[Mac mini 2010-2014] Ervaringen en Discussie, deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik koop ook het meeste in US en zonder problemen. :)

Macbook pro in Singapore gekocht en gewoon garantie gekregen in NL zonder Applecare. Gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:23
Douwe63 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:44:
[...]

Ah, bij mij valt het scherm (ook via HDMI) ook af en toe uit (1 a 2 seconden), weet men al wat het probleem is?
dan ben ik gelukkig niet de enigste...was al ff bang dat het aan de hdmi kabel lag die ik bij de action heb gekocht :) hoop ook dat het snel word verholpen

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb gisteren een Mac Mini 2012 aangeschaft, met name voor gebruik als Mediacenter met Plex / XBMC. Nu kwam ik al snel bij dit topic waaruit blijkt dat HDMI op veel modellen niet goed werkt, zoals hier ook al door een paar mensen is opgevallen.

Nu lijkt het bij mij (nog niet) spontaan te gebeuren, maar enkel nadat ik in Plex een video start. Hierdoor wijzigt de refresh rate van de monitor (naar bijv. 24hz), waardoor het display even knippert (normaal) en vervolgens de video start. Echter 10 seconden na deze refresh wisseling valt het beeld even uit naar sneeuw en zwart (geluid loopt door). Na 3 seconden is er weer beeld en blijft het goed. Dit gebeurd ook als ik die Thunderbold poort gebruikt met een convertor naar HDMI.

Zijn er meer mensen met (enkel) dit probleem? Iemand wellicht een oplossing?

Arrived anxious, left bored

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Volgens de internationel fora hier over is het een software probleem , schijnt aan de videokaart te liggen .

[ Voor 8% gewijzigd door ramrodwillem op 22-11-2012 16:32 ]

• ramrodwillem
  • Nu online
Heb mn MM besteld en die komt volgende week binnen .
Moet nu nog een scherm , mij lijkt de LG IPS277L €299 , de Dell UltraSharp U2410 €380 of toch een 2e hands 24" Apple scherm, rond de €500 .

Is een Apple nog steeds nog steeds goed of zijn de andere 2 beter ?

Werk nu op een IMAc 24" en dat bevalt prima ,spiegelt soms wel wat erg ....

Verwijderd

Ik wil het geluid van m'n mac via m'n home cinemaset laten afspelen. Nu gebruik ik al twee beeldschermen, dus ik wilde er een splitter tussen zetten. Het zou dan als volgt zijn: ik heb een HDMI kabel in m'n mac, deze sluit ik aan op een splitter. Van deze splitter uit gaat er één HDMI kabel naar m'n monitor, de ander HDMI kabel gaat naar m'n home cinema set. Nu wil ik het dan zo instellen dat wanneer ik m'n TV aan heb staan, dat deze hetzelfde beeld geeft als de monitor. Het geluid wordt dan afgespeeld via m'n home cinema set.

Is dit mogelijk?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Heeft je HC geen optische input?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ja, maar de Mac Mini geen optische output toch zonder dat je daarvoor een verloopstuk naar 3,5mm jack moet aanschaffen? Daarnaast wil ik ook m'n Mini als media speler gebruiken, vandaar dat ik hem per sé op HDMI wil aansluiten zodat ik m'n films ook op m'n tv kan afspelen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 21:39 ]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:33:
Ja, maar de Mac Mini geen optische output toch zonder dat je daarvoor een verloopstuk naar 3,5mm jack moet aanschaffen? Daarnaast wil ik ook m'n Mini als media speler gebruiken, vandaar dat ik hem per sé op HDMI wil aansluiten zodat ik m'n films ook op m'n tv kan afspelen.
Sorry, maar je eerdere post was wat onduidelijk, je wilt dus drie schermen tegelijk aansturen? Twee monitoren en een TV.

Verwijderd

Yes, dit klopt inderdaad. Het beeld op m'n tv moet wel gelijk zijn aan die van m'n hoofdmonitor, dus het signaal moet als het ware via twee HDMI kabels gaan, maar wel dat ze beide dezelfde output hebben.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:05:
Yes, dit klopt inderdaad. Het beeld op m'n tv moet wel gelijk zijn aan die van m'n hoofdmonitor, dus het signaal moet als het ware via twee HDMI kabels gaan, maar wel dat ze beide dezelfde output hebben.
Dan is een splitter toch prima? :)

Verwijderd

Ja dat idee had ik wel, maar ik weet niet of de instellingen zo te regelen zijn dat het beeld+geluid op m'n HC afgespeeld kan worden. Bij een enkele HDMI kabel kan dit wel, alleen ik weet niet hoe mijn Mini reageert op een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Heb hem besteld. :)

[ Voor 132% gewijzigd door Vitruvius op 23-11-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:39
Klinkt als een leuke aanbieding, jammer dat ik er al 1 heb.

[ Voor 188% gewijzigd door RVE_NL op 23-11-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:45:
Heb hem besteld in Amerika. 150 euro goedkoper. :)
Ja, maar je gaat nog wel invoerrechten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik had Corsair Vengeance 2x8GB kit in m'n mac mini, alleen krijg ik regelmatig kernel panics. Iemand een ander advies qua geheugen? Die mac compatible corsair maakt toch niks uit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
kmf schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:12:
Ik had Corsair Vengeance 2x8GB kit in m'n mac mini, alleen krijg ik regelmatig kernel panics. Iemand een ander advies qua geheugen? Die mac compatible corsair maakt toch niks uit.
Hier ook hetzelfde. Problemen voorbij nadat ik er de originele reepjes weer in heb gedaan. Aangezien de spoeling dun is met 2x8gb op 1333 heb ik maar weer Corsair gekocht in de hoop dat het nu wel goed gaat. :')

Speciaal MAC geheugen is inderdaad flauwekul om meer geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Maakt het uit of je een Nl of Duitse MacMini koopt? De Duitse mini is € 21 goedkoper en Conrad geeft vandaag nog 10% korting. :*)
Kun je bij het opstarten de gewenste taal kiezen? :?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Jpjedi schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:22:
[...]

Hier ook hetzelfde. Problemen voorbij nadat ik er de originele reepjes weer in heb gedaan. Aangezien de spoeling dun is met 2x8gb op 1333 heb ik maar weer Corsair gekocht in de hoop dat het nu wel goed gaat. :')

En gaat het nu goed?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Louise525 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:08:
Maakt het uit of je een Nl of Duitse MacMini koopt? De Duitse mini is € 21 goedkoper en Conrad geeft vandaag nog 10% korting. :*)
Kun je bij het opstarten de gewenste taal kiezen? :?
Ja voor een Mac Mini maakt het niets uit (mits je er geen toetsenbord bij koopt). Je hebt dan alleen de boekjes in het Duits.

Je kan inderdaad gewoon de taal kiezen na het aanzetten, je krijgt dan dezelfde wizard als bij een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
GekkePrutser schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:55:
[...]

Ja voor een Mac Mini maakt het niets uit (mits je er geen toetsenbord bij koopt). Je hebt dan alleen de boekjes in het Duits.

Je kan inderdaad gewoon de taal kiezen na het aanzetten, je krijgt dan dezelfde wizard als bij een verse installatie.
Thnx! Zojuist besteld! :*)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is een vreemde redenering?
Het MAC geheugen werkt gewoon.
De reepjes die niet als MAC geheugen zijn bestempeld kúnnen ook werken maar is niet gegarandeerd (zoals bij jou)

Ik heb een paar Euro meer uit gegeven voor het MAC geheugen (2x8gb op 1333) en ja, deze werken probleemloos in mijn 2011 model mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Puck schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:54:
Ik heb gisteren een Mac Mini 2012 aangeschaft, met name voor gebruik als Mediacenter met Plex / XBMC. Nu kwam ik al snel bij dit topic waaruit blijkt dat HDMI op veel modellen niet goed werkt, zoals hier ook al door een paar mensen is opgevallen.

Nu lijkt het bij mij (nog niet) spontaan te gebeuren, maar enkel nadat ik in Plex een video start. Hierdoor wijzigt de refresh rate van de monitor (naar bijv. 24hz), waardoor het display even knippert (normaal) en vervolgens de video start. Echter 10 seconden na deze refresh wisseling valt het beeld even uit naar sneeuw en zwart (geluid loopt door). Na 3 seconden is er weer beeld en blijft het goed. Dit gebeurd ook als ik die Thunderbold poort gebruikt met een convertor naar HDMI.

Zijn er meer mensen met (enkel) dit probleem? Iemand wellicht een oplossing?
Ik ben ook van plan een Mac mini 2012 te kopen, voornamelijk xbmc te draaien.
Met de Intel hd4000, is dit krachtig genoeg?
Wordt er hardwarematig of via software video afgespeeld.
Kan het videogeheugen ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

TimTem schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:26:
[...]

Ik ben ook van plan een Mac mini 2012 te kopen, voornamelijk xbmc te draaien.
Met de Intel hd4000, is dit krachtig genoeg?
Wordt er hardwarematig of via software video afgespeeld.
Kan het videogeheugen ingesteld worden?
Ja
Hardware
Nee
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
Kort maar duidelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
Ik heb momenteel een zotac met amd e450 en 6320 videokaart.
Gaat er een verschil zijn naar beeldkwaliteit?

Ook wil ik er zeker van zijn dat de mkv's met hoge framerates perfect draaien.

Misschien het idee van zo een Intel hd videokaart die mij afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 15:26
TimTem schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:14:
[...]

De intel hd 3000's doen dit al zonder problemen. (mac mini 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
[...]

Maak je geen zorgen over de Intel 4000 kaart voor mkv's afspelen, dat kan die gemakkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Is er in beeld kwaliteit een voordeel van een Thunderbolt verbinding met de MacMini of via een VGA,DVI of HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ramrodwillem schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:08:
Is er in beeld kwaliteit een voordeel van een Thunderbolt verbinding met de MacMini of via een VGA,DVI of HDMI ?
VGA is analoog en vind ik lelijk worden boven de 1600*1200. De rest is technisch hetzelfde en verschilt alleen in plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

720p 60fps basketball games vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
De nieuwe modellen hebben een Geekbench gehad, de kern van MacRumours daarbij is:

"What's interesting here, though, is how the quad-core Core i5 iMacs perform compared to the quad-core Core i7 Mac minis. Since Core i7 has hyper-threading technology (and the Core i5 does not), it can execute more instructions at once, leading to higher performance.

Here this means that the mid-range Mac mini is faster than the mid-range iMac that's almost twice the price. True, you do get a display and a discrete GPU with the iMac, but these Geekbench results show how powerful the new Mac mini is despite its size."

De Mac Mini is dus nu de beste keuze voor mensen die voor een normaal budget een goede computer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Pyrone89 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:12:
De Mac Mini is dus nu de beste keuze voor mensen die voor een normaal budget een goede computer willen hebben.
Dat ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen en wat je wensen voor het scherm zijn. De iMac bied wel een discrete GPU en een IPS scherm.

Een Mini met i7. tobo, muis en TB display is € 1.984,99, een iMac 27" met i7 € 2.279,00, waarbij je een stuk snellere i7, 4GB extra geheugen, een 7200rpm ipv 5200rpm HDD en een GTX 675MX krijgt. Imo een goede deal.

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 01-12-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zer0 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:00:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen en wat je wensen voor het scherm zijn. De iMac bied wel een discrete GPU en een IPS scherm.

Een Mini met i7. tobo, muis en TB display is € 1.984,99, een iMac 27" met i7 € 2.279,00, waarbij je een stuk snellere i7, 4GB extra geheugen, een 7200rpm ipv 5200rpm HDD en een GTX 675MX krijgt. Imo een goede deal.
De TB display is dan ook zwaar overpriced.

Je kunt top IPS monitoren krijgen voor de helft van die prijs.
Bij de Mac Mini kun je daarnaast uiterst gemakkelijk een SSD inbouwen, waar dat bij de iMac een stuk moeilijker blijkt (ze hebben nu zelfs bewust op het moederbord een tweede sata aansluiting weggelaten, zodat je wel via Apple moet kopen, waar ze tot voor heen alleen de dure propietary kabel weglieten). De HD 4000 wordt ook nog eens geroemd als de stap die low-end discrete GPU's overbodig maakt en waar een redelijke mate van gaming op te doen is.

Tenzij je dus hardcore grafisch gaat is de Mac Mini zowel een betere als goedkopere optie, waar minder anti-upgrade beveiligingen van Apple in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je betaald ongeveer €1000 extra voor een beeldscherm. Vind ik best prijzig. Ik werk nu op m'n mini met 2 beeldschermen van 22" en ik vind het echt heerlijk werken.
Robberto schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:12:
[...]
Dan is een splitter toch prima? :)
Heb inderdaad een splitter gekocht en het werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het belangrijkste voordeel van de mini voor mij is juist dat er geen monitor bij zit. Dus ik kan gewoon zelf mijn eigen matte scherm gebruiken. Met de iMac zit je vast aan een glimmend scherm. Wel een hele goede, dat wel, maar glossy en dat vind ik niet prettig werken. Als je ook van mat houdt is de mini gelijk een betere optie. Plus het voordeel dat je je scherm ook voor andere dingen kan gebruiken (heb zelf de mini op de DVI en de Xbox op de VGA van mijn scherm bijvoorbeeld).

Een ander voordeel is trouwens dat je hem ook semi-portable kan gebruiken: Ik neem hem wel eens mee naar mijn ouders, ik heb daar toch een scherm staan. Hij is veel sneller, goedkoper en modbaarder dan een 11" MacBook Air, en toch lichter dan die MBA + Adapter. En probeer in een iMac maar eens een SSD in te bouwen.

Dus de mini heeft voor mij ook wel voordelen ten opzichte van een iMac, het enige dat me wel een beetje stoort is het gebrek aan een goede GPU, al heb ik wel het 2011 model met Radeon 6630M. Maar die valt in het niets bij een GTX 680MX natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
GekkePrutser schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:38:
Het belangrijkste voordeel van de mini voor mij is juist dat er geen monitor bij zit. Dus ik kan gewoon zelf mijn eigen matte scherm gebruiken. Met de iMac zit je vast aan een glimmend scherm. Wel een hele goede, dat wel, maar glossy en dat vind ik niet prettig werken. Als je ook van mat houdt is de mini gelijk een betere optie. Plus het voordeel dat je je scherm ook voor andere dingen kan gebruiken (heb zelf de mini op de DVI en de Xbox op de VGA van mijn scherm bijvoorbeeld).

Een ander voordeel is trouwens dat je hem ook semi-portable kan gebruiken: Ik neem hem wel eens mee naar mijn ouders, ik heb daar toch een scherm staan. Hij is veel sneller, goedkoper en modbaarder dan een 11" MacBook Air, en toch lichter dan die MBA + Adapter. En probeer in een iMac maar eens een SSD in te bouwen.

Dus de mini heeft voor mij ook wel voordelen ten opzichte van een iMac, het enige dat me wel een beetje stoort is het gebrek aan een goede GPU, al heb ik wel het 2011 model met Radeon 6630M. Maar die valt in het niets bij een GTX 680MX natuurlijk.
Uit de reviews blijkt dat de HD 4000 inmiddels een discrete GPU overbodig heeft gemaakt voor alles behalve zware grafische doeleinden. Bij de Haswell processor met HD 5000 verwacht men zelfs deze prestaties nog eens te verdubbelen. Voor die mensen die dan nog meer GPU vermogen nodig hebben is het onderhand slimmer een Mac Pro te nemen voor het grafische werk of een Windows bak voor het gamen, omdat je dan met een iMac er nauwelijks nog op vooruit gaat (daar zit namelijk ook nog eens geen desktop discrete GPU in maar een mid-end discrete GPU).

Waar ik me meer zorgen over zou maken is dat er nog steeds heel veel gedoe is omtrent HDMI issues, wat ze maar niet opgelost krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 02-12-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

Voor de Mac Mini 2012 werkt Corsair geheugen uitmuntend en zonder kernel panics als je DDR3 Valueselect 16GB (2x 8GB) neemt met artikel nummer CMSO16GX3M2A1600C11 of nog sneller geheugen. Trager geheugen geeft inderdaad kernel panics, maar valt ook buiten de specificatie van Apple, en is dan eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pyrone89 schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:33:
[...]

Waar ik me meer zorgen over zou maken is dat er nog steeds heel veel gedoe is omtrent HDMI issues, wat ze maar niet opgelost krijgen.
Als het goed is moet dat opgelost zijn in de aankomende update van ML 10.8.3
http://www.macrumors.com/...o-2012-mac-mini-via-hdmi/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

archivist schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:55:
[...]

Voor de Mac Mini 2012 werkt Corsair geheugen uitmuntend en zonder kernel panics als je DDR3 Valueselect 16GB (2x 8GB) neemt met artikel nummer CMSO16GX3M2A1600C11 of nog sneller geheugen. Trager geheugen geeft inderdaad kernel panics, maar valt ook buiten de specificatie van Apple, en is dan eigen schuld dikke bult.
Ik heb juist voor mijn Mac mini 2012 de snellere 1600Mhz vengeance genomen pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
Elke dag wel een kernel panic.

Omgeruild voor de tragere 1333MHhz pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9 en vooralsnog stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:33:
[...]
Uit de reviews blijkt dat de HD 4000 inmiddels een discrete GPU overbodig heeft gemaakt voor alles behalve zware grafische doeleinden. Bij de Haswell processor met HD 5000 verwacht men zelfs deze prestaties nog eens te verdubbelen. Voor die mensen die dan nog meer GPU vermogen nodig hebben is het onderhand slimmer een Mac Pro te nemen voor het grafische werk of een Windows bak voor het gamen, omdat je dan met een iMac er nauwelijks nog op vooruit gaat (daar zit namelijk ook nog eens geen desktop discrete GPU in maar een mid-end discrete GPU).
Nouja, voor een beetje gamen is een discrete GPU wel fijn hoor.. Dan kan je tenminste op hoge settings spelen. Met de HD 4000 red je het alleen op low met nieuwere spellen.

Ik heb zelf geen plaats voor een windows bak naast mijn Mac, dus hij moet wel beide rollen vervullen (want terug naar Windows voor algemeen gebruik wil ik niet). Wat dat betreft is de GTX 680MX die je als CTO in de nieuwe iMac kan maken niet mis, dat is echt geen mid-end. Hij staat op nummer 7 van de benchmark list, het is ook de snelste single-GPU in die lijst, alle hogere zijn CrossFire of SLI. De HD 4000 staat op nummer 209.

Alleen vind ik het wel jammer dat de mini zo achterblijft, ik zou graag een mini zien met meer GPU. Daarom heb ik ook het 2011 model met 6630M, al is dat nooit een topper geweest. Ik vind het jammer dat ze die lijn niet doorgezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
nadat ik Woensdag mijn mac mini binnen kreeg vond ik deze toch wel erg traag, met enige regelmaat kwam t mooie strandballetje in beeld :(
Hierop besloten om maar een recovery te doen, om de mac mini daarna terug te brengen.. wat schetst mijn verbazing, de MM is er enorm op vooruit gegaan qua snelheid.. het enige wat ik zo kan bedenken is dat mijn MM binnen kwam met Lion, en daarna via de AppStore een update binnen haalde voor ML, en vanaf de recovery installeerde deze direct ML.. iemand hier ervaring mee?

Nog steeds issie niet super snel, maar dit kan natuurlijk komen door de 5400RPM schijf die erin zit, ben iig allang blij dat ik geen tien seconden meer hoef te wachten tot safari eindelijk tevoorschijn komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
GekkePrutser schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:45:
[...]

Nouja, voor een beetje gamen is een discrete GPU wel fijn hoor.. Dan kan je tenminste op hoge settings spelen. Met de HD 4000 red je het alleen op low met nieuwere spellen.

Ik heb zelf geen plaats voor een windows bak naast mijn Mac, dus hij moet wel beide rollen vervullen (want terug naar Windows voor algemeen gebruik wil ik niet). Wat dat betreft is de GTX 680MX die je als CTO in de nieuwe iMac kan maken niet mis, dat is echt geen mid-end. Hij staat op nummer 7 van de benchmark list, het is ook de snelste single-GPU in die lijst, alle hogere zijn CrossFire of SLI. De HD 4000 staat op nummer 209.

Alleen vind ik het wel jammer dat de mini zo achterblijft, ik zou graag een mini zien met meer GPU. Daarom heb ik ook het 2011 model met 6630M, al is dat nooit een topper geweest. Ik vind het jammer dat ze die lijn niet doorgezet hebben.
Mogelijk dat ze verder vooruit kijken en zien dat (als de verwachtingen kloppen) Haswell nog eens 2x zo snel is op GPU als de Ivy Bridge. Met de HD 5000 ga je dan serieus veel rekenkracht en GPU kracht hebben. Als dat nog niet genoeg is moet je toch echt naar een Mac Pro of een externe kaart via TB. Dat is denk ik hun denkwijze. Misschien hadden ze verwacht dat GPU met TB inmiddels wel aangeslagen zou zijn, dus hebben ze nu vast de stap gemaakt. Helaas zullen we het nooit weten, kijk maar naar de iMac: waarom in vredesnaam terug naar een inferieure 5400 RPM en niet blijven bij 7200 RPM of eigenlijk gewoon standaard een SSD zoals in de Mac Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:06:
Mogelijk dat ze verder vooruit kijken en zien dat (als de verwachtingen kloppen) Haswell nog eens 2x zo snel is op GPU als de Ivy Bridge. Met de HD 5000 ga je dan serieus veel rekenkracht en GPU kracht hebben. Als dat nog niet genoeg is moet je toch echt naar een Mac Pro of een externe kaart via TB. Dat is denk ik hun denkwijze. Misschien hadden ze verwacht dat GPU met TB inmiddels wel aangeslagen zou zijn, dus hebben ze nu vast de stap gemaakt. Helaas zullen we het nooit weten, kijk maar naar de iMac: waarom in vredesnaam terug naar een inferieure 5400 RPM en niet blijven bij 7200 RPM of eigenlijk gewoon standaard een SSD zoals in de Mac Air?
2x zo snel is inderdaad een flinke boost maar tegen die tijd zijn de games ook weer zwaarder, en de concurrerende dedicated GPUs weer een stuk sneller. Een Mac Pro vind ik geen optie, ik heb trouwens juist de mini omdat hij zo prettig klein is. Ik heb daar geen plaats voor. Ik vind hem ook veel te duur voor wat hij biedt, zeker aangezien hij zo achter loopt.

Maar een externe GPU op TB zou ik super vinden, absoluut. Lost ook gelijk het upgrade probleem op. Als die er zouden komen zou ik dat super vinden. Ik heb tot nu toe alleen wat externe PCI dozen gezien (ook goed, op zich) maar die waren ook weer heel erg duur. Maar iets waar ik gewoon een vette desktop kaart in zou kunnen drukken zou super zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
kmf schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:21:
[...]

Ik heb juist voor mijn Mac mini 2012 de snellere 1600Mhz vengeance genomen pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
Elke dag wel een kernel panic.

Omgeruild voor de tragere 1333MHhz pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9 en vooralsnog stabiel
Bijzonder, dan heb ik gewoon mazzel gehad dus met de geheugen selectie.
Nu nog mazzel met het hdmi probleempje en de (te) krappe usb3 specificatie en dan wordt ik nog blij met de mac mini 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Voor de mini heb ik 2x 8Gb "MAC Memory" 1600 Mhz genomen van Corsair bij Mycom, CMSA8GX3M1A1600C11. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb voor mezelf een documentje gemaakt voor een Mac Mini 2012. Ik wil deze als centrale server/media center hebben en waarop ik remote overal op kan inloggen vanaf buiten. Ik kan mijn NAS al benaderen vanuit buiten, maar die Mac Mini is een machine die hierdoor ook nog eens aan kan blijven staan en heel makkelijk als ''tussen station'' kan benaderen vanaf buiten. Mappen beheren gaat weer een stuk makkelijker in OSX dan via mijn NAS filebrowser (het werkt allemaal wel).

Wanneer verwacht men de 2013 model van de Mac Mini te releasen? Waarschijnlijk dat ik dan hierop ga wachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Recon24 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:02:
Ik heb voor mezelf een documentje gemaakt voor een Mac Mini 2012. Ik wil deze als centrale server/media center hebben en waarop ik remote overal op kan inloggen vanaf buiten. Ik kan mijn NAS al benaderen vanuit buiten, maar die Mac Mini is een machine die hierdoor ook nog eens aan kan blijven staan en heel makkelijk als ''tussen station'' kan benaderen vanaf buiten. Mappen beheren gaat weer een stuk makkelijker in OSX dan via mijn NAS filebrowser (het werkt allemaal wel).

Wanneer verwacht men de 2013 model van de Mac Mini te releasen? Waarschijnlijk dat ik dan hierop ga wachten namelijk.
De 2012 mac mini is nu een maand te koop. Gemiddeld om de 381 dagen een nieuw model mini, ongeveer over (340 dagen) een jaar dus... Maar niets is zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Weet iemand hoe ik de netwerk module van de mini kan testen? Ik heb vreemde netwerk problemen en ik wil een hardwarefout uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Jpjedi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:01:
Weet iemand hoe ik de netwerk module van de mini kan testen? Ik heb vreemde netwerk problemen en ik wil een hardwarefout uitsluiten.
Je zou altijd de Apple Hardware check kunnen doen (D inhouden bij opstarten)
Zie ook: http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Wat is precies het probleem dat je ervaart, wat gaat er niet goed? Heb je probleem zowel bekabeld (LAN) of ook draadloos (WLAN)? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zojuist een Apple MacMini Late 2012 gehaald. Alleen hadden ze de FusionDrive variant niet op voorraad en ik wilde niet een maand wachten. Nu is mijn vraag maakt het nog uit welke SSD-schijf je er in hangt? Ik heb een schappelijk geprijsde Intel 330 SSD gevonden. Ik heb zelf deze gevonden:
https://www.digitec.ch/Pr...=Details&Artikel=247307#1

Als deze SSD koop icm de standaard 1TB dan zou ik een eigen FusionDrive kunnen maken. Maar werkt het met deze SSD? Of maakt het geen bal uit? Verder waar kan ik in Nederland zo'n dual harddrive kit kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik Corsair CMSO16GX3M2A1600C11 in mijn MAC Mini 2012 late 1e model geplaatst en werkt tot nu toe naar behoren. Zat nog te twijfelen om de CMSX16GX3M2A1600C10 te nemen, maar twijfel of ik het verschil in de praktijk ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:47:
Ik heb zojuist een Apple MacMini Late 2012 gehaald. Alleen hadden ze de FusionDrive variant niet op voorraad en ik wilde niet een maand wachten. Nu is mijn vraag maakt het nog uit welke SSD-schijf je er in hangt? Ik heb een schappelijk geprijsde Intel 330 SSD gevonden. Ik heb zelf deze gevonden:
https://www.digitec.ch/Pr...=Details&Artikel=247307#1

Als deze SSD koop icm de standaard 1TB dan zou ik een eigen FusionDrive kunnen maken. Maar werkt het met deze SSD? Of maakt het geen bal uit? Verder waar kan ik in Nederland zo'n dual harddrive kit kopen?
Of de SSD werkt zou ik even in het SSD topic kijken, heb zelf de Samsung 830 besteld omdat hij een goede prijs / kwaliteit verhouding heeft (van wat ik op internet heb kunnen vinden). Voordeel van de Samsung is dat hij ook wat kleiner is waardoor het niet super krap is in de MM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik ben alweer 3 jaar trouw gebruiker van mijn mac mini als plex server bij mijn tv en als spotify machine voor mijn stereo. Ik heb hem net voor een mooie prijs kunnen verkopen en ik ben nu aan het twijfelen, het goedkopen of dure model.

Mogelijkheid 1:
Het goedkope model is natuurlijk meer dan snel genoeg om als media centrum te dienen.

Mogelijkheid 2:
Het dure model om deze tweeërlei te gebruiken als htpc en vervanger voor de windows desktop waar nu nog vaak op gewerkt wordt.

Vragen bij mogelijkheid 2:
- TV en Cinema display aangesloten op de mac mini is mogelijk?
- Op cinema display werken (word internet e.d) en tegelijkertijd gebruik maken van plex op het andere scherm (evt bedienen met ipad/ipod/iphone?)
- persoon 1 op scherm 1 werken (met eigen mobo combi) en persoon 2 op scherm 2?
- Bestaan er thunderbold cables van 6 meter? HDMI? Wat zijn de nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat er nu 1.35V of 1.5V memory in de nieuwe mini late 2012?

Ik zit te kijken naar 16GB SO-DIMM met CAS 10 of 11, maar las ergens dat er 1.35V in moet, zo de mini erg warmer worden of meer energie verbruiken met 1.5V? :S

Is dit weer een snacky van Apple om duur maatwerk-geheugen te slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Niks maatwerk, gewoon standaard SO-DIMMs. Als je even terugleest/zoekt in dit topic, vind je vanzelf het juiste geheugen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:50:
Ik ben alweer 3 jaar trouw gebruiker van mijn mac mini als plex server bij mijn tv en als spotify machine voor mijn stereo. Ik heb hem net voor een mooie prijs kunnen verkopen en ik ben nu aan het twijfelen, het goedkopen of dure model.

Mogelijkheid 1:
Het goedkope model is natuurlijk meer dan snel genoeg om als media centrum te dienen.

Mogelijkheid 2:
Het dure model om deze tweeërlei te gebruiken als htpc en vervanger voor de windows desktop waar nu nog vaak op gewerkt wordt.

- Op cinema display werken (word internet e.d) en tegelijkertijd gebruik maken van plex op het andere scherm (evt bedienen met ipad/ipod/iphone?)
Je kan gewoon twee monitoren gebruiken, of in jouw geval dan een cinema display en tv. Je kan volgens mij alleen niet twee muizen en tobo's tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
giantgiantus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:50:

Mogelijkheid 1:

Mogelijkheid 2:

absoluut geen enkel probleem

Dat kan, weet ik uit eigen ervaring Enige wat irritant kan zijn is dat je met je muis door de 'zijkant' van je cinema display gaat en je dus met de muis in het scherm van de TV zit terwijl daar een film wordt afgespeeld.

volgens mij kan dit helaas niet

Gewoon een mini displayport (thunderbolt) naar HDMI adapter kopen en een HDMI kabel van 6 meter erop aan sluiten. Met een kwalitatief goed HDMI kabel zou dit geen probleem op mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:57:
Gaat er nu 1.35V of 1.5V memory in de nieuwe mini late 2012?

Ik zit te kijken naar 16GB SO-DIMM met CAS 10 of 11, maar las ergens dat er 1.35V in moet, zo de mini erg warmer worden of meer energie verbruiken met 1.5V? :S

Is dit weer een snacky van Apple om duur maatwerk-geheugen te slijten?
Deze erin:
http://tweakers.net/price...r-cmsa16gx3m2a1333c9.html (1,5V)

rond de 68 eur werkt uitstekend in ieder geval, in mijn iMac heb ik zijn broertjes zonder Mac sticker en die doen het net zogoed

Ik heb de 2,6Ghz i7. (late 2012 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok, maar met 1333 heb ik geen 1600Mhz geheugen...en Herko, ik meen gelezen te hebben dat je het Mac-qualified mem gekocht hebt, >90 euro? Die draaien toch op 1.35V en niet op 1.5V?

Ik lees net dat ik gewoon voor de Crucial ga, 1.35V zoals Apple adviseert, CAS 11 en 16GB, prijs: ca. 65 euro. Klaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 04:11:
Hmm ok, maar met 1333 heb ik geen 1600Mhz geheugen...en Herko, ik meen gelezen te hebben dat je het Mac-qualified mem gekocht hebt, >90 euro? Die draaien toch op 1.35V en niet op 1.5V?

Ik lees net dat ik gewoon voor de Crucial ga, 1.35V zoals Apple adviseert, CAS 11 en 16GB, prijs: ca. 65 euro. Klaar. :Y)
http://www.mycom.nl/Produ...DDR3,CL11,16008GB/1365546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Hmm ok, maar met 1333 heb ik geen 1600Mhz geheugen...
Is ook waar, ik vraag me alleen af of je het merkt :?
Maar ok, zal er ook nog eens overdenken, ik kan die 16Gb nog bij mijn iMac inprikken, zit ik daar op 32Gb :9

deze speed halen ze in de mini

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1fbf2c.png

[ Voor 11% gewijzigd door frank_b op 08-12-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit mij weer mee. Had gisteren ineens dit met mijn MAC mini:

Afbeeldingslocatie: http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/Fora/IMG_0253.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/Fora/IMG_0262.jpg

Heb hem nu een maand ongeveer, en sinds een week 16 GB geheugen. Vraag me af of dit iets met het geheugen te maken kan hebben. Heb de logboeken nog nagekeken, maar daar heb ik niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Herko, ik meen gelezen te hebben dat je het Mac-qualified mem gekocht hebt, >90 euro? Die draaien toch op 1.35V en niet op 1.5V?
Klopt, ik heb deze. Werkt prima tot nu toe (Mac Mini draait als server, uptime sinds ik hem heb ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-12-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb hem nu een maand ongeveer, en sinds een week 16 GB geheugen. Vraag me af of dit iets met het geheugen te maken kan hebben. Heb de logboeken nog nagekeken, maar daar heb ik niks kunnen vinden.
Heb je het 'oude' geheugen nog liggen? Dan is het vrij gemakkelijk te testen of het geheugen inderdaad problemen oplevert.

Andere mogelijkheid die ik kan bedenken is de aansluiting van de Mini naar het beeldscherm, maar zo te zien heb je twee verschillende schermen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDKorpel schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:44:
[...]

Heb je het 'oude' geheugen nog liggen? Dan is het vrij gemakkelijk te testen of het geheugen inderdaad problemen oplevert.

Andere mogelijkheid die ik kan bedenken is de aansluiting van de Mini naar het beeldscherm, maar zo te zien heb je twee verschillende schermen geprobeerd?
Oude geheugen heb ik liggen. Gelukkig is het tot nu toe maar één keer voorgekomen. Mocht het vaker voorkomen zal ik het idd met het 'oude' geheugen eens proberen. Heb de MM op een monitor en tv aangesloten. Daar zijn de foto's ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Heb nu ook een Mac Mini, maar zoek een USB hub + Cardreader in één. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Robberto schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:00:
Heb nu ook een Mac Mini, maar zoek een USB hub + Cardreader in één. Iemand nog tips?
Je Mac Mini achterstevoren neerzetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

[afbeelding]

[afbeelding]

Toevallig via HDMI aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coole wallpapers! ;)

Welk merk en type geheugen gebruik je eigenlijk, als ik vragen mag?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist

[afbeelding]

[afbeelding]

Duidelijk, dat ligt aan de monitor, Samsung zeker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb dit heel af en toe ook met Samsung TV, na vervangen HDMI kabel door een nieuwe weinig last meer van gehad.

het grappige is wel dat ik soms via Screen Sharing vanaf iMac of Macbook ook artifacts zie die dan weer niet op TV te zien zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
€100 korting op een Mac mini en nog 3 modellen MacBooks bij Media Markt, nu een Mac mini voor €549 bij MM dus:

http://www.mediamarkt.nl/...ortName=NL_MM_FNL_1012JP2

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen dat ik gebruik is: CMSO16GX3M2A1600C11

Heb de mac mini als volgt aangesloten:

- Monitor via Thunderbold -> DVI adapter
- MM -> Versterker -> TV

Beeldscherm en tv zijn idd van samsung. Maar is dus geen geheugen issue waarschijnlijk? Had het gisteren nog een keer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
AntraXxX schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:52:
€100 korting op een Mac mini en nog 3 modellen MacBooks bij Media Markt, nu een Mac mini voor €549 bij MM dus:

http://www.mediamarkt.nl/...ortName=NL_MM_FNL_1012JP2
Bedankt voor de tip, waardevolle toevoeging voor het forum. Heb een late 2012 mac mini i7 besteld dankzij deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter

[afbeelding]

[afbeelding]

1e foto is HDMI kabel probleem
2e foto is een videokaartprobleem of ram probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:28:
[...]

1e foto is HDMI kabel probleem
2e foto is een videokaartprobleem of ram probleem.
1e foto is juist de monitor die via DVI is aangesloten. 2e foto is wel met HDMI aangesloten. Dus toch een Geheugen videokaart probleem dus? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:38:
[...]

1e foto is juist de monitor die via DVI is aangesloten. 2e foto is wel met HDMI aangesloten. Dus toch een Geheugen videokaart probleem dus? :(
Ja het is hier ook een bekend onregelmatig probleem. Soms krijg ik de beelden die jij post, en soms vallen alle vensters buiten het beeld...

Wat de precieze oorzaak is weet ik nog niet... het is bij mij heel wisselend.
Met Snow Leopard had ik met dezelfde laptop geen problemen... het is zeker weten softwarematig in Mountain Lion.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de aanbieding van Media Markt gezien en wil de mac mini van 549 kopen. Nu zegt mijn vriendin dat ze liever een laptop heeft, nu kwam ze aan met bedrijfspc org hier heb je een refurbishede MacBook voor 474. Qua prijs ga ik de discussie dus niet winnen.

De computer is bedoeld om op de tv aan te sluiten en de tv te gebruiken als beeldscherm voor games en films, met de mac mini kan dit prima (toch?) maar hoe gaat dit met een MacBook, mijn vriendin wil de laptop om foto's te bewerken en fotoboeken te maken, het liefst wil ik beide, maar dat lukt niet, wat is jullie advies, en dan gaat het ook met name om het refurbishede model van bedrijfspc org Is die grafische kaart goed genoeg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
jatmoos schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor de tip, waardevolle toevoeging voor het forum. Heb een late 2012 mac mini i7 besteld dankzij deze tip.
Voor mij is hetzelfde van toepassing. Zojuist een i7 besteld via MM website. Ik was al aan het rondkijken en wilde net de knoop doorhakken maar MM was een bijkomende €30 goedkoper dan de surfspot studentenkorting!

Nu maar hopen dat:
- het HDMI probleem wordt verholpen
- MM vlot kan verzenden. Ophalen in de vestiging in Arnhem was geen optie want de voorraad Mini's was al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:00:
Ook ik heb de aanbieding van Media Markt gezien en wil de mac mini van 549 kopen. Nu zegt mijn vriendin dat ze liever een laptop heeft, nu kwam ze aan met bedrijfspc org hier heb je een refurbishede MacBook voor 474. Qua prijs ga ik de discussie dus niet winnen.

De computer is bedoeld om op de tv aan te sluiten en de tv te gebruiken als beeldscherm voor games en films, met de mac mini kan dit prima (toch?) maar hoe gaat dit met een MacBook, mijn vriendin wil de laptop om foto's te bewerken en fotoboeken te maken, het liefst wil ik beide, maar dat lukt niet, wat is jullie advies, en dan gaat het ook met name om het refurbishede model van bedrijfspc org Is die grafische kaart goed genoeg?

Alvast bedankt!
Je vergelijkt een model van ruim 3 jaar oud, dat ook nog eens bekend staat om zijn relatief zwakke behuizing met een gloednieuwe mac mini voorzien van meest recente specs. Dat is dus geen vergelijking, nog afgezien van feit dat die macbook in principe nog niet de helft waard is zodra je hem gekocht hebt, waar een Mac Mini vrij waardevast is mocht het niet bevallen en je hem door willen verkopen. Tot slot is gamen op een Mac mogelijk, maar absoluut niet je van het. Aanbod etc is vrij beperkt.

Persoonlijk zou ik indien je budget gelimiteerd is gewoon Apple links laten liggen en voor een goedkope windows laptop van rond de 500 gaan waar je vriendin mee uit de voeten kan, die je ook aan je TV kunt hangen en waar je ook af en toe een spelletje op kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Your computer's power cord must be connected and plugged into a working power source
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Nu de hamvraag: werkt deze feit update ook...? Ik kreeg net een mail dat mijn mini wellicht morgen al wordt geleverd dus ben benieuwd of er nu al leden zijn die succes hebben.

Als ik reacties van de Apple support pagina's moet geloven zijn de problemen er nog steeds: https://discussions.apple...490924?start=240&tstart=0

Hoop niet dat het straks toch een hardware probleem betreft. De hd4000 gaf eerder dit jaar ook al problemen in Windows pc's.

[ Voor 45% gewijzigd door DayteX op 11-12-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DayteX schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:28:
Nu de hamvraag: werkt deze feit update ook...? Ik kreeg net een mail dat mijn mini wellicht morgen al wordt geleverd dus ben benieuwd of er nu al leden zijn die succes hebben.

Als ik reacties van de Apple support pagina's moet geloven zijn de problemen er nog steeds: https://discussions.apple...490924?start=240&tstart=0

Hoop niet dat het straks toch een hardware probleem betreft. De hd4000 gaf eerder dit jaar ook al problemen in Windows pc's.
Ik heb hem vannacht geupdate. Ben al de hele morgen met de Mini aan het werk, maar nog geen problemen gehad. Echter heb ik gisteren er de hele dag op gewerkt en ook geen problemen ondervonden. Echter ben ik remote aan het werken en staat de monitor en TV niet aan. Maar mocht het een hardware probleem zijn dan zou ik dit ook remote moeten ondervinden.

Ik ga denk ik toch maar weer eens Applecare bellen. Laatste tijd ontzettend veel problemen gehad met mijn MBP, begin me steeds meer te ergeren aan Apple de laatste tijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update maakt dus geen ruk uit! Hele dag op het ding gewerkt (remote) en kom nu thuis, en na 5 min het "sneeuw beeld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Iemand nog een aanbeveling betreft het volgende. Ik wil al een tijdje een mac mini als hobby doos/htpc voor xbmc, wat emulators, torrent/usent maar ook wat secundaire functie als soort van thuis server, nu nog voornamelijk als vervanger voor mijn NAS, maar ik wil we wat meer verdiepen in servers en automatisering processen, zodat ik evt wat lichte domotica kan doen, sickbeard server kan runnen, misschien ook newznab. Maar dus geen commerciele doeleinde, professionele website hosting, multiplayer game server.

Nu vraag ik me af voor welk model ik beter kan gaan, de dual core, die nu nog eens 100 euro goedkoper is bij mediamarkt of toch gewoon quad core. Omdat je bij Apple behoorlijk price premium betaald op hardware vraag ik me gewoon af of ik veel van de processor bump zou merken in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even hier een opmerking over de videoproblemen van de mini model 2012 om een aantal mensen wat gerust te stellen. Ik heb sinds de introductie hier 3 mac mini model 2012 draaien. Alle 3 zijn ze aangesloten met een hdmi kabel. Twee zijn er aangesloten op een monitor en 1 op een TV. Ik draai uitsluitend Windows 7. De problemen die hier beschreven worden heb ik nog nooit gezien. Ik kom dan ook tot de conclusie dat het een softwarematig probleem is in Mountain Lion. Waarschijnlijk is het de videodriver denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:05:
Update maakt dus geen ruk uit! Hele dag op het ding gewerkt (remote) en kom nu thuis, en na 5 min het "sneeuw beeld"
Wat voor merk tv heb je, toevallig Philips? (zoek dan eens op: DisplayVendorID-410c, toen ik dat bestandje in het juiste mapje zette waren mijn HDMI problemen opgelost) Ik heb het bestandje ook nog wel voor je mocht je het niet kunnen vinden.
rvandeven schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:46:
Iemand nog een aanbeveling betreft het volgende. Ik wil al een tijdje een mac mini als hobby doos/htpc voor xbmc, wat emulators, torrent/usent maar ook wat secundaire functie als soort van thuis server, nu nog voornamelijk als vervanger voor mijn NAS, maar ik wil we wat meer verdiepen in servers en automatisering processen, zodat ik evt wat lichte domotica kan doen, sickbeard server kan runnen, misschien ook newznab. Maar dus geen commerciele doeleinde, professionele website hosting, multiplayer game server.

Nu vraag ik me af voor welk model ik beter kan gaan, de dual core, die nu nog eens 100 euro goedkoper is bij mediamarkt of toch gewoon quad core. Omdat je bij Apple behoorlijk price premium betaald op hardware vraag ik me gewoon af of ik veel van de processor bump zou merken in mijn geval.
Ik ben 2x voor de quad core gegaan, laatst was die perongeluk voor het instapmodel geprijsd bij de Mediamarkt (mooie deal). Ik heb gelezen dat zo'n Newznab servertje toch wel wat resources vergt, de dual core zou voor de rest eigenlijk wel voldoende moeten zijn.

PS. Als het belangrijk is dat je er toch een recent spelletje op kunt spelen, dan zou ik niet voor de mini gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 12-12-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:00:

Alvast bedankt!
Zeker een nice price, vorig jaar hadden zij ook deze actie, maar dan op alle modellen (zonder extra opties, maar wel de i7 o.a.) dit jaar alleen de 'voordeligste' versie.
Ik zou het zeker meepakken, het is een goede machine- voor gamen vraag ik mij af (zware games?) omdat er alleen een HD4000 gpu in zit. Prima voor bijna de meeste toepassingen, maar niet als je 120fps in weet ik wat voor heftige moderne/recente game nodig hebt, vermoed ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:16:
[...]

Wat voor merk tv heb je, toevallig Philips? (zoek dan eens op: DisplayVendorID-410c, toen ik dat bestandje in het juiste mapje zette waren mijn HDMI problemen opgelost) Ik heb het bestandje ook nog wel voor je mocht je het niet kunnen vinden.
Ik heb een samsung TV. Lees dat er meerdere mensen problemen hebben met samsung TV's + Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Heb nu een volle dag de mini draaien (i7, 16gb). Een keer sneeuw gehad na slaapstand en leek idd een handhaven probleem want toen ik de reciever (marantz sr5400) van kanaal wisselde en terug was het goed. Daarna gelijk de nieuwe EFI update eroverheen.

Zojuist een keer 2 sec zwart beeld gehad na inschakelen van de receiver en mini vanavond. Dit leek allemaal normaal (Xbox doet het ook wel eens). Nu al 2 1080p films na mekaar gekeken zonder enig probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:49:
[...]

Ik heb een samsung TV. Lees dat er meerdere mensen problemen hebben met samsung TV's + Mac Mini.
Nog nooit enig probleem gehad met mijn i5 2011 icm Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 17:44
Het lijkt er op dat de aanbieding bij de mediamarkt van het i7 model, niet langer van kracht is. Alleen het i5 model staat nog op de website. Dat is jammer, want ik stond op het punt er eentje aan te schaffen :(

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/appleactie_macmini.html

edit: bij nader inspectie van we website: in de linker kolom staan alle drie de uitvoeringen van de mac mini genoemd, terwijl er eerst maar twee uitvoeringen waren vermeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Jappo112 op 12-12-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
mmmm, toch eens de winkel inlopen, benchmarks gaven aan dat i5 model nauwelijks sneller is dan entry model uit 2011. Benchmark is gebaseerd op prestatie processor icm geheugen, maar ookal geen discrete graphics, in 2012 uitvoering, dus alleen interessant vanwege usb 3. Andere 2012 modellen waren wel flink wat sneller dan hun mid en high versies uit 2011. Dus misschien toch voor i7 gaan als ze daar korting op geven bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:04
Hier een vorige (c2d) genratie mac mini in gebruik bij een drive in show voor de muziek. Ding is ingebouwd in een 19" rack van Sonnet met plek voor een 2e mini.

Nu wil ik waarschijnlijk een keer de muziek verplaatsen van de interne schijf naar een wat grotere/snellere externe schijf en een ssd in de mini freubelen.

Maar zijn er externe behuizingen bekend met het formaat van de mac mini? Volgens mij even groot als huidige gen... Die kan ik nl zo bij schroeven,.. En zut er nog wat verschil qua performance tussen firewire en usb2, zover ik de keuze ga krijgen?

Weet van lacie dat ze iig wat hadden in de stijl van de oude mini's

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 12-12-2012 23:40 ]

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Deze is dan wel gaaf! misschien dat ze dichterbij te krijgen zijn?
http://eshop.macsales.com/shop/ministack

• rvandeven
Gaaf, ik snap zo niet waarom daar niet meer partijen op in springen, bijvoorbeeld externe bluray drive in mac mini stijl enclosure. Of andere niche markt, een netwerk switch in stijl van airport extreme. Ik weet gemiddelde consument vind wifi o zo heerlijk, alleen in veel rond apparatuur vind ik wifi controller niet zo denderend. Ik leg toch liever mijn appletv aan de kabel en ook doorvoer met NAS is fijner over ethernet op die manier.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:04
Ministack is dus precies wat ik zoek, juiste formaat en FiWi.. kost wel 90 euro bij nl shops zonder schijf ... voor privé zou ik het teveel vinden :p

Binnenkort eens kijken, zou wel mooi zijn als ik die mini sneller kan laten booten met ssd en alle muziek op externe schijf, eens kijken of die dj software ook flac ondersteunt...

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Iemand met een recente mini die toevallig al geprobeerd of met de laatste release van XBMC HD audio gebitstreamed krijgt naar zn receiver?
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste