[Mac mini 2010-2014] Ervaringen en Discussie, deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Jpjedi schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:00:
iemand hier ervaring met het vervangen van de HDD door een SSD in de mini 2011? Ik zit deze ifixit tutorial door te nemen maar het lijkt complexer dan ik dacht: http://www.ifixit.com/Gui...-Drive-Replacement/6422/1
Ik heb de minder nette manier gekozen en de SSD er via de bovenkant ingepropt.
De Crucial M4 128 GB ging er net in.
Zodoende hoef je het board niet te verwijderen en de fan niet los te maken.
Wat je dan nodig hebt is Torx T6 en T8 schroevendraaiers en een bottom harddrive cable (en wat geduld).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
kraades schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:03:
[...]

Ik heb de minder nette manier gekozen en de SSD er via de bovenkant ingepropt.
De Crucial M4 128 GB ging er net in.
Zodoende hoef je het board niet te verwijderen en de fan niet los te maken.
Wat je dan nodig hebt is Torx T6 en T8 schroevendraaiers en een bottom harddrive cable (en wat geduld).
Hoe krijg je toegang via de bovenzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jpjedi schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Hoe krijg je toegang via de bovenzijde?
Ja, sorry. Ik bedoelde de bovenzijde als de Mini op z'n kop ligt. Onderkant dus...

Er is in ieder geval net genoeg ruimte op de SSD te plaatsen zonder board te verwijderen.
Als je de hele Mini uit elkaar haalt is het allemaal wat beter te overzien alleen dat vereist meer werk/demontage.

Edit: in de video hierboven stop ik dus bij ~ 2:40 min.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 02-05-2012 10:34 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb hem er ook ingewurmd, een kingston V100+, 96 GB, ging net, alhoewel ik wel bijna een kabeltje doorsneed bij de voeding op dat randje... pfieef hij doet het nog, kabeltje even met stukje electra tape weer de mantel gerepareerd.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
kraades schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:32:
[...]

Ja, sorry. Ik bedoelde de bovenzijde als de Mini op z'n kop ligt. Onderkant dus...

Er is in ieder geval net genoeg ruimte op de SSD te plaatsen zonder board te verwijderen.
Als je de hele Mini uit elkaar haalt is het allemaal wat beter te overzien alleen dat vereist meer werk/demontage.

Edit: in de video hierboven stop ik dus bij ~ 2:40 min.
Interessant!

Ik zie dat ze met dat beugeltje het hele logic board wegschuiven. Hoe krijg je die ruimte vrij als je al voor deze stap stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Zonder logic board te verwijderen YouTube: Mac Mini Second Hard Drive Installation (let dus op de kabelboom rechts van de drive, daar ging het bij mij bijna mis)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jpjedi schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Interessant!

Ik zie dat ze met dat beugeltje het hele logic board wegschuiven. Hoe krijg je die ruimte vrij als je al voor deze stap stopt?
Het is niet perse nodig.
De SSD kan er zonder demontage ook wel in:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/1411/minidf.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 02-05-2012 11:21 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Het is gelukt! Mede dankzij jullie tips en tricks. Thanks. :)

Geen problemen gehad, ging vanzelf. Wel het logic board verschoven omdat het veel fijner werkt en maar 2 schroefjes extra waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het geluid van de Mini. Ik heb de laatste type Mini en een Bose installatie, Ik heb bij Apple het originele optische kabeltje gehaald en aangesloten. Als ik nu bij Systeem-voorkeuren/Geluid kijk zie ik de optische kabel en de HDMI-aansluiting staan. Als ik dan voor Optische digitale uitgang kies heb ik geen geluid maar wel via de HDMI-Kabel. Weet iemand hoe ik de Optische uitgang kan kiezen en natuurlijk ook geluid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Hmmmm, mijn mac mini 2011 loopt wel snel uit zijn geheugen vind ik. Firefox open met 5tal tabs en safari met 15 tabs en bijna al het physical mem wordt gebruikt. Vooral de flashplugin voor de browser vreet geheugen volgens de activity monitor. Heb ook de indruk dat het OS meer geheugen pakt dan een win7 machine. Wat is eigenlijk dar wired memory in de activity monitor?

Ga denk ik toch maar het geheugen uitbreiden. Kan 16GB ook, of is 8 de max ? Het moet SO DIMM 1333 zijn, welke PC- aanduiding is dat? EN welke voorkeur voor merk, Corsair, Kingston ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[b][message=38186484,noline]Ga denk ik toch maar het geheugen uitbreiden. Kan 16GB ook, of is 8 de max ? Het moet SO DIMM 1333 zijn, welke PC- aanduiding is dat? EN welke voorkeur voor merk, Corsair, Kingston ?
Ja, 16GB kan ook (officieel niet maar bij mij werkt het goed), ik heb er zelf 16 in zitten van het merk GeIL. (Golden Emperor International Ltd, wat dacht je anders?? ;) ). Maar dat was niet eens gecertificeerd voor Mac, ik weet dat Corsair en Kingston wel specifiek Mac geheugen maken. Ondanks dat het vaak gewoon hetzelfde is (ivm gebruik Intel chipsets) is het wel handig om daar voor te gaan omdat je dan geen gezeur hebt als het niet goed werkt.

