Ik had gisteren en vandaag ineens heel erg last van dat HDMI probleem. Nu heb ik die EFI update gedownload en werkt alles weer prima
Momenteel zit ik nog in de overweging tussen een Late Mac Mini 2012 (i7 + SSD) of een Macbook Pro Retina. Hier is natuurlijk geen vergelijking in te maken, maar meer een keus.
Ik heb al een iMac 21.5 inch dual screen. Ik wil deze vervangen door een van bovenstaand. Vraag is dus kan de late mac mini soepel werken met een dual screen 1920x1080?
Ik heb al een iMac 21.5 inch dual screen. Ik wil deze vervangen door een van bovenstaand. Vraag is dus kan de late mac mini soepel werken met een dual screen 1920x1080?
Verwijderd
Ik zat ook te twijfelen tussen een Mini en een MBP. Het ligt er echt aan waarvoor je je computer gebruikt. Als je je computer echt nooit mee hoeft te nemen voor onderweg of je werk/school, dan zou ik zeker voor een Mini gaan. Ik heb ook de Late 2012 i& (alleen zonder SSD
) en dual screen werkt prima. Je kan één scherm direct aansluiten op je HDMI poort, de andere via een thunderbolt --> HDMI adapter (of via verloopstukken voor DVI kabels). Twee schermen werkt echt top voor thuisgebruik.
Gebruik je je computer echt nooit onderweg en werk je altijd op een vaste plek, dan zou ik gaan voor een Mini. Scheelt je ook behoorlijk wat geld
Gebruik je je computer echt nooit onderweg en werk je altijd op een vaste plek, dan zou ik gaan voor een Mini. Scheelt je ook behoorlijk wat geld
Verwijderd
Ik heb een MBP en Mac Mini. Heb de MBP gekocht omdat ik hem elke dag op school nodig had. Ben nu aan het afstuderen, waar ik dus altijd op een Windows bak werk. De MBP verkoop ik nu omdat ik hem toch niet meer voor het mobiele gebruik. In de zomer ga ik toch niet buiten zitten met het ding omdat je toch niks ziet en als ik op de bank zit pak ik de iPhone wel of de iPad
Verwijderd
Voor het tekstverwerken op school gebruik wel een zelfgecreëerde 'iPad pro'
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 21:00 ]
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van de Mac Mini als desktop, in combinatie met een dual monitor setup?
Ik heb nu een 23" 1080p monitor aan de Mini hangen, maar ik overweeg om die in te wisselen voor twee 20" 1600x1200 monitoren. Ik vraag me alleen af of het een beetje lekker zal werken, dus als iemand ervaring heeft met zo'n soort setup, hoor ik graag ervaringen.
Ik heb nu een 23" 1080p monitor aan de Mini hangen, maar ik overweeg om die in te wisselen voor twee 20" 1600x1200 monitoren. Ik vraag me alleen af of het een beetje lekker zal werken, dus als iemand ervaring heeft met zo'n soort setup, hoor ik graag ervaringen.
Ik heb mijn TV en m'n monitor aan mijn Mac Mini hangen. Werkt prima. TV staat meestal aan met plex en op de monitor staat meestal browser en dat soort zaken.
Verwijderd
Ja dit werkt perfect hoor. Op je main monitor staat je dock en de andere is gewoon helemaal vrij. Het is zelfs zo dat wanneer je je main monitor uitzet, de tweede monitor automatisch het dock en alle programma's enzo die je open hebt staan krijgt.MDKorpel schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:55:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van de Mac Mini als desktop, in combinatie met een dual monitor setup?
Aangezien ik in een gehorige huisje woon zit ik te denken om een Beats by Dre Wireless aan te gaan schaffen, want de verloop plug bij de gewone versie kan ik niet in de Mac mini kwijt evenals de tv.
Kan ik met mijn Mac mini in Itunes, alle muziek laten lopen via bluetooth ? en zo ja.. hoe..
Kan ik met mijn Mac mini in Itunes, alle muziek laten lopen via bluetooth ? en zo ja.. hoe..
Wat zijn de ervaringen met de nieuwe EFI firmware? Zijn de problemen (zoals met HDMI) verholpen?
Ja, instellen dat je headset gebruikt moet worden als audioapparaat. Kan zowel in de bluetooth voorkeuren als bij de audio instellingen.londemanmp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:13:
Aangezien ik in een gehorige huisje woon zit ik te denken om een Beats by Dre Wireless aan te gaan schaffen, want de verloop plug bij de gewone versie kan ik niet in de Mac mini kwijt evenals de tv.
bedankt, ga ik mij straks maar even 1 bestellen.Tjoekie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:20:
[...]
Ja, instellen dat je headset gebruikt moet worden als audioapparaat. Kan zowel in de bluetooth voorkeuren als bij de audio instellingen.
Verwijderd
Je weet dat je ook wat goedkopere alternatieven hebt he?
http://www.hoofdtelefoons...dtelefoons.html?1146=3547
Heb testen gelezen, en wil toch een beetje Apple houden.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:24:
Je weet dat je ook wat goedkopere alternatieven hebt he?
Verwijderd
Door veel geld uit te geven terwijl je voor het zelfde geld iets veel krachtigers kan kopen bedoel je?
Ik was op zoek naar het juiste geheugen voor de Mac Mini Late 2012 en er bleek op diverse sites en hier op Tweakers nogal wat onduidelijkheid te zijn welk geheugen het beste is.
Na veel zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de CMSA16GX3M2A1600C11 van Corsair de juiste is.
Er zitten nu 2x 8GB modules in en werken perfect.
Bij deze wil ik dus mijn ervaring delen
Edit:
Het geheugen kost € 99,90 bij 4launch.
Na veel zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de CMSA16GX3M2A1600C11 van Corsair de juiste is.
Er zitten nu 2x 8GB modules in en werken perfect.
Bij deze wil ik dus mijn ervaring delen
Edit:
Het geheugen kost € 99,90 bij 4launch.
[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 21-12-2012 23:27 . Reden: Prijs toegevoegd ]
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Ik heb hetzelfde geheugen geplaatst, 2x 16GB van corsair. Dit omdat het op 1,35 volt draait en mij werd verteld dat de mini 2012, i.t.t. het 2011-model, geen standaard 1,5V geheugen ondersteunt.
Bij het openmaken van de mini zag ik tot mijn verbazing op het geheugenslot van de 2012 mini staan: "Foxconn 1,5V". Maar toch staat nu bij nacontrole op elke site voor geheugenupgrade waar je het 2011-model selecteert 1,5V en voor het 2012-model 1,35V. Hoe het ook zij, het draait perfect!
Het geheugen hoeft echter niet zo duur te zijn als in voorgaande link. Zelf heb ik hier 16GB besteld voor een prijs waar je bij Apple enkel 8GB voor krijgt: http://www.4allshop.nl/CMSA16GX3M2A1600C11
Bij het openmaken van de mini zag ik tot mijn verbazing op het geheugenslot van de 2012 mini staan: "Foxconn 1,5V". Maar toch staat nu bij nacontrole op elke site voor geheugenupgrade waar je het 2011-model selecteert 1,5V en voor het 2012-model 1,35V. Hoe het ook zij, het draait perfect!
Het geheugen hoeft echter niet zo duur te zijn als in voorgaande link. Zelf heb ik hier 16GB besteld voor een prijs waar je bij Apple enkel 8GB voor krijgt: http://www.4allshop.nl/CMSA16GX3M2A1600C11
Ik heb sinds deze week een mac mini i5 late 2012 in standaarduitvoering in gebruik icm met een Dell U2711.
Ik probeer nu om via een USB 3.0-poort de schrijfsnelheid van een SanDisk Extreme USB 3.0 flashdrive 64 GB vast te leggen. Deze stick was in gebruik op een i5 Sandy Bridge Dell-laptop met 1 3.0 poort. Na slechts enkele maanden gebruik nam de schrijfsnelheid dramatisch af naar op of onder USB 2.0-snelheden.
Op de mini was de stick ook niet bepaald snel te noemen (geformatteerd in exFat). Ik heb de stick daarom geherformatterd naar HFS journalled en daar een paar videobestanden naar toe geschreven. Ook hier vallen de schrijfsnelheden weer zwaar tegen, namelijk 1,1 GB met een snelheid van rond de 30 MB/s.
Is er een manier om e.e.a. in een programmaatje met screenshots vast te leggen tbv de TD van Sandisk? Nu heb ik op de secondewijzer gekeken hoelang dat duurde.
Ik heb natuurlijk wel al op internet gezocht maar er lijkt veel te zijn voor Windows maar niets voor osx en linux.
Van de 4 USB 3.0-poorten zijn er 2 in gebruik voor bedrade aansluitingen van muis en tobo. Ik neem aan dat dit geen invloed heeft op de snelheid van de andere poorten.
Heeft iemand misschien een USB 3.0 stick in gebruik op de mini die wel snel schrijft?
Of heeft iemand dezelfde Sandisk-stick en wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik probeer nu om via een USB 3.0-poort de schrijfsnelheid van een SanDisk Extreme USB 3.0 flashdrive 64 GB vast te leggen. Deze stick was in gebruik op een i5 Sandy Bridge Dell-laptop met 1 3.0 poort. Na slechts enkele maanden gebruik nam de schrijfsnelheid dramatisch af naar op of onder USB 2.0-snelheden.
Op de mini was de stick ook niet bepaald snel te noemen (geformatteerd in exFat). Ik heb de stick daarom geherformatterd naar HFS journalled en daar een paar videobestanden naar toe geschreven. Ook hier vallen de schrijfsnelheden weer zwaar tegen, namelijk 1,1 GB met een snelheid van rond de 30 MB/s.
Is er een manier om e.e.a. in een programmaatje met screenshots vast te leggen tbv de TD van Sandisk? Nu heb ik op de secondewijzer gekeken hoelang dat duurde.
Ik heb natuurlijk wel al op internet gezocht maar er lijkt veel te zijn voor Windows maar niets voor osx en linux.

Van de 4 USB 3.0-poorten zijn er 2 in gebruik voor bedrade aansluitingen van muis en tobo. Ik neem aan dat dit geen invloed heeft op de snelheid van de andere poorten.
Heeft iemand misschien een USB 3.0 stick in gebruik op de mini die wel snel schrijft?
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Verwijderd
Ik heb een oude Mac Mini model 2005 geloof ik (1.83 CD) aangesloten op een SD plasma, waarvan de resoluitie 848*480 is. Nu start de mini altijd op in 1024*768, maar ik wil dat ie dus in die 848mode opstart. Ik heb gegoogeld en gezocht, maar kom er niet uit. Is er een proggie wat dit kan?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Na 2 weken met veel plezier de i7 mac mini gebruikt te hebben valt me 1 ding op:DayteX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:11:
Ik heb hetzelfde geheugen geplaatst, 2x 16GB van corsair. Dit omdat het op 1,35 volt draait en mij werd verteld dat de mini 2012, i.t.t. het 2011-model, geen standaard 1,5V geheugen ondersteunt.
4 gb intern geheugen is te weinig voor Mountain Lion. Ik heb Magican op de achtergrond draaien en constant draait de mini op 75% usage van het geheugen. Dan heb ik niet eens zoveel apps open. De cpu komt amper boven de 5% usage uit. 2x8gb besteld bij bovenstaande winkel, bedankt voor de tip DayteX.
O.k., de kerstdagen komen eraan maarre...... heeft helemaal niemand ervaring met een (Sandisk) USB 3.0 stick op een Mini i5 late 2012? Zie een paar posts hiervoor.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Verwijderd
Gisteren de stekker van de fan gemold. Ik weet nu welke stekker ik moet hebben, enkel vind ik deze alleen op een Amerikaanse site waar ik 20 euro verzendkosten moet betalen voor een stekkertje van 38 cent. Iemand die mij verder kan helpen met een plaats in NL waar ik zoiets kan halen? Het gaat om het volgende stekkertje: Molex pico EZmate connector. Exacte info staat hier:
http://nl.mouser.com/Prod...23O2cklv1NyiEFDlhSg%3d%3d
Ik heb conrad / ebay al afgezocht, maar kon hem daar niet vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 19:14 ]
Is het deze?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:12:
Gisteren de stekker van de fan gemold. Ik weet nu welke stekker ik moet hebben, enkel vind ik deze alleen op een Amerikaanse site waar ik 20 euro verzendkosten moet betalen voor een stekkertje van 38 cent. Iemand die mij verder kan helpen met een plaats in NL waar ik zoiets kan halen? Het gaat om het volgende stekkertje: Molex pico EZmate connector. Exacte info staat hier:
http://nl.rs-online.com/w...nnector-housings/7001025/
Je kunt daar alleen bestellen met een KvK-nummer
Verwijderd
Daar heb ik het uiteindelijk ook besteld. Heb maar gewoon een KVK nummer van een vriend z'n bedrijf opgegeven. Hopelijk krijg ik de stekkertjes snel
Bas z'n knutselblog: [repair] Mac Mini 2011, fanconnectorVerwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:12:
Dit was mijn oplossing:

Verwijderd
Voor degene die er over zitten te denken om een SSD in Mini te zetten en het niet aandurven om dit zelf te doen: ik ben bij een APR geweest (waar ik ook m'n Mini heb gekocht) en zij kunnen dit ook voor je doen. Je bent hem dan wel +/- 2 weken kwijt en de indicatie van de kosten zijn € 100. SSD moet je dan zelf wel aanleveren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 16:39 ]
Verwijderd
Phoe da's best veel voor als je ALLEEN de hd swapt voor een SSDVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:37:
Voor degene die er over zitten te denken om een SSD in Mini te zetten en het niet aandurven om dit zelf te doen: ik ben bij een APR geweest (waar ik ook m'n Mini heb gekocht) en zij kunnen dit ook voor je doen. Je bent hem dan wel +/- 2 weken kwijt en de indicatie van de kosten zijn € 100. SSD moet je dan zelf wel aanleveren.

Ik heb het zelf gedaan en het is ruim binnen 15 minuten te doen (van openen en weer sluiten) ...
Even eerst rustig wat info en filmpjes van het net bekijken en het is echt eenvoudig zelf goed te doen.
Mocht iemand (op weg) geholpen willen worden bericht me ff
Heb reeds deze RAM reepjes in mijn iMac 2009 zitten, kan ik die ook in een Mac Mini 2011 plaatsen?
Verwijderd
Ja klopt het is best een bedrag. Je hebt dan nog wel je garantie, dat is dan wel weer een voordeel. Ik zit er namelijk wel aan te denken om een SSD er bij te plaatsen, maar je hebt van die speciale schroevendraaiers nodig. Weet je waar die te krijgen zijn?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:14:
[...]
Phoe da's best veel voor als je ALLEEN de hd swapt voor een SSD![]()
Ik heb het zelf gedaan en het is ruim binnen 15 minuten te doen (van openen en weer sluiten) ...
Even eerst rustig wat info en filmpjes van het net bekijken en het is echt eenvoudig zelf goed te doen.
Mocht iemand (op weg) geholpen willen worden bericht me ff
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:05:
[...]
Ja klopt het is best een bedrag. Je hebt dan nog wel je garantie, dat is dan wel weer een voordeel. Ik zit er namelijk wel aan te denken om een SSD er bij te plaatsen, maar je hebt van die speciale schroevendraaiers nodig. Weet je waar die te krijgen zijn?
kraades schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:44:
Ter info. Misschien heeft iemand er iets aan.
Een setje Torx incl. de benodigde T6 en T8 kun je bij de Praxis krijgen voor 8,29 euro: Lux Tools 585 365.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Daar ga ik dus echt niet aan beginnen. Bij mij is alleen de connector van de fan kapot, als ik het stekkertje hier heb erop en is het weer netjes origineelsebastius schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:01:
[...]
Bas z'n knutselblog: [repair] Mac Mini 2011, fanconnector
Dit was mijn oplossing:
[afbeelding]
Verwijderd
Als ik zie hoe mijn MBP bij een APR gemaakt is, breng ik hem daar ook niet meer heen. Heb na reparatie bij een APR alleen maar ellende gehad. Uiteindelijk zo vaak dat ik hem vorige week verkocht heb, vertrouwde de reparaties voor geen meter meer.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:37:
Het is zoals eerder gezegd goed zelf te doen. Enige wat je nodig hebt is een torx schroevendraaier setje. Een beetje tweaker heeft die toch al in huis
De rubbertjes van iFixit heb je trouwens ook niet echt nodig. Ik heb in de SSD schroefjes gedraaid wat precies in het gaatje vallen. Aan de andere kant vast gedraait met een schroefje, en wat foam voor de demping eronder. Uiteindelijk voor $29 de upgrade uitgevoerd. iFixit set kost beduidend meer incl. verzenden + invoeren etc.
Daar is dan ook het hele verdienmodel van iFixit omheen gebouwd. Je weet dat het allemaal werkt maar je betaald er wel net iets meer voor.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:03:
[...]
iFixit set kost beduidend meer incl. verzenden + invoeren etc.
Iets totaal anders: Mac Mini productie gaat naar de VS volgend jaar en er wordt verwacht dat er 1.8 miljoen Mini's verkocht zullen worden tegen de 1.4 miljoen nu. Benieuwd of dat een extra reden is voor Apple om R&D te verhogen op de Mini's. Zal wel niet aangezien Apple R&D altijd bijzonder laag houdt tov andere technologiebedrijven.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Kun je met ons delen bij welke verkoper je het flexkabeltje hebt gekocht? Ik kom alleen veel hogere prijzen tegen.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:03:
Uiteindelijk voor $29 de upgrade uitgevoerd.
Verwijderd
Inderdaad een torx 6&8 en een kunststof spatel/wippertje (die bijv gebruikt worden bij iPhone Reparaties) en je kan los.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:05:
[...]
Ja klopt het is best een bedrag. Je hebt dan nog wel je garantie, dat is dan wel weer een voordeel. Ik zit er namelijk wel aan te denken om een SSD er bij te plaatsen, maar je hebt van die speciale schroevendraaiers nodig. Weet je waar die te krijgen zijn?
De Torx 6 en 8 kun je overal wel krijgen.
Je garantie blijft gewoon behouden echter als men kan aantonen dat dit door een onjuiste handeling (de SSD swap) dan moet je dat weer zien te ontkrachten..
Mijn ervaring is dat als je dit bij bijv Card Systems onderbrengt men hier totaal niet moeilijk over doet mits dit uiteraard niet de veroorzaker is van je bezoek
De uitbreiding stap tot bijplaatsen van een extra SSd of HD is wel net een stapje verder en behept net wat meer werk.
Hiervoor advies een complete set te bestellen zoals bij : SSD complete installatie pakket Apple4You.nl
Deze verwacht ik zelf zaterdag binnen te hebben ..
Verwijderd
Hier voor een 36,- Flex Cable bij apple4you.nlGluten Parody schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:36:
[...]
Kun je met ons delen bij welke verkoper je het flexkabeltje hebt gekocht? Ik kom alleen veel hogere prijzen tegen.
Kan vast goedkoper maar veel zal het denk ik niet zijn.
Verwijderd
Kan uiteraard prima.Robberto schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:00:
Heb reeds deze RAM reepjes in mijn iMac 2009 zitten, kan ik die ook in een Mac Mini 2011 plaatsen?
Maar echt handig is het denk ik niet.
Het zijn reepjes met een geheugenbus van 1066 MHz.
De 2011 zijn 1333 MHz.
Je downgrade je systeemprestaties dan met een paar procent en dat kan denk ik niet bedoeling van een geheugen 'upgrade' toch ?
Of is deze Mac Mini geheel geheugen loos ?
Dat gaat helemaal niet.
Als je trager geheugen plaatst start je mac gewoon niet op
De 1333 MHz reepjes doen het anders uitstekend in mijn i7 late 2012 mini die 1600 Mhz wil hebben.
Verwijderd
Als het maar DDR3 is gaat dat goed.Soulshaker schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:22:
Dat gaat helemaal niet.
Je profiteert alleen niet van de maximale te behalen snelheid.
Ik wil gewoon een upgrade doen van 2GB naar >8GB en heb een budget van 40 euro. Daarvoor wil ik dan natuurlijk wel het juiste aanschaffen, dus ik moet opzoek naar 1333 MHz. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dat wil... Wieowie heeft de juiste reepjes voor me.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:09:
[...]
Kan uiteraard prima.
Maar echt handig is het denk ik niet.
Het zijn reepjes met een geheugenbus van 1066 MHz.
De 2011 zijn 1333 MHz.
Je downgrade je systeemprestaties dan met een paar procent en dat kan denk ik niet bedoeling van een geheugen 'upgrade' toch ?
Of is deze Mac Mini geheel geheugen loos ?
Is dit iets?
[ Voor 33% gewijzigd door Vitruvius op 03-01-2013 18:14 ]
Nee, bij trager ram krijg je gewoon 3 pieptonen te horen bij opstart .Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:52:
[...]
Als het maar DDR3 is gaat dat goed.
Je profiteert alleen niet van de maximale te behalen snelheid.
Niets meer.
Denk dat dat meer met voltage te maken heeft dan met kloksnelheid.Soulshaker schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:38:
[...]
Nee, bij trager ram krijg je gewoon 3 pieptonen te horen bij opstart .
Niets meer.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
€14,- goedkoper op €36 vind ik best veelVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:00:
[...]
Hier voor een 36,- Flex Cable bij apple4you.nl
Kan vast goedkoper maar veel zal het denk ik niet zijn.
Verwijderd
Vergelijken we dan ook Appels met AppelsVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:55:
[...]
€14,- goedkoper op €36 vind ik best veelmaar wat jij post is idd een goed alternatief.
Is een ' echt' bedrijf uit NL met alle wettelijke afdrachten en zo.
DealExtreme met verzenden zonder btw uit China reken ik ff niet mee
Ach en 2 tientjes op de hele set doet het hem ook niet meer
VolhoudenSoulshaker schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:38:
[...]
Nee, bij trager ram krijg je gewoon 3 pieptonen te horen bij opstart .
Niets meer.
Hierbij bewijs van mijn mini

1333 Mhz werkt netjes, iets langzamer dat wel, maar het lag hier toch. Die 32 Gb in de iMac gebruikte ik niet, 16GB is zat.
Die 3 piepjes betekend volgens Apple: RAM slaagt niet voor gegevensintegriteitscontrole
Dat kan allerlei oorzaken hebben en je moet inderdaad geen DDR2 in DDR3 zetten enz enz.
Daarnaast wil goedkoop geheugen ook wel eens de fout ingaan.
Maar langzaam geheugen zal gewoon werken, of je het wil doen is een tweede, maar in mijn geval als je het toch hebt liggen, why not. Ik ga dat echt niet merken zolang ik van de benchmarks afblijf
Verwijderd
Zijn er mensen die hun Mini in combinatie met Apple TV gebruiken? Ik heb namelijk dat wanneer ik AirPlay gebruik en ik de monitor van m'n Mini uitzet, dat het beeld niet meer kijkbaar is. Iemand die dit probleem kent en weet wat hier tegen te doen is?
Verwijderd
Vandaag de stekkers gekregen voor de fan van de Mac mini. Hij is nu dus up and running met SSD erbij. Mocht iemand nog stekkertjes nodig hebben, ik heb er nog 9 over
Ik heb zojuist Windows 7 geinstalleerd via Bootcamp op een Mac Mini (2007 2GHz) Na de installatie natruurlijk de Windows Updates installeren maar het valt me op dat er ook 2 driver updates bij zitten. Is het aan te raden om de door Bootcamp geinstallerde drivers bij te werken of beter niet?
Inmiddels de Kingston ValeuRAM 4GB DDR3 1333 in m'n Mac Mini 2011 gestopt. Echt tevreden ben ik niet. Sluit opeens de browser af of de hele computers valt uit met foutmeldingen. Wat gaat er nu verkeerd? De Mac herkend wel dat er 8GB werkgeheugen is ingeplugd.Robberto schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:51:
[...]
Ik wil gewoon een upgrade doen van 2GB naar >8GB en heb een budget van 40 euro. Daarvoor wil ik dan natuurlijk wel het juiste aanschaffen, dus ik moet opzoek naar 1333 MHz. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dat wil... Wieowie heeft de juiste reepjes voor me.
Is dit iets?

Dat kan wel je memory zijn, download even memtest en laat dat een aantal loops draaien.
(ff google op Memtest version 4.22 (64-bit)
Copyright (C) 2004 Charles Cazabon ) dan vind je hem wel.
Je kunt hem ook testen met 1 bankje kijken wat er gebeurd. (en daarna bankje wisselen)
Het geheel wel een aantal loops laten lopen, je zult niet de eerste zijn waarbij een bankje niet lekker werkt.
Dat herkennen van het geheugen zegt verder niet zoveel over de werking van het geheugen.
En controleer even goed of je memory goed in de bankjes geklikt is en niet ergens scheef of bol staat
(ff google op Memtest version 4.22 (64-bit)
Copyright (C) 2004 Charles Cazabon ) dan vind je hem wel.
Je kunt hem ook testen met 1 bankje kijken wat er gebeurd. (en daarna bankje wisselen)
Het geheel wel een aantal loops laten lopen, je zult niet de eerste zijn waarbij een bankje niet lekker werkt.
Dat herkennen van het geheugen zegt verder niet zoveel over de werking van het geheugen.
En controleer even goed of je memory goed in de bankjes geklikt is en niet ergens scheef of bol staat
[ Voor 19% gewijzigd door frank_b op 03-01-2013 20:48 ]
Heb inderdaad eerst met 1 bankje gedaan, toen met andere bankje, toen weer met beide bankjes en nu werkt het vlekkeloos. Rara politiepet.
Blijkbaar toch 1 bankje niet helemaal lekker contact gemaakt, door het er uit te halen is het probleem blijkbaar opgelost. Kan heel goed. Maar mooi dat het nu werkt.
Tip voor mensen die nog een HDD kabeltje zoeken:
www.ebay.nl/itm/New-Botto...12-922-9560-/290839912325
Nog geen 20 euro. Doe er je voordeel mee.
edit: Inimddels helaas aangepast naar 26 euro
www.ebay.nl/itm/New-Botto...12-922-9560-/290839912325
Nog geen 20 euro. Doe er je voordeel mee.
edit: Inimddels helaas aangepast naar 26 euro
[ Voor 13% gewijzigd door Bandicoot op 05-01-2013 12:34 ]
Hmmm, best aantrekkelijk. Geen originele Apple-kabel maar 3rd party, dus dat zal de lage prijs wel verklaren. Ik wacht nog even op de eerste feedback van kopers...
Verwijderd
Nou hij zit er inmiddels inVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:57:
[...]
Inderdaad een torx 6&8 en een kunststof spatel/wippertje (die bijv gebruikt worden bij iPhone Reparaties) en je kan los.
De Torx 6 en 8 kun je overal wel krijgen.
Je garantie blijft gewoon behouden echter als men kan aantonen dat dit door een onjuiste handeling (de SSD swap) dan moet je dat weer zien te ontkrachten..
Mijn ervaring is dat als je dit bij bijv Card Systems onderbrengt men hier totaal niet moeilijk over doet mits dit uiteraard niet de veroorzaker is van je bezoek![]()
De uitbreiding stap tot bijplaatsen van een extra SSd of HD is wel net een stapje verder en behept net wat meer werk.
Hiervoor advies een complete set te bestellen zoals bij : SSD complete installatie pakket Apple4You.nl
Deze verwacht ik zelf zaterdag binnen te hebben ..
Zoals verwacht een eenvoudig klusje.
Het heeft met icm een bakkie leut een half uurtje geduurd in een rustig tempo..
Zoals Bandicoot ook een goedkope oplossing heeft gevonden op Ebay een prima upgrade en zelf best goed te doen
Mijn mac mini inmiddels uitgebreid met een samsung 830 256gb SSD. Uur mee bezig geweest! Secuur gewerkt.
Mac mini nu aangesloten op monitor via hdmi kabel van 7 meter om op te werken. Daarnaast via hdmi aangesloten op mijn tv (Plex) en dat werkt allemaal als een trein!
Vraag: Denk erover om het geheugen van mijn mac mini late 2012 te vervangen voor 2 * 8 gb. Is het mogelijk om die oude reepjes ergens te verkopen? Is daar vraag naar?
Mac mini nu aangesloten op monitor via hdmi kabel van 7 meter om op te werken. Daarnaast via hdmi aangesloten op mijn tv (Plex) en dat werkt allemaal als een trein!
Vraag: Denk erover om het geheugen van mijn mac mini late 2012 te vervangen voor 2 * 8 gb. Is het mogelijk om die oude reepjes ergens te verkopen? Is daar vraag naar?
[ Voor 23% gewijzigd door giantgiantus op 05-01-2013 15:23 ]
Ik heb de Mac Mini i7 2,3 ghz - late 2012 (ongeveer toen hij uit kwam). Hierbij gebruik ik een kabeltje van mini displayport naar displaypoort. De gehele tijd al zonder problemen (ook geen van de problemen die hierboven zijn benoemd). Zijn er meer mensen die gebruik maken van deze oplossing (mini display to displaypoort). Beeldscherm wat ik gebruik is een Dell U2412M
Het gaat om z'n kabel: http://www.kabeltje.com/m...93a4b71624ed5e531f1229615
Yep. Maar ik heb mijn Mini aangesloten op een U2711 en een verloopstukje van mini-DP naar DP tussen de Mini en de door Dell meegeleverde DP-kabel. Dat was de enige mogelijkheid om de volledige resolutie van het beeldscherm te krijgen.J0entje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:04:
Ik heb de Mac Mini i7 2,3 ghz - late 2012 (ongeveer toen hij uit kwam). Hierbij gebruik ik een kabeltje van mini displayport naar displaypoort. De gehele tijd al zonder problemen (ook geen van de problemen die hierboven zijn benoemd). Zijn er meer mensen die gebruik maken van deze oplossing (mini display to displaypoort). Beeldscherm wat ik gebruik is een Dell U2412M
Verwijderd
Een tweede keer doe je het dan al snel in een half uurtjegiantgiantus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:20:
Mijn mac mini inmiddels uitgebreid met een samsung 830 256gb SSD. Uur mee bezig geweest! Secuur gewerkt.
Succes met je SSD !
Is echt nog steeds de meeste bang voor je bucks
Ik overweeg een Mac Mini (2,3GHz quad-core) aan te schaffen, maar vraag mij af waarom Apple nog (zo lang?) gebruik blijft maken van 5400rpm schijven?
Momenteel maak ik gebruik van een Macbook Pro (mid 2010) met een 7200rpm schijf en 8GB geheugen en ervaar nu al de nodige traagheid bij veel harde schijf activiteit.
Doe ik er goed aan om een Mac Mini aan te schaffen, deze uit te breiden naar 16GB geheugen en de 1TB 5400rpm schijf te blijven gebruiken of kan ik er beter een SSD in (laten) zetten?
Momenteel maak ik gebruik van een Macbook Pro (mid 2010) met een 7200rpm schijf en 8GB geheugen en ervaar nu al de nodige traagheid bij veel harde schijf activiteit.
Doe ik er goed aan om een Mac Mini aan te schaffen, deze uit te breiden naar 16GB geheugen en de 1TB 5400rpm schijf te blijven gebruiken of kan ik er beter een SSD in (laten) zetten?
Verwijderd
Wanneer je beter gewend bent dan ga je altijd wel merken als je naar iets teruggaat dat minder goed is. Ik zelf heb geen problemen met 5400 rpm, maar dat is omdat ik nooit gewerkt heb met iets snellers. Als ik terugdenk aan de aankoop van m'n mini dan had ik toch misschien gelijk een fusion drive er in willen zetten en ik overweeg nu ook heel erg om er op korte termijn een SSD in te zetten. Als je het geen probleem vindt om te sleutelen zou ik er gewoon een SSD bij zetten.
Verwijderd
Als je niet met kabeltjes wilt rommelen dan kun je beter de bestaande harddisk vervangen door een 512 GB SSD in plaats van een SSD erbij te zetten.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je eigen ervaring, maar als je nu al vindt dat de harde schijf traag is, zou het best kunnen dat je een 5400rpm schijf ook als traag gaat ervaren. Ik ben zelf geswitcht van een Windowsbak met de nodige 7200rpm schijven naar een 2011 Mini met 5400rpm schijf, en ik moet zeggen dat ik er persoonlijk geen last van heb of het als traag ervaar. Hooguit dat een programma wat aan de langzame kant laadt, maar in mijn beleving gaat dat nog steeds sneller dan op mijn windowsbak, dus mij hoor je niet klagen. Op termijn zou ik misschien de moeite kunnen nemen om een SSD in te bouwen, maar ik heb er nu weinig behoefte aan.Rickstah schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:44:
Ik overweeg een Mac Mini (2,3GHz quad-core) aan te schaffen, maar vraag mij af waarom Apple nog (zo lang?) gebruik blijft maken van 5400rpm schijven?
Wat betreft de aankoop, het is altijd goedkoper (volgens mij) om een Mini met HDD aan te schaffen en er zelf een SSD in te zetten, dan om hem met SSD aan te schaffen, dus ik zou je aanraden om, als je graag een Mini wilt aanschaffen, hem eerst een tijdje met de gewone harde schijf te gebruiken. Als je het dan inderdaad traag vindt, kun je er altijd nog een SSD in zetten.
Verwijderd
Als je dat geld uitgeeft aan een 512GB SSD kan je beter gelijk Fusion Drive nemen, kost je minder en heb je ook nog eens het dubbele.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:20:
Als je niet met kabeltjes wilt rommelen dan kun je beter de bestaande harddisk vervangen door een 512 GB SSD in plaats van een SSD erbij te zetten.
Dit heeft ook wel wat http://nl.hardware.info/t...olt-harddisk-video-review
[Kuch] Niemand hier die ook Windows draait op zijn Mac Mini?Tomba schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:08:
Ik heb zojuist Windows 7 geinstalleerd via Bootcamp op een Mac Mini (2007 2GHz) Na de installatie natruurlijk de Windows Updates installeren maar het valt me op dat er ook 2 driver updates bij zitten. Is het aan te raden om de door Bootcamp geinstallerde drivers bij te werken of beter niet?
Alleen via VMware Fusion. Lang leven de verouderde infrastructuur op mijn werkTomba schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:33:
[...]
[Kuch] Niemand hier die ook Windows draait op zijn Mac Mini?

-edit-
Ik snap nu je vraag
[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 07-01-2013 11:06 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Hahaha, dat kan natuurlijk ookBillSpaarbank schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:04:
[...]
Alleen via VMware Fusion. Lang leven de verouderde infrastructuur op mijn werk
-edit-
Ik snap nu je vraagWelke drivers zijn het?
Het gaat om updates voor de beide netwerkkaarten:

Het ligt heel erg aan je gebruik. Ik had in mijn Mac eerst 4 GB geheugen en een harddisk. Toen ik uitbreidde naar 16 GB was dat een wereld van verschil. Toen ik later de harddisk verving door een SSD merkte ik eerlijk gezegd nauwelijks iets.Rickstah schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:44:
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
In wat merk je eigenlijk verschil wanneer je het geheugen uitbreidt?
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Verwijderd
Ligt eraan wat je ermee doet. Ik werk veel met virtuele machines. Zodra het geheugen vol raakt wordt de HDD gebruikt als tijdelijke opslag waardoor het traag wordt.MJ23 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:20:
Als je niet veel geheugen gebruikt, dan zul je het niet merken of er 8 of 16 GB in zit.
Verwijderd
SSD in de Mini was trouwens weer een hele verademing. In de MBP had ik al een SSD, als je beter gewend bent en moet dan terug valt het vies tegen 
Enige waar ik me nog enorm aan stoor is het HDMI probleem. Vorige week een aantal dagen geen probleem gehad, en één keer binnen 2 minuten het probleem waarna het 2 uur lang erna zonder problemen heeft gewerkt. Vrees als ik het hem hiervoor op ga sturen dat Apple er toch niks aan kan doen.
Enige waar ik me nog enorm aan stoor is het HDMI probleem. Vorige week een aantal dagen geen probleem gehad, en één keer binnen 2 minuten het probleem waarna het 2 uur lang erna zonder problemen heeft gewerkt. Vrees als ik het hem hiervoor op ga sturen dat Apple er toch niks aan kan doen.
Kun je de harddisk van je mini mbv Ghost gewoon clonen? Heb hier nog een 128GB SSD liggen, de 5400rpm (why Apple why?) harddisk die er in zit houdt écht niet over....Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:54:
SSD in de Mini was trouwens weer een hele verademing. In de MBP had ik al een SSD, als je beter gewend bent en moet dan terug valt het vies tegen
Dat kan, maar fresh install is altijd beter!Tomba schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:43:
[...]
Kun je de harddisk van je mini mbv Ghost gewoon clonen? Heb hier nog een 128GB SSD liggen, de 5400rpm (why Apple why?) harddisk die er in zit houdt écht niet over....
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heheh hij is nét fresh geinstalleerdDennusB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:45:
[...]
Dat kan, maar fresh install is altijd beter!
Verwijderd
Jawel, carbon copy cloner kan dit onder andere. Ik doe altijd liever een Clean install. Met de HDD heb ik wat liggen rommelen met Sickbeard e.d. en dit wilde ik er niet meer op hebben dus een goede reden om opnieuw te beginnen. Ik heb mijn home directory nu naar mijn HDD verwezen, dus met een clean install hoef ik alleen nieuwe programma's te installeren en klaar.Tomba schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:43:
[...]
Kun je de harddisk van je mini mbv Ghost gewoon clonen? Heb hier nog een 128GB SSD liggen, de 5400rpm (why Apple why?) harddisk die er in zit houdt écht niet over....
De programma's installeer ik ook pas zodra ik ze gebruik, waardoor je niet in een keer alles moet installeren
Dat alle applicaties na de eerste keer instant opstartenMJ23 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:20:
In Mac OS wordt het geheugen optimaal benut, dus als je 16 GB hebt en er is maar 4 GB actief, dan zitten recent afgesloten applicaties en bestanden nog in het veelbesproken 'inactive' deel van het geheugen. Dat wordt vele malen sneller aangesproken dan een ssd. Je hebt met veel geheugen dus een supersnelle cache, waardoor de toegangstijd naar de disk niet meer zo van belang is.
Zeker wel! Als ik MS Word had gebruikt en afgesloten, daarna iets anders ging doen en later op de dag Word weer opstartte, stond dat er binnen een seconde. Met 4 GB was dat heel anders.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:47:
Als je niet veel geheugen gebruikt, dan zul je het niet merken of er 8 of 16 GB in zit.
[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 07-01-2013 20:59 ]
Verwijderd
Dan sluit jij de programma's af dmv het rode bolletje? Ik doe het met cmd + q waardoor het programma volledig afgesloten wordt.
Aangezien ik met geheugen intensieve programma's werk wil ik altijd zo veel mogelijk beschikbaar hebben. En zoals ik eerder al had vermeld gaat osx niet altijd even lekker om met geheugen
Zodra je maar een gedeelte van je geheugen gebruikt zal het geen drol uitmaken hoeveel je erin hebt, het moet voor jezelf voldoende zijn..
Aangezien ik met geheugen intensieve programma's werk wil ik altijd zo veel mogelijk beschikbaar hebben. En zoals ik eerder al had vermeld gaat osx niet altijd even lekker om met geheugen
Zodra je maar een gedeelte van je geheugen gebruikt zal het geen drol uitmaken hoeveel je erin hebt, het moet voor jezelf voldoende zijn..
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Afsluiten met rode bolletje is soort van minimaliseren. Als ik Word opnieuw opstart nadat ik afgesloten heb met cmd+q dan duurt het best lang om weer op te starten.
Boottime van Mini zelf maakt me niet zoveel uit, maar ik wil wel dat m'n programma's vlot opstarten.
Boottime van Mini zelf maakt me niet zoveel uit, maar ik wil wel dat m'n programma's vlot opstarten.
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Nee ik sluit ook af met cmd + q. Maar ik moet zeggen dat ik zelden applicaties sluit, behalve als het functioneel is, bijvoorbeeld om offline te gaan bij Adium en µTorrent. Zelfs VMware Fusion draait continu op de achtergrond met Windows 8 (4 GB toegewezen).Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:22:
Dan sluit jij de programma's af dmv het rode bolletje? Ik doe het met cmd + q waardoor het programma volledig afgesloten wordt.
[Kuch], anyone?Tomba schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:43:
[...]
Hahaha, dat kan natuurlijk ook
Het gaat om updates voor de beide netwerkkaarten:
[afbeelding]
De drivers die jij noemt zitten in de bootcamp installatie. Als er een nieuwere driver beschikbaar is zou installatie geen probleem moeten zijn. Je draait tenslotte Windows op de aangegeven hardware.
Wil je het echt zeker weten kun je altijd een backup maken van de Windows partitie of gebruik maken van systeemherstel mocht je geen netwerkverbindingen meer hebben na de installatie van de updates.
13. Which drivers are included with the OS X Windows support software (drivers) download?
The Boot Camp 4.0 software includes these Mac drivers for Windows:
Apple Bluetooth
Apple Keyboard Support
Apple Remote Driver
Apple Trackpad
Atheros 802.11 Wireless
ATI Graphics
Boot Camp control panel for Microsoft Windows
Boot Camp System Task Notification item (System Tray)
Broadcom Wireless
Intel Chipset Software
Intel Integrated Graphics
iSight Camera
Marvel Yukon Ethernet
nVidia Graphics
Cirrus Logic Audio
Realtek Audio
SigmaTel Audio
Startup Disk control panel for Microsoft Windows
[ Voor 37% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-01-2013 10:53 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Thanks, ik laat het voor de zekerheid maar even zoBillSpaarbank schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:52:
[...]
De drivers die jij noemt zitten in de bootcamp installatie. Als er een nieuwere driver beschikbaar is zou installatie geen probleem moeten zijn. Je draait tenslotte Windows op de aangegeven hardware.
Wil je het echt zeker weten kun je altijd een backup maken van de Windows partitie of gebruik maken van systeemherstel mocht je geen netwerkverbindingen meer hebben na de installatie van de updates.
[...]
Verwijderd
Veel gelezen maar nog nooit gepost. Maar zojuist een 2.3ghz MM met de 256gb ssd besteld. Levertijd ongeveer 2 weken. Upgrade 16 gb RAM bij Crucial besteld.
Scherm nog een goed over nadenken, die 27"Thunderbolts zijn toch wel mooi, maar zo duur.
gr
Stefan
Scherm nog een goed over nadenken, die 27"Thunderbolts zijn toch wel mooi, maar zo duur.
gr
Stefan
Verwijderd
Kijk eens voor een Dell? Heb je ook een mooi scherm voor een stuk minder geldVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:22:
Veel gelezen maar nog nooit gepost. Maar zojuist een 2.3ghz MM met de 256gb ssd besteld. Levertijd ongeveer 2 weken. Upgrade 16 gb RAM bij Crucial besteld.
gr
Stefan
En die van Dell is tenminste mat, dan zie je tenminste iets wat al mag cinema display prachtig uitzien dat ding is zo enorm glanzend dat het gewoon enorm irritant is.
Wil niet veel zeggen maar die thunderbolt display is briljant als je meerdere macbooks in huis hebt.
Ik heb een Dell U2711 aan mijn Mac Mini i5 hangen. Er is inmiddels nog een ander 27inch beeldscherm uitgekomen wat zuiniger en goedkoper is, maar met iets minder goede kleurweergave. Dan heb je een monitor die je in allerlei standen kan zetten en flink wat aansluitingen heeft.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:22:
gr
Stefan
Ik heb een "oude" Mac Mini ( CoreSolo 1,5Ghz, 512 MB ( ram ) , 60GB ) hier wil ik 2x 1024 MB ( ram ) indoen en een T7200 CPU. Moet ik dan ook de BIOS updaten cq flashen ? En hoe maak je zo een "oude" Mac Mini op een nette manier open ? ?

[ Voor 17% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-01-2013 12:25 . Reden: PIC / TypVout vwb RAM ;-) ]
Dat van die CPU zal lukken , de core solo is 1 van de weinige mac mini's waar je de CPU kan van updaten. Maar 20GB ram ? Nee , zeker niet , het moederbord ondersteunt dit niet. Volgens mij zijn er ook geen 10GB DDR2 latjes. Of typte je een 8 teveel ? Ja 2x1024MB moet lukken.
De mac mini heeft geen bios , maar EFI. De EFI moet niet geupdate worden.
De mac mini krijg je met een plamuurmes open.
http://www.ifixit.com/Gui...re+2+Duo+Processor/1178/1
De mac mini heeft geen bios , maar EFI. De EFI moet niet geupdate worden.
De mac mini krijg je met een plamuurmes open.
http://www.ifixit.com/Gui...re+2+Duo+Processor/1178/1
Filmpjes op YouTube bekijken maakt ook vaak veel duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:58:
Ga dit weekend eens kijken of ik de Dell schermen in het echt kan zien.
Zijn er meer mensen die last hebben van veel te wit beeld als ze hun mac mini aanasluiten via HDMI?
Heb gisteren op het werk een MacMini gekregen (nieuwste instapmodel) en daar twee beeldschermen op aangesloten. Eentje op de HDMI poort en eentje op de thunderbolt poort mbv een adapter.
Het probleem doet zich op beide schermen voor. Het ligt in ieder geval niet aan de schermen, heb de schermen op andere computers aangesloten en dan is het beeld gewoon goed. Als ik een beeldscherm aansluit met een adapter op de thunderbolt poort met een vga kabel dan is er ook geen probleem.
Heb al een beetje zitten zoeken maar ook daar kom ik niet echt verder.
Ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Heb gisteren op het werk een MacMini gekregen (nieuwste instapmodel) en daar twee beeldschermen op aangesloten. Eentje op de HDMI poort en eentje op de thunderbolt poort mbv een adapter.
Het probleem doet zich op beide schermen voor. Het ligt in ieder geval niet aan de schermen, heb de schermen op andere computers aangesloten en dan is het beeld gewoon goed. Als ik een beeldscherm aansluit met een adapter op de thunderbolt poort met een vga kabel dan is er ook geen probleem.
Heb al een beetje zitten zoeken maar ook daar kom ik niet echt verder.
Ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Verwijderd
Laat de quotes maar weg hoor, hij is gewoon oudWiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:43:
Ik heb een "oude" Mac Mini ( CoreSolo 1,5Ghz, 512 MB ( ram ) , 60GB ) hier wil ik 2x 1024 MB ( ram ) indoen en een T7200 CPU. Moet ik dan ook de BIOS updaten cq flashen ? En hoe maak je zo een "oude" Mac Mini op een nette manier open ? ?
[afbeelding]
Desalniettemin een leuke mini...
Een schoon plamuurmes is je vriend in deze, handoekje neerleggen (zacht), mac omdraaien, rechtsbovenin na de bocht op het rechte stuk aan de zijkant beginnen, plamuurmes er voorzichtig in steken, 1-2 cm ongeveer, licht naar binnendrukken en tegelijk het witte plastic er als het ware uit wippen (omhoog), je hoort het een beetje knarsen (nieuwigheid
Als de bodem grotendeels los is de casing ca. 2cm omhoog staat, draai je de mini om, leg je hem neer en trek je onder begeleiding/beheerst de cap eraf.
Dat is het. Suc6
Ha ha ha een T7200 CPU met 30 dagen garantie voor € 16,65 incl. btw en porto
http://www.happybytes.nl/...e-2-Duo-Mobile-T7200.html
Verwijderd
Nou, dat is niet verkeerd! Als je die Mac ook voor een nice prijsje hebt geritseld (of gratuit), dan heb je een leuk apparaatje voor weinig (lekker zuinig ook!)WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:46:
Ha ha ha een T7200 CPU met 30 dagen garantie voor € 16,65 incl. btw en porto
De Mac Mini kostte met Apple BT tobo en Apple BT Mighty Mouse € 90,-- 
(WiLLoW_TieN in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21")
(WiLLoW_TieN in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21")
[ Voor 52% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-01-2013 20:55 ]