[Mac mini 2010-2014] Ervaringen en Discussie, deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Brm-G schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:34:
[...]

Jup. Er is plek voor twee reepjes :)

Wie van jullie heeft er ervaring met het inbouwen van een tweede HDD in een 2011 Mac Mini en waar hebben jullie je tools besteld? Ben aan het twijfelen of ik dit zou doen of dat er er gewoon een externe HDD aan hang, wil de schijf alleen gebruiken om films en series op te zetten voor m'n plex server.
Als het alleen daarvoor is zou ik er gewoon een 2.5" usb schijf aanhangen. Heb ik hier ook en werkt perfect. 16GB is ook wel lekker btw :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne...tot hoever kun je geheugen upgraden? Kan 2 x 8 GB? Of ontploft de mac dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:54:
Enne...tot hoever kun je geheugen upgraden? Kan 2 x 8 GB? Of ontploft de mac dan?
Officieel 8GB max, maar 16GB kan ook als je het goede geheugen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:17:
[...]

Officieel 8GB max, maar 16GB kan ook als je het goede geheugen neemt.
En wat is het goede geheugen dan? Heb je een linkje wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:48:
[...]

En wat is het goede geheugen dan? Heb je een linkje wellicht?
Come on he...

http://www.google.nl/sear...UTF-8&hl=nl&client=safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Ik ben ook van plan om 16GB 1600Mhz erin te stoppen. Kan ik beter voor Crucial of voor Corsair (Vengeance) gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter gewoon gaan voor 1333mhz SO-DIMM's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Heb wel 1333Mhz besteld. in de snelheid verkeerd linkje gekopieerd. De goede: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Al getest of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nope heb het wel binnen, maar nog geen tijd gehad om het er ff in te zetten. Ding staat continu te downloaden en met spotify, en plex te draaien dus uitzetten betekend vriendin zonder dr series en geen muziek in huis ;-)

Van het weekend maar ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Media Markt heeft een dagaanbieding. Externe harde schijf van Verbatim: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html.

Is dat wat? Goed merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij A-Mac is de Mini nu ook afgeprijsd: 100 euro eraf.

(In navolging van MediaMarkt? Of ter voorbereiding op nieuwe modellen?)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:08
Dat is voor de opschoning van de stock . Zover is duidelijk.
Het kan bijna niet anders dat er binnen 2 weken nieuwe modellen uitkomen.

Bij Mail a Mac staat die ook in de afslag , 443,81 euro

http://www.mailamac.nl/ui...z-dual-core-intel-core-i5

Zonet eentje gekocht.
Gratis verzendkosten naar Belgie , ook handig :)

Het lijkt wel Apple kerstmis

[ Voor 12% gewijzigd door Soulshaker op 30-06-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb er ook maar eentje gekocht voor 449 euro bij de mediamarkt. Helaas niet op voorraad dus hij is in bestelling. Zou wat zijn dat ik mijn mini pas krijg als het nieuwe model uit is, haha. Maar ook dan is het nog een prima deal.

Ik ben van plan de mini te gaan gebruiken als mediacenter en als media/dataserver. Hoeveel RAM bevelen jullie aan? Mij lijkt 4GB wel genoeg of raden jullie 8GB toch wel aan?

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 30-06-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Brm-G schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:07:
Ik heb er ook maar eentje gekocht voor 449 euro bij de mediamarkt. Helaas niet op voorraad dus hij is in bestelling. Zou wat zijn dat ik mijn mini pas krijg als het nieuwe model uit is, haha. Maar ook dan is het nog een prima deal.

Ik ben van plan de mini te gaan gebruiken als mediacenter en als media/dataserver. Hoeveel RAM bevelen jullie aan? Mij lijkt 4GB wel genoeg of raden jullie 8GB toch wel aan?
Gezien de huidige prijzen voor het memory zou ik er gewoon meteen 8GB in zetten :) Heb hier een Mini 2010 draaien met 8GB en dat is toch wel heel fijn.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Mij werdt in de Media Markt Amsterdam verteld dat de Mac Mini pas op 19 Juli weer voorradig was. (hadden wel de server editie op voorraad)

Dus heb er in ieder geval wel een in de bestelling staan. Mochten de nieuwe Mac mini's alsnog uitkomen en ze zijn een stuk beter dan kan ik altijd nog annuleren en mijn geld terug krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 30-06-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Lijkt me sterk dat je de nieuwe direct voor 449 euro kan aanschaffen.
Waarschijnlijk kunnen ze nog enkele 2011 modellen bijbestellen bij Apple zelf .
Of halen ze hun stock weg uit MM Belgie.

Maar het moet iedereen toch opvallen dat deze dumping van Mac's toch wat opvalt.
Over 20 dagen is dit model exact 1 jaar oud. Toevallig zijn de mac mini's weer voorradig.
Niet toevallig komt in juli ook Mountain Lion uit .

Ach ja , ik wacht in ieder geval op mijn nieuwe aanwinst :)
4GB ram plaatsen , en een tweede 500GB schijf .
En hup aan de TV als media center/FTP server/download machine.

En als mountain lion uitkomt kan ik hem ook nog gratis upgraden naar 10.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Soulshaker schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:12:
Dit bedoelde ik ook niet, Ik krijg gewoon mijn 449 Euro terug als ik annuleer, van dat geld + bijbetaling koop ik dan natuurlijk de 2012 MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Ja natuurlijk , das toch vrij logisch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Soulshaker schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:12:
Waarschijnlijk kunnen ze nog enkele 2011 modellen bijbestellen bij Apple zelf .
Of halen ze hun stock weg uit MM Belgie.

Maar het moet iedereen toch opvallen dat deze dumping van Mac's toch wat opvalt.
Over 20 dagen is dit model exact 1 jaar oud. Toevallig zijn de mac mini's weer voorradig.
Niet toevallig komt in juli ook Mountain Lion uit .

