- Werkgeheugen kun je het beste 'los' kopen via 1 of andere webshop. Het inbouwen ervan is supergemakkelijk (IKEA niveau) en weegt niet op te de kosten die Apple ervoor rekent.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:10:
Ik zit er aan te denken om een Mac Mini aan te schaffen vanwege OS X. Nu twijfel ik een beetje over welk model mini ik moet nemen. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor multimedia gebruik: muziek luisteren, filmp kijken, internetten. Daarnaast ook nog office gebruik van Word en Excel, dus vrij basic gebruik allemaal. Welk model kan ik het beste hiervoor kiezen? Ik werk nu op m'n desktop met een AMD Phenom 9750 Quad-core 2.40 Ghz met 2GB werkgeheugen, zal ik veel verschil merken wanneer ik kies voor het goedkoopste model? En als ik het goed begrijp is het dus heel makkelijk om eventueel het werkgeheugen uit te breiden?
Thanks alvast!
*Dit geld ook in zekere zin (iets gevorderder) voor SSD/HDD schijfruimte.
- De dingen die jij boven niet kun je prima doen met het instapmodel.
- Wil je echter de Mac Mini gebruiken als (Plex) media server, en je films streamen/transcoden (d.m.v. Plex) naar je IOS/Andriod device dan moet je gewoon het middelste model nemen.