Het was inderdaad 1333, welke PC aanduiding dat is weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 08-05-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

16GB kan dus, mooi. Dan ook maar 1x goed :) Hoe zie ik dat het geheugen specifiek voor de Mac is ? Heb ik nog nergens zien staan. Maar goed, gewoon 1333 moet ook werken, ff kijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er gewoon een setje van 8GB inzitten. Daar kom ik voorlopig wel mee toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

16GB besteld :) Nog steeds flabbergasted hoe snel die mini uit zijn geheugen loopt. Wet een Win (7) machine nog nooit last van gehad met 4GB.

Wil ook nog een oud scherm als tweede scherm aansluiten, dus vga. Past de volgende adapter (mini-displayport naar vga) op de thunderbolt aansluiting ?

http://www.dixons.nl/apple-mini-displayport-to-vga.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:24:
16GB besteld :) Nog steeds flabbergasted hoe snel die mini uit zijn geheugen loopt. Wet een Win (7) machine nog nooit last van gehad met 4GB.

Wil ook nog een oud scherm als tweede scherm aansluiten, dus vga. Past de volgende adapter (mini-displayport naar vga) op de thunderbolt aansluiting ?

http://www.dixons.nl/apple-mini-displayport-to-vga.html
Normaal gezien moet die adapter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:02:
[...]

Normaal gezien moet die adapter passen.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
-SaveMe- schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:19:
Hmmmm, mijn mac mini 2011 loopt wel snel uit zijn geheugen vind ik. Firefox open met 5tal tabs en safari met 15 tabs en bijna al het physical mem wordt gebruikt. Vooral de flashplugin voor de browser vreet geheugen volgens de activity monitor. Heb ook de indruk dat het OS meer geheugen pakt dan een win7 machine. Wat is eigenlijk dar wired memory in de activity monitor?

Ga denk ik toch maar het geheugen uitbreiden. Kan 16GB ook, of is 8 de max ? Het moet SO DIMM 1333 zijn, welke PC- aanduiding is dat? EN welke voorkeur voor merk, Corsair, Kingston ?
Wired memory wordt door je OS gebruikt. Kan je bijna niets mee.
Hoeveel inactive memory gebruikt je mac mini dan? Dit is geheugen wat door apps gebruikt wordt die je geopend hebt een tijdje terug en worden hier in dit memory bewaard voor als je bv zo'n app weer opent dan is het veel sneller. Maar als je en nieuwe app opent die free memory geheugen nodig heeft pakt hij gewoon van inactive geheugen. Dus als daar 5 gig in staat hoef je je daar niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Even een kort vraagje:

Ik heb al een tijdje 8gb ram in mijn mac mini 2011 (2,3GHZ) zitten, werd gelijk herkend en doet het in Mac OSX prima. Windows 7 via bootcamp blijft echter aangeven dat hij 2gb ram denkt te hebben. Iemand hier een snelle makkelijke fix. Ik gebruik windows de laatste tijd eigenlijk nauwelijks, maar als het makkelijk is op te lossen zou dat toch mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Impstoker schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:03:
[...]

Wired memory wordt door je OS gebruikt. Kan je bijna niets mee.
Hoeveel inactive memory gebruikt je mac mini dan? Dit is geheugen wat door apps gebruikt wordt die je geopend hebt een tijdje terug en worden hier in dit memory bewaard voor als je bv zo'n app weer opent dan is het veel sneller. Maar als je en nieuwe app opent die free memory geheugen nodig heeft pakt hij gewoon van inactive geheugen. Dus als daar 5 gig in staat hoef je je daar niet druk over te maken.
Wired memory is geheugen dat niet weggeswapped kan worden. Mocht dat aantal bij 100% komen dan stopt het OS met werken. Inactive memory zijn inderdaad programma's maar ook de file cache. Als je een blu-ray film streamt zal het inactieve geheugen ook oplopen.
OS X zal altijd proberen om al het aanwezige geheugen te gebruiken, en dat is maar goed ook.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Weet iemand in NL een goed adres voor de juiste schroevendraaiers van Torx? De website van iFixit geven een aantal soorten aan van T6 en T8. Iemand hier ervaring mee met evt online bestellen?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Step schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:35:
Weet iemand in NL een goed adres voor de juiste schroevendraaiers van Torx? De website van iFixit geven een aantal soorten aan van T6 en T8. Iemand hier ervaring mee met evt online bestellen?
Bouwmarkt? Of auto onderdelen zaak (in auto's komen ze ook vaak voor). Torx is behoorlijk standaard :) Als je een setje koopt, neem dan bij voorkeur security torx, die hebben een gat in het midden (opstaand dopje in de schroef), de security torx schroevendraaiers werken ook op gewone torx schroeven maar niet andersom. Voor de mini heb je aan gewone torx trouwens genoeg. Maar die security schroeven kom je misschien ook wel eens tegen en dan is het wel handig dat je je set daar ook voor kan gebruiken.

Als je graag online bestelt dan heeft Conrad ze zeker wel.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:23
De Action. Verschillende setjes hebben ze daar voor zo'n 2 euro.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Goede tips heren, de Action zit hier om de hoek. Ga daar ff kijken en anders bestel ik het wel online en kijk ik ff rond bij Conrad. Even de juiste bij elkaar zoeken. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Deze heb ik gebruikt:
kraades schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:44:
Ter info. Misschien heeft iemand er iets aan.
Een setje Torx incl. de benodigde T6 en T8 kun je bij de Praxis krijgen voor 8,29 euro: Lux Tools 585 365.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Step schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:13:
Goede tips heren, de Action zit hier om de hoek. Ga daar ff kijken en anders bestel ik het wel online en kijk ik ff rond bij Conrad. Even de juiste bij elkaar zoeken. :)
Ik zal wel voor een klein beetje kwaliteit gaan, en niet bij de action halen. Het zou jammer zijn als je van die schroefjes de kop doordraait.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:23
SanderPS3 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:32:
[...]

Ik zal wel voor een klein beetje kwaliteit gaan, en niet bij de action halen. Het zou jammer zijn als je van die schroefjes de kop doordraait.
Als het bagger zou zijn zou ik het erbij gezet hebben, maar ik heb zelf ook mijn Macbook Pro ermee open geschroeft ging prima en alles werkt nog steeds naar behoren. :)

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nu 16Gb in mijn mini en dat is pas echt lekker. OSX heeft blijkbaar niet echte genoeg aan 4GB. Een windows 7 machine met 4GB draait soepeler onder dezelfde omstandigheden zijn mijn bevindingen.
Maar goed, met 16GB moet ik daar voorlopig geen last meer van hebben :)

Vind overigens wel dat de mini warm wordt en de fan gaat pas echt loeien bij 90 graden. bij gemiddeld gebruik zit de cpu rond de 65 graden. Heb smcFanControl geinstalleerd en de fan standaard wat harden gezet (2500 RPM), al lijkt het pas echt zoden aan de dijk te zetten bij veel hogere waarden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom met 8GB goed toe. 2 was echt te weinig. vind het raar dat ze er standaard geen 4 insteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
-SaveMe- schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:39:
Nu 16Gb in mijn mini en dat is pas echt lekker. OSX heeft blijkbaar niet echte genoeg aan 4GB. Een windows 7 machine met 4GB draait soepeler onder dezelfde omstandigheden zijn mijn bevindingen.
Maar goed, met 16GB moet ik daar voorlopig geen last meer van hebben :)

Vind overigens wel dat de mini warm wordt en de fan gaat pas echt loeien bij 90 graden. bij gemiddeld gebruik zit de cpu rond de 65 graden. Heb smcFanControl geinstalleerd en de fan standaard wat harden gezet (2500 RPM), al lijkt het pas echt zoden aan de dijk te zetten bij veel hogere waarden ...
Ah dat ga ik dan ook proberen. Hier ook een bloedhete mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
ze zijn nu voordelig aan te schaffen bij de saturn ivm tax free aktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik weet dat ze nu goedkoper zijn door die actie bij Saturn maar ik weet niet goed of de nieuwe generatie Mac Mini met Ivy Bridge processoren Quad of nog gewoon dual core zal zijn. En bovendien lijkt mij wachten op Mountain Lion ook verstandiger.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan je blijven wachten natuurlijk. Ik heb geen idee wanneer de nieuwe Mac Mini's er aan komen maar ik heb mijn Mac Mini gekocht in februari. Ik dacht eerst nog te wachten tot 7 maart aangezien er dan een nieuw Apple Event ging plaatsvinden maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Gewoon direct gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:12:
Zo kan je blijven wachten natuurlijk. Ik heb geen idee wanneer de nieuwe Mac Mini's er aan komen maar ik heb mijn Mac Mini gekocht in februari. Ik dacht eerst nog te wachten tot 7 maart aangezien er dan een nieuw Apple Event ging plaatsvinden maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Gewoon direct gekocht.
zo sterf je inderdaad met de folder in je hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Maar altijd hoopvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Also announced by Intel on Thursday were a handful of dual-core traditional mobile chips that could find their way into other products in Apple's Mac lineup, specifically the low-end 13-inch MacBook Pro, or the Mac mini. The Core i5 and Core i7 mobile processors run at 35W TDP, feature four threads, include Intel HD Graphics 4000, and range in speed from 3.1 gigahertz to 3.6 gigahertz with Intel Turbo Boost.

bron: Appleinsider.com

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Heeft Saturn ook de MacMini met I7 processor en valt de Apple spul ook onder de Tax free aanbieding. Zo te zien valt de MacMini onder Tax free nu alleen nog achterhalen voor de I7.

[ Voor 28% gewijzigd door we_are_borg op 02-06-2012 15:01 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
jah beide versies in saturn hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

bartkoper schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:19:
jah beide versies in saturn hoofddorp
Wel Rotterdam heeft alleen de I5 en kan niet eens de I7 krijgen. Misschien even naar Hoofddorp bellen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,
Ik overweeg de Mac Mini 2,3-GHz dual-core Intel Core i5 met 3 MB gedeelde L3-cache op de chip (2 GB geheugen) aan te schaffen, voor drie zaken:

1. Downloaden van films
2. Afspelen van HD films op HD TV
3. Monteren in Final Cut Pro

Denken jullie dat deze mac mini dit allemaal goed aankan?
Dank alvast voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:50:
Hi all,
Ik overweeg de Mac Mini 2,3-GHz dual-core Intel Core i5 met 3 MB gedeelde L3-cache op de chip (2 GB geheugen) aan te schaffen, voor drie zaken:

1. Downloaden van films
2. Afspelen van HD films op HD TV
3. Monteren in Final Cut Pro

Denken jullie dat deze mac mini dit allemaal goed aankan?
Dank alvast voor het antwoord!
Ik zal eerlijk gezegt voor de I7 gaan Final Cut Pro zal er iets beter op werken aangezien de I5 niet alle functies heeft als een I7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, we_are_borg. Maar wat betreft het afspelen van 1080px films zit ik wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

1080p hoort gewoon te draaien op een I5. Even een opmerking over Final Cut Pro deze heeft wel genoeg geheugen nodig maar draait wel goed op de Macmini die je wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:37:
Dank je, we_are_borg. Maar wat betreft het afspelen van 1080px films zit ik wel goed?
Je wou hem toch kopen tijdens de tax free aanbieding van de Saturn? Omdat die toch al is afgelopen, zou ik even wachten tot maandagavond. Er zijn sterke geruchten dat er dan nieuwe Macs worden aangekondigd, volgens de geruchten zit de mini daar waarschijnlijk niet tussen maar je zal wel een heel goed inzicht krijgen in wat er in de nieuwe mini gaat zitten. Want de kans is natuurlijk best groot dat die op niet afzienbare termijn zal volgen als hij Maandag niet komt.

Het is natuurlijk allemaal niet zeker dat ze worden aangekondigd maar het is maar 2 dagen dus ik zou even de kat uit de boom kijken, misschien zit er wel iets op de nieuwe Macs dat je heel graag wil hebben (USB 3.0 bijv.).

Ik dacht ik zeg het maar even voor het geval je het niet wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een hele goede tip, GekePrutser. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If Apple is planning to only update four of its lines, the final spot would come down to the Mac mini and the Mac Pro, with 9to5Mac arguing that the Mac mini is the most likely to see an update given that just-released Ivy Bridge chips that could also be appearing in a 13-inch MacBook Pro would be suitable for a Mac mini refresh.

Bron: http://www.macrumors.com/...ntire-mac-lineup-at-wwdc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:10:
If Apple is planning to only update four of its lines, the final spot would come down to the Mac mini and the Mac Pro, with 9to5Mac arguing that the Mac mini is the most likely to see an update given that just-released Ivy Bridge chips that could also be appearing in a 13-inch MacBook Pro would be suitable for a Mac mini refresh.

Bron: http://www.macrumors.com/...ntire-mac-lineup-at-wwdc/
Blijkbaar toch niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ben ik ff blij dat ik niet gewacht heb op de nieuwe Mac mini. Heb nu al 2 weken veel plezier van dit apparaat.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stickyfish schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:40:
Ben ik ff blij dat ik niet gewacht heb op de nieuwe Mac mini. Heb nu al 2 weken veel plezier van dit apparaat.
Ik had net hetzelfde. Heb mijn Mac Mini gekocht in Februari terwijl er misschien een nieuwe kwam in Maart. Ben ook blij dat ik niet gewacht heb ... anders zat ik nu nog te wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Daarom, je kunt wel blijven wachten, maar had er nu eentje nodig. En na een geheugen upgrade werkt dit apparaat prima voor mij.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Hoe kan het dat de Mac Mini Server wel 2 HDD's heeft en de 2,5ghz versie niet? Want de Mac mini server kan je toch ook gewoon als desktop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je daarvoor moet bijbetalen ;).
In de gewone versie kan je ook gewoon een 2e hdd inbouwen. Daar heb je wel zo'n kit voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:29
we_are_borg schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:53:
1080p hoort gewoon te draaien op een I5. Even een opmerking over Final Cut Pro deze heeft wel genoeg geheugen nodig maar draait wel goed op de Macmini die je wilt kopen.
heb nu al ongeveer 4 maanden die mac mini als media speler en 1080p mkv's speelt hij zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:28:
Omdat je daarvoor moet bijbetalen ;).
In de gewone versie kan je ook gewoon een 2e hdd inbouwen. Daar heb je wel zo'n kit voor nodig ;)
Bedankt dat je me er even op gewezen hebt, scheelt me weer wat geld en blijf dan uiteraard de 500gb disk behouden, ssdtje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsFuzeh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:07:
[...]

Bedankt dat je me er even op gewezen hebt, scheelt me weer wat geld en blijf dan uiteraard de 500gb disk behouden, ssdtje erbij.
Dat is ook hoe ik het ga doen. Ik moet dus eerlijk toegeven dat ik het nog niet geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:16:
[...]

Dat is ook hoe ik het ga doen. Ik moet dus eerlijk toegeven dat ik het nog niet geprobeerd heb.
Staat een mooie tutorial bij dus zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Mac Mini met een Core 1 Duo 1.83. Klopt het dat deze nog wel Snow Leopard, maar geen Lion kan draaien? Ook niet ia een tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 15-09 09:58
Als je genoeg ram erin hebt zitten zou het gwn moeten werken lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:14:
ik heb een Mac Mini met een Core 1 Duo 1.83. Klopt het dat deze nog wel Snow Leopard, maar geen Lion kan draaien? Ook niet ia een tweak?
Nee kan idd niet omdat de Core 1 32-bit was. En Lion heeft alleen een 64-bit kernel.

Er zijn naar mijn weten geen workarounds voor. Je hebt een Core 2 nodig.

Edit: Hmm het schijnt toch dat er in Lion nog een 32-bit kernel zit voor 1 specifiek model Mac Pro dat nog ondersteund wordt. Vreemd. Maar ik heb niks gevonden over workarounds.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 17-06-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Wil eigenlijk de mac mini gaan gebruiken als mediaplayer met xbmc... Zit alleen zwaar te twijfelen om of een htpc samen te stellen of een macmini aan te schaffen.. Wat zijn nu eigenlijk de voor en nadelen van deze twee keuze's ... Heb zo idee dat een htpc wat goedkoper is in aanschaf ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik heb gisteren een Crucial M4 in mijn 2011 MacMini gezet. Daarbij heb ik de Ifixit handleiding gebruikt. Wat me echter niet lukte was om het moederbord naar buiten te schuiven door middel van twee schroevendraaiers in de daarvoor bestemde gaten en dan naar achteren trekken. Ik zette redelijk wat kracht voor mijn gevoel maar er kwam geen beweging in, alsof er nog iets vast zat Maar ik had alle schroefjes toch echt losgemaakt volgens de beschrijving. Uiteindelijk heb ik de ssd er zo maar ingefrummeld, dat lukte redelijk snel. Toch vraag ik me af hoe het nou precies zit met het loskrijgen van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor enkel een mediaplayer heb je genoeg aan zo'n 30 euro. Daarmee koop je een Raspberry Pi. De Mac Mini is natuurlijk gewoon een leuke machine en de reden waarom je hem zou kopen is uiteraard het OS. Kijk eens naar alternatieven met een leuke linux-distro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:59:
Voor enkel een mediaplayer heb je genoeg aan zo'n 30 euro. Daarmee koop je een Raspberry Pi.
Verschil is dat de Pi een levertijd van 6 maanden heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
nineball schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:56:
Ik heb gisteren een Crucial M4 in mijn 2011 MacMini gezet. Daarbij heb ik de Ifixit handleiding gebruikt. Wat me echter niet lukte was om het moederbord naar buiten te schuiven door middel van twee schroevendraaiers in de daarvoor bestemde gaten en dan naar achteren trekken. Ik zette redelijk wat kracht voor mijn gevoel maar er kwam geen beweging in, alsof er nog iets vast zat Maar ik had alle schroefjes toch echt losgemaakt volgens de beschrijving. Uiteindelijk heb ik de ssd er zo maar ingefrummeld, dat lukte redelijk snel. Toch vraag ik me af hoe het nou precies zit met het loskrijgen van het moederbord.
Ik meen mij te herinneren dat je nog ergens een schroefje losmaken dat niet wordt genoemd op iFixit.
Dat zou ergens in eerdere posts moeten staan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:45:
[...]

Verschil is dat de Pi een levertijd van 6 maanden heeft ;)
Ik wil maar zeggen dat zelf een HTPC bouwen veeeeeel goedkoper is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
kraades schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:48:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat je nog ergens een schroefje losmaken dat niet wordt genoemd op iFixit.
Dat zou ergens in eerdere posts moeten staan.
Ik heb die post gevonden, er wordt alleen niet bijgezegd waar dat schroefje zou moeten zitten. Vreemd verhaal, zoiets zou je niet verwachten bij een site als ifixit. Ook in andere youtube tutorials komt dit niet ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
nineball schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:08:
[...]Ik heb die post gevonden, er wordt alleen niet bijgezegd waar dat schroefje zou moeten zitten. Vreemd verhaal, zoiets zou je niet verwachten bij een site als ifixit. Ook in andere youtube tutorials komt dit niet ter sprake.
Ja, erg slordig ja... Ik heb zelf toen best veel kracht gezet op mijn moederboard omdat ik dacht dat hij gewoon klem zat.. Ik had hem best kunnen beschadigen.

En vastzitten was dus helemaal niet het geval, als dat beruchte schroefje er uit is dan trek je hem er zo uit.

Het schroefje zit trouwens op het moederboard vlak bij de rand van de behuizing, waar de luchtsleuven van de heatsink zitten. Het is een redelijk lange schroef die het moederboard verankert aan de behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 18-06-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
GekkePrutser schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:27:
[...]

Ja, erg slordig ja... Ik heb zelf toen best veel kracht gezet op mijn moederboard omdat ik dacht dat hij gewoon klem zat.. Ik had hem best kunnen beschadigen.

En vastzitten was dus helemaal niet het geval, als dat beruchte schroefje er uit is dan trek je hem er zo uit.

Het schroefje zit trouwens op het moederboard vlak bij de rand van de behuizing, waar de luchtsleuven van de heatsink zitten. Het is een redelijk lange schroef die het moederboard verankert aan de behuizing.
Ifixit noemt deze drie schroeven, welke mist er dan in de beschrijving? De geel omcircelde is een staafje waar de fan met een rubber ringetje omheen valt.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/macmini.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enigste schroef die ik nog zie zitten die niet omcirkeld is, is de schroef links onder de oranje omcirkelde schroef. Is dit de schroef die "vergeten is?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:13:
De enigste schroef die ik nog zie zitten die niet omcirkeld is, is de schroef links onder de oranje omcirkelde schroef. Is dit de schroef die "vergeten is?"
Die schroef is volgens mij van de 'cowling', die al in een eerdere stap is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ik heb hier een Mac Mini liggen van begin 2009, draaiend op SL. De laatste tijd wordt hij soms ineens heel traag, ik weet niet waar het aan ligt, maar als ik hem opnieuw opstart is ie weer normaal. Ik vermoed dat het een tekort aan geheugen is (2gb), maar omdat deze computer alleen gebruikt wordt voor Skype, internet en muziek lijkt het me sterk..

Hoe dan ook, ik wil dat de Mini sneller wordt en dacht erover na een SSD in te bouwen. Nu is dit een redelijke investering in zo'n oude machine en daarom vroeg ik mij af of bij mijn gebruik een nieuwe Mac Mini (standaard versie) wel sneller is dan een 2009 Mac Mini met SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MyNameIs schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:50:
Ik vermoed dat het een tekort aan geheugen is (2gb), maar omdat deze computer alleen gebruikt wordt voor Skype, internet en muziek lijkt het me sterk..
Hoe ziet je geheugengebruik eruit als je de Activity Monitor opent? Als het geheugen inderdaad erg vol loopt, moet je dit toch kunnen zien.
Hoe dan ook, ik wil dat de Mini sneller wordt en dacht erover na een SSD in te bouwen. Nu is dit een redelijke investering in zo'n oude machine en daarom vroeg ik mij af of bij mijn gebruik een nieuwe Mac Mini (standaard versie) wel sneller is dan een 2009 Mac Mini met SSD?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat een nieuwe Mini toch wel wat sneller zal zijn, in ieder geval de processor. Maar in principe moet een 2009 Mini nog best voldoen denk ik.

Ik zou je aanraden om eerst eens meer geheugen te installeren. Dit is toch nog wel goedkoper dan een SSD, en kan je wellicht al genoeg performance boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MDKorpel schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:02:
[...]

Hoe ziet je geheugengebruik eruit als je de Activity Monitor opent? Als het geheugen inderdaad erg vol loopt, moet je dit toch kunnen zien.

[...]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat een nieuwe Mini toch wel wat sneller zal zijn, in ieder geval de processor. Maar in principe moet een 2009 Mini nog best voldoen denk ik.

Ik zou je aanraden om eerst eens meer geheugen te installeren. Dit is toch nog wel goedkoper dan een SSD, en kan je wellicht al genoeg performance boost geven.
Met het gebruik dat hier wordt geschetst heb je weinig aan een snellere CPU uit de nieuwe mini en voegt een SSD gevoelsmatig veel meer power toe. De 2006 Macbook white van mijn vriendin is met SSD op gevoel sneller dan een 2010 iMac met I3 en 8GB geheugen maar zonder SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
MDKorpel schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:02:
[...]

[...]

Ik zal eerst het geheugenverbruik even in de gaten houden om te kijken of extra geheugen überhaupt zin heeft. SSD is inderdaad duur, maar zou ook veel effect moeten hebben.
Sander schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:10:
[...]

Met het gebruik dat hier wordt geschetst heb je weinig aan een snellere CPU uit de nieuwe mini en voegt een SSD gevoelsmatig veel meer power toe. De 2006 Macbook white van mijn vriendin is met SSD op gevoel sneller dan een 2010 iMac met I3 en 8GB geheugen maar zonder SSD.
In dat geval is het dus verstandiger om te investeren in een SSD en daarnaast eventueel extra geheugen aan te schaffen ipv een nieuwe Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon eerst nieuw geheugen kopen en pas als dit niet voldoet eens kijken naar een SSD. Een SSD is al een redelijk zware investering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 19:49
Mac mini kost nu gewoon maar 449 euro bij de Mediamarkt! Super goedkoop. Zet me zwaar aan het twijfelen om er een aan te schaffen en als mediacenter te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Iemand ervaring met andere winkels die mee gaan met de korting van de mediamarkt? Hier in Tilburg ligt geen Mediamarkt dus misschien dat ik ga proberen bij de iCentre, Dixons of Saturn. Iemand waarbij het al gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:38:
Iemand ervaring met andere winkels die mee gaan met de korting van de mediamarkt? Hier in Tilburg ligt geen Mediamarkt dus misschien dat ik ga proberen bij de iCentre, Dixons of Saturn. Iemand waarbij het al gelukt is?
Dan rij je toch even naar Breda??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:02:
Mac mini kost nu gewoon maar 449 euro bij de Mediamarkt! Super goedkoop. Zet me zwaar aan het twijfelen om er een aan te schaffen en als mediacenter te gaan gebruiken.
Voor 450 kan je hem echt niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een instap mini opgepikt bij mm in breda, rond 19:00 lagen er nog 2 instappers nadat ik de mijne had gepakt, en 3 duurdere modellen.

Even het geheugen upgraden naar 8 gb, want bij een filmpje kijken in plex heb je nog 4 mb geheugen vrij en de rest is wired of active... amper inactive geheugen , dit laat zich merken door het toch soms iets vertragen van het beeld bij een full hd film... dus upgraden naar 8 gb is geen luxe , bij de instap mac mini tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik draai plex op volledig standaard instap, en ik merk op 720p dat ik heel af en toe een klein hiccupje heb, ook is 2g memory bij meerdere activiteiten tegelijk inderdaad aan de krappe kant en dan vertraagt de mini echt verschrikkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jpjedi schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:24:
[...]

Dan rij je toch even naar Breda??
Lastig zonder auto :+
Kan natuurlijk wel even met de trein op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:31:
Ik heb gisteren een instap mini opgepikt bij mm in breda, rond 19:00 lagen er nog 2 instappers nadat ik de mijne had gepakt, en 3 duurdere modellen.

Even het geheugen upgraden naar 8 gb, want bij een filmpje kijken in plex heb je nog 4 mb geheugen vrij en de rest is wired of active... amper inactive geheugen , dit laat zich merken door het toch soms iets vertragen van het beeld bij een full hd film... dus upgraden naar 8 gb is geen luxe , bij de instap mac mini tenminste.
Welk geheugen heb je erin gedrukt? Of ga je erin drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

Die 449 euro is toch na inruil ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
4POX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:56:
Die 449 euro is toch na inruil ?
Je hoeft niks in te ruilen staat in de voorwaarden. Zelfde was ook twee weken geleden met een TV inruil actie. Je hoefde niks in te leveren om korting te krijgen.

Edit: Net bij de saturn geweest. Daar zouden ze mee gaan met de prijzen van de Mediamarkt maar de Mac Mini was niet op voorraad.

Normaal gesproken zou die deze wel kunnen bestellen maar omdat er een nieuwe mini zou komen kon dat in dit geval niet 8)7 Sommige verkopers denken echt dat hun klanten achterlijk zijn.... :F

[ Voor 35% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die nieuwe Mac Mini dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:17:
Wanneer komt die nieuwe Mac Mini dan?
Dat is het 'm juist. Dat weet niemand, ook die verkoper niet.
Als verkopers zoiets gaan beweren dan vergaat mij de zin al om nog iets bij die winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar het kan wel waar zijn, dat ze het niet weten. Apple laat de voorraad bewust leeglopen en introduceert dan de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mhh m'n vriendin zojuist bij de MM in Heerlen geweest Ook daar was die niet op voorraad, en ook daar vertelden ze dat ze de Mac Mini niet meer konden bestellen.. Vreemd.

Zelfs als er een refresh aankomt is 449 euro niet veel geld.

Bij de mediamarkt site staat die gewoon in bestellingen en kun je ook nog gewoon bestellen. Dus ik blijf het vreemd vinden dat de verkopers zeggen dat ze niet kunnen bestellen. Volgens mij is het eerder een kwestie van niet willen bestellen tegen die prijs...

[ Voor 49% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:16:
Mhh m'n vriendin zojuist bij de MM in Heerlen geweest Ook daar was die niet op voorraad, en ook daar vertelden ze dat ze de Mac Mini niet meer konden bestellen.. Vreemd.

Bij de mediamarkt site staat die gewoon in bestellingen en kun je ook nog gewoon bestellen. Dus ik blijf het vreemd vinden dat de verkopers zeggen dat ze niet kunnen bestellen. Volgens mij is het eerder een kwestie van niet willen bestellen tegen die prijs...
Mediamarkt zijn franchisers, als het hoofdkantoor zoiets leuks verzint dan moet de ondernemer daarin mee. Ondanks dat het hem geld kost op iedere verkochte Mac, dan kan ik me voorstellen dat je gewoon aan je verkopers aangeeft: Die bestellen we pas weer einde vd actie.

450 is overigens erg goedkoop, heb eind januari 508 betaald met de BTW-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:16:

Meestal staat er daarom ook in de actievoorwaarden:
Aanbiedingen maximaal 1 per klant • Geen verkoop aan handelaren • Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden • Zolang de voorraad strekt • Prijzen excl. verwijderingsbijdrage • Alle getoonde online prijzen zijn inclusief Apple actievoordeel.
Probeer een paar vestigingen zou ik zeggen, wie weet heb je mazzel :) hebben ze hem gewoon op voorraad. Of gewoon online bestellen? lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Via de site kun je kijken waar die op voorraad is, alleen in zwolle en arnhem, ligt helaas niet echt in de buurt dus ik bestel 'm gewoon online. Gisteren was dat trouwens niet mogelijk toen de voorraad op was, nu kan het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sander

Excuus voor de verlate reactie, inet lag er uit... :S zul je altijd zien.

ik heb er 2 van deze in geprikt : Klik

Werkt als een zonnetje, en 4.37 gb vrij geheugen :) scheelt toch heel wat performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:24:
@ sander

Werkt als een zonnetje, en 4.37 gb vrij geheugen :) scheelt toch heel wat performance.
Ah oke, heb inmiddels zelf deze besteld: pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz

Zouden vandaag binnen moeten komen, ben benieuwd naar het verschil. Werd een beetje geïrriteerd van haperingen in video bij unrarren/parren van downloads op de achtergrond. CPU was daarbij maar 60% used in totaal, NFS mount ging keurig op 20mb/s maar mem ging swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een net setje geheugen.
Maar waarom 1066mhz? in de mini 2011 zit 1333mhz namelijk.

Het zal wel werken maar toch vraag ik het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:57:
Ook een net setje geheugen.
Maar waarom 1066mhz? in de mini 2011 zit 1333mhz namelijk.

Het zal wel werken maar toch vraag ik het me af.
Heb wel 1333Mhz besteld. in de snelheid verkeerd linkje gekopieerd. De goede: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:24:
@ sander

Stomme vraag hoor, maar als ik die twee keer 4 GB erin wil prikken, verwijder ik die andere twee reepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:29:
[...]

Stomme vraag hoor, maar als ik die twee keer 4 GB erin wil prikken, verwijder ik die andere twee reepjes?
Jup. Er is plek voor twee reepjes :)

Wie van jullie heeft er ervaring met het inbouwen van een tweede HDD in een 2011 Mac Mini en waar hebben jullie je tools besteld? Ben aan het twijfelen of ik dit zou doen of dat er er gewoon een externe HDD aan hang, wil de schijf alleen gebruiken om films en series op te zetten voor m'n plex server.

[ Voor 28% gewijzigd door SquareOne op 27-06-2012 16:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste