, niet winflash. Alles leek goed te gaan, hij delete de oude bestanden, schreef de nieuwe, verifieerde de nieuwe, en toen stond er 'shutdown in 2 seconds' (of shutdown after 2 seconds), ging hij uit, en ging hij vervolgens niet meer aan. Het lampje van de batterij brandde nog wel. Ik weet niet of er toen al iets mis was of dat ik het zelf verknald heb door de batterij er toen uit te halen (ik dacht de bios update is klaar ik moet de stroom er even af halen en hem opnieuw opstarten. misschien was hij nog ergens bezig en had ik gewoon moeten wachten).

Enfin, powerbutton van laptop reageert totaal niet meer, er gebeurt niks, volledig unresponsive. Val helaas buiten de garantie, en heb niet echt geld voor een (waarschijnlijk vrij prijzige) reparatie.

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? CMOS reset? Iets anders?

Hoop dat iemand me misschien kan helpen. Zou erg gewaardeerd worden.

ps. Wat wel enigszins vreemd was, was dat easyflash een melding gaf dat het een unsigned bios betrof oid, iets van die strekking. En of ik hem toch wou forcen, oid. Het was echter 100% zeker de correcte update, versie 211 voor de N61Ja, gedownload van de Asus support site. Nam die melding dus niet serieus.