Ach ja , ik wacht in ieder geval op mijn nieuwe aanwinst :)
4GB ram plaatsen , en een tweede 500GB schijf .
En hup aan de TV als media center/FTP server/download machine.

En als mountain lion uitkomt kan ik hem ook nog gratis upgraden naar 10.8 :)
Waar bestel jij je spul om een 2e harde schijf te plaatsen? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een 2e HDD intern maar kan het materiaal hier in Nederland niet vinden. Vanuit de USA zijn de verzendkosten weer redelijk hoog volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Gister ook het instap model gekocht bij de Media Markt webshop. Wilde hem toch al kopen dus dit was mooi meegenomen.

Alleen zoals vele 8 Gb geheugen er nog bij kopen en upgraden.

Dit wordt mijn eerste ervaring met een Apple apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Brm-G schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:57:
[...]

Waar bestel jij je spul om een 2e harde schijf te plaatsen? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een 2e HDD intern maar kan het materiaal hier in Nederland niet vinden. Vanuit de USA zijn de verzendkosten weer redelijk hoog volgens mij...
Op ebay kan je enkele van die connectors vinden .
Voor een 30 tal euro .

http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item25726beee2

Edit : de belgische webshop verkoopt ze ook

Zelfs de hele kit aan 45 euro (excl btw en verzendkosten)

[ Voor 21% gewijzigd door Soulshaker op 01-07-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wrm mijn 2de scherm niet werkt onder osx ( iiyama prolite 1700s ) onder windows werkt ie wel op mn pc ( mini heeft een 6630 en mn oude pc heeft een 4830 ) hij pakt dvi niet. Is er een manier om hem in dvi modus te forceren (als ik op digitaal dvi zet gaat ie terug naar analoog vga)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 21:05
Al lezende, merk ik op dat men hier vooral de mini inzet als media center.
Graag wil ik de mini inzetten als vervanging voor mijn desktop, om te testen of Mac wat voor mij is en indien ja, een jaar later een iMac te kopen voor het echte werk.

Nu vraag ik mij af, is de mac mini i7 wel geschikt voor normaal kantoorwerk, waaronder ik versta: documenten (ook grote documenten van juridische aard, met grote afbeeldingen e.d.) internet en daarbij een livestream op de achtergrond. Een mac mini onder de < 1000 euro is al snel gevonden, een MBP en iMac zitten al snel rond de 2000 euro.

Heeft iemand ervaringen met de mac mini als normaal work-station en hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Mini voor vanalles en nog wat. Voor schoolwerk (Word, Excel, ...) en in de achtergrond Chrome (vaak 20+ tabs open). Dat alles loopt hier als een zonnetje.

Ik heb overigens de i5-versie maar heb wel 8GB RAM gekocht. Laat dat niet door Apple doen, maar steek het er zelf in, dat bespaart je zo'n 250 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
kroepmoesje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:50:
Al lezende, merk ik op dat men hier vooral de mini inzet als media center.
Graag wil ik de mini inzetten als vervanging voor mijn desktop, om te testen of Mac wat voor mij is en indien ja, een jaar later een iMac te kopen voor het echte werk.

Nu vraag ik mij af, is de mac mini i7 wel geschikt voor normaal kantoorwerk, waaronder ik versta: documenten (ook grote documenten van juridische aard, met grote afbeeldingen e.d.) internet en daarbij een livestream op de achtergrond. Een mac mini onder de < 1000 euro is al snel gevonden, een MBP en iMac zitten al snel rond de 2000 euro.

Heeft iemand ervaringen met de mac mini als normaal work-station en hoe bevalt dat?
Nou ja, ik gebruik een Core2Duo macbook en daar kan ik echt riant kantoorwerk en filmbewerking mee uitvoeren. Niet supersnel maar dat hoeft ook niet. Een moderne Mini gaat dat ook prima redden. Eventueel kan ik altijd wel een SSD aanraden om zelf in te bouwen. Overigens is een iMac 21inch echt niet richting de 2000 euro en dat is wel een heel fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
Bedankt voor jullie reacties. Heb hier nog een 256GB M4 SSD liggen en extra ram reepjes van Kingston die ook in de mini passen, dus dat komt goed uit. Alleen rest mij dan de vraag: hoe krijg ik OSX er weer op? Er zit immers geen CD speler in en installatie media krijg je er niet bij.

Ik ben nu 24" gewend, dus een 21" iMac gaat niet worden, het moet natuurlijk wel een upgrade blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kroepmoesje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:53:
Bedankt voor jullie reacties. Heb hier nog een 256GB M4 SSD liggen en extra ram reepjes van Kingston die ook in de mini passen, dus dat komt goed uit. Alleen rest mij dan de vraag: hoe krijg ik OSX er weer op? Er zit immers geen CD speler in en installatie media krijg je er niet bij.
Command-R :)

Edit: Okee, een beetje uitwijden mag wel. SSD inbouwen, opstarten met Command-R ingedrukt. Dan gaat hij vanzelf alles downloaden van internet, een soort netboot maar dan internet boot :) Het hele OS kan je op die manier installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 05-07-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
@GekkePrutser:

Bedankt, wat een verschrikkelijk handig systeem :D

Apple wist mij niet te vertellen of een hardeschijf vervangen einde garantie was. RAM vervangen mocht wel.
Weten jullie dit? Op internet lees ik verschillende verhalen.

[ Voor 56% gewijzigd door kroepmoesje op 06-07-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:27
kroepmoesje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:57:
@GekkePrutser:

Bedankt, wat een verschrikkelijk handig systeem :D

Apple wist mij niet te vertellen of een hardeschijf vervangen einde garantie was. RAM vervangen mocht wel.
Weten jullie dit? Op internet lees ik verschillende verhalen.
In mijn MBP heb ik een SSD gezet + geheugen vervangen en toen nog garantie geclaimt i.v.m. blacklightbleading. Ging allemaal zonder vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
superbig91 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:02:
[...]

In mijn MBP heb ik een SSD gezet + geheugen vervangen en toen nog garantie geclaimt i.v.m. blacklightbleading. Ging allemaal zonder vragen
In de MBP is dat ook officieel user replaceable als ik me niet vergis.

Maar in principe kunnen ze het volgens mij niet zien als je het netjes doet en voor reparatie de mac mini weer in originele staat hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
Oke. Maar als ik VOID stickertjes tegen kom, is het natuurlijk al snel einde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kroepmoesje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:10:
Oke. Maar als ik VOID stickertjes tegen kom, is het natuurlijk al snel einde verhaal...
Er zitten voor zover ik me herinner geen warranty void stickers in de mini (volgens mij ben ik ze zelfs nog nooit in een Apple apparaat tegengekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Nee, ik ook niet
Maar ik ga de originele schijf van de mini toch bijhouden.
Moest er iets mislopen , plaats ik de schijf er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
Dank voor jullie hulp! Inmiddels besteld. Ben erg benieuwd of het net zo geweldig ga vinden als sommige vrienden van me het beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Soulshaker schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:44:
Nee, ik ook niet
Maar ik ga de originele schijf van de mini toch bijhouden.
Moest er iets mislopen , plaats ik de schijf er weer in.
Of de tweede schijf erbij plaatsen. Je hebt dan wel min. een kabeltje nodig. Zie eerdere posts.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Die post heb ik zelf geplaatst -_- ...
Daarbij komt er een 1TB in mijn mini en een 500GB momentus XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Welke hdmi versie is de hdmi-poort op de mac mini? Zo is op deze pagina wel te lezen dat hij geschikt is voor gebruik t/m 1.4, maar dit is al een oude pagina. Voldoet de mac mini (medio 2011) wel aan 1.4a (i.v.m. 3D)?
Ik heb hier wisselende antwoorden over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Iemand van jullie ondertussen een Mac Mini mogen ontvangen die jullie tijdens de Apple actie van 2 weken geleden besteld hebben? MM Heerlen heeft ze nog steeds niet binnen, op de webshop zijn ze wel alweer beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:42
Ja die van mij is 5 Juli verstuurd. Heb hem dan ook in de webshop van MM aangeschaft. (MC815FN) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ondertussen is mijn mini ook binnen. De MM had 'm gewoon in het schap staan maar was vergeten te bellen... is maar goed dat ik afgelopen maandag eens langs ben gegaan...

Zojuist Mountain Lion geïnstalleerd en de eerste indrukken zijn redelijk. Toch maar gauw even wat geheugen bij prikken want merk met een paar applicaties open dat ik redelijk snel tekort kom terwijl ik aan 4GB normaal wel genoeg heb. Denk dat ik maar meteen voor 8GB ga. Daarnaast merk ik het verschil van de HDD tov de SSD van m'n MBA echt enorm! Wat een snelheidsverschil is dat bij normaal gebruik. Misschien die ook nog maar erin zetten dan. Wordt wel een duur machinetje op die manier, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Is de mac mini 2011 model bij alle mediamarkten nu 449 of was dit een actie ?
Op de site staat hij namelijk nog voor 599.

Weet iemand ook wat de nieuwe specs worden of is dit nog niet bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:50:
Ondertussen is mijn mini ook binnen. De MM had 'm gewoon in het schap staan maar was vergeten te bellen... is maar goed dat ik afgelopen maandag eens langs ben gegaan...

Zojuist Mountain Lion geïnstalleerd en de eerste indrukken zijn redelijk. Toch maar gauw even wat geheugen bij prikken want merk met een paar applicaties open dat ik redelijk snel tekort kom terwijl ik aan 4GB normaal wel genoeg heb. Denk dat ik maar meteen voor 8GB ga. Daarnaast merk ik het verschil van de HDD tov de SSD van m'n MBA echt enorm! Wat een snelheidsverschil is dat bij normaal gebruik. Misschien die ook nog maar erin zetten dan. Wordt wel een duur machinetje op die manier, haha.
Ik heb er ook direct 16gb in gezet en een 256 SSD. Dan is het helemaal een briljant apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Woolfy681 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:11:
Is de mac mini 2011 model bij alle mediamarkten nu 449 of was dit een actie ?
Op de site staat hij namelijk nog voor 599.

Weet iemand ook wat de nieuwe specs worden of is dit nog niet bekend ?
Dat was een actie van een week of 4 geleden :)
Jpjedi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Ik heb er ook direct 16gb in gezet en een 256 SSD. Dan is het helemaal een briljant apparaatje.
Inplaats van de HDD of als 2e schijf?

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 28-07-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Ondertussen heb ik ook na zoveel weken mijn mini ontvangen , mooi machientje
Klein en stil .

Nu nog die HDD kit voor de tweede schijf en kan ik beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou er graag eentje bestellen, maar de buyer's guide op macrumors.com toont dat het beter is nog wat te wachten. Hopelijk binnenkort een nieuwe:)

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht de ivy bridge mac mini in augustus-:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
En waarop baseer je dat :-) ? Zou voor mij goed uitkomen, ben zelf nog aan het twijfelen over de aanschaf voor een apple mediacentertje. Op zich volstaat de huidige (en het model van 2010), maar ik wacht nog even op een nieuwe release.

Overigens, is er niemand die het antwoord weet op mijn HDMI vraag van een paar posts hierboven?

[ Voor 44% gewijzigd door Luuk84 op 30-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Thierryziezo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:23:
Ik zou er graag eentje bestellen, maar de buyer's guide op macrumors.com toont dat het beter is nog wat te wachten. Hopelijk binnenkort een nieuwe:)
De Buyer's Guide zegt al meer dan een half jaar "Don't Buy - Updates Soon". Als je kijkt naar het lijstje "tussentijden", blijkt echter dat er geen touw aan vast te knopen is. Ja, een gok o.b.v. het gemiddelde zal altijd wel een beetje in de buurt zitten, maar een half jaar ernaast zit je zo.

Ik heb ook het gevoel dat ik moet wachten op de Ivy Bridge update, maar wanneer die gaat komen? Kan wel eens 2013 worden, IMO...

Kortom, het is nu niet anders dan anders (los van echt aangekondigde producten): als je het nu nodig hebt of persé wilt hebben, koop dan nu. Kan je wachten, wacht dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 30-07-2012 19:12 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:
[...]

De Buyer's Guide zegt al meer dan een half jaar "Don't Buy - Updates Soon". Als je kijkt naar het lijstje "tussentijden", blijkt echter dat er geen touw aan vast te knopen is. Ja, een gok o.b.v. het gemiddelde zal altijd wel een beetje in de buurt zitten, maar een half jaar ernaast zit je zo.

Ik heb ook het gevoel dat ik moet wachten op de Ivy Bridge update, maar wanneer die gaat komen? Kan wel eens 2013 worden, IMO...

Kortom, het is nu niet anders dan anders (los van echt aangekondigde producten): als je het nu nodig hebt of persé wilt hebben, koop dan nu. Kan je wachten, wacht dan.
Dat stond er idd ook al eind Januari toen ik mijne bij BTW weg ermee actie van MM heb meegenomen voor een koopje (dacht 508,-). Inmiddels al een half jaar veel plezier van als HTMac.

Helaas wel wat kuren de laatste weken, hij crashed regelmatig. Memory is goed, overige hardware lijkt ook goed. Geen last van oververhitting of memory wat volloopt. Maar gewoon een keiharde crash zonder logging voor het gebeurd, ook na upgrade naar ML. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik er een NAS via NFS heb aanhangen en dat de verbinding af en toe niet stabiel is, heb ze nu 1 op 1 gepatched en de mini voor internet access op Wifi gegooid kijken of dat beter gaat.

Moet nog even tijd en zin krijgen om hem een reinstall te geven en zo software definitief te kunnen uitsluiten (of het oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Afgelopen zaterdag eigenaar geworden van een mooie mac mini instap model.
Tot opheden geen spijt gehad van me aankoop.
Moet nog wel het een en ander uitzoeken, maar dat maakt het ook wel weer leuk :) onder andere hoe ik hem in vredesnaam opnieuw zou kunnen installeren, maar eens op gaan zoeken voor het geval ik osx sloop :P
Morgen komt er 8 Gb mem binnen om hem toch net even wat sneller te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 8GB ipv 2 maakt inderdaad wel een groot verschil. Ik heb sinds kort een 2dehands Macbook gekocht met een SSD in en nu ben ik toch serieus aan het overwegen om er ook een in mijn Mac Mini te stoppen. Een SSD geeft echt wel wat extra speed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:37:
En waarop baseer je dat :-) ?
Er is een Mac Mini 2010, er is een Mac Mini 2011, dus ik verwacht dat er ook een Mac Mini 2012 komt. De Mac Mini 2011 kwam eind juli uit. Ik verwacht daarom dat de 2012 in augustus uit zal komen. Maar het is natuurlijk giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Herko_ter_Horst schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:
[...]

Maar je kan al inbeelden wat de nieuwe mac mini zal krijgen met de nieuwe update.

Een nieuwe ivy bridge CPU (waarschijnlijk dezelfde als bij de 13"MBP) , de intel HD graphics 4000, USB 3 , 1600Mhz DDR3 ram

Ik heb het in ieder geval niet nodig.
De taken die ik hem wil laten doen kunnen perfect met het 2011 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Soulshaker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Maar je kan al inbeelden wat de nieuwe mac mini zal krijgen met de nieuwe update.

Een nieuwe ivy bridge CPU (waarschijnlijk dezelfde als bij de 13"MBP) , de intel HD graphics 4000, USB 3 , 1600Mhz DDR3 ram

Ik heb het in ieder geval niet nodig.
De taken die ik hem wil laten doen kunnen perfect met het 2011 model.
Ach de ene wacht en de andere koopt het model wat nu beschikbaar is.
Zelf heb ik er voor gekozen om er een te kopen afgelopen weekend om de simpele reden omdat er geen datum bekend is wanneer de nieuwe versie uitkomt.
Aangezien het mijn eerste mac is en ik eigenlijk al vanaf begin dit jaar zit te kijken naar welke mac ik het beste kon nemen ben ik toch maar tot aankoop overgegaan.

De 8Gb is gister binnen gekomen en heb ik gelijk geinstalleerd.
Het werkt als een trein :)
Nu alleen nog een mac keyboard en muis, maar weet nog niet wat ik daar in wil vind ze nog al prijzig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Er is een Mac Mini 2010, er is een Mac Mini 2011, dus ik verwacht dat er ook een Mac Mini 2012 komt. De Mac Mini 2011 kwam eind juli uit. Ik verwacht daarom dat de 2012 in augustus uit zal komen. Maar het is natuurlijk giswerk.
Ik hoop dat je gelijk hebt, kan ik zelf ook een keuze gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb ook maar eens een setje 8GB besteld voor mijn Mini, net binnen gekregen, zometeen maar even installeren. Het werd me toch wat te gortig dat ik bij een video encoden of een virtual machine runnen het geheugen volledig vol zag lopen. Hopen dat dat nu iets minder zal zijn.

Ik had nog een vraagje voor mijn mede-Mini-bezitters: heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het laten installeren van een SSD door bijvoorbeeld iCentre? Ik heb er weinig twijfel over dat ik met de iFixit guide erbij wel zelf de HDD kan vervangen, maar ik ben eigenlijk ook benieuwd naar hoe het werkt bij een APR (dus: wat voor kosten zijn er ongeveer aan verbonden (bij SSD zelf aanleveren), vervangen ze alleen de HDD of voegen ze de SSD ook als tweede schijf toe, hoe zit het met de garantie). Ik heb op dit moment geen behoefte aan een SSD, maar mocht ik dat binnenkort toch willen doen, dan geef ik er misschien wel de voorkeur aan om het te laten doen, als dat voor een in mijn ogen redelijk bedrag en met zeker behoud van garantie kan.

Dus, TL;DR, iemand die een zelf aangeleverde SSD bij een APR heeft laten installeren in plaats van dit zelf te doen, en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Je kan de schijf laten vervangen door een APR.
Maar dat zal wel een aardige duit kosten (werkuren , en dan moet je vaak ook nog een duurdere ssd bij hun aankopen )

Maar je kan het ook zelf doen.
Je kan de ssd als tweede schijf plaatsen , of de originele HDD vervangen.

je verbreekt de garantie als je de schijf vervangt , maar aangezien er geen zegels o.i.d zijn moet je gewoon netjes te werk gaan.

Dan hou je best ook de originele schijf bij ( die heeft een apple logo op het etiket) .
In het geval dat je mac hersteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lekker zelf doen en de oude harde schijf bijhouden. Zo heb ik het ook gedaan voor mijn RAM geheugen. Wanneer mijn Mini kapot gaat haal ik het RAM er uit en stop ik het oude er terug in en breng ik hem zo binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:15:
Gewoon lekker zelf doen en de oude harde schijf bijhouden. Zo heb ik het ook gedaan voor mijn RAM geheugen. Wanneer mijn Mini kapot gaat haal ik het RAM er uit en stop ik het oude er terug in en breng ik hem zo binnen :)
RAM vervangen heeft geen consequenties voor je garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:31:
[...]

RAM vervangen heeft geen consequenties voor je garantie :)
Oh, nog beter dan. Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
heeft iemand van jullie ook gemerkt dat de macmini's fan default harder lijkt te draaien? voorheen (lion) draaide mijn fans standaard op 1800rpm en kon ik deze niet horen, maar nu is de default 2400 of 2500 rpm. Ook in smcFan kan ik niet meer op lagere toeren instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
Als dat echt waar is, is dat niet heel handig als je hem wil gaan gebruiken als stil HTPC-tje. Had begrepen dat het 2011 model al meer "lawaai" maakt als het 2010 model vanwege de i5. En nu dus nog wat meer geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 03-08-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ML op mn MM geinstalleerd, de fanspeed is inderdaad default verhoogd.
Je hoort hem echt niet hoor als je gewoon een film kijkt, ga je videobewerken ofzo dan gaat hij harder draaien en hoor je hem, maar dat deed hij toch al.

Niks aan het handje qua geluid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
xelnaha schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:27:
heeft iemand van jullie ook gemerkt dat de macmini's fan default harder lijkt te draaien? voorheen (lion) draaide mijn fans standaard op 1800rpm en kon ik deze niet horen, maar nu is de default 2400 of 2500 rpm. Ook in smcFan kan ik niet meer op lagere toeren instellen.
Luuk84 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:05:
Als dat echt waar is, is dat niet heel handig als je hem wil gaan gebruiken als stil HTPC-tje. Had begrepen dat het 2011 model al meer "lawaai" maakt als het 2010 model vanwege de i5. En nu dus nog wat meer geluid.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:29:
Ik heb ook ML op mn MM geinstalleerd, de fanspeed is inderdaad default verhoogd.
Je hoort hem echt niet hoor als je gewoon een film kijkt, ga je videobewerken ofzo dan gaat hij harder draaien en hoor je hem, maar dat deed hij toch al.

Ik heb zelf geen Mountain Lion draaien, maar heb de fanspeed wel standaard op 2500rpm minimum staan (vond de Mini wat te heet worden), en ik hoor er niets van. Ik hoor het draaien van de externe harde schijf die ik voor TimeMachine gebruik boven de Mini uit, bij normaal gebruik. Enige moment waarbij ik de Mini hoor, is als hij flink bezig is (DVD-tje rippen met HandBrake bijvoorbeeld), dan gaat hij meer dan 4000rpm maken, en dat hoor je wel blazen. Maar ik vind dat zelf ook zeker niet storend, en ik kan me goed voorstellen dat je dat bij het kijken van een film niet eens zal horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:29:

Nou ik kan hem zeker weten wel horen ;) ligt er maar aan hoe gevoelig je bent. Ik vind het wel storend als je vergelijkt naar "vroeger". Ik heb er SSD in gezet, dus heb alleen maar de fan die geluid maakt.

Jammer, maar goed niets aan te doen denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door xelnaha op 03-08-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:44
xelnaha schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:52:
[...]

Nou ik kan hem zeker weten wel horen ;) ligt er maar aan hoe gevoelig je bent. Ik vind het wel storend als je vergelijkt naar "vroeger". Ik heb er SSD in gezet, dus heb alleen maar de fan die geluid maakt.

Jammer, maar goed niets aan te doen denk ik
Het is mij inderdaad ook opgevallen, alleen gaat hij minder snel -meer- geluid maken dan bij Lion. Ik laat mijn mini nog wel eens wat dingen encoderen omdat hij altijd aan staat, voorheen ging hij binnen een paar tellen maximaal draaien, dit duurt nu langer. Bij korte encodeer opdrachten hoor ik hem dan ook niet ernstig veranderen.

Het enige dat ik je nog kan meegeven is te controleren of hij stof vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik hield het niet meer uit en ik heb gisteren een Mini besteld. Dit wordt mijn eerste mac, na een goeie 16 jaar fervent Windows-gebruiker te zijn geweest. Ik was al langer van plan om er een aan te schaffen maar stelde het telkens uit omdat er wel weer wat beters uit zou komen.

Toen ik kennismaakte met Windows 8 bij een vriend, heb ik diezelfde avond de Mini besteld. Wat een gepruts bij Microsoft, dit komt volgens mij nooit meer goed.

Anyway, ik wacht in spanning af tot de Mini geleverd wordt. Het kan niet snel genoeg gaan:).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Thierryziezo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:17:
<>
Toen ik kennismaakte met Windows 8 bij een vriend, heb ik diezelfde avond de Mini besteld. Wat een gepruts bij Microsoft, dit komt volgens mij nooit meer goed.
<>
Dank voor de bondigste review ooit ;)

En ik had eindelijk na windows 7 - sinds een lange tijd - weer het gevoel dat windows een fatsoenlijk OS geworden was waar ik mee kan werken, dat heb ik dan ook gekocht om naast mijn OSX te draaien...
Maar veel plezier alvast op de mini - dat gaat goed komen!

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 08-08-2012 11:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Windows 7 is dan ook een goed OS (vergeleken met andere windows versies) .
Ik zie windows 8 alweer een flop worden . Waarbij windows 7 de nieuwe xp word , die iedereen voor de komende 5 a 10 jaar blijft gebruiken. En terecht .

Een touch interface past niet echt in een desktop omgeving , of bij laptops.
Je gebruikt muis/trackpad en keyboard , geen touch interface.

Bij OSX zie je ook een toenadering naar IOS , maar ik hoop echt niet dat ze dezelfde fout maken als bij Microsoft.

Maar dat terzijde

Gisteren heb ik de flex cable kit en 8GB ram besteld

http://macupgrade.eu/cata...stallation-kit-p-824.html

Volgende week het beestje maar eens upgraden en voltanken met media :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:17:
Ik hield het niet meer uit en ik heb gisteren een Mini besteld. Dit wordt mijn eerste mac, na een goeie 16 jaar fervent Windows-gebruiker te zijn geweest. Ik was al langer van plan om er een aan te schaffen maar stelde het telkens uit omdat er wel weer wat beters uit zou komen.

Anyway, ik wacht in spanning af tot de Mini geleverd wordt. Het kan niet snel genoeg gaan:).
Gut, dan kan ik je binnenkort verwelkomen in Het grote Windows naar Mac switchers topic - deel 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nou ik heb sinds een dik half jaar ook mijn eerste Mac (mini), maar ik moet zeggen dat ik Win 7 op alle fronten beter, fijner en sneller vind dan de OSX. Ik kan verder prima werken met de mini, daar niet van. Moet ook nog steeds wennen aan het alles is afgeschermd principe op de mac …

De mac mini zelf is verder een prima apparaatje, vooral lekker klein voor een desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
Hoe bedoel je alles is afgeschermd? Zeker op OSX kan je nog bij veel zaken gewoon komen.
Overigens vind ik het een kwestie van smaak wat je fijner vind werken. Persoonlijk wil ik niet meer terug naar Windows. Ik werk vele malen sneller op de mac en vind het zelf fijner werken.

[ Voor 51% gewijzigd door Luuk84 op 13-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:52:
Nou ik heb sinds een dik half jaar ook mijn eerste Mac (mini), maar ik moet zeggen dat ik Win 7 op alle fronten beter, fijner en sneller vind dan de OSX. Ik kan verder prima werken met de mini, daar niet van. Moet ook nog steeds wennen aan het alles is afgeschermd principe op de mac …
Op een Mac valt dat wel mee toch? Op iOS is er wel veel afgeschermd.

Als je een beetje je weg weet op de commandline en de plist files (net zoals de command line en registry onder Windows) dan kan je een hoop aanpassen. Onder Windows is er ook genoeg dat alleen op die manier aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Ben sinds korte tijd ook in de running voor een mini. Maar gezien het feit dat deze al ongeveer 1 jaar op de markt is, wacht ik daar nog maar even op.

Opmerkelijk genoeg krijg ik wel een prjisalert dat de BCC de mini nu voor 487 aanbiedt en ook de MM heeft weer een actie waarin ie 499 kost.

Zou dit dan een voorbode zijn voor het feit dat er een nieuwe op komst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Klopt op OSX is het wat beter, maar het bijv bestandsbeheer is standaard imho te veel afgeschermd. Standaard kun je gewoon veel minder instellen op de OSX dan op Win(7). Het instellingen menu van OSX tov configuratiemogelijkheden op win7 is echt een groot verschil imho. Ik kan overigens prima werken op de mini, maar prefereer toch win7 boven osx ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Moet zeggen dat qua networking dat ik windows sterker vind. Ik kom van w2008r2 als server af en zet nu alles op de mini icm een NAS maar ik moet diverse automator scriptjes maken om alles aan de gang te krijgen. En dan nog het gedoe met disconnects na sleep.. In Windows nooit gehad, nu google ik me kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
berties schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:43:
Ben sinds korte tijd ook in de running voor een mini. Maar gezien het feit dat deze al ongeveer 1 jaar op de markt is, wacht ik daar nog maar even op.

Opmerkelijk genoeg krijg ik wel een prjisalert dat de BCC de mini nu voor 487 aanbiedt en ook de MM heeft weer een actie waarin ie 499 kost.

Zou dit dan een voorbode zijn voor het feit dat er een nieuwe op komst is?
Hier hetzelfde, tsja, ik heb nog helemaal niks gezien over geruchten m.b.t. een nieuwe versie...ik twijfel sterk nu. Aan de andere kan, in de buyersguide van macrumors is te zien dat er tussen het 2010 en 2011 model precies 400 dagen zaten en we zitten nu op de 390.... nu is dit ook niet direct een indicatie, maar de nieuwe ivy bridge cpu's zijn nu wel een tijdje uit....je zou ze toch verwachten in een nieuwe mac mini. En dan ook hopen op een hdmi 1.4a poort...

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk84 op 13-08-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik ben ook aan het wachten op de refresh van de Mini, mijn 2010 model is nu bijna 2 jaar (sinds dat ik hem heb) en heb inmiddels als een koper gevonden er voor die wil wachten tot ik een nieuwe heb. Hoop dat er 16GB in kan, dan ben ik voorlopig even klaar.

Als ik zie hoe mijn 2012 MBA bevalt kan een nieuwe Mini ook wel in de smaak vallen (geen SSD maar goed)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de mini opgehaald bij de mediamarkt voor 487 euro.
Nette prijs dacht ik zo, hoeft niet de nieuwe volgende maand, gaat als mediacenter dienen en daar is deze al meer dan goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
SpoekGTi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:47:
Ik ben ook aan het wachten op de refresh van de Mini, mijn 2010 model is nu bijna 2 jaar (sinds dat ik hem heb) en heb inmiddels als een koper gevonden er voor die wil wachten tot ik een nieuwe heb. Hoop dat er 16GB in kan, dan ben ik voorlopig even klaar.

Als ik zie hoe mijn 2012 MBA bevalt kan een nieuwe Mini ook wel in de smaak vallen (geen SSD maar goed)
Waarom zou er geen 16gb en Ssd in kunnen? Denk niet dat het nieuwe model drastisch gaat wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb 16GB in mijn mm2011 zitten. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 13:57
Jpjedi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

Waarom zou er geen 16gb en Ssd in kunnen? Denk niet dat het nieuwe model drastisch gaat wijzigen..
Er zit best een behoorlijk verschil in Airplay playback tussen de 2011/2012 MacBook modellen.

De 2012 MBP's spelen 1080p video met high quality audio (7/8 GB mkv's) feilloos af via Airplay. De 2011 modellen vertonen nog weleens een hapering. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de codering kwaliteiten van de HD3000 tov de HD4000.

Dit zou in de Mac Mini's dus ook een rol kunnen spelen mocht je ze voor Airplay willen gebruiken. Als je ze gewoon direct op een TV aan sluit zoals 95% doet maakt het natuurlijk niet uit :).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RobbieB schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:08:
[...]

Er zit best een behoorlijk verschil in Airplay playback tussen de 2011/2012 MacBook modellen.

De 2012 MBP's spelen 1080p video met high quality audio (7/8 GB mkv's) feilloos af via Airplay. De 2011 modellen vertonen nog weleens een hapering. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de codering kwaliteiten van de HD3000 tov de HD4000.

Dit zou in de Mac Mini's dus ook een rol kunnen spelen mocht je ze voor Airplay willen gebruiken. Als je ze gewoon direct op een TV aan sluit zoals 95% doet maakt het natuurlijk niet uit :).
Ik doel meer op de uitbreidingsmogelijkheden ;)

Mijn mini heeft 16gb en een 256 ssd :)

Airplay mirroring vind ik echt onzin, installeer dan gewoon Plex/xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
-SaveMe- schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:45:
Het instellingen menu van OSX tov configuratiemogelijkheden op win7 is echt een groot verschil imho. Ik kan overigens prima werken op de mini, maar prefereer toch win7 boven osx ...
Buiten het feit dat dit niet in dit topic thuishoort; maar zeg je nu echt dat je het control panel van wnidows prettig werken vindt? :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Jpjedi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

Waar zie je mij zeggen dat er geen SSD in kan. Ik geef alleen aan dat de nieuwe mini niet standaard een SSD bevat zoals de MBA. Ik heb voor de dingen die ik met de mini uit haal geen SSD nodig.

Uiteraard voorzie ik geen grote wijzigingen van het 2011 naar 2012 model.

USB 3.0
Ivy Bridge
HD 4000 en misschien standaard 4GB memory op een DDR3 1600Mhz

That's it eigenlijk, maar dan nog ga ik van een C2D 2.4Ghz dan naar een i5 1.8 o.i.d dus dat is voor mij al een hele prestatie winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:23
Ik hoop dat er een 2012 model komt en dan indd met die aanpassingen maar mischien dan standaard nog een 7200rpm hardeschijf erin en 802.11 AC Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Leek vraag: passen deze twee reepjes geheugen in mijn mac mini 2,3 GHz?

http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=132621

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:44:
Hi all,

Leek vraag: passen deze twee reepjes geheugen in mijn mac mini 2,3 GHz?

http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=132621
check het even zou ik zeggen:
http://www.ramcity.com.au/content/faq/apple-memory-guide.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nu Windows 7 op de macmini5,1 staan en wilde vanavond Windows 8 installeren (clean install).
Er staan nu geen OS X op...

Ik wilde ook direct de firmware en Bootcamp drivers verversen.

Nu heb ik twee vragen:

Firmware
Hoe weet ik dat de laatste firmware versie draai?
O.b.v. deze lijst zou ik m.i. versie MM51.0077.B10 (EFI 1.6) moeten hebben.
Ik heb deze volgens mij al geinstalleerd, maar hoe kan ik dit zien zonder OS X?

Bootcamp drivers
Ik heb geen OS X dus moet ik de drivers direct downloaden.
Uit deze post maak ik op dat ik deze versie moet hebben:
http://swcdn.apple.com/co...XyY2HdXMN/BootCampESD.pkg

Hoe kan ik zien dat dit ook daadwerkelijk de laatste drivers zijn? (ik zie bijvoorbeeld ML er niet bij staan)
En werkt dit ook voor Windows 8?

Edit:
De files in BootCampESD.pkg\Payload\Payload~\.\Library\Application Support\BootCamp\WindowsSupport.dmg\0.Apple_ISO\ lijkt van 7/2011 te zijn.

En heeft misschien iemand een EFI install uitgevoerd van Windows 8 (want dan sata i.p.v. edi).
Bij de W8 DP was het probleem dat de Intel video driver niet wilde i.v.m. de ontbrekende BIOS mode.
Is dat nog steeds zo? (zal wel...)

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 15-08-2012 14:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Mac Mini 2010. Doet dienst als Mediaplayer voor de benedenverdieping en verder als downloadmachine voor SABNZB icm Sickbeard en Auto-Sub.

De enige reden om hem te vervangen zou een nog veel kleinere Mac Mini zijn, met SSD geheugen zoals in de MBA en zonder DVD speler. Ik denk dat ze dan nog aardig kunnen winnen wat betreft formaat.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
M@cer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:22:
Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Mac Mini 2010. Doet dienst als Mediaplayer voor de benedenverdieping en verder als downloadmachine voor SABNZB icm Sickbeard en Auto-Sub.

De enige reden om hem te vervangen zou een nog veel kleinere Mac Mini zijn, met SSD geheugen zoals in de MBA en zonder DVD speler. Ik denk dat ze dan nog aardig kunnen winnen wat betreft formaat.
Ik vind de mini 2011 al wel aardig stampvol gebouwd hoor.. :') Het was best pielen om daar een SSD netjes in te schuiven maar niet problematisch of zo. Je kan er zelfs twee schijven in kwijt.

Draait het bij jou icm een NAS? Het grootste nadeel van de Mini als media center en download station is voor mij dat het share mounten zo'n crime is icm sluimeren. Nu staat hij bij mij altijd op idle. Ik heb mountwatcher geprobeerd maar die crashed al bij het installeren en wacht nog op antwoord van de makers. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:01:
En heeft misschien iemand een EFI install uitgevoerd van Windows 8 (want dan sata i.p.v. edi).
Bij de W8 DP was het probleem dat de Intel video driver niet wilde i.v.m. de ontbrekende BIOS mode.
Is dat nog steeds zo? (zal wel...)
Ja, dat is nog steeds zo. :(

Het is wel zinvol om de laatste Intel drivers te installeren anders werkt Intel Display Audio sowieso niet.
Via deze link. Als je net als ik de Intel HD 3000 hebt natuurlijk...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Jpjedi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Ik vind de mini 2011 al wel aardig stampvol gebouwd hoor.. :') Het was best pielen om daar een SSD netjes in te schuiven maar niet problematisch of zo. Je kan er zelfs twee schijven in kwijt.

Draait het bij jou icm een NAS? Het grootste nadeel van de Mini als media center en download station is voor mij dat het share mounten zo'n crime is icm sluimeren. Nu staat hij bij mij altijd op idle. Ik heb mountwatcher geprobeerd maar die crashed al bij het installeren en wacht nog op antwoord van de makers. :')
In de MBA zit toch ook geen SSD, maar Flashgeheugen? Dus volgens mij kan het allemaal nog wel wat kleiner en vooral platter.

Ik heb een Synology NAS en een aantal lossen schijven eraan hangen en bij mij staat ie ook op idle en gaat ie niet slapen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
M@cer schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:03:
[...]

In de MBA zit toch ook geen SSD, maar Flashgeheugen? Dus volgens mij kan het allemaal nog wel wat kleiner en vooral platter.
Wikipedia: Solid-state drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Ik zit al een tijdje te kijken naar een mac mini, voornamelijk vanwege de prijs! Echter vraag ik me af of er programma's zoals Autocad goed op draaien? Ik zou voor de goedkoopste versie gaan en hier zelf een SSD bij prikken en het geheugen uitbreiden.

Net ook even gekeken op macbuyersguide, hier staat dat je m beter niet kan kopen! Hoe nauwkeurig is deze buyersguide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Mdehoog schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:03:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een mac mini, voornamelijk vanwege de prijs! Echter vraag ik me af of er programma's zoals Autocad goed op draaien? Ik zou voor de goedkoopste versie gaan en hier zelf een SSD bij prikken en het geheugen uitbreiden.

Net ook even gekeken op macbuyersguide, hier staat dat je m beter niet kan kopen! Hoe nauwkeurig is deze buyersguide?
Die is gebaseerd op historische trends bij productpresentaties van Apple. De Mini is de enige serie die nog op de Ivy update wacht en al over zijn gebruikelijke cyclus tijd heen is. Verwachting is dat 12 September de nieuwe Mini zal worden gepresenteerd en direct beschikbaar zal zijn.

Echter het zal geen monsterlijk verschil zijn voor de gemiddelde gebruiker en je kan nu nog mooie deals oppikken bij verschillende winkelketens. Echter voor CAD gebruik zal je met de Ivy een voordeel hebben vermoed ik. Maar of het dan wijs is om voor de goedkoopste CPU te gaan is een vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Jpjedi schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Die is gebaseerd op historische trends bij productpresentaties van Apple. De Mini is de enige serie die nog op de Ivy update en al over zijn gebruikelijke cyclus tijd heen is. Verwachting is dat 12 September de nieuwe Mini zal worden gepresenteerd en direct beschikbaar zal zijn.

Echter het zal geen monsterlijk verschil zijn voor de gemiddelde gebruiker en je kan nu nog mooie deals oppikken bij verschillende winkelketens. Echter voor CAD gebruik zal je met de Ivy een voordeel hebben vermoed ik. Maar of het dan wijs is om voor de goedkoopste CPU te gaan is een vraag..
Ok dank! Ik heb ook nog een laptop die ik op de HvA gebruik, en zou het dan fijn vinden om thuis niet telkens m'n laptop aan een groot scherm te hoeven hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb een thunderbolt display en vind het heerlijk werken. Kom thuis en kan gewoon werken als op een werkstation. Mijn vrouw doet hetzelfde met haar MBP op hetzelfde scherm.

Ik vind het vreselijk om op 2 systemen te werken en gebruik de mini enkel als Plex server/client + downloadstation voor SB, CP, SAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Ik overweeg al een tijdje om mijn C2D E8200 PC een upgrade-schop te geven. Ik wil graag een kleiner, stiller en krachtiger machientje neerzetten, maar deze moet Windows en ESXi kunnen draaien. Ik keek eerst naar een Shuttle barebone, maar alles bij elkaar is dat ook nog best een hoop geld en niet supercompact.

Nou is mijn wensenpakket voor de mini voor zover ik tot nu toe begreep geen probleem. Idee is een SSD en 16GB geheugen, dat moet volgens mij met de 2011 ook gewoon mogelijk zijn. Aanstaande 2012 model is volgens mij niet eens nodig voor wat ik wil.

Met de huidige prijzen die ik langs zie komen wordt het in ieder geval wel interessant om te overwegen. Kan je de mini makkelijk multi-boot (tripple-boot) maken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste