Ik ben net bezig geweest om de interne 500GB schijf te clonen naar een Samsung 840 Pro SSD 256GB en heb even geen snel internet om de images te slipstreamen van de Apple server, maar zag dat je met CCC niet de hidden recovery disk mee kloont.Tomba schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:43:
[...]
Kun je de harddisk van je mini mbv Ghost gewoon clonen? Heb hier nog een 128GB SSD liggen, de 5400rpm (why Apple why?) harddisk die er in zit houdt écht niet over....
Die schijf zie je alleen als je in de Recovery-console zit, maar niet normaliter in Disk Util.
Deze partitie (want daar gedraagt hij zich naar) is ca. 1,14GB groot en bevat het base-system.
Als je een compleet blanke SSD in je machine zet, zonder dit base-system, dan haalt de mini ook eerst deze binnen, daarna mag je rebooten en gaat hij vanuit die console Mountain Lion binnen slurpen

Indien je zonder internet zit, of alleen gratis wifi (traag), dan kun je ook (met een andere mac erbij bijv.) je nieuwe mac in Target Disk mode zetten ("t" vasthouden tijdens boot) en met FireWire kabel of TB-kabel in Disk Util op je 'vorige' Mac, de 500GB schijf in tabblad restore bij "source" neerzetten en je SSD als destination eronder, dan maakt hij een block-copy (1:1, een soort dd) en heb je de originele content 1:1 op je SSD, met de recovery partitie erbij. Die heb je nodig als je bijv. een firmware password erop wilt zetten (kan trouwens wel omzeild worden) of andere dingen wilt doen in deze modus.
Als een image creeert van de hele schijf (dus niet de fork die eronder hangt), dan heb je ook een compressed .dmg van beide partitie's, anders alleen van je OS zelf.
Ik weet niet of het missen van de recovery-partitie complicaties zal geven in je normale MacOS gebruik (zal wel meevallen denk ik), maar als je er een keer om verlegen zit, dan heb je een probleem?
Nu nog een vlekkeloze app-migratie; net even met de migratie assistent gedaan, echter de mail+accounts en de apps als geupdate en geregistreerd, die neemt hij niet mee. Overal pop-up boxen met verzoeken om serials, EyeTV moet weer de initiele setup draaien, nee dit is niet de manier.
Even trial-and-error wat wel werkt, ik dat de TimeMachine hier wel van pas gaat komen (gebruik ik nooit, alleen CCC- ook kijken wat hiermee ook mogelijk is.)
Doel alle apps 1:1 over van Lion naar Mountain Lion, incl. de updates die sommige apps hebben ondergaan en incl. alle registratie's en zonder dat system-settings en bestanden van Lion de schone ML-install verknoeien...