Pyrone89 schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:33:
[...]
Uit de reviews blijkt dat de HD 4000 inmiddels een discrete GPU overbodig heeft gemaakt voor alles behalve zware grafische doeleinden. Bij de Haswell processor met HD 5000 verwacht men zelfs deze prestaties nog eens te verdubbelen. Voor die mensen die dan nog meer GPU vermogen nodig hebben is het onderhand slimmer een Mac Pro te nemen voor het grafische werk of een Windows bak voor het gamen, omdat je dan met een iMac er nauwelijks nog op vooruit gaat (daar zit namelijk ook nog eens geen desktop discrete GPU in maar een mid-end discrete GPU).
Nouja, voor een beetje gamen is een discrete GPU wel fijn hoor.. Dan kan je tenminste op hoge settings spelen. Met de HD 4000 red je het alleen op
low met nieuwere spellen.
Ik heb zelf geen plaats voor een windows bak naast mijn Mac, dus hij moet wel beide rollen vervullen (want terug naar Windows voor algemeen gebruik wil ik niet). Wat dat betreft is de GTX 680MX die je als CTO in de nieuwe iMac kan maken niet mis, dat is echt geen mid-end. Hij staat op nummer 7 van de
benchmark list, het is ook de snelste single-GPU in die lijst, alle hogere zijn CrossFire of SLI. De HD 4000 staat op nummer 209.
Alleen vind ik het wel jammer dat de mini zo achterblijft, ik zou graag een mini zien met meer GPU. Daarom heb ik ook het 2011 model met 6630M, al is dat nooit een topper geweest. Ik vind het jammer dat ze die lijn niet doorgezet hebben.